hier nu ook, maar da's logisch natuurlijkquote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is inmiddels al een uur geleden hier. Ik was ook buiten, maar nu is het alweer droog.
Voor altijd bewaard, voor altijd bewaard!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:49 schreef luciferist het volgende:
ooit dan koop ik zo'n ding waarmee dat over gaat
laast waren ze nog maar 2300 euro
Da's duur joh! Wat krijg je dan?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:49 schreef luciferist het volgende:
ooit dan koop ik zo'n ding waarmee dat over gaat
laast waren ze nog maar 2300 euro
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:48 schreef Monidique het volgende:
Hé, ik heb ook niets op met die Braziliaan.
Aha! Doping!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:50 schreef Autodidact het volgende:
Die Landis is trouwens Mennoniet. Totdat hij begon te rijden wist ik niet eens dat die sekte bestond. Ze zijn een soort van Amish, maar Landis heeft deels afstand genomen van hun fundamentalistische oorsprong.
Kom nou toch, de strijd om het wereldkampioenschap vergt niets van een sportman in vergelijking met de Tour. En ik houd niet eens van wielrennen.quote:
Dezelfde doping als de Saoedi's gebruikten in het wk toen ze bidden bij elk sportief voordeeltje?quote:
Nee, Mennonieten staan ook wel bekend als dopers. Gewoon een woordgrapje, atheistische wachter.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:56 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dezelfde doping als de Saoedi's gebruikten in het wk toen ze bidden bij elk sportief voordeeltje?
Hehe. "Floyd, have you been doped?"quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, Mennonieten staan ook wel bekend als dopers. Gewoon een woordgrapje, atheistische wachter..
Weer een nieuw hoofd bij Goedemorgen Nederland!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:56 schreef Harry_Sack het volgende:
in national humble opinion
zeker weten, ik vind Mirella maar niks, ze praat heel langzaam en articuleert mij teveel. Wat gaat Brecht eigenlijk doen?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Weer een nieuw hoofd bij Goedemorgen Nederland!
Wat is een odol zonder Brecht?
O, maar dat kan 's ochtends ook best spannend zijnquote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:06 schreef Autodidact het volgende:
NOS blijkbaar...het journaal?
hij begint een BF'er te worden:quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:17 schreef Autodidact het volgende:
X-Ray is trouwens wel grappig.
Historici zeggen: fascisme gebruikten sociaaldarwinise.
X-Ray: NIETES!
Metereologen zeggen: het klimaat is aan het veranderen door menselijk handelen.
Zijn er nog meer van deze voorbeelden?
ik heb het over instant noodle-visballetjessoep voor 1,50quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:19 schreef Autodidact het volgende:
Van mij wel hoor. Eigenlijk is alles op het Chinese menu wel lekker. Vooral nummertje 47..
Gelukkig klaag je wel over de Amerikaanse invasie van Irak. Jij weet wanneer je voorgelogen wordt!quote:
Sorry?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:30 schreef Apropos het volgende:
[..]
Gelukkig klaag je wel over de Amerikaanse invasie van Irak. Jij weet wanneer je voorgelogen wordt!
http://molovich.web-log.nl/quote:Het woord van God stinkt naar zieke hond
De neger in het roodfluwelen pak en de hoed op liep op ons af. Ik zat tegenover mijn lief, wij zaten naast het gangpad. "Is this seat taken", vroeg de neger met een zwaar accent, wijzend op de stoel naast mij. Ik stond op en gebaarde dat hij van harte welkom was om op de plek naast mij plaats te nemen.
Hij zette zijn tas op zijn schoot en pakte er wat in indrukwekkend leder gebonden boeken uit. Het donkerrood van het leer kleurde mooi bij zijn pak. Al vrij snel zag ik vanuit mijn ooghoeken dat het verschillende versies van de bijbel waren die hij aan het raadplegen was. Godspeed_you_black_emperor Goed zo, dacht ik, een Godvrezend mens, daar heb ik niks van te duchten en ik ging rustig verder waarmee ik bezig was: 1) op mijn iPod naar ‘Lift yr. skinny fist like antennas to heaven’ van het machtige Godspeed you! Black Emperor luisteren en 2) lezen in ‘Mijn Plezierbrevier’, waarin Kees van Kooten zijn favoriete korte verhalen heeft gebundeld (ik zal hier binnenkort vermoedelijk nog meer over vertellen, want het is een van de beste boekwerkjes sinds het ontstaan van de boekdrukkunst).
Terwijl de gitaren van Godspeed etc. langzaam maar gestaag naar een hoogtepunt aan het toewerken waren, merkte ik op de een of andere manier dat er tegen me gepraat werd. Ik keek naast mij en zag de mond van de neger bewegen terwijl zijn ogen mij vragend aankeken. Ik deed mijn oordopjes uit en glimlachte vriendelijk.
"Are you familliar with the word of God?", vroeg de neger mij.
"Yes", antwoordde ik zo vriendelijk mogelijk, "and I’m not interested." Waarom zeg ik dit nou, vroeg ik mijzelf af. Wellicht wist ik onbewust wat mij te wachten stond. Maar bewust wist ik het nog niet en baalde ik van mijn antwoord. Altijd al eens met een man van God willen praten. Zo hoop ik ook elke zondag dat er eens een paar jehovagetuiges komt aanbellen, met een kindje bij zich, om mij te verzekeren dat ik naar de hel en naar de verdoemenis ga, als ik niet dezelfde weg zal volgen als zij. Maar ze gaan mijn huis altijd voorbij. Dit was dus de kans om eens zo’n figuur te mogen spreken. En wat doe ik? Ik zeg dat ik niet geïnteresseerd ben. Nog een geluk dat die Christenen geen moeite teveel is om een ziel van het vagevuur te redden.
"Do you know de puppus of life?", vroeg hij.
"Puppus?", vroeg ik, op mijn beurt.
"Yes, do you know the puppus of life?"
"Never heard of it."
"Hij bedoelt purpose", zei mijn lief.
"Oh", zei ik, "puppus."
"Yes", zei de neger, "puppus. It’s like that bottle of water you hold. It has a puppus. You know what te puppos of that bottle of water is?"
Nou, dat wist ik wel, dat was om ‘m op te drinken. En ik nam nog een slokje. Dat was goed gezien van mij. Water moest opgedronken worden. Of er moesten planten van groeien. En het kon ook dienen om over je hoofd te gooien als je het warm kreeg. En zo had alles zijn eigen specifieke bestemming. Zo ook mijn leven.
Of ik de bijbel had gelezen. Ten dele, antwoordde ik naar waarheid. Wel, de bijbel was de gebruiksaanwijzing van het leven. Net zoals een apparaat een gebruiksaanwijzing heeft, heeft het mensenleven een gebruiksaanwijzing. En voordat je weet hoe je een apparaat moet gebruiken, moet je eerst de gebruiksaanwijzing lezen. Dan pas kun je op een verantwoorde manier aan de slag. Wat was dan de conclusie die je uit de gebruiksaanwijzing kon trekken, vroeg ik hem. Dat was dat God aanbeden wilde worden en dat het jouw taak was om God te aanbidden.
Ik vond dit een wat mager antwoord dat bovendien mijn idee bevestigde over God als vervelend narcistisch mannetje, op het psychopatische af. Iemand die om geen enkele andere reden een wereld schept om aanbeden te worden, die moet wel heel gefrustreerd zijn. Aan de andere kant is dit wellicht het wezen van elk kunstenaarsschap. Iedere poging tot scheppen is een schreeuw om aandacht. Wat dat betreft verschilt God natuurlijk niet van, pak ‘m beet, Dries Roelvink. Ik ben alleen sneller geneigd Dries Roelvink zijn hunkering om aandacht te vergeven, dan God. Niet in de laatste plaat omdat God nu juist degene is die mij moet vergeven. Ik vind het, kortom, niet netjes om als alomtegenwoordige zo je wil op te leggen. Dat noemen we, met een normaal Nederlands woord, machtsmisbruik.
Ik dacht mijn visie te illustreren door de neger te confronteren met het Boek van Job. Voor de bijbellozen onder u zullen wij dat verhaal nog eens even in het kort samenvatten. Job is een succesvolle jongeman. Nu was je in die dagen al jong als je 225 jaar was en succesvol als je twee schapen en een uitgemergelde koe had, maar toch. Het gaat Job goed voor de wind. Bovendien beschouwt God hem als zijn trouwste volgeling. Dat loopt ie dan ook, tot vervelens toe, de hele dag rond te bazuinen, dat Job Hem aanbidt, dat ie alles voor ‘m zou doen, et cetera. De duivel begint daar, begrijpelijke wijs, op een gegeven moment een beetje genoeg van te krijgen en probeert God er, met succes, in te luizen. Lucifer wil wel eens zien of Job inderdaad zo’n trouwe volgeling is en probeert God tot een weddenschap te verleiden. Laten we ervoor zorgen dat Job alles verliest, zo stelt de duivel voor, zullen we zien of ie dan nog steeds zoveel van je houdt. Ga je moeder pesten, zou ieder ander zeggen tegen de duivel. Zo niet God, die vuile hond, hij gaat in op de weddenschap. Waarna Job binnen onafzienbare tijd zijn vrouw, kinderen en veestapel verliest (dat laatste was in die tijd het ergste) aan de vliegende tering en de builenpest. En wat doet Job vervolgens op zijn beurt? Gaat hij God vervloeken, zoals iedereen zou doen wanneer hij op dusdanige wijze zou zijn verraden door iemand die hij aanbad? Welnee, Job wil geen kwaad woord over God horen. Als een paar ouwe schoolvrienden langslopen en zien hoe hij bij de as van zijn boerderij en bij het graf van zijn vrouw, kinderen en veestapel zit, zeggen zij: "Nou, leuke God heb jij, Job." Waarop hij ze een voor een afslacht met een verroeste breinaald. Kortom, God had de weddenschap gewonnen, de duivel droop af en voor de mens was het verhaal duidelijk: willen wij eeuwige genade, dan kunnen wij als willoze slaven bloot staan aan de grillen van onze God.
Dat alles zei ik tegen de neger, maar die zag geen enkel probleem. Met Job ging het immers, na alle beproevingen die hij had doorstaan, beter dan ooit. Maar van zijn kinderen, vrouw en veestapel kon je dat niet zeggen, zo wierp ik tegen. De neger keek me aan alsof ik van een andere planeet kwam. Daar ging het niet om, het ging om de trouw van Job en daar werd hij voor beloond. Job begreep dat zijn enige taak was om God te aanbidden, omdat God er was om aanbeden te worden. Klare zaak.
Inmiddels had ik er meer dan genoeg van. Waarom, o lieve God, moet u dit nu doen? Het is al zo warm in deze trein en ik ben al zo lang aan het reizen. Waarom dan ook nog zo’n hardleerse en hardhorende onbenul op me afsturen? Iemand wiens enige talent is om in circeltjes Uw bestaan te vieren. Is dat nu echt noodzakelijk? Heeft U niks beters te doen dan mij zo lastig te vallen terwijl ik zwetend in een veel te warme trein naar Venetië zit en al vijftien uur reizen achter de rug heb, zonder slaap? En terwijl ik God zo zit te vervloeken, dringt het ineens mijn neus binnen. Een enorm zure, weeïge lucht. De geur van zieke hond. Waar vliegen op af komen. Werkelijk niet te harden. Het was de neger die nu op tien centimeter afstand het woord van God stond te verkondigen. Komt er eens iemand het woord van God verspreiden, stinkt ie uit zijn bek als een zieke hond. Er waren momenten dat de neger zich zo’n twee centimeter met zijn mond van mijn neus bevond. Het waren de momenten dat ik wilde dat ik dood was. Even meende ik zelfs licht aan het eind van de tunnel zien. Maar het was daadwerkelijk het eind van de tunnel waar wij met de trein doorheen reden.
In Padua moest de neger eruit. Een half uur daarvoor besloot ik, puur uit eigenbehoud, van hem weg te kijken. Toen ik dat lang genoeg volhield, stopte hij uiteindelijk zijn gepreek. Ik zette m’n koptelefoon weer op. Tussen de apocalyptische gitaarerupties door hoorde ik dat hij zachtjes in zichzelf aan het zingen was. Zijn klagerig gezang klonk als Youssou N’Dour die, in zichzelf ijlend, op het punt staat aan de honger te bezwijken.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:42 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik zit ook al een tijd te denken om een soort van proefproces uit te lokken. Om 1 of ander geloof zoals bv het Jedi-verhaaltje net zo serieus te laten nemen als het christendom/islam/jodendom bijvoorbeeld. Als ze consequent zouden zijn met die wet dan zou om het even welk bijgeloof evenveel rechten moeten hebben. Dus uit naam van het grote spagetti-monster wil ik iedere dag een uur voor een pot spagetti kunnen bidden en zo en eis dat dan van de overheid dat ze mijn religieuze gevoelens daarin tegemoet kommen.
Die foto is lichtelijk vertekenend, als ik het wel heb.quote:
Geen Israëlische meisjes die tekenen op granaten?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:50 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die foto is lichtelijk vertekenend, als ik het wel heb.
Jawel, maar dat zegt niet alles. Volgens mij wisten die kinderen nauwelijks wat ze deden.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen Israëlische meisjes die tekenen op granaten?
Dat geloof ik zo.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
Jawel, maar dat zegt niet alles. Volgens mij wisten die kinderen nauwelijks wat ze deden.
Laat dan maar zitten, ik heb niet de middelen om het nu goed uit te leggen. Daarvoor moest ik een paar delen van de gedachtenwisseling over Israel en Libanon doornemen.quote:
Dat staat buiten kijf.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:56 schreef Monidique het volgende:
Ik heb het overigens niet veroordeeld of toegejuicht.
quote:Mierenbestrijder zet eigen huis in brand
Uitgegeven: 22 juli 2006 17:45
Laatst gewijzigd: 22 juli 2006 17:47
ZOETERMEER - Een inwoner van Zoetermeer heeft zaterdag een brand veroorzaakt, toen hij een einde probeerde te maken aan een mierenplaag tussen het terras en de gevel van zijn woning. Dat meldde de brandweer, die het vuur inmiddels heeft geblust.
De man wilde met een gasbrander de dieren wegbranden. Dat ging goed, totdat de vlam door luchtgaten in de gevel de dampremmende folie voor de isolatie in brand zette. Het vuur trok snel door de spouw heen. De rook die zo vrijkwam, trok door allerlei kieren en beluchtingsgaten de woning binnen.
De brandweer moest bij drie woningen met de warmtebeeldcamera zoeken om de brandjes te kunnen opsporen. Op verscheidene plaatsen zijn daarna het dak en de spouw opengebroken en bij één woning moesten zelfs de raamdorpelstenen worden weggehaald om het vuur in de spouw te kunnen blussen.
Ik zag hetquote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je hebt gehoor gekregen pberends.
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/66720#2824248
Kijk 's op 1. EO-negers als nieuwe slaven.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:40 schreef Harry_Sack het volgende:
dus....
[..]
http://molovich.web-log.nl/
[ bron ]quote:"On hearing screams in a room I went up a sort of tunnel passage and saw an Arab in the act of cutting off a child's head with a sword. He had already hit him and was having another cut, but on seeing me he tried to aim the stroke at me, but missed; he was practically on the muzzle of my rifle. I shot him low in the groin. Behind him was a Jewish woman smothered in blood with a man I recognized as a[n Arab] police constable named Issa Sherif from Jaffa in mufti. He was standing over the woman with a dagger in his hand. He saw me and bolted into a room close by and tried to shut me out-shouting in Arabic, "Your Honor, I am a policeman." ... I got into the room and shot him."
O, is dat zo...quote:Op maandag 12 juli 2004 13:33 schreef Monidique het volgende:
Een oorlog tussen Europa en Amerika zal minstes de eerstkomende vijftig niet voorkomen. Voor een wereldoorlog heb je in ieder geval minstens twee grote vijandige machten nodig en die zijn er op het moment niet echt. Natuurlijk is China er wel, maar die bouwt het liefst economisch haar macht op en dit land kan slechts opereren in de eigen regio. Niet echt handig voor een wereldoorlog, hoewel bondgenoten zouden kunnen helpen, maar dat lijkt mij sterk.
Wel lijken mij hevige regionale oorlogen denkbaar. Bijvoorbeeld en met name in het West-Azië. Stel:
In Pakistan wordt president Musharraf vermoord door moslimextremisten. Het leger zal proberen deze op te sporen in het noorden, waar al snel een kleine burgeroorlog zal ontstaan. Elementen uit het leger en de geheime dienst koesteren nog sympathieën voor radicalisme en in het leger ontstaat ook een strijd. Het gevolg is dat er een chaotische, burgeroorlogachtige toestand is in Pakistan.
Nu bezit Pakistan kernwapens en Amerika en India kunnen niet tolereren dat deze in handen komen van gevaarlijke mensen, dus Amerikaanse eenheden zullen de pro-amerikaanse delen van het leger helpen, wat in feite zal uitmonden in een Amerikaanse interventie in Pakistan. Wellicht zal India echter dit aangrijpen om rebellen in het Pakistaanse Kashmir aan te vallen of zelf om de Amerikanen te helpen een 'normaal' regime neer te zetten in Pakistan en de stammen te verslaan.
Ondertussen zit Iran nu ingesloten door Amerikanen en wordt het een beetje nerveus. Om ontwrichting langs de grens tegen te gaan, worden militairen daar naartoe gestuurd en worden sji'ietische groeperingen in Pakistan gesteund. Het is nog niet zo, maar Iran zou een grote rol kunnen gaan spelen in het conflict.
Iran is de laatste tijd echter bezig kernwapens te fabriceren en Israël heeft gezegd de kernreactors te vernietigen mocht het nodig zijn. Nu het gevaarlijk begint te worden aan de Iraans-Pakistaanse grens, waar Amerikanen en Iraniërs af en toe "per ongeluk" aanvaringen hebben, besluit Israël dat het ter preventie de reactor in Iran moet bombarderen. Iran kan echter niet zoveel doen vooralsnog en laat Hezbollah een offensief starten in Zuid-Libanon, waardoor Israël opnieuw dit gebied zal bezetten.
Dit lijkt mij niet eens zo'n ondenkbaar scenario, maar hoe het verder afloopt, is natuurlijk nog meer gissen.
Right...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kijk 's op 1. EO-negers als nieuwe slaven..
Ja man, het zal allemaal wel weer, ik moet nu naar Krommenie, of all places... Ik wens jullie het bestequote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:27 schreef Autodidact het volgende:
Ja, nu niet meer.
quote:Doden, nog voor de officiële missie is begonnen
Nederlandse militairen in Uruzgan slaags met Talibanstrijders
DEN HAAG, 22 JULI. De Britten zagen zich in Uruzgan al bedreigd door onverwacht grote legers van de Taliban. De Nederlandse militairen nu ook. Zij doodden 18 strijders.
Enkele honderden. Zoveel Taliban-strijders waren het, die volgens de hoogste Nederlandse militair, generaal Dick Berlijn, het Nederlandse militaire hoofdkwartier in de Afghaanse provincie geheel dreigden lam te leggen, omdat ze vanuit de heuvels van de Baluchi-pas niet alleen precies konden waarnemen wat de Nederlanders deden, maar hen ook met raketten onder vuur konden nemen. Met een tiendaagse veldtocht, waarbij Nederlandse troepen samenwerkten met een groter contingent militairen van de operatie Enduring Freedom en eenheden van het Afghaanse leger, is aan de dreiging een eind gemaakt. De Baluchi-pas is weer open voor buitenlandse militairen, en de weg vrij naar het stadje Chora, dat straks als de Nederlandse ISAF-militairen echt beginnen, onder Nederlandse ‘gebiedsverantwoordelijkheid’ ligt en al minstens twee keer door Taliban-eenheden kortstondig is ingenomen.
Nog voordat de Nederlandse missie in Uruzgan dus officieel van start is gegaan – volgens de planning zou dat nog steeds op 1 augustus moeten gebeuren – lijkt de beer al flink los in deze roerige provincie. De Nederlandse legerleiding had al een aantal keren gewag gemaakt van vijandelijkheden tussen Nederlandse eenheden en vijandige strijders, maar de suggestie was steeds geweest dat het hier relatief beperkte incidenten betrof.
Het gebeuren in en rond de Baluchi-pas had echter weinig kleinschaligs, bleek uit de woorden van Berlijn – die volgens een bron op Defensie zijn persbriefing gaf één uur nadat de vijandelijkheden waren beëindigd. Hoe omvangrijk de bedreiging vanuit de bergen tegen de Nederlandse basis in Tarin Kowt was, bleek wel uit het detail dat tijdens de vijandelijkheden de Nederlanders een cordon van pantserinfanterie hadden opgeworpen op enkele kilometers van de basis, om te verhinderen dat de vijandelijke strijdmacht vanuit de heuvels een poging zou doen de Nederlandse basis in opbouw onder de voet te lopen.
Berlijn wilde niet al te veel operationele details van de operatie prijsgeven – bijvoorbeeld over het aantal doden in totaal bij de operatie. De Nederlanders, die bij het schoonvegen van de Baluchi-vallei een secondaire rol hadden gespeeld, hadden in ieder geval achttien doden gemaakt, aldus de generaal. Dat het hier echte tegenstanders betrof zou onder meer zijn gebleken door de vondst van ‘paspoorten en andere documenten’ op de lijken. Ook hier wilde de generaal niet verder op ingaan.
De schaarse bijzonderheden passen in het beeld dat oprijst uit berichten van de provincies Kandahar en Helmand in Zuid-Afghanistan, waar Canadese respectievelijk Britse troepen zijn begonnen aan soortgelijke missies als de Nederlandse. Zij hebben zich de afgelopen maanden geconfronteerd gezien met onverwacht grote, soms honderden mannen tellende legertjes van de Taliban, de religieus-politieke beweging die in 2001 door Westerse troepen in Kabul uit de macht was verdreven.
De Britten hebben sinds hun overname van de provincie Helmand, enkele weken geleden, voortdurend moeten vechten om in kleinere provincieplaatsjes althans een begin van hun militaire aanwezigheid te handhaven. Londen heeft daarop besloten het Britse militaire contingent in Afghanistan met 900 militairen uit te breiden, tot 4.500. Voor Nederland, dat eerder al het geplande contingent in Uruzgan uitbreidde van 1.200 tot 1.400, plus nog enkele honderden ondersteunende Australiërs, lijkt zo'n drastische uitbreiding niet haalbaar. Minister Kamp (Defensie) verklaarde eerder al dat, wanneer er in Uruzgan voor ISAF-3 beduidend meer militairen nodig zijn, deze van andere Navo-landen moeten komen.
De verandering van de strategische situatie in heel Zuid-Afghanistan lijkt ook te betekenen dat er in de naaste toekomst vermoedelijk niet zo heel veel terecht komt van de verklaarde bedoeling van de ISAF-missie – meer dan de door de Amerikanen geleide Operation Enduring Freedom (OEF) een opbouwmissie te zijn en de ‘hearts and minds’ van de bevolking te winnen. Bij hun voortdurende strijd om provincieplaatsen in Helmand werken de Britse ISAF-troepen samen met OEF-eenheden en het Afghaanse leger, en hetzelfde blijkt dus al te gelden voor de Nederlanders in Uruzgan, al is de strijd om de harten daar formeel nog niet begonnen. Het is, benadrukte de generaal Berlijn gisteren, gezien de situatie in Uruzgan de bedoeling dat OEF daar voorlopig, parallel aan de Nederlandse inspanningen, nog doorgaat.
en daarna pret met ballet voor jongens :quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:59 schreef Monidique het volgende:
Pak de witte wijn en de zakdoekjes maar weer tevoorschijn, Legends of the Fall op RTL4.
Van niks naar een beetje is procentueel al snel heel wat.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Hmm IMF : Marokko 7,1 % economische groei. (nice als het klopt)
Ja, zo kan je alles bagetalliseren.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Van niks naar een beetje is procentueel al snel heel wat.![]()
kan beter misschien de toename van energiegebruik en de toename in handel met het buitenland gebruiken als maatstaf, van China meet het CPB via die methode de toename in welvaart, omdat van China hun BNP-cijfers niet voldoende betrouwbaar zijn, ik weet niet of dat in Marokko ook zo erg isquote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
Hmm IMF : Marokko 7,1 % economische groei. (nice als het klopt)
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, zo kan je alles bagetalliseren.![]()
Bier: 1quote:Priest Is Killed by Minivan; Driver Was Drunk, Police Say
EAST HAMPTON, N.Y., July 19 — A retired Roman Catholic priest was killed here Tuesday evening by a woman who was later charged for the third time with driving while intoxicated, the town police said.
http://www.terradaily.com(...)s_Scientist_999.htmlquote:Trees Could Grow In Antarctica Within Century Says Scientist
by Staff Writers
Sydney (AFP) Jul 12, 2006
Trees could be growing in the Antarctic within a century because of global warming, an international scientific conference heard Wednesday. With carbon dioxide levels in the atmosphere set to double in the next 100 years, the icy continent could revert to how it looked about 40 million years ago, said Professor Robert Dunbar of Stanford University.
"It was warm and there were bushes and there were trees," he told some 850 delegates in the Tasmanian capital Hobart, the national AAP news agency reported.
The delegates are attending the combined meetings of the Scientific Committee on Antarctic Research and the Council of Managers of National Antarctic Programs.
Dunbar said climate experts were predicting a doubling of the levels of carbon dioxide by 2100, "but it actually looks like it's going to come sooner unfortunately".
Scientists blame greenhouse gases such as carbon dioxide, produced mainly by the burning of fossil fuels such as coal and oil, for causing rising temperatures worldwide.
Source: Agence France-Presse
Nee RQ. Historici zeggen dat niet. Dat zeg jij en jij verwart nationaal-socialisme met fascisme.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:17 schreef Autodidact het volgende:
X-Ray is trouwens wel grappig.
Historici zeggen: fascisme gebruikten sociaaldarwinise.
Metereologen zeggen: het klimaat is aan het veranderen door menselijk handelen.
[afbeelding]
Zijn er nog meer van deze voorbeelden?
Inderdaad. Ik moet van mijn geloof een mexicaanse hoed dragen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Mag ik intekenen?
Ik wil ook graag een of ander hoofddeksel moeten voeren op m'n paspoort. Volgens mij is dat trouwens een geschilkt punt om een proces over af te dwingen, dat verboden tenzij gelegitimeerd door religie of levensovertuiging.
Ik denk niet dat ambtenaren daar in gaan trappen. Alleen een witte puntmuts komt bij jou geloofwaardig over.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:42 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik moet van mijn geloof een mexicaanse hoed dragen.
Mag een rode ook?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ambtenaren daar in gaan trappen. Alleen een witte puntmuts komt bij jou geloofwaardig over.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:52 schreef Monidique het volgende:
Autodidact komt van Venus, -IksRee- van... Plutonium.
Dat is toch niet....leefbaar?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:06 schreef Monidique het volgende:
Zit ik op de zolder bier te drinken.
Omdat de regendruppels nog overal liggen! Maar dat moet neit zo'n probleem zijn, denk ik. Och, het is te donker om een boek te lezen en wat moet ik anders in m'n eentje in de tuin doen?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:09 schreef Apropos het volgende:
Waarom zit je dan niet in de tuin?
Jij bent mijn woordvoerder.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:19 schreef Monidique het volgende:
Natuurlijk bedoel ik dit niet beledigend, maar als ik een conversatie tussen NightH4wk en Hallulama probeer te volgen, dan begint mijn hoofd toch wel aardig te duizelen.
Foto!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:10 schreef Apropos het volgende:
Die quasi-Dione die net het journaal presenteerde is niet verkeerd.
Ah, de pro-Palestina-demonstratie?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:21 schreef Apropos het volgende:
''Ben Bot, terrorist! Henk Kamp, terrorist!''.
Zeker.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ah, de pro-Palestina-demonstratie?
Niet dat ik weet.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:05 schreef Apropos het volgende:
Zeg RQ, jij hebt vandaag ''vondt'' geschreven.
Geel met groene versieringen, als ik het wel heb.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:24 schreef Apropos het volgende:
Ik geloof dat ik Hizbollah-vlaggen zag. Zometeen nog maar eens kijken.
Ik wens je veel plezier en intellectuele vooruitgang met de bijstand van MrX.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:39 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee RQ. Historici zeggen dat niet. Dat zeg jij en jij verwart nationaal-socialisme met fascisme.
En de rest van je betoog over communisme was al helemaal lachwekkend, wat de rest hier ook met mij eens was.
Maar goed: ook voor jou een plaatje:
(ik haal em wel even weg uit medelijden)
NERD!![]()
Dat heb je goed gezien. En Sovjet-Unie vlaggen. Want zoals 1 van de fantastisch intelligente aanwezigen zei: oorlog izzz nooit goed.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:24 schreef Apropos het volgende:
Ik geloof dat ik Hizbollah-vlaggen zag. Zometeen nog maar eens kijken.
Het is een opwekkende foto.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:34 schreef -IksRee- het volgende:
Maar dat kwam omdat je zijn foto zo geil vond he?
Heb je een rotte tomaat over dan?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:38 schreef Glasnosteraar het volgende:
De Rolling Stones spelen in Den Haag![]()
Dat vind ik nou altijd zo`n kwats. Je denkt toch niet dat die Talibani trauma`s hebben van een beetje knallen daar. Zijn ze trots op.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 20:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat doen we daar toch?Helft van de soldaten daar komt gedesilusioneerd en getraumatiseerd terug. De bevolking daar wil niks en kan niks. Beetje afwachtend kijken en om alles boos worden.
![]()
't Is jammer dat van alles weer uit de context is gehaald in de media.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:46 schreef Apropos het volgende:
Rectificatie;
http://www.janmarijnissen(...)erzet-en-terrorisme/
Beetje overbodig, me dunkt. Het is toch vanzelfsprekend dat hij het zo bedoeld heeft?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:46 schreef Apropos het volgende:
Rectificatie;
http://www.janmarijnissen(...)erzet-en-terrorisme/
Dat is juist zo vaag; over welke media heeft hij het nu?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
't Is jammer dat van alles weer uit de context is gehaald in de media.
Waar baseer je het op dat ze geen trauma's kunnen krijgen? In de psychologie komt het eigenlijk vaker voor dat zogenaamde heldhaftige en strijdbare soldaten problemen krijgen dan de anderen. Dat heeft te maken met de plaatjes die je ziet en de keuzes die je moet maken. Ik vind dat het Nederlandse leger hier trouwens erg goed mee omgaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat vind ik nou altijd zo`n kwats. Je denkt toch niet dat die Talibani trauma`s hebben van een beetje knallen daar. Zijn ze trots op.
De enige trauma`s die onze jongens oplopen zijn als we ze amper bewapend vastbinden aan half gare orders voor de safe area. Eric O, die heeft een trauma. Zijn collega`s die net 18 talibani omleggen niet hoor.
Ik noem een R@b. Je ziet wat voor reacties deze manier van berichten oproept.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is juist zo vaag; over welke media heeft hij het nu?
volgens mij zijn ze iets aan het doen op het Malieveld, maar het is alweer stil. Ik zou natuurlijk even kunnen gaan kijken, als ik niet zo lui wasquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:45 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heb je een rotte tomaat over dan?
Zijn mediatrainer (die had hij niet zei hij, maar die heeft 'ie wel) zal hem er wel op aangesproken hebben.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:58 schreef Monidique het volgende:
Hij had zelf de nuance al moeten aanbrengen.
Persoonlijke ervaring met militairen. Geef ze een duidelijke opdracht en de middelen om die te voldoen en voila, problemen zijn zeldzaam. Kijk eens naar Bosnie, onhaalbare opdracht + gebrek aan materieel + bak stront van de rest van NL over ze heen. De helft van de militairen een trauma.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:55 schreef Autodidact het volgende:
Waar baseer je het op dat ze geen trauma's kunnen krijgen?
Heeft dat niet meer te maken dat de zgn heldhaftigen blijkbaar iets moeten compenseren en dus al aardig gek zijn voordat ze er naar toe gaan?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:55 schreef Autodidact het volgende:
In de psychologie komt het eigenlijk vaker voor dat zogenaamde heldhaftige en strijdbare soldaten problemen krijgen dan de anderen. Dat heeft te maken met de plaatjes die je ziet en de keuzes die je moet maken. Ik vind dat het Nederlandse leger hier trouwens erg goed mee omgaat.
Wat kijk je?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:01 schreef Apropos het volgende:
De enige die erger is afgegleden dan de Stones, heet John Cleese.
Dat was inderdaad extreem lachwekkend. In dezelfde mate waarin het triest was, uiteraard.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:21 schreef Apropos het volgende:
''Ben Bot, terrorist! Henk Kamp, terrorist!''.
het optimisme ben ik al voorbijquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:01 schreef Monidique het volgende:
En ik maar denken aan een sporttas vol condooms.
Foyle's War. Van Rambo kreeg ik lachstuipen.quote:
Ik denk dat de vietnam trauma`s voornamelijk komen doordat de teruggekeerde militairen voor babymoordenaars werden uitgemaakt. (ff ex krijgsgevangenschap)quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:02 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat na Vietnam en Irak toch wel is aangetoond dat militairen wel degelijk trauma's kunnen krijgen van de oorlog, ook als zij van de regering geen hinder ondervinden in het gebied.
Maar in Vietnam hadden ze geen duidelijke opdracht.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:02 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat na Vietnam en Irak toch wel is aangetoond dat militairen wel degelijk trauma's kunnen krijgen van de oorlog, ook als zij van de regering geen hinder ondervinden in het gebied.
Ik ken iemand die een trauma heeft overgehouden aan het geweld dat hij meemaakte in Indonesië, vrij herkenbaar. In de psychologie staat het wel vast dat de trauma's die opgelopen zijn vaker voorkomen onder mensen die veel geweld hebben gezien dan mensen die minder geweld hebben gezien. Ze kunnen dat vergelijken per, bijvoorbeeld, eenheden. Een eenheid die meer geweld heeft gezien dan een andere eenheid, bevat gemiddeld meer soldaten die psychologische problemen krijgen, aldus psychologische rapportage.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:01 schreef Napalm het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring met militairen. Geef ze een duidelijke opdracht en de middelen om die te voldoen en voila, problemen zijn zeldzaam. Kijk eens naar Bosnie, onhaalbare opdracht + gebrek aan materieel + bak stront van de rest van NL over ze heen. De helft van de militairen een trauma.
Kijk naar Indonesie waar we een paar schandalige oorlogsmisdaden hebben begaan, wie heeft er daar een trauma aan overgehouden?
[..]
Heeft dat niet meer te maken dat de zgn heldhaftigen blijkbaar iets moeten compenseren en dus al aardig gek zijn voordat ze er naar toe gaan?
Nee, maar in Srebrenica en Irak wel. Kennelijk werkt dat niet altijd.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar in Vietnam hadden ze geen duidelijke opdracht.
Ook, maar vast niet allemaal. Het zien van kinderen die gedood worden, de lichaamsdelen, de terreur. Het doet wel wat met je, denk ik.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik denk dat de vietnam trauma`s voornamelijk komen doordat de teruggekeerde militairen voor babymoordenaars werden uitgemaakt. (ff ex krijgsgevangenschap)
In het kamp of in de politionele acties?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:07 schreef Autodidact het volgende:
Ik ken iemand die een trauma heeft overgehouden aan het geweld dat hij meemaakte in Indonesië,
Dan zijn de soldaten uit de tweede wereldoorlog en de kampbewaarders vast erg getraumatiseerd.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:07 schreef Autodidact het volgende:
vrij herkenbaar. In de psychologie staat het wel vast dat de trauma's die opgelopen zijn vaker voorkomen onder mensen die veel geweld hebben gezien dan mensen die minder geweld hebben gezien. Ze kunnen dat vergelijken per, bijvoorbeeld, eenheden. Een eenheid die meer geweld heeft gezien dan een andere eenheid, bevat gemiddeld meer soldaten die psychologische problemen krijgen, aldus psychologische rapportage.
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:07 schreef Autodidact het volgende:
Iemand die gek is, wordt natuurlijk al lang uit defensie gehaald voordat hij de kans krijgt aan missies deel te nemen.
Een duidelijke opdracht in Screbrrenicia? Die haalbaar was?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar in Srebrenica en Irak wel.
Ja, Rules of Engagement toch? Als je iemand onterecht neerschiet, komt er een onderzoek. Dat is duidelijk. Hoewel het in dit geval meer een heksenjacht was. Erg oneerlijk. En ja, haalbaar, Srebrenica leek mij vrij duidelijk en dat haalbare kun je pas achteraf beoordelen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Een duidelijke opdracht in Screbrrenicia? Die haalbaar was?
Duidelijk in Irak waar er zelfs een rechtszaak achteraankwam?
Ik denk dat het zien van uiteengereten lichamen van je kameraden en andere personen een grotere oorzaak zijn,denk je niet ? Elke dag opstaan met het feit dat je een grote kans hebt om te sterven die dag, dag in dag uit vol stress. Daar hou je geestelijk een tik aan over. Een kennis van me heeft in voormalig yougo gedient, in de beginfase. Die is daar ook niet helemaal fris van terug gekomen. Sja, als je opdracht krijgt om maar over mensen heen te rijden omdat ze de weg blokkeren en je anders een sitting duck bent.. Beweren dat trauma's ontstaan door de publieke opinie in het thuisland is vrij absurd.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik denk dat de vietnam trauma`s voornamelijk komen doordat de teruggekeerde militairen voor babymoordenaars werden uitgemaakt. (ff ex krijgsgevangenschap)
Ja, ik ruik lekkerquote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:44 schreef -IksRee- het volgende:
Ik heb trouwens het album van de Jeugd van Tegenwoordig gekocht (jaja echt gekocht).
Hij's heel erg okay.
[ bron ]quote:The UN report paints a picture of Iraqi society dissolving under the stress of cumulative violence. Nobody is safe. A tennis coach and two players were shot dead in Baghdad for wearing shorts. Militias threaten the families of homosexuals "stating they will begin killing family members unless men are handed over or killed by the family". Sectarian differences are behind most killings. Assassinations are often carried out by the security forces themselves. On 3 June, for instance, 50 police cars surrounded the al-Arab mosque in Basra and killed 10 of the 20 people inside. Sunni suicide bombers attack crowded Shia mosques and markets in order to cause maximum casualties.
Verschillende visies, he.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ bron ]
Hallo. Zoiets verzin je toch niet...
Noot, kruis, noot, streep, noot, kruis, noot, fin.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:48 schreef Monidique het volgende:
Woord, komma, woord, punt, woord, komma, woord, punt.
Dit begrijp ik niet. Dat weet jij ongetwijfeld en daarom vind jij het ook niet erg.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:49 schreef Apropos het volgende:
[..]
Noot, kruis, noot, streep, noot, kruis, noot, fin.
Allegro giusto.
Ik dacht dat het glashelder zou zijn.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet. Dat weet jij ongetwijfeld en daarom vind jij het ook niet erg.
Je hebt het over een notenbalk, ofzo. En allegro giusto? O, nee. Dobre pivo, dat begrijp ik.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik dacht dat het glashelder zou zijn.
Zoiets.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt het over een notenbalk, ofzo.
Het is een tempoaanduiding, geen drankkreet.quote:En allegro giusto? O, nee. Dobre pivo, dat begrijp ik.
een dokter ziet toch ook veel ellende? Stervende kinderen enzo? Heeft die veel trauma`s? Je eigen rol in het geheel en de maatschappelijke visie lijken me veel impact hebben. Meer dan het gebeurde an sich.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:16 schreef gelly het volgende:
Ik denk dat het zien van uiteengereten lichamen van je kameraden en andere personen een grotere oorzaak zijn,denk je niet ?
was die kans zo groot in Yoegoslavie? Ik geloof dat we zelden een missie hebben gehad met zo weinig doden aan onze kant.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:16 schreef gelly het volgende:
Elke dag opstaan met het feit dat je een grote kans hebt om te sterven die dag, dag in dag uit vol stress. Daar hou je geestelijk een tik aan over.
gebrek aan acceptatie van je handelen. lijkt me belangrijkerquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:16 schreef gelly het volgende: Beweren dat trauma's ontstaan door de publieke opinie in het thuisland is vrij absurd.
hee, wist ik niet. nieuwe info. Vind ik het nog steeds moeilijk om te koppelen aan het feit dat hulpverleners als doktoren veel minder last ervan lijken te hebben.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:19 schreef Autodidact het volgende:
Shell Shock.
Je kunt het beter vergelijken met een brandweerman die mensen uit een wrak moet zagen, arm hier, hoofd daar. Ook die krijgen geestelijke ondersteuning achteraf, en gaan wat eerder met pensioen dan de gemiddelde groenteman. Een arts leert ervoor om het menselijk lichaam te ontleden, ook niet iedereen is geschikt om chirurg te worden natuurlijk.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
een dokter ziet toch ook veel ellende?
De kwartiermakers destijds wel. Je hoeft zelf ook niet dood te gaan om een hoop ellende te zien natuurlijk.. Nederlanders stonden daar tussen de partijen die elkaar het nodige aandeden. Maar ik had het dan eigenlijk ook over Vietnam.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:
was die kans zo groot in Yoegoslavie? Ik geloof dat we zelden een missie hebben gehad met zo weinig doden aan onze kant.
[..]
Besmetting bij oraal ? Nihil zover ik weet. Het AIDS virus zit niet in speeksel dacht ik.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:13 schreef Apropos het volgende:
Zeg, gelly, dat weet jij vast wel, van die AIDS.
Precies, zo dacht ik er ook over. De dosis in speeksel is in ieder geval niet dodelijk.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Besmetting bij oraal ? Nihil zover ik weet. Het AIDS virus zit niet in speeksel dacht ik.
Door open wondjes e.d. ja...quote:Op zondag 23 juli 2006 00:20 schreef Monidique het volgende:
Er is een kleine statistische kans. Wat, een statistische kans nog wel? Nou goed...
Dat doet me denken aan mijn eerdere, oliedomme, gebruik van het woord ''statistisch.''quote:Op zondag 23 juli 2006 00:20 schreef Monidique het volgende:
Er is een kleine statistische kans. Wat, een statistische kans nog wel? Nou goed...
O, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Waarom denk jij dat?quote:Op zondag 23 juli 2006 00:30 schreef Apropos het volgende:
Je bent een slappe zak.
Het zijn de woorden die dienden te volgen op ''dus''. Je had die Servier flink dooreen moeten rammelen.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Waarom denk jij dat?
Hé, "Srebrenica" is gevallen! Nu zie ik opeens hoe het eruitziet, daarom zet ik het maar tussen aanhalingstekens.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het zijn de woorden die dienden te volgen op ''dus''. Je had die Servier flink dooreen moeten rammelen.
Katholieken. Paus. Gaat heen en vermenigvuldig. Seksquote:Op zondag 23 juli 2006 00:29 schreef Monidique het volgende:
Om jullie niet langer in spanning te houden: ik sprak gisteravond met een Poolse die katholiek is. Geen verrassing op zich. De felheid waarmee zij echter geloofde -.
Wat?quote:Op zondag 23 juli 2006 00:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hé, "Srebrenica" is gevallen! Nu zie ik opeens hoe het eruitziet, daarom zet ik het maar tussen aanhalingstekens.
quote:Op zondag 23 juli 2006 00:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hé, "Srebrenica" is gevallen! Nu zie ik opeens hoe het eruitziet, daarom zet ik het maar tussen aanhalingstekens.
Ik ga het uitleggen. "Srebrenica is gevallen". De enclave Srebrenica ís gevallen. Overrompeld door de Serven -Serviërs, whatever-. Ik had het echter niet over die val, ik bedoelde dat ik het gegeven "Srebrenica" liet vallen. Ik begon erover. Want ja, moedjahedien enzo.quote:Op zondag 23 juli 2006 00:42 schreef Apropos het volgende:
Ik begrijp er geen snars van.
Droge kutquote:Op zondag 23 juli 2006 08:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De kans op AIDS bij onbeschermde seks is nihil. 0,05% De kans is voor de vrouw is groter dan voor de man (als zijnde ontvanger). De grootste kans hebben kontneukende homoseksuele mannen en dan heb je het nog over 1%. Er zijn voorbeelden van stelletjes waarbij de man al jarenlang besmet blijkt te zijn en de vrouw na stel 10 jaar nog niet besmet is geraakt.
In Africa is de besmetting zo groot omdat condooms niet hip zijn en vrouwen kruiden gebruiken om de "vagina" zo droog mogelijk te houden. Dat vinden ze lekker daar.
Bizar he. Maar dat mocht niet worden gezegd want het hier een officiele doelstelling geweest om te voorkomen dat AIDS gezien zou worden als een homo ziekte. Steek je je swans in een normaal blank hetereo meisje/ ga je zitten op een hollandse paal dan is de kans erg kleinquote:Op zondag 23 juli 2006 08:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De kans op AIDS bij onbeschermde seks is nihil. 0,05% De kans is voor de vrouw is groter dan voor de man (als zijnde ontvanger). De grootste kans hebben kontneukende homoseksuele mannen en dan heb je het nog over 1%. Er zijn voorbeelden van stelletjes waarbij de man al jarenlang besmet blijkt te zijn en de vrouw na stel 10 jaar nog niet besmet is geraakt.
quote:via onbeschermd anaal of vaginaal seksueel contact met een drager van het virus. De kans op overdracht per seksueel contact met een geïnfecteerd persoon is gemiddeld betrekkelijk klein: 0,1-1,0% per onbeschermd seksueel contact. De kans is groter bij anaal geslachtsverkeer dan bij vaginaal geslachtsverkeer. Verder is de kans groter voor transmissie van man op vrouw dan van vrouw op man. Tenslotte is het risico van overdracht groter voor de receptieve partner dan voor de insertieve partner (Holmberg et al., 1989);
quote:Risicogroepen
Homo- en biseksuele mannen vormen de belangrijkste risicogroep. Deze groep wordt ook wel aangeduid met 'MSM' (men who have sex with men). Zij maken ongeveer de helft uit van alle hiv-geïnfecteerden. Het percentage hiv-patiënten dat door heteroseksueel contact is geïnfecteerd bedraagt ongeveer 30%. Infecties door heteroseksueel contact kunnen relatief vaak in verband gebracht worden met contacten met personen afkomstig uit gebieden waar hiv veel voorkomt (zoals Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara).
Injecterende drugsgebruikers lopen gevaar op infectie met hiv door het gemeenschappelijk gebruik van spuiten, naalden en andere attributen die bij het toedienen van de drugs worden gehanteerd. Hun aandeel onder de hiv-geïnfecteerden bedraagt ongeveer 5%.
Besmettelijkheid is groot bij aanwezigheid van andere soa
De besmettelijkheid vertoont twee pieken: kort na infectie en jaren later, wanneer de infectie symptomatisch wordt. Het feitelijke risico op overdracht bij een contact is het product van de transmissiekans en de prevalentie. Omdat de prevalentie van hiv onder homoseksuele mannen en intraveneuze druggebruikers relatief hoog is, is ook de kans op besmetting bij bepaalde handelingen in deze groepen relatief groot. De besmettelijkheid neemt toe bij gelijktijdige infectie met andere seksueel overdraagbare aandoeningen (soa). Het risico blijkt zowel verhoogd bij zwerende soa (syfilis, genitale herpes, genitale wratten) als bij niet-zwerende soa (gonorroe of chlamydia). Het risico op infectie is in beide gevallen zo'n 2,5 tot 5 maal hoger. Daarnaast blijkt hiv ook de vatbaarheid voor soa en de frequentie van complicaties te verhogen (Fleming & Wasserheit, 1999). Een goede soa-bestrijding kan de transmissiekans voor hiv daarom in belangrijke mate beperken.
quote:Verliefd zijn. Flirten. En zelfs seks hebben. Het gebeurt allemaal op internet. Dat is leuk en spannend, maar er zitten ook risico's aan. Net als in het echte leven heb je kans op een seksueel overdraagbare aandoening, een internetSOA. Want van internetseks kun je goed ziek zijn…
- Gluiper
- Digitale Wratten
- Schaammuis
- Hebdertieten
- Geilzucht
Dat wordt een verlichte jongeman.quote:A boy drapped in a Hezbollah flag cries out as he joins protesters marching through central London. About 10,000 people marched Saturday to protest Israel's offensive in Lebanon.
En die gebruiken ook steeds andere schuilnamen!quote:Deze groep wordt ook wel aangeduid met 'MSM' (men who have sex with men).
Gek eigenlijk, in de omgeving Groningen werd de laatste jaren de grootste stijging hiv geinfecteerden gemeten.quote:Op zondag 23 juli 2006 11:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bizar he. Maar dat mocht niet worden gezegd want het hier een officiele doelstelling geweest om te voorkomen dat AIDS gezien zou worden als een homo ziekte. Steek je je swans in een normaal blank hetereo meisje/ ga je zitten op een hollandse paal dan is de kans erg klein
[afbeelding]
http://www.meervrijheid.nl/index.html?aids_statistieken_risico_leugens_condoom.htm
Bron zuigt wat maar ik kon ff niets anders vinden
Misschien veel homo`s of een zeer populaire hoer met AIDS of een grote intocht van mensen uit Afrikaanse AIDSlanden? Of ze gaan alllemaal voor anaal; in het hoge noorden naar het bruine zuiden.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Gek eigenlijk, in de omgeving Groningen werd de laatste jaren de grootste stijging hiv geinfecteerden gemeten.
Leuk. Dertig graden en meer en dan nog om vijf uur beginnen met werken ook.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:46 schreef zakjapannertje het volgende:
aanstaande woensdag kan het alweer 35 graden Celsius worden
Vanaf morgen hebben we weer een nieuwe huisphoet die in deze hitte al het werk kan opknappen.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Leuk. Dertig graden en meer en dan nog om vijf uur beginnen met werken ook.
How about de evil dead 3 way: I ... live ... à-gaín..quote:Op zondag 23 juli 2006 13:59 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Felicia Felix-Mentor, of Haiti, who died and was buried in 1907, found wandering the countryside in 1937. Is this the only known photograph of a zombie?
Zo voel ik me tegenwoordig ook.
?quote:Op zondag 23 juli 2006 14:09 schreef Apropos het volgende:
[..]
Vanaf morgen hebben we weer een nieuwe huisphoet die in deze hitte al het werk kan opknappen.
Duidelijker kan het toch niet, Harry?quote:
de zondagconstructiequote:
quote:Op zondag 23 juli 2006 14:15 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
How about de evil dead 3 way: I ... live ... à-gaín..
Yup.. een veel gequotte zondagsuitspraakquote:
Ik ben er bijna zeker van.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
Is Clairy Polak Joods?
kweenie, is het familie van W. Polak ?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
Is Clairy Polak Joods?
De naam ''Polak'' is, naar ik meen, een naam die vrijwel alleen bij Joden voorkomt. (Haar vader heet Abraham Polak, wat nog Joodser klinkt.) En ze is werkzaam bij het Auschwitzcomite, hoewel dat in wezen niets zegt.quote:
is dat goed of slecht?quote:Op zondag 23 juli 2006 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
Oh, ik merkte het vooral aan haar manier van presenteren (de afgelopen week) als het over Israel ging.
De voorruit heeft de klap goed opgevangen (het was echt een stuk van 1 bij 1 meter, de onderplaat die je bij het olieverversen erafhaalt) wel wat krassen op de ruit ook, maar geen barsten ofzo.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:13 schreef Harry_Sack het volgende:
da's inderdaad best wel een avontuur. Hoe ben je naar huis gegaan, kon je nog wat zien door je voorruit?
show us them picsquote:Op zondag 23 juli 2006 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De voorruit heeft de klap goed opgevangen (het was echt een stuk van 1 bij 1 meter, de onderplaat die je bij het olieverversen erafhaalt) wel wat krassen op de ruit ook, maar geen barsten ofzo.
vreemd, ik heb volgens mij een ip-ban ofzoquote:Op zondag 23 juli 2006 20:19 schreef Apropos het volgende:
Bij Marijnissen mag je alles zeggen;
http://www.janmarijnissen(...)-militairen-in-irak/
Ik zit nu in mn naki achter de pc, heb geen zin om kleren aan te trekken en pics te maken hoor!quote:
kom op man, buig dan gewoon even over die motorkap, dan heb je nog een thema ookquote:Op zondag 23 juli 2006 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zit nu in mn naki achter de pc, heb geen zin om kleren aan te trekken en pics te maken hoor!
Nou dat doen we maar niet hequote:Op zondag 23 juli 2006 20:20 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
kom op man, buig dan gewoon even over die motorkap, dan heb je nog een thema ook
dan nietquote:
Niks, hoe wil ik het oplossen? Heb nu gewoon een paar krassen op de kap. Spuiten kost kapitalen, aangezien de zijplaten dan ook gedaan moeten worden, zit je zo op 1000 euro. Dat ga ik er niet voor neerleggen.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:25 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
dan niet![]()
Maarre, hoe ga je het eigenlijk oplossen? Ik neem aan dat die Beamer weer moet glimmen enzo
Maar wat nou als ie gaat roesten?quote:Op zondag 23 juli 2006 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks, hoe wil ik het oplossen? Heb nu gewoon een paar krassen op de kap. Spuiten kost kapitalen, aangezien de zijplaten dan ook gedaan moeten worden, zit je zo op 1000 euro. Dat ga ik er niet voor neerleggen.
huh? Die line komt er niet eens in voor. Ik ga het wat rustiger aan doen trouwens, Twiki blijft voorlopigquote:Op zondag 23 juli 2006 21:06 schreef Apropos het volgende:
Je loopt achter, Harry, met je halfbaked. Zeg dan op z'n minst; Look at the mothafuckin' wheels.
http://www.autoschade.nl/infobalie.asp?gebied=5quote:Op zondag 23 juli 2006 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks, hoe wil ik het oplossen? Heb nu gewoon een paar krassen op de kap. Spuiten kost kapitalen, aangezien de zijplaten dan ook gedaan moeten worden, zit je zo op 1000 euro. Dat ga ik er niet voor neerleggen.
He, vergeet niet dat Mutant een moslim is en blijft he.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:17 schreef Monidique het volgende:
Als het over Israël gaat, blijkt Clairy Polak joods?
Dat maakt mij niet uit, maar ik wil weten hoe zoiets blijkt. Mijn vermoeden is dat haar naam wel een voorzetje heeft gegeven, want ik zou echt niet weten hoe haar joodsheid eruit zou blijken. Daarentegen, toegegeven, toe-rijm-toch-even, heb ik niet alles gezien. Maar ik vind het zo apart: ze wordt zo vaak uitgemaakt voor extreem-links, socialistisch, anti-Amerikaans Goebbelinnetje en nu opeens is ze een felle havik...quote:Op zondag 23 juli 2006 21:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
He, vergeet niet dat Mutant een moslim is en blijft he.
ik wist niet dat je een quota hadquote:Op zondag 23 juli 2006 21:47 schreef Apropos het volgende:
Op een dag in twee joode discussies verzeild geraakt.
Die ''line'' kwam inderdaad niet uit Halfbaked. Of hoe die film ook heet.quote:
"lindedancer", zeg liever dat je de avatar van x-ray hilarisch vindt. Ik moest er wel om lachen in elk gevalquote:Op zondag 23 juli 2006 21:50 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die ''line'' kwam inderdaad niet uit Halfbaked. Of hoe die film ook heet.
Ten eerste; met een C he, antisemiet!quote:Op zondag 23 juli 2006 21:52 schreef Monidique het volgende:
Koenraad, heb je de nieuwe clip van de Hoff al gezien?
Het standbeeld staat in Londen. Onthuld door de moeder van de koningin.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:06 schreef Monidique het volgende:
Dat was toch een officier in bevel, of een piloot? Wie heeft dat fantastische plan bedacht om van hem in standbeeld in Dresden te plaatsen?
Oké. Dacht ook al. Nog steeds dubieus, denk ik.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:09 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het standbeeld staat in Londen. Onthuld door de moeder van de koningin.
http://youtube.com/watch?v=Qh0__DlAOqU&search=alice%20in%20chainsquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Op z'n zachtst gezegd, ja.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oké. Dacht ook al. Nog steeds dubieus, denk ik.
Aangezien we altijd over moslims generaliseren, betekent dit dat alle moslims, knap, slim en intelligent zijn. Nietwaar Raymond.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
He, vergeet niet dat Mutant een moslim is en blijft he.
Hoe zoiets blijkt? Dat bleek uit haar "typisch joodse reactie".quote:Op zondag 23 juli 2006 21:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet uit, maar ik wil weten hoe zoiets blijkt. Mijn vermoeden is dat haar naam wel een voorzetje heeft gegeven, want ik zou echt niet weten hoe haar joodsheid eruit zou blijken. Daarentegen, toegegeven, toe-rijm-toch-even, heb ik niet alles gezien. Maar ik vind het zo apart: ze wordt zo vaak uitgemaakt voor extreem-links, socialistisch, anti-Amerikaans Goebbelinnetje en nu opeens is ze een felle havik...
en ze hebben al-le-maal een probleem aan hun autoquote:Op zondag 23 juli 2006 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien we altijd over moslims generaliseren, betekent dit dat alle moslims, knap, slim en intelligent zijn. Nietwaar Raymond.![]()
Ja, ja. Touché. Ik lig in mijn graf. Zwart, mijn ogen, van walging. Maar ik denk toch niet dat dit voldoende is.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe zoiets blijkt? Dat bleek uit haar "typisch joodse reactie".![]()
Dat komt omdat ze allemaal volkswagen rijdenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:35 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
en ze hebben al-le-maal een probleem aan hun auto
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |