abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40089153
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:04 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik denk dat de vietnam trauma`s voornamelijk komen doordat de teruggekeerde militairen voor babymoordenaars werden uitgemaakt. (ff ex krijgsgevangenschap)
Ook, maar vast niet allemaal. Het zien van kinderen die gedood worden, de lichaamsdelen, de terreur. Het doet wel wat met je, denk ik.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:09:40 #152
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40089172
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:07 schreef Autodidact het volgende:

Ik ken iemand die een trauma heeft overgehouden aan het geweld dat hij meemaakte in Indonesië,
In het kamp of in de politionele acties?
quote:
vrij herkenbaar. In de psychologie staat het wel vast dat de trauma's die opgelopen zijn vaker voorkomen onder mensen die veel geweld hebben gezien dan mensen die minder geweld hebben gezien. Ze kunnen dat vergelijken per, bijvoorbeeld, eenheden. Een eenheid die meer geweld heeft gezien dan een andere eenheid, bevat gemiddeld meer soldaten die psychologische problemen krijgen, aldus psychologische rapportage.
Dan zijn de soldaten uit de tweede wereldoorlog en de kampbewaarders vast erg getraumatiseerd.
quote:
Iemand die gek is, wordt natuurlijk al lang uit defensie gehaald voordat hij de kans krijgt aan missies deel te nemen.

Een poging tot op zn best.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:11:10 #153
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40089212
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, maar in Srebrenica en Irak wel.
Een duidelijke opdracht in Screbrrenicia? Die haalbaar was?
Duidelijk in Irak waar er zelfs een rechtszaak achteraankwam?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40089262
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:11 schreef Napalm het volgende:

[..]

Een duidelijke opdracht in Screbrrenicia? Die haalbaar was?
Duidelijk in Irak waar er zelfs een rechtszaak achteraankwam?
Ja, Rules of Engagement toch? Als je iemand onterecht neerschiet, komt er een onderzoek. Dat is duidelijk. Hoewel het in dit geval meer een heksenjacht was. Erg oneerlijk. En ja, haalbaar, Srebrenica leek mij vrij duidelijk en dat haalbare kun je pas achteraf beoordelen.
pi_40089299
Maar hé, dat is mijn idee, hoor. Zelf niets gehoord of iets dergelijks.
pi_40089369
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:04 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik denk dat de vietnam trauma`s voornamelijk komen doordat de teruggekeerde militairen voor babymoordenaars werden uitgemaakt. (ff ex krijgsgevangenschap)
Ik denk dat het zien van uiteengereten lichamen van je kameraden en andere personen een grotere oorzaak zijn,denk je niet ? Elke dag opstaan met het feit dat je een grote kans hebt om te sterven die dag, dag in dag uit vol stress. Daar hou je geestelijk een tik aan over. Een kennis van me heeft in voormalig yougo gedient, in de beginfase. Die is daar ook niet helemaal fris van terug gekomen. Sja, als je opdracht krijgt om maar over mensen heen te rijden omdat ze de weg blokkeren en je anders een sitting duck bent.. Beweren dat trauma's ontstaan door de publieke opinie in het thuisland is vrij absurd.
pi_40089429
Militaire acties, hij was een militair.

Ook in de Tweede Wereldoorlog waren inderdaad mensen die van het geweld psychische problemen kenden. In de Eerste oorlog was dit fenomeen nog niet bekend, en noemden ze de psychische problemen Shell Shock. Artsen dachten dat militairen ziek waren geworden door het geluid van de impact van artilleriemunitie. Later werd al snel bekend dat de militairen, en vooral de "heldhaftigste", gewoon te veel geweld hadden gezien, en daardoor problemen kregen.

De praktijken van de Sturm Truppe en Sturm Abteilung hebben nogal wat gevolgen gehad op de leden ervan.
pi_40089544
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:44 schreef -IksRee- het volgende:
Ik heb trouwens het album van de Jeugd van Tegenwoordig gekocht (jaja echt gekocht).

Hij's heel erg okay.
Ja, ik ruik lekker
en ook al ben ik viès dan maak ik Duits lekker
Duits in het huis en Duits op de trekker
DJvanT, je tuig rond de Schlecker!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 23:25:34 #159
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_40089574
De Jeugd is koel.

Voorjekijkendoorlopen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_40089685
Gisteren heb ik weer eens ondervonden dat praten met mensen die het eens zijn met jou een stuk eenvoudiger -en vrediger!- dan met personen die niet jouw mening delen. Uitdagend, zou je kunnen zeggen, maar het is geen bekering. Dat zou sowieso niet lukken. Ach, verschillende visies horen is ook wel leuk.
pi_40089904
quote:
The UN report paints a picture of Iraqi society dissolving under the stress of cumulative violence. Nobody is safe. A tennis coach and two players were shot dead in Baghdad for wearing shorts. Militias threaten the families of homosexuals "stating they will begin killing family members unless men are handed over or killed by the family". Sectarian differences are behind most killings. Assassinations are often carried out by the security forces themselves. On 3 June, for instance, 50 police cars surrounded the al-Arab mosque in Basra and killed 10 of the 20 people inside. Sunni suicide bombers attack crowded Shia mosques and markets in order to cause maximum casualties.
[ bron ]

Hallo. Zoiets verzin je toch niet...
pi_40089943
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Hallo. Zoiets verzin je toch niet...
Verschillende visies, he.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40089986
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Verschillende visies, he.
Daar kun je het op gooien.
pi_40090001
pi_40090076
Geloof, huidskleur. Ja, bizar.
pi_40090089
Woord, komma, woord, punt, woord, komma, woord, punt.
pi_40090112
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:48 schreef Monidique het volgende:
Woord, komma, woord, punt, woord, komma, woord, punt.
Noot, kruis, noot, streep, noot, kruis, noot, fin.

Allegro giusto.
pi_40090123
Toevallig had ik het daar laatst met iemand over; kun je besmet raken als je je oraal laat bevredigen zonder condoom?
pi_40090148
Ja, maar niet zo snel, geloof ik.
pi_40090175
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:49 schreef Apropos het volgende:

[..]

Noot, kruis, noot, streep, noot, kruis, noot, fin.

Allegro giusto.
Dit begrijp ik niet. Dat weet jij ongetwijfeld en daarom vind jij het ook niet erg.
pi_40090185
Iemand beweerde heel stellig dat het na een haal al gedaan kon zijn. Ik wist niet eens of ik dat uit kon sluiten, statistisch gezien.
pi_40090204
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet. Dat weet jij ongetwijfeld en daarom vind jij het ook niet erg.
Ik dacht dat het glashelder zou zijn.
pi_40090243
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:53 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik dacht dat het glashelder zou zijn.
Je hebt het over een notenbalk, ofzo. En allegro giusto? O, nee. Dobre pivo, dat begrijp ik.
pi_40090328
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je hebt het over een notenbalk, ofzo.
Zoiets.
quote:
En allegro giusto? O, nee. Dobre pivo, dat begrijp ik.
Het is een tempoaanduiding, geen drankkreet.
pi_40090392
Hier moest ik dan wel om lachen.
pi_40090401
Hé, die PI had je net nog niet!
pi_40090447
Er is weer zo'n semifascistische film op SBS 6.
  zondag 23 juli 2006 @ 00:03:01 #178
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40090481
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:16 schreef gelly het volgende:

Ik denk dat het zien van uiteengereten lichamen van je kameraden en andere personen een grotere oorzaak zijn,denk je niet ?
een dokter ziet toch ook veel ellende? Stervende kinderen enzo? Heeft die veel trauma`s? Je eigen rol in het geheel en de maatschappelijke visie lijken me veel impact hebben. Meer dan het gebeurde an sich.
Nu ben ik natuurlijk geen psycholoog..
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:16 schreef gelly het volgende:
Elke dag opstaan met het feit dat je een grote kans hebt om te sterven die dag, dag in dag uit vol stress. Daar hou je geestelijk een tik aan over.
was die kans zo groot in Yoegoslavie? Ik geloof dat we zelden een missie hebben gehad met zo weinig doden aan onze kant.
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:16 schreef gelly het volgende: Beweren dat trauma's ontstaan door de publieke opinie in het thuisland is vrij absurd.
gebrek aan acceptatie van je handelen. lijkt me belangrijker
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 23:19 schreef Autodidact het volgende:
Shell Shock.
hee, wist ik niet. nieuwe info. Vind ik het nog steeds moeilijk om te koppelen aan het feit dat hulpverleners als doktoren veel minder last ervan lijken te hebben.
pi_40090490
De sterkste krijgt het allemaal. Speciaaldarwinisme.
pi_40090761
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:

[..]

een dokter ziet toch ook veel ellende?
Je kunt het beter vergelijken met een brandweerman die mensen uit een wrak moet zagen, arm hier, hoofd daar. Ook die krijgen geestelijke ondersteuning achteraf, en gaan wat eerder met pensioen dan de gemiddelde groenteman. Een arts leert ervoor om het menselijk lichaam te ontleden, ook niet iedereen is geschikt om chirurg te worden natuurlijk.
pi_40090811
Zeg, gelly, dat weet jij vast wel, van die AIDS.
pi_40090864
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:03 schreef Napalm het volgende:

was die kans zo groot in Yoegoslavie? Ik geloof dat we zelden een missie hebben gehad met zo weinig doden aan onze kant.
[..]
De kwartiermakers destijds wel. Je hoeft zelf ook niet dood te gaan om een hoop ellende te zien natuurlijk.. Nederlanders stonden daar tussen de partijen die elkaar het nodige aandeden. Maar ik had het dan eigenlijk ook over Vietnam.
pi_40090893
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:13 schreef Apropos het volgende:
Zeg, gelly, dat weet jij vast wel, van die AIDS.
Besmetting bij oraal ? Nihil zover ik weet. Het AIDS virus zit niet in speeksel dacht ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2006 00:16:19 ]
pi_40090984
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Besmetting bij oraal ? Nihil zover ik weet. Het AIDS virus zit niet in speeksel dacht ik.
Precies, zo dacht ik er ook over. De dosis in speeksel is in ieder geval niet dodelijk.
pi_40091014
Er is een kleine statistische kans. Wat, een statistische kans nog wel? Nou goed...
pi_40091052
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:20 schreef Monidique het volgende:
Er is een kleine statistische kans. Wat, een statistische kans nog wel? Nou goed...
Door open wondjes e.d. ja...
pi_40091062
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:20 schreef Monidique het volgende:
Dat doet me denken aan mijn eerdere, oliedomme, gebruik van het woord ''statistisch.''

En aan Underworld_.
pi_40091089
Bij statistiek denk ik eerder aan McCarthy.
pi_40091265
Om jullie niet langer in spanning te houden: ik sprak gisteravond met een Poolse die katholiek is. Geen verrassing op zich. De felheid waarmee zij echter geloofde -ja ik weet niet hoe ik het precies moet beschrijven-, was mij echter onbekend. Persoonlijk dan. Een hele leuke meid. Roken, drinken, dansen, et cetera, maar du musst glauben. Wat mij ook eens door een Iraniër verteld werd overigens, maar dat heb ik al eens verteld. Daarna nog met een Serviër die de hele burgeroorlog als een Amerikaans complot zag. Ik gaf 'm daar een beetje gelijk in, niet per se in het complot, maar wel in de discutabele betrokkenheid van het buitenland. Dus...
pi_40091294
Kijk mij eens interessant doen, nietwaar?
pi_40091301
Je bent een slappe zak.
pi_40091315
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:30 schreef Apropos het volgende:
Je bent een slappe zak.
O, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Waarom denk jij dat?
  zondag 23 juli 2006 @ 00:34:25 #194
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40091379
Een slappe allochtonenknuffelende zak.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 23 juli 2006 @ 00:35:26 #195
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40091404
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40091408
Dat neem je terug.
pi_40091442
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, daar hoef je mij niet van te overtuigen. Waarom denk jij dat?
Het zijn de woorden die dienden te volgen op ''dus''. Je had die Servier flink dooreen moeten rammelen.
pi_40091446
Oeh. Mad Max 2 op Veronica.
  zondag 23 juli 2006 @ 00:38:00 #199
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_40091466
ook voor Bush fans
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_40091497
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:36 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het zijn de woorden die dienden te volgen op ''dus''. Je had die Servier flink dooreen moeten rammelen.
Hé, "Srebrenica" is gevallen! Nu zie ik opeens hoe het eruitziet, daarom zet ik het maar tussen aanhalingstekens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')