Jij bent gekkkkkkkkkquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:33 schreef Rio het volgende:
Heb meerdere malen geesten opgeroepen, ook een keer op een grafsteen op een kerkhof. Aangezien mijn simpele brein niet kan bevatten hoe dat in godesnaam mogelijk is ben ik er mee opgehouden.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb al 2x gehad dat ik naar mijn kamer/pc liep en bijna bovenaan de trap was hoorde ik mijn monitoren aanspringen ( die gaan op standby na 20 min)
dus ik heb een lief spook
ik gok zelf dat ik zo hard de trap op spring dat mijn bureau ervan trilt en dat mijn muis beweegd zodat me monitoren weer aangaanquote:
Je eigen schaduw misschien?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:30 schreef MethMind het volgende:
Ik heb ook een tijd die apparte ervaringen meegemaakt.
![]()
![]()
![]()
Ik was vroeger eens op exqursie met school op een versedstrijderbegraafplaats waar mensen lagen waarvan ik er geen één kende.
Eerst voelde ik me wel op me gemak pas toen ik een zwarte gedaante snel lopent langs de grafstenen zag begon ik me minder op mijn gemak te voelen .
Dagen daarna heb ik het ook steeds weer gezien echt raar gewoon.
Ik vond het ook zo vreemd dat ik het alleen niet in mijn eigenhuis gezien had.
Maar ja nadat ik er ook niet meer bang voor was en het totaal vergeten was heb ik het nooit meer gezien.
![]()
![]()
Dan moet je hem beter schoonmaken, heb ik ook wel eens last van.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:02 schreef mindflick het volgende:
.Ook hoor ik vaak, en dat is extreem wazig, het vuursteentje van het gasfornuis tikken. Deze krijg je alleen werkend als je een knopje indrukt.
Je kat had een voortplanting probleem?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef RadioSlut het volgende:
Ik heb geen zin om het te typen, maar kort samengevat:
- Ik heb mijn overleden buurvrouw gezien
- Zij heeft er ook voor gezrogd dat ik niet meer bang ben voor geesten.
- Ik heb een kat gezien, die half in de muur zat.
- Ik heb mijn overleden kat Homo gehoord. Ik hoorde hem op mijn tas ploffen, "fnuf" zeggen en naar mijn bureaustoel lopen, wat hij altijd deed.
Bedoel je hier nu indirect mee dat de topicstarter dom zou zijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:36 schreef Bastard het volgende:
noch word de intelligentie van TS bespot!
Waarom niet? En waarom dan wel bovenstaande post plaatsenquote:Op maandag 28 december 2009 02:21 schreef Saisai het volgende:
tss zoveel ga ik dus echt niet typen..
Hoe heeft zij daarvoor gezorgd dan? Dat wil ik graag wetenquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef RadioSlut het volgende:
- Zij heeft er ook voor gezrogd dat ik niet meer bang ben voor geesten.
Ik heb het andersom.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb al 2x gehad dat ik naar mijn kamer/pc liep en bijna bovenaan de trap was hoorde ik mijn monitoren aanspringen ( die gaan op standby na 20 min)
Hoe weet je zo zeker dat dat 'iets' die overleden man is?quote:Op woensdag 30 december 2009 01:28 schreef FireFox1 het volgende:
Heb de beste man ook nooit gezien, enkel zijn aanwezigheid gevoeld. En dat was geen enkele keer in negatieve opzicht.
Nou, ik vind het toch vrij negatief als elke keer de lampen kapot gaan.quote:En dat was geen enkele keer in negatieve opzicht.
Ik vermoed dat hij/zij bedoeld een 'beklemmend gevoel' of gevoelens van angst als je de kamer in stapt, maar meer een positief gevoel.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nou, ik vind het toch vrij negatief als elke keer de lampen kapot gaan.
Inderdaad. Ik heb nog nooit een moment van angst gekend. De overleden man in kwestie was ook absoluut slechte man (mijn grootouders hebben hem gekend)quote:Op woensdag 30 december 2009 13:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij/zij bedoeld een 'beklemmend gevoel' of gevoelens van angst als je de kamer in stapt, maar meer een positief gevoel.
Nog maar een keertje dan:quote:Op donderdag 31 december 2009 00:01 schreef FireFox1 het volgende:
Inderdaad. Ik heb nog nooit een moment van angst gekend. De overleden man in kwestie was ook absoluut slechte man (mijn grootouders hebben hem gekend)
En wat de kapotte lampjes betreft: Liever dat dat de "geest" mij ging lastig vallen.
En als toevoeging: Hoe weet je dat het die overleden man is die die lampen kapot maakt? Waarom zou hij dat doen?quote:Op woensdag 30 december 2009 12:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat dat 'iets' die overleden man is?
Ik zou doodsbang worden ervanquote:Op donderdag 31 december 2009 08:16 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij zijn die lampen die stuk gaan een soort van visitekaartje geworden ofzo![]()
In de woning die ik eerder gehad heb (gebouwd op een oude begraafplaats naast een instelling waar heel veel mensen dood gaan) gingen ook met grote regelmaat de lampen kapot.
Kan allemaal slechte bedrading zijn dat is zo, maar er was veel meer activiteit. Dingen die aan de muren gingen bewegen, glazen die stuk vielen uit de kast, een koelkast die een slag gedraaid werd, schimmen zien, ineens daling van temperatuur... en dan de lampen steeds vervangen.
Joh, hoe moet ik dat nou weer weten? Ook nogmaals: Liever kapotte lampen dan een haunting ghost.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nog maar een keertje dan:
[..]
En als toevoeging: Hoe weet je dat het die overleden man is die die lampen kapot maakt? Waarom zou hij dat doen?
Ik had er ook last van, maar waarom zou je er bang voor moeten worden? Leuk stukje van Eddie Murphy in Delirious hier over:quote:
In het begin wel, maar je went er aan. En omdat het nooit echt vervelend van begon ik er maar om te lachen.. "hebben we het spookje weer"quote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:56 schreef Vedradorr het volgende:
snachts hoorde hij voetstappen in de tuin en ook zag hij regelmatig een blauwe gloed uit de kamer van zijn ouders.
Ja als je er aan gewend raakt lijkt het me ook minder eng wordenquote:Op donderdag 31 december 2009 16:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
In het begin wel, maar je went er aan. En omdat het nooit echt vervelend van begon ik er maar om te lachen.. "hebben we het spookje weer"![]()
Was een soort studentenflat, diverse kamers gehad daar, had het overal.
Of oude, vieze mannetjes die op je moeder geilenquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:38 schreef baNEEL het volgende:
mn moeder ziet mensen snachts langs het keukenraam lopen.
t spookt hier dus..![]()
Je hebt nog geluk, van die schimmen of de zogenaamde ''shadows'' kun je je levenlang nachtmerries hebben. Kunnen geesten zijn, maar het kan ook aan slaapverlamming liggen. Had ik ook een keer en toen dacht ik dat ik aliens zagquote:Op zaterdag 22 juli 2006 00:02 schreef mindflick het volgende:
Nu mijn ervaring.
Ander halve week terug werd ik snachts wakker en zag ik een schim in mijn kamer staan. Ik heb dit toen ik klein was ook een keer meegemaakt. Ik schrok me echt de tering, trok een deken over mijn kop en ben met mijn gezicht richting de muur gaan liggen. Na een kwartier heb ik het licht aangedaan en zat nog steeds te shaken. Ben een boek gaan lezen, moe geworden en weer gaan slapen. Ik heb het gewoon echt meegemaakt en was niet aan het dromen.
Nu komt het mooiste. Deze avond zat ik met mijn ouders zusje en broer achterthuis beetje te kletsen. Ik vertelde het tegen mijn ouders en zusje, mn broer was er nog niet, en mijn ouders deden er heel lacherig over, maar mijn zusje zei gelijk dat zij het ook een keer heeft meegemaakt, dat er een schim in haar kamer stond, het was duidelijk een man zei ze. Later kwam mijn broer en mijn moeder zei lacherig dat ik spoken zag, ik vertelde het verhaal en hij zei ook dat hij een paar keer heeft meegemaakt dat er een schim in zijn kamer stond.
Eerst dacht ik dat het aan mezelf lag ofzo, maar nu is het gewoon een feit. Ik heb ook vaak het gevoel dat er iemand bij mij in de buurt is, terwijl er niemand is. Ook hoor ik vaak, en dat is extreem wazig, het vuursteentje van het gasfornuis tikken. Deze krijg je alleen werkend als je een knopje indrukt. Lampen flikkeren soms, en mn bureaulamp tikt heel vaak, heb dat alleen nog maar in dit huis meegemaakt. Weet ook niet goed wat ik er mee moet, bang zijn denk ik niet want er gebeurt niks kwaadaardigs, maar leuk is het ook niet omdat ik er echt als de schijt voor ben.
Wrrm noem je je kat Homoquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef RadioSlut het volgende:
- Ik heb mijn overleden kat Homo gehoord.
En nog 1 die het zietquote:Op donderdag 31 december 2009 14:40 schreef Pixie. het volgende:
Vroeger in mijn oude huis als ik in bed lag zag ik altijd schaduwen in de vorm van mensen die me kamer binnenkwamen waardoor ik tot me 13e met het licht heb aangeslapen omdat ik zo bang bleef
Nu woon ik in een ander huis en een tijdje terug heb ik in de hal een figuur zien lopen in de vorm van de linker op de afbeelding
[ afbeelding ]![]()
En toevallig gisteren bleef de waterkoker tot 9 keer uitzichelf koken
Ja vast,quote:Op donderdag 31 december 2009 14:40 schreef Pixie. het volgende:
Vroeger in mijn oude huis als ik in bed lag zag ik altijd schaduwen in de vorm van mensen die me kamer binnenkwamen waardoor ik tot me 13e met het licht heb aangeslapen omdat ik zo bang bleef
Nu woon ik in een ander huis en een tijdje terug heb ik in de hal een figuur zien lopen in de vorm van de linker op de afbeelding
[ afbeelding ]
En wie ben jij om te oordelen of iets waar of niet waar is?quote:Op zondag 3 januari 2010 16:53 schreef Cristal het volgende:
[..]
Ja vast,ik heb ook een keer Henk Jan Smit gemailt (toen hij nog 'de nieuwe Uri Geller' presenteerde) En zei dat toen Uri zijn actje deed dat de tuinsproeier opeens aan ging terwijl die niet op de kraan aangesloten stond
Ik lag helemaal dubbel toen die mijn maitlje voorlas
ik ook, schaduwman met hoed maar zonder uitsteeksels op het lichaam .quote:
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:44 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een paar jaartjes geleden heb ik een schaduw gezien die vanaf de muur op het plafond hing tot recht boven mij.
Ik keek ernaar omdat het me nog nooit was opgevallen dat er op die plek een schaduw was.
En ineens zag ik waar ik naar lag te kijken.Het was een reusachtige zwarte gedaante.Hij had een hoed op en een zwarte cape.En het engste van alles was dat hij rode ogen had.
Ik weet dat dit moeilijk te geloven is maar ik spreek de waarheid.Die rode ogen waren zo echt,dat heb ik absoluut niet gefantaseerd.
Dit heeft zo'n blijvende indruk op mij gemaakt dat ik nooit meer in het donker durf te slapen.Ik heb altijd een lampje aan.Jarenlang heb ik alleen gezeten met deze ervaring.Geesten zien,oke.
Maar kom je aan met een verhaal dat je een schaduwgeest hebt gezien met een hoed,,cape en ook nog eens rode ogen,dan kijken ze je aan alsof je gek bent.
Een paar maanden geleden kreeg ik internet.Ben toen direct gaan zoeken naar soortgelijke verhalen.Op Nederlandse sites waren er maar drie verhalen die met zwarte geesten te maken hadden.Maar niet zoiets als wat ik had gezien. Tot dat ik Engelstalige sites opzocht.
En toen vond ik wat ik had gezien:Shadow People
Ik begon met lezen en ben echt uren bezig geweest.Al die verhalen,zoveel overeenkomsten.
De meest bekende variant is die van de schaduw die je vanuit je ooghoeken langs ziet flitsen.
Zoiets zie ik ook wel eens maar daar heb ik dan wel logische verklaringen voor.
De schaduw die ik heb gezien bewoog niet .Hij hing daar gewoon stil naar mij te kijken met die rode enge ogen.
Dit is 8 jaar geleden gebeurd,ben nu ben 33 en als een klein kind bang in het donker.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:53 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Hoeft niet meneertje met de mooie username.De schaduw die ik zag hing aan het plafond, had een hoed en rode ogen. Kan me nog herinneren dat ik 4 jaar geleden een topic er over opende en dat ik keihard werd uitgelachen. En dat ik teveel drufgs gebruikte blablabla.
En kijk nu eens op internet....... Honderden mensen vanuit de hele wereld hebben iets soortgelijks gezien.
Zwarte schaduw, hoed en rode ogen!!!!!
Dat verhaal van slaapverlamming is dat mensen iets drukkend op zich voelen. Dat is bij shadow people niet zo.
Ze kijken naar je of slaan 'op de vlucht'.
Daarbij, ik was niet alleen en wij waren klaarwakker.
Freddy Krueger.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:40 schreef Pixie. het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Ik wil het ook geloven, maar het is me nog niet geluktquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:58 schreef rednitro het volgende:
ik noem mezelf maar sceptisch, wil het graag geloven maar heb echt nog nooit iets gezien dat in de verste verte op een geest of wat dan ook lijkt.
gloeilampjes tikken als ze heet zijn, deuren hebben de vreemde eigenschap te bewegen omdat ze aan scharnieren vast zitten.
alles is te verklaren en als je maar hard genoeg er in gelooft zie je van zelf gekke dingen.
mijn wtf moment moet nog komen denk ik, vind het wel altijd heel interessant om paranormale programma's te kijken.
Had die schaduw een hoed op? En/of rode ogen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef GSP het volgende:
Ik had een paranormaal vriendinnetje die geesten en aura's kon zien. Zelf geloofde ik er niet zo heel erg in, maar op een avond toen we lekker op bed een filmpje aan het kijken waren, zei ze opeens dat er een gedaante in de kamer aanwezig was en dat deze heel kwaadaardig naar ons aan het kijken was.
Terwijl ze dat zei werd het ineens koud(er) in de slaapkamer en er hing een soort spanning in de lucht. Ook ging het kaarsje ineens uit, terwijl de ramen dicht waren. Toen ik de kamer rondkeek, zag ik in de hoek van de kamer ineens een gedaante. Het was als een grote schaduw met het silhouet van een mens. Dit duurde enkele seconden, maar het voelde als 5 minuten. Angstig was ik niet, meer versteend vanwege de bizarre situatie. Opeens was die gedaante verdwenen en de spanning/kou was ook verdwenen.
En dat komt door een geest?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:49 schreef shamijla het volgende:
liep laast naar huis toe en dan heb je een straatje waarbij autos best hard rijden. Ik had me muziek keihard op en wou die straat oversteken , liep het voetpad af leek het alsof ik tegen een boom aanknalde of iemand me tegen hield. Ik keek op en zag zo een auto voor me neus voorbij scheuren (ja ik kijk altijd naar de grond als ik loop)
oh nee hequote:Op donderdag 14 januari 2010 16:45 schreef GSP het volgende:
Nee, dit was alleen een schaduw met menselijk silhouet. Ik durfde er ook niet lang naar te kijken. Ik heb maar 3 seconden gekeken omdat die "ogen" dwars door mij heen leken te kijken. Net even terug gelezen. Hij leek op die "hooded man".
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:33 schreef _Liquid_ het volgende:
Blauwe gloed uit kamer van ouders = tv
wauw, jij zou zo een heel topic in je eentje kunnen vullen.quote:
dat hoor ik voor het eerst van die voorbode voor slecht nieuws ( hooded man )quote:Op maandag 1 februari 2010 00:22 schreef rats het volgende:
Die hooded man heb ik ook een keer gezien. Ik woonde toen nog thuis en mijn kamer lag direct achter het balkon (raam keek op balkon uit). Ik kleedde me aan om naar mijn werk te gaan (na het douchen, was dus klaarwakker) en ineens zie ik een zwart mensgedaante met een hoed op staan, ik schrok natuurlijk hiervan (het voelde ook niet goed aan, vaak voel ik dus als ik iets merk of het positief of negatief is) en begon te gillen. Hierop kwam mijn moeder natuurlijk eraan en vroeg wat er was, dus ik zei dat er een man op balkon stond. Ze ging kijken en zag niks en zei dat er niks was terwijl ik hem op dat moment nog steeds zag. Wat ik me heb laten vertellen staat deze man voor slecht nieuws en zou er binnen afzienbare tijd iets gebeuren. Of dit echt zo is, laat ik in het midden, wel is het zo dat mijn oma paar dagen erna stierf. Geen idee of dit met elkaar te maken heeft.
Hahahaha, ja ach ditt was nog maar een gedeelte inderdaad. Gelukkig is het tegenwoordig niet zo vaak meer als vroeger, heb ze zelfs op school gewoon in de klas zien zitten. Hou me maar voor dat er altijd mensen zijn die het erger hebbenquote:Op maandag 1 februari 2010 13:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
wauw, jij zou zo een heel topic in je eentje kunnen vullen.
Iemand vertelde het me ooit eens toen ik dit vertelde (zei een medium te zijn), zoals ik eerder zei heb ik geen idee of dit waar is. Enige wat wel apart was dat paar dagen later mijn oma overleed, maar dat schrijf ik niet toe als voorteken ervan hoor. Misschien dat andere mensen die het zagen duidelijkheid kunnen geven of er niet lang nadat ze deze zagen er iets gebeurd is.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef Summers het volgende:
[..]
dat hoor ik voor het eerst van die voorbode voor slecht nieuws ( hooded man )
op zich voelde die wel slecht aan , is al tijd geleden maar nadat ik gilde en onder de deken verstopte was die gelukkig wel weg toen mijn vader kwam
ik ben aan het denken , het is al 17 jr geleden en sliep daar juist op de bank omdat erquote:Op maandag 1 februari 2010 20:34 schreef rats het volgende:
[..]
Iemand vertelde het me ooit eens toen ik dit vertelde (zei een medium te zijn), zoals ik eerder zei heb ik geen idee of dit waar is. Enige wat wel apart was dat paar dagen later mijn oma overleed, maar dat schrijf ik niet toe als voorteken ervan hoor. Misschien dat andere mensen die het zagen duidelijkheid kunnen geven of er niet lang nadat ze deze zagen er iets gebeurd is.
Het voelde ook zeekr slecht aan ja, al dacht mijn moeder dat ik gek was omdat zij niks zag en ik nog steeds lol.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 07:50 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
[..]
Mijn tekening:
[ afbeelding ]
precies dat had ik met mijn broer , beide sliepen op de beneden verdieping en ook afgesproken te kloppen en beide hadden heel vaak dat er terug werd geklopt maar dat de ander boven was ,quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:39 schreef _Bella_ het volgende:
Ik had last van een geest toen ik nog bij me ouders woonde en me zus, heb zoveel dingen meegemaakt daar maar haal er wel de engste uit.
Mijn zus en ik hadden onze slaapkamers naast elkaar en als ik haar nodig had klopte ik op de muur.
Tot op een dag ik weer is klopte en er terug werd geklopt, ik klopte vervolgens weer en er werd weer geklopt, toen vervolgens klopte ik in allerlei ritmes want ik dacht misschien verveelt ze zichen was dit ff een levenloos momentje, maar er werd precies op de exacte manier terug gekopt en ik liep verbaasd naar haar kamer omdat ze wel heel lang door ging met dat geklop en ik het zat was..Bleek dat ze helemaal niet thuis was..er lag een briefje op haar bureau dat ze niet thuis komt vandaag :S
Nou..that scared the shit out of me
Ik hoorde vroeger ook de gekste klopgeluiden en voetstappen als ik alleen thuis was. Afgelopen week op de kamer van mijn dochtertje geslapen, omdat ze absoluut niet in haar eigen kamer wilde slapen. Ik was doodsbang, het was ijskoud en ik voelde echt een aanwezigheid. Echt niet fijn, ik heb amper geslapen. En ohja, ik ben zeker geïnteresseerd in je andere verhalen!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:04 schreef _Bella_ het volgende:
Ja dat geklop is gelukkig maar 1x voorgekomen, dat is echt zooo freaky
maar dat voetstappen herken ik ook zeker, alsof iemand rondloopt precies in je kamer of de kamer naast je op de raarste tijden en je weet dat er niemand is.
Ik sliep ook heel vaak bij me zus omdat ik echt zo bang was, elke nacht was het wel raak in dat enge rothuis, ben blij dat ik ervanaf ben
Als je onder de deken kan kruipen en praten , ben je ook niet verlamd .quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:48 schreef FL_Freak het volgende:
Ik heb best vaak gehad dat er een zwarte schim (persoon) naast me bed staat of kruipt naast me bed. Zelfs na een aantal keer knipperen met me ogen zorgde niet dat het weg ging. Ik riep zelfs een paar keer ga weg of iets in die trand. Toen kroop ik maar onder me dekens en even later waren ze weg. Al weet ik dan niet zeker of ik dan weer in slaap ben gevallen.
Dit wordt dan eigenlijk beschouwd als slaapverlamming, maar ik weet niet.. Heb al een aantal doden meegemaakt, me moeder, peet tante een goed kennis..dus weet het echt niet
quote:Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel.
Verlamming van de spieren treedt normaliter op tijdens de REM-slaap. Alleen de oogspieren, de longen en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op ter voorkoming dat bewegingen in dromen echt uitgevoerd worden. Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor hij zich niet kan bewegen. Dit kan zeer beangstigend zijn voor de persoon in kwestie.
hmmquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Als je onder de deken kan kruipen en praten , ben je ook niet verlamd .
[..]
m.a.w Mensen die zwarte schimmen zien hebben dus geen sleep paralysis. Wat vaak als excuus wordt gebruikt om het te verklaren..quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Als je onder de deken kan kruipen en praten , ben je ook niet verlamd .
[..]
terwijl slaapverlamming geen verklaring op zich is , maar een benaming voor een aantal symptomen die mensen over de hele wereld als hetzelfde ervaren .quote:Op zondag 21 februari 2010 13:40 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
m.a.w Mensen die zwarte schimmen zien hebben dus geen sleep paralysis. Wat vaak als excuus wordt gebruikt om het te verklaren..
Ik had het ook niet
als je zo simpel je conclusies trekt, ben je niet erg slim mijns inziens.. maar goedquote:Op zondag 21 februari 2010 13:40 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
m.a.w Mensen die zwarte schimmen zien hebben dus geen sleep paralysis. Wat vaak als excuus wordt gebruikt om het te verklaren..
Ik had het ook niet
Hoeveel geesten heb je in elkaar geslagen?quote:Op zondag 21 februari 2010 23:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
als je zo simpel je conclusies trekt, ben je niet erg slim mijns inziens.. maar goed
Ik ben heus wel slim.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
als je zo simpel je conclusies trekt, ben je niet erg slim mijns inziens.. maar goed
Jij snapt het.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:11 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik ben heus wel slim.Maar waar het mij om gaat is dat als je meldt zwarte schimmen te zien er meteen van wordt uitgegaan dat je sliep en slaapverlamming hebt.
Hoe hoor je die stem dan?quote:Op zondag 28 februari 2010 18:32 schreef Manke het volgende:
Toen ik laatst naar de opbaring van m'n oma ging, hoorde ik een nieuwe vrouwenstem die leek op die van m'n oma.
Thuis hoorde ik de stem nog en het zei de volledige naam van m'n oma, ook hoorde ik het mijn naam zeggen tegen de andere geesten bij mij te gast.
Manke, hoe staat het eigenlijk hiermee:quote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef Manke het volgende:
Ik hoor ze praten als ik m'n oren dichtdoe.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:19 schreef Manke het volgende:
Heb binnenkort een behandeling met een sjamaan van santodaime.nl icm ayahuasca [=dmt] - psych vind het best.
Een stem vanuit je diepste innerlijk? Of toch anders?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef Manke het volgende:
Ik hoor ze praten als ik m'n oren dichtdoe.
Ik wacht nog steeds tot ze me terugbellen om af te spreken wanneer ze langskomen.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:13 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Manke, hoe staat het eigenlijk hiermee:
[..]
Geesten, weet ik inmiddels 100% zeker - weet alleen niet wat voor soort geesten, sommige klinken menselijk, andere dierlijk.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:19 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Een stem vanuit je diepste innerlijk? Of toch anders?
Zo ben je nooit eenzaam. Desalniettemin hoop ik dat je gauw stilte vindtquote:Op maandag 1 maart 2010 14:48 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds tot ze me terugbellen om af te spreken wanneer ze langskomen.
[..]
Geesten, weet ik inmiddels 100% zeker - weet alleen niet wat voor soort geesten, sommige klinken menselijk, andere dierlijk.
1 schreeuwde het laatst uit omdat ik 'm zat te fokken
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik ken iemand die t ook heeft, inmiddels is het bij hem in remissie en heeft hij er met goede medicatie geen last meer van.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:02 schreef Manke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen
Het is gewoon irritant om wakker te worden met gebrabbel in je hoofd, verrot schelden heeft ook geen zin.
quote:Op maandag 1 maart 2010 13:19 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Een stem vanuit je diepste innerlijk? Of toch anders?
Da's dus ook mijn vraag; hoor je ze met je oren of hoor je ze als een innerlijke stem? En dan bedoel ik niet of ze dierlijk zijn etc. Maar gewoon de manier waarop jij ze hoort.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:48 schreef Manke het volgende:
Geesten, weet ik inmiddels 100% zeker - weet alleen niet wat voor soort geesten, sommige klinken menselijk, andere dierlijk.
schreeuwde het laatst uit omdat ik 'm zat te fokken
ieuw wat eng.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Crimyclown het volgende:
[knip]
ik hoorde de geest als een apparte stem , niet mn innerlijke stem dus.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:13 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
[..]
Da's dus ook mijn vraag; hoor je ze met je oren of hoor je ze als een innerlijke stem? En dan bedoel ik niet of ze dierlijk zijn etc. Maar gewoon de manier waarop jij ze hoort.
Misschien stond je op dat moment gewoon open en was zij een voorbijgangerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Crimyclown het volgende:
En ik kan me niks in me hoofd halen waarom die graftak me deze dood verwensingen toesprak.
Ik heb dat wel als mn zoon een weekend geweest is, dan is hij soms al uren weg en is t net of ik hem op de trap hoor lopen of dat ik mama hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:46 schreef MINDSICK het volgende:
Ik hoor beneden in de keuken heel vaak 'hoi' en 'hallo', terwijl mijn huisgenoten dan niet eens thuis zijn of ze zijn boven. Klinkt als een jongen/jonge man. Voel me dan helemaal niet prettig.
Led lampjes erin, probleem opgelostquote:Op woensdag 30 december 2009 01:28 schreef FireFox1 het volgende:
Regelmatig voelde ik aanwezigheid van "iets" in mijn kamer. Vooral onverklaarbare kortstondige temperatuurverschillen en het continu stuk gaan van lampen kwamen in regelmaat voor. Denk dat ik om de 2 maanden wel nieuwe lampjes mocht gaan kopen. Bedrading is enkele keren nagekeken door verschillende monteurs, maar hebben nooit onregelmatigheden gevonden. Het gekke is dat het uitsluitend in mijn kamer voorkwam, en niet in de rest van het huis.
De situatie met kapotte lampjes achtervolgde jou door verschillende kamers heen?quote:Op donderdag 31 december 2009 16:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
In het begin wel, maar je went er aan. En omdat het nooit echt vervelend van begon ik er maar om te lachen.. "hebben we het spookje weer"![]()
Was een soort studentenflat, diverse kamers gehad daar, had het overal.
Heb je nog nagetrokken wie er voor jullie in dat huis woonde?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:39 schreef _Bella_ het volgende:
Ik had last van een geest toen ik nog bij me ouders woonde en me zus, heb zoveel dingen meegemaakt daar maar haal er wel de engste uit.
Mijn zus en ik hadden onze slaapkamers naast elkaar en als ik haar nodig had klopte ik op de muur.
Tot op een dag ik weer is klopte en er terug werd geklopt, ik klopte vervolgens weer en er werd weer geklopt, toen vervolgens klopte ik in allerlei ritmes want ik dacht misschien verveelt ze zichen was dit ff een levenloos momentje, maar er werd precies op de exacte manier terug gekopt en ik liep verbaasd naar haar kamer omdat ze wel heel lang door ging met dat geklop en ik het zat was..Bleek dat ze helemaal niet thuis was..er lag een briefje op haar bureau dat ze niet thuis komt vandaag :S
Nou..that scared the shit out of me
En het andere is dat ik altijd sliep met me deur op een kier en vanuit mijn bed kon je de trap zien die naar beneden ging, dus op een avond staarde ik naar die trap en zag iemand naar boven komen, ik dacht dat het me moeder was dus ik zei mam??Waarom loop je in het donker???
En daarna zag ik een hand die een groot mes vast had, en die persoon was al bijna boven dus ik schreeuwde in paniek met inmiddels van de shock tranen in me ogen ´´mam wat doe je???mammmm?!?!!!!!!!´´ ik was zo bang dat ik niet eens op durfde te staan om die deur dicht te doen, en net toen die geest zeg maar bijna boven was rende me moeder me kamer binnen en deed het licht aan en ik kon niet stoppen met trillen.
anyway dit zijn maar 2 voorbeelden de rest typ ik later als er iemand geinteresseerd is..
Deze geest was een overleden vrouw die compleet gestoord was blijkbaar..!!
Zwervers die daar woonden die jullie wilden verjagen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 01:55 schreef jantjeschmit het volgende:
Toen we binnenwaren, het was makkelijk want de ramen waren nog open, liepen we weer rond. We hoorden weer voetstappen. We hebben ons daarna opgesplitst en ik ging met een jongen naar de 2e verdieping om te kijken of er iets was, terwijl de andere 2 op de 1e verdieping bleven. Wat er toen gebeurde, daar krijg ik nog steeds de rillingen van: er kwam een baksteen van één van de bovenste verdiepingen via de schouw naar beneden en we hoorden mensen wegrennen. De 2 jongens die verbleven op de 1e verdieping hoorden het het kwamen naar ons toe. Toen zijn we met zn 4en naar de 3e en 4e verdieping gegaan, maar hier konden we niets vinden en er waren geen voetstappen aanwezig op de grond (het was nogal stoffig). We zijn toen snel weggegaan, en NOOIT meer teruggekomen.
Dat was ik dus ook niet meer van plan.
Ik weet niet of mensen een geintje met ons uit probeerden te halen
Possiblequote:Op vrijdag 9 april 2010 17:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zwervers die daar woonden die jullie wilden verjagen?
Hoogstwaarschijnlijkquote:
Bekend fenomeen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:39 schreef Crimyclown het volgende:
Ik heb maar een keer zo'n ervaring meegemaakt. Ik was 17 jaar. Ik werd die ochtend wakker en toen stond er een oud lelijk wijf in de hoek van me kamer. Ik kan me der gezicht zo nog voor de geest halen, maar kan der nog steeds niet plaatsen. Dus ik knipperde met me ogen en ze stond er nog steeds. Toen ik mijn ogen open deed zei de graftak tegen mij herhaaldelijk: STERF, STERF, STERF, STERF etc. Een rijke woordenschat had de bejaarde in kwestie niet, en een gevoel voor humor al helemaal niet. Het woordje sterf heeft ze ongeveer 1 minuut geschreeuwd maar voor me gevoel waren het er 5. Ik heb wel 10x in me ogen gewreven of ik niet sliep. Het was half 5 's ochtends en ik heb vervolgens geen oog meer dicht gedaan. Ik weet dat het verhaal raar klinkt maar het is me echt overkomen. En ik kan me niks in me hoofd halen waarom die graftak me deze dood verwensingen toesprak.
Boeiend verhaal. Hoe weet je dat het een mens was? Ik persoonlijk geloof niet dat geesten van mensen kunnen blijven rondzwerven.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:47 schreef Wajangmama het volgende:
Ik heb er veel.
Maar heb een recente even gecopieerd van mij
Aub niet op schrijf/taal fouten letten is niet mijn sterkste kant
Ik zie ze op verschillende manieren soms in details,soms slechts stukken soms alleen de omtrekken,soms als energiewolk etc..
Zo, heftig verhaal.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:47 schreef Wajangmama het volgende:
Ik heb er veel.
Maar heb een recente even gecopieerd van mij
Aub niet op schrijf/taal fouten letten is niet mijn sterkste kant
Ik zie ze op verschillende manieren soms in details,soms slechts stukken soms alleen de omtrekken,soms als energiewolk etc..
Ik heb al een tijdje een overledene in huis die zich af en toe een beetje kan opdringen.
Hij loopt veel rond mijn bed,staat me op de overloop op te wachten wat al gelijk erg duidelijk is wanneer ik de trap op kom.
Je komt de trap op,ziet hem staan (een man van middelbare leeftijd)en zijn aanwezigheid drukt soms gewoon op je schouders als je er even niet op bedacht ben.(dat gebeurd nu dus niet meer)
zo heb ik wel vaker voorbijgangers/toeschouwers waar ik inmiddels niet meer zo van opkijk.
Hij laat alleen zijn contouren zien,zijn lengte en fragmenten van zijn gezicht..zijn aanwezigheid kan met tijden wel heel duidelijk zijn.
Een bevriend medium heeft laatst ook nog even gekeken toen die hier op visite was, maar wat ik zelf al gemerkt had,deze persoon wil/kan nog niet over...
ik kreeg geen goed contact met hem...kreeg soms een wat verstrooide/verwarde indruk van hem.
Alsof hij niet vervelend wil zijn maar het niet echt kan helpen,nieuwsgierig is.
Blijkbaar heeft hij nog wat dingen af te handelen.
Hij had aangegeven zich wat meer gedeisd te houden maar daar hield hij zich niet aan.
Gisternacht voelde ik dat hij weer naast me kwam zitten..en niet subtiel,nee je voelt echt het dekbed indrukken en aan de dekens trekken..
Toen werd ik dus boos.
Opzouten!Ik gun het je zo om over te kunnen en gaan en als er dan iets is waar ik je misschien mee zou kunnen helpen doe ik dat met liefde.
Maar mijn slaapkamer is voor mij heilig en op mijn bed kom je al helemaal niet...ik hoef niet alles te pikken.
Wanneer ik de trap op kom stel ik me er op in dat hij wel weer zal rondlopen.
Ik duld hem hier,zolang ik geen last van hem heb is het oke.
Maar wel stellig nu tot hier en niet verder..en ik heb het idee dat het nu wel overkomt.
Hij had al gezegt dat hij zich gedeist zou houden maar hield zich daar dus mooi niet aan he...
Ik kijk het nog even aan en als de situatie onveranderd blijft of ongemakklijker voeld ga ik er eens in alle rust voor zitten en kijken of er meer mogelijk is...
Je kan nu wel met witte salie ed aan de gang gaan maar mijn gevoel is daar nog niet naar,ik wil hem echt graag helpen ,het liefst met zachte hand.
Gaat goedkomen...neem liever er de tijd voor dan gelijk drastische maatreghelen te moeten nemen.
Soms zijn overledenen nog irritanter dan de levenden.
vervolg:
Omdat het een beetje vervelend begon te worden zojuist het huis grondig aangepakt/gezuivert.
Op mijn manier haha
Fijn was dat ik de bevestiging weer kreeg dat ik hulp had en ik vertrouwde op mijn gevoel.
Huis voelt al een stuk fijner,wat energie weggehaald en aanwezigen verder geholpen.
Ook een vrouw op mijn oudste haar kamer,die kamer voeld weer goed.
Straks even het huis rond lopen maar aangezien de kids nu slapen zal ik zonodig morgen nog eens doen.
De man die opdringerig werd liep rusteloos om me heen,liet zich niet horen en slechts gedeeltelijk zien.
Voelde de bui al hangen want gelijk al sterke druk op mijn schouders toen ik de trap opkwam...die druk bleef even.
Goed aarden en positief maar standvastig verder gegaan.
Ik heb niet het idee dat hij al helemaal weg is,maar het voelt weer een stuk rustiger en fijn...lastig als het contact niet wil vlotten.
Mijn huis,mijn regels.
Ik plaats dit puur om te delen,wellicht iemand een stukje herkenning te geven of een idee te geven hoe het ook kan gaan.
Heb er 1 die ook alle kenmerken van een mens heeft, alleen kan hij het goed vinden met hen bij me die nooit mens zijn geweest en duidelijk van de duisternis zijn. Ik denk dat het allemaal demonen zijn die zich voordoen als mensen. Dat ze specifieke dingen kunnen doorgeven is dan wel weer frappant.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:27 schreef Wajangmama het volgende:
Dat weet ik mede door eigen ervaring..ziet eruit als een mens,praat als een mens,voelt als een mens..maar dan enkel de ziel/energie hoe je het wilt noemen.
Kan even niet de jusite woorden vinden sorry..maar het is ook een weten..ik weet niet beter want heb mijn hele leven al contact met overledenen.
Als ze bijv iets specifieks kunnen doorgeven voor de nabestaanden maakt dat het heel concreet.
Energie van een woning bijv door emoties achtergebleven door overledenen en/of levenden is vaak voelbaar maar ook wel zichtbaar..dat ziet er anders uit en voelt ook anders..naarmate je het vaker meemaakt leer je dat verschil wel kennen.
Een overleden huisdier kan zich ook laten zien bijv.
Wanneer een overledene steeds blijft terugkomen of duidlijk contact zoekt of nodig heeft dan kijk ik of ik contact krijg.Door gewoon even bewust er tijd voor te maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:56 schreef Manke het volgende:
Hoe zijn je ervaringen wb het wegsturen of helpen van 'geesten', ben er wel benieuwd naar, misschien kan ik, 't ook toepassen.
Ben ook niet christelijk opgevoed, maar heb 2 beloftes uit het NT aanschouwd: in mijn naam zullen jullie zieken genezen en duivelen uitdrijven. Hoeveel zal er dan nog waar zijn?
Nee.quote:Op zondag 11 april 2010 21:17 schreef aapinator het volgende:
[...] Is die hooded figure overigens niet een soort mothman?
http://underdogs.files.wordpress.com/2009/11/mothman.jpg
Je spreekt vanuit je eigen referentiekader.. Ik zie Wajangmama het niet over de hemel hebben, alleen dat ze geesten "verder helpt". God weet (no pun intended) waarnaar toequote:Op zondag 13 juni 2010 21:32 schreef ConnerJohn het volgende:
Je bent niet christelijk opgevoed maar je wilt de geesten wel verder helpen naar de hemel? Hoe kan een geest zichzelf helpen? JIj doet alsof er veel geesten zijn die nog wat dingen moeten doen voordat ze verder kunnen. Maar hoe kan je in vredesnaam iets oplossen als 99% van de mensen je niet kunnen zien?
Ik bedoel dit niet sceptisch ofzo,heb eerder gewoon interesse.
Was dit voor mij bedoeld?quote:Op zondag 13 juni 2010 21:32 schreef ConnerJohn het volgende:
Je bent niet christelijk opgevoed maar je wilt de geesten wel verder helpen naar de hemel? Hoe kan een geest zichzelf helpen? JIj doet alsof er veel geesten zijn die nog wat dingen moeten doen voordat ze verder kunnen. Maar hoe kan je in vredesnaam iets oplossen als 99% van de mensen je niet kunnen zien?
Ik bedoel dit niet sceptisch ofzo,heb eerder gewoon interesse.
Dank u,quote:Op zondag 13 juni 2010 22:21 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Je spreekt vanuit je eigen referentiekader.. Ik zie Wajangmama het niet over de hemel hebben, alleen dat ze geesten "verder helpt". God weet (no pun intended) waarnaar toe
Geldt nog steeds dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:36 schreef Bastard het volgende:
Alvast voor de bekende posters die gaan komen, dit topic word niet gekaapt in naam van bewijs noch word de intelligentie van TS bespot!
Ok.quote:Op maandag 16 mei 2011 18:13 schreef Manke het volgende:
*schreeuw
ben wel benieuwd naar je ervaringen
Bankquote:Op maandag 16 mei 2011 20:21 schreef lezzer het volgende:
Ik ook. Ik moet het sowieso van m'n gevoel hebben, en daar verifieer ik mee. Voelt het niet goed, dan is het niet goed en vice versa.
Dat zeg ik niet helemaal goed. Ik ben er toch wel van overtuigd dat ik af en toe figuren aan m'n bed of bank heb staan die het niet zo geweldig met me voor hebben. Dat zeggen ze wel, maar dat menen ze niet.
Ik pasquote:Op maandag 16 mei 2011 21:56 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb wel eens hele bizarre dingen gezien.
Iemand interesse dat ik ze hier neerschrijf? Zo ja, geef ff een gil, schrijf ik het morgen ff op.
Ik weet effe niet hoe ik je opmerking moet interpreterenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:59 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Bank![]()
Als jij denkt dat, of niet wilt dat, dan hebben 'ze' het niet goed met je voor nee
Jij creëert je ervaringen dus als jij er vanuit gaat dat 'ze' slecht zijn, zijn ze dat ook.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik weet effe niet hoe ik je opmerking moet interpreteren
Ok, daar denken we dan anders over.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:05 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Jij creëert je ervaringen dus als jij er vanuit gaat dat 'ze' slecht zijn, zijn ze dat ook.
Ok, dus jij denkt dat anderen jou iets aandoen?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ok, daar denken we dan anders over.
Dat is prima
Waar zeg ik dat precies?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:13 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ok, dus jij denkt dat anderen jou iets aandoen?
Als ik zou kunnen quoten dan zou ik het je laten zien, maar aangezien ik dat dus niet kan, mag je zelf verder kijken.quote:
Helemaal duidelijk.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:18 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht trouwens dat we hier gewoon ervaringen uit konden wisselen zonder dat we aan elkaar verantwoording af hoeven te leggen.
Als dat niet kan, dan heb ik eigenlijk niet zo'n zin om ervaringen te delen.
Dit is voor iedereen hier een zeer gevoelig onderwerp lijkt me. Zo ook voor mij.
Ik hoef niet overtuigd te worden van het één of ander, want ik ga gewoon m'n eigen pad.
Ik wil jou verhalen wel eens horen!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:56 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb wel eens hele bizarre dingen gezien.
Iemand interesse dat ik ze hier neerschrijf? Zo ja, geef ff een gil, schrijf ik het morgen ff op.
Als ik tijdens het klaverjassen pas ga ik toch ook niet uitleggen waarom?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 05:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
dan niet.
Maar nu heb je mij wel nieuwsgierig gemaakt, waarom pas jij?
En dat is ook zo.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:18 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht trouwens dat we hier gewoon ervaringen uit konden wisselen zonder dat we aan elkaar verantwoording af hoeven te leggen.
Als dat niet kan, dan heb ik eigenlijk niet zo'n zin om ervaringen te delen.
Dit is voor iedereen hier een zeer gevoelig onderwerp lijkt me. Zo ook voor mij.
Ik hoef niet overtuigd te worden van het één of ander, want ik ga gewoon m'n eigen pad.
ja met mijn computer heb ik ook weleens vreemde dingen maar ik denk denk eerder dat iemand in je China je dan aan het hacken is ofzoquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik geloof ook dat optische muizen af en toe te gevoelig zijnquote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:54 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
ja met mijn computer heb ik ook weleens vreemde dingen maar ik denk denk eerder dat iemand in je China je dan aan het hacken is ofzo
Ik zal het eens vragenquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:39 schreef Manke het volgende:
Het schijnt dat geestelijke activiteit overgeerfd kan worden als 1 van de ouders zich heeft bezig gehouden met het occulte, zoals geesten oproepen of waarzegster raadplegen.
Is dat bij jullie misschien het geval?
Ik kreeg er pas mee te maken toen ik ze zelf ging oproepen via bandstemmen.
Ik heb het eens gevraagd, mijn ouders hebben zich nooit met zulke dingen beziggehoudenquote:Op woensdag 18 mei 2011 16:39 schreef Manke het volgende:
Het schijnt dat geestelijke activiteit overgeerfd kan worden als 1 van de ouders zich heeft bezig gehouden met het occulte, zoals geesten oproepen of waarzegster raadplegen.
Ik had er ook last van in mijn ouderlijk huis. Ik weet nu dat daar ook extreem nare dingen zijn gebeurd voordat wij er woonden. wellicht bij jou ook het geval? zal eens kijken of er ook iets zwarts boven hangt op googlequote:
misschien toch iemand zoeken die dat weg kan sturen als je lang last hebt .quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:21 schreef Narasan het volgende:
Vannacht ook telkens weer last gehad van een zwarte gedaante. Het was rond 23.00, dat weet ik omdat ik op m'n telefoon keek. Nou, die zwarte gedaante kwam dus binnen, en gelijk wist ik dat er iets niet klopte. Dus, denk ik bij mezelf: 'Ga weg man, je hoort hier niks te zoeken'. Durfde het natuurlijk niet hardop te zeggen, want ik wil niet proberen om in een soort trance te raken.
Toch moest ik er een heel klein beetje om lachen van die gedaante, want hij ging bij m'n boekenkast staanen las een pagina van een boek. Je hoorde ook echt dat hij de pagina omsloeg. Dit boek kennen velen wel, het was 'Demonenjager, van Darren Shann'. Niet dat ik het lees, maar het lag daar gewoon al een tijdje en had geen zin om het op te ruimen.
Toen hij klaar was met lezen, liep hij/zij naar de deur toe. Vervolgens verschoof m'n stoel een beetje en dat was iets waar ik niet zo blij om was. Totdat ik dacht dat ik wel moest roepen, om hem weg te krijgen. Dat deed ik dus ook. Ik riep keihard: 'Ga NU onmiddellijk weg, ik hoef je niet te horen! Of te merken dat je er bent'. Dat was dus verkeerd. Nadat ik dat riep, trok hij/zij het dekbed van me af en voelde ik ijskoude rillingen over me heen lopen. Oké, toen was ik dus helemaal in paniek! Met een keiharde knal ging daarna de deur dicht !!!!! (Die staat altijd open).
Wat daarna nog gebeurde, zijn allemaal onverklaarbare dingen en daar wil ik het nu niet meer over hebben. Afgelopen nacht mag van mij het liefste in de prullenbak worden verwijderd. Heb echt geen zin meer in dit soort ervaringen!
Vele zullen denken dat dit een verzonnen verhaal is, maar dat is het niet! Waarom zou ik hier over liegen? Dat is toch nutteloos?!
Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat ik met deze gedaante moet doen?
Je geeft aan dat er allemaal fysieke dingen gebeuren, dus dit moet dan niet heel moeilijk zijn om vast te leggen. Je hebt vast wel een camera in je telefoon of een webcam, svp posten naderhand.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:21 schreef Narasan het volgende:
Vannacht ook telkens weer last gehad van een zwarte gedaante. Het was rond 23.00, dat weet ik omdat ik op m'n telefoon keek. Nou, die zwarte gedaante kwam dus binnen, en gelijk wist ik dat er iets niet klopte. Dus, denk ik bij mezelf: 'Ga weg man, je hoort hier niks te zoeken'. Durfde het natuurlijk niet hardop te zeggen, want ik wil niet proberen om in een soort trance te raken.
Toch moest ik er een heel klein beetje om lachen van die gedaante, want hij ging bij m'n boekenkast staanen las een pagina van een boek. Je hoorde ook echt dat hij de pagina omsloeg. Dit boek kennen velen wel, het was 'Demonenjager, van Darren Shann'. Niet dat ik het lees, maar het lag daar gewoon al een tijdje en had geen zin om het op te ruimen.
Toen hij klaar was met lezen, liep hij/zij naar de deur toe. Vervolgens verschoof m'n stoel een beetje en dat was iets waar ik niet zo blij om was. Totdat ik dacht dat ik wel moest roepen, om hem weg te krijgen. Dat deed ik dus ook. Ik riep keihard: 'Ga NU onmiddellijk weg, ik hoef je niet te horen! Of te merken dat je er bent'. Dat was dus verkeerd. Nadat ik dat riep, trok hij/zij het dekbed van me af en voelde ik ijskoude rillingen over me heen lopen. Oké, toen was ik dus helemaal in paniek! Met een keiharde knal ging daarna de deur dicht !!!!! (Die staat altijd open).
Wat daarna nog gebeurde, zijn allemaal onverklaarbare dingen en daar wil ik het nu niet meer over hebben. Afgelopen nacht mag van mij het liefste in de prullenbak worden verwijderd. Heb echt geen zin meer in dit soort ervaringen!
Vele zullen denken dat dit een verzonnen verhaal is, maar dat is het niet! Waarom zou ik hier over liegen? Dat is toch nutteloos?!
Hey Summers,quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:03 schreef Summers het volgende:
[..]
misschien toch iemand zoeken die dat weg kan sturen als je lang last hebt .
Oh jawel hoor...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:49 schreef Narasan het volgende:
[..]
Hey Summers,
Ik denk idd dat dit het beste is wat ik nu kan doen. Vrij vervelend als dit soort dingen gebeuren. Niemand die me ook maar begrijpt.
Die films zijn juist gemaakt om je bang te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:12 schreef xhoneybee het volgende:
bah. ik heb zelf 't een en ander gezien; was er nooit bang voor. Maar sinds paranormal activity...
is misschien het kijken waard ja, ik zal er over nadenkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 12:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Die films zijn juist gemaakt om je bang te maken.
Kijk anders ook eens City of angels of What dreams may come of zelfs een Lovely bones
Raadpleeg een plaatselijke dominee.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:21 schreef Narasan het volgende:
[quote]quote:Oke ik heb meegemaakt:
* ik was aan het zwemmen in een meer (Bussloo) en ineens zag ik zo'n gezicht zwevend op mij af komen, het was ineens helemaal stil om mij heen, en ik zag ook alleen dat gezicht nog maar dat zo op mij af kwam. Er zat ook helemaal geen lijf aan vast, alleen een gezicht dat met een heel enge uitdrukking op mij af kwam
Ik heb daar al eens eerder rare dingen gezien, ik sprong toen van de brug af, om daar in het water te duiken, zie ik onder water ineens zo'n witte gedaante onder mij doorzweven. Het gekke was dat dat ding ook nog een beetje licht gaf.
* Ik had laatst het klepje van mijn oorbel laten vallen, ding is ongeveer 5 vierkante millimeter groot en ik had het buiten, in het gras laten vallen. Ik had toen zoiets van laat maar, omdat het onvindbaar was. 3 Dagen later, loop ik in mijn huis op de 2de verdieping, hoor ik ineens dat er iets van metaal op de grond valt. Ik kijk even, en daar ligt het klepje voor mijn voeten.
Het kan niet het klepje zijn van het andere oordopje, die lag namelijk op de kast beneden. Ook kan het niet in mijn haar hebben wezen steken, want ik had in de tussentijd meerdere keren gedoucht ect. Ook niet in mijn kleren, want daar had ik ook andere van aan.
* Ik heb hier meerdere malen mijn naam horen roepen, dan hoor ik dat iemand mijn naam roept, dan denk ik dat mijn ouders of zusje mij roept, ik kijk, maar niemand die dan mij roept.
Ook hoor ik vaak iemand hardop zuchten, ook als ik de enige thuis ben, en er is dan ook niks verklaarbaars te vinden zoals een badjas of een tas die valt.
* Ik ruik mijn oma (die overleden is) soms in de badkamer.
Daar ligt namelijk een matje dat we van haar hebben gekregen, 10 jaar geleden.
Ik ruik haar geur er dan. Ik heb mijn zusje wel eens laten ruiken als ik dat ruik maar zij kan niks geks ruiken. Ook heb ik een droom gehad waarin ik als ware afscheid van d'r nam.
Zij stond aan de overkant van een zwembad waar ik in zwemde en begon naar mij te lachen en te zwaaien. En toen was ze verdwenen en werd ik wakker. Wat mij opviel was dat ik mij ook een stuk rustiger voelde bij het accepteren van haar dood.
* En ik heb vorige week zo'n zwarte gedaante gezien.
Ik kon niet slapen en op een gegeven moment raakte ik van het gevoel frustratie omdat ik niet slapen kon helemaal in het gevoel van angst en paniek. Ik draaide mij om om te kijken waar die angst en paniek vandaan kwam en kijk, ik heb altijd mijn gordijnen een stukje open, er staat een lantaarnpaal achter dus als ik naar mijn raam snacht's kijk is er altijd een stukje licht.
Maar deze keer was het compleet donker, alsof er iemand voor stond.
Die gestalte was nog zwarter dan zwart.
Ik raakte toen helemaal in paniek en vluchtte mijn bed uit.
Ik vroeg het aan mijn moeder, wat blijkt, zij heeft ook vaak dat zij wakker wordt en er staat iets naast haar bed.
* Ik zie regelmatig van die witte en zwarte gedaantes, maar als ik echt naar ze probeer te kijken gaan ze ineens weg
En nee, ik gebruik geen drugs/alcohol
ja ik quote mijzelf
Omdat:
Eergisteren hoorde ik toen ik (ouders en zusje ook) al op bed lag, de deurklink van de benedendeur die naar de hal leidt, erg rommelen.
Alsof er iemand telkens dat ding omlaag duwde en dan weer losliet zodat je de klink terug hoort vallen.
Evenlater hoorde ik de trap telkens kraken+ de trapleuningen.
Daarna hoorde ik voetstappen buiten mijn kamer.
Held dat ik was, bleef ik onder de dekens.
Volgende dag, ik had verwacht dat het inbrekers oid waren, helemaal niets, alle deuren waren nog op slot, ook alle ramen waren heel.
Dit is niet de eerste keer, 2 keer hoorde mijn moeder en ik dat er iets met een enorme klap op de voordeur geduwd werd.
Ik begin nu toch echt wel een beetje bang te worden
En een plaatselijke dominee weet wel wat die hiermee aan moet? Ik zou het eerder voorleggen aan een psychiater.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:10 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
Raadpleeg een plaatselijke dominee.
Wat je ook doet, ga geen zout strooien/kruisjes kopen etc. Dat soort dingen maken het alleen maar erger.
Ik zeg niet dat het een psychische aandoening is, maar een psychiater lijkt me beter advies dan een dominee. Je hoort dus niet op dit subforum thuis als je geen hokus pokus adviezen geeft?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:56 schreef AwesomeSauce het volgende:
Als je er van overtuigd bent dat het een psychische aandoening is dan zit je op het verkeerde subforum![]()
Wegwezen jij
Je hoort niet op dit subforum thuis als je het bestaan van geesten niet serieus kan nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:46 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een psychische aandoening is, maar een psychiater lijkt me beter advies dan een dominee. Je hoort dus niet op dit subforum thuis als je geen hokus pokus adviezen geeft?
Dus als je open staat voor bovennatuurlijke activiteiten moet je ook per definitie alle verhalen geloven? Wat een larie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je hoort niet op dit subforum thuis als je het bestaan van geesten niet serieus kan nemen.
Nee dat zeg ik niet. Maar zolang je geen dokter bent kun je geen psychische aandoening constateren, dus niemand doorverwijzen. Er word gevraagd om openheid van geest, heb je dat niet dan kun je beter naar het wetenschapsonderdeel gaan van FOK!quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:06 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Dus als je open staat voor bovennatuurlijke activiteiten moet je ook per definitie alle verhalen geloven? Wat een larie.
Ik stel ook niets vast. Alsnog vind ik in deze situatie een psychiater een betere aanbeveling dan een dominee.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Maar zolang je geen dokter bent kun je geen psychische aandoening constateren, dus niemand doorverwijzen. Er word gevraagd om openheid van geest, heb je dat niet dan kun je beter naar het wetenschapsonderdeel gaan van FOK!
Ga naar een plaatselijke kerk, hoewel die er ws geen ervaring mee hebben. Ik ging ook en werd meteen geholpen, alleen hielp het bij mij tijdelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:10 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
Wat je ook doet, ga geen zout strooien/kruisjes kopen etc. Dat soort dingen maken het alleen maar erger.
Wat gebeurt er dan als ik zout zou strooien en/of kruisjes zou ophangen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:10 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
Dat was dus geen oplossing .quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Ga naar een plaatselijke kerk, hoewel die er ws geen ervaring mee hebben. Ik ging ook en werd meteen geholpen, alleen hielp het bij mij tijdelijk.
Wat is "echt"?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:33 schreef Maitje het volgende:
Als je mensen neer zet in een ruimte en ze verteld daar er onder die ruimte een begraafplaats heeft gezeten en het er elke dag spookt, zullen zij het voelen.
Zet een andere groep mensen neer zonder ze iets te vertellen, en ze zullen niets opmerken.
Pure gedachtenkracht.. wat je wilt gebeurd.
Wilt overigens niet zeggen dat wat er gebeurd niet echt is. (snappie?)
Oh dat is ook gedeeltelijk zeker waar. Toch kun je, als je er gevoelig voor bent wel sferen oppikken.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:33 schreef Maitje het volgende:
Als je mensen neer zet in een ruimte en ze verteld daar er onder die ruimte een begraafplaats heeft gezeten en het er elke dag spookt, zullen zij het voelen.
Zet een andere groep mensen neer zonder ze iets te vertellen, en ze zullen niets opmerken.
Pure gedachtenkracht.. wat je wilt gebeurd.
Wilt overigens niet zeggen dat wat er gebeurd niet echt is. (snappie?)
En wat is niet, want wat echt is is echt en wat niet echt is bestaat niet....quote:
Dat zijn "sferen" energieën die de mensen zelf creëren en voelbaar is voor andere mensen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh dat is ook gedeeltelijk zeker waar. Toch kun je, als je er gevoelig voor bent wel sferen oppikken.
Wat mensen niet begrijpen is dat er geen verschil is tussen witte en zwarte magie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:28 schreef Narasan het volgende:
[..]
Wat gebeurt er dan als ik zout zou strooien en/of kruisjes zou ophangen?
Ik onderging een uitdrijvingsritueel, die stemmen schreeuwden het uit en vlogen weg, alleen vonden ze hun weg terug, kwam doordat ik niet geloofde denk ik.quote:
Tot die conclusie ben ik dus ook gekomen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:16 schreef AwesomeSauce het volgende:
[..]
Met alle respect van de mensen hier de wat met geesten en magie hebben, maar in mijn ogen zijn alle geesten slecht (lees : demonen) of ze nu tegen je zeggen dat ze goed zijn of niet![]()
Hela, mijn vadert heeft ooit zitten glaasje draaien.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:39 schreef Manke het volgende:
Er is wel vanaf te komen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hela, mijn vadert heeft ooit zitten glaasje draaien.
Is dit misschien de oorzaak?
En bovendien..
Hoe kom ik er weer vanaf
quote:De auteur is voorganger te Oudenaarde (België) en hulpverlener bij het Centrum voor Pastorale Counseling. Zijn boek wil een handreiking zijn aan christenen die zich willen verdiepen in of toeleggen op het begeleiden van mensen die in meer of mindere mate worden lastiggevallen door boze geesten. Met de Schrift als leidraad geeft Verduijn allereerst een bijbelse onderbouwing met betrekking tot de geestelijke wereld. Vervolgens legt hij uit wat de oorzaken, de symptomen en de gradaties zijn van demonische gebondenheid en in een derde hoofdstuk beschrijft hij de bediening van bevrijding, waarin zaken als het werken in teamverband, fundamentele principes en directe nazorg de aandacht vragen.. Het is een goed leesbaar boek, dat de vinger legt bij een van de veelal vergeten aspecten van het christelijk geloven en (kerkelijk) beleven.
Dat kun je in zijn algemeenheid natuurlijk niet zeggen he.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:53 schreef RickoKun het volgende:
Het zijn ook vaak mensen met persoonlijkheidsstoornissen die dit soort dingen ervaren en voor waar aannemen. It's all in the brain.
Dank voor de tip!quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:03 schreef Manke het volgende:
[..]
Er is wel vanaf te komen.
Zondag a.s. bij de levensstroom in Leiderdorp bijvoorbeeld kan je proberen, of breng een bezoek aan een (lokale) kerk en raadpleeg de dominee of pastoor. Ik werd geholpen bij victory outreach in Amsterdam, als je daar in de buurt woont dan kunnen ze jou ook helpen.
Een medium oid zal je niet kunnen helpen en naar het licht brengen is onzin, dit doen mediums vaak dmv hun geleidegeesten, maar dat zijn vriendjes van hen waar je last van hebt, heb dat zelf ook ervaren.
Verder raad ik dit boek aan om te lezen:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)666861357/index.html
[..]
Ben je echt nog nooit in een kerk geweest?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:28 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dank voor de tip!
Rotterdam, Amsterdam en Leiderdorp zijn voor mij net iets te ver weg.
Ik ga denk ik wel naar de plaatselijke kerk.
Alleen... Ik ben nog nooit in een kerk geweest, wanneer zijn die mensen dan in een kerk, en kan je er zomaar binnen stappen?
Ik ben ook een beetje ban om alles te vertellen, meeste mensen lachen mij vierkant uit als ik maar iets vertel wat ik gezien heb, zullen die mensen dat dan ook niet gewoon doen?
Raar dat je zoiets niet aan iemand durft te vertellen. Alsof een droom iets is om je voor te schamen, laat staan een droom waarin je onder de douche rondjes zweeft.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:51 schreef xhoneybee het volgende:
iets wat ik trouwens niet snap is het volgende:
Laatst had ik een droom, dat ik mezelf onder de douche zwevend rondjes zag draaien.
alsof iemand me optilde en dus inderdaad ronddraaide. Ik schrok wakker en ik durfde het
aan niemand te vertellen.. Pak 'm beet een of twee weken later ben ik flauwgevallen o.i.d.
onder de douche. Het enge is dat ik me niet kan herinneren of het inderdaad een flauwte
was, of dat het iets anders was. Wél moest ik meteen denken aan de droom die ik had,
omdat hij er ernstig veel op leek.
Kán het zijn dat de droom/ ervaring een teken was van iets? Ik weet zelf niet wat ik er mee aanmoet..
quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:11 schreef algebra010 het volgende:
[..]
En een plaatselijke dominee weet wel wat die hiermee aan moet? Ik zou het eerder voorleggen aan een psychiater.
Nee, want die zijn niet deskundig en spelden je alleen maar nóg meer onzin op de mouw. Je kunt beter naar je huisarts gaan en die kan jou dan doorsturen naar een specialist.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:09 schreef Narasan het volgende:
Is misschien naar de kerk gaan en de pastoor opzoeken een idee, of een medium die kan komen kijken?
Het is inderdaad veel logischer dat een geest jouw oorbellen heeft gepakt en deze zonder reden door het huis legt.quote:Ik had een paar weken geleden roze oorbellen in. Na een dag dragen gooide ik ze beneden op de keukentafel met het mom van "die breng ik straks wel naar boven"
2 weken gingen voorbij en ik had ze nog niet naar boven gebracht. Vergeten. Moeder begon te klagen dat ze wilde dat ik die dingen naar boven bracht en elke keer zei ik " ja, dat doe ik zo" en vergat het weer.
Mijn moeder zei dat ze de oorbellen weg zou gooien als ik het niet vorige week had opgeruimd.
Vorige week lagen ze nog op de keukentafel, en mijn moeder zoog ze op met de stofzuiger en zei tegen mij dat ik ze uit de zak moest halen om te voorkomen dat ze weggegooid werden.
Wederom vergat ik het vrijwel meteen (heel slecht geheugen)
Mijn moeder had vorige week de zak weggegooid omdat die vol zat en mijn oorbellen waren dus al op weg naar de vuilstort ( )
Eigen schuld dikke bult zou je zeggen maar...
Wat lag er gisteren op mijn kamervloer?
Een roze oorbel, een van de 2 die ik kwijt was.
Toen ik vanochtend wakker werd lag er nog een op mijn bureaublad.
Je zou kunnen zeggen: misschien hebben je ouders dat gedaan. Nee, ik heb het gevraagd en ik kreeg bij beide als antwoord dat ze het niet gedaan hadden (mijn oorbellen in mijn kamer neergelegd)
Ik kon uit hun gedrag opmaken dat ze geen geintje met mij maakten, en ook niet logen. Ook zij waren verbaasd.
nee juist niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:24 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel logischer dat een geest jouw oorbellen heeft gepakt en deze zonder reden door het huis legt.
Soortgelijk heb ik ook wel eens..quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:15 schreef MissVanity het volgende:
Ik had vanmorgen iets. Ik stond in de keuken en ik hoorde iemand door huis lopen.
Ik gaf de bovenburen de schuld. Totdat ik het naast me hoorde. De voetstappen en het geluid van broekspijpen die tegen elkaar aankomen. Van een spijkerbroek. Mijn kat kreeg gelijk een dikke staart en vloog ervandoor. Ik ben maar snel naar mijn werk gegaan. Eng!
Kan het zijn dat de één er meer vatbaar voor is als de ander?quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Soortgelijk heb ik ook wel eens..
Als ik savonds in bed lig, hoor ik soms beneden iemand over de houten vloer rennen.. klinkt als kindervoetstappen.
Ik heb me als kind volledig afgesloten voor de geestenwereld. Ze maakten me bang.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Kan het zijn dat de één er meer vatbaar voor is als de ander?
Openstaan en dergelijke?
Ik heb geen idee. Misschien hebben heel veel mensen hetzelfde en kunnen ze het beter wegrationaliseren.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Kan het zijn dat de één er meer vatbaar voor is als de ander?
Openstaan en dergelijke?
Dat is mooi zeg ..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:39 schreef Doranpowerrr het volgende:
ik heb zelf nooit iets mee gemaakt met geesten of iets. Alleen een keer dat zomaar mijn lampen aan spongen, maar dat kan ook met de stroom te maken hebben. Of soms dat ik een aanwezigheid voel en denk uit mn ooghoek iemand te zien, maar zodra ik kijk er niks is. Ik denk dat dit gewoon mijn eigen gedachte zijn en dat ik mezelf gek loop te maken.
Mijn oma vertelde me dat zij een keer een hele sterke sigarette lucht in haar huis rook, zij dacht zelf aan de aanwezigheid van een geest. ze zei 'je mag wel roken, maar niet hier' en de lucht verdween. zo zei ze.
Daarnaast werd ze een keer midden in de nacht wakker en zag ze haar moeder op de rand van haar bed zitten en de wang van mijn oma streelde. daarna verdween ze.
Mijn nicht is ernstig ziek geweest, en steeds als we bij mijn familie hun huis kwamen zag mijn vader veel donkere entiteiten. Mijn nicht zelf zag ook vaak een klein jongtje met een blauwe gloed in de hoek van haar kamer staan.
Nee, begrijp dat ook niet. Gelukkig zoiets nog nooit meegemaakt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:41 schreef Narasan het volgende:
Gisterenmiddag een enkele korte ervaring gehad...
Wou gitaarspelen, dus even mooi alles opzetten. Natuurlijk alle stilte, en hoor plotseling voetstappen. Dus, meteen mijn concentratie op die voetstappen... Ik dacht: 'Waar komt dat toch vandaan?'. Even later hoorde ik ergens iets vallen.. Toen zei ik: 'Hallo, is daar iemand?'. Geen antwoordt en ook geen rare dingen meer...
Niemand was thuis op dit moment.. Iemand een verklaring voor de voetstappen?
Vindt zulke dingen ook zeer vaag altijd....quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, begrijp dat ook niet. Gelukkig zoiets nog nooit meegemaakt.
Heb weleens iets meegemaakt wat ook best eng was. Katten die lekker lagen te slapen op de bank die ineens opkeken en naar de trap staarden en vervolgens met hun ogen iemand volgden die de trap af liep. Iemand die er niet was. Scary..quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:10 schreef Narasan het volgende:
[..]
Vindt zulke dingen ook zeer vaag altijd....
Onze honden en kat doen dit ook weleens, iets volgen wat wij niet kunnen zien. Is wel grappig om te zien.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb weleens iets meegemaakt wat ook best eng was. Katten die lekker lagen te slapen op de bank die ineens opkeken en naar de trap staarden en vervolgens met hun ogen iemand volgden die de trap af liep. Iemand die er niet was. Scary..
Volgens mij doen alle katten en honden dat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:00 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Onze honden en kat doen dit ook weleens, iets volgen wat wij niet kunnen zien. Is wel grappig om te zien.
Dat doen mijn honden ook, dan gaan ze met z'n 3en naar één punt kijken, grommen en blaffen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:00 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Onze honden en kat doen dit ook weleens, iets volgen wat wij niet kunnen zien. Is wel grappig om te zien.
Mijn 2 katten hebben dat tot nu toe nog nooit gedaan .quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:54 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Volgens mij doen alle katten en honden dat.
Ik voel me altijd heel ongemakkelijk, zeker als mijn twee katten het met zijn 2en tegelijk doen...
Ze hebben echt wel humor en er is niks om bang voor te zijn. t Zijn energie-en en doen geen kwaad, vaak kunnen ze nog geen afscheid nemen van deze wereld of ze komen even terug om te kijken wat er gaande is , in hun oude huis.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:45 schreef Saisai het volgende:
Bij mij thuis ging een keer een deurklink vrij hard naar beneden waarna de deur open ging. Ik dacht bij mezelf "dat is cool, kunnen de katten dat nu ook al"
Ik was benieuwd welke van de twee het was en wachtte tot één van de twee eruit kwam. Maar er kwam geen kat uit. Wel voelde ik een aanwezigheid van een vrouw die voor mijn gevoel heel hard moest lachen. Ik was nog steeds verbaast van het hele gebeuren en keek in het rond waar die katten dan wel zaten.
Ik keek op het bed en zag beide katten kijken naar de plek waar ik de vrouw voelde, naast me.
Het voelde alsof iemand een grapje met me wilde uithalen en er zelf erg om moest lachen. Juist omdat ik dit idee al had en beide katten dezelfde kant op keken, denk ik dat mn gevoel niet helemaal uit de lucht kwam vallen.
Heb het niet als onprettig ervaren, integendeel zelfs. Vond het wel komisch.
Ik heb weleens een doorzichtige gezien maar ook waar je niet doorheen kan kijken , als een mens zeg maar , helaas nooit mijn oma gezien .quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:41 schreef TLC het volgende:
1 keer echt meegemaakt, maar toen was ik een kind.
Het was snachts, ik lag in bed en deed mijn ogen open en nog geen halve armlengte voor me aan mijn bedzijde stond mijn oma, die kort daarvoor overleden was.
Bij geesten verwacht je dat je door ze heen kan kijken, maar dat was bij mijn oma niet.
Daarna nooit meer een geest zo duidelijk gezien als toen die nacht.
Daarna niet meer gezien?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:49 schreef Narasan het volgende:
Weer vreemd. Gisteren rond 20.00 zag ik juist recht voor m'n ogen een zwarte schim wegduiken. Was slechts een tijdperk van 2 á 3 seconden. Ik dacht echt even van, ben ik gek geworden? Maar ik zag het toch echt! Hoort eigenlijk bij het topic 'zwarte schimmen' thuis, maar vond hem niet. Dus vandaar dat ik het hier post.
Ik heb vandaag ook weer een zwarte schim gezien, in de woonkamer. Alleen kon ik niet omschrijven of dat precies dezelfde was.quote:
Bekende pieptoontje?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:41 schreef Manke het volgende:
Gisteren zag een vriend een geest, hij zag er heel erg menselijk uit, gaf antwoord op bepaalde vragen. Even later daag ik 'm in gedachten uit (ik zag hem verder niet) en toen hoorde ik het bekende pieptoontje gevolgd met een nieuwe erg kwaadaardige stem, en het was dus duidelijk niet menselijk. Vannacht amper kunnen slapen, zat de hele tijd in gedachten verwikkeld, die geesten werden er gek van en toen hoorde ik weer dat pieptoontje weer gevolgd met een nog evilere stem, de engste tot nu toe.
Dat je ze moet negeren is al een teken van dat jij ermee bezig bent.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:48 schreef Manke het volgende:
Voor mij bekend, ik hoor dan een hoge pieptoon gevolgd door een nieuwe stem die ik ook hoor.
Uitdagen doe ik niet echt meer, probeer ze zo veel mogelijk te negeren.
Kan ik me voorstellen, lijkt me zo erg wat jou gebeurt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef Manke het volgende:
Het is enorm moeilijk om er niet mee bezig te zijn omdat ik overal commenbtaar op krijg en gelach, ik doe m'n best ze te negeren maar ik hoor ze constant. Verder hebben ze inmiddels m'n hele geest 'geopend' waardoor ze m'n subtielste gedachtes waarnemen en zelfs zien wat ik me inbeeld en voel.
Ben ten einde raad.
Vraag hulp. En neem die dan ook aan. .quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef Manke het volgende:
Het is enorm moeilijk om er niet mee bezig te zijn omdat ik overal commenbtaar op krijg en gelach, ik doe m'n best ze te negeren maar ik hoor ze constant. Verder hebben ze inmiddels m'n hele geest 'geopend' waardoor ze m'n subtielste gedachtes waarnemen en zelfs zien wat ik me inbeeld en voel.
Ben ten einde raad.
Dus als je bijvoorbeeld een foutje hebt gemaakt, lachen de geesten je uit en krijg je stom commentaar? Lijkt me totaal niet prettig als ik dat zou hebben. Sinds gister zie ik telkens een zwarte schim voorbij komen. Hoe is het allemaal precies begonnen bij jou?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:57 schreef Manke het volgende:
Het is enorm moeilijk om er niet mee bezig te zijn omdat ik overal commentaar op krijg en gelach, ik doe m'n best ze te negeren maar ik hoor ze constant. Verder hebben ze inmiddels m'n hele geest 'geopend' waardoor ze m'n subtielste gedachtes waarnemen en zelfs zien wat ik me inbeeld en voel.
Ben ten einde raad.
Heb de dosis wat opgeschroefd, helpt wel beter, hoor ze wel, maar minder.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, lijkt me zo erg wat jou gebeurt.
Helpen je medicijnen helemaal niet? Halen die niet een beetje het allerergste weg?
Ze lachen me vooral uit om domme gedachtes en om genante of verdrukte herinneringen wat ze allemaal hebben kunnen vinden. Het is begonnen toen ik EVPs / bandstemmen had gemaakt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:33 schreef Narasan het volgende:
[..]
Dus als je bijvoorbeeld een foutje hebt gemaakt, lachen de geesten je uit en krijg je stom commentaar? Lijkt me totaal niet prettig als ik dat zou hebben. Sinds gister zie ik telkens een zwarte schim voorbij komen. Hoe is het allemaal precies begonnen bij jou?
Hartstikke goed dat je je medicijnen wat opgehoogd hebt, maar ga ook even naar je behandelaars, vertel je angst, misschien kunnen zij wel meer voor je doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Heb de dosis wat opgeschroefd, helpt wel beter, hoor ze wel, maar minder.
Ik zit een beetje te zoeken in geloof, maar daar lachen ze helemaal om, ze claimen me toch al te hebben. Heel deprimerend en demotiverend, soms ben ik zelfs bang, zo evil klinken ze.
Maar waarom had je dan EVP's / bandstemmen gemaakt? Je weet dan toch eigenlijk al dat je niet met de goede dingen bezig bent. Ik hoop echt voor je dat het in de komende tijd allemaal minder gaat worden!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:17 schreef Manke het volgende:
Ze lachen me vooral uit om domme gedachtes en om genante of verdrukte herinneringen wat ze allemaal hebben kunnen vinden. Het is begonnen toen ik EVPs / bandstemmen had gemaakt.
Ik word ws. doorverwezen naar de stemmenpoli in Utrecht (op aanbevelen van iemand hier, thanks), om behandeld te worden met elektromagnetische pulsen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hartstikke goed dat je je medicijnen wat opgehoogd hebt, maar ga ook even naar je behandelaars, vertel je angst, misschien kunnen zij wel meer voor je doen.
Doe dat nou Manke, zij kunnen je helpen , echt. Dóen hoor .
Dat wist ik dus niet, ik geloofde er niet eens in, ik was nieuwsgierig of meer is, helaas weet ik dat nu.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:20 schreef Narasan het volgende:
[..]
Maar waarom had je dan EVP's / bandstemmen gemaakt? Je weet dan toch eigenlijk al dat je niet met de goede dingen bezig bent. Ik hoop echt voor je dat het in de komende tijd allemaal minder gaat worden!
Tot die conclusie ben ik ook gekomen, dat alle geesten demonen zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 02:20 schreef wiseguy-23 het volgende:
Manke en anderen, dit is belangrijk voor jullie om te weten. Wanneer een mens sterft dan is de mens verdwenen en pas bij de wederopstanding komen mensen weer tot leven, waarna ze of naar de hemel gaan of vernietigd worden met vuur. Dus wie zijn dan die zogenaamde geesten? Dat zijn demonen, gevallen engelen, die de mensheid willen misleiden. Wanneer je niet in Jezus gelooft ben je spiritueel heel kwetsbaar voor hun spelletjes en misleidingen en ze kunnen je aanzetten tot zelfmoorden of nog erger, tot daden zoals die bij Tristan tot uiting kwamen. Demonen willen dat je gelooft in geesten omdat dat impliceert dat de menselijke geest onsterfelijk is, en daarmee heb je geen redder meer nodig om je ziel te redden van de straf van de zonde. Bovendien misleiden demonen je dan doordat je denkt dat ongeacht hoe je zondigt, je toch het eeuwige leven hebt. Het is niet je natuurlijke aard om je ego te ontzien en je te onderwerpen aan God, dat is een lang en pijnlijk proces waarbij de "geesten" je telkens weer dingen in het hoofd proppen waardoor God in een kwaad daglicht wordt voorgesteld. Vraag Jezus om bescherming en ga het nieuwe testament lezen. Nooit direct met demonen praten, dan stel je jezelf onbewust voor hun open want dan claimt de dark side dat je contact met hun wil. Ik spreek uit ervaring; Vraag jezus om hulp en bestudeer het nieuwe testament, en ik garandeer je dat die "geesten" verleden tijd zijn.
Fijn Manke, hoop dat je er baat bij hebtquote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:53 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik word ws. doorverwezen naar de stemmenpoli in Utrecht (op aanbevelen van iemand hier, thanks), om behandeld te worden met elektromagnetische pulsen.
[..]
Dat wist ik dus niet, ik geloofde er niet eens in, ik was nieuwsgierig of meer is, helaas weet ik dat nu.
[..]
Tot die conclusie ben ik ook gekomen, dat alle geesten demonen zijn.
Telkens als ik over Jezus oid begin of als ik bid om hulp lachen ze alleen maar, ze worden niet boos.
2 keer hoorde ik een stem zeggen:
"Kijk eens wat ik geschreven heb in: Markus zoveel en nog wat passages"
"Je kan niet mijn apostel worden, je doet niet wat ik wil"
Dat zie ik ook wel eens, die zijn eng maar gaan wel weg als je het vraagtquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:56 schreef Manke het volgende:
Bedankt wiseguy, ga ik zeker kijken. Bij de uitdrijving bij een pinkstergemeente die ik onderging, gingen ze wel weg, maar ze kwamen terug, ze schreeuwden het ook uit, op verdere uitdrijvingen reageerden ze niet, ze hebben me toch al claimen ze.
Jij ook bedankt mousy, ik ga me laten dopen, kijken of dat wat oplevert.
Vanochtend zag ik allemaal gezichten achter m'n oogleden en 1 voor 1 waren afschuwelijk.
Dit gaat een beetje veel over JC ineensquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 07:46 schreef Bastard het volgende:
Nog meer mensen geestenervaringen? En dan bedoel ik niet de heilige geest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |