wil ik ook wel weten - daarom wil ik opnames van andere horen.quote:Denk je niet dat het feit dat jij van alles hoort in die bandstemmen, juist komt door je psychose?
Ja, met niet-professionele apparatuur is zeker leuker omdat daar extra veel gekraak en geruis in te horen isquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:46 schreef Manke het volgende:
JoepiePoepie, professionele opnameapparatuur is niet nodig, is zelfs leuker![]()
Die zijn makkelijk te vinden op internet. En anders wacht je maar gewoon op die van _Led_. Van mezelf weet ik eigenlijk nu al dat ik die van _Led_ ook niet bijzonder ga vinden, maar ik ben vooral benieuwd naar de reacties van anderen daaropquote:wil ik ook wel weten - daarom wil ik opnames van andere horen.
Maar als je je oren dichtzet, dan is dat toch juist extra bewijs dat die stemmen zich in je hoofd afspelen?quote:Als ik m'n oren sluit om te luisteren, hoor ik vaak "g*dverdomme, hij luistert mee"
quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:19 schreef Buschetta het volgende:
WTF ben je eigenlijk ook een lamzak he led als je godverdomme niet in 2 maanden tijd je mobieltje 10 minuten kan laten lopen en uploaden !???!?11
Proffesionele apparatuur my ass. Wat een ongelovelijke fail deze shit. Gadverdamme.
klopt, het is geen geluid wat ik oppik, zoals geluidsgolven, maar in m'n hoofd klinkt het wel als geluid.quote:Maar als je je oren dichtzet, dan is dat toch juist extra bewijs dat die stemmen zich in je hoofd afspelen?
Dus is het iets wat je hoofd ervan maakt. Je hoofd maakt iets van "iets" dat een "niets" is. Trek je conclusies..quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef Manke het volgende:
[..]
klopt, het is geen geluid wat ik oppik, zoals geluidsgolven, maar in m'n hoofd klinkt het wel als geluid.
Maar je geeft nu meerdere keren achter elkaar toe dat het zich in je hoofd afspeelt; dan kun je toch niet langer ontkennen dat het hallucinaties zijnquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:43 schreef Manke het volgende:
m'n hoofd maakt nergens iets van, het pikt iets "niets" op
'De blah periode'quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:34 schreef Manke het volgende:
Als je iets ziet, wordt het toch ook in je hoofd gezien?
Zo ook met die stemmen, alleen wordt het niet door m'n oren opgepikt, maar door m'n spraakcentrum oid.
ofzo
Ik wil juist dat het hallucinaties zijn, maar alles duidt er op dat dat het niet is, na 6 maanden met de stemmen geleefd te hebben, helaas.
Had wel stemmen ervaren tijdens de blah periode tussen slaap en wakker dat hallucinaties geweest hadden kunnen zijn, maar denk 't niet door wat ze zeiden.
Op zich vind ik het wel grappig hoe stellig je hier te werk probeert te gaan. Het feit dat de hedendaagse wetenschap denkt te weten, op basis van een onvolledig beeld van het universum en de potentiele mogelijkheden hierin bijna alles wat niet in het model past weg poogt te wuiven als een psychologische aandoening maakt nog niet dat ze het bij het juiste eind hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik kwam via een zoekopdracht in Google toevallig dit foktopic tegen:
Foto's / Filmpjes/ geluiden van geesten 2: hoor je stemmen?
Na het lezen van dat topic (en het artikel op hartenziel.nl) wordt het mij meer en meer duidelijk waarom geestgelovers hun hallucinaties/waanideeen/achtervolgingswaanzin/psychoses en pareidolie toe willen schrijven aan het paranormale. Het voelt dan blijkbaar veiliger, omdat ze in de 'paranormale wereld' veel meer gesteund worden in hun ideeen dan in de 'normale wereld'.
Maar ik vind dat juist verontrustend, omdat als je 'meegaat' in iemand zijn psychoses, je juist die wanen voedt en daardoor gaat die persoon nog meer wanen krijgen en wordt het genezingsproces een stuk lastiger.
Nu heb ik nieuwe vragen:
Degenen die hallucinaties/waanideeen/achtervolgingswaanzin/psychoses en pareidolie weleens toeschrijven aan het paranormale;
1. zijn jullie je er bewust van dat je dat waarschijnlijk doet uit een soort veiligheid?
En zo ja:
2. zijn jullie je er bewust van (in het geval dat het een echt zieke patient betreft) dat het genezingsproces daardoor een stuk lastiger wordt?
Dat is dan wel weer stoer eigenlijk. Succes in ieder gevalquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:19 schreef Manke het volgende:
Heb binnenkort een behandeling met een sjamaan van santodaime.nl icm ayahuasca [=dmt] - psych vind het best.
Maar dit zijn juist symptomen van een psychose en/of schizofrenie.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Manke het volgende:
zo veel, continu feeedback op wat ik zeg/denk. Ze praten ook onderling.
Hoor vaak "hij zegt ... (wat ik zei)" gevolgd door reacties van anderen, zoals:
"wat een sukkel" "gvd" "word gek van hem" "haha hij denkt dat we mensen waren - wat een sukkel", ik: "hel/duivel bestaat niet", "kom je nog wel achter, jotjong", "we hebben hem", en nog veel meer.
Die anderen die niks horen lijken weer mee te kijken in het visuele gedeelte van m'n rechterhelft, waar ik ze ook kan voelen met m'n handen. Als ik iets inbeeld krijg ik daar reactie op.
Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:26 schreef Manke het volgende:
Thanks, zal tzt vertellen hoe het is gegaan en of er resultaat is behaald - ze zijn er iig mee bekend.
Een hallucinerend middel gebruiken als je last hebt van stemmen in je hoofd en terwijl je aan de medicijnen bent? Dat lijkt me niet verstandigquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:19 schreef Manke het volgende:
Heb binnenkort een behandeling met een sjamaan van santodaime.nl icm ayahuasca [=dmt] - psych vind het best.
Ja, moedig het nog even aan door te zeggen dat het stoer is om hallucinerende middelen te gebruiken in zijn toestandquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:22 schreef jogy het volgende:
Dat is dan wel weer stoer eigenlijk. Succes in ieder geval.
Als ik dezelfde mening als jij zou hebben dat een psychose daadwerkelijk per definitie een waanbeeld is zonder enige houvast in welk deel van de realiteit dan ook dan zou ik het verontrustend vinden. Dat heb ik niet dus zou, in mijn ogen, een alternatieve methode van begeleiding nuttig kunnen zijn. Als de persoon het maar onder controle kan krijgen maakt het mij niet uit of het nou met medicijnen is of één of ander ritueel of wat dan ook. Uiteraard is het wel zaak dat het wel begeleiding is van iemand met verstand van zaken en helaas is het zo dat er veel kapers op de kust zijn in het alternatieve circuit, al zitten er ook genoeg prutsers in de normale gezondheidszorg.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
Jogy, jij vindt het niet verontrustend als een psychose gevoed wordt door de omgeving van die persoon, zodat de psychose erger wordt?
Jij maakt je geloof ik drukker dan de mensen die dat onderzoekenquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar dit zijn juist symptomen van een psychose en/of schizofrenie.
Jogy, jij vindt het niet verontrustend als een psychose gevoed wordt door de omgeving van die persoon, zodat de psychose erger wordt?
quote:Om niet voor gek verklaard te worden, houden veel gezonde stemmenhoorders hun ervaringen voor zich. Dat ze prima met de stemmen kunnen leven, maakt hen interessant voor hersenwetenschappers die willen achterhalen wat er mis gaat bij schizofrenie-patiënten.
Arnoud hoorde ze voor het eerst tijdens de gebroken nachten na de geboorte van zijn eerste dochter. Als hij haar 's nachts een fles melk gaf, riep zijn vrouw hem soms bij zijn naam. Maar gek genoeg lag zij steeds diep te slapen als hij ging kijken.
'Tegenwoordig overkomt het me af en toe tijdens nachtdiensten in het ziekenhuis. Als ik stil ga zitten en de computer staat te zoemen, dan hoor ik gefluister. Ik hoor niet wat ze zeggen, maar de stemmen klinken overtuigend echt. In het begin ging ik ervan uit dat dit ophef was bij de eerste hulp, aan de overkant.'
Toen Arnoud ontdekte dat hij de eerste hulp helemaal niet kon horen en dat die stemmen alleen in zijn hoofd bestonden, schrok hij behoorlijk. 'Nu weet ik: dat heb ik nu eenmaal een paar keer per maand, alleen op tijdstippen dat ik in bed zou moeten liggen en ook nog moe ben. Ga ik uitgerust de nachtdienst in, dan hoor ik ze niet.'
Met Arnoud is niets mis. Leuk gezin, verantwoordelijke baan als arts, goed in zijn vel, bovenkamer op orde. Toch kijkt hij wel uit om bij de koffie-automaat over de stemmen te vertellen, of met zijn echte naam in de krant te komen. Want stemmen horen staat nu eenmaal voor: die is de weg kwijt.
'Dat komt door de rare ideeën die bestaan over psychose: alsof er een paar gekken zijn en de rest normaal is', zegt Jim van Os, die als hoogleraar psychiatrie aan de Universiteit Maastricht veel onderzoek heeft gedaan aan subklinische psychotische kenmerken: bijzondere waarnemingen en/of sterke persoonlijke overtuigingen waarvoor mensen geen medische zorg behoeven. Die zijn nogal talrijk, blijkt uit recente bevolkingsonderzoeken.
Van Os: 'Of je nu meet in Nederland, Groot-Brittannië, Nieuw-Zeeland of de VS, één op de vijf à zes mensen heeft weleens hallucinaties en/of waanachtige ideeën die niet komen door drugs, koorts of andere lichamelijke oorzaken. Ze horen stemmen, hebben weleens het idee dat mijn computer met mijn gedachten rommelt' of zeggen: “aan de halo rond iemands hoofd kan ik zien of hij deugt of niet“.'
http://www.hartenziel.nl/artikel/verzwegen_vrienden_in_hetquote:'Wie ben ik om te zeggen dat die stemmen niet echt zijn? Daar heb ik geen behoefte aan. Ik kán het ook niet weerleggen, want we hebben de oorzaak nog niet gevonden. Natuurlijk, als hersenonderzoeker zoek ik in het brein.
Ja, wat wil je met dat citaat zeggen? Heb ik ooit beweerd dat mijn buurman en Manke liegen dan?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:56 schreef Summers het volgende:
'Wie ben ik om te zeggen dat die stemmen niet echt zijn? Daar heb ik geen behoefte aan. Ik kan het ook niet weerleggen, want we hebben de oorzaak nog niet gevonden. Natuurlijk, als hersenonderzoeker zoek ik in het brein.
http://www.hartenziel.nl/artikel/verzwegen_vrienden_in_het
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Vanavond bedacht ik me trouwens dat mijn buurman ook slachtoffer is van organized stalking. Een andere buurman en zijn ouders (die aan de andere kant van het land wonen, maar natuurlijk daar vet voor betaald krijgen van de overheid) en een buurvrouw hebben namelijk camera's opgehangen in het huis van het slachtoffer.
Ik had daar eigenlijk helemaal niet meer bij stilgestaan, want ik spreek het slachtoffer niet zo vaak, omdat hij het merendeel van het jaar in het gekkenhuis zit, maar hij is niet gek, zijn stalkers sluiten hem alleen maar op om hem het leven zuur te maken.
Vandaag sprak ik hem toevallig weer even.
quote:Op donderdag 3 december 2009 08:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dus mijn buurman liegt volgens jou?
Nee, in tegenstelling tot jou; toen ik het over de stemmen in het hoofd van mijn buurman had begon jij te blaten over filmscripts en kloons en dergelijke:quote:Op woensdag 16 december 2009 16:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
En om dit even aan te vullen: Dat het voor Manke allemaal echt is, is juist een symptoom van die ziekte. Net zoals bij mijn buurman. Ik vind absoluut niet dat mijn buurman liegt.
Ik ben het dus helemaal met _Led_eens
.
quote:Op donderdag 3 december 2009 11:25 schreef Summers het volgende:
oh klinkt als een kloon van iemand die scenario's uit films jat
en dat gebruikt als "eigen ervaring"
...wie zou dat toch zijn
dan wordt het tijd om de betekenis van deze begrippen bij te werken - imho.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar dit zijn juist symptomen van een psychose en/of schizofrenie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |