Mja, sorry, ik heb eerder verhalen gehoord van jou over jou en over die persoon, ik hecht persoonlijk niet teveel waarde aan jouw verhalen omdat jij naar mijn mening een schoolvoorbeeld bent van iemand die in een psychose blijft hangen. Ik snap wel dat het voor jou allemaal heel echt overkomt.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:02 schreef Manke het volgende:
[..]
Weet ff niks testbaars, suggesties zijn welkom.
Kan je wel iets vreemds vertellen:
had geesten erbij gekregen die bij iemand anders in huis waren, dat kon ik horen en die gozer kon het zien dat die geest met mij meeging. Na een paar dagen ging ik weer langs die persoon en hij vertelde dingen uit die korte periode dat hij te horen kreeg van die geest dat hijzelf niet kon weten.
Ik vind dat helemaal niet zo verbazend (vandaar dat ik je erover gepm-end had, ik wist dat het bestond, maar wist de benaming alleen niet meer), want het lijkt me dat het een beetje op dezelfde lijn zit als massahysterie.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:50 schreef Michielos het volgende:
Btw meerdere mensen kunnen tegelijk dezelfde hallucinatie of waan hebben.
Nogmaals, ik geloof best dat jij denkt dat 't allemaal echt is, maar ik deel je mening nietquote:Op woensdag 16 december 2009 16:19 schreef Manke het volgende:
Die sterke verhalen waren echt verder.
De stemmen klonken als andere personen, alsof ik iemand aan de telefoon heb. Helaas ben ik erin blijven hangen ja, was er ook liever van af geweest - hoor ze nog wel maar versta d'r niks van als ik m'n oren niet dichtdruk.
En om dit even aan te vullen: Dat het voor Manke allemaal echt is, is juist een symptoom van die ziekte. Net zoals bij mijn buurman. Ik vind absoluut niet dat mijn buurman liegt.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:24 schreef _Led_ het volgende:
Nogmaals, ik geloof best dat jij denkt dat 't allemaal echt is, maar ik deel je mening niet
quote:Op woensdag 16 december 2009 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, maar hij bedoelde het wel serieus van dat derde oog. Vandaar ook dat ik schreef:
[..]
je bent het dus met jezelf eens , wat een verassing .quote:Op woensdag 16 december 2009 16:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En om dit even aan te vullen: Dat het voor Manke allemaal echt is, is juist een symptoom van die ziekte. Net zoals bij mijn buurman. Ik vind absoluut niet dat mijn buurman liegt.
Ik ben het dus helemaal met _Led_eens
.
Vraag maar aan Remlof en Bastard wat het resultaat van de kloonscan isquote:Op woensdag 16 december 2009 16:37 schreef Summers het volgende:
[..]
je bent het dus met jezelf eens , wat een verassing .
Hallucinatie is vanuit dit opzicht dus gewoon een 'verkeerde' interpretatie (verkeerd in de zin van hoe wij vinden dat onze realiteit eruit zou moeten zien) van signalen uit de realiteit. Heel veel zaken uit een psychose zijn zodanig vervormd en extreem van aard dat het leidt tot disfunctioneren, verkrachtingen, aanbidden van boze kabouters, etc. Er zijn ook elementen binnen een psychose die interessant kunnen zijn, denk hierbij aan andere inzichten, zoals het gevoel van eenheid. Je zou hiermee heel veel problemen binnen deze individualistische maatschappij kunnen oplossen, voorbeeld: het steunen van goede doelen wordt dan niet meer gebruikt als aanzien en status, maar als een middel om het collectivistische bewustzijn te versterken waardoor een individu zelf meer geluk ervaart.quote:De fenomenologie is een stroming in de filosofie die uitgaat van de directe en intuïtieve ervaring van fenomenen (ofwel verschijnselen), en hieruit de essentiële eigenschappen van ervaringen en de essentie van wat men ervaart probeert af te leiden. De fenomenologie stamt uit de School van Brentano (genoemd naar Franz Brentano) en is voornamelijk gebaseerd op het werk van Edmund Husserl.
De fenomenologie wordt wel gezien als een kritiek op de vervreemding van de mens. Alle rationalisering en onttovering van de wereld zouden de mens een voor de hand liggende bron van informatie hebben ontnomen: de wereld zoals deze voor ons ligt, de directe ervaring ervan. De fenomenologie wordt binnen de wetenschapsfilosofie geclassificeerd als het domein van de beleving.
De kloonscan...quote:Op woensdag 16 december 2009 16:40 schreef _Led_ het volgende:
Vraag maar aan Remlof en Bastard wat het resultaat van de kloonscan is
Bij deze.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:40 schreef _Led_ het volgende:
Vraag maar aan Remlof en Bastard wat het resultaat van de kloonscan is
Jullie kunnen dus voor iedereen vaststellen of zijn/haar ervaringen echt of nep waren. Hoe doen jullie dat eigenlijk?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
En om dit even aan te vullen: Dat het voor Manke allemaal echt is, is juist een symptoom van die ziekte. Net zoals bij mijn buurman. Ik vind absoluut niet dat mijn buurman liegt.
Ik ben het dus helemaal met _Led_eens
.
dat laatste staat toch geeneens ter discussie?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jullie kunnen dus voor iedereen vaststellen of zijn/haar ervaringen echt of nep waren. Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Enja, wederom erg aardig dat alles wat manke verteld direct in verband gezet wordt met zijn "ziekte", ik geloof dat manke wel meer mens is dan alleen deze "ziekte".
Hoezo niet?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat laatste staat toch geeneens ter discussie?
Nee, wie beweert dat ?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:15 schreef mediaconsument het volgende:
Jullie kunnen dus voor iedereen vaststellen of zijn/haar ervaringen echt of nep waren. Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Uhm, de essentie van zijn ziekte is juist dat ie dat soort dingen gaat horen, dus ja, dat lijkt me vrij relevant jaquote:Enja, wederom erg aardig dat alles wat manke verteld direct in verband gezet wordt met zijn "ziekte", ik geloof dat manke wel meer mens is dan alleen deze "ziekte".
Joepiepoepie bijvoorbeeld?quote:
Hij heeft er dan ook behandelingen voor gehad, oftewel is deze ziekte genezen. Of denk je dat iemand die ooit in zijn leven een psychische ziekte aangewezen heeft gekregen, de rest van zijn leven niet meer is dan een product van deze ziekte. Oftewel dat alles wat hij doet en ervaart, door deze ziekte komt.quote:Uhm, de essentie van zijn ziekte is juist dat ie dat soort dingen gaat horen, dus ja, dat lijkt me vrij relevant ja
Als iemand zegt dat z'n arm er af is gevallen, en iemand anders zegt dat dat vast door z'n lepra komt, roep jij dan ook "Hij is wel meer dan zijn lepra, waarom begin je daar nou over ?" ?
Oh, dat heb ik dan gemist, waar dan ?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Joepiepoepie bijvoorbeeld?
Tuurlijk, het is bekrompen om te denken dat iemand die meerdere keren psychoses en waandenkbeelden heeft gehad daar wel weer last van zal hebben op het moment dat ie weer begint te leuteren over de stemmen in zijn hoofdquote:Hij heeft er dan ook behandelingen voor gehad, oftewel is deze ziekte genezen. Of denk je dat iemand die ooit in zijn leven een psychische ziekte aangewezen heeft gekregen, de rest van zijn leven niet meer is dan een product van deze ziekte. Oftewel dat alles wat hij doet en ervaart, door deze ziekte komt.
Dat is wel erg bekrompen om eerlijk te zijn.
Dat jij liever een instelling hebt van "iedereen moet maar kunnen roepen wat ie wil, onzin of niet, en mag daar nooit aan herinnerd of aan gehouden worden" was inmiddels wel duidelijkquote:Op woensdag 16 december 2009 17:25 schreef mediaconsument het volgende:
Die "alles wat je zegt, wordt tegen je gebruikt" houding is dan ook niet erg respectvol en zorgt ervoor dat straks niemand meer eerlijk durft te zijn. Dan zijn we ergens!
Eeehm nee, ik schrijf juist dat ik vind dat hij (net zoals mijn buurman) niet liegt. Zijn ervaringen zullen heus echt zijn, daar twijfel ik niet aan.quote:
Je kunt voor jezelf altijd nog beoordelen in hoeverre opmerkingen waarheden bevatten, daar hoef je echt niet een heel forum voor onder te spammen hoor.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat jij liever een instelling hebt van "iedereen moet maar kunnen roepen wat ie wil, onzin of niet, en mag daar nooit aan herinnerd of aan gehouden worden" was inmiddels wel duidelijk
Ik niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:15 schreef mediaconsument het volgende:
<snip>
Je voelt je aangesproken?quote:Op woensdag 16 december 2009 18:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar is dat niet precies wat b.v. Summers WEL beweert (?)
Hij gebruikt nog steeds medicijnen hoor:quote:Op woensdag 16 december 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
Hij heeft er dan ook behandelingen voor gehad, oftewel is deze ziekte genezen.
quote:Op zondag 13 december 2009 19:24 schreef Manke het volgende:
Rare wezens als duiveltjes, kabouters, reptielachtigen, imps.
volgens iemand die ze ziet heb/had k een reptiel en imp bij me. ?
Schaduwen zag ik ook aan het begin, nu niet meer, denk dat ik ze weer zie als ik met medicatie stop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |