abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2009 @ 16:10:22 #151
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75692324
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Weet ff niks testbaars, suggesties zijn welkom.
Kan je wel iets vreemds vertellen:
had geesten erbij gekregen die bij iemand anders in huis waren, dat kon ik horen en die gozer kon het zien dat die geest met mij meeging. Na een paar dagen ging ik weer langs die persoon en hij vertelde dingen uit die korte periode dat hij te horen kreeg van die geest dat hijzelf niet kon weten.
Mja, sorry, ik heb eerder verhalen gehoord van jou over jou en over die persoon, ik hecht persoonlijk niet teveel waarde aan jouw verhalen omdat jij naar mijn mening een schoolvoorbeeld bent van iemand die in een psychose blijft hangen. Ik snap wel dat het voor jou allemaal heel echt overkomt.
zzz
  woensdag 16 december 2009 @ 16:19:15 #152
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75692672
Die sterke verhalen waren echt verder.
De stemmen klonken als andere personen, alsof ik iemand aan de telefoon heb. Helaas ben ik erin blijven hangen ja, was er ook liever van af geweest - hoor ze nog wel maar versta d'r niks van als ik m'n oren niet dichtdruk.
  woensdag 16 december 2009 @ 16:22:26 #153
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75692813
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:50 schreef Michielos het volgende:
Btw meerdere mensen kunnen tegelijk dezelfde hallucinatie of waan hebben.
Ik vind dat helemaal niet zo verbazend (vandaar dat ik je erover gepm-end had, ik wist dat het bestond, maar wist de benaming alleen niet meer), want het lijkt me dat het een beetje op dezelfde lijn zit als massahysterie.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 16 december 2009 @ 16:24:55 #154
31101 _Led_
pi_75692914
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:19 schreef Manke het volgende:
Die sterke verhalen waren echt verder.
De stemmen klonken als andere personen, alsof ik iemand aan de telefoon heb. Helaas ben ik erin blijven hangen ja, was er ook liever van af geweest - hoor ze nog wel maar versta d'r niks van als ik m'n oren niet dichtdruk.
Nogmaals, ik geloof best dat jij denkt dat 't allemaal echt is, maar ik deel je mening niet
zzz
  woensdag 16 december 2009 @ 16:30:17 #155
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75693113
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:24 schreef _Led_ het volgende:
Nogmaals, ik geloof best dat jij denkt dat 't allemaal echt is, maar ik deel je mening niet
En om dit even aan te vullen: Dat het voor Manke allemaal echt is, is juist een symptoom van die ziekte. Net zoals bij mijn buurman. Ik vind absoluut niet dat mijn buurman liegt.

Ik ben het dus helemaal met _Led_ eens .

[ Bericht 14% gewijzigd door JoepiePoepie op 16-12-2009 16:36:11 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 16:36:14 #156
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75693374
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:37 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nee, maar hij bedoelde het wel serieus van dat derde oog. Vandaar ook dat ik schreef:
[..]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 16 december 2009 @ 16:37:34 #157
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75693438
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:30 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

En om dit even aan te vullen: Dat het voor Manke allemaal echt is, is juist een symptoom van die ziekte. Net zoals bij mijn buurman. Ik vind absoluut niet dat mijn buurman liegt.

je bent het dus met jezelf eens , wat een verassing .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 16 december 2009 @ 16:40:29 #158
31101 _Led_
pi_75693573
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:37 schreef Summers het volgende:

[..]

je bent het dus met jezelf eens , wat een verassing .
Vraag maar aan Remlof en Bastard wat het resultaat van de kloonscan is
zzz
pi_75694730
Het is niet zozeer de vraag of hallucinaties nou echt zijn of niet, in hoeverre is onze 'objectieve realiteit' nou echt objectief? Een groot percentage van de impulsen die onze zintuigen verwerken is onderhevig aan subjectiviteit, die op z'n beurt weer wordt beïnvloed door conditionering, opvoeding, maatschappelijke/culturele factoren, etc.
quote:
De fenomenologie is een stroming in de filosofie die uitgaat van de directe en intuïtieve ervaring van fenomenen (ofwel verschijnselen), en hieruit de essentiële eigenschappen van ervaringen en de essentie van wat men ervaart probeert af te leiden. De fenomenologie stamt uit de School van Brentano (genoemd naar Franz Brentano) en is voornamelijk gebaseerd op het werk van Edmund Husserl.
De fenomenologie wordt wel gezien als een kritiek op de vervreemding van de mens. Alle rationalisering en onttovering van de wereld zouden de mens een voor de hand liggende bron van informatie hebben ontnomen: de wereld zoals deze voor ons ligt, de directe ervaring ervan. De fenomenologie wordt binnen de wetenschapsfilosofie geclassificeerd als het domein van de beleving.
Hallucinatie is vanuit dit opzicht dus gewoon een 'verkeerde' interpretatie (verkeerd in de zin van hoe wij vinden dat onze realiteit eruit zou moeten zien) van signalen uit de realiteit. Heel veel zaken uit een psychose zijn zodanig vervormd en extreem van aard dat het leidt tot disfunctioneren, verkrachtingen, aanbidden van boze kabouters, etc. Er zijn ook elementen binnen een psychose die interessant kunnen zijn, denk hierbij aan andere inzichten, zoals het gevoel van eenheid. Je zou hiermee heel veel problemen binnen deze individualistische maatschappij kunnen oplossen, voorbeeld: het steunen van goede doelen wordt dan niet meer gebruikt als aanzien en status, maar als een middel om het collectivistische bewustzijn te versterken waardoor een individu zelf meer geluk ervaart.

Het wordt dus allemaal over een kam gescheerd, en als tegenargument worden er voorbeelden genoemd van extreme gevallen.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:10:24 #160
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75694767
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:40 schreef _Led_ het volgende:
De kloonscan... Neem je die ook weer mee als ik weer een inwendig onderzoek nodig heb, Dr. Leniger?
  woensdag 16 december 2009 @ 17:11:02 #161
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75694795
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:40 schreef _Led_ het volgende:
Bij deze.

The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_75694991
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:30 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Jullie kunnen dus voor iedereen vaststellen of zijn/haar ervaringen echt of nep waren. Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Enja, wederom erg aardig dat alles wat manke verteld direct in verband gezet wordt met zijn "ziekte", ik geloof dat manke wel meer mens is dan alleen deze "ziekte".
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:16:29 #163
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75695015
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jullie kunnen dus voor iedereen vaststellen of zijn/haar ervaringen echt of nep waren. Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Enja, wederom erg aardig dat alles wat manke verteld direct in verband gezet wordt met zijn "ziekte", ik geloof dat manke wel meer mens is dan alleen deze "ziekte".
dat laatste staat toch geeneens ter discussie?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_75695178
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

dat laatste staat toch geeneens ter discussie?
Hoezo niet?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:20:42 #165
31101 _Led_
pi_75695180
quote:
Nee, wie beweert dat ?
quote:
Uhm, de essentie van zijn ziekte is juist dat ie dat soort dingen gaat horen, dus ja, dat lijkt me vrij relevant ja

Als iemand zegt dat z'n arm er af is gevallen, en iemand anders zegt dat dat vast door z'n lepra komt, roep jij dan ook "Hij is wel meer dan zijn lepra, waarom begin je daar nou over ?" ?
zzz
pi_75695293
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:20 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee, wie beweert dat ?
Joepiepoepie bijvoorbeeld?
quote:
Uhm, de essentie van zijn ziekte is juist dat ie dat soort dingen gaat horen, dus ja, dat lijkt me vrij relevant ja

Als iemand zegt dat z'n arm er af is gevallen, en iemand anders zegt dat dat vast door z'n lepra komt, roep jij dan ook "Hij is wel meer dan zijn lepra, waarom begin je daar nou over ?" ?
Hij heeft er dan ook behandelingen voor gehad, oftewel is deze ziekte genezen. Of denk je dat iemand die ooit in zijn leven een psychische ziekte aangewezen heeft gekregen, de rest van zijn leven niet meer is dan een product van deze ziekte. Oftewel dat alles wat hij doet en ervaart, door deze ziekte komt.

Dat is wel erg bekrompen om eerlijk te zijn.
pi_75695338
Nee, liever praten we dan ook met mensen die hierover liegen. Want wat niet weet, wat niet deert toch?

Die "alles wat je zegt, wordt tegen je gebruikt" houding is dan ook niet erg respectvol en zorgt ervoor dat straks niemand meer eerlijk durft te zijn. Dan zijn we ergens!
  woensdag 16 december 2009 @ 17:27:37 #168
31101 _Led_
pi_75695405
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik dan gemist, waar dan ?
quote:
Hij heeft er dan ook behandelingen voor gehad, oftewel is deze ziekte genezen. Of denk je dat iemand die ooit in zijn leven een psychische ziekte aangewezen heeft gekregen, de rest van zijn leven niet meer is dan een product van deze ziekte. Oftewel dat alles wat hij doet en ervaart, door deze ziekte komt.

Dat is wel erg bekrompen om eerlijk te zijn.
Tuurlijk, het is bekrompen om te denken dat iemand die meerdere keren psychoses en waandenkbeelden heeft gehad daar wel weer last van zal hebben op het moment dat ie weer begint te leuteren over de stemmen in zijn hoofd

zzz
pi_75695422
Echt en nep zijn in principe hetzelfde, ik zal het even duidelijk maken aan de hand van een paar plaatjes.

De bouwstenen van onze ervaring, bezit tevens de basiselementen zoals zwaartekracht, temperatuur, etc

Vervolgens moeten al die bouwsteentjes tot een geheel plaatje worden gevormd, hier zorgt het perceptueel systeem voor, echter kan dit proces beïnvloed worden op de manier waarop het plaatje wordt gevormd. (conditionering, opvoeding, indoctrinatie, etc)

Of we hier een gefrustreerde kabouter in zien of een succesvolle zakenman is afhankelijk van de manier waarop ons perceptueel systeem is geprogrammeerd.
Zodra dit beeld gedeeld wordt door de meerderheid van de bevolking spreken we van objectieve realiteit, mensen die hiervan afwijken worden gecorrigeerd.

Tot zover mijn kinderachtige (offtopic) bijdrage.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:29:01 #170
31101 _Led_
pi_75695449
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:25 schreef mediaconsument het volgende:
Die "alles wat je zegt, wordt tegen je gebruikt" houding is dan ook niet erg respectvol en zorgt ervoor dat straks niemand meer eerlijk durft te zijn. Dan zijn we ergens!
Dat jij liever een instelling hebt van "iedereen moet maar kunnen roepen wat ie wil, onzin of niet, en mag daar nooit aan herinnerd of aan gehouden worden" was inmiddels wel duidelijk
zzz
  woensdag 16 december 2009 @ 17:29:58 #171
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75695477
quote:
Eeehm nee, ik schrijf juist dat ik vind dat hij (net zoals mijn buurman) niet liegt. Zijn ervaringen zullen heus echt zijn, daar twijfel ik niet aan.
pi_75695674
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:29 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat jij liever een instelling hebt van "iedereen moet maar kunnen roepen wat ie wil, onzin of niet, en mag daar nooit aan herinnerd of aan gehouden worden" was inmiddels wel duidelijk
Je kunt voor jezelf altijd nog beoordelen in hoeverre opmerkingen waarheden bevatten, daar hoef je echt niet een heel forum voor onder te spammen hoor.

Het zou heel wat beter zijn voor een forum als mensen niet op opmerkingen die ze fout vinden ingaan, dan krijgt degene die de opmerking plaatste een reden om nog eens goed na te denken.

Net zoals een topic waar niets mee te beginnen valt. Dat kun je beter negeren, dan dat je er als een klein kind overheen gaat staan pissen. Ik hoop dat je begrijpt dat het negeren heel wat volwassener over komt, daar heeft het forum ook heel wat minder last van.
  woensdag 16 december 2009 @ 18:17:39 #173
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75697006
quote:
<snip>
Ik niet.

Maar is dat niet precies wat b.v. Summers WEL beweert (?)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_75698363
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:17 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik niet.

Maar is dat niet precies wat b.v. Summers WEL beweert (?)
Je voelt je aangesproken?

Bedoelde het overigens niet tov jou. Ga er verder ook niet meer over door.
  woensdag 16 december 2009 @ 19:12:17 #175
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75699104
quote:
Hij heeft er dan ook behandelingen voor gehad, oftewel is deze ziekte genezen.
Hij gebruikt nog steeds medicijnen hoor:
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:24 schreef Manke het volgende:
Rare wezens als duiveltjes, kabouters, reptielachtigen, imps.
volgens iemand die ze ziet heb/had k een reptiel en imp bij me. ?
Schaduwen zag ik ook aan het begin, nu niet meer, denk dat ik ze weer zie als ik met medicatie stop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')