abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2005 @ 17:50:00 #51
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_27249285
Dat verhaal heb ik al eens eerder gelezen...

[ Bericht 86% gewijzigd door pieter_pontiac op 22-05-2005 18:03:19 ]
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  Redactie Frontpage zondag 22 mei 2005 @ 17:55:09 #52
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_27249446
Whow Thrilled, wat een lang spannend en eng verhaal! Groot gelijk dat jullie daar zo gauw zijn weggegaan! Maar waarom sloopt men dat huis niet gewoon en verkoopt de grond of zet er een ander huis op ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_27249470
Als het zo oud is zal het op de monumentlijst staan.
pi_27249582
Oww Thrilled, ik wou net iets vragen, zie k staan Zeeland>Vlissingen ... Mn broer studeert daar..

Maar waarom is het zo geweest dat jullie verder geen contact wouden met het meisje.. De confrontatie was al gebeurt en alles ging goed verder. Hebben jullie verder nooit contact meer willen leggen of willen weten wat enhoe het egt allemaal zit?

Zijn er fotos ?
Trouwens als elke bewoner dat huis opknapt en snel weer verlaat moet het nu toch wel een grote villa zijn
pi_27249708
Heheh wat een bullshit..dat ik hehe 10 minuten van mijn leven hieraan heb besteed...hehehe
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zondag 22 mei 2005 @ 20:13:49 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27253437
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Adnan het volgende:
Heheh wat een bullshit..dat ik hehe 10 minuten van mijn leven hieraan heb besteed...hehehe
Hehehe. reageer dan niet hehehe, ga hehehe gewoon wat anders doen ofzo hehehe.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 22 mei 2005 @ 21:10:56 #57
17698 nappel
raar menneke..
pi_27255392
Dat verhaal heb ik idd ook al eens gelezen!
In deeltje 1 gepost?

Maar idd een intrigerend verhaal.
Ben benieuwd of iemand het daar langer uit gaat houden.
Door het meisje naar het licht te wijzen ofzo??
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_27255487
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:10 schreef nappel het volgende:
Door het meisje naar het licht te wijzen ofzo??
Hhahahahaha
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_27256313
Tja, er hing wel een gloeilamp...
  maandag 23 mei 2005 @ 09:03:27 #60
17698 nappel
raar menneke..
pi_27265056
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:13 schreef Adnan het volgende:

[..]

Hhahahahaha
Jij weet ook steeds intelligenter uit de hoek te komen..
..heb je ook nog iets toe te voegen, of hebben we je hele vocabulaire nu wel gezien?
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_27316788
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:53 schreef Thrilled het volgende:
een aantal jaren geleden ben ik verhuisd met mijn vriendin naar Veere, heel oud dorp, stamt uit de....
Déjà Vu? Is dit een re-post of heb ik het ergens anders gelezen
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:54:16 #62
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_27318959
lijkt mij wel tof. alle troep er uit en dan mooie kamer met geheime troep er maken ofzo.
boeiend voor die geesten, ben daar zelf te gestoord voor.
wat ik ook doe en waar ik ook kom, ALS er al geestdingen zijn heb ik er weinig ast van
misschien vinden ze me te erg ofzo
pi_29862226
Schopje.. Iemand nog verhalen?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:23:13 #64
56819 Kimske
Juf in wording
pi_29877177
Toen ik bij me ex woonde zag ik geregeld snachts in de deuropening een schim staan... helemaal gek werd ik er van, echt bang....
Zelfs paar keer aan de andere kant gaan liggen, de gekste smoezen daarvoor verzonnen, ex geloofde er niets van.
Onze buurman was enkele weken daarvoor overleden, en de buurvrouw, die geestelijk niet helemaal oke was, ze woonde daar ook onder begeleiding, en mocht alleen samen met haar man, maar goed, die was dood gegaan, zij zat daar nog.
Op een gegeven moment ging snachts de deurbel. Was de buurvrouw, ze had geesten in d'r huis..
Wij kijken en verdomd, ik voelde gewoon de aanwezigheid.... was echt zo eng..
We hebben familie op de hoogte gesteld dat ze het alleen niet trok, ze viel steeds vaker op ons terug..
Ondertussen zag ik nog steeds die schim, en kreeg ook nachtmerries, waarin in stem zei dat kanker onze familie ook zou treffen..

De dag dat de buurvrouw ergens anders ging wonen, was het qua energie en stuk rustiger. Ook was de schim weg.
Een dag later kreeg ik telefoon: mijn opa, die nooit ergens last van had, had beetje maagpijn, ging naar arts, foto's gemaakt, bleek maagkanker te hebben, en was na 2 maanden dood...

( wel dom dat ik dit op dit tijdstip zit op te rakelen, slapen lukt niet meer vrees ik )
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 03:55:47 #65
56819 Kimske
Juf in wording
pi_29877376
Of dingen ergens neerleggen, later nodig hebben, nérgens te vinden, en ineens ligt t er weer....
Laatst bijv met kattenvoer: hele kast uitgemest, geen voer meer, terwijl ik wist dat ik een dag of 2 ervoor een nieuwe zak gekocht had. Ik in haast naar de dierenwinkel, kom thuis, wil zak opbergen, doe die kastdeur open, valt letterlijk die zak die ik kwijt was eruit....
Stem:
pi_29880715
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 03:55 schreef Kimske het volgende:
Of dingen ergens neerleggen, later nodig hebben, nérgens te vinden, en ineens ligt t er weer....
Laatst bijv met kattenvoer: hele kast uitgemest, geen voer meer, terwijl ik wist dat ik een dag of 2 ervoor een nieuwe zak gekocht had. Ik in haast naar de dierenwinkel, kom thuis, wil zak opbergen, doe die kastdeur open, valt letterlijk die zak die ik kwijt was eruit....
Dat van die schim, heb je dat nog steeds?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:33:06 #67
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29883554
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 03:55 schreef Kimske het volgende:
dit heb ik ook vaak! Vorige week zaterdag moest ik nog ff een boodschapje doen, en had mijn fietssleutel op tafel gelegd. Ik rende nog even naar boven om het raam dicht te doen, kom terug beneden: fietssleutel weg. Ik kijken op, onder en achter de tafel, maar nergens te bekennen. (nee, er lag ook geen troep op tafel ofzo waardoor ik 'm over het hoofd zag, tafel was leeg). Weer terug naar boven, had ik 'm misschien toch meegenomen en daar laten liggen? Nope.

Kom ik na een hoop gezoek weer benenden: daar ligt ie, midden op de tafel Toen heb ik dus echt even op mijn hoofd staan krabben. En had het gevoel dat ik zwaar in de maling werd genomen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:30:38 #68
56819 Kimske
Juf in wording
pi_29887488
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:00 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Dat van die schim, heb je dat nog steeds?
Nee nooit meer gezien, maar ik woon daar ook niet meer...
Stem:
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:10:33 #69
128159 smurfzilla
-------------------
pi_29906930
Hey, zelf ben ik veel te nuchter om in spoken etc. te geloven maar er is 2 weken geleden wel iets gebeurt wat ik toch wel even vreemd vond. Niets spectaculair ofzo maar toch.

Ik woon sinds een maand in een tot woonhuis verbouwde engelse pub. Woon daar met 5 andere huisgenoten maar op het moment dat dit gebeurde was alleen ik en 1 huisgenoot aanwezig. Ik lig te slapen, en om 4 uur 's ochtends ofzo wordt ik wakker doordat ik een la open en dicht hoor schuiven ergens in het huis. Nou dacht ik eerst dat die ene huisgenoot van mij nog wakker was en bezig was met iets, maar het geluid herhaalde zich iets van 10 keer wat toch wel raar was. Toen dat stopte probeerde ik de slaap weer te vatten maar er werd 1x geklopt op de buitenmuur van mijn slaapkamer. Was ook al vreemd maar goed, kan van alles zijn. Even later hoor ik nog voetstappen op de gang (en er ligt tapijt maar wel zon krakende houten vloer er onder) en de deur naar de woonkamer open gaan. Aangezien mijn slaapkamer pal naast de woonkamer is kon ik dit vrij duidelijk horen.

Anyway, ik dacht dat mijn huisgenoot nog op was en iets aan het doen was. Ik hoor verder niks meer dus ik ga weer slapen. Volgende dag vraag ik mijn huisgenoot wat hij in het midden van de nacht nog aan het doen was en hij zei dat hij dus al om half 12 was gaan slapen.

Oke, misschien heeft hij in zijn slaap lopen rondwandelen en dingen gedaan, maar ik kreeg toch wel een vreemd gevoel toen ik wat laden in een bureaudesk open zag staan in de slaapkamer van een andere huisgenoot van mij.

Ik hou het er op dat die huisgenoot een slaapwandelaar is.
>>>Fast forward>>>
  woensdag 24 augustus 2005 @ 03:53:15 #70
56819 Kimske
Juf in wording
pi_29910417
of niet....

Heb ook al een aantal keer gehad dat de video recorder, die standby stond, gewoon heen en weer begon te spoelen... Kan een stroomstoring zijn, maar weird isset wel..
Stem:
pi_29911647
NotoriousJw, het is hier niet gewenst om mensen voor leugenaars uit te maken.
Soortgelijk gebagger is ook niet toegestaan.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29957746
TvP
Thee van Pim
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 19:44:35 #73
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_29967670
Een paar jaartjes geleden heb ik een schaduw gezien die vanaf de muur op het plafond hing tot recht boven mij.
Ik keek ernaar omdat het me nog nooit was opgevallen dat er op die plek een schaduw was.
En ineens zag ik waar ik naar lag te kijken.Het was een reusachtige zwarte gedaante.Hij had een hoed op en een zwarte cape.En het engste van alles was dat hij rode ogen had.
Ik weet dat dit moeilijk te geloven is maar ik spreek de waarheid.Die rode ogen waren zo echt,dat heb ik absoluut niet gefantaseerd.
Dit heeft zo'n blijvende indruk op mij gemaakt dat ik nooit meer in het donker durf te slapen.Ik heb altijd een lampje aan.Jarenlang heb ik alleen gezeten met deze ervaring.Geesten zien,oke.
Maar kom je aan met een verhaal dat je een schaduwgeest hebt gezien met een hoed,,cape en ook nog eens rode ogen,dan kijken ze je aan alsof je gek bent.
Een paar maanden geleden kreeg ik internet.Ben toen direct gaan zoeken naar soortgelijke verhalen.Op Nederlandse sites waren er maar drie verhalen die met zwarte geesten te maken hadden.Maar niet zoiets als wat ik had gezien. Tot dat ik Engelstalige sites opzocht.
En toen vond ik wat ik had gezien:Shadow People
Ik begon met lezen en ben echt uren bezig geweest.Al die verhalen,zoveel overeenkomsten.
De meest bekende variant is die van de schaduw die je vanuit je ooghoeken langs ziet flitsen.
Zoiets zie ik ook wel eens maar daar heb ik dan wel logische verklaringen voor.
De schaduw die ik heb gezien bewoog niet .Hij hing daar gewoon stil naar mij te kijken met die rode enge ogen.
Dit is 8 jaar geleden gebeurd,ben nu ben 33 en als een klein kind bang in het donker.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_29969234
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:44 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een paar jaartjes geleden heb ik een schaduw gezien die vanaf de muur op het plafond hing tot recht boven mij.
Ik keek ernaar omdat het me nog nooit was opgevallen dat er op die plek een schaduw was.
En ineens zag ik waar ik naar lag te kijken.Het was een reusachtige zwarte gedaante.Hij had een hoed op en een zwarte cape.En het engste van alles was dat hij rode ogen had.
Ik weet dat dit moeilijk te geloven is maar ik spreek de waarheid.Die rode ogen waren zo echt,dat heb ik absoluut niet gefantaseerd.
Dit heeft zo'n blijvende indruk op mij gemaakt dat ik nooit meer in het donker durf te slapen.Ik heb altijd een lampje aan.Jarenlang heb ik alleen gezeten met deze ervaring.Geesten zien,oke.
Maar kom je aan met een verhaal dat je een schaduwgeest hebt gezien met een hoed,,cape en ook nog eens rode ogen,dan kijken ze je aan alsof je gek bent.
Een paar maanden geleden kreeg ik internet.Ben toen direct gaan zoeken naar soortgelijke verhalen.Op Nederlandse sites waren er maar drie verhalen die met zwarte geesten te maken hadden.Maar niet zoiets als wat ik had gezien. Tot dat ik Engelstalige sites opzocht.
En toen vond ik wat ik had gezien:Shadow People
Ik begon met lezen en ben echt uren bezig geweest.Al die verhalen,zoveel overeenkomsten.
De meest bekende variant is die van de schaduw die je vanuit je ooghoeken langs ziet flitsen.
Zoiets zie ik ook wel eens maar daar heb ik dan wel logische verklaringen voor.
De schaduw die ik heb gezien bewoog niet .Hij hing daar gewoon stil naar mij te kijken met die rode enge ogen.
Dit is 8 jaar geleden gebeurd,ben nu ben 33 en als een klein kind bang in het donker.
Hoe moet ik me die rode ogen voorstellen ?

Ik ken wel gedaantes die je idd "shadow people" zou kunnen noemen, maar die zijn niet zo gedaitalleerd/scherp getekend/3d dat je duidelijke ogen ziet.

Was deze gedaante 3d ?
Hoe moet ik me de ogen voorstellen ?
Hoe scherp was het getekend ?

En bovenal, wat vervelend voor je dat je er zo'n angst aan over hebt gehouden !
Geneer je vooral niet. Het is jóuw ervaring, jóuw angst.

Dank je wel voor het delen van jouw verhaal.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:43:28 #75
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29969850
verhaal van ratelslang doet me denken aan 3 gelijksoortige ervaringen...

1. ik lag in bed een beetje naar het plafond te staren en na te denken over van alles en nog wat. toen kwam er iets binnen gewandeld door de muur. het was zwart, met zo'n mafia outfit aan, heel netjes gekleed dus. toen hij zijn hoed afzette zag ik een rood hoofd met 8 hoornen op zijn kop. het was een demoon die tevens een gids was van iemand die ik kende en kwam kijken of ik wel "goed" genoeg was om in de buurt van zijn beschermeling te mogen komen.

mensen tekenen demonen af als iets kwaadaardigs, maar valt op zich wel mee hoor. de demonen van hogere rang zijn best behulpzaam en respectabel. het zijn de lagere die alles proberen te verzieken.

2. dit is iets waar ik op het moment mee zit hier in huis. ik ging de trap af om even naar het toilet te gaan. op de trap een witte gedaante niks boeiends hebben we wel vaker hier. op de terug weg naar boven zag ik in de kamer een donkergrijze gedaante staan. zo donker dat het bijna zwart was, ook met rode ogen. de rest van zijn vorm was normale mensen benen met daarop een slange lijf. dus zo'n soort egyptische god idee.

geen flauw idee wat het was, maar op dat moment deed ik net alsof ik het niet gezien had. volgende dag rondgeneusd van wat het zou kunnen zijn. ik kreeg te horen dat het inderdaad een spirit afkomstig uit egypte was. WHAT THE FUCK doet dat hier in huis en waarom heb ik hem niet eerder waargenomen?

nou ja me ouders waren paar maanden ervoor naar egypte geweest en hadden blijkbaar beeldjes meegenomen. ik dus die beeldjes in me handen genomen en gescanned naar wat er in zit. 1 beeldje was leeg en de andere gaf me letterlijk de koude rillingen.

nu ben ik dus op zoek naar een methode om die spirit weg te krijgen. wellicht een alternatieve verblijfplaats regelen zodat ie uit het beeld daarin gaat en dat ik die nieuwe verblijfplaats van hem heel erg diep ga begraven. eerst maar es een gesprek met hem voeren waarom ie uberhaupt hier is...

3. een hele oude ervaring van een paar jaar terug. ik lag te slapen en was een beetje boven me lichaam aan het hangen klaar om astraal te gaan. toen kwam er door de muur een klein donker meisje gerend die onder me bed dook voor bescherming. kort gevolgd door een enorme schaduw. ik had erg veel kracht nodig, ik was toen nog zeer zwak, om die schaduw op afstand te houden. mijn fysieke lichaam had overal spierpijn, lag diagonaal over me bed opeens en hield de hand op me borstkast alsof ik een beeldje/amulet, whatever, vasthield ter bescherming. maar die had geen rooie ogen...was gewoon pikzwart.

Schaduwgeesten is iets waar ik zelf niet in geloof. althans niet volgens de definitie die mensen er aan toe geven. maar op zich zou ik net zoals bij het tweede voorbeeld niet al te blij zijn als die in mijn buurt zouden zitten. het belangrijkste is om geen angst te tonen en gewoon een manier vinden om ze af te schepen

hoe je de ogen het beste kunt voorstellen...hmm ja ligt er aan wanneer je ze ziet. gedurende de nacht lijken het net 2 kleine rode lampen die rondzweven tot je dichterbij kijkt en ziet dat er wat meer aan die lampjes vastzit hehe. schrik je je kapot. denk je dat het iets rationeels is en dan is dat het :S

angst is een heel natuurlijke reactie en die hebben we allemaal voor zaken die onbekend zijn en die opeens gebeuren. maar die angst is er om overwonnen te worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Enyalius op 25-08-2005 20:56:41 (typo's beetje minder gemaakt) ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29974167
Wel heel erg vaag zeg. Die schaduw weghouden enzo.
quote:
mensen tekenen demonen af als iets kwaadaardigs, maar valt op zich wel mee hoor. de demonen van hogere rang zijn best behulpzaam en respectabel. het zijn de lagere die alles proberen te verzieken.
Hoe kom je daar achter? Zelf ontdekt?

[ Bericht 76% gewijzigd door Kevin1Bravo op 25-08-2005 22:25:00 (vraagje) ]
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:41:58 #77
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29975137
ach ja ik kan toch nog niet slapen :S

dat weghouden gebeurde door onbewust een erg krachtig schild ter verdediging op te zetten. de "schaduw" kon er niet door heen en kon dus ook niet aan ons komen.

qua demonen en dat ze niet kwaadaardig zijn...tja. kijk dat is inderdaad iets wat ik zelf ervaren heb. en ben zelfs "bevriend" met sommige. bevriend is sterk woord, maar als je ze nodig hebt dan kun je ze om een gunst vragen.

volgens mij denken mensen standaard van demonen/satan = slecht en engelen/god = goed vanwege een zelf gecreerd geloofssysteem om het duidelijk te maken. en ook om mensen bang en in ontwetendheid te houden. op zich bestaat goed en kwaad niet...alleen chaos en orde. jij doet waar jij je goed bij voelt en daar gaat het uiteindelijk om. dat hele goed en kwaad is een dualiteit die er niet is alleen hier op aarde om elkaar te kunnen beoordelen. en ik geloof dat ik ooit ergens gehoord heb dat het niet onze taak was elkaar te be/veroordelen. maarja we willen een droommaatschappij in stand blijven houden heh...

hmm je kunt er zelfs de bijbel op na slaan en zien dat engelen/god niet altijd "aardig" bezig zijn vanuit het menselijk oogpunt. ze vagen rustig hele steden e.d. weg (tsunami azie) omdat dat nodig is voor een groter doel dat wij niet kunnen zien. om een groter doel te bereiken moet je af en toe offers maken. zonder offers kunnen geen fundamentele veranderingen plaats vinden en blijf je vastzitten in een bepaald gedachte goed.

en demonen daar en tegen kunnen mensen helpen/begeleiden als het echt nodig is. het is wel zo dat ze een wederdienst vragen naar hun eigen keus. op zich zijn ze best redelijk wat dat betreft. dat is dan zover ik hetzelf ervaren heb.

de tsunami was trouwens simpel weg een opruimings actie omdat er teveel zielen op aarde waren waardoor de balans beetje weg was EN omdat er op andere planeten een te kort aan zielen waren. dus hier zijn ze weggehaald en elders weer neergezet.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_29976463

[ Bericht 100% gewijzigd door Kevin1Bravo op 25-08-2005 23:17:45 (laat maar) ]
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 23:45:22 #79
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_29978218
Ik zal proberen te beschrijven wat ik zag.Het 'hing' vanaf of van achter de kast door naar boven tegen het plafond tot de helft van de kamer. Het zag er niet 3d uit.Het was gewoon een schaduw,plat tegen de muur en plafond.Het bestond uit drie vlakken.
Boven mijn hoofd op het plafond zag ik de vorm van een hoed.Daaronder op de plek waar normaal ogen zitten,zaten twee rode stippen.Net als als twee laserlichtjes.Het had geen nek.Zijn hoofd zat zeg maar meteen op zijn romp.Die was heel lang en liep door tot aan of achter de kast.
Ik heb het lang genoeg bekeken(verlamd van angst) om te weten dat het echt een hoed en rode ogen had.Ik weet dat in het donker dingen anders lijken dan het in werkelijkheid is.
Maar dat er opeens een schaduw was terwijl die er eerder niet was,en dat precies op de juiste plek ogen zaten,en dat het een hoed op had was voor mij genoeg om te weten dat ik me het niet had verbeeld.
Die combinatie was te toevallig voor een normale schaduw.
Toen ik dus jaren jaren (paar maandjes geleden) verhalen las van mensen die shadow people hadden gezien kon ik wel huilen van blijdschap(en angst) omdat ik niet de enigste was.Er zijn mensen die precies dezelfde schaduw hebben gezien. Zelfs die rode ogen! Dat verzin je toch niet?Neem mijn verhaal en mij alsjeblieft serieus.Het is vreemd dat er hier in Nederland zo weinig als niets over bekend is.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:30:32 #80
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_29980692
quote:
Op maandag 10 november 2003 22:28 schreef Keromane69 het volgende:
thnx, who knows.. Schrijven valt niet mee met een fulltime baan erbij.

De man in de kast

Dit is een ander triest verhaal.

Peter V. was 9 jaar. Een notoir probleemkind sinds hij een peutertje was. Overdag was hij hardstikke druk. Hij maakte ruzie met andere kinderen, hij stal dingen en hij deed het slecht op school. Zijn ouders, no-nonsense figuren eind dertig, waren ten einde raad geworden. De drukte was hen teveel. En elke avond was er weer een drama als Peter naar bed moest. Hij was met geen stok naar zijn slaapkamertje te krijgen. Hij was bang voor "de man van de kast" zoals hij dat noemde. Hij bedoelde de grote ingebouwde kast in de hoek van de kamer, vlakbij de slaapkamerdeur, schuin tegenover het bedje.

[verhaal]

Hysterisch gekrijs klonk toen de grauwe schim zich langzaam over het bedje boog. Het gekrijs verstomde. 'Stil maar ventje', hoorde Francois een bekende stem zeggen. 'Pappa komt alleen maar afscheid nemen'.

ET
(c)2003 e.koreman @ caesar.nl (yep, dit was fictie)
Ik ben nu al een tijdje aan het nadenken over dit verhaal, maar ik kom er niet uit..
Was die Francois nou zelf de geest ofzo?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_29982058
Ikzelf heb best vaak wat 'onverklaarbare' dingen meegemaakt, en afgelopen hefstvakantie nog heb ik het er uitgebreid over gehad met mijn ouders en zus. Opvallend genoeg hadden zij precies hetzelfde als wat ik heb: een bepaalde gevoeligheid voor 'aanwezigheden' en dat soort dingen.

Ik heb vaak sterk het gevoel of er nog iemand in mijn kamer is, en dat accepteer ik ook gewoon. "Mijn geest" houdt iig wel van electronica Voorbeelden:

Ik heb een tvmeubel, met m'n TV en m'n stereo erop. Ik zat ervoor, wat aan m'n huiswerk te doen, mijn afstandsbedieningen lagen allebei op m'n nachtkastje zo'n 3 meter verder. De TV stond aan, toevallig was een concert van Kane bezig, en opeens gaat het volume een stuk omhoog.

Zo'n zelfde situatie gebeurde met m'n stereo, ik had wat muziek aan en ineens ging het volume ook omhoog, terwijl die afstandsbediening weer zo'n 3 meter van me aflagen en ik het dus nooit zelf had kunnen doen. Ik zag het volume op m'n display verhogen; Ik heb niet gelet op de volume knop, though. Maar sindsdien flipt die knop als ik eraan draai, dan springt ie naar verschillende volumes, meestal harder. Bijvoorbeeld van 15 > 23 >35 > 28 etc. Dus die knop gebruik ik ook maar niet meer

Verder had ik een tijd terug een aflevering van Sailor Stars (Sailor Moon) opgezet, epi. 167. Ik laat het zo staan, loop naar de andere kant van de kamer... In die aflevering zit een foutje waardoor hij op een bepaald moment blijft hangen, maar als je dan een stukje verder doorspoelt d.m.v. de tijdbalk loopt ie weer verder (anders stopt het beeld en het geluid, is altijd zo geweest). Deze keer liet ik het gewoon staan, en na een paar minuten (de tijd loopt wel gewoon door) springt ie ineens op epi 172b (die epi is opgesplitst in 2 delen), vervolgens begint ie in een afscheiddscène en stopt op het zoen-moment. Dat normaal gesproken nooit gebeurt. Ondertussen zat ik aandachtig te kijken vanaf de andere kant van mijn kamer, zo'n 5 meter vanaf m'n PC. (Ik keek om nadat ie ineens een andere epi -en dus een ander bestand- begon af te spelen) Dus toen ie gestopt was, midden in de scène, loop ik naar mijn PC, zet het weer terug naar epi 167 en hij stopt zoals gewoonlijk weer op dat punt, en ik laat het weer zo staan om te kijken of het nog een keer zou gebeuren, maar toen gebeurde er dus niks.

Een paar maanden terug hoorde ik ook regelmatig een paar voetstappen op zolder, maar tegenwoordig hoor ik het niet meer. Ook kraakt het frame van mijn raam vaak, en ook vaak heel hard, meestal 's avonds maar vanochtend ook 2 keer heel hard toen ik m'n ogen weer dichtdeed nadat m'n wekker was gegaan Verder kraakt mijn tv (en tvmeubel) ook weleens, soms vlak nadat mijn raam kraakt. Opvallend genoeg gebeurt dit alleen als ik de enige persoon in de kamer ben. Ook heb ik een paar keer een harde bonk gehoord aan de andere kant van mijn muur; het zou mijn zus geweest moeten zijn maar ik was alleen thuis.

'Onze' homeopaat, is zelf erg gevoelig voor dat soort dingen. Hij heeft bijvoorbeeld een bepaalde kracht dat hij dingen lichter kan maken. Mijn vader moest een keer een redelijk zware steen vasthouden, en die homeopaat gebruikte z'n 'kracht' via z'n handen om het lichter te maken. Na een tijdje hield mijn vader de steen weer vast, en die was echt een stuk lichter geworden. (ik was er zelf bij trouwens) Die homeopaat heeft namelijk een soort van paranormale 'gave' om energie te kunnen overstralen via z'n handen. Zelfs in de wachtkamer (zijn praktijk is in zijn huis) worden mensen heel rustig en slaperig, gewoon door de sfeer en energie die er hangt.
Toen mijn broer en zijn vriendin hem bezochten, zei hij ook onmiddelijk dat hij een aura om mijn 'schoonzus' heen zag hangen. Hij zei daarbij dat ze weleens voor haar 25ste (ze is nu 22 geloof ik) tenminste 1 kind zal krijgen. De aura die hij zag was dus de ziel van het kind, dat zijn ouders uitgekozen heeft.
Toen ik voor een afspraak hem bezocht wegens mijn allergie (voor iets onbekends) zei hij ook dat ik het verleden achter me moest laten, terwijl hij me nooit eerder had gezien en me dus helemaal niet kende. Met die uitspraak had hij wel gelijk overigens. (ik onthou namelijk heel vaak negatieve gebeurtenissen die in het verleden zijn gebeurd; in die tijd zat ik heel erg met die gebeurtenissen)

Het klinkt misschien als een lulverhaal, maar bovenstaande voorbeelden heb ik zelf meegemaakt. Ik ben dus zelf getuige geweest, en als ik het niet zelf had gezien had ik er waarschijnlijk ook mijn twijfels over.

Edit: Nu net hoor ik toevallig 2 keer duidelijk een badkamerla/kastje open en dicht gaan (en ja, iedereen slaapt); weer activiteit dus.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 06:15:56 #82
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29984812
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik zal proberen te beschrijven wat ik zag.Het 'hing' vanaf of van achter de kast door naar boven tegen het plafond tot de helft van de kamer. Het zag er niet 3d uit.Het was gewoon een schaduw,plat tegen de muur en plafond.Het bestond uit drie vlakken.
Boven mijn hoofd op het plafond zag ik de vorm van een hoed.Daaronder op de plek waar normaal ogen zitten,zaten twee rode stippen.Net als als twee laserlichtjes.Het had geen nek.Zijn hoofd zat zeg maar meteen op zijn romp.Die was heel lang en liep door tot aan of achter de kast.
Ik heb het lang genoeg bekeken(verlamd van angst) om te weten dat het echt een hoed en rode ogen had.Ik weet dat in het donker dingen anders lijken dan het in werkelijkheid is.
Maar dat er opeens een schaduw was terwijl die er eerder niet was,en dat precies op de juiste plek ogen zaten,en dat het een hoed op had was voor mij genoeg om te weten dat ik me het niet had verbeeld.
Die combinatie was te toevallig voor een normale schaduw.
Toen ik dus jaren jaren (paar maandjes geleden) verhalen las van mensen die shadow people hadden gezien kon ik wel huilen van blijdschap(en angst) omdat ik niet de enigste was.Er zijn mensen die precies dezelfde schaduw hebben gezien. Zelfs die rode ogen! Dat verzin je toch niet?Neem mijn verhaal en mij alsjeblieft serieus.Het is vreemd dat er hier in Nederland zo weinig als niets over bekend is.
mag ik je aanraden om www.abovetopsecret.com eens te gaan lezen. daar is wat meer bekend over shadow people. wellicht kan dat je verder helpen

ik weet je mag niet linken naar andere sites e.d. maar als je er echt mee zit en een oplossing zoekt...
pi_29985476
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Ratelslangetje het volgende:

Dat verzin je toch niet? Neem mijn verhaal en mij alsjeblieft serieus.Het is vreemd dat er hier in Nederland zo weinig als niets over bekend is.

Ik vind het heel knap dat je je verhaal durft te posten en ben je daarvoor erg dankbaar.
De term Shadow people heeft voor mij een betekenis gekregen, ik had me nog niet in deze term verdiept en had dus ook geen idee wat daar nou onder gerekend werd. (het hadden net zo goed aardmannetjes oid kunnen zijn )

Op de slaapkamer van mijn oudste zoon is het een paar jaar terug een hele drukke bedoening geweest. Wij woonden toen nog in een andere woning, hij was een jaar of 2/2,5/3 jr. . Ik reken deze aanwezigheden niet onder Shadow people, maar dat wat ik gedaan heb kan jouw misschien ook een rustiger gevoel geven ?
het grappige was, of eigenlijk het bevestigende deel voor mij, is dat mijn zoontje zelf óók in een richting van de kamer wees en dingen vertelde over de "mensen".
Ik heb avonden aan zijn slaapkamerdeur staan luisteren....... soms zat het mij niet lekker.
Op die avonden zette ik een "stolpje" over hem heen.
Dat stolpje maakte dat wat er ook in de kamer was niet bij mijn ventje zou kunnen komen. Alles was welkom, maar dan op afstand op die momenten
Sir Winston Churchill
pi_29990655
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 01:02 schreef Chanty87 het volgende:
Ik heb een tvmeubel, met m'n TV en m'n stereo erop. Ik zat ervoor, wat aan m'n huiswerk te doen, mijn afstandsbedieningen lagen allebei op m'n nachtkastje zo'n 3 meter verder. De TV stond aan, toevallig was een concert van Kane bezig, en opeens gaat het volume een stuk omhoog.
Kunnen gewoon foutjes zijn in de electronica, ik zou niet meteen denken aan geesten hierbij.
quote:
Een paar maanden terug hoorde ik ook regelmatig een paar voetstappen op zolder, maar tegenwoordig hoor ik het niet meer. Ook kraakt het frame van mijn raam vaak, en ook vaak heel hard, meestal 's avonds maar vanochtend ook 2 keer heel hard toen ik m'n ogen weer dichtdeed nadat m'n wekker was gegaan Verder kraakt mijn tv (en tvmeubel) ook weleens, soms vlak nadat mijn raam kraakt. Opvallend genoeg gebeurt dit alleen als ik de enige persoon in de kamer ben. Ook heb ik een paar keer een harde bonk gehoord aan de andere kant van mijn muur; het zou mijn zus geweest moeten zijn maar ik was alleen thuis.
Gekraak is slechts het krimpen en uitzetten van materialen, verklaard ook duidelijk waarom je het 's ochtends en 's avonds hoort.

Máár het zou eventueel ook echt iets zijn kunnen.
Ik geloof er wel in, leuk topic b.t.w

Ik heb geen ervaringen, aan de ene kant wil ik het ook zo houden, maar toch nieuwschierig natuurlijk.

Wel mijn oom (44 jr) zag in een ouder huis zei die duidelijk schimmen langs de trap omhoog gaan. En zag eens een moeder met kind (althans, dat moest het zijn, ze waren beide volledig zwart) onder een brug staan.

Ook voetstappen van zijn pas overleden moeder in datzelfde huis (hij heeft erna nog een tijd gewoond daar) waarna hij uit angst snel naar onze zus gevlucht was

En mijn tante (75 jr ofzo) werd vaak wakker van haar deurbel die steeds afging nadat haad man gestorven was. Dat was nog in Holland (Gouda) woont nu in Heerlerheide. Én ze zag in dat huis van mijn oom (vroeger woonde de hele familie daar, groot boerenhuis..) een jongetje voor het raam springen.. Een keer gezien, nadat ze het aan haar moeder gevraagd had schijnt idd een jongen daar omgekomen te zijn.

Ik ben gek op die verhalen
>> Lees de FAQ met betrekking tot je .tk site<<<
Fotoboek
Kippetje op MSN? Mail me eerst! ;')
pi_29991716
Tja ik hoor altijd bonken en voetstappen, ik denk dan who cares. Dus dat zal dan wel het krimpen en uitzetten zijn. Verder voelde ik in de klas een erge spanning van links komen. Daar zat iemand die die Maandag over de kop vloog tijdens het fietsen naar het sportcentrum.
pi_29992743
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:10 schreef Kippetje3 het volgende:
Kunnen gewoon foutjes zijn in de electronica, ik zou niet meteen denken aan geesten hierbij.
Kan, maar wel erg toevallig alleen het volume en bij m'n stereo én TV. Verder is m'n PC ook weleens vanuit slaapstand opgestart 's ochtends maar dat zou wel een piek in de spanning kunnen zijn ofzo. We shall never know
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:10 schreef Kippetje3 het volgende:
Gekraak is slechts het krimpen en uitzetten van materialen, verklaard ook duidelijk waarom je het 's ochtends en 's avonds hoort.
Weet ik Het gebeurt alleen op de meest toevallige momenten en alleen als ik in m'n eentje op m'n kamer zit. En het is altijd óf m'n raam, óf m'n plafond of m'n tv/tvmeubel. Dat gebonk op de muur heb ik maar 1 of 2 keer gehoord.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:39:38 #87
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_29993752
dat heb ik ook hoor chanty, mn tv en raamkozijn hoor kraken, lijkt net of er iemand met een stok heel hard op slaat.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_30117653
Niet elke nacht heb ik dit maar soms..
slaap ik in en wordt plots wakker van een tik tegen mijn raam, keiharddddddd
alsof er een steen tegenaan wordt gegooid..
Wat niet kan lijkt me snacht en het is altijd dezelfde tik
Ik weet niet wat dit is...

gisteren ga ik weg en kijk naar mijn zolderraam en zie een lampje aan de zolder hangen wat niet daar hangt maar aan de andere kant..
ik dacht wat gek? Dus ik bleef nog ff kijken enzo maar het bleef gewoon daar aan de zolder hangen..
Dus ging weg, kom terug en kijk weer naar mijn zolderraam en tis weg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30120791
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:30 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Ik ben nu al een tijdje aan het nadenken over dit verhaal, maar ik kom er niet uit..
Was die Francois nou zelf de geest ofzo?
Nee. Die vader ligt hulpeloos op de grond terwijl een enge gedaante zich bij z'n zoontje uitgeeft voor hemzelf.
pi_30120943
Nu ik hier toch ben, er schijnt een spook te zitten bij een kasteeltje hier. Ik geloof dat ik er nog niet over geschreven heb.

Het kasteel is gebouwd als een chique veste voor adel, nooit een echt kasteel geweest, en ergens in de 18e eeuw woonde er de dichter Willem van Haren die banden had met de koninklijke familie. Rondom het kasteeltje is een park en daar heeft de beste man op een dag een einde aan z'n leven gemaakt. Sindsdien komen er af en toe verhalen langs van mensen die een slenterende schim hebben gezien in het park, gekleed in 18e eeuws kostuum.

In het kasteel zit tegenwoordig een cateringbedrijf en er worden bruiloften en bedrijfsuitjes gevierd. Je kijkt nu niet meer op van verklede figuren. Het park eromheen is nog in dezelfde staat. Veel bomen, een half bos bijna. Niet groot maar erg mooi met eeuwenoude eiken. Maar toch. Als je er 's avonds langs fietst in de wintermaanden wanneer het een beetje mistig is...

Voor wie eens in de buurt is (sowieso de moeite waard om te bekijken): kasteel Henkeshage in St Oedenrode.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:13:29 #91
93965 Leffe48
pi_30128929
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 03:03 schreef Keromane het volgende:

[..]

Nee. Die vader ligt hulpeloos op de grond terwijl een enge gedaante zich bij z'n zoontje uitgeeft voor hemzelf.
En wat is het plot/clue van het verhaal dan
pi_30135597
De vader heeft een doppelganger.
pi_30135691
Keromane hoe verwacht je nog dat oude rakkers je gaan geloven? Je gaat al de hele reeks mee en beloofde al ettelijke keren die videotape uit dat huis online te zetten. We hebben elkaar zelfs nog gecontacteerd via e-mail. Volgens mij bestaat die videotape niet, en zit je hier zowat alles uit je duim te zuigen dat het geen naam heeft.

Zo nu weer ontopic.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:10:35 #94
93965 Leffe48
pi_30138716
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:27 schreef Keromane het volgende:
De vader heeft een doppelganger.
Slap plot.
Zat er weer veel te diep over na te denken
pi_30145025
Slap plot? Verhalen met doppelgangers zijn altijd slap en voorspelbaar. Alhoewel...

Oh ja, die videotapes. Als iemand me een videokaart kan aanbevelen... ik heb een pinacle en dat is een k*-ding. Installatie is een crime, daarna veel framedrops en geluid wat niet synchroon loopt. Als iemand een goed maar goedkoop kaartje kan aanbevelen hoor ik het graag. Ik wil de tapes ineens kunnen digitizen en naderhand snel editten. Ik wil geen gedonder met framedrops en dat geneuzel en ik wil ook geen dag bezig zijn met installatie/configuratie.

Hier nog foto's van dat kasteeltje:

† In Memoriam † donderdag 1 september 2005 @ 16:06:52 #96
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_30169254
Ziet er niet eng uit op de foto.Het ziet er zelfs knus uit allemaal. Maar dat komt denk ik ook door de kleuren. Als ik een keer in brabant ben zal ik proberen er heen te gaan.Ik ga wel eens naar familie in de buurt van Tilburg.Lijkt me een mooi park om te wandelen.Maar daar zijn toch geen zwarte geesten he?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_30215174
Hehe, het is inderdaad een prachtige omgeving. Mijn oude school staat aan de overkant, veel groen en frisse boslucht. Eigenlijk zou iedere middelbare school in zo'n omgeving moeten liggen.

Als het flink gevroren had kregen we schaatsles op het slotgrachtje en als we minder geluk hadden moesten we rond het kasteel hardlopen. En met geschiedenisles werd verteld dat de geallieerden er tijdens Market Garden een hoofdkwartier hadden, een van de landingsites van de 101th ligt een paar kilometer verderop in de weilanden bij Son en Breugel. In Band Of Brothers is die landing nagespeeld, treffende gelijkenis met de echte omgeving (er is hier niet gefilmd geloof ik).

Anyway, het parkje is mooi, maar 's nachts is het er heel donker. Tijdens de schemering zie je al bijna geen hand voor ogen meer. Als er zwarte geesten zouden zitten dan zou je ze niet zien, denk ik.

Hier het verhaal online met nog wat foto's:
http://www.enctype.de/castles/henkenshage.htm

Tot slot,
pi_30219031
quote:
Op zondag 22 mei 2005 16:53 schreef Thrilled het volgende:
een aantal jaren geleden ben ik verhuisd met mijn vriendin naar Veere, heel oud dorp, stamt uit de middeleeuwen. Het was zeer warm, zomer , ongeveer in augustus dacht ik. We kwamen in een vrij oude buurt, statige huizen, je kent dat wel. De huizen daar waren gebouwd om en nabij 1850, 1900 , ze zagen er nog goed uit. We kwamen bij ons huis aan en waren zeer positief over het huis. begane grond zeer goede staat maar hier en daar was nog wat verbouwing nodig, vooral de schuur die achterin de tuin van 15 á 20 meter stond. ik heb geen 2 linkerhanden dus ik kon zelf af en toe de handen wel is uit de mouwen steken. nadat wij in het huis onze boel hadden uitgepakt hadden ik en mijnn vriendin even een biertje gepakt en waren allebei zeer blij dat we eindelijk op een dorp woonden. het werd al laat en besloten naar bed te gaan om 's ochtends goed aan de slag te gaan.

We hadden het huis al een keer van te voren gezien en de 1e verdieping was stoffig en moest nodig schoongemaakt worden. maar dit kon nog wel een nachtje wachten. er hing een oude gloeilamp als verlichting. Ik klikte hem aan en stonden allebei vol verbazing. Er was een klein kamertje waarvan de deur openstond. dit hadden wij de vorige keer niet gezien want als de deur dicht is valt hij niet op. niet bij het feit nadenkend dat niemand het huis in kon gingen wij de kamer binnen. er stonden allemaal kleine kinderspullen. poppenhuis, poppen die al zeer lang niet meer gebruikt waren, denk aan weggevreten ogen en spinnen die in de poppen leefde. mijn vriendin vond het allemaal schitterend op de spinnen na. het was een vrij groot kamertje en we ontdekte ook nog een kinderbed. geen ledikantje maar een bed voor een meisje/jongetje van 8 á 9 jaar oud. Ook dit was oud en stoffig een lag keurig opgemaakt wachtend op een schone slaper/slaapster. ik vond het laat zat en fluisterde tegenmn vriendin (ik noem haar even C.) dat we echt naar bed moesten gaan anders kwamen we 's ochtends ons bed niet uit. we gingen allebei gerustgesteld over het huis en tevreden naar bed. ik gaf C. een nachtzoen en we sliepen in. 's nachts had ik een rare droom...alle gebeurtenissen erin was ik vergeten maar herinnerde alleen nog een zacht, vaag, ver weg gehuil.

Ik kwam beneden en C. was blijkbaar al lang wakker want ze had de keuken al een beetje bewoonbaar gemaakt en ze had een heerlijk gebakken eitje voor me gemaakt. we overlegde een beetje wat we zouden gaan doen vandaag. ik zou de schuur achterin de tuin gaan opruimen en een beetje verbouwen. En C. zou vandaag in het huis zoveel mogelijk proberen op te ruimen. Na een lekkere kop koffie en goed ontbijt vertrok ik naar de schuur achterin de tuin. Ook dit gebouwtje van ongeveer 10 bij 3 bij 3 was zeer oud en sommige planken waren aan het wegrotten. voordat ik de schuurdeur open kon doen moest ik een paar spinnenwebben weghalen en flink kracht zetten om de deurkruk in beweging te krijgen want hij zat flink vastgeroest. na eindelijk de deur open gekregen te hebben stapte ik het donker binnen...ik voelde met mn hand naar mn zaklamp aan mn broek. ik knipte hem aan en het verbaasde me eigenlijk dat het niet vol stond met oude troep. er stond een oud karrenwagen wat voortgetrokken moest worden door paarden, een zeer oude step en wat meubilair van vroeger. ik liep door naar achter en liep met mijn gezicht in een spinnenweb. ik stapte snel achteruit en stootte een melkblik om wat een hels kabaal maakte. Toen hoorde ik ineens het zacht gehuil uit mn droom van vannacht...ik luisterde voorzichtig en zag een vage schim schieten achter de wiel van de karrenwagen. ik richtte er mn zaklamp op en zag niets meer. Toen hoorde ik ineens een schreeuw uit het huis. ik rende naar binnen toen en zag C. daar verschrikt staan op een stoel. Ze had een hele grote spin gezien en ik moest hem wegwerken. nadat gedaan te hebben vertelde ik over mn droom en het gehuil uit de schuur. zij schonk er niet zoveel aandacht aan. na het middag eten ging ik weer terug naar de schuur, toch met een beetje voorzichtigheid. ik heb die middag flink kunnen opruimen en er was niks gebeurd.

Na het avond eten rond 10en zaten C. en ik televisie te kijken. we praten een beetje met elkaar over het huis en over wat plannetjes wat we zouden kunnen doen aan het huis. ik besloot om vroeg naar bed te gaan want ik was kapot. om 10:45 lag ik in bed en was aan het wegdromen tot ik ineens een felle witte schim voor mn ogen zag. ik deed mijn ogen helemaal open en het was weg. toch wel geschrokken draaide ik me om en probeerde verder te slapen. na een minuutje of 20 werd ik wakker door zacht gehuil. ik luisterde er een tijdje naar en begon te twijfelen of het nou van een klein meisje was of van een of ander vaag dier. ik draaide me om richting de deur van het kinderkamertje en ontdekte een hele zwakke lichte lichtstreep onder de deur vandaan komend. mn hart ging sneller kloppen en ik besloot om de deur te openen. ik stond voor de deur en het huilen ging nog steeds door. waarom ik dit deed weet ik niet, maar ik klopte op de deur en het huilen stopte abrupt. na even gewacht te hebben wou ik weer terug naar bed toen het huilen weer begon. nu pakte ik de deurkruk heel voorzichtig vast en drukte de deur heel zachtjes open...de deur gaf een luide gil en het huilen werd hard en in de kamer viel het poppenhuis om. ik gooide de deur dicht. rende naar beneden en trof daar C. stil voor zich uitstarend aan. Ze was in lichte shock en vertelde me net dat ze een spook had gezien. Ik besloot om haar niets te vertellen over de kinderkamer en ik stelde haar gerust en we gingen naar bed. die nacht heb ik niks meer gehoord.

De volgende ochtend was ik eerder wakker als C. en ging naar beneden toen ik nog even een blik wierp op de deur van de kinderkamer, hij zat dicht en was onzichtbaar als je niet wist dat hij er zat. toen ik beneden was maakte ik een bak koffie voor mezelf klaar en ging duf voor het raam zitten. na een minuut of 20 - 30 hoorde ik vrij zwaar gestommel boven. C. was wakker en ik ging naar de keuken om voor haar ook een bakkie koffie te zetten. de koffie was klaar en 5 minuten later was ze nog niet beneden. vrouwen zijn wat langzamer als mannen dus ik besteed er geen aandacht aan. het werden 10 minuten, 20, 30 en toen besloot ik te gaan kijken waar ze bleef. toen ik zachtjes de slaapkamer deur open deed zag ik de dekens liggen zoals ik ze achtergelaten had en C. lag nog te slapen alsof ze in coma lag. ik was zeer verbaasd want ik wist zeker dat ik boven iemand had horen lopen. toen gingen mijn ogen de kamer langs en ik zag dat de kinderkamer deur wijd open stond! aangezien ik mijn vrouwniet wakker wou maken ging ik weer naar beneden.

Na ongeveer een uurtje kwam C. naar beneden en vroeg haar of ze vanochtend nog naar de wc was geweest. ze vertelde me dat ze voor het slapen gaan nog een keer was geweest maar daarna niet meer. ze zat stil en duf aan de ontbijt tafel, normaal is ze altijd heel levendig en ik voelde dat er wat iets was. Ik gooide de koude koffie weg en gaf haar een nieuwe kop koffie. ik wachtte tot ze zelf zou beginnen maar dat deed ze niet. ik zelf wou toen een begin maken maar ze begon met. Hey schat, heb jij ook wel eens zacht gehuil gehoord? Ik was blij dat ze erover begon. maar mijn gevoel zei dat ik niks moest zeggen. en ik ontkende en vroeg waarom. C. vertelde me dat ze 's nachts zacht gehuil had gehoord en dat ze ervan wakker werd. Ik begon argwaan te krijgen en ik begon op internet te zoeken over informatie over ons huis.

De volgende dag kreeg ik een envelop van de gemeente met informatie over ons huis. Er bleek vroeger een weeshuis gestaan te hebben op onze plek en het weeshuis was alleen voor kleine meisjes. ik kreeg steeds meer een naar voorgevoel maar wilde er niet aan denken.

's avonds gingen C. en ik tegelijk naar bed. we hadden een goede vrij partij gehad en vielen allebei vrij snel in slaap. 's nachts om 3 uur werd ik licht wakker van iemand die zachtjes in mn zij aan het porren was. ik mompelde tegen C. dat ik geen zin had en doodmoe was, maar het bleef doorgaan. enigszins geiiriteerd duwde ik met mn hand richting het porren maar mistte, en voelde alleen koude lucht aan mn arm. nu werd ik toch wel wakker en zag tot mijn grote schrik een klein meisje op mijn bed zitten. ze zag er zeer verhongerd uit. ik schrok me rot en deed direct het licht aan. ze verdween in de kinderkamer en de deur viel dicht. daarvan werd C. wakker en vroeg wat er aan de hand was. ik stotterde en was zeer bang en vertelde wat er gebeurd was. C. vertelde me dat zei al eerder had gezegd dat het hier niet pluis was. we konden die nacht niet meer slapen en hebben de nacht beneden door gebracht.

Die ochtend werd ik om 11:30 wakker op de bank. ik had pijn in mijn rug en C. lag naast me op de andere bank. blijkbaar tog in slaap gevallen en ik liep naar boven toe om me aan te kleden. ik was even vergeten wat er die nacht gebeurd was en toen ik in de slaapkamer was hoorde ik weer dat gehuil. ik wilde naar de kinderkamer toe maar eenmaal aan de deur gekomen probeerde ik de deur open te doen. tevergeefs, het leek wel of hij helemaal vastgeroest zat. er was geen beweging in te krijgen. ik draaide me om en leunde tegen de deur. het huilen stopte en ik draaide me weer om richting de deur. ik staarde er een tijd naar en ging op het bed zitten. het licht ging ineens uit en een vage schim kwam door de deur heen. ik was als verlamd en kon niks doen. ik wou mn C. roepen maar er kwam alleen een vaag gemompel uit. Het verhongerde meisje "zweefde" langzaam naar me toe en kwam op het bed. toen zat ze een halve meter van me vandaan en staarde me aan...alleen maar staren, niks anders. toen ging ineens de slaapkamer deur open en C. keek doodsbang naar de verschijning op het bed, toen ging het meisje vliegensvlug van het bed af, door de deur en in de kinderkamer hoorde we toen een harde klap en geschreeuw van een meisje. daarna was het dood en doodstil.

toen we beneden zaten vertelde ik alles wat ik had meegemaakt aan C. en zei had blijkbaar ook dingen meegemaakt. We besloten om dit huis te verkopen en te verhuizen. we konden tot die tijd bij onze ouders overnachten... later hoorden we dat het huis al meerdere bewoners gehad had en elke keer bleven ze niet langer als een week of 2....
Wrm spreek je eerst over je vriendin en daarna over je vrouw?
4
pi_30231056
Zooi weggehaald en nou niet meer zeuren. Stelletje cyberspoken..
pi_30231320
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:37 schreef iteejer het volgende:
Zooi weggehaald en nou niet meer zeuren. Stelletje cyberspoken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')