Hehehe. reageer dan niet hehehe, ga hehehe gewoon wat anders doen ofzo hehehe.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Adnan het volgende:
Heheh wat een bullshit..dat ik hehe 10 minuten van mijn leven hieraan heb besteed...hehehe
Hhahahahahaquote:Op zondag 22 mei 2005 21:10 schreef nappel het volgende:
Door het meisje naar het licht te wijzen ofzo??
Jij weet ook steeds intelligenter uit de hoek te komen..quote:
Déjà Vu? Is dit een re-post of heb ik het ergens anders gelezenquote:Op zondag 22 mei 2005 16:53 schreef Thrilled het volgende:
een aantal jaren geleden ben ik verhuisd met mijn vriendin naar Veere, heel oud dorp, stamt uit de....
Dat van die schim, heb je dat nog steeds?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 03:55 schreef Kimske het volgende:
Of dingen ergens neerleggen, later nodig hebben, nérgens te vinden, en ineens ligt t er weer....
Laatst bijv met kattenvoer: hele kast uitgemest, geen voer meer, terwijl ik wist dat ik een dag of 2 ervoor een nieuwe zak gekocht had. Ik in haast naar de dierenwinkel, kom thuis, wil zak opbergen, doe die kastdeur open, valt letterlijk die zak die ik kwijt was eruit....
dit heb ik ook vaak! Vorige week zaterdag moest ik nog ff een boodschapje doen, en had mijn fietssleutel op tafel gelegd. Ik rende nog even naar boven om het raam dicht te doen, kom terug beneden: fietssleutel weg. Ik kijken op, onder en achter de tafel, maar nergens te bekennen. (nee, er lag ook geen troep op tafel ofzo waardoor ik 'm over het hoofd zag, tafel was leeg). Weer terug naar boven, had ik 'm misschien toch meegenomen en daar laten liggen? Nope.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 03:55 schreef Kimske het volgende:
Of dingen ergens neerleggen, later nodig hebben, nérgens te vinden, en ineens ligt t er weer....
Laatst bijv met kattenvoer: hele kast uitgemest, geen voer meer, terwijl ik wist dat ik een dag of 2 ervoor een nieuwe zak gekocht had. Ik in haast naar de dierenwinkel, kom thuis, wil zak opbergen, doe die kastdeur open, valt letterlijk die zak die ik kwijt was eruit....
Nee nooit meer gezien, maar ik woon daar ook niet meer...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:00 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Dat van die schim, heb je dat nog steeds?![]()
Hoe moet ik me die rode ogen voorstellen ?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:44 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een paar jaartjes geleden heb ik een schaduw gezien die vanaf de muur op het plafond hing tot recht boven mij.
Ik keek ernaar omdat het me nog nooit was opgevallen dat er op die plek een schaduw was.
En ineens zag ik waar ik naar lag te kijken.Het was een reusachtige zwarte gedaante.Hij had een hoed op en een zwarte cape.En het engste van alles was dat hij rode ogen had.
Ik weet dat dit moeilijk te geloven is maar ik spreek de waarheid.Die rode ogen waren zo echt,dat heb ik absoluut niet gefantaseerd.
Dit heeft zo'n blijvende indruk op mij gemaakt dat ik nooit meer in het donker durf te slapen.Ik heb altijd een lampje aan.Jarenlang heb ik alleen gezeten met deze ervaring.Geesten zien,oke.
Maar kom je aan met een verhaal dat je een schaduwgeest hebt gezien met een hoed,,cape en ook nog eens rode ogen,dan kijken ze je aan alsof je gek bent.
Een paar maanden geleden kreeg ik internet.Ben toen direct gaan zoeken naar soortgelijke verhalen.Op Nederlandse sites waren er maar drie verhalen die met zwarte geesten te maken hadden.Maar niet zoiets als wat ik had gezien. Tot dat ik Engelstalige sites opzocht.
En toen vond ik wat ik had gezien:Shadow People
Ik begon met lezen en ben echt uren bezig geweest.Al die verhalen,zoveel overeenkomsten.
De meest bekende variant is die van de schaduw die je vanuit je ooghoeken langs ziet flitsen.
Zoiets zie ik ook wel eens maar daar heb ik dan wel logische verklaringen voor.
De schaduw die ik heb gezien bewoog niet .Hij hing daar gewoon stil naar mij te kijken met die rode enge ogen.
Dit is 8 jaar geleden gebeurd,ben nu ben 33 en als een klein kind bang in het donker.
Hoe kom je daar achter? Zelf ontdekt?quote:mensen tekenen demonen af als iets kwaadaardigs, maar valt op zich wel mee hoor. de demonen van hogere rang zijn best behulpzaam en respectabel. het zijn de lagere die alles proberen te verzieken.
Ik ben nu al een tijdje aan het nadenken over dit verhaal, maar ik kom er niet uit..quote:Op maandag 10 november 2003 22:28 schreef Keromane69 het volgende:thnx, who knows.. Schrijven valt niet mee met een fulltime baan erbij.
De man in de kast
Dit is een ander triest verhaal.
Peter V. was 9 jaar. Een notoir probleemkind sinds hij een peutertje was. Overdag was hij hardstikke druk. Hij maakte ruzie met andere kinderen, hij stal dingen en hij deed het slecht op school. Zijn ouders, no-nonsense figuren eind dertig, waren ten einde raad geworden. De drukte was hen teveel. En elke avond was er weer een drama als Peter naar bed moest. Hij was met geen stok naar zijn slaapkamertje te krijgen. Hij was bang voor "de man van de kast" zoals hij dat noemde. Hij bedoelde de grote ingebouwde kast in de hoek van de kamer, vlakbij de slaapkamerdeur, schuin tegenover het bedje.
[verhaal]
Hysterisch gekrijs klonk toen de grauwe schim zich langzaam over het bedje boog. Het gekrijs verstomde. 'Stil maar ventje', hoorde Francois een bekende stem zeggen. 'Pappa komt alleen maar afscheid nemen'.
ET
(c)2003 e.koreman @ caesar.nl (yep, dit was fictie)
mag ik je aanraden om www.abovetopsecret.com eens te gaan lezen. daar is wat meer bekend over shadow people. wellicht kan dat je verder helpenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik zal proberen te beschrijven wat ik zag.Het 'hing' vanaf of van achter de kast door naar boven tegen het plafond tot de helft van de kamer. Het zag er niet 3d uit.Het was gewoon een schaduw,plat tegen de muur en plafond.Het bestond uit drie vlakken.
Boven mijn hoofd op het plafond zag ik de vorm van een hoed.Daaronder op de plek waar normaal ogen zitten,zaten twee rode stippen.Net als als twee laserlichtjes.Het had geen nek.Zijn hoofd zat zeg maar meteen op zijn romp.Die was heel lang en liep door tot aan of achter de kast.
Ik heb het lang genoeg bekeken(verlamd van angst) om te weten dat het echt een hoed en rode ogen had.Ik weet dat in het donker dingen anders lijken dan het in werkelijkheid is.
Maar dat er opeens een schaduw was terwijl die er eerder niet was,en dat precies op de juiste plek ogen zaten,en dat het een hoed op had was voor mij genoeg om te weten dat ik me het niet had verbeeld.
Die combinatie was te toevallig voor een normale schaduw.
Toen ik dus jaren jaren (paar maandjes geleden) verhalen las van mensen die shadow people hadden gezien kon ik wel huilen van blijdschap(en angst) omdat ik niet de enigste was.Er zijn mensen die precies dezelfde schaduw hebben gezien. Zelfs die rode ogen! Dat verzin je toch niet?Neem mijn verhaal en mij alsjeblieft serieus.Het is vreemd dat er hier in Nederland zo weinig als niets over bekend is.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Ratelslangetje het volgende:
Dat verzin je toch niet? Neem mijn verhaal en mij alsjeblieft serieus.Het is vreemd dat er hier in Nederland zo weinig als niets over bekend is.
Kunnen gewoon foutjes zijn in de electronica, ik zou niet meteen denken aan geesten hierbij.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:02 schreef Chanty87 het volgende:
Ik heb een tvmeubel, met m'n TV en m'n stereo erop. Ik zat ervoor, wat aan m'n huiswerk te doen, mijn afstandsbedieningen lagen allebei op m'n nachtkastje zo'n 3 meter verder. De TV stond aan, toevallig was een concert van Kane bezig, en opeens gaat het volume een stuk omhoog.
Gekraak is slechts het krimpen en uitzetten van materialen, verklaard ook duidelijk waarom je het 's ochtends en 's avonds hoort.quote:Een paar maanden terug hoorde ik ook regelmatig een paar voetstappen op zolder, maar tegenwoordig hoor ik het niet meer. Ook kraakt het frame van mijn raam vaak, en ook vaak heel hard, meestal 's avonds maar vanochtend ook 2 keer heel hard toen ik m'n ogen weer dichtdeed nadat m'n wekker was gegaanVerder kraakt mijn tv (en tvmeubel) ook weleens, soms vlak nadat mijn raam kraakt. Opvallend genoeg gebeurt dit alleen als ik de enige persoon in de kamer ben. Ook heb ik een paar keer een harde bonk gehoord aan de andere kant van mijn muur; het zou mijn zus geweest moeten zijn maar ik was alleen thuis.
Kan, maar wel erg toevallig alleen het volume en bij m'n stereo én TV. Verder is m'n PC ook weleens vanuit slaapstand opgestart 's ochtends maar dat zou wel een piek in de spanning kunnen zijn ofzo. We shall never knowquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:10 schreef Kippetje3 het volgende:
Kunnen gewoon foutjes zijn in de electronica, ik zou niet meteen denken aan geesten hierbij.
Weet ikquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:10 schreef Kippetje3 het volgende:
Gekraak is slechts het krimpen en uitzetten van materialen, verklaard ook duidelijk waarom je het 's ochtends en 's avonds hoort.
Nee. Die vader ligt hulpeloos op de grond terwijl een enge gedaante zich bij z'n zoontje uitgeeft voor hemzelf.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:30 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Ik ben nu al een tijdje aan het nadenken over dit verhaal, maar ik kom er niet uit..
Was die Francois nou zelf de geest ofzo?
En wat is het plot/clue van het verhaal danquote:Op woensdag 31 augustus 2005 03:03 schreef Keromane het volgende:
[..]
Nee. Die vader ligt hulpeloos op de grond terwijl een enge gedaante zich bij z'n zoontje uitgeeft voor hemzelf.
Slap plot.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:27 schreef Keromane het volgende:
De vader heeft een doppelganger.
Wrm spreek je eerst over je vriendin en daarna over je vrouw?quote:Op zondag 22 mei 2005 16:53 schreef Thrilled het volgende:
een aantal jaren geleden ben ik verhuisd met mijn vriendin naar Veere, heel oud dorp, stamt uit de middeleeuwen. Het was zeer warm, zomer , ongeveer in augustus dacht ik. We kwamen in een vrij oude buurt, statige huizen, je kent dat wel. De huizen daar waren gebouwd om en nabij 1850, 1900 , ze zagen er nog goed uit. We kwamen bij ons huis aan en waren zeer positief over het huis. begane grond zeer goede staat maar hier en daar was nog wat verbouwing nodig, vooral de schuur die achterin de tuin van 15 á 20 meter stond. ik heb geen 2 linkerhanden dus ik kon zelf af en toe de handen wel is uit de mouwen steken. nadat wij in het huis onze boel hadden uitgepakt hadden ik en mijnn vriendin even een biertje gepakt en waren allebei zeer blij dat we eindelijk op een dorp woonden. het werd al laat en besloten naar bed te gaan om 's ochtends goed aan de slag te gaan.
We hadden het huis al een keer van te voren gezien en de 1e verdieping was stoffig en moest nodig schoongemaakt worden. maar dit kon nog wel een nachtje wachten. er hing een oude gloeilamp als verlichting. Ik klikte hem aan en stonden allebei vol verbazing. Er was een klein kamertje waarvan de deur openstond. dit hadden wij de vorige keer niet gezien want als de deur dicht is valt hij niet op. niet bij het feit nadenkend dat niemand het huis in kon gingen wij de kamer binnen. er stonden allemaal kleine kinderspullen. poppenhuis, poppen die al zeer lang niet meer gebruikt waren, denk aan weggevreten ogen en spinnen die in de poppen leefde. mijn vriendin vond het allemaal schitterend op de spinnen na. het was een vrij groot kamertje en we ontdekte ook nog een kinderbed. geen ledikantje maar een bed voor een meisje/jongetje van 8 á 9 jaar oud. Ook dit was oud en stoffig een lag keurig opgemaakt wachtend op een schone slaper/slaapster. ik vond het laat zat en fluisterde tegenmn vriendin (ik noem haar even C.) dat we echt naar bed moesten gaan anders kwamen we 's ochtends ons bed niet uit. we gingen allebei gerustgesteld over het huis en tevreden naar bed. ik gaf C. een nachtzoen en we sliepen in. 's nachts had ik een rare droom...alle gebeurtenissen erin was ik vergeten maar herinnerde alleen nog een zacht, vaag, ver weg gehuil.
Ik kwam beneden en C. was blijkbaar al lang wakker want ze had de keuken al een beetje bewoonbaar gemaakt en ze had een heerlijk gebakken eitje voor me gemaakt. we overlegde een beetje wat we zouden gaan doen vandaag. ik zou de schuur achterin de tuin gaan opruimen en een beetje verbouwen. En C. zou vandaag in het huis zoveel mogelijk proberen op te ruimen. Na een lekkere kop koffie en goed ontbijt vertrok ik naar de schuur achterin de tuin. Ook dit gebouwtje van ongeveer 10 bij 3 bij 3 was zeer oud en sommige planken waren aan het wegrotten. voordat ik de schuurdeur open kon doen moest ik een paar spinnenwebben weghalen en flink kracht zetten om de deurkruk in beweging te krijgen want hij zat flink vastgeroest. na eindelijk de deur open gekregen te hebben stapte ik het donker binnen...ik voelde met mn hand naar mn zaklamp aan mn broek. ik knipte hem aan en het verbaasde me eigenlijk dat het niet vol stond met oude troep. er stond een oud karrenwagen wat voortgetrokken moest worden door paarden, een zeer oude step en wat meubilair van vroeger. ik liep door naar achter en liep met mijn gezicht in een spinnenweb. ik stapte snel achteruit en stootte een melkblik om wat een hels kabaal maakte. Toen hoorde ik ineens het zacht gehuil uit mn droom van vannacht...ik luisterde voorzichtig en zag een vage schim schieten achter de wiel van de karrenwagen. ik richtte er mn zaklamp op en zag niets meer. Toen hoorde ik ineens een schreeuw uit het huis. ik rende naar binnen toen en zag C. daar verschrikt staan op een stoel. Ze had een hele grote spin gezien en ik moest hem wegwerken. nadat gedaan te hebben vertelde ik over mn droom en het gehuil uit de schuur. zij schonk er niet zoveel aandacht aan. na het middag eten ging ik weer terug naar de schuur, toch met een beetje voorzichtigheid. ik heb die middag flink kunnen opruimen en er was niks gebeurd.
Na het avond eten rond 10en zaten C. en ik televisie te kijken. we praten een beetje met elkaar over het huis en over wat plannetjes wat we zouden kunnen doen aan het huis. ik besloot om vroeg naar bed te gaan want ik was kapot. om 10:45 lag ik in bed en was aan het wegdromen tot ik ineens een felle witte schim voor mn ogen zag. ik deed mijn ogen helemaal open en het was weg. toch wel geschrokken draaide ik me om en probeerde verder te slapen. na een minuutje of 20 werd ik wakker door zacht gehuil. ik luisterde er een tijdje naar en begon te twijfelen of het nou van een klein meisje was of van een of ander vaag dier. ik draaide me om richting de deur van het kinderkamertje en ontdekte een hele zwakke lichte lichtstreep onder de deur vandaan komend. mn hart ging sneller kloppen en ik besloot om de deur te openen. ik stond voor de deur en het huilen ging nog steeds door. waarom ik dit deed weet ik niet, maar ik klopte op de deur en het huilen stopte abrupt. na even gewacht te hebben wou ik weer terug naar bed toen het huilen weer begon. nu pakte ik de deurkruk heel voorzichtig vast en drukte de deur heel zachtjes open...de deur gaf een luide gil en het huilen werd hard en in de kamer viel het poppenhuis om. ik gooide de deur dicht. rende naar beneden en trof daar C. stil voor zich uitstarend aan. Ze was in lichte shock en vertelde me net dat ze een spook had gezien. Ik besloot om haar niets te vertellen over de kinderkamer en ik stelde haar gerust en we gingen naar bed. die nacht heb ik niks meer gehoord.
De volgende ochtend was ik eerder wakker als C. en ging naar beneden toen ik nog even een blik wierp op de deur van de kinderkamer, hij zat dicht en was onzichtbaar als je niet wist dat hij er zat. toen ik beneden was maakte ik een bak koffie voor mezelf klaar en ging duf voor het raam zitten. na een minuut of 20 - 30 hoorde ik vrij zwaar gestommel boven. C. was wakker en ik ging naar de keuken om voor haar ook een bakkie koffie te zetten. de koffie was klaar en 5 minuten later was ze nog niet beneden. vrouwen zijn wat langzamer als mannen dus ik besteed er geen aandacht aan. het werden 10 minuten, 20, 30 en toen besloot ik te gaan kijken waar ze bleef. toen ik zachtjes de slaapkamer deur open deed zag ik de dekens liggen zoals ik ze achtergelaten had en C. lag nog te slapen alsof ze in coma lag. ik was zeer verbaasd want ik wist zeker dat ik boven iemand had horen lopen. toen gingen mijn ogen de kamer langs en ik zag dat de kinderkamer deur wijd open stond! aangezien ik mijn vrouwniet wakker wou maken ging ik weer naar beneden.
Na ongeveer een uurtje kwam C. naar beneden en vroeg haar of ze vanochtend nog naar de wc was geweest. ze vertelde me dat ze voor het slapen gaan nog een keer was geweest maar daarna niet meer. ze zat stil en duf aan de ontbijt tafel, normaal is ze altijd heel levendig en ik voelde dat er wat iets was. Ik gooide de koude koffie weg en gaf haar een nieuwe kop koffie. ik wachtte tot ze zelf zou beginnen maar dat deed ze niet. ik zelf wou toen een begin maken maar ze begon met. Hey schat, heb jij ook wel eens zacht gehuil gehoord? Ik was blij dat ze erover begon. maar mijn gevoel zei dat ik niks moest zeggen. en ik ontkende en vroeg waarom. C. vertelde me dat ze 's nachts zacht gehuil had gehoord en dat ze ervan wakker werd. Ik begon argwaan te krijgen en ik begon op internet te zoeken over informatie over ons huis.
De volgende dag kreeg ik een envelop van de gemeente met informatie over ons huis. Er bleek vroeger een weeshuis gestaan te hebben op onze plek en het weeshuis was alleen voor kleine meisjes. ik kreeg steeds meer een naar voorgevoel maar wilde er niet aan denken.
's avonds gingen C. en ik tegelijk naar bed. we hadden een goede vrij partij gehad en vielen allebei vrij snel in slaap. 's nachts om 3 uur werd ik licht wakker van iemand die zachtjes in mn zij aan het porren was. ik mompelde tegen C. dat ik geen zin had en doodmoe was, maar het bleef doorgaan. enigszins geiiriteerd duwde ik met mn hand richting het porren maar mistte, en voelde alleen koude lucht aan mn arm. nu werd ik toch wel wakker en zag tot mijn grote schrik een klein meisje op mijn bed zitten. ze zag er zeer verhongerd uit. ik schrok me rot en deed direct het licht aan. ze verdween in de kinderkamer en de deur viel dicht. daarvan werd C. wakker en vroeg wat er aan de hand was. ik stotterde en was zeer bang en vertelde wat er gebeurd was. C. vertelde me dat zei al eerder had gezegd dat het hier niet pluis was. we konden die nacht niet meer slapen en hebben de nacht beneden door gebracht.
Die ochtend werd ik om 11:30 wakker op de bank. ik had pijn in mijn rug en C. lag naast me op de andere bank. blijkbaar tog in slaap gevallen en ik liep naar boven toe om me aan te kleden. ik was even vergeten wat er die nacht gebeurd was en toen ik in de slaapkamer was hoorde ik weer dat gehuil. ik wilde naar de kinderkamer toe maar eenmaal aan de deur gekomen probeerde ik de deur open te doen. tevergeefs, het leek wel of hij helemaal vastgeroest zat. er was geen beweging in te krijgen. ik draaide me om en leunde tegen de deur. het huilen stopte en ik draaide me weer om richting de deur. ik staarde er een tijd naar en ging op het bed zitten. het licht ging ineens uit en een vage schim kwam door de deur heen. ik was als verlamd en kon niks doen. ik wou mn C. roepen maar er kwam alleen een vaag gemompel uit. Het verhongerde meisje "zweefde" langzaam naar me toe en kwam op het bed. toen zat ze een halve meter van me vandaan en staarde me aan...alleen maar staren, niks anders. toen ging ineens de slaapkamer deur open en C. keek doodsbang naar de verschijning op het bed, toen ging het meisje vliegensvlug van het bed af, door de deur en in de kinderkamer hoorde we toen een harde klap en geschreeuw van een meisje. daarna was het dood en doodstil.
toen we beneden zaten vertelde ik alles wat ik had meegemaakt aan C. en zei had blijkbaar ook dingen meegemaakt. We besloten om dit huis te verkopen en te verhuizen. we konden tot die tijd bij onze ouders overnachten... later hoorden we dat het huis al meerdere bewoners gehad had en elke keer bleven ze niet langer als een week of 2....
quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:37 schreef iteejer het volgende:
Zooi weggehaald en nou niet meer zeuren. Stelletje cyberspoken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |