abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18938921
Follow-up van Sp00kverhalen (I)

Plaats hier waargebeurde spookverhalen, annekdotes, overleveringen, dingen die je hebt gehoord of dingen die je zelf hebt meegemaakt.

Muren hebben oren, zo heet het. Oude huizen hebben verhalen. Soms worden geheimen uit het verleden prijsgegeven, lijkt men nevelen te kunnen waarnemen die dingen onthullen. Inbeelding of werkelijkheid, wie zal het zeggen? Een ieder heeft z'n eigen waarheid. Het is de ervaring die telt. Het kippenvel, de rillingen over de rug, de nekharen rechtovereind, natuurlijke reacties. Op iets... bovennatuurlijks? Heerlijk griezelen. Maar houd wel beide benen op de grond.
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:40:35 #2
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18938967
Ik hoorde van een spiritueel iemand dat we over electriciteit na moeten denken omdat je het niet kan 'zien' en hetzelfde geld voor 'geesten'. En elke keer als er een storing is in de electriciteit als bijvoorbeeld je lamp ff hapert ofzo, dan zijn er geesten actief. Dat was zeg maar het verhaal om mij te overtuigen dat er geesten zouden bestaan. Geloof ik er nu in? Eh......nee niet echt
  donderdag 6 mei 2004 @ 21:10:44 #3
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18939639
Oja omdat dat vorige topic ook zo wazig is, mijn wazige ervaring:

Toen ik ongeveer 9 jaar oud was lag ik op Camping de Berekuil in Utrecht (ja waar ook de FOK meeting plaatsvind) te slapen in onze trailer. Het was nog licht buiten toen ik opeens getik hoorde op mijn raam. Ik en mijn broer lagen in een stapelbed en ik deed eerst de gordijnen open. Toen zag ik een of andere 'trol' met zijn neus tegen de ruit gedrukt staan. Het was in ieder geval niet menselijk en had feloranje haar. Dus ik schoof het gordijntje dicht en vroeg: '' euhh heb jij dat ook gezien? '' En mijn broer had het ook gezien. Dus ik kijk nog eens van de zijkant en ik zie dat het er nog steeds staat. Dus ik loop naar buiten en zeg het tegen mijn ouders die vervolgens zeiden dat zij dat waren. Onzin natuurlijk......... Maar of dit een droom was of de werkelijkheid weet ik niet meer. Ik geloof de werkelijkheid.........
pi_18939645
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 20:40 schreef DePresident het volgende:
Ik hoorde van een spiritueel iemand dat we over electriciteit na moeten denken omdat je het niet kan 'zien' en hetzelfde geld voor 'geesten'. En elke keer als er een storing is in de electriciteit als bijvoorbeeld je lamp ff hapert ofzo, dan zijn er geesten actief. Dat was zeg maar het verhaal om mij te overtuigen dat er geesten zouden bestaan. Geloof ik er nu in? Eh......nee niet echt
Op zich zit er in mijn ogen wel enig waarheid in. Als mijn spirituele vrouw helemaal uitgeput is, dan gaat ze karaoke'n om haarzelf weer op te laden. Ze vertelde ook dat wij bestonden uit (elektrisch) energie. Ook als je de topic "Online cursus automatisch schrift" leest dan lijkt het ook zo waar.

Als de lampen flikkeren? In de badkamer flikkerden onze halogeen lampen. Na nieuwe lampen er in te hebben gezet werkte het nog niet. We hebben niet kunnen vinden wat de oorzaak was, maar om nou gelijk aan geesten te denken...
Never believe a scientist. Even when they say they're lying!!!
pi_18940094
Ken je het verhaal van de oude molenaar?
Er was eens een oude molenaar..
Op een dag viel hij tussen de twee stenen waarin graan wordt verhalen..
Hij stierf..
Sindsdien dwaalt zijn geest daar rond..

donderdag 6 mei 2004 @ 21:34:47 #6
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18940130
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 21:33 schreef OldJeller het volgende:
Ken je het verhaal van de oude molenaar?
Er was eens een oude molenaar..
Op een dag viel hij tussen de twee stenen waarin graan wordt verhalen..
Hij stierf..
Sindsdien dwaalt zijn geest daar rond..

jaaaaa zo'n verhaal heb ik ook gehoord! Een man verloor zijn pink toen hij hem per ongeluk afsneed in de bakkerij.....en ik heb gehoord dat de geest van die pink nog steeds ronddwaalt in de bakoven
pi_18949777
In de versie die ik heb gehoord reincarneerde de pink in een taartje.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:45:46 #8
43172 crN
The Excessum
pi_18951526
Opeens een pink met vleugels, ogen en hersens. Das pas bizar.

Voor de rest vond ik het allemaal goede verhalen, ook in deel 1.
pi_18951676
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 21:10 schreef Sabbie het volgende:

[..]

Op zich zit er in mijn ogen wel enig waarheid in. Als mijn spirituele vrouw helemaal uitgeput is, dan gaat ze karaoke'n om haarzelf weer op te laden. Ze vertelde ook dat wij bestonden uit (elektrisch) energie. Ook als je de topic "Online cursus automatisch schrift" leest dan lijkt het ook zo waar.

Als de lampen flikkeren? In de badkamer flikkerden onze halogeen lampen. Na nieuwe lampen er in te hebben gezet werkte het nog niet. We hebben niet kunnen vinden wat de oorzaak was, maar om nou gelijk aan geesten te denken...
Natuurlijk niet! Is gewoon een dipje in de spanning, veroorzaakt door een apparaat dat inschakelt en dat ineens veel stroom trekt. Denk aan wasmachines, electrische kachels enz.
Linux is echt geweldig maar alleen gratis als tijd je niet veel waard is
  vrijdag 7 mei 2004 @ 19:48:16 #10
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_18961986
Dit verhaal ken ik van mijn opa en ik weet ook niet alle details maar goed.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog is zijn vader (mijn opa was toen 13) opgepakt door de Duitsers. Ze hoorden niets meer van hem. Op een dag stond zijn moeder in de voorkamer naar buiten te kijken en plotseling zag ze daar haar man staan. Hij schreeuwde in paniek:"Help me, help me dan toch! Ze gaan me vermoorden!", terwijl hij met zijn armen zwaaide. Zijn moeder stond als aan de grond genageld en kon het nog net opbrengen om mijn opa te roepen. Toen mijn opa kwam, was de verschijning weg.
Zijn vader is nooit meer thuisgekomen.
pi_18962162
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 19:48 schreef NijntjesUk het volgende:
Dit verhaal ken ik van mijn opa en ik weet ook niet alle details maar goed.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog is zijn vader (mijn opa was toen 13) opgepakt door de Duitsers. Ze hoorden niets meer van hem. Op een dag stond zijn moeder in de voorkamer naar buiten te kijken en plotseling zag ze daar haar man staan. Hij schreeuwde in paniek:"Help me, help me dan toch! Ze gaan me vermoorden!", terwijl hij met zijn armen zwaaide. Zijn moeder stond als aan de grond genageld en kon het nog net opbrengen om mijn opa te roepen. Toen mijn opa kwam, was de verschijning weg.
Zijn vader is nooit meer thuisgekomen.
Ik heb het spook gemist in jouw verhaal..
  vrijdag 7 mei 2004 @ 19:56:42 #12
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_18962202
Haar man is opgepakt, nooit meer thuisgekomen, maar ze heeft zijn verschijning/geest/schim in de tuin zien staan, terwijl hij dus ergens in een kamp ofzo zat.
pi_18966749
*tvp*
pi_18967390
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 19:56 schreef NijntjesUk het volgende:
Haar man is opgepakt, nooit meer thuisgekomen, maar ze heeft zijn verschijning/geest/schim in de tuin zien staan, terwijl hij dus ergens in een kamp ofzo zat.
Ooh zo, dat was me dus even voorbij gegaan..
Ik dacht dat ze hem de laatste keer zag en daarna niet meer..
Maar okey, inderdaad wel strange dan..
pi_18989774
Er zijn veel verhalen die zich afspeelden in WO-II.

Iets wat me eraan deed denken (sorry als ik het al eerder postte en nu in herhaling val):

De vader van mijn moeder overleed in 1964. Hij was postbode. Elke middag kwam hij thuis voor het middageten. Na zijn dood heeft mijn oma nog een paar keer de poort gehoord. Alsof haar man thuiskwam. De fiets over de kiezels, de deur, de voetstappen...
pi_18990750
Hoe zit het trouwens met die film ?

zondag 9 mei 2004 @ 12:30:35 #17
84330 Eveli
Zennnn
pi_18992672
quote:
Op zondag 9 mei 2004 03:48 schreef Keromane69 het volgende:
Er zijn veel verhalen die zich afspeelden in WO-II.

Iets wat me eraan deed denken (sorry als ik het al eerder postte en nu in herhaling val):

De vader van mijn moeder overleed in 1964. Hij was postbode. Elke middag kwam hij thuis voor het middageten. Na zijn dood heeft mijn oma nog een paar keer de poort gehoord. Alsof haar man thuiskwam. De fiets over de kiezels, de deur, de voetstappen...
Dat lijkt me echt kut om mee te maken. Wel zielig voor je oma.
pi_19000962
Het is gewenning denk ik. Dag in dag uit, jaar in jaar uit hetzelfde ritueel en plots is het voorbij.

Wat de film betreft, ik heb problemen met PC snelheid. Ik probeer nog wat dingen, anders ga ik hem editten bij een kennis met betere PC. Postzegelformaat is niet echt super.

Nog iets, gisteren heb ik een stuk Mothman Prophecies gekeken. Leuke horror/trhiller. Op internet kwam ik deze site tegen: http://www.prairieghosts.com/moth.html
Wil je griezelen dan moet je zeker die film eens bekijken...
pi_19001183
Op die site trouwens ook leuke foto's met de enge verhalen erachter...

Mortuarium

Mental hospital

Oude meisjesschool

http://www.prairieghosts.com/apparitions.html

PS ook een aanrader: http://www.weirdnj.com

edit: veel mooie verhalen op die sites. Hieronder een klein stukje van mosthaunted

(..)
What was the most recent happening in the house?

Jackie: Well, the last thing that happened was about a week ago. I was working on the third floor cleaning up and the door to my son's room just SLAMMED shut, and it was already closed! When the room gets cold, you know they're around. Then as I was going down the stairs, the heating units started to shake. I ran down the stairs and shut the door. Of course you can't keep them away anyhow, but in your mind you like to. I can see they're starting to act up with the change of the season. One time when we were asleep in the bedroom, it got very cold. It gets ice cold when these things occur. I woke about 5 in the morning and you could just start to see the things in the room. There, standing in front of Glenn's dresser was a lady with extremely long hair who had a flowing sort of nightgown on. I was looking at her, not trying to move because I didn't want to scare whatever it was away. I remember just barely opening my eyelids just the littlest bit, trying to see a face in the mirror, the one mirror we have in the room. I thought if I could only see the face, maybe I could figure out who this ghost was. We have some old photographs of the family's that lived here before. Absolutely nothing was reflecting in the mirror.

Was she transparent?
Jackie: No, she was totally three-dimensional and just gray and white. She had small features, She was just standing there looking into the mirror. Maybe it was her bedroom at one time.
(..)

[ Bericht 21% gewijzigd door Keromane69 op 09-05-2004 21:21:30 ]
pi_19016928
dat is ook iets om te discussieren, als je foto's , filmpjes, verhalen , beschrijvingen enz enz hoort /ziet/leest. dan word de entiteit altijd zwart/wit beschreven, waarom nooit in kleur??
pi_19042865
ok, dan geen discussie, mij best..
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:58:52 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_19043505
nah dat wat je net zei slaat nerges op want hoe kom je erbij dat het alleen in zwart wit is ? :\
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_19043561
*zucht* lees mn eerste reactie dan is *zucht*
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:35 schreef Thrilled het volgende:
dat is ook iets om te discussieren, als je foto's , filmpjes, verhalen , beschrijvingen enz enz hoort /ziet/leest. dan word de entiteit altijd zwart/wit beschreven, waarom nooit in kleur??
ik zeg tog dat als je BESCHRIJVINGEN hoort, of als je FILMS ziet, of FOTO's bekijkt zie je ze ALTIJD in zwart wit...sjongejongejongejongejongejonge.....
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:58 schreef 2NutZ het volgende:
nah dat wat je net zei slaat nerges op want hoe kom je erbij dat het alleen in zwart wit is ? :\
DAT is juist het discussiepunt wijsneus...
pi_19045389
Laten we de discussies ergens anders houden, zodat dit topic een beetje overzichtelijk blijft. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_19045436
sure, gaf alleen maar ff commentaar 2Nutz a.k.a. wijsneus...heb jij geen mening over mijn standpunt MUUS
pi_19045506
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 21:34 schreef DePresident het volgende:

[..]

jaaaaa zo'n verhaal heb ik ook gehoord! Een man verloor zijn pink toen hij hem per ongeluk afsneed in de bakkerij.....en ik heb gehoord dat de geest van die pink nog steeds ronddwaalt in de bakoven
die zal het niet koud hebben!!!
pi_19045511
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:16 schreef Thrilled het volgende:
sure, gaf alleen maar ff commentaar 2Nutz a.k.a. wijsneus...heb jij geen mening over mijn standpunt MUUS
Maak ff een leuk topicje, Thrilled, dan kom ik ook meebabbelen. .
Oi!
pi_19045543
http://www.libraryghost.com/ wat vinden jullie hiervan!?
pi_19045619
en anders moet je maar es naar schotland gaan... mijn oom en tante zijn er es geweest...
en die liepen daar door een park en zagen ineens een geestverschijning staan op een bruggetje.....
dus hun naar de parkbeheerder om te vragen wat er ooit gebeurd was, haar man scheen daar om het leven te zijn gekomen, en zij heeft daar door verdriet zelfmoord gepleegd, heel vaak schijnt zij daar rond te dwalen en ook heel veel mensen hebben haar daar al es gezien..

en ook barst het daar van haunted hotels..... zoek maar es op het internet naar schotland en haunted zooi... het barst ervan.... sommige verhalen zullen toch wel een kern van waarheid bevatten denk ik.
pi_19045816
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:19 schreef MUUS het volgende:

[..]

Maak ff een leuk topicje, Thrilled, dan kom ik ook meebabbelen. .
topicje over wat? een heel nieuw topic over het feit of entiteiten zwart/wit of gekleurd zijn??
  dinsdag 11 mei 2004 @ 15:42:10 #31
85956 yanggie
*F*R*I*E*N*D*S*
pi_19047785
Goeie sites hierboven. Ik vind het echt heel interessant om over spoken enzo te lezen, maar ik ben dan ook wel weer een beetje verwend omdat ik het liefst verhalen in het Nederlands lees. Niks mis met mijn engels hoor daar niet van, maar ik kan moeilijk mijn concentratie erbij houden om zo lange tekst te lezen in het engels. Weet er iemand sites in het Nederlands van dat soort verhalen zoals hierboven?
The End!
pi_19068782
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 15:42 schreef yanggie het volgende:
Goeie sites hierboven. Ik vind het echt heel interessant om over spoken enzo te lezen, maar ik ben dan ook wel weer een beetje verwend omdat ik het liefst verhalen in het Nederlands lees. Niks mis met mijn engels hoor daar niet van, maar ik kan moeilijk mijn concentratie erbij houden om zo lange tekst te lezen in het engels. Weet er iemand sites in het Nederlands van dat soort verhalen zoals hierboven?
Dat heb ik ook.
Lambo of Rekt
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:45:24 #33
64831 2NutZ
pi_19071449
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:16 schreef Thrilled het volgende:
wijsneus?
nee entiteiten zie je niet alleen in zwart wit nee, aap
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_19075736
kan jij mij een foto/filmpje geven waarin een entiteit met kleur opstaat dan? ik neem aan dat jij niet uit ervaring spreekt en dus je mening....
  woensdag 12 mei 2004 @ 21:00:01 #35
64831 2NutZ
pi_19082485
nee? kijk hier maares tussen pics
http://www.ghoststudy.com/gallery.html

zie toch meer dan alleen zwart/wit hoor sjef
pi_19094247
Ei-gen ver-ha-len. .

Nieuwe topics openen mag hoor. Echt. .
Oi!
pi_19098650
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 10:41 schreef MUUS het volgende:
Ei-gen ver-ha-len. .

Nieuwe topics openen mag hoor. Echt. .
quote:
Plaats hier waargebeurde spookverhalen, annekdotes, overleveringen, dingen die je hebt gehoord of dingen die je zelf hebt meegemaakt.
OF OF OF...
Lezen, muusje
Lambo of Rekt
pi_19105502
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 21:00 schreef 2NutZ het volgende:
nee? kijk hier maares tussen pics
http://www.ghoststudy.com/gallery.html

zie toch meer dan alleen zwart/wit hoor sjef
mag ik zelf (dank je ) al die fucking honderden foto's gaan bekijken waarvan er geen een in kleur is (dan heb ik het dus niet over de foto's die je op de site zelf al ziet, dat gezicht in paars) nee dank u, geef zelf maar ff wat linkjes van entiteiten in kleur, die je waarschijnlijk niet zult vinden...succes

owjah, zeg nou zelf , vind jij die foto's er echt uitzien (buiten het feit dat ze niet echt zijn)??
pi_19137270
Dit zijn van die topics die ik eigenlijk niet om elf uur 's avonds moet lezen ....
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 17 mei 2004 @ 19:48:27 #40
54473 DeFlip
eet je op
pi_19201517
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 23:07 schreef LintuxCx het volgende:
Dit zijn van die topics die ik eigenlijk niet om elf uur 's avonds moet lezen ....
Inderdaad, ik had vroeger ook een paar keertjes spijt gehad...
  dinsdag 18 mei 2004 @ 15:52:17 #41
64831 2NutZ
pi_19219475
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 18:21 schreef Thrilled het volgende:

[..]

mag ik zelf (dank je ) al die fucking honderden foto's gaan bekijken waarvan er geen een in kleur is (dan heb ik het dus niet over de foto's die je op de site zelf al ziet, dat gezicht in paars) nee dank u, geef zelf maar ff wat linkjes van entiteiten in kleur, die je waarschijnlijk niet zult vinden...succes

owjah, zeg nou zelf , vind jij die foto's er echt uitzien (buiten het feit dat ze niet echt zijn)??
kuch!!
ik ga sidns een paar maanden naar die site en ik heb wel degelijk kleuren gezien, misschien ben je wel kleuren blind ;\

'buiten het feit dat ze niet echt zijn'
Ohja gelukkig ben jij een expert en heb je ALLE fotos onderzocht op echtheid en is jou conclusie dus dat alles nep is. WTF doe je in dit topic eigenlijk als je alles al weet lol?
betweter
pi_19219579
ok 2nuts, lekkere discussie hierzo, ik zal ff een paar foto's geven die duidelijk nep zijn (sluitertijd foutjes enzow, en als je zelf al nadenkt weet je ook dat de helft niet echt is)

maar goed, je wilt bewijzen..

*op zoek gaat*
pi_19219826
ok, heb er een paar gevonden...:

mooi zeg, zo'n pop

PHOTOSHOP!!!

dit waren zomaar wat willekeurige foto's ...

zeeer geloofwaardig, not... die site is zo vaak hier op Fok! geweest. ik laat deze foto's alleen zien van de zogenoemde geloofwaardigheid van deze site...
pi_19272076
mensen vallen stil hierzo??
pi_19272509
Stop met die onzin websites en post echte verhalen
pi_19272666
zal ik mijn verhaal nog is posten uit spookverhalen 1 ?
pi_27207282
Een oud topic, half vergaan, leefde voort in herinnering. Follow up van Sp00kverhalen

Voor de mensen die het topic nog kennen: het spijt me zeer, maar we hebben de tapes van het huis in Amsterdam nooit meer overgezet naar PC. Problemen met hardware, het viel niet fatsoenlijk te renderen. Maar we moeten het toch maar eens doen. Belofte maakt schuld, nietwaar.

Vorig weekend zag ik wat oude vrienden en vrienden waarmee we naar de Ardennen zijn geweest. Een vriendin vroeg me of ik 'dat ene huis' nog kende, het huis waar we allebei de kriebels kregen. Natuurlijk kende ik het huis nog, ik heb er nog over geschreven. We zitten half lachend wat verhalen op te halen, hoe we in het halletje waren en hoe die zware klemmende deur vanzelf dichtsloeg. Komt er een andere kennis langslopen. "Weet je dat weekend nog?" vragen we. "Dat enge huis?" is het antwoord. Een eng huis, dat was het. Sinister. En het is blijven hangen, niet alleen bij die vriendin en mij. Nee, bij iedereen die er is geweest.

Je wordt razend benieuwd wat er nou precies speelt. Persoonlijk geloof ik geen reet van paranormale zaken, en zelfs met zo'n dichtslaande deur staat het lachen me nader dan het huilen. Maar er was iets. Sinister is niet eens het goede woord, de sfeer was droef. Boos. Niet van deze tijd.

We spraken verder over onze vakantiebelevenissen van toen, en wat me opviel is dat ieder dezelfde herinneringen had. Hoe we eens-maar-nooit-weer van dat toilet gebruik gemaakt hadden, in dat halletje. Hoe de kinderen 's middags boven lagen te rusten terwijl de moeders bezorgd waren en regelmatig gingen kijken. Ze vertrouwden het huis gewoon niet, en probeer maar eens een moederinstinct op andere gedachten te brengen.

Wie een griezel-ardennen-weekend wil beleven moet maar eens informeren naar een oud boerderijtje nabij Houffalize. De naam is me ontschoten en dat is maar goed ook. Sommige plekken moet je met rust laten.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 22:30:07 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27230064
een jaar na de laatste reactie, tof .

Wel een keer meegemaakt dat ik op mijn kamer sliep op zolder en opeens werd ik wakker gemaakt omdat ik iets onder mijn oksels voelde. Het bleken twee vingers te zijn. Ik keek degene aan die me gewekt had en zei nog "wat is er mam?". Daarna liep het weg, recht door de muur en realiseerde ik me dat mijn moeder helemaal geen wit haar had enook iet doorzichtig was.

Niet echt lekker geslapen voor de rest eigenlijk .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_27247792
een aantal jaren geleden ben ik verhuisd met mijn vriendin naar Veere, heel oud dorp, stamt uit de middeleeuwen. Het was zeer warm, zomer , ongeveer in augustus dacht ik. We kwamen in een vrij oude buurt, statige huizen, je kent dat wel. De huizen daar waren gebouwd om en nabij 1850, 1900 , ze zagen er nog goed uit. We kwamen bij ons huis aan en waren zeer positief over het huis. begane grond zeer goede staat maar hier en daar was nog wat verbouwing nodig, vooral de schuur die achterin de tuin van 15 á 20 meter stond. ik heb geen 2 linkerhanden dus ik kon zelf af en toe de handen wel is uit de mouwen steken. nadat wij in het huis onze boel hadden uitgepakt hadden ik en mijnn vriendin even een biertje gepakt en waren allebei zeer blij dat we eindelijk op een dorp woonden. het werd al laat en besloten naar bed te gaan om 's ochtends goed aan de slag te gaan.

We hadden het huis al een keer van te voren gezien en de 1e verdieping was stoffig en moest nodig schoongemaakt worden. maar dit kon nog wel een nachtje wachten. er hing een oude gloeilamp als verlichting. Ik klikte hem aan en stonden allebei vol verbazing. Er was een klein kamertje waarvan de deur openstond. dit hadden wij de vorige keer niet gezien want als de deur dicht is valt hij niet op. niet bij het feit nadenkend dat niemand het huis in kon gingen wij de kamer binnen. er stonden allemaal kleine kinderspullen. poppenhuis, poppen die al zeer lang niet meer gebruikt waren, denk aan weggevreten ogen en spinnen die in de poppen leefde. mijn vriendin vond het allemaal schitterend op de spinnen na. het was een vrij groot kamertje en we ontdekte ook nog een kinderbed. geen ledikantje maar een bed voor een meisje/jongetje van 8 á 9 jaar oud. Ook dit was oud en stoffig een lag keurig opgemaakt wachtend op een schone slaper/slaapster. ik vond het laat zat en fluisterde tegen mn vriendin (ik noem haar even C.) dat we echt naar bed moesten gaan anders kwamen we 's ochtends ons bed niet uit. we gingen allebei gerustgesteld over het huis en tevreden naar bed. ik gaf C. een nachtzoen en we sliepen in. 's nachts had ik een rare droom...alle gebeurtenissen erin was ik vergeten maar herinnerde alleen nog een zacht, vaag, ver weg gehuil.

Ik kwam beneden en C. was blijkbaar al lang wakker want ze had de keuken al een beetje bewoonbaar gemaakt en ze had een heerlijk gebakken eitje voor me gemaakt. we overlegde een beetje wat we zouden gaan doen vandaag. ik zou de schuur achterin de tuin gaan opruimen en een beetje verbouwen. En C. zou vandaag in het huis zoveel mogelijk proberen op te ruimen. Na een lekkere kop koffie en goed ontbijt vertrok ik naar de schuur achterin de tuin. Ook dit gebouwtje van ongeveer 10 bij 3 bij 3 was zeer oud en sommige planken waren aan het wegrotten. voordat ik de schuurdeur open kon doen moest ik een paar spinnenwebben weghalen en flink kracht zetten om de deurkruk in beweging te krijgen want hij zat flink vastgeroest. na eindelijk de deur open gekregen te hebben stapte ik het donker binnen...ik voelde met mn hand naar mn zaklamp aan mn broek. ik knipte hem aan en het verbaasde me eigenlijk dat het niet vol stond met oude troep. er stond een oud karrenwagen wat voortgetrokken moest worden door paarden, een zeer oude step en wat meubilair van vroeger. ik liep door naar achter en liep met mijn gezicht in een spinnenweb. ik stapte snel achteruit en stootte een melkblik om wat een hels kabaal maakte. Toen hoorde ik ineens het zacht gehuil uit mn droom van vannacht...ik luisterde voorzichtig en zag een vage schim schieten achter de wiel van de karrenwagen. ik richtte er mn zaklamp op en zag niets meer. Toen hoorde ik ineens een schreeuw uit het huis. ik rende naar binnen toen en zag C. daar verschrikt staan op een stoel. Ze had een hele grote spin gezien en ik moest hem wegwerken. nadat gedaan te hebben vertelde ik over mn droom en het gehuil uit de schuur. zij schonk er niet zoveel aandacht aan. na het middag eten ging ik weer terug naar de schuur, toch met een beetje voorzichtigheid. ik heb die middag flink kunnen opruimen en er was niks gebeurd.

Na het avond eten rond 10en zaten C. en ik televisie te kijken. we praten een beetje met elkaar over het huis en over wat plannetjes wat we zouden kunnen doen aan het huis. ik besloot om vroeg naar bed te gaan want ik was kapot. om 10:45 lag ik in bed en was aan het wegdromen tot ik ineens een felle witte schim voor mn ogen zag. ik deed mijn ogen helemaal open en het was weg. toch wel geschrokken draaide ik me om en probeerde verder te slapen. na een minuutje of 20 werd ik wakker door zacht gehuil. ik luisterde er een tijdje naar en begon te twijfelen of het nou van een klein meisje was of van een of ander vaag dier. ik draaide me om richting de deur van het kinderkamertje en ontdekte een hele zwakke lichte lichtstreep onder de deur vandaan komend. mn hart ging sneller kloppen en ik besloot om de deur te openen. ik stond voor de deur en het huilen ging nog steeds door. waarom ik dit deed weet ik niet, maar ik klopte op de deur en het huilen stopte abrupt. na even gewacht te hebben wou ik weer terug naar bed toen het huilen weer begon. nu pakte ik de deurkruk heel voorzichtig vast en drukte de deur heel zachtjes open...de deur gaf een luide gil en het huilen werd hard en in de kamer viel het poppenhuis om. ik gooide de deur dicht. rende naar beneden en trof daar C. stil voor zich uitstarend aan. Ze was in lichte shock en vertelde me net dat ze een spook had gezien. Ik besloot om haar niets te vertellen over de kinderkamer en ik stelde haar gerust en we gingen naar bed. die nacht heb ik niks meer gehoord.

De volgende ochtend was ik eerder wakker als C. en ging naar beneden toen ik nog even een blik wierp op de deur van de kinderkamer, hij zat dicht en was onzichtbaar als je niet wist dat hij er zat. toen ik beneden was maakte ik een bak koffie voor mezelf klaar en ging duf voor het raam zitten. na een minuut of 20 - 30 hoorde ik vrij zwaar gestommel boven. C. was wakker en ik ging naar de keuken om voor haar ook een bakkie koffie te zetten. de koffie was klaar en 5 minuten later was ze nog niet beneden. vrouwen zijn wat langzamer als mannen dus ik besteed er geen aandacht aan. het werden 10 minuten, 20, 30 en toen besloot ik te gaan kijken waar ze bleef. toen ik zachtjes de slaapkamer deur open deed zag ik de dekens liggen zoals ik ze achtergelaten had en C. lag nog te slapen alsof ze in coma lag. ik was zeer verbaasd want ik wist zeker dat ik boven iemand had horen lopen. toen gingen mijn ogen de kamer langs en ik zag dat de kinderkamer deur wijd open stond! aangezien ik mijn vrouw niet wakker wou maken ging ik weer naar beneden.

Na ongeveer een uurtje kwam C. naar beneden en vroeg haar of ze vanochtend nog naar de wc was geweest. ze vertelde me dat ze voor het slapen gaan nog een keer was geweest maar daarna niet meer. ze zat stil en duf aan de ontbijt tafel, normaal is ze altijd heel levendig en ik voelde dat er wat iets was. Ik gooide de koude koffie weg en gaf haar een nieuwe kop koffie. ik wachtte tot ze zelf zou beginnen maar dat deed ze niet. ik zelf wou toen een begin maken maar ze begon met. Hey schat, heb jij ook wel eens zacht gehuil gehoord? Ik was blij dat ze erover begon. maar mijn gevoel zei dat ik niks moest zeggen. en ik ontkende en vroeg waarom. C. vertelde me dat ze 's nachts zacht gehuil had gehoord en dat ze ervan wakker werd. Ik begon argwaan te krijgen en ik begon op internet te zoeken over informatie over ons huis.

De volgende dag kreeg ik een envelop van de gemeente met informatie over ons huis. Er bleek vroeger een weeshuis gestaan te hebben op onze plek en het weeshuis was alleen voor kleine meisjes. ik kreeg steeds meer een naar voorgevoel maar wilde er niet aan denken.

's avonds gingen C. en ik tegelijk naar bed. we hadden een goede vrij partij gehad en vielen allebei vrij snel in slaap. 's nachts om 3 uur werd ik licht wakker van iemand die zachtjes in mn zij aan het porren was. ik mompelde tegen C. dat ik geen zin had en doodmoe was, maar het bleef doorgaan. enigszins geiiriteerd duwde ik met mn hand richting het porren maar mistte, en voelde alleen koude lucht aan mn arm. nu werd ik toch wel wakker en zag tot mijn grote schrik een klein meisje op mijn bed zitten. ze zag er zeer verhongerd uit. ik schrok me rot en deed direct het licht aan. ze verdween in de kinderkamer en de deur viel dicht. daarvan werd C. wakker en vroeg wat er aan de hand was. ik stotterde en was zeer bang en vertelde wat er gebeurd was. C. vertelde me dat zei al eerder had gezegd dat het hier niet pluis was. we konden die nacht niet meer slapen en hebben de nacht beneden door gebracht.

Die ochtend werd ik om 11:30 wakker op de bank. ik had pijn in mijn rug en C. lag naast me op de andere bank. blijkbaar tog in slaap gevallen en ik liep naar boven toe om me aan te kleden. ik was even vergeten wat er die nacht gebeurd was en toen ik in de slaapkamer was hoorde ik weer dat gehuil. ik wilde naar de kinderkamer toe maar eenmaal aan de deur gekomen probeerde ik de deur open te doen. tevergeefs, het leek wel of hij helemaal vastgeroest zat. er was geen beweging in te krijgen. ik draaide me om en leunde tegen de deur. het huilen stopte en ik draaide me weer om richting de deur. ik staarde er een tijd naar en ging op het bed zitten. het licht ging ineens uit en een vage schim kwam door de deur heen. ik was als verlamd en kon niks doen. ik wou mn C. roepen maar er kwam alleen een vaag gemompel uit. Het verhongerde meisje "zweefde" langzaam naar me toe en kwam op het bed. toen zat ze een halve meter van me vandaan en staarde me aan...alleen maar staren, niks anders. toen ging ineens de slaapkamer deur open en C. keek doodsbang naar de verschijning op het bed, toen ging het meisje vliegensvlug van het bed af, door de deur en in de kinderkamer hoorde we toen een harde klap en geschreeuw van een meisje. daarna was het dood en doodstil.

toen we beneden zaten vertelde ik alles wat ik had meegemaakt aan C. en zei had blijkbaar ook dingen meegemaakt. We besloten om dit huis te verkopen en te verhuizen. we konden tot die tijd bij onze ouders overnachten... later hoorden we dat het huis al meerdere bewoners gehad had en elke keer bleven ze niet langer als een week of 2....
pi_27249260
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')