abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:56:09 #1
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40012589
Ik weet dat er al meerdere topics geweest zijn over dit onderwerp maar het leek me leuk om er gewoon weer een te starten. iedereen kan hier zijn ervaringen in kwijt.
ik bedoel dan echt ervaringen die je zelf gehad heb dus geen spanende verhalen over iemand anders of wat je gehoord hebt. ik zal zelf beginnen.

Jaren geleden ging ik om met een jonge die ik kende van school, hij geloofde altijd heilig in geesten en alles daar omheen.
Zo vertelde hij mij ook altijd dat hij rare dingen zag in zijn huis, hij woonde in een redelijk groot en oud huis het was een raar huis om te zien en was helemaal vrijstaand.
snachts hoorde hij voetstappen in de tuin en ook zag hij regelmatig een blauwe gloed uit de kamer van zijn ouders.

Ik en een andere vriend van me waren altijd heel sceptich en wisten niet echt wat we ervan moesten geloven.
Zo besloten we een nacht bij hem te gaan slapen.
We begonnen de avond met gewoon tv kijken en een beetje praten over de dingen die hij gezien zal hebben in het huis.
We zijn toen omstebeurt de trap op gaan lopen met het licht uit omdat hij vertelde dat hij alleen van af de trap de blauwe gloed zag, maar na meerdere malen de trap op en afgelopen te zijn en niets gezien te hebben waren we het zat en hadden we dorst.
We zijn toen weer in de huiskamer gaan zitten en ik liep naar de koelkast om cola te halen, maar de cola was op en moest uit de garage gehaald worden.
Ik was al helemaal vergeten wat hij had verteld over de garage en over de vreemde voetstappen in de tuin.
Tastend in het donker liep ik de trap af richting de garage, in de garage die uitkwam op de tuin hing een klein gleoilampje aan het plafon waar een vreemd en somber licht van af kwam.
Ik liep richting de krat met cola toen ik me een beetje ongemakkelijk ging voelen.
Opeens wist ik het weer en dacht ik aan wat hij verteld had over de garage, de voetstappen!!
Maar sceptisch als ik was vermande ik mezelf en liep door tot ik iets dacht te horen...
het kwam van buiten dat wist ik zeker maar het klonk ook eng dichtbij.
Normaal zal ik denken aan een kat en het niet eens opmerken maar dit klonk anders het klonk zwaar alsof er een groot iemand over het grind liep in de tuin.
Het vreemde was alleen dat het geluid niet harder of zachter werd het klonk alsof iemand liep en zich steeds op de zelfde plek bevond.
Ik ben zeker niet snel bang maar mijn hard klopte in mijn keel en ik was verstijfd van schrik.
Af en toe stopte het geluid en leek het weg te zijn maar het kwam ook weer terug het klonk als een onregelmatig gekraak van grind. op dat moment ben ik naar boven gerend en verteld wat ik gehoord had die andere vriend die met me mee was gegaan naar het huis en er niet in geloofde wou gaan kijken, maar op een of andere manier ben ik niet terug gegaan het voelde niet goed alles in me lichaam hield me tegen. en tot de dag van vandaag krijg ik kippevel als ik voorbij dat huis rijd.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:33:05 #2
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_40014159
Blauwe gloed uit kamer van ouders = tv
:r Patty Brard :r
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:33:28 #3
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40014175
Heb meerdere malen geesten opgeroepen, ook een keer op een grafsteen op een kerkhof. Aangezien mijn simpele brein niet kan bevatten hoe dat in godesnaam mogelijk is ben ik er mee opgehouden.
Ik heb al een boek.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:38:02 #4
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40014363
_Liquid_ - donderdag 20 juli 2006 @ 15:33
Pimp maintenance

ouders waren niet thuis. maar goed het zal idd kunnen ik heb het zelf niet gezien
pi_40014403
ooit deed ik de deur van mij slaapkamer dicht met een korte ruk aan de klink, waarna hij vanzelf zou moeten dichtvallen in het slot. maar halverwege het dichtvallen schiet de deur ineens weer open als of er aan de andere kant van de deur aan de klink werd getrokken...
het was geen wind, want alle ramen zaten dicht én als het wind was zou hij niet in een ruk weer de andere kant op gaan, maar eerst afremmen en dan terug gaan. het was niet iets onder of boven aan de deur wat de deur tegenhield en waar hij tegen zou stuiteren, aangezien de deur dan een trilling zou meekrijgen. bovendien was er ook nog eens niemand in de kamer
dus wat het was weet ik niet, maar ik kon het niet verklaren

daarnaast horen we wel eens dingen gebeuren boven als we allen beneden zitten en mn moeder ziet mensen snachts langs het keukenraam lopen, terwijl die er gewoon helemaal niet zijn

t spookt hier dus..
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:40:34 #6
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40014456
wow das creepy mensen lang het raam zien lopen. kan je misschien wat meer details geven het klinkt spannend.
  donderdag 20 juli 2006 @ 15:50:37 #7
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_40014878
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:33 schreef Rio het volgende:
Heb meerdere malen geesten opgeroepen, ook een keer op een grafsteen op een kerkhof. Aangezien mijn simpele brein niet kan bevatten hoe dat in godesnaam mogelijk is ben ik er mee opgehouden.
Jij bent gekkkkkkkkk
:r Patty Brard :r
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:00:10 #8
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40015267
ik heb al 2x gehad dat ik naar mijn kamer/pc liep en bijna bovenaan de trap was hoorde ik mijn monitoren aanspringen ( die gaan op standby na 20 min)

dus ik heb een lief spook
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:34:19 #9
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_40016613
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb al 2x gehad dat ik naar mijn kamer/pc liep en bijna bovenaan de trap was hoorde ik mijn monitoren aanspringen ( die gaan op standby na 20 min)

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:37:19 #10
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_40016749
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:34 schreef jpg97 het volgende:

[..]

[afbeelding]
ik gok zelf dat ik zo hard de trap op spring dat mijn bureau ervan trilt en dat mijn muis beweegd zodat me monitoren weer aangaan
stay frosty
pi_40039791
Ik heb het gehad in mijn stacaravan. De openslaande deuren waren kapot en toen heb ik met een styevige dikke stok aan de binnenkant die stok door de handvaten van de deuren dichtgemaakt. Die stok zat echt heel strak. Ik was op een gegeven moment gewoon tv te kijken en ineens zag ik die stok bewegen en eruit komen. Die stok werd netjes op tafel gelegd en de deuren werdenm open gezet. Het was die dag erg warm en op het moment dat hgij die deuren had open gemaakt begon het keihard te onweren.

Geest had het blijkbaar erg warm en zette de deuren open voor wat frisse lucht.

Dit is maar 1 van de honderden ervaringen.
www.dieetook.nl voor al uw natriumarme en suikervrij produkten
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:10:47 #12
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40040051
wow dat is echt freeky, meestal valt de deur open of iets en dan is het ook anders te verklaren maar dit is echt bizar.
ik lees graag nog wat meer van die ervaringen.
pi_40062282
Nu mijn ervaring.
Ander halve week terug werd ik snachts wakker en zag ik een schim in mijn kamer staan. Ik heb dit toen ik klein was ook een keer meegemaakt. Ik schrok me echt de tering, trok een deken over mijn kop en ben met mijn gezicht richting de muur gaan liggen. Na een kwartier heb ik het licht aangedaan en zat nog steeds te shaken. Ben een boek gaan lezen, moe geworden en weer gaan slapen. Ik heb het gewoon echt meegemaakt en was niet aan het dromen.
Nu komt het mooiste. Deze avond zat ik met mijn ouders zusje en broer achterthuis beetje te kletsen. Ik vertelde het tegen mijn ouders en zusje, mn broer was er nog niet, en mijn ouders deden er heel lacherig over, maar mijn zusje zei gelijk dat zij het ook een keer heeft meegemaakt, dat er een schim in haar kamer stond, het was duidelijk een man zei ze. Later kwam mijn broer en mijn moeder zei lacherig dat ik spoken zag, ik vertelde het verhaal en hij zei ook dat hij een paar keer heeft meegemaakt dat er een schim in zijn kamer stond.
Eerst dacht ik dat het aan mezelf lag ofzo, maar nu is het gewoon een feit. Ik heb ook vaak het gevoel dat er iemand bij mij in de buurt is, terwijl er niemand is. Ook hoor ik vaak, en dat is extreem wazig, het vuursteentje van het gasfornuis tikken. Deze krijg je alleen werkend als je een knopje indrukt. Lampen flikkeren soms, en mn bureaulamp tikt heel vaak, heb dat alleen nog maar in dit huis meegemaakt. Weet ook niet goed wat ik er mee moet, bang zijn denk ik niet want er gebeurt niks kwaadaardigs, maar leuk is het ook niet omdat ik er echt als de schijt voor ben.
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
Onie da?!
pi_75936524
Ik heb ook een tijd die apparte ervaringen meegemaakt.

Ik was vroeger eens op exqursie met school op een versedstrijderbegraafplaats waar mensen lagen waarvan ik er geen één kende.
Eerst voelde ik me wel op me gemak pas toen ik een zwarte gedaante snel lopent langs de grafstenen zag begon ik me minder op mijn gemak te voelen .
Dagen daarna heb ik het ook steeds weer gezien echt raar gewoon.
Ik vond het ook zo vreemd dat ik het alleen niet in mijn eigenhuis gezien had.
Maar ja nadat ik er ook niet meer bang voor was en het totaal vergeten was heb ik het nooit meer gezien.
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:36:26 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75939267
Alvast voor de bekende posters die gaan komen, dit topic word niet gekaapt in naam van bewijs noch word de intelligentie van TS bespot!
The truth was in here.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:37:26 #16
259246 Cristal
Magical touch...
pi_75991509
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:30 schreef MethMind het volgende:
Ik heb ook een tijd die apparte ervaringen meegemaakt.

Ik was vroeger eens op exqursie met school op een versedstrijderbegraafplaats waar mensen lagen waarvan ik er geen één kende.
Eerst voelde ik me wel op me gemak pas toen ik een zwarte gedaante snel lopent langs de grafstenen zag begon ik me minder op mijn gemak te voelen .
Dagen daarna heb ik het ook steeds weer gezien echt raar gewoon.
Ik vond het ook zo vreemd dat ik het alleen niet in mijn eigenhuis gezien had.
Maar ja nadat ik er ook niet meer bang voor was en het totaal vergeten was heb ik het nooit meer gezien.

Je eigen schaduw misschien?
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  woensdag 23 december 2009 @ 23:10:11 #17
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_75993297
lekkere kick
stay frosty
  donderdag 24 december 2009 @ 08:25:06 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76003574
Zie het nu pas Maar dat maakt voor het onedrwerp niet uit.
The truth was in here.
pi_76008776
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:02 schreef mindflick het volgende:
.Ook hoor ik vaak, en dat is extreem wazig, het vuursteentje van het gasfornuis tikken. Deze krijg je alleen werkend als je een knopje indrukt.
Dan moet je hem beter schoonmaken, heb ik ook wel eens last van.
  maandag 28 december 2009 @ 02:21:57 #20
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_76129193
tss zoveel ga ik dus echt niet typen..
O+
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:30:26 #21
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_76184956
Ik heb geen zin om het te typen, maar kort samengevat:
- Ik heb mijn overleden buurvrouw gezien
- Zij heeft er ook voor gezrogd dat ik niet meer bang ben voor geesten.
- Ik heb een kat gezien, die half in de muur zat.
- Ik heb mijn overleden kat Homo gehoord. Ik hoorde hem op mijn tas ploffen, "fnuf" zeggen en naar mijn bureaustoel lopen, wat hij altijd deed.
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:32:44 #22
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_76185039
Een groot oud huis heeft vaak een houten skelet, dat kraakt bijvoorbeeld door warmtewisselingen. Als je dat gaat zien als voetstappen moet je even een afspraak maken bij een psycholoog
Narcist
pi_76185478
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:30 schreef RadioSlut het volgende:
Ik heb geen zin om het te typen, maar kort samengevat:
- Ik heb mijn overleden buurvrouw gezien
- Ik heb een kat gezien, die half in de muur zat.
- Ik heb mijn overleden kat Homo gehoord. Ik hoorde hem op mijn tas ploffen, "fnuf" zeggen en naar mijn bureaustoel lopen, wat hij altijd deed.
Je kat had een voortplanting probleem?
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:25:36 #24
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76194187
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:36 schreef Bastard het volgende:
noch word de intelligentie van TS bespot!
Bedoel je hier nu indirect mee dat de topicstarter dom zou zijn ?
quote:
Op maandag 28 december 2009 02:21 schreef Saisai het volgende:
tss zoveel ga ik dus echt niet typen..
Waarom niet? En waarom dan wel bovenstaande post plaatsen
quote:
Hoe heeft zij daarvoor gezorgd dan? Dat wil ik graag weten .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_76207520
In mijn ouderlijke huis is de vorige bewoner aan een hartaanval in mijn oude slaapkamer overleden. Wat we overigs voordat we de woning betrokken al wisten. (8 woningen verder wonen mijn grootouders) Ook dat de man is overleden in de kamer wat ik toen zal betrekken.

Regelmatig voelde ik aanwezigheid van "iets" in mijn kamer. Vooral onverklaarbare kortstondige temperatuurverschillen en het continu stuk gaan van lampen kwamen in regelmaat voor. Denk dat ik om de 2 maanden wel nieuwe lampjes mocht gaan kopen. Bedrading is enkele keren nagekeken door verschillende monteurs, maar hebben nooit onregelmatigheden gevonden. Het gekke is dat het uitsluitend in mijn kamer voorkwam, en niet in de rest van het huis.

Ben geen seconde bang geweest in mijn kamer. Heb de beste man ook nooit gezien, enkel zijn aanwezigheid gevoeld. En dat was geen enkele keer in negatieve opzicht.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_76209316
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:

Ik heb het andersom.

Ik krijg het bijna altijd voor elkaar om exact 10 minuten weg te blijven, en net moment dat ik de kamer binnenkom de screensaver op de PC aan zien te springen. Geesten nee, toeval ja
url
  woensdag 30 december 2009 @ 12:28:50 #27
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76216196
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:28 schreef FireFox1 het volgende:
Heb de beste man ook nooit gezien, enkel zijn aanwezigheid gevoeld. En dat was geen enkele keer in negatieve opzicht.
Hoe weet je zo zeker dat dat 'iets' die overleden man is?
quote:
En dat was geen enkele keer in negatieve opzicht.
Nou, ik vind het toch vrij negatief als elke keer de lampen kapot gaan.
pi_76218390
Ik krijg af en toe het idee dat mensen die ''iets'' voelen, het zelfde voelen als kinderen die denken dat er een monster onder het bed zit.
  woensdag 30 december 2009 @ 13:41:13 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76218876
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:28 schreef JoepiePoepie het volgende:

Nou, ik vind het toch vrij negatief als elke keer de lampen kapot gaan.
Ik vermoed dat hij/zij bedoeld een 'beklemmend gevoel' of gevoelens van angst als je de kamer in stapt, maar meer een positief gevoel.
The truth was in here.
pi_76246226
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij/zij bedoeld een 'beklemmend gevoel' of gevoelens van angst als je de kamer in stapt, maar meer een positief gevoel.
Inderdaad. Ik heb nog nooit een moment van angst gekend. De overleden man in kwestie was ook absoluut slechte man (mijn grootouders hebben hem gekend)

En wat de kapotte lampjes betreft: Liever dat dat de "geest" mij ging lastig vallen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 31 december 2009 @ 00:34:54 #31
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76247822
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:01 schreef FireFox1 het volgende:
Inderdaad. Ik heb nog nooit een moment van angst gekend. De overleden man in kwestie was ook absoluut slechte man (mijn grootouders hebben hem gekend)

En wat de kapotte lampjes betreft: Liever dat dat de "geest" mij ging lastig vallen.
Nog maar een keertje dan:
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat dat 'iets' die overleden man is?
En als toevoeging: Hoe weet je dat het die overleden man is die die lampen kapot maakt? Waarom zou hij dat doen?
  donderdag 31 december 2009 @ 08:16:53 #32
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76252683
Vlgs mij zijn die lampen die stuk gaan een soort van visitekaartje geworden ofzo
In de woning die ik eerder gehad heb (gebouwd op een oude begraafplaats naast een instelling waar heel veel mensen dood gaan) gingen ook met grote regelmaat de lampen kapot.
Kan allemaal slechte bedrading zijn dat is zo, maar er was veel meer activiteit. Dingen die aan de muren gingen bewegen, glazen die stuk vielen uit de kast, een koelkast die een slag gedraaid werd, schimmen zien, ineens daling van temperatuur... en dan de lampen steeds vervangen.
The truth was in here.
  donderdag 31 december 2009 @ 11:44:34 #33
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_76257243
M'n telefoon viel van de tafel, deed toen m'n oren dicht, hoorde toen "deed jij dat? "ja"

dacht weer eens op eigen houtje te kunnen stoppen met medicatie, was ook nog eens op, ging 4 dagen goed
pi_76264712
Vroeger in mijn oude huis als ik in bed lag zag ik altijd schaduwen in de vorm van mensen die me kamer binnenkwamen waardoor ik tot me 13e met het licht heb aangeslapen omdat ik zo bang bleef

Nu woon ik in een ander huis en een tijdje terug heb ik in de hal een figuur zien lopen in de vorm van de linker op de afbeelding

En toevallig gisteren bleef de waterkoker tot 9 keer uitzichelf koken
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_76264741
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:16 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij zijn die lampen die stuk gaan een soort van visitekaartje geworden ofzo
In de woning die ik eerder gehad heb (gebouwd op een oude begraafplaats naast een instelling waar heel veel mensen dood gaan) gingen ook met grote regelmaat de lampen kapot.
Kan allemaal slechte bedrading zijn dat is zo, maar er was veel meer activiteit. Dingen die aan de muren gingen bewegen, glazen die stuk vielen uit de kast, een koelkast die een slag gedraaid werd, schimmen zien, ineens daling van temperatuur... en dan de lampen steeds vervangen.
Ik zou doodsbang worden ervan
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_76267787
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:34 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nog maar een keertje dan:
[..]

En als toevoeging: Hoe weet je dat het die overleden man is die die lampen kapot maakt? Waarom zou hij dat doen?
Joh, hoe moet ik dat nou weer weten? Ook nogmaals: Liever kapotte lampen dan een haunting ghost.
pi_76267919
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:41 schreef Pixie. het volgende:

[..]

Ik had er ook last van, maar waarom zou je er bang voor moeten worden? Leuk stukje van Eddie Murphy in Delirious hier over:

donderdag 31 december 2009 @ 16:43:39 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76269627
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:41 schreef Pixie. het volgende:

[..]

In het begin wel, maar je went er aan. En omdat het nooit echt vervelend van begon ik er maar om te lachen.. "hebben we het spookje weer"
Was een soort studentenflat, diverse kamers gehad daar, had het overal.
The truth was in here.
pi_76269918
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:56 schreef Vedradorr het volgende:

snachts hoorde hij voetstappen in de tuin en ook zag hij regelmatig een blauwe gloed uit de kamer van zijn ouders.

Opgelost, slotje,
pi_76290860
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

In het begin wel, maar je went er aan. En omdat het nooit echt vervelend van begon ik er maar om te lachen.. "hebben we het spookje weer"
Was een soort studentenflat, diverse kamers gehad daar, had het overal.
Ja als je er aan gewend raakt lijkt het me ook minder eng worden
maar ik zou in het begin en op de kast hebben gezeten van angst
  vrijdag 1 januari 2010 @ 16:54:53 #41
256240 Papa-roach
Skate or die...!
pi_76295459
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:38 schreef baNEEL het volgende:
mn moeder ziet mensen snachts langs het keukenraam lopen.

t spookt hier dus..
Of oude, vieze mannetjes die op je moeder geilen
ik vind papa-roach niet goed meer heur.......
Skating is a way of life, not just how you dress yourself...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 16:58:59 #42
256240 Papa-roach
Skate or die...!
pi_76295564
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 00:02 schreef mindflick het volgende:
Nu mijn ervaring.
Ander halve week terug werd ik snachts wakker en zag ik een schim in mijn kamer staan. Ik heb dit toen ik klein was ook een keer meegemaakt. Ik schrok me echt de tering, trok een deken over mijn kop en ben met mijn gezicht richting de muur gaan liggen. Na een kwartier heb ik het licht aangedaan en zat nog steeds te shaken. Ben een boek gaan lezen, moe geworden en weer gaan slapen. Ik heb het gewoon echt meegemaakt en was niet aan het dromen.
Nu komt het mooiste. Deze avond zat ik met mijn ouders zusje en broer achterthuis beetje te kletsen. Ik vertelde het tegen mijn ouders en zusje, mn broer was er nog niet, en mijn ouders deden er heel lacherig over, maar mijn zusje zei gelijk dat zij het ook een keer heeft meegemaakt, dat er een schim in haar kamer stond, het was duidelijk een man zei ze. Later kwam mijn broer en mijn moeder zei lacherig dat ik spoken zag, ik vertelde het verhaal en hij zei ook dat hij een paar keer heeft meegemaakt dat er een schim in zijn kamer stond.
Eerst dacht ik dat het aan mezelf lag ofzo, maar nu is het gewoon een feit. Ik heb ook vaak het gevoel dat er iemand bij mij in de buurt is, terwijl er niemand is. Ook hoor ik vaak, en dat is extreem wazig, het vuursteentje van het gasfornuis tikken. Deze krijg je alleen werkend als je een knopje indrukt. Lampen flikkeren soms, en mn bureaulamp tikt heel vaak, heb dat alleen nog maar in dit huis meegemaakt. Weet ook niet goed wat ik er mee moet, bang zijn denk ik niet want er gebeurt niks kwaadaardigs, maar leuk is het ook niet omdat ik er echt als de schijt voor ben.
Je hebt nog geluk, van die schimmen of de zogenaamde ''shadows'' kun je je levenlang nachtmerries hebben. Kunnen geesten zijn, maar het kan ook aan slaapverlamming liggen. Had ik ook een keer en toen dacht ik dat ik aliens zag
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:05:09 #43
256240 Papa-roach
Skate or die...!
pi_76295760
quote:
- Ik heb mijn overleden kat Homo gehoord.
Wrrm noem je je kat Homo
pi_76295800
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  † In Memoriam † zondag 3 januari 2010 @ 16:16:29 #45
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_76362127
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:40 schreef Pixie. het volgende:
Vroeger in mijn oude huis als ik in bed lag zag ik altijd schaduwen in de vorm van mensen die me kamer binnenkwamen waardoor ik tot me 13e met het licht heb aangeslapen omdat ik zo bang bleef

Nu woon ik in een ander huis en een tijdje terug heb ik in de hal een figuur zien lopen in de vorm van de linker op de afbeelding
[ afbeelding ]

En nog 1 die het ziet
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 3 januari 2010 @ 16:53:14 #46
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76363544
quote:

[ afbeelding ]

Ja vast, ik heb ook een keer Henk Jan Smit gemailt (toen hij nog 'de nieuwe Uri Geller' presenteerde) En zei dat toen Uri zijn actje deed dat de tuinsproeier opeens aan ging terwijl die niet op de kraan aangesloten stond Ik lag helemaal dubbel toen die mijn maitlje voorlas
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 08:08:38 #47
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_76388541
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:53 schreef Cristal het volgende:

[..]

Ja vast, ik heb ook een keer Henk Jan Smit gemailt (toen hij nog 'de nieuwe Uri Geller' presenteerde) En zei dat toen Uri zijn actje deed dat de tuinsproeier opeens aan ging terwijl die niet op de kraan aangesloten stond Ik lag helemaal dubbel toen die mijn maitlje voorlas
En wie ben jij om te oordelen of iets waar of niet waar is?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 4 januari 2010 @ 11:10:48 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76391807
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:16 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

En nog 1 die het ziet
ik ook, schaduwman met hoed maar zonder uitsteeksels op het lichaam .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 4 januari 2010 @ 11:25:10 #49
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76392289
Och, de man met de hoed, da's gewoon Sandeman .

Ik zie meestal de jongen met de 501 .
pi_76419410
Jeetje, wat weinig ervaringen hier, gezien het topic al 2,5 jaar oud is.. Maar ik hoor er graag meer over. Ik ken nl niemand die deze dingen ervaart (eig niet waar, mn pa ook, maar die wil er niks van weten), maar dus niemand van mijn vrienden geloven hierin. Niet dat dat van mij hoeft, maar je gaat jezelf zo raar voelen. Daarnaast wekt het bij mij enorme nieuwsgierigheid op, waar het vandaan komt etc etc en daar kan je dus niet over praten. Anyway, wat ervaringen van mij:

Dan bedoel ik de ervaringen vanuit een klaarwakkere staat, aangezien er idd ook zoiets als een slaapverlamming bestaat. (Te maken met het uitschakelen van het zenuwstelsel ter voorkoming dat je alle bewegingen uit je dromen gaat uitvoeren, terwijl je geest nog wakker is, oftewel je ervaart dat je niet kan bewegen, maar je kunt dit niet meer zelf sturen) zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming.
Het klopt ook dat (zie artikel) de slaapverlamming optrad in perioden van grote stress. Toch heb ik zeker bepaalde ervaringen opgedaan die ik/niemand niet kan verklaren.

Reageer ik gelijk op Pixie: de hooded figure (ik zal zo even wat uitleg googelen, weet niet waarvoor hij zou moeten staan/wat voor 'type geest' het is. ga ik straks even googelen). Ik herkende deze afbeelding meteen als een figuur die ik ook ooit zeer realistisch (en zeer wakker en nuchter) heb ervaren.
Ik was alleen in een kamer bij een vriend, hij was die avond gaan stappen. Ik had geen zin om mee te gaan dus bleef daar. Hij had zn muur net ondergespoten met grafitti en ik zat dat te bestuderen. Na een tijd staarde een gezicht naar mij (ik weet ut, het menselijk brein zoekt naar verbanden, gezichten,symmetrie), geen kleur, alleen contouren. Ik liet het voor wat het was en ging op zoek naar vuur, aangezien ik geen vuur had en wel sigaretten.

Iets later besloot ik te gaan slapen. De geest die zich in grijs doorzichtige contouren uitdrukte kwam naar me toe. Hij vloog met een snelheid over me heen door de muur achter mij. Ik was niet eens bang, want ik voelde dat het meer een soort prank was om mij bang te maken, zeg maar als ware een soort geintje voor hem. Lekker mensen bang maken (mijn gevoel vertelt me vaak veel over de ideeen en bedoelingen van zon figuur). Ik besloot hem te negeren en hem me niet bang te laten maken. Hierna voelde ik een aanraking en warmte, zeg maar intense warmte tussen mn benen. Cant help it, t gebeurde en werd erg opgewonden. Voelde lichte druk op verschillende plaatsen en dit wilde ik wel degelijk weerstaan. Hoe meer ik het wilde weerstaan hoe heviger het werd. Voelde haast als een aanranding. Op het moment dat ik besloot om het toe te laten, omdat weerstaan niet hielp, nam het af en 'hield hij ermee op'. Waarschijnlijk was er geen lol meer aan ofzo, ik weet ut niet.
Op dat moment zag ik links in de kamer de 'hooded figure'. Vanuit die geest kwam zoveel negativiteit, haat, woede, gedesillusioneeerdheid en wanhoop (hij draaide en klauwde in het rond alsof hij uit iets probeerde te ontsnappen met zn hoofd naar beneden gericht.) Hij was dus pikzwart en zoals die hooded figure. Vanaf dat moment was ik doodsbang, durfde niet meer naar die plek (in het midden van de kamer) te kijken omdat ik bang was dat ie mij zou opmerken, had t idee dat r dan iets ernstigs zou gebeuren. Vanaf dat moment heb ik bibberend onder de dekens liggen wachten tot die vriend thuiskwam.

Toen ik hem dat vertelde (behalve het seksuele gedeelte) vertelde hij mij, dat de dag ervoor zijn hond als n gek was gaan blaffen. Op dat moment was de deur dichtgeslagen en had zijn hond hem in zijn arm gebeten. Gelukkig heb ik hierna nooit meer geesten gezien, maar voel wel vaak aanwezigheid van geesten. Dit was trouwens wel de heftigste ervaring van mij, en er zijn zeker ook positieve geesten, die je licht kleuren en een vredevol gevoel laten ervaren. Helaas heb ik deze nog nooit gezien, maar allen gevoeld. En dan niet als een lichamelijke gewaarwording, maar als liefdevolle warmte in jezelf.

Nog even op truckergirl , die schreef: dit is nog maar 1 van de honderden ervaringen. Ik zou er wel meer willen horen. Tis een heel verhaal geworden, ik ga eens zoeken op hooded figure. Iemand anders vergelijkbare ervaringen meegemaakt?
Ow ja, voor sommigen die dit ervaren: laat je niet bangmaken als dit soort dingen gebeuren, bij mij werd het dan vaak alleen maar heviger.
pi_76425755
Ik geloof niet in geesten enzo maar toch heb ik 2 keer iets meegemaakt waardoor ik welgezegd 5 seconde even twijfelde.

Het eerste was een keer in een rondleiding in een grot in Limburg, we zaten in een treintje en het treintje maakte een bocht en scheen met het licht langs een andere gang waar ik een mist zag die echt heelveel op een groep mensen leek (ik dacht toch wel even huh?)

2e vage ervaring was toen ik lag te slapen ik een paar keer wakker gewiegd werd en toen ik opkeek het gevoel had dat iemand die op mijn bed zat opstond terwijl ik gegiechel hoorde (hierbij had ik uiteraard ook een wtf gevoel, maar zou net zo goed een diep verontrustende droom geweest kunnen zijn)
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2010 @ 07:50:25 #52
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_76426951
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:44 schreef Ratelslangetje het volgende:
Een paar jaartjes geleden heb ik een schaduw gezien die vanaf de muur op het plafond hing tot recht boven mij.
Ik keek ernaar omdat het me nog nooit was opgevallen dat er op die plek een schaduw was.
En ineens zag ik waar ik naar lag te kijken.Het was een reusachtige zwarte gedaante.Hij had een hoed op en een zwarte cape.En het engste van alles was dat hij rode ogen had.
Ik weet dat dit moeilijk te geloven is maar ik spreek de waarheid.Die rode ogen waren zo echt,dat heb ik absoluut niet gefantaseerd.
Dit heeft zo'n blijvende indruk op mij gemaakt dat ik nooit meer in het donker durf te slapen.Ik heb altijd een lampje aan.Jarenlang heb ik alleen gezeten met deze ervaring.Geesten zien,oke.
Maar kom je aan met een verhaal dat je een schaduwgeest hebt gezien met een hoed,,cape en ook nog eens rode ogen,dan kijken ze je aan alsof je gek bent.
Een paar maanden geleden kreeg ik internet.Ben toen direct gaan zoeken naar soortgelijke verhalen.Op Nederlandse sites waren er maar drie verhalen die met zwarte geesten te maken hadden.Maar niet zoiets als wat ik had gezien. Tot dat ik Engelstalige sites opzocht.
En toen vond ik wat ik had gezien:Shadow People
Ik begon met lezen en ben echt uren bezig geweest.Al die verhalen,zoveel overeenkomsten.
De meest bekende variant is die van de schaduw die je vanuit je ooghoeken langs ziet flitsen.
Zoiets zie ik ook wel eens maar daar heb ik dan wel logische verklaringen voor.
De schaduw die ik heb gezien bewoog niet .Hij hing daar gewoon stil naar mij te kijken met die rode enge ogen.
Dit is 8 jaar geleden gebeurd,ben nu ben 33 en als een klein kind bang in het donker.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:53 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Hoeft niet meneertje met de mooie username. De schaduw die ik zag hing aan het plafond, had een hoed en rode ogen. Kan me nog herinneren dat ik 4 jaar geleden een topic er over opende en dat ik keihard werd uitgelachen. En dat ik teveel drufgs gebruikte blablabla.
En kijk nu eens op internet....... Honderden mensen vanuit de hele wereld hebben iets soortgelijks gezien.
Zwarte schaduw, hoed en rode ogen!!!!!
Dat verhaal van slaapverlamming is dat mensen iets drukkend op zich voelen. Dat is bij shadow people niet zo.
Ze kijken naar je of slaan 'op de vlucht'.
Daarbij, ik was niet alleen en wij waren klaarwakker.

Mijn tekening:
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_76478587
quote:

[ afbeelding ]

Freddy Krueger.
pi_76512299
-aanwinst voor FOk jij hoor-

[ Bericht 49% gewijzigd door Bastard op 07-01-2010 09:21:20 ]
pi_76681217
Ik heb ook wel aantal keer gedacht dat ermensen in mn huis waren
Vroeger was ik met een vriendin bij haar aan het spelen en we hadden de deur open staan, toen kwam er een zwarte schim voorbij die naar beneden ging. Hij had een hoed en een lange jas aan, mn vriendin heeft het ook gezien en zijn meteen naar beneden gegaan. Verder als ik savonds als enige nog op ben hoor ik deuren open gaan of hoor ik iemand zuchten.
I hide my tears behind a painted smile.
pi_76720788
in mijn oude woning het volgende meegemaakt alleen :

al zittend achter mijn pc een harde rammelende deur naast mij

blikje met worsjes die zo langs mij heen schiet van mijn keukenblad af

gehijg in mijn nek terwijl ik zelf mijn adem inhield om te kijken of ik het niet zelf was.

vrienden die helemaal wit zijn weggetrokken omdat zij een gedaante langs de wc zagen lopen

en nog wel meer enge/intressante dingen
pi_76763177
ik noem mezelf maar sceptisch, wil het graag geloven maar heb echt nog nooit iets gezien dat in de verste verte op een geest of wat dan ook lijkt.

gloeilampjes tikken als ze heet zijn, deuren hebben de vreemde eigenschap te bewegen omdat ze aan scharnieren vast zitten.
alles is te verklaren en als je maar hard genoeg er in gelooft zie je van zelf gekke dingen.

mijn wtf moment moet nog komen denk ik, vind het wel altijd heel interessant om paranormale programma's te kijken.
pi_76764702
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:58 schreef rednitro het volgende:
ik noem mezelf maar sceptisch, wil het graag geloven maar heb echt nog nooit iets gezien dat in de verste verte op een geest of wat dan ook lijkt.

gloeilampjes tikken als ze heet zijn, deuren hebben de vreemde eigenschap te bewegen omdat ze aan scharnieren vast zitten.
alles is te verklaren en als je maar hard genoeg er in gelooft zie je van zelf gekke dingen.

mijn wtf moment moet nog komen denk ik, vind het wel altijd heel interessant om paranormale programma's te kijken.
Ik wil het ook geloven, maar het is me nog niet gelukt
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:30:33 #59
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_76811914
Acht jaar geleden, ik vergeet het nooit weer, ging ik 's avonds laat naar bed. Ik stapte in bed en voelde opeens een koude hand rond mijn enkel grijpen Ik sprong op bed en durfde pas na een kwartier onder het bed te kijken. Heb toen ook een tijd niet met gestrekte benen in bed durven liggen, omdat ik constant weer die hand verwachtte. Terugkijkend denk ik dat het een koude tocht was icm met vermoeidheid ofzo
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:40:17 #60
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76812345
Ik had een paranormaal vriendinnetje die geesten en aura's kon zien. Zelf geloofde ik er niet zo heel erg in, maar op een avond toen we lekker op bed een filmpje aan het kijken waren, zei ze opeens dat er een gedaante in de kamer aanwezig was en dat deze heel kwaadaardig naar ons aan het kijken was.

Terwijl ze dat zei werd het ineens koud(er) in de slaapkamer en er hing een soort spanning in de lucht. Ook ging het kaarsje ineens uit, terwijl de ramen dicht waren. Toen ik de kamer rondkeek, zag ik in de hoek van de kamer ineens een gedaante. Het was als een grote schaduw met het silhouet van een mens. Dit duurde enkele seconden, maar het voelde als 5 minuten. Angstig was ik niet, meer versteend vanwege de bizarre situatie. Opeens was die gedaante verdwenen en de spanning/kou was ook verdwenen.
I am not impressed by your performance
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:43:07 #61
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_76812455
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:40 schreef GSP het volgende:
Ik had een paranormaal vriendinnetje die geesten en aura's kon zien. Zelf geloofde ik er niet zo heel erg in, maar op een avond toen we lekker op bed een filmpje aan het kijken waren, zei ze opeens dat er een gedaante in de kamer aanwezig was en dat deze heel kwaadaardig naar ons aan het kijken was.

Terwijl ze dat zei werd het ineens koud(er) in de slaapkamer en er hing een soort spanning in de lucht. Ook ging het kaarsje ineens uit, terwijl de ramen dicht waren. Toen ik de kamer rondkeek, zag ik in de hoek van de kamer ineens een gedaante. Het was als een grote schaduw met het silhouet van een mens. Dit duurde enkele seconden, maar het voelde als 5 minuten. Angstig was ik niet, meer versteend vanwege de bizarre situatie. Opeens was die gedaante verdwenen en de spanning/kou was ook verdwenen.
Had die schaduw een hoed op? En/of rode ogen?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:45:51 #62
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_76812565
Nee, dit was alleen een schaduw met menselijk silhouet. Ik durfde er ook niet lang naar te kijken. Ik heb maar 3 seconden gekeken omdat die "ogen" dwars door mij heen leken te kijken. Net even terug gelezen. Hij leek op die "hooded man".

[ Bericht 43% gewijzigd door GSP op 14-01-2010 16:52:07 ]
I am not impressed by your performance
pi_76812745
liep laast naar huis toe en dan heb je een straatje waarbij autos best hard rijden. Ik had me muziek keihard op en wou die straat oversteken , liep het voetpad af leek het alsof ik tegen een boom aanknalde of iemand me tegen hield. Ik keek op en zag zo een auto voor me neus voorbij scheuren (ja ik kijk altijd naar de grond als ik loop )
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:43:14 #64
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76861731
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:49 schreef shamijla het volgende:
liep laast naar huis toe en dan heb je een straatje waarbij autos best hard rijden. Ik had me muziek keihard op en wou die straat oversteken , liep het voetpad af leek het alsof ik tegen een boom aanknalde of iemand me tegen hield. Ik keek op en zag zo een auto voor me neus voorbij scheuren (ja ik kijk altijd naar de grond als ik loop )
En dat komt door een geest?
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2010 @ 18:45:10 #65
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_76861792
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:45 schreef GSP het volgende:
Nee, dit was alleen een schaduw met menselijk silhouet. Ik durfde er ook niet lang naar te kijken. Ik heb maar 3 seconden gekeken omdat die "ogen" dwars door mij heen leken te kijken. Net even terug gelezen. Hij leek op die "hooded man".
oh nee he

*wordt weer bang
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_77014376
Mijn zus ziet regelmatig een schim op haar slaapkamerdeur, aannemende dat het ''energie'' zal zijn van mijn 10 jaar geleden overleden grootouders. Ook is de zolder bij ons erg ongemakkelijk; ik ben van nature redelijk sceptisch in al die geestenzooi maar op de zolder voel ik me altijd heel erg aangekeken en ongemakkelijk

So far nog niet achtergekomen wat het geweest zou zijn, ik heb zelfs nog eens gezocht naar Joden die wellicht in de Tweede Wereldoorlog opgepakt waren in mijn dorp (huis is al 80 jaar oud) maar zover geen resultaat
pi_77038103
Mijn ex-vriendin beweerde dit soort dingen ook regelmatig te zien.
Ze had ook boeken ervan en boven dr bed hingen van die symbolen, zo'n ster-geval-achtig-ding.

Zelf heb ik gelukkig nog nooit een dergelijke ervaring gehad, maar vindt t toch een beetje scary altijd
pi_77106154
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:33 schreef _Liquid_ het volgende:

Geen drugs??
Ik heb namelijk wel een x gehad dat ik rook uit de tv zag komen en vliegen uit de kast en dat zijn zeker vage dingen maar geen geesten ofzo...haha:)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 00:06:20 #69
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_77124600
Vroeger heb ik vaak geesten gezien. Zelf weet ik er niks meer van, ik was denk ik een jaar of 5/6. Ongeveer een maand lang kwam er elke avond een man aan het voeteneind van mijn bed zitten wanneer m'n moeder mij voor ging lezen. Ik weet alleen nog dat het een oude man was, en hij kwam alleen naar het verhaal luisteren. Verder was het niks engs ofzo want hij ging daarna altijd weer weg. Totdat ik het niet meer leuk vond. Toen hebben me moeder en ik aan hem gevraagd of hij weg wou gaan en hem de deur uitgelaten

Opzich wel verrassend want nu ben ik heel nuchter in dit soort dingen dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Een andere ervaring die ik heb was 3 jaar geleden. Toen heb ik een aantal keer achter elkaar gehad dat ik wakker werd omdat er iemand in mijn kamer was. Maar ik kon mezelf niet bewegen om ernaar te kijken. Ik kon dus alleen maar liggen zoals ik wakker werd en met heel veel moeite kon ik soms 'los breken'. Erg irritant om mee te maken. Maar dit blijkt slaapverlamming te heten en daarbij hoort dus ook dat je een aanwezigheid van iemand in je kamer voelt. Daarna gelukkig niet meer gehad.
Tot zover het nieuws
pi_77499273
Zal een aantal van mijn ervaringen vertellen, van jongs af aan zie, voel, hoor en soms ruik ik aanwezigheid. Even een korte uitleg hierbij:
zien lijkt me duidelijk, horen in de zin van een stem horen, bijvoorbeeld iemand die je naam noemt en als je om kijkt blijkt er niemand te zijn. Voelen in de zin van het voelen van een aanwezigheid, zoals mensen die zich bekeken voelen, maar niks zien. Ruiken in de zin van ineens voor een korte tijd een geur ruiken die normaal niet op die plek is.

Die hooded man heb ik ook een keer gezien. Ik woonde toen nog thuis en mijn kamer lag direct achter het balkon (raam keek op balkon uit). Ik kleedde me aan om naar mijn werk te gaan (na het douchen, was dus klaarwakker) en ineens zie ik een zwart mensgedaante met een hoed op staan, ik schrok natuurlijk hiervan (het voelde ook niet goed aan, vaak voel ik dus als ik iets merk of het positief of negatief is) en begon te gillen. Hierop kwam mijn moeder natuurlijk eraan en vroeg wat er was, dus ik zei dat er een man op balkon stond. Ze ging kijken en zag niks en zei dat er niks was terwijl ik hem op dat moment nog steeds zag. Wat ik me heb laten vertellen staat deze man voor slecht nieuws en zou er binnen afzienbare tijd iets gebeuren. Of dit echt zo is, laat ik in het midden, wel is het zo dat mijn oma paar dagen erna stierf. Geen idee of dit met elkaar te maken heeft.

In die tijd had ik een vriendengroep die in het weekend altijd bij elkaar bleef slapen. We zaten in de huiskamer van 1 van die vrienden wat te praten en ik zie een schim staan (vanuit de huiskamer waren er deuren die naar de slaapkamer leidde, was een vrij klein huis). Op dat moment zei ik er nog niks van, maar paar weken later hadden we het toevallig over het onderwerp en vertelde ik wat ik gezien had. Ik beschreef de schim en zag een vriendin (die in dat huis woonde) wit wegtrekken. Ik had een beschrijving gegeven van haar vader die overleden was.

Een hond van me die we in moesten laten slapen vanwege zware HD wat niet te verhelpen was die me volgde en in mijn kamer op de plekken ging liggen waar ze altijd lag.

Katten die mijn kamer in en uit gingen, terwijl onze 'echte' katten allenmaal in de keuken waren op dat moment.

Plek waar ik paar jaar geleden woonde was heel veel op dit gebeuren, van mensen zien tot schimmen (eerste positief en tweede negatief), deze werden door meerdere mensen waargenomen overigens.

De stal waar mijn paard stond zag ik regelmatig iemand over een pad lopen en een keer in de rijbak waar ik met een vriendin en mijn paard aan de hand stond vloog ineens een schaduw voorbij ook in mens gedaante waarbij zowel ik schrok als dat mijn paard opzij sprong. Het weggetje naar die stal toe heb ik ook een paar keer mens gedaantes ineens de weg over zien steken (in eerste instantie denk je dat iemand de weg oversteekt en als je dan nog eens kijk is er niks te zien).

Een aantal keer dat ik hoorde roepen terwijl ik alleen in die ruimte was of een hand op mijn schouder voelde. Keren dat ik voelde dat iemand op randje van mijn bed ging zitten terwijl ik alleen thuis was.

In mijn huidige huis wel eens een vrouwgedaante zien staan en voel haar regelmatig, lepeltje wat uit zichzelf begint te roeren en week of twee geleden rook ik een musk geur terwijl ik niks in huis heb wat ook maar enigzins lijkt op de geur van musk.

Dit zijn maar een paar van de dingen die ik meegemaakt heb. Naast dit ook wel heftige dingen meegemaakt die gewoon eng waren. De normale verschijningen schrik ik heel even op moment dat het begint, maar vind het niet echt eng omdat ik er aardig aan gewend ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door rats op 01-02-2010 00:26:05 (ergste schrijffouten weggehaald) ]
  † In Memoriam † maandag 1 februari 2010 @ 13:06:06 #71
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_77509724
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:22 schreef rats het volgende:

[knip]
wauw, jij zou zo een heel topic in je eentje kunnen vullen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 1 februari 2010 @ 13:30:18 #72
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_77510473
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:22 schreef rats het volgende:

Die hooded man heb ik ook een keer gezien. Ik woonde toen nog thuis en mijn kamer lag direct achter het balkon (raam keek op balkon uit). Ik kleedde me aan om naar mijn werk te gaan (na het douchen, was dus klaarwakker) en ineens zie ik een zwart mensgedaante met een hoed op staan, ik schrok natuurlijk hiervan (het voelde ook niet goed aan, vaak voel ik dus als ik iets merk of het positief of negatief is) en begon te gillen. Hierop kwam mijn moeder natuurlijk eraan en vroeg wat er was, dus ik zei dat er een man op balkon stond. Ze ging kijken en zag niks en zei dat er niks was terwijl ik hem op dat moment nog steeds zag. Wat ik me heb laten vertellen staat deze man voor slecht nieuws en zou er binnen afzienbare tijd iets gebeuren. Of dit echt zo is, laat ik in het midden, wel is het zo dat mijn oma paar dagen erna stierf. Geen idee of dit met elkaar te maken heeft.
dat hoor ik voor het eerst van die voorbode voor slecht nieuws ( hooded man )
op zich voelde die wel slecht aan , is al tijd geleden maar nadat ik gilde en onder de deken verstopte was die gelukkig wel weg toen mijn vader kwam
pi_77527307
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:06 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

wauw, jij zou zo een heel topic in je eentje kunnen vullen.
Hahahaha, ja ach ditt was nog maar een gedeelte inderdaad. Gelukkig is het tegenwoordig niet zo vaak meer als vroeger, heb ze zelfs op school gewoon in de klas zien zitten. Hou me maar voor dat er altijd mensen zijn die het erger hebben
pi_77527465
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef Summers het volgende:

[..]

dat hoor ik voor het eerst van die voorbode voor slecht nieuws ( hooded man )
op zich voelde die wel slecht aan , is al tijd geleden maar nadat ik gilde en onder de deken verstopte was die gelukkig wel weg toen mijn vader kwam
Iemand vertelde het me ooit eens toen ik dit vertelde (zei een medium te zijn), zoals ik eerder zei heb ik geen idee of dit waar is. Enige wat wel apart was dat paar dagen later mijn oma overleed, maar dat schrijf ik niet toe als voorteken ervan hoor. Misschien dat andere mensen die het zagen duidelijkheid kunnen geven of er niet lang nadat ze deze zagen er iets gebeurd is.
Het voelde ook zeekr slecht aan ja, al dacht mijn moeder dat ik gek was omdat zij niks zag en ik nog steeds lol.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 00:52:07 #75
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_77538686
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:34 schreef rats het volgende:

[..]

Iemand vertelde het me ooit eens toen ik dit vertelde (zei een medium te zijn), zoals ik eerder zei heb ik geen idee of dit waar is. Enige wat wel apart was dat paar dagen later mijn oma overleed, maar dat schrijf ik niet toe als voorteken ervan hoor. Misschien dat andere mensen die het zagen duidelijkheid kunnen geven of er niet lang nadat ze deze zagen er iets gebeurd is.
Het voelde ook zeekr slecht aan ja, al dacht mijn moeder dat ik gek was omdat zij niks zag en ik nog steeds lol.
ik ben aan het denken , het is al 17 jr geleden en sliep daar juist op de bank omdat er
al onverklaarbare dingen gebeurden , toen was ik nog zo happig dat ik wel ff een nachtje kwam slapen als iemand zei dat het spookte in huis , volgens mij ben ik toen genezen van die drang
pi_77550333
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 07:50 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

[..]

Mijn tekening:
[ afbeelding ]

Die gast zat gisteren ook op mijn muur. Ik had echt een heel wazige droom (hoewel ik toch even echt dacht dat ik wakker was).
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:06:14 #77
8372 Bastard
Persona non grata
pi_77601442
Herriner mij net dat ik er afgelopen nacht nog 1 gezien heb.. zoals ik wel vaker zie als ik snachts wakker word, een zwarte schim maar meestal ook weg als ik mij wegdraai.
Nu werd ik wakker en bleef even kijken, tegen het licht van de straat zie ik een zwarte omtrek van een vrouw, een schaduw die gewoon stil staat en kijkt, de wacht houdt of zo leek het. Het was een vrouw althans ze voelde aan als een vrouw, en ik kon middellang krullend haar zien tot over de schouders.
Op dat moment zonder mijn blik af te wenden (want dat ben ik het kwijt) schud ik zachtjes mijn vrouw wakker "psst, ik zie er weer 1 staan" en op het moment dat mn vrouw wakker word zie ik de schim een stap achteruit doen, en zachtjes de schaduw in stappen naast het raam.. weg .. opgegaan in de nacht.
Nou jammer, nu is ze weg.. ik draaide me om en sliep verder.
The truth was in here.
  Redactie Frontpage donderdag 4 februari 2010 @ 03:37:32 #78
145738 superworm
is erbij
pi_77617738
In mijn oude kamer, nieuwbouwhuis uit begin jaren tachtig waar geloof ik de vorige bewoonster idd ook is overleden, is het meermalen gebeurd dat er boeken zomaar van de plank vielen. Opvallend genoeg zat de bijbel er een paar keer tussen. Die boeken stonden gewoon stevig, niks mee aan de hand, en opeens lazerden er dan (buiten mn gezichtsveld, want zo vaak kijk je niet naar je boeken) vijf, tien of meer boeken eraf.

Verder een keer wanhopig naar m'n kluissleutel gezocht omdat er iets belangrijks (weenie meer wat) in mijn schoolkluisje zat. Ik kon 'm echt nérgens vinden, werd er echt helemaal gek van, hele kamer overhoop, bij mijn moeder beneden klagen. Toen ging ik boven weer even zoeken, en weer naar beneden, en lag het sleuteltje midden op de salontafel, kaarsrecht in het midden van een netjes opgeklopt kussen wat tot dan toe ALTIJD op de bank lag. Mijn moeder kon het ook niet verklaren.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 6 februari 2010 @ 17:44:41 #79
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_77707761
Ik heb helaas ook wel het een en ander meegemaakt met geesten, het meeste als kind zijnde. Zo zag ik toen ik een jaar of vijf was regelmatig Nederlandse soldaten uit de Tweede Wereldoorlog door mijn kamer lopen. Enkele jaren later kwam een boodschapper me vertellen dat mijn moeder binnen afzienbare tijd zou overlijden, en verdomd, ze overleed helaas erg snel aan kanker.

Jaren later, ik was een jaar of 15, werd ik midden in de nacht wakker. Zoals gewoonlijk moest ik eruit om te plassen. Ik wilde het licht aandoen, maar dit lukte niet. Mijn radio bleek het ook niet te doen, dus ik nam aan dat de stroom was uitgevallen. Ik loop de trap af naar de badkamer, en zag mijn vader op de overloop staan.

"Pa, is de stroom soms uitgevallen", vroeg ik. Hij antwoordde niet, zijn ogen staarden voor zich uit. Ik vroeg het nogmaals, en weer reageerde hij niet. Toen ik hem wilde aanraken, was het erg koud en ben ik de trap opgerend. De volgende dag vroeg ik mijn vader ernaar, maar hij ontkende uit bed te zijn geweest. Heel erg vreemd. Volgens kenners moest het mijn moeder zijn geweest, die me op die manier wilde geruststellen, Nou, dat was dus mooi niet gelukt.

In het huis waar mijn moeder had gewoond hoorde ik diverse keren mijn naam roepen en voelde ik geregeld kou. Sinds vier jaar woon ik in een huis van begin jaren 90, waarvan de vorige bewoner zijn vrouw heeft vermoord en waarin hij zelf ook is overleden. Hier gebeuren soms de gekste dingen. Bijvoorbeeld een afstandsbediening die net naast je lag, is het volgende moment onvindbaar. Overal zoeken, en blijkt hij op een vreemde plek te liggen. En nee, de kinderen liggen dan al op bed.

Ook mijn dochter van vier heeft het soms over stemmen, vreemde gedaanten etc. op haar kamer. Vooral in december, de maand waarin de bewoner overleed, is het het ergst. Dan durft ze absoluut niet op haar kamer te slapen. Haar kamer, de grootste van het huis dus ideale speelkamer, is altijd koud. In de zomer heerlijk koel, dan is het ook vijf graden kouder dan in de rest van het huis...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_77841869
Djeez, wat eng. :|
Met die informatie over de vorige bewoners, zou ik er niet prettig kunnen wonen, denk ik.
pi_78234619
Ik had last van een geest toen ik nog bij me ouders woonde en me zus, heb zoveel dingen meegemaakt daar maar haal er wel de engste uit.
Mijn zus en ik hadden onze slaapkamers naast elkaar en als ik haar nodig had klopte ik op de muur.
Tot op een dag ik weer is klopte en er terug werd geklopt, ik klopte vervolgens weer en er werd weer geklopt, toen vervolgens klopte ik in allerlei ritmes want ik dacht misschien verveelt ze zich en was dit ff een levenloos momentje, maar er werd precies op de exacte manier terug gekopt en ik liep verbaasd naar haar kamer omdat ze wel heel lang door ging met dat geklop en ik het zat was..Bleek dat ze helemaal niet thuis was..er lag een briefje op haar bureau dat ze niet thuis komt vandaag :S
Nou..that scared the shit out of me

En het andere is dat ik altijd sliep met me deur op een kier en vanuit mijn bed kon je de trap zien die naar beneden ging, dus op een avond staarde ik naar die trap en zag iemand naar boven komen, ik dacht dat het me moeder was dus ik zei mam??Waarom loop je in het donker???
En daarna zag ik een hand die een groot mes vast had, en die persoon was al bijna boven dus ik schreeuwde in paniek met inmiddels van de shock tranen in me ogen ´´mam wat doe je???mammmm?!?!!!!!!!´´ ik was zo bang dat ik niet eens op durfde te staan om die deur dicht te doen, en net toen die geest zeg maar bijna boven was rende me moeder me kamer binnen en deed het licht aan en ik kon niet stoppen met trillen.

anyway dit zijn maar 2 voorbeelden de rest typ ik later als er iemand geinteresseerd is..
Deze geest was een overleden vrouw die compleet gestoord was blijkbaar..!!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:54:12 #82
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_78235048
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:39 schreef _Bella_ het volgende:
Ik had last van een geest toen ik nog bij me ouders woonde en me zus, heb zoveel dingen meegemaakt daar maar haal er wel de engste uit.
Mijn zus en ik hadden onze slaapkamers naast elkaar en als ik haar nodig had klopte ik op de muur.
Tot op een dag ik weer is klopte en er terug werd geklopt, ik klopte vervolgens weer en er werd weer geklopt, toen vervolgens klopte ik in allerlei ritmes want ik dacht misschien verveelt ze zich en was dit ff een levenloos momentje, maar er werd precies op de exacte manier terug gekopt en ik liep verbaasd naar haar kamer omdat ze wel heel lang door ging met dat geklop en ik het zat was..Bleek dat ze helemaal niet thuis was..er lag een briefje op haar bureau dat ze niet thuis komt vandaag :S
Nou..that scared the shit out of me
precies dat had ik met mijn broer , beide sliepen op de beneden verdieping en ook afgesproken te kloppen en beide hadden heel vaak dat er terug werd geklopt maar dat de ander boven was ,
zooooo lullig als er terug is geklopt en even later hoor je hem de trap afkomen
dat heeft maanden geduurd , af en toe hoorde ik ook iemand lopen terwijl er niemand was .

dat kloppen gebeurde in andere huizen ook overdag maar dan op de voordeur waar mijn ouders ook bij waren .
pi_78235390
Ja dat geklop is gelukkig maar 1x voorgekomen, dat is echt zooo freaky
maar dat voetstappen herken ik ook zeker, alsof iemand rondloopt precies in je kamer of de kamer naast je op de raarste tijden en je weet dat er niemand is.

Ik sliep ook heel vaak bij me zus omdat ik echt zo bang was, elke nacht was het wel raak in dat enge rothuis, ben blij dat ik ervanaf ben
  Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 18:11:30 #84
3926 crew  Djeez
pi_78235599
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:04 schreef _Bella_ het volgende:
Ja dat geklop is gelukkig maar 1x voorgekomen, dat is echt zooo freaky
maar dat voetstappen herken ik ook zeker, alsof iemand rondloopt precies in je kamer of de kamer naast je op de raarste tijden en je weet dat er niemand is.

Ik sliep ook heel vaak bij me zus omdat ik echt zo bang was, elke nacht was het wel raak in dat enge rothuis, ben blij dat ik ervanaf ben
Ik hoorde vroeger ook de gekste klopgeluiden en voetstappen als ik alleen thuis was. Afgelopen week op de kamer van mijn dochtertje geslapen, omdat ze absoluut niet in haar eigen kamer wilde slapen. Ik was doodsbang, het was ijskoud en ik voelde echt een aanwezigheid. Echt niet fijn, ik heb amper geslapen. En ohja, ik ben zeker geïnteresseerd in je andere verhalen!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_78238496
Oww nou ga er maar voor zitten dan
Ik weet niet waar ik moet beginnen, zijn echt zoveel incidenten maar hier komen ze
Ik had is een keer de me webcam aan en ging ff naar beneden om wat te drinken te halen, toen ik boven kwam keek ik naar het kleine beeldje (die je standaard ziet op een msngesprek als je cam aanstaat) en zag serieus die vrouw dus zitten, en ik was het niet, want ik zat nog niet en de cam was ook niet vastgelopen en het was ook geen vervorming of whatever. Ze zat daar echt voor 5 seconden en weg was het.

Ook heb vaak meegemaakt dat ze laat horen dat ze er was door dingen te laten vallen keihard of te verschuiven..Ook een keer is zelfs de kerstboom op me gevallen hahah (dat kan toeval zijn zou je denken, maar het lijkt me wel sterk want die stond echt stevig).
En ik heb ook meegemaakt dat ik gewoon hoorde hoe de posters 1 voor 1 van me muur werden afgetrokken, dat was echt belachelijk eng. Ik deed het bijna in me broek, en dan weer schreeuwen naar me moeder die binnenkomt en er ook niets van begrijpt.

We hadden ook een zolder daar, en ik durfde daar nauwelijks te zijn, maar daar hoorde je ook de vaagste geluiden. Ik hoorde een keer om 3 uur snachts kinderen met knikkers spelen en dat was ook echt creepy aangezien onze buren geen kinderen hadden.

Mijn zus en ik hadden echt zoveel last gehad, ze heeft meegemaakt dat ze iemand hoorde kruipen door haar kamer en dat ze gewoon niet durfde te kijken maar dat het zo sterk aanwezig was.
Onze beide computers deden ook vaag, muis bewoog vanzelf, pc ging vanzelf aan :S
pi_78238822
Er schiet me echt vanalles binnen dus ga maar ff verder met me verhaaltje.
Ik was toen mijn ouders waren gescheiden ingetrokken bij mijn moeder en had wel 1x iets vaags meegemaakt.
Ik had een nachtmerrie en droomde dat ik opgesloten was in het oude huis en ik hoorde daar al die enge geluiden weer en probeerde te onstappen maar alles was op slot.
En toen schrok ik wakker, ik probeerde weer in slaap te vallen en toen voelde ik iemand heel langzaam op me kruipen zeg maar en ik kon mijn ogen niet open doen of schreeuwen en ik voelde echt handen om mijn nek gaan en probeerde me te verzetten, en toen lukte dat opeens en was het weg.
Sindsdien nooit meer last gehad, dit is nu 2 jaar geleden ongeveer.
En gelukkig maar, want ik had het gevoel alsof ze me ´´gevolgt´´ had, me zus heeft ongeveer dezelfde droom en ervaring gehad ook nog.

Ieder geval ik weet niet wat het was, of wie het heeft opgeroepen, maar ik moet er echt niet aandenken om dit ooit nog mee te maken. Ik kan dit alleen kwijt aan me zus en moeder, want die hebben het zelf meegemaakt, maar de rest verklaard je voor gek natuurlijk.
  Redactie Frontpage zaterdag 20 februari 2010 @ 19:55:11 #87
3926 crew  Djeez
pi_78238943
Ai, dat is wel heel erg creepy! Woon je nog steeds in dat huis en heb je wel eens onderzoek gedaan naar de achtergrond van die geesten? Mijn vrouw en ik denken erover na buurvrouw van schoonouders eens in ons huis te laten kijken. Zij is medium en heeft papieren voor paranormaal genezeres. Toen ik haar voor het eerst ontmoette tijdens een verjaardag bij mijn schoonouders, zei zij ineens tegen mij: "Je moeder is bij je. Ze laat weten dat ze trots op je is!" Dem, mijn moeder was toen al zeker een jaar of dertien overleden en ik kende die vrouw toen nog nieteens! Geeft dus wel aan dat ze goed is, ms dat zij die geest kan wegkrijgen.
pi_78239325
Ik woon nu op mezelf gelukkig ik heb weleens iemand laten komen om ernaar te kijken, maar ik had niet echt vertrouwen in die persoon. Hij ging allerlei rare rituelen doen op zolder en beweerde later dat hij de geest had weggejaagd, maar werd juist veel erger.
Ik weet via mijn buren dat er een vrouw woonde die overleden was, en dat ze nogal vaag was en nooit contact zocht. Dat is eigenlijk het enige wat ik weet. Ik heb eerlijk gezegd vanaf kleins af aan nooit echt gelooft in geesten pas na die ervaringen werd het me duidelijk dat er echt iets is, maar ik heb het nooit onderzocht. Ik ben em gewoon gesmeerd, dat leek me de enigste oplossing, want je voelt je toch nooit prettig in dat huis en je zal er altijd aan denken als het zo extreem is zoals bij mij.
Toen mijn zus het huis uit ging, en mijn vader vaak weg ging op reis was het ook ontzettend moeilijk..dan kom je savonds thuis en ik rende dan direct naar boven in me kamer en deed gelijk me deur op slot, en dan maar hopen dat ik normaal kan slapen, op die manier ging het elke keer :S niet bepaald normaal hé kan er wel om lachen als ik eraan denk

maar het lijkt me wel een goed idee als je die persoon laat komen, als je echt heel veel last ervan hebt, en hopen dat je dan wat meer weet over wie het is zeg maar..
pi_78243029
Ik heb best vaak gehad dat er een zwarte schim (persoon) naast me bed staat of kruipt naast me bed. Zelfs na een aantal keer knipperen met me ogen zorgde niet dat het weg ging. Ik riep zelfs een paar keer ga weg of iets in die trand. Toen kroop ik maar onder me dekens en even later waren ze weg. Al weet ik dan niet zeker of ik dan weer in slaap ben gevallen.

Dit wordt dan eigenlijk beschouwd als slaapverlamming, maar ik weet niet.. Heb al een aantal doden meegemaakt, me moeder, peet tante een goed kennis..dus weet het echt niet
  zaterdag 20 februari 2010 @ 22:26:56 #90
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_78244319
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:48 schreef FL_Freak het volgende:
Ik heb best vaak gehad dat er een zwarte schim (persoon) naast me bed staat of kruipt naast me bed. Zelfs na een aantal keer knipperen met me ogen zorgde niet dat het weg ging. Ik riep zelfs een paar keer ga weg of iets in die trand. Toen kroop ik maar onder me dekens en even later waren ze weg. Al weet ik dan niet zeker of ik dan weer in slaap ben gevallen.

Dit wordt dan eigenlijk beschouwd als slaapverlamming, maar ik weet niet.. Heb al een aantal doden meegemaakt, me moeder, peet tante een goed kennis..dus weet het echt niet
Als je onder de deken kan kruipen en praten , ben je ook niet verlamd .
quote:
Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel.

Verlamming van de spieren treedt normaliter op tijdens de REM-slaap. Alleen de oogspieren, de longen en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op ter voorkoming dat bewegingen in dromen echt uitgevoerd worden. Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor hij zich niet kan bewegen. Dit kan zeer beangstigend zijn voor de persoon in kwestie.
pi_78246299
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:26 schreef Summers het volgende:

[..]

[..]

hmm
  † In Memoriam † zondag 21 februari 2010 @ 13:40:26 #92
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_78261568
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:26 schreef Summers het volgende:

[..]

[..]
m.a.w Mensen die zwarte schimmen zien hebben dus geen sleep paralysis. Wat vaak als excuus wordt gebruikt om het te verklaren..
Ik had het ook niet
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 21 februari 2010 @ 20:33:08 #93
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_78275765
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:40 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

m.a.w Mensen die zwarte schimmen zien hebben dus geen sleep paralysis. Wat vaak als excuus wordt gebruikt om het te verklaren..
Ik had het ook niet
terwijl slaapverlamming geen verklaring op zich is , maar een benaming voor een aantal symptomen die mensen over de hele wereld als hetzelfde ervaren .
Als mogelijke oorzaak worden de hersenen genoemd die al je spieren ( behalve je organen )
uitschakelt om te voorkomen dat je bijv gaat handelen naar je droom .
Maar die verklaring verklaart niet alle ervaringen met mensen die dezelfde symptomen hebben .
Ik heb 1 keer "slaapverlamming "gehad en ik lag in bed met iemand anders die met haar rug naar me toelag ,
aangezien ik op mijn rug lag en volledig verlamd was , kon ik haar niet waarschuwen , ik heb het geprobeerd door mijn ademhaling overdreven te verhogen om haar te waarschuwen maar ze merkte het niet en ik kon niet praten of bewegen .
Idd voelde ik een aanwezigheid maar die voelde ik al 2 uur lang terwijl ik nog niet in bed lag
maar gewoon aan het drinken , praten , eten , en rondlopen was en tv kijken .
ik ben juist in bed gaan liggen omdat die aanwezigheid zo "aanwezig "was dat ik me toch op niks anders kon concentreren .
dat mijn hersenen mijn spieren uitschakelen om te voorkomen dat ik beweeg tijdens mijn droom
vind ik dus persoonlijk geen goede verklaring omdat ik 2 uur lang van alles deed en al 2 uur lang die aanwezigheid voelde terwijl ik al mijn spieren nog kon bewegen .
De oorzaak is dus nog niet bekend en ze gaan het uiteraard niet alvast ( ik zeg maar wat )
demon die je wilt pakken , noemen .

Als ik net wakker zou worden uit een droom en slaperig nog verlamd zou zijn zou ik het nog wel aannemelijk vinden als verklaring maar in dit geval niet .
  zondag 21 februari 2010 @ 23:05:28 #94
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_78284406
quote:
Op zondag 21 februari 2010 13:40 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik had het ook niet
als je zo simpel je conclusies trekt, ben je niet erg slim mijns inziens.. maar goed
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_78289109
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

als je zo simpel je conclusies trekt, ben je niet erg slim mijns inziens.. maar goed
Hoeveel geesten heb je in elkaar geslagen?
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 19:11:33 #96
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_78314112
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik ben heus wel slim. Maar waar het mij om gaat is dat als je meldt zwarte schimmen te zien er meteen van wordt uitgegaan dat je sliep en slaapverlamming hebt.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_78318610
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:11 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik ben heus wel slim. Maar waar het mij om gaat is dat als je meldt zwarte schimmen te zien er meteen van wordt uitgegaan dat je sliep en slaapverlamming hebt.
Jij snapt het.
pi_78493908
toen ik met me nicht en zus logeerde bij me oma in de woonkamer , hadden we ook wat raars meegemaakt.
me zus was aan het bellen , ondertussen zag ik wat in de gang in de wc ik dacht dat zal me oma zijn , vijf minuten later alweer nou me oma moet nou ook weer niet zo vaak naar de wc.
en opeens ging de luchtpropelor ding aan de aanknop zit aan de einde van de deur , of in het gangtje waar de wc zit , me zus werd aan de telefoon afgeluisterd dus was er mee gestopt plus we hoorden wat geluid in de keuken daar moet je komen via het gangtje.
het was niet prettig slapen , de volgende dag vroegen we het aan me oma , maar die wist van niks.
pi_78496119
Moeilijk leesbaar
pi_78516572
Ik heb nooit geesten gezien, tenminste geen schimmen, maar wel eens wat raars mee gemaakt.

Zo zat ik toen ik een jaar of 12 was bij de padvindsters en gingen we op zomerkamp naar een bos ergens in Brabant. We moesten een keer op speurtocht gaan (wel overdag) en je eigen weg vinden door het bos. Vriendin en ik waren altijd aan het keten en zo ook tijdens deze speurtocht. We liepen met zijn tweetjes door het bos en waren heel hard aan het mee bleren met een walkman die ik mee had genomen. We liepen een soort bocht om over het ruiterpad en kwamen een opa en oma tegen. Ze liepen arm in arm met het hoofd naar beneden gebogen. Ze keken niet op toen we langs liepen terwijl we toch hard aan het mee bleren waren....
Toen we door waren gelopen zei ik tegen haar dat het wel erg vreemd was en dat vond ze ook. We zijn toen terug gelopen om te kijken of we ze nog konden zien, maar ze waren gewoon verdwenen.

Ook een keer toevallig met scouting, bleven we met zijn allen overnachten op de locatie. We hadden toen onze groep in een soort schuilgebouw zitten uit de Tweede Wereldoorlog. Het was een hoog gebouw in een heuvel gebouwd. Ik deed altijd erg vervelend en natuurlijk waren we met zijn allen aan het keten toen we moesten gaan slapen, maar uitgerekend ik werd er uit gepikt om apart te gaan liggen.
Ik moest in de achterste ruimte gaan liggen. Nou zat daar een eng luik in waar een steen op lag, dat uit kwam op een donkere gang ('de geheime gang' noemde we het ook), waar je uiteindelijk naar buiten kon. Volgens mij is daar vroeger munitie opgeslagen ofzo. Maar goed, ik vond het dus niet prettig om daar te liggen. De leiding liet me daar in mijn eentje liggen en uiteindelijk viel ik in slaap. Ik ben een keer wakker geworden en toen dacht ik toch echt dat er iemand anders in de ruimte was, ik hoorde iemand ademen.
Ik werd niet bang want ik was er van overtuigd dat er 1 van mijn vriendinnen ook uitgetrapt waren, maar de leiding kwam ineens binnen om te checken of ik sliep en er bleek dus niemand anders meer te zijn!
Toen scheet ik wel ff in mijn broek, ben onder de slaapzak gaan liggen en proberen verder te slapen. de dag erna ook aan de andere verteld die het ook creepy vonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')