Het bericht in de code: "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)"quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:19 schreef Omkron het volgende:
[afbeelding]
Dit is wel een héle dikke zeg.. wat stond er dan voor binaire code in het cirkeltje.. meer info. aub..
Lijkt me aardig gecompliceerd om te maken trouwens..
dat die persoon uit Hoeven dat zegt, hoeft ook niet de waarheid te zijn. Misschien wel, misschien ook niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Hier moet ik je toch even verbeteren.
Bij een klein buurtonderzoekje in Hoeven was er wel degelijk een persoon die daar s'nachts activiteiten heeft gezien.
Op mijn vraag waarom hij dat niet bekent maakte bij de media kreeg ik als antwoord;
"Je denkt toch zeker niet dat ik op al die heisa zit te wachten, ze weten toch wel wie het was, dathoef ik ze niet te vertellen".
Het damaged word intrigeerd mij..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:40 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Het bericht in de code: "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)"
(bron)
[afbeelding]
Ik krijg gewoon de site te zien?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:42 schreef Lynx666 het volgende:
Kan het zijn dat als ik naar http://www.dcca.nl/ surf alleen het woordje "undefined" in m'n venster te zien krijg?
Daar heb je wel een punt,afgaande op een verklaring van een enkeling,in tegenstelling wat er allemaal "gemaakt"is zonder dat iemand er weet van heeft......quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat die persoon uit Hoeven dat zegt, hoeft ook niet de waarheid te zijn. Misschien wel, misschien ook niet.
En bij al die complexe formaties in Engeland is idd nog nooit iemand 'betrapt', terwijl als je er vanuit zou gaan dat die ingewikkelde patronen door groepen mensen worden gemaakt, die kans best waarschijnlijk zou zijn.
Ik ben er vergeten bij te zeggen, dat er veel formaties verschenen dat jaar die verwezen naar de zonsverduistering die dat jaar plaats vond. In 1999 dus/quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:04 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Er zijn wel overeenkomstendat wel, maar ik vind het figuur in het veld te symmetrisch en wiskundig in elkaar zitten om de link te leggen met zonsverduisteringstrajecten.
Zou kunnen, om in de TRU stemming te blijvenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:42 schreef Lynx666 het volgende:
Kan het zijn dat als ik naar http://www.dcca.nl/ surf alleen het woordje "undefined" in m'n venster te zien krijg?
wat geheimzinnig en mysterieus!!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:44 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Zowel in Internet Explorer als in Firefox krijg ik niks te zien.
Maar das offtopic
De bron vertelt dit over het beschadigde woord:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:43 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Het damaged word intrigeerd mij..
Ik begrijp niet waarom het woord beschadigd zou zijn.. als ze dit kunnen maken.
Er zijn ook in Nederland wel eens wat ingewikkelder figuren verschenen, waaronder oa pictogrammen. Maar ik ben het met je eens, de kunstwerken zoals die in GB te zien zijn/waren, hebben we hier nog niet mogen aanschouwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ontstaan die graancirkels niet doordat er op die plaats jaren/eeuwen geleden op die plek een soort van gebouw gestaan heeft of iets anders, en hierdoor de structuur van de grond is aangetast?
Wat ik trouwens wel frapant vind is dat we voor zover ik weet in Nederland nooit echt complexe graancirkels hebben, in Engeland daartegen zijn de meest vreemde cirkels gevonden.
No offence, maar ik vind de film een aanfluiting voor het fenomeenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:48 schreef Dromenvanger het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0286106/
Is deze film al langs geweest???
Misschien een mooie film om inspiratie op te doen
Had het in nieuwehoer al ff erover.
Lang geleden gezien, ik zal hem nog eens bekijken. Een documentaire zal het zeker niet zijn. Zijn er uberhaupt documentaires van gemaakt van graancircels??quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:50 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
No offence, maar ik vind de film een aanfluiting voor het fenomeen
Ja, ik denk dat het er ook niet veel mee te maken heeftquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:50 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
No offence, maar ik vind de film een aanfluiting voor het fenomeen
Wat dat betreft is GB hét TRU land bij uitstek. Niet alleen door zijn eeuwenoude historie huist GB vele haunted locaties, oude legendes, en ook in graancirkels zijn ze ons ver voor. Misschien toch eens tijd voor een grote meet in Engeland?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:50 schreef Marietje_34 het volgende:
Er zijn ook in Nederland wel eens wat ingewikkelder figuren verschenen, waaronder oa pictogrammen. Maar ik ben het met je eens, de kunstwerken zoals die in GB te zien zijn/waren, hebben we hier nog niet mogen aanschouwen.
Ik meen me ter herinneren dat een stukje niet helemaal goed ontcijferd kon worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:43 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Het damaged word intrigeerd mij..
Ik begrijp niet waarom het woord beschadigd zou zijn.. als ze dit kunnen maken.
Op heel veel luchtfoto's zie je nog overduidelijk motieven in de begroeing op plaatsen waar gebouwen oid hebben gestaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Jouw theorie over een aangetaste structuur van de grond omdat daar voorheen gebouwen hebben gestaan: ik weet niet of dat daadwerkelijk de bodemstructuur verandert? Alhoewel ik me wel zou kunnen voorstellen dat de grond daar mogelijk meer 'ineengeperst' is.
waarom niet?quote:Maar, zoals ik al eerder gezegd heb, dat verklaart niet de biofysische afwijkingen aan de gewassen en andere vreemde verschijnselen.
Ook in GB zijn veel UFO-waarnemingen gedaan hoor, een hele bekende was die bij Rendlesham Forest bv.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:54 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is GB hét TRU land bij uitstek. Niet alleen door zijn eeuwenoude historie huist GB vele haunted locaties, oude legendes, en ook in graancirkels zijn ze ons ver voor. Misschien toch eens tijd voor een grote meet in Engeland?
Ik vraag me eigenlijk af, GB is toch niet een land wat bol staat van de UFO sightings, of wel?
Close Encounters daarentegen vond ik wel weer een goede filmquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Lang geleden gezien, ik zal hem nog eens bekijken. Een documentaire zal het zeker niet zijn. Zijn er uberhaupt documentaires van gemaakt van graancircels??
Toch, dat hollywood er ook aandacht aan schenkt is toch altijd okey. Net zoals Close Encounters. Dat film-maatschappijen er ook mee bezig zijn.
Maar dan is het alsnog maar film natuurlijk
Waarom denk je dat er nooit iemand betrapt is?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:40 schreef Marietje_34 het volgende:
En bij al die complexe formaties in Engeland is idd nog nooit iemand 'betrapt', terwijl als je er vanuit zou gaan dat die ingewikkelde patronen door groepen mensen worden gemaakt, die kans best waarschijnlijk zou zijn.
Dat geval ken ik ja, heb geloof ik nog ergens een geluidsfragment van die case liggen. Maar ik dacht alleen dat GB niet méér sightings zou hebben dan bv Nederland ofzo.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ook in GB zijn veel UFO-waarnemingen gedaan hoor, een hele bekende was die bij Rendlesham Forest bv.
Ook off-topic!![]()
Dat zou misschien best mogelijk zijn ja, maar ik denk niet dat dat de afwijkingen zoals aangetroffen allemaal kunnen verklaren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Op heel veel luchtfoto's zie je nog overduidelijk motieven in de begroeing op plaatsen waar gebouwen oid hebben gestaan.
[..]
waarom niet?
Zou een plant geen afwijking kunnen krijgen doordat er bijvoorbeeld een verhoogde hoeveelheid metaal (of enig ander materiaal) in de grond zit?
houd ik je aan, rij ik ondertussen naar huisquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:59 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
De redenen daarvoor kom ik later op terug, ik moet nu ff weg
Men denkt dat het beschadigde stukje (EELIJ?E) wellicht BELIEVE zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:54 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik meen me ter herinneren dat een stukje niet helemaal goed ontcijferd kon worden.
idd in december 1980 zeer goed gedocumenteerd met meerdere betrouwbare getuigenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ook in GB zijn veel UFO-waarnemingen gedaan hoor, een hele bekende was die bij Rendlesham Forest bv.
Ook off-topic!![]()
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:48 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Hou op! Ik zit al nerveus steeds over mn schouder te kijken!
Eerst groeit het graan een paar maanden en dan opeens -hopla- gaat een gedeelte liggen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ontstaan die graancirkels niet doordat er op die plaats jaren/eeuwen geleden op die plek een soort van gebouw gestaan heeft of iets anders, en hierdoor de structuur van de grond is aangetast?
Spielberg is also a believerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:56 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Close Encounters daarentegen vond ik wel weer een goede film
Mijn probleem met Signs is dat het weer ontzettend Hollywood moet wezen en de aliens et al ook enorm verhollywoodst zijn. CE ging er wat serieuzer mee om. Ik geloof dat Spielberg zelf ook veel interesse heeft in het fenomeen.
Zeer goede film,op 70 mm. geschoten....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:11 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Spielberg is also a believer
Close encounters is inderdaad een super filmBehoort tot een van mijn favourite films
Bij de Achterdijk zo te zien.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
We worden in de gaten gehouden!
De cirkel is gevonden in Zevenbergen Noord, (weer) vlak langs de spoorlijn.
Als ik het goed heb zie ik op de achtergrond de cilo's van het oude melkfabriek.
En, alsof ze meelezen, deze keer niet het begin in trekkersporen, maar er tussen !
Oke, ik geloof je meteen, ben niet zo heel bekend daar in de polder.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:16 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Bij de Achterdijk zo te zien.
[afbeelding]
plaatje naar dit topic loodst
als je daar bent, kijk gelijk ff of je wat anomalien vind zoals blow notes e.d.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:20 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Oke, ik geloof je meteen, ben niet zo heel bekend daar in de polder.
Op naar de Achterdijk dus.
Ik had het ook maar van Google Earthquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:20 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Oke, ik geloof je meteen, ben niet zo heel bekend daar in de polder.
Op naar de Achterdijk dus.
Vanavond gaat niet lukken, blijk ik al een afspraak te hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:25 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Ik had het ook maar van Google Earth
[afbeelding]
Zwarte lijn die erdoorheen loopt is het spoor, linksonder Zevenbergen.
Oranje weg is de N285. Lijkt me dat het daar ergens tussen moet liggen
Ik hoop dat je de volgende circel iets gecompliceerder maakt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:48 schreef Lynx666 het volgende:
Vooralsnog heb ik geen beperkingen in mn agenda staan voor dit weekend
Eerst groeit het graan een paar maanden, en dan komt er een alien en die gaat even stralen en -hopla- gaat een gedeelte liggenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:09 schreef APK het volgende:
[..]
Eerst groeit het graan een paar maanden en dan opeens -hopla- gaat een gedeelte liggen?
Lijkt mij niet.
Helaas, m'n plank is gebroken en m'n touw is geknaptquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:49 schreef APK het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de volgende circel iets gecompliceerder maakt.
Ik had eerder al een mogelijke verklaring gegeven -die verrassend dicht bij de jouwe lag, maar net iets logischer leek dan graan dat op een bepaalde plek opeens collectief omvalt in een mooi patroon- maar dat was ook slechts nieuwsgierige speculatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gelukkig haal jij hem vol beargumenteerd onderuit en kom je met voldoende alternatieven.![]()
Hij is bijna hetzelfdequote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:59 schreef APK het volgende:
[..]
Ik had eerder al een mogelijke verklaring gegeven -die verrassend dicht bij de jouwe lag, maar net iets logischer leek dan graan dat op een bepaalde plek opeens collectief omvalt in een mooi patroon- maar dat was ook slechts nieuwsgierige speculatie.
Ook wel intrigerend. Mochten ze door aliens gemaakt zijn dan ontwikkelen de patronen zich ongeveer in eenzelfde tempo als de technische vooruitgang op aarde.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:10 schreef NorthernStar het volgende:
Begin van deze week werd in Engeland de eerste 3D 'graancirkel' gevonden.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:10 schreef NorthernStar het volgende:
verder -> Oxford Mail
Als dat écht waar is dan wordt ik denk ik een believer!quote:"Normally the crops just lie flat but in this case the crop is weaved, so it will be interesting to take a closer look."
waarschijnlijk zijn er genoeg betrapt tijdens het maken van een mooi graanobjectquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:57 schreef Rasing het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er nooit iemand betrapt is?
Moet zeggen, je bent een talent in het irritant discussiëren als het aankomt op deze materiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:29 schreef bonke het volgende:
[..]
waarschijnlijk zijn er genoeg betrapt tijdens het maken van een mooi graanobject
maar dat is geen nieuws
het is pas nieuws als dat ding af is en er een boel mensen rare dingen omheen gaan denken
je zweeft weerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:30 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Moet zeggen, je bent een talent in het irritant discussiëren als het aankomt op deze materie
Je brengt het op zo'n irritante manier
Alsof jij niet gelooft als ze jou ontvoerd hebben in een UFO. Als jij op de operatie-tafel ligt en ze snijden je open dan nog zul je het ontkennen
Nee joh, ik zeg alleen dat jij irritant kan zijnquote:
Ik vind het ook best meevallen.quote:
lees de laatste pagina van het vorig topic eens door, dan weet je ook waarom het mij onmogelijk lijkt dat er aliens zijn die die dingen makenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:33 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Nee joh, ik zeg alleen dat jij irritant kan zijn
Hoe je steeds blijft hameren dat het onmogelijk is. Zonder eens alle opties open te gooien.
Je sluit alles uit bij voorbaad. Alles sluit je uit. Behalve je nuchtere kijk.
Hoe die dingen gemaakt kunnen worden. Wie weet worden die dingen wel door mensenhanden gemaakt omdat die mensen die echte circels willen immiteren. Of een andere reden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:38 schreef bonke het volgende:
[..]
lees de laatste pagina van het vorig topic eens door, dan weet je ook waarom het mij onmogelijk lijkt dat er aliens zijn die die dingen maken
ik heb een aantal keren een feit gegeven van hoe die dingen ook gemaakt kunnen worden maar jullie blijven er omheen zweven ( op een enkeling na )
Verwarring met het Engelse woord crop circle.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:47 schreef bonke het volgende:
waarom schrijven jullie circels ipv cirkels ??
wauw,ik zag het eerst niet eens, maar je moet er naar gaan staren dan komt het 3d effect naar voren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:10 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Top of the crops
When it comes to patterns etched into farmers' fields, these are the cream of the crop.
This crop circle - discovered in an Oxfordshire field - is believed to be the world's first three-dimensional one, and has already left experts reeling with wonder at who, or what, could have created it.
Freelance photographer and crop circle expert Steve Alexander caught it on camera a few days ago in fields near Wayland's Smithy Farm in Ashbury, near Uffington.
He believes the 360ft-wide creation is far too intricate to be man-made, saying: "There is something very strange and mysterious about it.
"Lots of people think crop circles are man-made, but the jury's still out for me.
verder -> Oxford Mail
waarom ben jij zo irritant bezig?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:47 schreef bonke het volgende:
waarom schrijven jullie circels ipv cirkels ??
heb je er weer een die iemand die zijn verstand gebruikt voor irritant uitmaaktquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:46 schreef huupia34 het volgende:
[..]
waarom ben jij zo irritant bezig?
we weten allemaal al dat jij er niks van gelooft, dat heb je al 20 keer gezegt , prima
maar ga jouw geloof niet als waarheid aan anderen opdringen, er zijn genoeg anderen die wel geloven in een andere dan mensenwerk.
daar hebben ze ook goede redenen voor, nl de onverklaarbare anomalien e.d.
de enige reden die jij aanvoert is dat er trekkerpaden lopen die ze kunnen gebruiken
Hetgeen vooralsnog een valide argument is.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:46 schreef huupia34 het volgende:
de enige reden die jij aanvoert is dat er trekkerpaden lopen die ze kunnen gebruiken
je moet wat meer respect hebben voor iemand anders zijn mening.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef bonke het volgende:
[..]
heb je er weer een die iemand die zijn verstand gebruikt voor irritant uitmaakt
das een gewoonte in truth he![]()
zou idd kunnen, dan blijven er nog genoeg vragen onbeantwoord, er zijn trouwens ook formaties gevonden op velden of ijs waar geen trekkerpaden zijn. hmm, daar loopt het al spaakquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:58 schreef APK het volgende:
[..]
Hetgeen vooralsnog een valide argument is.
Bronnen!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:02 schreef huupia34 het volgende:
maargoed als jij denkt de wijsheid in pacht te hebben geef ons ff de verklaring van anomalien gevonden in formaties.
- ontplofde en vastgeplakte vliegen op de graanhalmen
- biofysische afwijkingen aan het graan
- blow nodes
-getuigenverklaringen van mensen die een cirkel in luttele seconden hebben zien ontstaan
-ghost formaties
-verschroeide graanhalmen
het zijn feiten die geconstateerd worden door graancirkelonderzoekers.quote:
Hier staat een hele verhandeling over graancirkelsquote:
Zou je daar een plaatje van kunnen laten zien? En is het onmogelijk om in een graanveld te lopen zonder sporen achter te laten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:04 schreef huupia34 het volgende:
zou idd kunnen, dan blijven er nog genoeg vragen onbeantwoord, er zijn trouwens ook formaties gevonden op velden of ijs waar geen trekkerpaden zijn. hmm, daar loopt het al spaak
Nou weet ik waar je user-icon vandaan komtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:33 schreef huupia34 het volgende:
dit is een hele goede nederlandse site van graancirkel onderzoekster janet ossebaard in het nederlands
alle facetten komen hier aan bod
http://www.circularsite.com/index.html
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:41 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Nou weet ik waar je user-icon vandaan komt![]()
Dat vind ik zelf ook wel een interessant gegeven. Soort kip-ei verhaal. Waar komt het fenomeen graancirkels vandaan? Zijn er in vroeger tijden ook dergelijke cirkels onverklaarbaar ontstaan waar niemand een verklaring voor kon geven (en er dus naar verklaringen als een mowing devil stapten, en het later evt. buitenaards zocht), of liep er gewoon ergens een boerenknecht rond die het wel grappig leek een cirkeltje in het graan plat te stampen, niet wetend tot wat voor proporties het in de toekomst zou leiden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:27 schreef NorthernStar het volgende:
Zelf vind ik dat verhaal van de 'Mowing Devil' erg interessant. Dat mensen nu hoaxes doen, okay, maar een paar honderd jaar geleden?
Nee hoor, je kunt makkelijk een graanveld in lopen zonder sporen achter te laten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:39 schreef Rasing het volgende:
[..]
Zou je daar een plaatje van kunnen laten zien? En is het onmogelijk om in een graanveld te lopen zonder sporen achter te laten?
Hmm iets wat me opviel over dat nieuwsberichtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:10 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Top of the crops
When it comes to patterns etched into farmers' fields, these are the cream of the crop.
This crop circle - discovered in an Oxfordshire field - is believed to be the world's first three-dimensional one, and has already left experts reeling with wonder at who, or what, could have created it.
Freelance photographer and crop circle expert Steve Alexander caught it on camera a few days ago in fields near Wayland's Smithy Farm in Ashbury, near Uffington.
He believes the 360ft-wide creation is far too intricate to be man-made, saying: "There is something very strange and mysterious about it.
"Lots of people think crop circles are man-made, but the jury's still out for me.
verder -> Oxford Mail
Hoeveel werk denk je dat in deze formatie zit? Hij is 200 ft. in diameter en geometrisch erg nauwkeurig.quote:Steve said: "It is very difficult to say what it's purpose is and how it got there but how could somebody create such an intricate design overnight.
"They would have seven hours of darkness to cut it in the wheat and such a formation would be near on impossible to create in such a small space of time."
Waarom heb ik het idee dat je me hierna gaat vertellen dat deze door een paar mensen in heel korte tijd is gemaakt?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoeveel werk denk je dat in deze formatie zit? Hij is 200 ft. in diameter en geometrisch erg nauwkeurig.
Geen UFO die 't zo maakt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 06:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom heb ik het idee dat je me hierna gaat vertellen dat deze door een paar mensen in heel korte tijd is gemaakt?![]()
Die man uit dat artikel noemt het 'nagenoeg onmogelijk' dat het figuur in een nacht van zeven uur gemaakt is. Nu heb ik het vermoeden dat ATuin-hek een voorbeeld heeft om aan te tonen dat het wel kan.quote:
Ik sluit me daar bij aan maar vierkante figuren in een ronde graancirkel heb ik toch de nodige scepsis.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 06:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die man uit dat artikel noemt het 'nagenoeg onmogelijk' dat het figuur in een nacht van zeven uur gemaakt is. Nu heb ik het vermoeden dat ATuin-hek een voorbeeld heeft om aan te tonen dat het wel kan.
Dat geloof ik best. Een deel, misschien wel een groot deel, zijn hoaxes. Of ze dat allemaal zijn weet ik gewoon niet. Of ik nu op de een of de ander moet afgaan, het is beide het oordeel van een ander.
quote:
Zou best kunnen. Hoewel dat fenomeen al een wonder op zich is. Hoe lang is dat niet aangezien voor iets paranormaals. En nu is er dan eindelijk een verklaring gevonden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:31 schreef bonke het volgende:
er is een tijdje terug op discovery een onderzoek naar graancirkels en landingssporen geweest
wetenschappers die overtuigt waren dat er iets geland was werden door een bioloog op de feiten gedrukt
een landingscirkel op de grond was gewoon een natuurlijk fenomeen, heksenkring genaamd
jeweet wel paddestoelen in een kringetje
dus waarom zou een heksenkring niet iets groter uit kunnen vallen dan normaal ?:)
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:02 schreef huupia34 het volgende:
[..]
je moet wat meer respect hebben voor iemand anders zijn mening.
maargoed als jij denkt de wijsheid in pacht te hebben geef ons ff de verklaring van anomalien gevonden in formaties.
- ontplofde en vastgeplakte vliegen op de graanhalmen bolbliksem?
- biofysische afwijkingen aan het graan de boer expirimenteert met zijn gewas ? )
- blow nodes geen idee wat dat zijn
-getuigenverklaringen van mensen die een cirkel in luttele seconden hebben zien ontstaan leugenaars
-ghost formaties oude fundamenten, heksenkringen
-verschroeide graanhalmen weer die bolbliksem
enz, enz,enz
ik kan bijna niet wachten![]()
bravo, je hebt het opgelostquote:
een heksenkring valt heel goed te onderscheiden van een graancirkel, laatstaan van een hele formatiequote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:31 schreef bonke het volgende:
er is een tijdje terug op discovery een onderzoek naar graancirkels en landingssporen geweest
wetenschappers die overtuigt waren dat er iets geland was werden door een bioloog op de feiten gedrukt
een landingscirkel op de grond was gewoon een natuurlijk fenomeen, heksenkring genaamd
jeweet wel paddestoelen in een kringetje
dus waarom zou een heksenkring niet iets groter uit kunnen vallen dan normaal ?:)
er is ook eens een filmpje geweest over het ontstaan van een graancirkel
iemand filmde een bol die over een veld zweefde en enkele seconden later was er een graancirkel
na onderzoek bleek het gewoon trucage geweest te zijn
waarom zijn er dan wetenschappers die zo`n kring onderzoeken en zeggen dat er vreemde metingen enzz worden gedaan terwijl het niet anders is dan een zooi schimmel in een kringetje ??quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:15 schreef huupia34 het volgende:
[..]
een heksenkring valt heel goed te onderscheiden van een graancirkel, laatstaan van een hele formatie
als jij dan ff zegt wat het dan wel is kan ik ook ff lachequote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:12 schreef huupia34 het volgende:
[..]
bravo, je hebt het opgelost![]()
een boer die expirimenteerd met zijn gewas![]()
getuigen zijn leugenaars![]()
heksenkringen![]()
bonke heeft de zaak opgelost dus er kan een slotje op dit topic(sarcasme mode)
ga maar weer lekker zweven of leer eens lezenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:43 schreef Dromenvanger het volgende:
bonke maakt zichzelf er inderdaad niet geloofwaardiger op
Hij is met losse projectielen aan het schieten.
Losse projectielen die de kern niet raken.
Persoonlijk aanvallenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:49 schreef bonke het volgende:
[..]
ga maar weer lekker zweven of leer eens lezen
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:04 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Persoonlijk aanvallen
Zwakte-bod. Ik reageer nog tenminste op jou "inhoudelijke" teksten. Jij met je zweven komt met onzinnige persoonlijke aanvallen. Als je denkt dat je mij daarmee kwetst of wat dan ook moet ik je teleurstellen. Ik vind het gewoon nergens op slaan.
Laat maar komen die UFO's. Mogen ze even landen in Israël en Libanon om daar orde op zaken te stellenOntvoeren ze gewoon de politieke machthebbers in zulke landen. Als ze hier de boel in de gaten houden dan mogen ze ook wel eens ingrijpen op zulke momenten
Volgens mij worden we ook in de gaten gehouden dusNu heb ik zo'n idee dat ze op grote schermen aan het meekijken zijn
Wie weet denken ze wel van, laat ze maar aankloten
![]()
wat nou zwaktebod?? ik reageer op jou nietszeggende postsquote:bonke maakt zichzelf er inderdaad niet geloofwaardiger op
Hij is met losse projectielen aan het schieten.
Losse projectielen die de kern niet raken.
er is geen graanveld zonder tractorsporenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@ DzjieDub.
Ik heb het even nagevraagd voor je.
Die traktorsporen ontstaan omdat er gespoten wordt tegen allerlei onkruid.
Dus je vind ze in alle graanvelden terug.
Maar.........je hebt natuurlijk tegenwoordig ook biologische boeren, die niet spuiten.
Dus om nu met zekerheid te zeggen dat alle graanvelden traktorsporen hebben kan ik niet.
Ik ken nl. geen biologische boeren om dat even na te vragen.
Volgens mij heb ik genoeg verteld dat inhoudelijk is. Maar jij bent degeen die blind is en een plank voor de kop heeft.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:22 schreef bonke het volgende:
[..]
[..]
wat nou zwaktebod?? ik reageer op jou nietszeggende posts
er is van jou volgens mij nog geen post geweest die inhoudelijk op het fenomeen ingaat
je zegt alleen maar ïk hoop dat er ooit eens een ufo land, dan is het bewijs van de graancirkels ook weer geleverd "![]()
Ik doe de hele dag niet andersquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:23 schreef bonke het volgende:
[..]
er is geen graanveld zonder tractorsporen
hoe moet een boer anders zijn gewas zaaien en bewerken
komop zeg denk eens na
er zijn ook formaties gevonden waar geen traktorsporen zijn. kwam er gister nog een tegen op de canadese graancirkel site.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@ DzjieDub.
Ik heb het even nagevraagd voor je.
Die traktorsporen ontstaan omdat er gespoten wordt tegen allerlei onkruid.
Dus je vind ze in alle graanvelden terug.
Maar.........je hebt natuurlijk tegenwoordig ook biologische boeren, die niet spuiten.
Dus om nu met zekerheid te zeggen dat alle graanvelden traktorsporen hebben kan ik niet.
Ik ken nl. geen biologische boeren om dat even na te vragen.
Dat ze niet op aarde zijn dat kan, maar wie weet is het wel een vorm van energie die je niet ziet. Buitenaards leven kan ook in energie-vorm naar voren komen. Maar dat heeft niets met graan-circels te maken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:15 schreef DzjieDub het volgende:
Maar da's iets anders, DV. Ik ben er ook van overtuigd dat leven op andere plaatsen in het heelal mogelijk is. Perfect verwoord in de film "Contact" - So if it's just us... seems like an awful waste of space. Right?
...maar dat zegt niets over dat er buitenaardse wezens inderdaad op aarde rondlopen /-vliegen / -kruipen / -zweven / -waggelen, of hoe ze zich ook voortbewegen.
Over dat Skepsis-verhaal; ja, als een cirkel door "deskundigen" als "echt" is gewaarmerkt, en vervolgens blijkt - met foto's en alles erbij - dat het gewoon werk is van een paar amateurs in twee korte nachten tijd, dan is enig leedvermaak wel op z'n plaats, ja. Die laatste foto is een schitterende graancirkel, en veel moeilijker dan zomaar een paaltje in de grond en een beetje gaan lopen stampen... en toch is-ie in nog geen nacht gemaakt.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik weet dat dit een serieus topic is.............maar ik kan het toch niet laten![]()
http://www.youtube.com/watch?v=0lrik-Wdz7E
Ik weet dat dit een serieus topic is.............maar ik kan het toch niet laten![]()
Kloptquote:Op zaterdag 15 juli 2006 06:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die man uit dat artikel noemt het 'nagenoeg onmogelijk' dat het figuur in een nacht van zeven uur gemaakt is. Nu heb ik het vermoeden dat ATuin-hek een voorbeeld heeft om aan te tonen dat het wel kan.
Dat geloof ik best. Een deel, misschien wel een groot deel, zijn hoaxes. Of ze dat allemaal zijn weet ik gewoon niet. Of ik nu op de een of de ander moet afgaan, het is beide het oordeel van een ander.
het is ook niet echt een ingewikkelde, gewoon rondjes blijven lopenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Klopt3 mensen hebben hier met veel onderbrekingen 5 uur aan gewerkt voor een docu op NGC. Het zijn gewoon van die standaard dingen die mensen vaak over zo'n cirkel roepen. Vaak valt het echter best mee
Erm die baantjes in het midden zijn niet rond hoorquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:20 schreef huupia34 het volgende:
[..]
het is ook niet echt een ingewikkelde, gewoon rondjes blijven lopen![]()
Jij snapt niet de uitdaging van de tekst "Dit kan niet door mensenhanden gemaakt zijn" - of, als ik 't een beetje chargeer, "zo'n lullig graancirkeltje zou niet door mensen - de Kroning der Schepping - gemaakt kunnen zijn"? Hmmmm.... in m'n studententijd ben ik wel raardere uitdagingen aangegaan, alhoewel ik toegeef dat er dan meestal (veel) bier in het spel was.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat ze niet op aarde zijn dat kan, maar wie weet is het wel een vorm van energie die je niet ziet. Buitenaards leven kan ook in energie-vorm naar voren komen. Maar dat heeft niets met graan-circels te maken.
Ik vraag me alleen af wat mensen bezielt om zoveel werk in een graan-cirkel te stoppen, alleen om te bewijzen dat het door mensen gemaakt kan wordenIk zou mijn hand niet ervoor omdraaien, zou me totaal niet inspireren.
Gewoon! Kunstuiting. Of mensen overtuigen dat er meer is tussen hemel en aarde; 't verbaast mij altijd weer hoe mensen bereid zijn daar veel tijd en energie in te steken.quote:Maar goed. Hoe zijn ze op het idee gekomen om een graancirkel te maken??? Dat moet toch ergens vandaan zijn gekomen. Of komt zo'n idee zomaar uit de lucht vallen? Of hebben ze toch een echte na proberen te maken?
Zonder het goed te praten, maar kom op zeg, enorme graanvelden en op een klein stukje daarvan staat dan een graancirkeltje. En hetzelfde geldt - helaas - voor bushokjes, lege muren, lantaarnpaals en treinen - worden ook kapot gemaakt, en voor een veel minder edel doel dan een graancirkel.quote:Of was het een ingeving in de trend van. " Laten we eens een graanveld kapot maken met z'n allen, gewoon voor de gein, om een cirkel te maken".
Ik vind het opzetten van een computer-systeem meer zeggend dan een graancirkelquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:30 schreef DzjieDub het volgende:
Jij snapt niet de uitdaging van de tekst "Dit kan niet door mensenhanden gemaakt zijn" - of, als ik 't een beetje chargeer, "zo'n lullig graancirkeltje zou niet door mensen - de Kroning der Schepping - gemaakt kunnen zijn"? Hmmmm.... in m'n studententijd ben ik wel raardere uitdagingen aangegaan, alhoewel ik toegeef dat er dan meestal (veel) bier in het spel was.
Evenzo kan het je verbazen waarom mensen zoveel tijd steken ik het blijven beargumenteren dat er niets meer is dan de empirische waarheid van de objectieve causaliteit en de stoffelijke realiteit.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:30 schreef DzjieDub het volgende:
Gewoon! Kunstuiting. Of mensen overtuigen dat er meer is tussen hemel en aarde; 't verbaast mij altijd weer hoe mensen bereid zijn daar veel tijd en energie in te steken.
Jouw huis kan volgens die redenering ook door iets anders zijn gemaaktquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:43 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik vind het opzetten van een computer-systeem meer zeggend dan een graancirkelDaarom vraag ik me dus ook af of het niet gewoon nadoen is van het origineel. Zo'n graancirkel betekend wat voor mij omdat het misschien door iets anders gemaakt kan zijn. Daarom is het voor mij bijzonder. De kans dat het niet door mensen gemaakt is, dat maakt het bijzonder.
Dat mensen zo'n ding kunnen maken dat geloof ik wel. Als mensen internet kunnen lanceren dan kunnen ze ook een graancirkel maken.
Zo denk ik dus nu erover. Een graancirkel maken is niet moeilijk als mensen ook in staat zijn tot huizen bouwen.
Het feit dat het door iets anders gemaakt kan zijn, dat maakt een graancirkel speciaal.
Die verhalen van die buizen en die planken dat geloof ik wel. Maar is het een kopie van het origineel, dan is het nog steeds slechts een kopie. En dan bedoel ik met origineel dat het van een andere dimensie komt. Het feit dat 1 graancirkel van de 10,000 uit een andere dimensie komt, staat voor meer dan al die 9,999 overige nep cirkels.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Evenzo kan het je verbazen waarom mensen zoveel tijd steken ik het blijven beargumenteren dat er niets meer is dan de empirische waarheid van de objectieve causaliteit en de stoffelijke realiteit.
Dat terwijl die causaliteit en dat realiteitsbeeld toch slechts verkregen kunnen worden door middel van een subjectieve waarneming (namelijk, via de eigen zintuigen, en via de eigen gedachtes). En daarmee dus een afgeleide, een onderdeel, een construct zijn van een veel grotere subjectieve realiteit.
Merkwaardig blijtf het, dat dit deelprodukt mensen dermate in de ban kan krijgen dat die mensen het deelprodukt als dé enige en totale waarheid gaan beschouwen; en het subjectieve gaan afwijzen. Het subjectieve, dat wél de basis is van iedere aarneming, dus ook van de gehele objectiveit.
Vanuit het opzicht van een buitenaardse welquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jouw huis kan volgens die redenering ook door iets anders zijn gemaaktOf je doosje tandenstokers of je fiets of... etc.
dat komt omdat die objectieve causaliteit en stoffelijke realiteit voor iedereen geldt. Zoals ik al eerder gezegd heb, jouw subjectieve realiteit blijf ik vanaf; ik kan daar niets zinnigs over zeggen. Op het moment dat jij iets met iemand deelt echter, valt het - bij definitie - buiten het subjectieve bereik.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Evenzo kan het je verbazen waarom mensen zoveel tijd steken ik het blijven beargumenteren dat er niets meer is dan de empirische waarheid van de objectieve causaliteit en de stoffelijke realiteit.
Heb je volkomen gelijk in - maar als meerdere mensen in hun subjectieve waarneming hetzelfde waarnemen, kun je toch spreken van een objectieve waarneming. Alweer een voorbeeldje: Als ik zeg "stoel" zul jij misschien denken aan een keukenstoel, en ik aan een Chesterfield-fauteuil. Dat is onze subjectiviteit. Maar als ikquote:Dat terwijl die causaliteit en dat realiteitsbeeld toch slechts verkregen kunnen worden door middel van een subjectieve waarneming (namelijk, via de eigen zintuigen, en via de eigen gedachtes). En daarmee dus een afgeleide, een onderdeel, een construct zijn van een veel grotere subjectieve realiteit.
Zie bovenstaand: Eerst proberen subjectiviteit te objectiveren, dan kunnen we er daarna oeverloos over verder ouwehoeren. Of nieuwehoeren, natuurlijk. Omdat jij dat echter donders goed weet, blijf jij helaas zo lang als ik je "ken" al alles proberen om de objectiviteit te torpederen door van tevoren al aan te geven dat het iets volkomen anders, en onverenigbaars, is met subjectiviteit... wat een ander leuk voorbeeld weer is - jij "kent" mij ook, je herinnerde je eerdere discussies met mij, en je hebt je dus een beeld van mij gevormd. Ik ben er vrij zeker van dat jouw beeld van mij anders is dan de werkelijkheid; dan mensen die me in levende lijve kennen zullen zeggen. Wat is dan "waar" - jouw beeld van mij, of de echte DzjieDub (die overigens nu even de stad ingaat om boodschappen te doen en een leuk boekje te kopen om het weekend mee door te komen. Tien punten voor Iteejer als hij op grond van zijn kennis van mij raad wat voor soort boek het is, twintig als hij auteur en/of titel raadtquote:Merkwaardig blijtf het, dat dit deelprodukt mensen dermate in de ban kan krijgen dat die mensen het deelprodukt als dé enige en totale waarheid gaan beschouwen; en het subjectieve gaan afwijzen. Het subjectieve, dat wél de basis is van iedere aarneming, dus ook van de gehele objectiveit.
Als het aankomt op de gedachte over graancirkels delen een aantal mensen toch dezelfde mening wat ik hier meekrijg. Je hebt hier 2 partijen. De gelovers en de niet gelovers. Is het dus makkelijker om niet te geloven?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:08 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
dat komt omdat die objectieve causaliteit en stoffelijke realiteit voor iedereen geldt. Zoals ik al eerder gezegd heb, jouw subjectieve realiteit blijf ik vanaf; ik kan daar niets zinnigs over zeggen. Op het moment dat jij iets met iemand deelt echter, valt het - bij definitie - buiten het subjectieve bereik.
Om een klein voorbeeldje te geven, misschien is in jouw subjectieve realiteit Polen wel afgelopen zondag wereldkampioen geworden. Maar in die realiteit sta je toch echt alleen.
Ik heb gelezen in een interview met een Engelse boer dat ie zelfs camera's heeft opgehangen, hij was er meer dan zat van dat er ieder jaar weer cirkels op zijn veld verschenen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:57 schreef Rasing het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er nooit iemand betrapt is?
hee, dit plaatje ben ik nog nooit tegen gekomenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:02 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Men denkt dat het beschadigde stukje (EELIJ?E) wellicht BELIEVE zou kunnen zijn.
Maar dat lijkt weer niet te passen in het stuk wat er ligt:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hij is bijna hetzelfde
Maja, het omvallen blijft wel raadselachtig inderdaad.
dat is een erg onwaarschijnlijke aanname. Het zou juist wel nieuws zijn, er wordt al langer op geaasd om de makers te ontmaskeren. Alleen nog niet gelukt tot nu toequote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:29 schreef bonke het volgende:
[..]
waarschijnlijk zijn er genoeg betrapt tijdens het maken van een mooi graanobject
maar dat is geen nieuws
het is pas nieuws als dat ding af is en er een boel mensen rare dingen omheen gaan denken
ik vind jouw posts nog steeds een hoog 'hullie en zullie' gehalte hebbenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:38 schreef bonke het volgende:
[..]
lees de laatste pagina van het vorig topic eens door, dan weet je ook waarom het mij onmogelijk lijkt dat er aliens zijn die die dingen maken
ik heb een aantal keren een feit gegeven van hoe die dingen ook gemaakt kunnen worden maar jullie blijven er omheen zweven ( op een enkeling na )
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef bonke het volgende:
[..]
heb je er weer een die iemand die zijn verstand gebruikt voor irritant uitmaakt
das een gewoonte in truth he![]()
Het hangt er wel van af wat voor gewas het is.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:17 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Nee hoor, je kunt makkelijk een graanveld in lopen zonder sporen achter te laten.
Bron: schoonfamilie, boeren![]()
ja, dat slaat idd nergens opquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:12 schreef huupia34 het volgende:
[..]
bravo, je hebt het opgelost![]()
een boer die expirimenteerd met zijn gewas![]()
getuigen zijn leugenaars![]()
heksenkringen![]()
bonke heeft de zaak opgelost dus er kan een slotje op dit topic(sarcasme mode)
Ben ook geen agrarier, maar heb veel op het land gewerkt vroeger. Heb je wel eens gezien hoe een omgeploegd veld eruit ziet? Daar blijft echt niet op exact dezelfde plaats onkruid groeien hoor, in zo'n ingewikkeld patroon zeker niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:03 schreef DzjieDub het volgende:
Marietje, ik ben geen agrarier, maar zou zo'n ghostcirkel kunnen ontstaan door, als er een graancirkel heeft gelegen, op die plaats onkruid groeit - ongehinderd door het (hoge) graan? Volgend jaar zou - ondanks ploegen - nog steeds onkruid op zo'n plaats groeien - maar minder dan het jaar ervoor - waardoor de omtrek zichtbaar zou blijven. Alweer, dit is een slag in de lucht, wellicht zit er op Fok iemand die op de landbouwuniversiteit heeft gezeten en z'n licht op deze zaak kan schijnen. Maar het werkt op die manier op het grasveld van m'n ouders - zij het dan niet met graancirkels natuurlijk
En kort samenvattinkje wat ik laatst las en het mooi op een rijtje zet:quote:In het vorige deel werd diverse malen gewezen op "echte" graancirkels, die dus niet door mensenhanden gemaakt zouden (kunnen) zijn. Wat ik nog nergens gelezen heb, is hoe deze zich dan onderscheiden van de andere, wel door mensen gemaakte cirkels. Kan iemand dat even aangeven?
Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog nooit iets gelezen heb over graancirkels op militaire terreinen. Maar ik ga er naar op zoekquote:Nog even een 'kleine' opsomming van effecten die een "ware" graancirkel kenmerken tov de nepperds:
* graan is gebogen en niet geknakt. Geen voetsporen te bekennen. Ook in graan zonder de toegang van tractorsporen. Graan blijft ook gebogen doorgroeien tot het herplant is. Geknakt graan zoals met planken wordt gemaakt, gaat na een tijdje weer rechtop groeien.
* Ook vegetatie dat eigenlijk te stijf is om gebogen te worden is abnormaal 90 graden gebogen. Normaal zou deze vegetatie al breken bij 45 graden.
* Electromagnetische afwijkingen, rare metingen, EM fluxen in de directe omgeving van de cirkel. Vier tot vijf keer dan je normaal zou verwachten.
Apparatuur raakt soms in de war of functioneert niet.
* Verhoogde radioactiviteit (beta/alfa) in de cirkel. Vreemde radioactieve isotopen aanwezig zonder dat hier een verklaring voor is.
* Graancirkels op de meest vreemde plekken. Binnen de hekken van zwaar beveiligde militaire omgevingen, degeen met mijnvelden, electrische hekken en gewapende bewakers.
* Het graan is op cellulair niveau veranderd. Niet alleen zijn er extra knopen in de stengel, ze zijn ook groter dan normaal en op celniveau zijn er abnormaliteiten.
* De grond in de cirkel is tot op enkele centimers ondergrond gekristalliseerd. Volgens theorien is alleen microgolf-straling hiertoe in staat.
* De grond is extreem uitgedroogd, zelfs als het geregend heeft en de omringende grond doordrengt is.
* Vreemd geluid dat soms van de graancirkel af komt. Een toon op 5-6 KHz emaneert van cirkel zonder hier een verklaring voor kan worden gegeven.
* Fysiologische reacties: misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid. Niet alleen mensen; honden en katten die ziek en geagiteerd worden, vee wat zich vreemd en aggressief gaat gedragen.
* Complexiteit. Een vlieger vloog eens over stone henge, keerde 10 min. later terug en zag dat er in de tussentijd, pal naast stone henge, een gigantische "cirkel" van meer dan 100 cirkels was ontstaan. Stone henge is altijd druk bezocht met toeristen. Afgezien dat dit bijna niet binnen 10 min. gemaakt kan zijn, hadden mannen met planken nogal opgevallen op die plaats.
Dit laat overige mathematsche en geometrische (subjectieve) observaties nog buiten beschouwing.
Graag, ik kan niks vinden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:14 schreef huupia34 het volgende:
[..]
er zijn ook formaties gevonden waar geen traktorsporen zijn. kwam er gister nog een tegen op de canadese graancirkel site.
zal hem later vandaag hier posten
Zie nu pas dat hotlinking niet mogelijk is van die sitequote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:05 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
hee, dit plaatje ben ik nog nooit tegen gekomen![]()
Ik zag 'm gewoon hoorquote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:01 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Zie nu pas dat hotlinking niet mogelijk is van die site. Ik heb het plaatje maar even elders geparkeerd.
Ik had het over graan, tarwe wordt op een andere manier gezaaid.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:31 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Het hangt er wel van af wat voor gewas het is.
Ik ben zelf 2 keer op een akker geweest waar het graan/tarwe (weet niet wat het was) dicht op elkaar stond, en daar kon je dus niet doorheen lopen zonder een spoor achter te laten.
Idem dito voor koolzaad bijvoorbeeld.
Wat je zegt klopt dus niet.
Ja, maar omdat het hier over graancirkels gaat en die in allerlei gewassen verschijnen, leek het me wel relevant om dit even toe te voegen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik had het over graan, tarwe wordt op een andere manier gezaaid.
En zo verschilt het bij ieder gewas.
Sja...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:07 schreef Lilith-Wicca het volgende:
De graancirkel in Zevenbergen is ook gemeld door RvdB, lees ik net.
Toeval?
Dat is iig niet gewoon platgetrapt nee. Ziet er vreemd uit.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:32 schreef Marietje_34 het volgende:
@ APK en NorthernStar:
deel van een formatie die een paar dagen terug is verschenen in GB, dit krijg je ook niet voor elkaar met plank&touw:
[afbeelding]
Groeit er graan op militaire terreinen dan??quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:43 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog nooit iets gelezen heb over graancirkels op militaire terreinen. Maar ik ga er naar op zoek
En gewoon @ random rondspringen in die cirkel? Hoe ziet dit er in de lucht uit, misschien heeft het wel een mooi effect, dat ze het daarom doen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:32 schreef Marietje_34 het volgende:
@ APK en NorthernStar:
deel van een formatie die een paar dagen terug is verschenen in GB, dit krijg je ook niet voor elkaar met plank&touw:
[afbeelding]
Ik heb mijn mening over RvdB bijgesteld. Ik denk dus echt niet dat hij een oplichter is. Voorheen vaker beweerd van wel in die vorige topics toendertijd, maar dat kwam vooral omdat er een bepaalde sfeer was gecreeërd door de starter de hele tijd, die dwangmatig het topic steeds opnieuw leven inblies en opende.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:12 schreef Marietje_34 het volgende:
Er zouden 2 redenen kunnen zijn dat RvdB dit heeft gemeld:
- hij heeft ze zelf gemaakt (lijkt mij nog steeds niet zo waarschijnlijk)
- hij heeft op wat voor manier dan ook geweten dat ze er kwamen
geen idee, maar in gras kan natuurlijk net zo goed een cirkel verschijnen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:39 schreef Rasing het volgende:
[..]
Groeit er graan op militaire terreinen dan??
nog wat foto's van deze cirkel:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
En gewoon @ random rondspringen in die cirkel? Hoe ziet dit er in de lucht uit, misschien heeft het wel een mooi effect, dat ze het daarom doen.
het zijn trouwens allemaal ineengedraaide plukjes, die krijg je dus niet door er in te gaan staan springenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
En gewoon @ random rondspringen in die cirkel? Hoe ziet dit er in de lucht uit, misschien heeft het wel een mooi effect, dat ze het daarom doen.
Hoezo niet gelukt?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:14 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat is een erg onwaarschijnlijke aanname. Het zou juist wel nieuws zijn, er wordt al langer op geaasd om de makers te ontmaskeren. Alleen nog niet gelukt tot nu toe![]()
Vreemd dat de middelste (grote) cirkel wel gewoon plat is en de andere twee niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
nog wat foto's van deze cirkel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En blijkbaar kunnen ze het doen zonder opgemerkt te worden, zelfs als mensen op zoek zijn naar bedrog:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:34 schreef ATuin-hek het volgende:
Hoezo niet gelukt?Er zijn al redelijk wat geclaimde cirkels. Tis zelfs al een keer op tv voorgedaan hoe zoiets aan wordt gepakt.
http://www.circlemakers.org/freddy2.htmlquote:As we suspected people were about at Avebury that night. Crop circle enthusiast Chad Deetkin reported being there for several hours on the Art Bell radio show "Dreamland" on 15 August 1999 in an interview with Linda Howe: "And Linda I can tell you we were so close we were probably the distance of a housing city block, which is what, a 1000ft at the most, away from where this thing appeared and when you think about it in the light of a full moon we could see the field very clearly. And there was nobody there, and even after we'd left about ah - it was about quarter to twelve when we left, we circled the whole area several times in our car because we just wanted to see if anything was happening, it was such a strange night. And we came back, it would have been twelve thirty or so and there was still nothing there. "
Linda Howe called our claim a "patently false story" and was backed up by Whitley Strieber, the well known abductee and author who presented that edition of Dreamland. On the same programme others were also alleged to have been walking late that night and saw nothing.
hoezo?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:47 schreef APK het volgende:
Huupia, wat zit je te prutsen met image tags joh.
Er staat altijdquote:
Als je door je oogharen kijkt lijkt het wel een portret van Van Basten!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:48 schreef huupia34 het volgende:
[[url=
kijk en huiver, dit is gewoon gevlochten
Deze heeft veel weg van een borduurwerk. Ik zou bijna zeggen dat het een foto is van een borduurwerk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:48 schreef huupia34 het volgende:
[[url=
kijk en huiver, dit is gewoon gevlochten
Op zich wel handig. De foto verschijnt in de quote zodat iedereen weet waar je precies op reageert.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Er staat altijd
[[url= en ]afbeelding[/url]] voor en achter de foto.
Normaal gesproken zie je dat niet
Je hebt dubbele [img] tags gedaan, twee ervoor en twee erachter.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:57 schreef huupia34 het volgende:
moet ik die img tags weghalen? , ik upload via tinypic.com
dat weet ik, maar ik bedoel dus dat er nog nooit iemand betrapt is tijdens het maken van de cirkels die als echt worden beschouwd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoezo niet gelukt?Er zijn al redelijk wat geclaimde cirkels. Tis zelfs al een keer op tv voorgedaan hoe zoiets aan wordt gepakt.
Van mij hoef je ze niet weg te halen, maar blijkbaar geeft tinypic al image tags als je het daar uploadquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:57 schreef huupia34 het volgende:
moet ik die img tags weghalen? , ik upload via tinypic.com
kloptquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef APK het volgende:
[..]
Van mij hoef je ze niet weg te halen, maar blijkbaar geeft tinypic al image tags als je het daar upload
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:45 schreef APK het volgende:
[..]
En blijkbaar kunnen ze het doen zonder opgemerkt te worden, zelfs als mensen op zoek zijn naar bedrog:
[..]
Betrapt niet voor zover ik weet. Wat echter wel iig 1 maal gebeurt is is dat een expert een cirkel 'echt' vond (als in niet gemaakt door mensen) terwijl deze toch echt door mensen was gemaaktquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:03 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat weet ik, maar ik bedoel dus dat er nog nooit iemand betrapt is tijdens het maken van de cirkels die als echt worden beschouwd.
Volgens Bonke omdat dat geen nieuwswaarde zou hebben, wat dus niet zo is.
Daar staan volgns mij wel sporen op, ze zijn alleen lastig te zien.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:12 schreef huupia34 het volgende:
een aantal posts terug heb ik een afbeelding gepost van een pictogram waar geen trekkersporen te zien zijn.
het bestaat dus, niemand nog op gereageerd
ierdeen maakt wel eens een fout, niet?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Betrapt niet voor zover ik weet. Wat echter wel iig 1 maal gebeurt is is dat een expert een cirkel 'echt' vond (als in niet gemaakt door mensen) terwijl deze toch echt door mensen was gemaaktDe makers hadden een serie foto's geschoten tijdens het maken.
sorry, had 'm ff over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:12 schreef huupia34 het volgende:
een aantal posts terug heb ik een afbeelding gepost van een pictogram waar geen trekkersporen te zien zijn.
het bestaat dus, niemand nog op gereageerd
ik zie alleen een pad in het midden, maar dat maakt deel uit van het pictogramquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar staan volgns mij wel sporen op, ze zijn alleen lastig te zien.
moment..
Ze zijn lastig te zien, ik heb er stipjes langs gezet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:18 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ik zie alleen een pad in het midden, maar dat maakt deel uit van het pictogram
idd, je hebt gelijkquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze zijn lastig te zien, ik heb er stipjes langs gezet.
[afbeelding]
Daswaarquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:16 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ierdeen maakt wel eens een fout, niet?
gebeurt in de kunstwereld geregeld dat "experts" een schilderij echt verklaarden en dat later een neppert bleek.
voor sommige constructies heb je ook geen trekkersporen nodig hoorquote:
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:05 schreef bonke het volgende:
[..]
maarja dat zal dan wel weer ff tever gaan
Ik vind het leuk om zo'n user ff te vertellen dat hij totaal fout zitquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:12 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
psst...blijf bij je nieuwe aanpak![]()
over saai gesprokenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:11 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Jou visies gaan te ver
Beeld jezelf niets in
Je zit aan de oppervlakte van het bestaan
Je zit zo ver op de oppervlakte. Dat je niet eens 1 mm kunt spitten
Kun je niets aandoenDe een heeft talent en de ander niet
Ook skepsis heeft het talent van spitten niet. Die mensen leven zo in de realiteit. Dat ze bijna saai te noemen zijn![]()
Dromenvanger saaiquote:
Ja, je hebt gelijk, vind ik.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze zijn lastig te zien, ik heb er stipjes langs gezet.
[afbeelding]
Je kunt als je goed kijkt ook zien dat die strepen ook dóór de cirkel verdergaan. Ik zie ze er overigens weer niet úitkomen, maar dat kan ook aan de kwaliteit van het plaatje liggenquote:Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, vind ik.
Maar zou dat dus betekenen dat die formaties met een traktor of zoiets gemaakt worden?
Het is ook geen conclusie maar meer een vraag.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:49 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Je kunt als je goed kijkt ook zien dat die strepen ook dóór de cirkel verdergaan. Ik zie ze er overigens weer niet úitkomen, maar dat kan ook aan de kwaliteit van het plaatje liggen
Je laatste conclusie snap ik alleen niet helemaal..
Tractors lijken me wat zwaar voor het cirkelwerk, je moet het gevaarte ook met zo min mogelijk sporen weer uit het hoge graan slepenquote:Op zondag 16 juli 2006 00:57 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Het is ook geen conclusie maar meer een vraag.
Men gaat er in de meeste gevallen vanuit dat de cirkels "met de hand" gemaakt zijn.
Zou het dan ook zo kunnen zijn dat er gebruik gemaakt wordt van machine's ?
Weet niet of ik het rond die tijd red, misschien ben ik er iets laterquote:O ja, wij zijn er morgen om ong, 14.00 uur
Je kunt er imo geen conclusies aan verbinden. Ik zag alleen sporen (weet niet eens of het een traktorspoor is) door het veld lopen en reageerde op "waar geen trekkersporen te zien zijn". Verder zegt het niks volgens mij. Ik zou er tenminste geen enkele betekenis aan durven verbinden.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Maar zou dat dus betekenen dat die formaties met een traktor of zoiets gemaakt worden?
Ik verbind nergens conclusies meer aan na vanavondquote:Op zondag 16 juli 2006 01:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je kunt er imo geen conclusies aan verbinden. Ik zag alleen sporen (weet niet eens of het een traktorspoor is) door het veld lopen en reageerde op "waar geen trekkersporen te zien zijn". Verder zegt het niks volgens mij. Ik zou er tenminste geen enkele betekenis aan durven verbinden.
Ik sluit me aan bij Steve Alexander
"Lots of people think crop circles are man-made, but the jury's still out for me."
quote:Op zondag 16 juli 2006 01:25 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik verbind nergens conclusies meer aan na vanavond![]()
Heb een hele avond zitten "bomen" met boeren.
Die verklaren ook heel simpel die geknakte en verlengde stengels.
Die zeggen ook; " Oo, zoiets kan ik ook maken met m'n dosser of met m'n ploeg in een bepaalde stand".
Wat moet je dan geloven he?
quote:Op zondag 16 juli 2006 01:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je hebt wat 'research' gedaan vanavond?![]()
Tja, mensen kunnen 'graancirkels' maken. Maar dat wisten we eigenlijk al.
Dat is dus precies wat mij vanavond ook verteld is.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:40 schreef DzjieDub het volgende:
nou ja, ik herinner me een interview met een graanspecialist - hij werkt aan een universiteit en teelt nieuwe graansoorten - op National Geographic, die ook zei dat de "knopen" die gevonden worden, groeiknopen zijn. Als het graan is beschadigd is het goed mogelijk dat ze vanuit die knopen in een andere richting verder groeien. Dat geeft ook alweer een "normale" verklaring.
Daar had ik ook al aan gedacht, aangezien ik het regelmatig bij mijn eigen planten waarneem als ik iets afbreek of snoei.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:44 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Dat is dus precies wat mij vanavond ook verteld is.
Wisten de eters uit welk veld het graan kwamquote:Op zondag 16 juli 2006 02:49 schreef merlin693 het volgende:
ik ben ook niet een groot "gelover" van buitenaardse intermenging met dit fenomeen.....maar vond het wel grappig dat de BBC een experiment heeft gedaan om brood te bakken van graan uit een door "believers" geziene echte circle en uit een normaal veld waarbij de conclusie was dat het graan gebruikt herkomend van in de "believers" circle helemaal niet smaakte
Er waren neem ik dan aan meerdere broden van graan uitquote:Op zondag 16 juli 2006 02:49 schreef merlin693 het volgende:
ik ben ook niet een groot "gelover" van buitenaardse intermenging met dit fenomeen.....maar vond het wel grappig dat de BBC een experiment heeft gedaan om brood te bakken van graan uit een door "believers" geziene echte circle en uit een normaal veld waarbij de conclusie was dat het graan gebruikt herkomend van in de "believers" circle helemaal niet smaakte
Ryanquote:Op zondag 16 juli 2006 11:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er waren neem ik dan aan meerdere broden van graan uit
1. 'echte' cirkel
2. nep cirkel (erkend door mensenhanden gemaakte cirkel dus) en
3. normaal veld zonder cirkels???
En deelnemers aan de proef waren zowel believers als non-believers?
Dit is alleen geen volledige informatiequote:Op zondag 16 juli 2006 01:40 schreef DzjieDub het volgende:
nou ja, ik herinner me een interview met een graanspecialist - hij werkt aan een universiteit en teelt nieuwe graansoorten - op National Geographic, die ook zei dat de "knopen" die gevonden worden, groeiknopen zijn. Als het graan is beschadigd is het goed mogelijk dat ze vanuit die knopen in een andere richting verder groeien. Dat geeft ook alweer een "normale" verklaring.
dat is inderdaad iets waar ik me ook over blijf verbazen. Zoals Huupia in het vorige topic ook al zei, er is weinig animo voor onder de 'gevestigde wetenschappers'. Misschien is men bang de handen te branden aan iets dat over het algemeen bij voorbaat al belachelijk wordt gemaakt door de grote massa?quote:@ Marietje, die lijst die je gaf klinkt heel interessant, maar een aantal dingen is dus te verklaren zonder je toevlucht te nemen tot het onverklaarbare, en de andere items die je noemt - straling, elektromagnetisme, gekristalliseerde grond e.d. zij allemaal objectief te onderzoeken. Toch wordt het niet serieus genomen door het merendeel van de reguliere wetenschap.
Dit is dus niet waar. Al een aantal jaren wordt er door een paar wetenschappers onderzoek uitgevoerd. Er zijn wel degelijk resultaten geboekt en vreemde zaken aangetoond. Opmerkelijk is ook hoe er wordt getracht deze wetenschappers hun reputatie in diskrediet te brengen, daar hebben we het in het vorige topic ook al over gehad.quote:Dat komt niet omdat er van tevoren gedacht wordt "het is toch niets", dat komt omdat er nog nooit is aangetoond dat er iets aan de hand is. Hoe vaak moet er getest worden voordat "men" overtuigd is dat er niets bovennatuurlijks aan de hand is?
quote:Een zeer recente geologische studie toont een verhoogde kristallijne ordening van kleimineralen in de bodem van graancirkels. Normaliter is dit alleen te vinden in sedimentair gesteente dat honderden jaren is blootgesteld aan de enorm hoge temperaturen van de aardkern en de druk van bovenliggend gesteente. De resultaten van dit XRD-onderzoek (X-Ray Diffraction) zijn recentelijk wetenschappelijk gepubliceerd en opgenomen op www.bltresearch.com.
Nee, geen touwtjes of elastiekjesquote:Die andere foto, met die "plukken" - hoe worden die bij elkaar gehouden? Als er een touwtje / elastiekje omheen is gebonden lijkt me dat een redelijk snelle methode.
nee, op velden met gewassen zijn altijd trekkersporen omdat boeren nu eenmaal moeten zaaien en beregenen.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dat is écht een mooi kunstwerk!quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Atuniel het volgende:
Oeh, was deze al voorbij gekomen?
http://www.seriewoordenaa(...)asp?InleidingKey=115
da's ook een hele bijzondere iddquote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Atuniel het volgende:
Die had ik al eens gezien ja, geweldig mooi.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:11 schreef Atuniel het volgende:
Daar is gewoon minimaal een ton graan naar de klote geholpen.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:23 schreef Lynx666 het volgende:
Nu bij Editie NL op RTL4 een itempje over graancirkels
Mja, ze benadrukken wel erg dat het in overeenstemming met de boer gemaakt isquote:Op maandag 17 juli 2006 18:26 schreef Recovering het volgende:
[..]
Daar is gewoon minimaal een ton graan naar de klote geholpen.
Dat die boer RTL4 niet aanklaagt..
quote:
Ow, dat had ik effe niet meegekregen, ik zette rtl pas aan toen jij je post postte.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:28 schreef Lynx666 het volgende:
Mja, ze benadrukken wel erg dat het in overeenstemming met de boer gemaakt is
Zo ongeveerquote:Op maandag 17 juli 2006 17:44 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Die had ik al eens gezien ja, geweldig mooi.
Stelt die cirkel niet de maya-kalender voor?
quote:It seems to be just a large "calendar clock", with time shown in four different units (analogous to days, hours, minutes or seconds) along the outside, plus a 'moving clock mechanism' in the center.
het lijkt me toch bijzonder lastig om dat in een nachtje te maken, in het donker en zonder betrapt te worden. Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar tochquote:
Ik zou bijna zeggen.. ook na het lezen van het artikel, rekeninghoudend met de graden... dat het haast.... ja haast onmogelijk mensenwerk kan zijn geweestquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:10 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
het lijkt me toch bijzonder lastig om dat in een nachtje te maken, in het donker en zonder betrapt te worden. Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar toch
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:24 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen.. ook na het lezen van het artikel, rekeninghoudend met de graden... dat het haast.... ja haast onmogelijk mensenwerk kan zijn geweest
altijd weer die kaboutertjes hequote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:24 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen.. ook na het lezen van het artikel, rekeninghoudend met de graden... dat het haast.... ja haast onmogelijk mensenwerk kan zijn geweest
Ik zag het ook al ja. Maar... we blijven kritischquote:
Aha ok.. dit is zo te zien vanaf dezelfde lokatie gefotografeertquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:48 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik zag het ook al ja. Maar... we blijven kritischmisschien was het wel heel stoffig daar, ofzo
zijn dit fokkers op de foto?quote:
Die eerste is dus de cirkel die voor Editie NL is gemaakt, zie een aantal posts terugquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:36 schreef Marietje_34 het volgende:
NIEUWSFLASH:
er zijn weer 2 nieuwe cirkels gemeld, 1 in Zeeland die als mensenwerk ontmaskerd is:
http://www.dcca.nl/2006/dreischor/dreischor-nl.htm
En weer een cirkel gemeld door -jawel- RvdB...waarvan de onderzoeker denkt dat het hier wel om een 'echte' gaat. Ik lees alleen (nog) niets over verlengde knopen in het graan..?
http://www.dcca.nl/2006/ettenleur/ettenleur-nl.htm
Nee, niet dat ik weet. Over deze cirkel werd hier nog niet gesproken iig, toen deze foto werd gemaakt.quote:
en geen orbs idd. Misschien omdat hier minder mensen aan het rondstampen zijn...?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:52 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Aha ok.. dit is zo te zien vanaf dezelfde lokatie gefotografeert
[afbeelding]
Zou zo maar kunnen inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:58 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
en geen orbs idd. Misschien omdat hier minder mensen aan het rondstampen zijn...?
Ze zijn echt. Allemaal gemaakt door getalenteerde mensen.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:28 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Mja, ze benadrukken wel erg dat het in overeenstemming met de boer gemaakt is
Jammer dat ze er toch bij vermelden dat álle graancirkels óveral nep moeten zijn...
truequote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:41 schreef Champloo het volgende:
[..]
Ze zijn echt. Allemaal gemaakt door getalenteerde mensen.
Orgon is de energiebron ontdekt door de notoire leerling van Freud: Wilhelm Reich.quote:Met een pendel kan je de intensiteit van straling van een mens, plaats, plant of voorwerp meten. Eén van de meetschalen die hiebij gebruikt worden om te weten "hoe veel" is de biometer ontwikkeld door de fransman André Bovis. Hij gebruikte als eenheden de ångström zoals die toen ook werd gebruikt voor licht. Na hem heeft de natuurkundige Simonéton beseft dat de ångström geen juiste eenheid was; het was iets anders en hij noemde ze bovis eenheden.
De schaal van de biometer loopt meestal van 0 tot 18000. Per defenitie is de waarde 6500 het neutrale punt. Goed gezonde mensen hebben een boviswaarde tussen de 7000 en 8000. In het centrum van het labyrint in de kathedraal van Chartres (Frankrijk) schijnt men een waarde van 18000 gemeten te hebben; een waarde van een krachtplaats.
Hieronder vind je een plaatje van een (oude) biometer met ångström eenheden en daaronder een ronde biometer. Helemaal onder aan de pagina een foto van het labyrint van Chartres.
ja, en het jaar erop weer zekerquote:Op maandag 11 december 2006 16:24 schreef bonke het volgende:
wat is daar gek aan?
door mensenhanden gemaakt
jaar later weer te zien omdat de boer zijn land niet goed omgeploegd had
weerleg het dan, en verklaar die afwijkingenquote:Op maandag 11 december 2006 18:58 schreef bonke het volgende:
Worden graancirkels door mensen gemaakt?
aantal pagina's: 2
Nee, het gros niet. Van de ruim 300 formaties die wetenschappelijk werden onderzocht door Dr. William Levengood van het BLT Research Team, bleek slechts 6% 'verdacht' te zijn. Zij vertoonden niet de biofysische afwijkingen die in echte graancirkels gevonden worden (zie Anomalieën). Deze 6% betrof hoogstwaarschijnlijk graancirkels die door mensen waren gemaakt (de zgn. 'hoaxes': nepformaties).
ammehoela
die discussie is hier allang gevoerd.quote:Op maandag 11 december 2006 19:03 schreef bonke het volgende:
http://www.skepsis.nl/cirkelmakers.html
hier word verteld hoe ze die dingen maken
Heb je daar een voorbeeld van?quote:Op maandag 11 december 2006 21:42 schreef huupia het volgende:
[..]
die discussie is hier allang gevoerd.
voor de duizendste keer. er zijn mensen die graancirkels maken, echter kan daarmee lang niet alle formaties worden verklaard.
Huhquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:45 schreef Masta-t het volgende:
Misschien stellen we met zijn allen wel de verkeerde vraag.
We zijn nu al tientallen jaren een welles nietus discussie aan het voeren met non-believers / believers.
We missen de keiharde bewijzen om te bewijzen dat het niet menselijk is, en we hebben bewijzen die de menselijke productie wel heel lastig maakt (niet onmogelijk, want niets is onmogelijk).
Misschien moeten we de vraag veranderen.
Als de origine non-human is, wat is dan het DOEL van een graancirkel? beantwoord die vraag, en we zijn er vanaf.
Dat moet dan toch dat "meer wat tusen hemel en aarde is" zelf doen???quote:Op dinsdag 12 december 2006 09:54 schreef totsy het volgende:
[..]
HuhWist jij dat nog niet ?
![]()
Mensen te laten inzien dat er meer is tussen hemel en aarde![]()
![]()
![]()
Dat doet het tochquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat moet dan toch dat "meer wat tusen hemel en aarde is" zelf doen???
Ja.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:07 schreef totsy het volgende:
[..]
Dat doet het toch![]()
Heb jij die video met de draaiende witten bollen dan niet gezien , die hier al honderd malen op alle forums is verschenen ?
![]()
Wie vraagt er nou bnaar bewijs ? jij , hij of zijquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja.
PS heb je slaap? Je gaapt nl..
Serieus: is dat het bewijs dat er meer is tussen hemel en aarde, volgens jou?
Ik ben wel een scepticus toch.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:12 schreef totsy het volgende:
[..]
Wie vraagt er nou bnaar bewijs ? jij , hij of zij![]()
Ik niet toch .
Wie niet horen wil , moet voelen .
En zo is het met bewijs ook .
Uitsluitend hardleerse sceptici eisen bewijzen![]()
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:40 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Het bericht in de code: "Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)"
(bron)
[afbeelding]
Staat er dan ergens dat die afbeelding in 1 nacht-je tijd is uitgezet?quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:17 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Deze afbeelding is waarlijk een geweldig staaltje werk.
Ik werk zelf bij een ingenieurs/architektenbureau en heb veel met onze eigen afdeling van de landmeetkundige dienst te maken, maar een afbeelding zoals deze is niet mogelijk middels de huidige (moderne) landmeettechnologie uit te zetten binnen één nachtje tijd. Wij zijn dan ook werkelijk zeeeer jalours op diegene die zo'n afbeelding, in zo'n korte tijd uit zou kunnen zetten, we willen ze graag in dienst hebben!
De natuur is sterker dan de mens , die denkt met zijn klein verstandje , datwist je toch ook al ?quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:15 schreef Ryan3 het volgende:
![]()
[..]
Ik ben wel een scepticus toch.
Sorry.
Het is sterker dan ik ben..
Dat ja.quote:Op maandag 11 december 2006 21:42 schreef huupia het volgende:
[..]
die discussie is hier allang gevoerd.
voor de duizendste keer. er zijn mensen die graancirkels maken, echter kan daarmee lang niet alle formaties worden verklaard.
't is in ieder geval wel een aanwijzingquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja.
PS heb je slaap? Je gaapt nl..
Serieus: is dat het bewijs dat er meer is tussen hemel en aarde, volgens jou?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat er dan ergens dat die afbeelding in 1 nacht-je tijd is uitgezet?
Hoe kun je dat nou weten als je er niet bij was.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:24 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
Ja, en zo zijn er meer. Maar daar kom ik later op terug met goeie voorbeelden![]()
Als mens kun je toch een redelijke mate van controle uitoefenen op de natuur.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:20 schreef totsy het volgende:
[..]
De natuur is sterker dan de mens , die denkt met zijn klein verstandje , datwist je toch ook al ?![]()
Of moet je dat nog ervaren ?![]()
Ik heb toen dat pictogram verscheen, het verslag gelezen op www.cropcircleconnector.com en daarin werd vermeld dat getuigen hadden verklaard dat dat pictogram er s'avonds nog niet was, dat werd door meerdere bronnen bevestigd....dat moet je dan maar geloven denk ik....quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Staat er dan ergens dat die afbeelding in 1 nacht-je tijd is uitgezet?
Dat weet ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:39 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Ik heb toen dat pictogram verscheen, het verslag gelezen op www.cropcircleconnector.com en daarin werd vermeld dat getuigen hadden verklaard dat dat pictogram er s'avonds nog niet was, dat werd door meerdere bronnen bevestigd....dat moet je dan maar geloven denk ik....
Wat een onzin, als wij geen zin hebben in natuur hebben we het in no time vernietigd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:20 schreef totsy het volgende:
[..]
De natuur is sterker dan de mens , die denkt met zijn klein verstandje , datwist je toch ook al ?![]()
Of moet je dat nog ervaren ?![]()
Klop niet , want wij hebben soms al uren en uren naar sommige cirkels moeten zoeken, ...én toch gevondenquote:Op dinsdag 12 december 2006 10:45 schreef john6 het volgende:
Het frapante is dat de cirkels die wij tegen komen in de velden bij ons in de buurt, altijd tegen een helling aanlliggen zodat ze goed te zien zijn. Vervolgens liggen ze altijd in een spuitspoor.
En het bijzondere is dat ze altijd in een tarweveld zijn gemaakt, je komt ze nooit in een gersteveld tegen. Prikt ET wat te veel ?
Dat er meer is tussen hemel en aarde geloof ik best, maar graancircels gemaakt door ...... ?? nee geloof ik niet
Ja, maar dat is onze natuur natuurlijk hè.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:53 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Wat een onzin, als wij geen zin hebben in natuur hebben we het in no time vernietigd.
Waarom anders al die druktemakers over het milieu, dieren etc. ?
Ik zeg niet dat wij mensen slim zijn hoor, maar je moet onze ingrijpende vermogens niet onderschatten.
Het is makkelijk genoeg om met 1 druk op de knop de halve aarde weg te halen.
1 engel vernietigt met 1 blik de ganse aardequote:Op dinsdag 12 december 2006 10:53 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Wat een onzin, als wij geen zin hebben in natuur hebben we het in no time vernietigd.
Waarom anders al die druktemakers over het milieu, dieren etc. ?
Ik zeg niet dat wij mensen slim zijn hoor, maar je moet onze ingrijpende vermogens niet onderschatten.
Het is makkelijk genoeg om met 1 druk op de knop de halve aarde weg te halen.
goed lezen, ik heb duidelijk gezegd, de circels wat wij hier tegenkomen. Daarbij zijn wij ze nog niet tegengekomen als wij het oogsten zijn op stukken wat niet overzichtelijk zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:53 schreef totsy het volgende:
[..]
Klop niet , want wij hebben soms al uren en uren naar sommige cirkels moeten zoeken, ...én toch gevonden![]()
Maar of je een believer bent of een disbeliever, dat doet geen afbruek op het feit dat dat pictogram daar toch verschenen is en niet alleen die, maar natuurlijk meerdere pictogrammen die in de tijd verschenen zijn.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat weet ik helemaal niet.
Ik bedoel als je ervanuit gaat dat het door mensenhanden is aangelegd dan moeten die getuigen inaccuraat zijn.
Kunnen getuigen inaccuraat zijn?
Ja, denk ik.
Waarom? Omdat ze er baat bij hebben misschien.
Omdat het believers zijn???
Ik noem maar wat hoor.
Maar dat zijn missch geen echte graancirkels, die jij bedoelt, hé , of door de wind aangerichte ravage, kan best op een helling zoals jij stelt .quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:59 schreef john6 het volgende:
[..]
goed lezen, ik heb duidelijk gezegd, de circels wat wij hier tegenkomen. Daarbij zijn wij ze nog niet tegengekomen als wij het oogsten zijn op stukken wat niet overzichtelijk zijn.
Dat maakt die engel dus niet machtiger of slimmer dan Bush, en daar zou ik dus niet trots op zijn...quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:55 schreef totsy het volgende:
[..]
1 engel vernietigt met 1 blik de ganse aardePoeha !
en jullie erbij
![]()
een engel is nou geen duivel altijd, tenzij hij een gevallen engel is, of een Bengel .quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:04 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dat maakt die engel dus niet machtiger of slimmer dan Bush, en daar zou ik dus niet trots op zijn...
als zelfs stonehenge door 1 man gebouwd zou kunnen worden, waarom zouden een paar man dan niet een plaatje op de grond kunnen maken ?quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:17 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
[afbeelding]
Deze afbeelding is waarlijk een geweldig staaltje werk.
Ik werk zelf bij een ingenieurs/architektenbureau en heb veel met onze eigen afdeling van de landmeetkundige dienst te maken, maar een afbeelding zoals deze is niet mogelijk middels de huidige (moderne) landmeettechnologie uit te zetten binnen één nachtje tijd. Wij zijn dan ook werkelijk zeeeer jalours op diegene die zo'n afbeelding, in zo'n korte tijd uit zou kunnen zetten, we willen ze graag in dienst hebben!
Er zijn inmiddels stenen in Stonehenge (binnenste cirkel ) die van ettelijke kilometers ver ( Wales ?) kwamen, van over zee .quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:10 schreef bonke het volgende:
[..]
als zelfs stonehenge door 1 man gebouwd zou kunnen worden, waarom zouden een paar man dan niet een plaatje op de grond kunnen maken ?
Stonehenge
bullshit. voor 1980 werd er nog niet eens op die manier gewerkt met die spuitsporen. ook worden de cirkels in alle soorten gewassen aangetroffen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:45 schreef john6 het volgende:
Het frapante is dat de cirkels die wij tegen komen in de velden bij ons in de buurt, altijd tegen een helling aanlliggen zodat ze goed te zien zijn. Vervolgens liggen ze altijd in een spuitspoor.
En het bijzondere is dat ze altijd in een tarweveld zijn gemaakt, je komt ze nooit in een gersteveld tegen. Prikt ET wat te veel ?
Dat er meer is tussen hemel en aarde geloof ik best, maar graancircels gemaakt door ...... ?? nee geloof ik niet
nu loop je wat te gissen he.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat weet ik helemaal niet.
Ik bedoel als je ervanuit gaat dat het door mensenhanden is aangelegd dan moeten die getuigen inaccuraat zijn.
Kunnen getuigen inaccuraat zijn?
Ja, denk ik.
Waarom? Omdat ze er baat bij hebben misschien.
Omdat het believers zijn???
Ik noem maar wat hoor.
het kan heel goed zijn dat sommige graancirkels op een natuurlijke manier gemaakt zijnquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:54 schreef huupia het volgende:
[..]
bullshit. voor 1980 werd er nog niet eens op die manier gewerkt met die spuitsporen. ook worden de cirkels in alle soorten gewassen aangetroffen.
zoek eens ff wat op over de historie van graancirkels en je komt er achter dat de eerste al in de 9e eeuw verschenen , ook in 16nogwat verscheen een graancirkel wat men toen de moying devil noemde.
toen waren er nog geen tractors
Zoals je zegt, de mensen willen steeds iets namaken WAT ZE NIET BEGRIJPEN .quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:58 schreef bonke het volgende:
[..]
het kan heel goed zijn dat sommige graancirkels op een natuurlijke manier gemaakt zijn
denk maar es aan wervelwinden, bolbliksem, plaatselijke buien
die hebben vrijwel altijd een ronde vorm
ik kan me best indenken dat deze cirkels een opstapje zijn geweest om er echte kunstwerken van te gaan maken
en zo is de hype ontstaan
Ik ook, maar de toeristen verpesten het nu denk ik, en in stonehenge kun je niet zomaar naar binnen vanaf nu . , is afgezet enzo , betalen .quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:06 schreef huupia het volgende:
ik heb al jaren het voornemen om in de zomer een graancirkel vakantie te vieren in engeland. de speciale sfeer opsnuiven en cirkels bezoeken . schijnt wel speciall te zijn.
de grote meuk formaties komen altijd in de buurt van oude heilige plaatsen zoals : stonehenge, avebury,silbury hill, milk hill
helaas tot nu toe nog nooit van gekomen, misschien in 2008
lees nog es goed door wat ik heb gepost en vraag jezelf dan is af wat de mensen niet begrijpenquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:02 schreef totsy het volgende:
[..]
Zoals je zegt, de mensen willen steeds iets namaken WAT ZE NIET BEGRIJPEN .
MAAR DE NATUUR IS OOK HET GODDELIJKE.![]()
het boven natuurlijke bedoel ik![]()
![]()
ik ben er een jaar of 15 terug geweest en toen moest er al flink voor betaald wordenquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:11 schreef totsy het volgende:
[..]
Ik ook, maar de toeristen verpesten het nu denk ik, en in stonehenge kun je niet zomaar naar binnen vanaf nu . , is afgezet enzo , betalen .
De mensen begrijpen niet ,wat ze niet zien (met hun zintuigen ).En dat is nu juist de andere kant van de natuur, de boven-natuur.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:20 schreef bonke het volgende:
[..]
lees nog es goed door wat ik heb gepost en vraag jezelf dan is af wat de mensen niet begrijpen
Ho even, JIJ begrijpt het niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:28 schreef totsy het volgende:
[..]
De mensen begrijpen niet ,wat ze niet zien (met hun zintuigen ).En dat is nu juist de andere kant van de natuur, de boven-natuur.![]()
De wetenschappers weten juist nog niets over al die dingen : dat denken ze alleen maar met hun super ego's .quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ho even, JIJ begrijpt het niet.
De rest van de mensen weet prima hoe het zit met DNA, moleculen, electriciteit en de rest van de dingen die we niet kunnen zien hoor
wat valt er dan niet te zien aan graancirkels ?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:28 schreef totsy het volgende:
[..]
De mensen begrijpen niet ,wat ze niet zien (met hun zintuigen ).En dat is nu juist de andere kant van de natuur, de boven-natuur.![]()
kom eens uit je kerk en ga es tv kijken op zondagquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:33 schreef totsy het volgende:
[..]
De wetenschappers weten juist nog niets over al die dingen : dat denken ze alleen maar met hun super ego's .![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |