abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:04:11 #126
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39854353
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:57 schreef Rasing het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er nooit iemand betrapt is?
Ik heb gelezen in een interview met een Engelse boer dat ie zelfs camera's heeft opgehangen, hij was er meer dan zat van dat er ieder jaar weer cirkels op zijn veld verschenen.
Zonder resultaat.

Sowieso, veel sceptici zouden het geweldig vinden om te kunnen laten zien dat er sprake is van mensenwerk. Er is tot nu toe nooit iets over in de media verschenen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:05:03 #127
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39854367
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:02 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Men denkt dat het beschadigde stukje (EELIJ?E) wellicht BELIEVE zou kunnen zijn.
Maar dat lijkt weer niet te passen in het stuk wat er ligt:

[afbeelding]
hee, dit plaatje ben ik nog nooit tegen gekomen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:11:44 #128
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39854532
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Hij is bijna hetzelfde
Maja, het omvallen blijft wel raadselachtig inderdaad.

Idd, wat APK zegt klopt idd. Je zou dan verwachten dat het graan gelijk krom groeit.

Daarbij, als je naar de complexiteit van veel van die engelse formaties kijkt, ik denk niet dat de resten van wat voor gebouw dan ook dat kunnen verklaren.

Ook is het zo dat op sommige locaties al gedurende de afgelopen jaren al tientallen verschillende figuren zijn verschenen. Iedere keer weer op een andere plaats. Ook dat is niet te verklaren adh van eventuele resten van oude gebouwen of wegen.

Plus het feit dat die akkers na het oogsten worden omgeploegd, ieder jaar weer.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:14:08 #129
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39854601
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:29 schreef bonke het volgende:

[..]

waarschijnlijk zijn er genoeg betrapt tijdens het maken van een mooi graanobject
maar dat is geen nieuws
het is pas nieuws als dat ding af is en er een boel mensen rare dingen omheen gaan denken
dat is een erg onwaarschijnlijke aanname. Het zou juist wel nieuws zijn, er wordt al langer op geaasd om de makers te ontmaskeren. Alleen nog niet gelukt tot nu toe
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:17:14 #130
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39854677
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:38 schreef bonke het volgende:

[..]

lees de laatste pagina van het vorig topic eens door, dan weet je ook waarom het mij onmogelijk lijkt dat er aliens zijn die die dingen maken
ik heb een aantal keren een feit gegeven van hoe die dingen ook gemaakt kunnen worden maar jullie blijven er omheen zweven ( op een enkeling na )
ik vind jouw posts nog steeds een hoog 'hullie en zullie' gehalte hebben

Niemand ontkent dat er ook prachtige graanfiguren door mensen gemaakt worden, en dat ze daarbij de trekkersporen gebruiken om het symmetrisch aan te leggen.

Maar dat verklaart lang niet alle verschijnselen erom heen, zoals ik ook meermaals in het vorige topic heb uitgelegd. Maar daar reageer je niet op, want die info past ws niet in je straatje.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:23:55 #131
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39854889
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef bonke het volgende:

[..]

heb je er weer een die iemand die zijn verstand gebruikt voor irritant uitmaakt
das een gewoonte in truth he
bull, iedereen reageert nog heel beleefd op je, terwijl deze post wel weer aangeeft dat je gewoon een beetje wilt zieken.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:31:36 #132
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39855115
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:17 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt makkelijk een graanveld in lopen zonder sporen achter te laten.
Bron: schoonfamilie, boeren
Het hangt er wel van af wat voor gewas het is.

Ik ben zelf 2 keer op een akker geweest waar het graan/tarwe (weet niet wat het was) dicht op elkaar stond, en daar kon je dus niet doorheen lopen zonder een spoor achter te laten.
Idem dito voor koolzaad bijvoorbeeld.
Wat je zegt klopt dus niet.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:33:09 #133
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39855162
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 09:12 schreef huupia34 het volgende:

[..]

bravo, je hebt het opgelost

een boer die expirimenteerd met zijn gewas
getuigen zijn leugenaars
heksenkringen

bonke heeft de zaak opgelost dus er kan een slotje op dit topic (sarcasme mode)
ja, dat slaat idd nergens op
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:43:21 #134
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39855500
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 01:03 schreef DzjieDub het volgende:
Marietje, ik ben geen agrarier, maar zou zo'n ghostcirkel kunnen ontstaan door, als er een graancirkel heeft gelegen, op die plaats onkruid groeit - ongehinderd door het (hoge) graan? Volgend jaar zou - ondanks ploegen - nog steeds onkruid op zo'n plaats groeien - maar minder dan het jaar ervoor - waardoor de omtrek zichtbaar zou blijven. Alweer, dit is een slag in de lucht, wellicht zit er op Fok iemand die op de landbouwuniversiteit heeft gezeten en z'n licht op deze zaak kan schijnen. Maar het werkt op die manier op het grasveld van m'n ouders - zij het dan niet met graancirkels natuurlijk
Ben ook geen agrarier, maar heb veel op het land gewerkt vroeger. Heb je wel eens gezien hoe een omgeploegd veld eruit ziet? Daar blijft echt niet op exact dezelfde plaats onkruid groeien hoor, in zo'n ingewikkeld patroon zeker niet.

En daarbij, het graan uit die ghostformatie groeit ook nog eens sneller of langzamer.
quote:
In het vorige deel werd diverse malen gewezen op "echte" graancirkels, die dus niet door mensenhanden gemaakt zouden (kunnen) zijn. Wat ik nog nergens gelezen heb, is hoe deze zich dan onderscheiden van de andere, wel door mensen gemaakte cirkels. Kan iemand dat even aangeven?
En kort samenvattinkje wat ik laatst las en het mooi op een rijtje zet:
quote:
Nog even een 'kleine' opsomming van effecten die een "ware" graancirkel kenmerken tov de nepperds:

* graan is gebogen en niet geknakt. Geen voetsporen te bekennen. Ook in graan zonder de toegang van tractorsporen. Graan blijft ook gebogen doorgroeien tot het herplant is. Geknakt graan zoals met planken wordt gemaakt, gaat na een tijdje weer rechtop groeien.

* Ook vegetatie dat eigenlijk te stijf is om gebogen te worden is abnormaal 90 graden gebogen. Normaal zou deze vegetatie al breken bij 45 graden.

* Electromagnetische afwijkingen, rare metingen, EM fluxen in de directe omgeving van de cirkel. Vier tot vijf keer dan je normaal zou verwachten.
Apparatuur raakt soms in de war of functioneert niet.

* Verhoogde radioactiviteit (beta/alfa) in de cirkel. Vreemde radioactieve isotopen aanwezig zonder dat hier een verklaring voor is.

* Graancirkels op de meest vreemde plekken. Binnen de hekken van zwaar beveiligde militaire omgevingen, degeen met mijnvelden, electrische hekken en gewapende bewakers.

* Het graan is op cellulair niveau veranderd. Niet alleen zijn er extra knopen in de stengel, ze zijn ook groter dan normaal en op celniveau zijn er abnormaliteiten.

* De grond in de cirkel is tot op enkele centimers ondergrond gekristalliseerd. Volgens theorien is alleen microgolf-straling hiertoe in staat.

* De grond is extreem uitgedroogd, zelfs als het geregend heeft en de omringende grond doordrengt is.

* Vreemd geluid dat soms van de graancirkel af komt. Een toon op 5-6 KHz emaneert van cirkel zonder hier een verklaring voor kan worden gegeven.

* Fysiologische reacties: misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid. Niet alleen mensen; honden en katten die ziek en geagiteerd worden, vee wat zich vreemd en aggressief gaat gedragen.

* Complexiteit. Een vlieger vloog eens over stone henge, keerde 10 min. later terug en zag dat er in de tussentijd, pal naast stone henge, een gigantische "cirkel" van meer dan 100 cirkels was ontstaan. Stone henge is altijd druk bezocht met toeristen. Afgezien dat dit bijna niet binnen 10 min. gemaakt kan zijn, hadden mannen met planken nogal opgevallen op die plaats.

Dit laat overige mathematsche en geometrische (subjectieve) observaties nog buiten beschouwing.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog nooit iets gelezen heb over graancirkels op militaire terreinen. Maar ik ga er naar op zoek
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:44:39 #135
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39855535
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 11:14 schreef huupia34 het volgende:

[..]

er zijn ook formaties gevonden waar geen traktorsporen zijn. kwam er gister nog een tegen op de canadese graancirkel site.

zal hem later vandaag hier posten
Graag, ik kan niks vinden.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:47:20 #136
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39855597
Zo, weer bijgepraat
pi_39855959
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 17:05 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

hee, dit plaatje ben ik nog nooit tegen gekomen
Zie nu pas dat hotlinking niet mogelijk is van die site . Ik heb het plaatje maar even elders geparkeerd.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:04:19 #138
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39856062
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:01 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Zie nu pas dat hotlinking niet mogelijk is van die site . Ik heb het plaatje maar even elders geparkeerd.
Ik zag 'm gewoon hoor
pi_39856098
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 17:31 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Het hangt er wel van af wat voor gewas het is.

Ik ben zelf 2 keer op een akker geweest waar het graan/tarwe (weet niet wat het was) dicht op elkaar stond, en daar kon je dus niet doorheen lopen zonder een spoor achter te laten.
Idem dito voor koolzaad bijvoorbeeld.
Wat je zegt klopt dus niet.
Ik had het over graan, tarwe wordt op een andere manier gezaaid.
En zo verschilt het bij ieder gewas.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_39856129
De graancirkel in Zevenbergen is ook gemeld door RvdB, lees ik net.
Toeval?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:08:08 #141
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39856151
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:06 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ik had het over graan, tarwe wordt op een andere manier gezaaid.
En zo verschilt het bij ieder gewas.
Ja, maar omdat het hier over graancirkels gaat en die in allerlei gewassen verschijnen, leek het me wel relevant om dit even toe te voegen.

edit: toevoeging: de term 'graancirkel' klopt dus ook niet echt, maar omdat dit zo ingeburgerd is nu, heeft iedereen het over graancirkels.

[ Bericht 13% gewijzigd door Marietje_34 op 15-07-2006 18:13:22 ]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:12:17 #142
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39856257
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:07 schreef Lilith-Wicca het volgende:
De graancirkel in Zevenbergen is ook gemeld door RvdB, lees ik net.
Toeval?
Sja...

ik heb het ook even gelezen, maar ook hier is dus wel sprake van verlengde knopen in het graan.

Er zouden 2 redenen kunnen zijn dat RvdB dit heeft gemeld:

- hij heeft ze zelf gemaakt (lijkt mij nog steeds niet zo waarschijnlijk)
- hij heeft op wat voor manier dan ook geweten dat ze er kwamen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:32:04 #143
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39856712
@ APK en NorthernStar:

deel van een formatie die een paar dagen terug is verschenen in GB, dit krijg je ook niet voor elkaar met plank&touw:
  † In Memoriam † zaterdag 15 juli 2006 @ 18:38:37 #144
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39856880
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:32 schreef Marietje_34 het volgende:
@ APK en NorthernStar:

deel van een formatie die een paar dagen terug is verschenen in GB, dit krijg je ook niet voor elkaar met plank&touw:
[afbeelding]
Dat is iig niet gewoon platgetrapt nee. Ziet er vreemd uit.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:39:44 #145
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_39856900
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 17:43 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog nooit iets gelezen heb over graancirkels op militaire terreinen. Maar ik ga er naar op zoek
Groeit er graan op militaire terreinen dan??
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:41:01 #146
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_39856942
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:32 schreef Marietje_34 het volgende:
@ APK en NorthernStar:

[afbeelding]
En gewoon @ random rondspringen in die cirkel? Hoe ziet dit er in de lucht uit, misschien heeft het wel een mooi effect, dat ze het daarom doen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:50:51 #147
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39857160
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:12 schreef Marietje_34 het volgende:

Er zouden 2 redenen kunnen zijn dat RvdB dit heeft gemeld:

- hij heeft ze zelf gemaakt (lijkt mij nog steeds niet zo waarschijnlijk)
- hij heeft op wat voor manier dan ook geweten dat ze er kwamen
Ik heb mijn mening over RvdB bijgesteld. Ik denk dus echt niet dat hij een oplichter is. Voorheen vaker beweerd van wel in die vorige topics toendertijd, maar dat kwam vooral omdat er een bepaalde sfeer was gecreeërd door de starter de hele tijd, die dwangmatig het topic steeds opnieuw leven inblies en opende.

Maar ik zie aan hem dat hij geen oplichter is op de een of andere manier. Zijn overkomen vertelt me dat hij veel kan zijn, maar geen oplichter.

Of ik moet het erg mis hebben wanneer ik zijn foto zie. Maar dat denk ik dus niet. Lijkt me dat ie redelijk eerlijk is. Je kunt hem dan voor gek verklaren maar ook daar kun je vraagtekens bij zetten.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:55:28 #148
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39857260
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:39 schreef Rasing het volgende:

[..]

Groeit er graan op militaire terreinen dan??
geen idee, maar in gras kan natuurlijk net zo goed een cirkel verschijnen.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 19:01:42 #149
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39857386
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:41 schreef Rasing het volgende:

[..]

En gewoon @ random rondspringen in die cirkel? Hoe ziet dit er in de lucht uit, misschien heeft het wel een mooi effect, dat ze het daarom doen.
nog wat foto's van deze cirkel:

zaterdag 15 juli 2006 @ 19:02:41 #150
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39857402
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:41 schreef Rasing het volgende:

[..]

het zijn trouwens allemaal ineengedraaide plukjes, die krijg je dus niet door er in te gaan staan springen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')