quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:34 schreef Lois het volgende:
Ik kreeg net een smsje van Belaan: "hoe is het met Sjak"Lief he?
Alles gaat goed met Ezra, ze hebben bloedonderzoek gedaan ivm het vieze vruchtwater en de uitslagen waren helemaal in orde!
De bv gaat ook al goed, zijn zuigreflexen zijn prima in orde
quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:44 schreef Kbot2000 het volgende:
Met grote vreugde mag ik jullie voorstellen aan Ezra.
[afbeelding]
Moeder en zoon maken het prima en we hopen dat ze allebei morgen weer thuis komen.
B'tje geeft jullie allemaal een knuffel(vooral sjak) ze voelt zich opzich goed, beetje beurs beneden en moe, maar voor de rest prima. Ezra maakt het ook goed, heeft alleen wel een beetje last van misselijkheid maar dat mag geen naam hebben.
Bedankt namens ons allebei voor de steun.
Meer foto's volgen, maar papa gaat nu eerst aan het bier en een goede sigaar opsteken.
Wat moet je hier nou, nog aan toevoegen.....quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:55 schreef sjak het volgende:Wat is ie mooi!
![]()
Ik hoop ook dat jullie morgen lekker allemaal weer thuis zijn. Lekker in alle rust genieten!
Tjonge, had ik al gezegd dat ie mooi is?![]()
Wat lief dat Belana ook aan mij denktMet mij is alles goed hoor, ik voel me extreem rustig over de bevalling (gewoon eng eigenlijk als ik er zo over nadenk). Maar geen weeen etc. Echo vanmiddag was goed, er is meer dan voldoende vruchtwater. Het meten lukte niet, het apparaat gaf "out of range" aan....Of ik me daar nu gelukkig mee moet voelen
![]()
Had ik al gezegd dat Ezra echt een prachtige baby is?
enquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:36 schreef linda856763 het volgende:Nog geen baby?
![]()
![]()
nog maar weer!
ik ben weer helemaal goedgekeurd, en zit nu aan mijn ontbijtje (vrije dag vandaag)
Glucose 3.5, HB 8.1, bloeddruk 125/75, urine oké, kindje ligt nu met het koppie naar beneden, voetjes links boven, maar wel een beetje gedraaid. Op de kaart staat cbbb (*even opzoeken: Caput (=hoofdje) beweeglijk boven bekken) maar indalen, das nog wat te vroeg. Ik heb wel sinds gisteren steken en een beurs gevoel in mijn bekken, maar dat komt omdat beebje nu snel zwaarder wordt, zegt ze.
Alle vragen gesteld (handig, die herinneringen in de gsm). VK gaat al contact opnemen met de kinderarts; mijn
heeft een erfelijke schildklierafwijking, en we willen wel zo snel mogelijk weten of ons kindje dat ook heeft, en dus schildklierhormoon moet krijgen. Ze gaat vragen of ze navelstrengbloed moeten afnemen....
heeft een maand in het ziekenhuis moeten liggen na de geboorte om het medicijn in te stellen, ik hoop toch dat dat nu anders gaat...
Iemand ervaring met babietjes met een schildklierafwijking?quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:47 schreef linda856763 het volgende:
En hoe hoog zijn bedklossen nog maar weer? Ik heb het ergens in ZenG wel zien staan, maar weet niet meer waar...google wil ook niet helpen.
Van jou geleerdquote:Op donderdag 13 juli 2006 21:17 schreef sjak het volgende:
Goed zo Linda!
Mijn man gokt hier dat de bedklossen zo'n 40 cm zijn. Ik vind dat wel heel hoog klinken hoor, ik denk zo'n 30 cm. (nog hoog hoor) Je kunt die dingen gratis ophalen bij een thuiszorgwinkel, ik hoefde niet eens lid te worden.
Fijn dat alles goed was. Ik heb geen ervaring met schildklierafwijkingen, wat goed dat ze er op let.
Over de ziekte weet ik genoeg. Meer dan mijn man, die heeft het gewoon en slikt elke dag een pilletje. Verder niet zeuren...quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:25 schreef sjak het volgende:
Bierkratjes zijn hoger volgens mij. Van mijn verloskundige konden blokken hout ook als we dat wilde. Maar het moet natuurlijk wel stabiel staan.
Jouw man/vriend had die problemen natuurlijk ook in andere tijden, met thuiszorg etc valt nu wel een boel thuis te regelen (als het nodig is). Kan je op i-net niets vinden over de ziekte. Als je wilt kan ik hier nog wel de boeken induiken maar heel veel zal ik denk ik ook niet hebben over schildklieren.
Ik vond het al vreemd dat ze dat nu nog moest regelenquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:01 schreef linda856763 het volgende:
Poemojn, ik hoop dat Sjak haar bed al hoog heeftIk zit alleen nog wel te puzzelen hoe wij dat gaan doen met ons lage plafond.
Zal moeilijk klus worden hier. Ik denk dat het dan een tweede matras er bovenop gaat worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:18 schreef poemojn het volgende:
Ja, voor de controles en het verschonen van het bed. Moeten wij dus ook doen.
Ijzerpillen of floradix kun je gewoon halen toch? Of is dat alleen op recept? Heb dinsdag anders weer een afspraak bij de vk.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:11 schreef poemojn het volgende:
Kan dacht ik ook door bloedarmoede komen, of idd door een lage bloeddruk. Bel anders voor de zekerheid je verloskundige/gyn, die kan evt ook ijzerpillen/floradix ed adviseren als dat hem/haar nuttig lijkt.
Dat van jou schiet dan ook alweer op. Hoe vind Myrthe het? Begrijpt ze het al een beetje?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:22 schreef poemojn het volgende:
Ijzerpillen zou ik niet op eigen houtje gaan gebruiken, als je te veel ijzer binnenkrijgt kun je weer verstopping ed krijgen.. Ook niet plezierig en misschien is er wel een anderre oorzaak voor.
30 weken, dat schiet opIk ben morgen 18 weken en dat vind ik al snel gaan, bijna op de helft
Waarom was je geschrokken van de naam Ezra? Staat die ook op jullie lijstje? Ik heb een paar blz teruggelezen maar kan 't niet vinden eigenlijk.
Komt ook door je perspectief/tunnelblik als er net een verse baby is denk ik. Dan is de baby ineens Heel Klein en De Standaard, en je andere uk Abnormaal Groot. Lukas was net 2 toen zijn broertje kwam. Heel Groot, dus. Maar toen Tig 2 werd, was hij nog steeds een lief klein frummeltje in mijn ogen. Hij zal 3,5 zijn als Trollie zich meldt, dus op slag reuzegroot verwacht ikquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:41 schreef bixister het volgende:
Isis is ook nog maar zo klein. ik ben af en toe echt geschokt als ik me realiseer dat Piet ongeveer even oud was als Anna (en Isis) nu is, toen Anna geboren werd. ik vond 't al een heel kereltje, maar als ik er nu op terugkijk was 't echt nog zo'n ukkepukkie.
Tuurlijk is het nog een uk , maar soms lijkt ze al zo wijs. Als we over haar praten heeft ze ook altijd wel door waar het over gaat lijkt wel. Ze kan dan als 1 van ons vraagt of het zo gegaan is als de ander zegt ook zo mooi een antwoord geven van "Nja" of "nai" . Denk zelfs dat het voor haar niet te bevatten is als er straks ineens nog een kindje hier in huis woont waar ze de aandacht mee moet delen. Gelukkig is ze best zelfstandig en vermaakt ze zich heel erg zelf , maar ergens ben ik bang dat dit straks wel even ver te zoeken is. Ergens vind ik dat idee wel eng omdat je gewoon geen echte inschatting kunt maken en daardoor ook nog niet kunt bedenken hoe je dat straks doet met de aandacht enzo. Maar ik denk dat ze het ook wel erg leuk zal vinden nog een kindje in huis , want ze vind babytjes nu al erg leuk....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:41 schreef bixister het volgende:
Isis is ook nog maar zo klein. ik ben af en toe echt geschokt als ik me realiseer dat Piet ongeveer even oud was als Anna (en Isis) nu is, toen Anna geboren werd. ik vond 't al een heel kereltje, maar als ik er nu op terugkijk was 't echt nog zo'n ukkepukkie.
Haha sorryquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:00 schreef owlet het volgende:
Laat ons maar weer in spanning zitten Nicole![]()
![]()
Ik heb sinds afgelopen week mijn tas klaarstaan. Dus bijna 37 weken was ik toen. Maar ik moet zeggen dat ik ook helemaal niet het gevoel heb/had dat hier iemand te vroeg zou komen. Maar als jij het "veiliger" vind om die tas vast klaar te zetten moet je dat gewoon doen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:05 schreef PM-girl het volgende:
Met hoeveel weken hebben jullie eigenlijk de tas voor het zkh klaargezet? Ik heb het idee dat ik dat al moet gaan doen, ben ergens ook wel bang aan het worden dat ieniemienie veel te vroeg gaat komen, maar misschien omdat ik zelf ook zoveel te vroeg ben gekomen (dit is al besproken met vk).
12 augustus is een mooie datumquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:03 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Haha sorryIk denk zelf dat ie 12 augustus komt dus voorlopig toch nix te melden
![]()
Ja dat is wel jammer ja. Maar heb die datum echt al vanaf het begin in mijn hoofd. Misschien omdat het een beetje in het midden zit. 4 Augustus uitgeteld tel daar een kleine week bij op. Na 12 augustus kan het dan nooit lang meer durenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:17 schreef chesna het volgende:
kbot en Belana!! Gefeliciteerd!
Ik vind 12 augustus ook een mooie datum, jammer dat je het niet voor het zeggen hebt !
Vrij vroeg, met een week of 35 al geloof ik. Ik had hem liever maar klaar staan en aangezien ik toch alle spulletjes al in huis had (paar pyjama's met een voorsluiting, miniverpakkingen toiletgerei, etc.) kon ik het net zo goed in een tasje klaar zettenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:05 schreef PM-girl het volgende:
Met hoeveel weken hebben jullie eigenlijk de tas voor het zkh klaargezet? Ik heb het idee dat ik dat al moet gaan doen, ben ergens ook wel bang aan het worden dat ieniemienie veel te vroeg gaat komen, maar misschien omdat ik zelf ook zoveel te vroeg ben gekomen (dit is al besproken met vk).
Je zit alleen thuis en die hork van een vent van je heeft niet eens kunnen ruiken dat je je rot voelde en is er nu dus niet om je te steuheunehen!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:35 schreef Neuk het volgende:
Zeg eens iets zieligsIk sta namelijk op het punt om te gaan huilen maar ik heb nog geen reden
hahaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je zit alleen thuis en die hork van een vent van je heeft niet eens kunnen ruiken dat je je rot voelde en is er nu dus niet om je te steuheunehen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef PM-girl het volgende:
Pff, toen ik straks schreef dat ik al de hele dag een harde buik voel, realiseerde ik me dat ik ook geen leven had gevoeld vandaag. Ik begon al erg ongerust te worden en ben gaan liggen, normaal komt het dan meteen. Niets. GEprikt en geduwd en toen heel in de verte voelde ik gelukkig wat!!
Dat lijkt me inderdaad wel even behoorlijk schrikken. Gelukkig voelde je toch nog wat en kon je weer opgelucht ademhalen....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef PM-girl het volgende:
Pff, toen ik straks schreef dat ik al de hele dag een harde buik voel, realiseerde ik me dat ik ook geen leven had gevoeld vandaag. Ik begon al erg ongerust te worden en ben gaan liggen, normaal komt het dan meteen. Niets. GEprikt en geduwd en toen heel in de verte voelde ik gelukkig wat!!
of ze zit bij de vriezer in de supermarkt alle ijsjes op te eten, of ze is lekker thuis en ligt lekker te genieten van het mooie weer.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:25 schreef sjak het volgende:
Goedemorgen allemaal. Goed idee van die matrassen poemojn, daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Ons bed staat gelukkig al een aantal weken op klossen, wat een heerlijkheid bij het in- en uitstappen. Ik zal ze straks wel missen
Met mij alles goed, de baby zit nog lekker op z'n plekkie. Ook vandaag geen enkele aanwijzing dat ie zin heeft om eruit te komen. Ik ga zo maar even snel wat boodschappen doen voor het warm gaat worden. Fijne dag allemaal!
Dat hoop ik ook de hele tijd, maar helaas...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:02 schreef chacama het volgende:
*hoopt stilletjes dat het rommelt bij Sjak*
Haha!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:05 schreef linda856763 het volgende:
Volgens mij heb ik even een groeispurtje gemaakt, en wel woensdagavond. Toen had ik enorm het gevoel dat ik uit elkaar zou barsten. Ik schrik opeens van mijn buik, zo groot die is geworden. En vanmorgen kreeg ik ook al een opmerking van mijn baas: 'die buik had je woensdag nog niet!'
![]()
Ik zie er volgens mij uit als iemand die drie maanden zwanger is. Heb klein mooi bolletjesbuikje, maar iedereen zegt dat ik al wel heel erg uitdij met mijn 13 weken. Terwijl een collega van me die een week korter is dan ik ( en zwanger van de tweede ) een buik twee keer zo groot heeft. En we hebben hetzelfde postuur. Heb jij dat ook?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:00 schreef Vivi het volgende:
Daarbij zie ik binnen 2 weken ineens uit alsof ik 5 maanden zwanger ben, als een pompoen! En het is toch echt nog niet eens 3 maanden
Vandaag hopelijk weer wat beter
Iedereen heeft ineens een mening over je, idd ofwel te groot ofwel te klein. IN het begin vond ik het ook wel leuk, maar nu....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik zie er volgens mij uit als iemand die drie maanden zwanger is. Heb klein mooi bolletjesbuikje, maar iedereen zegt dat ik al wel heel erg uitdij met mijn 13 weken. Terwijl een collega van me die een week korter is dan ik ( en zwanger van de tweede ) een buik twee keer zo groot heeft. En we hebben hetzelfde postuur. Heb jij dat ook?
Gek word ik ervan. Laat me nou gewoon genieten van die buik
Lekker laten lullen en dus gewoon van je eigen buik genieten!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:51 schreef nikky het volgende:
Ja mevrouw buik. Op dit moment vinden andere moeders het schijnbaar heerlijk om te vermelden dat je nu wel "erg dik bent" en de mannen..." zo jij hebt memmen gekregen."quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:04 schreef linda856763 het volgende:
Ik word dr ook gek van dat ik alleen nog maar als BUIK word bekekenHele dag opmerkingen over BUIK
. Mag ik aub ook nog LINDA zijn?
Vervang BUIK door TIET en al die loerders zouden een knal voor hun kop krijgen,maar ja, ik ben nu BUIK, en heb niets meer te zeggen behalve dingen over mijn BUIK
![]()
oké, ik ben chagrijnig, want die buik zit me dus nu behoorlijk in de weg, en ik ben een beetje bang dat ik nu even in dit tempo door ga groeien. Ik moet nog 10 weken...![]()
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:06 schreef nikky het volgende:
Ik trek maandag een nog strakker shirtje aan.
Ach, schrale troost, je kind groeit goed. En daar gaat het om, toch? Sterkte met je gechagrijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:04 schreef linda856763 het volgende:
oké, ik ben chagrijnig, want die buik zit me dus nu behoorlijk in de weg, en ik ben een beetje bang dat ik nu even in dit tempo door ga groeien. Ik moet nog 10 weken...![]()
Van de 2e schijnt het wel normaal te zijn dat je sneller dik bent.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik zie er volgens mij uit als iemand die drie maanden zwanger is. Heb klein mooi bolletjesbuikje, maar iedereen zegt dat ik al wel heel erg uitdij met mijn 13 weken. Terwijl een collega van me die een week korter is dan ik ( en zwanger van de tweede ) een buik twee keer zo groot heeft. En we hebben hetzelfde postuur. Heb jij dat ook?
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ach, schrale troost, je kind groeit goed. En daar gaat het om, toch? Sterkte met je gechagrijn.
Ik heb er gelukkig niet zo'n last van, wat mensen allemaal zeggen/ beweren. Soms luister ik en ga ik erop in, soms laat ik het van me afglijden en een enkele keer (enge verhalen...) kap ik ze af.
maar idd, als zwangere ben je blijkbaar ineens publiek bezit.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik die aandacht ook wel lekker vind...![]()
Bleghdag moet kunnen toch?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:51 schreef linda856763 het volgende:
Je hebt gelijkIk ben ook blij dat het goed met het kindje gaat. Moeders is alleen niet zo fit....Ik ben ook nog verkouden geworden vandaag.
Maarrr, schop onder de kont, lekker op de bank met mannetje en dvd'tje ofzo, en het komt wel weer goed.
Bij mij is daar nog niemand over begonnen...Maar ze zijn wel gegroeid. Ik heb nu twee meegroeibeha;s van de Hema, en daar ben ik nu bijna uitgegroeid.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:32 schreef oYo het volgende:
Mijn vriendin heeft af en toe de neiging vriendinnen die over haar tieten beginnen een klap te verkopen.Telkens weer beginnen ze over haar tieten. Van 75 b naar bijna d. Ze heeft het nu wel gehad.
Andere vrouwen ook last van die tietengroei? Of is het meestal alleen maar de buik?
Oh, wat heerlijk! Ik kan dat niet (meer). Ik lig me te veel druk te maken over alles wat ik nog wil doen. Maar morgen ga ik lekker rommelen, beetje poetsen, beetje koken, beetje bakken, beetje een wastafel betegelen...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Bleghdag moet kunnen toch?
Had ik gisteren. Ik ben uiteindelijk maar weer in bed gekropen om er vanochtend pas weer uit te komen.![]()
Ah mooi is datquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:25 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Oh, wat heerlijk! Ik kan dat niet (meer). Ik lig me te veel druk te maken over alles wat ik nog wil doen. Maar morgen ga ik lekker rommelen, beetje poetsen, beetje koken, beetje bakken, beetje een wastafel betegelen...![]()
![]()
Geen idee hoe lang nogquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:36 schreef linda856763 het volgende:
Nog 12-16 weken voor jou Neuk? Sterkte met klussen...Heb je wel hulp?
Hier beginteindelijk in te zien dat we het wel af krijgen voor de geboorte (nog 10 weken...) De stress is een beetje gezakt, gelukkig. Eigenlijk doe ik niet zoveel, en het schilderen wat ik laatst deed, daar ben ik toch ook maar mee opgehouden, ik vond het toch niet zo verstandig vanwege de dampen. Maar mozaieksteentjes op een wastafel plakken, dat doe ik toch graag zelf,
's fijne motoriek is niet geweldig
Haha! Ik normaal ook niet hoor. Die bleghdag in bed was trouwens helemaal niet heerlijk, maar meer uit 'nood', dat ik gewoon écht niet meer wist wat ik met mezelf aan moest.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:25 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Oh, wat heerlijk! Ik kan dat niet (meer).
Vanochtend lag ik al vanaf half 5 wakker: "Ik moet nog dit en dit, en oh dat, en wanneer zullen we zus, en shit, helemaal vergeten om te ..."quote:Ik lig me te veel druk te maken over alles wat ik nog wil doen. Maar morgen ga ik lekker rommelen, beetje poetsen, beetje koken, beetje bakken, beetje een wastafel betegelen...![]()
![]()
Ah! Verse aanwas!quote:
En hoe is het met jou? Al een beetje gewend aan het feit dat je weer zo'n kleintje erbij hebt?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:52 schreef Kbot2000 het volgende:
allemaal... Als ze zich goed voelt komt Belana in de loop van de dag ff langs hier hoor...
Het gaat prima met haar, ze is alleen heeeeeeeeeeeeeel erg moe en ze heeft last van haar bekken.
Met Ezra gaat ook alles goed, het is wel een giga slaapkop en moeilijk wakker te krijgen voor het eten... Maar ik zal niet te veel vertellen, dat laat ik wel aan Belana over.
Met mij gaat het prima hoor... Moet wel ff wennen idd, maar dat is van secundair belang. het belangrijkste is dat Belana went en haar draai vindt en dat Liam en Ian(en dan vooral Liam) wennen aan een broertje erbij.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:19 schreef m@x het volgende:
[..]
En hoe is het met jou? Al een beetje gewend aan het feit dat je weer zo'n kleintje erbij hebt?
de 1e zwangere kerel hebben we hier nog nooit gehadquote:
Is mij niets over bekend maar zal ik dan dinsdag wel te horen krijgen. De vorige keer was alles in orde ook alle vitaminen en de vk dacht in mijn geval dan ook dat het voornamelijk aan het weer ligt en mijn lage bloeddruk. Ik moest maar zorgen dat ik steeds wat te drinken bij me had en dextro energie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:48 schreef poemojn het volgende:
Xanthe, bij deze verloskundigepraktijk wordt met 30 weken standaard weer bloed geprikt op glucose en ijzer (begon de vk bij mij vandaag over omdat mijn glucosetest mislukt was). Bij jou dus misschien ook, en anders gewoon even naar vragen.
Niet veel, maar wie welquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:50 schreef PM-girl het volgende:
Heeft iemand trouwens verstand van UWV, heb een brief gehad vandaag, waarin staat: volgens onze info bent u per 16 aug. 2006 beter!! (die week gaat mijn verlof in) dus het zal wel gebruikelijk zijn, dit. Maar ik vindt het zo raar, er kan altijd nog iets gebeuren waardoor mijn verlof niet ingaat op 14 aug (snap ook niet zo goed waarom de brief over de 16e spreekt, ik ben op een dinsdag uitgeteld en het is dinsdag de 15e, pak dan die datum zou ik zeggen!).
fijn dat het met jou ook goed gaat Kbot!!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:23 schreef Kbot2000 het volgende:
[..]
Met mij gaat het prima hoor... Moet wel ff wennen idd, maar dat is van secundair belang. het belangrijkste is dat Belana went en haar draai vindt en dat Liam en Ian(en dan vooral Liam) wennen aan een broertje erbij.
Liam is er erg mee bezig, toen hij daarnet wakker werd waren zijn eerste woorden: 'Bij Ezra kijken papa' het houdt hem erg bezig. Wel erg lief, maar het moet wel "gewoon" worden...
En hormonen die met 30 graden rondspringen doen ook geen goed, ken het!!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:05 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Niet veel, maar wie wel. Maar het lijkt me dat je nu in de ziektewet zit, en je bedrijf alvast gemeld hebt dat je per 16 augustus met verlof gaat (wat dus niet als ziekte te boek staat) Ik ben op een vrijdag uitgeteld en mijn verlof gaat de maandag in, dus dat is blijkbaar wel gebruikelijk.
Gezellig, dat klussenMan heeft de kraan van de wastafel gehaald (want we gaan die opnieuw betegelen) maar vergeten om de kraan weer op de leidingen te zetten voor hij de hoofdkraan openzette...Waterballet op kinderkamertje (gelukkig op de kale planken) en druppels aan het plafond beneden.
![]()
Ik chagrijnig, hij nog chagrijniger, twerd een beetje nasty, en nu is hij met zn kwaaie kop een rondje aan het fietsen...
Krijg ook nog om mijn oren dat ik niets doe, alleen maar zucht en steun en het zwaar heb, etcetc. Ik weet wel dat hij het in kwaadheid zegt, maar hij heeft wel net mijn gevoelige punt te pakken, ik voel me daar al zo schuldig over....
Dus net ging ik zagen, maar dat trilde zo dat ik het eng vond voor mijn kindje, dus nu kan ik ook niets doen![]()
![]()
Zo komt hij wel weer thuis en maken we het weer goed,, maar het is zo'n gedoe, zo'n ruzie...
![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:08 schreef pinquit het volgende:
[..]
als ie maar niet net zoals mijn broer zei toen de kraamhulp weg was: "waar is zn mama nou?"![]()
Oh meis, wat herkenbaar. Laat het allemaal maar even betijen en schenk als ie thuis komt een lekker glas koel drinken voor hem in en geef hem een dikke knuffel. Jullie doen het allebei niet expresquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:05 schreef linda856763 het volgende:
Gezellig, dat klussenMan heeft de kraan van de wastafel gehaald (want we gaan die opnieuw betegelen) maar vergeten om de kraan weer op de leidingen te zetten voor hij de hoofdkraan openzette...Waterballet op kinderkamertje (gelukkig op de kale planken) en druppels aan het plafond beneden.
![]()
Ik chagrijnig, hij nog chagrijniger, twerd een beetje nasty, en nu is hij met zn kwaaie kop een rondje aan het fietsen...
Krijg ook nog om mijn oren dat ik niets doe, alleen maar zucht en steun en het zwaar heb, etcetc. Ik weet wel dat hij het in kwaadheid zegt, maar hij heeft wel net mijn gevoelige punt te pakken, ik voel me daar al zo schuldig over....
Dus net ging ik zagen, maar dat trilde zo dat ik het eng vond voor mijn kindje, dus nu kan ik ook niets doen![]()
![]()
Oeh, da's wel onder de gordel vind ik.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:05 schreef linda856763 het volgende:
Zo zijn wij in ruzies: onder de gordel... Ik ook naar hem hoor... Nog even lekker inwrijven dat de vloer blank stond, terwijl hij er zelf al genoeg van baalde.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, da's wel onder de gordel vind ik.![]()
Ook al wordt het in het heetst van de strijd gezegd.
Die van mij () heeft ook eens met zijn ogen gedraaid toen ik hem vroeg even iets van zolder voor me te halen omdat me dat weer twee trappen op en af lopen scheelde. Nou, de groeten! Ik ben toen wel zó pislink geworden..!
Ik kreeg toen wel netjes excuses (en da's heel wat voor mijn liefie!).
Sterkte hoor Linda!
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:30 schreef Moonah het volgende:
Maar het was wél leuk!
quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er al een relaas van een vader?
Neuken met zo'n skippybal onder je. Dan maar op d'r zij. Oe ze krijgt het zuur. Dan maar op z'n hondjes. Oe d'r bekken doet zeer.
Ik weet niet of je verder moet lezenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:57 schreef Moonah het volgende:
Oeh ja, die is herkenbaar ja!
Tnx voor het linkje.
Heb ik al gedaan. Best vermakelijk. Ik probeer er maar nuchter onder te blijven.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:05 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je verder moet lezen![]()
![]()
Goedmaaksex zeker!?quote:is weer terug,
![]()
![]()
, je kent het wel.
![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:30 schreef Moonah het volgende:
Ooooopen van onderen!!![]()
Maar het was wél leuk!
Aan gezien je verlof in gaat val je dan niet meer onder de ziektewet, maar onder het verlof gezien de uitkering van verlof hoger is dan de ziektewet en de hoogste uitkering voor jou situatie zijn ze verplicht omn te betalen. Ziektewet is vaak 70% en verlof 100% van je laatst betaalde loon.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:50 schreef PM-girl het volgende:
Ok, Sjak, dan is het begrijpelijk! Slaap ze nu!
Chacama, je werkt vandaag! Wat voor zaak hebben jullie? Vriendje heeft een boekenzaak maar ik werk sinds februari eigenlijk al niet meer mee, heb ook nog ander werk ernaast.
Heb je wel een bedje oid staan daar?
Leuk trouwens dat je je buik zag bewegen, vind ik ook nog steeds leuk (en anderen om mij heen nog veel leuker!)
Heeft iemand trouwens verstand van UWV, heb een brief gehad vandaag, waarin staat: volgens onze info bent u per 16 aug. 2006 beter!! (die week gaat mijn verlof in) dus het zal wel gebruikelijk zijn, dit. Maar ik vindt het zo raar, er kan altijd nog iets gebeuren waardoor mijn verlof niet ingaat op 14 aug (snap ook niet zo goed waarom de brief over de 16e spreekt, ik ben op een dinsdag uitgeteld en het is dinsdag de 15e, pak dan die datum zou ik zeggen!).
Zo, en nu ga ik nog even het hondje doen en dan lekker in de tuin onder de parasol mijn gratis ben en jerry's verorberen.
Belana, ik hoop dat je het niet te warm hebt in je kraambed!
Als je op een dinsdag bent uitgeteld dan gaat je verlof in op een woensdag. Vermoeddelijke bevaldatum + 1 dag en dan 6 of 4 weken terugtellen. Wat zou er dan kunnen gebeuren dat je verlof niet in kan gaan op die dag? Heb je met de verzekeringsarts afgesproken dan je in de ZW blijft tot aan eje verlof? Dan gaat deze namelijk automatisch in 6 weken voor je vermoeddelijke bevaldatum.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:50 schreef PM-girl het volgende:
daarom heb ik ook neer gezet: vaak is de ziektewet 70%quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Ow, en ziek ten gevolge van de zwangerschap is ook 100% en geen 70%.
Nou ja, kun je daarna de sexkriebels weer uitlevenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:54 schreef chacama het volgende:
Linda, he gats. Ik moest eerst lachen toen ik het las en daarna toen het ruziepunt kwam had ik zoiets van.....dat gaan wij ook nog krijgen.....en dan zal in de komende weken vast gebeuren......ik wil immers altijd alles meteen en het liefst gisteren....
Wat zou er kunnen gebeuren waardoor je verlof niet in gaat, behalve iets naars met de baby natuurlijk?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:50 schreef PM-girl het volgende:
Nou dat is bijvoorbeeld een theoretische mogelijkheid. Of dat Ieniemienie zich al voor 16 aug zich aanmeldt, dan klopt het toch ook niet?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:24 schreef owlet het volgende:
[..]
Wat zou er kunnen gebeuren waardoor je verlof niet in gaat, behalve iets naars met de baby natuurlijk?
Want de regel is dat zodra je verlof ingaat, je officieel weer beter gemeld bent.
damn, Moonah, zo lang al nietquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:30 schreef Moonah het volgende:
Wij hebben trouwens net voor het eerst sinds ik zwanger ben ehm... geneukt.
We vinden dat allebei heel spannend, durven niet goed, eng, ook al weet je dat het geen kwaad kan, maar straks toch heel voorzichtig gedaan... Haha! Ik moest de hele tijd aan "Duik in je weeën" denken.
Ooooopen van onderen!!![]()
Maar het was wél leuk!
Wel geil, niet durven neuken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:59 schreef milagro het volgende:
[..]
damn, Moonah, zo lang al niet![]()
geldt dat voor meer dames, en is dat dan geen zin, angst, ziekzwakmisselijk, je niet aantrekkelijk voelen?
Hier had ik in het begin trouwens wél last van. Wel dik worden, maar nog niet echt 'zwangerdik'. Nú vind ik mezelf wel mooi en aantrekkelijk!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:59 schreef milagro het volgende:
je niet aantrekkelijk voelen?
Wat bijzonder dat je helemaal voelt hoe het kindje zijn weg naar buiten voelt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:42 schreef Belana het volgende:
snoop, kwa bv ben ik weer net zo onzeker, verder voelt het een stuk bekender idd![]()
pinquit, ik heb een enorme leuke kraamhulp! Helemaal top die meid!
vivi, wij hebben dus 2 weken geleden zo'n beetje tot deze naam besloten door jouw namenlijstje in het namentopic, dus heel erg bedankt voor de tipdat meen ik want ik vind het een prachtnaam
libel, tijdens de bevalling is hij met rug links gaan liggen en hij kwam ook netjes met gezichtje naar benedenpijnlijk, maar prachtig om te voelen hoe zo'n kindje de bocht om gaat
maar dat verhaal moet ik nog opschrijven.
ik denk aan jullie allemaal, wat is het weer warm he!
nog 1 toevoeging, ik ben sinds woensdagochtend bij de vk 11,5 kilo kwijt
Dat klinkt als zwangerschaps ischias. Heb ik vooral in het begin last van gehad. Door goed op te letten hoe ik ging zitten (vooral dus op rechte stoelen) en een buikband te dragen is het over gegaan bij mij.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:04 schreef linda856763 het volgende:
Even een vraagje: sinds een paar dagen heb ik aldoor pijnscheuten in mijn bil en er vlak onder. (is dat je hamstring) Is dat een zwangerschapskwaaltje? Het is nogal lastig, vooral bij traplopen en bukken...
Tsja, dat las ik ook in het boek van Carita, maar uh, of dat in de praktijk ook lukt?quote:Op zondag 16 juli 2006 08:46 schreef dutchie het volgende:
Als ik een keer tijd heb lees ik weer eens bij hoor, maar eerst even dit:
Ik vind het een prachtige dag voor Sjak en Owlet om te bevallen. Zondagskindjes.
Succes en sterkte meiden.
En 1 tip voor als je gaat persen: Pers niet op je hoofd/ogen! De vrouw die eerst naast me lag in het zh had dat wel gedaan en had echt bloedrode ogen, best eng. En ze had idd met haar ogen en mond dicht zitten persen.
Dus mond open en blijf iemand aankijken.
Oeh, dat hoop ik ook! Of dat ie zich laat zien, nog beter! En dan wel in het echt en niet op een echo!quote:Op zondag 16 juli 2006 11:04 schreef sjak het volgende:
Wij gaan zo even langs bij de VK, sinds gisteren voel ik de baby minder. Zij gaat eerst even kijken en waarschijnlijk gaan we daarna door naar het ziekenhuis voor een CTG. Ik hoop eigenlijk dat die uk van ons nu snel besluit om zich te laten voelen.
Ik heb het idee dat ik het heftiger ben gaan voelen. Het is bij mij in ieder geval pijnlijker. Maar ik heb ook een erg onrustige baby in mijn buik. Normaal beweegt ie enorm veel (tot gisteren dan). Ik heb zelf ook wel het idee dat het wat minder kan worden door ruimtegebrek (kan me er alles bij voorstellen) maar begin me vanochtend toch wat zorgen te maken. Om een uur of 12 gaan we die kant op.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:14 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, goed dat je het even laat nakijken!
Heb ik dat nu hier gehoord/gelezen, dat je je kindje minder gaat voelen vanaf +/- 30 weken, omdat er minder ruimte is? Lijkt me juist dat de bewegingen dan heftiger aanvoelen omdat er minder tussen zit (vruchtwater)
Naast dat je er gewoon nog steeds prachtig uitziet, kun je ook nog eens prachtig schrijvenquote:Op zondag 16 juli 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
Mijn lichaam. Met erg dik geworden bovenbenen en bovenarmen. Met veel aderen, opgezet, blauw en pijnlijk. Ik kan er niet naar kijken. Ik kan mijn lijf niet zien, niet voelen, niet wassen, niet afdrogen. Ik wil er los van staan. Er afstand van doen.
Hoe, in godsnaam hóe, moet ik dan straks mijn lichaam gebruiken om mijn tweede kind mee op de wereld te zetten? Hoe word ik één met dit lijf, met wat het nu is? Ik heb een hekel aan mezelf als ik naar mezelf kijk. Als ik foto's zie. Als ik anderen zie. Allemaal normaal zwanger. Ik de uitzondering.
Hoe moet ik straks die benen pakken en optrekken? Hoe kan ik die enorme benen vasthouden? En als dat al lukt, hoe schakel ik dan mijn hoofd uit? En mijn gevoel? Ik weet wel, daar denk je dán niet aan. Dat kan, misschien is dat zo. Maar ik denk er nu aan en voel me er nu rot over dat ik die schaamte voel, die afkeer. Ik moet misschien nog 7 weken. Ik vind op dit moment vandaag al te veel.
Ik zit lomp, beweeg lomp. Ik loop lomp. Soms doet het pijn. Rugpijn, schurende bovenbenen. Kleren die knellen. Kleren die toch ineens heel stom blijken te staan, bij nader inzien. In een winkelruit. Dan voel ik me rot. Verdrietig en boos. Omdat ik niet 'normaal' zwanger ben inderdaad, dit slaat nergens op . Omdat ik er spataderen bij krijg. Omdat ik die blubberbenen en armen heb. Omdat bij mij geen enkele kilo verdween door borstvoeding. Omdat het bij mij geen vocht bleek te zijn. En er dus niets afvloog na al een paar dagen.
En ja, ik ben oppervlakkig, een zeikerd, een op uiterlijk georienteerd mens. Dat is ook zo. Dat ben ik blijkbaar. Want dit lijf, deze onzekerheid, deze hekel aan mezelf, dat allemaal is wezenlijk voor mij. Een wezenlijk probleem. Dat bepaalt hoe ik me voel. Misschien is dat genant en moet ik me dáár dan ook druk om maken. Als ik dus tijd heb om me rot te voelen over dit oppervlakkige gewauwel van me, zal ik dat zeker doen. Tussen de walging en overtrokken jankpartijen door dan.
Stop eerst maar eens met jezelf zo te veroodelen. Dat is nergens voor nodig en daar ga je je ook niet beter van voelen. Waar je je wél beter door zou kunnen gaan voelen zou ik zo ook niet een twee drie weten... Blijkbaar is dit iets dat onderdeel uitmaakt van wie jij bent, en wordt het versterkt door je zwangerschap. Klopt dat?quote:Op zondag 16 juli 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
En ja, ik ben oppervlakkig, een zeikerd, een op uiterlijk georienteerd mens. Dat is ook zo. Dat ben ik blijkbaar. Want dit lijf, deze onzekerheid, deze hekel aan mezelf, dat allemaal is wezenlijk voor mij. Een wezenlijk probleem. Dat bepaalt hoe ik me voel. Misschien is dat genant en moet ik me dáár dan ook druk om maken. Als ik dus tijd heb om me rot te voelen over dit oppervlakkige gewauwel van me, zal ik dat zeker doen. Tussen de walging en overtrokken jankpartijen door dan.
Nah, je kunt iig nog wat relativeren, dat scheelt.quote:Omdat ik niet 'normaal' zwanger ben inderdaad, dit slaat nergens op .
Het is vooral anders. In plaats van kleine schopjes, krijg je meer grotere bewegingen zeg maar. Hele verschuivingen zelfsquote:Op zondag 16 juli 2006 11:14 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, goed dat je het even laat nakijken!
Heb ik dat nu hier gehoord/gelezen, dat je je kindje minder gaat voelen vanaf +/- 30 weken, omdat er minder ruimte is? Lijkt me juist dat de bewegingen dan heftiger aanvoelen omdat er minder tussen zit (vruchtwater)
Ik kreeg daar tijdens mn zwangerschap ook last van. Volgens de vk was er niks aan te doen. Toen het na de bevalling maar niet over ging naar de dokter gaan, maar volgens de huisarts was het een herniaquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:00 schreef sjak het volgende:
Dat klinkt als zwangerschaps ischias. Heb ik vooral in het begin last van gehad. Door goed op te letten hoe ik ging zitten (vooral dus op rechte stoelen) en een buikband te dragen is het over gegaan bij mij.
Zit je al te huilen?quote:Op zondag 16 juli 2006 11:31 schreef sjak het volgende:
Kijk, en dit is wat ik nou zo fijn vind aan OUD. Er wordt soms gezegd dat er hier gemutst wordt en op niets af geklaagd, maar als iemand ergens mee zit komen er vanuit allerlei hoeken en gaten users die je een hart onder de riem steken. Laat ze maar kletsen over OUD. ik vind het een geweldig forum!
Overheen gelezen. Maak je je zorgen Sjak?quote:Op zondag 16 juli 2006 11:04 schreef sjak het volgende:
Wij gaan zo even langs bij de VK, sinds gisteren voel ik de baby minder. Zij gaat eerst even kijken en waarschijnlijk gaan we daarna door naar het ziekenhuis voor een CTG. Ik hoop eigenlijk dat die uk van ons nu snel besluit om zich te laten voelen.
Sorry, wat een domme vraag...quote:
Och, Inky, Xanthe, Sugarquote:Op zondag 16 juli 2006 12:04 schreef Inky05 het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige die derpi is...
En dit heb ik dus ook vanochtend aan vriendje proberen duidelijk te maken, maar echt helpen doet het niet die want die loopt nu ook zwaar depri rondBen benieuwd of dit ooit nog goed komt
![]()
Haha!quote:Op zondag 16 juli 2006 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij: *hap tjomp lekka lekka converseer*![]()
Ik: *voer veeg vermaan buk lepel*![]()
Kinderen:*hap tjomp smijt smeer krijs*
Hij: Lekker zeg!
Volledig mee eens. Het ís gewoon niet zo dat 'de mannen' het expres verkeerd willen doen. Natuurlijk niet! Kwestie van communicatie. Ik weet nu dat ik heel expliciet moet zijn in hetgeen ik graag gedaan wil hebben. En als hij het dan doet dan kriebel ik hem even lekker onder zijn kin, ik applaudiseer, ik bedank hem uitvoerig, ik stop een veer in zijn reet en kijk aan, heel soms doet hij een volgende keer een vergelijkbaar klusje uit zichzelf. En zo niet, dan vraag ik het een volgende keer dus wéér expliciet. Hints komen niet over!!! Huilen wordt gezien als overdreven en inwerken op het schuldgevoel. Gewoon lekker duidelijk zijn. Klaar! (Heb ik wel moeten leren hoor...!)quote:Punt: ze doen hun best echt wel, maar tussen de horkerige bedrijven door!
Was ik ook benieuwd naar!quote:Op zondag 16 juli 2006 13:19 schreef Moonah het volgende:
Oh, en Sjak, ben je al terug?
Ben ik ook! 70's partyfoto.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:20 schreef PM-girl het volgende:
O en Moonah, nu blijf ik elke keer vol verbazing naar jouw icon kijken, want nu heb ik de echte Moonah gezien, maar wie is dan die mevrouw met de grotekrullenbol?) Hihi
Herkenbaar, Sugar.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
Mijn lichaam...
fuk, which reminds me: ik had die ene gore spijkerbroek die ik nog aankon moeten wassen. Raad es waar ik nu in zit?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:13 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Herkenbaar, Sugar.
En meestal helpt het wel om dan de stad in te gaan en wat nieuwe kleren aan te schaffen. (Hoe oppervlakkig,, maar het werkt....)
Alleen kon ik gisteren dus echt niets vinden, iig niets waar mijn buik inkan...
Dus was ik alleen maar moe van het rondlopen en kwam ik thuis met lege handen...
En nu weet ik nog steeds niet wat aantrekken.![]()
Hahaha, ik zie het al helemaal voor mequote:Op zondag 16 juli 2006 15:06 schreef Bass-Miss het volgende:
En het is verdorie dertig graden en dan verkopen ze bijna alleen maar van die broeken met een lap stof van een meter zodanig dat die tot onder je oksels komen. En dat doe ik dus niet aan, he!![]()
![]()
Volgende keer zorg ik ervoor dat ik in de winter met die buik zit.
Alleen jammer dat ik dan in de zomer met de kotspartijen zit.![]()
Dat is misschien geen slecht idee.Ik werd toch maar na de zevende week misselijk.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:17 schreef lcicle het volgende:
Je moet de volgende keer in augustus/september zwanger worden!Is me perfect bevallen.
Yup, lentekindjes roeleren!quote:Op zondag 16 juli 2006 15:17 schreef lcicle het volgende:
Je moet de volgende keer in augustus/september zwanger worden!Is me perfect bevallen.
Of optie nummer 3: je hebt gewoon veel vruchtwater. Was dat bij EW ook niet het geval?quote:Op zondag 16 juli 2006 15:36 schreef sjak het volgende:
het kan 2 dingen betekenen, of ik heb toch een vorm van zwangerschapssuiker of het kindje drinkt niet goed.
quote:Op zondag 16 juli 2006 16:30 schreef Inky05 het volgende:
Dat is weer heel wat anders dan "je ruimt ook altijd alles op"![]()
![]()
Ik had vorige week alle kleertjes op bed uitgestald...vond het zo'n schattig gezichtquote:Op zondag 16 juli 2006 17:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Mijn lief lacht me uit omdat ik de kleertjes van ons kindje openleg om ze eens te bekijken.![]()
Ja nou...quote:
Precies, dat kan uiteraard ookquote:Op zondag 16 juli 2006 16:02 schreef Gaoxing het volgende:
Of optie nummer 3: je hebt gewoon veel vruchtwater. Was dat bij EW ook niet het geval?
Volgens mij mag paracetamol.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:57 schreef Spekkiemonster het volgende:
even voor iemand met onwijze kiespijn een vraag .... en zwanger uiteraard..... wat kan ze slikken/gebruiken tegen de pijn?
en mag verdoving bij de tandarts?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |