damn, Moonah, zo lang al nietquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:30 schreef Moonah het volgende:
Wij hebben trouwens net voor het eerst sinds ik zwanger ben ehm... geneukt.
We vinden dat allebei heel spannend, durven niet goed, eng, ook al weet je dat het geen kwaad kan, maar straks toch heel voorzichtig gedaan... Haha! Ik moest de hele tijd aan "Duik in je weeën" denken.
Ooooopen van onderen!!![]()
Maar het was wél leuk!
Wel geil, niet durven neuken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:59 schreef milagro het volgende:
[..]
damn, Moonah, zo lang al niet![]()
geldt dat voor meer dames, en is dat dan geen zin, angst, ziekzwakmisselijk, je niet aantrekkelijk voelen?
Hier had ik in het begin trouwens wél last van. Wel dik worden, maar nog niet echt 'zwangerdik'. Nú vind ik mezelf wel mooi en aantrekkelijk!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:59 schreef milagro het volgende:
je niet aantrekkelijk voelen?
Wat bijzonder dat je helemaal voelt hoe het kindje zijn weg naar buiten voelt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:42 schreef Belana het volgende:
snoop, kwa bv ben ik weer net zo onzeker, verder voelt het een stuk bekender idd![]()
pinquit, ik heb een enorme leuke kraamhulp! Helemaal top die meid!
vivi, wij hebben dus 2 weken geleden zo'n beetje tot deze naam besloten door jouw namenlijstje in het namentopic, dus heel erg bedankt voor de tipdat meen ik want ik vind het een prachtnaam
libel, tijdens de bevalling is hij met rug links gaan liggen en hij kwam ook netjes met gezichtje naar benedenpijnlijk, maar prachtig om te voelen hoe zo'n kindje de bocht om gaat
maar dat verhaal moet ik nog opschrijven.
ik denk aan jullie allemaal, wat is het weer warm he!
nog 1 toevoeging, ik ben sinds woensdagochtend bij de vk 11,5 kilo kwijt
Dat klinkt als zwangerschaps ischias. Heb ik vooral in het begin last van gehad. Door goed op te letten hoe ik ging zitten (vooral dus op rechte stoelen) en een buikband te dragen is het over gegaan bij mij.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:04 schreef linda856763 het volgende:
Even een vraagje: sinds een paar dagen heb ik aldoor pijnscheuten in mijn bil en er vlak onder. (is dat je hamstring) Is dat een zwangerschapskwaaltje? Het is nogal lastig, vooral bij traplopen en bukken...
Tsja, dat las ik ook in het boek van Carita, maar uh, of dat in de praktijk ook lukt?quote:Op zondag 16 juli 2006 08:46 schreef dutchie het volgende:
Als ik een keer tijd heb lees ik weer eens bij hoor, maar eerst even dit:
Ik vind het een prachtige dag voor Sjak en Owlet om te bevallen. Zondagskindjes.
Succes en sterkte meiden.
En 1 tip voor als je gaat persen: Pers niet op je hoofd/ogen! De vrouw die eerst naast me lag in het zh had dat wel gedaan en had echt bloedrode ogen, best eng. En ze had idd met haar ogen en mond dicht zitten persen.
Dus mond open en blijf iemand aankijken.
Oeh, dat hoop ik ook! Of dat ie zich laat zien, nog beter! En dan wel in het echt en niet op een echo!quote:Op zondag 16 juli 2006 11:04 schreef sjak het volgende:
Wij gaan zo even langs bij de VK, sinds gisteren voel ik de baby minder. Zij gaat eerst even kijken en waarschijnlijk gaan we daarna door naar het ziekenhuis voor een CTG. Ik hoop eigenlijk dat die uk van ons nu snel besluit om zich te laten voelen.
Ik heb het idee dat ik het heftiger ben gaan voelen. Het is bij mij in ieder geval pijnlijker. Maar ik heb ook een erg onrustige baby in mijn buik. Normaal beweegt ie enorm veel (tot gisteren dan). Ik heb zelf ook wel het idee dat het wat minder kan worden door ruimtegebrek (kan me er alles bij voorstellen) maar begin me vanochtend toch wat zorgen te maken. Om een uur of 12 gaan we die kant op.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:14 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, goed dat je het even laat nakijken!
Heb ik dat nu hier gehoord/gelezen, dat je je kindje minder gaat voelen vanaf +/- 30 weken, omdat er minder ruimte is? Lijkt me juist dat de bewegingen dan heftiger aanvoelen omdat er minder tussen zit (vruchtwater)
Naast dat je er gewoon nog steeds prachtig uitziet, kun je ook nog eens prachtig schrijvenquote:Op zondag 16 juli 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
Mijn lichaam. Met erg dik geworden bovenbenen en bovenarmen. Met veel aderen, opgezet, blauw en pijnlijk. Ik kan er niet naar kijken. Ik kan mijn lijf niet zien, niet voelen, niet wassen, niet afdrogen. Ik wil er los van staan. Er afstand van doen.
Hoe, in godsnaam hóe, moet ik dan straks mijn lichaam gebruiken om mijn tweede kind mee op de wereld te zetten? Hoe word ik één met dit lijf, met wat het nu is? Ik heb een hekel aan mezelf als ik naar mezelf kijk. Als ik foto's zie. Als ik anderen zie. Allemaal normaal zwanger. Ik de uitzondering.
Hoe moet ik straks die benen pakken en optrekken? Hoe kan ik die enorme benen vasthouden? En als dat al lukt, hoe schakel ik dan mijn hoofd uit? En mijn gevoel? Ik weet wel, daar denk je dán niet aan. Dat kan, misschien is dat zo. Maar ik denk er nu aan en voel me er nu rot over dat ik die schaamte voel, die afkeer. Ik moet misschien nog 7 weken. Ik vind op dit moment vandaag al te veel.
Ik zit lomp, beweeg lomp. Ik loop lomp. Soms doet het pijn. Rugpijn, schurende bovenbenen. Kleren die knellen. Kleren die toch ineens heel stom blijken te staan, bij nader inzien. In een winkelruit. Dan voel ik me rot. Verdrietig en boos. Omdat ik niet 'normaal' zwanger ben inderdaad, dit slaat nergens op . Omdat ik er spataderen bij krijg. Omdat ik die blubberbenen en armen heb. Omdat bij mij geen enkele kilo verdween door borstvoeding. Omdat het bij mij geen vocht bleek te zijn. En er dus niets afvloog na al een paar dagen.
En ja, ik ben oppervlakkig, een zeikerd, een op uiterlijk georienteerd mens. Dat is ook zo. Dat ben ik blijkbaar. Want dit lijf, deze onzekerheid, deze hekel aan mezelf, dat allemaal is wezenlijk voor mij. Een wezenlijk probleem. Dat bepaalt hoe ik me voel. Misschien is dat genant en moet ik me dáár dan ook druk om maken. Als ik dus tijd heb om me rot te voelen over dit oppervlakkige gewauwel van me, zal ik dat zeker doen. Tussen de walging en overtrokken jankpartijen door dan.
Stop eerst maar eens met jezelf zo te veroodelen. Dat is nergens voor nodig en daar ga je je ook niet beter van voelen. Waar je je wél beter door zou kunnen gaan voelen zou ik zo ook niet een twee drie weten... Blijkbaar is dit iets dat onderdeel uitmaakt van wie jij bent, en wordt het versterkt door je zwangerschap. Klopt dat?quote:Op zondag 16 juli 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
En ja, ik ben oppervlakkig, een zeikerd, een op uiterlijk georienteerd mens. Dat is ook zo. Dat ben ik blijkbaar. Want dit lijf, deze onzekerheid, deze hekel aan mezelf, dat allemaal is wezenlijk voor mij. Een wezenlijk probleem. Dat bepaalt hoe ik me voel. Misschien is dat genant en moet ik me dáár dan ook druk om maken. Als ik dus tijd heb om me rot te voelen over dit oppervlakkige gewauwel van me, zal ik dat zeker doen. Tussen de walging en overtrokken jankpartijen door dan.
Nah, je kunt iig nog wat relativeren, dat scheelt.quote:Omdat ik niet 'normaal' zwanger ben inderdaad, dit slaat nergens op .
Het is vooral anders. In plaats van kleine schopjes, krijg je meer grotere bewegingen zeg maar. Hele verschuivingen zelfsquote:Op zondag 16 juli 2006 11:14 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, goed dat je het even laat nakijken!
Heb ik dat nu hier gehoord/gelezen, dat je je kindje minder gaat voelen vanaf +/- 30 weken, omdat er minder ruimte is? Lijkt me juist dat de bewegingen dan heftiger aanvoelen omdat er minder tussen zit (vruchtwater)
Ik kreeg daar tijdens mn zwangerschap ook last van. Volgens de vk was er niks aan te doen. Toen het na de bevalling maar niet over ging naar de dokter gaan, maar volgens de huisarts was het een herniaquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:00 schreef sjak het volgende:
Dat klinkt als zwangerschaps ischias. Heb ik vooral in het begin last van gehad. Door goed op te letten hoe ik ging zitten (vooral dus op rechte stoelen) en een buikband te dragen is het over gegaan bij mij.
Zit je al te huilen?quote:Op zondag 16 juli 2006 11:31 schreef sjak het volgende:
Kijk, en dit is wat ik nou zo fijn vind aan OUD. Er wordt soms gezegd dat er hier gemutst wordt en op niets af geklaagd, maar als iemand ergens mee zit komen er vanuit allerlei hoeken en gaten users die je een hart onder de riem steken. Laat ze maar kletsen over OUD. ik vind het een geweldig forum!
Overheen gelezen. Maak je je zorgen Sjak?quote:Op zondag 16 juli 2006 11:04 schreef sjak het volgende:
Wij gaan zo even langs bij de VK, sinds gisteren voel ik de baby minder. Zij gaat eerst even kijken en waarschijnlijk gaan we daarna door naar het ziekenhuis voor een CTG. Ik hoop eigenlijk dat die uk van ons nu snel besluit om zich te laten voelen.
Sorry, wat een domme vraag...quote:
Och, Inky, Xanthe, Sugarquote:Op zondag 16 juli 2006 12:04 schreef Inky05 het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige die derpi is...
En dit heb ik dus ook vanochtend aan vriendje proberen duidelijk te maken, maar echt helpen doet het niet die want die loopt nu ook zwaar depri rondBen benieuwd of dit ooit nog goed komt
![]()
Haha!quote:Op zondag 16 juli 2006 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij: *hap tjomp lekka lekka converseer*![]()
Ik: *voer veeg vermaan buk lepel*![]()
Kinderen:*hap tjomp smijt smeer krijs*
Hij: Lekker zeg!
Volledig mee eens. Het ís gewoon niet zo dat 'de mannen' het expres verkeerd willen doen. Natuurlijk niet! Kwestie van communicatie. Ik weet nu dat ik heel expliciet moet zijn in hetgeen ik graag gedaan wil hebben. En als hij het dan doet dan kriebel ik hem even lekker onder zijn kin, ik applaudiseer, ik bedank hem uitvoerig, ik stop een veer in zijn reet en kijk aan, heel soms doet hij een volgende keer een vergelijkbaar klusje uit zichzelf. En zo niet, dan vraag ik het een volgende keer dus wéér expliciet. Hints komen niet over!!! Huilen wordt gezien als overdreven en inwerken op het schuldgevoel. Gewoon lekker duidelijk zijn. Klaar! (Heb ik wel moeten leren hoor...!)quote:Punt: ze doen hun best echt wel, maar tussen de horkerige bedrijven door!
Was ik ook benieuwd naar!quote:Op zondag 16 juli 2006 13:19 schreef Moonah het volgende:
Oh, en Sjak, ben je al terug?
Ben ik ook! 70's partyfoto.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:20 schreef PM-girl het volgende:
O en Moonah, nu blijf ik elke keer vol verbazing naar jouw icon kijken, want nu heb ik de echte Moonah gezien, maar wie is dan die mevrouw met de grotekrullenbol?) Hihi
Herkenbaar, Sugar.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:54 schreef Sugar het volgende:
Mijn lichaam...
fuk, which reminds me: ik had die ene gore spijkerbroek die ik nog aankon moeten wassen. Raad es waar ik nu in zit?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:13 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Herkenbaar, Sugar.
En meestal helpt het wel om dan de stad in te gaan en wat nieuwe kleren aan te schaffen. (Hoe oppervlakkig,, maar het werkt....)
Alleen kon ik gisteren dus echt niets vinden, iig niets waar mijn buik inkan...
Dus was ik alleen maar moe van het rondlopen en kwam ik thuis met lege handen...
En nu weet ik nog steeds niet wat aantrekken.![]()
Hahaha, ik zie het al helemaal voor mequote:Op zondag 16 juli 2006 15:06 schreef Bass-Miss het volgende:
En het is verdorie dertig graden en dan verkopen ze bijna alleen maar van die broeken met een lap stof van een meter zodanig dat die tot onder je oksels komen. En dat doe ik dus niet aan, he!![]()
![]()
Volgende keer zorg ik ervoor dat ik in de winter met die buik zit.
Alleen jammer dat ik dan in de zomer met de kotspartijen zit.![]()
Dat is misschien geen slecht idee.Ik werd toch maar na de zevende week misselijk.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:17 schreef lcicle het volgende:
Je moet de volgende keer in augustus/september zwanger worden!Is me perfect bevallen.
Yup, lentekindjes roeleren!quote:Op zondag 16 juli 2006 15:17 schreef lcicle het volgende:
Je moet de volgende keer in augustus/september zwanger worden!Is me perfect bevallen.
Of optie nummer 3: je hebt gewoon veel vruchtwater. Was dat bij EW ook niet het geval?quote:Op zondag 16 juli 2006 15:36 schreef sjak het volgende:
het kan 2 dingen betekenen, of ik heb toch een vorm van zwangerschapssuiker of het kindje drinkt niet goed.
quote:Op zondag 16 juli 2006 16:30 schreef Inky05 het volgende:
Dat is weer heel wat anders dan "je ruimt ook altijd alles op"![]()
![]()
Ik had vorige week alle kleertjes op bed uitgestald...vond het zo'n schattig gezichtquote:Op zondag 16 juli 2006 17:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Mijn lief lacht me uit omdat ik de kleertjes van ons kindje openleg om ze eens te bekijken.![]()
Ja nou...quote:
Precies, dat kan uiteraard ookquote:Op zondag 16 juli 2006 16:02 schreef Gaoxing het volgende:
Of optie nummer 3: je hebt gewoon veel vruchtwater. Was dat bij EW ook niet het geval?
Volgens mij mag paracetamol.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:57 schreef Spekkiemonster het volgende:
even voor iemand met onwijze kiespijn een vraag .... en zwanger uiteraard..... wat kan ze slikken/gebruiken tegen de pijn?
en mag verdoving bij de tandarts?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |