Och dat zien we dan wel weer!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
De OP heb ik zoals in het vorige topic al aangegeven iets aangepast en gemoderniseerd. Met het ingaan van de nieuwe dienstregeling zal er zeker het een en ander gewijzigd moeten worden nog om de OP kloppend te krijgen
Post die een trein volgt? een mP-tje in opzending of zo?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Dan maak ik er ook een Trein Volgende Post van.
Lakschade aan de 1200! Heiligschennis!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Of tussen 2 1200-bigboys gesandwicht wordt
Vrijdag en maandag maken ze een rondje door NLquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets![]()
Die zie je namelijk niet zo vaak meer![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Post die een trein volgt? een mP-tje in opzending of zo?
dat zijn die meettreinen nu dus, die in amersfoort en zwolle staan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/fotoalbum.html
Volgens wikipedia waren het er 35. Meestal reden deze treinen door Nederland met wagons erachter met post erin. Lang leve de goeie oude tijdquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:42 schreef petre86 het volgende:
en hoeveel van die trein(tjes) waren er in totaal?
Ik had het er met een vriendin uit utrecht nog over... we liepen over het station en konden ons geen van beide het scherm herrinneren. Echter elke keer als ik keek was het alleen maar reclame.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:10 schreef PabloLopez het volgende:
Utrecht Centraal, het drukste station van Nederland met 250.000 passagiers per dag, beleefde gisteren de primeur van het eerste werkende W8-scherm. Het betreft hier een immens digitaal tv-scherm dat is opgebouwd uit meerdere kleinere digitale schermen. Binnen drie jaar hoopt Viacom Outdoor een landelijk W8-netwerk op de 10 grootste NS stations in Nederland te hebben.
Die is leuk hè! De machinist van die trein had een stapel "Let op: rookvrije trein!"-sticker meegenomen uit werkplaats Eindhoven en heeft die voor verschillende doelen verknipt. Omdat hij zelf rookt, zit op de cabinedeuren een sticker "Let op: rook".quote:
Niet vergeten hequote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:24 schreef Steve-O het volgende:
[offtopic]
Oja flash ga je morgen ff mailen vergeete het steeds man
[/offtopic]
Top-10 naar aantal in/uitstappers op een gemiddelde werkdag in 2005:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:10 schreef PabloLopez het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de 10 grootste staions van NL zijn?
Ik gok zelf op A'dam CS, R'dam CS, Den Haag CS/HS, Utrecht CS, Schiphol, Leiden CS en welke 3 nog meer? (denk amersfoort, sloterdijk en den bosch ofzo?)
Graag nog even antwoord hierop, erg benieuwd nameljk!![]()
Bwehehehehe, ik moest vandaag naar Heeg, zou met de trein naar Sneek en van daar met de bus.... Maar ik ben nu nog blijer dat mn ouders me even hebben gehaald en gebrachtquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat een k*tzooi daarnet in Sneek...
Buschauffeur van de Q-Liner Drachten - Sneek - Bolsward kreeg 'pech' toen ie net over de spoorwegovergang reed... Vervolgens bleef de bus minstens een uur staan. Treinverkeer natuurlijk ontregeld. Geen treinen meer van en naar Sneek uit/naar de richting Leeuwarden...
Natuurlijk geen bussen inzetten... Geen extra trein laten rijden. Treinen gewoon lekker laten staan in Leeuwarden... Was om 3 uur in Sneek om de trein van 15.18 te halen, toen die bus er al stond :S
Uiteindelijk ging de eerste trein naar Leeuwarden pas om 17.18![]()
![]()
Kom jij daar ook vandaan... de ouders van mn vriendin komen ook uit Heeg, wonen nu in Gaastmeer...quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bwehehehehe, ik moest vandaag naar Heeg, zou met de trein naar Sneek en van daar met de bus.... Maar ik ben nu nog blijer dat mn ouders me even hebben gehaald en gebracht![]()
Ik had er een sollicitatiegesprek, met een beetje geluk over een tijde dus elke dag in de Sneek-treinquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kom jij daar ook vandaan... de ouders van mn vriendin komen ook uit Heeg, wonen nu in Gaastmeer...
Kwam er vandaar nog langs trouwens... Heeg... leuk geinig doarpke![]()
ik kom er niet meerquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik had er een sollicitatiegesprek, met een beetje geluk over een tijde dus elke dag in de Sneek-trein
Das de Nederlands/Zwitserse langeafstandstrein in de jaren 50-60 enzo... Ook wel TEE genoemd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:19 schreef ILCILA het volgende:
Ik was erg benieuwd voor trein dit is en waar hij voor gebruikt word:
stond op station zwolle gerangeerd
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk, dàt zijn nou de interessante kaartjes!quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:38 schreef the_disheaver het volgende:
Maar als je een kaartje wilt, dat kan natuurlijk ook! (pdf)
Thank you!quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:38 schreef the_disheaver het volgende:
Maar als je een kaartje wilt, dat kan natuurlijk ook! (pdf)
op de website van prorail niet lijkt me :-)quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Thank you!
En er is vast niet ergens een lijst met al het actieve materieel? Dus welke treinstelnummers daadwerkelijk diensten rijden?
Of anders een lijst hoeveel actieve treinstellen er per soort zijn? ICM3, ICM4, (V-)IRM, Plan V/T, etc?![]()
Zoiets bedoel je?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Thank you!
En er is vast niet ergens een lijst met al het actieve materieel? Dus welke treinstelnummers daadwerkelijk diensten rijden?
Of anders een lijst hoeveel actieve treinstellen er per soort zijn? ICM3, ICM4, (V-)IRM, Plan V/T, etc?![]()
Helemaal geweldig!quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?
http://www.hov-rn.nl/pdf/matnederland.pdf
Niet geheel up to date, maar het komt aardig in de buurt.
DDM1/2/3, IRM, ICRm en ICK zijn inderdaad per bak genummerd. DDM wordt per treinstam bedreven, waarbij DDM2/3 "DD-AR" heet, dat zijn de stammen met vier rijtuigen en een loc of drie rijtuigen en motorwagen. DDM1 staat in de tabel met volledige rijtuignummers omdat dit materieel in iets lossere stammen ingezet wordt (of zelfs in getrokken treinen). DDM2/3 en IRM hebben verkorte rijtuignummers. Dit zijn de volgnummers uit het officiële UIC-nummer (50 84 etc) die er voor NSR toe doen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:52 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Helemaal geweldig!![]()
Ik kom nog niet helemaal uit de nummers bij de ddm, irm, icr en ick, het lijkt erop dat dit per bak/wagon is gespecificeerd en niet per stel? Maar ik zal zelf kijken of ik me daarin kan verdiepen anders!
Super jongens, bedankt!
Om te verhuren aan sukkels die niets beters kunnen vinden!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:04 schreef 456 het volgende:
Waar gebruikt de NS haar DH1 nog voor?
Was dat die met die videotrein? Wel grappig: dat ding is niet eens van ProRail...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:18 schreef petre86 het volgende:
ik moest gister lachen om een reclame ( paginagroot in de metro) van prorail.
"wij zijn verantwoordelijk voor het spoor en werken er aan om dit te verbeteren.
normaal merkt u daar niets van. dan rijden de treinen normaal. maar soms ...werkzaamheden.....
bij dat "normaal merkt u er niets van" schoot ik in de lach![]()
We hadden hier een flinke hittegolf, naar Nederlandse maatstaven dan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:55 schreef 2cv het volgende:
Dank !
Ik weet ook niets van het nederlandse weer van voor 3 juli j.l. omdat ik daarvoor 2 weken in Turkije zat, maar dat is weer een ander verhaal
Wauw, wanneer kwam die door Rotterdam?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:51 schreef Pringlemaster het volgende:
ik vond dit dingetje wel leuk om langs te zien komen
[afbeelding]
weet niet of hij al een x voorbij is gekomen in dit topic![]()
Vetquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:51 schreef Pringlemaster het volgende:
ik vond dit dingetje wel leuk om langs te zien komen
[afbeelding]
weet niet of hij al een x voorbij is gekomen in dit topic![]()
Zijn deze nou voor de betuwereoute besteldquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:51 schreef Pringlemaster het volgende:
ik vond dit dingetje wel leuk om langs te zien komen
[afbeelding]
weet niet of hij al een x voorbij is gekomen in dit topic![]()
Voor de Betuweroute is de serie 189 besteld, helaas, die lijkt hier niet op. Nou ja, de overeenkomst is dat ie rood is en wielen heeft. Betuweroute zijn ze testen aan het doen nu, zou volgend jaar in dienst moeten volgens mij, net als de HSL.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zijn deze nou voor de betuwereoute besteld
Want hij ligt er mooi bij, jammer dat het nog steeds niet in gebruik is. Wanneer gaat dat nous is gebeuren.
jammer, die Taurus schijnen teringvette dingen te zijnquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor de Betuweroute is de serie 189 besteld, helaas, die lijkt hier niet op. Nou ja, de overeenkomst is dat ie rood is en wielen heeft. Betuweroute zijn ze testen aan het doen nu, zou volgend jaar in dienst moeten volgens mij, net als de HSL.
Ze zijn in elk geval mooier dan die Duitse doos. Alleen kan die Taurus volgens mij geen 1500V aan, en de BR189 wel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jammer, die Taurus schijnen teringvette dingen te zijn
is er ergens trouwens een overzicht van het netwerk van hogesnelheidslijnen die geplanned staan in de EU?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:16 schreef JDude het volgende:
Wat me de afgelopen 2 dagen opviel:
Er wordt in Zuidelijk Europa flink aan nieuwe HSL's getimmerd.
Onder meer veel bouwprojecten gezien tussen Narbonne (F.) en Barcelona, en tussen Barcelona en Zaragoza.
De Taurus is ook een Duitse Doos.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn in elk geval mooier dan die Duitse doos. Alleen kan die Taurus volgens mij geen 1500V aan, en de BR189 wel.
OKquote:Op zondag 9 juli 2006 09:21 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
De Taurus is ook een Duitse Doos.
[afbeelding]
ze rijden wat vaker tegenwoordig. om een uur of 10 's ochtnds komt er vaak nog eentje aan, maar niet elke dag.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg weet iemand hier wat er aan de hand is met de ACTS Container Shuttle van/naar Leeuwarden. Volgens mij is de hele dienstregeling omgegooid en klopt er niks meer van. Vaak zie ik de trein zo rond 12 uur 's middags nog staan...
De tofste Koploper aller tijden!quote:Op zondag 9 juli 2006 12:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: ICM-3 (koploper)
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnumer 4023; Mendini trein
In den beginne was hij van buiten toch veel heftiger beschilderd? Mn geheugen laat me even in de steek...quote:
Ik dacht dat ie altijd al zo was: witte deuren en op de kop "Er gaat niets boven Groningen".quote:Op zondag 9 juli 2006 12:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In den beginne was hij van buiten toch veel heftiger beschilderd? Mn geheugen laat me even in de steek...
Als ik deze in een sleep ICM zie zitten ben ik altijd wel bereid om een sprintje te trekken. Helaas reis ik zeer sporadisch 1e klas, zodat ik dat deel niet zo goed ken.quote:Maar ik was aangenaam verrast toen bleek dat deze trein mij gister naar Heerenveen ging vervoeren, vanwaar mijn reis verder ging per auto
Dat velours (of wat er ook zat) zal wel lastig te krijgen zijn geweest in die Mendini-kleuren ja.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:49 schreef thatsme het volgende:
alleen jammer dat de eerste klas van die viese plakkerige plastic banken heeft gekregen
die zag ik gister ook. Maar dan in Groningen. uur of 22h.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: ICM-3 (koploper)
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnumer 4023; Mendini trein
Ik moet morgen weer gewoon werken...quote:Op zondag 9 juli 2006 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen rijden de 52 3879 samen met de 23 071 en een dinertrein van de VSM uit Kerkrade over de Maaslijn en via Arnhem - Utrecht terug naar Apeldoorn.
Tevens rijdt de 766 Hondekop een rit door Nederland
En het wordt mooi weer... dus spotdagje![]()
![]()
![]()
![]()
Ja om 11.53 en 's avonds ook nog om 22.53 tot 23.09quote:Op zondag 9 juli 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik moet morgen weer gewoon werken...Komt de 766 ook nog door Utrecht?
nee hoor Made in Germanyquote:Op zondag 9 juli 2006 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
OKMaar oorspronkelijk is het een Oostenrijkse loc dacht ik.
de Mendini? deze heeft toch altijd witte deuren gehad omdat de NS in '99 besloot reclame buiten de trein alleen voor zichzelf te maken, dus vandaar interieure reclame... (om dan later wel zelf met het idee te komen voor een kinderboekentreinquote:Op zondag 9 juli 2006 12:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In den beginne was hij van buiten toch veel heftiger beschilderd? Mn geheugen laat me even in de steek...
schipholquote:Op maandag 10 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
ik ga denk ik morgen en dinsdag door NL treinen en trammen en bussen ( ov is geldig he)
begin morgen iig in zwolle of deventer, wil Enschede nog een keer aanstippen maar verder ligt alles nog open.. iemand nog tips? mooie stukken?
daar ben ik de afgelopen weken al een paar keer doorheen gereden.. is dat zo boeiend? ( kan wel eens op schiphol gaan rondlopen ... )quote:
Station Schiphol vind ik nou niet echt spannend. En als je 1 keer vertraging hebt gehad met je vliegtuig heb je de rest van schiphol ook wel gezienquote:
Groningen moet je ook zeker even gezien hebben, heeft een mooi station én wadlopersquote:Op maandag 10 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
ik ga denk ik morgen en dinsdag door NL treinen en trammen en bussen ( ov is geldig he)
begin morgen iig in zwolle of deventer, wil Enschede nog een keer aanstippen maar verder ligt alles nog open.. iemand nog tips? mooie stukken?
Voor de Oostenrijkers, oorspronkelijk. 't Is toch een Siemens loc?quote:
Ah mooi! Weet je toevallig van waar naar waar, zodat ik een beetje kan uitvogelen over welk spoor ze 'm sturen?quote:Op zondag 9 juli 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja om 11.53 en 's avonds ook nog om 22.53 tot 23.09
de "Taurus" is inderdaad van Siemensquote:Op maandag 10 juli 2006 08:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor de Oostenrijkers, oorspronkelijk. 't Is toch een Siemens loc?
Bedankt! 't Is alleen wel op de HSL Zuid!quote:Op maandag 10 juli 2006 15:31 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
mooie foto's zien van de Taurus op de Betuwelijn aan het testen ga naar
Ja stom van mij, te veel de kop bij de betuwelijnquote:Op maandag 10 juli 2006 15:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedankt! 't Is alleen wel op de HSL Zuid!
Ben je nog in Utrecht geweest? Ik zag mensen in boekjes schrijven vandaag...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:30 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag (eindelijk) de 3229 gefotogravfeerd
En ook is mijn spotterskladblokje volgegaan vandaag, morgen weer een nieuwe
Hierna wil ik alle ICM's fotogravferen die mogelijk zijn(de nummers dan, heb de 4060 en de 4084 al
)
quote:
Nee, ik was tot half 4 op school vandaagquote:Op maandag 10 juli 2006 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ben je nog in Utrecht geweest? Ik zag mensen in boekjes schrijven vandaag...
Mooie foto's man!quote:Op maandag 10 juli 2006 20:30 schreef Duvel het volgende:
Vandaag museumdag in Utrecht, met als eerste de Mat '54 Hondekop IV nr. 766, onderweg als bruiloftstrein:
knip
Sorry, het is echt "fotograferen". Graveren doe je in metaal of glas.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:
[..]
(Die spelfouten, ik deed altijd eerst fotograferen, dat was volgens een paar niet goed, nu moet het wel met een f? :S)
Bedankt!quote:
Gaaf! Ik ben erg benieuwd naar je foto's! Ergens buiten zo'n trein op de foto zetten is toch alijd mooier dan langs een saai perron!quote:Ik heb de 766 3maal in de buurt van Ede-Wageningen gepakt en daarna nog in Haarlem en Beverwijk. Die stoomtrein heb ik ook nog gezien, in de late middag tussen Den Dolder en Soestduinen... Helaas de mP 3031 gemist.. Fototjes volgen ook nog
Dank jequote:Op maandag 10 juli 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, het is echt "fotograferen". Graveren doe je in metaal of glas.
dordrecht moet ik kennelijk nog heen .. en ik denk dat ik daarna gewoon weer richting zwolle ga vanuit roosendaal oid..quote:Op maandag 10 juli 2006 23:32 schreef jorienvdherik het volgende:
leuk
ben je morgen nog wat van plan ?
schijnt mooi binnen te rijden zijnquote:Op maandag 10 juli 2006 23:45 schreef jorienvdherik het volgende:
hoezo dord dan ?
wat is er dan wel mooi om langs / binnen te rijden?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
nou valt tegen hoor
en onder het spoor door savonds in het donker is kut![]()
Arnhem van uit Nijmegen of vice versa, spoorbruggenquote:Op maandag 10 juli 2006 23:53 schreef petre86 het volgende:
[..]
wat is er dan wel mooi om langs / binnen te rijden?
*Proest*quote:leuk station
althans daar rondlopen is wel tof hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:05 schreef jaha het volgende:
[..]
*Proest*
Schiphol is helemaal verneukt toen ze dit station een aantal jaar geleden renoveerden. Ze hadden vroeger in het dak een soort van klok en mozaïekjes in de pilaren.
Foto ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:05 schreef jaha het volgende:
[..]
*Proest*
Schiphol is helemaal verneukt toen ze dit station een aantal jaar geleden renoveerden. Ze hadden vroeger in het dak een soort van klok en mozaïekjes in de pilaren.
maastricht - heerlem!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:53 schreef petre86 het volgende:
[..]
wat is er dan wel mooi om langs / binnen te rijden?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Hondekop Mat 54: 766 als trouwtrein door Nederland
jah ik vind die stationsfoto's van mij wat minder... Vooral eentje had veel mooier kunnen zijn als ie er helemaal op stond...quote:
Daar mist inderdaad net een stukje... De zonnestand gooit bij die in Beverwijk een beetje roet in het eten. Maar ja, die draai je ook niet zo 1-2-3.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
jah ik vind die stationsfoto's van mij wat minder... Vooral eentje had veel mooier kunnen zijn als ie er helemaal op stond...
Oh ja, die had ik ook nog op de foto gezet!quote:
En Joyce en David zijn de dochter en schoonzoon van de directeur van * insert bedrijf dat iets met treinen van doen heeft*, of kan ik ook een hondenkop huren en een stukje gaan rijden voor mn trouwerij, als ik maar genoeg betaal?quote:
Volgens mij kan je dat ding gewoon huren, als je inderdaad maar genoeg betaald... Las ik net op de sitequote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En Joyce en David zijn de dochter en schoonzoon van de directeur van * insert bedrijf dat iets met treinen van doen heeft*, of kan ik ook een hondenkop huren en een stukje gaan rijden voor mn trouwerij, als ik maar genoeg betaal?
Was de 3229 al weer gerepareerdquote:Op maandag 10 juli 2006 18:30 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag (eindelijk) de 3229 gefotograveerd
En ook is mijn spotterskladblokje volgegaan vandaag, morgen weer een nieuwe
Hierna wil ik alle ICM's fotograveren die mogelijk zijn(de nummers dan, heb de 4060 en de 4084 al
)
Was de 3229 kapot dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:23 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Was de 3229 al weer gerepareerd![]()
Heb je ook de Fleischmann Piccolo Wadloper in je bezit "Wadloper"![]()
ik wil niet teveel ouwehoeren maar FOTOGRAFEREN schrijf je zo![]()
Deze had ik de zaterdag ervoor gemaaktquote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Die laatste foto begint er op te lijkenNu nog iets eerder op het knopje drukken
Joh spuit 11, hou 't topic even bij!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:23 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
ik wil niet teveel ouwehoeren maar FOTOGRAFEREN schrijf je zo![]()
leuke foto's na 16 augustus nog wat reisjes plannen.. Arnhem ofzoquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:14 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was de 3229 kapot dan?
Maar zo ja, denk het wel, hij werd gister naar spoor 2a gebracht
Nee, heb de modeltrein Wadloper (nog) niet in mijn bezit
Twijfel nog steeds of ik hem zou gaan kopen of niet
[..]
Deze had ik de zaterdag ervoor gemaakt
[[url=http://img42.imagevenue.com/loc571/th_20611_IMG_7895_571lo.jpg]afbeelding][/URL]
3219 vertrekt naar Delfzijl
[[url=http://img141.imagevenue.com/loc361/th_20619_IMG_7896_361lo.jpg]afbeelding][/URL]
Eveneens de 3219, maar dan iets verder weg vanaf Groningen al
Dank jequote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
leuke foto's na 16 augustus nog wat reisjes plannen.. Arnhem ofzo
De constructie van de Hemboog-viaducten is al zodanig zwaar uitgevoerd, dat de perrons er zo aangehangen kunnen worden. Dan moet er alleen nog een verbinding met station Sloterdijk worden gemaakt. 't Is op zich wel logisch om hier een halte te maken, omdat de treinen die nu van Zaandam naar Schiphol via de Hemboog gaan, geen stop op Sloterdijk maken, wat toch wel wat onhandig is. De Hemboog wordt naar mijn idee nu maar matig benut.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:24 schreef Willy84 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat het stadsdeel en de gemeente al eerder een station bij Watergraafsmeer wilden, maar dit scheen vanwege het drukke spoor niet te kunnen.
hemboog vind ik een beetje apart. De vervanger van de Vlugtlaan denk ik.
Holendrecht vind wel een beetje laat. Aangezien het gebied al uit ontwikkeld (t?) is.
De randstad in dichter bewoont dat andere gebieden in nl. In de steden hebben veel mensen geen auto. Vandaar dat het ov een belangrijke plaats inneemt in de mobiliteit. Belangrijker dan in bv het noorden. Als ik in Groningen zou wonen zou ik gelijk een auto kopen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja voor jullie Randstedelijkingen wel ja....
Wordt zo langzamerhand moe van het voortrekken van de Randstad. Oprotten![]()
Er wordt niks, helemaal niks aan het Noorden gegeven... Gewoon te sneu dit
Je hebt idd wat gemistquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
even wat gemist, maar waarom wordt die doorloopkop van de icm's niet meer geopend?
Maar je moet altijd een stuk kruisen, dus toch een soort van fly-over nodig. Daarbij: als je al ziet hoe weinig treinen er over de Hemboog rijden, waarom dan nog zo'n stuk nutteloos spoor erbij?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:24 schreef Jerommeke.nl het volgende:
nee in amsterdam gaan ze eerst de noordzuidlijn aanleggen en de ringlijn doortrekken naar centraal. en er komen ook vandalismeproof metrostellen, don't worry
maar een bochtje van zuid wtc naar lelylaan moet toch niet zoveel werk zijn. is 1 niveau per slot van rekening.
Dat wou ik ook al zeggen, maar dat vind ik echt te sneu... Ouwe roestbakken... Valt me heel erg vies tegen van Amsterdam, is toch geen mooi plaatje voor je toeristenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:21 schreef Willy84 het volgende:
Ik denk het nooit. Als je ziet wat 1 boog al voor problemen heeft opgeleverd(utrechtboog) de bogen die jij noemt zijn er wel voor de metro. Dus beetje dubbel om dat dan ook nogeens voor de trein te doen.
De RET krijgt 90 nieuwe citaro's met airco, stoelen van kunstleer en schone motoren. Ook gaan ze nieuwe trams bestellen. Wanneer komt Amsterdam eens aan de beurt. Nieuwe metro's mogen wij onderhand ook wel hebben
![]()
De Hemboog wordt al meer maar is inderdaad dubieus.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar je moet altijd een stuk kruisen, dus toch een soort van fly-over nodig. Daarbij: als je al ziet hoe weinig treinen er over de Hemboog rijden, waarom dan nog zo'n stuk nutteloos spoor erbij?
In zwolle is de wachttijd 1 minuut korter. Nu 4 minuten, straks 3.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:26 schreef Jerommeke.nl het volgende:
reistijd van enschede naar schiphol is wel 4 minuten korter.
vind het twijfelachtig inderdaad. heb laatst gehad dat de conducteur iets omriep wat niet te verstaan was (want het was loeiheet, de ramen stonden allemaal open, trein met volle vaart, en speakers op z'n allerzachtst). ik de conducteur zoeken, maar die was er dus niet, die zat lekker lui in het voorste treinstel.
ben toen daardoor flink omgereisd, half uur vertraging. gewoon geclaimd. moeten ze de deuren maar open doen
Zal vast wel denk ikquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:54 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat van die doorloopkop die dicht blijft ook te maken met slijtage/onderhoud ?
Als je van Amersfoort via Utrecht naar Den Haag / Rotterdam gaat, heb je als je in het Rotterdamse deel zit, pech: daar staat geen koffietoko op het perron.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Gelukkig, in 3 of 2 minuten heb je meestal toch geen tijd om koffie of dergelijk op te halen. Met die 7 in utrecht wel.
ze zullen elk excuus hebben aangegrepenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:54 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat van die doorloopkop die dicht blijft ook te maken met slijtage/onderhoud ?
Het heeft weinig zin om in noord Groningen acht stations bij te bouwen vermoed ik... Ik ben er laatst geweest (Groningen - Roodeschool), en er stapt daar echt geen mens in of uit. Ik denk dat het weinig nut heeft om er dan veel bij te bouwen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja voor jullie Randstedelijkingen wel ja....
Wordt zo langzamerhand moe van het voortrekken van de Randstad. Oprotten![]()
Je hebt dan ook een Duitse username, dus je moet klagen bij de oosterburen!quote:Er wordt niks, helemaal niks aan het Noorden gegeven... Gewoon te sneu dit
of heerenveen - drachten - groningen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was toch nog 2 miljard over van de Zuiderzeelijn die niet doorgaat? En die toch naar het Noordnen zou gaan? Van mij mogen ze wel een linkje Roodeschool - Delfzijl - Nieuweschans gaan bouwen of zo
Ja, dat was dus die lijn die niet doorgaatquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of heerenveen - drachten - groningen?
Gewoon naar boven lopen. Stationshal in.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je van Amersfoort via Utrecht naar Den Haag / Rotterdam gaat, heb je als je in het Rotterdamse deel zit, pech: daar staat geen koffietoko op het perron.
't Zelfde voor het deel dat uit Den Haag komt en de andere kant op gaat.
heeft het vervangen van de wadloper meer nut dan een stukje spoor verdubbelen. Maar inderdaad. Een stukje erbij tot zuidhorn zou handig kunnen zijn. Het is vrij krap.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Kunnen ze beter Leeuwarden - Groningen verder verdubbelen. Want met die wadslopers gaat het ook niet altijd even goed nuVandaag in de ik meen 3203 gezeten. Van de ene bak werkte de motor niet
Zit dan wel relaxt. Uiteindelijk sloeg de motor bij zuidhorn even aan, maar voor Hoogkerk was ie al weer uitgevallen
De trein werd dan ook uit de dienstregeling gehaald. Omdat de trein op perron 7 binnenkwam, zag ik daardoor wel dat er een VIRM 6 stond om als stoptrein van .58 naar Zwolle te gaan.
nee de zuiderzeelijn was wat langer hoor :pquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat was dus die lijn die niet doorgaat
Nou, stel je voor dat we een DDAR gemist hebben ergensquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt toch hopelijk wel het nummer opgeschreven he?
De DDAR's boeien me nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, stel je voor dat we een DDAR gemist hebben ergens![]()
schrale roestblikken
zoveel mensen gaan er toch niet vanaf hardenberg naar almelo, die paar studenten?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:47 schreef ILCILA het volgende:
of de lijn Almelo - Marienberg uitbreiden richting hardenberg (Almelo - Hardenberg) met betere trein, zijn veel mensen bij gebaat
Er reed er laatst een in de momenteel geknipte 3600-lijnquote:
Had er nog serieus over nagedacht (speciaal voor jouquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt toch hopelijk wel het nummer opgeschreven he?
quote:
3600-lijn? Zwolle-Roosendaal?quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er reed er laatst een in de momenteel geknipte 3600-lijn. Wat een tjah, wat moet ik er van zeggen soort dubbeldekse Plan T is het
. Allemaal wat te bekrompen en niet fijn
.
Maar ja, trouwens wel een vet apparaat die van volker en wessel. Die de rails vervangt , ding is wel 400m langen gaat maar 250 m / uur , dat zijn pas snelheden
.
huh? hoe?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben dat soort mensen gewend die het met vliegtuigen doen
ik zat ook in een DDAR van wijhe naar deventer vanochtend. was om +- 9:44 in deventerquote:Op donderdag 13 juli 2006 01:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Had er nog serieus over nagedacht (speciaal voor jou)maar mijn bus kwam er net aan
![]()
[..]
Kon m'n lol niet op
Vond eht wel noemenswaardig aangezien die helemaal niet op Deventer horen te komen
![]()
[..]
3600-lijn? Zwolle-Roosendaal?![]()
Btw ook nog de Mendini-ICM gespot @ Deventer![]()
Geen enkele trein gespot @groningen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 03:38 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik zat ook in een DDAR van wijhe naar deventer vanochtend. was om +- 9:44 in deventer
Ik net nog in VIRM. Het was niet bijzonder.quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb net nog in een V-tje gezeten. Nummer? Geen idee
Oh en daarvoor zat ik in een zootje getrokken mat op de 800-lijn.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh en daarvoor zat ik in een zootje getrokken mat op de 800-lijn.
Nummer was best lang, maar het begon met 50 84
Twee stammen 5600 achter elkaar? Dat kan ik me niet voorstellen...? Dat zijn toch twee BDs'en?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je om 8 uur op Ht aan kwam, was het volgens planning:
1742 (Lok)
5593
5738
5737
5105
5667
5630
Misschien was die stuk? Er kwam even geleden wel een stel Plan T's door Utrecht richting Amsterdam waarvan het achterste stel gesleept werd (waarbij de voorste flink liep te janken om het spul de fly-over op te krijgen).quote:Plan V:
Volgens planning had er een Plan T met nummer 509 moeten zijn
met een verrekijker, een pen, een papier, en een scanner (zo een om piloten 'af te luisteren' )quote:
Gelukkig hoef ik alleen pen en papier mee als ik ga spottenquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
met een verrekijker, een pen, een papier, en een scanner (zo een om piloten 'af te luisteren' )
Mwag, zo ben ik ook begonnen. Elke vrachtwagen die langskwam opschrijvenquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:26 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik alleen pen en papier mee als ik ga spotten![]()
En dan kwaad naar de juiste treineninstantie bellenquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig kan je bij treinen precies van te voren weten wat er langs komt... bij vrachtwagens niet...
En als er dan iets niet helemaal klopt, kan je je daar weer mee bezig houden
![]()
![]()
De prototypes (4001-4007) in ieder geval al lang niet meer, als je die bedoelt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:43 schreef guitarist.nl het volgende:
Die eerste versie's van de koploper, rijden die nog??
Dat is dus waar je links door de de slurf loopt..
waarom niet eigk? ik zie ze namelijk ook altijd alleen maar met de deuren (waar je doorheen zou kunnen lopen) dicht aan elkaar gekoppeld...quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:47 schreef JDude het volgende:
[..]
De prototypes (4001-4007) in ieder geval al lang niet meer, als je die bedoelt.
De deuren worden sowieso niet meer gebruikt, dat schijnt kosten en/of tijd te besparen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:09 schreef MoChe het volgende:
waarom niet eigk? ik zie ze namelijk ook altijd alleen maar met de deuren (waar je doorheen zou kunnen lopen) dicht aan elkaar gekoppeld...
Eentje is geloof ik nog als oefenobject naar Defensie gegaanquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:23 schreef 2cv het volgende:
Alsof de NS het wat kan schelen hoe steil de trap is.
En ze zullen wel gesloopt zijn.
Nee, ze zetten er wat fake Molukkers in, en dan rammen ze het interieur aan gort.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:52 schreef 2cv het volgende:
Defensie wil ook met treintjes gaan rijden ?
Beetje late reactie maar ja, dat is er:quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
is er ergens trouwens een overzicht van het netwerk van hogesnelheidslijnen die geplanned staan in de EU?
Nee joh, alle autos van een bepaalde kleur bijhouden. Degene die oranje had verloor meestalquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mwag, zo ben ik ook begonnen. Elke vrachtwagen die langskwam opschrijven
Aangezien de HSL-Oost er ook tussen staat, lijkt me dat wel jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:28 schreef Dante_A het volgende:
http://www.hslzuid.nl/hsl/vervoer/netwerk/index.jsp
Er staat overigens niet bij wanneer dit allemaar klaar is maar uit mijn hoofd is dit niet de situatie in 2007, iets verder weg volgens mij.
Zal een claas geweest zijn, een leasebak van een Japanse firma in Nederlandquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:07 schreef MoChe het volgende:
ik zag vandaag zoon vette locomotief bij amersfoort... gaaf ding zeg, helemaal in het zwart
Lijkt me wel humor om dat een keer te doenquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En dan kwaad naar de juiste treineninstantie bellen![]()
Ja potdomme sta ik al een half uur te wachten om de 3229 op te schrijven, sturen jullie de 3228!
Stelletje rekels! En nu is mn notitieblok ook nog vol, zonder dat ik de 3229 op heb kunnen schrijven!
Aangezien Turkije en Rusland ook onder "in de EU" vallen denk ik dat het een kaartje voor rond kerstmis 2061 isquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Aangezien de HSL-Oost er ook tussen staat, lijkt me dat wel ja.
Dit is een kaartje van Europa, niet van de EU. De enige plek op dat kaartje die niet in Europa ligt is Ankara. Moskou, St. Petersburg en (een groot deel van) Istanbul liggen gewoon in Europa.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aangezien Turkije en Rusland ook onder "in de EU" vallen denk ik dat het een kaartje voor rond kerstmis 2061 is
SGM II dusquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:17 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Tegenwoordig rijden die lelijke Zoetermeer-stadslijngevallen ook op de Flevolijn.![]()
lelystad - amsterdam / lelystad - utrecht ( via gooiboog )quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:28 schreef Wadloper het volgende:
Flevolijn is toch de lijn met Lelystad enzo?
(Dat begrijp ik nou nooit)
Okequote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lelystad - amsterdam / lelystad - utrecht ( via gooiboog )
zo veel boeiends is het nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Dus als ik een keer in lelystad ben, kan ik die dingen zien (heb ze nog niet in het echt gezien![]()
)
Iddquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:17 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Tegenwoordig rijden die lelijke Zoetermeer-stadslijngevallen ook op de Flevolijn.![]()
Ze reden gisteren consequent gekoppeld met een SGMm tussen Utrecht en Amsterdam. 't Zal wel nodig zijn of zo, en anders staan die dingen toch maar stil.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:17 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Tegenwoordig rijden die lelijke Zoetermeer-stadslijngevallen ook op de Flevolijn.![]()
Er zijn überhaupt nog geen zwarte klazen afgeleverd en die zag 'ie dus ook niet in Amersfoort.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:33 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Zal een claas geweest zijn, een leasebak van een Japanse firma in Nederland![]()
Class 66 een GM locomotief![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederlandquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:57 schreef armmoetzaaier het volgende:
even eenv raag tussen door. ik ben op zoek naar hoeveel trein trajecten er zijn in nederland.
dus bevoorbeeld van den haag naar venlo of zo.
Ja maar! De 2800 en de 2000 serie overlappen! Wat nu!?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:29 schreef JDude het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland
Tel zelf maar even.
Er overlapt zoveel...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:45 schreef Duvel het volgende:
Ja maar! De 2800 en de 2000 serie overlappen! Wat nu!?
OHIH?quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Den Haag CS is echt vaag zeg..
Dan ken ik er nog wel een paar vanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:44 schreef jorienvdherik het volgende:
1 bouwput
Breda.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:49 schreef the_disheaver het volgende:
Dan ken ik er nog wel een paar van
amsterdam centraal, amsterdam bijlmer, groningen, rotterdam cs en nog een boel waar ik niet 123 op kom.
Voorspelbaarheid is okeequote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:54 schreef Wadloper het volgende:
[..]
OHIH?
Waar staat die afkorting voor?
Opeens Had Ik Het?
Ja, daar zit ik op, maar dan onder de naam Wadloper3111
geen zwarte uitgeleverd, man de eerste is alweer in reperatie wegens aanrijding schadequote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:56 schreef Tfz het volgende:
[..]
Er zijn überhaupt nog geen zwarte klazen afgeleverd en die zag 'ie dus ook niet in Amersfoort.
Een houten trap?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef jorienvdherik het volgende:
ja breda idd van zo houten trap af![]()
Nee, maar wel terug.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:30 schreef jorienvdherik het volgende:
maar iedergeval van den haag cs snap ik niet hoe die treinen verder gaan rotterdam - amsterdam daar tussen den haag cs dan stopt die in een blok ofzo kan die niet verder
Doorgaande treinen Rotterdam-Amsterdam komen niet op CS maar op HS.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:30 schreef jorienvdherik het volgende:
maar iedergeval van den haag cs snap ik niet hoe die treinen verder gaan rotterdam - amsterdam daar tussen den haag cs dan stopt die in een blok ofzo kan die niet verder
amsterdam zuid wtcquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dan ken ik er nog wel een paar van
amsterdam centraal, amsterdam bijlmer, groningen, rotterdam cs en nog een boel waar ik niet 123 op kom.
Ik vind amsterdam erger. Opeens is me een best mooi halletje opgevallen in een van de gangen. Die eerder toch echt niet zichbaar was.
Vaagquote:Op zondag 16 juli 2006 17:50 schreef blup het volgende:
Utrecht CS is in vanaf 2007 t/m 2037 ook een bouwput toch?
Als je alle treinseries wil hebben kun je beter het officiele document van Prorail nemen: http://www.prorail.nl/NR/(...)nummerlijst_6606.xlsquote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:29 schreef JDude het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland
Tel zelf maar even.
Lees eerst de vraag eens, ging over alle lijnen in nederland, niet over de treinseries :-)quote:Op zondag 16 juli 2006 20:17 schreef mdeen het volgende:
[..]
Als je alle treinseries wil hebben kun je beter het officiele document van Prorail nemen: http://www.prorail.nl/NR/(...)nummerlijst_6606.xls
Staan ook de goederentreinen tussen.
Overzicht van de lijnen kun je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spoorlijnen_in_Nederland vinden.
is dat het nu al niet dan?quote:Op zondag 16 juli 2006 17:50 schreef blup het volgende:
Utrecht CS is in vanaf 2007 t/m 2037 ook een bouwput toch?
neequote:
Emplacement Utrecht Noordzijde is al jaren een troep, maar nu bijna af. Ze hebben een opstelterrein gebouwd (Cartesiusweg), dus dat gaf ook puinhoop. In oktober moet dit allemaal klaar zijn en in dienst.quote:
Ging dan ook over de stations, niet dat spul tussen de stationsquote:Op maandag 17 juli 2006 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Emplacement Utrecht Noordzijde is al jaren een troep, maar nu bijna af. Ze hebben een opstelterrein gebouwd (Cartesiusweg), dus dat gaf ook puinhoop. In oktober moet dit allemaal klaar zijn en in dienst.
En nu is het emplacement aan de zuidzijde een bende. Dat gaat nog wel even duren.
Maar het station zelf is rustig. Tot nu toe.
Wat noem jij een lijn dan? Spoor tussen twee stations? Tussen twee knooppuntstations? Hoe ze ooit zijn verzonnen in een ver verleden? Een "lijn" is een vrij wazig begrip m.i.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lees eerst de vraag eens, ging over alle lijnen in nederland, niet over de treinseries :-)
De vraagsteller bedoelde niet lijn maar traject.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat noem jij een lijn dan? Spoor tussen twee stations? Tussen twee knooppuntstations? Hoe ze ooit zijn verzonnen in een ver verleden? Een "lijn" is een vrij wazig begrip m.i.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:57 schreef armmoetzaaier het volgende:
even eenv raag tussen door. ik ben op zoek naar hoeveel trein trajecten er zijn in nederland.
dus bevoorbeeld van den haag naar venlo of zo.
dan wil ik graag weten hoeveel het er zijn en welke. weten jullie dat missichen ik kan het niet vinden bij de ns op de site en ook niet op google.
http://www.youtube.com/ ?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:16 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb vandaag twee filmpjes gemaakt, 1 van de ICM met een mooi geluid, en 1 van de wadloper die opstart, weten jullie een site waar ik die filmpjes kan uploaden?
Je bedoelt dat jij wel begrijpt wat hij bedoelt EN dat dat iets anders is dan treinseries?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De vraagsteller bedoelde niet lijn maar traject.
hier de orginele vraag:
[..]
ik denk dat ik begrijp wat hij bedoelt idd. En ik geloof dat een treintraject iets anders is dan wat voor trein op een treintraject rijdt.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij wel begrijpt wat hij bedoelt EN dat dat iets anders is dan treinseries?
Ehmm ik denk dat er sprake is van een misverstand. Onder treinseries worden o.a. de volgende voorbeelden verstaan:quote:Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik denk dat ik begrijp wat hij bedoelt idd. En ik geloof dat een treintraject iets anders is dan wat voor trein op een treintraject rijdt.
Inderdaad. Overigens: als iemand treintrajecten wil weten, kan ie natuurlijk gewoon op de NS site zoeken, ik geloof dat daar ergens een kaart rondzwerft.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm ik denk dat er sprake is van een misverstand. Onder treinseries worden o.a. de volgende voorbeelden verstaan:
100 Amsterdam - Frankfurt
800 Haarlem - Maastricht
900 Haarlem - Heerlen
3500 Schiphol - Eindhoven
4400 s Hertogenbosch - Nijmegen
etc. etc.
Ik begreep dat DAT was wat de vraagsteller bedoelde. Dat heet wel degelijk "treinseries"
Wat voor trein er op een traject rijdt (zoals jij het noemt), dus "welk fysiek stuk ijzer daar heen en weer tsjoekt" dat is iets anders.
Ja je bent gek, ja de vraag was duidelijk, en het antwoord staat in mijn post hier vlak bovenquote:Op maandag 17 juli 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
mensen,
ben ik gek, of was de vraag niet gewoon duidelijk?
De vraagsteller geeft als voorbeeld "Den Haag naar Venlo". Als ie dat soort dingen wil weten, komt ie met dat lijstje toch prima uit?quote:
Is met elke wadloper tegenwoordig, ze wassen alleen de kop nog in Groningenquote:
treinserie 38030quote:Op maandag 17 juli 2006 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat is wat vraagsteller inderdaad wil weten, is misschien een klikje hier ook wel genoeg
ik zat in die medini, op weg naar Deventer - Berlijnquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
Vanmorgen 4 koplopers gezien,
4031 4042 als trein naar leeuwarden
onbekende en de medinials trein naar t zuiden
alle 4 om half 11 te heerenveen
Coole filmpjes. Vooral die ICM. Dat geluidquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:06 schreef Wadloper het volgende:
http://rapidshare.de/files/26158014/ASF_0002.ASF.html Geluid van de ICM +- 9 mb (Voor dit filmpje moet je even je geluid wat harder zetten, hij is namelijk zacht opgenomen)
http://rapidshare.de/files/26158330/MVI_8302.avi.html Opstarten van de wadloper +- 1,8 mb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |