Kijk, dàt zijn nou de interessante kaartjes!quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:38 schreef the_disheaver het volgende:
Maar als je een kaartje wilt, dat kan natuurlijk ook! (pdf)
Thank you!quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:38 schreef the_disheaver het volgende:
Maar als je een kaartje wilt, dat kan natuurlijk ook! (pdf)
op de website van prorail niet lijkt me :-)quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Thank you!
En er is vast niet ergens een lijst met al het actieve materieel? Dus welke treinstelnummers daadwerkelijk diensten rijden?
Of anders een lijst hoeveel actieve treinstellen er per soort zijn? ICM3, ICM4, (V-)IRM, Plan V/T, etc?![]()
Zoiets bedoel je?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Thank you!
En er is vast niet ergens een lijst met al het actieve materieel? Dus welke treinstelnummers daadwerkelijk diensten rijden?
Of anders een lijst hoeveel actieve treinstellen er per soort zijn? ICM3, ICM4, (V-)IRM, Plan V/T, etc?![]()
Helemaal geweldig!quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoiets bedoel je?
http://www.hov-rn.nl/pdf/matnederland.pdf
Niet geheel up to date, maar het komt aardig in de buurt.
DDM1/2/3, IRM, ICRm en ICK zijn inderdaad per bak genummerd. DDM wordt per treinstam bedreven, waarbij DDM2/3 "DD-AR" heet, dat zijn de stammen met vier rijtuigen en een loc of drie rijtuigen en motorwagen. DDM1 staat in de tabel met volledige rijtuignummers omdat dit materieel in iets lossere stammen ingezet wordt (of zelfs in getrokken treinen). DDM2/3 en IRM hebben verkorte rijtuignummers. Dit zijn de volgnummers uit het officiële UIC-nummer (50 84 etc) die er voor NSR toe doen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:52 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Helemaal geweldig!![]()
Ik kom nog niet helemaal uit de nummers bij de ddm, irm, icr en ick, het lijkt erop dat dit per bak/wagon is gespecificeerd en niet per stel? Maar ik zal zelf kijken of ik me daarin kan verdiepen anders!
Super jongens, bedankt!
Om te verhuren aan sukkels die niets beters kunnen vinden!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:04 schreef 456 het volgende:
Waar gebruikt de NS haar DH1 nog voor?
Was dat die met die videotrein? Wel grappig: dat ding is niet eens van ProRail...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:18 schreef petre86 het volgende:
ik moest gister lachen om een reclame ( paginagroot in de metro) van prorail.
"wij zijn verantwoordelijk voor het spoor en werken er aan om dit te verbeteren.
normaal merkt u daar niets van. dan rijden de treinen normaal. maar soms ...werkzaamheden.....
bij dat "normaal merkt u er niets van" schoot ik in de lach![]()
We hadden hier een flinke hittegolf, naar Nederlandse maatstaven dan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:55 schreef 2cv het volgende:
Dank !
Ik weet ook niets van het nederlandse weer van voor 3 juli j.l. omdat ik daarvoor 2 weken in Turkije zat, maar dat is weer een ander verhaal
Wauw, wanneer kwam die door Rotterdam?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:51 schreef Pringlemaster het volgende:
ik vond dit dingetje wel leuk om langs te zien komen
[afbeelding]
weet niet of hij al een x voorbij is gekomen in dit topic![]()
Vetquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:51 schreef Pringlemaster het volgende:
ik vond dit dingetje wel leuk om langs te zien komen
[afbeelding]
weet niet of hij al een x voorbij is gekomen in dit topic![]()
Zijn deze nou voor de betuwereoute besteldquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:51 schreef Pringlemaster het volgende:
ik vond dit dingetje wel leuk om langs te zien komen
[afbeelding]
weet niet of hij al een x voorbij is gekomen in dit topic![]()
Voor de Betuweroute is de serie 189 besteld, helaas, die lijkt hier niet op. Nou ja, de overeenkomst is dat ie rood is en wielen heeft. Betuweroute zijn ze testen aan het doen nu, zou volgend jaar in dienst moeten volgens mij, net als de HSL.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zijn deze nou voor de betuwereoute besteld
Want hij ligt er mooi bij, jammer dat het nog steeds niet in gebruik is. Wanneer gaat dat nous is gebeuren.
jammer, die Taurus schijnen teringvette dingen te zijnquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor de Betuweroute is de serie 189 besteld, helaas, die lijkt hier niet op. Nou ja, de overeenkomst is dat ie rood is en wielen heeft. Betuweroute zijn ze testen aan het doen nu, zou volgend jaar in dienst moeten volgens mij, net als de HSL.
Ze zijn in elk geval mooier dan die Duitse doos. Alleen kan die Taurus volgens mij geen 1500V aan, en de BR189 wel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jammer, die Taurus schijnen teringvette dingen te zijn
is er ergens trouwens een overzicht van het netwerk van hogesnelheidslijnen die geplanned staan in de EU?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:16 schreef JDude het volgende:
Wat me de afgelopen 2 dagen opviel:
Er wordt in Zuidelijk Europa flink aan nieuwe HSL's getimmerd.
Onder meer veel bouwprojecten gezien tussen Narbonne (F.) en Barcelona, en tussen Barcelona en Zaragoza.
De Taurus is ook een Duitse Doos.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn in elk geval mooier dan die Duitse doos. Alleen kan die Taurus volgens mij geen 1500V aan, en de BR189 wel.
OKquote:Op zondag 9 juli 2006 09:21 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
De Taurus is ook een Duitse Doos.
[afbeelding]
ze rijden wat vaker tegenwoordig. om een uur of 10 's ochtnds komt er vaak nog eentje aan, maar niet elke dag.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg weet iemand hier wat er aan de hand is met de ACTS Container Shuttle van/naar Leeuwarden. Volgens mij is de hele dienstregeling omgegooid en klopt er niks meer van. Vaak zie ik de trein zo rond 12 uur 's middags nog staan...
De tofste Koploper aller tijden!quote:Op zondag 9 juli 2006 12:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: ICM-3 (koploper)
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnumer 4023; Mendini trein
In den beginne was hij van buiten toch veel heftiger beschilderd? Mn geheugen laat me even in de steek...quote:
Ik dacht dat ie altijd al zo was: witte deuren en op de kop "Er gaat niets boven Groningen".quote:Op zondag 9 juli 2006 12:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In den beginne was hij van buiten toch veel heftiger beschilderd? Mn geheugen laat me even in de steek...
Als ik deze in een sleep ICM zie zitten ben ik altijd wel bereid om een sprintje te trekken. Helaas reis ik zeer sporadisch 1e klas, zodat ik dat deel niet zo goed ken.quote:Maar ik was aangenaam verrast toen bleek dat deze trein mij gister naar Heerenveen ging vervoeren, vanwaar mijn reis verder ging per auto
Dat velours (of wat er ook zat) zal wel lastig te krijgen zijn geweest in die Mendini-kleuren ja.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:49 schreef thatsme het volgende:
alleen jammer dat de eerste klas van die viese plakkerige plastic banken heeft gekregen
die zag ik gister ook. Maar dan in Groningen. uur of 22h.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: ICM-3 (koploper)
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden CS
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnumer 4023; Mendini trein
Ik moet morgen weer gewoon werken...quote:Op zondag 9 juli 2006 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen rijden de 52 3879 samen met de 23 071 en een dinertrein van de VSM uit Kerkrade over de Maaslijn en via Arnhem - Utrecht terug naar Apeldoorn.
Tevens rijdt de 766 Hondekop een rit door Nederland
En het wordt mooi weer... dus spotdagje![]()
![]()
![]()
![]()
Ja om 11.53 en 's avonds ook nog om 22.53 tot 23.09quote:Op zondag 9 juli 2006 21:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik moet morgen weer gewoon werken...Komt de 766 ook nog door Utrecht?
nee hoor Made in Germanyquote:Op zondag 9 juli 2006 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
OKMaar oorspronkelijk is het een Oostenrijkse loc dacht ik.
de Mendini? deze heeft toch altijd witte deuren gehad omdat de NS in '99 besloot reclame buiten de trein alleen voor zichzelf te maken, dus vandaar interieure reclame... (om dan later wel zelf met het idee te komen voor een kinderboekentreinquote:Op zondag 9 juli 2006 12:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In den beginne was hij van buiten toch veel heftiger beschilderd? Mn geheugen laat me even in de steek...
schipholquote:Op maandag 10 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
ik ga denk ik morgen en dinsdag door NL treinen en trammen en bussen ( ov is geldig he)
begin morgen iig in zwolle of deventer, wil Enschede nog een keer aanstippen maar verder ligt alles nog open.. iemand nog tips? mooie stukken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |