De constructie van de Hemboog-viaducten is al zodanig zwaar uitgevoerd, dat de perrons er zo aangehangen kunnen worden. Dan moet er alleen nog een verbinding met station Sloterdijk worden gemaakt. 't Is op zich wel logisch om hier een halte te maken, omdat de treinen die nu van Zaandam naar Schiphol via de Hemboog gaan, geen stop op Sloterdijk maken, wat toch wel wat onhandig is. De Hemboog wordt naar mijn idee nu maar matig benut.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:24 schreef Willy84 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat het stadsdeel en de gemeente al eerder een station bij Watergraafsmeer wilden, maar dit scheen vanwege het drukke spoor niet te kunnen.
hemboog vind ik een beetje apart. De vervanger van de Vlugtlaan denk ik.
Holendrecht vind wel een beetje laat. Aangezien het gebied al uit ontwikkeld (t?) is.
De randstad in dichter bewoont dat andere gebieden in nl. In de steden hebben veel mensen geen auto. Vandaar dat het ov een belangrijke plaats inneemt in de mobiliteit. Belangrijker dan in bv het noorden. Als ik in Groningen zou wonen zou ik gelijk een auto kopen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja voor jullie Randstedelijkingen wel ja....
Wordt zo langzamerhand moe van het voortrekken van de Randstad. Oprotten![]()
Er wordt niks, helemaal niks aan het Noorden gegeven... Gewoon te sneu dit
Je hebt idd wat gemistquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
even wat gemist, maar waarom wordt die doorloopkop van de icm's niet meer geopend?
Maar je moet altijd een stuk kruisen, dus toch een soort van fly-over nodig. Daarbij: als je al ziet hoe weinig treinen er over de Hemboog rijden, waarom dan nog zo'n stuk nutteloos spoor erbij?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:24 schreef Jerommeke.nl het volgende:
nee in amsterdam gaan ze eerst de noordzuidlijn aanleggen en de ringlijn doortrekken naar centraal. en er komen ook vandalismeproof metrostellen, don't worry
maar een bochtje van zuid wtc naar lelylaan moet toch niet zoveel werk zijn. is 1 niveau per slot van rekening.
Dat wou ik ook al zeggen, maar dat vind ik echt te sneu... Ouwe roestbakken... Valt me heel erg vies tegen van Amsterdam, is toch geen mooi plaatje voor je toeristenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:21 schreef Willy84 het volgende:
Ik denk het nooit. Als je ziet wat 1 boog al voor problemen heeft opgeleverd(utrechtboog) de bogen die jij noemt zijn er wel voor de metro. Dus beetje dubbel om dat dan ook nogeens voor de trein te doen.
De RET krijgt 90 nieuwe citaro's met airco, stoelen van kunstleer en schone motoren. Ook gaan ze nieuwe trams bestellen. Wanneer komt Amsterdam eens aan de beurt. Nieuwe metro's mogen wij onderhand ook wel hebben
![]()
De Hemboog wordt al meer maar is inderdaad dubieus.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar je moet altijd een stuk kruisen, dus toch een soort van fly-over nodig. Daarbij: als je al ziet hoe weinig treinen er over de Hemboog rijden, waarom dan nog zo'n stuk nutteloos spoor erbij?
In zwolle is de wachttijd 1 minuut korter. Nu 4 minuten, straks 3.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:26 schreef Jerommeke.nl het volgende:
reistijd van enschede naar schiphol is wel 4 minuten korter.
vind het twijfelachtig inderdaad. heb laatst gehad dat de conducteur iets omriep wat niet te verstaan was (want het was loeiheet, de ramen stonden allemaal open, trein met volle vaart, en speakers op z'n allerzachtst). ik de conducteur zoeken, maar die was er dus niet, die zat lekker lui in het voorste treinstel.
ben toen daardoor flink omgereisd, half uur vertraging. gewoon geclaimd. moeten ze de deuren maar open doen
Zal vast wel denk ikquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:54 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat van die doorloopkop die dicht blijft ook te maken met slijtage/onderhoud ?
Als je van Amersfoort via Utrecht naar Den Haag / Rotterdam gaat, heb je als je in het Rotterdamse deel zit, pech: daar staat geen koffietoko op het perron.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Gelukkig, in 3 of 2 minuten heb je meestal toch geen tijd om koffie of dergelijk op te halen. Met die 7 in utrecht wel.
ze zullen elk excuus hebben aangegrepenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:54 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat van die doorloopkop die dicht blijft ook te maken met slijtage/onderhoud ?
Het heeft weinig zin om in noord Groningen acht stations bij te bouwen vermoed ik... Ik ben er laatst geweest (Groningen - Roodeschool), en er stapt daar echt geen mens in of uit. Ik denk dat het weinig nut heeft om er dan veel bij te bouwen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja voor jullie Randstedelijkingen wel ja....
Wordt zo langzamerhand moe van het voortrekken van de Randstad. Oprotten![]()
Je hebt dan ook een Duitse username, dus je moet klagen bij de oosterburen!quote:Er wordt niks, helemaal niks aan het Noorden gegeven... Gewoon te sneu dit
of heerenveen - drachten - groningen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was toch nog 2 miljard over van de Zuiderzeelijn die niet doorgaat? En die toch naar het Noordnen zou gaan? Van mij mogen ze wel een linkje Roodeschool - Delfzijl - Nieuweschans gaan bouwen of zo
Ja, dat was dus die lijn die niet doorgaatquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of heerenveen - drachten - groningen?
Gewoon naar boven lopen. Stationshal in.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je van Amersfoort via Utrecht naar Den Haag / Rotterdam gaat, heb je als je in het Rotterdamse deel zit, pech: daar staat geen koffietoko op het perron.
't Zelfde voor het deel dat uit Den Haag komt en de andere kant op gaat.
heeft het vervangen van de wadloper meer nut dan een stukje spoor verdubbelen. Maar inderdaad. Een stukje erbij tot zuidhorn zou handig kunnen zijn. Het is vrij krap.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Kunnen ze beter Leeuwarden - Groningen verder verdubbelen. Want met die wadslopers gaat het ook niet altijd even goed nuVandaag in de ik meen 3203 gezeten. Van de ene bak werkte de motor niet
Zit dan wel relaxt. Uiteindelijk sloeg de motor bij zuidhorn even aan, maar voor Hoogkerk was ie al weer uitgevallen
De trein werd dan ook uit de dienstregeling gehaald. Omdat de trein op perron 7 binnenkwam, zag ik daardoor wel dat er een VIRM 6 stond om als stoptrein van .58 naar Zwolle te gaan.
nee de zuiderzeelijn was wat langer hoor :pquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat was dus die lijn die niet doorgaat
Nou, stel je voor dat we een DDAR gemist hebben ergensquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt toch hopelijk wel het nummer opgeschreven he?
De DDAR's boeien me nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, stel je voor dat we een DDAR gemist hebben ergens![]()
schrale roestblikken
zoveel mensen gaan er toch niet vanaf hardenberg naar almelo, die paar studenten?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:47 schreef ILCILA het volgende:
of de lijn Almelo - Marienberg uitbreiden richting hardenberg (Almelo - Hardenberg) met betere trein, zijn veel mensen bij gebaat
Er reed er laatst een in de momenteel geknipte 3600-lijnquote:
Had er nog serieus over nagedacht (speciaal voor jouquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt toch hopelijk wel het nummer opgeschreven he?
quote:
3600-lijn? Zwolle-Roosendaal?quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er reed er laatst een in de momenteel geknipte 3600-lijn. Wat een tjah, wat moet ik er van zeggen soort dubbeldekse Plan T is het
. Allemaal wat te bekrompen en niet fijn
.
Maar ja, trouwens wel een vet apparaat die van volker en wessel. Die de rails vervangt , ding is wel 400m langen gaat maar 250 m / uur , dat zijn pas snelheden
.
huh? hoe?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben dat soort mensen gewend die het met vliegtuigen doen
ik zat ook in een DDAR van wijhe naar deventer vanochtend. was om +- 9:44 in deventerquote:Op donderdag 13 juli 2006 01:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Had er nog serieus over nagedacht (speciaal voor jou)maar mijn bus kwam er net aan
![]()
[..]
Kon m'n lol niet op
Vond eht wel noemenswaardig aangezien die helemaal niet op Deventer horen te komen
![]()
[..]
3600-lijn? Zwolle-Roosendaal?![]()
Btw ook nog de Mendini-ICM gespot @ Deventer![]()
Geen enkele trein gespot @groningen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 03:38 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik zat ook in een DDAR van wijhe naar deventer vanochtend. was om +- 9:44 in deventer
Ik net nog in VIRM. Het was niet bijzonder.quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb net nog in een V-tje gezeten. Nummer? Geen idee
Oh en daarvoor zat ik in een zootje getrokken mat op de 800-lijn.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh en daarvoor zat ik in een zootje getrokken mat op de 800-lijn.
Nummer was best lang, maar het begon met 50 84
Twee stammen 5600 achter elkaar? Dat kan ik me niet voorstellen...? Dat zijn toch twee BDs'en?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je om 8 uur op Ht aan kwam, was het volgens planning:
1742 (Lok)
5593
5738
5737
5105
5667
5630
Misschien was die stuk? Er kwam even geleden wel een stel Plan T's door Utrecht richting Amsterdam waarvan het achterste stel gesleept werd (waarbij de voorste flink liep te janken om het spul de fly-over op te krijgen).quote:Plan V:
Volgens planning had er een Plan T met nummer 509 moeten zijn
met een verrekijker, een pen, een papier, en een scanner (zo een om piloten 'af te luisteren' )quote:
Gelukkig hoef ik alleen pen en papier mee als ik ga spottenquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
met een verrekijker, een pen, een papier, en een scanner (zo een om piloten 'af te luisteren' )
Mwag, zo ben ik ook begonnen. Elke vrachtwagen die langskwam opschrijvenquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:26 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik alleen pen en papier mee als ik ga spotten![]()
En dan kwaad naar de juiste treineninstantie bellenquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Gelukkig kan je bij treinen precies van te voren weten wat er langs komt... bij vrachtwagens niet...
En als er dan iets niet helemaal klopt, kan je je daar weer mee bezig houden
![]()
![]()
De prototypes (4001-4007) in ieder geval al lang niet meer, als je die bedoelt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:43 schreef guitarist.nl het volgende:
Die eerste versie's van de koploper, rijden die nog??
Dat is dus waar je links door de de slurf loopt..
waarom niet eigk? ik zie ze namelijk ook altijd alleen maar met de deuren (waar je doorheen zou kunnen lopen) dicht aan elkaar gekoppeld...quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:47 schreef JDude het volgende:
[..]
De prototypes (4001-4007) in ieder geval al lang niet meer, als je die bedoelt.
De deuren worden sowieso niet meer gebruikt, dat schijnt kosten en/of tijd te besparen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:09 schreef MoChe het volgende:
waarom niet eigk? ik zie ze namelijk ook altijd alleen maar met de deuren (waar je doorheen zou kunnen lopen) dicht aan elkaar gekoppeld...
Eentje is geloof ik nog als oefenobject naar Defensie gegaanquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:23 schreef 2cv het volgende:
Alsof de NS het wat kan schelen hoe steil de trap is.
En ze zullen wel gesloopt zijn.
Nee, ze zetten er wat fake Molukkers in, en dan rammen ze het interieur aan gort.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:52 schreef 2cv het volgende:
Defensie wil ook met treintjes gaan rijden ?
Beetje late reactie maar ja, dat is er:quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
is er ergens trouwens een overzicht van het netwerk van hogesnelheidslijnen die geplanned staan in de EU?
Nee joh, alle autos van een bepaalde kleur bijhouden. Degene die oranje had verloor meestalquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mwag, zo ben ik ook begonnen. Elke vrachtwagen die langskwam opschrijven
Aangezien de HSL-Oost er ook tussen staat, lijkt me dat wel jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:28 schreef Dante_A het volgende:
http://www.hslzuid.nl/hsl/vervoer/netwerk/index.jsp
Er staat overigens niet bij wanneer dit allemaar klaar is maar uit mijn hoofd is dit niet de situatie in 2007, iets verder weg volgens mij.
Zal een claas geweest zijn, een leasebak van een Japanse firma in Nederlandquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:07 schreef MoChe het volgende:
ik zag vandaag zoon vette locomotief bij amersfoort... gaaf ding zeg, helemaal in het zwart
Lijkt me wel humor om dat een keer te doenquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En dan kwaad naar de juiste treineninstantie bellen![]()
Ja potdomme sta ik al een half uur te wachten om de 3229 op te schrijven, sturen jullie de 3228!
Stelletje rekels! En nu is mn notitieblok ook nog vol, zonder dat ik de 3229 op heb kunnen schrijven!
Aangezien Turkije en Rusland ook onder "in de EU" vallen denk ik dat het een kaartje voor rond kerstmis 2061 isquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Aangezien de HSL-Oost er ook tussen staat, lijkt me dat wel ja.
Dit is een kaartje van Europa, niet van de EU. De enige plek op dat kaartje die niet in Europa ligt is Ankara. Moskou, St. Petersburg en (een groot deel van) Istanbul liggen gewoon in Europa.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aangezien Turkije en Rusland ook onder "in de EU" vallen denk ik dat het een kaartje voor rond kerstmis 2061 is
SGM II dusquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:17 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Tegenwoordig rijden die lelijke Zoetermeer-stadslijngevallen ook op de Flevolijn.![]()
lelystad - amsterdam / lelystad - utrecht ( via gooiboog )quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:28 schreef Wadloper het volgende:
Flevolijn is toch de lijn met Lelystad enzo?
(Dat begrijp ik nou nooit)
Okequote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lelystad - amsterdam / lelystad - utrecht ( via gooiboog )
zo veel boeiends is het nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Dus als ik een keer in lelystad ben, kan ik die dingen zien (heb ze nog niet in het echt gezien![]()
)
Iddquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:17 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Tegenwoordig rijden die lelijke Zoetermeer-stadslijngevallen ook op de Flevolijn.![]()
Ze reden gisteren consequent gekoppeld met een SGMm tussen Utrecht en Amsterdam. 't Zal wel nodig zijn of zo, en anders staan die dingen toch maar stil.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:17 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Tegenwoordig rijden die lelijke Zoetermeer-stadslijngevallen ook op de Flevolijn.![]()
Er zijn überhaupt nog geen zwarte klazen afgeleverd en die zag 'ie dus ook niet in Amersfoort.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:33 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Zal een claas geweest zijn, een leasebak van een Japanse firma in Nederland![]()
Class 66 een GM locomotief![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederlandquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:57 schreef armmoetzaaier het volgende:
even eenv raag tussen door. ik ben op zoek naar hoeveel trein trajecten er zijn in nederland.
dus bevoorbeeld van den haag naar venlo of zo.
Ja maar! De 2800 en de 2000 serie overlappen! Wat nu!?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:29 schreef JDude het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland
Tel zelf maar even.
Er overlapt zoveel...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:45 schreef Duvel het volgende:
Ja maar! De 2800 en de 2000 serie overlappen! Wat nu!?
OHIH?quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Den Haag CS is echt vaag zeg..
Dan ken ik er nog wel een paar vanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:44 schreef jorienvdherik het volgende:
1 bouwput
Breda.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:49 schreef the_disheaver het volgende:
Dan ken ik er nog wel een paar van
amsterdam centraal, amsterdam bijlmer, groningen, rotterdam cs en nog een boel waar ik niet 123 op kom.
Voorspelbaarheid is okeequote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:54 schreef Wadloper het volgende:
[..]
OHIH?
Waar staat die afkorting voor?
Opeens Had Ik Het?
Ja, daar zit ik op, maar dan onder de naam Wadloper3111
geen zwarte uitgeleverd, man de eerste is alweer in reperatie wegens aanrijding schadequote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:56 schreef Tfz het volgende:
[..]
Er zijn überhaupt nog geen zwarte klazen afgeleverd en die zag 'ie dus ook niet in Amersfoort.
Een houten trap?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef jorienvdherik het volgende:
ja breda idd van zo houten trap af![]()
Nee, maar wel terug.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:30 schreef jorienvdherik het volgende:
maar iedergeval van den haag cs snap ik niet hoe die treinen verder gaan rotterdam - amsterdam daar tussen den haag cs dan stopt die in een blok ofzo kan die niet verder
Doorgaande treinen Rotterdam-Amsterdam komen niet op CS maar op HS.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:30 schreef jorienvdherik het volgende:
maar iedergeval van den haag cs snap ik niet hoe die treinen verder gaan rotterdam - amsterdam daar tussen den haag cs dan stopt die in een blok ofzo kan die niet verder
amsterdam zuid wtcquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dan ken ik er nog wel een paar van
amsterdam centraal, amsterdam bijlmer, groningen, rotterdam cs en nog een boel waar ik niet 123 op kom.
Ik vind amsterdam erger. Opeens is me een best mooi halletje opgevallen in een van de gangen. Die eerder toch echt niet zichbaar was.
Vaagquote:Op zondag 16 juli 2006 17:50 schreef blup het volgende:
Utrecht CS is in vanaf 2007 t/m 2037 ook een bouwput toch?
Als je alle treinseries wil hebben kun je beter het officiele document van Prorail nemen: http://www.prorail.nl/NR/(...)nummerlijst_6606.xlsquote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:29 schreef JDude het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland
Tel zelf maar even.
Lees eerst de vraag eens, ging over alle lijnen in nederland, niet over de treinseries :-)quote:Op zondag 16 juli 2006 20:17 schreef mdeen het volgende:
[..]
Als je alle treinseries wil hebben kun je beter het officiele document van Prorail nemen: http://www.prorail.nl/NR/(...)nummerlijst_6606.xls
Staan ook de goederentreinen tussen.
Overzicht van de lijnen kun je op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spoorlijnen_in_Nederland vinden.
is dat het nu al niet dan?quote:Op zondag 16 juli 2006 17:50 schreef blup het volgende:
Utrecht CS is in vanaf 2007 t/m 2037 ook een bouwput toch?
neequote:
Emplacement Utrecht Noordzijde is al jaren een troep, maar nu bijna af. Ze hebben een opstelterrein gebouwd (Cartesiusweg), dus dat gaf ook puinhoop. In oktober moet dit allemaal klaar zijn en in dienst.quote:
Ging dan ook over de stations, niet dat spul tussen de stationsquote:Op maandag 17 juli 2006 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Emplacement Utrecht Noordzijde is al jaren een troep, maar nu bijna af. Ze hebben een opstelterrein gebouwd (Cartesiusweg), dus dat gaf ook puinhoop. In oktober moet dit allemaal klaar zijn en in dienst.
En nu is het emplacement aan de zuidzijde een bende. Dat gaat nog wel even duren.
Maar het station zelf is rustig. Tot nu toe.
Wat noem jij een lijn dan? Spoor tussen twee stations? Tussen twee knooppuntstations? Hoe ze ooit zijn verzonnen in een ver verleden? Een "lijn" is een vrij wazig begrip m.i.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lees eerst de vraag eens, ging over alle lijnen in nederland, niet over de treinseries :-)
De vraagsteller bedoelde niet lijn maar traject.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat noem jij een lijn dan? Spoor tussen twee stations? Tussen twee knooppuntstations? Hoe ze ooit zijn verzonnen in een ver verleden? Een "lijn" is een vrij wazig begrip m.i.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:57 schreef armmoetzaaier het volgende:
even eenv raag tussen door. ik ben op zoek naar hoeveel trein trajecten er zijn in nederland.
dus bevoorbeeld van den haag naar venlo of zo.
dan wil ik graag weten hoeveel het er zijn en welke. weten jullie dat missichen ik kan het niet vinden bij de ns op de site en ook niet op google.
http://www.youtube.com/ ?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:16 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb vandaag twee filmpjes gemaakt, 1 van de ICM met een mooi geluid, en 1 van de wadloper die opstart, weten jullie een site waar ik die filmpjes kan uploaden?
Je bedoelt dat jij wel begrijpt wat hij bedoelt EN dat dat iets anders is dan treinseries?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
De vraagsteller bedoelde niet lijn maar traject.
hier de orginele vraag:
[..]
ik denk dat ik begrijp wat hij bedoelt idd. En ik geloof dat een treintraject iets anders is dan wat voor trein op een treintraject rijdt.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij wel begrijpt wat hij bedoelt EN dat dat iets anders is dan treinseries?
Ehmm ik denk dat er sprake is van een misverstand. Onder treinseries worden o.a. de volgende voorbeelden verstaan:quote:Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik denk dat ik begrijp wat hij bedoelt idd. En ik geloof dat een treintraject iets anders is dan wat voor trein op een treintraject rijdt.
Inderdaad. Overigens: als iemand treintrajecten wil weten, kan ie natuurlijk gewoon op de NS site zoeken, ik geloof dat daar ergens een kaart rondzwerft.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm ik denk dat er sprake is van een misverstand. Onder treinseries worden o.a. de volgende voorbeelden verstaan:
100 Amsterdam - Frankfurt
800 Haarlem - Maastricht
900 Haarlem - Heerlen
3500 Schiphol - Eindhoven
4400 s Hertogenbosch - Nijmegen
etc. etc.
Ik begreep dat DAT was wat de vraagsteller bedoelde. Dat heet wel degelijk "treinseries"
Wat voor trein er op een traject rijdt (zoals jij het noemt), dus "welk fysiek stuk ijzer daar heen en weer tsjoekt" dat is iets anders.
Ja je bent gek, ja de vraag was duidelijk, en het antwoord staat in mijn post hier vlak bovenquote:Op maandag 17 juli 2006 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
mensen,
ben ik gek, of was de vraag niet gewoon duidelijk?
De vraagsteller geeft als voorbeeld "Den Haag naar Venlo". Als ie dat soort dingen wil weten, komt ie met dat lijstje toch prima uit?quote:
Is met elke wadloper tegenwoordig, ze wassen alleen de kop nog in Groningenquote:
treinserie 38030quote:Op maandag 17 juli 2006 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als dat is wat vraagsteller inderdaad wil weten, is misschien een klikje hier ook wel genoeg
ik zat in die medini, op weg naar Deventer - Berlijnquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
Vanmorgen 4 koplopers gezien,
4031 4042 als trein naar leeuwarden
onbekende en de medinials trein naar t zuiden
alle 4 om half 11 te heerenveen
Coole filmpjes. Vooral die ICM. Dat geluidquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:06 schreef Wadloper het volgende:
http://rapidshare.de/files/26158014/ASF_0002.ASF.html Geluid van de ICM +- 9 mb (Voor dit filmpje moet je even je geluid wat harder zetten, hij is namelijk zacht opgenomen)
http://rapidshare.de/files/26158330/MVI_8302.avi.html Opstarten van de wadloper +- 1,8 mb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |