daar ben ik de afgelopen weken al een paar keer doorheen gereden.. is dat zo boeiend? ( kan wel eens op schiphol gaan rondlopen ... )quote:
Station Schiphol vind ik nou niet echt spannend. En als je 1 keer vertraging hebt gehad met je vliegtuig heb je de rest van schiphol ook wel gezienquote:
Groningen moet je ook zeker even gezien hebben, heeft een mooi station én wadlopersquote:Op maandag 10 juli 2006 00:43 schreef petre86 het volgende:
ik ga denk ik morgen en dinsdag door NL treinen en trammen en bussen ( ov is geldig he)
begin morgen iig in zwolle of deventer, wil Enschede nog een keer aanstippen maar verder ligt alles nog open.. iemand nog tips? mooie stukken?
Voor de Oostenrijkers, oorspronkelijk. 't Is toch een Siemens loc?quote:
Ah mooi! Weet je toevallig van waar naar waar, zodat ik een beetje kan uitvogelen over welk spoor ze 'm sturen?quote:Op zondag 9 juli 2006 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja om 11.53 en 's avonds ook nog om 22.53 tot 23.09
de "Taurus" is inderdaad van Siemensquote:Op maandag 10 juli 2006 08:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor de Oostenrijkers, oorspronkelijk. 't Is toch een Siemens loc?
Bedankt! 't Is alleen wel op de HSL Zuid!quote:Op maandag 10 juli 2006 15:31 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
mooie foto's zien van de Taurus op de Betuwelijn aan het testen ga naar
Ja stom van mij, te veel de kop bij de betuwelijnquote:Op maandag 10 juli 2006 15:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedankt! 't Is alleen wel op de HSL Zuid!
Ben je nog in Utrecht geweest? Ik zag mensen in boekjes schrijven vandaag...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:30 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag (eindelijk) de 3229 gefotogravfeerd
En ook is mijn spotterskladblokje volgegaan vandaag, morgen weer een nieuwe
Hierna wil ik alle ICM's fotogravferen die mogelijk zijn(de nummers dan, heb de 4060 en de 4084 al
)
quote:
Nee, ik was tot half 4 op school vandaagquote:Op maandag 10 juli 2006 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ben je nog in Utrecht geweest? Ik zag mensen in boekjes schrijven vandaag...
Mooie foto's man!quote:Op maandag 10 juli 2006 20:30 schreef Duvel het volgende:
Vandaag museumdag in Utrecht, met als eerste de Mat '54 Hondekop IV nr. 766, onderweg als bruiloftstrein:
knip
Sorry, het is echt "fotograferen". Graveren doe je in metaal of glas.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:
[..]
(Die spelfouten, ik deed altijd eerst fotograferen, dat was volgens een paar niet goed, nu moet het wel met een f? :S)
Bedankt!quote:
Gaaf! Ik ben erg benieuwd naar je foto's! Ergens buiten zo'n trein op de foto zetten is toch alijd mooier dan langs een saai perron!quote:Ik heb de 766 3maal in de buurt van Ede-Wageningen gepakt en daarna nog in Haarlem en Beverwijk. Die stoomtrein heb ik ook nog gezien, in de late middag tussen Den Dolder en Soestduinen... Helaas de mP 3031 gemist.. Fototjes volgen ook nog
Dank jequote:Op maandag 10 juli 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, het is echt "fotograferen". Graveren doe je in metaal of glas.
dordrecht moet ik kennelijk nog heen .. en ik denk dat ik daarna gewoon weer richting zwolle ga vanuit roosendaal oid..quote:Op maandag 10 juli 2006 23:32 schreef jorienvdherik het volgende:
leuk
ben je morgen nog wat van plan ?
schijnt mooi binnen te rijden zijnquote:Op maandag 10 juli 2006 23:45 schreef jorienvdherik het volgende:
hoezo dord dan ?
wat is er dan wel mooi om langs / binnen te rijden?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
nou valt tegen hoor
en onder het spoor door savonds in het donker is kut![]()
Arnhem van uit Nijmegen of vice versa, spoorbruggenquote:Op maandag 10 juli 2006 23:53 schreef petre86 het volgende:
[..]
wat is er dan wel mooi om langs / binnen te rijden?
*Proest*quote:leuk station
althans daar rondlopen is wel tof hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:05 schreef jaha het volgende:
[..]
*Proest*
Schiphol is helemaal verneukt toen ze dit station een aantal jaar geleden renoveerden. Ze hadden vroeger in het dak een soort van klok en mozaīekjes in de pilaren.
Foto ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:05 schreef jaha het volgende:
[..]
*Proest*
Schiphol is helemaal verneukt toen ze dit station een aantal jaar geleden renoveerden. Ze hadden vroeger in het dak een soort van klok en mozaīekjes in de pilaren.
maastricht - heerlem!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:53 schreef petre86 het volgende:
[..]
wat is er dan wel mooi om langs / binnen te rijden?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Hondekop Mat 54: 766 als trouwtrein door Nederland
jah ik vind die stationsfoto's van mij wat minder... Vooral eentje had veel mooier kunnen zijn als ie er helemaal op stond...quote:
Daar mist inderdaad net een stukje... De zonnestand gooit bij die in Beverwijk een beetje roet in het eten. Maar ja, die draai je ook niet zo 1-2-3.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
jah ik vind die stationsfoto's van mij wat minder... Vooral eentje had veel mooier kunnen zijn als ie er helemaal op stond...
Oh ja, die had ik ook nog op de foto gezet!quote:
En Joyce en David zijn de dochter en schoonzoon van de directeur van * insert bedrijf dat iets met treinen van doen heeft*, of kan ik ook een hondenkop huren en een stukje gaan rijden voor mn trouwerij, als ik maar genoeg betaal?quote:
Volgens mij kan je dat ding gewoon huren, als je inderdaad maar genoeg betaald... Las ik net op de sitequote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En Joyce en David zijn de dochter en schoonzoon van de directeur van * insert bedrijf dat iets met treinen van doen heeft*, of kan ik ook een hondenkop huren en een stukje gaan rijden voor mn trouwerij, als ik maar genoeg betaal?
Was de 3229 al weer gerepareerdquote:Op maandag 10 juli 2006 18:30 schreef Wadloper het volgende:
Vandaag (eindelijk) de 3229 gefotograveerd
En ook is mijn spotterskladblokje volgegaan vandaag, morgen weer een nieuwe
Hierna wil ik alle ICM's fotograveren die mogelijk zijn(de nummers dan, heb de 4060 en de 4084 al
)
Was de 3229 kapot dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:23 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Was de 3229 al weer gerepareerd![]()
Heb je ook de Fleischmann Piccolo Wadloper in je bezit "Wadloper"![]()
ik wil niet teveel ouwehoeren maar FOTOGRAFEREN schrijf je zo![]()
Deze had ik de zaterdag ervoor gemaaktquote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Die laatste foto begint er op te lijkenNu nog iets eerder op het knopje drukken
Joh spuit 11, hou 't topic even bij!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:23 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
ik wil niet teveel ouwehoeren maar FOTOGRAFEREN schrijf je zo![]()
leuke foto's na 16 augustus nog wat reisjes plannen.. Arnhem ofzoquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:14 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was de 3229 kapot dan?
Maar zo ja, denk het wel, hij werd gister naar spoor 2a gebracht
Nee, heb de modeltrein Wadloper (nog) niet in mijn bezit
Twijfel nog steeds of ik hem zou gaan kopen of niet
[..]
Deze had ik de zaterdag ervoor gemaakt
[[url=http://img42.imagevenue.com/loc571/th_20611_IMG_7895_571lo.jpg]afbeelding][/URL]
3219 vertrekt naar Delfzijl
[[url=http://img141.imagevenue.com/loc361/th_20619_IMG_7896_361lo.jpg]afbeelding][/URL]
Eveneens de 3219, maar dan iets verder weg vanaf Groningen al
Dank jequote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
leuke foto's na 16 augustus nog wat reisjes plannen.. Arnhem ofzo
De constructie van de Hemboog-viaducten is al zodanig zwaar uitgevoerd, dat de perrons er zo aangehangen kunnen worden. Dan moet er alleen nog een verbinding met station Sloterdijk worden gemaakt. 't Is op zich wel logisch om hier een halte te maken, omdat de treinen die nu van Zaandam naar Schiphol via de Hemboog gaan, geen stop op Sloterdijk maken, wat toch wel wat onhandig is. De Hemboog wordt naar mijn idee nu maar matig benut.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:24 schreef Willy84 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat het stadsdeel en de gemeente al eerder een station bij Watergraafsmeer wilden, maar dit scheen vanwege het drukke spoor niet te kunnen.
hemboog vind ik een beetje apart. De vervanger van de Vlugtlaan denk ik.
Holendrecht vind wel een beetje laat. Aangezien het gebied al uit ontwikkeld (t?) is.
De randstad in dichter bewoont dat andere gebieden in nl. In de steden hebben veel mensen geen auto. Vandaar dat het ov een belangrijke plaats inneemt in de mobiliteit. Belangrijker dan in bv het noorden. Als ik in Groningen zou wonen zou ik gelijk een auto kopen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja voor jullie Randstedelijkingen wel ja....
Wordt zo langzamerhand moe van het voortrekken van de Randstad. Oprotten![]()
Er wordt niks, helemaal niks aan het Noorden gegeven... Gewoon te sneu dit
Je hebt idd wat gemistquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
even wat gemist, maar waarom wordt die doorloopkop van de icm's niet meer geopend?
Maar je moet altijd een stuk kruisen, dus toch een soort van fly-over nodig. Daarbij: als je al ziet hoe weinig treinen er over de Hemboog rijden, waarom dan nog zo'n stuk nutteloos spoor erbij?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:24 schreef Jerommeke.nl het volgende:
nee in amsterdam gaan ze eerst de noordzuidlijn aanleggen en de ringlijn doortrekken naar centraal. en er komen ook vandalismeproof metrostellen, don't worry
maar een bochtje van zuid wtc naar lelylaan moet toch niet zoveel werk zijn. is 1 niveau per slot van rekening.
Dat wou ik ook al zeggen, maar dat vind ik echt te sneu... Ouwe roestbakken... Valt me heel erg vies tegen van Amsterdam, is toch geen mooi plaatje voor je toeristenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:21 schreef Willy84 het volgende:
Ik denk het nooit. Als je ziet wat 1 boog al voor problemen heeft opgeleverd(utrechtboog) de bogen die jij noemt zijn er wel voor de metro. Dus beetje dubbel om dat dan ook nogeens voor de trein te doen.
De RET krijgt 90 nieuwe citaro's met airco, stoelen van kunstleer en schone motoren. Ook gaan ze nieuwe trams bestellen. Wanneer komt Amsterdam eens aan de beurt. Nieuwe metro's mogen wij onderhand ook wel hebben
![]()
De Hemboog wordt al meer maar is inderdaad dubieus.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar je moet altijd een stuk kruisen, dus toch een soort van fly-over nodig. Daarbij: als je al ziet hoe weinig treinen er over de Hemboog rijden, waarom dan nog zo'n stuk nutteloos spoor erbij?
In zwolle is de wachttijd 1 minuut korter. Nu 4 minuten, straks 3.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:26 schreef Jerommeke.nl het volgende:
reistijd van enschede naar schiphol is wel 4 minuten korter.
vind het twijfelachtig inderdaad. heb laatst gehad dat de conducteur iets omriep wat niet te verstaan was (want het was loeiheet, de ramen stonden allemaal open, trein met volle vaart, en speakers op z'n allerzachtst). ik de conducteur zoeken, maar die was er dus niet, die zat lekker lui in het voorste treinstel.
ben toen daardoor flink omgereisd, half uur vertraging. gewoon geclaimd. moeten ze de deuren maar open doen
Zal vast wel denk ikquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:54 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat van die doorloopkop die dicht blijft ook te maken met slijtage/onderhoud ?
Als je van Amersfoort via Utrecht naar Den Haag / Rotterdam gaat, heb je als je in het Rotterdamse deel zit, pech: daar staat geen koffietoko op het perron.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Gelukkig, in 3 of 2 minuten heb je meestal toch geen tijd om koffie of dergelijk op te halen. Met die 7 in utrecht wel.
ze zullen elk excuus hebben aangegrepenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:54 schreef 2cv het volgende:
Heeft dat van die doorloopkop die dicht blijft ook te maken met slijtage/onderhoud ?
Het heeft weinig zin om in noord Groningen acht stations bij te bouwen vermoed ik... Ik ben er laatst geweest (Groningen - Roodeschool), en er stapt daar echt geen mens in of uit. Ik denk dat het weinig nut heeft om er dan veel bij te bouwen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja voor jullie Randstedelijkingen wel ja....
Wordt zo langzamerhand moe van het voortrekken van de Randstad. Oprotten![]()
Je hebt dan ook een Duitse username, dus je moet klagen bij de oosterburen!quote:Er wordt niks, helemaal niks aan het Noorden gegeven... Gewoon te sneu dit
of heerenveen - drachten - groningen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was toch nog 2 miljard over van de Zuiderzeelijn die niet doorgaat? En die toch naar het Noordnen zou gaan? Van mij mogen ze wel een linkje Roodeschool - Delfzijl - Nieuweschans gaan bouwen of zo
Ja, dat was dus die lijn die niet doorgaatquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of heerenveen - drachten - groningen?
Gewoon naar boven lopen. Stationshal in.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je van Amersfoort via Utrecht naar Den Haag / Rotterdam gaat, heb je als je in het Rotterdamse deel zit, pech: daar staat geen koffietoko op het perron.
't Zelfde voor het deel dat uit Den Haag komt en de andere kant op gaat.
heeft het vervangen van de wadloper meer nut dan een stukje spoor verdubbelen. Maar inderdaad. Een stukje erbij tot zuidhorn zou handig kunnen zijn. Het is vrij krap.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Kunnen ze beter Leeuwarden - Groningen verder verdubbelen. Want met die wadslopers gaat het ook niet altijd even goed nuVandaag in de ik meen 3203 gezeten. Van de ene bak werkte de motor niet
Zit dan wel relaxt. Uiteindelijk sloeg de motor bij zuidhorn even aan, maar voor Hoogkerk was ie al weer uitgevallen
De trein werd dan ook uit de dienstregeling gehaald. Omdat de trein op perron 7 binnenkwam, zag ik daardoor wel dat er een VIRM 6 stond om als stoptrein van .58 naar Zwolle te gaan.
nee de zuiderzeelijn was wat langer hoor :pquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat was dus die lijn die niet doorgaat
Nou, stel je voor dat we een DDAR gemist hebben ergensquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt toch hopelijk wel het nummer opgeschreven he?
De DDAR's boeien me nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, stel je voor dat we een DDAR gemist hebben ergens![]()
schrale roestblikken
zoveel mensen gaan er toch niet vanaf hardenberg naar almelo, die paar studenten?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:47 schreef ILCILA het volgende:
of de lijn Almelo - Marienberg uitbreiden richting hardenberg (Almelo - Hardenberg) met betere trein, zijn veel mensen bij gebaat
Er reed er laatst een in de momenteel geknipte 3600-lijnquote:
Had er nog serieus over nagedacht (speciaal voor jouquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt toch hopelijk wel het nummer opgeschreven he?
quote:
3600-lijn? Zwolle-Roosendaal?quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Er reed er laatst een in de momenteel geknipte 3600-lijn. Wat een tjah, wat moet ik er van zeggen soort dubbeldekse Plan T is het
. Allemaal wat te bekrompen en niet fijn
.
Maar ja, trouwens wel een vet apparaat die van volker en wessel. Die de rails vervangt , ding is wel 400m langen gaat maar 250 m / uur , dat zijn pas snelheden
.
huh? hoe?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben dat soort mensen gewend die het met vliegtuigen doen
ik zat ook in een DDAR van wijhe naar deventer vanochtend. was om +- 9:44 in deventerquote:Op donderdag 13 juli 2006 01:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Had er nog serieus over nagedacht (speciaal voor jou)maar mijn bus kwam er net aan
![]()
[..]
Kon m'n lol niet op
Vond eht wel noemenswaardig aangezien die helemaal niet op Deventer horen te komen
![]()
[..]
3600-lijn? Zwolle-Roosendaal?![]()
Btw ook nog de Mendini-ICM gespot @ Deventer![]()
Geen enkele trein gespot @groningen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 03:38 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik zat ook in een DDAR van wijhe naar deventer vanochtend. was om +- 9:44 in deventer
Ik net nog in VIRM. Het was niet bijzonder.quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb net nog in een V-tje gezeten. Nummer? Geen idee
Oh en daarvoor zat ik in een zootje getrokken mat op de 800-lijn.quote:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh en daarvoor zat ik in een zootje getrokken mat op de 800-lijn.
Nummer was best lang, maar het begon met 50 84
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |