Ik denk met een ladder en touw!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:02 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Ikzelf denk dat ze met gedachtekracht worden gecreerd,
Huh ?quote:
wow. weet je de naam van die docu niet meer? denk heel hard...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Een documentaire heeft mij ooit eens verteld dat als je de vormen van graancirkels vertaald naar geluid (ben even kwijt hoe ze dat deden), en dit geluid in een glas met water "blies" dan kwamen bepaalde tonen naar voren die misschien een soort van communicatie voorstellen.
Hoezo ? Er is aangetoond dat het kan. Zodra iemand aantoont dat het ook met alleen gedachten kan sta ik voor die optie ook open, okay ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:14 schreef Nee het volgende:
[..]
Een graancirkel maken met een ladder en touw, das pas huh.
Hoezo kun je daar vanuit jezelf niet voor open staanquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:49 schreef ChOas het volgende:
[..]
Hoezo ? Er is aangetoond dat het kan. Zodra iemand aantoont dat het ook met alleen gedachten kan sta ik voor die optie ook open, okay ?
Tuurlijk voegt het wel iets toe. Je zult toch sterk moeten gaan twijfelen over de betekenis van graancirkels als blijkt dat ze gemaakt kunnen worden met een plank en een stuk touw. Waarom zou je geloven dat het met de kracht van gedachtes gemaakt kan worden als dát nog nooit bewezen is terwijl de plank-touw techniek wél is bewezen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:04 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hoezo kun je daar vanuit jezelf niet voor open staan
Heb je hulp van anderen nodig om jezelf open te stellen voor de kans dat het mogelijk is dat het iets anders is
Bewijzen vragen altijd![]()
Ga zelf op zoek naar bewijzen
Dat ladder en touw verhaal dat is ook tot in den treure gezegd al, tis niet nieuw. Het voegt niets toe aan het topic. En grappig is het al helemaal niet
Soms denk ik wel eens dat mensen grappen denken te maken, maar wat is de grap
Okey je zegt dat het met ladder en touw is gemaakt, en nu
Daar schiet je toch niets mee op. Je hebt je zegje gedaan jah. Maar het topic schiet niet op.
Zelfde als je over gras praat en je gaat ineens over baksteen praten.
Zo wordt er vaker niets toegevoegd. Maar goed, tis maar een grap zeker![]()
Maar ik denk van.....als je de simpele verklaring voor iets al 10 keer hebt gezegd, waarom zou je dan een 11e keer dezelfde simpele verklaring aankaartenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:18 schreef Halldar het volgende:
[..]
Tuurlijk voegt het wel iets toe. Je zult toch sterk moeten gaan twijfelen over de betekenis van graancirkels als blijkt dat ze gemaakt kunnen worden met een plank en een stuk touw. Waarom zou je geloven dat het met de kracht van gedachtes gemaakt kan worden als dát nog nooit bewezen is terwijl de plank-touw techniek wél is bewezen?
Misschien moet jij je eens openstellen voor alledaagse verklaringen, wellicht dat een scepticus zich dan wat meer wil openstellen voor de minder alledaagse verklaringen, klinkt redelijk toch?
Tuurlijk wel, sommige mensen zijn zelfs heel trots op hun kunsten en laten het aan iedereen zien, zoals hier: http://www.circlemakers.org/quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Maar het is aangetoond dat ze met plank en touw gemaakt kunnen worden dus, ze hebben de mensen nog nooit betrapt die met plank en touw bezig waren
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:30 schreef ChOas het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, sommige mensen zijn zelfs heel trots op hun kunsten en laten het aan iedereen zien, zoals hier: http://www.circlemakers.org/
Waarom schildert een schilder ? Dicht een poeet ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:44 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Interessante site
Toch een soort wiskundigen aan het werk. Daar zit veel werk in.
Maar waarom doen ze het
Wat is het nut?
Bezig zijn ?
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:08 schreef NorthernStar het volgende:
Wat nu weer jammer is dat het topic weer afdrijft in een wellus/nietus over de echtheid van graancircels.
Dat is niet het onderwerp. De titel is duidelijk "Graancirkels en hun betekenis" waarbij het uitgangspunt is dat iig een deel van de graancirkels niet door mensen is gemaakt.
Ook al geloof je dat zelf niet dan zou je er over mee kunnen discussieren door te beginnen met "Stel dat..."
"Stel dat een deel echt is, wat zou dan de betekenis kunnen zijn?"
Of alle graancirkels wel of geen mensenwerk zijn, is een andere discussie. Wil je het daar over hebben maak dan een topic die over die vraag gaat.
Elke graancirkel is echt, tenzij je hem in photoshop maakt... Maar je bedoelt natuurlijk die door mensenhanden gemaakt zijn (allemaal dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid). Waarom zouden die cirkels geen betekenis hebben?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:08 schreef NorthernStar het volgende:
Wat nu weer jammer is dat het topic weer afdrijft in een wellus/nietus over de echtheid van graancircels.
Dat is niet het onderwerp. De titel is duidelijk "Graancirkels en hun betekenis" waarbij het uitgangspunt is dat iig een deel van de graancirkels niet door mensen is gemaakt.
Ook al geloof je dat zelf niet dan zou je er over mee kunnen discussieren door te beginnen met "Stel dat..."
"Stel dat een deel echt is, wat zou dan de betekenis kunnen zijn?"
Of alle graancirkels wel of geen mensenwerk zijn, is een andere discussie. Wil je het daar over hebben maak dan een topic die over die vraag gaat.
uhm, nee ik bedoel geenzins die door mesenhanden gemaakt, maar door gedachten-creatie-power van welke intelligent bewustzijnsvorm dan.ook.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Elke graancirkel is echt, tenzij je hem in photoshop maakt... Maar je bedoelt natuurlijk die door mensenhanden gemaakt zijn (allemaal dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid). Waarom zouden die cirkels geen betekenis hebben?
ik zeg denk-krachtquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:40 schreef Asmooh het volgende:
maar als je goed gaat zoeken op internet kom je er veel tegen die onverklaarbaar zijn.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
-geen wellus/nietus topic-
Niks is onverklaarbaar. Wat mij altijd opvalt bij het soort beweringen over "echte" cirkels is dat er zo weinig proffesionals aan het woord zijn. Nooit eens een gerenomeerd bioloog (let op: gerenomeerd!). Maar goed, dat doet aan de betekenis van de cirkels niks af. Wat ik me wel afvraag, hoe komt het dat die cirkels zo enorm in complexiteit zijn toegenomen? Vroeger had je hele simpele cirkeltjes, nu lijkt het er meer op dat de makers wedstrijdjes houden in wie de mooiste kan makenquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:40 schreef Asmooh het volgende:
maar als je goed gaat zoeken op internet kom je er veel tegen die onverklaarbaar zijn.
tuurlijk!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niks is onverklaarbaar. Wat mij altijd opvalt bij het soort beweringen over "echte" cirkels is dat er zo weinig proffesionals aan het woord zijn. Nooit eens een gerenomeerd bioloog (let op: gerenomeerd!). Maar goed, dat doet aan de betekenis van de cirkels niks af. Wat ik me wel afvraag, hoe komt het dat die cirkels zo enorm in complexiteit zijn toegenomen? Vroeger had je hele simpele cirkeltjes, nu lijkt het er meer op dat de makers wedstrijdjes houden in wie de mooiste kan maken.
Het mensenwerk is wel zo makkelijk v/h echte werk te onderscheiden. En dus wordt indeed vaak in de GCirkels mania een neppe zo ontmaskerdquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niks is onverklaarbaar. Wat mij altijd opvalt bij het soort beweringen over "echte" cirkels is dat er zo weinig proffesionals aan het woord zijn. Nooit eens een gerenomeerd bioloog (let op: gerenomeerd!). Maar goed, dat doet aan de betekenis van de cirkels niks af. Wat ik me wel afvraag, hoe komt het dat die cirkels zo enorm in complexiteit zijn toegenomen? Vroeger had je hele simpele cirkeltjes, nu lijkt het er meer op dat de makers wedstrijdjes houden in wie de mooiste kan maken.
Heel raar, maar ik hoor meer over 'echte' (door 'experts' aangemerkt) die als nep worden ontmaskerd...quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:31 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Het mensenwerk is wel zo makkelijk v/h echte werk te onderscheiden. En dus wordt indeed vaak in de GCirkels mania een neppe zo ontmaskerd
Omdat het mooi is ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:12 schreef Nee het volgende:
Misschien is het interessant om je eens af te vragen wie er mee begonnen is, en met welk doel.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk gaat met bijna hetzelfde resultaat, maw: waarom zijn cropcircles zo nauwkeurig en wiskundig.
En dat is ook precies wat circlemakers jaren lang gedaan hebben. Creaties overtreffen. De docu circlemakers wordt momenteel nog uitgezonden op NGC. De makers kregen een kick van de indruk die de cirkels maakten, en hielden het daarom jarenlang verzwegen. Hun uit de kast komen was dan ook een flinke desillusie voor velen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vroeger had je hele simpele cirkeltjes, nu lijkt het er meer op dat de makers wedstrijdjes houden in wie de mooiste kan maken.
Plus dat het natuurlijk wel kicken is, als je een grote groep mensen op het verkeerde been kunt zetten.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:34 schreef Beaudillard het volgende:
[..]
En dat is ook precies wat circlemakers jaren lang gedaan hebben. Creaties overtreffen. De docu circlemakers wordt momenteel nog uitgezonden op NGC. De makers kregen een kick van de indruk die de cirkels maakten, en hielden het daarom jarenlang verzwegen. Hun uit de kast komen was dan ook een flinke desillusie voor velen.
Op zich fascinerend om je af te vragen hoe men op het idee van de eerste cirkel is gekomen.
Gerenomeerde biologen hebben overigens vrijwel elke vorm van herkenbaarheid van een zg 'echte' cirkel al meermalen weerlegd. Dezelfde vraag die jij stelt, stelde men zich in de docu ook.
Dat was voor deze groep in elk geval de voornaamste drijfveer om ermee verder te gaan, om vervolgens na 15 jaar uit de kast te komen en de magie van veel cikels weg te nemen. Er waren mensen die beweerden dat bepaalde cirkels 'echt' zouden zijn, terwijl de makers ervan zelf vertelden hoe ze het precies gedaan hadden. Ik kan me die kick wel voorstellen, dan heb je goed werk geleverdquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Plus dat het natuurlijk wel kicken is, als je een grote groep mensen op het verkeerde been kunt zetten.
Zodra je dingen als onverklaarbaar gaat bestempelen doe je ook geen moeite meer om een (logische) verklaring te zoeken. Irrationeel gefantaseer neemt dan al snel het rationeel denken over. Ik zie dingen liever als perfect verklaarbaar, we kennen alleen de (volledige) verklaring soms nog niet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:37 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk!
niks is onverklaarbaar? hoe noem jij dan dingen die je niet zeker weet? een leugen? wat is nog onverklaarbaar.
Eventjes los van alle mystery over UFO's, reptillans, grays enz.. we weten het niet.. dus het is nog "onverklaarbaar"
on·ver·klaar·baar (bn.)
1 niet te verklaren
Ik zou zeggen, ga biologie studerenquote:En inderdaad ze worden steeds mooier,. maar wat ik meer in verdiep is hoe ze gemaakt zijn zonder te knakken.. en inwendig zijn verbrand en de plant nog zelf niet dood is.
Het is een tijdje geleden. Het was een documentaire over graancirkels, of ze nou door mensen gemaakt werden of niet. De conclusie was dat een deel idd door mensen gemaakt werden, maar dat sommige graancirkels zo complex waren, dat ze niet in korte tijd door mensen gemaakt konden worden. De documentaire was trouwens te zien op Discovery volgens mij.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:57 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
wow. weet je de naam van die docu niet meer? denk heel hard...
Soms, als je heel erg hard geprobeerd hebt om zaken op een logische, volgens de bestaande wetenschap, te verklaren, en dat niet lukt, wordt het overklaarbaar.quote:Op donderdag 29 juni 2006 07:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zou zeggen, ga biologie studeren.
Wat dan weer niet hoeft te betekenen dat de wetenschap er nooit een verklaring voor kan vinden. Ooit zei Newton dat de baan van Mercurius door god gestuurd was (of iets in die geest), totdat er ene Einstein met relativiteitstheorie langskwam en 'm wel netjes kon berekenen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Soms, als je heel erg hard geprobeerd hebt om zaken op een logische, volgens de bestaande wetenschap, te verklaren, en dat niet lukt, wordt het overklaarbaar.
Daar voor hoef je echt geen biologie te gaan studeren.
Wat dan nodig is, is het lef om toe te geven dat de bestaande wetenschap niet overal een verklaring voor heeft.
Sorry, maar dat vind ik dan weer een uitspraak van iemand die niet verder durft te kijken dan dat wat de wetenschap inmiddels heeft kunnen achterhalen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef Wombcat het volgende:
En: alle vergevorderde technologie lijkt op magie voor een beschaving die minder ver ontwikkeld is.
'T is een uitspraak van Arthur C. Clarke, een SF-schrijver (hoewel ik 'm niet exact gequoot heb).quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:11 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik dan weer een uitspraak van iemand die niet verder durft te kijken dan dat wat de wetenschap inmiddels heeft kunnen achterhalen.
Maakt voor mij niet uit wie die uitspraak heeft gedaanquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
'T is een uitspraak van Arthur C. Clarke, een SF-schrijver (hoewel ik 'm niet exact gequoot heb).
Het is dus wel iemand die verder durft te kijken dan wat de wetenschap tot nog toe gedaan heeft. Maar het is wel erg offtopicquote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:18 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Maakt voor mij niet uit wie die uitspraak heeft gedaan![]()
Voor wat de door mensen gemaakte graancirkels:quote:Ik wil gewoon antwoord op mijn vraag; het waarom.
Zoiets dus.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:56 schreef Beaudillard het volgende:
[..]
Dat was voor deze groep in elk geval de voornaamste drijfveer om ermee verder te gaan, om vervolgens na 15 jaar uit de kast te komen en de magie van veel cikels weg te nemen. Er waren mensen die beweerden dat bepaalde cirkels 'echt' zouden zijn, terwijl de makers ervan zelf vertelden hoe ze het precies gedaan hadden. Ik kan me die kick wel voorstellen, dan heb je goed werk geleverd
Ik geloof daar geen bal van. Gevlochten graanstengels, niet geknakt, vreemde radioactiviteit, horloges en radio's die het niet doen in een cirkel, bladiebla. Volgens mij zijn dat verzinsels van believers, om het mysterie van de graancirkel te vergroten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:44 schreef Bastard het volgende:
Het feit dat de graancirkels zijn na te maken door mensen, wil nog niet zeggen dat ze allemaal nep zijn.
Hoe wil je verklaren dat graanstengels in elkaar zijn gevlochten? Oh ja, iemand op zn knietjes gaan zitten en heeft dat keurig zitten doen "Omdat het mooi is" No Sir.
Het grappig is bovendien ook dat er een aantal graancirkels zijn waarvan achteraf bekend is geworden wie ze gemaakt hebben, maar dat er dan toch van wordt volgehouden dat ze kenmerken hebben die ze echt zouden maken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:56 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik geloof daar geen bal van. Gevlochten graanstengels, niet geknakt, vreemde radioactiviteit, horloges en radio's die het niet doen in een cirkel, bladiebla. Volgens mij zijn dat verzinsels van believers, om het mysterie van de graancirkel te vergroten.
Zouden deze dingen echt zo zijn, dan kun je het niet verklaren met ladder en touw. Maar ik betwijfel ten zeerste of het echt zo is.
Ach kwestie van goede referentiepunten zoekenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Mochten ze met een ladder en touw zijn gemaakt, dan vraag ik me af hoe ze het overzicht houden om het zo precies te doen. Je zit met je neus op het graan en toch weten ze een evenwichtig iets in elkaar te zetten.
Dan zou je toch denken dat ze hoge wiskundigen zijn of wat anders. Of dat ze aanwijzingen krijgen van iemand uit een helicopter die precies verteld waar ze moeten plat maken.
En waarom zouden ze zich bezig houden daarmee??? Wat is de kick ervan om het steeds te blijven doen terwijl er al zoveel aandacht aan besteedt wordt.
Of verschijnen er niet iedere week nieuwe circels?
Het is ook niet voor niks dat ze complexer worden. Oefening baart immers kunst.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:12 schreef ATuin-hek het volgende:
Ach kwestie van goede referentiepunten zoekenSamen met goed plannen natuurlijk.
Weet je, als bij ieder TRU topic alle users langs zouden komen die niet in [vul maar in] geloven zouden we met stip het grootste subforum van Fok worden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:56 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik geloof daar geen bal van. Gevlochten graanstengels, niet geknakt, vreemde radioactiviteit, horloges en radio's die het niet doen in een cirkel, bladiebla. Volgens mij zijn dat verzinsels van believers, om het mysterie van de graancirkel te vergroten.
Zouden deze dingen echt zo zijn, dan kun je het niet verklaren met ladder en touw. Maar ik betwijfel ten zeerste of het echt zo is.
Dat lijkt me de moeite om zoiets te maken best wel waardquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het grappig is bovendien ook dat er een aantal graancirkels zijn waarvan achteraf bekend is geworden wie ze gemaakt hebben, maar dat er dan toch van wordt volgehouden dat ze kenmerken hebben die ze echt zouden maken.
Dan heb je dus twee tegenstrijdige verklaringen.
Ja dat is waar... Maar ik vind het toch vreemd dat je zo veel kunt discussiëren over iets dat helemaal niet bestaat! Maar ja, daar is TRU nou eenmaal voor. Dit is het hoekje van fok waar je niet de gebaande paden hoeft te bewandelen. Ik doe dat wel, en ik denk dat die inbreng ook wel eens gezond werkt. Beide benen ook even op de grond.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:55 schreef NorthernStar het volgende:
Weet je, als bij ieder TRU topic alle users langs zouden komen die niet in [vul maar in] geloven zouden we met stip het grootste subforum van Fok worden.
Het hangt van de intentie van het topic af. Het staat hier ook al een paar posts hiervoor. De bedoeling van dit topic was niet om te bespreken of graancirkels wel of niet 'nep of echt' zijn. Een topic als bijvoorbeeld deze Jezus en UFO's is wel open en kan de discussie iedere kant op. Heeft dus niet te maken met het 'roerend met elkaar eens zijn' maar de topicstarter de kans te geven de discussie te starten die hij/zij wil.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ja dat is waar... Maar ik vind het toch vreemd dat je zo veel kunt discussiëren over iets dat helemaal niet bestaat! Maar ja, daar is TRU nou eenmaal voor. Dit is het hoekje van fok waar je niet de gebaande paden hoeft te bewandelen. Ik doe dat wel, en ik denk dat die inbreng ook wel eens gezond werkt. Beide benen ook even op de grond.
Iedereen die het roerend met elkaar eens is, dat is ook saai.
Dat kan je betwijfelen ja.. niet geknakt en gevlochten is echter wel na te gaan, ik heb er foto's van gezien.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:56 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik welquote:
Deden ze ook... wist ik veel dat ze daarna inklaptenquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:07 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ja .. maar jij geloofde ook dat de Apple aandelen explosief zouden stijgen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze dan door aliens gemaakt zijn...quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef huupia34 het volgende:
deze zijn volgens mij ook nooit geclaimed door hoaxers.
Hoe weet men/jij dat?quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef huupia34 het volgende:
(sommige formaties zijn nl ontstaan in luttele minuten)
wel eens van getuigen gehoord?quote:
Dan weten ze lijkt mij ook hoe ze gemaakt werden. Hoe zijn die volgens getuigen ontstaan dan?quote:
als je een topic opent over mogelijke betekenis van graancirkels krijg je onherroepelijk ook de vraag of het mensenwerk is of nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:20 schreef NorthernStar het volgende:
Voor de mensen die een probleempje begrijpend lezen hebben, dit topic gaat niet over of graancirkels wel of geen mensenwerk zijn. Dan had het wel "Graancirkels, feit of fictie?" geheten (!). Wie het nu nog niet wil snappen moet het zelf maar weten.
Hier verder -> TRU Feedbackquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:25 schreef huupia34 het volgende:
[..]
als je een topic opent over mogelijke betekenis van graancirkels krijg je onherroepelijk ook de vraag of het mensenwerk is of niet
Die bij Stonehenge kwam ook in de documentaire over de hoaxers voor. Er was wat discussie (uiteraard) over omdat beweerd werd dat een piloot die daar normaal nooit komt en tussen Stonehenge en de cirkelformatie doorvliegt automatisch de blik op Stonehenge gericht heeft. Gezien de omvang leek me dat ook sterk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:23 schreef huupia34 het volgende:
ja, getuigen melden dat zij een knetterend geluid hoorden waarna ze de cirkels aantroffen , ook worden vaak bols gezien(bolls of light)
er is ook een getuige die meldde dat hij op een morgen richting stonehenge vloog, toen hij een uur later weer over hetzelfde stuk land terugvloog bleek er een gigantische formatie te liggen, die hij never nooit had kunnen missen op de heenweg. die formatie kon ook nooit in een uur gemaakt kunnen worden.
en zo zijn er nog wel meer
Bedoel je deze?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:23 schreef huupia34 het volgende:
ja, getuigen melden dat zij een knetterend geluid hoorden waarna ze de cirkels aantroffen , ook worden vaak bols gezien(bolls of light)
er is ook een getuige die meldde dat hij op een morgen richting stonehenge vloog, toen hij een uur later weer over hetzelfde stuk land terugvloog bleek er een gigantische formatie te liggen, die hij never nooit had kunnen missen op de heenweg. die formatie kon ook nooit in een uur gemaakt kunnen worden.
en zo zijn er nog wel meer
En wtf is een portal nou weer?quote:
zou ik ff moeten opzoeken in het boek van haselhoff waar ik het uit heb.quote:
Beetje maarquote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:24 schreef huupia34 het volgende:
[..]
zou ik ff moeten opzoeken in het boek van haselhoff waar ik het uit heb.
maar er staat me iets van bij dat de formatie die jij aangeeft een hoax was.
probeer je me erin te luizen?![]()
Oke, laat ik jullie voor eens en altijd uit de droom helpen:quote:Bijna iedereen viindt graancirkels super byzonder. Ikzelf denk dat ze met gedachtekracht worden gecreerd, vandaar ook de plotselinge verschijning.
Begrijpend lezen is niet voor jou weggelegd he... het gaat in het topic niet over welles niettes.. daar hebben we al meer topics van gehad.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:10 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Oke, laat ik jullie voor eens en altijd uit de droom helpen:
GRAANCIRKELS ZIJN DOOR MENSEN GEMAAKT!!!!!!!!
tuurlijkquote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:10 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Ja maar ja maar daar gáát het helemaal niet om in dit topic! We nemen aan dat graancirkels níet door mensen zijn gemaakt, maar door aliens of door natuurkrachten. Daarna gaan we bedenken wat die aliens of Moeder Aarde met de cirkels bedoelen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:10 schreef whosvegas het volgende:
ik ben ervan overtuigd dat de 'echte' graancirkels door hogere-intelligente bewustzijnsvormen worden gecreerd. Alleen is de wiskunde achcter de geometrische vormen moeilijk te achterhalen en daarom is Janosh zijn verhaal ook zo byzonder.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:27 schreef huupia34 het volgende:
ik heb thuis het boek "goden, graancircels en geheimen van robert boerman , hij beweert daarin dat hij de code heeft gekraakt van graancirkels.
het gaat volgens hem dus om een vorm van communicatie van een intelligentie.het zal het ff terugzoeken om wat meer info over die code te geven.
quote:Janosh’ gids Saïe behoort tot de Arcturianen en geeft aan Janosh door welke boodschap elk hologram bevat. De Arcturianen zijn intelligente entiteiten uit een ander dimensie. We kunnen ze met het blote oog niet waarnemen, zoals we ook geen geesten of ultra violet licht kunnen zien. Ze bevinden zich zogezegd in een andere trillingsfrequentie. Ze communiceren met ons intuïtieve gevoel, maar duidelijker zijn hun in graancirkels verpakte boodschappen. Saïe vertelt dat de Arcturianen een van de drie groeperingen zijn die - naast mensen - verantwoordelijk zijn voor het graancirkel fenomeen.
Why?quote:Op zondag 9 juli 2006 03:05 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
ik ben ervan overtuigd dat de 'echte' graancirkels door hogere-intelligente bewustzijnsvormen worden gecreerd. Alleen is de wiskunde achcter de geometrische vormen moeilijk te achterhalen en daarom is Janosh zijn verhaal ook zo byzonder.
Volgens hem, zijn de graancirkels waarvoor hij een uitleg geeft, gemaakt door de Arcturianen:
[..]
Nou, daar heeft de gemiddelde TRU bezoeker doorgaans geen moeite mee. Voel je iets? Denk je iets? Dan is het de waarheid!11!!!111!quote:Op zondag 9 juli 2006 13:47 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
De energie van Vertrouwen helpt je in te zien dat vertrouwen in jezelf, je eigen waarheid, je eigen hart jouw waarheid is. Twijfel niet aan je zelf, heb vertrouwen dat jij het juiste voelt.
De 'gemiddelde' TRU gangers/bezoekers zijn eerder van die blaaskaken zoals jou en jouw andere nicks, en stumperds als Xebrosius die hier graag een goedkoop applausje willen komen scoren..quote:Op zondag 9 juli 2006 14:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou, daar heeft de gemiddelde TRU bezoeker doorgaans geen moeite mee. Voel je iets? Denk je iets? Dan is het de waarheid!11!!!111!
WAAROM?quote:Op zondag 9 juli 2006 13:47 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Ik vind net op de website van Janosh de betekenis van de graancirkel die op 30 juni gevonden is:
Vertrouwen
De energie van Vertrouwen helpt je in te zien dat vertrouwen in jezelf, je eigen waarheid, je eigen hart jouw waarheid is. Twijfel niet aan je zelf, heb vertrouwen dat jij het juiste voelt.
[afbeelding]
Grappig vin ik dat van al de nieuwe 2006 graancirkels die gemeld worden op astrostart ik deze eruit pick. kijk goed naar de verschillen met de rest (de perfectie?)
Ach, jij bent zo iemand die denkt dat ik kloons aanmaak om in TRU te posten?quote:Op zondag 9 juli 2006 16:01 schreef Beaudillard het volgende:
[..]
De 'gemiddelde' TRU gangers/bezoekers zijn eerder van die blaaskaken zoals jou en jouw andere nicks, en stumperds als Xebrosius die hier graag een goedkoop applausje willen komen scoren..
![]()
weet niet en interesseert me niet, ga ff lekker buiten spelen ofzoquote:Op maandag 10 juli 2006 11:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach, jij bent zo iemand die denkt dat ik kloons aanmaak om in TRU te posten?Waarom zou ik dat in hemelsnaam doen?
quote:Op maandag 10 juli 2006 13:32 schreef huupia34 het volgende:
[..]
weet niet en interesseert me niet, ga ff lekker buiten spelen ofzo![]()
Zo'n graancirkel lijkt wel wat op een horoscoop wat dat betreft...quote:Op zondag 9 juli 2006 18:57 schreef Rasing het volgende:
[..]
WAAROM?
Waarom zou die graancirkel dat betekenen? En al is dat echt de betekenis, hoe kom je daar dan in hemelsnaam bij?
Ik heb in TRU op niks gebaseerde aannames gezien, maar dit slaat toch alles.
allemaal off topic, daarom mijn reactiequote:Op maandag 10 juli 2006 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
![]()
Ik vroeg het dan ook niet aan jou, wel?
Precies, misschien is het wel gewoon intergalactische en hyperdimensionale en transfrequentionele grafittiquote:Op maandag 10 juli 2006 14:24 schreef Atuniel het volgende:
En .. willen ze er wel wat mee zeggen?
Als het aliens zijn lijkt me dat nog de meest logische verklaring... Als ze echt met ons zouden willen communiceren zouden ze dat idd wel op een andere manier doen.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:27 schreef Elegy het volgende:
[..]
Precies, misschien is het wel gewoon intergalactische en hyperdimensionale en transfrequentionele grafitti![]()
dan moeten ze wel mensentaal kennen he. met die graancirkels testten ze misschien onze intelligentie .quote:Op maandag 10 juli 2006 14:23 schreef Elegy het volgende:
Gewoon maar een vraag hoor:
Als het gedaan is door hogere intelligente wezens, waarom doen ze dan niet gewoon in normale mensentaal, desnoods in het oud grieks ofzo? In plaats van die figuren?Gewoon een boodschap als "Hallo aarde, wij komen van planeet X en we gaan hier eens lekker keet schoppen". En dat overal ter wereld tegelijkertijd ofzo.
Of kunnen ze dat niet doen om hun hun dekmantel niet vrij te geven en willen ze liever verborgen observeren?
nou , wiskunde is universeel. ze kunnen er allemaal wiskundige grapjes in verwerken , bv theoremas.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:24 schreef Atuniel het volgende:
Stel dat het een vorm van communicatie is.. wat zouden ze dan willen zeggen?
Kijk... wij hebben de mogelijkheid om op jullie planeet te komen tekenen?
Ik vond dat plaatje van die aleinhoofd en dat morsecode nog wel duidelijk, maar zoveel meer zijn gewoon hele ingewikkelde wiskundige afbeeldingen, wat kunnen ze daar mee zeggen? En .. willen ze er wel wat mee zeggen?
Van wezens die de afstanden in de ruimte kunnen overbruggen en zulke figuren kunnen maken verwacht ik eigenlijk wel dat ze de/een mensentaal eenvoudig kunnen oppakken. Die link kan ik helaas niet lezen, zit op mijn werk en er is veel afgeschermd.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:44 schreef huupia34 het volgende:
[..]
dan moeten ze wel mensentaal kennen he. met die graancirkels testten ze misschien onze intelligentie .
lees voor de gein dit eens http://www.netmar.com/~maat/archive/dec2/boerman.htm
Je gaat nu wel uit van het meest dramatische. Als ik kijk naar de serie Newcomers (of hoe dat dan ook mag heten, ben de naam kwijt) ging het juist anders, aliens werden gewoon opgenomen in de samenleving. En vroeger, toen conquistadores en goudzoekers Noord- en Zuid Amerika kwamen plunderen, toen keek de plaatselijke bevolking ook hun ogen uit.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:50 schreef huupia34 het volgende:
[..]
nou , wiskunde is universeel. ze kunnen er allemaal wiskundige grapjes in verwerken , bv theoremas.
ze geven daarbij dus blijk van intelligentie.
wat denk je dat er gebeurt als aliens zomaar zouden landen op de dam en zich zouden voorstellen aan de mensen met hun technologie die ver op de onze vooruit is.
er zou een hoop paniek uitbreken op de aarde. aandelen beurzen zouden crashen , religie zou op de schop gaan. en ander onheil
misschien weten deze aliens dat ook en proberen ze de aardbewoners beetje bij beetje aan zich te laten wennen.
Je zou verwachten dat als ze dus lange afstanden kunnen afleggen, dat ze ook een aparaat kunnen maken die hun taal kan vertalen naar een begrijpbare voor ons?quote:Op maandag 10 juli 2006 15:13 schreef Elegy het volgende:
[..]
Van wezens die de afstanden in de ruimte kunnen overbruggen en zulke figuren kunnen maken verwacht ik eigenlijk wel dat ze de/een mensentaal eenvoudig kunnen oppakken. Die link kan ik helaas niet lezen, zit op mijn werk en er is veel afgeschermd.
Ja zeker intressant.. word wel iets ontkracht als ze daar duidelijk aanwijzingen voor hebben.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:12 schreef DonGorgon het volgende:
Hie rook een interessant artikel over dit onderwerp:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=501
Misschien is Robert vroeger misbruikt door de paus? Met de kerk weet je het maar nooit...quote:Op maandag 10 juli 2006 16:22 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ja zeker intressant.. word wel iets ontkracht als ze daar duidelijk aanwijzingen voor hebben.
Maar de graancirkel bij R. Vd broeke... dat het van de paus zou zijn... wtf heeft de paus met Robert denk ik dan.
Lul.. drumstel.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien is Robert vroeger misbruikt door de paus? Met de kerk weet je het maar nooit...
Hetzelfde kan je zeggen interdimensionale aliens die hier graancirkels komen maken, slaat nergens op...quote:
Doe even als je in dit topic binnen loopt, de hypothese aannemen dat het wel kan... klaar.. verder met de inhoudelijke betekenis er van nu.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hetzelfde kan je zeggen interdimensionale aliens die hier graancirkels komen maken, slaat nergens op...
Dat wat wel kan? Graancirkels maken? Uiteraard kan dat, de krengen liggen overal. De betekenis van die graancirkels? Ze betekenen dat er een hoop mensen zijn die bereid zijn om een hoop moeite te doen om een heleboel mensen voor de gek te houden...quote:Op maandag 10 juli 2006 16:51 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Doe even als je in dit topic binnen loopt, de hypothese aannemen dat het wel kan... klaar.. verder met de inhoudelijke betekenis er van nu.
Zo, jij bent wel heel erg zeker van je zaak.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat wat wel kan? Graancirkels maken? Uiteraard kan dat, de krengen liggen overal. De betekenis van die graancirkels? Ze betekenen dat er een hoop mensen zijn die bereid zijn om een hoop moeite te doen om een heleboel mensen voor de gek te houden...
Wil je nou serieus beweren dat het niet bewezen is dat er mensen zijn die graancirkels makenquote:Op maandag 10 juli 2006 19:44 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Zo, jij bent wel heel erg zeker van je zaak.
Heb jij daar dan ook bewijzen voor?
Bewijs eerst maar eens dat die cirkels zo raar zijn, niet aankomen met "ze zijn niet geknakt en van binnnen verbrand"...quote:Want als je die hebt kun je ook de cirkels verklaren die door wetenschappers niet verklaard kunnen worden.
Zou een knappe prestatie van je zijn.
Je verdraaid mijn woorden, jongen.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wil je nou serieus beweren dat het niet bewezen is dat er mensen zijn die graancirkels maken![]()
![]()
![]()
[..]
Bewijs eerst maar eens dat die cirkels zo raar zijn, niet aankomen met "ze zijn niet geknakt en van binnnen verbrand"...
Ja, niet elke cirkel is geclaimd of bewezen dat hij door mensen is gemaakt. Als ik naar een parkeerplaats vol auto's loop kan er ook wel een malloot beweren dat er een paar daar van door vreemde krachten op onze planeet zijn gezet, zolang hij daar echter geen enkel bewijs voor heeft ga ik er toch maar vanuit dat ze door mensen gemaakt zijn. Vul in plaats van "auto" graancirkel in, en je snapt misschien waarom ik nogal sceptisch sta tegenover beweringen dat ze niet door mensen zijn gemaakt.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:03 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Je verdraaid mijn woorden, jongen.
Ik beweer helemaal niets, dat doe jij.
Ik zeg alleen maar dat er nog steeds cirkels zijn die niet verklaard zijn, gewoon even googlen, kun je het zelf ook lezen.
ach jongen, geloof toch wat jij wil geloven.quote:
quote:Op maandag 10 juli 2006 19:57 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Hoe zou jij, aan apen, iets in apentaal uitleggen?
De Heilige Geometrie in deze formaties wordt herkend door ons onderbewustzijn, aangezien alle levende wezens opgebouwd zijn uit geometrisch gevormde elementen. De Gulden Snede is daar een voorbeeld van en komt ook veelvuldig in graancirkels voor. Hierdoor is Heilige Geometrie de meest universele taal die de Aarde tot op heden heeft gekend. Het doel van deze ‘bovennatuurlijke’ communicatie is om de mensheid te begeleiden naar een hoger bewustzijnsniveau.
Volgens mij ben jij de enige die ook daadwerkelijk gelooft dat die cirkels dat betekenen, erg veel bijval heb je iig nog niet gehad...quote:Op maandag 10 juli 2006 20:11 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
ach jongen, geloof toch wat jij wil geloven.
In dit topic geloven we :
[..]
quote:Op maandag 10 juli 2006 20:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige die ook daadwerkelijk gelooft dat die cirkels dat betekenen, erg veel bijval heb je iig nog niet gehad...
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:02 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Janosh is iemand die de betekenis van graancirkels schijnt te kennen. In september 2006 wordt Janosh’ kunst geëxposeerd tijdens het door de Verenigde Naties georganiseerde Peace Vigil Concert in Central Park in New York.
Je quote nou je eigen bron om aan te tonen dat de mensen in dit topic het met je eens zijn...quote:
nee hoor dit is TRUTH, ik heb het nie voor nix hiero gepostquote:Op maandag 10 juli 2006 20:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je quote nou je eigen bron om aan te tonen dat de mensen in dit topic het met je eens zijn...![]()
of ze dat betekenen wat black girl zegt weet ik niet , maar ik geloof ook in een bepaalde betekenis van een intelligentie. een boodschap dus.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de enige die ook daadwerkelijk gelooft dat die cirkels dat betekenen, erg veel bijval heb je iig nog niet gehad...
Omdat we moe worden van figuren zoals jou die keer op keer een topic willen doen doodslaan en daarbij iedere mogelijkheid van conversatie over het onderwerp onder de "believers" teniet doet.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Grappig, ik zie jou namelijk erg weinig zeggen over de betekenis van graancirkels...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:39 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Omdat we moe worden van figuren zoals jou die keer op keer een topic willen doen doodslaan en daarbij iedere mogelijkheid van conversatie over het onderwerp onder de "believers" teniet doet.
Ik zeg al.. de discussie over wel/niet hoeven we niet meer te hebben.. we gaan er vanuit dat ze gemaakt zijn (niet allemaal) door een andere intelligentie, en we discusseren graag over de betekenis ervan.
Sommige dingen veranderen nooit he..?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grappig, ik zie jou namelijk erg weinig zeggen over de betekenis van graancirkels...
Als het inderdaad zo is, van die muizen en electrische apparatuur, dan is er meer aan de hand dan een stelletjes hoax0rz.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:47 schreef nebreg het volgende:
Het ontsaan van een graancirkel is (nog) niet scherp op film vast gelegd, wel weten we dat ze in het donker vrij snel ontstaan. In Engeland zijn er namelijk hordes crob-spotters die met camera's snachts op een berg gaan zitten op plekken waar ze veel ontstaan en onder het oog van al die mensen onstaan ze gewoon zonder dat het iemand opvalt.
In Engeland ontstaan er ong. 390 per jaar das dus minimaal 1 per nacht.
Dit soort tekeningen ontstaan trouwens niet alleen in graan maar ook in sneeuw, zand en ijs.
Ook weten we dat electrische apperatuur raar gaat doen in zo'n cirkel, accus die leeg lopen binnen een minuut, geen bereik met telefoon.
Ook is bekend dat het graan van planten uit een cirkel vermeden wordt door de muizen.
Dat er dus iets aan de hand is bewijst het resultaat, maar of dit communicatie is durf ik niet te zeggen. Misschien is dat een stil verlangen van de mensen.
Maar zolang er mensen zijn de er energie van krijgen en er blij van worden en zolang er geen OORLOG voor of door gevoerd wordt is het vredelievender dan de meeste geloven die we op aarde kennen.
Groetjes van de Veluwe, Nebreg
Ik wil dat eigenlijk gewoon een keer zelf ervaren. Ze kunnen alles wel neerzetten, maar tot ik het zelf gezien heb zal ik het niet geloven, maar ook niet gelijk van de hand wijzen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Rasing het volgende:
Als het inderdaad zo is, van die muizen en electrische apparatuur, dan is er meer aan de hand dan een stelletjes hoax0rz.
Er is weer een graancirkel ontdekt in Hoeven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:06 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik wil dat eigenlijk gewoon een keer zelf ervaren. Ze kunnen alles wel neerzetten, maar tot ik het zelf gezien heb zal ik het niet geloven, maar ook niet gelijk van de hand wijzen.
Of het nou aliens of menselijk handelen of een natuurfenomeen betreft.
Pics? Info? Ik heb beperkt internet hierquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Er is weer een graancirkel ontdekt in Hoeven.
Misschien de mogelijkheid voor jou om er eens te gaan kijken.
In de buurt van Roberrt? Heb je daar nadere info over?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Er is weer een graancirkel ontdekt in Hoeven.
Misschien de mogelijkheid voor jou om er eens te gaan kijken.
Ja, was op tvquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef iteejer het volgende:
[..]
In de buurt van Roberrt? Heb je daar nadere info over?
...wat nog helemaal niets buitenaards/onverklaarbaars hoeft te zijn; ik geef direct toe dat ik van muizen te weinig weet maar ik kan me voorstellen dat veldmuisjes het niet prettig vinden om een rondedansje te gaan doen in een relatief open stuk veld waar ze voor diverse roofvogels / andere roofbeessies goed zichtbaar zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Rasing het volgende:
[..]
Als het inderdaad zo is, van die muizen en electrische apparatuur, dan is er meer aan de hand dan een stelletjes hoax0rz.
Goh, laatst deed mijn telefoon het niet meer, en toen ik hem een keer aan en uit deed weer wel, en dat zomaar op deze kamer, ik denk dat het aliens waren, en jullie?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:13 schreef DzjieDub het volgende:
En inderdaad, zoals je zegt, elektrische apparatuur die het opeens niet meer doet is natuurlijk een absolute aanwijzing dat er iets interessants aan de hand is.
Vergeet niet een extra batterij voor je camera mee te nemen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef iteejer het volgende:
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=65407
GevondenWie gaat er mee vanavond?
Het moet natuurlijk wel herhaalbaar zijn. Iets zegt me dat zoiets als wat jij beschrijft een keer toevallig in een graancirkel is voorgekomen, en dat zo dat verhaal de wereld in is gekomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goh, laatst deed mijn telefoon het niet meer, en toen ik hem een keer aan en uit deed weer wel, en dat zomaar op deze kamer, ik denk dat het aliens waren, en jullie?
Wel zo ongeveer het niveau en de strekking van je eerdere reacties ja, al ligt het hier meer openquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Goh, laatst deed mijn telefoon het niet meer, en toen ik hem een keer aan en uit deed weer wel, en dat zomaar op deze kamer, ik denk dat het aliens waren, en jullie?
zijn ze nou wel of niet op film vastgelegd? Is er onder die honderden spotters niet eentje die een 1200ASA filmpje en een nachtzichtkijker heeft? Wat noem je "vrij snel" - het is namelijk aangetoond dat die cirkels in een korte nacht gemaakt kunnen worden, twee nachten als het een heel ingewikkelde is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:47 schreef nebreg het volgende:
Het ontsaan van een graancirkel is (nog) niet scherp op film vast gelegd, wel weten we dat ze in het donker vrij snel ontstaan. In Engeland zijn er namelijk hordes crob-spotters die met camera's snachts op een berg gaan zitten op plekken waar ze veel ontstaan en onder het oog van al die mensen onstaan ze gewoon zonder dat het iemand opvalt.
Jah, en sneeuwengels ontstaan ook in sneeuw. Maar ook die zijn door mensen gemaaktquote:In Engeland ontstaan er ong. 390 per jaar das dus minimaal 1 per nacht.
Dit soort tekeningen ontstaan trouwens niet alleen in graan maar ook in sneeuw, zand en ijs.
Accu's e.d. is te testen. Horloges worden niet gemeld ondanks dat die ook op batterijen lopen. En het is niet zo heel raar dat telefoons het niet doen... zelfs op de Veluwe heb ik vaak geen bereik.quote:Ook weten we dat electrische apperatuur raar gaat doen in zo'n cirkel, accus die leeg lopen binnen een minuut, geen bereik met telefoon.
je bedoelt dat graan dat zich op een open plek bevind wordt vermeden door beessies die een gezonde hekel hebben aan roofvogels e.d.... Mmmmm.... hoe zou dat toch komen.quote:Ook is bekend dat het graan van planten uit een cirkel vermeden wordt door de muizen.
de wens is de vader van de gedachte!quote:Dat er dus iets aan de hand is bewijst het resultaat, maar of dit communicatie is durf ik niet te zeggen. Misschien is dat een stil verlangen van de mensen.
nou... geen oorlog... heb je echt dit hele topic goed doorgelezen?quote:Maar zolang er mensen zijn de er energie van krijgen en er blij van worden en zolang er geen OORLOG voor of door gevoerd wordt is het vredelievender dan de meeste geloven die we op aarde kennen.
Groetjes van de Veluwe, Nebreg
Dat denk is dus ook... En telefoons die het niet meer doen in de middle of nowhere, tja, mijn netwerk heeft ook op sommige plaatsen beroerd bereik...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel herhaalbaar zijn. Iets zegt me dat zoiets als wat jij beschrijft een keer toevallig in een graancirkel is voorgekomen, en dat zo dat verhaal de wereld in is gekomen.
Zeik niet zo iteejer. Als iemand anders over zoiets een topic zou openen en ik zou in dat topic beweren dat er gewoon een kleine bug in de telefoon zit (wat het waarschijnlijk ook is, telefoons zijn complete computers met besturingssystemen tegenwoordig en het ding stond al maanden achter elkaar aan) zou het ook niet goed zijn omdat ik dan weer "als een digitale jomandus conclusies trok zonder op de hoogte te zijn van alle ins en outs"...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef iteejer het volgende:
[..]
Wel zo ongeveer het niveau en de strekking van je eerdere reacties ja, al ligt het hier meer open![]()
als een telefoon of een camera een keertje weigert in een graancirkel kan dat natuurlijk toeval zijn. maar het is een bekent gegeven bij graancirkel onderzoekers dat dit vaak voorkomt, en dan is het geen toeval meerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zeik niet zo iteejer. Als iemand anders over zoiets een topic zou openen en ik zou in dat topic beweren dat er gewoon een kleine bug in de telefoon zit (wat het waarschijnlijk ook is, telefoons zijn complete computers met besturingssystemen tegenwoordig en het ding stond al maanden achter elkaar aan) zou het ook niet goed zijn omdat ik dan weer "als een digitale jomandus conclusies trok zonder op de hoogte te zijn van alle ins en outs"...
Graancirkel onderzoekers hebben er dan ook alle belang bij dit soort verhalen de wereld in te helpen...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:40 schreef huupia34 het volgende:
[..]
als een telefoon of een camera een keertje weigert in een graancirkel kan dat natuurlijk toeval zijn. maar het is een bekent gegeven bij graancirkel onderzoekers dat dit vaak voorkomt, en dan is het geen toeval meer
probeer je nou dit topic te verkloten voor de ts? , het lijkt er wel opquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat denk is dus ook... En telefoons die het niet meer doen in de middle of nowhere, tja, mijn netwerk heeft ook op sommige plaatsen beroerd bereik...
Jij bent de pot, ik ben de ketel...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef huupia34 het volgende:
[..]
probeer je nou dit topic te verkloten voor de ts? , het lijkt er wel op
volgens mij was zijn bedoeling dat er gediscuseerd werd over wat de graancirkels betekenen er van uitgaande dat ze NIET door mensen zijn gemaakt(muv de hoaxes)
dus de vraag of het wel of niet mensenwerk is , is niet aan de orde
moeilijk he, begrijpend lezen![]()
logica van "de kouwe grond"quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Graancirkel onderzoekers hebben er dan ook alle belang bij dit soort verhalen de wereld in te helpen...
Het is iig logica, bestaat een groot gebrek aan hierquote:
Ah, de gebruikelijke TRU intolerantie jegens non-believers laat zich weer eens gelden!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:53 schreef huupia34 het volgende:
je kan hier geen topic meer openen over grenswetenschappen, ufo's, pyramides enz., of er komen een paar zielige figuren die een normale discussie op een TRUTH manier onmogelijk maken.
dit is TRUTH, dus de ideeen die je hoort zijn wat dieper dan in een ander subforum.
als je daar niet tegen kan , flikker dan op!!!
Nee, je bent aan het zuigen, en dan moet je niet gaan huilen als er gehapt wordt..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ah, de gebruikelijke TRU intolerantie jegens non-believers laat zich weer eens gelden!![]()
Noemen jullie dat een discussie dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:53 schreef huupia34 het volgende:
je kan hier geen topic meer openen over grenswetenschappen, ufo's, pyramides enz., of er komen een paar zielige figuren die een normale discussie op een TRUTH manier onmogelijk maken.
dit is TRUTH, dus de ideeen die je hoort zijn wat dieper dan in een ander subforum.
als je daar niet tegen kan , flikker dan op!!!
Flikker toch op met je zuigen, ik geef hier mijn mening en plaats kritische kanttekeningen en dan ben ik ineens aan het zuigen, als er hier iemand aan het zuigen is, dan is het huupia334353434...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:01 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Nee, je bent aan het zuigen, en dan moet je niet gaan huilen als er gehapt wordt..
Blijf je nou etteren ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is iig logica, bestaat een groot gebrek aan hier.
Das geen oolog, kijk je het nieuws weleens??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:37 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
zijn ze nou wel of niet op film vastgelegd? Is er onder die honderden spotters niet eentje die een 1200ASA filmpje en een nachtzichtkijker heeft? Wat noem je "vrij snel" - het is namelijk aangetoond dat die cirkels in een korte nacht gemaakt kunnen worden, twee nachten als het een heel ingewikkelde is.
[Ze zijn dus wel gefimt maar dat was niet scherp en vrij snel is 3 tot 6 seconden ook de complexen..]
Jah, en sneeuwengels ontstaan ook in sneeuw. Maar ook die zijn door mensen gemaakt
[.Sneeuwengels???? is dat dialect![]()
![]()
![]()
.]
Accu's e.d. is te testen. Horloges worden niet gemeld ondanks dat die ook op batterijen lopen. En het is niet zo heel raar dat telefoons het niet doen... zelfs op de Veluwe heb ik vaak geen bereik.
[klopt dat accus te testen zijn, binnen 1 min. een accu leeg waar een professionele camere een dag mee kan doen. testresultaat: leeg. En horloges vallen onder electrische apparatuur..]
je bedoelt dat graan dat zich op een open plek bevind wordt vermeden door beessies die een gezonde hekel hebben aan roofvogels e.d.... Mmmmm.... hoe zou dat toch komen.
[.nee, ik bedoel dat een zak "cirkel graan" in een boerenschuur niet wordt aangevreten door muizen en "gewoon graan" wel..]
de wens is de vader van de gedachte!
[.Mooi geschreven.]
nou... geen oorlog... heb je echt dit hele topic goed doorgelezen?
Wie kaatst kan de bal verwachten, actie-reactie, we leven in een universum van oorzaak en gevolgquote:
neehoor, je bent al een paar dagen bezig met baggeren en mensen en ideeen belachelijk aan het maken. Zo ook hier weer.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wie kaatst kan de bal verwachten, actie-reactie, we leven in een universum van oorzaak en gevolg.
De manier waarop je dat doet is niet leuk meer.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wie kaatst kan de bal verwachten, actie-reactie, we leven in een universum van oorzaak en gevolg.
Zoals ik hier aangesproken word is ook niet leuk meer. Als ik zeg dat ik niet geloof dat die cirkels door intedimensionale aliens gemaakt worden dmv gedachtekracht en vervolgens zeg wat ze volgens mij betekenen krijg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd, alleen omdat het niet in het TRU straatje past.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:25 schreef iteejer het volgende:
[..]
De manier waarop je dat doet is niet leuk meer.
Je verpest het voor een hele boel anderen, je ontneemt hun het plezier in het hier posten.
En dat alleen omdat JIJ het beter denkt te weten...?
Flikker toch op...
geef es een voorbeeldje?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals ik hier aangesproken word is ook niet leuk meer. Als ik zeg dat ik niet geloof dat die cirkels door intedimensionale aliens gemaakt worden dmv gedachtekracht en vervolgens zeg wat ze volgens mij betekenen krijg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd, alleen omdat het niet in het TRU straatje past.
Jij hebt me de afgelopen dagen al laf, arrogant en dom genoemd, en dat is alleen nog maar wat jij zegt.quote:
Zelfs een persoon met psychoses kent zijn grenzen. Interdimensionale aliens maken wel wat moeilijker figuren dan rondjes hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoals ik hier aangesproken word is ook niet leuk meer. Als ik zeg dat ik niet geloof dat die cirkels door intedimensionale aliens gemaakt worden dmv gedachtekracht en vervolgens zeg wat ze volgens mij betekenen krijg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd, alleen omdat het niet in het TRU straatje past.
misschien moeten we dat eens aan de onderzoeker in kwestie vragenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:00 schreef DzjieDub het volgende:
Goed, ik werd dus naar dit topic verwezen vanuit Spoedmeet bij de graancirkel hedenavond! .
Dus ik stel hier de vragen, over de cirkel bij Hoeven, en met name dit verhaal, nog eens:
- wat zijn "energetische ringen"?
- hoe kunnen die linksom en rechtsom draaien?
- wat zijn leylijnen?
- wat is een boviswaarde?
- wat is POA?
- Hoe weet Peter dat de cirkel precies tussen 2300 en 2400 is ontstaan?
- waarom is-ie zo onvoorzichtig met z'n wichelroedes?
- wat zijn bodemuitstralingen?
- Waarom zweven bodemuitstralingen op 2 à 3 meter boven de grond?
...en dit keer graag zonder verwijzingenIk - gewezen bibliothecaris - wéét dat er geen antwoorden bestaan, alleen verwijzingen (Bibliotheekwet van Moore) maar zou het toch fijn vinden om me niet eerst door vele pagina's vaak slecht geschreven teksten heen te moeten worstelen.
mja, nu zie'k het ook. mijn 1e gedachte was: (zon)licht dat afgebogen wordt: waarheid, aandacht misleiding...quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:21 schreef Elegy het volgende:
Die ene helemaal rechts lijkt wel een karikatuur van een met flats volgebouwde wereld
Die intelligente entiteiten uit een ander dimensie, die de 'echte' graancirkels maken, zijn ook best wel knapquote:
wie?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Die intelligente entiteiten uit een ander dimensie, die de 'echte' graancirkels maken, zijn ook best wel knap
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
http://www.circlemakers.org/quote:
mja, maar iteejer eerlijk gezegd, denk ik dat we lang kunnen wachten op de 'echte' graancirckels in Nederland. Beter is Groot-Brittannië, waar ze dan ook veelvuldig verschijnen. voor mij zou het geen probleem zijn om 's 3 weken door de Brittannische heuvels te gaan zwerven. hoe zit dat voor andere THRUTH-ers?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:27 schreef iteejer het volgende:
Het doel van graancirkels is: meetingpoint voor Fokkers zijn
Op die eerste link staan echt prachtige circelformaties, pure kunstquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:48 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
De Arcturianen, die aan Janosh doorgeven welke boodschap elk hologram bevat. De Arcturianen zijn intelligente entiteiten uit een ander dimensie. We kunnen ze met het blote oog niet waarnemen, zoals we ook geen geesten of ultra violet licht kunnen zien. Ze bevinden zich zogezegd in een andere trillingsfrequentie. Ze communiceren met ons intuïtieve gevoel, maar duidelijker zijn hun in graancirkels verpakte boodschappen. Saïe vertelt dat de Arcturianen een van de drie groeperingen zijn die - naast mensen - verantwoordelijk zijn voor het graancirkel fenomeen.
Hoe kom je erbijquote:De Arcturianen zijn mult-dimensionale Wezens. Ze leven in een wereld, parallel aan die van ons, als dienaars van het Allerhoogste. In die dimensie zijn ze een team van Wezens die de Cirkelmakers worden genoemd.
wat versta jij onder 'echte' graancirkels? Er zijn nml ook genoeg simpele ronde cirkels aangetroffen die wel alle kenmerken vertoonden van de onverklaarbare cirkels, dwz, die dus niet door mensen gemaakt zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:47 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
mja, maar iteejer eerlijk gezegd, denk ik dat we lang kunnen wachten op de 'echte' graancirckels in Nederland. Beter is Groot-Brittannië, waar ze dan ook veelvuldig verschijnen. voor mij zou het geen probleem zijn om 's 3 weken door de Brittannische heuvels te gaan zwerven. hoe zit dat voor andere THRUTH-ers?
niet dat graancirkels de enige reden moet zijn om te meeten overigens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |