abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39715819
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:39 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Omdat we moe worden van figuren zoals jou die keer op keer een topic willen doen doodslaan en daarbij iedere mogelijkheid van conversatie over het onderwerp onder de "believers" teniet doet.

Ik zeg al.. de discussie over wel/niet hoeven we niet meer te hebben.. we gaan er vanuit dat ze gemaakt zijn (niet allemaal) door een andere intelligentie, en we discusseren graag over de betekenis ervan.
Grappig, ik zie jou namelijk erg weinig zeggen over de betekenis van graancirkels...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:47:34 #127
152983 nebreg
kunstenaar
pi_39716310
Het ontsaan van een graancirkel is (nog) niet scherp op film vast gelegd, wel weten we dat ze in het donker vrij snel ontstaan. In Engeland zijn er namelijk hordes crob-spotters die met camera's snachts op een berg gaan zitten op plekken waar ze veel ontstaan en onder het oog van al die mensen onstaan ze gewoon zonder dat het iemand opvalt.
In Engeland ontstaan er ong. 390 per jaar das dus minimaal 1 per nacht.
Dit soort tekeningen ontstaan trouwens niet alleen in graan maar ook in sneeuw, zand en ijs.
Ook weten we dat electrische apperatuur raar gaat doen in zo'n cirkel, accus die leeg lopen binnen een minuut, geen bereik met telefoon.
Ook is bekend dat het graan van planten uit een cirkel vermeden wordt door de muizen.

Dat er dus iets aan de hand is bewijst het resultaat, maar of dit communicatie is durf ik niet te zeggen. Misschien is dat een stil verlangen van de mensen.

Maar zolang er mensen zijn de er energie van krijgen en er blij van worden en zolang er geen OORLOG voor of door gevoerd wordt is het vredelievender dan de meeste geloven die we op aarde kennen.

Groetjes van de Veluwe, Nebreg
Als je echt leert, realiseer je je dat hoe meer kennis je heb, des te minder je weet.
pi_39716482
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grappig, ik zie jou namelijk erg weinig zeggen over de betekenis van graancirkels...
Sommige dingen veranderen nooit he..?

Of je er in gelooft of niet is ieders eigen zaak. Net zoals je zelf mag uitmaken of en in welke god je gelooft. Wellicht ietwat teleurstellend voor je, maar die vrijheid hebben we hier

En in topics als deze wordt gesproken over wat die dingen eventueel zouden kunnen betekenen, door wie ze eventueel gemaakt zouden zijn, etc.

Naast gewoon een grap, kan het wellicht ook nog een maf natuurfenomeen zijn, kan zelfs nog zo zijn dat mensen onder hypnose zoiets gemaakt hebben, of onder een andere invloed.
Of het zijn inderdaad dingen van externe oorsprong, waarom doen ze dat dan en zo. Ik geef toe, een technologie die in staat is ruimtevaartuigen etc te bouwen zou het niet nodig moeten hebben om her en der gras te gaan pletten.
Maar dat is allemaal wel vanuit onze bestaande patronen en logica geredeneerd.

Een serieus tijdschrijft als de New Scientist heeft bijvoorbeeld onlangs ook een interessant artikel gepubliceerd, waarin ze stellen dat Aliens niet persé uit vaste materie hoeven te bestaan, of misschien wel microscopisch klein kunnen zijn, etc. En als zodanig mensen kunnen beinvloeden, mensen als werktuig gebruiken.

Er staat bijvoorbeeld ook recent een artikeltje in over een laboratorium in Israel, dat probeert de big bang op kleine schaal na te bootsen. Want als het heelal zou ontstaan is, moet dat te herhalen zijn (fundamentele eis van wetenschappelijke theorie- en kennisvroming toch, controleerbaar en herhaalbar? ) en dus kunnen we dan gewoon 'universe nr 2' maken.

Dat soort verhalen zijn heel wat maffer en speculatiever dan die graancirkels. Maar goed dat jij er met je snep daar ook niet steeds tussendoor zat he Onbegrip van jouw kant betekent namelijk níet dat iets onzin hoeft te zijn.

Als er mensen zijn die er plezier in hebben hier over dit soort zaken door te denken en te speculeren, mag dat toch wel? Dan hoef je toch niet onder elke post te zetten dat het onzin is? Jouw mening weten we inmiddels - nu graag de mening van anderen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:00:35 #129
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_39716652
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:47 schreef nebreg het volgende:
Het ontsaan van een graancirkel is (nog) niet scherp op film vast gelegd, wel weten we dat ze in het donker vrij snel ontstaan. In Engeland zijn er namelijk hordes crob-spotters die met camera's snachts op een berg gaan zitten op plekken waar ze veel ontstaan en onder het oog van al die mensen onstaan ze gewoon zonder dat het iemand opvalt.
Dit soort tekeningen ontstaan trouwens niet alleen in graan maar ook in sneeuw, zand en ijs.
Ook weten we dat electrische apperatuur raar gaat doen in zo'n cirkel, accus die leeg lopen binnen een minuut, geen bereik met telefoon.
Ook is bekend dat het graan van planten uit een cirkel vermeden wordt door de muizen.

Dat er dus iets aan de hand is bewijst het resultaat, maar of dit communicatie is durf ik niet te zeggen. Misschien is dat een stil verlangen van de mensen.

Maar zolang er mensen zijn de er energie van krijgen en er blij van worden en zolang er geen OORLOG voor of door gevoerd wordt is het vredelievender dan de meeste geloven die we op aarde kennen.

Als het inderdaad zo is, van die muizen en electrische apparatuur, dan is er meer aan de hand dan een stelletjes hoax0rz.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_39716808
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Rasing het volgende:
Als het inderdaad zo is, van die muizen en electrische apparatuur, dan is er meer aan de hand dan een stelletjes hoax0rz.
Ik wil dat eigenlijk gewoon een keer zelf ervaren. Ze kunnen alles wel neerzetten, maar tot ik het zelf gezien heb zal ik het niet geloven, maar ook niet gelijk van de hand wijzen.
Of het nou aliens of menselijk handelen of een natuurfenomeen betreft.
pi_39716857
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:06 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik wil dat eigenlijk gewoon een keer zelf ervaren. Ze kunnen alles wel neerzetten, maar tot ik het zelf gezien heb zal ik het niet geloven, maar ook niet gelijk van de hand wijzen.
Of het nou aliens of menselijk handelen of een natuurfenomeen betreft.
Er is weer een graancirkel ontdekt in Hoeven.
Misschien de mogelijkheid voor jou om er eens te gaan kijken.
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:09:28 #132
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_39716892
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Pics? Info? Ik heb beperkt internet hier
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_39716912
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
In de buurt van Roberrt? Heb je daar nadere info over?
pi_39716986
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef iteejer het volgende:

[..]

In de buurt van Roberrt? Heb je daar nadere info over?
Ja, was op tv , ik heb al gezocht maar kan niets vinden op internet.
Misschien jullie?
www.omroepbrabant.nl of www.bndestem.nl

voice programma heeft last van de warmte, werkt niet echt, vandaar
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_39717021
Poor you
Ok ik zal kijken.
En als dat zo is, opteer ik voor een spoed-graancirkel-meet, vanavond
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:13:46 #136
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_39717024
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Rasing het volgende:

[..]

...wat nog helemaal niets buitenaards/onverklaarbaars hoeft te zijn; ik geef direct toe dat ik van muizen te weinig weet maar ik kan me voorstellen dat veldmuisjes het niet prettig vinden om een rondedansje te gaan doen in een relatief open stuk veld waar ze voor diverse roofvogels / andere roofbeessies goed zichtbaar zijn.
En inderdaad, zoals je zegt, elektrische apparatuur die het opeens niet meer doet is natuurlijk een absolute aanwijzing dat er iets interessants aan de hand is.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_39717128
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=65407

Gevonden Wie gaat er mee vanavond?
pi_39717131
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:13 schreef DzjieDub het volgende:

En inderdaad, zoals je zegt, elektrische apparatuur die het opeens niet meer doet is natuurlijk een absolute aanwijzing dat er iets interessants aan de hand is.
Goh, laatst deed mijn telefoon het niet meer, en toen ik hem een keer aan en uit deed weer wel, en dat zomaar op deze kamer, ik denk dat het aliens waren, en jullie?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39717151
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef iteejer het volgende:
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=65407

Gevonden Wie gaat er mee vanavond?
Vergeet niet een extra batterij voor je camera mee te nemen!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:22:31 #140
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_39717278
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Goh, laatst deed mijn telefoon het niet meer, en toen ik hem een keer aan en uit deed weer wel, en dat zomaar op deze kamer, ik denk dat het aliens waren, en jullie?
Het moet natuurlijk wel herhaalbaar zijn. Iets zegt me dat zoiets als wat jij beschrijft een keer toevallig in een graancirkel is voorgekomen, en dat zo dat verhaal de wereld in is gekomen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_39717287
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wel zo ongeveer het niveau en de strekking van je eerdere reacties ja, al ligt het hier meer open
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:37:55 #143
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_39717706
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:47 schreef nebreg het volgende:
zijn ze nou wel of niet op film vastgelegd? Is er onder die honderden spotters niet eentje die een 1200ASA filmpje en een nachtzichtkijker heeft? Wat noem je "vrij snel" - het is namelijk aangetoond dat die cirkels in een korte nacht gemaakt kunnen worden, twee nachten als het een heel ingewikkelde is.
quote:
Jah, en sneeuwengels ontstaan ook in sneeuw. Maar ook die zijn door mensen gemaakt
quote:
Accu's e.d. is te testen. Horloges worden niet gemeld ondanks dat die ook op batterijen lopen. En het is niet zo heel raar dat telefoons het niet doen... zelfs op de Veluwe heb ik vaak geen bereik.
quote:
je bedoelt dat graan dat zich op een open plek bevind wordt vermeden door beessies die een gezonde hekel hebben aan roofvogels e.d.... Mmmmm.... hoe zou dat toch komen.
quote:
de wens is de vader van de gedachte!
quote:

nou... geen oorlog... heb je echt dit hele topic goed doorgelezen?
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_39719129
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef Rasing het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk wel herhaalbaar zijn. Iets zegt me dat zoiets als wat jij beschrijft een keer toevallig in een graancirkel is voorgekomen, en dat zo dat verhaal de wereld in is gekomen.
Dat denk is dus ook... En telefoons die het niet meer doen in de middle of nowhere, tja, mijn netwerk heeft ook op sommige plaatsen beroerd bereik...
pi_39719250
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef iteejer het volgende:

[..]

Wel zo ongeveer het niveau en de strekking van je eerdere reacties ja, al ligt het hier meer open
Zeik niet zo iteejer. Als iemand anders over zoiets een topic zou openen en ik zou in dat topic beweren dat er gewoon een kleine bug in de telefoon zit (wat het waarschijnlijk ook is, telefoons zijn complete computers met besturingssystemen tegenwoordig en het ding stond al maanden achter elkaar aan) zou het ook niet goed zijn omdat ik dan weer "als een digitale jomandus conclusies trok zonder op de hoogte te zijn van alle ins en outs"...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:40:47 #146
132003 huupia34
veritas!!!
pi_39719520
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zeik niet zo iteejer. Als iemand anders over zoiets een topic zou openen en ik zou in dat topic beweren dat er gewoon een kleine bug in de telefoon zit (wat het waarschijnlijk ook is, telefoons zijn complete computers met besturingssystemen tegenwoordig en het ding stond al maanden achter elkaar aan) zou het ook niet goed zijn omdat ik dan weer "als een digitale jomandus conclusies trok zonder op de hoogte te zijn van alle ins en outs"...
als een telefoon of een camera een keertje weigert in een graancirkel kan dat natuurlijk toeval zijn. maar het is een bekent gegeven bij graancirkel onderzoekers dat dit vaak voorkomt, en dan is het geen toeval meer
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_39719544
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:40 schreef huupia34 het volgende:

[..]

als een telefoon of een camera een keertje weigert in een graancirkel kan dat natuurlijk toeval zijn. maar het is een bekent gegeven bij graancirkel onderzoekers dat dit vaak voorkomt, en dan is het geen toeval meer
Graancirkel onderzoekers hebben er dan ook alle belang bij dit soort verhalen de wereld in te helpen...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:45:17 #148
132003 huupia34
veritas!!!
pi_39719648
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat denk is dus ook... En telefoons die het niet meer doen in de middle of nowhere, tja, mijn netwerk heeft ook op sommige plaatsen beroerd bereik...
probeer je nou dit topic te verkloten voor de ts? , het lijkt er wel op

volgens mij was zijn bedoeling dat er gediscuseerd werd over wat de graancirkels betekenen er van uitgaande dat ze NIET door mensen zijn gemaakt(muv de hoaxes)

dus de vraag of het wel of niet mensenwerk is , is niet aan de orde

moeilijk he, begrijpend lezen
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_39719680
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef huupia34 het volgende:

[..]

probeer je nou dit topic te verkloten voor de ts? , het lijkt er wel op

volgens mij was zijn bedoeling dat er gediscuseerd werd over wat de graancirkels betekenen er van uitgaande dat ze NIET door mensen zijn gemaakt(muv de hoaxes)

dus de vraag of het wel of niet mensenwerk is , is niet aan de orde

moeilijk he, begrijpend lezen
Jij bent de pot, ik ben de ketel...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:46:39 #150
132003 huupia34
veritas!!!
pi_39719683
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Graancirkel onderzoekers hebben er dan ook alle belang bij dit soort verhalen de wereld in te helpen...
logica van "de kouwe grond"
Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')