Ik heb geen pendel en weet daar ook niets van, nooit gedaan ook. Maar er zijn vast wel mensen die dat wel hebbenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Atuniel het volgende:
Ik kan niet mee.. maar wil degene die wel gaat.. een pendel meenemen en zijn waarnemingen terug melden hier?
Betekent deze categorisering dat of mensen er wel of niet in geloven al vast staat door de categorie waartoe ze zich rekenen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef Rasing het volgende:
Sorry, ik kan niet... gaat er wel een andere scepticus mee?
WAT?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:38 schreef iteejer het volgende:
Betekent deze categorisering dat of mensen er wel of niet in geloven al vast staat door de categorie waartoe ze zich rekenen?
Dat het dus geen open interpretatie van de realiteit is, maar een al gedetermineerd gegeven?
Waarneming en ervaring gaat vooraf aan oordeelsvorming toch?
Oftewel, je weet toch pas nadat je dat ding gezien hebt of je wel of niet scpeticus bent?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:39 schreef Rasing het volgende:
WAT?
Ik neem mee:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Atuniel het volgende:
Ik kan niet mee.. maar wil degene die wel gaat.. een pendel meenemen en zijn waarnemingen terug melden hier?
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:49 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik neem mee:
pendel
fotocamera
videocamera
Dan moeten we toch iets hebben![]()
Cool.. ik ben benieuwd wat de pendel kan oppikken.. of dat je er zelf misschien iets bij ervaart.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:49 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik neem mee:
pendel
fotocamera
videocamera
Dan moeten we toch iets hebben![]()
De cirkel zal inderdaad door meerdere mensen betreden zijn, maar dit is meestal vanaf een punt (pad vanaf de weg of zoiets)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:51 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Cool.. ik ben benieuwd wat de pendel kan oppikken.. of dat je er zelf misschien iets bij ervaart.
Voetsporen checken heeft weinig zin meer denk ik.. aangezien jullie niet als eerste onsite zijn denk ik
Een pendel werkt hetzelfde als de wiggelroedequote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou je wiggelroede ook niet vergeten, en je geigerteller.
kijk je in je "tocht naar de waarheid" wel uit voor het gewas van de boer en zijn dubbelloops jachtgeweer?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:54 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
De cirkel zal inderdaad door meerdere mensen betreden zijn, maar dit is meestal vanaf een punt (pad vanaf de weg of zoiets)
We proberen gewoon of we via een heel andere kant bij de cirkel kunnen komen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk je in je "tocht naar de waarheid" wel uit voor het gewas van de boer en zijn dubbelloops jachtgeweer?
Tuurlijk mag jij lachenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:00 schreef deedeetee het volgende:
Ik mag toch wel een beetje lachen om jullie enthousiasme hé ?![]()
Tevens tvp want ik stiekem toch wel benieuwd naar jullie bevindingen![]()
Ik zou zo'n, cirkel best wel eens willen zien voordat er andere mensen overheen gelopen hebben. Gewoon om te kijken of ik er iets zou kunnen oppikken.![]()
Met alle liefde en respect, ja inderdaad. Alle waarneming is gekleurd. Iedereen zal eerst kijken naar wat in diens/dier straatje past, en de andere gegevens over het hoofd zien, of als niet terzake doende afwimpelen. En ja, dat doe ik ook, al ben ik me ervan bewust en probeer zo objectief mogelijk te blijven. Vandaar dat er van beide groepen mensen mee moeten - anders hoor je maar één kant van het verhaal.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:38 schreef iteejer het volgende:
[..]
Betekent deze categorisering dat of mensen er wel of niet in geloven al vast staat door de categorie waartoe ze zich rekenen?
Dat het dus geen open interpretatie van de realiteit is, maar een al gedetermineerd gegeven?
Waarneming en ervaring gaat vooraf aan oordeelsvorming toch?
Oftewel, je weet toch pas nadat je dat ding gezien hebt of je wel of niet scpeticus bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |