quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
Gewoon afkicken van de suiker. Iedere keer een schepje minder suiker, of een half schepje. Gaat best wel snel. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je er niet eens suiker meer in. Ik had vroeger ook drie scheppen suiker in de thee, nu hoef ik het niet meer als iemand er per ongeluk suiker in doet.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
1 nadeel.. ik lust het niet zonder mijn kilozak suiker er in.. en ik had canderel geprobeert maar dat is niks... iemand nog goede zoetstof alternatieven voor de hand?
Bij de macaroni ging ik ook bijna de mist mee in. Ik keek toevallig bij de mannen, het is nl 224 gram macaroni INCLUSIEF de roerbakgroente dus minder macaroni koken en ik heb er ook 1 eetlepen ketchup door gedaan. achterin het boek staat dat rode sausen wel mogen.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik koop van die kant-en-klare zakjes rauwkost van 150 gram bij de Appie. Neem ik dan steeds de helft van.
Iemand een idee hoeveel droge macaroni ik moet pakken om 225 gram gekookte macaroni te krijgen?
Zelfde geldt voor groente....hoeveel verse groente om 200 gram gekookte groente te krijgen?
Ehm, ik ben al afgekickt naar de hoeveelheid die ik nu heb, die ene stap verder is me al jaren niet gelukt. maar ik heb nu slimmetjes gevonden. die doen het ook prima en ik ben van 12 koffie naar 2 en som 3 kopjes koffie gegaan... is te doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 23:10 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Gewoon afkicken van de suiker. Iedere keer een schepje minder suiker, of een half schepje. Gaat best wel snel. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je er niet eens suiker meer in. Ik had vroeger ook drie scheppen suiker in de thee, nu hoef ik het niet meer als iemand er per ongeluk suiker in doet.
Anders kun je trouwens ook brandnetelthee proberen (smaakt naar spinazie, dus daar doe je geen suiker in), of witte thee (die is niet bitter dus dan hoef je er geen of minder suiker in te doen en het schijnt zelfs nog beter te werken dan groene thee).
Een liga lijkt mij niet hetzelfde als een speculaasje en ook crackers vervangen door brood... zou kunnen hoor, maar er zijn zoveel soorten crackers...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dag 2
Het avondeten van gisteren viel me echt 100% mee. Ik vond het echt heel veel. Om 20.30 m'n "speculaasje" in vorm van een liga opgeknabbeld en pas rond 22.30 had ik iets van, nou lust ik wel wat. Toen maar een pot thee gezet.
De dag van vandaag is wat kariger dan gister zag ik. 2 Crackers voor ontbijt, nou mooi niet. Ik neem wel één boterham. Crackers. Dan kan ik net zo goed lucht eten, die dingen vullen voor geen meter.
Vandaag helaas niet sporten omdat ik bij m'n ouders zit, maar volgens Sonja is een rustdag in de week juist goed, dus daar leg ik me dan maar bij neer.
Ik kan jullie helaas niet op de hoogte houden met hoeveel ik ben afgevallen, want ik heb geen weegschaal.
Blz 11, I quote:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:08 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Een liga lijkt mij niet hetzelfde als een speculaasje en ook crackers vervangen door brood... zou kunnen hoor, maar er zijn zoveel soorten crackers...
quote:Er staat voor 's avonds een plakje ontbijtkoek. Je hebt hier geen trek in. Neem dan evt een Liga Evergreen of een speculaasje
Lijkt me geen probleem dus.quote:1 snee volkorenbrood of 1 snee roggebrood of 1 krentenbol is hetzelfde als 2 volkoren knäckebröd of 2 volkoren beschuiten of 2 rijstwafels
Ik heb me al ruim 3 jaar niet gewogen en ik vind het eigenlijk wel prima. Het gaat mij meer om hoe ik eruit zie en hoe m'n kleding zit, niet om zo'n getalletje.quote:Een weegschaal is trouwens niet zo duur, mijne was stuk gegaan en ben even bij mediamarkt naar binnen gehobbelt. 11 euries.. dat was mijn inziens wel te doen. Die uitgebreide dingen met vocht en vetmetingen en weet ik wat voor toeters en bellen hoeft van mij niet.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:12 schreef Mickeys het volgende:
Voor diegene die het handig vinden om een kant en klaar boodschappenlijstje te hebben
eerst nog even de eerste 5 weken, de andere volgen
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het ook gered! Ik heb de lunch en het ontbijt omgewisseld. Dus 's ochtends de yoghurt en 's middags de crackers. Dat is handiger ivm mijn werk.
Je mag gewoon hele dagen omwisselen en ook de volgorde van de 3 maaltijden.
Ik moet wel weer 'leren' Hollands te koken, de piepers waren niet goed gaar gister
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn banaan was hopeloos geplet in mijn tas dus die heb ik maar vervangen door een liga die ik op mijn werk had liggen.
Pas je op met de kip vanavond, met de salmonella enzo?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En m'n bakje yoghurt had ook nog eens gelekt...
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pas je op met de kip vanavond, met de salmonella enzo?En bieten kunnen behoorlijk vlekken
.
Ik dacht dat de prei gekookt niet lekker zou zijn, maar het viel mij erg mee. wel in water met wat zout koken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:44 schreef Fuente het volgende:
Nog even een vraagje trouwens, vanavond staat hier prei met aardappels op het menu. Die prei wil ik dus roerbakken want gekookt lijkt me echt vreselijk, wat voor kruiden doen jullie daarbij?
En de tartaar, ik heb gewoon een pak tartaat gekocht, dus geen losse burgertjes. Als ik hier zeg maar burgers van maak, blijft dat dan zitten zonder ei enzo erin?
Mag eigenlijk geen reclame maken maar ik heb van die 2 boterhammen bakjes van tupperware en daar blijft het supervers in. Heeft je mams nog zulke bakjes in de kast liggen die jij mag gebruiken?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:43 schreef Fuente het volgende:
Gisteren had ik krekkers mee naar m'n werk genomen, geen goed idee, die waren dus helemaal zompig en slof
Gelukkig heb ik wel een goed bakje voor de yoghurt kunnen vindenVandaag gaat me goed af, alleen vanmiddag beetje honger, maar goed, een ontbijt met 2 krekkers is ook niet veel
Volgens mij ben jij een aardbeien freak. In het vorige topic had je vleeswaar er ook al door vervangen. Er staat trouwens in het boek dat je vleeswaar alleen door vleeswaar moet vervangen of ik heb scheef gekeken.. kan ook nog. Maar je veranderd wel veel lijkt het. maar misschien vergis ik me wel.. ik hou me in ieder geval aan wat er in het boekje staat behalve de kiwi die ik echt niet weg kreeg/krijgquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
De appels bleken melig, dus ik heb de appel maar vervangen door 5 aarbeien door de youghurt. Beetje zoetstof erbij en smullen maar.
Als mijn ouders ander vleeswaar in huis hadden gehad, had ik dat ook wel gedaan, maar het enige magere beleg in huis waren op dat moment die aardbeien.. Dus ja, je moet wat he?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:24 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een aardbeien freak. In het vorige topic had je vleeswaar er ook al door vervangen. Er staat trouwens in het boek dat je vleeswaar alleen door vleeswaar moet vervangen of ik heb scheef gekeken.. kan ook nog. Maar je veranderd wel veel lijkt het. maar misschien vergis ik me wel.. ik hou me in ieder geval aan wat er in het boekje staat behalve de kiwi die ik echt niet weg kreeg/krijg
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Mag eigenlijk geen reclame maken maar ik heb van die 2 boterhammen bakjes van tupperware en daar blijft het supervers in. Heeft je mams nog zulke bakjes in de kast liggen die jij mag gebruiken?
Ik had het niet in tupperwarebakjes zitten, maar wel in een afsluitbaar bakje. Zou dat verschil maken? Ze waren echt helemaal zacht, bleughquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Mag eigenlijk geen reclame maken maar ik heb van die 2 boterhammen bakjes van tupperware en daar blijft het supervers in. Heeft je mams nog zulke bakjes in de kast liggen die jij mag gebruiken?
Goed, hoe vol je ervan raakt? Overdag is het soms wat doorbijten, maar 's avonds zit je goed volquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:47 schreef Brighteyes het volgende:Nu net mijn eten op en ik zit gewoon vol.
Ik moet zo gaan trainen dus ik laat die rauwkost salade wel even voor wat het is. Anders komt het echt mijn neus uit!
Zo, dat klinkt goed!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:59 schreef Sanne_ het volgende:
net aan de derde week begonnen en de broeken zakken van me kont af![]()
Je moet uitgaan van het gewicht na de bereiding. Je neemt dus 100 gram vlees voor 75 gram bereid vlees. Check ook die link in die eerdere post van mij met die veelgestelde vragen beantwoord door Sonja zelf!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:45 schreef Fuente het volgende:
Ik ben gek op bietjes dus deze dag kwam mij goed uit
Heb nog een vraagje though. Bij het gewicht van het vlees, moet je dan uitgaan van voor of na de bereiding? Ik was uitgegaan van voor de bereiding, maar na het bakken woog een stukje nog maar iets van 55 gram.
Thnx!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:49 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Je moet uitgaan van het gewicht na de bereiding. Je neemt dus 100 gram vlees voor 75 gram bereid vlees. Check ook die link in die eerdere post van mij met die veelgestelde vragen beantwoord door Sonja zelf!
Waar haal je die? Daar ben ik al tijden naar op zoek zoiets.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:24 schreef cinnamongirl het volgende:
De aardappels kook ik nu trouwens 6 minuten op vol vermogen in de magnetron. Daarna 3 minuten laten nagaren en ze zijn supergaar. Gewoon geschild in een magnetronbak doen (ik heb van die bakjes met een deksel met ventiel) zonder water of zout.
Hier het forum:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar haal je die? Daar ben ik al tijden naar op zoek zoiets.
Wij koken aardappels op de ouderwetse manier maar dat vind ik zo lang duren. Zeker als je nog weg moet.
Dat sporten: ik heb 1 keer per week softbaltraining en 1 wedstrijd en dan ga ik iig nog 1 keer naar de sportschool. Merkte vandaag trouwens wel dat ik minder energie had. Mijn lichaam moet toch echt even wennen aan de nieuwe hoeveelheid voedsel.
Heb je een linkje naar dat SB forum trouwens? Never mind.
Altijd!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:07 schreef Cutie het volgende:
BE, zoeken ze bij jouw softbalteam nog dames?![]()
Oeps!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier het forum:
http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=sonjabakker
Die bakjes haal je bij de Xenos, in verschillende maten.
Ik had gister de aardappels laten aanbranden in de pan, en ze waren niet eens gaar!![]()
In de magnetron mislukt het nooit en het is veel sneller...
Ik weet het..het was ook al zo lang geleden. Maar toch ga ik van de kookpan af en doe het lekker in de magnetron! Morgen witlof! Die maak ik dan ook denk ik gaar in de magnetron, daarna kaas en ham erover en nog even onder de grill.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oeps!Genoeg water en de deksel erop de volgende keer!
Doen dan zou ik zeggen! Ik ga heel even met mijn coach mailen want zondag hebben we de laatste wedstrijd voor de zomerstop en ik weet niet of we doorblijven trainen. Maar wel leuk!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:14 schreef Cutie het volgende:
Dat van die magnetron aardappels is inderdaad een goed plan!
Ik woon inderdaad in Gouda, in Oosterwei.
Ik heb ook zo'n bakje om aardappels in te koken in de tron.. van Tupperware... 4 minuutjes in de tron en klaarquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar haal je die? Daar ben ik al tijden naar op zoek zoiets.
Wij koken aardappels op de ouderwetse manier maar dat vind ik zo lang duren. Zeker als je nog weg moet.
Dat sporten: ik heb 1 keer per week softbaltraining en 1 wedstrijd en dan ga ik iig nog 1 keer naar de sportschool. Merkte vandaag trouwens wel dat ik minder energie had. Mijn lichaam moet toch echt even wennen aan de nieuwe hoeveelheid voedsel.
Heb je een linkje naar dat SB forum trouwens? Never mind.
En aardappelpuree er nog over!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:15 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik weet het..het was ook al zo lang geleden. Maar toch ga ik van de kookpan af en doe het lekker in de magnetron! Morgen witlof! Die maak ik dan ook denk ik gaar in de magnetron, daarna kaas en ham erover en nog even onder de grill.
Met een flinke schep kaassaus zou het wel lekker zijn ja, maarre dat vindt Sonja vast niet goed nee..quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Gekookte prei met ham en kaassaus.maar dat mag niet gok ik zo.
Ik ben ook maandag 26 juni begonnen! Maar ik bedoelde meer, dat ik misschien wel af zou zijn gevallen als ik, het weekend voordat ik met SB begon, me niet zo te buiten was gegaanquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Ben jij op een andere dag begonnen dan Cinna? Want qua menu lopen we wel gelijk toch?
Ik wilde vanmorgen ook al gaan staan.Dag 3, maar heb het lekker niet gedaan.
Ik doe er van die zoetstof in. Anders is het echt niet te eten.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:46 schreef Mickeys het volgende:
Mijn buik klotst van het water. Het ontbijt was bijna niet weg te krijgen. Yoghurt met een scheplepel halvajam erin... heb bijna de helft weggegooid en verder niets anders genomen.. dat kan ik nu wel merken. Zo mijn 2 crackers met kaas en pate (doe ik) en een beker drinkyoghurt... dat is beter te doen.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:31 schreef MevrouwKoRn het volgende:
1 stronkje en dat dan door het midden snijden. En ikzelf verwijder dan dat middengedeelte voor de smaak. Ik kook het even paar minuutjes en dan in de oven met de ham en kaas erop.
Ik ga het iig wel even wegen... 2 ons groente lijkt me toch wel het minimum...quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:32 schreef Maeghan het volgende:
![]()
Dat kan toch nooit genoeg zijn? Ga je dan niet helemaal dood van de honger?
Niet op bezuinigen!! In 200 gram witlof zitten maar 25 kcals en geen vet. Al eet je een halve kilo, NP!quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ga het iig wel even wegen... 2 ons groente lijkt me toch wel het minimum...
Let wel.. dit is de woensdag van week 2 wat ik vandaag hadquote:Jij hebt vandaag te weinig calorieën gegeten om voldoende van alle voedingsstoffen te kunnen binnenkrijgen. Wel heb je een gezond gewicht. Was dit een speciale dag of eet je altijd zo weinig? Zo ja, dan kun je beter wat meer gaan eten. De energie die per dag minimaal nodig is om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen is ca. 1400 kcal voor vrouwen en 1700 kcal bij mannen.Let er wel op dat je gezond eet. Met de groen geschreven producten zit je goed. Zorg ook voor voldoende beweging. En blijf je gewicht regelmatig in de gaten houden.
Dit advies is gebaseerd op de door jou opgegeven voeding van slechts 1 dag. Het geeft dan ook géén oordeel over jouw gemiddelde voedingspatroon!
Gezond eten betekent dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je lichaam nodig heeft. Koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines, mineralen, vezels en vocht. Er is niet één product dat al deze voedingsstoffen levert. Daarom geldt: eet gevarieerd, niet te veel, minder verzadigd vet en veel groenten, fruit en brood, en wat vaker vis!
ik zat vandaag op 600 kcal.. het is idd minder ja.. maar dat is juist de manier om af te vallen, en had jij dan zoveel honger?quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:32 schreef Mickeys het volgende:
Proest... even uitgerekend voor vandaag:
753
advies voedingscentrum:
[..]
Let wel.. dit is de woensdag van week 2 wat ik vandaag had
de donderdag van week 1 is al niet veel beter: 884
600 kcal????????? Mijn hemel , kan je nog gewoon functioneren? Ik zou echt niet kunnen werken met zo weinig eten op een dagquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:56 schreef Sanne_ het volgende:
[..]
ik zat vandaag op 600 kcal.. het is idd minder ja.. maar dat is juist de manier om af te vallen, en had jij dan zoveel honger?
De plakjes ontbijtkoek snij ik zelf af en zijn héél dun. Ik denk dat je dus mag concluderen dat je rond de 1000 à 1100 kcal binnenkrijgt op een SB-dag?quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Je moet wel echt alles meerekenen he! Dit is mijn berekening van maandag:
1145 kcals dus!
(Ik zie wel dat er in 1 snelle jelle verpakte kruidkoek wel >200 kcals zitten)
En dat is ook precies waarom je vaak niet afvalt als je op eigen houtje dieet.
Want bij je telling reken je dat ene koekje niet mee ("och daar zit niet zoveel in") of dat ene extra schpeje jus ("daar word je toch niet meteen dik van") of die paar dropjes....etc.
En denk je dus ten onrechte dat je niet teveel kcals binnenkrijgt. Die kleine dingetjes zijn toch allemaal wel relevant.
Klopt, ik zit op dag 3 en heb de eerste 2 dagen tussen de 1100-1200 binnengekregen. Vandaag zit ik op 970.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
De plakjes ontbijtkoek snij ik zelf af en zijn héél dun. Ik denk dat je dus mag concluderen dat je rond de 1000 à 1100 kcal binnenkrijgt op een SB-dag?
Dat is juist de manier om je lichaam uit te hongeren, tekorten aan vitamines op te lopen, in spaarstand te raken en naderhand weer lekker aan te komen! Maar als dat is wat je wilt...quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:56 schreef Sanne_ het volgende:
[..]
ik zat vandaag op 600 kcal.. het is idd minder ja.. maar dat is juist de manier om af te vallen, en had jij dan zoveel honger?
Dat gebeurt pas als je wekenlang onder de 1200 kcals zit. Als je in 1 week 2 dagen ver onder de 1200 kcals zit en de rest van de week daar rond of iets boven dan is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is juist de manier om je lichaam uit te hongeren, tekorten aan vitamines op te lopen, in spaarstand te raken en naderhand weer lekker aan te komen! Maar als dat is wat je wilt...![]()
Maar je eet juist wel superveel groenten. 200 gram groenten + een bakje rauwkost, en je mag altijd extra groenten opscheppenquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:43 schreef Maeghan het volgende:
Ja, ik wacht wel een jaar om te zien of het er dan nog af is bij iedereen. Als het werkelijk zo grandioos is probeer ik het tegen die tijd wel, maar op mij komt het over als ongezond weinig eten en nog raar ook. Je gaat toch niet superweinig groente eten om te lijnen? Waar ben je in jezusnaam mee bezig als je gaat besparen op iets wat al amper energie levert? En dan wel weer een speculaasje nemen, en jus, en ham en kaas op je witlof, van die onnodige extra's. Eet gewoon normaal of zo.
Voor wat ik begrepen heb kom je met SB sowieso niet veel boven de 1200 kcal, en is er geen sprake van maar 2 dagen in de week die daaronder zitten.
In de eerste week val je het meeste af... je bent niet goed geïnformeerd dus wat dat aangaat eigenlijk zinloos deze discussie aan te gaan. eerste week viel ik 6 ons af, collega van mij 5 kilo... zie het verschilquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:26 schreef Maeghan het volgende:
Of je eet te weinig...
Hoe lang ben je al bezig? Je had het net over de woensdag van week twee, mag ik daaruit concluderen dat je anderhalve week bezig bent? Want dan zegt het echt geen moer, hoeveel je wel of niet afgevallen bent. Ik val de eerste twee weken dat ik lijn überhaupt nooit af.
Toch grappig dat ze een maat kleiner nodig had. en vocht kwijt raken is ook gewicht.. het is niet alleen vet wat je meezeultquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:30 schreef Maeghan het volgende:
De eerste week raak je vocht kwijt, bedoel je. Dat is geen afvallen. Sowieso raak ik dus ook nooit vocht kwijt de eerste weken.
Misschien drink jij wel gewoon meer, wat ook nodig is als je af wilt vallen, of gebruik je meer zout, of misschien houdt je wel gewoon vocht vast van het weer.
5 kilo afvallen in een week bestaat niet, tenzij je ziek bent of zo, en dan nog is het geen vet.
En wat heb je dan voor ontbijt genomen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Italiaanse bol vandaag.
Ik moet bij m'n ontbijt Optimel, alleen is alle zuivel op en moet ik werken, dus heb ook geen tijd om het te halen.
Na het werk dan maar en het glas Optimel dan maar een uur na m'n avondeten als toetje beschouwen ofzo.
Jezus, 5 kilo is echt veel te veel in een week.quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:40 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Toch grappig dat ze een maat kleiner nodig had. en vocht kwijt raken is ook gewicht.. het is niet alleen vet wat je meezeult
Vandaag is dag 4 en ik heb me net gewogen en er is al ruim 2,5 kilo af bij mij.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:46 schreef Koningin het volgende:
[..]
Jezus, 5 kilo is echt veel te veel in een week.
Ga 1 keer uit eten en het zit er weer allemaal aan........das haast onmogelijk en erg slecht voor je lichaam.
Lijnen heeft ook te maken met geduld. De kilo's vliegen er niet zo maar vanaf. Een halve kilo per week is een goed gemiddelde. Anders gaat het te snel en dan krijg je het ook weer snel erbij.
Bij Bakkerij Bartquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En vanmorgen een stokbroodje gebakken bij gebrek aan Italiaanse bol, geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen.
een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkersquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat is juist de manier om je lichaam uit te hongeren, tekorten aan vitamines op te lopen, in spaarstand te raken en naderhand weer lekker aan te komen! Maar als dat is wat je wilt...![]()
BE vriendinnen van mij zitten op een opleiding tot voedingsdeskundige en er zijn idd dagen waarop je niet veel meer dan 600 kcal binnenkrijgt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Natuurlijk zijn die 600 kcal die hierboven genoemd worden ongezond, maar dat klopt dus ook niet en mag gelijk geschrapt worden.Het lijkt me dat een dieet ontworpen door een gediplomeerd dietiste niet zo ongelofelijk slecht kan zijn. En als dat wel zo is... dan zien we dat tegen die tijd wel.
eens!quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Het voedingscentrum beweert dat je 2000 kcals mag per dag als vrouw. Dat slaat nergens op, de ene vrouw is de andere niet. Ik ben matig actief en heb (nog steeds) een relatief hoog vetpercentage. Ik kan maar 1600-1700 kcals eten zonder aan te komen.
Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:20 schreef Sanne_ het volgende:
[..]
een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkers![]()
Mijn advies aan jou om straks niet dood te gaan aan een hartaanval oid.. blijf weg uit deze topic en reageer niet meer als je het allemaal beter weet. Haal je neus op en ga een andere topic lopen verstieren. Lijkt me een stuk zinvoller voor jequote:Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).
Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.
Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:
Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.
Lees nou gewoon eens!! Ik denk ook zelf na, ik heb er alleen moeite mee om voor mezelf een gevarieerd menu in elkaar te zetten. Dat ben ik na een aantal jaar flink ontwend. Hell, ik heb het nog nooit gedaan sinds ik op mezelf woon. De eerste keer weer aardappels, vlees, groente was na een half jaar op mezelf of zo. Ik ben veel meer van de eenpansgerechten en pasta's enzo.quote:Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
* Mickeys meldt zichquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden![]()
*meldt idd!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden![]()
Alleen de voorgeschreven appel. Op m'n werk hadden ze alleen volle melk in de koelkast staanquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En wat heb je dan voor ontbijt genomen?
Ik weet 't! Ik vind het ook op de traditionele manier best te pruimen, maar ik mis soms wel wat pittigheid. Maar goed, rode pepertjes en knoflook mogen altijd natuurlijk. Ik mis eigenlijk vooral ook de kaas! Volvette, op brood, als geraspte kaas over de ovenschotel, de creme fraiche....de roomkaas etc.etc.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed!Die ga ik onthouden.
Hier ging het op de traditionele manier, ook lekker, hoewel ik na 2 ons die prei wel zat was.Die ben ik dus echt gewend met ham-en-kaas-saus. Ff ontwennen dus.
Daar ging het trouwens absoluut niet om. Ik ben zelf ook niet dun, zit niet zomaar in het dieettopic. Ik snap ook wel dat mensen niet dik worden omdat ze perfect eten en veel sporten, daar ben ik tenslotte zelf ook niet mee aangekomen. Alleen ik denk dan, ga eerst normaal eten voor je streng gaat lijnen, dat is alles wat ik ermee wilde zeggen. En ja, eerlijkgezegd ben ik ook wel verbaasd dat mensen blijkbaar zo slecht eten dat ze een klein hapje uit een streng dieet een grote gezonde maaltijd vinden. En dat zeg ik niet om je af te zeiken of schuldig te laten voelen, maar omdat ik het oprecht heel bizar vind dat je zo kunt leven. Ik heb altijd te veel gegeten, maar nooit echt ongezond. Ik voel me al niet lekker als ik twee dagen geen fatsoenlijke warme maaltijd eet en ik kan het me dus echt niet voorstellen en ik zou ook werkelijkwaar tegen de vlakte gaan als ik moest leven op zo weinig eten. Als ik ga sporten moet ik tussen de les door al eten omdat ik licht in m'n hoofd word, laat staan dat ik een uur moest sporten op een bakje optimel en een appel of zo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.
En verder vrat ik de hele dag door koekjes. Hoe denk je dat ik 13 kilo in 6-8 maanden aangekomen ben!Niet door groente te eten!
There you have it, wilde je dat nou echt zo graag zwart op wit zien? Lezen dat ik idd een ontieglijk slecht eetpatroon had... En nu? Ga je nu met je vingertje wijzen: 'Zij at heel verkeerd en is daardoor te dik'
Well, duh...
Die indruk had ik wel een beetje.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:43 schreef Maeghan het volgende:
Dat is écht het laatste wat ik erover zeg hoor, alleen ik wou niet dat je de indruk had dat ik hier zit als een of andere betweterige fitnessfanaat die dikke mensen graag afzeikt oid, want dat is zeker niet zo.
Ik weet idd dat dit vrij streng en rigoreus is maar ik voel me eerlijk gezegd beter dan ik in tijden gedaan heb. En als het me op deze manier lukt, dan liever op deze manier, dan niet...quote:Overigens, voor wat betreft het in elkaar draaien van een gezond menu, misschien heb je wat aan de recepten van het voedingscentrum, voor als je gestopt bent met Sonja Bakker. Isabeau gebruikt die recepten voor als de inspiratie op is voor het koken, en die was er heel tevreden over.
Misschien zou het boek van Sonja Bakker toch eens moeten bekijken. Het is gebasseerd op de adviesen van het voedingcentrum. Ik heb ooit eens zo'n 500 callorieen pak gekocht voor 5 dagen. Na dag 2 ging ik al onderuit en ik was er totaal niet over te spreken. Sonja Bakker combineert het. 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Er zijn maar weinig dagen dat je daar niet aan komt. Ook elke dag een melkproduct en de nodige vetten en vlees die je zo broodnodig hebt. Ik denk echt dat je een verkeerde voorstelling hebt.quote:
Waarom ben je eigenlijk begonnen aan Sonja Bakker? Ik zie dat je heel vaak de dingen anders invult dan dat er eigenlijk in het boek staat. Natuurlijk kan het als leidraad dienen, maar ik lust ook geen vis en heb het nu toch 2 keer gegeten. Ook de yoghurt zonder iets erin vind ik een crime maar ik hou me er wel aan. Ik wil immers het doel halen wat ik voor ogen heb. in ieder geval naar de 60 kg (met een lengte van 1.61) en ben inmiddels goed op weg met nu 64,9. terwijl ik gestart was op 65,7. Het hoeft er bij mij niet mega vanaf te vliegen, als het er maar af gaat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aangezien mijn vriend en ik noch vis, noch prei-liefhebbers zijn, hebben ook wij een avondeten aangepast.
Gebleven is de kabeljauwfilet.
Erbij:
- 400 gr roerbakgroenten
- De aardappelen vervangen voor rijst
- 1 doosje tomatensaus met knoflook van heinz (23 kcal per 100 ml, inhoud 250 ml)
Groente roerbakken in 4 minuutjes, saus erbij verwaren en tot slot 5 minuten de in dunne plakjes gesneden kabeljauw meewarmen. Dit op de rijst dumpen en je hebt een prima slanke maaltijd.
Voor de derde en laatste keer...: ik vervang dingen uit het lijstje waaruit ik ze mag vervangen. Ok, dit avondeten toevallig nu niet, maar ik heb de vis behouden, heb de groente behouden en je mág aardappelen gewoon wisselen voor rijst en heb deze op de gram nauwkeurig afgewogen. Ik zie het probleem niet. Het is niet zo dat ik kibbelingen (gefrituurd!) heb verwisseld voor de kabeljauw ofzo, dan had je een punt gehad. Ik heb geen roomsaus over het gerecht gegooid en voor de rest heb ik me vandaag ook éxact aan 't programma gehouden. Ook de optimel had ik genomen als ik die in huis had gehad, maar die had ik niet en ik heb als ik om 08.45 moet werken, geen tijd meer om het te halen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk begonnen aan Sonja Bakker? Ik zie dat je heel vaak de dingen anders invult dan dat er eigenlijk in het boek staat.
u go girlquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
En sorry hoor, als Sonja zegt karnemelk en ik heb optimel in huis, of andersom, dan ga ik niet als een kip zonder kop naar de winkel rennen om karnemelk te halen. Ik heb wel wat beters te doen. Ik denk dat mevrouw Bakker die lijstjes voor in het boek met producten waartussen je kan wisselen, er heus niet voor niets in heeft gezet, met voorbeelden en al.
Oja, eergisteren mocht ik een appel.. die bleek ontzettend melig. Moet ik dan die smerige appel maar opeten omdat Sonja het zegt? Of mag ik zelf wel nadenken en concluderen dat aarbeien ook fruit zijn en ik dus de appel kan vervangen voor de aardbeien?
Ik hou me er dan ook doorgaans keurig aan. Voor morgen staan er 3 crackers op het program. Hoe zeer ik crackers ook haat en happen lucht vind, ik heb ze wél gehaald en zal ze eten ook.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Idd is het menu een leidraad en kan je vervangen. Ik zou het ook niet te vaak doen want niet alleen per dag is alles uitgebalanceerd maar ook per dag, maar verder...
Natuurlijk! Klaar dan toch!quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sorry Be, maar ik werd gewoon een beetje chaggo van het gevoel dat ik verplicht was om SB's dieet op de letter nauwkeurig te volgen, terwijl SB nota bene zélf suggesties aandraagt voor hoe het ook kan.
En dat heb ik dus ook gedaan. Maandagavond heb ik de bloemkool voor broccoli vervangen, volgens mij bijna hetzelfde product, die twee zitten heel dicht bij elkaar en gisteravond heb ik de prei vervangen voor een zak roerbakgroenten en heb ik er wat magere tomatensaus bijgedaan. Dat was het. Dus volgens mij valt het allemaal nog wel mee met de aanpassingen die ik heb gedaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 06:58 schreef Mickeys het volgende:
Nog even.. op blz 10 staat dat je het avondeten pas NA de 5e week kan veranderen.. En als je appel niet lekker is dan neem je aardbeien oid. maar er staat mijn inziens dat je het avondeten moet laten de eerste 5 weken zoals het bedoeld is.. Sorry als ik daar over val maar daar doelde ik dus op
Ja, maar dan nog. Je klonk zo bozig, zo van 'Foei! Je doet het niet goed.' Terwijl er toch verder niks aan de hand is. Ja, als ze hier zou komen klagen dat ze niks af valt dan zou je nog eens een keer een opmerking kunnen maken over mss iets strikter er aan houden, maar verder...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 06:58 schreef Mickeys het volgende:
Nog even.. op blz 10 staat dat je het avondeten pas NA de 5e week kan veranderen.. En als je appel niet lekker is dan neem je aardbeien oid. maar er staat mijn inziens dat je het avondeten moet laten de eerste 5 weken zoals het bedoeld is.. Sorry als ik daar over val maar daar doelde ik dus op
Hij mag dit weekeinde ook nog eens twee pistoletjes meer dan ik magquote:
Daar denkt het voedingscentrum zelf anders over:quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:31 schreef Mickeys het volgende:
Het is gebasseerd op de adviesen van het voedingcentrum.
quote:Een goed vermageringsdieet is volgens het Voedingscentrum een energiebeperkt dieet waarbij gegeten wordt volgens de Schijf van Vijf. Dit lukt niet helemaal met de Methode Sonja Bakker. Zo bevatten de menuvoorschriften bijvoorbeeld te weinig brood en zijn er dagen met minder zuivel of fruit dan in de Schijf van Vijf worden aangeraden.
Dat is natuurlijk een goede zaak, maar dat zegt meer over jouw oude eetgewoontes dan over dit dieet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:31 schreef Mickeys het volgende:
Ik eet nu gezonder en gevarieerder door dit van Sonja te doen.
En wie eet er normaal gesproken keurig volgens de Schijf van Vijf? Ik kom daar niet aan hoor! Bij lange na niet!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:32 schreef pretvlek het volgende:
Daar denkt het voedingscentrum zelf anders over:
Wat snap je hier niet aan?quote:
Prima dat jij een eigen opvatting hebt over wat goed eten is, moet je helemaal zelf weten.quote:Zo bevatten de menuvoorschriften bijvoorbeeld te weinig brood en zijn er dagen met minder zuivel of fruit dan in de Schijf van Vijf worden aangeraden.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:32 schreef Mickeys het volgende:
Proest... even uitgerekend voor vandaag:
753
advies voedingscentrum:
[..]
Let wel.. dit is de woensdag van week 2 wat ik vandaag had
de donderdag van week 1 is al niet veel beter: 884
Gaan we weer... Zitten jullie in een ploegendienst of zo.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:30 schreef pretvlek het volgende:
[..]
Wat snap je hier niet aan?
[..]
Prima dat jij een eigen opvatting hebt over wat goed eten is, moet je helemaal zelf weten.
Maar ga hier niet lopen strooien met 'het voedingscentrum' als die duidelijk zeggen wat er mis is met dat dieet.
En je weet het notabene zèlf ook.![]()
[..]
Maak je niet dik (quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gaan we weer... Zitten jullie in een ploegendienst of zo.
[..]
Wat bedoelen ze met de de schijf veilig.. daar kan je nergens iets duidelijks over terugvindenquote:
Je knipt en plakt stukken uit de tekst die je daarmee uit het verband haalt. No commentquote:[..]
Prima dat jij een eigen opvatting hebt over wat goed eten is, moet je helemaal zelf weten.
Maar ga hier niet lopen strooien met 'het voedingscentrum' als die duidelijk zeggen wat er mis is met dat dieet.
En je weet het notabene zèlf ook.![]()
Als je het stukje leest op de site waar jij naar linkt, spreken ze zichzelf ineens tegen.. Maar I rest my case. Have fun.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:14 schreef pretvlek het volgende:
[..]
Maak je niet dik (), ik heb helemaal niet de intentie om de discussie over hoe het beter moet aan te gaan. Dat heeft bij dit soort bijna sektarische topics helemaal geen zin.
Maar Mickeys verkondigt steeds dat SB 'gebasseerd' () is op het voedingscentrum, en ik bewijs dat dat niet zo is.
Ik ontbijt meestal rond 10.00 (sta doorgaans tussen 08.30 en 09.00 op, ff bakje koffie/thee en dan half uur sporten, uitzweten en dan eten), Tussendoortje om 12.00, lunch om 14.00, 2e tussendoortje om 16.00 en dan avondeten rond 19.00...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo nog een uur wachten op je fruit dan? Lunch je normaal gesproken zo laat dan?
Hier op mijn werk lunchen we om 12.30 dus ik ontbijt meestal om 09.00, dan tussendoortje om 11.00 en lunch om 12.30 hoewel ik het nog wel eens een beetje uit stel richting 13.00.
Middag tussendoortje doe ik dan zo rond 15.00 en dan eten rond half 7.
Ja, dat is nuttig voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Die crackers uiteraard niet belegd meenemen, dat is echt goor!
Eet smakelijk!quote:Ik heb nog 2 echt knapperige crackers over!![]()
Dan haal je nog wat fruit, als je nog echt veel trek hebtquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:30 schreef Duvel het volgende:
Ik heb die drie (inmiddels slappe) crackers op, en er kunnen er nog wel zes bij. Tot overmaat van ramp gaat een collega tegenover me uitgebreid m&m's zitten eten...
Nee, ik red het wel, mag nog een stukquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan haal je nog wat fruit, als je nog echt veel trek hebt.
Dat komt natuurlijk ook omdat je sport. Je verbrand dan ook calorieën.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nu voor het eerst deze week echt trek... Gesport vanochtend, toen de yoghurt met welgeteld 1 miezerig schepje flakes en nu rammelt m'n maag... Maar ik moet nog een uur wachten op m'n fruit.
Ga maar ff kopje koffie zetten... Ja, max 3 koppen per dag, ik weet het.
Het gaat nu wel weer en ik mag zo mijn overheerlijke crackers (quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk ook omdat je sport. Je verbrand dan ook calorieën.
Neem gewoon een extra stuk fruit (mag gerust), of voordat je gaat sporten een banaan.
Heel goedquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef Brighteyes het volgende:
Net op een verjaard de schaal met slagroomsoesjes weten te negeren.![]()
Voor mij dus echt niet hequote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:26 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ontbijtkoek vind ik zelf wel veel meer vullen dan zo'n ligaatje.
Ik doe er vanavond ook weer een tomatensaus doorquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb bij de roekbakgroente voor de macaroni een blikje gepelde tomaten in blokjes en een scheut van een pakje gezeefde tomaten bij gedaan. Lekkere kruiden er doorheen en gaan.
Binnenkort eens kipgehakt uitproberen.
voor allebei (helaas)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vraagje.. voor vanavond staat er "225 gram gekookte macaroni met roerbakgroente". Maarr, is dat nou 225 gram pasta of is dat 225 gram pasta mét de roerbakgroente erbij in gewicht? Onduidelijk!
Weet iemand dit?
Hoe weet je dan hoeveel pasta je mag?quote:
een beetje? haha een beetje meer of minder maakt echt niet uit hoorquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoe weet je dan hoeveel pasta je mag?
Ik heb het antwoord gevonden op haar websitequote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:21 schreef Sanne_ het volgende:
[..]
een beetje? haha een beetje meer of minder maakt echt niet uit hoor
Gaat je wel lukken hoor!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het net op, die quorn is goed te doen.
Alleen nog steeds wel wat trek... Ik heb ook het idee dat het elke avond minder is, het avondeten... Morgenavond ook... één pistoletje, een cup a soup van welgeteld 4 kcal en een bakje yoghurt... Ben benieuwd of ik het daar de hele avond op vol ga houden als we op visite gaan....
Cup-a-Soup helder is 4 kcal per 100ml, per kop 7.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:51 schreef Mickeys het volgende:
ik meende dat opkikker 4 kcal per 100 ml was en cup a soup 25 kcal per 100 ml.... zo even opsnorren.
Voor sommige misschien een soort uithonger programma, voor mij meer eten verspreid over een hele dag en toch val ik af... beter kan het nietquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:37 schreef het_fokschaap het volgende:
weer een nieuwe uithonger methode, maar nu zal het wel echt werken...want ze is zo gewoon gebleven
Misschien dacht je spijsvertering dat hij al mocht rusten en dat die nu ineens de volle laag kreeg... ook niets even een klein iets tussendoor genomen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:33 schreef Fuente het volgende:
Ik moet zeggen dat ook wij vandaag gezondigd hebben. We waren pas om 20:30 thuis van werk en dochter ophalen bij opa en oma, en niet gegeten. Toen hebben we dus chinees gehaald. Moet er wel bijzeggen dat ik er echt van heb genoten, ga me dus ook niet schuldig voelen en morgen gewoon weer verder
Heb trouwens wel meteen last van m'n buik nu, da's wel typisch
Nou ik had gepland dat ik eerder thuis zou zijn. En dus had ik gewoon mijn tussendoortjes en lunch meegenomen. Had verder niets bij me en was platzak, dus kon tussendoor ook niets halen (en wij hebben helaas geen kantine, alleen maar snoepautomaten).quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:54 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Misschien dacht je spijsvertering dat hij al mocht rusten en dat die nu ineens de volle laag kreeg... ook niets even een klein iets tussendoor genomen?
Verpest zal het echt niet zijn hoor... geloof ik net als jou ook niet in. Misschien een tip: Zelf heb ik een doos liga evergreen op het werk liggen voor als er een tussendoortje mislukt. Sonja had het in haar boek over een appel meenemen in haar tas, maar ik vergeet dat dan en dan heb je na anderhalve week of zo een verotte appel in je tas, leek me niet een wijs idee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:09 schreef Fuente het volgende:
[..]
Nou ik had gepland dat ik eerder thuis zou zijn. En dus had ik gewoon mijn tussendoortjes en lunch meegenomen. Had verder niets bij me en was platzak, dus kon tussendoor ook niets halen (en wij hebben helaas geen kantine, alleen maar snoepautomaten).
Dus nee, niets tussendoor genomen helaas.
Ik moet zeggen dat wij wel vaker laat eten, omdat we er gewoonweg door wisselende roosters niet aantoe komen.
Ik probeer wel vaak om 's ochtends te koken voor ik moet werken, zodat ik 't alleen nog maar hoef op te warmen, maar dat lukte vanmorgen niet.
Ach ja, het is maar voor een keer en ik heb gelukkig niet meteen het idee dat 'alles nu verpest is'
Dat van die appel is zeer herkenbaar hahahahaquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:18 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Verpest zal het echt niet zijn hoor... geloof ik net als jou ook niet in. Misschien een tip: Zelf heb ik een doos liga evergreen op het werk liggen voor als er een tussendoortje mislukt. Sonja had het in haar boek over een appel meenemen in haar tas, maar ik vergeet dat dan en dan heb je na anderhalve week of zo een verotte appel in je tas, leek me niet een wijs idee.
Zo leer je inderdaadquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:19 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat van die appel is zeer herkenbaar hahahaha
Ik denk dat ik in het vervolg een pakje liga's extra meeneem, voor dit soort situaties.
Zo leer je steeds wat bij he
he das goed zeg!quote:Op zondag 2 juli 2006 09:20 schreef Mickeys het volgende:
Ik heb de boodschappenlijstjes aangevuld. voor de vrouwen heb ik alle 9 weken online staan en voor de mannen de eerste 4 weken. de rest volgt nog.
je kan ze hier vinden.
Ik word in het weekend vaak rond een uur of 8 wakker.. geen last van eigenljk. Wel heb ik de wekker voor de zekerheid op 9 uur gezet.. voor het geval dat, maar ja, ik ga dan ook altijd op tijd naar bed, oud wijf zullen we maar zeggen hahaquote:Op zondag 2 juli 2006 13:05 schreef Sanne_ het volgende:
hoe doen jullie dat nou als je laat wakker word? het is nu zondag en ik kwam pas om 12 uur me bed uit en heb om kwart voor 1 maar gewoon geluncht.. zetten jullie je wekker ofzo ?
Thanks, we hebben helaas verloren.quote:Op zondag 2 juli 2006 10:15 schreef Cutie het volgende:
Goeiemorgen allemaal!
Mijn resultaat na 1 week: -2,3kg
Resultaat van vriendje: -2,3 kg
BE, succes met je wedstrijd strakkies!
Dat laatste en dan even in een grote bak water doen met wat zout erbij (om de bacterien te doden) en dan afspoelen onder de kraan. Maar lang leve de voorgesneden groente... scheelt een boel tijd en ergenis al hoewel ik die ook nog even onder de kraan afspoel.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:57 schreef Maeghan het volgende:
Beetje afwasmiddel op een sponsje, even onder de kraan houden en goed boenen. =P
Volgens mij gewoon door midden hakken en dan reepjes snijden, toch?
tnx dear.. is ook wel een beetje eigen belang hoor.. nu nog de man waar ik het voor gedaan heb echt overhalen om dit te volgen... al hoewel hij eerst mij volgt of het me lukt hihiquote:
bij de vleeswarenafdelingquote:Op maandag 3 juli 2006 16:48 schreef Slebber het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier ben ook een weekje bezig met SB dus gister was die koolsalade maar ik heb er gewone kipfilet in gedaan.... moest gerookte zijn maar waar haal je die? Is vast veel lekkerder..
Maar ook op de vleesafdeling in de hoek van de kip. Vraag maar even na. Daar kan je dan een hele (halve) gerookte kipfilet krijgen. En dan kan je hem zelf in blokjes snijden. Heb je net even iets meer te knabbelen. En idd, die is superlekker!quote:
Dat opgeblazen pad gevoel herken ik volkomen... Heel irritant! Heb van het weekeinde zelfs de avondtussendoortjes laten staan, dus heb geen alcohol gehad en ook geen toastjes...quote:Op maandag 3 juli 2006 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
XcUZ_Me, ik was er gisteren (trouwens, vandaag ook nog) heilig van overtuigd dat ik aangekomen was. Ik voelde me net zo'n opgeblazen pad. Dat ik die 3 kilo kwijt ben merk ik echt nog aan niks.
Niet opgeven hoor!
Ik ben d'r ook helemaal hoteldebotel vanquote:Op maandag 3 juli 2006 19:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ook op de vleesafdeling in de hoek van de kip. Vraag maar even na. Daar kan je dan een hele (halve) gerookte kipfilet krijgen. En dan kan je hem zelf in blokjes snijden. Heb je net even iets meer te knabbelen. En idd, die is superlekker!
Ik heb net in mijn pan met Andijvie staan roeren.Daar heb ik dus echt even geen zin in.
Dat vind ik toch het lekkerst in de rauwe stamppot versie, maar ja... die spekjes he.
Zonde dat je niks afgevallen bent, pure-poison! Maar wel goed vol blijven houden, mss moet je lichaam nog even ontregelen of zo.
Fuente!![]()
Wat goed!
Enneh... dat vocht moet er dan hoe dan ook uit toch? Dat hoort daar dan toch niet te zitten.
Ik dacht trouwens steeds dat ik aan de 2 liter per dag zat, maar het zijn er 3. Ik heb zo'n 75cl fles van Spa en daar gaan er 4 van leeg tijdens mijn werk.
Klopt, het was veel gras en weinig aardappel. Viel met de beste wil van de wereld geen stamppot van te makenquote:Op maandag 3 juli 2006 20:17 schreef Cutie het volgende:
Ik denk alleen dat de verhoudingen voor een stamppot wat vreemd worden.
Wat goed!quote:
Veel plezierquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem nog liggen. Even kopje thee zetten en dan ga ik ook eens genieten.
Die twee ons is echt gerommel in de marge, dat zou ik toch echt beschouwen als ruis. Als je even een boek gaat lezen op de wc en zo, dan ben je die twee ons weer kwijt. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat ik weeg, en ik heb ook geen weegschaal, dus ik kan voor mezelf niet bepalen of ik aankom of afval.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:18 schreef Mickeys het volgende:
Aangezien ik mij elke dag weeg (deed ik altijd al) had ik vanmorgen een dip. 2 ons erbij ipv eraf. Moet wel zeggen dat ik wat meer aandacht aan de stoelgang moet geven. Die is echt niet optimaal..
Ik deel 1 zo'n plat blikje samen met manlief zeg maar. Paar theelepels Yofresh er doorheen en een beetje losroeren. Leek mij voldoende voor op 2 boterhammen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:54 schreef Slebber het volgende:
Hoeveel tonijn doen jullie bij de boterhammen vanmiddag?
Volgens mij zijn dat niet heel veel callorieen.....?!
Het smaakt idd uitstekendquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat van die tomaat en komkommer heb ik niet over nagedacht. Mijn zusje vertelde dat ook al. Was wel lekker geweest idd.
Volgens mij is het gewoon 225 gram de rijst + de groentes en dan nog eens de 75 gram kipfilet dus dat maakt samen 300 gram.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit net te denken, heb net die nasi gemaakt, maar volgens mij kan helemaal niet wat zij schrijft...
225 gr gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gr kipfilet
- 75 gr kipfilet
- bami/nasi-pakket (=400 gr, wat klopt, want het is voor 2 personen en je mag normaliter 200 gr groente per dag van haar)
- 125 gr rijst (ipv de aardappelen)
Opgeteld kom ik dan op 400 gr avondeten, ok de groente slinkt, zeg dat er al met al 300 gr. overblijft. Maar dat is dus dan 75 gr. meer dan wat ze voorschrijft.
Ik heb maar gewoon het groentepakket erin gemikt, 150 gr rauwe kip afgewogen en 150 gr. ongekookte rijst, wat uitkwam op 350 gekookte rijst.
Heb er nog een kruidenmix doorheengedaan. Goed opgelet of er geen suiker inzat, maar er zaten alleen maar specerijen in. Stond ook geen kalorieëntabel op de verpakking, dus zal wel goed zijn.
Onduidelijk vind ik het al met al wel...
Nee, want normaal zet ze komma's tussen de verschillende "eetonderdelen".quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:43 schreef Slebber het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon 225 gram de rijst + de groentes en dan nog eens de 75 gram kipfilet dus dat maakt samen 300 gram.
ow. zelf had ik 225 gram nasi inclusief groente gedaan en daarbij 75 gram kipfilet. Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben als je kijkt naar week 3 en dan met de spaghetti... dat is 225 gram incl alles inderdaad. oepsquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
225 gram gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gram kipfilet, 1 bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Ze bedoelt dus echt all-inclusive volgens mij.
Ehm, vaak kijk ik even bij de mannen, daar staat dan weer welke soort je dan wel nodig hebt. Het is hier en daar niet echt lekker geschreven en soms moet je aardig puzzelen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Over die optie van dat marineren in ketjap, dan moet je wel de zoute hebben he? De Ketjap Manis hangt met suiker aan elkaar dus is eigenlijk niet de bedoeling.
Ja en dat vind ik dus maar raar. Heel onduidelijk!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:00 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ow. zelf had ik 225 gram nasi inclusief groente gedaan en daarbij 75 gram kipfilet. Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben als je kijkt naar week 3 en dan met de spaghetti... dat is 225 gram incl alles inderdaad. oeps
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |