abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39260007
Andere was vol dus hier maar verder met deel 2....

Vanavond de spaghetti gegeten,was erg lekker,heb er nog een salade bij gemaakt zit er echt vol van!

Ik drink niet vaak koffie maar nu heb ik er soms wel zin in als ik erge trek heb,dan doe ik er een beetje magere melk in een een zoetje.Lekkerder vind ik capuccino maar zou dat heel erg veel schelen met gewone koffie?
01-08-2008
  maandag 26 juni 2006 @ 19:35:05 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39261073
Je kan ook zelf capuccino maken door wat warme melk op te kloppen.

Nou, tot zover valt dag 1 me heel erg mee trouwens.
Gelukkig was ik al een beetje aan het proberen beter te eten en ben ik nu dus voornamelijk al het tussendoor gevreet aan het schrappen. En dat was best veel.
pi_39261300
Linkje naar het vorige deel: Sonja Bakker..

En nog even een huishoudelijke mededeling:
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:33 schreef DarkElf het volgende:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
  maandag 26 juni 2006 @ 19:56:41 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39261578
Nu slaat ineens de honger toe! Weer zo ongeveer een uurtje na het eten.
Nou, zometeen mijn trainingsbroek maar aan en naar de sportschool.
pi_39264183
Gisteren ben ik begonnen met de zondag van week 1, vandaag met de maandag van week 1. Vanaf ga ik het programma netjes volgen.
De koolsalade van gisteren was écht heerlijk! Die wordt volgende week ook geïntroduceerd op een bbq bij mijn schoonouders.
Ik heb nog geen honger/trek momenten gehad. Ik eet zelfs meer dan ik gewend was!

Dan nog een vraagje; hoeveel zou 'een bakje' rauwkost zijn? Ik haal het nergens uit het boekje. Als ik in de supermarkt kijk dan variëren de gewichten en ingrediënten van de bakjes die daar te koop zijn ook ontzettend. Heeft iemand enig idee?
pi_39266438
Ik koop van die kant-en-klare zakjes rauwkost van 150 gram bij de Appie. Neem ik dan steeds de helft van.

Iemand een idee hoeveel droge macaroni ik moet pakken om 225 gram gekookte macaroni te krijgen?
Zelfde geldt voor groente....hoeveel verse groente om 200 gram gekookte groente te krijgen?
  maandag 26 juni 2006 @ 22:24:38 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39267018
75 gr. macaroni/rijst is ong. 100 gram. Mss kan je daar iets mee?

Wat groente betreft verschilt het denk ik. Het een zal meer vocht opnemen/uitscheiden dan het ander.

75 gr. rauwkost... Ik had een kant en klaar bakje, geen idee hoeveel dat was. Morgen eens kijken.
pi_39267075
Thanks BE! Dit zijn enkele vragen beantwoord door Sonja zelf:

Hoeveel ongekookte pasta is er ongeveer nodig voor 225gr. gekookte pasta?
125 gram is ongeveer 225 gram gekookt.

Ik vind het erg lastig om te bepalen hoeveel rauwe groente ik nodig heb om aan 200 gram gekookte groente (en aardappelen) te komen
Ga uit van 250 gram rauwe groente wordt ong. 200 gram gekookte groente. De aardappelen blijven op 125 gram, dus ook rauw.

De aardappelen. Die lust ik echt niet. Mag ik dit vervangen door aardappelpuree (en dan wel degene die je aanmaakt met water)?
Maar je mag ipv aardappelen ook puree of 125 gr zilvervliesrijst of 225 gr gekookte macaroni.

Ik eet als ontbijt altijd all bran plus voor de stoelgang, maar zie dat in je boekje niet terug komen. Mag ik dit gewoon blijven eten voor ontbijt.
Doe niet meer dan 3 scheplepels i.v.m. de koolhydraten. Wat zeer goed werkt voor de stoelgang is 3 kiwi's op de nuchtere maag. Dit is super gezond en dit mag je gewoon extra nemen, dus je ontbijt mag je gewoon daarna opeten. Het is het proberen waard!

Mag ik bij pasta ook kant en klare pesto gebruiken, i.p.v. saus?
Uitkijken met pesto, je gebruikt hierbij olie en pijnboompitten. Gebruik liever een rode saus op basis van tomaten.

Bron: http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=sonjabakker&t=473820
pi_39268952
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:27 schreef Mickeys het volgende:

[..]

1 nadeel.. ik lust het niet zonder mijn kilozak suiker er in.. en ik had canderel geprobeert maar dat is niks... iemand nog goede zoetstof alternatieven voor de hand?
Gewoon afkicken van de suiker. Iedere keer een schepje minder suiker, of een half schepje. Gaat best wel snel. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je er niet eens suiker meer in. Ik had vroeger ook drie scheppen suiker in de thee, nu hoef ik het niet meer als iemand er per ongeluk suiker in doet.

Anders kun je trouwens ook brandnetelthee proberen (smaakt naar spinazie, dus daar doe je geen suiker in), of witte thee (die is niet bitter dus dan hoef je er geen of minder suiker in te doen en het schijnt zelfs nog beter te werken dan groene thee).
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 27 juni 2006 @ 06:37:04 #10
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39274384
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik koop van die kant-en-klare zakjes rauwkost van 150 gram bij de Appie. Neem ik dan steeds de helft van.

Iemand een idee hoeveel droge macaroni ik moet pakken om 225 gram gekookte macaroni te krijgen?
Zelfde geldt voor groente....hoeveel verse groente om 200 gram gekookte groente te krijgen?
Bij de macaroni ging ik ook bijna de mist mee in. Ik keek toevallig bij de mannen, het is nl 224 gram macaroni INCLUSIEF de roerbakgroente dus minder macaroni koken en ik heb er ook 1 eetlepen ketchup door gedaan. achterin het boek staat dat rode sausen wel mogen.
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:10 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Gewoon afkicken van de suiker. Iedere keer een schepje minder suiker, of een half schepje. Gaat best wel snel. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je er niet eens suiker meer in. Ik had vroeger ook drie scheppen suiker in de thee, nu hoef ik het niet meer als iemand er per ongeluk suiker in doet.

Anders kun je trouwens ook brandnetelthee proberen (smaakt naar spinazie, dus daar doe je geen suiker in), of witte thee (die is niet bitter dus dan hoef je er geen of minder suiker in te doen en het schijnt zelfs nog beter te werken dan groene thee).
Ehm, ik ben al afgekickt naar de hoeveelheid die ik nu heb, die ene stap verder is me al jaren niet gelukt. maar ik heb nu slimmetjes gevonden. die doen het ook prima en ik ben van 12 koffie naar 2 en som 3 kopjes koffie gegaan... is te doen.

Vandaag weer gewogen wat ik elke dag doe en ook altijd al deed. 64,9 dus meestal elke dag een ons en soms 2 ons er af.. dat gaat wel de goede kant op dus
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:50:31 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39275180
Dag 2

Het avondeten van gisteren viel me echt 100% mee. Ik vond het echt heel veel . Om 20.30 m'n "speculaasje" in vorm van een liga opgeknabbeld en pas rond 22.30 had ik iets van, nou lust ik wel wat. Toen maar een pot thee gezet.

De dag van vandaag is wat kariger dan gister zag ik. 2 Crackers voor ontbijt, nou mooi niet. Ik neem wel één boterham. Crackers . Dan kan ik net zo goed lucht eten, die dingen vullen voor geen meter.

Vandaag helaas niet sporten omdat ik bij m'n ouders zit, maar volgens Sonja is een rustdag in de week juist goed, dus daar leg ik me dan maar bij neer.

Ik kan jullie helaas niet op de hoogte houden met hoeveel ik ben afgevallen, want ik heb geen weegschaal .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:08:47 #12
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39275387
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dag 2

Het avondeten van gisteren viel me echt 100% mee. Ik vond het echt heel veel . Om 20.30 m'n "speculaasje" in vorm van een liga opgeknabbeld en pas rond 22.30 had ik iets van, nou lust ik wel wat. Toen maar een pot thee gezet.

De dag van vandaag is wat kariger dan gister zag ik. 2 Crackers voor ontbijt, nou mooi niet. Ik neem wel één boterham. Crackers . Dan kan ik net zo goed lucht eten, die dingen vullen voor geen meter.

Vandaag helaas niet sporten omdat ik bij m'n ouders zit, maar volgens Sonja is een rustdag in de week juist goed, dus daar leg ik me dan maar bij neer.

Ik kan jullie helaas niet op de hoogte houden met hoeveel ik ben afgevallen, want ik heb geen weegschaal .
Een liga lijkt mij niet hetzelfde als een speculaasje en ook crackers vervangen door brood... zou kunnen hoor, maar er zijn zoveel soorten crackers...

Een weegschaal is trouwens niet zo duur, mijne was stuk gegaan en ben even bij mediamarkt naar binnen gehobbelt. 11 euries.. dat was mijn inziens wel te doen. Die uitgebreide dingen met vocht en vetmetingen en weet ik wat voor toeters en bellen hoeft van mij niet.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:13:44 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39275450
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:08 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Een liga lijkt mij niet hetzelfde als een speculaasje en ook crackers vervangen door brood... zou kunnen hoor, maar er zijn zoveel soorten crackers...
Blz 11, I quote:
quote:
Er staat voor 's avonds een plakje ontbijtkoek. Je hebt hier geen trek in. Neem dan evt een Liga Evergreen of een speculaasje

En op diezelfde bladzijde:
quote:
1 snee volkorenbrood of 1 snee roggebrood of 1 krentenbol is hetzelfde als 2 volkoren knäckebröd of 2 volkoren beschuiten of 2 rijstwafels
Lijkt me geen probleem dus.
quote:
Een weegschaal is trouwens niet zo duur, mijne was stuk gegaan en ben even bij mediamarkt naar binnen gehobbelt. 11 euries.. dat was mijn inziens wel te doen. Die uitgebreide dingen met vocht en vetmetingen en weet ik wat voor toeters en bellen hoeft van mij niet.
Ik heb me al ruim 3 jaar niet gewogen en ik vind het eigenlijk wel prima. Het gaat mij meer om hoe ik eruit zie en hoe m'n kleding zit, niet om zo'n getalletje.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:18:27 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39275522
Dag 2

Gisteren is heel goed gegaan. Zelfs geen flauw gevoel bij het sporten. Vannacht wel een keertje wakker geworden met een beetje honger gevoel maar verder tot nu toe geen problemen.

En dan nu aan de crackers!
pi_39275765
Ik heb vandaag wel zin in de nasi!
Wij eten nl. nooit nasi Dus dat is wel weer eens lekker.
pi_39276224
Sonja Bakker willen mijn vriendin en ik volgende week ook aan beginnen ..
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:56:58 #17
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39276228
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:12 schreef Mickeys het volgende:
Voor diegene die het handig vinden om een kant en klaar boodschappenlijstje te hebben

eerst nog even de eerste 5 weken, de andere volgen
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:16:05 #18
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39276669
Hier ook gisteren de eerste dag goed doorgekomen, ben best al een klein beetje trots op mezelf!
Had dus alleen in de periode na de lunch en voor het avondeten echt snaai-zin, maar het avondeten vulde echt enorm goed dus ben blij dat ik niet heb toegegeven aan een handje chips/koekjes.

Nu aan de crackers, zometeen even kijken of het boek hier bij de Freerecord shop nog ligt, en anders bestel ik hem, die kopietjes zijn echt niks.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_39277861
Ik heb het ook gered! Ik heb de lunch en het ontbijt omgewisseld. Dus 's ochtends de yoghurt en 's middags de crackers. Dat is handiger ivm mijn werk.
Je mag gewoon hele dagen omwisselen en ook de volgorde van de 3 maaltijden.
pi_39277878
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:59 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het ook gered! Ik heb de lunch en het ontbijt omgewisseld. Dus 's ochtends de yoghurt en 's middags de crackers. Dat is handiger ivm mijn werk.
Je mag gewoon hele dagen omwisselen en ook de volgorde van de 3 maaltijden.
Ik moet wel weer 'leren' Hollands te koken, de piepers waren niet goed gaar gister
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:05:09 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39277981
En wat doet je vriendje dan? Eet hij mee? Of eet hij anders?
pi_39278164
Oeps, de quote-knop en de edit-knop omgewisseld....
Hij eet gewoon mee! Hij wil me hiermee steunen, wel heel lief! En je kan de aardappels door rijst vervangen en je hoeft ook niet zuinig te zijn met hot sauce en andere hete kruiden. Zo lust hij het ook!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:06:05 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39279746
Net m'n banaantje op en ik had nog niet eens echt trek . Was druk aan het schrijven en niet eens in de gaten dat het al 12.00 was. Over 2 uurtjes m'n yoghurt met appel .
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:09:12 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39279835
Mijn banaan was hopeloos geplet in mijn tas dus die heb ik maar vervangen door een liga die ik op mijn werk had liggen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:09:32 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39279849
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn banaan was hopeloos geplet in mijn tas dus die heb ik maar vervangen door een liga die ik op mijn werk had liggen.
.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:11:45 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39279928
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

.
En m'n bakje yoghurt had ook nog eens gelekt...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:15:02 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39280020
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En m'n bakje yoghurt had ook nog eens gelekt...
Pas je op met de kip vanavond, met de salmonella enzo? En bieten kunnen behoorlijk vlekken .
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:17:18 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39280087
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pas je op met de kip vanavond, met de salmonella enzo? En bieten kunnen behoorlijk vlekken .
Dat moet wel gaan lukken hoor!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:13:29 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39284023
De appels bleken melig, dus ik heb de appel maar vervangen door 5 aarbeien door de youghurt. Beetje zoetstof erbij en smullen maar .
pi_39291073
Gisteren had ik krekkers mee naar m'n werk genomen, geen goed idee, die waren dus helemaal zompig en slof
Gelukkig heb ik wel een goed bakje voor de yoghurt kunnen vinden Vandaag gaat me goed af, alleen vanmiddag beetje honger, maar goed, een ontbijt met 2 krekkers is ook niet veel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39291111
Nog even een vraagje trouwens, vanavond staat hier prei met aardappels op het menu. Die prei wil ik dus roerbakken want gekookt lijkt me echt vreselijk, wat voor kruiden doen jullie daarbij?
En de tartaar, ik heb gewoon een pak tartaat gekocht, dus geen losse burgertjes. Als ik hier zeg maar burgers van maak, blijft dat dan zitten zonder ei enzo erin?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:44:32 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39291116
Het ontbijt was erg mager ( ) inderdaad... Heb ook meer trek dan gister. Mijn maag zit met smart te wachten op de avondmaaltijd .
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:18:41 #33
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39292249
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:44 schreef Fuente het volgende:
Nog even een vraagje trouwens, vanavond staat hier prei met aardappels op het menu. Die prei wil ik dus roerbakken want gekookt lijkt me echt vreselijk, wat voor kruiden doen jullie daarbij?
En de tartaar, ik heb gewoon een pak tartaat gekocht, dus geen losse burgertjes. Als ik hier zeg maar burgers van maak, blijft dat dan zitten zonder ei enzo erin?
Ik dacht dat de prei gekookt niet lekker zou zijn, maar het viel mij erg mee. wel in water met wat zout koken.

tartaar blijft zitten zonder ei. gewoon even goed aandrukken en rustig aan in de olijfolie bakken
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:20:11 #34
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39292314
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:43 schreef Fuente het volgende:
Gisteren had ik krekkers mee naar m'n werk genomen, geen goed idee, die waren dus helemaal zompig en slof
Gelukkig heb ik wel een goed bakje voor de yoghurt kunnen vinden Vandaag gaat me goed af, alleen vanmiddag beetje honger, maar goed, een ontbijt met 2 krekkers is ook niet veel
Mag eigenlijk geen reclame maken maar ik heb van die 2 boterhammen bakjes van tupperware en daar blijft het supervers in. Heeft je mams nog zulke bakjes in de kast liggen die jij mag gebruiken?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:24:21 #35
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39292436
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
De appels bleken melig, dus ik heb de appel maar vervangen door 5 aarbeien door de youghurt. Beetje zoetstof erbij en smullen maar .
Volgens mij ben jij een aardbeien freak. In het vorige topic had je vleeswaar er ook al door vervangen. Er staat trouwens in het boek dat je vleeswaar alleen door vleeswaar moet vervangen of ik heb scheef gekeken.. kan ook nog. Maar je veranderd wel veel lijkt het. maar misschien vergis ik me wel.. ik hou me in ieder geval aan wat er in het boekje staat behalve de kiwi die ik echt niet weg kreeg/krijg
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:26:01 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39292484
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:24 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij een aardbeien freak. In het vorige topic had je vleeswaar er ook al door vervangen. Er staat trouwens in het boek dat je vleeswaar alleen door vleeswaar moet vervangen of ik heb scheef gekeken.. kan ook nog. Maar je veranderd wel veel lijkt het. maar misschien vergis ik me wel.. ik hou me in ieder geval aan wat er in het boekje staat behalve de kiwi die ik echt niet weg kreeg/krijg
Als mijn ouders ander vleeswaar in huis hadden gehad, had ik dat ook wel gedaan, maar het enige magere beleg in huis waren op dat moment die aardbeien.. Dus ja, je moet wat he?

Overigens vervang ik (zoals ik vandaag ook al eerder aantoonde) zoals mag uit het boekje . Maar wees gerust, heb vanavond netjes kipfilet, bietjes en aardappeltjes gehad .
pi_39292611
Ik 'verkoop' Sonja Bakker sinds 3 weken,en ik krijg de ene na de andere goede reactie van mensen als ze weer in de winkel zijn.
Zelf heb ik het boek gekocht omdat ik werkelijk niks lust,en toch anders wil gaan eten,want 1 meter 80 en 95 kilo,zwaar fout volgens BMI-en quatelet index.
Grappig vind ik wel die kreetjes van 'laat de leeuw maar brullen' enzovoort.
Morgen worden de benodigheden gehaald,ben benieuwd!

[ Bericht 1% gewijzigd door dborhem op 27-06-2006 18:41:58 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:35:31 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39292799
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:20 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Mag eigenlijk geen reclame maken maar ik heb van die 2 boterhammen bakjes van tupperware en daar blijft het supervers in. Heeft je mams nog zulke bakjes in de kast liggen die jij mag gebruiken?
Fuente is zelf mams! En van een hele leuke dochter ook nog eens!
Maar ik had idd ook mijn crackers in zo'n bewaarbakje mee en dan gewoon het potje jam in mijn tas mee naar mijn werk en daar besmeren.
Ik heb gelukkig een kamer voor mezelf alleen op mijn werk dus ik kan trutten wat ik wil met eten.

Ik had vandaag ook wel behoorlijk honger hoor! Heb dan ook gesmokkeld met een 2e plakje ontbijtkoek vanmiddag.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:47:10 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39293253
Nu net mijn eten op en ik zit gewoon vol.
Ik moet zo gaan trainen dus ik laat die rauwkost salade wel even voor wat het is. Anders komt het echt mijn neus uit!
pi_39293609
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:20 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ik had het niet in tupperwarebakjes zitten, maar wel in een afsluitbaar bakje. Zou dat verschil maken? Ze waren echt helemaal zacht, bleugh

Hihih BE, jaja, Sara is heel leuk
Maar de tip van beleg meenemen is wel een goeie denk ik, is wat gesleep maar dan is 't tenminste vers
Sara
Merel
Ukje
pi_39293635
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:47 schreef Brighteyes het volgende:
Nu net mijn eten op en ik zit gewoon vol.
Ik moet zo gaan trainen dus ik laat die rauwkost salade wel even voor wat het is. Anders komt het echt mijn neus uit!
Goed, hoe vol je ervan raakt? Overdag is het soms wat doorbijten, maar 's avonds zit je goed vol .
Wij moeten nog eten, laat vandaag want manlief is pas net thuis (naar het fornhuis rent nu)
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:59:42 #42
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39293662
net aan de derde week begonnen en de broeken zakken van me kont af
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_39296673
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:59 schreef Sanne_ het volgende:
net aan de derde week begonnen en de broeken zakken van me kont af
Zo, dat klinkt goed!
Ik denk dat ik morgen maar een glaasje droge witte wijn neem! Ze zegt trouwens op dat Sonja Bakkerforum zelf dat je geen zoete witte wijn mag 'want daar krijg je cellulitisbillen van' ( ). Rode wijn en droge witte mag wel. Ik neem aan dat rose ook niet mag, want dat is gewoon zoete witte met een kleurtje!

Vandaag goed doorgekomen, zonder honger. Die rauwkost komt ook mij nu al mijn neus uit! Maar ik hou vol....de bietjes waren lekker, ik had ze gewoon uit een potje. Met een schep piccalilly, geeft een lekker smaakje en mag wel, er zit geen vet in en weinig kcals.

Straks nog even wat aardbeien en klaar is dag 2.

Goed dat je zoveel sport BE, ik heb daar geen fut voor na het werk. Ik loop wel veel.
pi_39296770
De aardappels kook ik nu trouwens 6 minuten op vol vermogen in de magnetron. Daarna 3 minuten laten nagaren en ze zijn supergaar. Gewoon geschild in een magnetronbak doen (ik heb van die bakjes met een deksel met ventiel) zonder water of zout.
pi_39297631
Ik ben gek op bietjes dus deze dag kwam mij goed uit
Heb nog een vraagje though. Bij het gewicht van het vlees, moet je dan uitgaan van voor of na de bereiding? Ik was uitgegaan van voor de bereiding, maar na het bakken woog een stukje nog maar iets van 55 gram.
Sara
Merel
Ukje
pi_39297739
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:45 schreef Fuente het volgende:
Ik ben gek op bietjes dus deze dag kwam mij goed uit
Heb nog een vraagje though. Bij het gewicht van het vlees, moet je dan uitgaan van voor of na de bereiding? Ik was uitgegaan van voor de bereiding, maar na het bakken woog een stukje nog maar iets van 55 gram.
Je moet uitgaan van het gewicht na de bereiding. Je neemt dus 100 gram vlees voor 75 gram bereid vlees. Check ook die link in die eerdere post van mij met die veelgestelde vragen beantwoord door Sonja zelf!
pi_39299221
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:49 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Je moet uitgaan van het gewicht na de bereiding. Je neemt dus 100 gram vlees voor 75 gram bereid vlees. Check ook die link in die eerdere post van mij met die veelgestelde vragen beantwoord door Sonja zelf!
Thnx!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:37:01 #48
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39299556
Aha, maar nog voordat het bereid is vind ik het al zat.. ik hou me daar maar aan.

Vandaag wel gesmokkeld met de tonijn... er zit iets meer in een blikje dus ik had echt zoiets van... mijn zondigmomentje... wel gewoon de max aan Yofresh er in gedaan dus zou het onder de streep wel meevallen hoop ik... morgen weer wegen hahaha ja ik hoor sommige al zeggen... 1 keer per week is voldoende... maar ik deed het altijd al elke dag. wil die gewoonte er niet uit halen
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:05:48 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39300820
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:24 schreef cinnamongirl het volgende:
De aardappels kook ik nu trouwens 6 minuten op vol vermogen in de magnetron. Daarna 3 minuten laten nagaren en ze zijn supergaar. Gewoon geschild in een magnetronbak doen (ik heb van die bakjes met een deksel met ventiel) zonder water of zout.
Waar haal je die? Daar ben ik al tijden naar op zoek zoiets.
Wij koken aardappels op de ouderwetse manier maar dat vind ik zo lang duren. Zeker als je nog weg moet.

Dat sporten: ik heb 1 keer per week softbaltraining en 1 wedstrijd en dan ga ik iig nog 1 keer naar de sportschool. Merkte vandaag trouwens wel dat ik minder energie had. Mijn lichaam moet toch echt even wennen aan de nieuwe hoeveelheid voedsel.

Heb je een linkje naar dat SB forum trouwens? Never mind.
pi_39300876
BE, zoeken ze bij jouw softbalteam nog dames?
pi_39301033
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij koken aardappels op de ouderwetse manier maar dat vind ik zo lang duren. Zeker als je nog weg moet.

Dat sporten: ik heb 1 keer per week softbaltraining en 1 wedstrijd en dan ga ik iig nog 1 keer naar de sportschool. Merkte vandaag trouwens wel dat ik minder energie had. Mijn lichaam moet toch echt even wennen aan de nieuwe hoeveelheid voedsel.

Hier het forum:
http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=sonjabakker

Die bakjes haal je bij de Xenos, in verschillende maten.
Ik had gister de aardappels laten aanbranden in de pan, en ze waren niet eens gaar!
In de magnetron mislukt het nooit en het is veel sneller...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:11:11 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39301109
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:07 schreef Cutie het volgende:
BE, zoeken ze bij jouw softbalteam nog dames?
Altijd! Doen! Leuk! Gezellig!
Woon je ook in (of in de buurt van) Gouda dan?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:11:51 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39301136
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier het forum:
http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=sonjabakker

Die bakjes haal je bij de Xenos, in verschillende maten.
Ik had gister de aardappels laten aanbranden in de pan, en ze waren niet eens gaar!
In de magnetron mislukt het nooit en het is veel sneller...
Oeps! Genoeg water en de deksel erop de volgende keer!
pi_39301257
Dat van die magnetron aardappels is inderdaad een goed plan!
Ik woon inderdaad in Gouda, in Oosterwei.
pi_39301295
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oeps! Genoeg water en de deksel erop de volgende keer!
Ik weet het..het was ook al zo lang geleden. Maar toch ga ik van de kookpan af en doe het lekker in de magnetron! Morgen witlof! Die maak ik dan ook denk ik gaar in de magnetron, daarna kaas en ham erover en nog even onder de grill.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:21:40 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39301623
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:14 schreef Cutie het volgende:
Dat van die magnetron aardappels is inderdaad een goed plan!
Ik woon inderdaad in Gouda, in Oosterwei.
Doen dan zou ik zeggen! Ik ga heel even met mijn coach mailen want zondag hebben we de laatste wedstrijd voor de zomerstop en ik weet niet of we doorblijven trainen. Maar wel leuk! We hebben een gemixed team met beginners en een paar wat gevorderden.

Ik laat het even weten als ik wat weet!
  woensdag 28 juni 2006 @ 06:44:59 #57
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39310244
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n bakje om aardappels in te koken in de tron.. van Tupperware... 4 minuutjes in de tron en klaar
pi_39310933
Je kunt ook aardappels poffen in de magnetron, dat gaat ook sneller.
Aardappels wassen, gaatjes erin prikken en dan leg je ze in de magnetron. Paar minuten en dan eens omdraaien, nog een paar minuten en klaar.
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:44:43 #59
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39311072
Deze heb ik dus om aardappeltjes en groente in te koken in de tron

meer info vind je hier en dan bij producten en dan bij magnetron
pi_39312409
Vanmorgen vol enthousiasme gewogen: precies hetzelfde nog!
Sinds vrijdag nog niet afgevallen dus. Maar ik merk zelf ook dat ik dat water echt niet meer wegkrijg en ik t/m vrijdag elke dag trouw 2 liter wegslobberde. Het lukt me niet meer, vind het echt een opgave! Ik drink normaal ook hooguit 4 bekertjes met teen of tander, koffie of optimel.
En zondagavond heb ik bijna een hele fles witte zoete wijn gedronken... dat helpt natuurlijk ook niet mee
(dat krijg je dan weer wel zomaar weg )

Vanavond weer prei, zo maar even naar de aldi, daar schijnen ze heel lekkere diepvries prei te verkopen. En bloemkool enzo.
En magnetronbakjes, dat lijkt me ook wel wat!
Screw them.
We're going home.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:14:20 #61
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_39312763
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:15 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik weet het..het was ook al zo lang geleden. Maar toch ga ik van de kookpan af en doe het lekker in de magnetron! Morgen witlof! Die maak ik dan ook denk ik gaar in de magnetron, daarna kaas en ham erover en nog even onder de grill.
En aardappelpuree er nog over!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:20:01 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39312884
Die 2 rolletjes witlof? Is dat dan 1 stronkje in 2-en gesneden? Of mag je 2 stronkjes?
Of zou het gewoon om 200 gram gaan ongeveer?
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:31:42 #63
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39313170
1 stronkje en dat dan door het midden snijden. En ikzelf verwijder dan dat middengedeelte voor de smaak. Ik kook het even paar minuutjes en dan in de oven met de ham en kaas erop.

Vandaag draai ik de woe met de donderdag om omdat ik vanavond alleen ben en vriend witlof ook wel lekker vond, dus nu aan de Optimel met een stuk fruit.
Ik vind gekookte prei enorm vies dus ik ga voor rijst met wat roerbakgroente en de kabbeljauw vanavond.
Gependeld
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:33:11 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39313211
Gekookte prei met ham en kaassaus. maar dat mag niet gok ik zo.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:42:06 #65
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39313473
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Gekookte prei met ham en kaassaus. maar dat mag niet gok ik zo.
Met een flinke schep kaassaus zou het wel lekker zijn ja, maarre dat vindt Sonja vast niet goed nee..
Gisteren vond ik trouwens goed te doen, al heb ik wel echt enorm gedroomd over eten, mn maag knorde er zelfs van toen ik wakker werd
Gependeld
pi_39313957
Hm...ik ben nog niets afgevallen terwijl ik wel strikt ben. Maar goed, ik had net een weekend gehad met veel alcohol en snacks. En ik heb nog maar 2 SB-dagen gedaan! Ik moet gewoon geduld hebben.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:09:01 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39314223
Huh? Ben jij op een andere dag begonnen dan Cinna? Want qua menu lopen we wel gelijk toch?

Ik wilde vanmorgen ook al gaan staan. Dag 3, maar heb het lekker niet gedaan.
pi_39315076
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Huh? Ben jij op een andere dag begonnen dan Cinna? Want qua menu lopen we wel gelijk toch?

Ik wilde vanmorgen ook al gaan staan. Dag 3, maar heb het lekker niet gedaan.
Ik ben ook maandag 26 juni begonnen! Maar ik bedoelde meer, dat ik misschien wel af zou zijn gevallen als ik, het weekend voordat ik met SB begon, me niet zo te buiten was gegaan
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:38:22 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39315247
Oh zo. Ik las 'ik heb nog maar 2 dagen te gaan'.

Ik mag mijn ontbijtkoek nog en ik heb eigenlijk nog helemaal geen honger-trek.
pi_39315463
Ik was vanmorgen toch al weer 4 ons afgevallen, ondanks de bbq afgelopen maandag.
Maar ja, volgende week op vakantie!
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:46:24 #71
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39315518
Mijn buik klotst van het water. Het ontbijt was bijna niet weg te krijgen. Yoghurt met een scheplepel halvajam erin... heb bijna de helft weggegooid en verder niets anders genomen.. dat kan ik nu wel merken. Zo mijn 2 crackers met kaas en pate (doe ik) en een beker drinkyoghurt... dat is beter te doen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:49:09 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39315620
Beter dan dus vervangen door iets anders Mickeys.

Voor vanmiddag staat er voor tussendoor Optimeldrink op het programma maar ik heb gewoon lekker magere melk bij me.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:50:07 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39315655
Ik eet de witlof vanavond in vorm van een salade... Warme witlof krijg ik écht niet weg . Ik mag zo ook aan de ontbijtkoek, maar nog niet zoveel trek.

Het water drinken valt me ook zwaar, elke keer weer. 2 liter lukt me dan ook bijna nooit.. Ik krijg er zo'n weeïg gevoel van .
pi_39315858
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:46 schreef Mickeys het volgende:
Mijn buik klotst van het water. Het ontbijt was bijna niet weg te krijgen. Yoghurt met een scheplepel halvajam erin... heb bijna de helft weggegooid en verder niets anders genomen.. dat kan ik nu wel merken. Zo mijn 2 crackers met kaas en pate (doe ik) en een beker drinkyoghurt... dat is beter te doen.
Ik doe er van die zoetstof in. Anders is het echt niet te eten.
pi_39316053
Ja, die sloot yoghurt vult best wel! Ik neem trouwens milde halfvolle milde yoghurt. Daar zitten 50kcals in per 100 ml.
In magere zit maar 35 kcals/100 ml. Volgende keer maar magere kopen.
pi_39316371
Ik neem gewoon optimel yoghurt... das best lekker. Heb net de koek gehad, en daarvoor had ik nog geen honger, nu ik die koek gehad heb begin ik te rammelen
Screw them.
We're going home.
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:31:29 #77
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39317032
Crackers gehad en mijn hemel, wat had ik daar zin in. Strakjes een mandarijntje en dan vanavond aardappeltjes met prei en scholfilet... heb er nu al zin in.

Vanmorgen was ik trouwens aangekomen... zal wel de straf zijn dat ik gisteren had gesmokkeld met de tonijn hahaha.. eigen schuld dikke bult
pi_39321325
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:31 schreef MevrouwKoRn het volgende:
1 stronkje en dat dan door het midden snijden. En ikzelf verwijder dan dat middengedeelte voor de smaak. Ik kook het even paar minuutjes en dan in de oven met de ham en kaas erop.

Dat kan toch nooit genoeg zijn? Ga je dan niet helemaal dood van de honger?
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:42:18 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39321655
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:32 schreef Maeghan het volgende:

Dat kan toch nooit genoeg zijn? Ga je dan niet helemaal dood van de honger?
Ik ga het iig wel even wegen... 2 ons groente lijkt me toch wel het minimum...
pi_39321682
Inderdaad. Sowieso is groente niks om op te bezuinigen, vind ik. Maar goed, ik vind normaal eten sowieso niets om op te bezuinigen, daarom doe ik ook geen Sonja Bakker =P
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:51:58 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39321979
Cutie Het is nog even niet duidelijk qua trainingen tijdens de zomerstop. Ik zal het zondag bij de wedstrijd nog een keertje vragen. Ik hoop snel meer te weten.
pi_39322064
Ik heb zelf 2 rolletjes met ham en kaas genomen, en daarnaast nog een rolletje zonder ham en kaas, t leek me ook erg weinig maar zo had ik er zeker wel genoeg aan.
Screw them.
We're going home.
pi_39322950
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ga het iig wel even wegen... 2 ons groente lijkt me toch wel het minimum...
Niet op bezuinigen!! In 200 gram witlof zitten maar 25 kcals en geen vet. Al eet je een halve kilo, NP!
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:25:19 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39323078
Kijk, dat bedoel ik.
pi_39323381
Ik vul alles wat ik eet in in mijn eetdagboek op: www.valtaf.nl.
Bijna alle voedingsmiddelen staan wel in de database met de energiewaarden, dus je kan vrij precies berekenen hoeveel kcals je per dag binnenkrijgt.
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:59:01 #86
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39324309
Dat van de witlof las ik ergens als antwoord op iemand die dezelfde vraag had. Het leek me zelf ook erg weinig..
Neem aan dat je best meer groente mag eten maar het dan beperkt tot eentje wat betreft de ham en kaas.
Gependeld
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:13:15 #87
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39324850
dat vele sporten vind ik toch wel een beetje moeilijk hoor, ik fiets dan wel iedere dag bijna een uur en ik loop zoveel mogelijk met mijn hondje enzo maar ik heb toch meer de hobbie dat ik lekker lui op de bank voor de tv hang.. want sporten is niet echt mijn ding.. zegmaar
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:26:27 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39325327
Als je al bijna een uur fietst elke dag dan is dat al veel meer dan de gemiddelde nederlander. Het mag dan niet zo aanvoelen maar het is toch echt wel sport/beweging. Net als dat lopen met je hondje.
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:43:39 #89
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39325910
IK HEB ZO'N TREK IN EEN BERG PATAT MET EEN BERENHAP EN VEEL SATESAUS!!

sorry
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_39326090
Ik heb ook beretrek. Ik wil Chunky Monkey
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:51:14 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39326172
Echt? Ik heb dus ook echt never niks nergens last van!
Ik zit hier steeds stomverbaasd te zijn over mezelf want vorige week vrat ik alles wat ik tegen kwam en nu loop ik er zo voorbij.

Volhouden! Dit gaat weer over!
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:56:15 #92
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39326338
PATAT MET PINDASAUS EN EEN KROKET!!!

ik heb hooooonger!!

Ik hoop zo dat dit gaat wennen en dat dat hongergevoel vlak voor het eten minder wordt..
Gependeld
  woensdag 28 juni 2006 @ 17:56:12 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39328139
Weet iemand hoeveel kcal je zo op een dag binnenkrijgt als je zo'n SB-dag volgt? Ik denk zelf rond de 1000, maar m'n moeder denkt dat het er meer zijn.

Onenigheid dus .
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:20:40 #94
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39328645
volgens mij kan je hier het goed uitrekenen
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:32:02 #95
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39328918
Proest... even uitgerekend voor vandaag:

753

advies voedingscentrum:
quote:
Jij hebt vandaag te weinig calorieën gegeten om voldoende van alle voedingsstoffen te kunnen binnenkrijgen. Wel heb je een gezond gewicht. Was dit een speciale dag of eet je altijd zo weinig? Zo ja, dan kun je beter wat meer gaan eten. De energie die per dag minimaal nodig is om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen is ca. 1400 kcal voor vrouwen en 1700 kcal bij mannen.Let er wel op dat je gezond eet. Met de groen geschreven producten zit je goed. Zorg ook voor voldoende beweging. En blijf je gewicht regelmatig in de gaten houden.

Dit advies is gebaseerd op de door jou opgegeven voeding van slechts 1 dag. Het geeft dan ook géén oordeel over jouw gemiddelde voedingspatroon!

Gezond eten betekent dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je lichaam nodig heeft. Koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines, mineralen, vezels en vocht. Er is niet één product dat al deze voedingsstoffen levert. Daarom geldt: eet gevarieerd, niet te veel, minder verzadigd vet en veel groenten, fruit en brood, en wat vaker vis!
Let wel.. dit is de woensdag van week 2 wat ik vandaag had

de donderdag van week 1 is al niet veel beter: 884

[ Bericht 2% gewijzigd door Mickeys op 28-06-2006 18:46:33 ]
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:56:54 #96
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39329449
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:32 schreef Mickeys het volgende:

753

advies voedingscentrum:
[..]

ik zat vandaag op 600 kcal.. het is idd minder ja.. maar dat is juist de manier om af te vallen, en had jij dan zoveel honger?
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:58:55 #97
79550 Ymke
your ghost
pi_39329490
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:56 schreef Sanne_ het volgende:

[..]

ik zat vandaag op 600 kcal.. het is idd minder ja.. maar dat is juist de manier om af te vallen, en had jij dan zoveel honger?
600 kcal????????? Mijn hemel , kan je nog gewoon functioneren? Ik zou echt niet kunnen werken met zo weinig eten op een dag
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:03:24 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39329588
Ik mag toch hopen dat er ergens in die berekeningen iets niet goed zit want dit is gewoon veel te weinig...
pi_39329841
Volgens mij moet je ergens rond de 1200 uitkomen hoor, dat is wel iets dat ik ergens van d'r gelezen heb. Ik zal zo mijn dag van vandaag eens controleren.
Maar 600 zou echt te weinig zijn.

BE, ik neem echt wel 2 stronkjes hoor, eentje is niet genoeg, vooral omdat er voor vandaag ook geen vlees op het programma staat toch?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:18:00 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39329957
Wij hebben samen 3 stronkjes op. En ik vond het echt superlekker!
pi_39330131
Je moet wel echt alles meerekenen he! Dit is mijn berekening van maandag:

IJD MAALTIJD OMSCHRIJVING KOOLH EIWIT VET KCAL
12:00 ontbijt 250.00 ml yoghurt mager (melkunie) 10.00 11.25 0.00 87.50
12:00 ontbijt 100.00 gram appel 11.67 0.83 0.00 50.00
12:00 tussendoortje 1.00 stuk evergreen krenten (liga) 13.20 1.20 1.60 72.00
12:00 lunch 2.00 snee boterham volkoren 27.60 5.80 2.52 152.00
12:00 lunch 1.00 beleg kaas 30+ 0.00 6.40 3.60 60.00
12:00 lunch 1.00 beleg kipfilet 0.10 1.88 0.31 10.00
12:00 lunch 2.00 beleg hella halvarine (aldi) 0.00 0.00 4.00 36.00
12:00 tussendoortje 1.00 stuk ontbijtkoek snelle jelle kruidkoek (wieger ketellapper) 50.40 1.82 1.19 219.00
12:00 diner 125.00 gram aardappelen gekookt 21.00 2.88 0.00 95.00
12:00 diner 200.00 gram bloemkool 6.00 4.00 0.00 40.00
12:00 diner 40.00 ml jus mager met poeder (maggie) 2.08 0.20 3.48 40.80
12:00 diner 75.00 gram tartaar 0.90 19.20 6.83 141.75
12:00 diner 75.00 gram rauwkost (ah) 3.65 1.29 0.16 21.00
12:00 diner 50.00 gram slasaus (yofresh) 7.00 0.40 5.50 75.00
12:00 tussendoortje 1.00 stuk speculaas 6.40 0.60 2.00 45.00
Handmatig ingevoerd: 0.00 0.00 0.00 0.00
Subtotaal ontbijt 21.67 12.08 0.00 137.50
Subtotaal tussendoortje 70.00 3.62 4.79 336.00
Subtotaal lunch 27.70 14.08 10.43 258.00
Subtotaal diner 40.63 27.96 15.96 413.55
Totalen op basis van de calorietabel: 160.00 57.74 31.18 1145.05
Omgerekende kilocalorieën: Wat is dit? 639.98 230.98 280.64 1151.60
Percentages: Wat is een goede verhouding? 56% 20% 24% 100%

1145 kcals dus!
(Ik zie wel dat er in 1 snelle jelle verpakte kruidkoek wel >200 kcals zitten )

En dat is ook precies waarom je vaak niet afvalt als je op eigen houtje dieet.
Want bij je telling reken je dat ene koekje niet mee ("och daar zit niet zoveel in") of dat ene extra schpeje jus ("daar word je toch niet meteen dik van") of die paar dropjes....etc.
En denk je dus ten onrechte dat je niet teveel kcals binnenkrijgt. Die kleine dingetjes zijn toch allemaal wel relevant.
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:30:15 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39330302
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Je moet wel echt alles meerekenen he! Dit is mijn berekening van maandag:

1145 kcals dus!
(Ik zie wel dat er in 1 snelle jelle verpakte kruidkoek wel >200 kcals zitten )

En dat is ook precies waarom je vaak niet afvalt als je op eigen houtje dieet.
Want bij je telling reken je dat ene koekje niet mee ("och daar zit niet zoveel in") of dat ene extra schpeje jus ("daar word je toch niet meteen dik van") of die paar dropjes....etc.
En denk je dus ten onrechte dat je niet teveel kcals binnenkrijgt. Die kleine dingetjes zijn toch allemaal wel relevant.
De plakjes ontbijtkoek snij ik zelf af en zijn héél dun. Ik denk dat je dus mag concluderen dat je rond de 1000 à 1100 kcal binnenkrijgt op een SB-dag?
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:32:31 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39330369
Van de witlof heeft m'n moeder een stamppot gemaakt. Let wel, alles netjes afgewogen! Eén plakje ham pp en één plakje 30+ kaas.

Maar dan nog ben ik geen fan van warme witlof .

Morgen moet ik weer zelf aan de kokkerel als ik weer zuhause ben!
pi_39330448
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

De plakjes ontbijtkoek snij ik zelf af en zijn héél dun. Ik denk dat je dus mag concluderen dat je rond de 1000 à 1100 kcal binnenkrijgt op een SB-dag?
Klopt, ik zit op dag 3 en heb de eerste 2 dagen tussen de 1100-1200 binnengekregen. Vandaag zit ik op 970.
Als je dagenlang onder de 1100 zit zou ik zelf iets aanvullen, zoals een extra liga, of halfvolle yoghurt in plaats van magere etc.
Want je valt niet zoveel meer af als je onder die 1200 kcals gaat zitten, terwijl wordt beweerd dat je lichaam in de 'spaarstand' gaat als je gedurende lange tijd onder de 1200 kcals per dag gaat zitten.
Nu weet ik niet of dit waar is maar je leest dit wel overal!
pi_39330478
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:56 schreef Sanne_ het volgende:

[..]

Dat is juist de manier om je lichaam uit te hongeren, tekorten aan vitamines op te lopen, in spaarstand te raken en naderhand weer lekker aan te komen! Maar als dat is wat je wilt...
pi_39330550
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:36 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat is juist de manier om je lichaam uit te hongeren, tekorten aan vitamines op te lopen, in spaarstand te raken en naderhand weer lekker aan te komen! Maar als dat is wat je wilt...
Dat gebeurt pas als je wekenlang onder de 1200 kcals zit. Als je in 1 week 2 dagen ver onder de 1200 kcals zit en de rest van de week daar rond of iets boven dan is er niks aan de hand.
Volgens mij is die afwisseling in aantal kcals en soorten voedsel juist de kracht van dit dieet. Zo blijft je lichaam aan het werk.
pi_39330673
Ja, ik wacht wel een jaar om te zien of het er dan nog af is bij iedereen. Als het werkelijk zo grandioos is probeer ik het tegen die tijd wel, maar op mij komt het over als ongezond weinig eten en nog raar ook. Je gaat toch niet superweinig groente eten om te lijnen? Waar ben je in jezusnaam mee bezig als je gaat besparen op iets wat al amper energie levert? En dan wel weer een speculaasje nemen, en jus, en ham en kaas op je witlof, van die onnodige extra's. Eet gewoon normaal of zo.

Voor wat ik begrepen heb kom je met SB sowieso niet veel boven de 1200 kcal, en is er geen sprake van maar 2 dagen in de week die daaronder zitten.
pi_39331112
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:43 schreef Maeghan het volgende:
Ja, ik wacht wel een jaar om te zien of het er dan nog af is bij iedereen. Als het werkelijk zo grandioos is probeer ik het tegen die tijd wel, maar op mij komt het over als ongezond weinig eten en nog raar ook. Je gaat toch niet superweinig groente eten om te lijnen? Waar ben je in jezusnaam mee bezig als je gaat besparen op iets wat al amper energie levert? En dan wel weer een speculaasje nemen, en jus, en ham en kaas op je witlof, van die onnodige extra's. Eet gewoon normaal of zo.

Voor wat ik begrepen heb kom je met SB sowieso niet veel boven de 1200 kcal, en is er geen sprake van maar 2 dagen in de week die daaronder zitten.
Maar je eet juist wel superveel groenten. 200 gram groenten + een bakje rauwkost, en je mag altijd extra groenten opscheppen
Sara
Merel
Ukje
pi_39331374
Ooooooooh ok dan. Ik dacht al, ik zie in dat menu wat iemand liet zien alleen maar 2 rolletjes witlof staan en een beetje rauwkost, terwijl ik het zelf niet red met minder dan een halve kilo groente bij m'n avondeten.
pi_39331447
Een halve kilo witlof bevat maar 65 kcal
Dus op zich kan dat prima. Maar ik hoef echt niet zo'n berg
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:21:40 #111
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39331743
zucht, wat een negatieve reacties ineens van een aantal. Ik val nauwelijks af dus hoe zit dat dan met die kcal? blijkbaar toch genoeg om heel gestaag af te vallen lijkt mij
pi_39331886
Of je eet te weinig...
Hoe lang ben je al bezig? Je had het net over de woensdag van week twee, mag ik daaruit concluderen dat je anderhalve week bezig bent? Want dan zegt het echt geen moer, hoeveel je wel of niet afgevallen bent. Ik val de eerste twee weken dat ik lijn überhaupt nooit af.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:29:32 #113
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39331997
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:26 schreef Maeghan het volgende:
Of je eet te weinig...
Hoe lang ben je al bezig? Je had het net over de woensdag van week twee, mag ik daaruit concluderen dat je anderhalve week bezig bent? Want dan zegt het echt geen moer, hoeveel je wel of niet afgevallen bent. Ik val de eerste twee weken dat ik lijn überhaupt nooit af.
In de eerste week val je het meeste af... je bent niet goed geïnformeerd dus wat dat aangaat eigenlijk zinloos deze discussie aan te gaan. eerste week viel ik 6 ons af, collega van mij 5 kilo... zie het verschil
pi_39332036
De eerste week raak je vocht kwijt, bedoel je. Dat is geen afvallen. Sowieso raak ik dus ook nooit vocht kwijt de eerste weken.

Misschien drink jij wel gewoon meer, wat ook nodig is als je af wilt vallen, of gebruik je meer zout, of misschien houdt je wel gewoon vocht vast van het weer.

5 kilo afvallen in een week bestaat niet, tenzij je ziek bent of zo, en dan nog is het geen vet.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:40:48 #115
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39332364
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:30 schreef Maeghan het volgende:
De eerste week raak je vocht kwijt, bedoel je. Dat is geen afvallen. Sowieso raak ik dus ook nooit vocht kwijt de eerste weken.

Misschien drink jij wel gewoon meer, wat ook nodig is als je af wilt vallen, of gebruik je meer zout, of misschien houdt je wel gewoon vocht vast van het weer.

5 kilo afvallen in een week bestaat niet, tenzij je ziek bent of zo, en dan nog is het geen vet.
Toch grappig dat ze een maat kleiner nodig had. en vocht kwijt raken is ook gewicht.. het is niet alleen vet wat je meezeult
pi_39332772
Brighteyes: Spelen jullie zondag thuis? Dan kom ik misschien wel even kijken!

Ik heb net mijn avondeten op, inderdaad, ook de witlof met ham en kaas. Vriendje had het superlekker bereid!
Zometeen nog een sinaasappel als ik het goed heb. Dan zit ik echt stampvol.
  donderdag 29 juni 2006 @ 06:53:17 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39344847
Italiaanse bol vandaag .

Ik moet bij m'n ontbijt Optimel, alleen is alle zuivel op en moet ik werken, dus heb ook geen tijd om het te halen .

Na het werk dan maar en het glas Optimel dan maar een uur na m'n avondeten als toetje beschouwen ofzo .
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:37:33 #118
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39345591
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 06:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Italiaanse bol vandaag .

Ik moet bij m'n ontbijt Optimel, alleen is alle zuivel op en moet ik werken, dus heb ook geen tijd om het te halen .

Na het werk dan maar en het glas Optimel dan maar een uur na m'n avondeten als toetje beschouwen ofzo .
En wat heb je dan voor ontbijt genomen?
pi_39345694
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:40 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Toch grappig dat ze een maat kleiner nodig had. en vocht kwijt raken is ook gewicht.. het is niet alleen vet wat je meezeult
Jezus, 5 kilo is echt veel te veel in een week.
Ga 1 keer uit eten en het zit er weer allemaal aan........das haast onmogelijk en erg slecht voor je lichaam.

Lijnen heeft ook te maken met geduld. De kilo's vliegen er niet zo maar vanaf. Een halve kilo per week is een goed gemiddelde. Anders gaat het te snel en dan krijg je het ook weer snel erbij.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:57:09 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39345847
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:46 schreef Koningin het volgende:

[..]

Jezus, 5 kilo is echt veel te veel in een week.
Ga 1 keer uit eten en het zit er weer allemaal aan........das haast onmogelijk en erg slecht voor je lichaam.

Lijnen heeft ook te maken met geduld. De kilo's vliegen er niet zo maar vanaf. Een halve kilo per week is een goed gemiddelde. Anders gaat het te snel en dan krijg je het ook weer snel erbij.
Vandaag is dag 4 en ik heb me net gewogen en er is al ruim 2,5 kilo af bij mij.
Toch heb ik niet het idee dat ik ongezond weinig eet. Sterker nog, ik voel me beter dan ik in tijden gedaan heb, meer fruit, meer groente, kom maar op hoor!

Maar... ik ben dan ook 13 kilo aangekomen in het laatste half jaar. Stoppen met roken is zo goed voor je! Dus het is ook geen wonder dat het nu vrij hard gaat.
En idd, het zal voor een groot deel ook vocht zijn, maar gezien de 2-2,5 liter water die ik op een dag drink ben ik vast ook niet aan het uitdrogen en is het overtollig vocht wat er zat vanwege een (licht) verhoogde bloeddruk en te veel zout. Niks mis mee dus om dat kwijt te raken.

Natuurlijk zijn die 600 kcal die hierboven genoemd worden ongezond, maar dat klopt dus ook niet en mag gelijk geschrapt worden. Het lijkt me dat een dieet ontworpen door een gediplomeerd dietiste niet zo ongelofelijk slecht kan zijn. En als dat wel zo is... dan zien we dat tegen die tijd wel.

Op dit moment is het iig wel het stokje achter de deur dat er voor zorgt dat ik van de koekjes en andere troep af blijf én er ook nog eens voor zorgt dat ik ga wennen aan een normaal en vooral gevarieerd eetpatroon.

Cutie, helaas niet thuis, dat had ik ook al bedacht dat ik je anders uit zou nodigen. We spelen in Zwijndrecht.

Zo, en nu aan de optimel kwark, die drink krijg ik echt niet weg, dit gaat net.
En vanmorgen een stokbroodje gebakken bij gebrek aan Italiaanse bol, geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 29-06-2006 09:27:41 ]
pi_39346075
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En vanmorgen een stokbroodje gebakken bij gebrek aan Italiaanse bol, geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen.
Bij Bakkerij Bart

Het begin gaat bij de meeste gewoon erg snel. Dan vliegen de kilo's er van af.
Toch is een halve tot een hele kilo per week gemiddeld het gezondst.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:19:42 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39346188
Ja, ok... maar daar was gisteren en vandaag even geen tijd voor.

En natuurlijk is dat het gezondst. Ik ga er ook niet vanuit dat dit zo blijft elke week hoor. Zou wel leuk zijn natuurlijk.
pi_39346250
BE, ik neem ipv een italiaanse bol een pistolet idd, heb geen tijd om apart naar een bakkerij te gaan en bij de C1000 hier hebben ze geen italiaanse bollen.
Vandaag doe ik de zaterdag, omdat ik een late dienst heb, komt die dag beter uit.
Vanmorgen gewogen en ben nu 2,6 kilo kwijt in 4 dagen, zal ook veel vocht zijn want de eerste 2 dagen plaste ik me suf
Volgens mij val je in het begin vaak snel af, ik iig wel, en na een tijdje wat langzamer. Daarbij komt ook dat ik veel overgewicht heb en dan val je ook sneller af in het begin vaak.
Sara
Merel
Ukje
pi_39346495
Ik heb me ook gewogen en ben 1 kilo kwijt! Ik begon met 68 kilo (72 voor mijn sapkuur in Portugal in april) en wil naar 62.
Ik denk dat het hiermee prima gaat lukken, ik blijf me er maar over verbazen hoe weinig honger ik heb.
Dat komt denk ik omdat je veel eetmomenten heb. Met de tussendoortjes erbij heb je 6 eetmomenten, en ik verspreid ze goed over de dag. Dat is normaal niet mijn gewoonte, ik eet meestal maar 2 keer per dag: lunch en diner.
pi_39346778
Ik moet zeggen dat de honger mij ook meevalt. Alleen 's ochtends heb ik nog wel es honger, verder is het goed te doen!
Vooral na het avondeten zit je gewoon propvol
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:08:19 #126
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39347160
Gisteravond moest ik werken en zouden we vis, aardappelpuree en worteltjes eten! Nou, vrij gezond dus en ik had bedacht dat ik dan gewoon dat kon mee-eten en verder niets van huis hoefde mee te nemen aan salade ofzo!
Alleen... door omstandigheden (groot feest op het terrein voor de verst. gehandicapten) was de keuken dicht en kregen we alleen maar soep met brood! Soep zag er echt heel vies uit, dus maar stokbroodjes met beleg gegeten! En toen viel ik gisteravond flauw van de honger, heb ik toch nog maar een extra broodje genomen! Want ik was ook nog aan het werk!
Vanmorgen even tussendoor gewogen en evengoed wel wat afgevallen! Ik ben blij! (Ik zit nu op -2,2 kg)

Ik zit nu nog aan mijn "ontbijt" (appel en jus d'orange), maar zit al redelijk vol!
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:41:15 #127
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39347915
Dag 4 alweer! Zie dat jullie je gewogen hebben.. ik durf nog niet, bang voor een gigantische teleurstelling. Maandagochtend ga ik me pas wegen denk ik.

Volgens mij weet mn maag echt niet wat er allemaal gebeurd, had gisteravond steeds wat pijn in mn maag, maar absoluut niet van de honger. Misschien krimpt ie wel ofzo

Iets van 4/5 weken nog en dan ga ik op vakantie, waar ik ook trouwen ga, dus is dit dieet dit keer een extra stimulans om straks wat mooier te zijn!
Ik ga naar de USA dus gezond eten zal wat moeilijk worden, maar ik ga zeker mn best doen daar om ook redelijk gezond te eten.
Gependeld
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:20:50 #128
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39349081
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:36 schreef Maeghan het volgende:

[..]

een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkers
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:22:56 #129
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39349149
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:57 schreef Brighteyes het volgende:

Natuurlijk zijn die 600 kcal die hierboven genoemd worden ongezond, maar dat klopt dus ook niet en mag gelijk geschrapt worden. Het lijkt me dat een dieet ontworpen door een gediplomeerd dietiste niet zo ongelofelijk slecht kan zijn. En als dat wel zo is... dan zien we dat tegen die tijd wel.
BE vriendinnen van mij zitten op een opleiding tot voedingsdeskundige en er zijn idd dagen waarop je niet veel meer dan 600 kcal binnenkrijgt.
dus ergens zuigt sonja wel
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_39350225
Wat een gezeik van die voedingsdeskundigen die beweren dat je te weinig binnenkrijgt.
Als je eens een paar keer wat weinig kcals binnenkrijgt krijg je heus niet meteen allerlei tekorten hoor. En met die spaarstand valt het ook allemaal wel mee.
Heel wat wetenschappelijke onderzoeken zeggen dat je met een laagcalorisch dieet ouder wordt.
Ook is afentoe vasten heel gezond! Ik heb 8 dagen gesapvast in Portugal (ik heb er nog een topic over geopend).
We sportten er 3 keer per dag bij. Nou, ik heb me nog nooit zo gezond en energiek gevoeld als toen...dat gewicht is er na al die maanden nog steeds af. Er hoeft helemaal geen jojo-effect op te treden. Je moet a) rustig opbouwen na het lijnen (en dan bedoel ik echt heel rustig: wekenlang een klein beetje meer eten per dag en b) in beweging blijven.

Het voedingscentrum beweert dat je 2000 kcals mag per dag als vrouw. Dat slaat nergens op, de ene vrouw is de andere niet. Ik ben matig actief en heb (nog steeds) een relatief hoog vetpercentage. Ik kan maar 1600-1700 kcals eten zonder aan te komen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:32:47 #131
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39351230
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:58 schreef cinnamongirl het volgende:

Het voedingscentrum beweert dat je 2000 kcals mag per dag als vrouw. Dat slaat nergens op, de ene vrouw is de andere niet. Ik ben matig actief en heb (nog steeds) een relatief hoog vetpercentage. Ik kan maar 1600-1700 kcals eten zonder aan te komen.
eens!
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_39351703
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:20 schreef Sanne_ het volgende:

[..]

een tekort aan vitamines zal het niet zijn, mijn lunch bestond die dag gewoon uit veel fruit en ja dat zijn niet zoveel caloriën en soms heb ik wel es een licht gevoel in mijn hoofd dan neem ik gewoon wat lekkers
Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).

Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.

Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:12:49 #133
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39352389
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je hebt meer vitamines en mineralen nodig dan vitamine C en met fruit krijg je niet alles binnen (neem dat maar van me aan, want ik eet heel veel groente en fruit maar als ik mijn voeding invoer in de eetmeter heb ik wel degelijk tekorten op sommige vitaminen en mineralen, omdat ik namelijk bepaalde voedingsgroepen niet kan eten ivm allergieen).

Sowieso als ik hier mensen zie schrijven dat ze nu meer fruit en groente eten dan eerst, vraag ik me ernstig af of die mensen alleen leefden op pizza en chips of zo. Ik vind dit al megaweinig groente en fruit dus.

Maar goed, ik zal me er verder niet mee bemoeien. Als jullie de 'expert' Sonja Bakker op haar woord willen geloven, dan mag dat, het is een vrij land. Je kunt immers beter een boek volgen van iemand die je niet kent, dan dat je zelf nadenkt.
Mijn advies aan jou om straks niet dood te gaan aan een hartaanval oid.. blijf weg uit deze topic en reageer niet meer als je het allemaal beter weet. Haal je neus op en ga een andere topic lopen verstieren. Lijkt me een stuk zinvoller voor je
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:14:02 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39352424
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:49 schreef Maeghan het volgende:
Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.
En verder vrat ik de hele dag door koekjes. Hoe denk je dat ik 13 kilo in 6-8 maanden aangekomen ben! Niet door groente te eten!
There you have it, wilde je dat nou echt zo graag zwart op wit zien? Lezen dat ik idd een ontieglijk slecht eetpatroon had... En nu? Ga je nu met je vingertje wijzen: 'Zij at heel verkeerd en is daardoor te dik'
Well, duh...
quote:
Lees nou gewoon eens!! Ik denk ook zelf na, ik heb er alleen moeite mee om voor mezelf een gevarieerd menu in elkaar te zetten. Dat ben ik na een aantal jaar flink ontwend. Hell, ik heb het nog nooit gedaan sinds ik op mezelf woon. De eerste keer weer aardappels, vlees, groente was na een half jaar op mezelf of zo. Ik ben veel meer van de eenpansgerechten en pasta's enzo.

En dus gebruik ik Sonja Bakker als opstapje naar een gezonder eetpatroon.

Dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt is fijn, helaas heb ik dat niet... Ik ben niet voor niets veel te zwaar.

En nou lijkt het me idd wel weer klaar. Zoals gezegd in het vorige topic. Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen mbt het volgen van het Sonja Bakker dieet. Als je een discussie wil over de zin of onzin van zulk soort dieten kan je een eigen topic openen.
quote:
dit topic is specifiek voor het sonja bakker dieet, als je een discussie (de zovéélste ) wilt houden over hoe je het beter kan doen, moet je een eigen topic openen
pi_39352836
Mee eens meiden!...Ik eet nu veel gezonder dan ik hiervoor at, ik at met name veel 'verborgen' kcals.
Ik word me door dit dieet veel bewuster van wat ik in mijn mond stop.
Ik ben heus niet zo'n sufferdje die zich strikt aan het boekje houdt en verder niet nadenkt. Ik geef er mijn eigen draai aan: als ik actiever ben dan normaal of me draaierig voel, eet ik wat extra's.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 29 juni 2006 @ 13:45:45 #136
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39353433
Hoi

Ik kom me bij jullie aansluiten Vanaf maandag a.s. ga ik ook Sonja Bakkeren Heb zaterdag van mijn moeder het boekje gekregen, maar deze week was wel heel ongelukkig om te beginnen, dus begin ik maandag.

Wel maandagavond nog uit eten, maar goed, overdag vast beginnen dan dus
pi_39353583
Net 1boterham met kipfilet op een 1boterham met gekookt ei en een glas melk,jammie!
Ik ben in de de 3e week en het gaat steeds beter (zal vast nog wel eens een dipje komen) voor mij is dat echt heel wat na al die lijn pogingen die ik gedaan heb,waarschijnlijk omdat ik er me nu ook echt goed bij voel!
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden
01-08-2008
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:54:31 #138
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39353699
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Hebben jullie dat trouwens ook,dat je nu echt kan genieten van je eten dan wanneer je zomaar kwakeloos vanalles in je mond stopt? Nooit geweten dat ik aardappels met groenet en en vlees zo lekker zou kunnen vinden
* Mickeys meldt zich
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:02:45 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39353954
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Pure-Poison het volgende:
*meldt idd!

Ik heb net tot mijn eigen stomme verbazing zelfs zitten genieten van mijn kopje cup-a-soup Kip.
Ik hou namelijk helemaal niet zo van heldere soepen (bouillon lijkt mijn keel dicht te knijpen) en de geur van kippesoep deed me altijd gruwelen. Zo zie je maar dat sommige jeugdtrauma's best doorbroken kunnen worden!

Yoni!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:45:55 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39361982
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:37 schreef Mickeys het volgende:

[..]

En wat heb je dan voor ontbijt genomen?
Alleen de voorgeschreven appel. Op m'n werk hadden ze alleen volle melk in de koelkast staan .

Niet eerlijk: het weekeinde mag ik 2 pistoletjes, elke dag 1 en mijn vriend mag er gewoon elke dag twee van Sonja .
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:35:49 #141
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39363297
ik heb vandaag bij de koolsalade (donderdag week drie) lekker een gebakken aardappeltje van me papa gepikt en een stukje hamburger (KLEIN stukje)
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:37:18 #142
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39363340
hee maar even vraagje
hoe lang en hoe zwaar zijn we hier?
ik ben 1.74m en weeg nu 80kg ik ben voor het sonja bakker dieet op eigen kracht al 13 kg afgevallen, was veel aangekomen omdat ik een antidepressiva medicijn gebruikte.. (3 jaar bij elkaar)
maar nu heb ik de spirit terug ben ik van de pillen af en bereid er helemaal voor te gaan om over 6 weekjes "slank" in bikini op het hete strand van Griekenland te liggen
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:40:59 #143
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39363438
oh en HOI YONI
join ons afvalkliekje hahahahah
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:49:35 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39363695
Ik ben 1,72 en veel te zwaar. Hoe zwaar ik ben vertel ik nog even niet. Die hou ik nog heel even voor mezelf. Maar hou het er maar op dat er minstens 20 vanaf moeten.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 29 juni 2006 @ 18:53:08 #145
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39363802
<dappermodus>
Ik ben 1.65 en woog de laatste keer dat ik op de weegschaal stond 92kg.
</dappermodus>

Die laatste keer was wel al een tijdje terug (eind mei), de batterij van mijn weegschaal is nu leeg Van het weekend effies een nieuwe halen en dan maandag met frisse moed beginnen dus.
Ik heb vandaag wel een beetje heel erg last van een recalcitrant "nu mag het nog!" gevoel en heb ijs gekocht. Ik moet er van mezelf wel het hele weekend mee doen
pi_39366477
Ik heb vanavond mijn eigen draai aan het eten gegeven:
Ik heb de aardappels in kleine blokjes gesneden en in de magnetron gekookt, ik heb de prei in kleine ringetjes geroerbakt met veel knoflook, en dit mengsel heb ik in een ovenschaaltje gedaan met de in kleine stukjes gesneden vis erdoor...peper erbij en 10 mins in de oven....echt heerlijk!
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:28 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39366628
Klinkt goed! Die ga ik onthouden.
Hier ging het op de traditionele manier, ook lekker, hoewel ik na 2 ons die prei wel zat was. Die ben ik dus echt gewend met ham-en-kaas-saus. Ff ontwennen dus.
pi_39366780
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt goed! Die ga ik onthouden.
Hier ging het op de traditionele manier, ook lekker, hoewel ik na 2 ons die prei wel zat was. Die ben ik dus echt gewend met ham-en-kaas-saus. Ff ontwennen dus.
Ik weet 't! Ik vind het ook op de traditionele manier best te pruimen, maar ik mis soms wel wat pittigheid. Maar goed, rode pepertjes en knoflook mogen altijd natuurlijk. Ik mis eigenlijk vooral ook de kaas! Volvette, op brood, als geraspte kaas over de ovenschotel, de creme fraiche....de roomkaas etc.etc.
pi_39367586
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Niet dagelijks pizza en al helemaal niet dagelijks chips maar wel heel anders dan nu. Meestal van die pakken Knor Wereldgerechten enzo. En daar zat toch beduidend minder groente in.
En verder vrat ik de hele dag door koekjes. Hoe denk je dat ik 13 kilo in 6-8 maanden aangekomen ben! Niet door groente te eten!
There you have it, wilde je dat nou echt zo graag zwart op wit zien? Lezen dat ik idd een ontieglijk slecht eetpatroon had... En nu? Ga je nu met je vingertje wijzen: 'Zij at heel verkeerd en is daardoor te dik'
Well, duh...
Daar ging het trouwens absoluut niet om. Ik ben zelf ook niet dun, zit niet zomaar in het dieettopic. Ik snap ook wel dat mensen niet dik worden omdat ze perfect eten en veel sporten, daar ben ik tenslotte zelf ook niet mee aangekomen. Alleen ik denk dan, ga eerst normaal eten voor je streng gaat lijnen, dat is alles wat ik ermee wilde zeggen. En ja, eerlijkgezegd ben ik ook wel verbaasd dat mensen blijkbaar zo slecht eten dat ze een klein hapje uit een streng dieet een grote gezonde maaltijd vinden. En dat zeg ik niet om je af te zeiken of schuldig te laten voelen, maar omdat ik het oprecht heel bizar vind dat je zo kunt leven. Ik heb altijd te veel gegeten, maar nooit echt ongezond. Ik voel me al niet lekker als ik twee dagen geen fatsoenlijke warme maaltijd eet en ik kan het me dus echt niet voorstellen en ik zou ook werkelijkwaar tegen de vlakte gaan als ik moest leven op zo weinig eten. Als ik ga sporten moet ik tussen de les door al eten omdat ik licht in m'n hoofd word, laat staan dat ik een uur moest sporten op een bakje optimel en een appel of zo.

Dat gaat verder niet om een discussie over het dieet op zich, het bezwaar wat ik heb is dat mensen doen alsof dit 'gewoon normaal eten' is, terwijl het een (m.i. zeer streng) dieet is. Het is volgens de website dan ook de "Sonja Bakker dieetmethode", en niet de "Sonja Bakker volwaardige maaltijdplanning" of iets dergelijks.

Dat is écht het laatste wat ik erover zeg hoor, alleen ik wou niet dat je de indruk had dat ik hier zit als een of andere betweterige fitnessfanaat die dikke mensen graag afzeikt oid, want dat is zeker niet zo.

Overigens, voor wat betreft het in elkaar draaien van een gezond menu, misschien heb je wat aan de recepten van het voedingscentrum, voor als je gestopt bent met Sonja Bakker. Isabeau gebruikt die recepten voor als de inspiratie op is voor het koken, en die was er heel tevreden over.
pi_39368579
Het is ook absoluut een vrij streng dieet, (maar wel veelzijdig, dat missen de meeste andere diëten) dat ontken ik niet, echter het is een 9 wekenregime. Hierna is het dus de bedoeling dat je langzaamaan steeds wat meer gaat eten totdat je een 'normaal' aantal kcals binnenkrijgt. Doordat je dat geleidelijk doet, komen de verloren kilo's er als het goed is niet meer bij.
Ik ben dus ook zeker van niet van plan om 'voor altijd' maar 1100-1200 kcals per dag binnen te krijgen. Dat is ook niet reeel lijkt me.
Toch denk ik dat ik hiervan echt zal leren en na die 9 weken blijf uitkijken met vette dingen en teveel eten. En als het verkeerd dreigt te gaan, kan ik weer even een paar dagen 'Sonja Bakkeren' (vreselijke term trouwens).
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:27:48 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39369663
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:43 schreef Maeghan het volgende:
Dat is écht het laatste wat ik erover zeg hoor, alleen ik wou niet dat je de indruk had dat ik hier zit als een of andere betweterige fitnessfanaat die dikke mensen graag afzeikt oid, want dat is zeker niet zo.
Die indruk had ik wel een beetje.
quote:
Overigens, voor wat betreft het in elkaar draaien van een gezond menu, misschien heb je wat aan de recepten van het voedingscentrum, voor als je gestopt bent met Sonja Bakker. Isabeau gebruikt die recepten voor als de inspiratie op is voor het koken, en die was er heel tevreden over.
Ik weet idd dat dit vrij streng en rigoreus is maar ik voel me eerlijk gezegd beter dan ik in tijden gedaan heb. En als het me op deze manier lukt, dan liever op deze manier, dan niet...
Maar bedankt voor de tip, die ga ik ook zeker onthouden.
pi_39369871
Ja, als dit voor jou werkt om de boel op orde te krijgen moet je het niet nalaten.
Hihi, ik heb vijf jaar niet gesport en daarvoor nog drie jaar heel weinig, ben in 6 jaar tijd 30 kilo aangekomen en ik heb een BMI van 33+ gehad (inmiddelds 29,5). Was ik maar een betweterige fitnessfanaat, dan was ik nu tenminste lekker slank
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:38:37 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39370104
Aangezien mijn vriend en ik noch vis, noch prei-liefhebbers zijn, hebben ook wij een avondeten aangepast.

Gebleven is de kabeljauwfilet.

Erbij:
- 400 gr roerbakgroenten
- De aardappelen vervangen voor rijst
- 1 doosje tomatensaus met knoflook van heinz (23 kcal per 100 ml, inhoud 250 ml)

Groente roerbakken in 4 minuutjes, saus erbij verwaren en tot slot 5 minuten de in dunne plakjes gesneden kabeljauw meewarmen. Dit op de rijst dumpen en je hebt een prima slanke maaltijd .
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:31:37 #154
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39372159
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:43 schreef Maeghan het volgende:

[..]

-knip-
Misschien zou het boek van Sonja Bakker toch eens moeten bekijken. Het is gebasseerd op de adviesen van het voedingcentrum. Ik heb ooit eens zo'n 500 callorieen pak gekocht voor 5 dagen. Na dag 2 ging ik al onderuit en ik was er totaal niet over te spreken. Sonja Bakker combineert het. 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Er zijn maar weinig dagen dat je daar niet aan komt. Ook elke dag een melkproduct en de nodige vetten en vlees die je zo broodnodig hebt. Ik denk echt dat je een verkeerde voorstelling hebt.

Ik eet nu gezonder en gevarieerder door dit van Sonja te doen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:37:04 #155
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39372362
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aangezien mijn vriend en ik noch vis, noch prei-liefhebbers zijn, hebben ook wij een avondeten aangepast.

Gebleven is de kabeljauwfilet.

Erbij:
- 400 gr roerbakgroenten
- De aardappelen vervangen voor rijst
- 1 doosje tomatensaus met knoflook van heinz (23 kcal per 100 ml, inhoud 250 ml)

Groente roerbakken in 4 minuutjes, saus erbij verwaren en tot slot 5 minuten de in dunne plakjes gesneden kabeljauw meewarmen. Dit op de rijst dumpen en je hebt een prima slanke maaltijd .
Waarom ben je eigenlijk begonnen aan Sonja Bakker? Ik zie dat je heel vaak de dingen anders invult dan dat er eigenlijk in het boek staat. Natuurlijk kan het als leidraad dienen, maar ik lust ook geen vis en heb het nu toch 2 keer gegeten. Ook de yoghurt zonder iets erin vind ik een crime maar ik hou me er wel aan. Ik wil immers het doel halen wat ik voor ogen heb. in ieder geval naar de 60 kg (met een lengte van 1.61) en ben inmiddels goed op weg met nu 64,9. terwijl ik gestart was op 65,7. Het hoeft er bij mij niet mega vanaf te vliegen, als het er maar af gaat.

voor wie het nog niet wist, sporten is voor mij geen optie (niet zichtbaar invalide)
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:44:36 #156
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39372635
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:37 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Waarom ben je eigenlijk begonnen aan Sonja Bakker? Ik zie dat je heel vaak de dingen anders invult dan dat er eigenlijk in het boek staat.
Voor de derde en laatste keer...: ik vervang dingen uit het lijstje waaruit ik ze mag vervangen. Ok, dit avondeten toevallig nu niet, maar ik heb de vis behouden, heb de groente behouden en je mág aardappelen gewoon wisselen voor rijst en heb deze op de gram nauwkeurig afgewogen. Ik zie het probleem niet. Het is niet zo dat ik kibbelingen (gefrituurd!) heb verwisseld voor de kabeljauw ofzo, dan had je een punt gehad. Ik heb geen roomsaus over het gerecht gegooid en voor de rest heb ik me vandaag ook éxact aan 't programma gehouden. Ook de optimel had ik genomen als ik die in huis had gehad, maar die had ik niet en ik heb als ik om 08.45 moet werken, geen tijd meer om het te halen.

En als er als ontbijt staat: yoghurt en een appel, wat is dan in vredesnaam het bezwaar om m'n appel door de yoghurt te snipperen . En ja, ik heb een keer welgeteld 4 aardbeien door m'n yoghurt gedaan terwijl dat niet mocht, foei foei, 4 aardbeien, dat zijn misschien toch wel 15 hele calorien . Sonja zegt zelf dat je extra fruit mag nemen en extra groenten.

Oja, de witlof die ik tot stamppot heb gemaakt, nou dat is dus gewoon een kwestie van de aardappels prakken en de witlof niet heel laten, maar kapot snijden. Lijkt me niet dat dat een calorietoename inhoudt.
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:47:57 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39372777
En sorry hoor, als Sonja zegt karnemelk en ik heb optimel in huis, of andersom, dan ga ik niet als een kip zonder kop naar de winkel rennen om karnemelk te halen. Ik heb wel wat beters te doen. Ik denk dat mevrouw Bakker die lijstjes voor in het boek met producten waartussen je kan wisselen, er heus niet voor niets in heeft gezet, met voorbeelden en al.

Oja, eergisteren mocht ik een appel.. die bleek ontzettend melig. Moet ik dan die smerige appel maar opeten omdat Sonja het zegt? Of mag ik zelf wel nadenken en concluderen dat aarbeien ook fruit zijn en ik dus de appel kan vervangen voor de aardbeien?

[ Bericht 27% gewijzigd door XcUZ_Me op 29-06-2006 22:56:39 ]
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:57:12 #158
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39373164
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
En sorry hoor, als Sonja zegt karnemelk en ik heb optimel in huis, of andersom, dan ga ik niet als een kip zonder kop naar de winkel rennen om karnemelk te halen. Ik heb wel wat beters te doen. Ik denk dat mevrouw Bakker die lijstjes voor in het boek met producten waartussen je kan wisselen, er heus niet voor niets in heeft gezet, met voorbeelden en al.

Oja, eergisteren mocht ik een appel.. die bleek ontzettend melig. Moet ik dan die smerige appel maar opeten omdat Sonja het zegt? Of mag ik zelf wel nadenken en concluderen dat aarbeien ook fruit zijn en ik dus de appel kan vervangen voor de aardbeien?
u go girl
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:59:54 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39373283
We hebben het al moeilijk zat met mensen die ons bekritiseren, zullen we elkaar dan gewoon z'n eigen gang laten gaan?

Idd is het menu een leidraad en kan je vervangen. Ik zou het ook niet te vaak doen want niet alleen per dag is alles uitgebalanceerd maar ook per dag, maar verder...

Live and let live... ook voor degenen die het net ietsje anders doet dan jij.
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:04:54 #160
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39373489
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:59 schreef Brighteyes het volgende:

Idd is het menu een leidraad en kan je vervangen. Ik zou het ook niet te vaak doen want niet alleen per dag is alles uitgebalanceerd maar ook per dag, maar verder...
Ik hou me er dan ook doorgaans keurig aan. Voor morgen staan er 3 crackers op het program. Hoe zeer ik crackers ook haat en happen lucht vind, ik heb ze wél gehaald en zal ze eten ook.

Sterker nog: vanavond hebben we de boodschappen voor het hele weekeinde gehaald en er zal niets voor iets anders worden vervangen. Hooguit de sinaasappel voor een appel, maar that's it.

Sorry Be, maar ik werd gewoon een beetje chaggo van het gevoel dat ik verplicht was om SB's dieet op de letter nauwkeurig te volgen, terwijl SB nota bene zélf suggesties aandraagt voor hoe het ook kan.

En nou ga ik naar bed, ik mis m'n avondtussendoortje .
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:12:58 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39373808
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sorry Be, maar ik werd gewoon een beetje chaggo van het gevoel dat ik verplicht was om SB's dieet op de letter nauwkeurig te volgen, terwijl SB nota bene zélf suggesties aandraagt voor hoe het ook kan.
Natuurlijk! Klaar dan toch! Jouw dieet, jouw invulling!
Er zijn er hier die het ook iets aanvullen bovenop wat het boekje voorschrijft.

Ik heb dus bijvoorbeeld vanavond wél een liga genomen als tussendoortje. Ik redde het niet zonder en ik had even geen zin in een appel. Puh!
Dat is trouwens voor het eerst dat ik iets extra's genomen heb. Dus ook dat moet kunnen vond ik.

En nu ga ik mijn maaltje voor morgen bij elkaar sprokkelen en slapen.
pi_39374256
Ik verrander ook wel dingen hoor.Vanavond stond de koolsalade met kip of het menu,ik heb daar m'n eigen draai aan gegeven.Als er sávonds staat een plak ontbijt koek maar ik heb zin in iets zoets dan pak ik een rijstwafel met halva jam.Ik doe dit alleen dus haal ook niet heel veel verschillende vleeswaar in huis zodat ik ovealr een half ons van kan gaan weg gooien.Dus als er de ene dag kipfilet staat en de andere dag rundvlees kunnen het ook wel eens 2dagen kipfilet worden.De witlof word hier ook rauw gegeten en ipv halvolle melk pak ik magere omdat ik dat altijd al doe.Ik denk dat dat totaal geen probleem is,het menu is gewoon een hele goede leidraad maar als ik heel erg trek heb in spinazie en er staat andijvie op het menu pak ik toch echt spinazie!

Wat ik trouwens ook doe omdat ik erg gewend ben op voor het slapen nog wat te snacken (hoe gigantisch slecht ook) is nu voordat ik ga slapen nog een paar aardbeien of een appel ofzo.Weet niet of het heel slecht is maar ik MOET gewoon iets in m'n maag hebben voordat ik ga slapen!

Ik ben trouwens 1.75cm...hoeveel ik weeg zeg ik nu niet maar wel dat ik 35 (!) kilo wil afvallen en daar heb ik mezelf een jaar voor gegeven,redelijk toch?!
01-08-2008
  vrijdag 30 juni 2006 @ 06:58:19 #163
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39380464
Nog even.. op blz 10 staat dat je het avondeten pas NA de 5e week kan veranderen.. En als je appel niet lekker is dan neem je aardbeien oid. maar er staat mijn inziens dat je het avondeten moet laten de eerste 5 weken zoals het bedoeld is.. Sorry als ik daar over val maar daar doelde ik dus op
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:09:44 #164
105850 Fuente
mamamuts
pi_39380868
Mickeys ik heb begrepen dat ze daarmee bedoelt dat je die gerechten achterin mag gebruiken na de 5e week, als de ingredienten wat overeen komen.
Voor zover ik begrijp mag je rijst en aardappels wisselen en groeten ook, behalve als er kool-dingen op het lijstje staan want die staan er met een reden.
Ook op dat forum met al die vragen aan SB staat dat.

Ik moet zeggen dat ik amper iets verwissel. Gister heb ik wel gewisseld, ik deed gisteren de zaterdag, dan mocht ik 's avonds 3 toastjes met kaas, daarvoor in de plaats heb ik bij mijn pistolet een extra boterham met kaas genomen.
Verder wissel ik eigenlijk niet.

Nog even een vraag over dat preigerecht (die hebben wij nu morgen). Doe je dat met de aardappeltjes in de oven? Of alleen de vis en de prei?
En zou je ipv kabeljauw ook tilapiafilet mogen gebruiken? Die hebben we namelijk nog in de vriezer liggen
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:49:21 #165
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39381488
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 06:58 schreef Mickeys het volgende:
Nog even.. op blz 10 staat dat je het avondeten pas NA de 5e week kan veranderen.. En als je appel niet lekker is dan neem je aardbeien oid. maar er staat mijn inziens dat je het avondeten moet laten de eerste 5 weken zoals het bedoeld is.. Sorry als ik daar over val maar daar doelde ik dus op
En dat heb ik dus ook gedaan. Maandagavond heb ik de bloemkool voor broccoli vervangen, volgens mij bijna hetzelfde product, die twee zitten heel dicht bij elkaar en gisteravond heb ik de prei vervangen voor een zak roerbakgroenten en heb ik er wat magere tomatensaus bijgedaan. Dat was het. Dus volgens mij valt het allemaal nog wel mee met de aanpassingen die ik heb gedaan.

Zo. En nu ben ik er klaar mee, ga ik weer ff een half uurtje ploeteren op de crosstrainer en daarna lekker aan m'n bakje yoghurt met een schep Kellogs
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:00:21 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39381706
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]
bakje yoghurt met een schep Kellogs
Ik mocht er drie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:01:40 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39381723
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 06:58 schreef Mickeys het volgende:
Ja, maar dan nog. Je klonk zo bozig, zo van 'Foei! Je doet het niet goed.' Terwijl er toch verder niks aan de hand is. Ja, als ze hier zou komen klagen dat ze niks af valt dan zou je nog eens een keer een opmerking kunnen maken over mss iets strikter er aan houden, maar verder...
Beter je energie in je eigen dieet stoppen dat op te letten of anderen het wel goed doen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:02:32 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39381737
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:00 schreef Duvel het volgende:
Ik mocht er drie!
Allemaal mietjes die mannen!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:28:28 #169
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39382213
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Allemaal mietjes die mannen!
Hij mag dit weekeinde ook nog eens twee pistoletjes meer dan ik mag .

Welk een leed! Wij moeten menstrueren, kinderen baren, en dan mogen ze ook nog eens een pistoletje extra én scheppen Kellogs .

Maar goed, ik heb inmiddels weer 400 caloriën lopen verbranden op de crosstrainer en ik zweet me nu compleet van de stoel af .

Eerst die fles water leeg en dan yoghurt!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:32:21 #170
144015 pretvlek
Vlekkenkampioen!
pi_39382304
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:31 schreef Mickeys het volgende:

Het is gebasseerd op de adviesen van het voedingcentrum.
Daar denkt het voedingscentrum zelf anders over:
quote:
Een goed vermageringsdieet is volgens het Voedingscentrum een energiebeperkt dieet waarbij gegeten wordt volgens de Schijf van Vijf. Dit lukt niet helemaal met de Methode Sonja Bakker. Zo bevatten de menuvoorschriften bijvoorbeeld te weinig brood en zijn er dagen met minder zuivel of fruit dan in de Schijf van Vijf worden aangeraden.
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:31 schreef Mickeys het volgende:
Ik eet nu gezonder en gevarieerder door dit van Sonja te doen.
Dat is natuurlijk een goede zaak, maar dat zegt meer over jouw oude eetgewoontes dan over dit dieet.
I hope your out there listening
To every word i said
Cause there cum stains on the pillow
where you once laid your head
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:35:07 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39382386
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:32 schreef pretvlek het volgende:
Daar denkt het voedingscentrum zelf anders over:
En wie eet er normaal gesproken keurig volgens de Schijf van Vijf? Ik kom daar niet aan hoor! Bij lange na niet!

Maar goed, ik vind dat stukje van het voedingscentrum niet vreselijk negatief over dit dieet. Niet zoals sommigen hier in dit topic.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:53:07 #172
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39382813
De schijf van 5:
Eet gevarieerd, niet te veel, gebruik minder verzadigd vet, eet volop groente, fruit en brood en ga veilig met voedsel om.

Gevarieerd is het in mijn ogen.

Niet te veel is het ook en het is voor mij voldoende om de dag door te komen,

minder verzadigd vet, dat komt er ook heel goed in naar voren.

eet volop groente, fruit en brood. mijn inziens ook zat. meer in ieder geval dan wat een doorsnee gezin eet. fruit komt lang niet bij iedereen aan bod en in dit dieet vind ik van wel. brood.. tja. mijn inziens is ontbijtkoek ook iets wat met vezels te maken heeft van brood, maar ik kan mij vergissen

en ga veilig met voedsel om. ik weet niet wat ze daar mee bedoelen, maar ik berg mijn eten netjes op, laat het niet onbeheerd achter, mishandel het niet. snij geen groente op de plank waar ik net de kip op heb gedaan... Geen idee dus.
pi_39383292
Per dag is de schijf van 5 ook best moeilijk.
Sonja Bakker bekijkt dat (naar mijn mening) wat meer per week.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:30:05 #174
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39383901
Toch nieuwsgierig geworden na jullie weegresultaten heb ik me vanmorgen ook gewogen:

1,5 kilo kwijt, en dat in mn ongesteldheidsweek

Ik hou van Sonja

Dit geeft toch echt wel moed, en ik ben nog steeds verbaasd dat het me zo goed afgaat, gisteren zelfs nauwelijks honger voor het eten gehad.
Gependeld
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:30:12 #175
144015 pretvlek
Vlekkenkampioen!
pi_39383908
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:53 schreef Mickeys het volgende:

[knip]

Geen idee dus.
Wat snap je hier niet aan?
quote:
Zo bevatten de menuvoorschriften bijvoorbeeld te weinig brood en zijn er dagen met minder zuivel of fruit dan in de Schijf van Vijf worden aangeraden.
Prima dat jij een eigen opvatting hebt over wat goed eten is, moet je helemaal zelf weten.
Maar ga hier niet lopen strooien met 'het voedingscentrum' als die duidelijk zeggen wat er mis is met dat dieet.

En je weet het notabene zèlf ook.
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:32 schreef Mickeys het volgende:

753

advies voedingscentrum:
[..]

To every word i said
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:34:28 #176
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39384047
Fuente, volgens mij mag je witte vis gewoon vervangen door andere witte vis hoor (ik zou het we hebben gedaan).
Alleen vette vis zoals haring enzo mag niet.
Gependeld
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:55:18 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39384740
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:30 schreef pretvlek het volgende:

[..]

[..]

Prima dat jij een eigen opvatting hebt over wat goed eten is, moet je helemaal zelf weten.
Maar ga hier niet lopen strooien met 'het voedingscentrum' als die duidelijk zeggen wat er mis is met dat dieet.

[..]
Gaan we weer... Zitten jullie in een ploegendienst of zo.
quote:
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:01:29 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39384959
Ik heb nu voor het eerst deze week echt trek... Gesport vanochtend, toen de yoghurt met welgeteld 1 miezerig schepje flakes en nu rammelt m'n maag... Maar ik moet nog een uur wachten op m'n fruit .

Ga maar ff kopje koffie zetten... Ja, max 3 koppen per dag, ik weet het.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:04:10 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39385052
Hoezo nog een uur wachten op je fruit dan? Lunch je normaal gesproken zo laat dan?
Hier op mijn werk lunchen we om 12.30 dus ik ontbijt meestal om 09.00, dan tussendoortje om 11.00 en lunch om 12.30 hoewel ik het nog wel eens een beetje uit stel richting 13.00.
Middag tussendoortje doe ik dan zo rond 15.00 en dan eten rond half 7.
pi_39385070
Ik hou vol, ben nu al 1,5 kilo kwijt! Dat voelt lekkerder dan lekkere trek vervelend is.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:14:19 #181
144015 pretvlek
Vlekkenkampioen!
pi_39385427
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Gaan we weer... Zitten jullie in een ploegendienst of zo.
[..]
Maak je niet dik ( ), ik heb helemaal niet de intentie om de discussie over hoe het beter moet aan te gaan. Dat heeft bij dit soort bijna sektarische topics helemaal geen zin.
Maar Mickeys verkondigt steeds dat SB 'gebasseerd' ( ) is op het voedingscentrum, en ik bewijs dat dat niet zo is.
To every word i said
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:14:37 #182
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39385444
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:30 schreef pretvlek het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze met de de schijf veilig.. daar kan je nergens iets duidelijks over terugvinden
quote:
[..]

Je knipt en plakt stukken uit de tekst die je daarmee uit het verband haalt. No comment
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:17:49 #183
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39385557
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:14 schreef pretvlek het volgende:

[..]

Maak je niet dik ( ), ik heb helemaal niet de intentie om de discussie over hoe het beter moet aan te gaan. Dat heeft bij dit soort bijna sektarische topics helemaal geen zin.
Maar Mickeys verkondigt steeds dat SB 'gebasseerd' ( ) is op het voedingscentrum, en ik bewijs dat dat niet zo is.
Als je het stukje leest op de site waar jij naar linkt, spreken ze zichzelf ineens tegen.. Maar I rest my case. Have fun.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:37:47 #184
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39386254
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
Hoezo nog een uur wachten op je fruit dan? Lunch je normaal gesproken zo laat dan?
Hier op mijn werk lunchen we om 12.30 dus ik ontbijt meestal om 09.00, dan tussendoortje om 11.00 en lunch om 12.30 hoewel ik het nog wel eens een beetje uit stel richting 13.00.
Middag tussendoortje doe ik dan zo rond 15.00 en dan eten rond half 7.
Ik ontbijt meestal rond 10.00 (sta doorgaans tussen 08.30 en 09.00 op, ff bakje koffie/thee en dan half uur sporten, uitzweten en dan eten), Tussendoortje om 12.00, lunch om 14.00, 2e tussendoortje om 16.00 en dan avondeten rond 19.00...

Ben met mn scriptie bezig, dus heb nog geen baan waar ik vroeg voor op moet (ja, 1 dag in de week een bijbaantje).
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:11:44 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39387464
Ik zit me al helemaal te verheugen op mijn crackertje met halva-jam zometeen.
Die andere 2 zijn ook wel lekker, maar deze nog een beetje extra.
Dat is ook zoiets achterlijks idd, ik heet/at bijna nooit jam. In een poging gezond te doen belegde ik mijn brood meestal met kipfilet of rookvlees of smeerkaas. Doodsaai natuurlijk.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:27:09 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39387972
Geniet er maar van Bé, ik ga aan de appel .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:30:29 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39388087
Ik heb die drie (inmiddels slappe) crackers op, en er kunnen er nog wel zes bij. Tot overmaat van ramp gaat een collega tegenover me uitgebreid m&m's zitten eten...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:32:48 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39388170
Die crackers uiteraard niet belegd meenemen, dat is echt goor!

Ik heb nog 2 echt knapperige crackers over!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:45:48 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39388585
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef Brighteyes het volgende:
Die crackers uiteraard niet belegd meenemen, dat is echt goor!
Ja, dat is nuttig voor de volgende keer.
quote:
Ik heb nog 2 echt knapperige crackers over!
Eet smakelijk!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:48:26 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39388674
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:30 schreef Duvel het volgende:
Ik heb die drie (inmiddels slappe) crackers op, en er kunnen er nog wel zes bij. Tot overmaat van ramp gaat een collega tegenover me uitgebreid m&m's zitten eten...
Dan haal je nog wat fruit, als je nog echt veel trek hebt .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 13:12:54 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39389448
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dan haal je nog wat fruit, als je nog echt veel trek hebt .
Nee, ik red het wel, mag nog een stuk ontbijtkoek tussendoor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39390434
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nu voor het eerst deze week echt trek... Gesport vanochtend, toen de yoghurt met welgeteld 1 miezerig schepje flakes en nu rammelt m'n maag... Maar ik moet nog een uur wachten op m'n fruit .

Ga maar ff kopje koffie zetten... Ja, max 3 koppen per dag, ik weet het.
Dat komt natuurlijk ook omdat je sport. Je verbrand dan ook calorieën.
Neem gewoon een extra stuk fruit (mag gerust), of voordat je gaat sporten een banaan.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 13:59:33 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39390998
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:41 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat komt natuurlijk ook omdat je sport. Je verbrand dan ook calorieën.
Neem gewoon een extra stuk fruit (mag gerust), of voordat je gaat sporten een banaan.
Het gaat nu wel weer en ik mag zo mijn overheerlijke crackers ( ), maar misschien dat ik vanmiddag inderdaad een plakje ontbijtkoek extra neem.

Ik sport in principe 6 dagen per week, met één rustdag. Ik ga dan 25 a 30 minuten tekeer op de crosstrainer en verbrand daarmee gemiddeld 400 cal. (Althans, volgens het schermpje, dus ik neem het maar met een korreltje zout)
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:57:07 #194
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39392698
Pff, ik heb het zwaar vandaag . Die crackers... ik vind het niks . Heb ze net een half uurtje op en ik heb alweer trek .

Dit is niet mijn dag geloof ik!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:20:37 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39394981
Ik heb net ook voor het eerst deze week iets extra's genomen. Een appel. Alleen krijg ik hem niet op.
Maar ik had nog honger na mijn tussendoortje. Komt wrsch ook omdat ik vrij ben op vrijdagmiddag en dus niet word afgeleid door mijn werk.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:23:00 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39395071
Ik ben net ff de stad ingegaan voor een cadeautje, dapper alle softijsjes en ander lekkers weten te trotseren.

Net thuisgekomen rammelde m'n maag echt te erg, dus heb ik ipv de ontbijtkoek een liga genomen zoals Sonja zegt dat dat mag. Het vult net ff iets meer dan een plakje ontbijtkoek voor mij .

Nu maar weer aan het water .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:25:17 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39395138

Net op een verjaard de schaal met slagroomsoesjes weten te negeren.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:26:35 #198
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39395196
Ontbijtkoek vind ik zelf wel veel meer vullen dan zo'n ligaatje.

Ik kan me al ZO verheugen op de macaroni vanavond
Wat iemand hier ook al poste; alle avondeten heb je zin in en vind je lekker en eet je met veel meer smaak!!
Gependeld
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:28:22 #199
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39395265
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef Brighteyes het volgende:

Net op een verjaard de schaal met slagroomsoesjes weten te negeren.
Heel goed .

Ik geniet ook veel meer van het avondeten inderdaad . Leuk is dat! Normaal schoof ik het gedachteloos voor de tv naar binnen en nu geniet ik van elk hapje .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:29:50 #200
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39395317
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:26 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ontbijtkoek vind ik zelf wel veel meer vullen dan zo'n ligaatje.
Voor mij dus echt niet he . Heel persoonlijk dus.

Maar het kan er ook aan liggen dat ik wel een erg klein pakje volkoren ontbijtkoek heb gekocht . Die van het bekende merk (kom er ff niet op) is veel hoger en breder dan die ik heb.
pi_39395432
Ik word ook veel creatiever. Ik roerbak het, of maak er ovenschotels van, ik varieer met kruiden etc.
En ook ik ben me bewuster van wat ik naar binnen schuif, en het smaakt ook veel beter.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:42:41 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39395771
Ik heb bij de roekbakgroente voor de macaroni een blikje gepelde tomaten in blokjes en een scheut van een pakje gezeefde tomaten bij gedaan. Lekkere kruiden er doorheen en gaan.
Binnenkort eens kipgehakt uitproberen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:44:18 #203
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39395832
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb bij de roekbakgroente voor de macaroni een blikje gepelde tomaten in blokjes en een scheut van een pakje gezeefde tomaten bij gedaan. Lekkere kruiden er doorheen en gaan.
Binnenkort eens kipgehakt uitproberen.
Ik doe er vanavond ook weer een tomatensaus door . Weinig calorien en het haalt het gerecht net een beetje op. Ben erg benieuwd naar mijn 1e ervaring met Quorn straks... Wat is dat spul trouwens graftakkeduur .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:45:43 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39395888
Ja, daar doe ik niet aan hoor... Gewook kip, klaar. Wel vreemd wij vrouwen mogen kiezen Quorn of kip, de mannen moeten gewoon Quorn. Wat de mijne trouwens pertinent weigert.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:46:10 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39395903
Gister heb ik trouwens een plantje bieslook en basilicum gekocht bij de Konmar . We keken zo naar al die gezonde spullen op de band en we hadden allebei zoiets van we zijn healthfreaks .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:35:59 #206
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39397452
Vraagje.. voor vanavond staat er "225 gram gekookte macaroni met roerbakgroente". Maarr, is dat nou 225 gram pasta of is dat 225 gram pasta mét de roerbakgroente erbij in gewicht? Onduidelijk!

Weet iemand dit?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:43:19 #207
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39397666
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vraagje.. voor vanavond staat er "225 gram gekookte macaroni met roerbakgroente". Maarr, is dat nou 225 gram pasta of is dat 225 gram pasta mét de roerbakgroente erbij in gewicht? Onduidelijk!

Weet iemand dit?
voor allebei (helaas)
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:43:59 #208
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39397687
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:43 schreef Sanne_ het volgende:

[..]

voor allebei (helaas)
Hoe weet je dan hoeveel pasta je mag?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:21:21 #209
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39398977
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoe weet je dan hoeveel pasta je mag?
een beetje? haha een beetje meer of minder maakt echt niet uit hoor
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:22:15 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39399007
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:21 schreef Sanne_ het volgende:

[..]

een beetje? haha een beetje meer of minder maakt echt niet uit hoor
Ik heb het antwoord gevonden op haar website . Voor een vrouw is het 75 gr ongekookte pasta .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:29:33 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39399221
Daar was ik idd al vanuit gegaan. Dat komt neer op ong. 100gr. gekookt idd. Oh, en ik ga daarnaast echt niet maar 125 gr. saus erbij doen. Veel te weinig. Die saus is echt alleen maar groente (zo'n macaronipakket) en tomaten(saus).
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:45:55 #212
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39399950
Ik heb het net op, die quorn is goed te doen .

Alleen nog steeds wel wat trek... Ik heb ook het idee dat het elke avond minder is, het avondeten... Morgenavond ook... één pistoletje, een cup a soup van welgeteld 4 kcal en een bakje yoghurt... Ben benieuwd of ik het daar de hele avond op vol ga houden als we op visite gaan... .
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:22:53 #213
105850 Fuente
mamamuts
pi_39401374
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het net op, die quorn is goed te doen .

Alleen nog steeds wel wat trek... Ik heb ook het idee dat het elke avond minder is, het avondeten... Morgenavond ook... één pistoletje, een cup a soup van welgeteld 4 kcal en een bakje yoghurt... Ben benieuwd of ik het daar de hele avond op vol ga houden als we op visite gaan... .
Gaat je wel lukken hoor!
Ik heb die dag gisteren gedaan ivm mijn werk ('s avonds) en ik vond het wel te doen. Ik heb de cup a soup wel iets later op de avond genomen trouwens.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:51:58 #214
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39402812
ik meende dat opkikker 4 kcal per 100 ml was en cup a soup 25 kcal per 100 ml.... zo even opsnorren.

Is het quorn dat niet vult of was het relatief weinig aan hoeveelheid in zijn totaliteit? Ik moet binnenkort ook quorn
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:56:29 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39403025
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:51 schreef Mickeys het volgende:
ik meende dat opkikker 4 kcal per 100 ml was en cup a soup 25 kcal per 100 ml.... zo even opsnorren.
Cup-a-Soup helder is 4 kcal per 100ml, per kop 7.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39409965
Voor het 1st in 3weken ben ik echt in de fout gegaan
Zat vanavond bij de kapper en die ging ff een vruchtenshake halen,voor mij bracht ze er ook een mee (iets van jus de orange met romige melk ofzo,volgens haar was het niet slecht!) kon em niet weerstaan!!!
Nu baal ik van mezelf
01-08-2008
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:52:50 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39411008
Ach joh... het zal iets van een smoothy geweest zijn dus dan heb je 1 keer sap/fruit en 1 keer zuivel te veel. Da's nog niet zo'n ramp hoor. Erger zou zijn als het moorkoppen waren.
pi_39420752
Da's waar,vandaag dan ook weer vrolijk verder
Met dit weer is drinken geen probleem!
01-08-2008
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:25:10 #219
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39421197
Nou, zelfs met deze warmte krijg ik 't water maar moeilijk weg...

Dat vind ik nog het lastigste gedeelte geloof ik...
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:21:46 #220
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39422413
Boodschappen voor week 3 zijn in huis. Koelkast weer tot de nok toe vol. Ik denk dat ik van de week kijk of ik de vriezer van zolder kan halen en hier in de trapkast kan doen. Nu staat die nutteloos boven omdat ik een kleine inbouwvriezer al heb maar die begint ook aardig uit te puilen. Komt mede doordat je bijv een pak eierkoeken haalt en ik had er maar 1 nodig afgelopen week. Zo geldt het ook voor de meeste andere spullen. Wel voordeel dat je bijna alles in huis hebt.

Water wegkrijgen is inderdaad een crime. ook met dit weer. Ik heb de afgelopen 2 dagen maar anderhalve liter gedronken en totaal 3 kopjes Senseo gehad. Moet maar voldoende zijn.

Zien jullie er ook naar uit om maandag weer te wegen?
pi_39423304
Ik pers een halve citroen uit of doe een beetje lessini light door m'n water voor de smaak dan drink ik anderhalve liter water, sávonds meestal een kopje koffie/capuccino en 2glaasjes frisdrank light.
01-08-2008
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:06:34 #222
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39423366
Hmm.. die lessini/citroen is wel een goed idee.. Ik word hier helemaal een wandelende waterballon van .
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:57:04 #223
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39424283
Vandaag een paar uurtjes maar gewerkt, maar merk wel meteen dat het ontbijt en middageten dan echt te weinig zijn.(was verder deze week vrij) dus daar ga ik zeker wel een boterham/crackers bij eten.(ik werk in de zorg)
2 liter water op een dag krijg ik ook echt niet weg hoor, meestal lukt een liter goed. En dan drink ik nog 2 grote glazen light frisdrank weg op een dag.

Ben ook wel benieuwd naar het wegen maandagochtend
Gependeld
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:16:07 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39432512
Vandaag hebben we er een beetje een potje van gemaakt.
We zijn vanmiddag wezen duiken en toen we het water uit kwamen stierven we werkelijk van de honger!
Dus toen hebben wij genoten van 2 broodjes gezond elk. Het waren witte puntjes met kaas en een enorme berg rauwkost dus ik voel me niet al te schuldig. Dat was om een uur of 5 dus dat fungeerde een soort van als avondeten.
Nu net hebben we nog een kopje cup a soup op en een raketje. Ook al zo erg maar ik bleef dorst houden. Dat schijnt zo te horen bij duiken...

Maar goed, een beetje gezondigd maar gelukkig nog op een gezonde manier want mijn trek schreeuwde om patatjes en kroketjes enzo. Maar we hebben ons keurig beheerst door dat broodje gezond.

En ja, ik ben stikbenieuwd naar het wegen maandag hoewel ik me op dit moment enorm opgeblazen voel.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:33:35 #225
105850 Fuente
mamamuts
pi_39434983
Ik moet zeggen dat ook wij vandaag gezondigd hebben. We waren pas om 20:30 thuis van werk en dochter ophalen bij opa en oma, en niet gegeten. Toen hebben we dus chinees gehaald. Moet er wel bijzeggen dat ik er echt van heb genoten, ga me dus ook niet schuldig voelen en morgen gewoon weer verder
Heb trouwens wel meteen last van m'n buik nu, da's wel typisch
Sara
Merel
Ukje
pi_39435106
weer een nieuwe uithonger methode, maar nu zal het wel echt werken...want ze is zo gewoon gebleven
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:53:19 #227
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39435611
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:37 schreef het_fokschaap het volgende:
weer een nieuwe uithonger methode, maar nu zal het wel echt werken...want ze is zo gewoon gebleven
Voor sommige misschien een soort uithonger programma, voor mij meer eten verspreid over een hele dag en toch val ik af... beter kan het niet
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:54:59 #228
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39435693
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:33 schreef Fuente het volgende:
Ik moet zeggen dat ook wij vandaag gezondigd hebben. We waren pas om 20:30 thuis van werk en dochter ophalen bij opa en oma, en niet gegeten. Toen hebben we dus chinees gehaald. Moet er wel bijzeggen dat ik er echt van heb genoten, ga me dus ook niet schuldig voelen en morgen gewoon weer verder
Heb trouwens wel meteen last van m'n buik nu, da's wel typisch
Misschien dacht je spijsvertering dat hij al mocht rusten en dat die nu ineens de volle laag kreeg... ook niets even een klein iets tussendoor genomen?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:09:15 #229
105850 Fuente
mamamuts
pi_39436156
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:54 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Misschien dacht je spijsvertering dat hij al mocht rusten en dat die nu ineens de volle laag kreeg... ook niets even een klein iets tussendoor genomen?
Nou ik had gepland dat ik eerder thuis zou zijn. En dus had ik gewoon mijn tussendoortjes en lunch meegenomen. Had verder niets bij me en was platzak, dus kon tussendoor ook niets halen (en wij hebben helaas geen kantine, alleen maar snoepautomaten).
Dus nee, niets tussendoor genomen helaas.
Ik moet zeggen dat wij wel vaker laat eten, omdat we er gewoonweg door wisselende roosters niet aantoe komen.
Ik probeer wel vaak om 's ochtends te koken voor ik moet werken, zodat ik 't alleen nog maar hoef op te warmen, maar dat lukte vanmorgen niet.

Ach ja, het is maar voor een keer en ik heb gelukkig niet meteen het idee dat 'alles nu verpest is'
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:18:03 #230
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39436404
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:09 schreef Fuente het volgende:

[..]

Nou ik had gepland dat ik eerder thuis zou zijn. En dus had ik gewoon mijn tussendoortjes en lunch meegenomen. Had verder niets bij me en was platzak, dus kon tussendoor ook niets halen (en wij hebben helaas geen kantine, alleen maar snoepautomaten).
Dus nee, niets tussendoor genomen helaas.
Ik moet zeggen dat wij wel vaker laat eten, omdat we er gewoonweg door wisselende roosters niet aantoe komen.
Ik probeer wel vaak om 's ochtends te koken voor ik moet werken, zodat ik 't alleen nog maar hoef op te warmen, maar dat lukte vanmorgen niet.

Ach ja, het is maar voor een keer en ik heb gelukkig niet meteen het idee dat 'alles nu verpest is'
Verpest zal het echt niet zijn hoor... geloof ik net als jou ook niet in. Misschien een tip: Zelf heb ik een doos liga evergreen op het werk liggen voor als er een tussendoortje mislukt. Sonja had het in haar boek over een appel meenemen in haar tas, maar ik vergeet dat dan en dan heb je na anderhalve week of zo een verotte appel in je tas, leek me niet een wijs idee.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:19:00 #231
105850 Fuente
mamamuts
pi_39436446
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:18 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Verpest zal het echt niet zijn hoor... geloof ik net als jou ook niet in. Misschien een tip: Zelf heb ik een doos liga evergreen op het werk liggen voor als er een tussendoortje mislukt. Sonja had het in haar boek over een appel meenemen in haar tas, maar ik vergeet dat dan en dan heb je na anderhalve week of zo een verotte appel in je tas, leek me niet een wijs idee.
Dat van die appel is zeer herkenbaar hahahaha
Ik denk dat ik in het vervolg een pakje liga's extra meeneem, voor dit soort situaties.
Zo leer je steeds wat bij he
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:26:19 #232
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39436685
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:19 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat van die appel is zeer herkenbaar hahahaha
Ik denk dat ik in het vervolg een pakje liga's extra meeneem, voor dit soort situaties.
Zo leer je steeds wat bij he
Zo leer je inderdaad ik heb trouwens ook opkikker gekocht om mee te nemen. Heet tegenwoordig cup-a-soup helder... liep me rot te zoeken in de super vandaag
  zondag 2 juli 2006 @ 09:20:45 #233
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39442981
Ik heb de boodschappenlijstjes aangevuld. voor de vrouwen heb ik alle 9 weken online staan en voor de mannen de eerste 4 weken. de rest volgt nog.

je kan ze hier vinden.
  zondag 2 juli 2006 @ 09:47:38 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39443175
Ik ben eigenwijs en heb ze zelf nog een keer gemaakt. In 3 kolommen in word/excel.
De eerste met de hoeveelheid, de 2e met wat het is en de 3e met de dag van de week.

Als ik op zaterdag boodschappen ga doen, ga ik niet alvast de prei van de vrijdag erop halen dus nu kan ik het eerst mooi op 'soort voedsel' sorteren en dus alles bij elkaar optellen en dan nog even kijken wanneer ik het eigenlijk nodig heb.

Oh, en ik heb de mannen en vrouwen gewoon bij elkaar staan.

En nu ga ik mijn pistoletje met Filet eten.
pi_39443429
Goeiemorgen allemaal!
Mijn resultaat na 1 week: -2,3kg
Resultaat van vriendje: -2,3 kg

BE, succes met je wedstrijd strakkies!
  zondag 2 juli 2006 @ 13:05:57 #236
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_39446897
hoe doen jullie dat nou als je laat wakker word? het is nu zondag en ik kwam pas om 12 uur me bed uit en heb om kwart voor 1 maar gewoon geluncht.. zetten jullie je wekker ofzo ?
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_39446947
quote:
Op zondag 2 juli 2006 09:20 schreef Mickeys het volgende:
Ik heb de boodschappenlijstjes aangevuld. voor de vrouwen heb ik alle 9 weken online staan en voor de mannen de eerste 4 weken. de rest volgt nog.

je kan ze hier vinden.
he das goed zeg!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 2 juli 2006 @ 13:44:45 #238
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39447803
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:05 schreef Sanne_ het volgende:
hoe doen jullie dat nou als je laat wakker word? het is nu zondag en ik kwam pas om 12 uur me bed uit en heb om kwart voor 1 maar gewoon geluncht.. zetten jullie je wekker ofzo ?
Ik word in het weekend vaak rond een uur of 8 wakker.. geen last van eigenljk. Wel heb ik de wekker voor de zekerheid op 9 uur gezet.. voor het geval dat, maar ja, ik ga dan ook altijd op tijd naar bed, oud wijf zullen we maar zeggen haha
  zondag 2 juli 2006 @ 18:17:07 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39453262
Pfff wat is het warm mensen...

Vandaag op de boekenmarkt gelopen, maar het was op een gegeven moment net niet meer te harden...

We zijn met alles wat later vandaag, heb net stiekem 2 kiwi's genomen in plaats van één . Had zo'n trek en ik vond dat ik wel mocht zondigen met een kiwi. Het waren ook maar hele kleintjes.
  zondag 2 juli 2006 @ 19:05:12 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39454475
quote:
Op zondag 2 juli 2006 10:15 schreef Cutie het volgende:
Goeiemorgen allemaal!
Mijn resultaat na 1 week: -2,3kg
Resultaat van vriendje: -2,3 kg

BE, succes met je wedstrijd strakkies!
Thanks, we hebben helaas verloren.
En man wat was het warm! Echt bijna niet te doen.

De eerste training is weer op 1 augustus.

Enige voordeel met die hitte is dat je veel drinkt. Oh, en ik heb tijdens de wedstrijd wat suiker in mijn thee gedaan, maar dat was echt puur noodzaak om niet van m'n stokje te gaan.

Zit nu aan die idd overheerlijke koolsalade!
  zondag 2 juli 2006 @ 19:06:04 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39454500
Ik ga 'm nu maken!

Be, hoe maak je een kool schoon?
pi_39455782
Beetje afwasmiddel op een sponsje, even onder de kraan houden en goed boenen. =P

Volgens mij gewoon door midden hakken en dan reepjes snijden, toch?
  zondag 2 juli 2006 @ 20:01:45 #243
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39455916
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:57 schreef Maeghan het volgende:
Beetje afwasmiddel op een sponsje, even onder de kraan houden en goed boenen. =P

Volgens mij gewoon door midden hakken en dan reepjes snijden, toch?
Dat laatste en dan even in een grote bak water doen met wat zout erbij (om de bacterien te doden) en dan afspoelen onder de kraan. Maar lang leve de voorgesneden groente... scheelt een boel tijd en ergenis al hoewel ik die ook nog even onder de kraan afspoel.

De boodschappenlijstjes voor de man zijn nu ook allemaal online
  zondag 2 juli 2006 @ 20:08:25 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39456078
Oh sorry, ik was al weer even weg. Eh... ik heb gewoon kant en klare gesneden witte kool bij de supermarkt gehaald.

Maar anders is het de buitenste bladeren verwijderen en dan is het het makkelijkst om hem even in 2-en te snijden en dan met de platte kant op een plank leggen en dan reepjes snijden.
  zondag 2 juli 2006 @ 20:08:59 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39456095
Mickeys! voor je werk zeg!
  zondag 2 juli 2006 @ 20:11:51 #246
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39456163
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:08 schreef Brighteyes het volgende:
Mickeys! voor je werk zeg!
tnx dear.. is ook wel een beetje eigen belang hoor.. nu nog de man waar ik het voor gedaan heb echt overhalen om dit te volgen... al hoewel hij eerst mij volgt of het me lukt hihi
  zondag 2 juli 2006 @ 20:14:21 #247
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39456233
Ik had vanavond trouwens de spinazie ommelet.. was wel lekker maar om er nu over naar huis te schrijven... niet echt. Komt misschien ook wel omdat ik die menu's elke keer door 4'en deel en het pas dan klaar maak. Daardoor kan de verhouding natuurlijk enigzins scheef gaan.

Komende week heb ik ook weer de koolsalade... en reken maar van yes dat ik er nu al zin in heb hihi
  maandag 3 juli 2006 @ 08:50:00 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39466214
Het resultaat van week 1: -3 kilo!

En dat ondanks nog een keertje smokkelen gisteren. We moesten toch echt de nieuwe Italiaanse ijsboer uit testen.
  maandag 3 juli 2006 @ 10:48:33 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39468055
Ik dacht eigenlijk dat ik het wel moeilijk zou gaan krijgen vanochtend gezien het ietwat karige ontbijt maar tot nu toe gaat het prima.
  maandag 3 juli 2006 @ 11:16:50 #250
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39468713
ik zit op 1,3 kilo in 2 weken tijd. blijkbaar gaat het bij mij veel minder snel, maar ik eet dan ook aanzienlijk meer qua totale hoeveelheid. Ik hou dan ook gewoon stuk vol.
  maandag 3 juli 2006 @ 11:23:55 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39468909
Gewoon doen Mickeys! Gewicht eraf is toch gewicht eraf toch?
En idd kan het best komen omdat je nu meer eet dan voorheen. Daar moet je lichaam ook aan wennen. De hele boel moet even gereset worden blijkbaar.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:47:40 #252
92555 430n
Vlaflip!?
pi_39478300
Net mijn 4e week afgemaakt. 8 kilo kwijt

Niet uitgehongerd. Gewoon de recepten volgen. (ben ook nog 2 keer wezen uit eten, en 2 keer stappen)
pi_39478325
Hallo ik ben nieuw hier ben ook een weekje bezig met SB dus gister was die koolsalade maar ik heb er gewone kipfilet in gedaan.... moest gerookte zijn maar waar haal je die? Is vast veel lekkerder..
  maandag 3 juli 2006 @ 17:03:10 #254
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39478702
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:48 schreef Slebber het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier ben ook een weekje bezig met SB dus gister was die koolsalade maar ik heb er gewone kipfilet in gedaan.... moest gerookte zijn maar waar haal je die? Is vast veel lekkerder..
bij de vleeswarenafdeling
pi_39480267
Niks afgevallen deze week
En ik weet niet echt waarom,aan die ene shake zal het niet liggen lijkt me! Nou ja ga gewoon verder hopelijk zie ik het volgende week wel terug op de weegschaal!
01-08-2008
  maandag 3 juli 2006 @ 18:12:42 #256
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39480278
Ik heb nu net de spaghetti op.. die is lekker... wel eventjes werk maar jummie... jammer dat je er niet meer van mag... maar tis voor een goed doel hihi
  maandag 3 juli 2006 @ 18:53:55 #257
105850 Fuente
mamamuts
pi_39481337
Ik ben afgelopen week 4,2 kilo afgevallen, in de eerste week dus. Lekker goed begin, zal deels vocht zijn maar het motiveert wel enorm.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 3 juli 2006 @ 19:06:19 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39481682
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:03 schreef Mickeys het volgende:
bij de vleeswarenafdeling
Maar ook op de vleesafdeling in de hoek van de kip. Vraag maar even na. Daar kan je dan een hele (halve) gerookte kipfilet krijgen. En dan kan je hem zelf in blokjes snijden. Heb je net even iets meer te knabbelen. En idd, die is superlekker!

Ik heb net in mijn pan met Andijvie staan roeren. Daar heb ik dus echt even geen zin in.
Dat vind ik toch het lekkerst in de rauwe stamppot versie, maar ja... die spekjes he.

Zonde dat je niks afgevallen bent, pure-poison! Maar wel goed vol blijven houden, mss moet je lichaam nog even ontregelen of zo.

Fuente! Wat goed!
Enneh... dat vocht moet er dan hoe dan ook uit toch? Dat hoort daar dan toch niet te zitten.

Ik dacht trouwens steeds dat ik aan de 2 liter per dag zat, maar het zijn er 3. Ik heb zo'n 75cl fles van Spa en daar gaan er 4 van leeg tijdens mijn werk.
  maandag 3 juli 2006 @ 19:11:47 #259
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39481837
Ik heb geen weegschaal, maar ik heb niet het gevoel dat ik afgevallen ben . Integendeel zelfs, volgens mij groei ik alleen maar . Dat terwijl ik toch niet gezondigd heb en geen vette dingen heb gegeten of ernstig met de menu's heb lopen rommelen en zelfs iedere dag heb gesport!

Tot dusver dus nog geen goed gevoel bij SB.
  maandag 3 juli 2006 @ 19:24:27 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39482147
XcUZ_Me, ik was er gisteren (trouwens, vandaag ook nog) heilig van overtuigd dat ik aangekomen was. Ik voelde me net zo'n opgeblazen pad. Dat ik die 3 kilo kwijt ben merk ik echt nog aan niks.
Niet opgeven hoor!
  maandag 3 juli 2006 @ 19:44:06 #261
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39482712
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
XcUZ_Me, ik was er gisteren (trouwens, vandaag ook nog) heilig van overtuigd dat ik aangekomen was. Ik voelde me net zo'n opgeblazen pad. Dat ik die 3 kilo kwijt ben merk ik echt nog aan niks.
Niet opgeven hoor!
Dat opgeblazen pad gevoel herken ik volkomen... Heel irritant! Heb van het weekeinde zelfs de avondtussendoortjes laten staan, dus heb geen alcohol gehad en ook geen toastjes...

Vandaag me echt op de letter nauwkeurig aan m'n menu gehouden (wat een smakeloze hap trouwens vanavond ) dus het zal toch eens moeten beginnen... hoop ik.
  maandag 3 juli 2006 @ 19:48:45 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39482833
Ja, ik vond het avondeten ook echt niks aan. Zo erg dat ik de andijvie maar een beetje aan heb gemaakt... ik vond het helemaal niks. Dan nog liever gewoon simpele gekookte spinazie.

Heb je niet een centimeter? Dan zou je je buikomtrek en armen en benen op kunnen meten. Mss kan je daar dan iets aan aflezen.

Oh, en dat van die pad zal wel door het warme weer komen gok ik. Alles is ook zo naar plakkerig enzo.
  maandag 3 juli 2006 @ 20:09:21 #263
105850 Fuente
mamamuts
pi_39483469
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar ook op de vleesafdeling in de hoek van de kip. Vraag maar even na. Daar kan je dan een hele (halve) gerookte kipfilet krijgen. En dan kan je hem zelf in blokjes snijden. Heb je net even iets meer te knabbelen. En idd, die is superlekker!

Ik heb net in mijn pan met Andijvie staan roeren. Daar heb ik dus echt even geen zin in.
Dat vind ik toch het lekkerst in de rauwe stamppot versie, maar ja... die spekjes he.

Zonde dat je niks afgevallen bent, pure-poison! Maar wel goed vol blijven houden, mss moet je lichaam nog even ontregelen of zo.

Fuente! Wat goed!
Enneh... dat vocht moet er dan hoe dan ook uit toch? Dat hoort daar dan toch niet te zitten.

Ik dacht trouwens steeds dat ik aan de 2 liter per dag zat, maar het zijn er 3. Ik heb zo'n 75cl fles van Spa en daar gaan er 4 van leeg tijdens mijn werk.
Ik ben d'r ook helemaal hoteldebotel van En dat met 1 keer ontzettend zondigen met Chinees
Vrijdag gaan manlief en ik bbq-en, we zijn dan 1 jaar getrouwd en springen dan een keer uit de band.
En met die 3 kilo van jouw is ook niets mis flinke score toch?
Mag je de Andijvie niet rauw eten dan? Wij doen morgen de maandag, en ik wou toch een rauw stampotje maken, dan maar zonder spekjes. Gekookt lijkt me echt niet te eten
Sara
Merel
Ukje
  maandag 3 juli 2006 @ 20:15:22 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39483682
Eh ja, zonder spekjes had het ook wel gekund denk ik idd. Stom, zonder spekjes leek me dat niks eigenlijk. Maar het kan natuurlijk wel.

Ik ben ook absoluut dik tevreden over mijn 3 kilo!
  maandag 3 juli 2006 @ 20:16:07 #265
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39483709
Ik heb de andijvie ook rauw gegeten! En dan ipv vlees erbij heb ik er wat 30+ kaas doorheengedaan! *mmm*
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_39483753
Ik denk alleen dat de verhoudingen voor een stamppot wat vreemd worden.
  maandag 3 juli 2006 @ 20:26:55 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39484091
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:17 schreef Cutie het volgende:
Ik denk alleen dat de verhoudingen voor een stamppot wat vreemd worden.
Klopt, het was veel gras en weinig aardappel. Viel met de beste wil van de wereld geen stamppot van te maken .

Niet lekker dus... Morgen nasi, hopelijk gaat die beter. Dit was jakkes. Volgende keer vervang ik de andijvie voor spinazie.
  maandag 3 juli 2006 @ 20:49:58 #268
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39485035
morgen moet ik een beker warme chocomel hebben, maar ik weet niet hoe ik die op mijn werk moet opwarmen met een gesloten keuken die ook nog eens geen magnetron hebben... zou koud drinken opv warm een drama zijn?

btw... de nasi had ik vorige week.. was prima te doen vond ik. week 3 gaat goed komen. daar ben ik nu mee begonnen en die is makkelijker dan week 2 (voor tot nu dan)
  maandag 3 juli 2006 @ 21:33:47 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39486606
Nee joh, dat moet toch wel gewoon koud kunnen? Lijkt me geen probleem hoor.
pi_39493652
quote:
Op maandag 3 juli 2006 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Het resultaat van week 1: -3 kilo!
Wat goed!

Ben hartstikke trots op je, fijn dat je eindelijk het 'knopje' hebt weten te vinden. Volhouden!

Heb het topic een beetje doorgescrolld, het stricte 'regime' is volgens mij de kracht van het dieet. Lijnen is geen pretje en als je dan dagelijks op een lijstje kunt zien wat je moet eten, lijkt me dat een stuk makkelijker vol te houden én te accepteren. Het is toch net even anders dan driemaal daags een gezonde maaltijd en twee keer een tussendoortje ofzo. Dan is het zó makkelijk om te smokkelen. Toch een scheutje room door de pastasaus te gooien, want het is zo lekker. Je ontbijt overslaan, omdat je haast hebt. Toegeven aan je hongergevoel als je rond etenstijd op de trein staat te wachten, etc.

En aan de resultaten te zien hier in het topic werkt het. Het enige wat groeit is de bankrekening van mevrouw Bakker . Slim wijf!
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:02:14 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39497635

Ik heb overigens het idee dat dit ook wel goed is voor mijn eigen portemonnee. Normaal gesproken liep ik toch wel bijna elke avond bij de supermarkt naar binnen om nog iets te halen voor het eten naast de weekendboodschappen en hiermee vrijwel niet. Ook dat scheelt.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:06:07 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39497680
Ik ga zo weer ff wat boodschappen halen, voordat de hitte écht niet meer te harden is.

Vanochtend genoten van m'n krentenbol, zalig . Ik heb nog nooit zo lang over een krentenbol gedaan geloof ik .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:11:01 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39497748
Ik heb hem nog liggen. Even kopje thee zetten en dan ga ik ook eens genieten.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:21:27 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39497932
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem nog liggen. Even kopje thee zetten en dan ga ik ook eens genieten.
Veel plezier . Ik ga een poging doen me in de buitenlucht te begeven...
pi_39497976
Ik ben in het weekend de fout in gegaan, niet eens echt met eten maar meer met drinken. Maar ik ga door! Vanavond nasi, lekker!!! Hoeveel rijst zal ik nemen, want het is 225 gram gekookt incl. groenten!
Dus ik denk dat ik 70 gram ongekookt neem, dat verdubbelt gekookt en de rest is dan groenten.
Best ingewikkeld nog.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:28:26 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39498067
Ja, dat vond ik ook lastig. Ik heb zo'n nasigroentepakket van 400 gram geroerbakt en daar dan iets van 150 gr. rijst bij gedaan voor 2 personen. Toen leek de verhouding groente-rijst me wel ok.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:16:20 #277
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39499102
Zo boodschappen gedaan en ik zweet me rot, heb het gevoel alsof ik 20 minuten op de hometrainer heb gestaan .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:18:50 #278
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39499164
Ik ga elke keer uit van 200 gram groente dus ook als het roerbakgroente is.. wel heb ik met de nasi 100 gram gedaan en 125 gram met zilvervliesrijst. wel gewogen toen het bereid was trouwens..

Aangezien ik mij elke dag weeg (deed ik altijd al) had ik vanmorgen een dip. 2 ons erbij ipv eraf. Moet wel zeggen dat ik wat meer aandacht aan de stoelgang moet geven. Die is echt niet optimaal..
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:22:25 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39499261
Drie kiwi's op de nuchtere maag, zegt Sonja .

Koffie werkt ook uitstekend moet ik zeggen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:42:17 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39499773
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:18 schreef Mickeys het volgende:
Aangezien ik mij elke dag weeg (deed ik altijd al) had ik vanmorgen een dip. 2 ons erbij ipv eraf. Moet wel zeggen dat ik wat meer aandacht aan de stoelgang moet geven. Die is echt niet optimaal..
Die twee ons is echt gerommel in de marge, dat zou ik toch echt beschouwen als ruis. Als je even een boek gaat lezen op de wc en zo, dan ben je die twee ons weer kwijt. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat ik weeg, en ik heb ook geen weegschaal, dus ik kan voor mezelf niet bepalen of ik aankom of afval.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:51:50 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39500053
Mickeys, een glas lauw water op de nuchtere maag wil ook nog wel eens wonderen doen. En anders idd die 3 kiwi's die al genoemd werden. Dat staat idd in het boekje.

Over die 2 ons zou ik me idd geen zorgen maken. Dat kan net een beetje vocht vasthouden zijn of zo.

En verder zou ik als ik jou was toch proberen het wegen tot max 2 keer per week proberen te beperken want zo maak je jezelf idd helemaal gek. Bouw anders netjes af, ga je om de dag of zo.
pi_39500118
Hoeveel tonijn doen jullie bij de boterhammen vanmiddag?
Volgens mij zijn dat niet heel veel callorieen.....?!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:54:35 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39500130
Pfff, mijn buik is niet zo enthousiast over deze warmte, afgewisseld door koude supermarkten / auto met airco en koele douches .

Mijn stoelgang is iets té optimaal .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:55:47 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39500174
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:54 schreef Slebber het volgende:
Hoeveel tonijn doen jullie bij de boterhammen vanmiddag?
Volgens mij zijn dat niet heel veel callorieen.....?!
Ik deel 1 zo'n plat blikje samen met manlief zeg maar. Paar theelepels Yofresh er doorheen en een beetje losroeren. Leek mij voldoende voor op 2 boterhammen.
pi_39500750
Oké had ik idd ook gedacht enne.... ik heb er ook nog een augurk door gedaan zal ook wel niet zo'n ramp zijn.
pi_39501383
Ook ik ben druk aan het Sonja Bakkeren. En vraag me af waarom je geen mango's mag? Weet iemand dat toevallig? Vooral met dit weer vind ik ze zooo lekker!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:06:08 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39502243
Ik denk eigenlijk dat er een berg suiker in mango's zit.
Dus je zou nog wel een mango kunnen eten ipv bijvoorbeeld een banaan. Of een paar stukken als vervanging voor een paar druiven.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:26:59 #288
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39502850
Zo! 2 volkoren boterhammen met tonijn prijken voor mijn neus! Heb zo'n blikje gekocht met Sandwich Tonijn, dus niet van die grote brokken, maar kleine stukjes.

Heb iets gesmokkeld met de Yofresh, vond 1 theelepel zo sneu en ik ben geen vis-fan, dus heb íets meer gebruikt om het smakelijk te maken (anderhalve theelepel ofzo). Verder wat tomaat en komkommer erop gedaan!

Heb nog een half blikje tonijn over, dat gooi ik vanavond wel door de rauwkostsalade, anders moet ik 't maar weggooien en dat vind ik zonde.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:29:34 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39502926
Ja, dat van die tomaat en komkommer heb ik niet over nagedacht. Mijn zusje vertelde dat ook al. Was wel lekker geweest idd.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:30:21 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39502951
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat van die tomaat en komkommer heb ik niet over nagedacht. Mijn zusje vertelde dat ook al. Was wel lekker geweest idd.
Het smaakt idd uitstekend .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:31:57 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39503013
Oeh! Ik heb gisteravond trouwens gezondigd . Ik heb 3 kokindjes (dropjes) gegeten, à in totaal 30 calorieën...

Ik had gesport, maar iets te enthousiast met dit hete weer en toen zat ik helemaal te bibberen en te trillen... Toen die 3 dropjes genomen en ik fleurde weer heel snel op. M'n bloedsuiker was klaarblijkelijk écht te laag toen .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:37:59 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39504997
Ik zit net te denken, heb net die nasi gemaakt, maar volgens mij kan helemaal niet wat zij schrijft...

225 gr gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gr kipfilet

- 75 gr kipfilet
- bami/nasi-pakket (=400 gr, wat klopt, want het is voor 2 personen en je mag normaliter 200 gr groente per dag van haar)
- 125 gr rijst (ipv de aardappelen)

Opgeteld kom ik dan op 400 gr avondeten, ok de groente slinkt, zeg dat er al met al 300 gr. overblijft. Maar dat is dus dan 75 gr. meer dan wat ze voorschrijft.

Ik heb maar gewoon het groentepakket erin gemikt, 150 gr rauwe kip afgewogen en 150 gr. ongekookte rijst, wat uitkwam op 350 gekookte rijst.

Heb er nog een kruidenmix doorheengedaan. Goed opgelet of er geen suiker inzat, maar er zaten alleen maar specerijen in. Stond ook geen kalorieëntabel op de verpakking, dus zal wel goed zijn.

Onduidelijk vind ik het al met al wel...
pi_39505152
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit net te denken, heb net die nasi gemaakt, maar volgens mij kan helemaal niet wat zij schrijft...

225 gr gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gr kipfilet

- 75 gr kipfilet
- bami/nasi-pakket (=400 gr, wat klopt, want het is voor 2 personen en je mag normaliter 200 gr groente per dag van haar)
- 125 gr rijst (ipv de aardappelen)

Opgeteld kom ik dan op 400 gr avondeten, ok de groente slinkt, zeg dat er al met al 300 gr. overblijft. Maar dat is dus dan 75 gr. meer dan wat ze voorschrijft.

Ik heb maar gewoon het groentepakket erin gemikt, 150 gr rauwe kip afgewogen en 150 gr. ongekookte rijst, wat uitkwam op 350 gekookte rijst.

Heb er nog een kruidenmix doorheengedaan. Goed opgelet of er geen suiker inzat, maar er zaten alleen maar specerijen in. Stond ook geen kalorieëntabel op de verpakking, dus zal wel goed zijn.

Onduidelijk vind ik het al met al wel...
Volgens mij is het gewoon 225 gram de rijst + de groentes en dan nog eens de 75 gram kipfilet dus dat maakt samen 300 gram.
Ik heb zelf ook de kipfilet gemarineerd in ketjap + uitjes
Eet smakelijk alvast voor vanavond
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:48:03 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39505256
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:43 schreef Slebber het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon 225 gram de rijst + de groentes en dan nog eens de 75 gram kipfilet dus dat maakt samen 300 gram.
Nee, want normaal zet ze komma's tussen de verschillende "eetonderdelen".

Bijvoorbeeld, uit het boekje:

125 gram gekookte aardappelen, 200 gram andijvie, 75 gram Quorn, 1 scheplepel magere jus, 1 bakje rauwkost met yoghurtdressing

en nu staat er:

225 gram gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gram kipfilet, 1 bakje rauwkost met yoghurtdressing.

Ze bedoelt dus echt all-inclusive volgens mij.
pi_39505416
[/quote]

Zou idd kunnen ja het is wat dat betreft echt een beetje onduidelijk allemaal
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:00:14 #296
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39505626
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

225 gram gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gram kipfilet, 1 bakje rauwkost met yoghurtdressing.

ow. zelf had ik 225 gram nasi inclusief groente gedaan en daarbij 75 gram kipfilet. Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben als je kijkt naar week 3 en dan met de spaghetti... dat is 225 gram incl alles inderdaad. oeps
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:00:26 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39505633
Volgens mij bedoelt ze die kip wel los in dit geval. Anders blijft er bijna niets te eten over.
Ik ga iig voor de aparte optie, anders vind ik het gewoon echt te weinig. Als je normaal 200 gram groente zou moeten hebben snap ik niet waarom dat dan ineens niet meer geldt als je het met macaroni of rijst mengt.

Over die optie van dat marineren in ketjap, dan moet je wel de zoute hebben he? De Ketjap Manis hangt met suiker aan elkaar dus is eigenlijk niet de bedoeling.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:02:48 #298
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_39505705
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Over die optie van dat marineren in ketjap, dan moet je wel de zoute hebben he? De Ketjap Manis hangt met suiker aan elkaar dus is eigenlijk niet de bedoeling.
Ehm, vaak kijk ik even bij de mannen, daar staat dan weer welke soort je dan wel nodig hebt. Het is hier en daar niet echt lekker geschreven en soms moet je aardig puzzelen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 14:03:36 #299
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39505734
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 14:00 schreef Mickeys het volgende:

[..]

ow. zelf had ik 225 gram nasi inclusief groente gedaan en daarbij 75 gram kipfilet. Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben als je kijkt naar week 3 en dan met de spaghetti... dat is 225 gram incl alles inderdaad. oeps
Ja en dat vind ik dus maar raar. Heel onduidelijk!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:48:12 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39508863
Hmz... net de dag van gister even in zitten vullen op een online calorieën-tel-site... En aan die dag heb ik me dus heel strikt gehouden: 812 kcal.

Daar schrik ik best wel van eigenlijk... Ik weet dat SB dagen afwisselt en we vandaag wel iets meer krijgen, maar ook voor de dag van vandaag kom ik niet boven de 1000 uit (940). Woensdag wil ik dan eigenlijk helemaal niet weten, want dan mag je 's avonds ook nog eens niks meer! .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:53:49 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39509007
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vorige week gewoon een liga genomen heb die avond dat je niks mocht. Als ik echt-echt-echt honger heb dan heb ik er maling aan en dan mag ik dus best wat eten. Het moet wel gezond blijven.

Het is wel erg laag allemaal, maar aan de andere kant, ik heb toch niet het idee dat we ons onwijs aan het uithongeren zijn.

Vol, verder in: Sonja Bakker, deel 3
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:23:14 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45173612
Waar zijn de Sonja Bakkeraars van het eerste uur!
Kom eens updaten! We zijn nieuwsgierig naar jullie bevindingen.
We zijn met een flink aantal mensen bezig met een vernieuwde ronde.

Sonja Bakker, deel 8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')