Ik doe er vanavond ook weer een tomatensaus doorquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb bij de roekbakgroente voor de macaroni een blikje gepelde tomaten in blokjes en een scheut van een pakje gezeefde tomaten bij gedaan. Lekkere kruiden er doorheen en gaan.
Binnenkort eens kipgehakt uitproberen.
voor allebei (helaas)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vraagje.. voor vanavond staat er "225 gram gekookte macaroni met roerbakgroente". Maarr, is dat nou 225 gram pasta of is dat 225 gram pasta mét de roerbakgroente erbij in gewicht? Onduidelijk!
Weet iemand dit?
Hoe weet je dan hoeveel pasta je mag?quote:
een beetje? haha een beetje meer of minder maakt echt niet uit hoorquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoe weet je dan hoeveel pasta je mag?
Ik heb het antwoord gevonden op haar websitequote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:21 schreef Sanne_ het volgende:
[..]
een beetje? haha een beetje meer of minder maakt echt niet uit hoor
Gaat je wel lukken hoor!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het net op, die quorn is goed te doen.
Alleen nog steeds wel wat trek... Ik heb ook het idee dat het elke avond minder is, het avondeten... Morgenavond ook... één pistoletje, een cup a soup van welgeteld 4 kcal en een bakje yoghurt... Ben benieuwd of ik het daar de hele avond op vol ga houden als we op visite gaan....
Cup-a-Soup helder is 4 kcal per 100ml, per kop 7.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:51 schreef Mickeys het volgende:
ik meende dat opkikker 4 kcal per 100 ml was en cup a soup 25 kcal per 100 ml.... zo even opsnorren.
Voor sommige misschien een soort uithonger programma, voor mij meer eten verspreid over een hele dag en toch val ik af... beter kan het nietquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:37 schreef het_fokschaap het volgende:
weer een nieuwe uithonger methode, maar nu zal het wel echt werken...want ze is zo gewoon gebleven
Misschien dacht je spijsvertering dat hij al mocht rusten en dat die nu ineens de volle laag kreeg... ook niets even een klein iets tussendoor genomen?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:33 schreef Fuente het volgende:
Ik moet zeggen dat ook wij vandaag gezondigd hebben. We waren pas om 20:30 thuis van werk en dochter ophalen bij opa en oma, en niet gegeten. Toen hebben we dus chinees gehaald. Moet er wel bijzeggen dat ik er echt van heb genoten, ga me dus ook niet schuldig voelen en morgen gewoon weer verder
Heb trouwens wel meteen last van m'n buik nu, da's wel typisch
Nou ik had gepland dat ik eerder thuis zou zijn. En dus had ik gewoon mijn tussendoortjes en lunch meegenomen. Had verder niets bij me en was platzak, dus kon tussendoor ook niets halen (en wij hebben helaas geen kantine, alleen maar snoepautomaten).quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:54 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Misschien dacht je spijsvertering dat hij al mocht rusten en dat die nu ineens de volle laag kreeg... ook niets even een klein iets tussendoor genomen?
Verpest zal het echt niet zijn hoor... geloof ik net als jou ook niet in. Misschien een tip: Zelf heb ik een doos liga evergreen op het werk liggen voor als er een tussendoortje mislukt. Sonja had het in haar boek over een appel meenemen in haar tas, maar ik vergeet dat dan en dan heb je na anderhalve week of zo een verotte appel in je tas, leek me niet een wijs idee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:09 schreef Fuente het volgende:
[..]
Nou ik had gepland dat ik eerder thuis zou zijn. En dus had ik gewoon mijn tussendoortjes en lunch meegenomen. Had verder niets bij me en was platzak, dus kon tussendoor ook niets halen (en wij hebben helaas geen kantine, alleen maar snoepautomaten).
Dus nee, niets tussendoor genomen helaas.
Ik moet zeggen dat wij wel vaker laat eten, omdat we er gewoonweg door wisselende roosters niet aantoe komen.
Ik probeer wel vaak om 's ochtends te koken voor ik moet werken, zodat ik 't alleen nog maar hoef op te warmen, maar dat lukte vanmorgen niet.
Ach ja, het is maar voor een keer en ik heb gelukkig niet meteen het idee dat 'alles nu verpest is'
Dat van die appel is zeer herkenbaar hahahahaquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:18 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Verpest zal het echt niet zijn hoor... geloof ik net als jou ook niet in. Misschien een tip: Zelf heb ik een doos liga evergreen op het werk liggen voor als er een tussendoortje mislukt. Sonja had het in haar boek over een appel meenemen in haar tas, maar ik vergeet dat dan en dan heb je na anderhalve week of zo een verotte appel in je tas, leek me niet een wijs idee.
Zo leer je inderdaadquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:19 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat van die appel is zeer herkenbaar hahahaha
Ik denk dat ik in het vervolg een pakje liga's extra meeneem, voor dit soort situaties.
Zo leer je steeds wat bij he
he das goed zeg!quote:Op zondag 2 juli 2006 09:20 schreef Mickeys het volgende:
Ik heb de boodschappenlijstjes aangevuld. voor de vrouwen heb ik alle 9 weken online staan en voor de mannen de eerste 4 weken. de rest volgt nog.
je kan ze hier vinden.
Ik word in het weekend vaak rond een uur of 8 wakker.. geen last van eigenljk. Wel heb ik de wekker voor de zekerheid op 9 uur gezet.. voor het geval dat, maar ja, ik ga dan ook altijd op tijd naar bed, oud wijf zullen we maar zeggen hahaquote:Op zondag 2 juli 2006 13:05 schreef Sanne_ het volgende:
hoe doen jullie dat nou als je laat wakker word? het is nu zondag en ik kwam pas om 12 uur me bed uit en heb om kwart voor 1 maar gewoon geluncht.. zetten jullie je wekker ofzo ?
Thanks, we hebben helaas verloren.quote:Op zondag 2 juli 2006 10:15 schreef Cutie het volgende:
Goeiemorgen allemaal!
Mijn resultaat na 1 week: -2,3kg
Resultaat van vriendje: -2,3 kg
BE, succes met je wedstrijd strakkies!
Dat laatste en dan even in een grote bak water doen met wat zout erbij (om de bacterien te doden) en dan afspoelen onder de kraan. Maar lang leve de voorgesneden groente... scheelt een boel tijd en ergenis al hoewel ik die ook nog even onder de kraan afspoel.quote:Op zondag 2 juli 2006 19:57 schreef Maeghan het volgende:
Beetje afwasmiddel op een sponsje, even onder de kraan houden en goed boenen. =P
Volgens mij gewoon door midden hakken en dan reepjes snijden, toch?
tnx dear.. is ook wel een beetje eigen belang hoor.. nu nog de man waar ik het voor gedaan heb echt overhalen om dit te volgen... al hoewel hij eerst mij volgt of het me lukt hihiquote:
bij de vleeswarenafdelingquote:Op maandag 3 juli 2006 16:48 schreef Slebber het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier ben ook een weekje bezig met SB dus gister was die koolsalade maar ik heb er gewone kipfilet in gedaan.... moest gerookte zijn maar waar haal je die? Is vast veel lekkerder..
Maar ook op de vleesafdeling in de hoek van de kip. Vraag maar even na. Daar kan je dan een hele (halve) gerookte kipfilet krijgen. En dan kan je hem zelf in blokjes snijden. Heb je net even iets meer te knabbelen. En idd, die is superlekker!quote:
Dat opgeblazen pad gevoel herken ik volkomen... Heel irritant! Heb van het weekeinde zelfs de avondtussendoortjes laten staan, dus heb geen alcohol gehad en ook geen toastjes...quote:Op maandag 3 juli 2006 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
XcUZ_Me, ik was er gisteren (trouwens, vandaag ook nog) heilig van overtuigd dat ik aangekomen was. Ik voelde me net zo'n opgeblazen pad. Dat ik die 3 kilo kwijt ben merk ik echt nog aan niks.
Niet opgeven hoor!
Ik ben d'r ook helemaal hoteldebotel vanquote:Op maandag 3 juli 2006 19:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ook op de vleesafdeling in de hoek van de kip. Vraag maar even na. Daar kan je dan een hele (halve) gerookte kipfilet krijgen. En dan kan je hem zelf in blokjes snijden. Heb je net even iets meer te knabbelen. En idd, die is superlekker!
Ik heb net in mijn pan met Andijvie staan roeren.Daar heb ik dus echt even geen zin in.
Dat vind ik toch het lekkerst in de rauwe stamppot versie, maar ja... die spekjes he.
Zonde dat je niks afgevallen bent, pure-poison! Maar wel goed vol blijven houden, mss moet je lichaam nog even ontregelen of zo.
Fuente!![]()
Wat goed!
Enneh... dat vocht moet er dan hoe dan ook uit toch? Dat hoort daar dan toch niet te zitten.
Ik dacht trouwens steeds dat ik aan de 2 liter per dag zat, maar het zijn er 3. Ik heb zo'n 75cl fles van Spa en daar gaan er 4 van leeg tijdens mijn werk.
Klopt, het was veel gras en weinig aardappel. Viel met de beste wil van de wereld geen stamppot van te makenquote:Op maandag 3 juli 2006 20:17 schreef Cutie het volgende:
Ik denk alleen dat de verhoudingen voor een stamppot wat vreemd worden.
Wat goed!quote:
Veel plezierquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hem nog liggen. Even kopje thee zetten en dan ga ik ook eens genieten.
Die twee ons is echt gerommel in de marge, dat zou ik toch echt beschouwen als ruis. Als je even een boek gaat lezen op de wc en zo, dan ben je die twee ons weer kwijt. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat ik weeg, en ik heb ook geen weegschaal, dus ik kan voor mezelf niet bepalen of ik aankom of afval.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:18 schreef Mickeys het volgende:
Aangezien ik mij elke dag weeg (deed ik altijd al) had ik vanmorgen een dip. 2 ons erbij ipv eraf. Moet wel zeggen dat ik wat meer aandacht aan de stoelgang moet geven. Die is echt niet optimaal..
Ik deel 1 zo'n plat blikje samen met manlief zeg maar. Paar theelepels Yofresh er doorheen en een beetje losroeren. Leek mij voldoende voor op 2 boterhammen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:54 schreef Slebber het volgende:
Hoeveel tonijn doen jullie bij de boterhammen vanmiddag?
Volgens mij zijn dat niet heel veel callorieen.....?!
Het smaakt idd uitstekendquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat van die tomaat en komkommer heb ik niet over nagedacht. Mijn zusje vertelde dat ook al. Was wel lekker geweest idd.
Volgens mij is het gewoon 225 gram de rijst + de groentes en dan nog eens de 75 gram kipfilet dus dat maakt samen 300 gram.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit net te denken, heb net die nasi gemaakt, maar volgens mij kan helemaal niet wat zij schrijft...
225 gr gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gr kipfilet
- 75 gr kipfilet
- bami/nasi-pakket (=400 gr, wat klopt, want het is voor 2 personen en je mag normaliter 200 gr groente per dag van haar)
- 125 gr rijst (ipv de aardappelen)
Opgeteld kom ik dan op 400 gr avondeten, ok de groente slinkt, zeg dat er al met al 300 gr. overblijft. Maar dat is dus dan 75 gr. meer dan wat ze voorschrijft.
Ik heb maar gewoon het groentepakket erin gemikt, 150 gr rauwe kip afgewogen en 150 gr. ongekookte rijst, wat uitkwam op 350 gekookte rijst.
Heb er nog een kruidenmix doorheengedaan. Goed opgelet of er geen suiker inzat, maar er zaten alleen maar specerijen in. Stond ook geen kalorieëntabel op de verpakking, dus zal wel goed zijn.
Onduidelijk vind ik het al met al wel...
Nee, want normaal zet ze komma's tussen de verschillende "eetonderdelen".quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:43 schreef Slebber het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon 225 gram de rijst + de groentes en dan nog eens de 75 gram kipfilet dus dat maakt samen 300 gram.
ow. zelf had ik 225 gram nasi inclusief groente gedaan en daarbij 75 gram kipfilet. Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben als je kijkt naar week 3 en dan met de spaghetti... dat is 225 gram incl alles inderdaad. oepsquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
225 gram gekookte nasi inclusief nasipakket en 75 gram kipfilet, 1 bakje rauwkost met yoghurtdressing.
Ze bedoelt dus echt all-inclusive volgens mij.
Ehm, vaak kijk ik even bij de mannen, daar staat dan weer welke soort je dan wel nodig hebt. Het is hier en daar niet echt lekker geschreven en soms moet je aardig puzzelen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Over die optie van dat marineren in ketjap, dan moet je wel de zoute hebben he? De Ketjap Manis hangt met suiker aan elkaar dus is eigenlijk niet de bedoeling.
Ja en dat vind ik dus maar raar. Heel onduidelijk!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:00 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ow. zelf had ik 225 gram nasi inclusief groente gedaan en daarbij 75 gram kipfilet. Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben als je kijkt naar week 3 en dan met de spaghetti... dat is 225 gram incl alles inderdaad. oeps
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |