abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38325321
Voor wie is de 'Slank de zomer in' bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Fokdieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
. Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://slank.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Hier weer verder.
En het goede nieuws: Ik ben totaal 10 kilo kwijt!!!!!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38325435
Super!! 10 kg is echt veel.

Ik heb me van het weekend niet echt aan het dieet gehouden, eerst heb ik de Bigking uitgeprobeerd (20% meer vlees dan de Bigmac zei de reclame, dus dat moest getest worden), en zondag ochtend ontbeten met KFC, een hele emmer. Ik zat wel de hele dag vol. Maar ja, ik ben nog steeds 60 kg, niks erbij is ook een plus vind ik. Deze week weer hard aan het werk.
  maandag 29 mei 2006 @ 10:07:51 #3
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_38325491
Vet man!
Zo niet, dan toch...
pi_38325811
Ik ben er ook wel heel erg blij mee. Nu nog bedenken wat ik doe met mijn streefgewicht. Er moet eigenlijk nog wel meer af, maar aan de andere kant is het misschien beter als ik eerst dit gewicht vast probeer te houden. Maar aan nog een andere kant, ik heb wel een maand constant 67 gewogen en ben nu weer gezakt, terwijl ik echt niet meer aan het lijnen, maar meer gezond aan het eten ben.

Dilemma
pi_38326239
Bekijk gewoon hoe het gaat!

Dit weekend was ook niet lijn-proof, maar ik heb er wel van genoten.

Morgen moet ik naar de tandarts waar mijn implantaat geplaatst wordt, dan zal ik even niet fatsoenlijk kunnen eten waarschijnlijk. Vanmiddag maar wat appelmoes halen.
pi_38329275
Dat klinkt niet lekker Wendy-tje! Succes alvast!

En ik ga inderdaad gewoon maar kijken hoe het gaat als ik op deze manier door ga. Voorlopig is mijn doel dan ook gewoon om niet aan te komen.
pi_38329395
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het is toch echt een feit dat je prima kan afvallen (en op gewicht kan blijven) zonder ooit ook maar 1 calorie te tellen. Velen met mij zijn het levende bewijs.
Sorry hoor, maar hoe dom ben je? Het feit dat het kan betekent niet dat het niet nodig is. Ik ken mensen die nooit een gaatje hebben gehad maar nooit naar de tandarts gingen, dus dan is het zeker ook niet nodig om naar de tandarts te gaan? Oh en sporten is ook niet nodig, want ik ben twaalf kilo afgevallen zonder te sporten, en velen met mij. Verder ken ik ook heel veel mensen die alles kunnen eten zonder aan te komen, dus zie je, je hoeft helemaal niet op te letten wat je eet.

Wil je nog meer domme opmerkingen lezen of begint het lampje al te branden?

Oh, en dat je niet afvalt van brood, vis, vlees, zuivel, kaas, etc.: vraag het eens aan m'n vader, die kwam lekker aan hoor toen ie iedere avond een paar blokken kaas wegkaande. En om te weten hoeveel je kan eten van die gezonde dingen, moet je wel weten wat te veel is en daarvoor kan wegen en kcal tellen heel nuttig zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_38329826
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:59 schreef Quinazoline het volgende:

En het goede nieuws: Ik ben totaal 10 kilo kwijt!!!!!
Gefeliciteerd!
* Mini feest even mee.

Over dat streefgewicht, misschien is het inderdaad handig om eerst eens te kijken hoe makkelijk dit, of uiteindelijk die 65 die in je regeltje staat, vol te houden is. Als je nu met gemak nog 5 kilo afvalt maar dat absoluut niet vast kunt houden omdat je lichaam een hoger gewicht 'wil', dan is dat waarschijnlijk veel frustrerender dan genoegen nemen met wat je nu hebt. Als het goed gaat, kun je altijd nog wat verder afvallen maar zo kun je ook eerst eens rustig bekijken hoe 65 kilo er nou eigenlijk uitziet en aanvoelt, en dan beslissen of je daar tevreden mee bent.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_38330019
Hier gaat het trouwens minder goed, ik heb er in de tentamenweken een beetje de brui aan gegeven.
Gisteren was mijn vader jarig en moest ik overdag naar Utrecht voor een repetitie, met 's avonds een concert, waardoor ik nogal op rare tijden en rare dingen gegeten heb. Ook niet handig, maar wel het zetje dat ik nodig had. Vooral toen de weegschaal vanochtend alweer een pond hoger aangaf.
Je hebt me ingehaald, Quinazoline!

Ik heb m'n FlexiPoints maar weer eens uit het stof gehaald, dat werkte voor mij toch wel goed. Als ik het niet bijhoud, denk ik iets te makkelijk "ach, wat is nou één chocolaatje/koekje?"
pi_38330191
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hoe dom ben je? Het feit dat het kan betekent niet dat het niet nodig is.
Van Dale:
no·dig (bn.)
1 niet gemist kunnende worden voor een bepaald doel => benodigd, noodzakelijk, onmisbaar, onontbeerlijk, van node; <=> onnodig

Ik vind het eigenlijk zinloos verder met jou in discussie te gaan.
pi_38330338
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Van Dale:
no·dig (bn.)
1 niet gemist kunnende worden voor een bepaald doel => benodigd, noodzakelijk, onmisbaar, onontbeerlijk, van node; <=> onnodig

Ik vind het eigenlijk zinloos verder met jou in discussie te gaan.
Wat voor jou niet nodig is, is voor mij misschien hard nodig. Dat is het punt. Alleen omdat jij zonder kunt, wil niet zeggen dat iedereen dat kan of wil.

Mij lukt het bijvoorbeeld niet goed om af te vallen zonder in FlexiPoints bij te houden wat ik eet. Misschien ben ik gewoon te stom om uit mezelf gezond en niet te veel te eten, maar voor mij is het tellen van calorieën (of punten) dus niet onnodig.
pi_38331865
@computergirl... ik kan me vergissen maar volgens mij sta je niet in de afslanklijstjes, dus wat kom je hier eigenlijk doen? Een beetje de afslankmethodes afkraken?
pi_38332069
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef wendy-tje het volgende:
@computergirl... ik kan me vergissen maar volgens mij sta je niet in de afslanklijstjes, dus wat kom je hier eigenlijk doen? Een beetje de afslankmethodes afkraken?
Waarom is het gelijk afkraken? Wat een agressieve dames. Ik geef alleen steeds aan dat caloriën tellen niet de enige manier is. Het is niet de norm, het is niet de enige weg naar Rome, maar een keuze.
Ik sta niet in de lijstjes omdat
a: ik niet weet hoeveel ik woog toen ik de laatse keer begon met afvallen
b: ik heb mijn streef gewicht al langgeleden overtroffen.

Verder ben jij niet degene die bepaald wie waar mag posten geloof ik.
pi_38332191
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:54 schreef computergirl het volgende:

[..]
Huh?
pi_38332969
quote:

[..]

Waarom is het gelijk afkraken? Wat een agressieve dames. Ik geef alleen steeds aan dat caloriën tellen niet de enige manier is. Het is niet de norm, het is niet de enige weg naar Rome, maar een keuze.

Volgens mij zegt ze ook niet dat je hier niet mag posten, maar vraagt ze WAAROM je hier komt posten. Ik vroeg het me ook al af, want de toegevoegde waarde van je posts zie ik ook niet.

Over je definitie van nodig zullen we het maar niet hebben. Er is al gezegd wat ik daarover denk en, noem me een pessimist, maar als het kwartje nu nog niet gevallen is denk ik ook niet dat het er nog van gaat komen.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:01:32 #16
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_38339026
Alweer een nieuw topic. En een nieuwe week, dus ik moet weer flink aan de slag.
Al heb ik het eerste stuk chocolade alweer binnen

Als het goed is ga ik samen met mijn schoonzus naar de sportschool. We moeten er nog wel eentje vinden die aan onze eisen voldoet, maar met zijn tweeen zal het vast beter gaan dan alleen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_38339488
Even een bescheiden tvp, hopelijk straks meer (na het wegen)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_38341188
quote:

[..]

Wie is er hier nou agressief

Er wordt meerdere malen door meerdere mensen aangegeven dat calorieen tellen niet de enige manier is, maar dat het zeker wel nut kan hebben. Wat is dan het probleem, waarom ga je er zo over door?

En nee, ik bepaal niet wie er waar post, ik vroeg me gewoon af wat je met je posts hier wilt bereiken. Fijn voor je dat jij je streefgewicht hebt bereikt, en fijn voor je dat voor jou calorieen tellen niet nodig is, maar laat anderen die het wel nodig vinden een beetje in hun waarde. Wel zo netjes.
pi_38341533
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
* Mini feest even mee.

Over dat streefgewicht, misschien is het inderdaad handig om eerst eens te kijken hoe makkelijk dit, of uiteindelijk die 65 die in je regeltje staat, vol te houden is. Als je nu met gemak nog 5 kilo afvalt maar dat absoluut niet vast kunt houden omdat je lichaam een hoger gewicht 'wil', dan is dat waarschijnlijk veel frustrerender dan genoegen nemen met wat je nu hebt. Als het goed gaat, kun je altijd nog wat verder afvallen maar zo kun je ook eerst eens rustig bekijken hoe 65 kilo er nou eigenlijk uitziet en aanvoelt, en dan beslissen of je daar tevreden mee bent.
Dankjewel .
Ik was eigenlijk ook al meer bezig met gewoon 'normaal' eten en op gewicht blijven, dus ik was extra blij toen ik op de weegschaal stond en dit zag. Binnenkort maar eens nieuwe kleding gaan kopen, want mijn (nieuwe) broek in maatje wordt nu echt te ruim.
pi_38345694
Quin meid, super gedaan hoor! Lekker shoppen in het verschiet, goed gevoel over je prestaties en je lijf, geniet ervan. We feesten met z'n allen!

Ik vier een beetje mee, was deze week weer 0,7 kg afgevallen, dus zit nu op een totaal van 9,1 kg eraf. Ik was volledig gemotiveerd na de bijeenkomst, ging allemaal lekkere gezonde dingen halen bij de Appie....doet die klereklotePinpas het niet!!!!
Niet te weinig op mn rekening, want het was een leesfout, en 2 'gewone' pinautomaten in de muur deden het ook niet...grmbl!
Gelukkig was 1 van mijn mede-cursisten er en heeft zij voor mij betaald, de engel. Morgen dus alsnog aan de superdeluxe salade. (oh ja, en een nieuwe pas bestellen )
pi_38345992
Ik zie net dat ik op het startgewicht van veel van jullie zit . Maar boeiend .

Wel fijn dat ze voor je wilde betalen. Ik heb even gemist wat voor cursus dat was, van de WW, of gewoon iets heel anders?
9,1 eraf is ook netjes trouwens!

Ik dacht trouwens dat die maaltijdsalades wel gezond zouden zijn, maar ik zag dat die uitgebreide kant-en-klare meer dan 700 kcal bevatten! 't Zal natuurlijk veel schelen als je niet die hele zak saus erover heen gooit, maar toch was ik wel even verbaasd.
pi_38346574
"Wie kiest voor normale producten als brood, groenten, fruit, vis en kaas wordt echt niet dik"

Nou, wel dus als je er te veel van eet omdat je bijv. overmatig veel honger hebt en daarnaast nauwelijks beweegt, zoals ik.

Maar goed, ik ben donderdag alweer 2 weken bezig met mijn diginoobdieet en hoewel de kilo's er niet af vliegen val ik toch langzaam bij beetjes af + ik ben gestopt met de pil en kijk eens even een maandje aan in hoeverre ik daarvan af val/+ minder honger krijg en dan ga ik de Yasmin proberen.
pi_38347058
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:49 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat voor jou niet nodig is, is voor mij misschien hard nodig. Dat is het punt. Alleen omdat jij zonder kunt, wil niet zeggen dat iedereen dat kan of wil.

Mij lukt het bijvoorbeeld niet goed om af te vallen zonder in FlexiPoints bij te houden wat ik eet. Misschien ben ik gewoon te stom om uit mezelf gezond en niet te veel te eten, maar voor mij is het tellen van calorieën (of punten) dus niet onnodig.
Ja, ik merk ook wel dat het helpt om beter (en minder) te eten door alles goed bij te houden inclusief calorieën. Zo kan ik ook zien wat ik eet op een dag.
pi_38347802
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:22 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie net dat ik op het startgewicht van veel van jullie zit . Maar boeiend .

Wel fijn dat ze voor je wilde betalen. Ik heb even gemist wat voor cursus dat was, van de WW, of gewoon iets heel anders?
9,1 eraf is ook netjes trouwens!

Ik dacht trouwens dat die maaltijdsalades wel gezond zouden zijn, maar ik zag dat die uitgebreide kant-en-klare meer dan 700 kcal bevatten! 't Zal natuurlijk veel schelen als je niet die hele zak saus erover heen gooit, maar toch was ik wel even verbaasd.
Qua startgewicht is het inderdaad niet boeiend hoor! Tussen jou en mij gaat het in ieder geval niet op, dus no biggie. En: het gaat toch lekker om hoe je nu zit!
Cursus was btw idd WW.

En tav die maaltijdsalade klopt helemaal, je verkijkt je er snel op. Ik heb daarom nu ook maar gewoon lekker de losse ingrediënten gehaald, dan heb je er veel meer controle over. Kan ik er tenminste nog lekker een boterham met iets bij eten!

Ik vroeg me trouwens af, ondervinden jullie naast de voordelen van het afvallen (slanker postuur, fijn gevoel, gezonder leefpatroon e.d.) ook nadelen? Ik heb namelijk de indruk dat ik momenteel steeds slapper wordt, in de zin van een erg lage bloeddruk (nog lager dan ik al had) en daardoor vaak bijna flauwvallen en gewoon wat minder puf, en het vaak koud hebben?
(als het niet zo is moet ik namelijk mezelf toch maar eens even achter de oren krabben of ik niet iets te snel ga ).

En mn nieuwe bankpas is besteld (hoe kom ik anders aan die nieuwe kleren )
pi_38349146
Misschien moet je je inderdaad eens achter de oren krabben. Of misschien moet je gewoon even langs de huisarts en ligt het aan iets anders. Even je bloeddruk op laten meten en evt. bloedprikken voor bijv. je ijzer is mss. een goed idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 30-05-2006 00:21:52 ]
pi_38353240
Ilske: ik heb ook af en toe dat ik me wat slap voel, maar ik weet van mezelf dat mijn ijzerwaarde nog wel eens te laag wil worden. Tenminste, als je soms duizelig bent bij het opstaan, bleke lippen hebt (nog bleker dan normaal ) en je over het algemeen wat slap voelt, dat wijst toch op bloedarmoede? Ik heb het in elk geval wel eens als ik niet genoeg vlees eet, en laat dat nou net iets zijn waar ik snel op bezuinigde omdat er zoveel calorieën in zitten. Daarom let ik daar nu een beetje op, en dan valt het wel mee. Daarnaast heb ik het ook een tijdje heel snel koud gehad, maar ik denk dat ik toen echt iets te weinig,at waardoor mijn verbranding te laag werd.

Anyway, als je je er echt niet goed bij voelt, zou ik inderdaad iets rustiger aandoen. Met die WW-punten zit je al snel rond de 1000 kcal per dag (met FlexiPoints in elk geval, is dat bij die bijeenkomsten hetzelfde?) en dat is toch wel erg weinig om maanden achter elkaar vol te houden. Dan doe je je lichaam op den duur echt tekort, ben ik bang.
pi_38359451
Ik heb het ook een tijdje heel erg koud gehad, dat ik het maar met moeite warm kreeg. Maar dat was ook in de winter, dus ik vermoed dat het daar ook wel mee te maken had.
pi_38361613
StefanieV (1m75) (24,5) was 82 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 65 kg wegen. -7

Mag ik er ook weer bij?

edit: ik zie dat ik moet mailen, ik ga er vanavond voor kijken
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:53:49 #29
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_38361995
Hier gaat het aardig: vorige week donderdag, vrijdag en zaterdag naar de sportschool geweest en gisteren ook weer eventjes. Men zegt dat je het op een gegeven moment leuk gaat vinden maar ik ben duidelijk nog niet op dat punt! Ik vind er nog steeds niet aan - een noodzakelijk kwaad!

Eten gaat ook goed: raar hoe Burger King niet echt lekker meer is als je weet hoe lang je op die stomme loopband moet staan voor het er weer af is! Bovendien heb ik nieuwe medicijnen (voor mijn maag) waardoor ik eigenlijk helemaal geen trek in eten heb, ik moet mezelf echt dwingen om 3 keer per dag iets te eten, anders vergeet ik het gewoon!

Of, en hoeveel, ik afgevallen ben weet ik niet: de weegschaal gaf elke dag iets anders aan dus heb ik besloten ipv elke dag, elke twee weken te gaan wegen. Het lijkt wel of ik iets afgevallen ben, ik kan mijn (normaal vrij stakke) spijkerbroek gewoon van mijn kont aftrekken, zonder de knopen open te maken!

Resultaat is dat ik twee broeken heb die me bijna van mijn kont afzakken maar ik weiger eigenlijk nieuwe kleding te kopen omdat ik nog (lang!) niet op mijn streefgewicht ben. Zonde van het geld! Hoe doen jullie dat? Kopen jullie toch kleding voor tussendoor of loopt iedereen hier in kleding die langzaam begint te slobberen?
pi_38363859
Ik heb nu ook een broek die ik gekocht heb toen ik al best wel wat was afgevallen, maar die begint nu ook wel heel erg af te zakken. Wat dat betreft zijn rokken wel ideaal, want die blijven wel op mijn heupen hangen .
Kleding kopen doe ik dus niet al te veel, maar je zult toch iets aan moeten, dus ik koop wel wat, maar nog geen grote hoeveelheden .
pi_38365090
Ik heb de laatste tijd al wat meer gekocht, omdat ik wel ongeveer op mijn streefgewicht zit nu. Een kilo of twee eraf nog, maar dan passen de dingen die ik nu koop ook nog wel. Onlangs heb ik zelfs voor veel geld een jasje en een broek gekocht voor mijn afstudeerceremonie, dat had ik anders ook niet gedaan.

Tot ik in de buurt van mijn streefgewicht kwam, heb ik ook heel weinig gekocht. Ik had nog allerlei dingen van vroeger liggen, toen ik dunner was, dus heb ik rondgelopen in de minst ouderwetse daarvan. Ik heb alleen een nieuwe broek gekocht die ik nodig had voor een crematie, maar die is nu eigenlijk alweer te groot. Achteraf zonde dus, maar het moest.
pi_38367075
Het is eigenlijk heel tegenstrijdig. Mijn spijkerbroeken gaan losser zitten en wil daarom een nieuwe, maar aan de andere kant heb ik idd ook zoiets van; als ik straks mijn streefgewicht haal dan pas ik die broek waarschijnlijk ook niet meer. Koop wel wat dingen tussendoor, maar lang niet zoveel als voorheen. Wel weer een extra motivatie om dan straks die ene hele mooie spijkerbroek te kopen.

Wat ik mij afvraag: Hoe gaan jullie ermee om als je voelt dat je een eetbui gaat krijgen. Geven jullie dan toe aan al de lekkere dingen waar je op dat moment trek in hebt, of leef je je dan uit op ontbijtkoek, droge crackertjes, appel, rijstewafel e.d. Gezonde dingen dus.
Ik zelf doe als ik zo`n eetbui heb het laatste, maar nu voel ik toch een beetje onzekerheid. Want het is toch niet zo dat als je optie 2 hanteert direct aankomt. Mits je het natuurlijk niet iedere dag doet, dat spreekt voor zich. Wil toch graag jullie mening hierover weten.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:19:37 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38367337
Ik sta al weken stil op 62
Dat heb ik altijd, als mijn lichaam een bepaald startpunt heeft blijft het precies in evenwicht. Blijkbaar gebruik en verbruik ik ongeveer evenveel energie. Ik ben wel weer teveel gaan snoepen, verdeeld over een week gaan er gemiddels toch 2 pakken koek doorheen en in het weekend vaak nog chips etc.
pi_38367943
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:12 schreef _just_me_ het volgende:
Het is eigenlijk heel tegenstrijdig. Mijn spijkerbroeken gaan losser zitten en wil daarom een nieuwe, maar aan de andere kant heb ik idd ook zoiets van; als ik straks mijn streefgewicht haal dan pas ik die broek waarschijnlijk ook niet meer. Koop wel wat dingen tussendoor, maar lang niet zoveel als voorheen. Wel weer een extra motivatie om dan straks die ene hele mooie spijkerbroek te kopen.

Wat ik mij afvraag: Hoe gaan jullie ermee om als je voelt dat je een eetbui gaat krijgen. Geven jullie dan toe aan al de lekkere dingen waar je op dat moment trek in hebt, of leef je je dan uit op ontbijtkoek, droge crackertjes, appel, rijstewafel e.d. Gezonde dingen dus.
Ik zelf doe als ik zo`n eetbui heb het laatste, maar nu voel ik toch een beetje onzekerheid. Want het is toch niet zo dat als je optie 2 hanteert direct aankomt. Mits je het natuurlijk niet iedere dag doet, dat spreekt voor zich. Wil toch graag jullie mening hierover weten.
Ik had eerst heel erg last van vreetbuien, maar door verspreid over de dag te eten, en ervoor te zorgen dat er niet meer voedsel in huis is dan dat ik over de hele week verspreid mag gaat het een stuk beter. Ook helpt het om jezelf af en toe wat lekkers te gunnen. Ik heb zelf de regel dat ik 1 keer in de week een stukje taart mag (ik werk in een groot bedrijf, dwz veel jarigen per jaar) en in het weekend, als ik trek heb, een zakje chips. Maar meestal heb ik daar ook helemaal geen zin in.

Maar door het jezelf toe te staan, zorg je ervoor dat de drang minder word.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:50:22 #35
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38388240
Even spammen:

FOK!interview: Stel je vragen aan dietiste Lenny Versteegden

Jullie zijn van harte welkom om vragen te stellen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:26:36 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38390241
He Lenny! Daar heb ik jaren terug mee samengewerkt
pi_38390567
Ik moet wat zwembandjes kwijt maar ik ga niet op dieet Wat ik nu doen is mijn basisvoedsel niet meer uit cookies te laten bestaan maar uit brood enz.

Gister alleen maar een zelfgemaakte milkshake qua ongezondheid
En vandaag alleen cracker met chocopasta, 1 blokje chocolade & 7 plakjes ontbijtkoek qua ongezondheid.

Ok mayb klinkt het wel veel.. maar normaal als ik al brood eet eet ik er hagelslag of chocopasta op en de rest van de dag cookies (1 a 2 pakken of een 5 pak kitkat chunky)

Bij fitness zeiden ze ook van ja je bent best wel dun, maar te veel vet je moet niet zo veel suiker eten enz.

Ik ga het proberen dus Ook al zit ik steeds van COOKIE COOKIE

omg COOKIE
pi_38390591
O ja en 1 L chocomel

maar ja ik ben nu eenmaal niet zo van de cold turkey
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45:09 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38391150
Jij bent ws. verslaafd aan suiker. Je moet juist wel cold turkey doen. Wedden dat je dan na een week niet eens meer aan koekjes denkt? Klinkt ongeloofwaardig maar het is echt waar.
pi_38391228
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:45 schreef Aventura het volgende:
Jij bent ws. verslaafd aan suiker. Je moet juist wel cold turkey doen. Wedden dat je dan na een week niet eens meer aan koekjes denkt? Klinkt ongeloofwaardig maar het is echt waar.
Oké maar ik heb echt geen idee wat ik dan wel moet eten behalve crackers en broodjes kaas
pi_38391420
Hoe bedoel je juist? Als ontbijt, als tussendoor of als vervanging van de trek die je nu naar koekjes/suiker hebt?
pi_38391588
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:50 schreef Iksje het volgende:
Hoe bedoel je juist? Als ontbijt, als tussendoor of als vervanging van de trek die je nu naar koekjes/suiker hebt?
Uh nou als ik ontbijt doe ik dat met boterhammen met kaas, tosti's, crackers met kaas, cracottes met of zonder kaas, krentenbol, yoghurt, appel, banaan.

En zo rond de middag komen die broodjes kaas m'n neus uit terwijl ik dan nog wel trek heb. En ik neem ook wel eens thee of cup a soup vind ik ook lekker maar voor de rest kan ik alleen zoete lekkere dingen bedenken
pi_38392113
Als ontbijt kan je ook boterhammen met vleesbeleg nemen (tenzij je vegetarisch bent natuurlijk), of een boterham met banaan of aardbei (lekker, en van nature zoet). Verder yoghurt of kwark zoals je al zegt, met eventueel een paar eetlepels muesli en/of fruit.

Neem je lunch op school of in een bedrijf? Misschien is het een optie om zelf een lunchpakket mee te nemen. Als je het voor het slapengaan klaarmaakt, hoef je er zelfs niet eerder voor op te staan. En je kan heel erg variëren, want ik kan me voorstellen dat elke middag een broodje kaas idd je neus uitkomt na een tijdje.
Soms heb ik zin in stoomgroentjes met een bolletje, soms neem ik soep met wat brood, soms zorg ik voor een salade, soms maak ik een pasta/couscousslaatje klaar, maar meestal varieer ik gewoon met broodbeleg.
Het klinkt allemaal erg tijdrovend, maar dat is het absoluut niet.
pi_38392379
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:01 schreef Iksje het volgende:
Als ontbijt kan je ook boterhammen met vleesbeleg nemen (tenzij je vegetarisch bent natuurlijk), of een boterham met banaan of aardbei (lekker, en van nature zoet). Verder yoghurt of kwark zoals je al zegt, met eventueel een paar eetlepels muesli en/of fruit.

Neem je lunch op school of in een bedrijf? Misschien is het een optie om zelf een lunchpakket mee te nemen. Als je het voor het slapengaan klaarmaakt, hoef je er zelfs niet eerder voor op te staan. En je kan heel erg variëren, want ik kan me voorstellen dat elke middag een broodje kaas idd je neus uitkomt na een tijdje.
Soms heb ik zin in stoomgroentjes met een bolletje, soms neem ik soep met wat brood, soms zorg ik voor een salade, soms maak ik een pasta/couscousslaatje klaar, maar meestal varieer ik gewoon met broodbeleg.
Het klinkt allemaal erg tijdrovend, maar dat is het absoluut niet.
Ik eet meestal thuis of op school maar dan moet het wel in 2 minuten te maken zijn...

soep salade pasta vind ik meer avond eten eigk. en heb meestal wel trek in 8 boterhammen per dag dus is wel leuk als ik iets weet behalve kaas

Oja van vlees eet ik:
- ham
- kipfilet
- kalkoenfilet

De rest eet ik niet uit principe Want salami of worst is wel lekker maar te vet.

Oja laatst had ik kip-kerrie salade ontdekt dat is best wel lekker !
pi_38392500
Maar kijk dan eet ik 's ochtends 2 boterhammen kaas 2 boterhammen ham en een schaaltje yoghurt en een appel..

Nou dan heb ik weer honger even paar crackers of wat krentenbollen eten en dan nog maar een appel..

En dan middag eten maar dan denk ik sja moet ik dan weer precies 't zelfde eten als 's ochtends want ik weet niets beters. En fruit op brood vind ik niet zo lekker eigk. wel los fruit maar dat vult niet. ik eet ook wel een schaaltje aardbeien of een banaan en handje druiven op een dag.

maar ja... dan zit ik 's avonds zo van I NEED FOOD
pi_38392582
Vroeger sportte ik 3 tot 6 uur per week, at ik maximaal 1 koekje per dag, had ik volop energie en een mooie huid

watskeburt
pi_38393753
je kan ook wat sla/tomaat/radijsjes op je boterham doen, als extraatje op je beleg. Zo voelt het toch niet helemaal hetzelfde aan als 's morgens En verder wissel je je boterham ham af met filet naar keuze...
Lust je smeerkaas?
pi_38393806
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Iksje het volgende:
je kan ook wat sla/tomaat/radijsjes op je boterham doen, als extraatje op je beleg. Zo voelt het toch niet helemaal hetzelfde aan als 's morgens En verder wissel je je boterham ham af met filet naar keuze...
Lust je smeerkaas?
Ik lust geen smeerkaas whehehehe Nou ja dat denk ik want heb het sinds ik 4 ben niet meer gegeten En het stinkt.

Oja sla en komkommer vind ik altijd wel vet lekker Net als broodjes gezond !!
pi_38397996
Komkommer boven op de kaas doen. Geeft een heel andere smaak aan de kaas.
Het is ook niet zo dat je niet af en toe eens een boterham met pasta of hagelslag kunt nemen. Maar neem dan bijv pure hagelslag. Daar zit iets minder suiker in.
Pindakaas is ook niet erg voor een keertje.
pi_38400746
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 07:32 schreef wenneke1 het volgende:
Komkommer boven op de kaas doen. Geeft een heel andere smaak aan de kaas.
Het is ook niet zo dat je niet af en toe eens een boterham met pasta of hagelslag kunt nemen. Maar neem dan bijv pure hagelslag. Daar zit iets minder suiker in.
Pindakaas is ook niet erg voor een keertje.
Ik neem altijd pure hagelslag Had net 1 tosti, 1 cracker hagelslag.. en heb nog trek dus nog even yoghurt en appels eten
pi_38401204
Wat dacht je van een lekkere salade tussen de middag? Gewoon zo'n bak uit de supermarkt met wat lekkere pitjes en dingetjes erdoor. Verder zorgen dat je veel drinkt, dus water en thee.
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:03:04 #52
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_38408608
Nou, ik heb na zitten denken en ik ben tot de conclusie gekomen toch geen nieuwe "tussendoor" kleding te kopen. Zonde van het geld en des te leuker als ik straks veel nieuwe (kleinere!) kleding kan kopen! Vakantiegeld binnen en tegen de tijd dat ik op mijn streefgewicht zit, is het al weer bijna uitverkoop (begin augustus, toch?)!

Extra motivatie!
pi_38413137
Oh hier is het zustertopic. Dames en heren ik hoop nog voor het einde van het jaar in dit topic te horen. Tot dan veel succes met jullie afvallen
pi_38414358
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:33 schreef wendy-tje het volgende:
Wat dacht je van een lekkere salade tussen de middag? Gewoon zo'n bak uit de supermarkt met wat lekkere pitjes en dingetjes erdoor. Verder zorgen dat je veel drinkt, dus water en thee.
Salade? Ik ben niet weg van konijnenvoer en het vult niet echt Kan ik alsnog 4 boterhammen eten Maar wie weet is het heel lekker

Vandaag had ik
1 tosti hamkaas
1 cracker hagelslag
1 appel

makreel
4 cracottes
2 krentenbollen

2 cracottes kaas
2 boterhammen mortadela

2 koekjes bij de koffie

keigezond
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:58:09 #55
242 Pinball
Electric Monk
pi_38415412
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:06 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

Oja van vlees eet ik:
- ham
- kipfilet
- kalkoenfilet

De rest eet ik niet uit principe Want salami of worst is wel lekker maar te vet.
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:35 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
<..>
2 boterhammen mortadela
quote:
keigezond
Nou ja... Vrij veel vet, te weinig fruit. Niet ongezond, maar ook niet overdreven gezond.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_38415670
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:58 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou ja... Vrij veel vet, te weinig fruit. Niet ongezond, maar ook niet overdreven gezond.
Ja.. Ik dacht toch maar eens proberen maar vond het niet zo die mortadella.. Zoals ik al schreef eet ik normaal bijna alleen maar dingen met suiker en nu dus niet! Ik hoef niet af te vallen of zo..... En de dag is nog niet om, eet meestal 's avonds fruit..........
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:11:52 #57
242 Pinball
Electric Monk
pi_38415955
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:04 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
Ik hoef niet af te vallen of zo.....
Oh, dat dacht ik.
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:32 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
Ik moet wat zwembandjes kwijt
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_38416137
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:11 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh, dat dacht ik.
[..]
Mja dit was al 1/3 van de normale hoeveelheid calorieën

Ik ben niet dik Echt niet !

Whehehe..

Als ik minder suiker eet gaat dat zwembandje vanzelf weg, denk ik
maar m'n armen en benen enz kunnen wel wat extra vet gebruiken
pi_38422433
Wienig eten is nog steeds niet 'mijn dingetje' . Maar vandaag het sporten weer opgepakt, was heerlijk! Ik sport ook het liefst tijdens etenstijd, dan eet ik gedwongen wat later waardoor ik 's avonds niet meer zo nodig hoef te snaaien!

Vandaag:
Ontbijt: 2 boterhammen kipfilet
Lunch: 1 pistolet gorgonzola
Diner: rijst/kip/groente prutje

Straks nog even wat fruit naar binnen mikken .
pi_38425465
Oh! Een nieuw deel . Het lukt me niet altijd me even strikt aan mijn dieet te houden, maar volgens mij is mijn suikververslaving al bijna helemaal weg. Ook ik heb minder honger, erg blij mee. Ik zat laatst onder mijn streefgewicht, maar daarna schoot ik weer terug (jojo?). Dus nu moet er eigenlijk nog ongeveer 1 kilo af, niet zo veel dus. Het gaat me voornamelijk om het vet op mijn buik, dus ik blijf ook trouw buikspieroefeningen doen (en ook oefeningen om mijn armen sterker te maken, maar dat is gewoon omdat ik was sterker wil worden ).

karoltje: leef jij daarop? Op die drie maaltijden?

Succes met afvallen iedereen .
pi_38425535
Bij mij ging het de laatste tijd weer goed! Woog zondag 61,5 maar gisteravond was ik alleen beneden bij de pc en heb ik weer een eetbui gehad...echt niet leuk dat ik daar niet aan kan weerstaan als ik alleen ben.
Nu woog ik vanmorgen 62,3 Ik voel me nu nog opgeblazen en raar gevoel in mijn maag van al dat eten.
Ik ga vandaag weer goed opletten en ik heb deze week ook al twee keer geaerobiced~!
pi_38425553
Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over mezelf, want het sporten schiet er al zeker twee weken bij in! Ik blijf wel netjes op gewicht dus dat is heel mooi en in de spiegel zie ik ook extreem goed dat er veel af is. Ik kan alleen de tijd helemaal niet vinden om te gaan sporten, met al dat verhuizen en klussen enzo. Gelukkig loop ik op mijn stage de hele tijd op en neer (en is mijn begeleider heeeel lang en ik niet, waardoor ik echt voor elke stap die hij zet twee stappen moet zetten), dus dat zorgt in ieder geval voor wat beweging. Eten gaat trouwens wel steeds beter, hoewel ik het moeilijk blijf vinden om avond eten te koken dat niet te veel calorieen bevat. Dus als jullie daar nog tips voor hebben, zijn die zeker welkom.
pi_38425557
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:35 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Salade? Ik ben niet weg van konijnenvoer en het vult niet echt Kan ik alsnog 4 boterhammen eten Maar wie weet is het heel lekker
Wat meer groente eten zou sowieso niet verkeerd zijn als ik je menu zo bekijk.

Maar ja, ik ben inderdaad gek op konijnevoer
Maar dan wel de uitgebreide versie met blokjes kaas, olijven, nootjes... maaltijdsalade zeg maar
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:43:43 #64
242 Pinball
Electric Monk
pi_38429003
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:15 schreef -Trinity- het volgende:
Het gaat me voornamelijk om het vet op mijn buik, dus ik blijf ook trouw buikspieroefeningen doen
Ik heb me laten vertellen dat dat geen nut heeft. Lokaal afvallen werkt niet blijkbaar.
Sterker nog, als je je buikspieren ontwikkelt zal die daardoor wat dikker lijken.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:52:55 #65
242 Pinball
Electric Monk
pi_38429315
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef wendy-tje het volgende:

Maar dan wel de uitgebreide versie met blokjes kaas, olijven, nootjes... maaltijdsalade zeg maar
Ik ben ook gek op konijnenvoer.

Maar ik zet wel mijn vraagtekens bij dat soort overvolle salades.
Vaak is dat wat blaadjes sla, wat ui, en een stukje tomaat aan groente. Dat stelt qua vezels en vitaminen volgens mij niets voor.
Maar het wordt wel rijkelijk bestrooid met allerlei vette zooi als olie, feta/andere kaas, pijnboompitten, spekjes, croutons, zongedroogde tomaatjes.

Allemaal erg lekker, maar het wil er bij mij niet in dat dat nou zo mager of 'gezond' is.
pi_38430288
Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn. Maar gezond is het zeker wel hoor.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:27:12 #67
242 Pinball
Electric Monk
pi_38432458
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:21 schreef wendy-tje het volgende:
Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn.
Succes met het 'vet eten en toch afvallen'-dieet.
quote:
Maar gezond is het zeker wel hoor.
Goed argument.
pi_38435009
Zit er een label 'Bemoei je met dit topic en dring aan ons je mening op, zeker als je er niks mee te maken hebt' op dit topic ofzo .
pi_38435259
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:27 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

Goed argument.
Goh, weer zo iemand die haar eigen mening als de enige juiste ziet?
Er zijn meerdere manieren om af te vallen, en wat vet eten af en toe is best gezond ja. Verder kun je een salade zo klaarmaken als je zelf wilt, ga nou niet lopen beweren dat salades ongezond zijn. Wat is er ongezond aan groente? Wat is er ongezond aan wat noten?
pi_38435410
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Wat meer groente eten zou sowieso niet verkeerd zijn als ik je menu zo bekijk.

Ik eet toch 's avonds groenten (vaak gewone & sla) tussen door wat fruit en meestal nog twee appels..

Lijkt mij wel genoeg
pi_38435478
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:27 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

Goed argument.
Sorry hoor maar je kan ook afvallen door niet op water en brood te leven
Ik ben 8 kilo afgevallen door 1 zak chips minder per dag te eten Nu nog ff wat minder snoepjes en dan maximaal 5kg eraf En dan eet ik ipv 4000 zo iets van 2500 calorien.. boeie als 't voor mij werkt
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:11:54 #72
242 Pinball
Electric Monk
pi_38435800
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:55 schreef wendy-tje het volgende:
Goh, weer zo iemand die haar zijn eigen mening als de enige juiste ziet?
Overdrijf niet zo.
Ik geef duidelijk en met voorbeelden aan waarom 'de salade' niet per definitie zo gezond is, en jij komt met het geweldige antwoord "Maar gezond is het zeker wel hoor."

En leer eens lezen, ik zeg nergens dat groenten of noten ongezond zijn,
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:20:14 #73
242 Pinball
Electric Monk
pi_38436061
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:02 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:

Sorry hoor maar je kan ook afvallen door niet op water en brood te leven
Voor jou is lezen blijkbaar ook lastig. Ik beweer nergens dat je op water en brood moet leven toch?
pi_38436242
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt. En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:29:48 #75
242 Pinball
Electric Monk
pi_38436395
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:47 schreef Quinazoline het volgende:
Zit er een label 'Bemoei je met dit topic en dring aan ons je mening op, zeker als je er niks mee te maken hebt' op dit topic ofzo .
En ik weet niet of dit op mij slaat maar gezien de rest van de korte tenen hier gok ik van wel.
Ja dat label zit er op, het staat namelijk op een drukbezocht openbaar forum.
Dus of ik me bemoei met zaken die me al dan niet aangaan maak ik zelf wel uit.

En 'mening opdringen'? Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik sta zeker open voor discussie.
Dat is heel iets anders dan "Maar gezond is het zeker wel hoor" neerkwakken als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent.
pi_38436438
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:29 schreef Pinball het volgende:

[..]

En ik weet niet of dit op mij slaat maar gezien de rest van de korte tenen hier gok ik van wel.
Ja dat label zit er op, het staat namelijk op een drukbezocht openbaar forum.
Dus of ik me bemoei met zaken die me al dan niet aangaan maak ik zelf wel uit.

En 'mening opdringen'? Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik sta zeker open voor discussie.
Dat is heel iets anders dan "Maar gezond is het zeker wel hoor" neerkwakken als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:26 schreef Quinazoline het volgende:
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt. En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:38:50 #77
242 Pinball
Electric Monk
pi_38436741
quote:
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt.
Nou, ik vind dat jullie nogal fijngevoelig zijn wat dat betreft. In de praktijk komt dat er op neer dat elke afwijkende mening van iemand die niet al jaren aan het lijnen is beschouwd wordt als: "even vertellen hoe het wel moet". Dat sfeertje is in het andere dieettopic precies hetzelfde.
quote:
En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
Als ik hier nou binnen zou komen met iets als
quote:
"hahaha dikzakken jullie moeten niet zo veel friet eten"
zou ik je kritiek helemaal begrijpen, maar ik geef gewoon mijn mening over de inhoud van een salade ffs.
pi_38436998
Maar omdat er al vaak mensen zijn binnen gevallen die het wat anders bedoelden dan jij zijn we sneller op onze tenen getrapt. Dat bedoel ik te zeggen.
pi_38437512
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:11 schreef Pinball het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo.
Ik geef duidelijk en met voorbeelden aan waarom 'de salade' niet per definitie zo gezond is, en jij komt met het geweldige antwoord "Maar gezond is het zeker wel hoor."

En leer eens lezen, ik zeg nergens dat groenten of noten ongezond zijn,
Als jij niet zo snel met koeien emoticons zou strooien en je mening wat genuanceerder zou neerzetten was er niks aan de hand geweest.

Jij noemt de salades ongezond
pi_38437553
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Ik eet toch 's avonds groenten (vaak gewone & sla) tussen door wat fruit en meestal nog twee appels..

Lijkt mij wel genoeg
mij ook,. blijkbaar overheen gelezen, je avondeten
pi_38437569
quote:
En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt
Is dat niet tegenstrijdig? Als je écht goed weet wat voor je werkt ben je niet langdurig aan het afvallen.

Je kan trouwens prima afvallen (en op gewicht blijven) met het eten van noten. BTW.
pi_38437654
Zucht.

Ik kom wel weer een keer terug als we gewoon onder elkaar zijn.
pi_38437779
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Zucht.

Dat is eigenlijk wel het verstandigste.

En ontopic: ik heb echt minder vet dan eerst, ik kan het gewoon niet meer zo vastpakken als ik ooit kon . Sinds een paar dagen is dat zo, en dat voet gooeoeeeed!
pi_38437966
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Zucht.

Misschien moeten jullie een besloten forum opstarten of zo, net als het keldertje? waar je alleen mag posten als je je aanpast aan de dieet massa?
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:10:53 #85
242 Pinball
Electric Monk
pi_38438055
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:57 schreef wendy-tje het volgende:

Als jij niet zo snel met koeien emoticons zou strooien en je mening wat genuanceerder zou neerzetten was er niks aan de hand geweest.
Wat is er in hemelsnaam ongenuanceerd aan mijn verhaal over die salades?

"ik zet wel mijn vraagtekens"
"volgens mij"
"maar het wil er bij mij niet in dat dat nou zo mager of 'gezond' is"

Hoe genuanceerd wil je het hebben?
quote:
Jij noemt de salades ongezond
Niet!
Ik zeg alleen -lees maar terug- dat een paar blaadjes sla met wat ui en tomaat niet overdreven mager of gezond zijn als je er vervolgens allerlei hoogcalorische dingen doorheen gooit.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:16:04 #86
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38438296
Tvp, interessante discussie
pi_38438477
akkoord, zo'n slaatje is niet bepaald laagcalorisch, maar het heeft wel z'n voedingswaarde. Kaas, noten, olijven (spek en gebraden kip daargelaten) etc. kun je-in normale hoeveelheden- echt niet ongezond noemen hoor.
En als je het zelf klaarmaakt thuis, heb je andere verhoudingen dan de voorverpakte slaatjes uit de winkel.
Dat wendy-tje af en toe zo'n slaatje eet, wil toch niet zeggen dat ze het vet-vreten-dieet volgt.
Je hebt het echt op de verkeerde manier overgebracht...
pi_38438486
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:08 schreef Smulrol het volgende:

[..]

Misschien moeten jullie een besloten forum opstarten of zo, net als het keldertje? waar je alleen mag posten als je je aanpast aan de dieet massa?
Oh, maak je een kloon aan speciaal voor dit topic?
pi_38438592
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:10 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wat is er in hemelsnaam ongenuanceerd aan mijn verhaal over die salades?

"ik zet wel mijn vraagtekens"
"volgens mij"
"maar het wil er bij mij niet in dat dat nou zo mager of 'gezond' is"

Hoe genuanceerd wil je het hebben?
[..]

Niet!
Ik zeg alleen -lees maar terug- dat een paar blaadjes sla met wat ui en tomaat niet overdreven mager of gezond zijn als je er vervolgens allerlei hoogcalorische dingen doorheen gooit.
Soms kun je beter weinig eten van iets met veel calorieen, dan veel van iets met weinig. Als iemand zegt dat een salade niet vult, kun je dat voorkomen door er wat vullende dingen door te gooien.

Vergelijk het maar met oude en jonge kaas. Oude kaas bevat in verhouding meer vet, maar omdat er meer smaak aan zit zul je je brood er minder dik mee beleggen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:39:26 #90
242 Pinball
Electric Monk
pi_38439243
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:20 schreef Iksje het volgende:
Dat wendy-tje af en toe zo'n slaatje eet, wil toch niet zeggen dat ze het vet-vreten-dieet volgt.
Ook voor jou een keer: lezen.
Mijn opmerking over het 'vet eten en toch afvallen'-dieet was een antwoord op haar
"Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn".
quote:
Je hebt het echt op de verkeerde manier overgebracht...
Ja, ik weet het. Het is allemaal mijn schuld. Blijkbaar moet je hier -net als in het dieettopic- je woorden op een heel speciaal weegschaaltje leggen om te voorkomen dat alle gekwetste tere zieltjes zich massaal op je storten als je een keer iets zegt.

Vermoeiend zeg..
pi_38439835
[quote]Op donderdag 1 juni 2006 15:39 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ook voor jou een keer: lezen.
Mijn opmerking over het 'vet eten en toch afvallen'-dieet was een antwoord op haar
"Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn".
[..]
Zelfs die uitspraak impliceert niet dat zij voor de rest vettig eet.
Ik lees die zin als: het is niet nodig om vetten te schrappen als je wil afvallen. Er zijn namelijk zat mensen die willen afvallen en plots een panische angst krijgen voor alles waar maar een beetje vet aan/in zit.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:57:39 #92
242 Pinball
Electric Monk
pi_38440075
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:23 schreef wendy-tje het volgende:

Soms kun je beter weinig eten van iets met veel calorieen, dan veel van iets met weinig. Als iemand zegt dat een salade niet vult, kun je dat voorkomen door er wat vullende dingen door te gooien.

Vergelijk het maar met oude en jonge kaas. Oude kaas bevat in verhouding meer vet, maar omdat er meer smaak aan zit zul je je brood er minder dik mee beleggen.
Is dit dieet-taal voor "Sorry pinball, ik had niet goed gelezen, je hebt gelijk"?
Want het is zeer zeker geen antwoord op mijn post.

Ik wacht nog op een ongenuanceerde quote van mij waarin ik zeg dat salades ongezond zijn.
pi_38440642
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:57 schreef Pinball het volgende:

[..]

Is dit dieet-taal voor "Sorry pinball, ik had niet goed gelezen, je hebt gelijk"?
Want het is zeer zeker geen antwoord op mijn post.

Ik wacht nog op een ongenuanceerde quote van mij waarin ik zeg dat salades ongezond zijn.
Ze zegt dat je geen gelijk hebt als je rare opmerkingen maakt over het vet in een salade (nou vraag ik je ), en iemand succes wenst met afvallen terwijl ie vet eet (een salade met nootjes is dan ook echt megavet ), en dat je vetten nodig hebt en dat sommige voeding ondanks het feit dat het mss. wat vetter is toch gezond is omdat het veel nuttige voedingsstoffen levert. Kort samengevat: nee.
pi_38441341
Geen ruzie

Maarr... (ik ben hier al vaker geweest onder een andere account ) toen ik deze week postte van ik ga minder suiker eten werd er gezegd: WOOOOW JE ETEN IS KEIVET ! enzzz

En toen dacht ik... Ok, bedankt maar ik wil wel vet eten maar gewoon minder suiker, capice, het lijkt wel of iedereen op water en brood leeft hier dus daarom zei ik het
pi_38442439
Ja ok, maar er zit een verschil in of iemand een keer een handje noten neemt, want dat is wel vet maar toch gezond, of dat je gaat proberen je suiker te schrappen en ondertussen nog superongezond eet. Want dan zie ik er ook het nut niet echt van in. Maar goed, moet je zelf weten hoor, maar ik vind het niet gek dat je daar commentaar op krijgt. Als je in een string en netpanty door de stad gaat rolschaatsen moet je ook niet gek opkijken dat je aandacht krijgt.
pi_38442612
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:58 schreef Maeghan het volgende:
Ja ok, maar er zit een verschil in of iemand een keer een handje noten neemt, want dat is wel vet maar toch gezond, of dat je gaat proberen je suiker te schrappen en ondertussen nog superongezond eet. Want dan zie ik er ook het nut niet echt van in. Maar goed, moet je zelf weten hoor, maar ik vind het niet gek dat je daar commentaar op krijgt. Als je in een string en netpanty door de stad gaat rolschaatsen moet je ook niet gek opkijken dat je aandacht krijgt.
Omdat ik een boterham met mortadella eet ben ik kei ongezond bezig
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:04:36 #97
242 Pinball
Electric Monk
pi_38442664
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:10 schreef Maeghan het volgende:

Ze zegt dat je geen gelijk hebt als je rare opmerkingen maakt over het vet in een salade (nou vraag ik je ), en iemand succes wenst met afvallen terwijl ie vet eet (een salade met nootjes is dan ook echt megavet ), en dat je vetten nodig hebt en dat sommige voeding ondanks het feit dat het mss. wat vetter is toch gezond is omdat het veel nuttige voedingsstoffen levert. Kort samengevat: nee.
Ja, dat voor andere mensen proberen te denken en praten lijkt hier een trend te zijn.

Ik wacht wel even op haar eigen antwoord, in deze topics is zelfs een simpele discussie over salade al moeilijk genoeg zonder dat mensen ook nog voor anderen gaan spreken.
pi_38442847
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:04 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ja, dat voor andere mensen proberen te denken en praten lijkt hier een trend te zijn.

Ik wacht wel even op haar eigen antwoord, in deze topics is zelfs een simpele discussie over salade al moeilijk genoeg zonder dat mensen ook nog voor anderen gaan spreken.
Ik snap dan uberhaupt ook niet waarom je een discussie begint over salade.

Als je niet wilt dat anderen zich ermee gaan bemoeien, moet je niet posten op een groot openbaar forum Zeg ik nu iets wat je bekend voorkomt?

Verder moet je dan ook niet gaan roepen dat wij allemaal in alletwee de afslank/dieettopics zo reageren, want daarmee roep je toch wel over jezelf af dat 'wij allemaal' gaan reageren.

Het is gewoon bloedirritant als iemand binnenkomt en gaat mekkeren over wat we eten. Mensen zitten hier weet ik hoe lang en eten over het algemeen gezond en gevarieerd, en als dan iemand een keer een salade eet met een ingredient dat iets te vet is, dan begin jij te mekkeren dat zo'n salade misschien niet zo gezond is. Ik neem aan dat er hier niemand is die iedere dag sla met feta of noten eet, dus ik zie niet in waarom je over die salade begint.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:03 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Omdat ik een boterham met mortadella eet ben ik kei ongezond bezig
Waar heb ik het over een boterham met mortadella?
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:28 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Geen ruzie

Maarr... (ik ben hier al vaker geweest onder een andere account ) toen ik deze week postte van ik ga minder suiker eten werd er gezegd: WOOOOW JE ETEN IS KEIVET ! enzzz

En toen dacht ik... Ok, bedankt maar ik wil wel vet eten maar gewoon minder suiker, capice, het lijkt wel of iedereen op water en brood leeft hier dus daarom zei ik het
Die overweging begrijp ik dus niet helemaal. Waarom zou je minder suiker gaan eten maar wel vette dingen blijven eten? Je bent zo tegenstrijdig bezig ook. Aan de ene kant zeg je dat je wel vet wilt blijven eten, maar je wilt geen worst want dat is te vet. En dan wil je geen suiker, maar je ontbijt wel met beschuitjes met hagelslag, wat dus suiker bevat en beschuit is nog een geraffineerd product ook. Wat ook nog eens niet vult, waardoor je gewoon honger blijft houden, en je zit te klagen dat je nog honger hebt na x broodjes kaas en dat je dan niet meer weet wat je moet eten. Dan begrijp ik niet helemaal waarom je niet gewoon een volkorenboterham neemt (met hagelslag, dat doet er op zich ook niet toe), maar je zit jezelf gewoon te saboteren om terug te vallen in suikervreetbuien. Als je zo onregelmatig en zo 'raar' blijft eten (ontbijten met tosti's vind ik iig niet normaal, maar mss. anderen wel) creeer je voor jezelf een moeilijke situatie. Tenminste, dat denk ik dan. Moet je zelf weten hoor, maar ik begrijp dus wel dat anderen commentaar leveren op hoe je eet.
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:35:16 #99
242 Pinball
Electric Monk
pi_38445812
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:10 schreef Maeghan het volgende:

Ik snap dan uberhaupt ook niet waarom je een discussie begint over salade.
Duidelijker dan ik al heb gedaan in dit topic kan ik het helaas niet uitleggen.
quote:
Als je niet wilt dat anderen zich ermee gaan bemoeien, moet je niet posten op een groot openbaar forum Zeg ik nu iets wat je bekend voorkomt?
Bemoeien is goed, ik had het over voor anderen spreken. Dat zijn 2 hele andere dingen.
quote:
Verder moet je dan ook niet gaan roepen dat wij allemaal in alletwee de afslank/dieettopics zo reageren, want daarmee roep je toch wel over jezelf af dat 'wij allemaal' gaan reageren.
Ah, het is wederom allemaal mijn schuld. Zie boven.
quote:
Het is gewoon bloedirritant als iemand binnenkomt en gaat mekkeren over wat we eten. Mensen zitten hier weet ik hoe lang en eten over het algemeen gezond en gevarieerd, en als dan iemand een keer een salade eet met een ingredient dat iets te vet is, dan begin jij te mekkeren dat zo'n salade misschien niet zo gezond is.
Ik lees 2 keer mekkeren.
Dus ook voor jou, want echt, overgewicht doet blijkbaar iets met je ogen of zo, lezen!
Lees mijn post over die salade eens een keer en vertel me wat daar mekkeren aan is.
Wat is dat toch met jullie?
quote:
Ik neem aan dat er hier niemand is die iedere dag sla met feta of noten eet, dus ik zie niet in waarom je over die salade begint.
Ik opper daar uiterst genuanceerd dat 'de salade' misschien niet het wondermiddel is wat veel mensen denken.

Maar omdat hier een hoop domme zelfingenomen wannabe-dieetgoeroes rondlopen die door 10 jaar worstelen met overgewicht blijkbaar de wijsheid in pacht hebben, geen enkele tegenspraak dulden en bij het minste of geringste als een kudde losgeslagen olifanten elke mening die niet in hun straatje past vertrappelen ben ik al heel de middag bezig om me te verweren tegen de meest onzinnige teksten die me in de mond gelegd worden, tegen interpretaties die helemaal nergens op slaan, en tegen ouderwetse domme koppigheid.
pi_38446757
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Pinball het volgende:
Ik lees 2 keer mekkeren.
Dus ook voor jou, want echt, overgewicht doet blijkbaar iets met je ogen of zo, lezen!
Lees mijn post over die salade eens een keer en vertel me wat daar mekkeren aan is.
Wat is dat toch met jullie?
[..]
Excuus, ik had loeien moeten zeggen.
Als iemand begint over het al dan niet gezond zijn van een salade, dan vind ik dat gemekker. Als je alles gaat analyseren ga je overal aan dood en zeuren over de voedingswaarde van sla in een dieettopic vind ik wel het toppunt van nutteloosheid. Vandaar, mekkeren.
Verder is dat gewoon een woordje wat ik vaak gebruik, dus voel je niet beledigd. Mekkeren, muppen en blaten zijn echt mijn favoriete woorden.
quote:
Ik opper daar uiterst genuanceerd dat 'de salade' misschien niet het wondermiddel is wat veel mensen denken.
Ik zeg nergens dat dat ongenuanceerd was. Echter, er zei ook niemand dat het een wondermiddel was volgens mij, en anders moet je mij maar even aanwijzen waar. Het is gewoon wel een handige vulling voor tussen de middag of zo, want rauwkost vult altijd wel lekker en bevat weinig kcal en het is makkelijk klaar te maken en mee te nemen. Verder geloof ik niet dat iemand zei dat je er op magische wijze twintig kilo van afvalt of dat je er tien jaar langer door leeft, dus wat is nou je probleem?
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:29:07 #101
242 Pinball
Electric Monk
pi_38447747
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:59 schreef Maeghan het volgende:

Als iemand begint over het al dan niet gezond zijn van een salade, dan vind ik dat gemekker. Als je alles gaat analyseren ga je overal aan dood en zeuren over de voedingswaarde van sla in een dieettopic vind ik wel het toppunt van nutteloosheid.
Ja, want normaal gaat het noooooit over de voedingswaarde van eten in deze topics.
En als je het nutteloos vind mag dat, dan lees je maar even de andere kant op.
quote:
Vandaar, mekkeren.
Verder is dat gewoon een woordje wat ik vaak gebruik, dus voel je niet beledigd. Mekkeren, muppen en blaten zijn echt mijn favoriete woorden.
Dat zal ik even controleren, KIOT.
quote:
dus wat is nou je probleem?
Lees even terug, als je het dan nog niet snapt ga je het nooit snappen. Dat is jammer, maar het is de keiharde waarheid.
pi_38448688
Het is de bedoeling dat we elkaar hier steunen bij het afvallen, niet elkaar afkraken.

Maar goed, ik heb genoeg gezien. Veel plezier nog.
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:02:57 #103
12913 GreatWhiteSilence
pi_38449059
We? Ik heb die kritiekspuiers niet in het afvallijstje zien staan, dus zij horen niet bij het 'we' groepje.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_38449255
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
We? Ik heb die kritiekspuiers niet in het afvallijstje zien staan, dus zij horen niet bij het 'we' groepje.
Ze zijn anders wel behoorlijk aanwezig.
pi_38449262
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:10 schreef Maeghan het volgende:

[..]

[..]

Waar heb ik het over een boterham met mortadella?
[..]

Die overweging begrijp ik dus niet helemaal. Waarom zou je minder suiker gaan eten maar wel vette dingen blijven eten? Je bent zo tegenstrijdig bezig ook. Aan de ene kant zeg je dat je wel vet wilt blijven eten, maar je wilt geen worst want dat is te vet. En dan wil je geen suiker, maar je ontbijt wel met beschuitjes met hagelslag, wat dus suiker bevat en beschuit is nog een geraffineerd product ook. Wat ook nog eens niet vult, waardoor je gewoon honger blijft houden, en je zit te klagen dat je nog honger hebt na x broodjes kaas en dat je dan niet meer weet wat je moet eten. Dan begrijp ik niet helemaal waarom je niet gewoon een volkorenboterham neemt (met hagelslag, dat doet er op zich ook niet toe), maar je zit jezelf gewoon te saboteren om terug te vallen in suikervreetbuien. Als je zo onregelmatig en zo 'raar' blijft eten (ontbijten met tosti's vind ik iig niet normaal, maar mss. anderen wel) creeer je voor jezelf een moeilijke situatie. Tenminste, dat denk ik dan. Moet je zelf weten hoor, maar ik begrijp dus wel dat anderen commentaar leveren op hoe je eet.
O omdat iemand zei dat ik vet eet nadat ik alleen een boterham mortadella had gegeten qua vetheid... en ik vind het niet ECHT vet zo als bitterballen of zo maar het smaakt gewoon vet, en ik weet hoe het wordt gemaakt, in slagerij gewerkt.

Wat ik dus bedoelde met "vet" blijven eten, kaas melk enz dus niet alles light gewoon de normale misschien iets vette dingen nog wel..

Ik zei: Ik wil niet meer 2 pakjes koek per dag eten, en als ik dan 1 klein mini crackertje met hagelslag eet dan is gelijk alles verpest? Nee toch? Ik moet wel een beetje kunnen blijven eten.. Beter dan alsnog die twee pakken koekjes maar blijkbaar als je aan dieet doet mag je helemaal niks dat lekker is eten.....

Ik zei dat ik na salade nog honger zou hebben dan dan nog broodjes kaas zou moeten eten bijv, of dat ik na een x aantal broodjes kaas de kaas een beetje zat word......

Oja en is een volkorencracker dan zo ongezond?? Ik wist dat niet hoor.. Als je zegt je kan een volkorenboterham eten maar ik at al een volkorencraker, die ene, wat maakt het uit...

En ik eet niet onregelmatig, gewoon op de vaste tijdstippen enz enz.. en raar.. ik vind tosti als ontbijt niet raar gewoon een warm broodje kaas, of een warm broodje hamkaas (ja bruin want ik lust geen wit )

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar hoe jij het zegt lijkt het wel dat als je aan dieet doet dat je dan NIKS met suiker NIKS met vet en al helemaal niks dat lekker is eten....

Ik kan het verkeerd hebben hoor
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:25:38 #106
12913 GreatWhiteSilence
pi_38450044
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:07 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ze zijn anders wel behoorlijk aanwezig.
We zouden ze dan ook gewoon moeten negeren en verder niet met ze in discussie treden. Dit is 'ons' topic, en niet dat van willekeurige voorbijgangers die denken ons wel even te kunnen leren hoe we moeten afvallen...
pi_38450086
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

We zouden ze dan ook gewoon moeten negeren en verder niet met ze in discussie treden. Dit is 'ons' topic, en niet dat van willekeurige voorbijgangers die denken ons wel even te kunnen leren hoe we moeten afvallen...
My point exactly.
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:27:35 #108
12913 GreatWhiteSilence
pi_38450142
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:26 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

My point exactly.
Dan zijn er in dit topic in ieder geval twee mensen die het met elkaar eens zijn. Er is verbetering...
pi_38450340
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:07 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

Wat ik dus bedoelde met "vet" blijven eten, kaas melk enz dus niet alles light gewoon de normale misschien iets vette dingen nog wel..
Oh ok, dat had ik dan verkeerd begrepen. Nee hoor, dat zou ik ook niet doen.
quote:
Ik zei: Ik wil niet meer 2 pakjes koek per dag eten, en als ik dan 1 klein mini crackertje met hagelslag eet dan is gelijk alles verpest? Nee toch? Ik moet wel een beetje kunnen blijven eten.. Beter dan alsnog die twee pakken koekjes maar blijkbaar als je aan dieet doet mag je helemaal niks dat lekker is eten.....
Ook geen probleem op zich, alleen ik dacht, als je honger hebt na x broodjes kaas of een salade is het mss. beter om brood te eten dan crackers omdat die meer vullen. Als je het eet voor de lekkere trek of zo is het wat anders.
quote:
En ik eet niet onregelmatig, gewoon op de vaste tijdstippen enz enz.. en raar.. ik vind tosti als ontbijt niet raar gewoon een warm broodje kaas, of een warm broodje hamkaas (ja bruin want ik lust geen wit )

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar hoe jij het zegt lijkt het wel dat als je aan dieet doet dat je dan NIKS met suiker NIKS met vet en al helemaal niks dat lekker is eten....
Dan begrijp je me inderdaad verkeerd, want van mij mag je prima dingen met vet en suikers, alleen ik zou dan wel kiezen voor gezonde dingen met vet. Kaas bijv. of een keer een koekje of zo is geen probleem, alleen ik had het idee dat je je heel erg aan het richten was op de suikers maar totaal niet op vet wou letten en dat 'vet eten' had ik dus anders geinterpreteerd. Bij vet eten denk ik niet aan een plak kaas op brood.

Ja een tosti vind ik dus raar als ontbijt maar ik ben nogal ouderwets opgevoed. Ik vind dat te vet 's ochtends maar ik houd al niet van vleeswaren, dus ik ben blij dat ik geen tosti hoef op te eten 's ochtends =P
pi_38450431
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:31 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Oh ok, dat had ik dan verkeerd begrepen. Nee hoor, dat zou ik ook niet doen.
[..]

Ook geen probleem op zich, alleen ik dacht, als je honger hebt na x broodjes kaas of een salade is het mss. beter om brood te eten dan crackers omdat die meer vullen. Als je het eet voor de lekkere trek of zo is het wat anders.
[..]

Dan begrijp je me inderdaad verkeerd, want van mij mag je prima dingen met vet en suikers, alleen ik zou dan wel kiezen voor gezonde dingen met vet. Kaas bijv. of een keer een koekje of zo is geen probleem, alleen ik had het idee dat je je heel erg aan het richten was op de suikers maar totaal niet op vet wou letten en dat 'vet eten' had ik dus anders geinterpreteerd. Bij vet eten denk ik niet aan een plak kaas op brood.

Ja een tosti vind ik dus raar als ontbijt maar ik ben nogal ouderwets opgevoed. Ik vind dat te vet 's ochtends maar ik houd al niet van vleeswaren, dus ik ben blij dat ik geen tosti hoef op te eten 's ochtends =P
O we begrepen elkaar verkeerd, we bedoelen alle twee 't zelfde maar dan ander uitgelegd
pi_38463874
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:43 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen dat dat geen nut heeft. Lokaal afvallen werkt niet blijkbaar.
Sterker nog, als je je buikspieren ontwikkelt zal die daardoor wat dikker lijken.
. En ik wil niet veel meer gaan afvallen, want dan word ik te licht, of dan gaan mijjn borsten krimpen ofzo . Het gaat me toch voornamelijk om mijn buik...

PescaPallaMarcusManu: als je niet zo van groente houdt (net als ik), misschien dat je wokgroente dan weer wel lekker vindt ipv rauw of gekookt, ik vind het stukken lekkerder namelijk.
pi_38464537
Sinds wanneer komen er hier zoveel betweters? het is gewoon niet leuk meer om te reageren enzo. Niemand komt meer met de leuke verhalen over nieuwe huisjes, samen wonen en dat soort leuke dingen. Er hangt hier nu echt een super negatieve sfeer.. Ik zou me bijna vol gaan proppen om overgewicht te kweken zodat ik gezellig naar het overgewichttopic kan..

Kom op mensen, beetje blijer!!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben na mijn weekendje amsterdam en de emmer KFC kipjes een halve kilo aangekomen, dat was dus niet echt super. Maar ik ben weer hard bezig met goed mijn best doen, alleen had ik te veel leuke dingen te doen deze week om boodschappen te doen, dus heb ik de vriezer leeggeplunderd.

Mijn rijinstructeur heeft bedacht dat ik goed genoeg rij om een proefexamen te doen.. En ik vind het echt super eng!! Maarja, dat is pas in augustus gelukkig.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:47:27 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_38465737
uh bubblegumbarbie: je bent welkom hoor daar is het nog steeds errrrrg gezellie
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_38466123
Hoi Dan zal ik jullie nog wel even bezig houden met gepraat over huisjes: het wordt namelijk heeeeeeeeeel mooi en ik ga dit weekend verhuizen . Klussen en verhuizen is trouwens volgens mij best heel goed voor de lijn, alleen wat minder voor je portemonee. En verder ben ik het helemaal eens met Mini, GWS en BGB (en anderen die ik vergeet ).
Vanaf nu ga ik gewoon niet meer op dat soort mensen in.

Ik heb trouwens echt het idee dat mijn gewicht moeilijk beinvloedbaar is. Het is nooit zo dat het op de ene dag twee kilo lager is dan op de andere ofzo. 's Ochtends scheelt het altijd max een halve kilo met de dag ervoor (en mijn weegschaal kan dus alleen halve kilo's aan), dus dat voelt wel goed. Sowieso voelt alles wel goed trouwens, want ik ben echt dunner aan het worden. Duidelijk zichtbaar .

Ik zit er over te denken om mijn streefgewicht bij te stellen naar 60 kilo, maar ben er nog niet helemaal zeker van. 60 kilo zou dan ook wel mijn absolute minimum worden, maar als ik dat ooit zou kunnen wegen....
pi_38466550
Ik heb nog wel wat goed nieuws. Ik krijg namelijk vandaag mijn bachelor!

Vanmiddag is er een ceremonie in de Dom, wij allemaal in "cap and gown". Echt een leuk gezicht.
pi_38467443
Ooow wat leuk! Mag je dan je touwtje naar de andere kant zwiepen zoals je dat in films ziet? .

Ik krijg mn diploma in een of andere kantine...
pi_38467497
Ik heb de helft van m'n frans1 examen gehaald

Blij
pi_38468550
Gefeliciteerd! Is dat omdat je UC doet? Want bij ons is het 'gewoon' in het academiegebouw.
pi_38470388
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
uh bubblegumbarbie: je bent welkom hoor daar is het nog steeds errrrrg gezellie
Ja inderdaad. Als daar betweters komen gaan we gewoon bovenop ze zitten, zijn ze zo weg.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 07:20 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

. En ik wil niet veel meer gaan afvallen, want dan word ik te licht, of dan gaan mijjn borsten krimpen ofzo . Het gaat me toch voornamelijk om mijn buik...
Mijn ervaring is dat het wel enigszins werkt hoor. Met buikspieroefeningen is m'n tailleomtrek van 89 naar 84 gegaan. De boel wordt gewoon wat steviger waardoor het er beter uit ziet, al word je er niet echt dunner van. Ik was verder niet afgevallen en ik heb er niet eens zo veel gedaan, maar wel gewoon iedere dag. Er komt ook gewoon meer 'vorm' in.

Plaatselijk afvallen kan dus niet, maar verstevigen kan wel een beetje helpen om het er mooier uit te laten zien.
pi_38471223
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:55 schreef karoltje het volgende:
Ooow wat leuk! Mag je dan je touwtje naar de andere kant zwiepen zoals je dat in films ziet? .
Yep. !
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:28 schreef Quinazoline het volgende:
Gefeliciteerd! Is dat omdat je UC doet? Want bij ons is het 'gewoon' in het academiegebouw.
Inderdaad. Ze maken er een hele ceremonie van. De receptie is wel in het Academiegebouw geloof ik.
pi_38471289
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:38 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Yep. !
[..]

Inderdaad. Ze maken er een hele ceremonie van. De receptie is wel in het Academiegebouw geloof ik.
Dat is wel erg leuk dan inderdaad. Wat ga je hierna ook al weer doen?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:15:46 #122
242 Pinball
Electric Monk
pi_38472390
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:16 schreef Maeghan het volgende:
Mijn ervaring is dat het wel enigszins werkt hoor. Met buikspieroefeningen is m'n tailleomtrek van 89 naar 84 gegaan.
<..>
Plaatselijk afvallen kan dus niet,
Duidelijke taal.
pi_38473438
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb nog wel wat goed nieuws. Ik krijg namelijk vandaag mijn bachelor!

Vanmiddag is er een ceremonie in de Dom, wij allemaal in "cap and gown". Echt een leuk gezicht.
Gefeliciteerd!

Bij ons zijn de op de uni maar saai met dat soort dingen... veel plezier!
pi_38473650
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:40 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Dat is wel erg leuk dan inderdaad. Wat ga je hierna ook al weer doen?
Een bachelor biomedische wetenschappen. Ik heb na vandaag een BA, nu de BSc nog.
pi_38473837
Wauw, me the happy-spirit-booster

Jullie zijn weer mega gezellie ik wist dat er een hoop positiviteid te vinden was hier!!

Ik lees nou net wel dat hier meerdere universitaire mensjes uithangen (of ik ben blond, wat ook zo is, nja was..) Dat vind ik dus echt super knap, ik kan mezelf echt niet tot zoveel leren brengen. En ik heb het geld dat ik verdien hard nodig.

Maar mensjes, Keep up the Happy work!!

(ik moet maar chearleader of coach worden ofzo, .. ik voel een cariëre-move aankomen )
pi_38473923
(iets in mij zegt dat ik cariëre niet zo schrijf.. maar ik zou niet weten hoe anders..)
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:09:18 #127
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38474029
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:06 schreef BubblegumBarbie het volgende:
(iets in mij zegt dat ik cariëre niet zo schrijf.. maar ik zou niet weten hoe anders..)
carrière
pi_38475658
Tsja, ik vind leren gewoon leuk. Nu ik bijna klaar ben met mijn studie (jaja, eindelijk!) ben ik stiekum al een beetje aan het rondkijken wat ik naast mijn baan zou kunnen doen, bijleren dus.
Ik heb gewoon de mazzel dat ik goed kan leren, dit ook wilde en dat ik de kans ook gekregen heb.
pi_38479165
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:16 schreef Maeghan het volgende:
Mijn ervaring is dat het wel enigszins werkt hoor. Met buikspieroefeningen is m'n tailleomtrek van 89 naar 84 gegaan. De boel wordt gewoon wat steviger waardoor het er beter uit ziet, al word je er niet echt dunner van. Ik was verder niet afgevallen en ik heb er niet eens zo veel gedaan, maar wel gewoon iedere dag. Er komt ook gewoon meer 'vorm' in.

Plaatselijk afvallen kan dus niet, maar verstevigen kan wel een beetje helpen om het er mooier uit te laten zien.
Ok, bedankt. Ik ga gewoon door. Helaas heb ik niet elke dag tijd, maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen.
Ik eet te veel omdat ik alles zo lekker vind . En 's ochtends krijg ik al heel snel honger rond tienen...
pi_38483938
Ik wil ook graag meedoen, heb Troel al gemaild voor een account en zal nu eerst even wat achtergrondinformatie geven

Ik ben geen snoepert, dus dat scheelt al een hoop Chocola? Ik eet het echt zelden. Maar wat ik dus als probleem heb, ik eet meestal maar 1 en soms 2 maaltijden per dag. Dan kun je zeggen, ja, waarom eet je dan niet gewoon tussen de middag brood? Nou, daar zit dus een geschiedenis achter. Zolang als ik me kan herinneren werd ik op school gepest. Eerst doordat ik vroeger in de puberteit kwam, later gewoon omdat ze me lelijk vonden. Aangezien ik gepest werd en geen vriendinnen/vrienden had, stond ik in de pauze dus altijd alleen. En om in me eentje in de kantine te gaan zitten dat vond ik maar niks, dan zouden ze me nog meer gaan pesten. Dus toen begon het, dan at ik voor ik naar school ging wat, op school de hele dag niks, en dan 's avonds weer wat. En wat ik 's ochtends at was ook niet een volwaardig ontbijt, maar gewoon een koek en een beker chocomelk. In de 3e klas van de middelbare school liep het zo uit de hand, dat ik echt anorexia begon te ontwikkelen. Ik hongerde mezelf echt uit, at echt amper meer wat, want dan zouden de mensen me misschien minder lelijk vinden en zou ik weer vrienden krijgen. In die tijd ben ik echt heel veel afgevallen, woog ik op een gegeven moment nog maar 43 kg. In de 4e klas van de middelbare school kwam er een kleine omslag. Ik kreeg weer vrienden, werd niet meer zoveel gepest en ging wat meer eten. Maar ik durfde nog steeds niet op school te eten, ook al zat ik niet meer in de kantine, ik dacht, als ze me zien eten gaan ze me weer uitschelden dat ik lelijk en dik ben. En zo is dat patroon van maar 1 keer per dag eten er met de jaren in ingeslopen. Alleen als ik persee moet eten tussen de middag, zoals toen ik op het kinderdagverblijf werkte of bij mijn ouders, dan eet ik 1 broodje, met moeite, maar als ik gewoon thuis ben dan gebeurt het nog zelden dat ik brood eet. Af en toe maak ik een pan soep of een stokbroodje met kruidenboter, maar de meeste dagen eet ik 's avonds pas echt voor het eerst een maaltijd. En ik weet dat het niet gezond is, dat juist het ontbijt belangrijk is, dat je 3 maaltijden per dag moet eten en maar zoveel tussendoortjes, maar het lukt me gewoon niet. En dan heb ik nog het "geluk" dat ik niet zoveel tussendoortjes eet, anders was ik nog zwaarder geweest.

Sporten vind ik wel erg leuk om te doen, alleen hoeveel ik ook sport, ik merk weinig resultaat. Ja wel dat ik krachtiger wordt, maar niet dat ik afval of dat mijn buik strakker wordt. Ik heb het hier met mijn sportinstructeur over gehad en die zei dat het door mijn bouw komt, dat ik gewoon een vetlaagje op mijn buik heb dat er moeilijk af gaat en waar de buikspieren gewoon onder blijven zitten. Leuk, zo'n bouw.

Ik ben 1.58 meter en weeg nu 54,6 kg ( na het eten en met kleren aan) Ik wil zo graag weer terug naar 47 kg, maar dan moet er echt nodig wat aan mijn eetpatroon veranderen dus, en dat lukt me dus niet, probeer het al heel lang, soms gaat het een tijdje goed en eet ik 2 maaltijden per dag, maar dan val ik weer terug

Maar nu wil ik dus echt proberen om wat regelmatiger te eten, en te beginnen met tussen de middag 1 of 2 crackers te eten ipv helemaal niets en dan zo proberen uit te bouwen naar 3 maaltijden per dag, maar voor ik zover ben zal nog wel even duren. En ik wil wat regelmatiger gaan sporten, soms sport ik in 1 week 4 keer en dan de andere week weer helemaal niet en wil nou toch proberen om elke week minimaal 2 keer te sporten

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 02-06-2006 19:35:38 ]
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:41:11 #131
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38486290
Was even dit topic vergeten, heb troel even gemaild
*blondt*
Ik heb meegedaan aan de avondvierdaagse voor m'n conditie en heb vandaag ook weer anderhalf uur gefietst door het bos en over de hei enzo, was beetje verdwaald maar op zich is dat wel goed anders was ik niet aan het anderhalf uur gekomen
Maar verder ben ik niet afgevallen. Ik kan echt niet van de chocola afblijven.
En van olijvonaise, want dat smeer ik op m'n sandwiches tegenwoordig ipv boter
Sandwiches met sla en tomaat
Tap tap tap
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:38:30 #132
12913 GreatWhiteSilence
pi_38487807
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:35 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ok, bedankt. Ik ga gewoon door. Helaas heb ik niet elke dag tijd, maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen.
Ik eet te veel omdat ik alles zo lekker vind . En 's ochtends krijg ik al heel snel honger rond tienen...
Ik neem dan altijd een kopje soep. Helpt goed bij mij.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:39:38 #133
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38487841
om 10 uur soep
dan heb ik de rest van de dag zweet-aanvallen
Tap tap tap
pi_38491276
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:15 schreef Pinball het volgende:

[..]

Duidelijke taal.
Ik zeg het verkeerd ja, plaatselijk vet kwijt raken kan niet. Ten minste, niet naar keuze.
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:35 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je wel iedere dag tijd! Gewoon als je wakker wordt even doen, kost je echt twee minuten of zo. Je hoeft er echt niet gelijk honderd te doen. Ik deed er 's ochtends en 's avonds twintig en als ik tijd over had dan deed ik er wat meer en nog wat andere oefeningen. Het is alleen even wennen.
pi_38491510
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:05 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik zeg het verkeerd ja, plaatselijk vet kwijt raken kan niet. Ten minste, niet naar keuze.
[..]
Erg jammer is dat, dat dat niet kan. Bij mij zit het probleem echt op me buik, heb echt hele dunne armen en onderbenen en moet echt opletten als ik ga afvallen dat ik daar dan niet te mager word
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:24:20 #136
242 Pinball
Electric Monk
pi_38492037
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:10 schreef Sylvana het volgende:

Erg jammer is dat, dat dat niet kan. Bij mij zit het probleem echt op me buik, heb echt hele dunne armen en onderbenen en moet echt opletten als ik ga afvallen dat ik daar dan niet te mager word
Het is inderdaad heel vervelend dat je niet echt kan sturen waar je afvalt. Maar je kan wel een beetje compenseren door juist op je 'magere' plekken wat spieren te kweken. Je armen en onderbenen (in mindere mate) lenen zich daar volgens mij prima voor. Dan lijken die al snel wat minder dun, en het schijnt ook nog te helpen met je verbranding.

Hoé gespierd je bv. je armen wil laten worden is natuurlijk een kwestie van smaak, maar dat kan je alleen zelf beoordelen.
pi_38492295
Maeghan, dat klinkt wel goed zeg, over die buikspieroefeningen

Ik dacht ook altijd dat het niet zoveel zou uitmaken, maar ik ben sinds kort ook ermee begonnen, elke avond een stuk of 30 (maar waarschijnlijk is 's ochtends en 's avonds 20 nog wel beter). Baat het niet dan schaadt het niet.

Na hoeveel tijd begon je een beetje resultaat te zien?
Of is dat moeilijk te zeggen omdat je het in combinatie met een dieet deed?

(ik ben niet aan het lijnen, ik eet normaal en sport ongeveer 2 uur in de week - maar niet iets wat speciaal wat voor m'n buikspieren doet)
pi_38492811
Zeg ik wat leuks word ik genegeerd

Was zo in de H&M vandaag (geweldige spiegels ) en toen dacht ik hmmm.. het is al bijna zomer !
pi_38492953
Ik ben in die periode niet afgevallen (winter, dan kan ik gewoon niet lijnen, dan heb ik zo'n honger dat nog aan het tafelblad zou beginnen... =P) en deed verder nog niet aan sport, dus behalve die buikspieroefeningen kan het verder nergens aan gelegen hebben eigenlijk. Tja, de veranderding in 'vorm' zie je eerder dan dat er echt centimeters verdwijnen, maar je mag wel uitgaan van een paar maanden tot een half jaar denk ik. Ligt er ook aan of je het trouw doet en of je regelmatig nog wat extra buikspieroefeningen doet. Misschien zie jij het wat eerder want ik heb natuurlijk een veel dikkere buik, dus voor je dan verschil ziet...

Van de week heb ik bij BodyBurn gewoon een heel track lang buikspieroefeningen gedaan, terwijl ik eerst na 20 stuks wel kramp kreeg =)
pi_38493036
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:45 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Zeg ik wat leuks word ik genegeerd

Was zo in de H&M vandaag (geweldige spiegels ) en toen dacht ik hmmm.. het is al bijna zomer !
Gefeliciteerd met de helft van je Frans1 examen hoor

En ik ging van de week ook bikini's passen bij H&M, was nog niet echt zo'n goed plan
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:54:15 #141
12913 GreatWhiteSilence
pi_38493136
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:39 schreef CherryLips het volgende:
om 10 uur soep
dan heb ik de rest van de dag zweet-aanvallen
Zweet-aanvallen? Van soep? Dan kun je dus ook geen thee drinken zonder zweet-aanvallen ofzo?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:54:35 #142
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38493151
ja, stomme spiegels aan alle kanten bij de H&M
Tap tap tap
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:55:25 #143
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38493177
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Zweet-aanvallen? Van soep? Dan kun je dus ook geen thee drinken zonder zweet-aanvallen ofzo?
Als het soms warm is, zoals 's zomers dus, dan krijg ik het echt stikheet van soep en thee enzo. Dan zit ik echt een uur te zweten. Wel jammer, want ik hou van thee
Tap tap tap
pi_38493194
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:49 schreef Maeghan het volgende:
Tja, de veranderding in 'vorm' zie je eerder dan dat er echt centimeters verdwijnen, maar je mag wel uitgaan van een paar maanden tot een half jaar denk ik. Ligt er ook aan of je het trouw doet en of je regelmatig nog wat extra buikspieroefeningen doet. Misschien zie jij het wat eerder want ik heb natuurlijk een veel dikkere buik, dus voor je dan verschil ziet...
Oh ik heb best geduld, en een half jaar is nog wel te overzien
En het gaat me ook wat meer om de vorm dan om de centimeters. Ik ben voor de rest behoorlijk slank, weinig heupen en zo, maar ben het laatste jaar een paar kilo aangekomen, wat eigenlijk alleen op m'n buik is gaan zitten. En bij gebrek aan buikspieren ziet het er dan een beetje maf, en vooral wat slapjes uit...

Maar dat van die kramp is zeker waar! Ik heb ook wel even wat adempauze nodig tussen setjes van 10, best erg.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 23:57:22 #145
242 Pinball
Electric Monk
pi_38493258
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:31 schreef Adurothiel het volgende:
Maeghan, dat klinkt wel goed zeg, over die buikspieroefeningen

Ik dacht ook altijd dat het niet zoveel zou uitmaken, maar ik ben sinds kort ook ermee begonnen, elke avond een stuk of 30 (maar waarschijnlijk is 's ochtends en 's avonds 20 nog wel beter). Baat het niet dan schaadt het niet.
Ik hou zelf een beetje de sportschool-routine aan: 1 keer per dag 3 setjes van 10 herhalingen per oefening. En dat 5 keer per week toen ik aan het opbouwen was, en nu 3 keer per week als onderhoud.
quote:
Na hoeveel tijd begon je een beetje resultaat te zien?
Of is dat moeilijk te zeggen omdat je het in combinatie met een dieet deed?
Reken zeker op een paar maanden. Spieren maken gaat langzaam, en zeker bij vrouwen kan het wel even duren voor je wat ziet.
pi_38493478
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:57 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik hou zelf een beetje de sportschool-routine aan: 1 keer per dag 3 setjes van 10 herhalingen per oefening. En dat 5 keer per week toen ik aan het opbouwen was, en nu 3 keer per week als onderhoud.
Oh, eigenlijk wat ik al doe dus dat valt best mee dan.

En zeker een paar maanden zal dan wel kloppen, als maeghan het ook zegt. Dat kan ik wel aan. En misschien dat het sporten (zwemmen) er toch wel een beetje bij helpt, dat is wel goed voor het hele lichaam tenslotte, dus wellicht ook een klein stukje buikspier
pi_38493736
Als ik niet genoeg eet krijg ik ook warmte aanvallen, of als ik teveel thee drink of zo..
pi_38493776
Ik eet niet te weinig hoor Daar zit het probleem nou juist
Tap tap tap
pi_38493779
Brrrr..... in de Zara spiegels zag ik er trouwens net zo uit
pi_38493815
Als ik iedereen hier hoor over thuis buikspieroefeningen doen enzo hoop ik echt dat ik die zelfdiscipline een beetje krijg om wat meer te eten op een dag en dus niet meer 1 maaltijd en om wat regelmatiger te sporten ( zie mijn lange verhaal) want ik schrok echt wel van de weegschaal vanavond
pi_38493828
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik eet niet te weinig hoor Daar zit het probleem nou juist
Ik eet teveel suiker Ik heb dunne armen, benen, bovenkant lichaam, bil enz,
alles dun

EN NOG EEN VETROL IETS

Pffff En misschien eet ik ook wel veel... maar vanochtend had ik alleen maar 4 broodjes en om 11 uur kreeg ik echt zo een warmte aanval
pi_38493848
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:12 schreef Sylvana het volgende:
ik hoop echt dat ik die zelfdiscipline een beetje krijg om wat meer te eten op een dag en dus niet meer 1 maaltijd en om wat regelmatiger te sporten ( zie mijn lange verhaal) want ik schrok echt wel van de weegschaal vanavond
Ik had je verhaal gelezen, naar niet gereageerd.. Wel eten hoor, is goed voor je !!
pi_38493880
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:13 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Ik had je verhaal gelezen, naar niet gereageerd.. Wel eten hoor, is goed voor je !!
mja, weet ik ook wel, maar is gewoon moeilijk om zo'n jarenlang patroon opeens te doorbreken
pi_38494001
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

mja, weet ik ook wel, maar is gewoon moeilijk om zo'n jarenlang patroon opeens te doorbreken
Mijn patroon duurt iets van 4-6 jaar en sindsdien ben ik moe, dik, traag, onsportief enz
Slecht dus

Terwijl ik eerst ong de dunste, sportiefste, actiefste persoon ooit was En ik ga maar slapen dat helpt !
pi_38494012
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel, maar maak het jezelf niet te moeilijk. Beginnen met crackers is echt prima. Het gaat er in eerste instantie even wat meer om dat je iets eet dan wat of hoeveel je eet. Ja, je moet natuurlijk geen ongezonde dingen gaan eten anders raak je van de regen in de drup en zit je dalijk met een ander eetprobleem, maar je hoeft niet gelijk van jezelf te eisen dat je drie volledige maaltijden eet. Je hebt al een hele goede stap genomen nu.

Ik werd vroeger op school ook gepest met mijn gewicht (m'n maatje 38 ). Alleen ik kreeg juist vreetbuien en kwam 30 kilo aan.
pi_38494085
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:18 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel, maar maak het jezelf niet te moeilijk. Beginnen met crackers is echt prima. Het gaat er in eerste instantie even wat meer om dat je iets eet dan wat of hoeveel je eet. Ja, je moet natuurlijk geen ongezonde dingen gaan eten anders raak je van de regen in de drup en zit je dalijk met een ander eetprobleem, maar je hoeft niet gelijk van jezelf te eisen dat je drie volledige maaltijden eet. Je hebt al een hele goede stap genomen nu.
Ja, dat verwacht ik ook niet van mezelf hoor, maar ik vind die crackers al moeilijk nu Maar goed, ben wel blij dak hier me ei kwijt kan en steun vind, das toch wel makkelijker dan wanneer je het helemaal alleen moet doen
pi_38494127
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:18 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik werd vroeger op school ook gepest met mijn gewicht (m'n maatje 38 ). Alleen ik kreeg juist vreetbuien en kwam 30 kilo aan.
Ik werd ook 'gepest' maar ik was er niet echt gevoelig voor dus het hield al snel op Volgens mij is iedereen wel een beetje gepest/geplaagd om zijn figuur, denk ik

Niet dat ik wil zeggen dat het nu bij jou opeens niet erg is (ik ken je situatie niet) maar kinderen zijn nooit echt ...aardig.... tegen elkaar

Bij mij was het.. IEEH je bent nog dunner dan dan "de twee meisjes met anorexia op onze school" ieeeh strijplank! ieeeh je hebt twee ruggen! ieeeh tante sidonia... (Deze vond ik wel grappig eigk: waarom ik met mn handen gestrekt moest douchen... anders spoelde ik door t douche putje heen.. whehehe )Mja gelukkig deed het mij niet heel veel, andere soms wel en dat is sneu

Pesten is zo raar he.. Het is ook nooit persoonlijk bedoeld gewoon de gene pakken die WEL op de opmerkingen reageert en dan er net zolang mee doorgaan tot iemand zich heel kut voelt
  zaterdag 3 juni 2006 @ 00:23:55 #158
242 Pinball
Electric Monk
pi_38494148
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:12 schreef Sylvana het volgende:
ik hoop echt dat ik die zelfdiscipline een beetje krijg om wat meer te eten op een dag en dus niet meer 1 maaltijd en om wat regelmatiger te sporten ( zie mijn lange verhaal) want ik schrok echt wel van de weegschaal vanavond
Ik kan me daar als nuchtere man dus echt niets bij voorstellen. Aan je verhaal te lezen weet je precies wat je zou moeten doen. Duw wat boterhammen, cruesli of ontbijtkoek/bammetjes naar binnen, klaar. Het is vast niet zo simpel, maar meer advies heb ik helaas niet.
pi_38494154
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, dat verwacht ik ook niet van mezelf hoor, maar ik vind die crackers al moeilijk nu
Maak er jouw feestje van, met beleg dat je erg lekker vindt ofzo
Veel succes iig
pi_38494192
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:24 schreef Adurothiel het volgende:

[..]

Maak er jouw feestje van, met beleg dat je erg lekker vindt ofzo
Veel succes iig
thnx

dan zal ik eerst uit moeten gaan vinden wat voor beleg ik lekker vind, als ik nooit beleg eet
pi_38494210
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

thnx

dan zal ik eerst uit moeten gaan vinden wat voor beleg ik lekker vind, als ik nooit beleg eet
Eigenlijk hè.. lust ik alleen hagelslag en chocopasta oja en kaas..
maar je moet gewoon dingen proberen heb ik ontdekt gewoon 5 x eten en als je het DAN nog heeel vies vind, ok dan niet...
pi_38494329
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:25 schreef Sylvana het volgende:

[..]

thnx

Ik raad van die salades voor op brood aan
Kip kerriesalade, tonijn- of zalmsalade, eiersalade, whatever
Niet supermager ofzo, maar ook niet ongezond.

Daarmee krijg ik m'n crackers altijd goed weg
pi_38494340
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:23 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ik kan me daar als nuchtere man dus echt niets bij voorstellen. Aan je verhaal te lezen weet je precies wat je zou moeten doen. Duw wat boterhammen, cruesli of ontbijtkoek/bammetjes naar binnen, klaar. Het is vast niet zo simpel, maar meer advies heb ik helaas niet.
Tja, als het zo simpel was dan had ik hier niet hoeven posten Ik weet idd heel goed wat ik moet doen, k heb er alleen ontzettend veel moeite om het consequent vol te houden, af en toe gaat het wel een tijdje goed, en dan weer een tijd niet...
pi_38494346
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:23 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

Ik werd ook 'gepest' maar ik was er niet echt gevoelig voor dus het hield al snel op Volgens mij is iedereen wel een beetje gepest/geplaagd om zijn figuur, denk ik

Niet dat ik wil zeggen dat het nu bij jou opeens niet erg is (ik ken je situatie niet) maar kinderen zijn nooit echt ...aardig.... tegen elkaar
Nou, ik had al andere problemen op dat moment en ik moest voor het eerst 'op m'n eten letten' toen ik drie was en hoorde altijd wel dat ik niet te veel mocht snoepen en zo. En toen zei gewoon iedereen dat ik dik was, terwijl als ik die foto's zie valt het dus enorm mee (voor digicams dus heb niks op de pc staan). Dan denk ik, hoe KON ik dat geloven. Verder werd ik sowieso al m'n hele leven gepest, dus ik was al behoorlijk onzeker, ook door de problemen die ik al had, en toen dat erbovenop. Als je je hele leven hoort dat je dik en lelijk bent geloof je het wel op een gegeven moment. Ik zag het niet eens als pesten, het was gewoon zo.

Eerste schooldag in de brugklas kwam er een jongen naar me toe: "We (hij en de andere jongens dus) hebben besloten dat je niet de lelijkste bent van de klas, alleen X is nog lelijker" (en dat was écht een lelijk eendje...).

Op een gegeven moment was het zo erg dat ik niet eens meer naar buiten durfde omdat ik mezelf te lelijk vond. Best zielig eigenlijk. Ik heb echt medelijden met mijn voormalige zelf en ik begrijp soms niet meer hoe het zo ver heeft kunnen komen. Niet dat ik nu nooit meer ergens mee zit, maar over het algemeen heb ik de boel best op orde, ben ik zelfverzekerd en heb ik totaal geen boodschap aan wat iemand anders zegt of denkt. Ik vind het altijd maar raar om te bedenken dat ik zo'n onzeker trutje was vroeger.
pi_38494377
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 00:33 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Niet dat ik nu nooit meer ergens mee zit, maar over het algemeen heb ik de boel best op orde, ben ik zelfverzekerd en heb ik totaal geen boodschap aan wat iemand anders zegt of denkt. Ik vind het altijd maar raar om te bedenken dat ik zo'n onzeker trutje vroeger.
Knap van je dat jij al zover bent

Zover ben ik nog lang niet, ik ben echt nog heel onzeker en trek me echt nog heel veel aan van wat mensen van me vinden en hoe ze over me denken, maar ooit zal ik net zo ver komen als jij
pi_38497617
Ik woog vanmorgen 65 , alweer een kilo minder.

Sorry dat ik even niet op de rest reageer, maar ik ga NU verhuizen en heb weinig tijd, maar wilde dit jullie niet onthouden...
  zaterdag 3 juni 2006 @ 09:13:55 #167
12913 GreatWhiteSilence
pi_38497685
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 09:00 schreef Quinazoline het volgende:
Ik woog vanmorgen 65 , alweer een kilo minder.

Sorry dat ik even niet op de rest reageer, maar ik ga NU verhuizen en heb weinig tijd, maar wilde dit jullie niet onthouden...
Succes!
pi_38500640
Sylvana, eet je niet omdat je bang bent om er dik van te worden of omdat je het niet weg krijgt?
pi_38501853
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:32 schreef karoltje het volgende:
Sylvana, eet je niet omdat je bang bent om er dik van te worden of omdat je het niet weg krijgt?
Ik denk er gewoon niet meer aan om te eten, aangezien ik dus jaren niet heb gegeten overdag omdat ik gepest werd en niet in me eentje in de kantine wilde eten, en idd bang was dat ze me anders nog meer zouden gaan uitschelden

Nu ben ik wel over die gedachte heen, dat ik dik word als ik eet, want zo weinig eten is juist ongezond, maar het zit gewoon niet in mijn vaste patroon zeg maar. Ik moet er echt om denken dat ik wat eet, anders dan doe ik het dus gewoon de hele dag niet. En als ik dan wel eet dan eet ik ook maar 1 of 2 broodjes/bolletjes/crackers, omdak meer niet weg krijg.

Vandaag is het wel gelukt, heb samen met me broer gegeten tussen de middag

Owja, wanneer wegen jullie je, met of zonder kleren aan, voor of na het eten, 's ochtends of 's avonds? Want ik had me gister dus na het avondeten met kleren aan gewogen en toen woog ik 54,6 en vanochtend toen ik uit bed kwam zonder kleren aan woog ik 53,6
pi_38502989
Het maakt denk ik niet zoveel uit wanneer je je weegt, als je het maar elke keer op hetzelfde moment doet om te kunnen vergelijken.

Ik weeg 's ochtends voor het ontbijt, nadat ik naar de wc ben geweest, zonder kleren.
Dan ben je doorgaans op je lichtst, ook weer goed voor het zelfvertrouwen

Misschien is dat ook het meest betrouwbaar en stabiel. Als je je bijvoorbeeld elke keer s avonds na het eten weegt verschilt het natuurlijk ook weer per dag hoeveel je op hebt, en hoeveel je gedronken hebt.
pi_38503083
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:16 schreef Adurothiel het volgende:

Ik weeg 's ochtends voor het ontbijt, nadat ik naar de wc ben geweest, zonder kleren.
Dan ben je doorgaans op je lichtst, ook weer goed voor het zelfvertrouwen
Das wel een goeie ja

En hoe vaak weeg je dan? elke dag? 1 keer in de week? Minder vaak?

Ik zit zelf aan 1 keer in de week te denken, elke dag wegen vink beetje overdreven, zoveel verschil merk je toch niet per dag lijkt me
pi_38503148
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Das wel een goeie ja

En hoe vaak weeg je dan? elke dag? 1 keer in de week? Minder vaak?

Ik zit zelf aan 1 keer in de week te denken, elke dag wegen vink beetje overdreven, zoveel verschil merk je toch niet per dag lijkt me
mwoah, ik ben dus niet echt aan het lijnen, wel een beetje op m'n eten aan het letten, dus zo'n 1 keer per week. Maar de weegschaal staat nogal in het zicht op m'n kamer, dus soms vaker.

Ik denk dat 1 keer per week ook voor wel-lijners best ok is, bij elke dag maak je jezelf volgens mij een beetje gek. Het kan best wat schommelen tenslotte...
pi_38503185
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:22 schreef Adurothiel het volgende:

[..]

mwoah, ik ben dus niet echt aan het lijnen, wel een beetje op m'n eten aan het letten, dus zo'n 1 keer per week. Maar de weegschaal staat nogal in het zicht op m'n kamer, dus soms vaker.

Ik denk dat 1 keer per week ook voor wel-lijners best ok is, bij elke dag maak je jezelf volgens mij een beetje gek. Het kan best wat schommelen tenslotte...
Ik heb zelf (nog) geen weegschaal, bij me ouders staat er wel 1 en daar ga ik dus elk weekend naar toe, dus elke dag zou voor mij ook niet haalbaar zijn, tenzij ik zelf een weegschaal zou gaan kopen
pi_38503434
Ik heb er pas een gekocht, omdat ik niet zo regelmatig bij m'n ouders kom. Bij de kijkshop is er een van 12 euro, best goedkoop.

Ik woon pas sinds 3 maanden op kamers en ik wou in de gaten houden of m'n eetpatroon wel een beetje ok is
pi_38503497
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:35 schreef Adurothiel het volgende:
Ik heb er pas een gekocht, omdat ik niet zo regelmatig bij m'n ouders kom. Bij de kijkshop is er een van 12 euro, best goedkoop.

Ik woon pas sinds 3 maanden op kamers en ik wou in de gaten houden of m'n eetpatroon wel een beetje ok is
Misschien dat ik die van de kijkshop wel ga kopen dan. Want op het moment kom ik wel regelmatig bij me ouders omdat er heel veel dingen gepland zijn in de weekenden ( reunies, verjaardagen enzo) maar over tijdje kan dat wel weer verandert zijn natuurlijk. Ik woon al ruim een jaar op kamers en ik heb het aardig gemerkt in me gewicht dus, ben in een jaar tijd ruim 5 kg aangekomen
pi_38503682
Samen met iemand eten lijkt me inderdaad een goede Sylvana!
pi_38503696
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:49 schreef karoltje het volgende:
Samen met iemand eten lijkt me inderdaad een goede Sylvana!
tja, als ik bij me ouders ben dan kan het wel, maar doordeweeks dan zit ik dus in me eentje op me kamer en me huisgenoten zijn er ook niet altijd. 's Avonds eet ik wel gezamenlijk met me huisgenoten soms, maar goed, het avondeten is ook niet het probleem bij mij
pi_38504949
Geef jezelf een schop onder je kont en HUP eten zul je . Ontbijtkoek smaakt mij altijd erg goed in de ochtend (bovendien makkelijk en snel). Haal lekker brood en beleg in huis en stimuleer jezelf om gewoon af en toe even wat te eten. Je zult dan 's avonds minder trek hebben en bovendien heb je veel meer energie overdag!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:21:38 #179
12913 GreatWhiteSilence
pi_38516791
Als je vergeet te eten is het misschien wat om een wekker te zetten zodat je erop geattendeerd wordt dat het tijd is om te eten? Als je niemand om je heen hebt om je eraan te herinneren dat het etenstijd is, is een wekker wellicht een oplossing...
pi_38522659
Jeej, ik ben 2 kilo afgevallen. Nog 5 te gaan!
  zondag 4 juni 2006 @ 10:24:52 #181
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_38523032
Zo....

Net gemaild dus binnenkort sta ik ook in het lijstje! Van 75 kilo naar 73 kilo! Niet echt een groot verschil maar een leuk resultaat in twee weken tijd. Ik merk ook echt dat ik strakker in mijn vel ga zitten, ik kan nu ineens mijn sleutelbeen zien, en ook mijn ribber en heupen zijn goed voelbaar!

Ben ook trots op mijn beweging van de afgelopen week: maandag en dinsdag naar de sportschool, woensdag gebadmintond (schrijf je dat zo?!), donderdag op de loopband gestaan en vrijdag meegedaan aan een spinning- en "core"(voor rug-en buikspieren) klasje! Gisteren even vrij en vandaag ga ik aan gewichtjes trekken! Het klinkt fanatieker dan dat het was maar het voelt goed dat ik beweging ben. Heb op het moment erg last van stress en dan is sporten wel lekker!
pi_38523695
Gefeliciteerd met jullie 2 kilo die eraf zijn diginoob en ennuik. En dat klinkt idd erg sportief zoveel sporten ennuik

Ik ga vandaag tussen de middag bij me oma soep eten en voor morgen zijn er ovenbroodjes die ik samen met me broer op ga eten, dus de komende 2 dagen gaat iig goedkomen
pi_38530668
Ik heb besloten ook maar met dit topic mee te doen. Ik ben al behoorlijk afgevallen, van ruim 74 kilo naar inmiddels 68.5 (bij lengte van 1.77). Het enige geval is dat ik echt een lui type ben, aan sporten ben ik nog niet begonnen . Wel bijna elke avond wat buikspieroefeningen, maar daar train je natuurlijk ook niet je hele lichaam mee. Voor dat extra steuntje wat me moet overhalen om toch nog te gaan sporten en wat strakker te worden heb ik besloten om maar hier mee te doen. Een crosstrainer staat al in huis, en het is mijn bedoeling om 4 dagen per week hier een halfuurtje op te staan. Elke dag lukt qua tijd toch niet .
pi_38540697
Zo, daar zijn we weer.

Welkom alle nieuwe mensen en veel succes. We hebben eindelijk weer een pc en dus kan ik eindelijk weer eens melden.

Niet veel veranderd in gewicht om eerlijk te zijn, maar wel een goed gevoeld omdat ik met een gewoon eetpatroon, zonder echt heel veel te laten, wel heel mooi op gewicht blijf. Ik schommel een beetje tussen de 60 en 61.

Trouwens wel veel herkenbare verhalen hier in een keer. Voor mij is het heel belangrijk geweest mezelf te accepteren om we ik ben en niet om hoeveel ik weeg. ( En dat heeft wel een hele poos geduurt.)
Voor al die mensen die gepest zijn, ik hoop dat jullie je pestkoppen nog een s een keer tegenkomen. Ik ben ze tegengekomen en heb echt heel erg moeten lachen. De helft was kaal en uitgegroeid en de andere helft wil je niet eens weten...
pi_38555811
Ik ga toch maar echt op dieet
Zo een broek die ik te groot had gekocht was nu te klein
En de rest ook
pi_38557377
wenneke1, op gewicht blijven is idd ook al heel mooi natuurlijk

PescaPallaMarcusMan, veel succes met dieeten dan Ik had het met al me zomerkleding van vorig jaar, paste echt niks meer

Net ovenbroodjes met smeerkaas gegeten Smeerkaas gaat toch wel beleg worden dat ik lekker vind, dus morgen als ik weer thuis ben een doos crackers en smeerkaas kopen, en dat van die wekker zetten om te eten is idd wel een goed idee ja

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 05-06-2006 18:50:21 ]
pi_38566012
En nu wel weer oppassen dat je niet teveel gaat eten . Haha .
pi_38566355
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:42 schreef karoltje het volgende:
En nu wel weer oppassen dat je niet teveel gaat eten . Haha .
nouja, ik at dus eerst heel veel 's avonds, en dus overdag niks, maar nou ik overdag eet merk ik goed dat ik met avondeten een stuk minder eet
pi_38571152
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:50 schreef Sylvana het volgende:

PescaPallaMarcusManu, veel succes met dieeten dan Ik had het met al me zomerkleding van vorig jaar, paste echt niks meer
Dank je Ik heb alleen niet echt een idee, hoe dat moet Want was altijd een scharminkel Mijn plan is om veel te gaan sporten weer (ipv 0 uur per week) deed eerst iets van 8 uur was ik gestroomlijnd en slank mja moet eerst maar rustig aan beginnen.........

jammer dat ik het ijs al op heb anders was ik me NU als afscheid van al het lekkere eten (snoep koek ijs taart enz. ) gaan vieren
pi_38589182
Ik wil me toch weer opgeven om mee te doen in dit topic. Ik ben 2 jaar geleden veel afgevallen. Ben toen van 83 kilo naar 62 kilo gegaan. Helaas zit ik op dit moment weer op de 69 kilo en dat bevalt me niets. Vooral mijn buik en maagstreek zijn 3 grote vetrollen. Ik ben de laatste 2 maanden hard bezig met afvallen maar het wil echt voor geen meter lukken. 2 jaar gelden is dit topic me erg goed bevallen daarom meld ik me nu weer aan. Ik ben 1.73 lang en wil graag 60 kilo wegen.
Ik heb een step apparaat thuis en daar probeer ik elke dag en anders om de dag een half uur op te staan. Ik pilates 2 keer in de week en tennis (maar hoe ik dat doe is dat niet echt heel hard sporten).
Iemand nog tips om het afvallen verder makkelijker te maken??
pi_38590737
Welkom en succes alvast.

Wat je zelf vermoedelijk ook al weet aan tips is het veel water drinken, veel groenten en fruit en suikers laten staan.

Probeer eens een overzicht te maken van hetgeen je op een dag eet en kijk eens op overgewicht.nl hoeveel calorieen je binnenkrijgt. Aan de hand daarvan kun je bekijken wat je aan je eetpatroon het beste kunt veranderen om op een gezonde manier blijvend af te vallen.

En heel belangrijk, een keertje "zondigen" is niet erg. Zolang je daarna de draad maar weer oppakt.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:19:27 #192
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38590835
ik drink tegenwoordig minstens 1 liter water per dag
dat is heel veel voor iemand die normaal gesproken 2 bekers melk en wat frisdrank op één dag dronk. ik ging eerst ook maar 2 keer per dag naar de wc ofzo, nu echt elk uur
Tap tap tap
pi_38591429
Heerlijk hoor, ik lurk de hele dag aan zo'n mega-spa fles!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:38:52 #194
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38591493
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:36 schreef karoltje het volgende:
Heerlijk hoor, ik lurk de hele dag aan zo'n mega-spa fles!
ik heb er nu eentje van een halve liter naast me staan, en er staat er nog één in de koelkast, dan wissel ik ze steeds om
ik moet alleen echt de hele tijd plassen
Tap tap tap
pi_38596004
Ik drink ook erg veel water op een dag, denk wel minimaal 2,5 liter...
1 liter klinkt wel weinig eerlijk gezegd, maar tis maar wat je gewend bent denk ik
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:03:17 #196
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38596206
Voor mij is het heel veel Ik heb nooit veel gedronken.
Tap tap tap
pi_38597089
Net boodschappen gedaan en helemaal geen koek of snoep of nootjes ofzo in huis gehaald

Wel:

Watermoeloen
Paprika ( gele, groene en rode)
Komkommer
Crackers
Smeerkaas
Limonadesiroop

( ik lust geen water, maar wel limonade, dus dat drink ik dan heel veel op een dag, krijg ik toch ook nog redelijk wat water binnen, maar dan wel met een smaakje dus )
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:19:57 #198
12913 GreatWhiteSilence
pi_38598163
Ik lustte eerst ook geen water, maar ik heb het leren drinken. Nu drink ik overdag alleen water, en 's avonds andere dingen, zoals vruchtensap.
pi_38598567
Jeetje wat is er veel gepost. Heb weer behoorlijk wat bij moeten lezen!

Sylvana: Het zal je vast goed doen hier te posten en Goede adviezen hier te ontvangen. Een extra steuntje in de rug
Je verhaal haalde bij mij trouwens ook meteen allemaal herinneren naar boven. Op de middelbare school in de eerste 3 klassen at ik ook niet of nauwelijks op school. Dan gingen mensen kijken hoe ik aan het eten was en dat vond ik maar een eng idee. Al was dat natuurlijk helemaal niet zo.
Was het helemaal vergeten totdat jij erover begon. Nu verder geen last meer van.

Vorige week had ik weer een goede week en toch blijf ik redelijk op hetzelfde gewicht. Soms iets zwaarder, soms iets lichter. Heb hem daarom mijn regeltje niet upgedate omdat hij vrijdag exact hetzelfde aangaf.
Aangezien ik mijn streefgewicht nog (lang) niet heb bereikt is dit stilstaan niet helemaal de bedoeling. Sinds 1 juni ben ik eindelijk begonnen met mijn stage en mijn maaltijden zijn nu veel meer over de dag verdeeld en er zit nu ook meteen weer meer regelmaat in. Zal nu denk ik weer de goede richting opgaan.
Morgen ook een afspraak op de sportschool. Heb een hele week lang mijn voeding opgeschreven en hun gaan er naar kijken of ik goed bezig ben en om tips te geven.
Best confronterend dat opschrijven! Maar zeker ook een goede hulp, maaltijden kon ik beter verdelen zodat het er niet te dicht op zat.

Door mijn stage heb ik niet zoveel tijd op te posten. Alle nieuwelingen evengoed nog welkom! beter laat dan nooit haha. Succes allemaal en zal jullie verhalen volgen!
pi_38600395
Kan me er niks bij voorstellen dat je geen water 'lust' .

Structuur en regelmaat is echt handig als je wilt afvallen. Ik studeer nu veel thuis en eet eigenlijk de hele dag door... Net wel lekker gesport dus de schade is ietwat beperkt.
pi_38601128
Ik hoef niet in het lijstje.. maar ik ga weer in m'n te kleine broeken passen

whoeee...

nieuwe mantra:

ijs, cake, koek, taart enz is voor speciale gelegenheden niet als 1e levensbehoefte

[ Bericht 33% gewijzigd door PescaPallaMarcusManu op 06-06-2006 20:36:49 ]
pi_38602003
Dat van veel water drinken is een goede om weer aan te denken. Ik vind water drinken helemaal niet vies, maar ik vergeet het heel vaak waardoor ik veel te weinig op een dag drink. Ik heb nu gewoon een fles water naast me staan en die moet 2 keer op. Hoop dat het gaat lukken.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:03:49 #203
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38602352
ik zit tot nu toe op de anderhalve liter. vind het wel even goed zo
Tap tap tap
pi_38602551
waar helpt dat water bij dan?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:11:23 #205
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38602676
afvoeren van afvalstoffen enzo. je moet zowieso minstens 2 liter per dag drinken.
Tap tap tap
pi_38603040
Ik drink vaak genoeg 6 liter water per dag.. dus ja.. als je met 1 liter al moeite hebt.
pi_38606816
En water vult natuurlijk de maag!
pi_38606927
Maar te veel water is volgens mij ook niet goed, of in ieder geval nergens voor nodig...
6 liter is wel erg veel!
pi_38606932
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:19 schreef bloodyserious het volgende:
Ik drink vaak genoeg 6 liter water per dag.. dus ja.. als je met 1 liter al moeite hebt.
Zeer zeker niet mijn bedoeling om commentaar te geven of wat dan ook (ik sta ook voor het concept dat je zelf het beste weet hoe je lijf reageert en wat je dus wel/niet moet doen), maar je realiseert je hoop ik wel dat 6 liter water ook erg gevaarlijk/ongezond voor je kan zijn?

Verder: heb net zelf eerst 45 min gebodypumped en vervolgens nog 45 min gebodycombatedtedtedt ( ). Anyway, veel gezweten, voorzichtig aan met de armpjes (die de vorige keer een HELE WEEK pijn hebben gedaan ).
De weegschaal in de sportschool gaf met lichte sportkleding, zonder schoenen 67,3 kg aan, met een vetpercentage van 23,9 en een vetmassa van 16,1 kg.

Leuke getalletjes dus, maar vooral een erg voldaan gevoel!

Iemand anders nog lekker gesport en/of lekkere/gezonde/gezondigde/gezellige/invullen naar keuze dingen gedaan/heeft gegeten? (sorry, ben nogal van de //-tjes vandaag )
pi_38607102
Hmm, waarom zou 6 liter gevaarlijk zijn? Tenzij je het in één keer achter elkaar opdrinkt, maar verdeeld over de dag lijkt mij niets mis mee.
Vandaag geen aparte dingen gegeten, net 'gezondigd' met lange vingers, maar die vallen gelukkig mee zag ik op de calorieëntabel En ik ga zo even een halve liter water drinken, want heb nog 'maar' 1.5 liter op
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:29:55 #211
12913 GreatWhiteSilence
pi_38609267
Ik heb me net ingeschreven bij de sportschool.
Ik heb donderdag de eerste introductieles, de zondag daarna de tweede en de woensdag daarna een conditietest. Dat gaat nog wat worden...
pi_38609489
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 21:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm, waarom zou 6 liter gevaarlijk zijn? Tenzij je het in één keer achter elkaar opdrinkt, maar verdeeld over de dag lijkt mij niets mis mee.
Vandaag geen aparte dingen gegeten, net 'gezondigd' met lange vingers, maar die vallen gelukkig mee zag ik op de calorieëntabel En ik ga zo even een halve liter water drinken, want heb nog 'maar' 1.5 liter op
Het kan gevaarlijk zijn omdat er door de grote hoeveelheid water verhoudingen van de zouten in de cellen in je lijf en in je bloed kunnen gaan veranderen. En aangezien die zouten in de juiste verhoudingen voor diverse functies in je lichaam belangrijk zijn, kan het toch echt wel desastreuse gevolgen hebben. Ik neem aan dat snel opdrinken wel slechter is dan verdeeld over de dag, maar gezond is het nog steeds niet. Vorig jaar is op die manier een jongen bij een studentenvereniging in Groningen in het ziekenhuis terechtgekomen. Uiteindelijk is het wel goed gegaan, maar ik zou persoonlijk de gok niet willen wagen.

Overigens in vorige bericht vergeten, maar erg blij mee: ik heb dit weekend 2 nieuwe broeken gekocht, allebei maat 38! En alle 38's die ik wilde proberen pasten
pi_38609522
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb me net ingeschreven bij de sportschool.
Ik heb donderdag de eerste introductieles, de zondag daarna de tweede en de woensdag daarna een conditietest. Dat gaat nog wat worden...
Goed gedaan! Thumbs up en vooral heel veel plezier!
pi_38609613
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:34 schreef Ilske het volgende:

Vorig jaar is op die manier een jongen bij een studentenvereniging in Groningen in het ziekenhuis terechtgekomen. Uiteindelijk is het wel goed gegaan, maar ik zou persoonlijk de gok niet willen wagen.
Die jongen dronk bij wijze van ontgroening 6 liter in minder dan een uur .
pi_38609841
BS sport ook veel denk ik, dan verlies je veel door zweten. Maar 6 liter lijkt me wel erg veel
Te veel water drinken kan inderdaad de mineralenbalans in je lichaam verstoren, maar meer weet ik daar ook niet van.
Ik werk met halveliterflesjes die ik bijvul.
Dorst kan je negeren, zo ontwent je lichaam het drinken, en dan is die liter per dag al veel voor je (en je blaas). Ik heb in het begin echt opgebouwd door elk uur een reminder te zetten in outlook: glaasje drinken!!! Ondertussen komt de dorst weer vanzelf en is het plassen ook heel wat minder frequent geworden
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:18:08 #216
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38611368
Hoe vaak sporten jullie in de week? Ik probeer 4-5 keer per week te gaan, maar het is moeilijk in te passen. Daarnet weer een stepsles gedaan, helemaal kapotgezweet
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:24:22 #217
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38611561
eh..
niet
Tap tap tap
pi_38611669
Ik werk, ben dagelijks weg van 6u30-18u30. Ik loop drie avonden per week, maar dat wordt later hopelijk 2x de week en eindelijk gaan fitnessen. Nu zie ik het niet zitten om op dinsdagavond nog naar daar te gaan, of donderdag, als ik pas om 19u30 thuis ben. En het weekend is voor mij toch echt wel ontspannen en het huis op orde houden
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:32:50 #219
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38611887
ik wil graag lekkere afstanden gaan fietsen, ik woon in een ontzettend mooie omgeving, maar van m'n vader mag ik niet in m'n eentje door het bos fietsen dus dan houdt het op. ik ben niet zo van de fitness en het hardlopen, ik ben echt een wandelaar/fietser. ik wil wel graag weer aan pilates doen, maar het is zo godsgruwelijk duur dat ik het nu maar thuis doe uit een boekje.
Tap tap tap
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:34:41 #220
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38611953
Ik ben ook pas 18:30 thuis van mijn werk maar ga dan toch sporten...Ben gewoon vastberaden om gezonder te leven en ben bereid daarvoor dingen op te offeren
Zit nu in de zesde week dat ik zo intensief sport en het werpt nu zijn vruchten af...Krijg al van die mooie zichtbare spieren op mijn bovenarmen en mijn dijen en billen zijn ook vele malen steviger. Ik doe 3x in de week een cardioles (bv steps) icm. gewichtjes en 1 of 2x alleen krachttraining. Ik weeg maar 1 kilo minder dan toen ik begon maar ik denk dat dat komt doordat ik nu meer spieren heb gekweekt
pi_38611977
Dus toch
Is het een bos met reputatie? Anders zou ik op mooie dagen zeker mijn fiets niet laten staan om wat je vader vindt hoor... Fietsen is heerlijk
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:37:48 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38612049
Inderdaad, als je 24 bent zou ik me niet laten tegenhouden door mijn vader Beetje raar. Of zij ner al tientallen vrouwen verkracht ofzo?
pi_38612051
Wow, aventura, dat kan ik echt niet opbrengen. Ik begin te koken zodra ik thuis ben, en het is gauw 19u30 als we van tafel zijn. Op ma, woe en vrij ga ik dan lopen rond 20u. Daarbuiten breng ik het echt niet op om nog te gaan sporten...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:44:07 #224
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38612256
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:37 schreef Iksje het volgende:
Wow, aventura, dat kan ik echt niet opbrengen. Ik begin te koken zodra ik thuis ben, en het is gauw 19u30 als we van tafel zijn. Op ma, woe en vrij ga ik dan lopen rond 20u. Daarbuiten breng ik het echt niet op om nog te gaan sporten...
Ik kon het ook nooit...Zat na mijn werk het liefst voor de TV of in een restaurant/kroeg. Totdat ik opeens het gevoel kreeg van nu of nooit. Ik was op zich niet dik maar voelde me toch altijd wel een beetje onzeker in een bloot topje of kort rokje in de zomers en dat wil ik niet meer. Ze zeggen weleens dat het lichaam dat je hebt op je 30ste, daarna niet of heel moeilijk meer verandert. Dus heb de knop gewoon omgezet.
Als ik thuiskom ga ik het liefst meteen sporten en daarna koken. Ik kien het zo uit dat ik altijd wel eten in huis heb. Soms heb ik na het sporten zo weinig trek dat ik aleen een salade neem. Als ik eerst eet en dan ga sporten eet ik ook iets lichts, soep of salade. Anders krijg ik kramp. Het is wel zo dat ik bv. niet samenwoon, die afleiding heb ik dus al niet. Een sociaal leven is nog wel mogelijk, ik spreek zeker 1 keer ddw af met vrienden en daarnaast in de weekends. Het kan best allemaal, maar vereist wel wat aanpassingen en opofferingen.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:49:19 #225
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38612458
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:37 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad, als je 24 bent zou ik me niet laten tegenhouden door mijn vader Beetje raar. Of zij ner al tientallen vrouwen verkracht ofzo?
neit dat ik weet maar iemand moet de eerste zijn. vrijdag heb ik namelijk een lange fietstocht gemaakt, ik was alleen een beetje verdwaald en toen zat ik in helemaal de verkeerde richting, maar er staan bordjes met fietsroutes enzo, dus ik moet gewoon niet te ver gaan en zorgen dat ik in een cirkel fiets ik ben weer heel thuisgekomen nl. Ik kwam ook alleen maar dagjesmensen tegen, ook op de hei achter het bos. Het was mooi weer, het was er ontzettend mooi. En ik woon hier dus al 24 jaar In het bos liepen ook alleen maar mensen hun hond uit te laten enzo. Niks aan de hand.
Ik vond het wel vreemd van m'n vader, want op m'n tiende gingen een vriendinnetje en ik samen onze honden daar uitlaten en dat was prima
Tap tap tap
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:53:14 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38612607
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

neit dat ik weet maar iemand moet de eerste zijn. vrijdag heb ik namelijk een lange fietstocht gemaakt, ik was alleen een beetje verdwaald en toen zat ik in helemaal de verkeerde richting, maar er staan bordjes met fietsroutes enzo, dus ik moet gewoon niet te ver gaan en zorgen dat ik in een cirkel fiets ik ben weer heel thuisgekomen nl. Ik kwam ook alleen maar dagjesmensen tegen, ook op de hei achter het bos. Het was mooi weer, het was er ontzettend mooi. En ik woon hier dus al 24 jaar In het bos liepen ook alleen maar mensen hun hond uit te laten enzo. Niks aan de hand.
Ik vond het wel vreemd van m'n vader, want op m'n tiende gingen een vriendinnetje en ik samen onze honden daar uitlaten en dat was prima
Hij is gewoon bezorgd om je
Maar overdag moet gewoon prima te doen zijn zeker als je allemaal mensen tegenkomt. Ik ben wel jaloers, ik woon midden in Amsterdam. Een fietstochtje beteekent hier voornamelijk fietsen, remmen, af-en weer opstappen, fietsen, remmen, etc.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:56:11 #227
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38612706
Op de veluwe wonen heeft dus ook wel z'n voordelen
Tap tap tap
pi_38613223
Het is niet aan te raden 6 liter water te drinken als je weinig eet trouwens.. ik eet best wel veel en dan kan je lichaam genoeg mineralen aanvullen.
Als ik op een te lege maag veel water drink dan zie ik sterretjes.. dat jullie t ook even weten.
pi_38613235
Ilske fijn dat maat 38 past. Ik vind zelf het verschil tussen maat 38 en 40 een psychisch groot verschil.

GreatWhiteSilence wat ga je doen op de sportschool?

Ik heb vandaag gepilatest (voor het eerst sind 3 maanden) en 20 min gestept op zo'n klein apparaat. Ben ook al aan mijn 2de liter water bezig, dus ik ben wel een beetje trots op mezelf vandaag. Nu nog volhouden!!
Ik kan trouwens iedereen zon stepapparaat aanraden. Dan hoef je inderdaad savonds na het eten niet nog eens weg, maar in plaats van dat je zitten op de bank tv kijkt sta je op je stepmachine. Een half uur is dan echt zo om. Ik heb 2 jaar geleden 50,- ervoor betaald en ik heb het geld er meer dan uitgehaald.
pi_38615469
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:18 schreef Aventura het volgende:
Hoe vaak sporten jullie in de week? Ik probeer 4-5 keer per week te gaan, maar het is moeilijk in te passen. Daarnet weer een stepsles gedaan, helemaal kapotgezweet
normaal 3-4 keer in de week, nou kon ik een maandje niet sporten omdak me contributie niet kon betalen, maar over 2 weken wil ik dus weer beginnen Doe nou thuis wel zelf oefeningen enzo, maar das toch minder leuk dan sporten in de sportschool ( bodypump en bodystep voornamelijk)
  woensdag 7 juni 2006 @ 07:29:13 #231
12913 GreatWhiteSilence
pi_38615991
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:16 schreef Snuusje het volgende:
GreatWhiteSilence wat ga je doen op de sportschool?
Dat weet ik nog niet precies. In ieder geval aan de apparaten hangen en wat cardio, maar er zijn ook groepslessen die me interessant lijken. Die wil ik zeker eens proberen.

Het is een onbeperkt abonnement, dus ik kan lekker mijn gang gaan. Mijn vriend en zijn zus zijn ook lid geworden, dus we kunnen elkaar aansporen te gaan sporten.
pi_38616152
Ik heb gister voor het eerst hardgelopen -> sodeju wat zwaar zeg. Maar ik ga wel doorzetten.
pi_38616179
Over fietsen gesproken... Weet iemand nog leuke routes in de buurt van Utrecht?
In de stad is het inderdaad vooral optrekken, remmen, afstappen, opstappen...

Ik woon er nu al bijna drie jaar, en ook nog aan de rand van de stad, maar ik ken nog steeds niet veel plaatsen waar je leuk kunt wandelen of fietsen. Dat zegt wel iets over mijn sportiviteit.
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:52:41 #234
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_38617676
quote:
Ik probeer elke dag even te gaan maar minimaal toch 4 keer in de week. De ene dag vetverbranding (zo lang ik kan, soms een uurtje en soms langer) en de andere dag een half uurtje op de fiets / loopband en gewichten. Ik heb ook zo'n lekker onbeperkt abo dus als ik er ben pik ik ook wel eens een klasje mee, vooral spinning of iets voor de buikspieren.

Gelukkig heb ik alle tijd van de wereld op het moment (eventjes werkloos) en ik probeer het voor mezelf een soort van routine te maken om toch naar die stomme sportschool te gaan. Zoals ik al schreef, heb ik erg last van stress en dan is het gewoon lekker om mezelf uit te putten en nergens aan te denken dan "rechterbeen, linkerbeen, rechterbeen, linkerbeen", aan de andere kant moet ik ook redelijk snel resultaat zien, anders verlies ik mijn motivatie!

En gelukkig zie ik al resultaat, ik kan langer fietsen / op de loopband staan, ik heb meer kracht en alhoewel ik in gewicht niet zoveel verloren heb, merk ik dat ik wat strakker word. Behalve nu, nu ik ongesteld ben en me vooral heel dik, opgezwollen en moe voel... Blegh!
pi_38618470
Maar dan voel je je weer des te dunner als je niet meer ongesteld bent!

Ik heb weer een fles water naast me staan.
pi_38619595
quote:
Niet maar ik wil 5 uur in de week gaan >>>>
  woensdag 7 juni 2006 @ 11:12:38 #237
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38619637
Ik heb vrijdagavond mijn eerste bodypumples. Hopen dat het iets voor me doet
pi_38619728
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 08:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Over fietsen gesproken... Weet iemand nog leuke routes in de buurt van Utrecht?
In de stad is het inderdaad vooral optrekken, remmen, afstappen, opstappen...

Ik woon er nu al bijna drie jaar, en ook nog aan de rand van de stad, maar ik ken nog steeds niet veel plaatsen waar je leuk kunt wandelen of fietsen. Dat zegt wel iets over mijn sportiviteit.
je kunt naar zeist fietsen of de kromme rijn volgen of naar kasteel ter haar er zitten ook allemaal plassen rondom utrecht waar je 's zomers ook kunt zwemmen, maar ik weet niet precies waar.
Tap tap tap
pi_38622323
Ik had vandaag de wekker op half 1 gezet en heb toen 2 crackers met smeerkaas gegeten

Zo even de sportschool bellen of er wat te regelen valt dat ik weer mag komen sporten en pas over 2 weken contributie betaal
pi_38625873
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:32 schreef CherryLips het volgende:
ik wil graag lekkere afstanden gaan fietsen, ik woon in een ontzettend mooie omgeving, maar van m'n vader mag ik niet in m'n eentje door het bos fietsen dus dan houdt het op. ik ben niet zo van de fitness en het hardlopen, ik ben echt een wandelaar/fietser. ik wil wel graag weer aan pilates doen, maar het is zo godsgruwelijk duur dat ik het nu maar thuis doe uit een boekje.
Goedkope Pilates dvd's

Misschien handig? Yoga dvd's zijn er nog goedkoper, al vanaf 3 pond of zo heb ik die zelfs gezien.

Hoe duur is Pilates dan? Misschien heb je ergens een Les Mills sportschool in de buurt, BodyBalance is een mix van tai chi, yoga en pilates. Dat kun je vast ook wel. Sportscholen zat waar je voor tussen de 20 tot 40 euro meerdere malen per week kunt sporten. BB wordt aangeraden om het drie keer per week te doen (jeej voor ongrammaticale zinnen).

Wil je vader niet mee anders? =P

Of zet ergens een oproepje voor iemand die met je mee wil. Ik zie ze vaak genoeg in tijdschriften staan (en zul je net zien dat het dan een enge serieverkrachter is die met je mee wil ).

Btw, die ene serieverkrachter was toch bij zeist in de buurt toen? Nou ja, je weet maar nooit he. Je vader heeft op zich wel een beetje gelijk. Er hoeft er maar één te lopen.
pi_38626109
Ik ging eerst in Utrecht naar Pilates, daar kostte het ¤3,50 per keer, ik ging eens per week, wel betaalbaar voor zo'n zieltje als ik. Ik zit liever niet aan een abonnement vast, en dat is bij andere sportscholen wel gelijk zo. Hier waar ik woon moet je eerst een intake gesprek doen van ¤25, en dan een duur abonnement nemen, en dat vind ik gewoon te duur als ik een of twee keer per week eens ga Pilatessen. En dan nog op onmogelijke tijden, rond etenstijd of godsgruwelijk vroeg of godsgruwelijk laat. En dan wil ik 's avonds wel gaan, kan ik ook gaan spinnen ofzo, maar dan krijg je dus wer 's winters 'het is donker buiten je mag niet'. Ik mocht ook al niet naar het zwembad fietsen van de winter Best sneu eigenlijk.

Maar ik heb een heel mooi boek voor m'n verjaardag gekregen, daar staat alles in
Tap tap tap
pi_38626152
oh, ik zie dat ze in utrecht ook om 5 uur 's middags pilates geven, misschien is dat een beter plan dan 9 uur 's ochtends
Tap tap tap
pi_38627150
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 14:50 schreef Maeghan het volgende:

Btw, die ene serieverkrachter was toch bij zeist in de buurt toen? Nou ja, je weet maar nooit he. Je vader heeft op zich wel een beetje gelijk. Er hoeft er maar één te lopen.
Dan kan je beter de rest van je leven thuis op de bank gaan zitten, verkrachters lopen nl ook gewoon wel eens door de stad, of op een parkeer terrein of zo.
pi_38627503
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:38 schreef Smulrol het volgende:

[..]

Dan kan je beter de rest van je leven thuis op de bank gaan zitten, verkrachters lopen nl ook gewoon wel eens door de stad, of op een parkeer terrein of zo.
Ja, alleen als je in de stad loopt lopen daar nog meer mensen en kun je nog hopen dat iemand je helpt of 112 belt, of je hebt op z'n minst nog getuigen. Bovendien worden er volgens mij toch echt meer mensen verkracht in bossen en verlaten parken dan op de Kalverstraat.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:06:37 #245
242 Pinball
Electric Monk
pi_38627854
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:54 schreef Maeghan het volgende:
Bovendien worden er volgens mij toch echt meer mensen verkracht in bossen en verlaten parken dan op de Kalverstraat.
Maar daar worden weer meer mensen beroofd en/of neergeschoten of met besmette naalden te lijf gegaan, dus dat is ook gevaarlijk.
Punt is denk ik vooral dat als je met 24 niet oud genoeg bent om alleen over straat te gaan, je het nooit zal zijn, en dus maar beter kan wennen aan intensief bankzitten.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:18:47 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38628108
Ik was op mijn 24ste al 6 jaar het huis uit en liep regelmatig alleen over straat in Amsterdam, ook op onchristelijke tijden. Mijn ouders hebben daar nooit wat over gezegd verder. Ik zou ze keihard hebben uitgelachen als ze hadden gewild dat ik 's avonds thuis bleef

Anyway ontopic, kan iemand even stop zeggen tegen me, ik heb een zkje chocolade voetballetjes ( ) bij me en ben die achter elkaar aan het opvreten
pi_38628140
kom maar hier met die voetballetjes....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_38628245
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:18 schreef Aventura het volgende:
Ik was op mijn 24ste al 6 jaar het huis uit en liep regelmatig alleen over straat in Amsterdam, ook op onchristelijke tijden. Mijn ouders hebben daar nooit wat over gezegd verder. Ik zou ze keihard hebben uitgelachen als ze hadden gewild dat ik 's avonds thuis bleef

Anyway ontopic, kan iemand even stop zeggen tegen me, ik heb een zkje chocolade voetballetjes ( ) bij me en ben die achter elkaar aan het opvreten
Hee jij daar! Leg die chocoladevoetballen eens even heeeeeeeel gauw weg!

Geef maar aan mij!

Ik ben 22 maar zou echt niet in het donker mogen gaan fietsen hier. Ok, nu zou ik dat hier ook niet willen, maar goed. Er gebeurt hier gewoon te veel om dat te doen. Verder blijf ik echt niet in huis op de bank zitten of zo, maar je kan het ook opzoeken denk ik en dat was ik niet van plan....

Alhoewel je volgens mij wel flink afvalt van dat hard fietsen als je achtervolgd wordt
pi_38628316
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Geef maar aan mij!
Heej, ik was eerst!!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:26:19 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38628363
* Aventura doet een vrije trap in teigans richting en scoort een penalty bij Meaghan
pi_38628364
.
Van mijn moeder mag ik wel door het donker fietsen, zolang het maar niet te ver is of door afgelegen plekken. Mijn vader is wat huiveriger .

Ik vind nog steeds dat ik vrij snel weer honger heb, het is niet zozeer lekkere trek, maar gewoon honger. En ik kan moeilijk nee zeggen tegen iets lekkers...
pi_38628500
Mijn ouders zijn echt überbezorgd om alles. Ik krijg soms het idee dat ik echt niks mag
Mmm chocola... ik wil ook...
Tap tap tap
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:31:44 #253
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38628554
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:30 schreef CherryLips het volgende:
Mijn ouders zijn echt überbezorgd om alles. Ik krijg soms het idee dat ik echt niks mag
Mmm chocola... ik wil ook...
Maar je had op jouw leeftijd bv. ook allang op jezelf kunnen wonen of zelfs getrouwd zijn en/of kinderen hebben...Zouden ze dan ook zo doen?

Ik ben nu misselijk dus je mag mijn choco wel
pi_38628622
ey dames, blijf eens van die chocola af en doe net zo gezond als ik, ik zit hier braaf met een kommetje groentensoep achter de pc

net sportschool weer gebeld, vrouw die erover ging was er weer niet, ik wil sporten! En niet thuis Morgenochtend maar weer ff bellen...
pi_38628651
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:31 schreef Aventura het volgende:

[..]

Maar je had op jouw leeftijd bv. ook allang op jezelf kunnen wonen of zelfs getrouwd zijn en/of kinderen hebben...Zouden ze dan ook zo doen?

Ik ben nu misselijk dus je mag mijn choco wel
Dank je
Nou begin ik echt trek te krijgen

Ik had het er laatst ook met ze over, wat als ik volgend jaar eindelijk eens optief (willen ze helemaal niet geloof ik, ze vinden me lief ofzo), dan weten ze ook niet wat ik uitspook. En dat weten ze ook niet als ik in Utrecht blijf slapen of een week de hort op ga in Engeland. Maar dan kunnen ze er toch niks aan doen, en nu ik thuis woon wel. Maar ze praten me zo wel een enorme angst voor alles aan.
Tap tap tap
pi_38628715
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dank je
Nou begin ik echt trek te krigjen

Ik had het er laatst ook met ze over, wat als ik volgend jaar eindelijk eens optief (willen ze helemaal neit geloof ik, ze vinden me lief ofzo), dan weten ze ook niet wat ik uitspook. En dan weten ze ook niet als ik in Utrecht blijf slapen of een week de hort op ga in Engeland. Maar dan kunnen ze er toch niks aan doen, en nu ik thuis woon wel. Maar ze praten me zo wel een enorme angst voor alles aan.
Idd, ik vind echt wel dat jouw ouders wel erg overdreven doen

Maar goed, mijn ouders zijn nooit echt bezorgd om me geweest en ik ben op me 18e het huis uit gegaan en loop en fiets gewoon midden in de nacht over straat, voel me niet altijd veilig, maar overdag kan er ook van alles gebeuren ( zelf ondervonden)

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 07-06-2006 16:46:12 ]
pi_38628865
Ik heb trouwens nog helemaal geen mail gehad van Troel voor dat lijstje van de OP, terwijl ik zaterdag ofzo al gemailed heb
pi_38629032
ik heb ook nog geen bericht gehad, heb hem ook vrijdag of zaterdag verstuurd ofzo.
Tap tap tap
pi_38630066
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:54 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, alleen als je in de stad loopt lopen daar nog meer mensen en kun je nog hopen dat iemand je helpt of 112 belt, of je hebt op z'n minst nog getuigen. Bovendien worden er volgens mij toch echt meer mensen verkracht in bossen en verlaten parken dan op de Kalverstraat.
Kalverstraat overdag is dan ook weer het uiterste he? Op schiphol en bij AMC zijn ('s nachts) vrouwen verkracht op verlaten parkeer terreinen.
Sommige bossen zijn trouwens net zo druk als de Kalverstraat trouwens in het weekend
pi_38633296
ja, verlaten parkeerterreinen... daar zou ik ook niet mogen lopen
Tap tap tap
pi_38634752
Spierpijn van gisteren eraf gesport! Was wel lekker want ik vergat helemaal dat ik morgen mn afstudeergesprek heb . Helaas weet ik het nu weer .
pi_38635039
Wie wil er nou weer een dikke vrouw verkrachten (als geintje bedoeld he ; ) )

[ Bericht 13% gewijzigd door bloodyserious op 07-06-2006 20:26:53 ]
pi_38637097
Vandaag gezond gegeten EN een SKINNYjeans gekocht

Voor aanfoto's zie het show je nieuwe kleding topic

Ik kwam er achter dat een skinnyjeans niet voor dunne mensen is maar dat het je dun kan laten lijken Mij dan
pi_38637133
Het maakt juist lijken dat je hele dikke heupen/billen hebt vind ik . Maar dat is bij de meeste meiden, ik zal nu even kijken hoe het bij jou staat...
pi_38637233
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:27 schreef karoltje het volgende:
Het maakt juist lijken dat je hele dikke heupen/billen hebt vind ik . Maar dat is bij de meeste meiden, ik zal nu even kijken hoe het bij jou staat...
Maar ik heb niet echt heupen/billen dus dat scheelt Zou wel meer heupen willen hebben maar niets aan te doen. Mijn *probleemgebied* is m'n buik(je).. Die ik mooi verhul met die shirtjes ! Ookal zie ik er op 't eerst gezicht missch dun uit.. Na vetmetingen enz. was ik toch maar best wel vet
pi_38638003
Het staat je gaaf! En ik zie inderdaad geen grammetje vet op de foto's! Dus je kleed je goed of je stelt je aan .
pi_38638994
Skinnyjeans zijn leuk ja Staat je idd goed, ik ga er ook eentje kopen denk ik.. in maat 38, m'n nieuwe maatje
pi_38639014
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:02 schreef karoltje het volgende:
Het staat je gaaf! En ik zie inderdaad geen grammetje vet op de foto's! Dus je kleed je goed of je stelt je aan .

[ Bericht 31% gewijzigd door PescaPallaMarcusManu op 08-06-2006 06:38:43 ]
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:55:08 #269
12913 GreatWhiteSilence
pi_38639558
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:37 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Dank je Ja ik kleed me goed denk ik dan !!
Oké ik ben dun ik geef het toe Maar met een te hoog vetpercentage en een buikomtrek van 85 cm oid
Is dat vetpercentage door de dokter/diëtist gemeten, of door herbalife?
En wat is je heup/tailleratio,(omtrek heupen gedeeld door omtrek taille)? Als die 0.7 is, zit dat verder wel goed.
pi_38640299
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Is dat vetpercentage door de dokter/diëtist gemeten, of door herbalife?
En wat is je heup/tailleratio,(omtrek heupen gedeeld door omtrek taille)? Als die 0.7 is, zit dat verder wel goed.

[ Bericht 46% gewijzigd door PescaPallaMarcusManu op 08-06-2006 06:38:23 ]
pi_38640563
ieeee 15-20 cm afvallen
Ik haat de 0,7 regel nu al
pi_38640696
ik ga het niet eens opmeten ik heb een kort bovenlichaam, van nature al (van mams geërfd ) en scoliose waardoor ik nog meer ingezakt ben. Oftewel: ik heb geen taille Tussen m'n heupbot en onderste rib zit misschien 5 cm ofzo. Niet eerlijk
Tap tap tap
pi_38640998
0,7 regel

Ik heb ook een kort bovenlichaam Maar wel lange benen

Mijn mama is klein en breed.. Ik ben lang en niet echt breed >> jeee !
Na die 0,7 regel ben ik misselijk en bedankt Nu hoef ik niet meer te eten en had zo een zin in een 4e toetje
pi_38641325
Ik ga toch maar wel weer buikspier oefeningen doen...

[ Bericht 15% gewijzigd door PescaPallaMarcusManu op 08-06-2006 06:39:06 ]
pi_38641872
ik heb ook lange benen. gezien de lengte van m'n benen en m'n scoliose zou ik 5 cm langer moeten zijn ofzo, maar ik vind m'n huidige lengte wel weer ok Het is nu al een drama om goede broeken te vinden. Blijkbaar denken fabrikanten dat mensen met lange benen ook gelijk altijd dikke lange benen hebben, of juist helemaal geen kont hebben. Ik kom broeken tegen waar ik me bij afvraag wat voor basketballer met anorexia daarin moet passen
Tap tap tap
pi_38641886
Volgens mij meet je echt veel te ruim hoor! Op je foto's zie je er superslank uit, geen buikje te bekennen...
heup-taille ratio Dat maakt voor jou 0.73!
je neemt dus het smalste punt...maar het 'ding' op de afbeelding heeft geen 'zadeltasjes'.
Ik heb het wel en vind het moeilijk om zo m'n heupen te meten...het dikste van m'n kont zit hoger dan het breedste stuk van m'n heupen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn verhouding is trouwens 0.84 ongeveer. (en als ik het smalste punt neem is 't 0.74)

[ Bericht 69% gewijzigd door Iksje op 08-06-2006 00:04:19 ]
pi_38642170
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 23:53 schreef Iksje het volgende:
Volgens mij meet je echt veel te ruim hoor! Op je foto's zie je er superslank uit, geen buikje te bekennen...
Het is dat ik geen foto in bikini ga posten Maar serieus.. Ik let wel heel erg op wat voor kleren ik aan doe Anders zie je echt wel een buik.... en ik zie er ook weet niet uit zonder ma tokkie zonder kleren dus op zich valt t wel mee..

Maar het liefst zou ik natuurlijk een super strakke buik hebben zodat ik over t strand kan paraderen en niet steeds hoef te blijven liggen tijdens 't zonnen zodat 't minder opvalt
pi_38642223
Mja mijn "probleem" (hahahahahahaha eigenlijk juist goed) is dat normaal overkom maar als ik een beetje doorschijnende of korte truitjes aandoe dat het er niet aangenaam uitziet
maarr.. er zijn natuurlijk altijd mensen die het erger hebben
pi_38642402
Nou, hup dan, morgenochtend een reeks van twintig en 's avonds doe je er twintig voor de schuine buikspieren. Dat heeft bij mij echt geholpen, al heb ik ook nog een buikje, maar van opzij ziet het er een pak rechter uit dan vroeger.
De trap nemen helpt ook, omdat je bekken dan in een positie kantelt waarbij de buikspieren ook gebruikt worden.
pi_38642517
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:10 schreef Iksje het volgende:
Nou, hup dan, morgenochtend een reeks van twintig en 's avonds doe je er twintig voor de schuine buikspieren. Dat heeft bij mij echt geholpen, al heb ik ook nog een buikje, maar van opzij ziet het er een pak rechter uit dan vroeger.
De trap nemen helpt ook, omdat je bekken dan in een positie kantelt waarbij de buikspieren ook gebruikt worden.
20? ik doe ze meestal per 150 !
pi_38642898
Nou, nee, zo ver ben ik nooit geraakt... met de ab-coach rol van m'n zusje ben ik begonnen met zo'n 20 rechte, 10 schuine links, 10 schuine rechts. Nooit verder gegaan dan 15 schuine per keer maar wel netjes 2x daags.
Dusseh doe zo verder en je zou toch resultaat moeten zien

edit: disclaimer: ik zeg niet dat het mogelijk is om plaatselijk af te vallen, wel dat je door spieroefeningen je skelet terug in een betere positie kan brengen
pi_38645212
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 23:53 schreef Iksje het volgende:
heup-taille ratio Dat maakt voor jou 0.73!
je neemt dus het smalste punt...maar het 'ding' op de afbeelding heeft geen 'zadeltasjes'.
Ik heb het wel en vind het moeilijk om zo m'n heupen te meten...het dikste van m'n kont zit hoger dan het breedste stuk van m'n heupen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn verhouding is trouwens 0.84 ongeveer. (en als ik het smalste punt neem is 't 0.74)
Maar bij m'n navel is 't juist 't breedst
pi_38645214
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:27 schreef Iksje het volgende:
Nou, nee, zo ver ben ik nooit geraakt... met de ab-coach rol van m'n zusje ben ik begonnen met zo'n 20 rechte, 10 schuine links, 10 schuine rechts. Nooit verder gegaan dan 15 schuine per keer maar wel netjes 2x daags.
Dusseh doe zo verder en je zou toch resultaat moeten zien

edit: disclaimer: ik zeg niet dat het mogelijk is om plaatselijk af te vallen, wel dat je door spieroefeningen je skelet terug in een betere positie kan brengen
Ik deed vroegâh altijd 150+ per dag Nu kan ik er nog met gemak 50 achter elkaar doen
pi_38645811
150 per dag!!!

Dat haal ik niet echt als ik zelf bezig ben. De wel op de sportschool altijd een buikblokje mee. een kwartier tot een half uur lekker oefeningen doen onder begeleiding. Voel het altijd wel en ik begin nu ook te merken dat mijn buikspieren wer wat sterker beginnen te worden en terug in vorm gaan.

Vrees alleen dat er van netjes eten en zo niet veel terrecht gaat komen dit weekend. Vanaaf naar een concert en dan vanaf morgen in een vakantiepark tot maandag.
Pluspunt is dan wel weer dat er een sauna en een zonnebank bij het huisje zit, dus dan doen we toch nog iets gezonds voor de lijn en we gaan zwemmen ( voor de eerste keer in bikini na de bevalling ).
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:33:49 #285
242 Pinball
Electric Monk
pi_38646967
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:14 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:

20? ik doe ze meestal per 150 !
Is die vetrol van je dan niet gewoon een spier-rol?
pi_38648858
Hmz,

Ik volg een dieet maar wil nu naar het strand en terug gaan fietsen.

Das ongeveer 80 km

Ik eeet gewoon wat extra hoor anders trek ik het niet.
Denk een paar wasa's met tonijn of zo
pi_38650037
Heb net de sportschool gebeld en mag toch komen sporten

Dus daar ben ik echt blij, want ik hou van sporten En dan moet het met die strakkere buik ook wel gaan lukken nog voor de zomer ( of ben ik nou heel optimistisch? )

150 crunches per dag ga ik iig nooit redden
pi_38650461
150

ik vind 15 al veel
ik ben echt te lui gewoon.
Tap tap tap
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:46:46 #289
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38650788
Ik heb een DVD met een buikspiersessie erop. Duurt 10 minuten maar het is intens!! Ik vind het veel makkelijker om de instructies van iemand te volgen dan zelf maar een beetje te beginnen. Dat hou ik niet vol.
pi_38651076
dat lijkt mij idd ook wel makkelijker dan zelf maar wat doen ja

ik heb wel een boek "bodyforming" met allemaal oefeningen voor je hele lichaam, maar het komt er amper van
pi_38651143
Hoihoi, ik ben er ook weer. Heb nog geen internet in mijn nieuwe huis, maar verder gaat het goed. Ik moet eigenlijk ook maar eens buikspieroefeningen gaan doen, want bij mij is mijn buikje toch ook wel een probleem. Deze week ben ik ook weer begonnen met hardlopen. Het was er even bij ingeschoten vanwege alle verhuisdrukte, maar ik ga weer vol goede moed verder.
pi_38651277
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:56 schreef Quinazoline het volgende:
Hoihoi, ik ben er ook weer. Heb nog geen internet in mijn nieuwe huis, maar verder gaat het goed. Ik moet eigenlijk ook maar eens buikspieroefeningen gaan doen, want bij mij is mijn buikje toch ook wel een probleem. Deze week ben ik ook weer begonnen met hardlopen. Het was er even bij ingeschoten vanwege alle verhuisdrukte, maar ik ga weer vol goede moed verder.
van verhuizen val je meestal ook wel af toc? Hele tijd sjouwen en klussen enzo, ik wel iig, en me stiefpa was bij de laatste verhuizing zelfs 10 kilo kwijtgeraakt
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:11:20 #293
142927 Sanne_
zachtgekookt eitje
pi_38651609
ik ga aan de sonja bakker..
You take my hand,
I'll take your hand
Together we may get away
pi_38652535
ik weet niet meer wie die tip gaf van een wekker zetten als je moet eten, maar het werkt prima bij mij, zet hem elke dag op half 1 en dan eet ik braaf 2 crackers met smeerkaas of een kom soep
pi_38653211
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

van verhuizen val je meestal ook wel af toc? Hele tijd sjouwen en klussen enzo, ik wel iig, en me stiefpa was bij de laatste verhuizing zelfs 10 kilo kwijtgeraakt
Jep, ik ben dan ook twee kilo kwijt geraakt de laatste weken. Maar die moeten er natuurlijk wel afblijven he, dus nu ga ik weer flink er tegen aan.
pi_38653231
Ik zie trouwens dat mijn BMI voor het eerst onder de 25 zit!!!
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:09:56 #297
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_38653660
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:38 schreef Sylvana het volgende:
ik weet niet meer wie die tip gaf van een wekker zetten als je moet eten, maar het werkt prima bij mij, zet hem elke dag op half 1 en dan eet ik braaf 2 crackers met smeerkaas of een kom soep
Je ontbijt niet?
Anyway, dit zou voor mij niet werken. Ik eet wanneer ik trek heb en anders niet
pi_38653745
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:58 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie trouwens dat mijn BMI voor het eerst onder de 25 zit!!!
Gefeliciteerd!
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:42:05 #299
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_38659219
Gefeliciteerd!

Hier alles ok, ondanks menstruatie en stress vol goede moed! Het zonnetje schijnt en er moeten echt een paar kilo's vet verdwijnen voor ik me in zomerkleding waag!

Gisteren toch naar de sportschool geweest, twee uur lang (6,1 km/ uur) op de loopband (vetverbrandingsprogramma) gestaan! Onderweg naar huis kon ik mijn rechterbeen niet voor de linker krijgen maar ben toch trots op mezelf!

Ben nu zo happy dat ik er aan zit te denken om me in te schrijven voor Tjejmilens (http://www.tjejmilen.se/Start/index.cfm?Lan_ID=3) = "MeidenMijl" = 10 km. Alleen voor vrouwen, 10 km door mooie omgeving en snelheid van rennen, joggen, langzaam joggen en wandelen. Natuurlijk zou ik in de laatste twee catagorieen vallen maar toch... Misschien wel leuk! Even over na denken! Heb nog ruim twee maanden om me voor te bereiden, moet lukken, toch?
pi_38659298
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je ontbijt niet?
Anyway, dit zou voor mij niet werken. Ik eet wanneer ik trek heb en anders niet
Nee, ik ga niet naar school ofzo, dus wordt meestal pas om een uurtje of 11 wakker en dan ga ik niet om 11 uur ontbijten en een uur later lunchen

Net lekker een uur gesport, was echt heerlijk nadat ik al tijd niet geweest was. Uurtje bodypump gedaan en daarna nog kwartiertje in de infraroodsauna gezeten en voel me helemaal goed nou
pi_38663561
hmm.. ik doe er 50 achterelkaar meestal.. en als ik nog kan nog een x 50 en nog een x 50...

15 is wel extreem weinig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')