Sorry hoor, maar hoe dom ben je? Het feit dat het kan betekent niet dat het niet nodig is. Ik ken mensen die nooit een gaatje hebben gehad maar nooit naar de tandarts gingen, dus dan is het zeker ook niet nodig om naar de tandarts te gaan? Oh en sporten is ook niet nodig, want ik ben twaalf kilo afgevallen zonder te sporten, en velen met mij. Verder ken ik ook heel veel mensen die alles kunnen eten zonder aan te komen, dus zie je, je hoeft helemaal niet op te letten wat je eet.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is toch echt een feit dat je prima kan afvallen (en op gewicht kan blijven) zonder ooit ook maar 1 calorie te tellen. Velen met mij zijn het levende bewijs.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 mei 2006 09:59 schreef Quinazoline het volgende:
En het goede nieuws: Ik ben totaal 10 kilo kwijt!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Van Dale:quote:Op maandag 29 mei 2006 12:12 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar hoe dom ben je? Het feit dat het kan betekent niet dat het niet nodig is.
Wat voor jou niet nodig is, is voor mij misschien hard nodig. Dat is het punt. Alleen omdat jij zonder kunt, wil niet zeggen dat iedereen dat kan of wil.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Van Dale:
no·dig (bn.)
1 niet gemist kunnende worden voor een bepaald doel => benodigd, noodzakelijk, onmisbaar, onontbeerlijk, van node; <=> onnodig
Ik vind het eigenlijk zinloos verder met jou in discussie te gaan.
Waarom is het gelijk afkraken? Wat een agressieve dames. Ik geef alleen steeds aan dat caloriën tellen niet de enige manier is. Het is niet de norm, het is niet de enige weg naar Rome, maar een keuze.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:45 schreef wendy-tje het volgende:
@computergirl... ik kan me vergissen maar volgens mij sta je niet in de afslanklijstjes, dus wat kom je hier eigenlijk doen? Een beetje de afslankmethodes afkraken?
Volgens mij zegt ze ook niet dat je hier niet mag posten, maar vraagt ze WAAROM je hier komt posten. Ik vroeg het me ook al af, want de toegevoegde waarde van je posts zie ik ook niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom is het gelijk afkraken? Wat een agressieve dames. Ik geef alleen steeds aan dat caloriën tellen niet de enige manier is. Het is niet de norm, het is niet de enige weg naar Rome, maar een keuze.
Ik sta niet in de lijstjes omdat
a: ik niet weet hoeveel ik woog toen ik de laatse keer begon met afvallen
b: ik heb mijn streef gewicht al langgeleden overtroffen.
Verder ben jij niet degene die bepaald wie waar mag posten geloof ik.
Wie is er hier nou agressiefquote:Op maandag 29 mei 2006 13:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom is het gelijk afkraken? Wat een agressieve dames. Ik geef alleen steeds aan dat caloriën tellen niet de enige manier is. Het is niet de norm, het is niet de enige weg naar Rome, maar een keuze.
Ik sta niet in de lijstjes omdat
a: ik niet weet hoeveel ik woog toen ik de laatse keer begon met afvallen
b: ik heb mijn streef gewicht al langgeleden overtroffen.
Verder ben jij niet degene die bepaald wie waar mag posten geloof ik.
Dankjewelquote:Op maandag 29 mei 2006 12:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
* Mini feest even mee.
Over dat streefgewicht, misschien is het inderdaad handig om eerst eens te kijken hoe makkelijk dit, of uiteindelijk die 65 die in je regeltje staat, vol te houden is. Als je nu met gemak nog 5 kilo afvalt maar dat absoluut niet vast kunt houden omdat je lichaam een hoger gewicht 'wil', dan is dat waarschijnlijk veel frustrerender dan genoegen nemen met wat je nu hebt. Als het goed gaat, kun je altijd nog wat verder afvallen maar zo kun je ook eerst eens rustig bekijken hoe 65 kilo er nou eigenlijk uitziet en aanvoelt, en dan beslissen of je daar tevreden mee bent.
Ja, ik merk ook wel dat het helpt om beter (en minder) te eten door alles goed bij te houden inclusief calorieën. Zo kan ik ook zien wat ik eet op een dag.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:49 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat voor jou niet nodig is, is voor mij misschien hard nodig. Dat is het punt. Alleen omdat jij zonder kunt, wil niet zeggen dat iedereen dat kan of wil.
Mij lukt het bijvoorbeeld niet goed om af te vallen zonder in FlexiPoints bij te houden wat ik eet. Misschien ben ik gewoon te stom om uit mezelf gezond en niet te veel te eten, maar voor mij is het tellen van calorieën (of punten) dus niet onnodig.
Qua startgewicht is het inderdaad niet boeiend hoor! Tussen jou en mij gaat het in ieder geval niet op, dus no biggie. En: het gaat toch lekker om hoe je nu zit!quote:Op maandag 29 mei 2006 21:22 schreef Quinazoline het volgende:Ik zie net dat ik op het startgewicht van veel van jullie zit
. Maar boeiend
.
Wel fijn dat ze voor je wilde betalen. Ik heb even gemist wat voor cursus dat was, van de WW, of gewoon iets heel anders?
9,1 eraf is ook netjes trouwens!
Ik dacht trouwens dat die maaltijdsalades wel gezond zouden zijn, maar ik zag dat die uitgebreide kant-en-klare meer dan 700 kcal bevatten! 't Zal natuurlijk veel schelen als je niet die hele zak saus erover heen gooit, maar toch was ik wel even verbaasd.
Ik had eerst heel erg last van vreetbuien, maar door verspreid over de dag te eten, en ervoor te zorgen dat er niet meer voedsel in huis is dan dat ik over de hele week verspreid mag gaat het een stuk beter. Ook helpt het om jezelf af en toe wat lekkers te gunnen. Ik heb zelf de regel dat ik 1 keer in de week een stukje taart mag (ik werk in een groot bedrijf, dwz veel jarigen per jaar) en in het weekend, als ik trek heb, een zakje chips. Maar meestal heb ik daar ook helemaal geen zin in.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:12 schreef _just_me_ het volgende:
Het is eigenlijk heel tegenstrijdig. Mijn spijkerbroeken gaan losser zitten en wil daarom een nieuwe, maar aan de andere kant heb ik idd ook zoiets van; als ik straks mijn streefgewicht haal dan pas ik die broek waarschijnlijk ook niet meer. Koop wel wat dingen tussendoor, maar lang niet zoveel als voorheen. Wel weer een extra motivatie om dan straks die ene hele mooie spijkerbroek te kopen.
Wat ik mij afvraag: Hoe gaan jullie ermee om als je voelt dat je een eetbui gaat krijgen. Geven jullie dan toe aan al de lekkere dingen waar je op dat moment trek in hebt, of leef je je dan uit op ontbijtkoek, droge crackertjes, appel, rijstewafel e.d. Gezonde dingen dus.
Ik zelf doe als ik zo`n eetbui heb het laatste, maar nu voel ik toch een beetje onzekerheid. Want het is toch niet zo dat als je optie 2 hanteert direct aankomt. Mits je het natuurlijk niet iedere dag doet, dat spreekt voor zich. Wil toch graag jullie mening hierover weten.
Oké maar ik heb echt geen idee wat ik dan wel moet eten behalve crackers en broodjes kaasquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:45 schreef Aventura het volgende:
Jij bent ws. verslaafd aan suiker. Je moet juist wel cold turkey doen. Wedden dat je dan na een week niet eens meer aan koekjes denkt? Klinkt ongeloofwaardig maar het is echt waar.
Uh nou als ik ontbijt doe ik dat met boterhammen met kaas, tosti's, crackers met kaas, cracottes met of zonder kaas, krentenbol, yoghurt, appel, banaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:50 schreef Iksje het volgende:
Hoe bedoel je juist? Als ontbijt, als tussendoor of als vervanging van de trek die je nu naar koekjes/suiker hebt?
Ik eet meestal thuis of op school maar dan moet het wel in 2 minuten te maken zijn...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:01 schreef Iksje het volgende:
Als ontbijt kan je ook boterhammen met vleesbeleg nemen (tenzij je vegetarisch bent natuurlijk), of een boterham met banaan of aardbei (lekker, en van nature zoet). Verder yoghurt of kwark zoals je al zegt, met eventueel een paar eetlepels muesli en/of fruit.
Neem je lunch op school of in een bedrijf? Misschien is het een optie om zelf een lunchpakket mee te nemen. Als je het voor het slapengaan klaarmaakt, hoef je er zelfs niet eerder voor op te staan. En je kan heel erg variëren, want ik kan me voorstellen dat elke middag een broodje kaas idd je neus uitkomt na een tijdje.
Soms heb ik zin in stoomgroentjes met een bolletje, soms neem ik soep met wat brood, soms zorg ik voor een salade, soms maak ik een pasta/couscousslaatje klaar, maar meestal varieer ik gewoon met broodbeleg.
Het klinkt allemaal erg tijdrovend, maar dat is het absoluut niet.
Ik lust geen smeerkaas whehehehequote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:34 schreef Iksje het volgende:
je kan ook wat sla/tomaat/radijsjes op je boterham doen, als extraatje op je beleg. Zo voelt het toch niet helemaal hetzelfde aan als 's morgensEn verder wissel je je boterham ham af met filet naar keuze...
Lust je smeerkaas?
Ik neem altijd pure hagelslagquote:Op woensdag 31 mei 2006 07:32 schreef wenneke1 het volgende:
Komkommer boven op de kaas doen. Geeft een heel andere smaak aan de kaas.
Het is ook niet zo dat je niet af en toe eens een boterham met pasta of hagelslag kunt nemen. Maar neem dan bijv pure hagelslag. Daar zit iets minder suiker in.
Pindakaas is ook niet erg voor een keertje.
Salade? Ik ben niet weg van konijnenvoer en het vult niet echtquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:33 schreef wendy-tje het volgende:
Wat dacht je van een lekkere salade tussen de middag? Gewoon zo'n bak uit de supermarkt met wat lekkere pitjes en dingetjes erdoor. Verder zorgen dat je veel drinkt, dus water en thee.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:06 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Oja van vlees eet ik:
- ham
- kipfilet
- kalkoenfilet
De rest eet ik niet uit principeWant salami of worst is wel lekker maar te vet.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:35 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
<..>
2 boterhammen mortadela
Nou ja... Vrij veel vet, te weinig fruit. Niet ongezond, maar ook niet overdreven gezond.quote:keigezond![]()
Ja.. Ik dacht toch maar eens proberen maar vond het niet zo die mortadella.. Zoals ik al schreef eet ik normaal bijna alleen maar dingen met suiker en nu dus niet! Ik hoef niet af te vallen of zo..... En de dag is nog niet om, eet meestal 's avonds fruit..........quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou ja... Vrij veel vet, te weinig fruit. Niet ongezond, maar ook niet overdreven gezond.
Oh, dat dacht ik.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:04 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
Ik hoef niet af te vallen of zo.....
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:32 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
Ik moet wat zwembandjes kwijt![]()
Mja dit was al 1/3 van de normale hoeveelheid calorieënquote:
Wat meer groente eten zou sowieso niet verkeerd zijn als ik je menu zo bekijk.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:35 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Salade? Ik ben niet weg van konijnenvoer en het vult niet echtKan ik alsnog 4 boterhammen eten
Maar wie weet is het heel lekker
Ik heb me laten vertellen dat dat geen nut heeft. Lokaal afvallen werkt niet blijkbaar.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:15 schreef -Trinity- het volgende:
Het gaat me voornamelijk om het vet op mijn buik, dus ik blijf ook trouw buikspieroefeningen doen
Ik ben ook gek op konijnenvoer.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef wendy-tje het volgende:
Maar ja, ik ben inderdaad gek op konijnevoer![]()
Maar dan wel de uitgebreide versie met blokjes kaas, olijven, nootjes... maaltijdsalade zeg maar
Succes met het 'vet eten en toch afvallen'-dieet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:21 schreef wendy-tje het volgende:
Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn.
Goed argument.quote:Maar gezond is het zeker wel hoor.
Goh, weer zo iemand die haar eigen mening als de enige juiste ziet?quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:27 schreef Pinball het volgende:
[..]
Succes met het 'vet eten en toch afvallen'-dieet.![]()
[..]
Goed argument.![]()
Ik eet toch 's avonds groenten (vaak gewone & sla) tussen door wat fruit en meestal nog twee appels..quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Wat meer groente eten zou sowieso niet verkeerd zijn als ik je menu zo bekijk.
Maar ja, ik ben inderdaad gek op konijnevoer![]()
Maar dan wel de uitgebreide versie met blokjes kaas, olijven, nootjes... maaltijdsalade zeg maar
Sorry hoor maar je kan ook afvallen door niet op water en brood te levenquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:27 schreef Pinball het volgende:
[..]
Succes met het 'vet eten en toch afvallen'-dieet.![]()
[..]
Goed argument.![]()
Overdrijf niet zo.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:55 schreef wendy-tje het volgende:
Goh, weer zo iemand die haar zijn eigen mening als de enige juiste ziet?![]()
Voor jou is lezen blijkbaar ook lastig. Ik beweer nergens dat je op water en brood moet leven toch?quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:02 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
Sorry hoor maar je kan ook afvallen door niet op water en brood te leven![]()
En ik weet niet of dit op mij slaat maar gezien de rest van de korte tenen hier gok ik van wel.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:47 schreef Quinazoline het volgende:
Zit er een label 'Bemoei je met dit topic en dring aan ons je mening op, zeker als je er niks mee te maken hebt' op dit topic ofzo.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:29 schreef Pinball het volgende:
[..]
En ik weet niet of dit op mij slaat maar gezien de rest van de korte tenen hier gok ik van wel.
Ja dat label zit er op, het staat namelijk op een drukbezocht openbaar forum.
Dus of ik me bemoei met zaken die me al dan niet aangaan maak ik zelf wel uit.
En 'mening opdringen'? Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik sta zeker open voor discussie.
Dat is heel iets anders dan "Maar gezond is het zeker wel hoor" neerkwakken als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:26 schreef Quinazoline het volgende:
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt. En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
Nou, ik vind dat jullie nogal fijngevoelig zijn wat dat betreft. In de praktijk komt dat er op neer dat elke afwijkende mening van iemand die niet al jaren aan het lijnen is beschouwd wordt als: "even vertellen hoe het wel moet". Dat sfeertje is in het andere dieettopic precies hetzelfde.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:26 schreef Quinazoline het volgende:
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt.
Als ik hier nou binnen zou komen met iets alsquote:En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
zou ik je kritiek helemaal begrijpen, maar ik geef gewoon mijn mening over de inhoud van een salade ffs.quote:"hahaha dikzakken jullie moeten niet zo veel friet eten"
Als jij niet zo snel met koeien emoticons zou strooien en je mening wat genuanceerder zou neerzetten was er niks aan de hand geweest.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:11 schreef Pinball het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo.
Ik geef duidelijk en met voorbeelden aan waarom 'de salade' niet per definitie zo gezond is, en jij komt met het geweldige antwoord "Maar gezond is het zeker wel hoor."
En leer eens lezen, ik zeg nergens dat groenten of noten ongezond zijn,
mij ook,. blijkbaar overheen gelezen, je avondetenquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik eet toch 's avonds groenten (vaak gewone & sla) tussen door wat fruit en meestal nog twee appels..
Lijkt mij wel genoeg
Is dat niet tegenstrijdig? Als je écht goed weet wat voor je werkt ben je niet langdurig aan het afvallen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:26 schreef Quinazoline het volgende:
En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt
Dat is eigenlijk wel het verstandigste.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Zucht.
Ik kom wel weer een keer terug als we gewoon onder elkaar zijn.
Misschien moeten jullie een besloten forum opstarten of zo, net als het keldertje? waar je alleen mag posten als je je aanpast aan de dieet massa?quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Zucht.
Ik kom wel weer een keer terug als we gewoon onder elkaar zijn.
Wat is er in hemelsnaam ongenuanceerd aan mijn verhaal over die salades?quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:57 schreef wendy-tje het volgende:
Als jij niet zo snel met koeien emoticons zou strooien en je mening wat genuanceerder zou neerzetten was er niks aan de hand geweest.
Niet!quote:Jij noemt de salades ongezond![]()
Oh, maak je een kloon aan speciaal voor dit topic?quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:08 schreef Smulrol het volgende:
[..]
Misschien moeten jullie een besloten forum opstarten of zo, net als het keldertje? waar je alleen mag posten als je je aanpast aan de dieet massa?![]()
Soms kun je beter weinig eten van iets met veel calorieen, dan veel van iets met weinig. Als iemand zegt dat een salade niet vult, kun je dat voorkomen door er wat vullende dingen door te gooien.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:10 schreef Pinball het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam ongenuanceerd aan mijn verhaal over die salades?
"ik zet wel mijn vraagtekens"
"volgens mij"
"maar het wil er bij mij niet in dat dat nou zo mager of 'gezond' is"
Hoe genuanceerd wil je het hebben?
[..]
Niet!
Ik zeg alleen -lees maar terug- dat een paar blaadjes sla met wat ui en tomaat niet overdreven mager of gezond zijn als je er vervolgens allerlei hoogcalorische dingen doorheen gooit.
Ook voor jou een keer: lezen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:20 schreef Iksje het volgende:
Dat wendy-tje af en toe zo'n slaatje eet, wil toch niet zeggen dat ze het vet-vreten-dieet volgt.
Ja, ik weet het. Het is allemaal mijn schuld. Blijkbaar moet je hier -net als in het dieettopic- je woorden op een heel speciaal weegschaaltje leggen om te voorkomen dat alle gekwetste tere zieltjes zich massaal op je storten als je een keer iets zegt.quote:Je hebt het echt op de verkeerde manier overgebracht...
Is dit dieet-taal voor "Sorry pinball, ik had niet goed gelezen, je hebt gelijk"?quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:23 schreef wendy-tje het volgende:
Soms kun je beter weinig eten van iets met veel calorieen, dan veel van iets met weinig. Als iemand zegt dat een salade niet vult, kun je dat voorkomen door er wat vullende dingen door te gooien.
Vergelijk het maar met oude en jonge kaas. Oude kaas bevat in verhouding meer vet, maar omdat er meer smaak aan zit zul je je brood er minder dik mee beleggen.
Ze zegt dat je geen gelijk hebt als je rare opmerkingen maakt over het vet in een salade (nou vraag ik jequote:Op donderdag 1 juni 2006 15:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Is dit dieet-taal voor "Sorry pinball, ik had niet goed gelezen, je hebt gelijk"?
Want het is zeer zeker geen antwoord op mijn post.
Ik wacht nog op een ongenuanceerde quote van mij waarin ik zeg dat salades ongezond zijn.
Omdat ik een boterham met mortadella eet ben ik kei ongezond bezigquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:58 schreef Maeghan het volgende:
Ja ok, maar er zit een verschil in of iemand een keer een handje noten neemt, want dat is wel vet maar toch gezond, of dat je gaat proberen je suiker te schrappen en ondertussen nog superongezond eet. Want dan zie ik er ook het nut niet echt van in. Maar goed, moet je zelf weten hoor, maar ik vind het niet gek dat je daar commentaar op krijgt. Als je in een string en netpanty door de stad gaat rolschaatsen moet je ook niet gek opkijken dat je aandacht krijgt.
Ja, dat voor andere mensen proberen te denken en praten lijkt hier een trend te zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:10 schreef Maeghan het volgende:
Ze zegt dat je geen gelijk hebt als je rare opmerkingen maakt over het vet in een salade (nou vraag ik je), en iemand succes wenst met afvallen terwijl ie vet eet (een salade met nootjes is dan ook echt megavet
), en dat je vetten nodig hebt en dat sommige voeding ondanks het feit dat het mss. wat vetter is toch gezond is omdat het veel nuttige voedingsstoffen levert. Kort samengevat: nee.
Ik snap dan uberhaupt ook niet waarom je een discussie begint over salade.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:04 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja, dat voor andere mensen proberen te denken en praten lijkt hier een trend te zijn.
Ik wacht wel even op haar eigen antwoord, in deze topics is zelfs een simpele discussie over salade al moeilijk genoeg zonder dat mensen ook nog voor anderen gaan spreken.
Waar heb ik het over een boterham met mortadella?quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:03 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Omdat ik een boterham met mortadella eet ben ik kei ongezond bezig![]()
![]()
Die overweging begrijp ik dus niet helemaal. Waarom zou je minder suiker gaan eten maar wel vette dingen blijven eten? Je bent zo tegenstrijdig bezig ook. Aan de ene kant zeg je dat je wel vet wilt blijven eten, maar je wilt geen worst want dat is te vet. En dan wil je geen suiker, maar je ontbijt wel met beschuitjes met hagelslag, wat dus suiker bevat en beschuit is nog een geraffineerd product ook. Wat ook nog eens niet vult, waardoor je gewoon honger blijft houden, en je zit te klagen dat je nog honger hebt na x broodjes kaas en dat je dan niet meer weet wat je moet eten. Dan begrijp ik niet helemaal waarom je niet gewoon een volkorenboterham neemt (met hagelslag, dat doet er op zich ook niet toe), maar je zit jezelf gewoon te saboteren om terug te vallen in suikervreetbuien. Als je zo onregelmatig en zo 'raar' blijft eten (ontbijten met tosti's vind ik iig niet normaal, maar mss. anderen wel) creeer je voor jezelf een moeilijke situatie. Tenminste, dat denk ik dan. Moet je zelf weten hoor, maar ik begrijp dus wel dat anderen commentaar leveren op hoe je eet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:28 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Geen ruzie
Maarr... (ik ben hier al vaker geweest onder een andere account) toen ik deze week postte van ik ga minder suiker eten werd er gezegd: WOOOOW JE ETEN IS KEIVET
! enzzz
En toen dacht ik... Ok, bedankt maar ik wil wel vet eten maar gewoon minder suiker, capice, het lijkt wel of iedereen op water en brood leeft hier dus daarom zei ik het
Duidelijker dan ik al heb gedaan in dit topic kan ik het helaas niet uitleggen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:10 schreef Maeghan het volgende:
Ik snap dan uberhaupt ook niet waarom je een discussie begint over salade.
Bemoeien is goed, ik had het over voor anderen spreken. Dat zijn 2 hele andere dingen.quote:Als je niet wilt dat anderen zich ermee gaan bemoeien, moet je niet posten op een groot openbaar forumZeg ik nu iets wat je bekend voorkomt?
![]()
Ah, het is wederom allemaal mijn schuld. Zie boven.quote:Verder moet je dan ook niet gaan roepen dat wij allemaal in alletwee de afslank/dieettopics zo reageren, want daarmee roep je toch wel over jezelf af dat 'wij allemaal' gaan reageren.
Ik lees 2 keer mekkeren.quote:Het is gewoon bloedirritant als iemand binnenkomt en gaat mekkeren over wat we eten. Mensen zitten hier weet ik hoe lang en eten over het algemeen gezond en gevarieerd, en als dan iemand een keer een salade eet met een ingredient dat iets te vet is, dan begin jij te mekkeren dat zo'n salade misschien niet zo gezond is.
Ik opper daar uiterst genuanceerd dat 'de salade' misschien niet het wondermiddel is wat veel mensen denken.quote:Ik neem aan dat er hier niemand is die iedere dag sla met feta of noten eet, dus ik zie niet in waarom je over die salade begint.
Excuus, ik had loeien moeten zeggen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Pinball het volgende:
Ik lees 2 keer mekkeren.
Dus ook voor jou, want echt, overgewicht doet blijkbaar iets met je ogen of zo, lezen!![]()
Lees mijn post over die salade eens een keer en vertel me wat daar mekkeren aan is.
Wat is dat toch met jullie?
[..]
Ik zeg nergens dat dat ongenuanceerd was. Echter, er zei ook niemand dat het een wondermiddel was volgens mij, en anders moet je mij maar even aanwijzen waar. Het is gewoon wel een handige vulling voor tussen de middag of zo, want rauwkost vult altijd wel lekker en bevat weinig kcal en het is makkelijk klaar te maken en mee te nemen. Verder geloof ik niet dat iemand zei dat je er op magische wijze twintig kilo van afvalt of dat je er tien jaar langer door leeft, dus wat is nou je probleem?quote:Ik opper daar uiterst genuanceerd dat 'de salade' misschien niet het wondermiddel is wat veel mensen denken.
Ja, want normaal gaat het noooooit over de voedingswaarde van eten in deze topics.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:59 schreef Maeghan het volgende:
Als iemand begint over het al dan niet gezond zijn van een salade, dan vind ik dat gemekker. Als je alles gaat analyseren ga je overal aan dood en zeuren over de voedingswaarde van sla in een dieettopic vind ik wel het toppunt van nutteloosheid.
Dat zal ik even controleren, KIOT.quote:Vandaar, mekkeren.
Verder is dat gewoon een woordje wat ik vaak gebruik, dus voel je niet beledigd. Mekkeren, muppen en blaten zijn echt mijn favoriete woorden.
Lees even terug, als je het dan nog niet snapt ga je het nooit snappen. Dat is jammer, maar het is de keiharde waarheid.quote:dus wat is nou je probleem?
Ze zijn anders wel behoorlijk aanwezig.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
We? Ik heb die kritiekspuiers niet in het afvallijstje zien staan, dus zij horen niet bij het 'we' groepje.
O omdat iemand zei dat ik vet eet nadat ik alleen een boterham mortadella had gegeten qua vetheid... en ik vind het niet ECHT vet zo als bitterballen of zo maar het smaakt gewoon vet, en ik weet hoe het wordt gemaakt, in slagerij gewerkt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:10 schreef Maeghan het volgende:
[..]
[..]
Waar heb ik het over een boterham met mortadella?
[..]
Die overweging begrijp ik dus niet helemaal. Waarom zou je minder suiker gaan eten maar wel vette dingen blijven eten? Je bent zo tegenstrijdig bezig ook. Aan de ene kant zeg je dat je wel vet wilt blijven eten, maar je wilt geen worst want dat is te vet. En dan wil je geen suiker, maar je ontbijt wel met beschuitjes met hagelslag, wat dus suiker bevat en beschuit is nog een geraffineerd product ook. Wat ook nog eens niet vult, waardoor je gewoon honger blijft houden, en je zit te klagen dat je nog honger hebt na x broodjes kaas en dat je dan niet meer weet wat je moet eten. Dan begrijp ik niet helemaal waarom je niet gewoon een volkorenboterham neemt (met hagelslag, dat doet er op zich ook niet toe), maar je zit jezelf gewoon te saboteren om terug te vallen in suikervreetbuien. Als je zo onregelmatig en zo 'raar' blijft eten (ontbijten met tosti's vind ik iig niet normaal, maar mss. anderen wel) creeer je voor jezelf een moeilijke situatie. Tenminste, dat denk ik dan. Moet je zelf weten hoor, maar ik begrijp dus wel dat anderen commentaar leveren op hoe je eet.
We zouden ze dan ook gewoon moeten negeren en verder niet met ze in discussie treden. Dit is 'ons' topic, en niet dat van willekeurige voorbijgangers die denken ons wel even te kunnen leren hoe we moeten afvallen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:07 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ze zijn anders wel behoorlijk aanwezig.
My point exactly.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
We zouden ze dan ook gewoon moeten negeren en verder niet met ze in discussie treden. Dit is 'ons' topic, en niet dat van willekeurige voorbijgangers die denken ons wel even te kunnen leren hoe we moeten afvallen...
Dan zijn er in dit topic in ieder geval twee mensen die het met elkaar eens zijn. Er is verbetering...quote:
Oh ok, dat had ik dan verkeerd begrepen. Nee hoor, dat zou ik ook niet doen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:07 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Wat ik dus bedoelde met "vet" blijven eten, kaas melk enz dus niet alles light gewoon de normale misschien iets vette dingen nog wel..
Ook geen probleem op zich, alleen ik dacht, als je honger hebt na x broodjes kaas of een salade is het mss. beter om brood te eten dan crackers omdat die meer vullen. Als je het eet voor de lekkere trek of zo is het wat anders.quote:Ik zei: Ik wil niet meer 2 pakjes koek per dag eten, en als ik dan 1 klein mini crackertje met hagelslag eet dan is gelijk alles verpest? Nee toch? Ik moet wel een beetje kunnen blijven eten.. Beter dan alsnog die twee pakken koekjes maar blijkbaar als je aan dieet doet mag je helemaal niks dat lekker is eten.....
Dan begrijp je me inderdaad verkeerd, want van mij mag je prima dingen met vet en suikers, alleen ik zou dan wel kiezen voor gezonde dingen met vet. Kaas bijv. of een keer een koekje of zo is geen probleem, alleen ik had het idee dat je je heel erg aan het richten was op de suikers maar totaal niet op vet wou letten en dat 'vet eten' had ik dus anders geinterpreteerd. Bij vet eten denk ik niet aan een plak kaas op brood.quote:En ik eet niet onregelmatig, gewoon op de vaste tijdstippen enz enz.. en raar.. ik vind tosti als ontbijt niet raargewoon een warm broodje kaas, of een warm broodje hamkaas (ja bruin want ik lust geen wit
)
Ik weet niet of ik het goed begrijp maar hoe jij het zegt lijkt het wel dat als je aan dieet doet dat je dan NIKS met suiker NIKS met vet en al helemaal niks dat lekker is eten....
O we begrepen elkaar verkeerd, we bedoelen alle twee 't zelfde maar dan ander uitgelegdquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Oh ok, dat had ik dan verkeerd begrepen. Nee hoor, dat zou ik ook niet doen.
[..]
Ook geen probleem op zich, alleen ik dacht, als je honger hebt na x broodjes kaas of een salade is het mss. beter om brood te eten dan crackers omdat die meer vullen. Als je het eet voor de lekkere trek of zo is het wat anders.
[..]
Dan begrijp je me inderdaad verkeerd, want van mij mag je prima dingen met vet en suikers, alleen ik zou dan wel kiezen voor gezonde dingen met vet. Kaas bijv. of een keer een koekje of zo is geen probleem, alleen ik had het idee dat je je heel erg aan het richten was op de suikers maar totaal niet op vet wou letten en dat 'vet eten' had ik dus anders geinterpreteerd. Bij vet eten denk ik niet aan een plak kaas op brood.
Ja een tosti vind ik dus raar als ontbijt maar ik ben nogal ouderwets opgevoed. Ik vind dat te vet 's ochtends maar ik houd al niet van vleeswaren, dus ik ben blij dat ik geen tosti hoef op te eten 's ochtends =P
quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:43 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat dat geen nut heeft. Lokaal afvallen werkt niet blijkbaar.
Sterker nog, als je je buikspieren ontwikkelt zal die daardoor wat dikker lijken.
Ja inderdaad. Als daar betweters komen gaan we gewoon bovenop ze zitten, zijn ze zo weg.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
uh bubblegumbarbie: je bent welkom hoordaar is het nog steeds errrrrg gezellie
Mijn ervaring is dat het wel enigszins werkt hoor. Met buikspieroefeningen is m'n tailleomtrek van 89 naar 84 gegaan. De boel wordt gewoon wat steviger waardoor het er beter uit ziet, al word je er niet echt dunner van. Ik was verder niet afgevallen en ik heb er niet eens zo veel gedaan, maar wel gewoon iedere dag. Er komt ook gewoon meer 'vorm' in.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 07:20 schreef -Trinity- het volgende:
[..]. En ik wil niet veel meer gaan afvallen, want dan word ik te licht, of dan gaan mijjn borsten krimpen ofzo
. Het gaat me toch voornamelijk om mijn buik...
Yep.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:55 schreef karoltje het volgende:
Ooow wat leuk! Mag je dan je touwtje naar de andere kant zwiepen zoals je dat in films ziet?.
Inderdaad. Ze maken er een hele ceremonie van. De receptie is wel in het Academiegebouw geloof ik.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:28 schreef Quinazoline het volgende:
Gefeliciteerd! Is dat omdat je UC doet? Want bij ons is het 'gewoon' in het academiegebouw.
Dat is wel erg leuk dan inderdaad. Wat ga je hierna ook al weer doen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:38 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Yep.!
[..]
Inderdaad. Ze maken er een hele ceremonie van. De receptie is wel in het Academiegebouw geloof ik.
Duidelijke taal.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:16 schreef Maeghan het volgende:
Mijn ervaring is dat het wel enigszins werkt hoor. Met buikspieroefeningen is m'n tailleomtrek van 89 naar 84 gegaan.
<..>
Plaatselijk afvallen kan dus niet,
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb nog wel wat goed nieuws. Ik krijg namelijk vandaag mijn bachelor!![]()
Vanmiddag is er een ceremonie in de Dom, wij allemaal in "cap and gown". Echt een leuk gezicht.
Een bachelor biomedische wetenschappen. Ik heb na vandaag een BA, nu de BSc nog.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:40 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat is wel erg leuk dan inderdaad. Wat ga je hierna ook al weer doen?
carrièrequote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:06 schreef BubblegumBarbie het volgende:
(iets in mij zegt dat ik cariëre niet zo schrijf.. maar ik zou niet weten hoe anders..)
Ok, bedankt. Ik ga gewoon door. Helaas heb ik niet elke dag tijd, maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:16 schreef Maeghan het volgende:
Mijn ervaring is dat het wel enigszins werkt hoor. Met buikspieroefeningen is m'n tailleomtrek van 89 naar 84 gegaan. De boel wordt gewoon wat steviger waardoor het er beter uit ziet, al word je er niet echt dunner van. Ik was verder niet afgevallen en ik heb er niet eens zo veel gedaan, maar wel gewoon iedere dag. Er komt ook gewoon meer 'vorm' in.
Plaatselijk afvallen kan dus niet, maar verstevigen kan wel een beetje helpen om het er mooier uit te laten zien.
Ik neem dan altijd een kopje soep. Helpt goed bij mij.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:35 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ok, bedankt. Ik ga gewoon door. Helaas heb ik niet elke dag tijd, maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen.
Ik eet te veel omdat ik alles zo lekker vind. En 's ochtends krijg ik al heel snel honger rond tienen...
Ik zeg het verkeerd ja, plaatselijk vet kwijt raken kan niet. Ten minste, niet naar keuze.quote:
Tuurlijk heb je wel iedere dag tijd! Gewoon als je wakker wordt even doen, kost je echt twee minuten of zo. Je hoeft er echt niet gelijk honderd te doen. Ik deed er 's ochtends en 's avonds twintig en als ik tijd over had dan deed ik er wat meer en nog wat andere oefeningen. Het is alleen even wennen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:35 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ok, bedankt. Ik ga gewoon door. Helaas heb ik niet elke dag tijd, maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen.
Ik eet te veel omdat ik alles zo lekker vind. En 's ochtends krijg ik al heel snel honger rond tienen...
Erg jammer is dat, dat dat niet kan. Bij mij zit het probleem echt op me buik, heb echt hele dunne armen en onderbenen en moet echt opletten als ik ga afvallen dat ik daar dan niet te mager wordquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd ja, plaatselijk vet kwijt raken kan niet. Ten minste, niet naar keuze.
[..]
Het is inderdaad heel vervelend dat je niet echt kan sturen waar je afvalt. Maar je kan wel een beetje compenseren door juist op je 'magere' plekken wat spieren te kweken. Je armen en onderbenen (in mindere mate) lenen zich daar volgens mij prima voor. Dan lijken die al snel wat minder dun, en het schijnt ook nog te helpen met je verbranding.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:10 schreef Sylvana het volgende:
Erg jammer is dat, dat dat niet kan. Bij mij zit het probleem echt op me buik, heb echt hele dunne armen en onderbenen en moet echt opletten als ik ga afvallen dat ik daar dan niet te mager word
Gefeliciteerd met de helft van je Frans1 examen hoorquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:45 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Zeg ik wat leuks word ik genegeerd![]()
Was zo in de H&M vandaag (geweldige spiegels) en toen dacht ik hmmm.. het is al bijna zomer
!
Zweet-aanvallen? Van soep? Dan kun je dus ook geen thee drinken zonder zweet-aanvallen ofzo?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:39 schreef CherryLips het volgende:
om 10 uur soep
dan heb ik de rest van de dag zweet-aanvallen
Als het soms warm is, zoals 's zomers dus, dan krijg ik het echt stikheet van soep en thee enzo. Dan zit ik echt een uur te zweten. Wel jammer, want ik hou van theequote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zweet-aanvallen? Van soep? Dan kun je dus ook geen thee drinken zonder zweet-aanvallen ofzo?
Oh ik heb best geduld, en een half jaar is nog wel te overzienquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:49 schreef Maeghan het volgende:
Tja, de veranderding in 'vorm' zie je eerder dan dat er echt centimeters verdwijnen, maar je mag wel uitgaan van een paar maanden tot een half jaar denk ik. Ligt er ook aan of je het trouw doet en of je regelmatig nog wat extra buikspieroefeningen doet. Misschien zie jij het wat eerder want ik heb natuurlijk een veel dikkere buik, dus voor je dan verschil ziet...
Ik hou zelf een beetje de sportschool-routine aan: 1 keer per dag 3 setjes van 10 herhalingen per oefening. En dat 5 keer per week toen ik aan het opbouwen was, en nu 3 keer per week als onderhoud.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:31 schreef Adurothiel het volgende:
Maeghan, dat klinkt wel goed zeg, over die buikspieroefeningen
Ik dacht ook altijd dat het niet zoveel zou uitmaken, maar ik ben sinds kort ook ermee begonnen, elke avond een stuk of 30 (maar waarschijnlijk is 's ochtends en 's avonds 20 nog wel beter). Baat het niet dan schaadt het niet.
Reken zeker op een paar maanden. Spieren maken gaat langzaam, en zeker bij vrouwen kan het wel even duren voor je wat ziet.quote:Na hoeveel tijd begon je een beetje resultaat te zien?
Of is dat moeilijk te zeggen omdat je het in combinatie met een dieet deed?
Oh, eigenlijk wat ik al doe dusquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik hou zelf een beetje de sportschool-routine aan: 1 keer per dag 3 setjes van 10 herhalingen per oefening. En dat 5 keer per week toen ik aan het opbouwen was, en nu 3 keer per week als onderhoud.
Ik eet teveel suikerquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik eet niet te weinig hoorDaar zit het probleem nou juist
Ik had je verhaal gelezen, naar niet gereageerd.. Wel eten hoor, is goed voor jequote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:12 schreef Sylvana het volgende:
ik hoop echt dat ik die zelfdiscipline een beetje krijg om wat meer te eten op een dag en dus niet meer 1 maaltijd en om wat regelmatiger te sporten ( zie mijn lange verhaal) want ik schrok echt wel van de weegschaal vanavond
mja, weet ik ook wel, maar is gewoon moeilijk om zo'n jarenlang patroon opeens te doorbrekenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:13 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik had je verhaal gelezen, naar niet gereageerd.. Wel eten hoor, is goed voor je!!
Mijn patroon duurt iets van 4-6 jaar en sindsdien ben ik moe, dik, traag, onsportief enzquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
mja, weet ik ook wel, maar is gewoon moeilijk om zo'n jarenlang patroon opeens te doorbreken![]()
Dat lijkt me ook wel, maar maak het jezelf niet te moeilijk. Beginnen met crackers is echt prima. Het gaat er in eerste instantie even wat meer om dat je iets eet dan wat of hoeveel je eet. Ja, je moet natuurlijk geen ongezonde dingen gaan eten anders raak je van de regen in de drup en zit je dalijk met een ander eetprobleem, maar je hoeft niet gelijk van jezelf te eisen dat je drie volledige maaltijden eet. Je hebt al een hele goede stap genomen nu.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
mja, weet ik ook wel, maar is gewoon moeilijk om zo'n jarenlang patroon opeens te doorbreken![]()
Ja, dat verwacht ik ook niet van mezelf hoor, maar ik vind die crackers al moeilijk nuquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:18 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, maar maak het jezelf niet te moeilijk. Beginnen met crackers is echt prima. Het gaat er in eerste instantie even wat meer om dat je iets eet dan wat of hoeveel je eet. Ja, je moet natuurlijk geen ongezonde dingen gaan eten anders raak je van de regen in de drup en zit je dalijk met een ander eetprobleem, maar je hoeft niet gelijk van jezelf te eisen dat je drie volledige maaltijden eet. Je hebt al een hele goede stap genomen nu.
Ik werd ook 'gepest' maar ik was er niet echt gevoelig voor dus het hield al snel opquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:18 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, maar maak het jezelf niet te moeilijk. Beginnen met crackers is echt prima. Het gaat er in eerste instantie even wat meer om dat je iets eet dan wat of hoeveel je eet. Ja, je moet natuurlijk geen ongezonde dingen gaan eten anders raak je van de regen in de drup en zit je dalijk met een ander eetprobleem, maar je hoeft niet gelijk van jezelf te eisen dat je drie volledige maaltijden eet. Je hebt al een hele goede stap genomen nu.
Ik werd vroeger op school ook gepest met mijn gewicht (m'n maatje 38). Alleen ik kreeg juist vreetbuien en kwam 30 kilo aan.
Ik kan me daar als nuchtere man dus echt niets bij voorstellen. Aan je verhaal te lezen weet je precies wat je zou moeten doen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:12 schreef Sylvana het volgende:
ik hoop echt dat ik die zelfdiscipline een beetje krijg om wat meer te eten op een dag en dus niet meer 1 maaltijd en om wat regelmatiger te sporten ( zie mijn lange verhaal) want ik schrok echt wel van de weegschaal vanavond
Maak er jouw feestje van, met beleg dat je erg lekker vindt ofzoquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, dat verwacht ik ook niet van mezelf hoor, maar ik vind die crackers al moeilijk nu![]()
thnxquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:24 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Maak er jouw feestje van, met beleg dat je erg lekker vindt ofzo
Veel succes iig
Eigenlijk hè.. lust ik alleen hagelslag en chocopastaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx
dan zal ik eerst uit moeten gaan vinden wat voor beleg ik lekker vind, als ik nooit beleg eet
Ik raad van die salades voor op brood aanquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx
dan zal ik eerst uit moeten gaan vinden wat voor beleg ik lekker vind, als ik nooit beleg eet
Tja, als het zo simpel was dan had ik hier niet hoeven postenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:23 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik kan me daar als nuchtere man dus echt niets bij voorstellen. Aan je verhaal te lezen weet je precies wat je zou moeten doen.Duw wat boterhammen, cruesli of ontbijtkoek/bammetjes naar binnen, klaar. Het is vast niet zo simpel, maar meer advies heb ik helaas niet.
Nou, ik had al andere problemen op dat moment en ik moest voor het eerst 'op m'n eten letten' toen ik drie was en hoorde altijd wel dat ik niet te veel mocht snoepen en zo. En toen zei gewoon iedereen dat ik dik was, terwijl als ik die foto's zie valt het dus enorm mee (voor digicams dus heb niks op de pc staan). Dan denk ik, hoe KON ik dat geloven. Verder werd ik sowieso al m'n hele leven gepest, dus ik was al behoorlijk onzeker, ook door de problemen die ik al had, en toen dat erbovenop. Als je je hele leven hoort dat je dik en lelijk bent geloof je het wel op een gegeven moment. Ik zag het niet eens als pesten, het was gewoon zo.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:23 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ik werd ook 'gepest' maar ik was er niet echt gevoelig voor dus het hield al snel opVolgens mij is iedereen wel een beetje gepest/geplaagd om zijn figuur, denk ik
![]()
Niet dat ik wil zeggen dat het nu bij jou opeens niet erg is (ik ken je situatie niet) maar kinderen zijn nooit echt ...aardig.... tegen elkaar
Knap van je dat jij al zover bentquote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Niet dat ik nu nooit meer ergens mee zit, maar over het algemeen heb ik de boel best op orde, ben ik zelfverzekerd en heb ik totaal geen boodschap aan wat iemand anders zegt of denkt. Ik vind het altijd maar raar om te bedenken dat ik zo'n onzeker trutje vroeger.
Succes!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 09:00 schreef Quinazoline het volgende:
Ik woog vanmorgen 65, alweer een kilo minder.
Sorry dat ik even niet op de rest reageer, maar ik ga NU verhuizen en heb weinig tijd, maar wilde dit jullie niet onthouden...
Ik denk er gewoon niet meer aan om te eten, aangezien ik dus jaren niet heb gegeten overdag omdat ik gepest werd en niet in me eentje in de kantine wilde eten, en idd bang was dat ze me anders nog meer zouden gaan uitscheldenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:32 schreef karoltje het volgende:
Sylvana, eet je niet omdat je bang bent om er dik van te worden of omdat je het niet weg krijgt?
Das wel een goeie jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:16 schreef Adurothiel het volgende:
Ik weeg 's ochtends voor het ontbijt, nadat ik naar de wc ben geweest, zonder kleren.
Dan ben je doorgaans op je lichtst, ook weer goed voor het zelfvertrouwen
mwoah, ik ben dus niet echt aan het lijnen, wel een beetje op m'n eten aan het letten, dus zo'n 1 keer per week. Maar de weegschaal staat nogal in het zicht op m'n kamer, dus soms vaker.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Das wel een goeie ja
En hoe vaak weeg je dan? elke dag? 1 keer in de week? Minder vaak?
Ik zit zelf aan 1 keer in de week te denken, elke dag wegen vink beetje overdreven, zoveel verschil merk je toch niet per dag lijkt me
Ik heb zelf (nog) geen weegschaal, bij me ouders staat er wel 1 en daar ga ik dus elk weekend naar toe, dus elke dag zou voor mij ook niet haalbaar zijn, tenzij ik zelf een weegschaal zou gaan kopenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:22 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
mwoah, ik ben dus niet echt aan het lijnen, wel een beetje op m'n eten aan het letten, dus zo'n 1 keer per week. Maar de weegschaal staat nogal in het zicht op m'n kamer, dus soms vaker.
Ik denk dat 1 keer per week ook voor wel-lijners best ok is, bij elke dag maak je jezelf volgens mij een beetje gek. Het kan best wat schommelen tenslotte...
Misschien dat ik die van de kijkshop wel ga kopen dan. Want op het moment kom ik wel regelmatig bij me ouders omdat er heel veel dingen gepland zijn in de weekenden ( reunies, verjaardagen enzo) maar over tijdje kan dat wel weer verandert zijn natuurlijk. Ik woon al ruim een jaar op kamers en ik heb het aardig gemerkt in me gewicht dus, ben in een jaar tijd ruim 5 kg aangekomenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:35 schreef Adurothiel het volgende:
Ik heb er pas een gekocht, omdat ik niet zo regelmatig bij m'n ouders kom. Bij de kijkshop is er een van 12 euro, best goedkoop.
Ik woon pas sinds 3 maanden op kamers en ik wou in de gaten houden of m'n eetpatroon wel een beetje ok is
tja, als ik bij me ouders ben dan kan het wel, maar doordeweeks dan zit ik dus in me eentje op me kamer en me huisgenoten zijn er ook niet altijd. 's Avonds eet ik wel gezamenlijk met me huisgenoten soms, maar goed, het avondeten is ook niet het probleem bij mijquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:49 schreef karoltje het volgende:
Samen met iemand eten lijkt me inderdaad een goede Sylvana!
nouja, ik at dus eerst heel veel 's avonds, en dus overdag niks, maar nou ik overdag eet merk ik goed dat ik met avondeten een stuk minder eetquote:Op maandag 5 juni 2006 18:42 schreef karoltje het volgende:
En nu wel weer oppassen dat je niet teveel gaat eten. Haha
.
Dank jequote:Op maandag 5 juni 2006 13:50 schreef Sylvana het volgende:
PescaPallaMarcusManu, veel succes met dieeten danIk had het met al me zomerkleding van vorig jaar, paste echt niks meer
![]()
ik heb er nu eentje van een halve liter naast me staan, en er staat er nog één in de koelkast, dan wissel ik ze steeds omquote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:36 schreef karoltje het volgende:
Heerlijk hoor, ik lurk de hele dag aan zo'n mega-spa fles!
Zeer zeker niet mijn bedoeling om commentaar te geven of wat dan ook (ik sta ook voor het concept dat je zelf het beste weet hoe je lijf reageert en wat je dus wel/niet moet doen), maar je realiseert je hoop ik wel dat 6 liter water ook erg gevaarlijk/ongezond voor je kan zijn?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:19 schreef bloodyserious het volgende:
Ik drink vaak genoeg 6 liter water per dag.. dus ja.. als je met 1 liter al moeite hebt.
Het kan gevaarlijk zijn omdat er door de grote hoeveelheid water verhoudingen van de zouten in de cellen in je lijf en in je bloed kunnen gaan veranderen. En aangezien die zouten in de juiste verhoudingen voor diverse functies in je lichaam belangrijk zijn, kan het toch echt wel desastreuse gevolgen hebben. Ik neem aan dat snel opdrinken wel slechter is dan verdeeld over de dag, maar gezond is het nog steeds niet. Vorig jaar is op die manier een jongen bij een studentenvereniging in Groningen in het ziekenhuis terechtgekomen. Uiteindelijk is het wel goed gegaan, maar ik zou persoonlijk de gok niet willen wagen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Hmm, waarom zou 6 liter gevaarlijk zijn? Tenzij je het in één keer achter elkaar opdrinkt, maar verdeeld over de dag lijkt mij niets mis mee.
Vandaag geen aparte dingen gegeten, net 'gezondigd' met lange vingers, maar die vallen gelukkig mee zag ik op de calorieëntabelEn ik ga zo even een halve liter water drinken, want heb nog 'maar' 1.5 liter op
Goed gedaan! Thumbs up en vooral heel veel plezier!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb me net ingeschreven bij de sportschool.![]()
Ik heb donderdag de eerste introductieles, de zondag daarna de tweede en de woensdag daarna een conditietest. Dat gaat nog wat worden...![]()
Die jongen dronk bij wijze van ontgroening 6 liter in minder dan een uurquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:34 schreef Ilske het volgende:
Vorig jaar is op die manier een jongen bij een studentenvereniging in Groningen in het ziekenhuis terechtgekomen. Uiteindelijk is het wel goed gegaan, maar ik zou persoonlijk de gok niet willen wagen.
Ik kon het ook nooit...Zat na mijn werk het liefst voor de TV of in een restaurant/kroeg. Totdat ik opeens het gevoel kreeg van nu of nooit. Ik was op zich niet dik maar voelde me toch altijd wel een beetje onzeker in een bloot topje of kort rokje in de zomers en dat wil ik niet meer. Ze zeggen weleens dat het lichaam dat je hebt op je 30ste, daarna niet of heel moeilijk meer verandert. Dus heb de knop gewoon omgezet.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:37 schreef Iksje het volgende:
Wow, aventura, dat kan ik echt niet opbrengen. Ik begin te koken zodra ik thuis ben, en het is gauw 19u30 als we van tafel zijn. Op ma, woe en vrij ga ik dan lopen rond 20u. Daarbuiten breng ik het echt niet op om nog te gaan sporten...
neit dat ik weetquote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:37 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad, als je 24 bent zou ik me niet laten tegenhouden door mijn vaderBeetje raar. Of zij ner al tientallen vrouwen verkracht ofzo?
Hij is gewoon bezorgd om jequote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
neit dat ik weetmaar iemand moet de eerste zijn. vrijdag heb ik namelijk een lange fietstocht gemaakt, ik was alleen een beetje verdwaald
en toen zat ik in helemaal de verkeerde richting, maar er staan bordjes met fietsroutes enzo, dus ik moet gewoon niet te ver gaan en zorgen dat ik in een cirkel fiets
ik ben weer heel thuisgekomen nl. Ik kwam ook alleen maar dagjesmensen tegen, ook op de hei achter het bos. Het was mooi weer, het was er ontzettend mooi. En ik woon hier dus al 24 jaar
In het bos liepen ook alleen maar mensen hun hond uit te laten enzo. Niks aan de hand.
Ik vond het wel vreemd van m'n vader, want op m'n tiende gingen een vriendinnetje en ik samen onze honden daar uitlaten en dat was prima
normaal 3-4 keer in de week, nou kon ik een maandje niet sporten omdak me contributie niet kon betalen, maar over 2 weken wil ik dus weer beginnenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:18 schreef Aventura het volgende:
Hoe vaak sporten jullie in de week? Ik probeer 4-5 keer per week te gaan, maar het is moeilijk in te passen. Daarnet weer een stepsles gedaan, helemaal kapotgezweet
Dat weet ik nog niet precies. In ieder geval aan de apparaten hangen en wat cardio, maar er zijn ook groepslessen die me interessant lijken. Die wil ik zeker eens proberen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:16 schreef Snuusje het volgende:
GreatWhiteSilence wat ga je doen op de sportschool?
Ik probeer elke dag even te gaan maar minimaal toch 4 keer in de week. De ene dag vetverbranding (zo lang ik kan, soms een uurtje en soms langer) en de andere dag een half uurtje op de fiets / loopband en gewichten. Ik heb ook zo'n lekker onbeperkt abo dus als ik er ben pik ik ook wel eens een klasje mee, vooral spinning of iets voor de buikspieren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:18 schreef Aventura het volgende:
Hoe vaak sporten jullie in de week? Ik probeer 4-5 keer per week te gaan, maar het is moeilijk in te passen. Daarnet weer een stepsles gedaan, helemaal kapotgezweet
Niet maar ik wil 5 uur in de week gaan >>>>quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:18 schreef Aventura het volgende:
je kunt naar zeist fietsen of de kromme rijn volgen of naar kasteel ter haarquote:Op woensdag 7 juni 2006 08:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Over fietsen gesproken... Weet iemand nog leuke routes in de buurt van Utrecht?
In de stad is het inderdaad vooral optrekken, remmen, afstappen, opstappen...
Ik woon er nu al bijna drie jaar, en ook nog aan de rand van de stad, maar ik ken nog steeds niet veel plaatsen waar je leuk kunt wandelen of fietsen. Dat zegt wel iets over mijn sportiviteit.
Goedkope Pilates dvd'squote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:32 schreef CherryLips het volgende:
ik wil graag lekkere afstanden gaan fietsen, ik woon in een ontzettend mooie omgeving, maar van m'n vader mag ik niet in m'n eentje door het bos fietsen dus dan houdt het op. ik ben niet zo van de fitness en het hardlopen, ik ben echt een wandelaar/fietser. ik wil wel graag weer aan pilates doen, maar het is zo godsgruwelijk duur dat ik het nu maar thuis doe uit een boekje.
Dan kan je beter de rest van je leven thuis op de bank gaan zitten, verkrachters lopen nl ook gewoon wel eens door de stad, of op een parkeer terrein of zo.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:50 schreef Maeghan het volgende:
Btw, die ene serieverkrachter was toch bij zeist in de buurt toen? Nou ja, je weet maar nooit he. Je vader heeft op zich wel een beetje gelijk. Er hoeft er maar één te lopen.
Ja, alleen als je in de stad loopt lopen daar nog meer mensen en kun je nog hopen dat iemand je helpt of 112 belt, of je hebt op z'n minst nog getuigen. Bovendien worden er volgens mij toch echt meer mensen verkracht in bossen en verlaten parken dan op de Kalverstraat.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:38 schreef Smulrol het volgende:
[..]
Dan kan je beter de rest van je leven thuis op de bank gaan zitten, verkrachters lopen nl ook gewoon wel eens door de stad, of op een parkeer terrein of zo.
Maar daar worden weer meer mensen beroofd en/of neergeschoten of met besmette naalden te lijf gegaan, dus dat is ook gevaarlijk.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:54 schreef Maeghan het volgende:
Bovendien worden er volgens mij toch echt meer mensen verkracht in bossen en verlaten parken dan op de Kalverstraat.
Hee jij daar! Leg die chocoladevoetballen eens even heeeeeeeel gauw weg!quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:18 schreef Aventura het volgende:
Ik was op mijn 24ste al 6 jaar het huis uit en liep regelmatig alleen over straat in Amsterdam, ook op onchristelijke tijden. Mijn ouders hebben daar nooit wat over gezegd verder. Ik zou ze keihard hebben uitgelachen als ze hadden gewild dat ik 's avonds thuis bleef
Anyway ontopic, kan iemand even stop zeggen tegen me, ik heb een zkje chocolade voetballetjes () bij me en ben die achter elkaar aan het opvreten
Heej, ik was eerst!!!!quote:
Maar je had op jouw leeftijd bv. ook allang op jezelf kunnen wonen of zelfs getrouwd zijn en/of kinderen hebben...Zouden ze dan ook zo doen?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:30 schreef CherryLips het volgende:
Mijn ouders zijn echt überbezorgd om alles. Ik krijg soms het idee dat ik echt niks mag
Mmm chocola... ik wil ook...
Dank jequote:Op woensdag 7 juni 2006 16:31 schreef Aventura het volgende:
[..]
Maar je had op jouw leeftijd bv. ook allang op jezelf kunnen wonen of zelfs getrouwd zijn en/of kinderen hebben...Zouden ze dan ook zo doen?
Ik ben nu misselijk dus je mag mijn choco wel
Idd, ik vind echt wel dat jouw ouders wel erg overdreven doenquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dank je
Nou begin ik echt trek te krigjen
Ik had het er laatst ook met ze over, wat als ik volgend jaar eindelijk eens optief (willen ze helemaal neit geloof ik, ze vinden me lief ofzo), dan weten ze ook niet wat ik uitspook. En dan weten ze ook niet als ik in Utrecht blijf slapen of een week de hort op ga in Engeland. Maar dan kunnen ze er toch niks aan doen, en nu ik thuis woon wel. Maar ze praten me zo wel een enorme angst voor alles aan.
Kalverstraat overdag is dan ook weer het uiterste he? Op schiphol en bij AMC zijn ('s nachts) vrouwen verkracht op verlaten parkeer terreinen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:54 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, alleen als je in de stad loopt lopen daar nog meer mensen en kun je nog hopen dat iemand je helpt of 112 belt, of je hebt op z'n minst nog getuigen. Bovendien worden er volgens mij toch echt meer mensen verkracht in bossen en verlaten parken dan op de Kalverstraat.
Maar ik heb niet echt heupen/billen dus dat scheeltquote:Op woensdag 7 juni 2006 21:27 schreef karoltje het volgende:
Het maakt juist lijken dat je hele dikke heupen/billen hebt vind ik. Maar dat is bij de meeste meiden, ik zal nu even kijken hoe het bij jou staat...
quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:02 schreef karoltje het volgende:
Het staat je gaaf! En ik zie inderdaad geen grammetje vet op de foto's! Dus je kleed je goed of je stelt je aan.
Is dat vetpercentage door de dokter/diëtist gemeten, of door herbalife?quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:37 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Dank jeJa ik kleed me goed denk ik dan
!!
Oké ik ben dun ik geef het toeMaar met een te hoog vetpercentage en een buikomtrek van 85 cm oid
quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Is dat vetpercentage door de dokter/diëtist gemeten, of door herbalife?
En wat is je heup/tailleratio,(omtrek heupen gedeeld door omtrek taille)? Als die 0.7 is, zit dat verder wel goed.
Het is dat ik geen foto in bikini ga postenquote:Op woensdag 7 juni 2006 23:53 schreef Iksje het volgende:
Volgens mij meet je echt veel te ruim hoor! Op je foto's zie je er superslank uit, geen buikje te bekennen...
20? ik doe ze meestal per 150quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:10 schreef Iksje het volgende:
Nou, hup dan, morgenochtend een reeks van twintig en 's avonds doe je er twintig voor de schuine buikspieren. Dat heeft bij mij echt geholpen, al heb ik ook nog een buikje, maar van opzij ziet het er een pak rechter uit dan vroeger.
De trap nemen helpt ook, omdat je bekken dan in een positie kantelt waarbij de buikspieren ook gebruikt worden.
Maar bij m'n navel is 't juist 't breedstquote:Op woensdag 7 juni 2006 23:53 schreef Iksje het volgende:
Volgens mij meet je echt veel te ruim hoor! Op je foto's zie je er superslank uit, geen buikje te bekennen...
heup-taille ratio Dat maakt voor jou 0.73!
je neemt dus het smalste punt...maar het 'ding' op de afbeelding heeft geen 'zadeltasjes'.
Ik heb het wel en vind het moeilijk om zo m'n heupen te meten...het dikste van m'n kont zit hoger dan het breedste stuk van m'n heupen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn verhouding is trouwens 0.84 ongeveer. (en als ik het smalste punt neem is 't 0.74)
Ik deed vroegâh altijd 150+ per dagquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:27 schreef Iksje het volgende:
Nou, nee, zo ver ben ik nooit geraakt... met de ab-coach rol van m'n zusje ben ik begonnen met zo'n 20 rechte, 10 schuine links, 10 schuine rechts. Nooit verder gegaan dan 15 schuine per keer maar wel netjes 2x daags.
Dusseh doe zo verder en je zou toch resultaat moeten zien![]()
edit: disclaimer: ik zeg niet dat het mogelijk is om plaatselijk af te vallen, wel dat je door spieroefeningen je skelet terug in een betere positie kan brengen
Is die vetrol van je dan niet gewoon een spier-rol?quote:Op donderdag 8 juni 2006 00:14 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
20? ik doe ze meestal per 150!
van verhuizen val je meestal ook wel af toc? Hele tijd sjouwen en klussen enzo, ik wel iig, en me stiefpa was bij de laatste verhuizing zelfs 10 kilo kwijtgeraaktquote:Op donderdag 8 juni 2006 11:56 schreef Quinazoline het volgende:
Hoihoi, ik ben er ook weer. Heb nog geen internet in mijn nieuwe huis, maar verder gaat het goed. Ik moet eigenlijk ook maar eens buikspieroefeningen gaan doen, want bij mij is mijn buikje toch ook wel een probleem. Deze week ben ik ook weer begonnen met hardlopen. Het was er even bij ingeschoten vanwege alle verhuisdrukte, maar ik ga weer vol goede moed verder.
Jep, ik ben dan ook twee kilo kwijt geraakt de laatste weken. Maar die moeten er natuurlijk wel afblijven he, dus nu ga ik weer flink er tegen aan.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
van verhuizen val je meestal ook wel af toc? Hele tijd sjouwen en klussen enzo, ik wel iig, en me stiefpa was bij de laatste verhuizing zelfs 10 kilo kwijtgeraakt
Je ontbijt niet?quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:38 schreef Sylvana het volgende:
ik weet niet meer wie die tip gaf van een wekker zetten als je moet eten, maar het werkt prima bij mij, zet hem elke dag op half 1 en dan eet ik braaf 2 crackers met smeerkaas of een kom soep
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:58 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zie trouwens dat mijn BMI voor het eerst onder de 25 zit!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, ik ga niet naar school ofzo, dus wordt meestal pas om een uurtje of 11 wakker en dan ga ik niet om 11 uur ontbijten en een uur later lunchenquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je ontbijt niet?
Anyway, dit zou voor mij niet werken. Ik eet wanneer ik trek heb en anders niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |