abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38401204
Wat dacht je van een lekkere salade tussen de middag? Gewoon zo'n bak uit de supermarkt met wat lekkere pitjes en dingetjes erdoor. Verder zorgen dat je veel drinkt, dus water en thee.
  woensdag 31 mei 2006 @ 14:03:04 #52
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_38408608
Nou, ik heb na zitten denken en ik ben tot de conclusie gekomen toch geen nieuwe "tussendoor" kleding te kopen. Zonde van het geld en des te leuker als ik straks veel nieuwe (kleinere!) kleding kan kopen! Vakantiegeld binnen en tegen de tijd dat ik op mijn streefgewicht zit, is het al weer bijna uitverkoop (begin augustus, toch?)!

Extra motivatie!
pi_38413137
Oh hier is het zustertopic. Dames en heren ik hoop nog voor het einde van het jaar in dit topic te horen. Tot dan veel succes met jullie afvallen
pi_38414358
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:33 schreef wendy-tje het volgende:
Wat dacht je van een lekkere salade tussen de middag? Gewoon zo'n bak uit de supermarkt met wat lekkere pitjes en dingetjes erdoor. Verder zorgen dat je veel drinkt, dus water en thee.
Salade? Ik ben niet weg van konijnenvoer en het vult niet echt Kan ik alsnog 4 boterhammen eten Maar wie weet is het heel lekker

Vandaag had ik
1 tosti hamkaas
1 cracker hagelslag
1 appel

makreel
4 cracottes
2 krentenbollen

2 cracottes kaas
2 boterhammen mortadela

2 koekjes bij de koffie

keigezond
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:58:09 #55
242 Pinball
Electric Monk
pi_38415412
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:06 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

Oja van vlees eet ik:
- ham
- kipfilet
- kalkoenfilet

De rest eet ik niet uit principe Want salami of worst is wel lekker maar te vet.
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:35 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
<..>
2 boterhammen mortadela
quote:
keigezond
Nou ja... Vrij veel vet, te weinig fruit. Niet ongezond, maar ook niet overdreven gezond.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_38415670
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:58 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou ja... Vrij veel vet, te weinig fruit. Niet ongezond, maar ook niet overdreven gezond.
Ja.. Ik dacht toch maar eens proberen maar vond het niet zo die mortadella.. Zoals ik al schreef eet ik normaal bijna alleen maar dingen met suiker en nu dus niet! Ik hoef niet af te vallen of zo..... En de dag is nog niet om, eet meestal 's avonds fruit..........
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:11:52 #57
242 Pinball
Electric Monk
pi_38415955
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:04 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
Ik hoef niet af te vallen of zo.....
Oh, dat dacht ik.
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:32 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
Ik moet wat zwembandjes kwijt
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_38416137
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 17:11 schreef Pinball het volgende:

[..]

Oh, dat dacht ik.
[..]
Mja dit was al 1/3 van de normale hoeveelheid calorieën

Ik ben niet dik Echt niet !

Whehehe..

Als ik minder suiker eet gaat dat zwembandje vanzelf weg, denk ik
maar m'n armen en benen enz kunnen wel wat extra vet gebruiken
pi_38422433
Wienig eten is nog steeds niet 'mijn dingetje' . Maar vandaag het sporten weer opgepakt, was heerlijk! Ik sport ook het liefst tijdens etenstijd, dan eet ik gedwongen wat later waardoor ik 's avonds niet meer zo nodig hoef te snaaien!

Vandaag:
Ontbijt: 2 boterhammen kipfilet
Lunch: 1 pistolet gorgonzola
Diner: rijst/kip/groente prutje

Straks nog even wat fruit naar binnen mikken .
pi_38425465
Oh! Een nieuw deel . Het lukt me niet altijd me even strikt aan mijn dieet te houden, maar volgens mij is mijn suikververslaving al bijna helemaal weg. Ook ik heb minder honger, erg blij mee. Ik zat laatst onder mijn streefgewicht, maar daarna schoot ik weer terug (jojo?). Dus nu moet er eigenlijk nog ongeveer 1 kilo af, niet zo veel dus. Het gaat me voornamelijk om het vet op mijn buik, dus ik blijf ook trouw buikspieroefeningen doen (en ook oefeningen om mijn armen sterker te maken, maar dat is gewoon omdat ik was sterker wil worden ).

karoltje: leef jij daarop? Op die drie maaltijden?

Succes met afvallen iedereen .
pi_38425535
Bij mij ging het de laatste tijd weer goed! Woog zondag 61,5 maar gisteravond was ik alleen beneden bij de pc en heb ik weer een eetbui gehad...echt niet leuk dat ik daar niet aan kan weerstaan als ik alleen ben.
Nu woog ik vanmorgen 62,3 Ik voel me nu nog opgeblazen en raar gevoel in mijn maag van al dat eten.
Ik ga vandaag weer goed opletten en ik heb deze week ook al twee keer geaerobiced~!
pi_38425553
Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over mezelf, want het sporten schiet er al zeker twee weken bij in! Ik blijf wel netjes op gewicht dus dat is heel mooi en in de spiegel zie ik ook extreem goed dat er veel af is. Ik kan alleen de tijd helemaal niet vinden om te gaan sporten, met al dat verhuizen en klussen enzo. Gelukkig loop ik op mijn stage de hele tijd op en neer (en is mijn begeleider heeeel lang en ik niet, waardoor ik echt voor elke stap die hij zet twee stappen moet zetten), dus dat zorgt in ieder geval voor wat beweging. Eten gaat trouwens wel steeds beter, hoewel ik het moeilijk blijf vinden om avond eten te koken dat niet te veel calorieen bevat. Dus als jullie daar nog tips voor hebben, zijn die zeker welkom.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_38425557
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:35 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Salade? Ik ben niet weg van konijnenvoer en het vult niet echt Kan ik alsnog 4 boterhammen eten Maar wie weet is het heel lekker
Wat meer groente eten zou sowieso niet verkeerd zijn als ik je menu zo bekijk.

Maar ja, ik ben inderdaad gek op konijnevoer
Maar dan wel de uitgebreide versie met blokjes kaas, olijven, nootjes... maaltijdsalade zeg maar
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:43:43 #64
242 Pinball
Electric Monk
pi_38429003
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:15 schreef -Trinity- het volgende:
Het gaat me voornamelijk om het vet op mijn buik, dus ik blijf ook trouw buikspieroefeningen doen
Ik heb me laten vertellen dat dat geen nut heeft. Lokaal afvallen werkt niet blijkbaar.
Sterker nog, als je je buikspieren ontwikkelt zal die daardoor wat dikker lijken.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:52:55 #65
242 Pinball
Electric Monk
pi_38429315
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef wendy-tje het volgende:

Maar dan wel de uitgebreide versie met blokjes kaas, olijven, nootjes... maaltijdsalade zeg maar
Ik ben ook gek op konijnenvoer.

Maar ik zet wel mijn vraagtekens bij dat soort overvolle salades.
Vaak is dat wat blaadjes sla, wat ui, en een stukje tomaat aan groente. Dat stelt qua vezels en vitaminen volgens mij niets voor.
Maar het wordt wel rijkelijk bestrooid met allerlei vette zooi als olie, feta/andere kaas, pijnboompitten, spekjes, croutons, zongedroogde tomaatjes.

Allemaal erg lekker, maar het wil er bij mij niet in dat dat nou zo mager of 'gezond' is.
pi_38430288
Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn. Maar gezond is het zeker wel hoor.
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:27:12 #67
242 Pinball
Electric Monk
pi_38432458
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:21 schreef wendy-tje het volgende:
Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn.
Succes met het 'vet eten en toch afvallen'-dieet.
quote:
Maar gezond is het zeker wel hoor.
Goed argument.
pi_38435009
Zit er een label 'Bemoei je met dit topic en dring aan ons je mening op, zeker als je er niks mee te maken hebt' op dit topic ofzo .
pi_38435259
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:27 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

Goed argument.
Goh, weer zo iemand die haar eigen mening als de enige juiste ziet?
Er zijn meerdere manieren om af te vallen, en wat vet eten af en toe is best gezond ja. Verder kun je een salade zo klaarmaken als je zelf wilt, ga nou niet lopen beweren dat salades ongezond zijn. Wat is er ongezond aan groente? Wat is er ongezond aan wat noten?
pi_38435410
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:24 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Wat meer groente eten zou sowieso niet verkeerd zijn als ik je menu zo bekijk.

Ik eet toch 's avonds groenten (vaak gewone & sla) tussen door wat fruit en meestal nog twee appels..

Lijkt mij wel genoeg
pi_38435478
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 12:27 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

Goed argument.
Sorry hoor maar je kan ook afvallen door niet op water en brood te leven
Ik ben 8 kilo afgevallen door 1 zak chips minder per dag te eten Nu nog ff wat minder snoepjes en dan maximaal 5kg eraf En dan eet ik ipv 4000 zo iets van 2500 calorien.. boeie als 't voor mij werkt
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:11:54 #72
242 Pinball
Electric Monk
pi_38435800
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:55 schreef wendy-tje het volgende:
Goh, weer zo iemand die haar zijn eigen mening als de enige juiste ziet?
Overdrijf niet zo.
Ik geef duidelijk en met voorbeelden aan waarom 'de salade' niet per definitie zo gezond is, en jij komt met het geweldige antwoord "Maar gezond is het zeker wel hoor."

En leer eens lezen, ik zeg nergens dat groenten of noten ongezond zijn,
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:20:14 #73
242 Pinball
Electric Monk
pi_38436061
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:02 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:

Sorry hoor maar je kan ook afvallen door niet op water en brood te leven
Voor jou is lezen blijkbaar ook lastig. Ik beweer nergens dat je op water en brood moet leven toch?
pi_38436242
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt. En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:29:48 #75
242 Pinball
Electric Monk
pi_38436395
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:47 schreef Quinazoline het volgende:
Zit er een label 'Bemoei je met dit topic en dring aan ons je mening op, zeker als je er niks mee te maken hebt' op dit topic ofzo .
En ik weet niet of dit op mij slaat maar gezien de rest van de korte tenen hier gok ik van wel.
Ja dat label zit er op, het staat namelijk op een drukbezocht openbaar forum.
Dus of ik me bemoei met zaken die me al dan niet aangaan maak ik zelf wel uit.

En 'mening opdringen'? Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik sta zeker open voor discussie.
Dat is heel iets anders dan "Maar gezond is het zeker wel hoor" neerkwakken als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent.
pi_38436438
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:29 schreef Pinball het volgende:

[..]

En ik weet niet of dit op mij slaat maar gezien de rest van de korte tenen hier gok ik van wel.
Ja dat label zit er op, het staat namelijk op een drukbezocht openbaar forum.
Dus of ik me bemoei met zaken die me al dan niet aangaan maak ik zelf wel uit.

En 'mening opdringen'? Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik sta zeker open voor discussie.
Dat is heel iets anders dan "Maar gezond is het zeker wel hoor" neerkwakken als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:26 schreef Quinazoline het volgende:
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt. En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:38:50 #77
242 Pinball
Electric Monk
pi_38436741
quote:
Ik denk dat we gewoon een beetje heel erg moe worden van al die mensen die dit topic binnenvallen en ons even vertellen hoe het wel moet en hoe het het beste werkt.
Nou, ik vind dat jullie nogal fijngevoelig zijn wat dat betreft. In de praktijk komt dat er op neer dat elke afwijkende mening van iemand die niet al jaren aan het lijnen is beschouwd wordt als: "even vertellen hoe het wel moet". Dat sfeertje is in het andere dieettopic precies hetzelfde.
quote:
En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt, begint dat dan een kleeeeiin beetje te irriteren, snappie?
Als ik hier nou binnen zou komen met iets als
quote:
"hahaha dikzakken jullie moeten niet zo veel friet eten"
zou ik je kritiek helemaal begrijpen, maar ik geef gewoon mijn mening over de inhoud van een salade ffs.
pi_38436998
Maar omdat er al vaak mensen zijn binnen gevallen die het wat anders bedoelden dan jij zijn we sneller op onze tenen getrapt. Dat bedoel ik te zeggen.
pi_38437512
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:11 schreef Pinball het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo.
Ik geef duidelijk en met voorbeelden aan waarom 'de salade' niet per definitie zo gezond is, en jij komt met het geweldige antwoord "Maar gezond is het zeker wel hoor."

En leer eens lezen, ik zeg nergens dat groenten of noten ongezond zijn,
Als jij niet zo snel met koeien emoticons zou strooien en je mening wat genuanceerder zou neerzetten was er niks aan de hand geweest.

Jij noemt de salades ongezond
pi_38437553
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Ik eet toch 's avonds groenten (vaak gewone & sla) tussen door wat fruit en meestal nog twee appels..

Lijkt mij wel genoeg
mij ook,. blijkbaar overheen gelezen, je avondeten
pi_38437569
quote:
En aangezien veel van ons al lang bezig zijn met afvallen en goed weten wat er voor hem/haar het beste werkt
Is dat niet tegenstrijdig? Als je écht goed weet wat voor je werkt ben je niet langdurig aan het afvallen.

Je kan trouwens prima afvallen (en op gewicht blijven) met het eten van noten. BTW.
pi_38437654
Zucht.

Ik kom wel weer een keer terug als we gewoon onder elkaar zijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_38437779
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Zucht.

Dat is eigenlijk wel het verstandigste.

En ontopic: ik heb echt minder vet dan eerst, ik kan het gewoon niet meer zo vastpakken als ik ooit kon . Sinds een paar dagen is dat zo, en dat voet gooeoeeeed!
pi_38437966
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Zucht.

Misschien moeten jullie een besloten forum opstarten of zo, net als het keldertje? waar je alleen mag posten als je je aanpast aan de dieet massa?
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:10:53 #85
242 Pinball
Electric Monk
pi_38438055
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:57 schreef wendy-tje het volgende:

Als jij niet zo snel met koeien emoticons zou strooien en je mening wat genuanceerder zou neerzetten was er niks aan de hand geweest.
Wat is er in hemelsnaam ongenuanceerd aan mijn verhaal over die salades?

"ik zet wel mijn vraagtekens"
"volgens mij"
"maar het wil er bij mij niet in dat dat nou zo mager of 'gezond' is"

Hoe genuanceerd wil je het hebben?
quote:
Jij noemt de salades ongezond
Niet!
Ik zeg alleen -lees maar terug- dat een paar blaadjes sla met wat ui en tomaat niet overdreven mager of gezond zijn als je er vervolgens allerlei hoogcalorische dingen doorheen gooit.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:16:04 #86
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38438296
Tvp, interessante discussie
pi_38438477
akkoord, zo'n slaatje is niet bepaald laagcalorisch, maar het heeft wel z'n voedingswaarde. Kaas, noten, olijven (spek en gebraden kip daargelaten) etc. kun je-in normale hoeveelheden- echt niet ongezond noemen hoor.
En als je het zelf klaarmaakt thuis, heb je andere verhoudingen dan de voorverpakte slaatjes uit de winkel.
Dat wendy-tje af en toe zo'n slaatje eet, wil toch niet zeggen dat ze het vet-vreten-dieet volgt.
Je hebt het echt op de verkeerde manier overgebracht...
pi_38438486
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:08 schreef Smulrol het volgende:

[..]

Misschien moeten jullie een besloten forum opstarten of zo, net als het keldertje? waar je alleen mag posten als je je aanpast aan de dieet massa?
Oh, maak je een kloon aan speciaal voor dit topic?
pi_38438592
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:10 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wat is er in hemelsnaam ongenuanceerd aan mijn verhaal over die salades?

"ik zet wel mijn vraagtekens"
"volgens mij"
"maar het wil er bij mij niet in dat dat nou zo mager of 'gezond' is"

Hoe genuanceerd wil je het hebben?
[..]

Niet!
Ik zeg alleen -lees maar terug- dat een paar blaadjes sla met wat ui en tomaat niet overdreven mager of gezond zijn als je er vervolgens allerlei hoogcalorische dingen doorheen gooit.
Soms kun je beter weinig eten van iets met veel calorieen, dan veel van iets met weinig. Als iemand zegt dat een salade niet vult, kun je dat voorkomen door er wat vullende dingen door te gooien.

Vergelijk het maar met oude en jonge kaas. Oude kaas bevat in verhouding meer vet, maar omdat er meer smaak aan zit zul je je brood er minder dik mee beleggen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:39:26 #90
242 Pinball
Electric Monk
pi_38439243
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:20 schreef Iksje het volgende:
Dat wendy-tje af en toe zo'n slaatje eet, wil toch niet zeggen dat ze het vet-vreten-dieet volgt.
Ook voor jou een keer: lezen.
Mijn opmerking over het 'vet eten en toch afvallen'-dieet was een antwoord op haar
"Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn".
quote:
Je hebt het echt op de verkeerde manier overgebracht...
Ja, ik weet het. Het is allemaal mijn schuld. Blijkbaar moet je hier -net als in het dieettopic- je woorden op een heel speciaal weegschaaltje leggen om te voorkomen dat alle gekwetste tere zieltjes zich massaal op je storten als je een keer iets zegt.

Vermoeiend zeg..
pi_38439835
[quote]Op donderdag 1 juni 2006 15:39 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ook voor jou een keer: lezen.
Mijn opmerking over het 'vet eten en toch afvallen'-dieet was een antwoord op haar
"Dat is ook niet mager, dat hoeft ook niet bij de manier waarop ik lijn".
[..]
Zelfs die uitspraak impliceert niet dat zij voor de rest vettig eet.
Ik lees die zin als: het is niet nodig om vetten te schrappen als je wil afvallen. Er zijn namelijk zat mensen die willen afvallen en plots een panische angst krijgen voor alles waar maar een beetje vet aan/in zit.
  donderdag 1 juni 2006 @ 15:57:39 #92
242 Pinball
Electric Monk
pi_38440075
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:23 schreef wendy-tje het volgende:

Soms kun je beter weinig eten van iets met veel calorieen, dan veel van iets met weinig. Als iemand zegt dat een salade niet vult, kun je dat voorkomen door er wat vullende dingen door te gooien.

Vergelijk het maar met oude en jonge kaas. Oude kaas bevat in verhouding meer vet, maar omdat er meer smaak aan zit zul je je brood er minder dik mee beleggen.
Is dit dieet-taal voor "Sorry pinball, ik had niet goed gelezen, je hebt gelijk"?
Want het is zeer zeker geen antwoord op mijn post.

Ik wacht nog op een ongenuanceerde quote van mij waarin ik zeg dat salades ongezond zijn.
pi_38440642
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:57 schreef Pinball het volgende:

[..]

Is dit dieet-taal voor "Sorry pinball, ik had niet goed gelezen, je hebt gelijk"?
Want het is zeer zeker geen antwoord op mijn post.

Ik wacht nog op een ongenuanceerde quote van mij waarin ik zeg dat salades ongezond zijn.
Ze zegt dat je geen gelijk hebt als je rare opmerkingen maakt over het vet in een salade (nou vraag ik je ), en iemand succes wenst met afvallen terwijl ie vet eet (een salade met nootjes is dan ook echt megavet ), en dat je vetten nodig hebt en dat sommige voeding ondanks het feit dat het mss. wat vetter is toch gezond is omdat het veel nuttige voedingsstoffen levert. Kort samengevat: nee.
Sanity is (not) statistical
pi_38441341
Geen ruzie

Maarr... (ik ben hier al vaker geweest onder een andere account ) toen ik deze week postte van ik ga minder suiker eten werd er gezegd: WOOOOW JE ETEN IS KEIVET ! enzzz

En toen dacht ik... Ok, bedankt maar ik wil wel vet eten maar gewoon minder suiker, capice, het lijkt wel of iedereen op water en brood leeft hier dus daarom zei ik het
pi_38442439
Ja ok, maar er zit een verschil in of iemand een keer een handje noten neemt, want dat is wel vet maar toch gezond, of dat je gaat proberen je suiker te schrappen en ondertussen nog superongezond eet. Want dan zie ik er ook het nut niet echt van in. Maar goed, moet je zelf weten hoor, maar ik vind het niet gek dat je daar commentaar op krijgt. Als je in een string en netpanty door de stad gaat rolschaatsen moet je ook niet gek opkijken dat je aandacht krijgt.
pi_38442612
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:58 schreef Maeghan het volgende:
Ja ok, maar er zit een verschil in of iemand een keer een handje noten neemt, want dat is wel vet maar toch gezond, of dat je gaat proberen je suiker te schrappen en ondertussen nog superongezond eet. Want dan zie ik er ook het nut niet echt van in. Maar goed, moet je zelf weten hoor, maar ik vind het niet gek dat je daar commentaar op krijgt. Als je in een string en netpanty door de stad gaat rolschaatsen moet je ook niet gek opkijken dat je aandacht krijgt.
Omdat ik een boterham met mortadella eet ben ik kei ongezond bezig
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:04:36 #97
242 Pinball
Electric Monk
pi_38442664
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:10 schreef Maeghan het volgende:

Ze zegt dat je geen gelijk hebt als je rare opmerkingen maakt over het vet in een salade (nou vraag ik je ), en iemand succes wenst met afvallen terwijl ie vet eet (een salade met nootjes is dan ook echt megavet ), en dat je vetten nodig hebt en dat sommige voeding ondanks het feit dat het mss. wat vetter is toch gezond is omdat het veel nuttige voedingsstoffen levert. Kort samengevat: nee.
Ja, dat voor andere mensen proberen te denken en praten lijkt hier een trend te zijn.

Ik wacht wel even op haar eigen antwoord, in deze topics is zelfs een simpele discussie over salade al moeilijk genoeg zonder dat mensen ook nog voor anderen gaan spreken.
pi_38442847
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:04 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ja, dat voor andere mensen proberen te denken en praten lijkt hier een trend te zijn.

Ik wacht wel even op haar eigen antwoord, in deze topics is zelfs een simpele discussie over salade al moeilijk genoeg zonder dat mensen ook nog voor anderen gaan spreken.
Ik snap dan uberhaupt ook niet waarom je een discussie begint over salade.

Als je niet wilt dat anderen zich ermee gaan bemoeien, moet je niet posten op een groot openbaar forum Zeg ik nu iets wat je bekend voorkomt?

Verder moet je dan ook niet gaan roepen dat wij allemaal in alletwee de afslank/dieettopics zo reageren, want daarmee roep je toch wel over jezelf af dat 'wij allemaal' gaan reageren.

Het is gewoon bloedirritant als iemand binnenkomt en gaat mekkeren over wat we eten. Mensen zitten hier weet ik hoe lang en eten over het algemeen gezond en gevarieerd, en als dan iemand een keer een salade eet met een ingredient dat iets te vet is, dan begin jij te mekkeren dat zo'n salade misschien niet zo gezond is. Ik neem aan dat er hier niemand is die iedere dag sla met feta of noten eet, dus ik zie niet in waarom je over die salade begint.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:03 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Omdat ik een boterham met mortadella eet ben ik kei ongezond bezig
Waar heb ik het over een boterham met mortadella?
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:28 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Geen ruzie

Maarr... (ik ben hier al vaker geweest onder een andere account ) toen ik deze week postte van ik ga minder suiker eten werd er gezegd: WOOOOW JE ETEN IS KEIVET ! enzzz

En toen dacht ik... Ok, bedankt maar ik wil wel vet eten maar gewoon minder suiker, capice, het lijkt wel of iedereen op water en brood leeft hier dus daarom zei ik het
Die overweging begrijp ik dus niet helemaal. Waarom zou je minder suiker gaan eten maar wel vette dingen blijven eten? Je bent zo tegenstrijdig bezig ook. Aan de ene kant zeg je dat je wel vet wilt blijven eten, maar je wilt geen worst want dat is te vet. En dan wil je geen suiker, maar je ontbijt wel met beschuitjes met hagelslag, wat dus suiker bevat en beschuit is nog een geraffineerd product ook. Wat ook nog eens niet vult, waardoor je gewoon honger blijft houden, en je zit te klagen dat je nog honger hebt na x broodjes kaas en dat je dan niet meer weet wat je moet eten. Dan begrijp ik niet helemaal waarom je niet gewoon een volkorenboterham neemt (met hagelslag, dat doet er op zich ook niet toe), maar je zit jezelf gewoon te saboteren om terug te vallen in suikervreetbuien. Als je zo onregelmatig en zo 'raar' blijft eten (ontbijten met tosti's vind ik iig niet normaal, maar mss. anderen wel) creeer je voor jezelf een moeilijke situatie. Tenminste, dat denk ik dan. Moet je zelf weten hoor, maar ik begrijp dus wel dat anderen commentaar leveren op hoe je eet.
  donderdag 1 juni 2006 @ 18:35:16 #99
242 Pinball
Electric Monk
pi_38445812
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:10 schreef Maeghan het volgende:

Ik snap dan uberhaupt ook niet waarom je een discussie begint over salade.
Duidelijker dan ik al heb gedaan in dit topic kan ik het helaas niet uitleggen.
quote:
Als je niet wilt dat anderen zich ermee gaan bemoeien, moet je niet posten op een groot openbaar forum Zeg ik nu iets wat je bekend voorkomt?
Bemoeien is goed, ik had het over voor anderen spreken. Dat zijn 2 hele andere dingen.
quote:
Verder moet je dan ook niet gaan roepen dat wij allemaal in alletwee de afslank/dieettopics zo reageren, want daarmee roep je toch wel over jezelf af dat 'wij allemaal' gaan reageren.
Ah, het is wederom allemaal mijn schuld. Zie boven.
quote:
Het is gewoon bloedirritant als iemand binnenkomt en gaat mekkeren over wat we eten. Mensen zitten hier weet ik hoe lang en eten over het algemeen gezond en gevarieerd, en als dan iemand een keer een salade eet met een ingredient dat iets te vet is, dan begin jij te mekkeren dat zo'n salade misschien niet zo gezond is.
Ik lees 2 keer mekkeren.
Dus ook voor jou, want echt, overgewicht doet blijkbaar iets met je ogen of zo, lezen!
Lees mijn post over die salade eens een keer en vertel me wat daar mekkeren aan is.
Wat is dat toch met jullie?
quote:
Ik neem aan dat er hier niemand is die iedere dag sla met feta of noten eet, dus ik zie niet in waarom je over die salade begint.
Ik opper daar uiterst genuanceerd dat 'de salade' misschien niet het wondermiddel is wat veel mensen denken.

Maar omdat hier een hoop domme zelfingenomen wannabe-dieetgoeroes rondlopen die door 10 jaar worstelen met overgewicht blijkbaar de wijsheid in pacht hebben, geen enkele tegenspraak dulden en bij het minste of geringste als een kudde losgeslagen olifanten elke mening die niet in hun straatje past vertrappelen ben ik al heel de middag bezig om me te verweren tegen de meest onzinnige teksten die me in de mond gelegd worden, tegen interpretaties die helemaal nergens op slaan, en tegen ouderwetse domme koppigheid.
pi_38446757
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:35 schreef Pinball het volgende:
Ik lees 2 keer mekkeren.
Dus ook voor jou, want echt, overgewicht doet blijkbaar iets met je ogen of zo, lezen!
Lees mijn post over die salade eens een keer en vertel me wat daar mekkeren aan is.
Wat is dat toch met jullie?
[..]
Excuus, ik had loeien moeten zeggen.
Als iemand begint over het al dan niet gezond zijn van een salade, dan vind ik dat gemekker. Als je alles gaat analyseren ga je overal aan dood en zeuren over de voedingswaarde van sla in een dieettopic vind ik wel het toppunt van nutteloosheid. Vandaar, mekkeren.
Verder is dat gewoon een woordje wat ik vaak gebruik, dus voel je niet beledigd. Mekkeren, muppen en blaten zijn echt mijn favoriete woorden.
quote:
Ik opper daar uiterst genuanceerd dat 'de salade' misschien niet het wondermiddel is wat veel mensen denken.
Ik zeg nergens dat dat ongenuanceerd was. Echter, er zei ook niemand dat het een wondermiddel was volgens mij, en anders moet je mij maar even aanwijzen waar. Het is gewoon wel een handige vulling voor tussen de middag of zo, want rauwkost vult altijd wel lekker en bevat weinig kcal en het is makkelijk klaar te maken en mee te nemen. Verder geloof ik niet dat iemand zei dat je er op magische wijze twintig kilo van afvalt of dat je er tien jaar langer door leeft, dus wat is nou je probleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')