Nou daar kunnen we toch wel van uit gaan... we weten allemaal wel dat elke coureur op de hoogte gehouden wordt van z'n positie e.d.... en als Schumacher dan P1 heeft, met nog een ronde te gaan dan is het toch wel logisch dat hij wil weten wat Alonso aan het doen is..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:24 schreef YellowLedbetter het volgende:
wie zegt dat ie dat over de boordradio te horen kreeg?
Niks want ferrari heeft het gedaan...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
maar oke, wat mochten de gevolgen zijn mocht de marshalls zijn geniale actie als opzettelijk bestempelen?
dan zou de FIA dat toch duidelijk aan moeten kunnen tonenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:34 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Nou daar kunnen we toch wel van uit gaan... we weten allemaal wel dat elke coureur op de hoogte gehouden wordt van z'n positie e.d.... en als Schumacher dan P1 heeft, met nog een ronde te gaan dan is het toch wel logisch dat hij wil weten wat Alonso aan het doen is..
eentje bij de start waardoor bijde renaults er uit vliegenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:35 schreef Radegast het volgende:
Hoeveel keer code rood krijgen we morgen? Ik gok 3![]()
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:34 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Niks want ferrari heeft het gedaan...
plusquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:35 schreef Radegast het volgende:
Hoeveel keer code rood krijgen we morgen? Ik gok 3![]()
hopelijk niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:35 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
eentje bij de start waardoor bijde renaults er uit vliegen
Ja natuurlijk, maar dat bewijst toch niks?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:35 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
dan zou de FIA dat toch duidelijk aan moeten kunnen tonen
Nou ik noem het paranoïde dat er meteen geschreeuwd wordt over opzet dit opzet zus. Als je iets wilt denken kan je het er al gauw van maken. De bekende self-fulfilling prophecy's.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:30 schreef roelofjan het volgende:
Je noemde degenen die denken dat hij het misschien wel eens expres deed "paranoïde"... we zijn het er dus wel over eens dat het helemaal niet zo vreemd is om te denken dat het opzet was.
Hoeveel Safety Car situaties?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:35 schreef Radegast het volgende:
Hoeveel keer code rood krijgen we morgen? Ik gok 3![]()
Wat een volslagen onzinnige vergelijking.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:37 schreef MrX1982 het volgende:
Zoals mensen van mij ook mogen denken dat 9/11 opzet was en we nooit op de maan zijn geweest. Of ik daar in mee ga is een tweede.
Dan had Schumi Alonso eruit geramd en was dat ook opzetquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:39 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Wordt nogal lastig om aan te tonen dat het expres was, ze gooien het dan ws. op "de achteruit". Maar Schumi heeft wel gelijk dat het op dat punt behoorlijk link is die te gebruiken. Dus moet 't allemaal nog zien.
En dan zo'n race als in 1996quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:36 schreef Gitanki het volgende:
[..]
plus
4 keer Safety-car
Kunnen we die regenzooi niet daarnaartoe brengen?
Het kan aan mij liggen hoor, maar sinds wanneer kan een Formule 1 auto achteruit rijden?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan had Schumi Alonso eruit geramd en was dat ook opzet.
Het lijkt me ook vrij gevaarlijk om zo'n auto in het heetst van de strijd zomaar in zijn achteruit te zetten zeker in Monaco.
Dus als Alonso hem niet kan inhalen word hem dus een geintje geflikt?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:43 schreef Xebber het volgende:
Ik denk dat Schumacher wat zwaarder was dan Alonso, en deze tactiek gebruikt heeft om hetzelfde geintje te flikken als 2/3 races geleden. Alonso wat ophouden tijdens de eerste stint, en als Alonso de pits in gaat, hij d'r een paar snelle rondes uit perst, zodat ie weer voor Alonso de pits uit komt.
Dat is denk ik ook voorlopig de enige manier om de verdomde Renault voor te blijven.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:43 schreef Xebber het volgende:
Ik denk dat Schumacher wat zwaarder was dan Alonso, en deze tactiek gebruikt heeft om hetzelfde geintje te flikken als 2/3 races geleden. Alonso wat ophouden tijdens de eerste stint, en als Alonso de pits in gaat, hij d'r een paar snelle rondes uit perst, zodat ie weer voor Alonso de pits uit komt.
Kunnen ze allemaal al een tijdje. Mag geloofik niet in de race gebruikt wordenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:44 schreef Xebber het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar sinds wanneer kan een Formule 1 auto achteruit rijden?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien.
Sinds de jaren 80 ofzoquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:44 schreef Xebber het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar sinds wanneer kan een Formule 1 auto achteruit rijden?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien.
Inderdaad, als Schumacher zwaarder is, is Alonso kansloos. Vooral in Monte Carlo.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:43 schreef Xebber het volgende:
Ik denk dat Schumacher wat zwaarder was dan Alonso, en deze tactiek gebruikt heeft om hetzelfde geintje te flikken als 2/3 races geleden. Alonso wat ophouden tijdens de eerste stint, en als Alonso de pits in gaat, hij d'r een paar snelle rondes uit perst, zodat ie weer voor Alonso de pits uit komt.
Nee, da's de tactiek van Ferrari, en is op zich geniaal te noemen. Alleen mocht hij expres zijn auto onderstuur toegebracht hebben, vind ik het op zijn minst een slinkse actie...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus als Alonso hem niet kan inhalen word hem dus een geintje geflikt?
Denk niet dat hij op Monaco opzettelijk zo'n geintje uithaalt, de kans dat zijn auto in de vangrail geparkeerd staat is daar te groot. Op een ander circuit kan ik er dan weer wel inkomen...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:45 schreef Xebber het volgende:
[..]
Nee, da's de tactiek van Ferrari, en is op zich geniaal te noemen. Alleen mocht hij expres zijn auto onderstuur toegebracht hebben, vind ik het op zijn minst een slinkse actie...
Het kan maar je ziet het zeer zelden, ik heb een paar jaar geleden in een race weleens gezien, volgens mij ook in monacoquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:44 schreef Xebber het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar sinds wanneer kan een Formule 1 auto achteruit rijden?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien.
Niet Kimi maar de McLaren valt tegenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:47 schreef MrX1982 het volgende:
Wel netjes trouwens derde tijd van Webber en Kimi valt toch (weer) een beetje tegen. Maar misschien is hij vrij zwaar.
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:48 schreef erikh het volgende:
Niet Kimi maar de McLaren valt tegen
Iemand die al 13/14 jaar in de hoogste klasse van de autosport rijdt, zal dat zeker kunnen. Juist in Monaco, omdat dat al een traag circuit is, en de remweg dus veel korter is. Bovendien was het de bocht na een bocht zeg maar, en reed ie dus niet harder dan een kilometertje of 60/70 denk ik. Ik zie Schumacher dit wel doen hoor.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:47 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Denk niet dat hij op Monaco opzettelijk zo'n geintje uithaalt, de kans dat zijn auto in de vangrail geparkeerd staat is daar te groot. Op een ander circuit kan ik er dan weer wel inkomen...
Sinds het verplicht is gok ik zo.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:44 schreef Xebber het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar sinds wanneer kan een Formule 1 auto achteruit rijden?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gezien.
Je ziet ze doorgaans niet echt vaak achteruit rijden nee, dat proberen ze zo veel mogelijk te voorkomen want je bent doorgaans eerder bij de finish als je gewoon vooruit blijft rijden.quote:9.4 Reverse gear :
All cars must have a reverse gear operable any time during the Event by the driver when the engine is running.
Hakkinenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:47 schreef erikh het volgende:
[..]
Het kan maar je ziet het zeer zelden, ik heb een paar jaar geleden in een race weleens gezien, volgens mij ook in monaco
Bij de Mirabeau bocht rechtdoor geschoten toen er wat olie lag ja.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:52 schreef erikh het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het een mclaren was ja, was hij toen niet rechtdoor geschoten ergens
Komt het woord 'toneelspelen' in je boekje voor? Want ik zie Schumi I er wel voor aan met al zijn ervaring dattie een bocht 'verkeerd' aansnijdt (komop! met AL die ervaring...) en 'm vervolgens 'net-niet' in de banden parkeren.quote:MaximusF1 - zaterdag 27 mei 2006 @ 15:10
Je ziet Schumacher duidelijk een fout maken, en zelfs nog met zijn linkerhand een "aargh, niet nu"-beweging maken.
Laten voor wat het is.
Helemaal mee eens, geniaal maar wel walgelijk onsportief.quote:Nee, da's de tactiek van Ferrari, en is op zich geniaal te noemen. Alleen mocht hij expres zijn auto onderstuur toegebracht hebben, vind ik het op zijn minst een slinkse actie...
En Alonso kent het woord arrogant gelukkig niet eensquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:53 schreef Sally het volgende:
Oef, deel 3 alweer.. Wat gaat het toch hard met een 'live-post' verslag van elke scheet die gelaten wordt in de Kwali hihi![]()
[..]
Komt het woord 'toneelspelen' in je boekje voor? Want ik zie Schumi I er wel voor aan met al zijn ervaring dattie een bocht 'verkeerd' aansnijdt (komop! met AL die ervaring...) en 'm vervolgens 'net-niet' in de banden parkeren.
Ik mag die gozer gewoon niet. Om alle streken die hij en Ferrari uithalen en om z'n domme, arrogante kop al helemaal niet.![]()
![]()
![]()
Dat is mijn mening.
Oooh, ook Alonso is geen heilige hoor. Maar die heeft tenminste niet zo'n arrogante uitstraling als MSquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:54 schreef erikh het volgende:
[..]
En Alonso kent het woord arrogant gelukkig niet eensen braketests geeft hij al helemaal nooit
Dat met die tunnel was een of andere domme fout van Schumacher, die remde toen in de blinde bocht, waardoor Montoya hem raaktequote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Oooh, ook Alonso is geen heilige hoor.
Tuurlijk zal die wel eens wat uitvreten, net als DC die een paar jaar geleden MS een brake test gaf op (?)Silverstone(?)... Of wat te denken van die schuiver langs de wand die MS maakte in de tunnel van Monaco, volgens mij ook weer een paar jaar geleden. Ik weet niet meer wie daar de aanstichter van was, maar laat ik zeggen dat ik er niet rouwig om was....
Of doel je op Spa, met dat ontzettende noodweer toen? Eerder in de race, bij de start, die megacrash en later in de race geeft DC Schumi een braketest midden op een recht stuk...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Oooh, ook Alonso is geen heilige hoor.
Tuurlijk zal die wel eens wat uitvreten, net als DC die een paar jaar geleden MS een brake test gaf op (?)Silverstone(?)... Of wat te denken van die schuiver langs de wand die MS maakte in de tunnel van Monaco, volgens mij ook weer een paar jaar geleden. Ik weet niet meer wie daar de aanstichter van was, maar laat ik zeggen dat ik er niet rouwig om was....
Klopt, dat was een vies trucje van 'mquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:02 schreef mcyodogg het volgende:
Kan me nog een moment herinneren op Europa toen Alonso, Coulthard even de wedstrijd uitreed, dmv een leuke brake test.
Pas het afgelopen jaar heeft DC toegegeven dat het zijn fout wasquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:03 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Of doel je op Spa, met dat ontzettende noodweer toen? Eerder in de race, bij de start, die megacrash en later in de race geeft DC Schumi een braketest midden op een recht stuk...
Zie je Schumi nog door die pits heen richting DC gaan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:05 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Pas het afgelopen jaar heeft DC toegegeven dat het zijn fout was![]()
haha stukjes van olav, legendarisch. Ik haalde altijd het geluid uit de jaarfilmpjes om die vervolgens op mn mp3 te zetten. Kon ik vaak die hele stukken van hem meezeggenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:05 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Klopt, dat was een vies trucje van 'm
Ik heb daar nog zo'n stukje van waar je Olav hoort:
"Kimi raikkonen loopt door de pits, z'n teamgenoot is nog bezig, OWowowowowow David Culthard die daar echt een enorme brake test krijgt van Fernando Alonso!
Trust me, da's een echte brake test, wauw! "
Was zijn fout, dat hij niet op tijd aan de kant ging?, want ik kan me niet voorstellen dat hij echt daar ging remmen, dan zou Schumi's "ARE YOU TRYING TO FUCKING KILL ME???" wel kloppen jaquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:05 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Pas het afgelopen jaar heeft DC toegegeven dat het zijn fout was![]()
Om eerlijk te zijn was 2 jaar voor dat ik F1 ging volgen gebeurd. Maar uiteraard heb ik het daarna velen malen gezien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:07 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Zie je Schumi nog door die pits heen richting DC gaan?![]()
ja dusquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:08 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Was zijn fout, dat hij niet op tijd aan de kant ging?, want ik kan me niet voorstellen dat hij echt daar ging remmen, dan zou Schumi's "ARE YOU TRYING TO FUCKING KILL ME???" wel kloppen ja![]()
Spa ipv Silverstone? Dat zal wel. Ik kan me wel herinneren dat het somber was die dag maar die regen zie ik niet zo voor me (geen sprays in mijn herinnering). Maar het was idd DC die een appeltje had te schillen met MS... Het was in/vlak vóór een leuke chicane, het 'shot' in mijn gedachten.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:03 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Of doel je op Spa, met dat ontzettende noodweer toen? Eerder in de race, bij de start, die megacrash en later in de race geeft DC Schumi een braketest midden op een recht stuk...
http://www.youtube.com/watch?v=hsfQScvC5oI&search=coulthard%20schumacherquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:15 schreef Sally het volgende:
[..]
Spa ipv Silverstone? Dat zal wel. Ik kan me wel herinneren dat het somber was die dag maar die regen zie ik niet zo voor me (geen sprays in mijn herinnering). Maar het was idd DC die een appeltje had te schillen met MS... Het was in/vlak vóór een leuke chicane, het 'shot' in mijn gedachten.
Dat was de tweede race sinds ik F1 begon te volgen. Ik wist niet wat ik zag.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:21 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik als Schumi-fan vond het een geniale actie..
Netals toen op Monza.. Safety-car situatie..ik weet niet meer precies, maar hij maakte een brake-test & aangezien je niet mag inhalen onder de Safety Car.. ging iedereen dus op zijn remmen.. Button kon niet ontwijken en reed de vangrail in.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:31 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Blegh, word weer pissig als ik dit zie zeg.
Deze is daarentegen prachtig
http://www.youtube.com/watch?v=LIaALb5CRsc&search=coulthard%20schumacher
Heerlijke droge Engelse humorquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:31 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Blegh, word weer pissig als ik dit zie zeg.
Deze is daarentegen prachtig
http://www.youtube.com/watch?v=LIaALb5CRsc&search=coulthard%20schumacher
"t liefst zie ik Alonso er eens afgaan, Raikkonnen winnen, Schumi tweede. Gewoon voor het kampioenschap.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:38 schreef D.Rose het volgende:
hopelijk rijdt Alonso Schumi er morgen bij de eerst bocht uit
nou vooruit, dan Alonso mét Schumi eraf, en Kimi mag idd winnenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
"t liefst zie ik Alonso er eens afgaan, Raikkonnen winnen, Schumi tweede. Gewoon voor het kampioenschap.
Nee, Kimi mag en gaat ook niet winnen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:41 schreef D.Rose het volgende:
[..]
nou vooruit, dan Alonso mét Schumi eraf, en Kimi mag idd winnen
nee waarbij schumi eraf vliegt en dat de brandweer hem er uit moet knippenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:35 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
eentje bij de start waardoor bijde renaults er uit vliegen
Inderdaadquote:
Schumacher gaf al braketests toen Alonso nog in z'n luier rondkroop.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:05 schreef Gitanki het volgende:
En Alonso kent het woord arrogant gelukkig niet eensen braketests geeft hij al helemaal nooit
quote:The 1990 edition was the most dramatic series in recent memory. Finland's Mika Hakkinen, the reigning British F-3 champion, arrived in Macau as the clear favorite. He won the first leg comfortably and only needed to finish second in the 2nd leg to clinch the overall title. Only one man stood in his way. He was a relatively unknown German driver by the name of Michael Schumacher. Yes, that Michael Schumacher.
At the start of the second leg of the 1990 Macau Grand Prix, Michael Schumacher charged into the lead and was followed by Mika Hakkinen in the second place. Throughout the race, Schumacher could not shake off Hakkinen, who only needed to finish second. Hakkinen looked as if he would become the new Macau champion.
However, on the last corner of the last lap, Schumacher deliberately exposed an opening for Hakkinen to pass. But when Hakkinen drove through it to take the lead, Schumacher slammed his car into the Flying Finn and knocked him out of the race. Hakkinen was forced to retire right in front of the finish line. Meanwhile, Schumacher stormed past the checkered flag and became the overall winner of the 1990 Macau Grand Prix. As Michael Schumacher sprayed champagne on the podium, Hakkinen buried his head in great disappointment.
The rivalry between the two drivers would resume many years later in Formula One. Both would become world champions. In recent years, Mika Hakkinen has said publicly that he has forgotten about the incident in Macau, but friends close to him said otherwise. As for Schumacher, the deliberate maneuver on the last corner of the 1990 Macau Grand Prix would became a trademark in his career. It would repeat again and again in Schumacher's career. Just ask Damon Hill and Jacques Villeneuve about it. But we saw it first in Macau.
gun die jongen ook watquote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, Kimi mag en gaat ook niet winnen.
Wat lul jij, het is andersom, Schumi heeft Hill ooit ingehaald in de opwarmronde, toen is ie zelf gediskwalificeerdquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:30 schreef Borkydude het volgende:
Schumacher is gewoon een kankernazi, hij heeft ook Hill een keer genaaid, ging ie vol op de rem, in opwarmronde, Hill kon niet remmen, ging er voorbij, Hill gediskwalificeert.
quote:Sporten doe je om te winnen, maar de glans van het winnen verdwijnt subiet als je daar een Schwalbe voor nodig meent te hebben. Professioneel? My ass!
De huidige F1 is naar de kloten omdat de rijders steeds minder invloed hebben op het uiteindelijke resultaat en de heer Schumacher is DE exponent van de teloorgang van het kijkspel. De laatste tien jaar heeft hij briljant gereden maar nooit meer briljant gestreden. Hij was slachtoffer van de twee mooiste inhaalacties uit de laatste tien jaar, Coulthard buitenom op Magny Cours en de weergaloze passo doble met Hakkinen en Zonta op Spa. Altijd meerijden zonder te excelleren, de F1 als een tijdrit waarbij strijd wordt vermeden en de rondetijden heilig zijn. Dieptriest als je voor enkele honderden Euro’s een kaartje moet kopen voor het wereldkampioenschap strijdvermijden.
En nu dit, weer die blik die je zag achter de vangrail in Adelaide, stiekum blij met z’n eigen verrotte ik, heimelijk trots op een mentaliteit die overwinningen oplevert maar een sport naar de sodemieter helpt. Ik was even vergeten wat voor een vreselijk mens het is, maar ik ben weer wakker gelukkig….
En terecht, kutduitser.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:35 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Wat lul jij, het is andersom, Schumi heeft Hill ooit ingehaald in de opwarmronde, toen is ie zelf gediskwalificeerd
Idd. Ik wil het nog wel x zien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:07 schreef -Evert- het volgende:
Iemand linkje naar het filmpje?
Jij bent echt behoorlijk triest bezig, als je de sport niet snapt moet je je er ook niet mee bemoeien.quote:
Snap ik de sport niet? Mafkees, wat denk je wel niet, alsof je iets weet van mee, ik ken F1 als me handpalm, jij bent zo'n sukkeltje die alle F1 sites afgaat om als eerste te weten voor welk team Christijan Klien in 2013 rijd.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:17 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Jij bent echt behoorlijk triest bezig, als je de sport niet snapt moet je je er ook niet mee bemoeien.
quote:
Heren, heren. Voetbal is oorlog. F1 is leuk. Laten we het zo houden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:19 schreef Borkydude het volgende:
...
Wees niet bang, hij komt er wel weer mee weg...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:33 schreef HPoi het volgende:
Nog steeds geen officiele pole voor Schumi. (still under investigation)
Dat vermoed ik ook. Maar zijn argumenten tijdens de persconferentie spraken tegen hem: "Ik kon de achteruit niet vinden (quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:35 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Wees niet bang, hij komt er wel weer mee weg...
Jawel, want je moet de stint beginnen met de hoeveelheid brandstof waar je de race mee begint, dus al die sjonnies gaan eerst alle brandstof eruit rijden om dan zo licht mogelijk de laatste ronde te kunnen rijden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:38 schreef Sidekick het volgende:
Je moet het nooit op het laatste rondje laten aankomen. Alonso is toch geen beginneling meer?
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:40 schreef Svensson het volgende:
Schumachers actie onboard:
http://users.pandora.be/g(...)umacher_incar_LQ.avi
Lijkt me vrij duidelijk dat dit opzet is, maar ik vind het wel orgineelquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:40 schreef Svensson het volgende:
Schumachers actie onboard:
http://users.pandora.be/g(...)umacher_incar_LQ.avi
Duidelijk. Hij mist de eerste apex volledig, en besluit hem dan maar aan de kant te zetten.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:40 schreef Svensson het volgende:
Schumachers actie onboard:
http://users.pandora.be/g(...)umacher_incar_LQ.avi
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:56 schreef Borkydude het volgende:
Mijn MSN naam:
Schumacher introduceert Duitse schwalbe in F1.
Die is even vergeten wat schumacher wel doet voor de sport. Verstappen forum he, zie je maar weer.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:35 schreef -Hans- het volgende:
Reactie van een user op het Verstappen forum, die is ook duidelijk niet gecharmeerd van de Schumacher actie.
[..]
Dat kan je ook 4 minuten voor het einde doen, zodat je twee of drie pogingen kan doen. In Monaco lijkt me dat een essentiele strategie.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:45 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Jawel, want je moet de stint beginnen met de hoeveelheid brandstof waar je de race mee begint, dus al die sjonnies gaan eerst alle brandstof eruit rijden om dan zo licht mogelijk de laatste ronde te kunnen rijden.
quote:Fisichella bestraft na kwalificatie Monaco
Giancarlo Fisichella is na afloop van de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco bestraft door de wedstrijdleiding. De coureur van Renault zou David Coulthard in de bolide van Red Bull Racing te lang hebben gehinderd terwijl deze bezig was met een snelle ronde. De drie snelste ronden zullen van de Italiaan af worden genomen, waarmee hij terugvalt van een vijfde naar een tiende startpositie. De nummers zes tot en met tien zullen hiermee één plek omhoog schuiven.
Vlak na afloop van de kwalificatie gaf de wedstrijdleiding al aan twee onderzoeken te starten. Het eerste onderzoek zou gaan over DC en Fisico, de ander betreft Michael Schumacher. Terwijl er eerst van uit werd gegaan dat het onderzoek naar Coulthard en Fisichella kwam omdat de heren te snel zouden hebben gereden onder de gele vlag, kwam Red Bull-teambaas Horner al snel met een andere reden. “Coulthard leek alsof hij in staat was om zich in de top vijf of zes te kwalificeren. Helaas werd hij geblokkeerd door Fisichella tijdens zijn snelle ronde en dat heeft hem enorm veel tijd gekost”, aldus de Brit tegenover Reuters.
Een uitspraak in het onderzoek rond Michael Schumacher is nog niet gedaan.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14103
Volgens mij wordt hij toch wel gezien als de belichaming van de Formule 1 de laatste jaren, en heeft hij ook al menig prijs gewonnen voor zijn sportprestaties. Dus hou alsjeblieft je bekquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef mbn het volgende:
dubieuze situaties zijn precies de reden waarom Schumacher nooit in de rijtjes van grote sportkampioenen zal worden genoemd.
Eens.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:42 schreef Rudy-F1 het volgende:
Blijf er echter bij dat deze actie in 1 woord is samen te vatten: Schumi.
Stop ermee, liever nu nog dan aan het einde van het seizoen.![]()
Hij is zieliger.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:44 schreef YellowLedbetter het volgende:
wat een problemen maken jullie ervan...hij is gewoon slimmer dan de rest van de coureurs en dat moet toch te accepteren zijn?
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:45 schreef Rudy-F1 het volgende:
Super Aguri: "We hadden last van verkeer"![]()
![]()
![]()
Dit is echt de beste grap sinds jaren.![]()
Nee, dat kan niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat kan je ook 4 minuten voor het einde doen, zodat je twee of drie pogingen kan doen. In Monaco lijkt me dat een essentiele strategie.
Wurz heeft het nu over donderdag, kwalificatie is op een zaterdag, circuit heeft al flink wat ronden gezien (ook door andere klassen) maar dat effect hou je altijd nog.quote:Well, the track usually starts off very slippery here in Monaco so actually we are just vacuum-cleaners for the other guys here, so they have fun on the rubbered-in circuit whereas we are sliding around a lot. I remember from last year the first session is really slow and you have to be very aware of this. One is always really tempted to push but the circuit is getting so much quicker. Every time you come into the pits and you wait five minutes the other guys go one or two seconds quicker in the first session so that makes it a bit tricky because all the time you want to go out and be quickest, of course. But you have to be aware that the moment to set the best lap time is always at the end of the Thursday, and then it's going be really hectic out there. I believe everyone is aware that many drivers are a bit afraid of qualifying but in my situation I don't have that problem. I'm afraid of not having enough free track on Thursday afternoon.
Als je niet eens weet hoe Klien met zijn voornaam heet...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:19 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Snap ik de sport niet? Mafkees, wat denk je wel niet, alsof je iets weet van mee, ik ken F1 als me handpalm, jij bent zo'n sukkeltje die alle F1 sites afgaat om als eerste te weten voor welk team Christijan Klien in 2013 rijd.
Stil..........................quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:15 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Als je niet eens weet hoe Klien met zijn voornaam heet...
Bedoel gewoon dat je geen rare beweringen moet doen als je je feiten niet eens op een rijtje hebt. Ben ook geen fan van bepaalde coureurs maar enigszins respect heb ik nog wel, anders zouden ze niet rondrijden in een F1-wagen.
Amen.quote:There is a restaurant in old Monaco called Pinocchio's and one can only wonder if Michael Schumacher will be dining there on Saturday evening as there were more than a few people in the Formula 1 paddock who think that Michael's pole was growing on his face.
They did not believe a word he said in the post-qualifying press conference after he locked up at Rascasse on his final flying lap, steered wide and came to a stop without hitting the barrier. This left him the Ferrari half-blocking the track and yellow flags being waved. And then he stalled. The drivers behind him could not complete their fast laps and there is no doubt at all that if the laps had been finished Fernando Alonso would have been on pole position. Mark Webber might even have stolen second place.
Schumacher said later he had made a mistake. Nobody in the Media Centre believed him. This may be because of his history of doing unsporting things at important moments. One thinks of Adelaide 1994 when he drove into Damon Hill. One thinks of Jerez in 1997 when he drove into Jacques Villeneuve.
The fact is that in such matters Michael has a track record and whenever there are question marks over an incident it is inevitable that his motives will be questioned. This is the tragedy of Michael Schumacher and why he will never be thought of as a champion in the same league of the greatest names of the sport. Statistics mean nothing because there are always going to be people who will remember the other stuff.
But let us return to the big issue. Was this "a professional foul"? There is no shortage of evidence to back up the theory. Alonso and Webber were both on flying laps behind him and both had to abort their runs. The cynical fellows in the F1 Media Centre reacted immediately and it was good to see that the FIA also thought that this was a subject worth investigating.
Certainly Alonso was not a happy man and while he did not say what everyone was thinking, he made it clear that he felt he had been robbed.
"I was three-tenths quicker," he said. "I do my maximum in the car and the car was performing OK. I dominated all weekend and to lose the last lap because of an accident is not a good moment."
Fernando's face said it all.
"I have my opinion and I am not going to say it here," he said, trying to be diplomatic.
Sporting even.
When the press began asking nasty questions - the word "cheating" was even used - Michael crawled on to the moral high ground and said that no-one would ask a question if they had been driving around the track.
No journalist can ever argue that one.
But let us be charitable.
Michael made a mistake. He is a world class driver who made himself look like a rank amateur. If he prefers the world to see him in this light and he wins the race on Sunday, then so be it. If he was being underhand, which a lot of people seemed to think was the reality, let us hope that his apparent incompetence returns on Sunday and he crashes and clears the way for people who appreciate the true meaning of the word sport.
Winning is not everything. It is how you do it that matters.
"Whatever you do your enemies believe one thing and your supporters believe another," Schumacher said. "Some people may not believe this but that is the world we live in."
There was not much else to talk about in the sessions. Felipe Massa had messed up early on in Q1 and shunted and so was out of the picture for the race. At the end of that session Massa was joined by Christijan Albers, Tiago Monteiro, Scott Speed, Takuma Sato and Franck Montagny. Kimi Raikkonen was fastest with Alonso on his tail.
The second session took care of Ralf Schumacher, Christian Klien, Tonio Liuzzi, Jenson Button, Jacques Villeneuve and Nick Heidfeld. Raikkonen was fastest, a tenth ahead of Alonso.
And so we went into the final 10 run-off with pole up for grabs and several teams in the hunt. It bwas very tight between Ferrari, McLaren and Renault and even the Williams looked to be quick enough on this occasion to give a shock.
Schumacher led the way at the beginning but it was Montoya who made the first serious charge and Michael could not match that. There wasa pause and Raikkonen sliced 1.5secs off the time. Michael beat that by a tenth and Alonso got within a few hundredths and the stage was set for the final runs with Michael leading the way and the others flat out in his wake.
There is no question that Schumacher would have been beaten but for his incident.
End of story.
Natuurlijk kan dat wel, en verscheidene rijders hebben dan ook gedaan. Ik geloof dat Schumi zelfs 5-6 minuten voor het einde begon met zijn snelle laps. Hij heeft twee keer nieuwe banden gehaald en hij was niet de enige. Kwestie van tactiek.quote:
Leuk, maar een strategie bestaat uit A tot en met Z. En ook onderdeel daarvan in Monaco is meer drukte en de hogere kans op een crash op het eind. En of die crash wel of niet expres is, is dan niet zo relevant.quote:A. De baan is op z'n allersnelst aan het einde van de sessie.
B. De auto is op z'n allersnelst aan het einde van de sessie.
Ah ok, het was gewoon een domme tactische fout van Renault. Neem eens contact op met Favio zou ik zeggen, ze kunnen blijkbaar nog veel van je leren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, en verscheidene rijders hebben dan ook gedaan. Ik geloof dat Schumi zelfs 5-6 minuten voor het einde begon met zijn snelle laps. Hij heeft twee keer nieuwe banden gehaald en hij was niet de enige. Kwestie van tactiek.
[..]
Leuk, maar een strategie bestaat uit A tot en met Z. En ook onderdeel daarvan in Monaco is meer drukte en de hogere kans op een crash op het eind. En of die crash wel of niet expres is, is dan niet zo relevant.
Een fout wil ik het niet noemen want Alonso had al een snelle ronde gemaakt. Maar je moet niet zeiken wanneer het onvermijdelijke gebeurd puur vanwege het feit dat je nog sneller had kunnen zijn. Noem dan gewoon man en paard door de actie van Schumi te bekritiseren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:40 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ah ok, het was gewoon een domme tactische fout van Renault. Neem eens contact op met Favio zou ik zeggen, ze kunnen blijkbaar nog veel van je leren.
Allemaal acties van een paar jaar geleden... Ja, het is al weer 6 jaar geleden dat het 2000 was... Ik ben het met de user van het Verstappen-forum eens. Het is nu meer een kat-en-muisspel geworden in de bandenstrategie, de snelste raceronde neerzetten, in de tweede kwali sessie proberen om als 11e te eindigen, waarmee dan weer de volgende strategie is geboren: de brandstofstrategie (wat weer de pitstopstrategie laat ontstaan)... Alsof ze een Generaal in een veldslag zijn. Maar dan zonder het vechten......................quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De inhaalactie van Hakkinen in Spa 2000 was prachtig, maar die van DC kon mijn oma ook nog wel doen.
Altijd meerijden zonder te excelleren is natuurlijk van de zotte; als ie echt verstand had van F1 dan zou in 1998 het woordje strijd vermijden niet eens durven denken. Of in Spa 2000 waar Schumacher met waarschijnlijk meer druk op zijn schouders dan elke andere F1 racer uit de geschiedenis in de drie laatste races drie keer pole, drie keer snelste ronde en drie keer winst pakte. Dat is geen strijd vermijden.
Strijd vermijden gebruik ik vooralsnog in een zin met het eerste WDC van Fernando Alonso.
Sorry hoor maar als je met de gedachte "dikke inhaalacties te zien" op een tribune gaat zitten ben je ook niet smart. De kans dat zoiets dan nog voor je neus afspeelt is zo klein. Als je de race het beste wilt volgen zit je voor de buis nog altijd het beste. Naar het circuit ga je juist om de auto's voorbij te zien (en zeker te horenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Allemaal acties van een paar jaar geleden... Ja, het is al weer 6 jaar geleden dat het 2000 was... Ik ben het met de user van het Verstappen-forum eens. Het is nu meer een kat-en-muisspel geworden in de bandenstrategie, de snelste raceronde neerzetten, in de tweede kwali sessie proberen om als 11e te eindigen, waarmee dan weer de volgende strategie is geboren: de brandstofstrategie (wat weer de pitstopstrategie laat ontstaan)... Alsof ze een Generaal in een veldslag zijn. Maar dan zonder het vechten......................
Allemaal leuk en aardig, maar het publiek zit er niet op te wachten. Thuis is nog niet zo erg, maar je betaalt grof geld om 'live' aanwezig te zijn op een circuit.
En daar gaaaaaan ze dan in een treintje: tis net elastiek.... Dat is toch Zonde? (met een Hoofdletter)
Nee dank je, ik vind het geluid op tv al erg genoegquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als je met de gedachte "dikke inhaalacties te zien" op een tribune gaat zitten ben je ook niet smart. De kans dat zoiets dan nog voor je neus afspeelt is zo klein. Als je de race het beste wilt volgen zit je voor de buis nog altijd het beste. Naar het circuit ga je juist om de auto's voorbij te zien (en zeker te horen) gaan.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee dank je, ik vind het geluid op tv al erg genoeg![]()
Dus ik zit voor de buis, behalve morgen *ongeveer de leukste race in het seizoen, en ik ga 'm vrijwillig missen: dat wordt de video aanzetten*
En nee, die DIKKE inhaalacties hoeft nou ook weer niet. Dunne die lukken zijn ook heel leuk.
Hmm, ik hoop dat er een goede onderbouwing voor is. Maar welke beslissing er ook wordt/ werd genomen, het blijft waarschijnlijk dubieus en dus kut.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:07 schreef TommyGun het volgende:
Schumacher teruggezet naar laatste startplaats
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14106
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:07 schreef TommyGun het volgende:
Schumacher teruggezet naar laatste startplaats
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14106
Bij deze zeg ik dus bye bye zwaai zwaai tegen een eventuele verandering in het seizoen.
Alonso wordt dus voor de 2e keer wereldkampioen
Da's een beetje hetzelfde, hè?quote:
"Back of the grid" is laatste, zou je zeggen. Hmmm... onduidelijk...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Schumacher teruggezet naar 8e startplaats volgens dit bericht. Ze zullen zijn snelste tijd dus wel afgepakt hebben.
Mwah, niet echt... overstuur.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:27 schreef BaraCuda het volgende:
En terecht, was overduidelijk dat hij dit expres gedaan heeft.
Die 1e correctie die hij doet was overstuur...quote:
quote:"Having compared all relevant data, the stewards can find no justifiable reason for the driver to have braked with such undue, excessive and unusual pressure at this part of the circuit, and are therefore left with no alternatives but to conclude that the driver deliberately stopped his car on the circuit in the last few minutes of qualifying, at a time at which he had thus far set the fastest laptime."
Volgens de titel wel naar achteren, volgens het bericht niet..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Schumacher teruggezet naar 8e startplaats volgens dit bericht. Ze zullen zijn snelste tijd dus wel afgepakt hebben.
Achteraan, niet 8e.quote:Zware straf voor Michael Schumacher na zijn ’Schwalbe’ vanmiddag in de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco. De stewards hebben de Duitser na acht uur van beraad al zijn tijden afgenomen. De zevenvoudig wereldkampioen moet de race zondag vaanf de laatste startrij aanvangen.
Duidelijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:32 schreef mbn het volgende:
Zie http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=119504 voor de reden van de stewards en dus echt achteraan.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:35 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Duidelijk.
Beide Ferrari's achteraan.
Nee, hoeveelheid benzine van schumacher is vastgesteld voordat de laatste 20 minuten van de kwalificatie begonquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:36 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat een onziin dit zeg.. het is toch racen geen potje korfbal.
Mag hij nu eigk nu een andere strategie kiezen ( Minder Benzine).
Anders word het morgen echt 5 x niks.
mja, hij heeft geen tijden meer in kwalificatie en is dus gewoon 22e geworden in kwali... dan lijkt 't me dat ie em gewoon vol mag gooien?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:38 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Nee, hoeveelheid benzine van schumacher is vastgesteld voordat de laatste 20 minuten van de kwalificatie begon
Zou je denken, ja... aan de andere kant komt er niemand van de laatste 6 uitvallers bij de eerste 10 zodat ze niks mogen veranderen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef gbm het volgende:
[..]
mja, hij heeft geen tijden meer in kwalificatie en is dus gewoon 22e geworden in kwali... dan lijkt 't me dat ie em gewoon vol mag gooien?
Weet niet precies hoe dat zit, het F1-regelementen boek is best wel dik.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef gbm het volgende:
[..]
mja, hij heeft geen tijden meer in kwalificatie en is dus gewoon 22e geworden in kwali... dan lijkt 't me dat ie em gewoon vol mag gooien?
Retedik.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:43 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Weet niet precies hoe dat zit, het F1-regelementen boek is best wel dik.
Ik zie Ferrari nog wel succesvol in beroep gaan.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:46 schreef _Administr8or_ het volgende:
Wat een belachelijk zware straf
Mocht het expres zijn is het prima dat Schumacher een straf krijgt, maar dit slaat nergens op.
dag spanning in het Kampioenschap
Ik hoop het, want om iemand terug te zetten naar P22 is belachelijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie Ferrari nog wel succesvol in beroep gaan.
Ik vraag het me af. In de berichtgeving valt te lezen:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie Ferrari nog wel succesvol in beroep gaan.
quote:The action of the stewards in citing the Sporting Regulations, leaves Ferrari no option to appeal.
"Article 112 enables the stewards to delete any number of a driver's qualifying times for a driving infringement, which decision is not susceptible to appeal," they stewards’ statement read.
Volgens dat bericht van f1racing kan hij dus niet in beroep gaan..quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:42 schreef Der_Michael het volgende:
Op de site van de FIA staat ie gelukkig nog op pole....... De officiele uitspraak is pas morgen ochtend. Ferrari heeft nog tijd om in beroep te gaan (dacht ik en hoop ik) Word dus flink duimen vanacht en morgen vroeg haha![]()
Da's duidelijk taal idd.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:48 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. In de berichtgeving valt te lezen:
[..]
Boehoehoe.quote:
Als hij het met opzet deed dan lijkt mij die straf niet meer dan terecht.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:46 schreef _Administr8or_ het volgende:
Wat een belachelijk zware straf
Mocht het expres zijn is het prima dat Schumacher een straf krijgt, maar dit slaat nergens op.
dag spanning in het Kampioenschap
Precies, áls...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:52 schreef roelofjan het volgende:
Als hij het met opzet deed dan lijkt mij die straf niet meer dan terecht.
Hij kon makkelijk ook echt de snelste worden.quote:
En degenen die er over gaan hebben besloten dat 'ie het wel met opzet deed.quote:
quote:612 Teletekst za 27 mei
Michael Schumacher moet zondag bij de
Grand Prix van Monaco vanaf de laatste
startplaats vertrekken.De Duitser had
de snelste trainingstijd gereden,maar
na lang beraad besloot de organisatie
om hem pole-position te ontnemen.
Bij de laatste trainingssessie zette de
Ferrari-coureur bij het uitkomen van de
voorlaatste bocht zijn bolide namelijk
stil,terwijl achter hem Fernando Alonso
(Renault) zijn ronde nog moest afmaken.
Volgens de zevenvoudig wereldkampioen
kon hij na een stuurfout zijn bolide
niet meer achteruit rijden,waarna hij
besloot om hem maar te laten staan.Ook
Giancarlo Fisichella werd bestraft.De
Italiaan werd vijf plaatsen teruggezet.
Je hebt gelijk, met het kampioenschap moeten ze inderdaad geen rekening houden. Maar deze straf is echt veel te zwaar, als je hem terug zet naar P10 is het al erg.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:52 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Als hij het met opzet deed dan lijkt mij die straf niet meer dan terecht.
Dat dat z'n kampioenschapskansen verneukt is dan z'n eigen schuld, of moeten ze daar rekening mee houden wil je zeggen?
"Schumacher deed het met opzet, maar we zetten hem niet terug op de grid, want dat is zo jammer voor het kampioenschap..."![]()
Die zouden net zo goed naar achteren gezet worden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:55 schreef Der_Michael het volgende:
Zou er net zoveel ophef gemaakt worden als het Alosno was? Of kimi?
Alonso zat 3 tiende onder zijn tijd in de 2e sectie die was er 110% zeker onderdoor gegaan.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij kon makkelijk ook echt de snelste worden.
Waarom dan zo'n actie?
En hij lag toch al goed...
Gezien de redenering van de stewards had ik het logischer gevonden als ze alleen de tijd van het laatste kwalificatiedeel zouden hebben afgepakt, waardoor hij op plaats 10 terecht zou zijn gekomen. Reële straf en het houdt de race spannender. Maar Michael zal ongetwijfeld nu morgen extra gemotiveerd zijn om naar voren te rijden, dus ik vlak hem voor een plaats in de punten nog niet uit.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:56 schreef _Administr8or_ het volgende:
P10 lijkt me al erg genoeg.
en dat is nog nooit voorgekomen in de historie van ferrariquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:35 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Duidelijk.
Beide Ferrari's achteraan.
ze zijn al een keer eerder succesvol in beroep gegaan dus tja, maar als ie echt achteraan moet starten is het kampioenschap gestreden.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:05 schreef Fir3fly het volgende:
Ik wacht maar op het beroep, want het lijkt me niet meer dan redelijk dat Ferrari dat gaat doen. Trouwens, ik neem aan dat Schumacher nu gewoon zijn auto helemaal volgooit en alsnog wat punten gaat proberen te pakken?
Dat is een beetje overdreven, misschien kan Schumi nog 1 of 2 puntjes pakken, dan loopt Alonso maar 8 of 9 punten uit. Dat valt mee.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
ze zijn al een keer eerder succesvol in beroep gegaan dus tja, maar als ie echt achteraan moet starten is het kampioenschap gestreden.
Schumacher terug naar P22.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:10 schreef Borkydude het volgende:
Watskeburt? Geen straf?
Schumacher heeft een sjembek zonder klauw en nu staat-ie te spacen achteraan de grid. Serieus, gek.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:10 schreef Borkydude het volgende:
Watskeburt?
Lekker voor hem, kkduitser.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Schumacher heeft een sjembek zonder klauw en nu staat-ie te spacen achteraan de grid. Serieus, gek.
Nee, belachelijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:12 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Kankerstoer van de FIA, serieus, kankerbruut![]()
Waar kan ik dit laten vertalenquote:Op zondag 28 mei 2006 00:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Schumacher heeft een sjembek zonder klauw en nu staat-ie te spacen achteraan de grid. Serieus, gek.
Het is een zware straf, maar lijkt mij wel terecht. Vergelijk het met dat akkefietje tussen Villeneuve en Fisico, daarbij werden de 3 snelste ronden van Villeneuve afgenomen.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:01 schreef mbn het volgende:
[..]
Gezien de redenering van de stewards had ik het logischer gevonden als ze alleen de tijd van het laatste kwalificatiedeel zouden hebben afgepakt, waardoor hij op plaats 10 terecht zou zijn gekomen. Reële straf en het houdt de race spannender. Maar Michael zal ongetwijfeld nu morgen extra gemotiveerd zijn om naar voren te rijden, dus ik vlak hem voor een plaats in de punten nog niet uit.
Meteen al zijn kwali tijden afpakken slaat nergens op.quote:
Schumi fan?quote:Op zondag 28 mei 2006 00:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Meteen al zijn kwali tijden afpakken slaat nergens op.
ja, en dan is alle spanning weg omdat alonso toch alleen maar voor de punte gaat rijden dan wat ie nu ook al doetquote:Op zondag 28 mei 2006 00:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is een beetje overdreven, misschien kan Schumi nog 1 of 2 puntjes pakken, dan loopt Alonso maar 8 of 9 punten uit. Dat valt mee.
Toevallig wel ja, maar ik vind dit een overdreven straf.quote:
Wel terecht, het is niet de eerste keer dat ie sneaky de sport loopt te verneuken, laten we Jerez '97 niet vergeten. Vast nog wel meer voorbeelden.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toevallig wel ja, maar ik vind dit een overdreven straf.
Dat heeft hier niets mee te maken. Ik wacht gewoon op het beroep van Ferrari, misschien dat dat nog wat uithaalt.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:20 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Wel terecht, het is niet de eerste keer dat ie sneaky de sport loopt te verneuken, laten we Jerez '97 niet vergeten. Vast nog wel meer voorbeelden.
Adelaide 1994, Spa 1998 en 2000, monza 2000, monaco 2004 om eens 1 van zijn talrijke unfair acties erbij te halen.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:20 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Wel terecht, het is niet de eerste keer dat ie sneaky de sport loopt te verneuken, laten we Jerez '97 niet vergeten. Vast nog wel meer voorbeelden.
Adelaide 1994 crashte ie toch?quote:Op zondag 28 mei 2006 00:24 schreef WEST het volgende:
[..]
Adelaide 1994, Spa 1998 en 2000, monza 2000, monaco 2004 om eens 1 van zijn talrijke unfair acties erbij te halen.
Ja, om vervolgens Hill een beuk te geven waardoor Schumi kampioen werd. Monaco 2004 gaf ie Montoya een flinke schok.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:25 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Adelaide 1994 crashte ie toch?
Monaco 2004 reed Trulli hem van de baan geloof ik...
volgens mij nix behalve tegen DC aanrijden die ineens remt op een recht stuk in de stromende regen... (terwijl DC op een ronde wordt gezet)quote:Op zondag 28 mei 2006 00:27 schreef Borkydude het volgende:
En Spa 1998 was gruwelijkmaar wat deed ie daar fout?
Adelaide 1994: Domme fout van Hillquote:Op zondag 28 mei 2006 00:24 schreef WEST het volgende:
[..]
Adelaide 1994, Spa 1998 en 2000, monza 2000, monaco 2004 om eens 1 van zijn talrijke unfair acties erbij te halen.
uhm, je gaat niet in de stromende regen (waarbij je door de spray bijna nix ziet) van je gas op de racelijn...quote:Op zondag 28 mei 2006 00:31 schreef mcyodogg het volgende:
Ja maar, Coulthard ging toen op een recht stuk van zn gas af. Schumacher had toen gewoon wat beter moeten uitkijken, maar het was niet zijn fout, hij was niet unfair ofzo.
Het wa sook zeker DC fout, zal ik niet ontkennen. Maar om nou in de regen in iemands slipstream te gaan zitten is ook niet helemaal slim. Maar inderdaad, het was Coulthards fout. Dat ie dat zelf toegegeven had heb ik nota bene zelf twee pagina's terug aangegeven.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:32 schreef gbm het volgende:
[..]
uhm, je gaat niet in de stromende regen (waarbij je door de spray bijna nix ziet) van je gas op de racelijn...
DC heeft later ook toegegeven dat 't zijn fout was
Als je de regels nu eens had gelezen die al hier ergens staan; is het duidelijk dat Ferrari niet in beroep kan gaan als de stewards de tijd van Schumi hebben geschrapt. Kan je niet tegen in beroep; staat zo in de regels.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heeft hier niets mee te maken. Ik wacht gewoon op het beroep van Ferrari, misschien dat dat nog wat uithaalt.
Ik dacht ergens te lezen dat dat wel mogelijk was?quote:Op zondag 28 mei 2006 00:35 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Als je de regels nu eens had gelezen die al hier ergens staan; is het duidelijk dat Ferrari niet in beroep kan gaan als de stewards de tijd van Schumi hebben geschrapt. Kan je niet tegen in beroep; staat zo in de regels.
quote:Op zondag 28 mei 2006 00:31 schreef mcyodogg het volgende:
Ja maar, Coulthard ging toen op een recht stuk van zn gas af. Schumacher had toen gewoon wat beter moeten uitkijken, maar het was niet zijn fout, hij was niet unfair ofzo.
quote:Op zondag 28 mei 2006 00:34 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Het wa sook zeker DC fout, zal ik niet ontkennen. Maar om nou in de regen in iemands slipstream te gaan zitten is ook niet helemaal slim. Maar inderdaad, het was Coulthards fout. Dat ie dat zelf toegegeven had heb ik nota bene zelf twee pagina's terug aangegeven.
Domme fout van Hillquote:Op zondag 28 mei 2006 00:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Adelaide 1994: Domme fout van Hill
Spa 1998: Domme fout van Coulthard (wat hij later zelf notabene toegaf)
Monza 2000: ????
Monaco 2004: ????
Nah, hij had geen zicht in de spray van Coulthard...quote:Op zondag 28 mei 2006 00:31 schreef mcyodogg het volgende:
Schumacher had toen gewoon wat beter moeten uitkijken,
Eeuwenoude discussie, ja als Hill nagedacht had dan had hij niet geprobeerd om Schumacher direct voorbij te gaan, maar Schumacher ramt hem er wel gewoon opzettelijk af natuurlijk.quote:
Ja die eerste quote sloeg op Schumacherquote:
ow valt me weer mee, 't was niet unfair van schumacher om op DC te knallen die van z'n gas ging omdat ie op een ronde werd gezetquote:Op zondag 28 mei 2006 00:38 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ja die eerste quote sloeg op Schumacher
Nee, Schumacher stuurt een bocht in, op weg naar zn eerste wereldtitel. Hill komt van ver en propt zijn Williams in een gat dat er of niet meer is, of heel spoedig niet meer zal zijn.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:38 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Nah, hij had geen zicht in de spray van Coulthard...
[..]
Eeuwenoude discussie, ja als Hill nagedacht had dan had hij niet geprobeerd om Schumacher direct voorbij te gaan, maar Schumacher ramt hem er wel gewoon opzettelijk af natuurlijk.
Is dat zo? Ik zie in de uitspraak nergens dat de stewards tot de conclusie komen dat Schumacher vanuit gestrande positie door had kunnen rijden. Vooruit was niet mogelijk, achteruit te gevaarlijk. De stewards concluderen (met zoveel woorden) dat Schumacher de bocht op normale wijze naderde, maar dat hij harder remde dan normaal. Kortom, een remfout. De vraag is of Schumacher die remfout met opzet maakte en met dat opzet de bedoeling had zijn Ferrari in gestrande positie te brengen om op die manier een gele of rode vlagsituatie te creeeren. Ik vind het nogal ver gaan dat de stewards, ondanks Schumachers eigen verklaring, op basis van de telemetriegegevens een remfout kunnen constateren, maar die constatering, zonder enig nader bewijs, doortrekken tot de conclusie dat Schumacher met opzet handelde en dat dat opzet gericht was op het hinderen van andere deelnemers, zodat hij de pole positie veilig kon stellen.quote:En Schumacher wordt niet gestraft voor een remfout. Na die remfout had 'ie gewoon zonder schade door kunnen rijden, maar nee, hij zet z'n bolide stil op de baan. Daar straffen ze hem voor, niet voor een remfout.
Vermeldt er ook even bij dat Schumacher een bocht instuurde, nadat ie zichzelf de wedstrijd had uitgereden en eigenlijk gewoon aan de kant moest.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, Schumacher stuurt een bocht in, op weg naar zn eerste wereldtitel. Hill komt van ver en propt zijn Williams in een gat dat er of niet meer is, of heel spoedig niet meer zal zijn.
een paar meter daarvoor had Schumacher de muur geraakt, maar het was maar zeer de vraag of dat betekende dat hij de race niet kon voortzetten. Als er al een probleem door ontstaan zou zijn, dan zou hij op zijn minst proberen de pits te bereiken.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:49 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Vermeldt er ook even bij dat Schumacher een bocht instuurde, nadat ie zichzelf de wedstrijd had uitgereden en eigenlijk gewoon aan de kant moest.
hahaha ja daar moest ik ook aan denken.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:58 schreef BernieEcclestone het volgende:
Schumi op de 22 startplaats![]()
ik voorzie een Coulthard vs Bernoldi probleem voor Ferrari
Hopelijk mooie beelden bij een normaal gesproken dodelijk saaie optocht.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:58 schreef -Hans- het volgende:
Het gaat morgen een heerlijke race worden! Alonso en Kimi vooraan en twee gefrustreerde Ferrari coureurs die helemaal achteraan staan. De Super Aguri en Midlands kom je in Monaco lastig voorbij, ik wens de Ferrari coureurs veel sterkte toe!
Het gaat er mij niet zozeer om in hoeverre Schumacher zijn titel wilde redden, het gaat er mij om hoe fair het is om zoeits te flikken. Nou, als je net met je wiel tegen de muur geknalt bent, is het in mij ogen niet helemaal fair om je tegenstander zo af te snijden, er was ruimte genoeg om met zn tweeen door die bocht te gaan.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
een paar meter daarvoor had Schumacher de muur geraakt, maar het was maar zeer de vraag of dat betekende dat hij de race niet kon voortzetten. Als er al een probleem door ontstaan zou zijn, dan zou hij op zijn minst proberen de pits te bereiken.
Wat denk je nou?
Dat Schumacher de muur raakt en denkt: "Oh jee, dr kan wel wat stuk zijn. Nou Hill, kom er maar langs, en pak de wereldtitel die eigenlijk voor mij is (Schumacher werd in dat jaar voor drie races geschorst en van 1 race gediskwalificeerd), want HET ZOU MOGELIJKERWIJS, EVENTUEEL, zo kunnen zijn dat mijn auto kapot is." Nee he, ik denk het ook niet.
Adelaide 1994: Schumacher maakte een fout en knalde tegen een muur wist dat het einde wedstrijd was, Damon Hill wilde ervoorbij maar schumi gooide op een manier de deur dicht (quote van olav mol : ' Tis en blijft een Duitser') waardoor Damon Hill uitviel met een kapotte wielophanging en schumi daar alsnog wereldkampioen werd.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Adelaide 1994: Domme fout van Hill
Spa 1998: Domme fout van Coulthard (wat hij later zelf notabene toegaf)
Monza 2000: ????
Monaco 2004: ????
Alleen in Jerez 1997 zat Schumacher fout, maar ook toen stond er een wereldtitel direct op het spel. Dan liggen de grenzen verder.
En in dit geval wordt hij gestraft voor een remfout. Te bizar voor woorden, maar goed. Massa maakte ook een remfout waardoor anderen hun ronde moesten afbreken? Het is dat Massa nog geen tijd had staan, want anders was hij die tijd met de redenatie van de stewards ook kwijt geweest.
daar heb ik net nog beelden van gezienquote:Op zondag 28 mei 2006 01:17 schreef mcyodogg het volgende:
Spa 1998 is niet unfair van Schuamcher, slechts een beetje dom.
Oja, aan je lijstje: Canada 1998![]()
Schumacher komt uit de pits en drukt Heinz-Harald Frentzen van de baan. (van hem blijf je af ja)
Quote van Schumacher na de wedstrijd "Als ik hem gehinderd heb, spijt me dat "![]()
Dat Schumacher wist dat het einde wedstrijd was, maak jij ervan. Ik vind het bizar dat Hill denkt dat hij dat kleine gaatje kan benutten voor een geslaagde inhaalmanoeuvre, terwijl hij weet dat de titel direct op het spel staat.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:11 schreef WEST het volgende:
[..]
Adelaide 1994: Schumacher maakte een fout en knalde tegen een muur wist dat het einde wedstrijd was, Damon Hill wilde ervoorbij maar schumi gooide op een manier de deur dicht (quote van olav mol : ' Tis en blijft een Duitser') waardoor Damon Hill uitviel met een kapotte wielophanging en schumi daar alsnog wereldkampioen werd.
Schumacher zat zelfs al een aantal ronden achter DC. DC was druk met het negeren van blauwe vlaggen. Dan nog hoef je natuurlijk niet te verwachten dat DC, zonder welke aankondiging dan ook, OP de racelijn van zijn gas afgaat. Deze discussie is ook behoorlijk academisch geworden, nu DC zijn fout zelf al heeft toegegeven.quote:Spa 1998 schumacher moet beter uit kijken je ziet de spray en je denkt ok daar kan wel eens een rijder zitten.
Dat is dan eerder dom van Button, niet? Of is je remmen opwarmen tegenwoordig ook al valsspelen?quote:Monza 2000 achter de SC schumacher warmt zijn remmen op en doet een ordinaire braketest achter de SC waardoor het hele veld op elkaar klapt en jenson button daarbij het haasje is.
Je remmen opwarmen is niet verboden en de eerste wagen achter SC mocht op dat moment het tempo bepalen. Wie was de eerste wagen? Precies.quote:Monaco 2004 schumacher doet wederom achter de SC een braketest zo genaamd om je remmen op te warmen hij doet dat op een punt waarbij het gevaarlijk is in de tunnel uiteindelijk raakt schumacher zijn wagen zelf inde prut.
Noch jij, noch de stewards, zullen ooit weten of Schumacher dat bewust deed. Dat maakt het zo bizar dat hij daar wel voor gestraft is.quote:en in dit geval is hij gewoon fout en massa niet omdat die onderstuurde en schumi bewust dat deed.
Je hersens gebruiken wanneer een auto een paar meter achter je zit in een onoverzichtelijke smalle tunnel is ook niet verboden..quote:Op zondag 28 mei 2006 01:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Je remmen opwarmen is niet verboden en de eerste wagen achter SC mocht op dat moment het tempo bepalen. Wie was de eerste wagen? Precies.
[..]
Heb je poep in je ogenquote:
Damonquote:Op zondag 28 mei 2006 01:56 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Heb je poep in je ogen![]()
![]()
![]()
Dat was een misselijke streek van Michael om David z'n auto te slopen zodat hij onterecht kampioen werd![]()
![]()
![]()
wat een luizenstreek
ook van de FIA omdat ze michael niet diskwalificeerden
![]()
haha,quote:Op zondag 28 mei 2006 01:56 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Heb je poep in je ogen![]()
![]()
![]()
Dat was een misselijke streek van Michael om Damon z'n auto te slopen zodat hij onterecht kampioen werd![]()
![]()
![]()
wat een luizenstreek
ook van de FIA omdat ze michael niet diskwalificeerden
![]()
Montoya-moet-afstand-bewaren-en-uit-zn-doppen-kijken-er-was-immers-nog-steeds-sprake-van-een-SCsituatie.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:55 schreef Tee_F1 het volgende:
[..]
Je hersens gebruiken wanneer een auto een paar meter achter je zit in een onoverzichtelijke smalle tunnel is ook niet verboden..
Je kan wel werkelijk alle controversiele Schumacher acties proberen te verdedigen, maar wanneer je op een relatief recht stuk plotseling vol in de remmen gaat is dat niet verstandig.quote:Op zondag 28 mei 2006 02:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Montoya-moet-afstand-bewaren-en-uit-zn-doppen-kijken-er-was-immers-nog-steeds-sprake-van-een-SCsituatie.
Zo ingewikkeld is het spelletje niet.
En DC versus MSC op Spaquote:Op zondag 28 mei 2006 02:08 schreef Argento het volgende:
Als je het wil hebben over ordinaire ramacties, verwijs ik je graag naar Silverstone 1995 en Monza 1995.
quote:"Ik hoop dat hij dat met opzet deed, want als dat een fout was, dan had hij nooit zijn superlicentie mogen krijgen. Als je in staat bent om zo'n fout te maken, dan zou je eigenlijk niet in een racewagen mogen rijden. Het is echt onmogelijk dat je zo'n fout maakt. Ik kan met niet voorstellen dat ik ooit zoiets zou doen. Ik weet niet wat er door je heen gaat, als je besluit dit te doen terwijl je weet dat de hele wereld meekijkt. Ik begrijp het niet. Het is belachelijk."
"Het was nergens voor nodig", zo gaat Villeneuve verder. "Michael is een zevenvoudig wereldkampioen en hij had de pole-position in handen. Waarom zou je dan zoiets doen?" De BMW-rijder zou een straf meer dan terecht vinden. "Ze hebben kunnen aantonen dat ik Fisichella in de weg reed op de Nürburgring, terwijl ik dat niet deed. Dit lag er heel dik bovenop. Als je dit met opzet zou doen, dan is dat wel erg extreem. Ook dan zou je eigenlijk niet meer mogen racen. Dit is een beschamende actie voor een wereldkampioen. Zelfs voor Ide zou dit een schande zijn."
En nog even een sneer naar Ide.quote:Op zondag 28 mei 2006 09:52 schreef Rudy-F1 het volgende:
Helemaal, maar dan ook echt helemaal mee eens Googol.![]()
De reactie van Villeneuve toch ook wel cool hoor. Ook al is het totaal niet het probleem van Jacques, en doet hij dit ongetwijfeld alleen maar om Schumacher weer zwart te maken:
[..]
![]()
Psst; dat is ook de officiële uitslag van de kwalificatie. Daar veranderd niets aan; de grid is alleen een beetje anders dan de uitslag van de kwalificatie.quote:Op zondag 28 mei 2006 09:10 schreef Arcee het volgende:
Die dumbo's van de FIA-site laten Schumacher gewoon op P1 staan.
De angel van de wedstrijd zit nu juist in de staart van het veld. 2 Ferrari's achteraan, daarvoor beide Super-ram-Alles en daarvoor weer de 2 Midlands. Kan best wel eens leuke situaties gaan opleveren, denk idd aan het Coulthard - Bernoldi verhaal. Daarnaast beide McLarens op de 2e startrij, wie weet kunnen die het tempo van Alonso wel goed volgen. Daarnaast gok ik op heel wat safety-carsituaties, doordat het veld zo competatief is. En natuurlijk omdat we voor het eerst in Monaco die Super-ram-Alles erbij hebben natuurlijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 10:44 schreef cappp het volgende:
Ik hoef de GP niet eens meer te zien. De FIA heeft de angel uit de wedstrijd gehaald![]()
quote:Following Michael Schumacher’s penalty for blocking the track in qualifying, and Giancarlo Fisichella’s for impeding David Coulthard, the official provisional grid, as released by the FIA on Sunday morning, is as follows. Note - further changes are still possible prior to the race:
1. Alonso 2. Webber
3. Raikkonen 4. Montoya
5. Barrichello 6. Trulli
7. Coulthard 8. Rosberg
9. Fisichella 10. R Schumacher
11. Klien 12. Liuzzi
13. Button 14. Villeneuve
15. Heidfeld 16. Albers
17. Monteiro 18. Speed
19. Sato 20. Montagny
21. Massa 22. M Schumacher
Nee, in Maleisië stond hij 15e.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:03 schreef Kwarkie het volgende:
Albers' beste kwalificatie dit seizoen?
quote:Op zondag 28 mei 2006 11:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Alonso gaat uitvallen.
= ik denk dat Sato gaat winnen.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Alonso gaat uitvallen.
Ik hoop dat schumacher hem eruit bonktquote:Op zondag 28 mei 2006 11:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Alonso gaat uitvallen.
Gelijk hebben ze, die super augurken knallen toch op iets, dat scheelt een paar plaatsen.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:31 schreef Joene het volgende:
Ik lees net dat ferrari heeft besloten schumacher een nieuwe motor te geven , en helemaal vol te tanken en vervolgens te starten vanuit de pitlane.
Misschien kan ie nog een punt pakken.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:31 schreef Joene het volgende:
Ik lees net dat ferrari heeft besloten schumacher een nieuwe motor te geven , en helemaal vol te tanken en vervolgens te starten vanuit de pitlane.
Ik dat het enige waar hij op hoopt is dat alonso uitvalt .quote:
alsof ze dat zelf nu niet al hadden kunnen bedenken gisteravondquote:Op zondag 28 mei 2006 11:37 schreef Rudy-F1 het volgende:
Heel slim om dat al zo vroeg bekend te maken; ga ik lachen als alle teams die voor hem staan nu ook over gaan op een 1-stopper.:):)
Inderdaad je, de safety-car kan wel eens wat helpen. Ik reken er sowieso op dat er wel een paar de muur in gaan.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:38 schreef Gitanki het volgende:
Voor hun zit er inderdaad niets anders op, voltanken en hopen op een paar safety car - fases
Haha; goeie grap. In Monaco -> no way!!quote:Op zondag 28 mei 2006 11:40 schreef DjRex89 het volgende:
hmm, ik kan me een race herhinneren dat MS ook achteraan moest starten en alsnog in de top3 terecht kwam, dit was misschien wel in een van zijn topjaren maar onderschat Ferrari niet. Ikzelf ben een Ferrari fan (dus niet specifiek MS of Massa) en dit word alleen maar leuker qua race. Zoveel plekken om in te halen zijn er niet en MS is niet echt iemand die achteraan blijft rijden en geen risico's neemt. Kan dus nog een mooie race worden vanmiddag!
dan hoop ik dat schumacher geschorst wordt tot het einde van het seizoen = einde carriere gelijkquote:
Nieuwe motor + 1 pitstop minder.. We zullen zienquote:Op zondag 28 mei 2006 11:42 schreef Rudy-F1 het volgende:
[..]
Haha; goeie grap. In Monaco -> no way!!
wie zegt dat schumi nu de boel mag voltanken? dat mag die niet.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:43 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Nieuwe motor + 1 pitstop minder.. We zullen zien
quote:Op zondag 28 mei 2006 11:44 schreef WEST het volgende:
[..]
wie zegt dat schumi nu de boel mag voltanken? dat mag die niet.
Zegt genoeg?quote:Dat heeft Ferrari vanochtend bevestigd. De zevenvoudig wereldkampioen, bestraft voor zijn ‘Schwalbe’ in La Rascasse in de slotseconden van de kwalificatie, begint de wedstrijd met een nieuwe motor en volle tanks
Tuurlijk wel, hij heeft immers geen tijd neergezet in de kwalificatie.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:44 schreef WEST het volgende:
[..]
wie zegt dat schumi nu de boel mag voltanken? dat mag die niet.
Daarom start hij vanuit de pits........quote:Op zondag 28 mei 2006 11:44 schreef WEST het volgende:
[..]
wie zegt dat schumi nu de boel mag voltanken? dat mag die niet.
Wel door vanuit de pitstraat te starten. Zodra de lichten gedoofd zijn mag het team dan gaan tanken.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:44 schreef WEST het volgende:
[..]
wie zegt dat schumi nu de boel mag voltanken? dat mag die niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |