Ja, en dat idee dat je genoeg vet in je buik hebt zitten, dat moet je dus laten varen! Het is echt niet zo dat dat direct op je buik slaat hoor.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dat is niet helemaal waar. Ik ben inderdaad geneigd om vet te vermijden en het gebruik van vet in te perken, maar in de praktijk komt daar toch weinig van terecht, want ik eet dus wel gewoon kaas e.d. en ik zei zojuist ook al dat ik ook gewoon Griekse rondo's eet. Overigens hebben jullie het er de hele tijd over dat je vet NODIG hebt. Rewimo postte een stukje over verzadigde versus onverzadigde vetten. Het lijkt mij dat je verzadigde vetten moet vermijden en in plaats daarvan onverzadigde vetten moet nemen? De eerste worden in het stukje als 'verkeerd' aangeduid. Maar volgens mij heb je ook verzadigde vetten nodig, of niet? Dat is voornamelijk mijn probleem. Ik vind onverzadigde vetten prima, maar ik heb genoeg vet in m'n buik zitten, hoef er niet nog meer bij, als je snapt wat ik bedoel. Dus ik snap nu niet zo goed waarom ik nu nog vet nodig heb, terwijl ik daar al een overvloed van heb
En nu ga ik écht weg. Tot straks
Hoofdpijn kan inderdaad van te weinig drinken komen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:39 schreef ymme het volgende:
Ik loop nu al een paar dagen met hoofdpijn.
Als ik een asprine neem is het vrijwel direct weg, maar dan komt het naar een paar uur weer terug.
Zou dit te maken kunnen hebben met het eten, dat ik bijvoorbeeld een voedingstof niet binnen krijg of te weinig.
Ik merk wel aan mezelf dat ik de laatste paar dagen minder water drink dan dat ik altijd gedaan heb. Normaal dronk ik zo 2 liter weg op één dag, en dat vergeet ik de laaste paar dagen dus. Misschen dat ik dat maar weer eens moet gaan doen, dat moet ik zowiezo doen
Ik hoor 99Aquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Langzaam kletsen allemaal, nummer 100 mag pas op 1 juli worden aangemaakt
We kunnen 100 natuurlijk overslaan en pas tegen 1 juli alsnog aanmaken
Ik vind het zelf erg lekker om pesto door de aardappelpuree te mengen. Als groente kun je bijvoorbeeld van die kant-en-klaar gesneden roerbakgroente nemen (de italiaanse van AH bijvoorbeeld). En dan nog een vleesje (bv kipfilet, in reepjes snijden, kruiden met kipkruiden en eventjes doorbakken) of een lekkere Griekse rondo erbij en je hebt een lekkere gezonde maaltijd. En dat in een paar minuten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Tnx, bijvoorbeeld rijst en dan groente erdoor ofzo.
Of aardappelpuree (voor jezelf 3 aardappels koken duurt me te lang), en dan groente.
Moet je er nog iets doorheen doen voor de smaak, maggie ofzo?
Of een beetje bouillon met ketjap/ketchup/mosterd/andere smaakmaker als sausje (evt wel in laten dikken).quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:52 schreef Faithy het volgende:
of kip met die wokgroenten (met broccoli enzo, van de appie) en kerriepoeder, beetje melk enzo.. lekker prutje met rijst![]()
(evt. beetje maizena om het aan te dikken
![]()
Van een nieuwe sterkte kan je ook hoofdpijn krijgen. En van te weinig drinken. En van teveel drinken (alcohol). En van stress en spanning.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:48 schreef ymme het volgende:
Ik heb net een nieuwe bril
Stress en spanning kan meehelpen inderdaad.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Van een nieuwe sterkte kan je ook hoofdpijn krijgen. En van te weinig drinken. En van teveel drinken (alcohol). En van stress en spanning.
Je sterkte kan behoorlijk veranderen hoor, zeker in het begin.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:10 schreef ymme het volgende:
De bril heb ik vanaf januari ongeveer. Dus daar kan het niet aan liggen.
ja maar je snapt mijn redenering toch wel? Ik heb een te hoog vetpercentage en dat wil ik omlaag hebben of dat nu in m'n buik zit, in m'n kont, in m'n benen... Vervolgens bedenk ik me dat ik dan niet méér verzadigde vetten moet gaan eten, want dan gaat het vetpercentage toch alleen maar omhoog? Wie o wie wijst mij hier op de denkfout?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:32 schreef Troel het volgende:
Ja, en dat idee dat je genoeg vet in je buik hebt zitten, dat moet je dus laten varen! Het is echt niet zo dat dat direct op je buik slaat hoor.
van je masterscriptie?quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:41 schreef teigan het volgende:
Knuzzel, lekker joh, dan komt jhet einde in zicht..
ik was ook zo opgelucht toen het bijna klaar was, maarja, ik zit nu al ruim een maand op mijn cijfer te wachten....
Heb eigenlijk geen idee hoe fajita smaakt, moet 't nogsteeds 'ns proberen. Misschien is dit iets:quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar je snapt mijn redenering toch wel? Ik heb een te hoog vetpercentage en dat wil ik omlaag hebben of dat nu in m'n buik zit, in m'n kont, in m'n benen... Vervolgens bedenk ik me dat ik dan niet méér verzadigde vetten moet gaan eten, want dan gaat het vetpercentage toch alleen maar omhoog? Wie o wie wijst mij hier op de denkfout?
Ik heb voor vanavond trouwens wraps gekocht met fajitamix. Maar ik weet niet goed wat ik erin moet doen. 'Vroegah' deed ik er altijd gehakt en mais in (lekker saai), maar ik wil nu meer groente en geen vlees. Heeft iemand tips?
Probeer gewoon een evenwicht te vinden tussen verzadigde en onverzadigde vetten. Vetten heb je nodig, ook al ben je dik. Je lichaam heeft vet nodig om te functioneren. (alleen al je stoelgang bvb.) En het vet dat je verbrandt door je verminderde calorie-inname heeft niet dezelfde functie als het vet dat je binnenkrijgt via voeding. (Toch, isabeau?)quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar je snapt mijn redenering toch wel? Ik heb een te hoog vetpercentage en dat wil ik omlaag hebben of dat nu in m'n buik zit, in m'n kont, in m'n benen... Vervolgens bedenk ik me dat ik dan niet méér verzadigde vetten moet gaan eten, want dan gaat het vetpercentage toch alleen maar omhoog? Wie o wie wijst mij hier op de denkfout?
Ik heb voor vanavond trouwens wraps gekocht met fajitamix. Maar ik weet niet goed wat ik erin moet doen. 'Vroegah' deed ik er altijd gehakt en mais in (lekker saai), maar ik wil nu meer groente en geen vlees. Heeft iemand tips?
Dat is ook vervelend zeg! Heb het wel meegekregen in je posts! Wat dat betreft hebben docenten echt teveel macht! Jij MOET iets voor een bepaalde datum inleveren, maar zij hoeven helemaal niet snel te reagerenquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:41 schreef teigan het volgende:
Knuzzel, lekker joh, dan komt jhet einde in zicht..
ik was ook zo opgelucht toen het bijna klaar was, maarja, ik zit nu al ruim een maand op mijn cijfer te wachten....
vandaar dat je het 'zooo kansloos' vindt, want je komt er gewoon niet uitquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:15 schreef Faithy het volgende:
ik staar altjid urenlang naar een sudoku, en kom er dan na 4 vierkantjes echt niet meer uit...
Lang van stof!quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:19 schreef Peter6000 het volgende:
tvp
Vandaag een brooddagjequote:Op woensdag 24 mei 2006 16:27 schreef Levitation het volgende:
[..]
Lang van stof!![]()
![]()
Heb je al wat bedacht wat je kunt gaan koken? Er zijn wat tips geplaatst...
dat was ikquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
vandaar dat je het 'zooo kansloos' vindt, want je komt er gewoon niet uit![]()
of was jij dat niet?
alleen de naam is wel een beetje moeilijkquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:33 schreef ymme het volgende:
Suduko sudoku is leuk![]()
Ik vind het persoonlijk dan ook niet erg moeilijk
Is een goede hersentraining he
let ff niet op de referenties over spiergroei, het is van een website voor producten voor sporters enzo. Website is niet helemaal geweldig, maar dit stukje over vetten vond ik wel verhelderend.quote:Vetten zijn onder te verdelen in plantaardige en dierlijke vetten. Zeker bepaalde dierlijke vetten zijn onmisbaar voor het lichaam: ze dienen als leverancier voor bepaalde vitamines, zoals vitamine A en D. Ze smeren de gewrichten, net zoals kogellagers gesmeerd worden door vet. Ze dienen - in de vorm van cholesterol - als de grondstof voor je hormoonproductie. Ze hebben een belangrijke functie in het herstel van je spiercellen.
Vetten zijn dus niet alleen onmisbaar, maar zijn ook een voorwaarde voor je spiergroei. Door te streng alle vetten uit je dieet te weren, gaat je lichaam immers te weinig natuurlijke hormonen produceren - en over het belang van hormonen voor spiermassa en kracht hoeven we je niets te vertellen. Plantaardige vetten leveren vooral essentiële vetzuren en deze worden ook wel 'vitamine F' genoemd.
Bepaalde vetten zijn goed voor je sport prestaties en andere vetten zijn zeer slecht voor je sport prestaties en je gezondheid. Vetten, kunnen net als koolhydraten óf als energie worden verband óf als lichaamsvet worden opgeslagen. Vetten verbranden over het algemeen sneller dan koolhydraten, daardoor worden ze sneller als lichaamsvet opgeslagen. Vetten leveren ongeveer 9 kilocalorieën per gram, in tegenstelling tot 4 kilocalorieën per gram voor eiwitten en koolhydraten. Naast het leveren van energie, bieden gezonde vetten tal van andere voordelen, waaronder het behouden van algehele gezondheid. Ongezonde vetten (verzadigde vetten) kunnen precies het tegenovergestelde doen.
Bronnen van 'goede' of 'gezonde' vetten zijn onder andere:
* Vis Olie (de vetten die in vis zitten)
* Noten (goede bron van proteïne en gezonde vetten)
* Olijf Olie
* Zonnebloem Olie
* Maiskiem Olie
Bronnen van 'slechte' vetten zijn onder andere:
* Alles wat gefrituurd is (Franse frietjes, gefrituurde kip)
* Dierlijke vetten, zoals de verzadigde vetten in rundvlees, varkensvlees en melk.
Dankjewelquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:05 schreef octopussy het volgende:
ik wordt altijd ontzettend slaperig van het maken van sudoku'ssoort van meditatie voor mij, omdat je even alles van je af kan zetten...
Viking84, ik heb even een stukje voor je opgezocht van een website op internet die het een en ander over vetten duidelijk maakt:
[..]
let ff niet op de referenties over spiergroei, het is van een website voor producten voor sporters enzo. Website is niet helemaal geweldig, maar dit stukje over vetten vond ik wel verhelderend.
Volgens mij wil jij gewoon graag lezen dat je die vetten niet moet hebben ofzo. Slechte staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ja, de plantaardige vetten zijn beter voor je, maar dat betekent niet direct dan de andere slecht voor je zijn. IN te grote hoeveelheden is alles slecht voor je.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
DankjewelMaar het probleem is dat ik nu weer lees dat er 'slechte' vetten zijn. De implicatie die ik hier uit haal is dat je slechte vetten moet vermijden, omdat ze niet goed voor je zijn. Dan is het toch heel terecht dat ik vet in kaas e.d. zoveel mogelijk probeer te vermijden? Dat is immers slecht volgens het stukje.
Als ik lees dat slechte vetten een slechte invloed hebben op je gezondheid, dan is het toch niet zo gek dat ik denk: hm die moet ik dus zien te vermijden?quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij wil jij gewoon graag lezen dat je die vetten niet moet hebben ofzo. Slechte staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ja, de plantaardige vetten zijn beter voor je, maar dat betekent niet direct dan de andere slecht voor je zijn. IN te grote hoeveelheden is alles slecht voor je.
Kaas heeft dan misschien wel het nadeel dat er "slechte" vetten inzitten, maar er zitten ook gigantisch veel goede dingen in! En geloof me, ook "slecht" vet heb je nodig. Je moet er niet extra veel van eten, maar het helemaal schrappen is ook niet de bedoeling. Kijk, dat je geen vijf kilo kaas op een dag gaat vreten, dat lijkt me logisch, maar als je 4 boterhammen met kaas eet op een dag kan dat echt geen kwaad.
het was al duidelijkquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:51 schreef Rewimo het volgende:
Viking, elke dag een kilo kaas is overdreven. Maar kaas op je brood kan geen kwaad, zelfs al is het de slechtste, vetste kaas die je kunt vinden. VET MOET!!!
Zo dan?
Ik denk dat de meeste mensen je vooral willen duidelijk maken dat het gewoon een kwestie is van gezond verstand, en dat als 90% van je voeding hartstikke gezond en mager is, die 10% waar ook wat vet of andere 'slecht' spul in zit, echt geen probleem is. Een gebalanceerd dieet bevat van alles watquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:36 schreef Viking84 het volgende:
ja zand erover, rewimo, maar het moet me wel even van het hart dat jullie zo flauw reageren op vragen waar ik echt mee zit. Nu durf ik bepaalde dingen niet meer te vragen, omdat jullie net doen alsof ik het wel vraag, maar vervolgens het antwoord niet wil weten. Dat is echt een misverstand.
Deel 1: niet al het vet wat je eet wordt opgeslagen. Je hebt vet nodig omdat vitamine A, D, E en K in vet oplosbare vitamines zijn, die zitten dus niet in voeding zonder vet. Verder heeft je lichaam vet nodig om vet te verbranden. Hoe het zit met verzadigde vs. onverzadigde vetten moet je me niet vragen trouwens. Misschien moet je gewoon zelfs eens je inlezen in hoe dat werkt, via google, of ga eens naar de bieb. Misschien stelt dat je dan wat meer gerust.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sorry meid, maar ik betwijfel of je die antwoorden wel echt wilt weten of dat je ze wel door laat dringen. Misschien moet je voortaan maar eens goed de antwoorden lezen en er even over nadenken voor je er weer op gaat reageren. Je vraagt af en toe drie keer achter elkaar hetzelfde, dat is best vermoeiend en frustrerend ook, want het lijkt alsof je voor niets antwoord zit te geven en dat het gewoon niet doordringt bij je. Ik vind het zelf heel frustrerend als ik probeer iemand te helpen of gerust te stellen, en vervolgens zie dat het totaal niets uitmaakt wat ik heb gezegd. Ik bedoel niet dat je dat expres doet of zo, maar ik denk dat je echt meer gebaat bent bij professionele hulp die veel individuele aandacht voor je heeft en dat het goed voor je zou zijn als je zelf wat meer gaat lezen over hoe het lichaam werkt en wat goede voeding is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:36 schreef Viking84 het volgende:
ja zand erover, rewimo, maar het moet me wel even van het hart dat jullie zo flauw reageren op vragen waar ik echt mee zit. Nu durf ik bepaalde dingen niet meer te vragen, omdat jullie net doen alsof ik het wel vraag, maar vervolgens het antwoord niet wil weten. Dat is echt een misverstand.
En op welk niveau maak je ze dan? Persoonlijk vind ik viersterrensudoku's behoorlijk lastig namelijk, ik kan me niet voorstellen dat iemand die zo eventjes invult. Als ze al lukken doe ik daar echt een hele tijd over.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:33 schreef ymme het volgende:
Suduko is leuk![]()
Ik vind het persoonlijk dan ook niet erg moeilijk
Is een goede hersentraining he
Vloeibare vetten zijn over het algemeen beter dan vaste vetten, dat heeft dan weer met dat meervoudig en onverzadigd gedoe te maken (ik weet nooit welke nu de goede zijn). In principe is olijfolie nog het gezondst om in te bakken (niet frituren, dat is te heet voor olijfolie). Als je aardappelschijfjes of een eitje bakt met een beetje olijfolie dan is daar niets slechts aan, en je krijgt zo je vetten binnen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:16 schreef Peter6000 het volgende:
Zat toch nog na te denken over dat "vetten'"
Onder goede vetten wordt verstaan:
halvarine, margarine met <17 g verzadigd vet/100g, olie (alle soorten), vloeibaar bak- en braadproduct
Ik smeer Halvarine op mijn brood, maar daarnaast moet je dus persé vloeibare bak- en braadprodukten tot je nemen om voldoende vetten binnen te krijgen?
Ik gebruik als ik bak zonnebloemolie, maar als ik iets bak zijn het eieren of aardappelschijfjes, en dat is niet goed, en vlees bakken ben ik absoluut nog niet aan toe (is niet handig alles tegelijk te veranderen)
Is het nu handig om bijvoorbeeld extra dik halvarine op mijn brood te smeren om toch voldoende vet binnen te krijgen, of misschien een klein scheutje zonnebloemolie door de spaghetti heenroeren?
Weet iemand dat?
http://www.voedingscentru(...)etabel+producten.htm
Een tweede ding dat me opvalt in dat schema, is dat pasta wordt afgeraden, maar volkoren pasta wordt aangeraden![]()
Dan moet ik morgen eens gaan kijken of dat verkrijgbaar is.
Ik schakel iig over op volkorenspaghetti (als dat verkrijgbaar is), en dus ook volkorenbrood (behalve als ik het echt goor vind, dan blijf ik bij bruin).quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:31 schreef octopussy het volgende:
[..]
Vloeibare vetten zijn over het algemeen beter dan vaste vetten, dat heeft dan weer met dat meervoudig en onverzadigd gedoe te maken (ik weet nooit welke nu de goede zijn). In principe is olijfolie nog het gezondst om in te bakken (niet frituren, dat is te heet voor olijfolie). Als je aardappelschijfjes of een eitje bakt met een beetje olijfolie dan is daar niets slechts aan, en je krijgt zo je vetten binnen.![]()
Als je dus normaal halvarine smeert op brood en 's avonds bakt in olijfolie dan krijg je volgens mij voldoende vetten binnen.
Ohja, je kan trouwens pasta en volkorenpasta vergelijken met wit brood en volkoren brood. Wit brood en pasta zijn geraffineerde producten en de koolhydraten waar ze uit bestaan zijn 'snelle suiker'. Ze geven veel energie, maar voor een korte periode. Volkorenpasta en volkorenbrood zijn minder geraffineerd en geven langzamer energie af in je lichaam. Je bloedsuiker gaat dan niet als een gek op en neer.
Ja, bananen en appels.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:56 schreef Rewimo het volgende:
Eet je ook fruit, Peter? Ik denk dat er op zich niet zoveel problemen zijn met die pasta, zolang je de saus maar lekker vol groenten stopt en je de hoeveelheid pasta niet te groot maakt. Volkoren is inderdaad beter voor je bloedsuikerspiegel, die blijft dan vlakker waardoor je minder snel een hongergevoel krijgt.
Een tip voor wat makkelijke groenten. In het diepvriesvak van de supermarkt hebben ze zakken italiaanse diepvries groenten (en nog 6 soorten ofzo). Dat is al kant en klaar klein geneden, hoef je alleen maar door je pasta saus te doen als je die opwarmd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:59 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ja, bananen en appels.
Maar verder nog geen groente, en die saus komt uit een potje.
Ik laat morgen als ik het voedingscentrum heb gebeld nog wel ff weten wat die adviseren mbt mijn te weinig vet.
Ik zat te denken aan wat olie door de saus gieten.
Gelukkig komt magnesium in meerdere produkten voor, en ontstaat er niet snel een tekort van http://www.voedingscentru(...)menten/magnesium.htmquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:08 schreef Maeghan het volgende:
Olie door de saus zou kunnen. Maar waarom koop je geen zakje met kant en klare sla en doe je daar een dressing op basis van olijfolie of avocado-olie door? Ofwel kant en klaar, of gewoon zelf maken met scheutje olie, scheutje wijnazijn als je dat hebt, en een beetje kruiden (vers of gedroogd) naar smaak. Dan heb je gelijk wat groente en vezels binnen.
Dat aardappels en volkorenpasta in dezelfde categorie staan betekent niet dat ze exact dezelfde voedingswaarde hebben. Aardappels bevatten veel vitamine C en magnesium, pasta niet. Het is dus wel beter om het af te wisselen.
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant zijn magnesium en calcium zeer belangrijk om je spieren in goede conditie te houden, en je beweegt vrij veel.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:30 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Gelukkig komt magnesium in meerdere produkten voor, en ontstaat er niet snel een tekort van http://www.voedingscentru(...)menten/magnesium.htm
Vitamine C is zorgelijker, maar dat kan ik er nu niet bij hebben.
Ook groentes en vlees dus niet, ik bewaar de adviezen wel.
Maar het is al heel wat dat ik serieus bezig ben voldoende vetten binnen te krijgen, alsmede overschakel op volkoren pasta en brood, en ook nog eens verantwoorde vleeswaren ipv de gestampte muisjes van de afgelopen weken.
Vandaag heeeel rustig op de trein hier in België hoor. Op normale dagen zitten die echt allemaal PROPVOL, en daarmee bedoel ik dat je meestal geen zitplaats hebt, vandaag was hij bijna leeg, komt door de verlofdag denk ikquote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:30 schreef Rewimo het volgende:
Hij weet dat we met de trein naar Brussel gaan. Hij weet niet met welke treinDat ziet ie pas als de Thalys voor zijn neus staat
He bah vervelend.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:17 schreef _Dizzy_ het volgende:
pfff, ben ook 1 kilo kwijt, dus ik dacht vandaag ben ik lekker vrij ik neem een kaassoufle.
neem ik een hap loopt die hte kaas zo over mijn lip naar benedenNu is mijn onderlip verbrand... een hele witte plek en branden als een gek zodra ik het washandje met koud water erafhaal.
Wat kan ik hier in hemelsnaam tegen doen.![]()
in dat profiel past petertje toch helemaal niet ? want die houdt zich bezig met magnesium in z'n voedingquote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:40 schreef Maeghan het volgende:
Nou BS (die afkorting is toepasselijker), als jij vindt dat iemand die alleen pasta met saus eet, zonder groente of vlees, en verder een hele dag leeft op koffie, zich TE DRUK maakt over voedingsstoffen, raad ik je aan een goede psycholoog te bezoeken.
Voor zover ik het als leek kan beoordelen ben je aan het doorslaan peter.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:50 schreef Peter6000 het volgende:
Absoluut NIET de bedoeling over groentes en vlees braden en aardappels koken te beginnen (althans: niet in reaktie op mij), want ik word daar opgejaagd van en groentes vind ik in principe goor (behalve als ze op een pizza zitten)![]()
Het volkoren brood smaakt ongeveer hetzelfde als gewoon bruin, dus het valt mee, de magere melk smaakt, tja. Een beetje niet omschrijfbaar
.
Ook 2 pakken sinasappelsap gekocht, terwijl het helemaal niet de bedoeling is deze week al met zuivel en vitamine c bezig te zijn, maar goed.
De volkoren spaghetti was niet te vinden, maar wel volkoren macaroni.
Het voedingscentrum niet bereikbaar (ivm dag na hemelvaart), maar ik doe vanaf nu maar een klein scheutje zonnebloemolie bij de saus. Dit ivm voldoende vet.
Kipfilet was niet te vinden, dus ik heb maar kiprollade genomen, en weet niet of dat hetzelfde is. Het smaakt iig erg zout.
Verder vanmorgen niet gegeten, en 6 uur lang licht fysiek vrijwilligerswerk gedaan op 2 mokken koffie. Niet verstandig, maar lukte me vanmorgen niet me te forceren iets te eten.
Eigenlijk best wel goed van mezelf dat ik vanavond lekker thuisblijf dusquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:31 schreef Pinball het volgende:
[..]
Voor zover ik het als leek kan beoordelen ben je aan het doorslaan peter.
Volgens mij moet je je (voorlopig) wat minder druk maken over afvallen, en al helemaal niet over de hoeveelheid vet of magnesium in je eten. Probeer eerst maar eens een paar maanden regelmaat en variatie in je eten te krijgen. 3 maaltijden en wat fruit of een boterham tussendoor, zoiets. Hier staan wat richtlijnen. Je leeft dus niet ongezond als je een keer 10 gram vet te weinig binnen krijgt, maar elke dag 200 gram groente te weinig is niet zo best.
En vanuit het niets als een bezetene gaan sporten lijkt me ook niet zo handig, je lichaam mag daar best even aan wennen.![]()
Nou, voor als je er aan toe bent alvast mijn eigen gezond-snel-makkelijk recept, nu niet natuurlijk, ik wil je niet opjagen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:35 schreef Peter6000 het volgende:
Eigenlijk best wel goed van mezelf dat ik vanavond lekker thuisblijf dus![]()
Moet me idd volgende week eens gaan verdiepen in het fenomeen groente![]()
Dat at ik dus eigenlijk nooit![]()
Lieve schat, als je nu eens het topic leest in plaats van leest wat je wilt lezen, dan zie je dat ik degene was die begon over magnesium en vitamine c in voeding omdat peter denkt dat het niet uitmaakt of je pasta of aardappels eet omdat ze toevallig bij het voedingscentrum in dezelfde groep geplaatst worden. Hij maakt zich daar juist niet druk over. Sterker nog, hij eet in mijn optiek zeer ongezond en ongevarieerd en loopt eerder een tekort op voedingsstoffen op dan dat hij er teveel op let, zeker agz hij overmatig sport op ongevarieerd en überhaupt al te weinig eten. Dat het zijn keuze is om eerst te leren niet alles op te eten en dan pas te kijken naar wat gezond is en dat ie zo snel mogelijk resultaat wil, dat moet ie zelf weten. Ergens snap ik het wel, al denk ik dat het uiteindelijk geen goede methode is om structureel af te vallen en gezonder te gaan leven, maar dat moet ie zelf maar uitproberen. Maar ga nou niet roepen dat ie zich te druk maakt om z'n eten, want dat is echt niet zo.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:13 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
in dat profiel past petertje toch helemaal niet ? want die houdt zich bezig met magnesium in z'n voeding![]()
Mwah, ik word meestal rond een uur of half zeven kwart over zes wakker en dan zijn mijn darmen 5 minuten later zo erg bezig dat je maar liever op het toilet zit.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 07:06 schreef Ole het volgende:
Moppie sweety ... toch op deze tijd niet bezig met dieten,,,
Laat die weegschaal ff een maandje voor wat ie ist lieffie!!!!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 07:33 schreef Troel het volgende:
[..]
En na het toilet is het tijd voor de weegschaal.
Mag ik als anti- dieetster ook meequote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:11 schreef Isabeau het volgende:
Rewimo, wat ge-wel-dig voor Christan en hij straalt ook zo fantastisch![]()
We kunnen trouwens een Parijs dieetclubmeeting houden. In de maanden juli en augustus: retourtje Parijs met de Thalys....20 euro. Snel beslissen en op 1 juni kaartjes bestellen anders zijn ze op.
OK.. Maar even voor the record: Ik steun je hoorquote:Op zaterdag 27 mei 2006 07:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Mwah, ik word meestal rond een uur of half zeven kwart over zes wakker en dan zijn mijn darmen 5 minuten later zo erg bezig dat je maar liever op het toilet zit.
En na het toilet is het tijd voor de weegschaal.
isa, waar vind je die info?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:11 schreef Isabeau het volgende:
We kunnen trouwens een Parijs dieetclubmeeting houden. In de maanden juli en augustus: retourtje Parijs met de Thalys....20 euro. Snel beslissen en op 1 juni kaartjes bestellen anders zijn ze op.
Hoe snel kunnen we een datum plannen??quote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:11 schreef Isabeau het volgende:
Ja, maar juist nu dat zo lekker gaat is het echt heerlijk om op die weegschaal te staanquote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:43 schreef Ole het volgende:
[..]
Laat die weegschaal ff een maandje voor wat ie ist lieffie!!!!
Je gaat toch wel afvallen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stond gisteren in de Metroquote:
maar als je een retourtje boekt, moet je toch op dezelfde dag terug? Voor een Groninger is het dan al helemaal niet te doenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:23 schreef Isabeau het volgende:
Alleen is het wel 3 uur heen en terug vanaf Amsterdam en ik vrees dat we dan heel weinig tijd in Parijs over houdenOf er moet een hotelletje worden geboekt. Ik was een paar jaar terug 30 euro kwijt voor een kamer.
Da's niet eerlijk, jij bent langer en nu lijk je dus veel slanker dan ikquote:Op zaterdag 27 mei 2006 07:03 schreef Troel het volgende:
Rewimo, als ik nog een keer naar het toilet ga en dan weer op de weegschaal ga staan, heb ik je ingehaald
dat is erg goedkoop, maar 1 dag is natuurlijk te kort voor een stad als Parijs, dus je bent uiteindelijk toch veel meer kwijt dan 2 x 10 euroquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stond gisteren in de MetroJe kan alleen via internet boeken en dan begint de verkoop van de kaartjes op 1 juni. Het kost 10 euro per enkeltje
![]()
Ik dacht de nacht van 1 op 2 juni.. maar dat is prima, dan hoef ik toch geen stage te lopen, dat is namelijk 31 mei voor het laatstquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:36 schreef Rewimo het volgende:
Ieneminie, dan moet je dus wel op 2 juni om middernacht klaarzitten om te boeken hè
Ja 2 juni om 00.00 uur dus. Da's toch middernacht?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:33 schreef Ieneminie het volgende:
Ik dacht de nacht van 1 op 2 juni.. maar dat is prima, dan hoef ik toch geen stage te lopen, dat is namelijk 31 mei voor het laatsten dan nog die scriptie afschrijven, maar dat is een ander verhaal probleem
Dus ik ga mooi bij mn pctje zitten dan!![]()
Ik vind dat toch vaagquote:In de nacht van donderdag 1 op vrijdag 2 juni begint de voorverkoop van de speciale verjaardagstickets voor het Thalys–netwerk.
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:07 schreef Isabeau het volgende:
- heeft iedereen net zo'n dikke kont als wij en blijven dus de kleine maatjes over
daar heb ik laatst ook nog iets over gepost en ik meende dat het iets van de laatste tijd was dat alle s'jes bleven hangenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:50 schreef Isabeau het volgende:
Over maten gesproken, ik was vanmiddag met m'n moeder onderbroekjes aan het uitzoeken bij de Hema. Dacht je dat ze maat L hadden? Van alle katoenen onderbroekjes hebben we er in totaal 6 gevonden! 5 zwarten en 1 beige, terwijl ze normaal altijd simpele witte onderbroekjes neemt. De rekken hingen vòl met maatje S.
oehh.. slecht nieuws voor mij en andere mannenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:31 schreef Viking84 het volgende:
Ergens ook wel weer positiefzo uitzonderlijk zijn 'wij' dus niet meer
Dat ligt er een beetje aan hoé dik je precies bent.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:24 schreef Maeghan het volgende:
Goed nieuws voor dikke vrouwen: alle mannen die de moeite niet waard zijn blijven vanzelf uit de buurt.
obeesquote:Op zondag 28 mei 2006 10:57 schreef kwakveense het volgende:
HOERA!!!
Ik ben onder de 90 kilo!!! jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
en mijn bmi is nu echt op de grens van ernsitg obees en gewoon obees!
een getal emt een 8 ervoor...dat heb ik al zolang niet mer gezien! woei!
die heb ik thuis nog liggen de XXL van mady smam had die ooit meegenomen toen ik een jaar of 16 was ik had een dikke kont maar zo dik nou ook weer niet die zakte gewoon af met het lopen. En ik draag liever zwart vind ik mooierquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:06 schreef Rewimo het volgende:
Ja maar dat is overal, Isa. Als ik bij Zeeman naar mijn favo onderbroeken zoek (van die heerlijke stretchtenten van Mady) moet ik ook altijd spitten om de XXL te vinden. Misschien gaat het beter als ik straks de XL pas. Gelukkig hebben ze ze een tijdje geleden veranderd waardoor de XXL krapper is geworden en die nu goed past(toen niet
)
quote:Op zondag 28 mei 2006 10:57 schreef kwakveense het volgende:
HOERA!!!
Ik ben onder de 90 kilo!!! jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
en mijn bmi is nu echt op de grens van ernsitg obees en gewoon obees!
een getal emt een 8 ervoor...dat heb ik al zolang niet mer gezien! woei!
en bedankt he! wat ben jij een eikel zeg!quote:Op zondag 28 mei 2006 11:06 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
obeesik hoop dat je uit het woord zelf al genoeg motivatie haalt om door te gaan
![]()
Ik wil niet in bedquote:Op zondag 28 mei 2006 13:39 schreef teigan het volgende:
wow, freecell, dat schiet ineens wel enorm op zeg....
Mooi joh, je bent bijna "gezond"...........
maareh, als je ziek bent, zou je dan niet in je bed blijven?
Hier vaak witvis, als je stevige witvis, bijvoorbeeld pangafilet ofzo neemt (de c1000 verkoopt diepvrieszakken) dan kun je het op dezelfde manier als kipfilet gebruiken bijna.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:09 schreef Cutie het volgende:
Dan nog even een vraag voor iedereen...
Wat voor vlees eet je nou eigenlijk bij aardappels en groente? Ik kom nooit verder dan kipfilet, rundergehakt en slavinken...
Het is wel de bedoeling dat het een beetje snel klaar is; heb geen tijd om meer dan een half uur per dag aan het avondeten te besteden. Heeft iemand tips?
obees klink zo negatief, vandaar dat ik jou alleen maar aanspoor om verder te gaan hoor.. jouw prestatie heb ik het niet eens over verder, want elke prestatie vind ik knap.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:59 schreef kwakveense het volgende:
[..]
en bedankt he! wat ben jij een eikel zeg!
voor iemand die van zover komt is het inderdaad al een heel fijn gevoel om van bijna morbide obees naar "gewoon" obees te gaan. en ja, ik ga door. ik ben reuzeblij met de 12 kilo die ik kwijt ben geraakt in 1 jaar (misschien niet zoveel in de ogen van iemand als jij maar voor mij iets om trots op te zijn). maar nog nie tgenoeg nee. Ik vecht voor de volgende 12 kilo...en de 12 daarna...
ik baal ervan dat ik me zo laat raken door die negatieve energie die van jou afkomt. naar, laag bij de gronds mannetje dat je bent.
damn yeah!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:36 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
oehh.. slecht nieuws voor mij en andere mannen![]()
ik eet geen vlees, maar wel vegetarische burgersquote:Op zondag 28 mei 2006 12:09 schreef Cutie het volgende:
Gefeliciteerd Kwakveense!
@ Poohy, op zich balen dat je uitgescholden bent maar ik kan me ook zo voorstellen dat je die vent recht in zijn gezicht uitgelachen hebt.
@Sjeen: Jeetje, wat actief! Ik heb de hele ochtend lui liggen gamen en een vakantie uitgezocht.
Dan nog even een vraag voor iedereen...
Wat voor vlees eet je nou eigenlijk bij aardappels en groente? Ik kom nooit verder dan kipfilet, rundergehakt en slavinken...
Het is wel de bedoeling dat het een beetje snel klaar is; heb geen tijd om meer dan een half uur per dag aan het avondeten te besteden. Heeft iemand tips?
Lekker laten gaan meid. Hij kan er niets aan doen dat ie een verstandelijke beperking heeft, moet je maar denken.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:59 schreef kwakveense het volgende:
[..]
en bedankt he! wat ben jij een eikel zeg!
ik baal ervan dat ik me zo laat raken door die negatieve energie die van jou afkomt. naar, laag bij de gronds mannetje dat je bent.
AANSPOREN betekent dat je iemand op een positieve wijze stimuleert, niet dat je diegene afkraakt in de hoop dat ie zich zo'n lelijk onbenul gaat voelen dat ie z'n eetlust ervan verliest.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:58 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
obees klink zo negatief, vandaar dat ik jou alleen maar aanspoor om verder te gaan hoor.. jouw prestatie heb ik het niet eens over verder, want elke prestatie vind ik knap.
700 gram verschil op een dag zegt echt helemaal niets. Kan vocht zijn, eten wat nog in je lichaam is, schommelingen in de weegschaal door temperatuur, etc.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:16 schreef Peter6000 het volgende:
Gisteren een soort vreetaanvalletje gehad, dus losse plakken kiprollade, en een half zakje geraspte kaas op. En extra veel (volkoren) brood.
In ieder geval gezonde dingen, denk ik dan maar, geen chips, pizza, brokken kaas en dat soort dingen, en ook geen friet gehaald.
Vanmorgen 95,2, dat is 700 gram meer dan gisterenochtend, maar op zich is dat niet zo`n ramp: want iets meer eten is zowiezo de bedoeling, om mijn lichaam wat uit de spaarstand te houden.
Ook al voor de derde achtereenvolgende dag een halve liter magere melk op (zuivel), en nu sinasappelsap (voor de tweede dag) voor de vitamine c
Voel me nu ff erg opgetogen, want het fitness ging net echt geweldig.
Op zo`n beetje alle krachtapparaten vooruitgang, 2 nieuwe beenspieroefeningen erbij gedaan (ik heb weinig kraakbeen in mijn knieën, dus mijn beenspieren moeten zoveel mogelijk opvangen), en 1 oefening laten vallen.
En de cardio ging ook al geweldig: steps voor het eerst een kwartier op level 6 (van de 12), en daarna 12 minuten fietsen op level 6, en de laatste 3 op level 7.
Te weinig gegeten, gisteren weer pas `s middags begonnen met eten ipv een ontbijt nemen, en de hele ochtend fysiek aktief op het vrijwilligerswerk.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
700 gram verschil op een dag zegt echt helemaal niets. Kan vocht zijn, eten wat nog in je lichaam is, schommelingen in de weegschaal door temperatuur, etc.
Verder is het mss. belangrijk je af te vragen waarom je een vreetbui had. Had het een emotionele reden bijv. of had je te weinig gegeten?
Ja, dat is waarquote:Op zondag 28 mei 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:
Nee, laten we die discussie alsjeblieft niet nog een keer gaan voeren. Ieder weldenkend mens weet ondertussen hopelijk dat melk de witte motor eerder voortkwam uit de melkplas dan dat het werkelijk enorm gezond is.
Trouwens, niet alle zuivel is melk. Andere vormen van zuivel, zoals biogarde, hebben wel zo hun nut. Zure melkproducten worden aangeraden bij het afvallen ivm de conditie van de huid.
wat bedoel je met zure melkproducten? karnemelk?quote:Op zondag 28 mei 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:
Nee, laten we die discussie alsjeblieft niet nog een keer gaan voeren. Ieder weldenkend mens weet ondertussen hopelijk dat melk de witte motor eerder voortkwam uit de melkplas dan dat het werkelijk enorm gezond is.
Trouwens, niet alle zuivel is melk. Andere vormen van zuivel, zoals biogarde, hebben wel zo hun nut. Zure melkproducten worden aangeraden bij het afvallen ivm de conditie van de huid.
Iets met overheidscampagnes in samenwerking met het voedingscentrumquote:Op zondag 28 mei 2006 20:36 schreef Peter6000 het volgende:
Als er nieuwe users komen, krijg je altijd wel een herhaling van discussies.
Want ik ga die 95 topics gewoon niet allemaal doorlezen
Maar ja: als het een algemeen aangenomen feit is dat het niet gezond is: stop ik wel met die magere melk, maar ik mail het voedingscentrum toch ook ff hierover, want het staat wel in het rijtje van voorkeurprodukten.
Karnemelk, kwark, biogarde, yoghurt en dergelijke. Dat is wél aantoonbaar gezondquote:Op zondag 28 mei 2006 20:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat bedoel je met zure melkproducten? karnemelk?
Het is niet ongezond, maar ook niet zo gezond als men zegt. De kalk uit melk wordt niet echt opgenomen. Althans, er zit een stof in die meer kalk afbreekt dan dat er kalk uit opgenomen wordt, schijnt het zelfs.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:36 schreef Peter6000 het volgende:
Als er nieuwe users komen, krijg je altijd wel een herhaling van discussies.
Want ik ga die 95 topics gewoon niet allemaal doorlezen
Maar ja: als het een algemeen aangenomen feit is dat het niet gezond is: stop ik wel met die magere melk, maar ik mail het voedingscentrum toch ook ff hierover, want het staat wel in het rijtje van voorkeurprodukten.
en het wordt allemaal van melk gemaaktquote:Op zondag 28 mei 2006 20:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Karnemelk, kwark, biogarde, yoghurt en dergelijke. Dat is wél aantoonbaar gezond
ja maar een baby drinkt moedermelk en dat is dus wat anders dan melk drinken van een kalfje, zoals andersom een kalfje misschien ook allergisch zou worden als 'ie moedermelk/geitenmelk/paardenmelk etc zou drinken (zoals hierboven ook al gezegd werdquote:Op zondag 28 mei 2006 22:01 schreef Troel het volgende:
[..]
en het wordt allemaal van melk gemaakt
Maar even serieus. Een baby drinkt toch melk bij zijn moeder? Dat is toch ook gezond?
quote:Op zondag 28 mei 2006 22:25 schreef Iksje het volgende:
ik heb sinds gisteren een Keukenrobot Philips Cuccina HR7745![]()
En hij kan sapjes maken (sapcentrifuge) en smoothies (blender).
Alleen jammer dat het plastic al oranje ziet door het raspen van 3(!) worteltjes![]()
Ow, en melk van het moederdier is iets heel anders dan melk van een ander dier. Al heb ik op tv eens gezien dat een moeder haar melk aan de kat gaf (te veel afgekolfd).
er is een speciale smoothiesite van campina: www.smoothie.nlquote:Op zondag 28 mei 2006 22:56 schreef Iksje het volgende:
Nu ja, vriendje wou blender, ik wou iets dat ook groenten kon snijden. Uiteindelijk maar wat bijgelegd en een keukenrobot gekocht met meer functies dan ik ooit zal gebruiken (aardappelraspje bvb)
Optimel is oké denk ik, gewoon niet te veel van drinken (geen hele fles per dag) want er zitten denk ik veel suikers in. En de rest is vla en kwark zie ik op de site? (ken het merk niet)
2, 3, 4 en 5 juni op het evenemententerrein naast Walibi Flevoquote:Op zondag 28 mei 2006 23:06 schreef Isabeau het volgende:
Optimel bevat net zoveel kcal als karnemelk. Weinig dus.
Freecell: wanneer is opwekking en ik heb niet het idee dat dat in Groningen is
Werk ze, zal ik dan maar zeggenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:00 schreef freecell het volgende:
*meldt* goedemorgen
Hier een freecell vanaf stage. Net ontdekt dat ik nog erg weinig tijd heb en erg veel werk te doen voor de vakantie. Dus ik geef SOG geen kans en ga aan het werk
*hatsjoe*
Dank je.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:02 schreef ymme het volgende:
[..]
Werk ze, zal ik dan maar zeggen![]()
*gezondheid*
Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"quote:Op maandag 29 mei 2006 09:27 schreef Ieneminie het volgende:
SOG geen kans geven, is mij nog nooit gelukt! Maar goed, ik heb nog maar 3 daagjes op mn stageplek, dus ik ga ook een poging doen tot!
Maakt niet uitquote:Op maandag 29 mei 2006 09:31 schreef Ymke het volgende:
Troel , het maken van de foto's gaat pas na de zomervakantie lukken , sorry
een beetje welquote:Op zondag 28 mei 2006 21:52 schreef teigan het volgende:
Riann, spannend zeg, dus jij zweeft nu over de grond?
Nou dat is dus precies ook mijn idee, dat hele onderzoek slaat helemaal nergens op en is voor niemand van enig nut, dus waarom moet ik het dan toch doen!quote:Op maandag 29 mei 2006 10:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"
Ben best een eind verder gekomen.
Wát een baggeronderzoek ga ik inleveren zeg
Nou ja, het moet maar
Weet niet hoelang ik het hier nog uithoud vandaag, zit me toch echt ellendig te voelen.... bleh.
Maar de mentholdropjes zijn zinnig en ik heb veel zakdoekjes bij me
Gehaktsnippers? Ik neem aan dat je het gewoon in de pan gooit en dan met je spatel in stukjes prakt zodat je kleine stukjes krijgt?quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.
Weet iemand hoelang je ze dan moet bakken, en hoe je weet of het klaar is?
Eet dit wel 2 dagen achter elkaar, misschien zelfs wel 3.
edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje, maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
En is (broodbeleg) kipfilet eigenlijk hetzelfde als kiprollade?
Rundergehakt kun je prima rul bakken: gehakt in een droge pan gooien, peper en zout en zo erbij, op matig vuur bakken, veel omwoelen. Na een minuut of 10, als je geen roze meer ziet maar alleen bruine stukjes, is het klaar.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.
Weet iemand hoelang je ze dan moet bakken, en hoe je weet of het klaar is?
Eet dit wel 2 dagen achter elkaar, misschien zelfs wel 3.
edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje, maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
Overigens, het gehakt van de supermarkt is dus alles behalve mager, ook al heet het mager. Daar is vorige week een onderzoek over gepubliceerd. Gehakt is natuurlijk rundvlees wat nie top een andere manier verkocht kan worden en daarom vermalen wordt, dus je weet niet precies welk vlees er allemaal inzit. Het is eigenlijk afvalvlees (wat nog wel gewoon goed te eten is, maar er bijvoorbeeld niet mooi genoeg uitziet).quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |