abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38310598
Nee, laten we die discussie alsjeblieft niet nog een keer gaan voeren. Ieder weldenkend mens weet ondertussen hopelijk dat melk de witte motor eerder voortkwam uit de melkplas dan dat het werkelijk enorm gezond is.

Trouwens, niet alle zuivel is melk. Andere vormen van zuivel, zoals biogarde, hebben wel zo hun nut. Zure melkproducten worden aangeraden bij het afvallen ivm de conditie van de huid.
Sanity is (not) statistical
  † In Memoriam † zondag 28 mei 2006 @ 20:11:19 #204
128220 Peter6000
pi_38310748
Tja, ik weet het het ook niet van die melk

Ik volg vooralsnog de richtlijnen van het voedingscentrum, al zijn die vast ook niet onaantastbaar.

http://www.voedingscentru(...)elheden+per+dag_.htm
http://www.voedingscentru(...)etabel+producten.htm

Morgen en dinsdag ben ik van plan aardappelpuree (uit een zakje ) met daar doorheengeroerd magere rundvlees of varkensvleessnippers (een beetje het shoarma idee qua klaarmaken: shoarma braden kan ik namelijk wel ).
En dan een klein blikje doperwtjes

Zou aardappelpuree uit een zakje minder gezond zijn? Want bijvoorbeeld groente uit blik is nauwelijks ongezonder dan verse groente.
pi_38311032
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:
Nee, laten we die discussie alsjeblieft niet nog een keer gaan voeren. Ieder weldenkend mens weet ondertussen hopelijk dat melk de witte motor eerder voortkwam uit de melkplas dan dat het werkelijk enorm gezond is.

Trouwens, niet alle zuivel is melk. Andere vormen van zuivel, zoals biogarde, hebben wel zo hun nut. Zure melkproducten worden aangeraden bij het afvallen ivm de conditie van de huid.
Ja, dat is waar
Heb die discussie hier nog nooit eerder meegemaakt, ben zeker te jong hier.
Maarten is lief Hij maakt soep

edit: ja ik doe een beetje kleverig vandaag
pi_38311432
Geen idee of ie hier al gevoerd is, maar op alle andere plaatsen waar ik kom in ieder geval wel =P En ik vind het al niet boeiend, want ik kan toch niet tegen zuivel ;-)
  † In Memoriam † zondag 28 mei 2006 @ 20:36:44 #207
128220 Peter6000
pi_38311623
Als er nieuwe users komen, krijg je altijd wel een herhaling van discussies.
Want ik ga die 95 topics gewoon niet allemaal doorlezen

Maar ja: als het een algemeen aangenomen feit is dat het niet gezond is: stop ik wel met die magere melk , maar ik mail het voedingscentrum toch ook ff hierover, want het staat wel in het rijtje van voorkeurprodukten.
  zondag 28 mei 2006 @ 20:41:02 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38311805
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:

wat bedoel je met zure melkproducten? karnemelk?
Niet meer actief op Fok!
pi_38311972
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:36 schreef Peter6000 het volgende:

Maar ja: als het een algemeen aangenomen feit is dat het niet gezond is: stop ik wel met die magere melk , maar ik mail het voedingscentrum toch ook ff hierover, want het staat wel in het rijtje van voorkeurprodukten.
Iets met overheidscampagnes in samenwerking met het voedingscentrum
Maar laten we de zuivel even buiten het topic zetten
Ik zit achter een hele goede kippensoep en ben al bijna weer een beetje vrolijk.
Vraag me alleen ernstig af of ik morgen wel weer naar mijn stage kan.... ben de laatste tijd al een beetje vaak niet geweest en heb het daar nu even druk genoeg. Dus eigenlijk moet ik wel......
Nouja, vanavond maar weer slapen en dan zie ik wel
pi_38312010
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat bedoel je met zure melkproducten? karnemelk?
Karnemelk, kwark, biogarde, yoghurt en dergelijke. Dat is wél aantoonbaar gezond
pi_38312326
Vanmiddag date gehad en we hebben gezoend

hehe misschien word het nog wat eerst ff rustig aan en zo
pi_38312435
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:36 schreef Peter6000 het volgende:

Het is niet ongezond, maar ook niet zo gezond als men zegt. De kalk uit melk wordt niet echt opgenomen. Althans, er zit een stof in die meer kalk afbreekt dan dat er kalk uit opgenomen wordt, schijnt het zelfs.

Daarnaast is er het argument dat je melk gebruikt van een ander dier, wat dus gemaakt is voor kalveren en niet voor mensen. Veel mensen zijn ook allergisch voor zuivel en men zegt dat het daardoor komt.

Zure melkproducten hebben dan weer een gunstig effect op de elasticiteit van de huid en sommige ook op de darmflora.

Wat dat betreft zou je mss. beter soyamelk kunnen drinken, maar op zich is het ook niet echt heel boeiend eigenlijk. Met al die wetenschap zou je haast vergeten dat er toch ook generaties mensen opgevoed zijn met melk en dat die er niet massaal aan zijn overleden.
pi_38314986
Riann, spannend zeg, dus jij zweeft nu over de grond?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 28 mei 2006 @ 22:01:43 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_38315476
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Karnemelk, kwark, biogarde, yoghurt en dergelijke. Dat is wél aantoonbaar gezond
en het wordt allemaal van melk gemaakt

Maar even serieus. Een baby drinkt toch melk bij zijn moeder? Dat is toch ook gezond?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38316467
Voor een baby wel ja.
Er is in de natuur geen enkel zoogdier te vinden dat na de eerste levensfase nog melk drinkt.
Daarom is het vrij verwonderlijk dat mensen na deze fase nog wél melk drinken.

Ik zelf drink het nooit, maar das omdat ik het écht vies vind. Vies als in: ''t komt er sneller uit dan het er in ging.'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 mei 2006 @ 22:25:38 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38316727
Het grootste deel van de wereldbevolking verdraagt helemaal geen melk (vrijwel alleen blanke Europese mensen kunnen ertegen).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38316745
ik heb sinds gisteren een Keukenrobot Philips Cuccina HR7745
En hij kan sapjes maken (sapcentrifuge) en smoothies (blender).
Alleen jammer dat het plastic al oranje ziet door het raspen van 3(!) worteltjes

Ow, en melk van het moederdier is iets heel anders dan melk van een ander dier. Al heb ik op tv eens gezien dat een moeder haar melk aan de kat gaf (te veel afgekolfd).
  zondag 28 mei 2006 @ 22:36:41 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38317192
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:01 schreef Troel het volgende:

[..]

en het wordt allemaal van melk gemaakt

Maar even serieus. Een baby drinkt toch melk bij zijn moeder? Dat is toch ook gezond?
ja maar een baby drinkt moedermelk en dat is dus wat anders dan melk drinken van een kalfje, zoals andersom een kalfje misschien ook allergisch zou worden als 'ie moedermelk/geitenmelk/paardenmelk etc zou drinken (zoals hierboven ook al gezegd werd )

Hoe zit het met dingen als Optimel trouwens? Is dat goed/slecht? Ik drink het toch wel hoor, net als melk, dus wees niet bang dat ik nu weer allemaal dingen ga vermijden
Niet meer actief op Fok!
  zondag 28 mei 2006 @ 22:38:44 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38317286
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:25 schreef Iksje het volgende:
ik heb sinds gisteren een Keukenrobot Philips Cuccina HR7745
En hij kan sapjes maken (sapcentrifuge) en smoothies (blender).
Alleen jammer dat het plastic al oranje ziet door het raspen van 3(!) worteltjes

Ow, en melk van het moederdier is iets heel anders dan melk van een ander dier. Al heb ik op tv eens gezien dat een moeder haar melk aan de kat gaf (te veel afgekolfd).
blenders zijn cool ik heb er ook één, maar heb hem al tijden niet meer gebruikt. Ga ik wel weer doen als het weer lekker warm wordt. Op de site van Campina staan lekkere recepten voor smoothies
Het is wel een hoop schoonmaakwerk, misschien is dat een reden dat ik hem niet zo vaak gebruik.

Ik gaf mijn kat vroeger ook wel gewone koeienmelk, maar daar kreeg 'ie diarree van. Nu krijgt 'ie soms speciale kattenmelk en hij mag ook dagelijks mijn bakje kwark uitlikken. Weet niet of dat kwaad kan. Doe het al een tijdje en merk er niks van.
Niet meer actief op Fok!
pi_38318119
Nu ja, vriendje wou blender, ik wou iets dat ook groenten kon snijden. Uiteindelijk maar wat bijgelegd en een keukenrobot gekocht met meer functies dan ik ooit zal gebruiken (aardappelraspje bvb)
Optimel is oké denk ik, gewoon niet te veel van drinken (geen hele fles per dag) want er zitten denk ik veel suikers in. En de rest is vla en kwark zie ik op de site? (ken het merk niet)
  zondag 28 mei 2006 @ 23:00:58 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38318300
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:56 schreef Iksje het volgende:
Nu ja, vriendje wou blender, ik wou iets dat ook groenten kon snijden. Uiteindelijk maar wat bijgelegd en een keukenrobot gekocht met meer functies dan ik ooit zal gebruiken (aardappelraspje bvb)
Optimel is oké denk ik, gewoon niet te veel van drinken (geen hele fles per dag) want er zitten denk ik veel suikers in. En de rest is vla en kwark zie ik op de site? (ken het merk niet)
er is een speciale smoothiesite van campina: www.smoothie.nl
In Optimel zit 0 % vet, maar dat wordt dus 'gecompenseerd' door suikers? Ik drink van eigenlijk niets meer dan 1 glas per dag, behalve van thee, water en cola light en soms van sinaasappel/mango split van de AH
Niet meer actief op Fok!
pi_38318502
Optimel bevat net zoveel kcal als karnemelk. Weinig dus.

Freecell: wanneer is opwekking en ik heb niet het idee dat dat in Groningen is
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38319164
Ow, ik dacht dat optimel iets was als 'onze' danonedrinks (dan'up). Die zijn er in verschillende smaakjes (banaan, exotische vruchten, aardbeien...) maar tikken redelijk door omdat er zoveel suikers aan toegevoegd worden.
Stond laatst nog in de krant, grafiek met allerlei producten waarvan de toegevoegde suikers omgerekend waren in suikerklontjes, zoals speciek op kinderen gerichte ontbijtgranen enzo. Gelukkig hadden ze er ook het alternatief bij gezet, voor de onwetende moeders...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 23:56:51 #224
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_38320181
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:06 schreef Isabeau het volgende:
Optimel bevat net zoveel kcal als karnemelk. Weinig dus.

Freecell: wanneer is opwekking en ik heb niet het idee dat dat in Groningen is
2, 3, 4 en 5 juni op het evenemententerrein naast Walibi Flevo

(ja, dit is echt tara. Freecell ligt ziek in bed)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_38322165
Dag mensen

Even een (kleine) update van mij aangezien het alweer eeuwen geleden is dat ik hier heb gepost.

Mijn gewicht staat op het moment helemaal stil omdat ik steeds zooo lusteloos ben dat ik me er niet toe kan zetten om te bewegen.
Gelikkig eet ik nog gewoon gezond en drink ik veel, hierdoor blijft m'n gewicht wel gewoon zoals 'ie is.
Maar er moet natuurlijk nog meer vanaf!

Ik heb mezelf voorgenomen om toch maar weer te gaan beginnen met oefeningen etc.
Dat knopje in mn hoofd die diëten heel leuk vond is een beetje onder stof komen liggen ofzo of schreeuwt om aandacht maar door alle drukte en lusteloosheid wordt z'n geschreeuw niet door mijn hersentjes gehoord. Zielig he

Nouja, anyway - ik is er weer en ik ga er weer helemaal tegenaan!
En nu ik dat zo zeg hoor ik dat knopje wat het zo leuk vindt als ik ga diëten helemaal gillen van blijdschap! Dussssss... ik heb er weer zin an!

Heerlijk, dit had ik nou net even nodig. Even tegen mezelf vertellen dat ik er weer tegenaan moet gaan en het voelt meteen weer zoals helemaal in het begin!

Tralalalaaa
pi_38324185
Dit weekend een beetje ziek geweest.
Niet veel kunnen eten, en wat ik at, kwam er direct weer uit.
Dadelijk maar eens een beschuitje eten, honger heb ik nu dus wel.
Het rare gevoel in mijn buik is over, ik hoop dus dat het helemaal over is, en ik weer gewoon kan eten
pi_38324379
*meldt* goedemorgen

Hier een freecell vanaf stage. Net ontdekt dat ik nog erg weinig tijd heb en erg veel werk te doen voor de vakantie. Dus ik geef SOG geen kans en ga aan het werk

*hatsjoe*
pi_38324402
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:00 schreef freecell het volgende:
*meldt* goedemorgen

Hier een freecell vanaf stage. Net ontdekt dat ik nog erg weinig tijd heb en erg veel werk te doen voor de vakantie. Dus ik geef SOG geen kans en ga aan het werk

*hatsjoe*
Werk ze, zal ik dan maar zeggen

*gezondheid*
pi_38324586
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:02 schreef ymme het volgende:

[..]

Werk ze, zal ik dan maar zeggen

*gezondheid*
Dank je.
Heb onderweg maar een hele voorraad mentholdropjes ingeslagen
  maandag 29 mei 2006 @ 09:27:08 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_38324691
metholdropjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38324692
SOG geen kans geven, is mij nog nooit gelukt! Maar goed, ik heb nog maar 3 daagjes op mn stageplek, dus ik ga ook een poging doen tot!
  maandag 29 mei 2006 @ 09:31:23 #232
79550 Ymke
your ghost
pi_38324763
Troel , het maken van de foto's gaat pas na de zomervakantie lukken , sorry
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_38325384
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:27 schreef Ieneminie het volgende:
SOG geen kans geven, is mij nog nooit gelukt! Maar goed, ik heb nog maar 3 daagjes op mn stageplek, dus ik ga ook een poging doen tot!
Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"
Ben best een eind verder gekomen.
Wát een baggeronderzoek ga ik inleveren zeg
Nou ja, het moet maar
Weet niet hoelang ik het hier nog uithoud vandaag, zit me toch echt ellendig te voelen.... bleh.
Maar de mentholdropjes zijn zinnig en ik heb veel zakdoekjes bij me
  maandag 29 mei 2006 @ 10:11:45 #234
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38325598
Nog even terugkomend op de melk (wat ging de discussie weer snel!):
Ik ben ook opgevoed met het idee dat melk goed voor je is, wist mijn moeder veel... Mijn vader is een mix van Portugees, Frans en Indiaanse voorouders. Hij kan niet tegen melk en in de loop der tijd bleek dat ook wij (de kinderen) er niet tegen kunnen. Heeft waarschijnlijk te maken met onze afkomst, zoals eerder gezegd zijn eigenlijk alleen de blanke europeanen lactose tollerant. Nadat ik stopte met melk drinken (al weer 12 jaar geleden) ben ik lang zo vaak niet "verkouden", lactose werkt slijmvormend. Ben sinds kort ook minder yoghurt gaan eten, bleek ik ook nog last van te hebben.

Heb ooit gelezen dat de mens na (ongeveer) zijn 4de jaar stopt met het produceren van een enzym dat lactose verteert, na die tijd kun je dus eigenlijk niets meer met lactose. Alleen blijft bij een groot deel van de blanke europese bevolking (maar niet iedereen!) de productie van dat enzym wel in tact. Lactose intollerantie is dus misschien wel helemaal geen allergie; gras kunnen we ook niet verteren, maar om nu te spreken van een gras-allergie...

Theorie is dat dit stamt uit de middeleeuwen toen in de steden water te slecht was om te drinken en mensen melk en bier als vervanging gingen drinken, lactose en alcohol tollerantie werd opeens een belangrijke eigenschap om überhaupt te kunnen overleven. Met als gevolg dat de mensen die wel tegen alcohol en melk konden overleefden en zich konden voortplanten. Zoiets was de theorie, of het waar is weet ik niet...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 29 mei 2006 @ 10:13:13 #235
79550 Ymke
your ghost
pi_38325632
Even melden dat ik 2.4 kilo ben afgevallen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 29 mei 2006 @ 10:16:59 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_38325726
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:31 schreef Ymke het volgende:
Troel , het maken van de foto's gaat pas na de zomervakantie lukken , sorry
Maakt niet uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 10:22:45 #237
128220 Peter6000
pi_38325857
Dan dus maar minder melk gaan drinken, nu was ik er nog maar sinds vrijdag mee begonnen hoor.
Daarvoor bestond mijn zuivel uit af en toe een literpak slagroomcaramelvla.

Gewicht stabiliseert rond de 95 kg, maar op zich moet dat maar ff zo zijn, want ik eet er wat meer bij, en relatief gezond (wel te eenzijdig), dus dan gaat het de goede kant op.

Nu spierpijn in met name de binnenkant van mijn bovenbenen (ik zeg het maar netjes hier ) , gisteren voor het eerst 2 nieuwe oefeningen gedaan met fitness, en dus spieren voor het eerst belast die ik normaal niet echt belast.
Gisterenavond nog wel 2 rondjes in het bos gefietst (in totaal ruim een uur), maar lichaamsbeweging is natuurlijk niet slecht.
  maandag 29 mei 2006 @ 11:02:21 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_38327069
Af en toe een literpak slagroomcaramelvla is sowieso niet echt gezond

Je kan beter af en toe (of zelfs dagelijks) een bakje nemen dan een enkele keer meteen een heel pak.
Maar daar had je ook bij vleeswaren last van zei je... Misschien kan je beter daar eerst aan gaan werken, wellicht dat het afvallen dan al "vanzelf" gaat omdat je meer regelmaat hebt en beter eet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38327529
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:52 schreef teigan het volgende:
Riann, spannend zeg, dus jij zweeft nu over de grond?
een beetje wel
  maandag 29 mei 2006 @ 11:20:58 #240
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38327654
Ik eet helemaal zuivelloos.
Dus geen melk/yoghurt/kaas/producten waar melkpoeder inzit etc. In echt veel spullen zit die zooi! Prettige bijeenkomst: chocolade is ook verboden Een hoop koekjes kunnen ook niet.
Ik merk dat ik een stuk minder verkouden ben, voorheen liep ik het hele jaar te snotteren. Ook ben ik mnider moe (want een beker warme melk voor slapen, dat is natuurlijk niet 'de witte motor')
Iedereen moet voor zich natuurlijk weten of hij melk drinkt of niet, maar zoals hier al gemeld is het niet nodig voor je portie calcium.
Op naar de 73!!!!
pi_38328874
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:02 schreef freecell het volgende:

[..]

Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"
Ben best een eind verder gekomen.
Wát een baggeronderzoek ga ik inleveren zeg
Nou ja, het moet maar
Weet niet hoelang ik het hier nog uithoud vandaag, zit me toch echt ellendig te voelen.... bleh.
Maar de mentholdropjes zijn zinnig en ik heb veel zakdoekjes bij me
Nou dat is dus precies ook mijn idee, dat hele onderzoek slaat helemaal nergens op en is voor niemand van enig nut, dus waarom moet ik het dan toch doen!

Maar ja nog een paar maandjes en dan ben ik ook klaar...
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 12:31:13 #242
128220 Peter6000
pi_38329932
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.
Weet iemand hoelang je ze dan moet bakken, en hoe je weet of het klaar is?

Eet dit wel 2 dagen achter elkaar, misschien zelfs wel 3.

edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje , maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
En is (broodbeleg) kipfilet eigenlijk hetzelfde als kiprollade?
pi_38331092
bah, ik hoor net dat mijn moeder in het ziekenhuis ligt, daar schrik ik toch wel even van, hoewel het hopelijk niets ernstigs is..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:20:14 #244
13151 crew  Rewimo
pi_38331162
Oh jee teigan, je weet niet waarom begrijp ik? Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38331213
nou, ze ging vanmorgen naar de huisarts en ze had sinds gisteravond pijn op de borst, en toen is ze dus doorgestuurt naar het ziekenhuis, en de cardioloog wilde haar een nachtje houden voor onderzoek..
  maandag 29 mei 2006 @ 13:22:46 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_38331227
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.

edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje , maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
Gehaktsnippers? Ik neem aan dat je het gewoon in de pan gooit en dan met je spatel in stukjes prakt zodat je kleine stukjes krijgt?
Meestal is dat zo'n 5 a 10 minuten dan. Je merkt vanzelf dat het gehakt bruinig wordt en dan merk je dat het iets gaat aanbakken. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de grootte van de stukjes en of het bevroren is op het moment of je het de pan in doet of niet.

Peter, het klinkt misschien heel bot, maar waarom maak je telkens iets wat je een paar dagen achter elkaar eet? Heb je geen vriezer of koelkast waar je wat kan in stoppen zodat je afwisselend kan eten? Je kan nog zo je best doen om af te vallen, maar (sorry) je hebt gewoon een ongezond patroon denk ik

Kipfilet is wat anders dan kiprollade. Rollade zijn verschillende stukken vlees aan elkaar gebonden met touwtjes. Een kipfilet is veel fijner vlees. Ook veel magerder over het algemeen, aangezien in een rollade soms ook vet verwerkt wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:22:47 #247
13151 crew  Rewimo
pi_38331228
quote:

Rundergehakt kun je prima rul bakken: gehakt in een droge pan gooien, peper en zout en zo erbij, op matig vuur bakken, veel omwoelen. Na een minuut of 10, als je geen roze meer ziet maar alleen bruine stukjes, is het klaar.

En kipfilet en kiprollade zijn niet hetzelfde maar je kunt ze wel allebei op brood eten
  maandag 29 mei 2006 @ 13:24:35 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_38331272
quote:
Overigens, het gehakt van de supermarkt is dus alles behalve mager, ook al heet het mager. Daar is vorige week een onderzoek over gepubliceerd. Gehakt is natuurlijk rundvlees wat nie top een andere manier verkocht kan worden en daarom vermalen wordt, dus je weet niet precies welk vlees er allemaal inzit. Het is eigenlijk afvalvlees (wat nog wel gewoon goed te eten is, maar er bijvoorbeeld niet mooi genoeg uitziet).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:29:04 #249
13151 crew  Rewimo
pi_38331426
Je zou overigens ook prima een runderhamburger kunnen nemen, Peter. Kan weinig mee misgaan en is in 10 minuutjes klaar.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:35:31 #250
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38331623
Als ik gehakt rul (wat jij versnipperd noemt, peter) bak, giet ik vaak het vocht en vet wat er uit komt voorzichtig weg. Dan is het wel behoorlijk mager. Je ziet vanzelf wanneer het gaar is, het vlees verkleurt van rood naar bruin en als alles bruin is, is je gehakt gaar.
Ik denk trouwens dat het Voedingscentrum uit gaat van "half-om" gehakt, als dat bij "niet aanbevolen" staat. Half-om is half rund, half varkens gehakt en een stuk vetter dan mager rundergehakt.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:38:13 #251
13151 crew  Rewimo
pi_38331701
Ik giet het vet inderdaad ook af, gooi het gehakt na het bakken even in een zeef of vergiet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:39:09 #252
13151 crew  Rewimo
pi_38331731
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:22 schreef teigan het volgende:
nou, ze ging vanmorgen naar de huisarts en ze had sinds gisteravond pijn op de borst, en toen is ze dus doorgestuurt naar het ziekenhuis, en de cardioloog wilde haar een nachtje houden voor onderzoek..
Eng hoor Je gaat toch aan van alles denken dan. Maar ze houden haar goed in de gaten, is een prettig idee.
pi_38331753
ik neem altijd tartaar ipv gehakt voor bijvoorbeeld lasagne of hamburgertjes, volgens mijn oud WW leidster is tartaar het magerste (5% vet) van alle soorten gehakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:46:00 #254
13151 crew  Rewimo
pi_38331876
Tartaar is ook lekker ja. Vooral met kaas en ananas
pi_38331981
Ik hoop dat er niets ernstigs uit het nachtje observatie komt, teigan

Ik heb net drie appeltaarten gebakken en van dat kneden krijg je het nog behoorlijk warm (tip: niet het deeg voor alle drie tegelijk klaar willen maken, dat is veel meer werk dan 3x voor 1 taart klaarmaken)

En ik neem ook tartaar ipv mager rundergehakt. Wel wat duurder, stukken slanker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 29 mei 2006 @ 13:52:13 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_38332018
Ik heb een goede slager, dat scheelt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38336467
Doen wij hier thuis ook idd, gewoon tartaar.. in het magere gehakt zitten heel vaak grote stukjes vet.
(AH vlees)
  maandag 29 mei 2006 @ 16:32:55 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_38336511
Ik begin altijd met een klodder appelmoes (van die knoflookpasta ) en dan doe ik daar meteen het vlees bij

Heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 16:36:00 #259
43556 miss_dynastie
pi_38336617
Ik ben zo blij dat ik voor deeg die broodbakmachine heb he, heb zo'n hekel aan kneden

Zowel de C1000 als slager hebben erg goed en vrij mager gehakt, maar dat van de slager is gewoon héél veel lekkerder
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 17:57:55 #260
128220 Peter6000
pi_38338895
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:22 schreef Troel het volgende:
Peter, het klinkt misschien heel bot, maar waarom maak je telkens iets wat je een paar dagen achter elkaar eet? Heb je geen vriezer of koelkast waar je wat kan in stoppen zodat je afwisselend kan eten? Je kan nog zo je best doen om af te vallen, maar (sorry) je hebt gewoon een ongezond patroon denk ik
Klinkt niet bot, word er hooguit wat moedeloos van: die melk was al niet goed, het verkeerde gehakt, kiprollade ipv filet wat niet te vinden was, en ondanks alles ook nog eens een ongezond patroon

Heb geen goed functionerend vriesvak in de koelkast, en sommige dingen moeten nu eenmaal een paar dagen mee (een zakje geraspte kaas, een pot pastasaus), dat is beperkt houdbaar.

Tnx voor de tips iig (aan iedereen)
Het gehakt was niet zo lekker, erg smaakloos ondanks de gehaktkruiden, en het smaakte ook "ongezond". Dus ik beperk mijn vlees voortaan maar tot broodbeleg.
De aardappelpuree en de doperwtjes smaakten wel lekker.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:09:29 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_38339257
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:57 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Klinkt niet bot, word er hooguit wat moedeloos van: die melk was al niet goed, het verkeerde gehakt, kiprollade ipv filet wat niet te vinden was, en ondanks alles ook nog eens een ongezond patroon

Heb geen goed functionerend vriesvak in de koelkast, en sommige dingen moeten nu eenmaal een paar dagen mee (een zakje geraspte kaas, een pot pastasaus), dat is beperkt houdbaar.

Tnx voor de tips iig (aan iedereen)
Het gehakt was niet zo lekker, erg smaakloos ondanks de gehaktkruiden, en het smaakte ook "ongezond". Dus ik beperk mijn vlees voortaan maar tot broodbeleg.
De aardappelpuree en de doperwtjes smaakten wel lekker.
Gehakt is prima! Niks mis mee, ik eet het regelmatig. Je moet alleen een beetje uitkijken met waar je het haalt en welk gehakt. Overigens, af en toe gewoon half om half gehakt is niets mis mee. Ook die kiprollade is echt niet erg hoor

als je geraspte kaas in een luchtdicht bakje bewaard gaat het langer mee Maarja, hier gaat er zoveel kaas door dat het niet uitmaakt.

Ik wil van de week wel eens voor wat lekkere recepten voor je kijken waar je meerdere dagen kan eten, waar wel gehakt in is verwerkt (wat hopelijk wel smaakt).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 18:33:19 #262
128220 Peter6000
pi_38340019
quote:
Op maandag 29 mei 2006 18:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Gehakt is prima! Niks mis mee, ik eet het regelmatig. Je moet alleen een beetje uitkijken met waar je het haalt en welk gehakt. Overigens, af en toe gewoon half om half gehakt is niets mis mee. Ook die kiprollade is echt niet erg hoor

als je geraspte kaas in een luchtdicht bakje bewaard gaat het langer mee Maarja, hier gaat er zoveel kaas door dat het niet uitmaakt.

Ik wil van de week wel eens voor wat lekkere recepten voor je kijken waar je meerdere dagen kan eten, waar wel gehakt in is verwerkt (wat hopelijk wel smaakt).
Die aardappelpuree is ook al niet goed, daar zit gehard plantaardig vet in, staat op de verpakking
Zo is het dus eigenlijk niet snel goed.

Zeker een leuk idee in het topic eenvoudige gezonde recepten die makkelijk klaar te maken zijn, te plaatsen. (hoeft niet perse met gehakt hoor )
Niet alleen voor mij, maar ook voor andere meelezers/ meeposters.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:38:18 #263
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_38340138
zo, ik heb ook maar weer eens geupdate
toch weer wat kwijt
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 21:14:46 #264
128220 Peter6000
pi_38345740
Die 2 pakjes aardappelpuree (met gehard plantaardig vet) samen met het restant gehakt opgevreten, ben niet zo goed met voorraden in huis, en te geïrriteerd dat er gehard plantaardig vet in zit.
Misschien voor sommige posters/ lezers hier, is een dergelijke redenatie wel te volgen.

Maar goed: nu lekker aan de Crystal Clear, en zometeen nog koffie toe, en morgen is er weer een dag
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 22:20:02 #265
13151 crew  Rewimo
pi_38348983
De aardappelpuree met tartaar, champignons en stoofpeertjes smaakte heerlijk hier Maak je toch niet zo druk man! Diëten betekent echt niet dat je niks mag hebben. Van niks ga je dood op den duur
pi_38350287
* Ikiskoel meldt zich

Damn, wat gaan jullie snel zeg! Ik ben een paar daagjes bij mn nieuwbakken vriendje geweest en moet meteen weer een heleboel bijlezen, hehe.
@ Riann: Wat ongelooflijk spannend!!! Ik kan me voorstellen dat je helemaal aan het zweven bent, hehe. Ik ben nu zelf ook vreselijk verliefd dus ik zweef lekker met je mee

@ Teigan: Ik hoop dat je moeder niks ernstigs heeft!!

@ Peter6000: Maak je niet zo druk om alles joh! Je moet toch ook nog kunnen genieten van eten?
It is your friends who make your world!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 mei 2006 @ 00:41:54 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38355287
Iemand nog zin in bonbons? Ik kan geen chocolade meer zien... Heb een workshop gehad, bonbons gemaakt van marsepein, bonbons gemaakt met vulling en chocoladefiguurtjes gespoten.
Best grappig allemaal, maar nu een beetje misselijk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_38358020
Zullen we ruilen met eten :p ik hoef geen brood meer te zien voorlopig totdat ik weer echt honger heb.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 mei 2006 @ 07:22:12 #269
13151 crew  Rewimo
pi_38358029
Bonbons?

Gelukkig hebben wij ook een chocoladeworkshop in het verschiet
pi_38358252
ja, nog een maandje, en dan is het al zover met die workshop natuurlijk...

mijn moeder mag vandaag ws. weer naar huis toe. Het hartfilmpje laat niets afwijkends zijn, en als het bloed en de fietstest goed zijn dan mag ze weer naar huis toe..
Dan is de diagnose "gewoon" stress en zit het dus tussen de oren...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 mei 2006 @ 08:09:52 #271
13151 crew  Rewimo
pi_38358318
Dat is ook niet geweldig, maar altijd nog beter dan een lichamelijke oorzaak...

Zo, ik heb een medisch weekje. Gisteren naar de peut, vanmiddag bloed laten prikken, morgen naar de orthopedisch schoenmaker en donderdag weer naar de peut
pi_38358357
ik weet het, maarja, de oorzaak van de stress(hele slechte sfeer op het werk) is jammergenoeg ook niet zomaar weg te nemen....
  dinsdag 30 mei 2006 @ 08:30:37 #273
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38358491
Hier is het gezond eten nu definitief voorbij

Het gaat nog steeds helemaal niet lekker in Nieuw-Zeeland en we denken er aan om weer terug te gaan naar Nederland Ik heb soms zelfs een beetje heimwee

Omdat we moeten sparen voor een ticket doen we eigenlijk vrij weinig in het weekend. Het enige wat mij helaas nog op kan vrolijken is lekker eten
pi_38358509
Dus jullie gaan terug zodra dat mogelijk is, poohy?

Wat vinden mensen in Nieuw-Zeeland eigenlijk lekker?
pi_38358857
poohy, dat lijkt me vervelend, vooral als je aan de andere kant van de wereld zit, je bent ook niet zomaar thuis...
moeten jullie nog veel sparen voordat je het ticket bij elkaar hebt?
pi_38358886
Hoi, goedemorgen en zo.

Ik heb gisteren het babyboek van mij bij mijn ouders uit de kast gehaald. Er zat een grafiekje in met mijn gewichtsverloop en die van mijn moeder toen ze zwanger was van mij.

Mijn moeder woog 64,5 kg 2 weken voor ik werd geboren
pi_38358916
ik geloof dat mijn moeder een kilootje of 50 woog toen ze mijn leeftijd was Isabeau, ik probeer daar maar niet aan te denken, word ik meestal niet zo vrolijk van
pi_38359080
Ik heb een vraagje... nou ja, eerder een soort 'klaagzang'.
Ik ben momenteel zo'n 11,5 kg kwijt (vanmorgen 68, maar ik weeg altijd minder de dag na het lopen). En toch stelt het beeld in mijn hoofd zich niet bij. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds brede heupen, en in de winkel grijp ik nog steeds naar de maat die ik 11kg geleden had. Mijn schoonvader vindt dat er niks meer af moet, mijn vriend en zus vinden me ook prima qua figuur, maar in mijn hoofd blijf ik 'mollig'. En dat vind ik dus heel vervelend, want op zich is 68 een prima gewicht bij mijn lengte, helemaal omdat ik toch al een brede bouw heb. Maar dat is dus de rationele kant...
pi_38359174
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:00 schreef Isabeau het volgende:
Hoi, goedemorgen en zo.

Ik heb gisteren het babyboek van mij bij mijn ouders uit de kast gehaald. Er zat een grafiekje in met mijn gewichtsverloop en die van mijn moeder toen ze zwanger was van mij.

Mijn moeder woog 64,5 kg 2 weken voor ik werd geboren
Dat komt niet zovaak voor hoor.
Als ik bij mijn ouders ben, ga ik ook eens even het babyboek nakijken.

Goede morgen trouwens
pi_38359246
Goodmorning all of you!

Is weer even geleden dat ik gepost heb... iets te druk met scriptie enzo!
Dat was dus ook de reden dat ik vorige week het allemaal niet zo nauw heb genomen... maar toch ben ik nog 2 onsjes kwijt nog 2 dagen stress (woensdagavond moet het helemaal af zijn.. donderdag drukken... )

Succes allemaal! (Heb even geen tijd voor persoonlijke berichtjes!)
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_38359340
Knuzzel, succes met de laatste loodjes..

ik hoop deze week eindelijk mijn cijfer te krijgen, maar mijn begeleidster reageert weer eens niet op mijn mail, dus ws. moet ik er weer langs, vorodat ze het nog een week uitstelt
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:24:29 #282
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38359352
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:11 schreef Iksje het volgende:
Ik ben momenteel zo'n 11,5 kg kwijt (vanmorgen 68, maar ik weeg altijd minder de dag na het lopen). En toch stelt het beeld in mijn hoofd zich niet bij. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds brede heupen, en in de winkel grijp ik nog steeds naar de maat die ik 11kg geleden had. Mijn schoonvader vindt dat er niks meer af moet, mijn vriend en zus vinden me ook prima qua figuur, maar in mijn hoofd blijf ik 'mollig'. En dat vind ik dus heel vervelend, want op zich is 68 een prima gewicht bij mijn lengte, helemaal omdat ik toch al een brede bouw heb. Maar dat is dus de rationele kant...
Misschien heeft 't gewoon tijd nodig, je hoofd moet nog wennen aan je "nieuwe lijf". Als je je echt zorgen maakt, kun je misschien eens met je huisarts gaan praten... misschien heb je wat hulp nodig bij het bijstellen van je zelfbeeld.

Wat misschien ook helpt is bewust naakt voor de spiegel gaan staan en dan proberen de mooie dingen van jezelf te zien, vertel jezelf dat je mooi bent. Eventjes je hersenen opnieuw "programmeren". Anderen zeggen toch ook dat je er goed uit ziet? Dan hoef je dus alleen jezelf nog te overtuigen. Succes ermee!
***Levi was here***
pi_38359403
Hier ook druk druk met leren.

De week na pinksteren is het zover. Laatste tentamenweek van dit jaar
Moet nog zoveel samenvattingen lezen, en nog zoveel complete boeken. Nog een hoop formules leren etc.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:27:33 #284
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38359406
quote:
Dat heb ik ook wel, het duurt ook wel even voor spiegel en gedachten het met elkaar eens worden
Voor mij hielp het dat ik ontdekte nu dezelfde maat en ongeveer hetzelfde gewicht als mijn zus te hebben (die ik altijd als slank heb beschouwd) en ik heb nu ook een paar keer foto's van mezelf gezien waarbij ik dacht 'he...ik ben hartstikke gemiddeld '
Kwestie van tijd
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:28:29 #285
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38359430
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 08:30 schreef poohy het volgende:
Hier is het gezond eten nu definitief voorbij

Het gaat nog steeds helemaal niet lekker in Nieuw-Zeeland en we denken er aan om weer terug te gaan naar Nederland Ik heb soms zelfs een beetje heimwee

Omdat we moeten sparen voor een ticket doen we eigenlijk vrij weinig in het weekend. Het enige wat mij helaas nog op kan vrolijken is lekker eten
Waar ligt het aan dat je terug wilt? Mis je familie en vrienden of valt het leven in NZ een beetje tegen? Lijkt me niet makkelijk als je merkt dat je heimwee krijgt. Hoe lang woon je er nu?

Ik kom in oktober naar NZ, voor vakantie... 't lijkt me een heerlijk land. Maar er wonen... het is wel ver weg. Ik zou mijn familie erg missen. Ik vond mezelf al dapper dat ik vanuit Zuid Holland naar Brabant verhuisde, zo ver weg van vrienden en familie.
***Levi was here***
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:33:38 #286
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38359527
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 08:32 schreef Isabeau het volgende:
Dus jullie gaan terug zodra dat mogelijk is, poohy?

Wat vinden mensen in Nieuw-Zeeland eigenlijk lekker?
Ja we gaan terug als het kan. We hebben nu eindelijk de tickets bij elkaar kunnen sparen. Wat een beetje moeilijk is als de een steeds werkeloos is We hebben in het afgelopen jaar nog nooit tegelijkertijd werk gehad

Eigeniljk verschilt het nieuwzeelandse eten niet zo met dat van Nederland, maar dit zijn typische producten die ik zelf heel erg lekker vind:

Cheesecake Het is hier heel erg engels ingesteld dus overal heerlijk gebak!

Meat pie Ik wil eigenlijk niet weten wat er in zit

Chocola met pindakaasvulling

Verder houdt hier men erg van barbequen
pi_38359840
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:33 schreef poohy het volgende:

[..]

Ja we gaan terug als het kan. We hebben nu eindelijk de tickets bij elkaar kunnen sparen. Wat een beetje moeilijk is als de een steeds werkeloos is We hebben in het afgelopen jaar nog nooit tegelijkertijd werk gehad

Eigeniljk verschilt het nieuwzeelandse eten niet zo met dat van Nederland, maar dit zijn typische producten die ik zelf heel erg lekker vind:

[afbeelding]
Cheesecake Het is hier heel erg engels ingesteld dus overal heerlijk gebak!

[afbeelding]
Meat pie Ik wil eigenlijk niet weten wat er in zit

[afbeelding]

Chocola met pindakaasvulling

Verder houdt hier men erg van barbequen
Bekijk het van deze kant.
Als je terug bent in Nederland. Kun je ook meedoen aan de meets...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 mei 2006 @ 09:46:29 #288
13151 crew  Rewimo
pi_38359852
Ik mis de kiwi's in je verhaal
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 09:48:45 #289
128220 Peter6000
pi_38359907
quote:
Dat is heel hardnekkig, ik ken het zelf van een huidaandoening.
Iedereen kan beweren dat het meevalt (of nou ja: iedereen, het is iets waar ik eigenlijk weinig over praat), zelfs de dermatoloog, maar als het eenmaal in je hoofd zit dat het zo is: is het er moeilijk uit te krijgen.
Ik heb persoonlijk "gewoon" heel veel bevestiging nodig, en ga het dan enigszins zelf geloven.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:52:14 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_38359993
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:46 schreef ymme het volgende:

[..]

Bekijk het van deze kant.
Als je terug bent in Nederland. Kun je ook meedoen aan de meets...
Ja, inderdaad. Dan meld je je van te voren aan en dan meld je je weer met een smoes af

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat mist in Nieuw Zeeland!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38360008
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Dan meld je je van te voren aan en dan meld je je weer met een smoes af

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat mist in Nieuw Zeeland!
Denk je dat echt
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:53:54 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_38360036
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:52 schreef ymme het volgende:

[..]

Denk je dat echt
Nee, ik weet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38360059
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:53 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, ik weet
Tsss. Dat weet jij niet veel. Maar goed, dit is al besproken in het daarvoor bestemde topic.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:56:47 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_38360110
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:54 schreef ymme het volgende:

[..]

Tsss. Dat weet jij niet veel. Maar goed, dit is al besproken in het daarvoor bestemde topic.
Nou, pak het eerstvolgende meetingtopic van een willekeurige meeting op Fok! en je ziet dat er ineens de dag van te voren allemaal onverwachte verjaardagen van opa's en oma's, vaders en moeders zijn. Daarnaast heeft iedereen altijd geldtekort, ondanks dat een meet vaak al enkele weken van te voren bekend is en dat je dus gewoon elke week wat opzij kan leggen. En dan zijn er ook nog de schijters die bang zijn om te komen omdat ze niemand kennen, maar die hebben niet door dat als je telkens blijft afzeggen dat je nooit iemand leert kennen en dat men je niet eens meer op een meeting verwacht omdat je telkens afzegt.

Maar ik begrijp al dat je je aangesproken voelt, ondanks dat ik jou niet specifiek bedoelde, dus er zal wel een kern van waarheid in mijn verhaal zitten wat jou raakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38360160
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:27 schreef pluisje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel, het duurt ook wel even voor spiegel en gedachten het met elkaar eens worden
Voor mij hielp het dat ik ontdekte nu dezelfde maat en ongeveer hetzelfde gewicht als mijn zus te hebben (die ik altijd als slank heb beschouwd) en ik heb nu ook een paar keer foto's van mezelf gezien waarbij ik dacht 'he...ik ben hartstikke gemiddeld '
Kwestie van tijd
Al bij al is het bij mij misschien wel wat te snel gegaan. Half december woog ik 78.1. Ik wacht dus af, ik kan gelukkig al zeggen dat mijn buik niet de dik is, want die loopt gewoon mooi recht met een vrouwelijk welvinkje (ja, ik hou van mijn buik ). Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, mijn zus is maatje 34-36 en vriendinnen ook maatjes 36. Ik wacht dus maar even af en zal aan vriendje vragen of hij mij een paar keer op foto kan zetten dit weekend (citytripje Londen )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 mei 2006 @ 10:00:16 #296
13151 crew  Rewimo
pi_38360205
Dat klinkt leuk, Iksje
pi_38360259
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, pak het eerstvolgende meetingtopic van een willekeurige meeting op Fok! en je ziet dat er ineens de dag van te voren allemaal onverwachte verjaardagen van opa's en oma's, vaders en moeders zijn. Daarnaast heeft iedereen altijd geldtekort, ondanks dat een meet vaak al enkele weken van te voren bekend is en dat je dus gewoon elke week wat opzij kan leggen. En dan zijn er ook nog de schijters die bang zijn om te komen omdat ze niemand kennen, maar die hebben niet door dat als je telkens blijft afzeggen dat je nooit iemand leert kennen en dat men je niet eens meer op een meeting verwacht omdat je telkens afzegt.

Maar ik begrijp al dat je je aangesproken voelt, ondanks dat ik jou niet specifiek bedoelde, dus er zal wel een kern van waarheid in mijn verhaal zitten wat jou raakt.
Misschien dat jouw theorie niet altijd klopt.
Voor vele zal het misschien best kloppen ja. Maa goed, ik stop met mezelf te verdedigen, ik weet tenslotte zelf beter. En ik vind ook dat iedereen zelf moet beslissen of ze wel of niet komen.
En in mijn geval klopt jouw theorie dus totaal niet, en heb ik me netjes heel ver van te voren afgemeld, zonder verdere problemen.
pi_38360284
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 09:58 schreef Iksje het volgende:

[..]

Al bij al is het bij mij misschien wel wat te snel gegaan. Half december woog ik 78.1. Ik wacht dus af, ik kan gelukkig al zeggen dat mijn buik niet de dik is, want die loopt gewoon mooi recht met een vrouwelijk welvinkje (ja, ik hou van mijn buik ). Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, mijn zus is maatje 34-36 en vriendinnen ook maatjes 36. Ik wacht dus maar even af en zal aan vriendje vragen of hij mij een paar keer op foto kan zetten dit weekend (citytripje Londen )
London
Zo leuk... Veel plezier alvast.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:03:20 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_38360300
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:01 schreef ymme het volgende:

[..]

Misschien dat jouw theorie niet altijd klopt.
Voor vele zal het misschien best kloppen ja. Maa goed, ik stop met mezelf te verdedigen, ik weet tenslotte zelf beter. En ik vind ook dat iedereen zelf moet beslissen of ze wel of niet komen.
En in mijn geval klopt jouw theorie dus totaal niet, en heb ik me netjes heel ver van te voren afgemeld, zonder verdere problemen.
Nee, ik heb er totaal geen problemen mee dat je niet komt

Als de theorie niet klopt, dan hoef je ook niet zo te janken trouwens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38360329
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:03 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, ik heb er totaal geen problemen mee dat je niet komt

Als de theorie niet klopt, dan hoef je ook niet zo te janken trouwens.
Mooi zo. Blij om te horen.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:06:17 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_38360387
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: