Ja, dat is waarquote:Op zondag 28 mei 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:
Nee, laten we die discussie alsjeblieft niet nog een keer gaan voeren. Ieder weldenkend mens weet ondertussen hopelijk dat melk de witte motor eerder voortkwam uit de melkplas dan dat het werkelijk enorm gezond is.
Trouwens, niet alle zuivel is melk. Andere vormen van zuivel, zoals biogarde, hebben wel zo hun nut. Zure melkproducten worden aangeraden bij het afvallen ivm de conditie van de huid.
wat bedoel je met zure melkproducten? karnemelk?quote:Op zondag 28 mei 2006 20:07 schreef Maeghan het volgende:
Nee, laten we die discussie alsjeblieft niet nog een keer gaan voeren. Ieder weldenkend mens weet ondertussen hopelijk dat melk de witte motor eerder voortkwam uit de melkplas dan dat het werkelijk enorm gezond is.
Trouwens, niet alle zuivel is melk. Andere vormen van zuivel, zoals biogarde, hebben wel zo hun nut. Zure melkproducten worden aangeraden bij het afvallen ivm de conditie van de huid.
Iets met overheidscampagnes in samenwerking met het voedingscentrumquote:Op zondag 28 mei 2006 20:36 schreef Peter6000 het volgende:
Als er nieuwe users komen, krijg je altijd wel een herhaling van discussies.
Want ik ga die 95 topics gewoon niet allemaal doorlezen
Maar ja: als het een algemeen aangenomen feit is dat het niet gezond is: stop ik wel met die magere melk, maar ik mail het voedingscentrum toch ook ff hierover, want het staat wel in het rijtje van voorkeurprodukten.
Karnemelk, kwark, biogarde, yoghurt en dergelijke. Dat is wél aantoonbaar gezondquote:Op zondag 28 mei 2006 20:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat bedoel je met zure melkproducten? karnemelk?
Het is niet ongezond, maar ook niet zo gezond als men zegt. De kalk uit melk wordt niet echt opgenomen. Althans, er zit een stof in die meer kalk afbreekt dan dat er kalk uit opgenomen wordt, schijnt het zelfs.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:36 schreef Peter6000 het volgende:
Als er nieuwe users komen, krijg je altijd wel een herhaling van discussies.
Want ik ga die 95 topics gewoon niet allemaal doorlezen
Maar ja: als het een algemeen aangenomen feit is dat het niet gezond is: stop ik wel met die magere melk, maar ik mail het voedingscentrum toch ook ff hierover, want het staat wel in het rijtje van voorkeurprodukten.
en het wordt allemaal van melk gemaaktquote:Op zondag 28 mei 2006 20:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Karnemelk, kwark, biogarde, yoghurt en dergelijke. Dat is wél aantoonbaar gezond
ja maar een baby drinkt moedermelk en dat is dus wat anders dan melk drinken van een kalfje, zoals andersom een kalfje misschien ook allergisch zou worden als 'ie moedermelk/geitenmelk/paardenmelk etc zou drinken (zoals hierboven ook al gezegd werdquote:Op zondag 28 mei 2006 22:01 schreef Troel het volgende:
[..]
en het wordt allemaal van melk gemaakt
Maar even serieus. Een baby drinkt toch melk bij zijn moeder? Dat is toch ook gezond?
quote:Op zondag 28 mei 2006 22:25 schreef Iksje het volgende:
ik heb sinds gisteren een Keukenrobot Philips Cuccina HR7745![]()
En hij kan sapjes maken (sapcentrifuge) en smoothies (blender).
Alleen jammer dat het plastic al oranje ziet door het raspen van 3(!) worteltjes![]()
Ow, en melk van het moederdier is iets heel anders dan melk van een ander dier. Al heb ik op tv eens gezien dat een moeder haar melk aan de kat gaf (te veel afgekolfd).
er is een speciale smoothiesite van campina: www.smoothie.nlquote:Op zondag 28 mei 2006 22:56 schreef Iksje het volgende:
Nu ja, vriendje wou blender, ik wou iets dat ook groenten kon snijden. Uiteindelijk maar wat bijgelegd en een keukenrobot gekocht met meer functies dan ik ooit zal gebruiken (aardappelraspje bvb)
Optimel is oké denk ik, gewoon niet te veel van drinken (geen hele fles per dag) want er zitten denk ik veel suikers in. En de rest is vla en kwark zie ik op de site? (ken het merk niet)
2, 3, 4 en 5 juni op het evenemententerrein naast Walibi Flevoquote:Op zondag 28 mei 2006 23:06 schreef Isabeau het volgende:
Optimel bevat net zoveel kcal als karnemelk. Weinig dus.
Freecell: wanneer is opwekking en ik heb niet het idee dat dat in Groningen is
Werk ze, zal ik dan maar zeggenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:00 schreef freecell het volgende:
*meldt* goedemorgen
Hier een freecell vanaf stage. Net ontdekt dat ik nog erg weinig tijd heb en erg veel werk te doen voor de vakantie. Dus ik geef SOG geen kans en ga aan het werk
*hatsjoe*
Dank je.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:02 schreef ymme het volgende:
[..]
Werk ze, zal ik dan maar zeggen![]()
*gezondheid*
Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"quote:Op maandag 29 mei 2006 09:27 schreef Ieneminie het volgende:
SOG geen kans geven, is mij nog nooit gelukt! Maar goed, ik heb nog maar 3 daagjes op mn stageplek, dus ik ga ook een poging doen tot!
Maakt niet uitquote:Op maandag 29 mei 2006 09:31 schreef Ymke het volgende:
Troel , het maken van de foto's gaat pas na de zomervakantie lukken , sorry
een beetje welquote:Op zondag 28 mei 2006 21:52 schreef teigan het volgende:
Riann, spannend zeg, dus jij zweeft nu over de grond?
Nou dat is dus precies ook mijn idee, dat hele onderzoek slaat helemaal nergens op en is voor niemand van enig nut, dus waarom moet ik het dan toch doen!quote:Op maandag 29 mei 2006 10:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"
Ben best een eind verder gekomen.
Wát een baggeronderzoek ga ik inleveren zeg
Nou ja, het moet maar
Weet niet hoelang ik het hier nog uithoud vandaag, zit me toch echt ellendig te voelen.... bleh.
Maar de mentholdropjes zijn zinnig en ik heb veel zakdoekjes bij me
Gehaktsnippers? Ik neem aan dat je het gewoon in de pan gooit en dan met je spatel in stukjes prakt zodat je kleine stukjes krijgt?quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.
Weet iemand hoelang je ze dan moet bakken, en hoe je weet of het klaar is?
Eet dit wel 2 dagen achter elkaar, misschien zelfs wel 3.
edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje, maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
En is (broodbeleg) kipfilet eigenlijk hetzelfde als kiprollade?
Rundergehakt kun je prima rul bakken: gehakt in een droge pan gooien, peper en zout en zo erbij, op matig vuur bakken, veel omwoelen. Na een minuut of 10, als je geen roze meer ziet maar alleen bruine stukjes, is het klaar.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.
Weet iemand hoelang je ze dan moet bakken, en hoe je weet of het klaar is?
Eet dit wel 2 dagen achter elkaar, misschien zelfs wel 3.
edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje, maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
Overigens, het gehakt van de supermarkt is dus alles behalve mager, ook al heet het mager. Daar is vorige week een onderzoek over gepubliceerd. Gehakt is natuurlijk rundvlees wat nie top een andere manier verkocht kan worden en daarom vermalen wordt, dus je weet niet precies welk vlees er allemaal inzit. Het is eigenlijk afvalvlees (wat nog wel gewoon goed te eten is, maar er bijvoorbeeld niet mooi genoeg uitziet).quote:Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Eng hoorquote:Op maandag 29 mei 2006 13:22 schreef teigan het volgende:
nou, ze ging vanmorgen naar de huisarts en ze had sinds gisteravond pijn op de borst, en toen is ze dus doorgestuurt naar het ziekenhuis, en de cardioloog wilde haar een nachtje houden voor onderzoek..
Klinkt niet bot, word er hooguit wat moedeloos van: die melk was al niet goed, het verkeerde gehakt, kiprollade ipv filet wat niet te vinden was, en ondanks alles ook nog eens een ongezond patroonquote:Op maandag 29 mei 2006 13:22 schreef Troel het volgende:
Peter, het klinkt misschien heel bot, maar waarom maak je telkens iets wat je een paar dagen achter elkaar eet? Heb je geen vriezer of koelkast waar je wat kan in stoppen zodat je afwisselend kan eten? Je kan nog zo je best doen om af te vallen, maar (sorry) je hebt gewoon een ongezond patroon denk ik
Gehakt is prima! Niks mis mee, ik eet het regelmatig. Je moet alleen een beetje uitkijken met waar je het haalt en welk gehakt. Overigens, af en toe gewoon half om half gehakt is niets mis mee. Ook die kiprollade is echt niet erg hoorquote:Op maandag 29 mei 2006 17:57 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Klinkt niet bot, word er hooguit wat moedeloos van: die melk was al niet goed, het verkeerde gehakt, kiprollade ipv filet wat niet te vinden was, en ondanks alles ook nog eens een ongezond patroon
Heb geen goed functionerend vriesvak in de koelkast, en sommige dingen moeten nu eenmaal een paar dagen mee (een zakje geraspte kaas, een pot pastasaus), dat is beperkt houdbaar.
Tnx voor de tips iig (aan iedereen)
Het gehakt was niet zo lekker, erg smaakloos ondanks de gehaktkruiden, en het smaakte ook "ongezond". Dus ik beperk mijn vlees voortaan maar tot broodbeleg.
De aardappelpuree en de doperwtjes smaakten wel lekker.
Die aardappelpuree is ook al niet goed, daar zit gehard plantaardig vet in, staat op de verpakkingquote:Op maandag 29 mei 2006 18:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Gehakt is prima! Niks mis mee, ik eet het regelmatig. Je moet alleen een beetje uitkijken met waar je het haalt en welk gehakt. Overigens, af en toe gewoon half om half gehakt is niets mis mee. Ook die kiprollade is echt niet erg hoor
als je geraspte kaas in een luchtdicht bakje bewaard gaat het langer meeMaarja, hier gaat er zoveel kaas door dat het niet uitmaakt.
Ik wil van de week wel eens voor wat lekkere recepten voor je kijken waar je meerdere dagen kan eten, waar wel gehakt in is verwerkt (wat hopelijk wel smaakt).
Dat komt niet zovaak voor hoor.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:00 schreef Isabeau het volgende:
Hoi, goedemorgen en zo.
Ik heb gisteren het babyboek van mij bij mijn ouders uit de kast gehaald. Er zat een grafiekje in met mijn gewichtsverloop en die van mijn moeder toen ze zwanger was van mij.
Mijn moeder woog 64,5 kg 2 weken voor ik werd geboren
Misschien heeft 't gewoon tijd nodig, je hoofd moet nog wennen aan je "nieuwe lijf". Als je je echt zorgen maakt, kun je misschien eens met je huisarts gaan praten... misschien heb je wat hulp nodig bij het bijstellen van je zelfbeeld.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:11 schreef Iksje het volgende:
Ik heb een vraagje... nou ja, eerder een soort 'klaagzang'.
Ik ben momenteel zo'n 11,5 kg kwijt (vanmorgen 68, maar ik weeg altijd minder de dag na het lopen). En toch stelt het beeld in mijn hoofd zich niet bij. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds brede heupen, en in de winkel grijp ik nog steeds naar de maat die ik 11kg geleden had. Mijn schoonvader vindt dat er niks meer af moet, mijn vriend en zus vinden me ook prima qua figuur, maar in mijn hoofd blijf ik 'mollig'. En dat vind ik dus heel vervelend, want op zich is 68 een prima gewicht bij mijn lengte, helemaal omdat ik toch al een brede bouw heb. Maar dat is dus de rationele kant...
Dat heb ik ook wel, het duurt ook wel even voor spiegel en gedachten het met elkaar eens wordenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:11 schreef Iksje het volgende:
Ik ben momenteel zo'n 11,5 kg kwijt (vanmorgen 68, maar ik weeg altijd minder de dag na het lopen). En toch stelt het beeld in mijn hoofd zich niet bij. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds brede heupen, en in de winkel grijp ik nog steeds naar de maat die ik 11kg geleden had. Mijn schoonvader vindt dat er niks meer af moet, mijn vriend en zus vinden me ook prima qua figuur, maar in mijn hoofd blijf ik 'mollig'. En dat vind ik dus heel vervelend, want op zich is 68 een prima gewicht bij mijn lengte, helemaal omdat ik toch al een brede bouw heb. Maar dat is dus de rationele kant...
Waar ligt het aan dat je terug wilt? Mis je familie en vrienden of valt het leven in NZ een beetje tegen? Lijkt me niet makkelijk als je merkt dat je heimwee krijgt. Hoe lang woon je er nu?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:30 schreef poohy het volgende:
Hier is het gezond eten nu definitief voorbij![]()
Het gaat nog steeds helemaal niet lekker in Nieuw-Zeeland en we denken er aan om weer terug te gaan naar NederlandIk heb soms zelfs een beetje heimwee
![]()
Omdat we moeten sparen voor een ticketdoen we eigenlijk vrij weinig in het weekend. Het enige wat mij helaas nog op kan vrolijken is lekker eten
![]()
Ja we gaan terug als het kan. We hebben nu eindelijk de tickets bij elkaar kunnen sparen. Wat een beetje moeilijk is als de een steeds werkeloos isquote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:32 schreef Isabeau het volgende:
Dus jullie gaan terug zodra dat mogelijk is, poohy?
Wat vinden mensen in Nieuw-Zeeland eigenlijk lekker?
Bekijk het van deze kant.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:33 schreef poohy het volgende:
[..]
Ja we gaan terug als het kan. We hebben nu eindelijk de tickets bij elkaar kunnen sparen. Wat een beetje moeilijk is als de een steeds werkeloos isWe hebben in het afgelopen jaar nog nooit tegelijkertijd werk gehad
![]()
Eigeniljk verschilt het nieuwzeelandse eten niet zo met dat van Nederland, maar dit zijn typische producten die ik zelf heel erg lekker vind:
[afbeelding]
CheesecakeHet is hier heel erg engels ingesteld dus overal heerlijk gebak!
[afbeelding]
Meat pieIk wil eigenlijk niet weten wat er in zit
![]()
[afbeelding]
Chocola met pindakaasvulling![]()
Verder houdt hier men erg van barbequen![]()
Dat is heel hardnekkig, ik ken het zelf van een huidaandoening.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:11 schreef Iksje het volgende:
Ja, inderdaad. Dan meld je je van te voren aan en dan meld je je weer met een smoes afquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:46 schreef ymme het volgende:
[..]
Bekijk het van deze kant.
Als je terug bent in Nederland. Kun je ook meedoen aan de meets...![]()
Denk je dat echtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Dan meld je je van te voren aan en dan meld je je weer met een smoes af
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat mist in Nieuw Zeeland!
Nou, pak het eerstvolgende meetingtopic van een willekeurige meeting op Fok! en je ziet dat er ineens de dag van te voren allemaal onverwachte verjaardagen van opa's en oma's, vaders en moeders zijn. Daarnaast heeft iedereen altijd geldtekort, ondanks dat een meet vaak al enkele weken van te voren bekend is en dat je dus gewoon elke week wat opzij kan leggen. En dan zijn er ook nog de schijters die bang zijn om te komen omdat ze niemand kennen, maar die hebben niet door dat als je telkens blijft afzeggen dat je nooit iemand leert kennen en dat men je niet eens meer op een meeting verwacht omdat je telkens afzegt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:54 schreef ymme het volgende:
[..]
Tsss. Dat weet jij niet veel. Maar goed, dit is al besproken in het daarvoor bestemde topic.![]()
Al bij al is het bij mij misschien wel wat te snel gegaan. Half december woog ik 78.1. Ik wacht dus af, ik kan gelukkig al zeggen dat mijn buik niet de dik is, want die loopt gewoon mooi recht met een vrouwelijk welvinkje (ja, ik hou van mijn buikquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:27 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel, het duurt ook wel even voor spiegel en gedachten het met elkaar eens worden
Voor mij hielp het dat ik ontdekte nu dezelfde maat en ongeveer hetzelfde gewicht als mijn zus te hebben (die ik altijd als slank heb beschouwd) en ik heb nu ook een paar keer foto's van mezelf gezien waarbij ik dacht 'he...ik ben hartstikke gemiddeld'
Kwestie van tijd
Misschien dat jouw theorie niet altijd klopt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, pak het eerstvolgende meetingtopic van een willekeurige meeting op Fok! en je ziet dat er ineens de dag van te voren allemaal onverwachte verjaardagen van opa's en oma's, vaders en moeders zijn. Daarnaast heeft iedereen altijd geldtekort, ondanks dat een meet vaak al enkele weken van te voren bekend is en dat je dus gewoon elke week wat opzij kan leggen. En dan zijn er ook nog de schijters die bang zijn om te komen omdat ze niemand kennen, maar die hebben niet door dat als je telkens blijft afzeggen dat je nooit iemand leert kennen en dat men je niet eens meer op een meeting verwacht omdat je telkens afzegt.
Maar ik begrijp al dat je je aangesproken voelt, ondanks dat ik jou niet specifiek bedoelde, dus er zal wel een kern van waarheid in mijn verhaal zitten wat jou raakt.
Londonquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:58 schreef Iksje het volgende:
[..]
Al bij al is het bij mij misschien wel wat te snel gegaan. Half december woog ik 78.1. Ik wacht dus af, ik kan gelukkig al zeggen dat mijn buik niet de dik is, want die loopt gewoon mooi recht met een vrouwelijk welvinkje (ja, ik hou van mijn buik). Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, mijn zus is maatje 34-36 en vriendinnen ook maatjes 36. Ik wacht dus maar even af en zal aan vriendje vragen of hij mij een paar keer op foto kan zetten dit weekend (citytripje Londen
)
Nee, ik heb er totaal geen problemen mee dat je niet komtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:01 schreef ymme het volgende:
[..]
Misschien dat jouw theorie niet altijd klopt.
Voor vele zal het misschien best kloppen ja. Maa goed, ik stop met mezelf te verdedigen, ik weet tenslotte zelf beter. En ik vind ook dat iedereen zelf moet beslissen of ze wel of niet komen.
En in mijn geval klopt jouw theorie dus totaal niet, en heb ik me netjes heel ver van te voren afgemeld, zonder verdere problemen.
Mooi zo. Blij om te horen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik heb er totaal geen problemen mee dat je niet komt![]()
Als de theorie niet klopt, dan hoef je ook niet zo te janken trouwens.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |