Dat komt niet zovaak voor hoor.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:00 schreef Isabeau het volgende:
Hoi, goedemorgen en zo.
Ik heb gisteren het babyboek van mij bij mijn ouders uit de kast gehaald. Er zat een grafiekje in met mijn gewichtsverloop en die van mijn moeder toen ze zwanger was van mij.
Mijn moeder woog 64,5 kg 2 weken voor ik werd geboren
Misschien heeft 't gewoon tijd nodig, je hoofd moet nog wennen aan je "nieuwe lijf". Als je je echt zorgen maakt, kun je misschien eens met je huisarts gaan praten... misschien heb je wat hulp nodig bij het bijstellen van je zelfbeeld.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:11 schreef Iksje het volgende:
Ik heb een vraagje... nou ja, eerder een soort 'klaagzang'.
Ik ben momenteel zo'n 11,5 kg kwijt (vanmorgen 68, maar ik weeg altijd minder de dag na het lopen). En toch stelt het beeld in mijn hoofd zich niet bij. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds brede heupen, en in de winkel grijp ik nog steeds naar de maat die ik 11kg geleden had. Mijn schoonvader vindt dat er niks meer af moet, mijn vriend en zus vinden me ook prima qua figuur, maar in mijn hoofd blijf ik 'mollig'. En dat vind ik dus heel vervelend, want op zich is 68 een prima gewicht bij mijn lengte, helemaal omdat ik toch al een brede bouw heb. Maar dat is dus de rationele kant...
Dat heb ik ook wel, het duurt ook wel even voor spiegel en gedachten het met elkaar eens wordenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:11 schreef Iksje het volgende:
Ik ben momenteel zo'n 11,5 kg kwijt (vanmorgen 68, maar ik weeg altijd minder de dag na het lopen). En toch stelt het beeld in mijn hoofd zich niet bij. Ik kijk in de spiegel en zie nog steeds brede heupen, en in de winkel grijp ik nog steeds naar de maat die ik 11kg geleden had. Mijn schoonvader vindt dat er niks meer af moet, mijn vriend en zus vinden me ook prima qua figuur, maar in mijn hoofd blijf ik 'mollig'. En dat vind ik dus heel vervelend, want op zich is 68 een prima gewicht bij mijn lengte, helemaal omdat ik toch al een brede bouw heb. Maar dat is dus de rationele kant...
Waar ligt het aan dat je terug wilt? Mis je familie en vrienden of valt het leven in NZ een beetje tegen? Lijkt me niet makkelijk als je merkt dat je heimwee krijgt. Hoe lang woon je er nu?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:30 schreef poohy het volgende:
Hier is het gezond eten nu definitief voorbij![]()
Het gaat nog steeds helemaal niet lekker in Nieuw-Zeeland en we denken er aan om weer terug te gaan naar NederlandIk heb soms zelfs een beetje heimwee
![]()
Omdat we moeten sparen voor een ticketdoen we eigenlijk vrij weinig in het weekend. Het enige wat mij helaas nog op kan vrolijken is lekker eten
![]()
Ja we gaan terug als het kan. We hebben nu eindelijk de tickets bij elkaar kunnen sparen. Wat een beetje moeilijk is als de een steeds werkeloos isquote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:32 schreef Isabeau het volgende:
Dus jullie gaan terug zodra dat mogelijk is, poohy?
Wat vinden mensen in Nieuw-Zeeland eigenlijk lekker?
Bekijk het van deze kant.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:33 schreef poohy het volgende:
[..]
Ja we gaan terug als het kan. We hebben nu eindelijk de tickets bij elkaar kunnen sparen. Wat een beetje moeilijk is als de een steeds werkeloos isWe hebben in het afgelopen jaar nog nooit tegelijkertijd werk gehad
![]()
Eigeniljk verschilt het nieuwzeelandse eten niet zo met dat van Nederland, maar dit zijn typische producten die ik zelf heel erg lekker vind:
[afbeelding]
CheesecakeHet is hier heel erg engels ingesteld dus overal heerlijk gebak!
[afbeelding]
Meat pieIk wil eigenlijk niet weten wat er in zit
![]()
[afbeelding]
Chocola met pindakaasvulling![]()
Verder houdt hier men erg van barbequen![]()
Dat is heel hardnekkig, ik ken het zelf van een huidaandoening.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:11 schreef Iksje het volgende:
Ja, inderdaad. Dan meld je je van te voren aan en dan meld je je weer met een smoes afquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:46 schreef ymme het volgende:
[..]
Bekijk het van deze kant.
Als je terug bent in Nederland. Kun je ook meedoen aan de meets...![]()
Denk je dat echtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Dan meld je je van te voren aan en dan meld je je weer met een smoes af
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat mist in Nieuw Zeeland!
Nou, pak het eerstvolgende meetingtopic van een willekeurige meeting op Fok! en je ziet dat er ineens de dag van te voren allemaal onverwachte verjaardagen van opa's en oma's, vaders en moeders zijn. Daarnaast heeft iedereen altijd geldtekort, ondanks dat een meet vaak al enkele weken van te voren bekend is en dat je dus gewoon elke week wat opzij kan leggen. En dan zijn er ook nog de schijters die bang zijn om te komen omdat ze niemand kennen, maar die hebben niet door dat als je telkens blijft afzeggen dat je nooit iemand leert kennen en dat men je niet eens meer op een meeting verwacht omdat je telkens afzegt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:54 schreef ymme het volgende:
[..]
Tsss. Dat weet jij niet veel. Maar goed, dit is al besproken in het daarvoor bestemde topic.![]()
Al bij al is het bij mij misschien wel wat te snel gegaan. Half december woog ik 78.1. Ik wacht dus af, ik kan gelukkig al zeggen dat mijn buik niet de dik is, want die loopt gewoon mooi recht met een vrouwelijk welvinkje (ja, ik hou van mijn buikquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:27 schreef pluisje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel, het duurt ook wel even voor spiegel en gedachten het met elkaar eens worden
Voor mij hielp het dat ik ontdekte nu dezelfde maat en ongeveer hetzelfde gewicht als mijn zus te hebben (die ik altijd als slank heb beschouwd) en ik heb nu ook een paar keer foto's van mezelf gezien waarbij ik dacht 'he...ik ben hartstikke gemiddeld'
Kwestie van tijd
Misschien dat jouw theorie niet altijd klopt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, pak het eerstvolgende meetingtopic van een willekeurige meeting op Fok! en je ziet dat er ineens de dag van te voren allemaal onverwachte verjaardagen van opa's en oma's, vaders en moeders zijn. Daarnaast heeft iedereen altijd geldtekort, ondanks dat een meet vaak al enkele weken van te voren bekend is en dat je dus gewoon elke week wat opzij kan leggen. En dan zijn er ook nog de schijters die bang zijn om te komen omdat ze niemand kennen, maar die hebben niet door dat als je telkens blijft afzeggen dat je nooit iemand leert kennen en dat men je niet eens meer op een meeting verwacht omdat je telkens afzegt.
Maar ik begrijp al dat je je aangesproken voelt, ondanks dat ik jou niet specifiek bedoelde, dus er zal wel een kern van waarheid in mijn verhaal zitten wat jou raakt.
Londonquote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:58 schreef Iksje het volgende:
[..]
Al bij al is het bij mij misschien wel wat te snel gegaan. Half december woog ik 78.1. Ik wacht dus af, ik kan gelukkig al zeggen dat mijn buik niet de dik is, want die loopt gewoon mooi recht met een vrouwelijk welvinkje (ja, ik hou van mijn buik). Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, mijn zus is maatje 34-36 en vriendinnen ook maatjes 36. Ik wacht dus maar even af en zal aan vriendje vragen of hij mij een paar keer op foto kan zetten dit weekend (citytripje Londen
)
Nee, ik heb er totaal geen problemen mee dat je niet komtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:01 schreef ymme het volgende:
[..]
Misschien dat jouw theorie niet altijd klopt.
Voor vele zal het misschien best kloppen ja. Maa goed, ik stop met mezelf te verdedigen, ik weet tenslotte zelf beter. En ik vind ook dat iedereen zelf moet beslissen of ze wel of niet komen.
En in mijn geval klopt jouw theorie dus totaal niet, en heb ik me netjes heel ver van te voren afgemeld, zonder verdere problemen.
Mooi zo. Blij om te horen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik heb er totaal geen problemen mee dat je niet komt![]()
Als de theorie niet klopt, dan hoef je ook niet zo te janken trouwens.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |