abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38324185
Dit weekend een beetje ziek geweest.
Niet veel kunnen eten, en wat ik at, kwam er direct weer uit.
Dadelijk maar eens een beschuitje eten, honger heb ik nu dus wel.
Het rare gevoel in mijn buik is over, ik hoop dus dat het helemaal over is, en ik weer gewoon kan eten
pi_38324379
*meldt* goedemorgen

Hier een freecell vanaf stage. Net ontdekt dat ik nog erg weinig tijd heb en erg veel werk te doen voor de vakantie. Dus ik geef SOG geen kans en ga aan het werk

*hatsjoe*
pi_38324402
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:00 schreef freecell het volgende:
*meldt* goedemorgen

Hier een freecell vanaf stage. Net ontdekt dat ik nog erg weinig tijd heb en erg veel werk te doen voor de vakantie. Dus ik geef SOG geen kans en ga aan het werk

*hatsjoe*
Werk ze, zal ik dan maar zeggen

*gezondheid*
pi_38324586
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:02 schreef ymme het volgende:

[..]

Werk ze, zal ik dan maar zeggen

*gezondheid*
Dank je.
Heb onderweg maar een hele voorraad mentholdropjes ingeslagen
  maandag 29 mei 2006 @ 09:27:08 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_38324691
metholdropjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38324692
SOG geen kans geven, is mij nog nooit gelukt! Maar goed, ik heb nog maar 3 daagjes op mn stageplek, dus ik ga ook een poging doen tot!
  maandag 29 mei 2006 @ 09:31:23 #232
79550 Ymke
your ghost
pi_38324763
Troel , het maken van de foto's gaat pas na de zomervakantie lukken , sorry
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_38325384
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:27 schreef Ieneminie het volgende:
SOG geen kans geven, is mij nog nooit gelukt! Maar goed, ik heb nog maar 3 daagjes op mn stageplek, dus ik ga ook een poging doen tot!
Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"
Ben best een eind verder gekomen.
Wát een baggeronderzoek ga ik inleveren zeg
Nou ja, het moet maar
Weet niet hoelang ik het hier nog uithoud vandaag, zit me toch echt ellendig te voelen.... bleh.
Maar de mentholdropjes zijn zinnig en ik heb veel zakdoekjes bij me
  maandag 29 mei 2006 @ 10:11:45 #234
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38325598
Nog even terugkomend op de melk (wat ging de discussie weer snel!):
Ik ben ook opgevoed met het idee dat melk goed voor je is, wist mijn moeder veel... Mijn vader is een mix van Portugees, Frans en Indiaanse voorouders. Hij kan niet tegen melk en in de loop der tijd bleek dat ook wij (de kinderen) er niet tegen kunnen. Heeft waarschijnlijk te maken met onze afkomst, zoals eerder gezegd zijn eigenlijk alleen de blanke europeanen lactose tollerant. Nadat ik stopte met melk drinken (al weer 12 jaar geleden) ben ik lang zo vaak niet "verkouden", lactose werkt slijmvormend. Ben sinds kort ook minder yoghurt gaan eten, bleek ik ook nog last van te hebben.

Heb ooit gelezen dat de mens na (ongeveer) zijn 4de jaar stopt met het produceren van een enzym dat lactose verteert, na die tijd kun je dus eigenlijk niets meer met lactose. Alleen blijft bij een groot deel van de blanke europese bevolking (maar niet iedereen!) de productie van dat enzym wel in tact. Lactose intollerantie is dus misschien wel helemaal geen allergie; gras kunnen we ook niet verteren, maar om nu te spreken van een gras-allergie...

Theorie is dat dit stamt uit de middeleeuwen toen in de steden water te slecht was om te drinken en mensen melk en bier als vervanging gingen drinken, lactose en alcohol tollerantie werd opeens een belangrijke eigenschap om überhaupt te kunnen overleven. Met als gevolg dat de mensen die wel tegen alcohol en melk konden overleefden en zich konden voortplanten. Zoiets was de theorie, of het waar is weet ik niet...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 29 mei 2006 @ 10:13:13 #235
79550 Ymke
your ghost
pi_38325632
Even melden dat ik 2.4 kilo ben afgevallen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 29 mei 2006 @ 10:16:59 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_38325726
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:31 schreef Ymke het volgende:
Troel , het maken van de foto's gaat pas na de zomervakantie lukken , sorry
Maakt niet uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 10:22:45 #237
128220 Peter6000
pi_38325857
Dan dus maar minder melk gaan drinken, nu was ik er nog maar sinds vrijdag mee begonnen hoor.
Daarvoor bestond mijn zuivel uit af en toe een literpak slagroomcaramelvla.

Gewicht stabiliseert rond de 95 kg, maar op zich moet dat maar ff zo zijn, want ik eet er wat meer bij, en relatief gezond (wel te eenzijdig), dus dan gaat het de goede kant op.

Nu spierpijn in met name de binnenkant van mijn bovenbenen (ik zeg het maar netjes hier ) , gisteren voor het eerst 2 nieuwe oefeningen gedaan met fitness, en dus spieren voor het eerst belast die ik normaal niet echt belast.
Gisterenavond nog wel 2 rondjes in het bos gefietst (in totaal ruim een uur), maar lichaamsbeweging is natuurlijk niet slecht.
  maandag 29 mei 2006 @ 11:02:21 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_38327069
Af en toe een literpak slagroomcaramelvla is sowieso niet echt gezond

Je kan beter af en toe (of zelfs dagelijks) een bakje nemen dan een enkele keer meteen een heel pak.
Maar daar had je ook bij vleeswaren last van zei je... Misschien kan je beter daar eerst aan gaan werken, wellicht dat het afvallen dan al "vanzelf" gaat omdat je meer regelmaat hebt en beter eet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38327529
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:52 schreef teigan het volgende:
Riann, spannend zeg, dus jij zweeft nu over de grond?
een beetje wel
  maandag 29 mei 2006 @ 11:20:58 #240
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_38327654
Ik eet helemaal zuivelloos.
Dus geen melk/yoghurt/kaas/producten waar melkpoeder inzit etc. In echt veel spullen zit die zooi! Prettige bijeenkomst: chocolade is ook verboden Een hoop koekjes kunnen ook niet.
Ik merk dat ik een stuk minder verkouden ben, voorheen liep ik het hele jaar te snotteren. Ook ben ik mnider moe (want een beker warme melk voor slapen, dat is natuurlijk niet 'de witte motor')
Iedereen moet voor zich natuurlijk weten of hij melk drinkt of niet, maar zoals hier al gemeld is het niet nodig voor je portie calcium.
Op naar de 73!!!!
pi_38328874
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:02 schreef freecell het volgende:

[..]

Net drie kwartier geslaagd in het "SOG geen kans geven"
Ben best een eind verder gekomen.
Wát een baggeronderzoek ga ik inleveren zeg
Nou ja, het moet maar
Weet niet hoelang ik het hier nog uithoud vandaag, zit me toch echt ellendig te voelen.... bleh.
Maar de mentholdropjes zijn zinnig en ik heb veel zakdoekjes bij me
Nou dat is dus precies ook mijn idee, dat hele onderzoek slaat helemaal nergens op en is voor niemand van enig nut, dus waarom moet ik het dan toch doen!

Maar ja nog een paar maandjes en dan ben ik ook klaar...
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 12:31:13 #242
128220 Peter6000
pi_38329932
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.
Weet iemand hoelang je ze dan moet bakken, en hoe je weet of het klaar is?

Eet dit wel 2 dagen achter elkaar, misschien zelfs wel 3.

edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje , maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
En is (broodbeleg) kipfilet eigenlijk hetzelfde als kiprollade?
pi_38331092
bah, ik hoor net dat mijn moeder in het ziekenhuis ligt, daar schrik ik toch wel even van, hoewel het hopelijk niets ernstigs is..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:20:14 #244
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38331162
Oh jee teigan, je weet niet waarom begrijp ik? Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38331213
nou, ze ging vanmorgen naar de huisarts en ze had sinds gisteravond pijn op de borst, en toen is ze dus doorgestuurt naar het ziekenhuis, en de cardioloog wilde haar een nachtje houden voor onderzoek..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 29 mei 2006 @ 13:22:46 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_38331227
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:31 schreef Peter6000 het volgende:
Zo, ik heb mager rundergehakt gekocht, met gehaktkruiden, en aardappelspuree uit een zakje, een 2 kleine blikjes doperwten
Op de verpakking van het vlees staat dat je de ballen zo`n 25 minuten moet bakken, maar ik maak er geen gehaktballen van, maar gehaktsnippers.

edit: o, bij het voedingscentrum staat gehakt in het "niet aanbevolen" rijtje , maar ze hadden geen versnipperbaar ander rundvlees, en gewoon vlees braden zie ik niet zo zitten ivm mislukkingsgevaar
Gehaktsnippers? Ik neem aan dat je het gewoon in de pan gooit en dan met je spatel in stukjes prakt zodat je kleine stukjes krijgt?
Meestal is dat zo'n 5 a 10 minuten dan. Je merkt vanzelf dat het gehakt bruinig wordt en dan merk je dat het iets gaat aanbakken. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de grootte van de stukjes en of het bevroren is op het moment of je het de pan in doet of niet.

Peter, het klinkt misschien heel bot, maar waarom maak je telkens iets wat je een paar dagen achter elkaar eet? Heb je geen vriezer of koelkast waar je wat kan in stoppen zodat je afwisselend kan eten? Je kan nog zo je best doen om af te vallen, maar (sorry) je hebt gewoon een ongezond patroon denk ik

Kipfilet is wat anders dan kiprollade. Rollade zijn verschillende stukken vlees aan elkaar gebonden met touwtjes. Een kipfilet is veel fijner vlees. Ook veel magerder over het algemeen, aangezien in een rollade soms ook vet verwerkt wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:22:47 #247
13151 crew  Rewimo
pi_38331228
quote:

Rundergehakt kun je prima rul bakken: gehakt in een droge pan gooien, peper en zout en zo erbij, op matig vuur bakken, veel omwoelen. Na een minuut of 10, als je geen roze meer ziet maar alleen bruine stukjes, is het klaar.

En kipfilet en kiprollade zijn niet hetzelfde maar je kunt ze wel allebei op brood eten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 mei 2006 @ 13:24:35 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_38331272
quote:
Overigens, het gehakt van de supermarkt is dus alles behalve mager, ook al heet het mager. Daar is vorige week een onderzoek over gepubliceerd. Gehakt is natuurlijk rundvlees wat nie top een andere manier verkocht kan worden en daarom vermalen wordt, dus je weet niet precies welk vlees er allemaal inzit. Het is eigenlijk afvalvlees (wat nog wel gewoon goed te eten is, maar er bijvoorbeeld niet mooi genoeg uitziet).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 13:29:04 #249
13151 crew  Rewimo
pi_38331426
Je zou overigens ook prima een runderhamburger kunnen nemen, Peter. Kan weinig mee misgaan en is in 10 minuutjes klaar.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:35:31 #250
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38331623
Als ik gehakt rul (wat jij versnipperd noemt, peter) bak, giet ik vaak het vocht en vet wat er uit komt voorzichtig weg. Dan is het wel behoorlijk mager. Je ziet vanzelf wanneer het gaar is, het vlees verkleurt van rood naar bruin en als alles bruin is, is je gehakt gaar.
Ik denk trouwens dat het Voedingscentrum uit gaat van "half-om" gehakt, als dat bij "niet aanbevolen" staat. Half-om is half rund, half varkens gehakt en een stuk vetter dan mager rundergehakt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')