abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 mei 2006 @ 15:23:57 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_38085861
Vervolg van: Fok! Dieetclub deeltje 96

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in, deel 32 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:03 schreef Maeghan het volgende:
Pointer Sisters!
Ik zie dan altijd Hugh Grant meedansen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38085894
Ok, dan maar ff hier, wat ik als reactie op Viking84 neer wilde zetten...

je brengt je lichaam ermee in de spaarstand viking84, als je sport zul je toch meer moeten eten hoor...

sowieso(ja, ik zeg het weer) is 900 kcal veels te weinig, probeer die 1200 te halen, ook als je het sporten er nog van af trekt
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 22 mei 2006 @ 15:26:30 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_38085963
Eens, Viking, dat is echt te weinig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 mei 2006 @ 15:29:47 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38086048
En dit is geen TVP hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:30:25 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086070
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:23 schreef Pandorah het volgende:
Het gaat hier een beetje vaag met dat lijnen... onlangs met de pil gestopt omdat ik vermoedde daar die hoofdpijnen van te krijgen... iedereen valt af na het stoppen met de pil, maar nee hoor, ik weer niet... ik kom twee kilo aan en mijn buik is opeens wat dikker, dat heb ik dan weer:{ maar die hoofdpijn is niet meer teruggekomen dus kom maar op weer met de chocola

Beetje laat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag ymme!

Riann: veel plezier in Italië!

Viking84: Als je een beetje inspirerende muziek bij het sporten hebt dan wordt het gelijk stukken leuker. Ik heb gemerkt dat je op Rammstein ook aardig steppen (en hardlopen)
Rammstein Ik heb net op Weisses Fleisch gestept, maar dat ging toch wel wat langzaam. Verder heb ik alleen Wollt ihr das Bett in Flammen sehen? van Rammstein erop gezet.
Muziek van Sash! (zo'n dance artiest uit de jaren '90) stept ook fijn, net als Flamman and Abraxas, van the Party Animals. Maar het allerlekkerst vind ik toch wel Firestarter van the Prodigy

The Pointer Sisters moet ik ook maar eens proberen, al lijkt het me dat dat liedje 'I'm so excited' me te traag is. Dat is toch dat liedje dat ze altijd zongen aan het einde van dat nieuwe-presentator-zoek-programma van de TROS?

@ Teigan, ja dat vind ik dus ontzettend moeilijk! Ik ken eigenlijk niks qua calorierijk 'normaal' eten, dus als ik denk aan calorieën erbij, denk ik aan: chocola, koekjes etc.
Volgens mij zit ik nog steeds in de spaarstand, want ik merk ook nog niet echt dat ik iets kwijt ben. (behalve dan vorige week dat ik wist te melden dat m'n broek iets losser zat, maar misschien was dat ook wel gezichtsbedrog).
Ik eet echt niet weinig op een dag. Probeer 2 keer 3 boterhammen te eten, twee plakken ontbijtkoek tussendoor, kwark met tussendoor voorafgaand aan het ontbijt (echte ontbijt om een uur of 10), verder nog een appel en een banaan en avondeten dus.

Waar ik wel extra kcal uit zou kunnen halen, is door 's avonds calorierijker te eten, maar dat moet ik dan toch halen uit sausjes (chicken tonight e.d.) en daar zit ook weer vet in (hoewel ik daar op een dag ook al weinig van binnen krijg). Bah, baal er wel van, hoor. Ik zou de hele dag fruit erbij moeten eten om op een gezonde manier aan m'n kcal te komen, maar dat komt me ook snel de neus uit

-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten , maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:30:52 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086091
Rewimo, jullie moeten nodig Christans site updaten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38086096
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:26 schreef Troel het volgende:
Eens, Viking, dat is echt te weinig!
Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.

Verder heb ik zelf dat probleem niet want mijn streven is 1600 tot 1800 kcal en daar ga ik vaak wel overheen, dus dan kan ik er gerust 300 afsteppen of er twee keer zoveel afwerken met BodyStep.
Sanity is (not) statistical
  maandag 22 mei 2006 @ 15:34:05 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086195
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.

Verder heb ik zelf dat probleem niet want mijn streven is 1600 tot 1800 kcal en daar ga ik vaak wel overheen, dus dan kan ik er gerust 300 afsteppen of er twee keer zoveel afwerken met BodyStep.
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 mei 2006 @ 15:34:18 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38086201
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
Rewimo, jullie moeten nodig Christans site updaten
Moet je bij qltel zijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38086238
het lijkt mij trouwens vreemd dat jij met 6 boterhammen nog onder die 900 kcal zit...
Smeer anders iig boter op je brood, en neem ander beleg, kaas, vleeswaren, vruchtenhagel, jam en dergelijke...
En qua avondeten, een sausje over de groente is een begin, neem een toetje, en neem anders een andere koek ipv ontbijtkoek...

Experimenteer anders gewoon eens met de eetmeter, kijk eens wat je nou mag hebben op een dag, en haal daar je info uit...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_38086239
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:

The Pointer Sisters moet ik ook maar eens proberen, al lijkt het me dat dat liedje 'I'm so excited' me te traag is.
Die gebruik ik juist. Die is sneller dan Jump hoor.
quote:
-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten , maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Probeer eens vegetarische vleeswaren anders. Zit toch meer in dan in tomaat denk ik. Banaan op brood kan ook. Kaas, en dan niet die plastickaas zonder, vet, zout of kcal of zo =P
  maandag 22 mei 2006 @ 15:35:49 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086254
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Mwah, ik kan me die reactie goed voorstellen.

Waarom vraag je niet aan de dietiste wat je moet doen dan? Lijkt me toch dat die ook ziet dat je gewoon te weinig binnenkrijgt?
Mijn vriend eet om die reden dus regelmatig repen (evergreen, timeout, etc etc), wellicht ook iets wat jij kan proberen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38086319
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:

Ik eet echt niet weinig op een dag. Probeer 2 keer 3 boterhammen te eten, twee plakken ontbijtkoek tussendoor, kwark met tussendoor voorafgaand aan het ontbijt (echte ontbijt om een uur of 10), verder nog een appel en een banaan en avondeten dus.

Waar ik wel extra kcal uit zou kunnen halen, is door 's avonds calorierijker te eten, maar dat moet ik dan toch halen uit sausjes (chicken tonight e.d.) en daar zit ook weer vet in (hoewel ik daar op een dag ook al weinig van binnen krijg). Bah, baal er wel van, hoor. Ik zou de hele dag fruit erbij moeten eten om op een gezonde manier aan m'n kcal te komen, maar dat komt me ook snel de neus uit

Maar wat eet je dan bijvoorbeeld als avondeten???

Want overdag eet ik wel redelijk het zelfde..
ontbijt: (vanille)yoghurt met muesli
tussendoor stuk fruit of groente
lunch: 3 boterhammen met mager beleg, bekertje karnemelk en soms yoghurt of bouillon
tussendoor: stuk komkommer en fruit
en dan mn avondeten wat meestal roerbakgroenten + beetje vlees + rijst of aardappel en een toetje is.

Maar als ik dit optel kom ik bijna aan het dubbele aantal calorien volgens mij...

*gaat even kalorieen tellen momentje..
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_38086342
quote:

[..]

Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.
quote:
Lekker laten zwaaien dan, want ik eet ook gewoon hagelslag en daar krijg je echt niets van, zolang je het met mate doet, verder afwisselend eet en ik val ook gewoon af (en als dat niet zo is, ligt dat aan de koekjes en bonbons en niet aan de hagelslag die ik al m'n leven lang op brood eet).
pi_38086395
Viking84 je bent echt een 'alles of niets' dieter: als je aan het dieeten bent, dan durf je niets te nemen wat ook maar enigzins calorieen bevat (waarom?). Je hoeft het niet perfect te doen! Als je merkt dat je veel te weinig binnekrijgt, dan neem je toch gewoon lekker wat saus bij je avondeten, of een lekker toetje ofzo? Of 's avonds wat toastjes met wat lekkers.

Als je je verbranding wilt verhogen dan zul je juist genoeg moeten eten en lekker sporten.

djees wat gaat iedereen hard met antwoorden
  maandag 22 mei 2006 @ 15:41:07 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086481
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:38 schreef octopussy het volgende:
Viking84 je bent echt een 'alles of niets' dieter: als je aan het dieeten bent, dan durf je niets te nemen wat ook maar enigzins calorieen bevat (waarom?).
Het lijkt inderdaad een beetje op een obsessie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 mei 2006 @ 15:41:25 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086496
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Moet je bij qltel zijn
QLTEL, je moet nodig Christans site updaten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 mei 2006 @ 15:41:55 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086512
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:37 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.
ja ik weet het. Sorry . Ik baal er gewoon van dat ik m'n hele eetpatroon heb omgegooid en dat ik nu té gezond eet, terwijl ik altijd te horen heb gekregen dat 'ieder pondje door het mondje gaat'. Dus, dacht ik eindelijk op de goede weg te zijn, moet ik alweer aanpassingen maken. Zucht. Je moet er wat voor over hebben.
Ik heb de tips in het vorige topic ter harte genomen, hoor Ik eet gewoon kaas op brood en op m'n spaghetti (ook al zegt AnnekeM dat dat niet mag ) en ik heb ook een pot pindakaas gekocht, maar dat vind ik dus niets.
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen? Mijn hersens zijn nu ingesteld op: zo min mogelijk kcal per product, dus als er teveel kcal zitten in een product, laat ik dat product liggen.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 15:43:16 #19
43556 miss_dynastie
pi_38086552
quote:
IS dat zo, of DENK jij dat?
Als het werkelijk zo is, dan zou ik lekker een andere diëtiste zoeken, want dat slaat natuurlijk nergens op
  maandag 22 mei 2006 @ 15:44:41 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086612
Je moet gewoon een gezonde voeding hebben, zonder constant op de calorien te letten. Kip heeft ook andere eigenschappen, die wellicht beter voor je zijn dan het negatieve van de veel calorien.

En waarom mag je geen kaas op de spaghetti? Ik doe dat altijd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 15:45:45 #21
43556 miss_dynastie
pi_38086643
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen?
Nee, gewoon eten. Da's geen zondigen. Overigens zitten er in Chicken Tonight Hawaii helemaal niet zo veel KCal.
pi_38086652
in chicken tonight zit niet zoveel..
De Hawai versie bevat 54 kcal per 100 gram, en dat is volgens mij niet heel veel hoor.. vooral omdat je er meestal kip doorheen mikt..
pi_38086671
Volgens mij kun je nog beter wat meer eten en dan wat meer sporten, dan weinig eten en minder sporten omdat je anders helemaal geen energie overhoudt.

Ik snap ook echt niet hoe je zo laag kan blijven. Alleen m'n ontbijt is normaalgesproken al 400 tot 600 kcal en m'n avondeten ook. Dan nog fruit erbij, tussendoortjes als ontbijtkoek, granenwafels, sesamsnaps, mueslirepen, etc. Eventueel eet ik nog twee boterhammen extra 's middags als ik nog moet werken 's avonds, en dan mag ik blij zijn als ik onder de 1800 blijf.

Wat octopussy zegt is wel waar, het is echt alles of niets bij jou. Je wilt geen toastjes 's avonds nemen want dan eet je het hele pak op zeg je. Misschien moet je daar eens beginnen, koop gewoon een pak toastjes en leg ze weer weg. Ga dat eens oefenen. Je kan niet je hele leven zo blijven eten als je nu doet en je zou het jezelf enorm veel gemakkelijker maken als je leert om 'ongezonde' dingen met mate te eten.

Dingen om snel kcal aan te vullen (en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je 's avonds denkt, ik kom er nog 300 te kort dus ik eet even drie mueslirepen, maar dat je bijv. 's middags als je 'trek' hebt ipv alleen een appel eens iets anders kunt nemen dat iets meer voedingswaarde heeft en ook weer eens andere voedingsstoffen dan je normaal binnenkrijgt):
- mueslirepen, standaard 100 kcal per stuk
- noten
- sesamsnaps
- zonnatura carobean repen 208 kcal per stuk

Neem verder eens geen hele magere yoghurt of kwark, maar verwen jezelf eens met een wat luxere kwark. Je krijgt zo weinig kcal en ook (te) weinig vet binnen, dat dat in jouw geval echt geen kwaad zou kunnen. Je hoeft niet de vetste te nemen, maar neem eens een halfvolle variant of koop een soyaversie.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:47:00 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086687
Viking, mocht kip enzo echt zo slecht zijn, waarom staat het dan regelmatig bij de recepten van het voedingscentrum? WEllicht moet je kijken of je een tijdje die recepten kan volgen, dan weet je zeker dat je gevarieerd eet enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38086705
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja ik weet het. Sorry . Ik baal er gewoon van dat ik m'n hele eetpatroon heb omgegooid en dat ik nu té gezond eet, terwijl ik altijd te horen heb gekregen dat 'ieder pondje door het mondje gaat'. Dus, dacht ik eindelijk op de goede weg te zijn, moet ik alweer aanpassingen maken. Zucht. Je moet er wat voor over hebben.
Ik heb de tips in het vorige topic ter harte genomen, hoor Ik eet gewoon kaas op brood en op m'n spaghetti (ook al zegt AnnekeM dat dat niet mag ) en ik heb ook een pot pindakaas gekocht, maar dat vind ik dus niets.
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen? Mijn hersens zijn nu ingesteld op: zo min mogelijk kcal per product, dus als er teveel kcal zitten in een product, laat ik dat product liggen.
kijk daar gaat het denk ik verkeerd: bezondigen impliceert dat je iets doet wat niet mag. Tuurlijk mag je best genieten van lekkere dingen, dat is echt GEEN zonde! En ook niet ongezond. Je moet het idee loslaten dat je een straf een het uitzitten bent. Je bent niet ongezond, je moet alleen een voedingspatroon vinden wat bij je past en wat je je hele leven kan volhouden. En daar hoort een toetje op zijn tijd bij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')