Nee hoor. Ik wacht nog steeds op Depeche Modequote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:28 schreef crossover het volgende:
Ben ik de enige die hoopt dat er nog wat groots bekend wordt gemaakt
Maar dat zal ook zeker gebeuren. Er is pas ongeveer een derde bekend van wat er gaat komen, dus er zullen ongetwijfeld nog wel wat grote namen bijkomenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:28 schreef crossover het volgende:
Tenacious D zou geweldig zijnquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:12 schreef koen_pijl het volgende:
Ik wil Tenacious D en Audioslave maar die komt neit
Ik kijk eigenlijk helemaal niet uit naar de grote namen. Op Lowlands doe ik vooral de kleinere acts.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:28 schreef crossover het volgende:
Ik ookquote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:21 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik heb er weer zin in! Maar eerst nog Roskilde!![]()
EDIT: Woeps, ik ben domquote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:37 schreef nr.126 het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk helemaal niet uit naar de grote namen. Op Lowlands doe ik vooral de kleinere acts.
Kom eigenlijk nog zelden in de Alpha.
Maar ik denk zomaar dat ze zullen wachten tot na die 'vroege vogels' actie. Elke 10.000 man na die datum levert ze toch weer een [ton extra op.
Lowlands-Meet!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:59 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb mijn 1e festival volgende week al. In Lissabon. Maar dan niet op een camping maar in een hotel.
Komt er trouwens weer een donderdagavond meet? Ook al mislukt dat hele meet plan al genadeloos jarenlang>
Hetspijtmevergeefmeikkanhetechtnietandersuitenikwildithoofdstuknueenssluiten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Lowlands-Meet!
Wel de OP lezen volgende keer ja![]()
![]()
nog veel te veelquote:Op zaterdag 20 mei 2006 02:26 schreef DeVinger het volgende:
Nog aardig wat nachtjes slapen
Zie voorgaande topicsquote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:20 schreef MOD het volgende:
Iemand een idee of Turbonegro een kans maakt dit jaar?
Depeche Mode en Nirvanaquote:
quote:
Je vergeet Johnny Cash als afsluiter in de Grolsch tentquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:52 schreef BloodyLotte het volgende:
The Beatles en Janis Joplin in de Alpha.
Samen of apart?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ook op Lowlands te bewonderen:
Zero 7 en Sia
Dat heb ik nog niet kunnen achterhalen. Maar samen lijkt me sowieso erg waarschijnlijk. En misschien Sia ook nog in d'r eentje? Ik weet 't nietquote:
En ik heb een heel erg vaag gerucht gehoord over Bob Marleyquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:03 schreef icebliss het volgende:
[..]
Je vergeet Johnny Cash als afsluiter in de Grolsch tent![]()
Bron?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ook op Lowlands te bewonderen:
Zero 7 en Sia
Zelfde bron die er voor zorgde dat Fok als enige Fun Lovin' Criminals al had voor de officiele bekendmakingquote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:29 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Bron?
Zero 7 ben ik wel benieuwd naar al valt de nieuwe cd behoorlijk tegen.
Kee danquote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zelfde bron die er voor zorgde dat Fok als enige Fun Lovin' Criminals al had voor de officiele bekendmaking![]()
Overigens: http://www.myspace.com/siamusicquote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zelfde bron die er voor zorgde dat Fok als enige Fun Lovin' Criminals al had voor de officiele bekendmaking![]()
Die wil ik ook, gister album gehaald, wat een plaat manquote:Op zondag 21 mei 2006 15:59 schreef BloodyLotte het volgende:
Als Zero 7 echt komt ga ik nu alvast een feestje bouwen.
Ik wil trouwens Imogen Heap op Lowlands. En Seelenluft. En Gnarls Barkley.
Van mij mag er eigenlijk ook weer wat meer gebeukt gaan worden qua techno dit jaar!quote:Op zondag 21 mei 2006 03:18 schreef rubbereend het volgende:
na vanavond weet ik het weer zeker, Don Diablo moet op Lowlands komen
Doe er snel wat aanquote:Op zondag 21 mei 2006 19:22 schreef maniack28 het volgende:
Ik wil een Guano Apes reunie... en ja mn site loopt achter
quote:
ik ookquote:Op zondag 21 mei 2006 19:22 schreef maniack28 het volgende:
Ik wil een Guano Apes reunie...
Voor!quote:Op zondag 21 mei 2006 02:13 schreef hydraulix het volgende:
Be Your Own Pet mag van mij ook wel als 'hype van 2006'
Dat zit er [voorlopig nog] niet in vrees ik...quote:Op zondag 21 mei 2006 19:22 schreef maniack28 het volgende:
Ik wil een Guano Apes reunie... en ja mn site loopt achter
oktober 2003 was het (toen) laatst geplande concert en daarna zal er een break zijn van een jaar voor o.a. solo album en vakantie. Kwamen in 2004 nog aantal concertjes (geld nodig??) en toen feb 2005 nog een laatste tour van 7 concerten in Duitsland.quote:Sandras Solo! As you know, Sandra is currently hard at work on her solo album. Good things take time, so patience is the word! In the meantime, you can kill the waiting time for Sandras debut with a very special highlight:
At www.glaubeliebetod.de, you have the opportunity to kick Deaths ass! How often do you get the chance to play Blackjack against Death itself and to win your own Slot Machine in the process!!! So give him Hell!! The game against Death is now open!
Ik vond Bad Religion niet echt boeiend vorig jaar op LL.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:00 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou wel op LL willen zien:
Pennywise
Bad Religion
Avenged Sevenfold
Ignite
A.F.I.
NOFX
The Descendents
Rise Against
Stretch Arm Strong
Strung Out
1208
Sick Of It All
Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar. Ze zijn nu ook al ongeveer aan het opkomen en hun laatste album heeft overal lovende recensies gekregen.quote:
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En ik heb een heel erg vaag gerucht gehoord over Bob Marley![]()
![]()
eigenlijk verkapte tvp![]()
![]()
Pssst.....doe eens teruglezenquote:Op maandag 22 mei 2006 16:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
![]()
die grapjes word elke keer gemaakt.
dan komt er zo meteen een gek die zegt dat Nirvana komt.
shit die grap wou ik net makenquote:Op maandag 22 mei 2006 16:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
![]()
die grapjes word elke keer gemaakt.
dan komt er zo meteen een gek die zegt dat Nirvana komt.
Telepathiequote:
quote:Op maandag 22 mei 2006 16:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Less than Jake kan trouwens weg uit de OP. Die zijn al voorzien op alle drie de Lowlands data
Dat ging toen dan wel ten koste van The Rakesquote:Op maandag 22 mei 2006 23:56 schreef Tasha het volgende:
Ik denk dat The Sheer ook nog wel gaat komen. Niet lachen, vorig jaar met Racoon zat ik ook goed
Radiohead kan niet, speelt hele weekend elders (V festival, UK)quote:Op maandag 22 mei 2006 17:04 schreef Route het volgende:
Ik wil Coco Rosie, Radiohead en Bob Dylan op Lowlands zien!!!! Op Coco Rosie en Radiohead is kans (radiohead speelt ook op pukkelpop=zelfde datum) ...maar ben bang dat we Bobby niet kunnen verwachten..
![]()
Je hebt mazzel, de 20ste is weer weggehaalt uit 't tourschema. Dus misschien toch nog een klein kansje.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
weer een leuke ska/punkband weg... ik heb die muziekjes eens even geluisterd van wat er zoal komt.. maar wat een britpopzooi zeg... stuk voor stuk dezelfde saaie kutmuziek
blegh...
Ik eis dat ze beter hun best gaan doen om hardere muziek te boeken, maar het zal wel niet want Eric van Eerdenburg houdt zelf ook van britpop
Ze zullen wel moeten... een festival zonder punk is een festival zonder mij (en een hoop andere mensenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je hebt mazzel, de 20ste is weer weggehaalt uit 't tourschema. Dus misschien toch nog een klein kansje.![]()
Gelukkigquote:Op dinsdag 23 mei 2006 07:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Radiohead kan niet, speelt hele weekend elders (V festival, UK)
Vrijdag is er geen V-Festival....quote:Op dinsdag 23 mei 2006 07:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Radiohead kan niet, speelt hele weekend elders (V festival, UK)
Maniack... zie de laatste zin:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:25 schreef maniack28 het volgende:
We zitten trouwens op 58 bevestigde (officeus en officieel) acts en vorig jaar was he totaal 126, we zitten dus op de helft.
Enuuuh... Peaceman, Yeah Yeah Yeahs, Urban Dance Squa, Pete Philly, Belle & Sebastian en Snow Patrol zijn al bevestigd
(vind het Pukkelpop overigens ook een beetje...)
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:19 schreef peaceman het volgende:
Nieuwe namen voor Pukkelpop en dus kanshebbers voor lowlands:
bladiebla ......
Ik heb even mijn persoonlijke voorkeuren even vet gemaakt, maar heb geen rekening gehouden met wat er wel/niet al bevestigd is voor lowlands.
Stond die er net ook al ?quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Stond die er net ook al ?
Anyway... voorlopig boeit het mij nog niet... pas 2-3 dingen die ik wil zien
Die gast van MySpace is dieptriest bezigquote:Kein Keane
Nog meer bandjes die niet komen: de Engelse pianopoppers Keane. Hoe hard Claudia de Breij het ook roept in haar radioprogramma, ze komen dus gewoon niet....
Als die niet komen, koop jij dan mn kaartje over?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ach er komen nog genoeg bands bij toch? Nog even geduld....
Waarom zou ze? Wij hebben uiteraard zelf al kaartjes!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:38 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als die niet komen, koop jij dan mn kaartje over?![]()
Dat wat Peaceman zegt, ze liggen al in huis.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:38 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als die niet komen, koop jij dan mn kaartje over?![]()
Misschien is je muzieksmaak gewoon te beperkt voor lowlands en moet je gewoon naar Waldrockquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:51 schreef maniack28 het volgende:
Wat heb ik nu aan jullieMisschien dat ik dit jaar maar geen vroege vogel koop... ik ga geen 110 euro neerleggen voor 3 bands
en dan kan je zeggen dat er nog meer bijkomt, maar ik geloof er geen sikkepit van. Eric van Eerdenburg kennende wordt Lowlands dit jaar Britlands
Ow dan is er toch geen probleem.... je hebt ze nog niet, dus hoef je ze ook niet zien kwijt te raken. Je hebt nog bijna 2 weken voor de vroege vogel toch? Dus nog 2 weken de tijd om bandjes af te wachten.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:51 schreef maniack28 het volgende:
Wat heb ik nu aan jullieMisschien dat ik dit jaar maar geen vroege vogel koop... ik ga geen 110 euro neerleggen voor 3 bands
en dan kan je zeggen dat er nog meer bijkomt, maar ik geloof er geen sikkepit van. Eric van Eerdenburg kennende wordt Lowlands dit jaar Britlands
Heb ik het hier over metal danquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Misschien is je muzieksmaak gewoon te beperkt voor lowlands en moet je gewoon naar Waldrock![]()
Dat was een stunt van die MySpace gastquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:57 schreef crossover het volgende:
Is die vroege vogel actie niet al afgelopen? Dacht dat dat gewijzigd was.
Op zich heb je natuurlijk wel een punt, want de genres de je noemt zijn zeker niet minder dan het gernre pop als je neutraal kijkt. Aan de ander kant is het toch wel enigszins begrijpelijk dat Lowlands gewoon beantwoord aan de 'algemene' vraag. Men wil toch uitverkopen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:56 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Heb ik het hier over metal dan
Mijn muzieksmaak is best gevarieerd: ska, punk, metal, gothic, sommige emo... mjah... als ze alleen maar poppybandjes boeken
Vergelijk 2003 voor de gein eens met 2006 als alles bekend is... zie je de trend? Misschien moet ik eens een excelfile gaan maken met de pop/britpop bands en de punkbands.. ik denk dat het verband omgekeerd evenredig en exponentieel is. Een explosieve stijging van pop/britpopbands en een explosieve daling van punk/hardere muziek. Dat heet een "trend"/"hype"/"achter iemand aanlopen"/"commercie"![]()
Er zijn zoveel vette onbekende bands die ze nog kunnen boeken, maar ik zie het niet gebeuren.. ik bedoel.. als ze nu Moonspell (ontzettend goeie supergave nieuwe cd) en Turbonegro (de ultieme feestband) laten lopen, dan gaan ze dus gewoon voor de "hype" en niet voor de gevarieerde/onbekende/nieuwe line-up die ze altijd hadden.
Jij hebt al genoeg om naar te kijken dacht ik zoquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Op zich heb je natuurlijk wel een punt, want de genres de je noemt zijn zeker niet minder dan het gernre pop als je neutraal kijkt. Aan de ander kant is het toch wel enigszins begrijpelijk dat Lowlands gewoon beantwoord aan de 'algemene' vraag. Men wil toch uitverkopen!
Aan de andere kant is men deels afhankelijk van het aanbod en deels van het budget. Het is koffiedik kijken welke van de 2 overheerst.
Maar goed, als nu ongeveer de helft bekend is, dan is er nog ruimte zat voor bands uit de genres die jij graag ziet. Ik heb er in elk geval geen problemen mee (je moet toch ook eten).
Vorig jaar was het ook wel wat overdreven hoor... Ik heb gewoon dingen moeten missen omdat er teveel leuks wasquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Jij hebt al genoeg om naar te kijken dacht ik zo![]()
Kijk.. als ze Less Than Jake, Millencolin, Sick of it All, Moonspell, Turbonegro, In Extremo, Leftover Crack, Rancid en NOFX ofzo bevestigen, dan is er geen probleem, dan is men aardig aan het uitbalanceren, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren.
Ennuh.. aanbod zat hoor. Ze kunnen zat bands boeken (als ze dat willen), maar als ik de lijst zie en o.a. de lijst met namen van Eric van Eerderburg, dan zie ik het gewoon niet gebeuren (idem vorig jaar). De tijd zal het uitwijzen he...
Ik ook, maar dat was niet omdat er teveel leuks was, dat was omdat het leuke overlaptequote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook wel wat overdreven hoor... Ik heb gewoon dingen moeten missen omdat er teveel leuks was![]()
tja... da's lullig idd... maar heb je je verder wel vermaakt?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:13 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat was niet omdat er teveel leuks was, dat was omdat het leuke overlapte
natuurlijk wel... maar het was bij lange na geen 2003...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:14 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja... da's lullig idd... maar heb je je verder wel vermaakt?
Nick Cave... overgewaardeerdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:21 schreef peaceman het volgende:
Niet naar Nick Cave en/of The Pixies geweest?
Hoe kan je nou zeggen dat Nick Cave overgewaardeerd is als je dat niet gezien hebt?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nick Cave... overgewaardeerdblegh... Pixies trekt me ook niet...
Overgewaardeerd in de zin van: "ik vind de muziek niet leuk"quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hoe kan je nou zeggen dat Nick Cave overgewaardeerd is als je dat niet gezien hebt?
Ik kende er eerlijk gezegd vrij weinig van, maar wat eenoptreden!
Dat The Pixies je niet trekken verbaast me zeer eigenlijk.
Kaisers Orchestra = leuke herrie (was gypsy muziek ofzo toch? of folk? whateverquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:28 schreef peaceman het volgende:
Welke genres zet jij Kaiser Orchestra, Staind, Sum41 en The Mars Volta dan in vredesnaam onder?
Maar je hebt het optreden dus niet gezien? Het was namelijk veeeeeeel krachtiger en bombastischer dan ik gedacht had.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:27 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Overgewaardeerd in de zin van: "ik vind de muziek niet leuk"Het is te "poppy", klinkt allemaal zo soft.. net als Snow Patrol...
Ik ookquote:Ik heb geluisterd hoor.... doe ik altijd. Ik zie gewoon graag dingen die ik echt leuk vind, daarom heb ik voor Lowlands +/- 80% van de bands al min of meer beluisterd.
quote:(maar misschien ben ik gewoon een zeikerd)
Ach ja... dan heb ik een goed optreden gemist.. het stond vast nog dubbel ingeprogrammeerdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Maar je hebt het optreden dus niet gezien? Het was namelijk veeeeeeel krachtiger en bombastischer dan ik gedacht had.
[..]
Ik ook
[..]
![]()
![]()
Och een hoop kende ik al hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ennuh.. als jij alles moet luisteren van dit jaar, ben je zeker nog wel even bezig met al die supergoeie britpop bands![]()
anyway.. ik zal eens luisteren, ben offquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:36 schreef peaceman het volgende:
Op grond van jouw criteria zou ik jou aanbevelen uit de OP:
BEVESTIGDE HERRIE
Bloc Party (misschien wel britpoppig, maar zeker het zien waard, die heren worden groots als ze zo door gaan!) => Heb ik allang geluisterd (vorig jaar al), is wel aardig
CKY (schijnt wel jouw genre te zijn) => valt tegen
Corvus Corax & Cantus Buranus (zei je net zelf dat die de moeite zijn) correct
Danko Jones => al bevestigd?
Dead 60's, the (het proberen waar wellicht?)
HIM al 3x gezien, ben ze een beetje zat
Less Than Jake (eigenlijk geen idee wat die maken) maken skapunk, zou als ik jou was gaan kijken = een groot feestje
Luie Hond (idem) idem
Michael Franti & Spearhead (geen ska, maar wel reaggae en die zijn toch familie) zal eens luisteren
Ministry kan ermee door
Opeth tuurlijk ga ik die kijken
Orson (geen idee wat ze maken)
Pendulum (idem)
Phantom Four, the (idem)
Psapp (idem)
Scissor Sisters (gewoon geinig) heb ik al gezien
Urban Dance Squad Dance![]()
Ik heb nog niet geluisterdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:42 schreef peaceman het volgende:
Urban Dance Squad vind je niks?
Zeker doen. Goede band hoor en RATM heeft de stijl van UDS gejat... Vond je dat mooi, dan dit ook.quote:
Neerlands trots. Eén van de beste Nederlandse bands ooit. Moet je dus gezien hebben.quote:
Ken ik allangquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:52 schreef Tourniquet het volgende:
maniack28: Desden Dolls komen waarschijnlijk ook wel
En ik denk dat Gogol Bordello ook wel een aanrader voor jou is. Erg leuke gypsy/punk. Een soort Flogging Molly maar dan met een zigeuner/polka jasje.
Vanwaar dan de naam Urban Dance Squadquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zeker doen. Goede band hoor en RATM heeft de stijl van UDS gejat... Vond je dat mooi, dan dit ook.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Vanwaar dan de naam Urban Dance Squad
Don't judge a book by it's cover enzo.quote:Urban Dance Squad's mix of rock, rap, funk, ska, folk, hip-hop, and soul signaled the trend toward genre-bending that prevailed in '90s music
Wat is er mis met die naam dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Vanwaar dan de naam Urban Dance Squad
Ik zal eens luisteren..
ennuh... voor Less Than Jake verwijs ik je naar een gratis liveset, te downloaden via hun eigen purevolume site: www.purevolume.com/lessthanjake
Even een stukje naar beneden scrollen in de playlist en voila![]()
Had het al gelezenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:18 schreef Massive het volgende:
[..]
[..]
Don't judge a book by it's cover enzo.
Die naam suggereert iets anders dan de muziek die de band maakt (denk ik). De titel dekt de lading nietquote:
Jij gaat er ten onrechte van uit dat je alleen op Dance-muziek kunt dansen...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die naam suggereert iets anders dan de muziek die de band maakt (denk ik). De titel dekt de lading niet
Inderdaad. Alsof iemand daar de hele dag gaat zitten een serie volgen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:20 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Had het al gelezen
Weet je wat ze op Lowlands moeten doen.. seizoen 1 en 2 van Carnivale draaien
3 avonden, totaal = 24 uur, dus 3x 8 uur, van 12 uur tot 8 uur 's morgensDie serie is geniaal en Lowlandswaardig. Jammer dat het niet echt uitvoerbaar is
Alsof er mensen zijn die van 12 tot 8 een serie gaan kijken
Hoe bedoel je? Je kan toch op vrijwel alle muziek dansen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die naam suggereert iets anders dan de muziek die de band maakt (denk ik). De titel dekt de lading niet
Het suggereert dat het dance is en dat is het schijnbaar nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:24 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Je kan toch op vrijwel alle muziek dansen?
Ja, zo kan je het ook zien.. maar ik lees het als Dance Squad.. een team dat Dance maaktquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:23 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Jij gaat er ten onrechte van uit dat je alleen op Dance-muziek kunt dansen...![]()
Wat is dance nu weer voor stroming dan.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het suggereert dat het dance is en dat is het schijnbaar niet
Ik heb seizoen 1 vier keer gezien, seizoen 2 een keer... ga nu opnieuw alles kijken. Het blijf geniaal en ik snap niet hoe ze deze serie na seizoen 2 hebben kunnen afkappen. Er gaan geruchten dat er toch een miniserie/film komt om de losse eindjes aan elkaar te knopen... laten we het hopen, want dit is bij uitstek de beste, maar dan ook echt de beste serie ooit gemaakt. Hier kan niemand aan tippen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:23 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof iemand daar de hele dag gaat zitten een serie volgen.
Ben trouwens nèt bezig met Carnivale. Vind het nu al geniaal.
Ik zou eens even teruglezen dan wordt het je duidelijk dat maniack juist niet van gitaarbandjes houdtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:30 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Wat is dance nu weer voor stroming dan.![]()
Of zit jij nog in de periode dat je alleen naar gitaarbandjes wilt luisteren, omdat men je anders niet alternatief genoeg vindt?
Twin Peaks wel gezien?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik heb seizoen 1 vier keer gezien, seizoen 2 een keer... ga nu opnieuw alles kijken. Het blijf geniaal en ik snap niet hoe ze deze serie na seizoen 2 hebben kunnen afkappen. Er gaan geruchten dat er toch een miniserie/film komt om de losse eindjes aan elkaar te knopen... laten we het hopen, want dit is bij uitstek de beste, maar dan ook echt de beste serie ooit gemaakt. Hier kan niemand aan tippen.
Nee.. maar de meeste dance/trance/disco/hardstyle vind ik gewoon niks... ik sta voor alles open, maar een hoop is gewoon niksquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:30 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Wat is dance nu weer voor stroming dan.![]()
Of zit jij nog in de periode dat je alleen naar gitaarbandjes wilt luisteren, omdat men je anders niet alternatief genoeg vindt?
Ja, Carnivale is beter, veel beter.. de setting is beter, de muziek is beter (Jeff Bealquote:
Ja, maar zo zag ik het dus eerst nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zou eens even teruglezen dan wordt het je duidelijk dat maniack juist niet van gitaarbandjes houdt![]()
Wat dance betreft, dat is wel degelijk een stroming. Dance/trance/techno, ik kan het zelfs niet uit elkaar halenEn Urban Dance Squad valt daar niet bepaald onder, ik zou de dance in de titel gewoon zien als het Engelse woord voor dansen.
Dance is een n00b-benaming voor alles wat electronisch geproduceerd is en rond de 130bpm is. Dat zijn free-record-shop-termen net als bijvoorbeeld alle metal onder de noemer hardrock te scharen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zou eens even teruglezen dan wordt het je duidelijk dat maniack juist niet van gitaarbandjes houdt![]()
Wat dance betreft, dat is wel degelijk een stroming. Dance/trance/techno, ik kan het zelfs niet uit elkaar halenEn Urban Dance Squad valt daar niet bepaald onder, ik zou de dance in de titel gewoon zien als het Engelse woord voor dansen.
Je gooit hiermee teveel op één hoop. Ik dacht al dat je met dance die discotheek-achtige muziek bedoelde, maar dat is echt out-of-the-question bij Urban Dance Squad.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee.. maar de meeste dance/trance/disco/hardstyle vind ik gewoon niks... ik sta voor alles open, maar een hoop is gewoon niksIk vind ook niet alle gitaarbandjes leuk, bij lange na niet... Een band moet iets speciaals hebben, iets wat een andere band niet heeft... pas dan vind ik het leuk
Oh haha, dacht dat je je afvroeg of de stijl wel bestaatquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:36 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Dance is een n00b-benaming voor alles wat electronisch geproduceerd is en rond de 130bpm is. Dat zijn free-record-shop-termen net als bijvoorbeeld alle metal onder de noemer hardrock te scharen.
Urban Dance Squad valt het best te omschrijven als rap/crossover met veel korte, snelle gitaarriffs, zoals we ook bij Rage Against the Machine zien.
Ik ben er inmiddels allang achter hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:40 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Je gooit hiermee teveel op één hoop. Ik dacht al dat je met dance die discotheek-achtige muziek bedoelde, maar dat is echt out-of-the-question bij Urban Dance Squad.
Ze zijn een zeer interessante band juist met een trendsettend geluid destijds. Dat is vrij uniek, voor een Nederlandse band. Ze waren internationaal ook populair.
Je zou kunnen stellen dat Rage Against The Machine gebaseerd is op het geluid van Urban Dance Squad. Alleen dàt gegeven al, maakt het een zeer interessante band.
Nee die gast van MySpace heeft gewoon gelijk. Keane komt niet, spelen de vrijdag op Pukkelpop en in het weekend op V. Dus geen ruimte voor LL.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:38 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die gast van MySpace is dieptriest bezigKeane komt wel.. zeker nu ze ook op PP staan
Inderdaad!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:20 schreef rubbereend het volgende:
Dave Clarke heeft nog steeds plek in zn agenda voor Lowlands, snel boeken
Het verhaal gaat dat RATM is opgericht naar aanleiding van het bezoeken van een concert van UDS. Ik weet alleen niet in hoeverre dit echt waar is.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:40 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Je zou kunnen stellen dat Rage Against The Machine gebaseerd is op het geluid van Urban Dance Squad. Alleen dàt gegeven al, maakt het een zeer interessante band.
Nou dat is heel simpel: Binnen het genre house heb je dance zitten. Onder de noemer dance vallen o.a. trance, techno, hardstyle, hardcore etc. Dit zijn dus verschillende stromingen binnen de dance!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh haha, dacht dat je je afvroeg of de stijl wel bestaatIk gooi techno/dance/trance overigens ook op één hoop. Ik hoor absoluut verschil tussen de nummers maar weet nooit welk nummer in welke stroming thuishoort
Ik heb ook interviews gelezen waarin RATM vertelde dat ze zonder UDS niet bestaan zouden hebben!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het verhaal gaat dat RATM is opgericht naar aanleiding van het bezoeken van een concert van UDS. Ik weet alleen niet in hoeverre dit echt waar is.
Het is in elk geval niet de dance die jij in je hoofd hebt. Totaal niet zelfs. Over namen gesproken: ben je echt zo'n maniack?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het suggereert dat het dance is en dat is het schijnbaar niet![]()
Dit zinnetje suggereert dat 3/4 van de bands die nu op Lowlands komen jaarlijks de hitlijsten beheersen. Nou dat is toch echt niet zo. Het is alleen weinig punk wat nu komt. Maar ja, als je alleen punk wilt: ga naar een punkfestival zeg ik dan...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:00 schreef hydraulix het volgende:
Vrienden van mij die vroegâh naar LL zijn geweest hoeven er nu ook niet meer heen omdat het allemaal 'commerciele baggerzooi' is en weinig punk.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:52 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nou dat is heel simpel: Binnen het genre house heb je dance zitten. Onder de noemer dance vallen o.a. trance, techno, hardstyle, hardcore etc. Dit zijn dus verschillende stromingen binnen de dance!
En het is erg zonde btw om alles op één hoop te gooien... er is zoveel te beleven op het gebied van (vooral) techno!![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:59 schreef DubzOne het volgende:
@ Hydraulix: Ik vond het vorig jaar eigenlijk wel meevallen qua 'dance' op LL... ik vond er niet echt interessante namen tussen staan, op Vitalic, Serge en Michael Myer, na.
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:16 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Miss Kittin' was ik idd vergeten en Royksopp helaas gemist!
![]()
l Peuple d Herbe, vond ik daarintegen erg goed, en 2 many dj's ook.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]Roni Size viel tegen net als de Audio Bullys
Ik vind Roni Size de laatste jaren sowieso niet echt interessant meer en van de Audio Bullys wist ik dat ze live niks bijzonders doen. Ik vind de producteis van de Audio Bullys over het algemeen wel relaxed maar 'live' is het gewoon een slecht gemixte dj-set met MCquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef rubbereend het volgende:
Ja... dat is ook zo!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:20 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat Dance een onderdeel van House is, en dat dat weer is opgesplitst in Techno enz.........
Met een slechte live-MC ook nog eens!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:22 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vind Roni Size de laatste jaren sowieso niet echt interessant meer en van de Audio Bullys wist ik dat ze live niks bijzonders doen. Ik vind de producteis van de Audio Bullys over het algemeen wel relaxed maar 'live' is het gewoon een slecht gemixte dj-set met MC
L Peuple d Herbe helaas gemist... 2 many dj's zette ook wel een leuke set weg iddquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:21 schreef Luni het volgende:
[..]
l Peuple d Herbe, vond ik daarintegen erg goed, en 2 many dj's ook.
Roni Size viel zwaar tegen inderdaad. Ik ben voortijdig maar weer weggegaan. Ik ben wel benieuwd naar Pendulum dit jaar. Van wat ik er van gehoord heb beloofd dat wel een goed feestje te worden!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef rubbereend het volgende:
dat heb ik niet gehaald, 2many dj's. Toen lag ik dronken in mn tentquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:21 schreef Luni het volgende:
[..]
l Peuple d Herbe, vond ik daarintegen erg goed, en 2 many dj's ook.
probleem was dat hun optreden een week eerder op het eindfeest van FFWD geweldig wasquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:22 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vind Roni Size de laatste jaren sowieso niet echt interessant meer en van de Audio Bullys wist ik dat ze live niks bijzonders doen. Ik vind de producteis van de Audio Bullys over het algemeen wel relaxed maar 'live' is het gewoon een slecht gemixte dj-set met MC
Eind jaren 70 is House ontstaan in de, voornamelijk zwarte gay scene, in Chicago. Die muziek die daar werd gedraaid noemde ze house, omdat die feesten meestal plaatsvonden in een 'warehouse' . Jaren later zijn er steeds meer hardere stromingen bijgekomen die ze onder de noemer dance hebben geplaatst. Dance ligt dus in het verlengde van house...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:26 schreef Luni het volgende:
[..]
Waar is house dan volgens jou in opgespitst?
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:04 schreef rubbereend het volgende:
Kraftwerk heeft ook nog steeds ruimte voor Lowlands volgens hun agenda
ze staan de 19e oa. SMS dus dan kunnen ze Lowlands ook doen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:06 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Volgens mij doen zij helaas niet echt veel meer optreden... op het STRP festival in Eindhoven draaide wel een lid van Kraftwerk. Dus misschien ook iets voor LL! Al zijn één naam van Kraftwerk het LL-publiek niet veel zeggen
Laten we het hopen!!!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze staan de 19e oa. SMS dus dan kunnen ze Lowlands ook doen!
Denk het ook... maar misschien zouden Massive Attack of Kraftwerk eventueel de Bravo kunnen afsluitenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:16 schreef rubbereend het volgende:
probleem is dat er denk ik al wel 2 dagafsluiters bekend zijn voor de Alpha. Neem tenminste aan Massive Attack en Muse een dag zullen afsluiten.
ajb niet dat wordt veel te druk net als destijds de drukte bij Molokoquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:21 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Denk het ook... maar misschien zouden Massive Attack of Kraftwerk eventueel de Bravo kunnen afsluiten
Dat zit er dan wel dik in ja, maarja... om om die reden Kraftwerk eventueel niet te boeken zou ook zonde zijn!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ajb niet dat wordt veel te druk net als destijds de drukte bij Moloko
inderdaad, of eerst Massive Attack en daarna Kraftwerk in de Alphaquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:27 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dat zit er dan wel dik in ja, maarja... om om die reden Kraftwerk eventueel niet te boeken zou ook zonde zijn!
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, of eerst Massive Attack en daarna Kraftwerk in de Alpha
Bravo is nu toch groter?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ajb niet dat wordt veel te druk net als destijds de drukte bij Moloko
Pixiesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:22 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nick Cave... overgewaardeerdblegh... Pixies trekt me ook niet...
Njah.. ten eerste: er zijn een hoop ripoffs van elkaar, allemaal een beetje dezelfde stijl, net iets andere nummers etc. etc. Franz Ferdinand kon ik waarderen, Kaiser Chiefs ook nog, maar ik heb het idee dat de rest een beetje meelift op hun succes (zoals je vaker ziet bij dit soort hypes). Persoonlijk vind ik het vaak ook nog wat eentonig klinken, maar andere mensen vinden dat weer van punk of metal. 1 of 2 bands Britpop is dus wel ok, maar een heel festivalquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:00 schreef hydraulix het volgende:
Dave Clarke zou echt geweldig zijn! Wanneer gaat hij nou een track opnemen met Miss Djax(Dave Clarke had ooit in een interview gezegd dat hij wel een track met haar wilt opnemen als zij de bassgitaar weer hanteert
) Als je uit je dak ging verleden jaar bij T. Raumschmieren en Vitalic moet je haar zeker niet missen! Technasia mag ook komen (maar dan met een liveset).
Blackstrobe zou ook cool zijn, verleden jaar was Ivan Smagghe echt weergaloos en met Blackstrobe kan het alleen maar beter worden (ik bekijk dus de namen die op Pukkelpop komen). Joost van Bellen zal naar alle waarschijnlijkheid ook weer van de partij zijn.
Ik ben het eigenlijk wel eens met Maniack28 dat er veel Britpop komt. Het valt mij enorm op dat het tegenwoordig een rage is, maar naar mijn mening zijn er veel interessante bandjes die uit Engeland komen en is Britpop ook een ruim begrip met diverse stijlen daarbinnen (The Kooks heeft nu eenmaal een andere stijl dan Arctic Monkeys). Wat vind je dan zo slecht aan Britpop Maniack28?
Vrienden van mij die vroegâh naar LL zijn geweest hoeven er nu ook niet meer heen omdat het allemaal 'commerciele baggerzooi' is en weinig punk. Eigenlijk vind ik ook dat er weinig 'ruige' bands komen. Verleden jaar vond ik het wel een perfect gebalanceerde mix tussen de diverse muziekstijlen hoewel ik het opvallend vond dat er redelijk veel dance geprogrammeerd stond (zowel overdag als 's avonds). Zelf vond ik het wel enorm gaaf, maar ik kan begrijpen dat er wel mensen zijn die dit niet kunnen waarderen.
Beetjequote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het is in elk geval niet de dance die jij in je hoofd hebt. Totaal niet zelfs. Over namen gesproken: ben je echt zo'n maniack?![]()
Erg hequote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Jezus, wat weten jullie dit topic snel vol te spammen zeg![]()
Ach, de OP is weer helemaal up-to-date. Dus spam maar lekker vol die handelquote:
Toch is dat in veel gevallen niet juist. Magic Numbers lijkt niet eens op KC of FF. Editors zijn totaal anders. Belle & Sebastian lijkt ook al niet op de eerder genoemde bands... en nu pak ik er maar een paar uit die zogenaamd allemaal britpop zouden zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Njah.. ten eerste: er zijn een hoop ripoffs van elkaar, allemaal een beetje dezelfde stijl, net iets andere nummers etc. etc. Franz Ferdinand kon ik waarderen, Kaiser Chiefs ook nog, maar ik heb het idee dat de rest een beetje meelift op hun succes (zoals je vaker ziet bij dit soort hypes). Persoonlijk vind ik het vaak ook nog wat eentonig klinken, maar andere mensen vinden dat weer van punk of metal. 1 of 2 bands Britpop is dus wel ok, maar een heel festival
ja, maar er zijn ook meer bezoekers dan dat jaar.quote:
Tuurlijk lijken ze niet allemaal op elkaar. Maar toch zijn er nu bijvoorbeeld wel twee hippe stromingen waarvan er eentje duidelijk de mosterd bij haalt bij dezelfde Abraham als Franz Ferdinand en de andere duidelijk voorborduurd op bands als Joy Division en co. Die trends zijn toch wel duidelijk te zien in 't genre. En zo zijn er in die wereld altijd wel hypes qua typerende sounds aan de gang.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch is dat in veel gevallen niet juist. Magic Numbers lijkt niet eens op KC of FF. Editors zijn totaal anders. Belle & Sebastian lijkt ook al niet op de eerder genoemde bands... en nu pak ik er maar een paar uit die zogenaamd allemaal britpop zouden zijn.
Ik vind dat erg meevallen als ik eerlijk ben. Bands die hoorbaar voortborduren op Joy Division en nu gehyped worden kan ik op 1 hand tellen bijvoorbeeld. En vorig jaar was er maar 1 van op Lowlands.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk lijken ze niet allemaal op elkaar. Maar toch zijn er nu bijvoorbeeld wel twee hippe stromingen waarvan er eentje duidelijk de mosterd bij haalt bij dezelfde Abraham als Franz Ferdinand en de andere duidelijk voorborduurd op bands als Joy Division en co. Die trends zijn toch wel duidelijk te zien in 't genre. En zo zijn er in die wereld altijd wel hypes qua typerende sounds aan de gang.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen zich er aan ergeren, maar niet dat ze alles over 1 kamp scheren. Er zit veel spul bij wat niet meer dan redelijk is.quote:Wat dat betreft is die hele britpop wel een stroming die van modegril naar modegril leeft. En alles wat nieuw is gelijk opblaast tot hype en nieuwe Beatles (recent bv: Arctic Monkeys, Libertines en alle erfenissen).
Tja, dat vind ik allemaal prima. Heb er niets mee, maar heb er ook geen last van. Maar ik kan me voorstellen dat mensen zich ergeren aan dat gehype en die enorme vluchtigheid van die scene en de vaak geforceerde semi-modieuse kledingstijlen die elkaar in rap tempo opvolgen.
Mwaw, geen idee hoeveel er daarvan op Lowlands staan. Maar als ik tegen beter weten weer eens iets download dan is het vaak weer van datzelfde geforceerde melancholische gejank met van die neppe synthesizer erdoor heenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind dat erg meevallen als ik eerlijk ben. Bands die hoorbaar voortborduren op Joy Division en nu gehyped worden kan ik op 1 hand tellen bijvoorbeeld. En vorig jaar was er maar 1 van op Lowlands.
Tja, mij boeit het ook niet. Maar het is wel erg opvallend dat die britpopbandjes ook steeds weer een nieuwe kledingstijl de wereld in moeten flikkeren. Beetje het idee van: om te verhullen dat onze muziek eigenlijk weinig orgineel is doen we net of we wel orgineel zijn door creatief met kleding te zijn.quote:Ik kan me wel voorstellen dat mensen zich er aan ergeren, maar niet dat ze alles over 1 kamp scheren. Er zit veel spul bij wat niet meer dan redelijk is.
Kledingstijlen? Tja daar let ik persoonlijk al helemaal niet op. (ik zou ook niet eens weten wat de mode de afgelopen jaren is geweest)
Ach, Marco wil ik geen hype meer noemen. Na die 60 jaar dat ie al bezig is. Maar goed, hypes worden ook vaak gecreeerd door de media. En die schijnen altijd de Franz Ferdinanden en Arctic Monkeys van deze wereld de hemel in te moeten prijzenquote:En hypes? Ach, het is maar net in hoeverre je je daar zelf door laat beinvloeden. Anders zou ook minstens de helft van de fokkers die in MUZ komen ook fan moeten zijn van Marco Borsato toch?
Ik bedoelde hem ook niet zozeer als hype maar in de zin van: bijna iedereen vindt het mooi, dus moet ik het ook maar mooi vinden, wat evenwel zeker een eigenschap is van een hype.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, Marco wil ik geen hype meer noemen. Na die 60 jaar dat ie al bezig is. Maar goed, hypes worden ook vaak gecreeerd door de media. En die schijnen altijd de Franz Ferdinanden en Arctic Monkeys van deze wereld de hemel in te moeten prijzen![]()
Tuurlijk goed is goed. Maar wees eerlijk: de Arctic Monkeys zijn best oke, al zal nooit ook maar een cent besteden aan hun cd's of concerten, maar de nieuwe Beatlesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik bedoelde hem ook niet zozeer als hype maar in de zin van: bijna iedereen vindt het mooi, dus moet ik het ook maar mooi vinden, wat evenwel zeker een eigenschap is van een hype.
Overigens is het juist wel geinig dat voor veel fokkers juist het woord hype al argwaan opwekt bij bijvoorbeeld de indie-liefhebbers. Soms natuurlijk geheel ten onrechte. Bepaalde bands zijn gewoon goed, gehyped of niet.
Ik ken AM nog niet voldoende om een goed oordeel te vormen, maar dat ze niet de nieuwe Beatles zijn, daar heb ik wel al voldoende voor gehoord. De nieuwe Beatles..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk goed is goed. Maar wees eerlijk: de Arctic Monkeys zijn best oke, al zal nooit ook maar een cent besteden aan hun cd's of concerten, maar de nieuwe Beatles![]()
Je hebt dingen goed vinden en je hebt dingen hypen. Twee totaal verschillende dingen wat mij betreft.
Vergeet niet dat ze duidelijk ouder zijn dan de meeste artiesten op LL.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:19 schreef maniack28 het volgende:
Bad Religion zoog (maar dat ligt aan de liveperformance van de band)
2003 was dan ook wel moddervet...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:19 schreef maniack28 het volgende:
[..]
natuurlijk wel... maar het was bij lange na geen 2003...
Ik hoop ook dit jaar op wat meer hardere bands. Tot op heden doet de line-up me nog vrij weinig. Bands als Mötorhead, Clutch, Turbonegro, of iets dichter bij huis; The Shavers zijn mijns inziens zeker boekbaar! Waar de neuq wachten ze nog op?!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:19 schreef maniack28 het volgende:
Apocalyptica was leuk -->![]()
Bad Religion zoog (maar dat ligt aan de liveperformance van de band) --> indeed
Beatsteaks was supervet - mwah...
Coheed & Cambria overlapte met BR, het einde was aardig --> niet gezien
DKM was cool, zoals altijd --> WTF?! DKM cool afgelopen jaar?! Ik heb ze nog nooit meer aarsch zien zuigen. Wat een kutoptreden was dat! Meer hos- dan moshpit...
Incubus was mwah --> niet gezien
Kaiser Chiefs was cool, maar niet mijn muziek --> goed optreden
Korn zoog --> niet gezien
Marilyn Manson was--> Ghaghagha! MM zoog! Totaal geen chemie met het publiek... Leek wel of ie zwaar vermoeid was.
Mark Foggo's Skasters mogen ze ieder jaar boeken--> Lijkt me duidelijk
Social Distortion rockte de pan uit --> was zeer okee inderdaad
T. Raumschmiere was tof --> check!
Dat was het
edit - afsluiters Foo Fighters waren natuurlijk ook super--> Ik stond toen met een man of 40 bij Quasimodo Jones
![]()
![]()
, wel even de afsluitende nummers van de FF meegepakt.
Had je verwacht dat ze, geheel tegen de traditie in, alle namen al bekend zouden maken voor dat Pinkpop geweest is? Dat er zoveel namen zijn vrijgegeven is al heel wat. Vorig jaar rond deze tijd wisten we nog niet de helft.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:46 schreef SKa_BoSS het volgende:
Waar de neuq wachten ze nog op?!
Dan nog... Het leek er sterk op of ze even hun ding kwamen doen, handje ophouden en weer opzouten. Ik kreeg het er in ieder geval niet warm of koud van toen ik stond te kijken...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze duidelijk ouder zijn dan de meeste artiesten op LL.
Op die nieuwe live DVD zijn ze wel erg goed trouwens.
Was op Groezrock dit jaar idemquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:49 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Dan nog... Het leek er sterk op of ze even hun ding kwamen doen, handje ophouden en weer opzouten. Ik kreeg het er in ieder geval niet warm of koud van toen ik stond te kijken...
dat zo zeer geil zijnquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:03 schreef mberg86 het volgende:
Van mij mag Peter Pan Speedrock wel komen..
Is dat zodat mensen pinkpop niet allemaal laten vallen als blijkt dat veel van de headliners ook op LL komen ofzo?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Had je verwacht dat ze, geheel tegen de traditie in, alle namen al bekend zouden maken voor dat Pinkpop geweest is? Dat er zoveel namen zijn vrijgegeven is al heel wat. Vorig jaar rond deze tijd wisten we nog niet de helft.
Mogelijk. Volgens mij is daarom die afspraak er ook. Het is wat dat betreft ook iets nieuws dat Lowlands toch al een hele rits namen bekend gemaakt heeft. Maar ze komen ongetwijfeld nog met een hele rits verrassingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:30 schreef nein het volgende:
[..]
Is dat zodat mensen pinkpop niet allemaal laten vallen als blijkt dat veel van de headliners ook op LL komen ofzo?
Alleen voor Dresden Dolls,Deftones en Tool pak ik Pinkpop meequote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:35 schreef maniack28 het volgende:
Dat is ook de reden waarom bijv. Dresden Dolls nog niet bevestigd zijn en waarschijnlijk ook Placebo..
Exact de reden waarom ik niet ga.. ga geen 110 euro + eten/drinken+trein voor 3 bands neerleggenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:46 schreef stefmans het volgende:
[..]
Alleen voor Dresden Dolls,Deftones en Tool pak ik Pinkpop mee![]()
Om de een of andere manier vinden mijn Moeder en Vader het kennelijk heel belangrijk dat ik naar festivals ga. En betalen ze regelmatig nog wat geld meequote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Exact de reden waarom ik niet ga.. ga geen 110 euro + eten/drinken+trein voor 3 bands neerleggen
alsof dat de enige goede bands zijn die komen, maar goed, laten we die discussie maar niet weer gaan oprakelen he?!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Exact de reden waarom ik niet ga.. ga geen 110 euro + eten/drinken+trein voor 3 bands neerleggen
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
alsof dat de enige goede bands zijn die komen, maar goed, laten we die discussie maar niet weer gaan oprakelen he?!![]()
En ik maar hard werken om naar festivals enzo te gaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
Om de een of andere manier vinden mijn Moeder en Vader het kennelijk heel belangrijk dat ik naar festivals ga. En betalen ze regelmatig nog wat geld mee![]()
Same here... vond de performance ook niet de moeite waard.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:49 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Dan nog... Het leek er sterk op of ze even hun ding kwamen doen, handje ophouden en weer opzouten. Ik kreeg het er in ieder geval niet warm of koud van toen ik stond te kijken...
tsja het is een keuze... ik zou eerst met een vriendin naar nickelback gaan ... dat was 96 euro!!!!!!! nou dan ga ik liever 4 dagen lowlands voor 120 euro doenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Onder het mom van cultureel verantwoorde bezigheden of wat?!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
Om de een of andere manier vinden mijn Moeder en Vader het kennelijk heel belangrijk dat ik naar festivals ga. En betalen ze regelmatig nog wat geld mee![]()
Kan je niet nog wat nieuwe namen lospeuteren?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:45 schreef beertenderrr het volgende:
Ik zit nu in de klas en de organisator houdt een lezing
Ben alleen niet zo fan van deze muziek
Ze speelde in iedergeval 'wave of mutilation'quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:25 schreef soul114 het volgende:
[..]
Pixies![]()
Ben [volgens mij] tijdens encore break weggegaan, zodat ik alles MM kon zien (wilde het de hitjes wel eens live horen/show zien): Hoe stom kan je zijn!!
Iemand nog een setlistje of iets van the Pixies, wil weleens weten wat ik heb moeten missen..
Wat doet hij in z'n eentje dan?!quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wow, (DJ) Muggs (van Cypress Hill, je weet toch) bevestigd
* Sack_Blabbath doet vreugdedansje
Omdat de bassist er niet meer inzit ga je niet meer naar Lowlands?quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:34 schreef BeRightBack het volgende:
Ik ga niet meer naar lowlands:
de bassist van Arctic Monkeys is het touren even zat.
er zal een andere bassist meekomen
bron:
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/23130
Hier vind je twee MP3-tjes van z'n solo-album uit 2003. Een triphopachtig ding. Maar een paar maanden geleden zou ie een tour doen met GZA (die ze gecanceld hebben) en hebben ze ook samen een cd gemaakt. Ben benieuwd of ie dus nu solo (triphopachtig) komt of dat ie GZA (of andere hiphop-vriendjes van z'n Soul Assasin-project) meeneemt voor een vette hiphopshow. Solo en met vriendjes zijn beide trouwens de moeite. Muggs =quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:37 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Wat doet hij in z'n eentje dan?!
Weet wel dat hij veel produceerd voor anderen, maar niet dat hij solo optreedt...
Misschien kun je je al een beetje inluisteren? Vind het zelf altijd leuk om naar bandjes te gaan die ik al een beetje ken. Hoewel aangenaamd verrast worden ook altijd leuk is natuurlijkquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:49 schreef hannelore het volgende:
Ben 10 keer naar Lowlands geweest (ook de allereerste keer en die was het best!) , en nu ken ik bijna niks meer.... En toch ga ik dit jaar weer, yeah.
Vind Soul Assasins ook zeker relaxed! Maar ik zal binnenkort zijn solo-ding eens checken!quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hier vind je twee MP3-tjes van z'n solo-album uit 2003. Een triphopachtig ding. Maar een paar maanden geleden zou ie een tour doen met GZA en hebben ze ook samen een cd gemaakt. Ben benieuwd of ie dus nu solo (triphopachtig) komt of dat ie GZA (of andere hiphop-vriendjes van z'n Soul Assasin-project) meeneemt voor een vette hiphopshow. Solo en met vriendjes zijn beide trouwens de moeite. Muggs =![]()
whaha daar oordeel ik liever niet over, maar ik ga nu niet meer naar lowlands nee.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Omdat de bassist er niet meer inzit ga je niet meer naar Lowlands?Hij is niet eens lekker ofzo
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:55 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
whaha daar oordeel ik liever niet over, maar ik ga nu niet meer naar lowlands nee.Ik denk zelf dat het onzin isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan zitten we dus op één lijn
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het onzin isDan zitten we dus op één lijn
17,50 valt toch wel mee? Het optreden viel (mij) overigens wel tegen, terwijl het in de Melkweg heel vet was. Heeft met name met het publiek te maken. Dus als iedereen lekker losgaat op Lowlands dan gaat het goedkomenquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:00 schreef BeRightBack het volgende:
Op lowlands ga ik ze denk ik wel bekijken, maar 17,50 betalen om ze te zien in Paradiso........
![]()
Ik vind het teveel voor een bandje dat net een paar nummers heeft uitgebracht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
17,50 valt toch wel mee? Het optreden viel (mij) overigens wel tegen, terwijl het in de Melkweg heel vet was. Heeft met name met het publiek te maken. Dus als iedereen lekker losgaat op Lowlands dan gaat het goedkomenWeet zelf nog niet eens of ik ze ga zien
Precies andersom, mij trekken ze juist enorm aan. Weet zeker dat ik AM zeker een bezoekje ga brengen op Lowlands...quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:07 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Ik vind het teveel voor een bandje dat net een paar nummers heeft uitgebracht.
ik weet het niet, maar op de een of andere manier trekt The Arctic Monkeys mij totaal niet.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zullen we het volgende deel gewoon "A Campingflight to Arctic Monkeys 2006, deel 11" noemen?
nee! Arctic Monkeysquote:Op donderdag 25 mei 2006 13:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Zullen we het volgende deel gewoon "A Campingflight to Arctic Monkeys 2006, deel 11" noemen?
Nietquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:08 schreef Fiama het volgende:
Wanneer zullen Fear Factory en Sick of it All eens bekend worden gemaakt?
Is die kans redelijk? Ik hoop hetquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:08 schreef Fiama het volgende:
nee! Arctic Monkeys![]()
Wanneer zullen Fear Factory en Sick of it All eens bekend worden gemaakt?
D'r zijn wel eens bands geweest die gekkere afstanden hebben afgelegd hoorquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:13 schreef Fiama het volgende:
Naja, ze spelen ook op pukkelpop dus ik dacht van die maken ook wel een grote kans om op LL te spelen.
Kijk ik net op beide sites:
FF:
[knip]
Oftewel van Belgie naar zuid duitsland om naar nederland te kachelen...![]()
SOIA:
[knip]
Oftewel van Italië naar Nederland kachelen...![]()
Zucht...die 2 kan ik dus ook wel vergeten![]()
quote:
Die anderen zijn pasquote:
Nee, dat is (voorlopig nog) onzin. Die komen (waarschijnlijk) nietquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:36 schreef Prep2Fight het volgende:
Zag net ergens dat Pearl jam op lowlands staat.. is dat al vermeld in dit topic? Anders nu dan.. is dit waar?
dat dacht ik dus ook, maar hoorde het al van 2 mensen vandaag.. kan het alleen nergens terug vinden.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, dat is (voorlopig nog) onzin. Die komen (waarschijnlijk) niet
Die geruchten komen van een uit de duim gezogen lijstje tourdata ergens op een forum. Een aantal sites hebben dat voor waar aangenomen. Je zult nergens iets officieels vindenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:45 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
dat dacht ik dus ook, maar hoorde het al van 2 mensen vandaag.. kan het alleen nergens terug vinden.
Wow, lekker!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
Lees op Graz dat er al 40.000 tickets verkocht zijn. Dat is best veel..
quote:
Dat denk ik dus ook.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die geruchten komen van een uit de duim gezogen lijstje tourdata ergens op een forum. Een aantal sites hebben dat voor waar aangenomen. Je zult nergens iets officieels vinden
Zoveel tickets, met deze line up?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het lijkt mij inderdaad ook niet erg aannemelijk. Zeker niet al 3 maanden van tevoren.quote:
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:45 schreef crossover het volgende:
Ik heb dr 35.000 gekocht, dan is het tenminste rustig bij de douches![]()
Aug 18, 2006 Denver CO US Pepsi Center Buy Tickets Presale Endedquote:Op zondag 28 mei 2006 12:18 schreef koen_pijl het volgende:
Een vriend van mij gaat speciaal naar pinkpop voor de RHCP en daarna nog naar Lowlands. Hoop dus dat ze ook op Lowlands komen haha.
Precies! Er is zat ander leuk materiaal te vinden!quote:Op zondag 28 mei 2006 12:59 schreef Roellio het volgende:
Ik heb liever 3 of 4 leuke "niet zulke dure bandjes" dan 1x de RHCP!
Ha, je bent online: dan kan jij traditiegetrouw de nieuwe openen. Je weet de OP te vinden?quote:Op zondag 28 mei 2006 13:19 schreef Roellio het volgende:
Ach, ik ga toch wel. Ik denk dat er, in tegenstelling tot pinkpop, sowiezo wel 30.000 mensen zijn die 'toch wel gaan'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |