quote:1934. The Dust Bowl. The last great age of magic. In a time of titanic sandstorms, drought and pestilence - all signs of God's fury and harbingers of the Apocalypse - the final conflict between good and evil is about to begin. The battle will take place in the Heartland of an empire called America. And when it is over, man will forever trade away wonder for reason.
quote:Debuting on HBO this September, CARNIVĀLE follows a traveling carnival as it wends its way across the Dust Bowl, focusing on a mysterious young fugitive with hidden talents who is taken in by the carnival, and on the charismatic, shadowy evangelist who will ultimately cross his path. The 12-episode dramatic series takes place at a time of worldwide unrest, with evil on the rise around the globe and the Great Depression wreaking economic and social havoc here at home.
Hier weer verder over deze briljante (maar helaas te kortequote:As they become aware of their abilities, Ben and Brother Justin find themselves wrenched from their lives to realize that the world they thought the knew -- this tenuous, prosaic reality shared by humankind -- is actually a chessboard upon which is played the ancient conflict between Light and Darkness, and they are key players in the battle.
Van Seizoen 1 wel ja, al een maandje of 2.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:21 schreef wonko het volgende:
Helaas veels te kort ja...is de DVD box al uit??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, wisten jullie dat ongeveer 50% van de sets en settings bestaat uit computeranimatie? Ik zag dat bij de making of op de boxset.
Seizoen 2 is 10x zo maf als het eerste seizoen. Maar aan het eind is er wel een hoop duidelijk gemaakt.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:43 schreef T4rava het volgende:
Noem me gek, maar ik vind dat Daniel Knauf en zijn kornuiten de serie moeten voortzetten in boekvorm.
De serie is veel te sophisticated voor het gemiddelde Amerikaanse chips-schranzende TV publiek, wat de voornaamste reden is dat ze het maar bij twee seizoenen laten. En de acties die de fans ondernemen om de show terug on the road te krijgen lijken ook al niet te werken.![]()
In boekvorm zou de serie het goed doen denk ik. Ik heb het script gelezen en het is natuurlijk kwalitatief werk (hoe kan het anders bij zo'n fantastische serie). Er zijn veel succesvolle boeken die het waarschijnlijk als film of serie niet gehaald hadden (en je weet wat ze zeggen: "het boek vond ik beter dan de film"). En als je eraan denkt dat Daniel Knauf het oorspronkelijk op 6 seizoenen had voorzien, lijkt het me duidelijk dat er nog genoeg te vertellen valt.
Hoe maffer hoe beter.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:18 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Seizoen 2 is 10x zo maf als het eerste seizoen. Maar aan het eind is er wel een hoop duidelijk gemaakt.
Yup. Ik kon niet wachten dus heb ik het maar alvast gedownload (en ondertussen ook al gekeken).quote:Op maandag 18 juli 2005 00:31 schreef T4rava het volgende:
[..]
Hoe maffer hoe beter.![]()
Uh, btw, waar heb jij seizoen 2 vandaan? Torrent site zeker?
VARA? VPRO bedoel je...quote:Op maandag 18 juli 2005 00:28 schreef Vassili_Z het volgende:
Wauw, goede aflevering.
Nou hopen dat VARA ook het 2e seizoen gaat inkopen.
Da's wel een dure actrice hoor, Lodz trouwens ook, om van de Terminator 3 held en de Kurgan uit highlander nog maar te zwijgenquote:Op maandag 18 juli 2005 00:41 schreef sankarst het volgende:
Nu wil ik ook seizoen 2 zien!!!! Waar kan ik m kopen/ downloaden? Ik hoop niet dat sofie dood is.
onsamenhangend vind ik het niet. Zit wel een duidelijke lijn in. Ik ben benieuwd hoe Justin en Ben met elkaarr te maken gaan krijgen behalve in de dromen van Ben. Zal Ben weg gaan van de Kermis?quote:Op maandag 18 juli 2005 00:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Da's wel een dure actrice hoor, Lodz trouwens ook, om van de Terminator 3 held en de Kurgan uit highlander nog maar te zwijgen![]()
Het is een beetje crappy dat alles in de laatste 10 minuten samen moet komen. Het maakt het geheel nog onsamenhangender dan dat het al was...
LOL, de serie heet Carnivale. Hoezo samenhangend?quote:Op maandag 18 juli 2005 00:46 schreef sankarst het volgende:
[..]
onsamenhangend vind ik het niet. Zit wel een duidelijke lijn in. Ik ben benieuwd hoe Justin en Ben met elkaarr te maken gaan krijgen behalve in de dromen van Ben. Zal Ben weg gaan van de Kermis?
Ze hebben in ieder geval allemaal iets gemeenquote:Op maandag 18 juli 2005 00:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
LOL, de serie heet Carnivale. Hoezo samenhangend?
even denken, de leeftijd ligt gemiddeld boven de 30. Men gaat hoe verder het reist meer vreemd al lijkt het altijd alsof ze alleen maar aan het opbouwen zijn en dan weer snel weg moeten. De 2 hoofdkarakters hebben geen enkel raakvlak, anders dan dat er iets is gebeurd dat ze niet helemaal kunnen plaatsen of waarbij een hervorming nodig is. Tja...quote:Op maandag 18 juli 2005 00:49 schreef sankarst het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval allemaal iets gemeen
En wat je hier nu noemt, wordt allemaal duidelijk gemaakt in seizoen 2.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:40 schreef Tafkahs het volgende:
ehm, is dit vanavond het einde van seizoen 1![]()
Ik snap er geen reet meer van, de kermis wordt steeds opstandiger binnen de eigen gelederen, dat meisje dat harlott in haar hoofd gerkerfd kreeg was blijkbaar niet te redden, maar die ouwe slangentaart moet geconserveerd blijven. Die catatonische moeder vindt het nodig om haar dochter daarvoor op te offeren, Lodz wordt door een val vermoord, waardoor zowel brother Justin als dat joch lijken nu aan dezelfde kant te staan, elk vanuit een eigen perspectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |