abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28719076
quote:
1934. The Dust Bowl. The last great age of magic. In a time of titanic sandstorms, drought and pestilence - all signs of God's fury and harbingers of the Apocalypse - the final conflict between good and evil is about to begin. The battle will take place in the Heartland of an empire called America. And when it is over, man will forever trade away wonder for reason.
quote:
Debuting on HBO this September, CARNIVĀLE follows a traveling carnival as it wends its way across the Dust Bowl, focusing on a mysterious young fugitive with hidden talents who is taken in by the carnival, and on the charismatic, shadowy evangelist who will ultimately cross his path. The 12-episode dramatic series takes place at a time of worldwide unrest, with evil on the rise around the globe and the Great Depression wreaking economic and social havoc here at home.

quote:
As they become aware of their abilities, Ben and Brother Justin find themselves wrenched from their lives to realize that the world they thought the knew -- this tenuous, prosaic reality shared by humankind -- is actually a chessboard upon which is played the ancient conflict between Light and Darkness, and they are key players in the battle.
Hier weer verder over deze briljante (maar helaas te korte ) serie.

Game on!

Link naar het vorige topic:

Carnivale: nieuwe HBO serie in de VS
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_28720619
Helaas veels te kort ja...is de DVD box al uit??
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_28726873
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:21 schreef wonko het volgende:
Helaas veels te kort ja...is de DVD box al uit??
Van Seizoen 1 wel ja, al een maandje of 2.
pi_28745979
De serie is helemaal geweldig, alleen 1 minpuntje... De vrachtwagens zijn net een fractie te nieuw.Zijn wagen van zo rond 1932 a 1933, terwijl de serie zich in 1934 afspeelt. (en het moeten oude wrakken voortsellen). Desalniettemin geniet ik als vrachtwagenliefhebber toch van deze ongerestaureerde klassiekers.

Maar toch absoluut een van de beste series die ik ooit heb gezien.
pi_28746004
Shit ik dacht even dat dit over het volksfeest ging op een 'grappige' manier geschreven..
pi_28748344
Okay, seizoen 2 begint wel erg vaag te worden... Heb net de eerste 2 afleveringen gekeken, en veel rare trippy dingen zitten erin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens, wisten jullie dat ongeveer 50% van de sets en settings bestaat uit computeranimatie? Ik zag dat bij de making of op de boxset.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:17:10 #7
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28851985
Yep dat wist ik Geweldige serie trouwens

Kijk trouwens eens op www.savecarnivale.org (is een poging om de serie te redden)
En op http://www.hbo.com/carnivale/behind/credits/index.html kan je zien wat de kaarten en beelden in de intro betekenen. Echt goed over nagedacht
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_28895292
Dames en heren... nog 10 minuutjes en dan begint de laatste aflevering...
  zondag 17 juli 2005 @ 23:43:21 #9
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_28896138
Noem me gek, maar ik vind dat Daniel Knauf en zijn kornuiten de serie moeten voortzetten in boekvorm.
De serie is veel te sophisticated voor het gemiddelde Amerikaanse chips-schranzende TV publiek, wat de voornaamste reden is dat ze het maar bij twee seizoenen laten. En de acties die de fans ondernemen om de show terug on the road te krijgen lijken ook al niet te werken.
In boekvorm zou de serie het goed doen denk ik. Ik heb het script gelezen en het is natuurlijk kwalitatief werk (hoe kan het anders bij zo'n fantastische serie ). Er zijn veel succesvolle boeken die het waarschijnlijk als film of serie niet gehaald hadden (en je weet wat ze zeggen: "het boek vond ik beter dan de film"). En als je eraan denkt dat Daniel Knauf het oorspronkelijk op 6 seizoenen had voorzien, lijkt het me duidelijk dat er nog genoeg te vertellen valt.

[ Bericht 9% gewijzigd door T4rava op 17-07-2005 23:53:21 ]
One's own shit doesn't smell.
  maandag 18 juli 2005 @ 00:18:05 #10
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_28897327
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:43 schreef T4rava het volgende:
Noem me gek, maar ik vind dat Daniel Knauf en zijn kornuiten de serie moeten voortzetten in boekvorm.
De serie is veel te sophisticated voor het gemiddelde Amerikaanse chips-schranzende TV publiek, wat de voornaamste reden is dat ze het maar bij twee seizoenen laten. En de acties die de fans ondernemen om de show terug on the road te krijgen lijken ook al niet te werken.
In boekvorm zou de serie het goed doen denk ik. Ik heb het script gelezen en het is natuurlijk kwalitatief werk (hoe kan het anders bij zo'n fantastische serie ). Er zijn veel succesvolle boeken die het waarschijnlijk als film of serie niet gehaald hadden (en je weet wat ze zeggen: "het boek vond ik beter dan de film"). En als je eraan denkt dat Daniel Knauf het oorspronkelijk op 6 seizoenen had voorzien, lijkt het me duidelijk dat er nog genoeg te vertellen valt.
Seizoen 2 is 10x zo maf als het eerste seizoen. Maar aan het eind is er wel een hoop duidelijk gemaakt.
weg
pi_28897621
Sodeju wat een aflevering

Verder ff geen woorden voor, klasse
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  maandag 18 juli 2005 @ 00:28:57 #12
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_28897672
Wauw, goede aflevering.

Nou hopen dat VARA ook het 2e seizoen gaat inkopen.
Era Vulgaris
  maandag 18 juli 2005 @ 00:31:27 #13
122955 T4rava
Dudde-sjum?
pi_28897761
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:18 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

Seizoen 2 is 10x zo maf als het eerste seizoen. Maar aan het eind is er wel een hoop duidelijk gemaakt.
Hoe maffer hoe beter.
Uh, btw, waar heb jij seizoen 2 vandaan? Torrent site zeker?
One's own shit doesn't smell.
  maandag 18 juli 2005 @ 00:34:00 #14
76143 Forumschorem
pi_28897845
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:31 schreef T4rava het volgende:

[..]

Hoe maffer hoe beter.
Uh, btw, waar heb jij seizoen 2 vandaan? Torrent site zeker?
Yup. Ik kon niet wachten dus heb ik het maar alvast gedownload (en ondertussen ook al gekeken).

Maar ja, wat wil je? Het is nog onzeker of de VPRO wel gelijk doorgaat met seizoen 2, of dat je eerst en half jaar (of misschien wel een jaar) moet wachten... Nee, lang leve de torrents!!
weg
pi_28897908
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:28 schreef Vassili_Z het volgende:
Wauw, goede aflevering.

Nou hopen dat VARA ook het 2e seizoen gaat inkopen.
VARA? VPRO bedoel je...
pi_28898007
is seizoen 2 al te koop op dvd? (in nederland met subtitles)
  maandag 18 juli 2005 @ 00:40:20 #17
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28898013
ehm, is dit vanavond het einde van seizoen 1

Ik snap er geen reet meer van, de kermis wordt steeds opstandiger binnen de eigen gelederen, dat meisje dat harlott in haar hoofd gerkerfd kreeg was blijkbaar niet te redden, maar die ouwe slangentaart moet geconserveerd blijven. Die catatonische moeder vindt het nodig om haar dochter daarvoor op te offeren, Lodz wordt door een val vermoord, waardoor zowel brother Justin als dat joch lijken nu aan dezelfde kant te staan, elk vanuit een eigen perspectief.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_28898047
En toch had ik wat meer interactie verwacht tussen Ben en Brother Justin...
Verder een mooie serie en ik ga het 2e seizoen zeker volgen!
pi_28898070
Nu wil ik ook seizoen 2 zien!!!! Waar kan ik m kopen/ downloaden? Ik hoop niet dat sofie dood is.
  maandag 18 juli 2005 @ 00:43:43 #20
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28898111
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:41 schreef sankarst het volgende:
Nu wil ik ook seizoen 2 zien!!!! Waar kan ik m kopen/ downloaden? Ik hoop niet dat sofie dood is.
Da's wel een dure actrice hoor, Lodz trouwens ook, om van de Terminator 3 held en de Kurgan uit highlander nog maar te zwijgen

Het is een beetje crappy dat alles in de laatste 10 minuten samen moet komen. Het maakt het geheel nog onsamenhangender dan dat het al was...
pi_28898186
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:43 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Da's wel een dure actrice hoor, Lodz trouwens ook, om van de Terminator 3 held en de Kurgan uit highlander nog maar te zwijgen

Het is een beetje crappy dat alles in de laatste 10 minuten samen moet komen. Het maakt het geheel nog onsamenhangender dan dat het al was...
onsamenhangend vind ik het niet. Zit wel een duidelijke lijn in. Ik ben benieuwd hoe Justin en Ben met elkaarr te maken gaan krijgen behalve in de dromen van Ben. Zal Ben weg gaan van de Kermis?
  maandag 18 juli 2005 @ 00:47:38 #22
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28898217
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:46 schreef sankarst het volgende:

[..]

onsamenhangend vind ik het niet. Zit wel een duidelijke lijn in. Ik ben benieuwd hoe Justin en Ben met elkaarr te maken gaan krijgen behalve in de dromen van Ben. Zal Ben weg gaan van de Kermis?
LOL, de serie heet Carnivale. Hoezo samenhangend?
pi_28898263
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:47 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

LOL, de serie heet Carnivale. Hoezo samenhangend?
Ze hebben in ieder geval allemaal iets gemeen
  maandag 18 juli 2005 @ 00:57:13 #24
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_28898438
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:49 schreef sankarst het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval allemaal iets gemeen
even denken, de leeftijd ligt gemiddeld boven de 30. Men gaat hoe verder het reist meer vreemd al lijkt het altijd alsof ze alleen maar aan het opbouwen zijn en dan weer snel weg moeten. De 2 hoofdkarakters hebben geen enkel raakvlak, anders dan dat er iets is gebeurd dat ze niet helemaal kunnen plaatsen of waarbij een hervorming nodig is. Tja...
Ik vind het een interessante serie vanwege de plaatjes en het decor, de inhoud is daar best wel triviaal bij vergeleken. Zo weten we bijvoorbeeld nog steeds niet waarom de stoet naar het zuiden moet reizen, terwijl men liever naar de kust was getrokken.
  maandag 18 juli 2005 @ 00:58:19 #25
76143 Forumschorem
pi_28898460
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:40 schreef Tafkahs het volgende:
ehm, is dit vanavond het einde van seizoen 1

Ik snap er geen reet meer van, de kermis wordt steeds opstandiger binnen de eigen gelederen, dat meisje dat harlott in haar hoofd gerkerfd kreeg was blijkbaar niet te redden, maar die ouwe slangentaart moet geconserveerd blijven. Die catatonische moeder vindt het nodig om haar dochter daarvoor op te offeren, Lodz wordt door een val vermoord, waardoor zowel brother Justin als dat joch lijken nu aan dezelfde kant te staan, elk vanuit een eigen perspectief.
En wat je hier nu noemt, wordt allemaal duidelijk gemaakt in seizoen 2.

En Ben wist nog niet tijdens dat Harlott akkefietje dat als je leven wil geven, dat je er ook een moet nemen.
weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')