abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13491268
Ben een maandje op vakantie geweest in de VS en heb daar de eerste 2 afleveringen gezien van Carnivale, een nieuwe serie op HBO.

Echt een fantastische serie tot nu toe. Het is een magisch realistische serie á la Twin Peaks over een rondreizende freakshow in de jaren 30 van de vorige eeuw. Tegen deze achtergrond zal een strijd worden uitgevochten tussen het goed en het kwaad in de persoon van een jongen die een helende maar tegelijk ook vernietigende kracht heeft en een dominee die, zoals hij zelf denkt, in opdracht van god mensen via illusie kan confronteren met hun ergste zonden. Het is alleen niet duidelijk welke van de twee het goede en welke het kwade vertegenwoordigd...

De serie blijkt trouwens een kijkcijferkraker, want hij had de beste kijkcijfers voor een debuterende serie op HBO ooit.

Ben benieuwd hoe het afloopt.

Iemand anders al afleveringen gezien?

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 13-10-2003 00:43]

"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_13491431
Heb beide afleringen gezien! (gedownload )
vond het niet echt leuk
  Moderator woensdag 8 oktober 2003 @ 23:02:06 #3
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_13753914
Uit een gesloten topic de post van Bazza:
quote:
Het Amerikaanse "HBO" heeft weer een nieuwe serie, na hitseries als The Sopranos en Six Feet Under is Carnivāle aan de beurt

De VPRO zou aan het onderhandelen zijn over de rechten en met een beetje geluk komt deze serie ook in Nederland
Via het inet heb ik zojuist de eerste aflevering gezien en mij kan het wel boeien, hier onder wat informatie over de betreffende serie

1934. The Dust Bowl. The last great age of magic. In a time of titanic sandstorms, drought and pestilence - all signs of God's fury and harbingers of the Apocalypse - the final conflict between good and evil is about to begin. The battle will take place in the Heartland of an empire called America. And when it is over, man will forever trade away wonder for reason.

Debuting on HBO this September, CARNIVĀLE follows a traveling carnival as it wends its way across the Dust Bowl, focusing on a mysterious young fugitive with hidden talents who is taken in by the carnival, and on the charismatic, shadowy evangelist who will ultimately cross his path. The 12-episode dramatic series takes place at a time of worldwide unrest, with evil on the rise around the globe and the Great Depression wreaking economic and social havoc here at home.

As they become aware of their abilities, Ben and Brother Justin find themselves wrenched from their lives to realize that the world they thought the knew -- this tenuous, prosaic reality shared by humankind -- is actually a chessboard upon which is played the ancient conflict between Light and Darkness, and they are key players in the battle.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 00:05:16 #4
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13755420
hbo staat garant voor kwaliteit
sopranos, six feet under, sex and the city
en is oz ook niet van HBO?
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 9 oktober 2003 @ 00:19:03 #5
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_13755597
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:05 schreef evert het volgende:
Ook OZ inderdaad.
En dat zijn zeker allemaal goeie series!
The short weekend begins with longing...
pi_13840367
Heb net de vierde aflevering gezien, heftig zeg. De beste en tevens meest donkere aflevering tot nu toe. Ontzettend weird deze serie, maar ik zit elke keer volledig geboeid te kijken.
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:15:15 #7
31502 Daborgk
Heldvandeweek.nl
pi_13851021
HBO owns gewoon.. vooral Oz!

Maar die serie die nu op net5 draait savonds.. Law & order: Special victims Unit.
Daar spelen HEEL veel mensen van oz in.. Meestal gastrollen.. dus ik begin te denken dat dat ook van HBO is

pi_13854066
Klinkt leuk.
Maar eens even op zoek op het net.
Hmmzz....
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 01:53:37 #9
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_13866573
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:15 schreef Daborgk het volgende:
Maar die serie die nu op net5 draait savonds.. Law & order: Special victims Unit.
Daar spelen HEEL veel mensen van oz in.. Meestal gastrollen.. dus ik begin te denken dat dat ook van HBO is
Nope, SVU wordt (net als Law & Order) uitgezonden door NBC, en het is ook van een andere productiemaatschappij.
Maar dit is offtopic .
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:14:19 #10
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_13870014
quote:
Op zondag 28 september 2003 02:21 schreef Capetown het volgende:

Echt een fantastische serie tot nu toe. Het is een magisch realistische serie á la Twin Peaks over een rondreizende freakshow in de jaren 30 van de vorige eeuw.

De intro in de eerste aflevering word gedaan door de dwerg uit de rode kamer van Twin Peaks. Je weet wel die dwerg die achterstevoren praat en Dale Cooper hints geeft.

Persoonlijk vind ik dat de serie juist iets teveel probeert om bepaalde elementen uit Twin Peaks te kopieren...

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_13874676
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:14 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

De intro in de eerste aflevering word gedaan door de dwerg uit de rode kamer van Twin Peaks. Je weet wel die dwerg die achterstevoren praat en Dale Cooper hints geeft.

Persoonlijk vind ik dat de serie juist iets teveel probeert om bepaalde elementen uit Twin Peaks te kopieren...

Welke elementen bedoel je daarmee? Ik zie zelf wel een aantal overeenkomsten (de vreemdheid van de hoofdpersonen, het magisch realistiche), maar de verschillen vind ik toch wel groot genoeg hoor. Het is echt geen Twin Peaks wannabe. Bovendien heb ik het idee dat dit naar een climax toe gaat die weinig losse eindjes zal achterlaten, en dat is toch niet echt Lynchiaans
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:14:53 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_13874886
Nick Stahl, Clancy Brown, een interressant plot: count me in
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:17:59 #13
53654 DD2
nieuwegarde.nl
pi_13939699
Ik heb gisteren de eerste 2 afleveringen gezien.. Ik vind hem echt super!! De serie zit erg goed in elkaar (tot nu toe).. ben benieuwd waar ze met het verhaal heen gaan en wie uiteindelijk die 'manager' is!!

Wie gaat de serie in NL uitzenden btw?
pi_13939767
HBO oont de boel
was op vakantie in dominicaanse republiek (ja idd betere dingen te doen dan tv kijken)

maar zag dat er goede films/series op draaiden

pi_14001468
Aflevering 5 was weer net zo'n donkere aflevering als de vorige. Als je in een dipje zit moet je dit zeker niet gaan kijken. Erg schokkend.
pi_14027402
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:20 schreef th0r het volgende:
HBO oont de boel
was op vakantie in dominicaanse republiek (ja idd betere dingen te doen dan tv kijken)

maar zag dat er goede films/series op draaiden

Hoe doen ze dat nu eigenlijk? Is dat een soort van abonneeTV zender of hoe zit dat? Echt goedkoop zijn series als Six Feet Under nu een maal niet, waarom weten zij wel een markt voor bovengemiddeld publiek aan te boren?
  woensdag 22 oktober 2003 @ 19:00:06 #17
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_14059798
quote:
Op zondag 28 september 2003 02:21 schreef Capetown het volgende:
De serie blijkt trouwens een kijkcijferkraker, want hij had de beste kijkcijfers voor een debuterende serie op HBO ooit.
Is het daarom ook meteen een goeie serie?
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_14060024
Nee, maar trek ik die conclusie daaruit dan?
  woensdag 22 oktober 2003 @ 19:13:09 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14060065
Ben erg benieuwd.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 1 november 2003 @ 01:17:52 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_14291906
Ik heb net de eerste aflevering gekeken.
Lijkt me een hele leuke serie!
In het begin snapte ik er niet veel van, maar nu begint die leuk te worden.
Eens even kijken naar de 2e aflevering!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 11 november 2003 @ 15:55:40 #21
53654 DD2
nieuwegarde.nl
pi_14555784
Zo.. gisteren aflevering 4 gezien! Het is een erg goede serie en zeker niet te vrolijk, maar dat geeft op zich niet! Een nadeel vind ik wel dat door het grote aantal verhaallijnen en personages de afleveringen op zich wat minder interessant worden en je dus alles moet blijven volgen.. Tsja, het is weer eens wat anders dan Gtst, maar je kunt natuurlijk ook te ver doorschieten en ik hoop niet dat dat gaat gebeuren want dat zou zonde zijn.. het blijft immers wel amusement..

Wie denkt er nog meer zo over?

pi_14557033
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:55 schreef DD2 het volgende:
Zo.. gisteren aflevering 4 gezien! Het is een erg goede serie en zeker niet te vrolijk, maar dat geeft op zich niet! Een nadeel vind ik wel dat door het grote aantal verhaallijnen en personages de afleveringen op zich wat minder interessant worden en je dus alles moet blijven volgen.. Tsja, het is weer eens wat anders dan Gtst, maar je kunt natuurlijk ook te ver doorschieten en ik hoop niet dat dat gaat gebeuren want dat zou zonde zijn.. het blijft immers wel amusement..

Wie denkt er nog meer zo over?

Ik ben nu bij aflevering 8. In wat jij zegt kan ik me voor een groot deel wel vinden. Dat de personages heel erg worden uitgediept heeft wat gevolgen voor de snelheid van het verhaal. Het maakt het wel erg fascinerend omdat stukje bij beetje de stukjes van de puzzel samenkomen. Negatief, maar tegelijk ook positief, is misschien ook dat je je niet met de personages kunt identificeren omdat er daar werkelijk niet 1 sympathiek figuur rondloopt. Misschien is Brother Justin wel de enige, en die moet de slechterik zijn?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:36:44 #23
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_21661307
Binnenkort, als het goed is, op Belgie (Ketnet/Canvas) te zien!
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_21991068
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:36 schreef Cairon het volgende:
Binnenkort, als het goed is, op Belgie (Ketnet/Canvas) te zien!
Lijkt mij een geweldige serie!!! Hier wat info die ik van de Canvas site heb gehaald

Vanaf 24 september, 12 weken lang elke vrijdag omstreeks 21.00u.

1934: de Verenigde Staten, de ‘Dust Bowl’. In een tijd van titanische zandstormen, onverbiddelijke droogte en pest, allemaal tekenen van de nakende Apocalyps, staat het eeuwige conflict tussen goed en kwaad op het punt los te barsten. 12 weken lang neemt Carnivāle u mee naar een universum waar verwondering en magie nog even regeren, voor ze plaats moeten ruimen voor de macht van de rede.

De jonge Ben Hawkins is op de vlucht voor de politie en wordt gered door Samson, een dwerg. Hij is directeur van het rondreizende circus Carnivāle. In de burleske wereld van de Bebaarde Dame, de Hagedisman, de Siamese Tweeling, de Tarotlezeres en de Helderziende vindt Ben tegen wil en dank een onderkomen. Zijn eigen genezende krachten maken dat hij beter in hun wereld past dan hij zelf wil toegeven.

Ondertussen spoort de gedreven en getormenteerde predikant Justin Crowe zijn publiek in centraal Californië met tomeloze gedrevenheid aan tot meer religieuze ijver. Broeder Justin weet waarover hij spreekt want hij wordt geplaagd door vreemde visioenen. De toekomst kent geen geheimen voor hem, hoe wreed en verschrikkelijk die ook mag zijn.

Carnivāle is een bevreemdende reeks. De realistische aandacht voor details in setting, decors, kostuums en dialoog creëert een sfeervolle tijdsevocatie. Het gevecht tegen natuurrampen, economische problemen en armoede wordt getransponeerd naar het niveau van een strijd tussen goed en kwaad, die in grote mate mee wordt bepaald door paranormale verschijnselen, geloof en bijgeloof.

De serie werd in Amerika beschouwd als een mengeling van The Grapes of Wrath (John Steinbecks beroemde verhaal over de Grote Depressie), met een vleugje Twin Peaks en Fellini. Carnivāle is een productie van HBO, dat de voorbije jaren furore maakte met series als The Sopranos, Six Feet Under en Sex and the City.

Nick Stahl speelt de rol van Ben, de jongeman met bijzondere gaven die achter zijn ondoorgrondelijk gedrag een mysterieus geheim verbergt. Stahl was te zien in The Man without a Face, The Thin Red Line en Terminator III. Clancy Brown, die de rol van Broeder Justin vertolkt, speelde o.a. mee in The Shawshank Redemption, Highlander, Starship Troopers en ER. Clea DuVall (The Faculty, The Laramie Project) speelt Sofie, de Tarotkaartlezeres voor wie Ben geleidelijk aan een bijzondere belangstelling krijgt.

Michael J. Anderson is Samson, de wijze dwerg die de circusgroep Carnivāle leidt en als enige contact heeft met het mysterieuze “Management” van het gezelschap. Hij speelde ook mee in Twin Peaks en dat is niet de enige overeenkomst tussen Carnivāle en deze cultreeks.

[ Bericht 36% gewijzigd door GaF op 16-09-2004 12:58:19 ]
pi_21992295
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 00:05 schreef evert het volgende:
Band of Brothers niet te vergeten
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')