Ik zou eens even teruglezen dan wordt het je duidelijk dat maniack juist niet van gitaarbandjes houdtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:30 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Wat is dance nu weer voor stroming dan.![]()
Of zit jij nog in de periode dat je alleen naar gitaarbandjes wilt luisteren, omdat men je anders niet alternatief genoeg vindt?
Twin Peaks wel gezien?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik heb seizoen 1 vier keer gezien, seizoen 2 een keer... ga nu opnieuw alles kijken. Het blijf geniaal en ik snap niet hoe ze deze serie na seizoen 2 hebben kunnen afkappen. Er gaan geruchten dat er toch een miniserie/film komt om de losse eindjes aan elkaar te knopen... laten we het hopen, want dit is bij uitstek de beste, maar dan ook echt de beste serie ooit gemaakt. Hier kan niemand aan tippen.
Nee.. maar de meeste dance/trance/disco/hardstyle vind ik gewoon niks... ik sta voor alles open, maar een hoop is gewoon niksquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:30 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Wat is dance nu weer voor stroming dan.![]()
Of zit jij nog in de periode dat je alleen naar gitaarbandjes wilt luisteren, omdat men je anders niet alternatief genoeg vindt?
Ja, Carnivale is beter, veel beter.. de setting is beter, de muziek is beter (Jeff Bealquote:
Ja, maar zo zag ik het dus eerst nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zou eens even teruglezen dan wordt het je duidelijk dat maniack juist niet van gitaarbandjes houdt![]()
Wat dance betreft, dat is wel degelijk een stroming. Dance/trance/techno, ik kan het zelfs niet uit elkaar halenEn Urban Dance Squad valt daar niet bepaald onder, ik zou de dance in de titel gewoon zien als het Engelse woord voor dansen.
Dance is een n00b-benaming voor alles wat electronisch geproduceerd is en rond de 130bpm is. Dat zijn free-record-shop-termen net als bijvoorbeeld alle metal onder de noemer hardrock te scharen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zou eens even teruglezen dan wordt het je duidelijk dat maniack juist niet van gitaarbandjes houdt![]()
Wat dance betreft, dat is wel degelijk een stroming. Dance/trance/techno, ik kan het zelfs niet uit elkaar halenEn Urban Dance Squad valt daar niet bepaald onder, ik zou de dance in de titel gewoon zien als het Engelse woord voor dansen.
Je gooit hiermee teveel op één hoop. Ik dacht al dat je met dance die discotheek-achtige muziek bedoelde, maar dat is echt out-of-the-question bij Urban Dance Squad.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nee.. maar de meeste dance/trance/disco/hardstyle vind ik gewoon niks... ik sta voor alles open, maar een hoop is gewoon niksIk vind ook niet alle gitaarbandjes leuk, bij lange na niet... Een band moet iets speciaals hebben, iets wat een andere band niet heeft... pas dan vind ik het leuk
Oh haha, dacht dat je je afvroeg of de stijl wel bestaatquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:36 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Dance is een n00b-benaming voor alles wat electronisch geproduceerd is en rond de 130bpm is. Dat zijn free-record-shop-termen net als bijvoorbeeld alle metal onder de noemer hardrock te scharen.
Urban Dance Squad valt het best te omschrijven als rap/crossover met veel korte, snelle gitaarriffs, zoals we ook bij Rage Against the Machine zien.
Ik ben er inmiddels allang achter hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:40 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Je gooit hiermee teveel op één hoop. Ik dacht al dat je met dance die discotheek-achtige muziek bedoelde, maar dat is echt out-of-the-question bij Urban Dance Squad.
Ze zijn een zeer interessante band juist met een trendsettend geluid destijds. Dat is vrij uniek, voor een Nederlandse band. Ze waren internationaal ook populair.
Je zou kunnen stellen dat Rage Against The Machine gebaseerd is op het geluid van Urban Dance Squad. Alleen dàt gegeven al, maakt het een zeer interessante band.
Nee die gast van MySpace heeft gewoon gelijk. Keane komt niet, spelen de vrijdag op Pukkelpop en in het weekend op V. Dus geen ruimte voor LL.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:38 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die gast van MySpace is dieptriest bezigKeane komt wel.. zeker nu ze ook op PP staan
Inderdaad!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:20 schreef rubbereend het volgende:
Dave Clarke heeft nog steeds plek in zn agenda voor Lowlands, snel boeken
Het verhaal gaat dat RATM is opgericht naar aanleiding van het bezoeken van een concert van UDS. Ik weet alleen niet in hoeverre dit echt waar is.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:40 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Je zou kunnen stellen dat Rage Against The Machine gebaseerd is op het geluid van Urban Dance Squad. Alleen dàt gegeven al, maakt het een zeer interessante band.
Nou dat is heel simpel: Binnen het genre house heb je dance zitten. Onder de noemer dance vallen o.a. trance, techno, hardstyle, hardcore etc. Dit zijn dus verschillende stromingen binnen de dance!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh haha, dacht dat je je afvroeg of de stijl wel bestaatIk gooi techno/dance/trance overigens ook op één hoop. Ik hoor absoluut verschil tussen de nummers maar weet nooit welk nummer in welke stroming thuishoort
Ik heb ook interviews gelezen waarin RATM vertelde dat ze zonder UDS niet bestaan zouden hebben!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het verhaal gaat dat RATM is opgericht naar aanleiding van het bezoeken van een concert van UDS. Ik weet alleen niet in hoeverre dit echt waar is.
Het is in elk geval niet de dance die jij in je hoofd hebt. Totaal niet zelfs. Over namen gesproken: ben je echt zo'n maniack?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het suggereert dat het dance is en dat is het schijnbaar niet![]()
Dit zinnetje suggereert dat 3/4 van de bands die nu op Lowlands komen jaarlijks de hitlijsten beheersen. Nou dat is toch echt niet zo. Het is alleen weinig punk wat nu komt. Maar ja, als je alleen punk wilt: ga naar een punkfestival zeg ik dan...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:00 schreef hydraulix het volgende:
Vrienden van mij die vroegâh naar LL zijn geweest hoeven er nu ook niet meer heen omdat het allemaal 'commerciele baggerzooi' is en weinig punk.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:52 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nou dat is heel simpel: Binnen het genre house heb je dance zitten. Onder de noemer dance vallen o.a. trance, techno, hardstyle, hardcore etc. Dit zijn dus verschillende stromingen binnen de dance!
En het is erg zonde btw om alles op één hoop te gooien... er is zoveel te beleven op het gebied van (vooral) techno!![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:59 schreef DubzOne het volgende:
@ Hydraulix: Ik vond het vorig jaar eigenlijk wel meevallen qua 'dance' op LL... ik vond er niet echt interessante namen tussen staan, op Vitalic, Serge en Michael Myer, na.
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:16 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Miss Kittin' was ik idd vergeten en Royksopp helaas gemist!
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |