abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:54:47 #2
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37790939
Privé-zaken moet je gescheiden houden van haar politieke inhoudelijkheid.

Datzelfde gold ook voor Bill Clinton en een Rob Oudkerk vind ik, jammer dat mensen die twee dingen door elkaar halen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:55:02 #3
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37790945
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:37 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik heb idd (op een uitzondering na) nog niemand zich horen afvragen hoe het met haar politieke geloofwaardigheid verder moet.
ik heb dat iig al een paar keer gezegd.
Je kunt dit trouwens ook nog eens heel goed vergelijken met zaak-Bijlhout! !!!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_37790965
Ik wil niet dat ze uitgezet wordt Gia. Wel le-zen.

Ik wil aan de hypocrisie en het falen van dat zogenaamde harde asielbeleid aan de kaak stellen.

AHA moet blijven, Taida had moeten blijven.

Wat ik me wel afvraag in hoeverre ze nog kan functioneren in de politiek, maar zoveel is ze er toch al niet
pi_37790981
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:54 schreef Martijn_fijn het volgende:
Over prive-zaken mag je best liegen? Dat je prive bij de treinkaping was betrokken bv?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:56:57 #6
124676 RobertoCarlos
pi_37790992
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:54 schreef Martijn_fijn het volgende:
Niet als het gaat over of een volksvertegenwoordiger betrouwbaar is!
pi_37791019
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Over prive-zaken mag je best liegen? Dat je prive bij de treinkaping was betrokken bv?
Dat je het met minderjarigen deed op je zolderkamer.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:58:26 #8
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37791029
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee je mag niet liegen indien daarom gevraagd wordt. Hirsi Ali werd er door Zembla er niet om gevraagd, toen ze dat bij Barend en van Dorp wel deden heeft ze toch eerlijk geantwoord?
pi_37791031
RobertoCarlos misschien handig als je deze link erbij had gezet, niet iedereen weet nog wie Bijlhout was:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2002/07/23/E043.htm
pi_37791046
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:58 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Nee je mag niet liegen indien daarom gevraagd wordt. Hirsi Ali werd er door Zembla er niet om gevraagd, toen ze dat bij Barend en van Dorp wel deden heeft ze toch eerlijk geantwoord?
Ze heeft gelogen tegen de IND man, wat kan Barend en Van Dorp mij nou schelen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:01:24 #11
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37791085
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Niet als het gaat over of een volksvertegenwoordiger betrouwbaar is!
Dat Rob Oudkerk neukt met hoeren, wat the fuck maakt uit?

Dat Bill Clinton iemand's clitje met een sigaar bewerkte, wat maakt dat uit voor de politiek?

Dat Hirsi Ali 14 jaar geleden, haar verhaal niet 100% naar waarheid vertelde om zodoende wél een verblijfsvergunning te krijgen, wat heeft dat te maken met haar politieke werk op dit moment, 14 jaar na dato?
pi_37791098
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dat Hirsi Ali 14 jaar geleden, haar verhaal niet 100% naar waarheid vertelde om zodoende wél een verblijfsvergunning te krijgen, wat heeft dat te maken met haar politieke werk op dit moment, 14 jaar na dato?
Snap je dat echt niet?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:02:39 #13
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37791108
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:59 schreef SCH het volgende:

[..]

14 jaar geleden man, wat heeft dat te maken met haar werk nu?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:02:55 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37791115
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Snap je dat echt niet?
enlighten me
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:03:36 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37791134
quote:

[..]

Dat Bill Clinton iemand's clitje met een sigaar bewerkte, wat maakt dat uit voor de politiek?

Misschien het feit dat mw Ali haar politieke status misbruikt voor haar persoonlijke kruistocht? Of zie jij haar ooit in de kamer? Misschien het feit dat mw Ali dus op valse voorwendselen de mogelijkheid heeft gekregen, zich bezig te houden met 's lands politiek? Of zit jij te wachten op een vertegenwoordiger (en vergeet niet: mw. Ali is eenVOLKSvertegenwoordiger) die haar hele carriere heeft gebouwd op een sooitje leugens?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:06:34 #16
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37791215
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Misschien het feit dat mw Ali haar politieke status misbruikt voor haar persoonlijke kruistocht? Of zie jij haar ooit in de kamer? Misschien het feit dat mw Ali dus op valse voorwendselen de mogelijkheid heeft gekregen, zich bezig te houden met 's lands politiek? Of zit jij te wachten op een vertegenwoordiger (en vergeet niet: mw. Ali is eenVOLKSvertegenwoordiger) die haar hele carriere heeft gebouwd op een sooitje leugens?
Sam Pormes zit toch ook nog in de 1e kamer.

Als ze de waarheid exact had verteld 14 jaar geleden tegen de IND, dan had ze nooit kunnen bereiken, wat ze nu bereikt heeft voor de vrouwenrechten. Als jij een doel bereiken wil, dan doe jij toch ook gauw iets wat niet helemaal correct is?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:07:17 #17
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_37791232
Naast het feit dat Ayaan Hirsi Megan de boel bij elkaar bedrogen en gelogen heeft, moeten we niet vergeten dat ze Theo van Gogh misleid en gemanipuleerd had en dat hij zijn boetedoening met de de (krijgers)dood had ingelost. Ik acht haar ook moreel schuldig aan de dood van van Gogh.
Die onthullingen over de besnijdenis en de zogenoemde "onderdrukkende en wraakzuchtie Islam" heeft ze waarschijnlijk tot zich genomen toen ze als tolk bij de IND werkte. En die verhalen heeft ze vervolgens als de beste weten te misbruiken toen ze als een Somalische warlord een greep naar geld, macht en roem deed. "De Islam is mijn religie, dus ik mag het een achterlijke godsdienst vinden". Ja ja, niets van haar ontboezemingen en vertellingen blijken naderhand waar te zijn, behalve dat ze een deel van haar geslachtsorgaan tijdens het gras maaien misschien verloor.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_37791238
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

het feit dat mw Ali haar politieke status misbruikt voor haar persoonlijke kruistocht
zie jij haar ooit in de kamer?
het feit dat mw Ali dus op valse voorwendselen de mogelijkheid heeft gekregen, zich bezig te houden met 's lands politiek?
een vertegenwoordiger die haar hele carriere heeft gebouwd op een sooitje leugens?
Quoted for truth.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:09:06 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_37791272
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:06 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Sam Pormes zit toch ook nog in de 1e kamer.
Tot september, ja. So what?
quote:
Als ze de waarheid exact had verteld 14 jaar geleden tegen de IND, dan had ze nooit kunnen bereiken, wat ze nu bereikt heeft
Verregaande polarisatie, bedoel je? De dood van Van Gogh?
quote:
voor de vrouwenrechten. Als jij een doel bereiken wil, dan doe jij toch ook gauw iets wat niet helemaal correct is?
Dus jij zegt: Het doel heiligt de middelen? Oke, ik wil bereiken dat deze wereld Martijn-fijn-loos is. Het is dus oke als ik jou morgen afschiet? Of als ik lieg dat jij Kennedy vermoord hebt, en jij vervolgens levenslang de bak in gaat?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:10:16 #20
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37791301
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Leugens Gia. Dat mag niet van Verdonk. Al die gevallen vallen onder dezelfde noemer. Alleen niet voor jou - jij bent Ayaan-blind.
Je blijft jezelf voorzien van die simplistische benadering om ongelijksoortige kwesties te verheffen tot iets gelijkwaardig. Dit terwijl de inzet van Taďda, het halen van haar VWO-diploma nadat de oprotpremie was geďncasseerd, toch net even iets anders is dan bij de asielaanvraag de waarheid niet vertellen. Alleen al om het feit, dat met het innen van de premie Taďda instemde met de beslissing om haar opleiding te continueren aan een gelijkwaardige opleiding in haar eigen land. Bovendien ging het bij Taďda om een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd en bij AHA om een asielaanvraag. Ik zal het moreel oppurtunisme maar niet meewegen in mijn beargumentatie, maar aan de ene kant stellig beweren dat AHA weg moet en tegelijkertijd het beleid van Verdonk bestempelen als onmenselijk is wat meer dan alleen opvallend (if you catch my drift).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_37791381
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Je bent in de war met Mohamed Bouyeri.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:13:39 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_37791393
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:13 schreef basilisk het volgende:

[..]

Je bent in de war met Mohamed Bouyeri.
Nee hoor, ik ben allerminst in de war...
pi_37791437
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:59 schreef SCH het volgende:

[..]

En de gevolgen van die actie is voor iedereen in deze thread anders. De ene is bereid haar te vergeven, de ander wil haar het liefst deporteren richting Mekka. Feit blijft dat je er wel lang over kunt lullen, maar volgens mij komt niemand richting de ander hier.

Een aantal dingen staan wel vast:
- Haar nu uitzetten is onmenselijk.
- In gelijke gevallen moeten mensen gelijk beoordeeld worden. Taida is daarom niet een goed voorbeeld, vanwege het feit dat die 2 situaties totaal anders zijn. Kunnen we wel over door blijven ouwehoeren, maar dan verzandt de discussie toch maar in details. Omdat de situaties zo ver uiteenlopen.
- AHA heeft niet de gehele waarheid verteld bij haar intake gesprek. Het is onwenselijk dat 2e kamer leden onbetrouwbaar overkomen. Een hoop hangt dan ook af van het onderzoek van Verdonk, de reactie van AHA, de rest van de politiek, en potentieel zelfs een uitspraak van een rechter. Tot dan vindt ik de informatie nog te karig om er zeker van te zijn in hoeverre AHA gelogen heeft, en wat de gevolgen moeten zijn.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:15:21 #24
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37791442
quote:

Tot september, ja. So what?
Net als Hirsi Ali heeft hij gelogen, maar daar hoor ik niemand dat hij meteen de 1e kamer uit moet.
quote:
Nu ze opeens gelogen heeft, blijkt ze ook de dood van Vag Gogh op haar geweten te hebben. Het was Mohammed B. en niemand anders. PUNT
quote:
Dus jij zegt: Het doel heiligt de middelen? Oke, ik wil bereiken dat deze wereld Martijn-fijn-loos is. Het is dus oke als ik jou morgen afschiet? Of als ik lieg dat jij Kennedy vermoord hebt, en jij vervolgens levenslang de bak in gaat?
Wat een belachelijke vergelijking, om zoiets met een moord te vergelijken. Ik ga hier niet eens verder serieus op in..
pi_37791531
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:15 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking, om zoiets met een moord te vergelijken. Ik ga hier niet eens verder serieus op in..
Hij gaf een voorbeeld bij de stelling 'Het doel heiligt de middelen', maar dat ging jou klaarblijkelijk boven je oranje pauperhelm, dus deed je het maar af als belachelijk.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:19:32 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_37791533
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:15 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Net als Hirsi Ali heeft hij gelogen, maar daar hoor ik niemand dat hij meteen de 1e kamer uit moet.
Nou, dan heb je niet helemaal opgelet, hoor.
quote:
[..]

Nu ze opeens gelogen heeft, blijkt ze ook de dood van Vag Gogh op haar geweten te hebben. Het was Mohammed B. en niemand anders. PUNT
Mede op basis van haar verhaal heeft Van Gogh o.a. Submission gedraaid, waaraan HA heeft meegewerkt. Aangezien het verhaal niet klopt, heeft Van Gogh op de valse premisse die film gemaakt. En die film heeft mede geleid tot zijn moord.
quote:
[..]

quote:

Als jij een doel bereiken wil, dan doe jij toch ook gauw iets wat niet helemaal correct is?
Er zijn dus gradaties in een doel? Het ene doel heiligt wel de middelen, het andere niet? Wat een zeldzaam eng hypocriete opstelling, zeg.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:20:24 #27
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37791551
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:07 schreef Super7fighter het volgende:
Naast het feit dat Ayaan Hirsi Megan de boel bij elkaar bedrogen en gelogen heeft, moeten we niet vergeten dat ze Theo van Gogh misleid en gemanipuleerd had en dat hij zijn boetedoening met de de (krijgers)dood had ingelost. Ik acht haar ook moreel schuldig aan de dood van van Gogh.
Die onthullingen over de besnijdenis en de zogenoemde "onderdrukkende en wraakzuchtie Islam" heeft ze waarschijnlijk tot zich genomen toen ze als tolk bij de IND werkte. En die verhalen heeft ze vervolgens als de beste weten te misbruiken toen ze als een Somalische warlord een greep naar geld, macht en roem deed. "De Islam is mijn religie, dus ik mag het een achterlijke godsdienst vinden". Ja ja, niets van haar ontboezemingen en vertellingen blijken naderhand waar te zijn, behalve dat ze een deel van haar geslachtsorgaan tijdens het gras maaien misschien verloor.
Heb je soms last van de zon? Heel je betoog hangt met speculaties aan elkaar en je presenteert je mening alsof het feiten zijn.
Heb je ook nog iets 'vasts' om het steekhoudend te maken of erken je dat je vergeten bent te vermelden dat het hier om een mening gaat, geen feiten en derhalve evengoed genegeerd kan worden?
pi_37791566
quote:
[..]

Sorry, maar wat ben jij voor een stijlloos figuur om de dood van iemand op het conto van een ander zijn mening toe te schrijven? Schaam jij je niet? Man man man wat een stompzinnige opmerking.
pi_37791665
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Heb je soms last van de zon? Heel je betoog hangt met speculaties aan elkaar en je presenteert je mening alsof het feiten zijn.
Heb je ook nog iets 'vasts' om het steekhoudend te maken of erken je dat je vergeten bent te vermelden dat het hier om een mening gaat, geen feiten en derhalve evengoed genegeerd kan worden?
Zoals LV al meldde, ging van Gogh de film Submission maken o.a. op basis van AHM's culverhaal.
Hij was dus voorgelogen. Grote kans dat hij die film anders niet gemaakt zou hebben en hij ook nu niet dood zou zijn.

Ze heeft dus zeker wel een aandeel in zijn dood.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:26:10 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_37791687
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:21 schreef oheng het volgende:

[..]

Sorry, maar wat ben jij voor een stijlloos figuur om de dood van iemand op het conto van een ander zijn mening toe te schrijven? Schaam jij je niet? Man man man wat een stompzinnige opmerking.
Zoals ik al zei:
quote:
Mede op basis van haar verhaal heeft Van Gogh o.a. Submission gedraaid, waaraan HA heeft meegewerkt. Aangezien het verhaal niet klopt, heeft Van Gogh op de valse premisse die film gemaakt. En die film heeft mede geleid tot zijn moord.
Daar mag je het niet mee eens zijn, hoor. Lijkt me een beetje oogkleppen-verhaal, maar je mag het er niet mee eens zijn.
pi_37791737
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja man, die vieze heks had Theo betoverd met haar leugens! En zo heeft ze hem naar zijn dood geleid!

Het niveau van de beschuldigingen aan het adres van AHA daalt wel hier. Ik kom wel terug als alle trollen zijn gaan slapen. Hopelijk gaat het dan weer over de politieke gevolgen i.p.v. dat de winkelhaak in het shirt van de zuster van de slager door AHA veroorzaakt is. Kolere zeg.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:29:40 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_37791765
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:28 schreef oheng het volgende:

[..]

Ja man, die vieze heks had Theo betoverd met haar leugens! En zo heeft ze hem naar zijn dood geleid!

Het niveau van de beschuldigingen aan het adres van AHA daalt wel hier. Ik kom wel terug als alle trollen zijn gaan slapen. Hopelijk gaat het dan weer over de politieke gevolgen i.p.v. dat de winkelhaak in het shirt van de zuster van de slager door AHA veroorzaakt is. Kolere zeg.
Neem ook een valiumpje, als je toch bezig bent...
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:31:37 #33
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37791805
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zoals LV al meldde, ging van Gogh de film Submission maken o.a. op basis van AHM's culverhaal.
Hij was dus voorgelogen. Grote kans dat hij die film anders niet gemaakt zou hebben en hij ook nu niet dood zou zijn.

Ze heeft dus zeker wel een aandeel in zijn dood.
Blijft nogal speculatief, hč? Het valt immers niet meer te achterhalen of van Gogh de film heeft gemaakt met als doorslaggevende factor het kulverhaal, noch valt te achterhalen of hij ook al niet op de hoogte was van het publieke geheim, dat AHA gelogen had bij de asielaanvraag.

Beetje ver gezocht, hč?
pi_37791844
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Neem ook een valiumpje, als je toch bezig bent...
Hahahaha wat een enorm grappige opmerking!!!! Grapjas!

Nou veel plezier met je poging om AHA een moord in de schoenen te schuiven he. Doei.
pi_37791861
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:28 schreef oheng het volgende:

[..]

Het is grappig je hypocriete volharding waar te nemen terwijl je hoofd in het zand steekt betreft dit soort zaken, die AHM in een kwaad daglicht stelt.
Is dat bord van 3 bij 5 voor je hoofd vastgespijkerd?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:34:16 #36
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37791878
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
[..]

Daar mag je het niet mee eens zijn, hoor. Lijkt me een beetje oogkleppen-verhaal, maar je mag het er niet mee eens zijn.
In jouw context is het doornormaal om mede-verantwoordelijk te zijn voor moord, wanneer je meewerkt aan een kritische docu-speelfilm.

Ziekelijk enge gedachte.

Zeg dan meteen dat je de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting opheffen wil.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:34:18 #37
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37791879
Vind je dat een extra argument om AHA het land uit te bonjouren? Best triest dat je met zo'n suggestieve bewijsvoering argumenten probeert te vinden om haar nog even een trap na te geven.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:34:49 #38
126836 Super7fighter
pi_37791894
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat ze gelogen heeft staat zo vast als de rots in de branding. Ze heeft het notabene zelf toegegeven(wel na een paar lastige vragen die ze niet kon ontwijken)! Ik baseer mijn mening nergens anders dan op feiten. Feiten die er niet om kunnen liegen, zoals Hirsi Ali Megan een dozijn jaar heeft kunnen doen.
Verbaast me hoe 'beschaafd' haar familie op mij overkwam bij Zembla. Een broer die trots is op zijn zus, een moeder die niet geinterviewd wilt worden omdat ze bang is dat dit tegen haar wordt gebruikt, een hele moslimschool die het zo fijn voor haar vinden dat ze zo hogerop gekomen is. En deze mensen misbruikt Ayaan, voor haar eigen ziekelijke kruistocht, egoisme, macht en geld?
Ze heeft niets anders gedaan dan geprobeerd een burgeroorlog in Nederland te ontketenen. Gelukkig zijn haar intenties uiteindelijk bij de Nederlandse massa bekend geworden dankzij gedegen onderzoeksjournalistiek van Zembla, en kan deze war mongerer/anarchist/ oplichtster gestopt worden in naam van de vrede en veiligheid in Nederland.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:37:01 #39
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37791933
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het is grappig je hypocriete volharding waar te nemen terwijl je hoofd in het zand steekt betreft dit soort zaken, die AHM in een kwaad daglicht stelt.
Is dat bord van 3 bij 5 voor je hoofd vastgespijkerd?
Dit zijn geen zaken die AHA in een kwaad daglicht stellen, maar enkel een kijkje in de keuken van de door haat verdorven geest van een auteur.
Jouw bord heeft als bestandsdeel beton...

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 13-05-2006 17:47:58 ]
pi_37791939
Ik zeg: het land uit, als Verdonk echt zoveel ballen heeft en rechtlijnig is, en als de 2de Kamer echt een durft trappen ze die leugenaar keihard het land uit en wordt ze persona non grata.
quote:
Volgens de wet is deze termijn echter geen beletsel om maatregelen te nemen. De voorzitter van de vereniging voor asieladvocaten (VAJN), Loes Vellenga-Van Nieuwkerk, vindt dat er sprake is van rechtsongelijkheid. Volgens haar wordt mensen het Nederlanderschap ontnomen bij minder ernstige onjuistheden. ''Hier wordt gemeten met twee maten.'' Ze is er niet op uit om Hirsi Ali dwars te zitten maar zal dit gegeven wel gebruiken in zaken voor haar eigen cliënten.

Volgens de wet kunnen mensen die hebben gelogen bij hun asielaanvraag en op oneigenlijke gronden het Nederlanderschap kregen, later alsnog hun verblijfsrecht kwijtraken. Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd.

Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2006/MEI/13/bin2.html
Aangezien het in mijn ogen een doodzonde is voor een politicus om fraude te plegen, hoort ze resoluut de kamer te verlaten (en dan kijken we ff naar een andere bron):
quote:
De PvdA wil dat het bestuur van de Tweede Kamer een onderzoek instelt. ‘De Kamerleden Rozenblad (PvdA), Schwietert (VVD) en Bijlhout (LPF) werden direct uit hun functie gezet nadat duidelijk werd dat zij over hun achtergrond hadden gelogen.’

Bron: http://www.volkskrant.nl/den_haag/article314947.ece/Kamerleden_willen_onderzoek_Hirsi_Ali
Dat moet dus ook wel lukken.

MAW: Dat kutkind is eindelijk eens geschiedenis.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:37:59 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_37791966
Overigens wel komisch dat iedereen over elkaar heenvalt om 1 aspect van mijn verhaal aan te vallen, maar niemand blijkbaar problemen heeft met het misbruiken van haar leugens om notabene een machtspositie als volksvertegenwoordiger te verkrijgen (op kosten van ons allen, lieve kijkbuiskindertjes; wij betalen het salaris van de 2e Kamer. Wij betalen voor dat appartement in Den Haag. Wij betalen voor de 24-uurs bewaking. Wij betalen voor de onderduikadressen, de snoepreisjes en wat dies meer zij...)
pi_37791989
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Blijft nogal speculatief, hč? Het valt immers niet meer te achterhalen of van Gogh de film heeft gemaakt met als doorslaggevende factor het kulverhaal, noch valt te achterhalen of hij ook al niet op de hoogte was van het publieke geheim, dat AHA gelogen had bij de asielaanvraag.

Beetje ver gezocht, hč?
Van Gogh en de Islam/moslims waren niet koek en ei voor hij AHM had gesproken, kan je o.a. aan zijn columns zien.
Iemand ophitsen (onder valse voorwendselen) is dat niet strafbaar?
Het is zeker zo dat AHM's fabeltje zeker wel een druppel was in de emmer die uiteindelijk overliep en van Gogh aanzette tot het maken van de film. Hoeveel druppels dat zijn geweest weet ik niet.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:40:20 #43
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37792013
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:39 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Van Gogh en de Islam/moslims waren niet koek en ei voor hij AHM had gesproken, kan je o.a. aan zijn columns zien.
Iemand ophitsen (onder valse voorwendselen) is dat niet strafbaar?
Het is zeker zo dat AHM's fabeltje zeker wel een druppel was in de emmer die uiteindelijk overliep en van Gogh aanzette tot het maken van de film. Hoeveel druppels dat zijn geweest weet ik niet.
Kan je dat hard maken?
pi_37792050
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens wel komisch ... dies meer zij...)

Agree. BIS BIS BIS
pi_37792060
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens wel komisch dat iedereen over elkaar heenvalt om 1 aspect van mijn verhaal aan te vallen, maar niemand blijkbaar problemen heeft met het misbruiken van haar leugens om notabene een machtspositie als volksvertegenwoordiger te verkrijgen (op kosten van ons allen, lieve kijkbuiskindertjes; wij betalen het salaris van de 2e Kamer. Wij betalen voor dat appartement in Den Haag. Wij betalen voor de 24-uurs bewaking. Wij betalen voor de onderduikadressen, de snoepreisjes en wat dies meer zij...)
Ik betaal ook mee aan die onzin van Zembla. Wat is je punt?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:43:24 #46
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37792089
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:34 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dat ze gelogen heeft staat zo vast als de rots in de branding. Ze heeft het notabene zelf toegegeven(wel na een paar lastige vragen die ze niet kon ontwijken)! Ik baseer mijn mening nergens anders dan op feiten. Feiten die er niet om kunnen liegen, zoals Hirsi Ali Megan een dozijn jaar heeft kunnen doen.
Verbaast me hoe 'beschaafd' haar familie op mij overkwam bij Zembla. Een broer die trots is op zijn zus, een moeder die niet geinterviewd wilt worden omdat ze bang is dat dit tegen haar wordt gebruikt, een hele moslimschool die het zo fijn voor haar vinden dat ze zo hogerop gekomen is. En deze mensen misbruikt Ayaan, voor haar eigen ziekelijke kruistocht, egoisme, macht en geld?
Ze heeft niets anders gedaan dan geprobeerd een burgeroorlog in Nederland te ontketenen. Gelukkig zijn haar intenties uiteindelijk bij de Nederlandse massa bekend geworden dankzij gedegen onderzoeksjournalistiek van Zembla, en kan deze war mongerer/anarchist/ oplichtster gestopt worden in naam van de vrede en veiligheid in Nederland.
Ja, je hebt me overtuigd. Het is niet de zon waar je last van hebt, maar je zit aan de crack. Burgeroorlog? Laat me niet lachen...
Op een schaal van 0 op 10 waarbij 0 liefde is en 10 haat geef eens een cijfer van jouw haat op AHA, aub...
pi_37792103
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit zijn soort zaken die AHA in een kwaad daglicht stellen, maar enkel een kijkje in de keuken van de door haat verdorven geest van een auteur.
Jouw bord heeft als bestandsdeel beton...
Nee hoor, je hoeft niet emotioneel te worden van mijn reactie.
Gelijke monikken, gelijke kappen. Ik snap niet waarom AHM een voorkeursbehandeling verdient betreft het asielbeleid.
Als het om een zoveelste anonieme allochtoon zou gaan, zou men met z'n allen tegelijk roepen dat deze persoon z.s.m. uit NL zou moeten worden getrapt wegens de leugens.
Nu betreft het een allochtoon die een bepaald geloof constant loopt te bashen (wat velen enorm waarderen) en verder weinig nuttigs bijdraagt aan onze samenleving en is de situatie opeens anders.
Wat raar.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 17:46:10 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37792156
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:22 schreef pomtiedom het volgende:
Ayaan heeft bewezen nut in de samenleving gehad.
Wat dan? De moord op Theo van Gogh?
pi_37792167
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, je hebt me overtuigd. Het is niet de zon waar je last van hebt, maar je zit aan de crack. Burgeroorlog? Laat me niet lachen...
Op een schaal van 0 op 10 waarbij 0 liefde is en 10 haat geef eens een cijfer van jouw haat op AHA, aub...
Wat is er zo grappig en onzinnig aan zijn reactie?
Please, do tell.
pi_37792194
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kan je dat hard maken?
Kan je hard maken dat Steven Spielberg geďnspireerd was door WOII bij het maken van Saving Private Ryan?
pi_37792205
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:46 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig en onzinnig aan zijn reactie?
Please, do tell.
Dit bijvoorbeeld.
quote:
Ze heeft niets anders gedaan dan geprobeerd een burgeroorlog in Nederland te ontketenen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:49:19 #52
126836 Super7fighter
pi_37792241
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ayaan Hirsi Ali had wel kunnen weten dat Theo's leven direct gevaar zou lopen. Ik citeer Hirsi Ali: "In 1989 vond ik de fatwa tegen Salman Rushdie nog vanzelfsprekend; ik was ook een radicaal."
Zij had kunnen weten wat de persoonlijke gevolgen zouden zijn voor Van Gogh. Ik acht haar ook moreel schuldig aan zijn dood.

Voor de objectieve toeschouwer is het duidelijk dat Hirsi over de ruggen van de moslims in beeld wilde en wil blijven en macht en geld wil verwerven. Daarmee bedient ze zich van leugens (niet alleen over de Islam), nee ze gaat zelfs over lijken. Kijk maar naar Theo van Gogh die ze heeft laten vermoorden om nog populairder te worden.
pi_37792258
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:42 schreef basilisk het volgende:

[..]

Ik betaal ook mee aan die onzin van Zembla. Wat is je punt?
Wat was er onzin aan de documentaire van Zembla, volgens mij deed haar familie gewoon hun verhaal net zoals AHM in die docu deed.
Omdat nu de rapen gaar zijn vanwege deze docu, doe je het maar af als onzin?

Wat schattig.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:51:14 #54
126836 Super7fighter
pi_37792294
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:48 schreef basilisk het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld.
[..]
Als Hirsi Ali een voorstel doet, dat moslims (joden anyone?) gescreend moeten worden, omdat ze moslims zijn, dan is dat al de eerste stap naar een burgeroorlog. En zo heeft ze wel meer dingen gezegd die onder opruiing en aanzetten tot haat en geweld vallen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:51:35 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37792302
Ik begrijp de selectieve verontwaardigheid wederom niet, het meten met 2 maten is weer een gouden stelregel voor een aantal "mensen". Als men op de frontpage een bericht zou plaatsen als:"Imam El-Moumnni heeft gelogen...." Dan staat heel FoK! en R@b op om zonder enige nuance hem te verzoeken het land te verlaten. Nu gebeurt hetzelfde bij Hirsi Ali, of zal ik Magan zeggen, en de rechtlijnige edelweiss c.q. heks Verdonk blijkt ineens niet zo rechtlijnig. Het heeft geen zin om dingen die krom zijn recht te te praten, het is simpel: Hirsi Magan heeft gelogen en heeft dus op illegale gronden haar verblijfstatus weten te verkrijgen, dan is de conlusie hard voor vrouwtje Magan, maar dan mag ze iedereen wegzwaaien en kan ze richting Kenya of Somalië pendelen, en misschien kan ze daar wel potten breken omdat daar waarschijnlijk wel vrouwtjes zijn die onderdrukt en besneden worden.

Verdonk, doe je werk, anders is dit je laatste fout, maar dat vind ik op zich ook niet zo erg.

En ach, zo zielig is ze niet, ze heeft inmiddels een degelijk vermogen weten te vergaren over de ruggen van meer dan een miljoen minderheden in Nederland.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37792312
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat was er onzin aan de documentaire van Zembla, volgens mij deed haar familie gewoon hun verhaal net zoals AHM in die docu deed.
Omdat nu de rapen gaar zijn vanwege deze docu, doe je het maar af als onzin?

Wat schattig.
Zembla bracht niets nieuws maar vond het wel de moeite om naar Somalie af te reizen. Zonde van het belastinggeld.
pi_37792322
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:48 schreef basilisk het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld.
[..]
Burgeroorlog is wel wat overdreven, maar door haar persoonlijke kruistocht heeft ze wel voor meer frictie gezorgd tussen bepaalde groepen mensen.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 17:52:54 #58
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37792340
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:51 schreef BansheeBoy het volgende:

knip
Waarom copypaste je een reactie uit een vorig deel
De 'leugens' van Ayaan Hirsi Ali/Magan #2
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:55:10 #59
13462 BansheeBoy
pi_37792398
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:52 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Waarom copypaste je een reactie uit een vorig deel
De 'leugens' van Ayaan Hirsi Ali/Magan #2
Het is een soort checklist.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_37792427
quote:
Als jij een doel bereiken wil, dan doe jij toch ook gauw iets wat niet helemaal correct is?
pi_37792438
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:51 schreef basilisk het volgende:

[..]

Zembla bracht niets nieuws maar vond het wel de moeite om naar Somalie af te reizen. Zonde van het belastinggeld.
Nou, dat haar hele verhaal dat ze heeft gedaan tijdens haar asielprocedure nonsens was, is voor velen wel nieuw hoor. Ze mag de VVD dan wel hebben ingelicht over enige leugens die ze destijds had verteld, maar dat betrof niet alles als nu naar voren is gekomen. Wellicht is er nog meer dat nog komt.. de onderste steen moet naar boven worden gehaald!

Het apartement en de security van een leugenachtige parasiet van onze samenleving te bekostigen, dát is zonde van het belastinggeld.

Laten we hopen dat deze docu de eerste dominosteen is die leidt tot het vertrek van AHM uit de Nederlandse politiek en de Nederlandse staat.
pi_37792465
quote:

[..]

Nee hoor, journalistieke vrijheid.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 17:57:48 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37792475
Verdonk bekijkt naturalisatie Hirsi Ali toch
DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat de naturalisatie van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali toch onderzoeken. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Justitie laat de minister „aspecten van de naturalisatie bekijken”, zo zei hij zaterdag.

Verdonk zei vrijdag dat Hirsi Ali niets te vrezen heeft. Of dat nu wel het geval is, wilde de woordvoerder niet zeggen.

Het prominente VVD-lid geeft al jaren toe dat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. In een uitzending van tv-programma Zembla donderdag verklaarden de broer van Ayaan, een tante en haar ex-man onder meer dat zij niet tegen haar zin was uitgehuwelijkt en dat zij destijds geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie.

Naar aanleiding van die uitzending stelden verschillende Kamerleden, waaronder Hilbrand Nawijn, vragen over de kwestie.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:58:14 #64
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37792490
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Als Hirsi Ali een voorstel doet, dat moslims (joden anyone?) gescreend moeten worden, omdat ze moslims zijn, dan is dat al de eerste stap naar een burgeroorlog. En zo heeft ze wel meer dingen gezegd die onder opruiing en aanzetten tot haat en geweld vallen.
Ik begrijp werkelijk niet, dat je haat zo diep kan zitten dat je zo ongecontroleerd redeneert.
Je verveelt me. Ik bekijk straks wel of je nog meer onzin heb weten te bekokstoven.
pi_37792519
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:56 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nou, dat haar hele verhaal dat ze heeft gedaan tijdens haar asielprocedure nonsens was, is voor velen wel nieuw hoor.
Het zou wel leuk geweest zijn als ze ook met bewijzen waren gekomen. Maar jij gelooft kennelijk alles wat je op tv ziet.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:59:49 #66
13462 BansheeBoy
pi_37792534
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Burgeroorlog is wel wat overdreven, maar door haar persoonlijke kruistocht heeft ze wel voor meer frictie gezorgd tussen bepaalde groepen mensen.
"Het doel heiligt de middelen" argument is helemaal niet relevant, ze heeft gelogen, punt uit. Ze heeft op valse voorwendselen uiteindelijk haar Nederlandse status weten te bemachtigen, en dankzij de huidige wetten maakt haar dit illegaal, en de "rechtlijnige" edelweiss Verdonk (die verliefd is op dikzak Jensen) krijgt hierdoor een zwaar imagodeuk, dit gaat de VVD zetels kosten. Maar helaas denkt de meerderheid van Nederland met de onderbuik en worden de hersenen slechts sporadisch gebruikt, zo mag Verdonk en ook Hirsi Magan keer op keer fouten en blunderen zonder dat ze daarvoor de consequenties hoeven te dragen.

˛
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 18:00:55 #67
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37792569
quote:

[..]

Nee, we hebben wat aan Lingo en Thats the Question
pi_37792594
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp werkelijk niet, dat je haat zo diep kan zitten dat je zo ongecontroleerd redeneert.
Je verveelt me. Ik bekijk straks wel of je nog meer onzin heb weten te bekokstoven.
De pot verwijt de ketel. In jouw ogen kan ze blijkbaar geen kwaad doen en heeft ze meer vrijheid dan anderen.

Dat is het probleem met haar: veel mensen zijn voor of tegen haar.

Ik vind haar niet zo geschikt voor de politiek maar als publiciste/wetenschapper heb ik haar best hoog zitten.
pi_37792617
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:59 schreef basilisk het volgende:

[..]

Het zou wel leuk geweest zijn als ze ook met bewijzen waren gekomen. Maar jij gelooft kennelijk alles wat je op tv ziet.
Je vindt het niet genoeg dat mevrouw Magan haar leugens zelf toegeeft?
pi_37792635
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee, we hebben wat aan Lingo en Thats the Question
Zeg ik dat dan?
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 18:02:56 #71
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37792636
Ik denk dat veel Nederlanders t niet eens boeit dat ze heeft gelogen. Maar dat Verdonk zoch zo hard opstelde bij Taida breekt Ayaan op.
pi_37792659
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:02 schreef SunChaser het volgende:
Ik denk dat veel Nederlanders t niet eens boeit dat ze heeft gelogen. Maar dat Verdonk zoch zo hard opstelde bij Taida breekt Ayaan op.
Exact. En niet alleen bij Taida eigenlijk. Dat was nog een van de minst schrijnende gevallen.
pi_37792708
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Je vindt het niet genoeg dat mevrouw Magan haar leugens zelf toegeeft?
Kun jij wel lezen? Dat zeg ik gvd al de hele tijd. Dat ze over haar naam en geboortedatum heeft gelogen was allang bekent. Daar hadden ze echt niet voor naar Somalie hoeven af te reizen. En voor de rest van die documentaire zou ik wel eens wat bewijzen willen zien in plaats van het direkt als waarheid aan te nemen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:08:04 #74
124676 RobertoCarlos
pi_37792785
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:58 schreef oheng het volgende:
RobertoCarlos misschien handig als je deze link erbij had gezet, niet iedereen weet nog wie Bijlhout was:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2002/07/23/E043.htm
Helaas is dat zo, geeft maar weer aan dat veel mensen hier weinig verstand van zaken hebben en gewoon maar wat roepen (@oheng: bedankt voor de link trouwens).
Nou vooruit nog maar wat meer info uit Wikipedia
quote:
R.R.Ph. (Philomena) Bijlhout is een voormalig politica van Surinaamse afkomst.
Zij is bekend geworden doordat zij de kortstzittende staatssecretaris is geweest die Nederland ooit heeft gekend. Zij heeft slechts gedurende enkele uren de scepter over het staatssecretariaat van Emancipatiezaken in het Kabinet-Balkenende I (2002) gezwaaid.

Op 22 juli 2002 werd zij beëdigd als staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, belast met familie- en emancipatiezaken. Al enkele uren na haar beëdiging trad zij echter af vanwege de onjuiste informatie die zij had gegeven over haar lidmaatschap van en deelname aan de Surinaamse militie ten tijde van en na de Decembermoorden in 1982 - een doodzonde in de (Nederlandse) politiek. Zij was niet betrokken bij de moorden maar was naar eigen zeggen actief in het opbouwwerk geweest.

Zij trad af nadat RTL Nieuws foto's van haar (in militieuniform) had getoond waaruit bleek dat ze nog in 1983 (na de Decembermoorden van 1982) actief was in de burgermilities van het regime-Bouterse. Eerder had zij verklaard dat zij de milities al in 1981 had verlaten. Haar lettelijke woorden waren "Er zijn geen foto's van Philomena in uniform."
En dus moet Ayaan Hirsi Magan ook uit de 2e kamer!
Maar ik ben het met Oheng eens dat in dit topic weinig mensen naar elkaar luisteren, veel roepen en dit eigenlijk geen discussie.is.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:08:12 #75
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37792792
Ik ben benieuwd of bepaalde users hier op dezelfde toon hadden gereageerd, wanneer het niet Hirsi Ali had betroffen.

Ik vind de meeste na-trappen nogal off-topic en erg laag.

En Bijlhout heeft tijdens haar politieke carieré gelogen. Als ze het gewoon had toegegeven toendertijd, was er waarschijnlijk niets aan de hand. Hirsi Ali heeft al lang toe gegegeven... niet echt vergelijkbaar.
pi_37792829
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:59 schreef basilisk het volgende:

[..]

Leuke insinuatie, maar nee.
Als haar familie en andere mensen die dichtbij haar stonden dingen vertellen en zij dit beaamt of althans niet ontkent zit er toch een luchtje aan.
Waar rook is, is vuur.

Dat ze nog telefonisch contact met haar vader, andere familieleden (voor wie ze 'gevaar liep') heeft gehad toen ze in Nederland was, evenals met haar Candase man is wel 'apart', niet?

Maar jij ontkent kennelijk alles wat negatief uitpakt voor AHG.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:11:40 #77
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37792894
quote:

[..]

14 jaar na dato horen wij weer elke dag welke vreselijke dingen zij heeft moeten meemaken. Terwijl ze die helemaal niet heeft meegemaakt. Ze liegt en bedriegt en toch is ze een volksvertegenwoordiger. Ik vind dat AHM (voorheen AHA) weg moet uit de politiek, waar is je geloofwaardigheid?? Ik zij wel besneden(zij zelf beweert van wel)

En ze zegt over ervaringsdeskundige over te zijn en weet alles van de islaam en vrouwelijke onderdrukking binnen de islaam omdat ze het zelf heeft mee gemaakt. NIET DUS
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_37792897
Ben benieuwd om welke reden veel mensen Ayaan Hirsi Ali weg willen hebben.
Ik durf te beweren dat dit bij heel veel "linkse" mensen totaal niks heeft te maken met het feit dat ze heeft gelogen tijdens de asielaanvraag (want daar hoor je deze mensen normaal nooit over).
Denk eerder dat het te maken heeft dat Ayaan Hirsi Ali zich zo verzet tegen de islam, en dat is natuurlijk NOT DONE bij deze "linkse" mensen.

Als Hirsi Ali moet vertrekken vind ik het niet meer dan logisch dat alle asielaanvragen vanaf 1997 opnieuw bekeken moeten worden en wanneer blijkt dat er ook maar 1 ding gelogen is, dat deze asielzoeker kan vertrekken, ookal heeft deze een bestaan opgebouwd. En natuurlijk moeten de asielaanvragen vanaf nu veel strenger worden om herhaling tegen te gaan.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:12:17 #79
13462 BansheeBoy
pi_37792916
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:09 schreef OldJeller het volgende:

Maar jij ontkent kennelijk alles wat negatief uitpakt voor AHG.
Correctie: het is AHM

˛
pi_37792918
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:09 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Leuke insinuatie, maar nee.
Als haar familie en andere mensen die dichtbij haar stonden dingen vertellen en zij dit beaamt of althans niet ontkent zit er toch een luchtje aan.
Waar rook is, is vuur.
Heb je die uitzending eigenlijk wel gezien? Ze ontkent bijvoorbeeld dat ze op haar bruiloft was.

Bewijs is echter niet meer nodig: waar rook is is immers vuur.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 18:12:43 #81
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37792925
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:11 schreef Refragmental het volgende:
Als Hirsi Ali moet vertrekken vind ik het niet meer dan logisch dat alle asielaanvragen vanaf 1997 opnieuw bekeken moeten worden en wanneer blijkt dat er ook maar 1 ding gelogen is, dat deze asielzoeker kan vertrekken,
En als Hirsi mag blijven bekijken we alle aanvragen vanaf 1997 ook en passen we coulance toe met terugwerkende kracht?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:14:33 #82
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37792967
quote:
Ik durf te beweren dat dit bij heel veel "linkse" mensen totaal niks heeft te maken met het feit dat ze heeft gelogen tijdens de asielaanvraag (want daar hoor je deze mensen normaal nooit over).
Denk eerder dat het te maken heeft dat Ayaan Hirsi Ali zich zo verzet tegen de islam, en dat is natuurlijk NOT DONE bij deze "linkse" mensen.

Als Hirsi Ali moet vertrekken vind ik het niet meer dan logisch dat alle asielaanvragen vanaf 1997 opnieuw bekeken moeten worden en wanneer blijkt dat er ook maar 1 ding gelogen is, dat deze asielzoeker kan vertrekken, ookal heeft deze een bestaan opgebouwd. En natuurlijk moeten de asielaanvragen vanaf nu veel strenger worden om herhaling tegen te gaan.
Dat gevoel heb ik ook. Het was ook niet moeilijk om te raden welke users stonden te popelen, om zoveel mogelijk na-trappen te geven.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:14:46 #83
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37792974
quote:

Het feit is dat achterhalen van zulke leugen meestal vrij moeilijk. Nu is een groot deel van de waarheid boven water. Waarom mag je daar niet iemand op afrekenen?? We zeggen toch tegen de criminelen toch ook niet: Nou ja, we hebben jou dan wel veroordeeld maar 200 zaken zijn onopgelost dit jaar, dus kunnen we jou niet opsluiten
pi_37792992
Zijn er eigenlijk ook 'allochtone' kamerleden waar geen problemen mee zijn????

Pormes
Tara Singh Varma
Ayaan Hirsi Ali Magan
Ali Lazrak
Farah Karimi (Mujahedin )
enz.
enz.
enz.
enz.
pi_37793017
Ik heb deze reeks niet echt gevolgd, maar het lijkt me erg sneu voor haar als ze uitgezet wordt.

In haar land zal ze in ieder geval niet met open armen ontvangen worden en bijna zeker worden aangevallen. Ik vind ook dat ze hier moet blijven, maar in de politiek heeft ze, naar mijn mening, helemaal niets meer te zoeken.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:17:00 #86
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37793026
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:15 schreef more het volgende:

Pormes
Tara Singh Varma
Ayaan Hirsi Ali Magan
Ali Lazrak
enz.
enz.
enz.
enz.
Nebahat Albayrak
pi_37793036
quote:

Pormes
Tara Singh Varma
Ayaan Hirsi Ali Magan
Ali Lazrak
enz.
enz.
enz.
enz.
Ja, genoeg. Evenals dat er genoeg autochtone kamerleden zijn met een 'probleem'.
pi_37793053
quote:

Pormes
Tara Singh Varma
Ayaan Hirsi Ali Magan
Ali Lazrak
enz.
enz.
enz.
enz.

Nebahat Albayrak.
en nog veel meer.
Ik ga ze echt niet allemaal voor je opzoeken.
pi_37793079
EDIT-Typo dus
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:19:32 #90
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37793097
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nebahat Albayrak.
en nog veel meer.
Ik ga ze echt niet allemaal voor je opzoeken.
Hey, i said allready that en typo idd. Zie het te laat. M en K zijn relatief dicht bij elkaar
pi_37793103
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:14 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Het feit is dat achterhalen van zulke leugen meestal vrij moeilijk. Nu is een groot deel van de waarheid boven water. Waarom mag je daar niet iemand op afrekenen?? We zeggen toch tegen de criminelen toch ook niet: Nou ja, we hebben jou dan wel veroordeeld maar 200 zaken zijn onopgelost dit jaar, dus kunnen we jou niet opsluiten
Dat is niet wat ik heb gezegd.
Ik zeg dat wanneer Hirsi Ali moet vertrekken het niet meer dan logisch is dat alle aanvragen vanaf 1997 opnieuw bekeken moeten worden (althans de aanvragen die onder dezelfde procedures vielen als die van Hirsi Ali)
Daar ben je het toch mee eens? Of niet soms?
Want ik zie nu pas voor het eerst een massale "linkse" opkomst die pleit dat een persoon uitgezet moet worden vanwege leugens. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
pi_37793148
Het grootste deel van de linkse users hier deelt de mening dat ze mag blijven anders, met als toevoeging dat dat dan ook in andere gevallen moet gelden. Zo niet, dan ook zij weg.
pi_37793161
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:12 schreef SunChaser het volgende:

[..]

En als Hirsi mag blijven bekijken we alle aanvragen vanaf 1997 ook en passen we coulance toe met terugwerkende kracht?
Ik moet ff een kleine nuance aanbrengen. Alle aanvragen vanaf 1997 die onder dezelfde procedures vielen als die van Hirsi Ali.
Als Hirsi Ali mag blijven dan is het niet nodig om deze aanvragen opnieuw te bekijken.
Moet Hirsi Ali vertrekken dan is het niet meer dan logisch dat deze aanvragen opnieuw bekeken worden, want dan was er behoorlijk wat mis met die procedures.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:22:01 #94
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37793165
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zeg dat wanneer Hirsi Ali moet vertrekken het niet meer dan logisch is dat alle aanvragen vanaf 1997 opnieuw bekeken moeten worden (althans de aanvragen die onder dezelfde procedures vielen als die van Hirsi Ali)
Daar ben je het toch mee eens? Of niet soms?
Want ik zie nu pas voor het eerst een massale "linkse" opkomst die pleit dat een persoon uitgezet moet worden vanwege leugens. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Het zou kunnen. Ik ben er niet tegen maar ik vind helemaal niet dat het moet. Waarom zou het moeten dan?? Ik snap eerlijk waar de redenatie niet. Als IND denk daarmee effectief alsnog mensen weg te kunnen sturen, sure why not. Maar om het te doen, om het gedaan te hebben, is vrij zinloos.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 18:22:11 #95
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37793170
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:21 schreef gelly het volgende:
Het grootste deel van de linkse users hier deelt de mening dat ze mag blijven anders, met als toevoeging dat dat dan ook in andere gevallen moet gelden. Zo niet, dan ook zij weg.
Precies. Alleen zien de rechtse users onze nuance niet
pi_37793171
quote:

[..]

Nawijn is toch niet links?

+ wat hierboven gezegd wordt.
pi_37793210
quote:
Alle andere gevallen die onder dezelfde procedure regels vallen.
Daar heeft Verdonk nu totaal niks mee van doen, die werkt met andere procedures, en deze worden nu wel zo goed mogelijk toegepast om herhaling van een Hirsi Ali geval tegen te gaan. Zie bv Taida.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:23:45 #98
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37793225
quote:
Tja ik denk niet dat uitzetten veel zin heeft. Maar ik hoef haar niet terug te zien in de politiek, de volgende keer.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:24:24 #99
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37793250
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nawijn is toch niet links?

+ wat hierboven gezegd wordt.
Nawijn was in die tijd directeur van de IND dus die voelt zich persoonlijk genomen.(en terecht)
pi_37793272
Ik verbaas mij meer over de onmenselijke, bijna xenofobe gretigheid waarmee sommigen dan maar voorstellen alle asielaanvragen vanaf de jaren zeventig na te gaan, alleen omdat de Heilige Ayaan, gezegend zij Haar -fictieve- naam, aangetast is in haar eer, negerend dat er bij die voormalige asielzoekers geen aanwijzingen zijn en de Somalische -althans, haar land van afkomst nemen we dan maar aan- toegegeven heeft gelogen te hebben.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:26:10 #101
124676 RobertoCarlos
pi_37793295
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:08 schreef Martijn_fijn het volgende:
En Bijlhout heeft tijdens haar politieke carieré gelogen. Als ze het gewoon had toegegeven toendertijd, was er waarschijnlijk niets aan de hand. Hirsi Magan heeft al lang toe gegegeven... niet echt vergelijkbaar.
Beide situaties zijn wel vergelijkbaar natuurlijk. AHM heeft, net als Bijlhout, tot en met het moment dat ze kamerlid was geworden gelogen. Voor zover ik weet heeft ze voordat ze in 2e kamer kwam, in 2003, naar buiten toe niet verteld dat ze gelogen had over een aantal zaken (dus bijv ook over het feit dat geen enkele oorlog etc mee had gemaakt). Anders had Neelie ie toch niet net voor de verkiezingen die uitspraken gedaan?

Sorry, maar de situatie is echt heel erg vergelijkbaar, liegen=liegen en ik vraag me af of het toegeven achteraf nou wel zo veel uit moet maken.

Ik ben het wel met je eens dat men al jaren terug, toen het al deels naar buiten kwam, had moeten aanpakken en ze toen al uit de 2e Kamer had gemoeten. Ze hebben toen gewoon zitten

Enne, wat mij betreft geldt dit echt voor iedereen die zoiets doet, dus ook zo'n Promes en zo'n linkse Singh Varma (ook al was/is die dan geestesziek).
pi_37793310
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:22 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Ik ben er niet tegen maar ik vind helemaal niet dat het moet. Waarom zou het moeten dan?? Ik snap eerlijk waar de redenatie niet. Als IND denk daarmee effectief alsnog mensen weg te kunnen sturen, sure why not. Maar om het te doen, om het gedaan te hebben, is vrij zinloos.
Je vind het dus niet erg dat er mogelijk mensen liegend en bedriegend het land zijn binnengekomen door "defecte" asiel aanvraag procedures?

Ik ben altijd al voor een generaal pardon geweest voor iedereen die niet onder de nieuwe strengere asielprocedures binnen zijn gekomen.
Dit om deze asielzoekers te beschermen dat ze met terugwerkende kracht worden uitgezet.

We hebben nieuwere strengere asielprocedures (waar veel mensen ook tegen zijn) die herhalingen moeten voorkomen. Deze worden nu wel goed toegepast.
pi_37793340
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Alle andere gevallen die onder dezelfde procedure regels vallen.
Daar heeft Verdonk nu totaal niks mee van doen, die werkt met andere procedures, en deze worden nu wel zo goed mogelijk toegepast om herhaling van een Hirsi Ali geval tegen te gaan. Zie bv Taida.
Juist het geval Ali toont aan dat starheid in immigratiepolitiek niet werkt, niet in het geval Taďda en niet in het geval Ali. Iedereen die zich wil inzetten voor de toekomst van Nederland is hier welkom, een Taďda maar ook een Ali. Ook al ben ik het vrijwel nooit met haar eens. Dat is het verschil met rechts Nederland die van mening lijkt te zijn dat elke allochtoon d'r 1 teveel is. Gek genoeg gaat dat voor allochtonen die hun mening delen niet op.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:28:02 #104
126836 Super7fighter
pi_37793348
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik citeer:

"Moslims screenen bij sollicitatie"

VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wil moslims bij sollicitaties laten screenen op ideologische overtuigingen. In Buitenhof gaf ze toe dat dat in strijd is met de Grondwet, maar acht de maatregel gerechtvaardigd zolang de westerse wereld wordt geteisterd door moslimterrorisme. [unquote]

Ik haat haar niet, ik heb haar alleen niet hoog zitten. En ik hou helemaal niet van lui die de boel lopen op te lichten en op te stoken.
De omslag van onverschilligheid naar het toepassen van radiotherapie ten aanzien van Hirsi Ali Megan was toen ik een keer aan het zappen en bij Nova terechtkwam. Wat bleek? Hirsi Ali Megan had wat Nova-verslaggevers opgetrommeld om te laten zien hoe gevaarlijk die moslimkinderen van de plaatstelijke moslimschool waren. De kinderen niet ouder dan een jaar of 8 a 10, die vol ongeloof en glundering naar de bezoekers keken, die zo te zien dachten dat hun geloof de reden van hun bezoek was, kregen een vraag van manipulator Megan te horen: de grondwet of de Koran? Vol trots antwoorden de kinderen: de Koran, omdat dat het enige onderdeel van hun identiteit en selectiekader was. Ze wisten niet eens wat de grondwet was!
Maar voor Hirsi Ali was er geen probleem. Ze grijnsde: zie je nou wel. De moslim(kinderen) zijn een gevaar voor Nederland. Goebbels zou een leerling van Hirsi Megan kunnen geweest zijn!
Voeg daar aan toe dat ze een haatcampagne tegen de profeet van de moslims begon, en de goedaardige tumor was niet zo onschadelijk als ik aanvankelijk dacht. Nee, we hadden nu te maken met een kwaadaardige tumor, er vond metastase plaats en vanuit dit gegeven begon ik met het toepassen van een vergiftigende chemotherapie om haar te bestrijden met het oog om vrede in Nederland te bewaren. Van tere kinderzieltjes blijf je af, of ze nou goddeloos zijn of moslim!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:28:32 #105
13462 BansheeBoy
pi_37793360
Wat maakt het nou uit dat ze toegegeven heeft? Wat een hoop drogredenen bij elkaar zeg!

˛
pi_37793412
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:25 schreef Monidique het volgende:
Ik verbaas mij meer over de onmenselijke, bijna xenofobe gretigheid waarmee sommigen dan maar voorstellen alle asielaanvragen vanaf de jaren zeventig na te gaan, alleen omdat de Heilige Ayaan, gezegend zij Haar -fictieve- naam, aangetast is in haar eer, negerend dat er bij die voormalige asielzoekers geen aanwijzingen zijn en de Somalische -althans, haar land van afkomst nemen we dan maar aan- toegegeven heeft gelogen te hebben.
Beter had ik het niet kunnen zeggen.

Wel wil ik hier aan toevoegen dat ze haar geloofwaardigheid heeft verloren en niets meer in de politiek te zoeken heeft.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:32:51 #107
13462 BansheeBoy
pi_37793466
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:30 schreef IHVK het volgende:

[..]

Beter had ik het niet kunnen zeggen.

Wel wil ik hier aan toevoegen dat ze haar geloofwaardigheid heeft verloren en niets meer in de politiek te zoeken heeft.
En dat geldt ook voor Verdonk als ze niet handelt naar hoe ze zelf zegt dat ze is.

˛
pi_37793536
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Juist het geval Ali toont aan dat starheid in immigratiepolitiek niet werkt, niet in het geval Taďda en niet in het geval Ali. Iedereen die zich wil inzetten voor de toekomst van Nederland is hier welkom, een Taďda maar ook een Ali. Ook al ben ik het vrijwel nooit met haar eens. Dat is het verschil met rechts Nederland die van mening lijkt te zijn dat elke allochtoon d'r 1 teveel is. Gek genoeg gaat dat voor allochtonen die hun mening delen niet op.
Asielprocedures moeten inderdaad menselijker, maar ook rechtvaardiger worden. Iemand jarenlang hier laten wachten is gewoonweg onmenselijk. Liefst zou ik zien dat procedures binnen 3 maanden rechtvaardig worden afgehandel. Liegende en bedriegend het land binnenkomen voorspelt nu eenmaal niet veel goeds.
Allochtonen die dit land met de juiste intenties binnen wil komen en ook bereid zijn zich aan te passen naar nederlandse standaarden zijn van harte welkom.
Allochtonen die liegende en bedriegend binnen proberen te komen moeten we zo goed en rechtvaardig als mogelijk zien te weren.

Ik wist bv niet dat Ayaan Hirsi Ali z'n persoon was, en door deze feiten moet ik m'n mening over deze persoon toch behoorlijk bijstellen en ik zal haar uitspraken veel kritischer bekijken.
Ik ben echter wel van mening dat verouderde asielprocedures niet met terugwerkende kracht bekeken moeten worden. Gedane zaken enzo.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:35:49 #109
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37793553
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je vind het dus niet erg dat er mogelijk mensen liegend en bedriegend het land zijn binnengekomen door "defecte" asiel aanvraag procedures?

Ik ben altijd al voor een generaal pardon geweest voor iedereen die niet onder de nieuwe strengere asielprocedures binnen zijn gekomen.
Dit om deze asielzoekers te beschermen dat ze met terugwerkende kracht worden uitgezet.

We hebben nieuwere strengere asielprocedures (waar veel mensen ook tegen zijn) die herhalingen moeten voorkomen. Deze worden nu wel goed toegepast.
Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of je voor of tegen een generaal pardon was/bent. Tuurlijk vind ik het erg dat er mensen liegend en bedriegend binnen zijn gekomen. De vraag is alleen: Kun je dat effectief opsporen? Een aantal kenners hebben gezegd dat heel veel leugens voor de IND moeilijk te achterhalen zijn. De IND heeft niet de tijd en het geld om alle familie en vrienden van 1 asielzoeker te ondervragen. Zembla heeft dat wel. Daarbij is AHM een volksvergtegenwoordiger, dus iemand die belangrijk is. Daarom heeft Zembla er voor gekozen om haar background te checken waarna blijkt dat AHM nep is.
Dan mag de gene in kwestie vind ik wel zijn paspoort kwijtraken. En de politieke ambities mag ze op haar buik schrijven naar mijn mening.
pi_37793624
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:25 schreef Monidique het volgende:
Zoals ik al eerder zei, ik ben tegen het opnieuw bekijken van oude asielaanvragen. Dit geldt dus voor Hirsi Ali maar ook voor alle andere asielzoekers die in die periode binnen zijn gekomen.

Ik ben juist meer verbaasd over het xenofobies gedrag van de mensen die haar het liefst nog gisteren zagen vertrekken... en ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat dit niks heeft te maken met het feit dat ze heeft gelogen over haar verleden.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:39:20 #111
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37793648
Ondanks haar fraude van 14 jaar geleden, zie ik Hirsi Magan Ali nog steeds als iemand opkomt voor de belangen van de vrouwen en dan met name moslim-vrouwen, dat is het belangrijkste vind ik.

Het is bot dat ze wordt afgebrand door een aantal xenofobe moslim-users hier, die zich op hun pik getrapt voelden door haar.
pi_37793672
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:38 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben juist meer verbaasd over het xenofobies gedrag van de mensen die haar het liefst nog gisteren zagen vertrekken... en ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat dit niks heeft te maken met het feit dat ze heeft gelogen over haar verleden.
Dat zal inderdaad meer met haar ideeën en meningen en handelingen te maken hebben en helemaal niets met haar ras, dus waarom het "xenofobies" is, dat is mij niet geheel duidelijk.
pi_37793748
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:35 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of je voor of tegen een generaal pardon was/bent. Tuurlijk vind ik het erg dat er mensen liegend en bedriegend binnen zijn gekomen. De vraag is alleen: Kun je dat effectief opsporen? Een aantal kenners hebben gezegd dat heel veel leugens voor de IND moeilijk te achterhalen zijn. De IND heeft niet de tijd en het geld om alle familie en vrienden van 1 asielzoeker te ondervragen. Zembla heeft dat wel. Daarbij is AHM een volksvergtegenwoordiger, dus iemand die belangrijk is. Daarom heeft Zembla er voor gekozen om haar background te checken waarna blijkt dat AHM nep is.
Dan mag de gene in kwestie vind ik wel zijn paspoort kwijtraken. En de politieke ambities mag ze op haar buik schrijven naar mijn mening.
In deze verschillen we dus van mening.
Ik vind dat we bij geen enkele geval terug moeten kijken.

(Al moet ik hier ook de nuance aanbrengen dat bij "terroristen" (als die al bestaan) en zware criminelen (moordenaars, verkrachters en zware mishandlingen) alles op alles gezet mag worden om deze kwijt te raken)
pi_37793764
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ondanks haar fraude van 14 jaar geleden, zie ik Hirsi Magan Ali nog steeds als iemand opkomt voor de belangen van de vrouwen en dan met name moslim-vrouwen, dat is het belangrijkste vind ik.
Er zijn maar weinig moslimvrouwen die haar als nuttig bestempelen, het zijn eigenlijk enkel autochtone blanke mannen die haar dit soort dingen toeschrijven. Mannen die normaal gesproken een enorme schurft aan emancipatie hebben. Maar ja, het gaat over moslims he...
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:42:56 #115
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37793770
quote:

Het is bot dat ze wordt afgebrand door een aantal xenofobe moslim-users hier, die zich op hun pik getrapt voelden door haar.
Het probleem is dat jij de moslim vrouw niet kent, en toch denk je dat AHM voor hen op komt. Ik zeg dat AHM een aandachtsgeile doos is. Mijn mening wordt ondersteund door dit nieuws over haar persoontje. Jou mening niet
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:43:58 #116
13462 BansheeBoy
pi_37793802
quote:
Er is geen enkele Moslimvrouw in Nederland die zich vertegenwoordigd voelt door haar, geen enkele. Iedereen doorziet dat ze haar bruinlederen portemonnaie wil spekken over de ruggen van de Moslim-minderheden.
quote:
Noem namen.

˛
pi_37793806
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad meer met haar ideeën en meningen en handelingen te maken hebben en helemaal niets met haar ras, dus waarom het "xenofobies" is, dat is mij niet geheel duidelijk.
Mierenneuken enzo.
Je snapt wat ik bedoel.
pi_37793816
quote:

Over wie heb jij het in godsnaam?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:44:32 #119
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37793818
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig moslimvrouwen die haar als nuttig bestempelen, het zijn eigenlijk enkel autochtone blanke mannen die haar dit soort dingen toeschrijven. Mannen die normaal gesproken een enorme schurft aan emancipatie hebben. Maar ja, het gaat over moslims he...
Stel je voor dat een moslimvrouw daar openlijk voor zouden uitkomen.. geen vrouwenhuis die daarvoor veilig genoeg is.

Het geeft maar aan hoe moedig Ayaan Hirsi Ali Magan is.
pi_37793819
Ik ben de mierenneuker.
pi_37793845
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:42 schreef gelly het volgende:

[..]

De vrouwen in blijf-van-m'n-lijf huizen zullen haar wel nuttig vinden.
En die zijn er zat.
pi_37793883
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:44 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Stel je voor dat een moslimvrouw daar openlijk voor zouden uitkomen.. geen vrouwenhuis die daarvoor veilig genoeg is.

Het geeft maar aan hoe moedig Ayaan Hirsi Ali Magan is.
Ach, als je je hele leven bijelkaar liegt voor aandacht .. dan is het eerder dom dan moedig.
pi_37793915
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En die zijn er zat.
Nee, dat zag je wel in een documentaire toen AHM hen opzocht en zij zich volledig distantiëerden van haar.

Dat zegt wel weer genoeg.
pi_37793925
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En die zijn er zat.
Wat is er dan zoal bereikt voor die vrouwen en voor welk gedeelte is Ali verantwoordelijk ?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:49:03 #125
13462 BansheeBoy
pi_37793949
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:44 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Laten we for the sake of the discussie er maar even vanuit gaan dat ze oprecht is en het beste voor heeft met de Moslima's, als geen enkele Moslima het in haar ziet zitten, OM WELKE REDEN DAN OOK, dan schiet ze toch haar doel voorbij? Sterker nog, op deze manier sloopt ze meer dan dat we er voordeel aanhebben.

˛
pi_37793963
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, ik ben tegen het opnieuw bekijken van oude asielaanvragen. Dit geldt dus voor Hirsi Ali maar ook voor alle andere asielzoekers die in die periode binnen zijn gekomen.
Dat Iraakse gezin was ook, nadat ze een verblijfsvergunning hadden gekregen, door de leugens die ze hadden verteld uit NL gezet.

Een leugenaar behoort niet zo'n functie te vervullen, laten we daarmee beginnen.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:49:34 #127
13462 BansheeBoy
pi_37793972
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:48 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, dat zag je wel in een documentaire toen AHM hen opzocht en zij zich volledig distantiëerden van haar.

pi_37794010
quote:

Jezus, wat een domme post zeg. Als je het niet meer weet, ga je een beetje dom bashen en flamen?

Jammer hoor. Er wordt gewoon genuanceerd over gediscussieerd maar jij bent blijkbaar iemand van de extremen.
pi_37794027
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat is er dan zoal bereikt voor die vrouwen en voor welk gedeelte is Ali verantwoordelijk ?
Ik moet toegeven, mijn uitspraak is net zo min onderbouwd als die van jou
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:52:14 #130
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794048
Maarja, laten we eerlijk zijn. Iemand probeert de poten onder haar stoel vandaan te zagen. Waarom is er zo lang gewacht voordat dit naar buiten kwam?? Omdat AHA kon dienen voor een doel. Blijkbaar is haar uiterste houdbaarheidsdatum overschreden, want nu moeten ze haar niet meer
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:52:22 #131
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37794051
Ik ben goed bevriend met een goed geďntegreerd verwesterd Turks meisje die bij mij op de Hogeschool zit en ik weet in ieder geval dat zij het werk van Hirsi Ali Magan wél waarderen kan.

Oké dat is maar 1 persoon, maar dat is voor mij al genoeg.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:52:50 #132
16715 Mylene
*schatje*
pi_37794065
Voor rechts is Hirsi Ali ook maar een speeltje. Als ze niet meer van nut is, wordt ze per direct op het vliegtuig naar Somalië gezet. Het gaat hen enkel maar om het feit dat ze de Islam zelf tot haar persoonlijke strijd heeft gemaakt.
pi_37794090
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:48 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Deze docu heb ik niet gezien.
Publieke zender? (Deze zijn vaak nog te zien op i-net ergens)
pi_37794112
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik ben goed bevriend met een goed geďntegreerd verwesterd Turks meisje die bij mij op de Hogeschool zit en ik weet in ieder geval dat zij het werk van Hirsi Ali Magan wél waarderen kan.

Ja, en ik ken weer veel andere allochtone vrouwen die haar niet zo waarderen of op sommige punten ook weer wel. Ze is geen voetbalploeg waar je tegen bent.

Ze is gewoon een mens dat goede dingen doet en fouten maakt en dus ook gelogen heeft. Ik vergeef haar die leugens meteen dus wat mij betreft gaat de hele discussie ook niet over haar maar over politici die zo hoog over de toren blazen: "regels zijn regels" e.d.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:54:47 #135
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794140
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:52 schreef muhammad_ali het volgende:
Maarja, laten we eerlijk zijn. Iemand probeert de poten onder haar stoel vandaan te zagen. Waarom is er zo lang gewacht voordat dit naar buiten kwam?? Omdat AHA kon dienen voor een doel. Blijkbaar is haar uiterste houdbaarheidsdatum overschreden, want nu moeten ze haar niet meer
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:52 schreef schatje het volgende:
Voor rechts is Hirsi Ali ook maar een speeltje. Als ze niet meer van nut is, wordt ze per direct op het vliegtuig naar Somalië gezet. Het gaat hen enkel maar om het feit dat ze de Islam zelf tot haar persoonlijke strijd heeft gemaakt.
pi_37794179
quote:
Dat is er ook zo kwalijk aan. Als je goed oplet, dan weet je dat de meerderheid haar bij de VVD haar helemaal niet mot en haar gewoon gedoogt. Zo'n raar zwart mens dat zo heftig doet, dat is niks voor de paarlkettingen met een glaasje rode wijn of een sigaar.
pi_37794184
quote:

[..]

Onzin verhaal natuurlijk. Je kan nooit alle aanvragen uitgebreid gaan controleren. Daar is gewoon geen tijd en geld voor. Wat je wel doet is steeksproefgewijs zaken controleren en als je een vermoeden hebt dat er bij een bepaalde zaak iets niet klopt dan ga je die zaak controleren. Als een asielzoeker dus zelf al openlijk roept dat ze gelogen heeft dan is dat dus een reden om die zaak te gaan controleren.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:57:15 #138
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794229
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is er ook zo kwalijk aan. Als je goed oplet, dan weet je dat de meerderheid haar bij de VVD haar helemaal niet mot en haar gewoon gedoogt. Zo'n raar zwart mens dat zo heftig doet, dat is niks voor de paarlkettingen met een glaasje rode wijn of een sigaar.
Dat is het nadeel van populisme he. De wind waait nooit lang dezelfde richting op. Voor je het weet ga je kopje onder
pi_37794252
EDIT- Nah, eigenlijk niet.
pi_37794285
Deze hele discussie vind ik ook in z'n geheel niet boeiend. Ben gewoon van mening dat oude asielaanvragen niet meer opnieuw bekeken moeten worden.

Ook ben ik van Mening dat Verdonk rechtvaardig te werk gaat in deze. Ze houdt zich aan de regels die nu zijn opgesteld en is daar ook consequent in. (bv Kalou en Taida)
Zij heeft gewoon niks te maken met oude gevallen.

(Met de nuance dat bij "terroristen" (als die al bestaan) en zware criminelen (moordenaars, verkrachters en zware mishandlingen) alles op alles gezet mag worden om deze kwijt te raken)

Daar valt Ayaan Hirsi Ali dus niet onder.
pi_37794308
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:57 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Dat is het nadeel van populisme he. De wind waait nooit lang dezelfde richting op. Voor je het weet ga je kopje onder
Het is bij de VVD vanaf het begin zo geweest. Ze is als troetelpopje tegen wil en dank binnen gehaald. Ook haar eigen fout, ze had haar strijd gewoon binnen de PvdA moeten voeren, daar hoort ze thuis.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:59:58 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_37794316
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:58 schreef Refragmental het volgende:

Ook ben ik van Mening dat Verdonk rechtvaardig te werk gaat in deze. Ze houdt zich aan de regels die nu zijn opgesteld en is daar ook consequent in. (bv Kalou en Taida)
Kiplagat?
Mia Audina?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:01:41 #143
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37794387
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kiplagat?
Mia Audina?
Die zijn getrouwd met een Nederlander. Wat kan je als minister daar aan doen?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:02:32 #144
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794412
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is bij de VVD vanaf het begin zo geweest. Ze is als troetelpopje tegen wil en dank binnen gehaald. Ook haar eigen fout, ze had haar strijd gewoon binnen de PvdA moeten voeren, daar hoort ze thuis.
Dat had ze idd moeten doen. Maar AHA heeft zichzelf voor het wagentje laten spannen en uiteindelijk is zij verantwoordelijk voor alles wat ze zegt en niet Mevr Kroes of Gerrit Zalm tenzij het de mening van de VVD is
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:03:40 #145
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794446
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:01 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Die zijn getrouwd met een Nederlander. Wat kan je als minister daar aan doen?
Om voor Nederland uit te mogen komen moet je een paspoort hebben. Die krijg je niet als je met een Nederlander trouwt. Dan krijg je een verblijfsvergunning. Dus versnelde naturalisatie hebben zij gekregen
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:04:39 #146
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37794478
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze is ook begonnen als onderzoeker bij de Wiardi Beckman stichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:06:43 #147
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37794550
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:03 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Om voor Nederland uit te mogen komen moet je een paspoort hebben. Die krijg je niet als je met een Nederlander trouwt. Dan krijg je een verblijfsvergunning. Dus versnelde naturalisatie hebben zij gekregen
Dan zal meegespeeld hebben dat men van mening was, dat die twee iets konden betekenen voor Nederland in de internationale topsport.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:08:02 #148
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794599
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:06 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dan zal meegespeeld hebben dat men van mening was, dat die twee iets konden betekenen voor Nederland in de internationale topsport.
Dat kan Kalou ook. En beweer nou niet dat het niet zo is. Want Cruiff en Van Basten zijn het met oneens. En die mensen zijn toch wel een autoriteit in de voetbal
pi_37794605
quote:
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:55 schreef SCH het volgende:

[..]

In het begin was het waarschijnlijk om meer allochtone kiezers voor de VVD te winnen, AHM in je partij. Later toen ze haar mond opentrok, bleek ze een stemmentrekker te zijn voor mensen die tegen de Islam zijn.
Hoe kan het ook beter, een allochtone (ex?)'moslim' die zichzelf expert noemt op het gebied van de Islam, na alles wat ze heeft meegemaakt (wat ze dus eigenlijk niet heeft meegemaakt, want het waren leugens), de Islam bashed. Als een autochtone atheďst/christelijke VVD'er hetzelfde gal spuide als zei deed en nog steeds doet, was die allang aangeklaagd en gedegradeerd in de VVD vanwege racisme.

Inderdaad zien velen in de VVD haar vast als 'excuusneger'.
pi_37794624
Is dit nog niet langsgekomen?
quote:
Volgens dagblad Trouw kan de politica haar paspoort kwijtraken en zit zij mogelijk illegaal in de Tweede Kamer als zij identiteitsfraude heeft gepleegd. De krant baseert zich daarbij op een uitspraak van de Hoge Raad. Die bepaalde vorig jaar dat een naturalisatiebesluit waarin valse persoonsgegevens zijn opgenomen niet rechtsgeldig is.

De krant wijst erop dat de raad in november het beroep heeft verworpen van een Iraaks gezin dat na een beslissing van de rechtbank in Den Haag de Nederlandse nationaliteit was kwijtgeraakt. De ouders hadden valse namen en geboortedata opgegeven bij hun verzoek tot het verkrijgen van een Nederlands paspoort.
http://www.nu.nl/news/731(...)_naar_Hirsi_Ali.html

Nou weet ik niet precies hoe lang dat Iraakse gezin al in het bezit was van de Nederlandse nationaliteit, maar als dat al een tijdje zo was dan is dit zeker een aardig gelijkend geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:09:40 #151
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37794647
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:08 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Dat kan Kalou ook. En beweer nou niet dat het niet zo is. Want Cruiff en Van Basten zijn het met oneens. En die mensen zijn toch wel een autoriteit in de voetbal
Dan kan Kalou inderdaad ook volgens de wet.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:10:28 #152
66444 Lord_Vetinari
pi_37794663
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:09 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dan kan Kalou inderdaad ook volgens de wet.
Nieuws (en Fok) een beetje gevolgd de laatste tijd? Verdonk (en de rechter en half Fok) menen van niet.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:12:54 #153
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794723
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:08 schreef Monolith het volgende:
Is dit nog niet langsgekomen?
[..]

http://www.nu.nl/news/731(...)_naar_Hirsi_Ali.html

Nou weet ik niet precies hoe lang dat Iraakse gezin al in het bezit was van de Nederlandse nationaliteit, maar als dat al een tijdje zo was dan is dit zeker een aardig gelijkend geval.
Nee, AHM is zo'n leuke vrouw. Nou ja, wet is wet toch mevrouw Verdonk

Like I said: van mij hoeft AHM niet zo nodig uit Nederland maar hoe lost Verdonk dit op? Dat wil ik wel zien
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:14:26 #154
66444 Lord_Vetinari
pi_37794754
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:12 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Nee, AHM is zo'n leuke vrouw. Nou ja, wet is wet toch mevrouw Verdonk

Like I said: van mij hoeft AHM niet zo nodig uit Nederland maar hoe lost Verdonk dit op? Dat wil ik wel zien
Waarschijnlijk met het aloude 'Ignoring the problem will make the problem go away' en hopen dat er snel een ander schandaal opduikt. Of een moord of zo.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:15:40 #155
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37794789
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nieuws (en Fok) een beetje gevolgd de laatste tijd? Verdonk (en de rechter en half Fok) menen van niet.
Sterker nog, van Basten gaf onlangs in Studio Voetbal toe, enigzins gelogen te hebben door te zeggen dat Kalou zeker zou zijn van een basisplek in Oranje. Nu zou hij mee mogen voor de op bank, toch een degratie voor Kalou lijkt mij.

Niettemin, als de wet toendertijd nageleefd zou worden, had Kalou inderdaad Nederlander moeten worden.

En de rest van (rechter) Fok! ken ik niet, maar die stumperts zijn waarschijnlijk tegen omdat ze negroide mensen niet als Nederlanders zien of omdat Kalou slecht speelt de laatste tijd. Anyway dit is wel heel offtopic.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:20:49 #156
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37794926
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met het aloude 'Ignoring the problem will make the problem go away' en hopen dat er snel een ander schandaal opduikt. Of een moord of zo.
Ze heeft al een onderzoek moeten instellen: Verdonk: Toch onderzoek naar Hirsi Ali

Kijken hoever het komt. Verdonk heeft de steun binnen haar partij nodig natuurlijk. Zoiets als: I'll scratch your back if you scratch my back. Er zouden mensen in de partij kunnen zijn die haar nu pushen. Maar how far will she be pushed?
pi_37795051
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:20 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Ze heeft al een onderzoek moeten instellen: Verdonk: Toch onderzoek naar Hirsi Ali

Kijken hoever het komt. Verdonk heeft de steun binnen haar partij nodig natuurlijk. Zoiets als: I'll scratch your back if you scratch my back. Er zouden mensen in de partij kunnen zijn die haar nu pushen. Maar how far will she be pushed?
Op nu.nl staat nu dat justitie een onderzoek heeft ingesteld. Dan ziet het er slecht uit voor mevrouw Ali. De kans is aanwezig dat ze haar paspoort kwijt raakt.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:25:20 #158
66444 Lord_Vetinari
pi_37795059
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:20 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Zal ik je vast de uitkomst van dit 'onderzoek' verklappen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:26:51 #159
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37795087
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zal ik je vast de uitkomst van dit 'onderzoek' verklappen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een beetje als de twisting plot van een slechte B film. Achja we zullen het er mee moeten doen waarschijnlijk.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:28:41 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_37795141
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:24 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Op nu.nl staat nu dat justitie een onderzoek heeft ingesteld. Dan ziet het er slecht uit voor mevrouw Ali. De kans is aanwezig dat ze haar paspoort kwijt raakt.
Welnee. In dit land gelden aparte wetten voor burgers en Kamerleden, hoor. Vooral allochtone Kamerleden van Regeringsfracties...
pi_37795163
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:24 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dat zou ik echt belachelijk vinden. Dan is ze meteen geen kamerlid meer toch?

Ga ik straks nog voor Hirsi Ali de straat op?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:33:19 #162
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37795259
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zou ik echt belachelijk vinden. Dan is ze meteen geen kamerlid meer toch?

Ga ik straks nog voor Hirsi Ali de straat op?
Achja met dit weer kan het best
pi_37795427
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:33 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Ga je mee?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:40:17 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_37795455
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:33 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

Nou, ik was net in de tuin, maar de wind is volgens mij gedraaid. Ik vond het tamelijk fris..
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:42:28 #165
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37795505
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga je mee?
Ik ga voor AHM niet de straat op
pi_37795506
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, ik was net in de tuin, maar de wind is volgens mij gedraaid. Ik vond het tamelijk fris..
Een rechtse wind?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:43:25 #167
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_37795530
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Een rechtse wind?
dat is geen windrichting Je hebt: Noord, Zuid, Oost en West. Geen Rechts
pi_37795581
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:43 schreef muhammad_ali het volgende:

[..]

dat is geen windrichting Je hebt: Noord, Zuid, Oost en West. Geen Rechts
Oh shit, stom van me
pi_37795664
Wanneer wordt ze het land uitgezet, als wat wordt bewezen?
Waar hangt het precies vanaf?
(Los van dat iemand de hand boven haar hoofd houdt of niet, maar gewoon de reguliere procedure omtrent een dergelijke situatie)
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:50:18 #170
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_37795714
"politica: clitoris-gecoupeerde import-nederlandse die alles bij mekaar liegt voor der "asiel" en gewoon mag blijven van Rita..."
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:53:28 #171
144250 doesss
Show me the money
pi_37795827

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 13-05-2006 19:57:22 (Klachten in de feedback) ]
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 19:55:33 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_37795898
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:48 schreef OldJeller het volgende:
Wanneer wordt ze het land uitgezet, als wat wordt bewezen?
Waar hangt het precies vanaf?
(Los van dat iemand de hand boven haar hoofd houdt of niet, maar gewoon de reguliere procedure omtrent een dergelijke situatie)
Oh, dat kan jaren duren hoor. Rechtszaken, beroepszaken etc etc.
pi_37795990
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, dat kan jaren duren hoor. Rechtszaken, beroepszaken etc etc.
Iemand postte eerder al
quote:
Volgens dagblad Trouw kan de politica haar paspoort kwijtraken en zit zij mogelijk illegaal in de Tweede Kamer als zij identiteitsfraude heeft gepleegd. De krant baseert zich daarbij op een uitspraak van de Hoge Raad. Die bepaalde vorig jaar dat een naturalisatiebesluit waarin valse persoonsgegevens zijn opgenomen niet rechtsgeldig is.
Als wat wordt beweert door de familieleden en anderen uit de reportage van Zembla waar is, is er toch sprake van identiteitsfraude gezien de grove leugens die ze vertelde bij haar asielintakegesprek?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:01:40 #174
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37796067
Voor de laatste maal, klachten horen in de Feedback, niet in het topic over AHA/AHM.
pi_37797111
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
[..]

Dit is uiteraard wel een zwakzinnige cuasaal verband redenering, waar iedere jurist gehakt van zal maken. Je kunt namelijk op deze manier de moord ook in de schoenen van je overgrootvader schuiven.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:35:08 #176
126836 Super7fighter
pi_37797188
Iemand opperde op een andere site:

Zijn alle kamerstukken die Hirsi Ali de afgelopen jaren heeft getekend nog wel rechtsgeldig? Was de stem die zij heeft uitgebracht in de Tweede Kamer wel rechtsgeldig? Hoe vaak heeft zij met haar valse stem dit huidige kabinet aan een meerderheid geholpen?
Mag zij met een vals paspoort eigenlijk wel het Tweede Kamergebouw in? Moet zij het loon dat zij via de VVD of frauduleuze wijze heeft verkregen terugstorten? Was zij wel op een legale manier voor ziektenkosten verzekerd?

Allemaal vragen waar ik wel eens een antwoord op wil hebben.
pi_37797216
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je kunt namelijk op deze manier de moord ook in de schoenen van je overgrootvader schuiven.
Nee.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:36:54 #178
66444 Lord_Vetinari
pi_37797238
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:35 schreef Super7fighter het volgende:

Zijn alle kamerstukken die Hirsi Ali de afgelopen jaren heeft getekend nog wel rechtsgeldig? Was de stem die zij heeft uitgebracht in de Tweede Kamer wel rechtsgeldig? Hoe vaak heeft zij met haar valse stem dit huidige kabinet aan een meerderheid geholpen?
Mag zij met een vals paspoort eigenlijk wel het Tweede Kamergebouw in? Moet zij het loon dat zij via de VVD of frauduleuze wijze heeft verkregen terugstorten? Was zij wel op een legale manier voor ziektenkosten verzekerd?

Mocht hier, wat ik geen moment verwacht, inderdaad iets mee gebeuren (wat ik geen moment verwacht), dan breekt over dit soort zaken inderdaad de gierende pleuris uit, lijkt me. Hoewel ik dat geen moment verwacht.

De VVD is er immers al decennia één van 'You scratch my back and I scratch yours'.
pi_37797255
quote:

Ik ook, en daarna mag ze voor de laatste keer op kosten van de staat teruggezonden worden naar Somalië om daar hout te zoeken voor het kampvuur dat nodig is voor het avondeten.
pi_37797273
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mocht hier, wat ik geen moment verwacht, inderdaad iets mee gebeuren (wat ik geen moment verwacht), dan breekt over dit soort zaken inderdaad de gierende pleuris uit, lijkt me. Hoewel ik dat geen moment verwacht.
Wat kunnen we wel verwachten, en wat zijn jouw verwachtingingen hierover?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:40:11 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_37797327
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:38 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat kunnen we wel verwachten, en wat zijn jouw verwachtingingen hierover?
Ik verwacht eigenlijk, dat er niks mee gebeurt. Er zal voor de vorm een 'onderzoek' komen van verdonk, en daaruit zal blijken dat alle asielrecht juristen het fout hebben, dat er niks aan te doen is en dat er geen fouten zijn gemaakt. AHM dient haar termijn uit, verdwijnt uit de kamer en wordt in een of andere duurbetaalde commissie gedropt.
pi_37797517
Ik eet nog een vijgen yoghurtje ondertussen
pi_37797520
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. Als de overgrootvader niet kinderen had gekregen was Mohammed B er niet geweest en was de moord niet gepleegd. Er is causaal verband, dat kan je niet ontkennen.
pi_37797654
* dvr meldt zich als schijnhuwelijkskandidaat.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:53:56 #185
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37797711
quote:

quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mocht hier, wat ik geen moment verwacht, inderdaad iets mee gebeuren
mensen, mensen, als men het verschil al niet kent tussen nietig en vernietigbaar, waarom denken jullie dan wel dat je op zo`n topic kan reageren?
quote:
Two strangers are sitting in an adjacent seats in airplane. One guy says to the other, "Let's talk. I hear that the flight will go faster if you strike up a conversation with your fellow passenger."

The other guy, who had just opened a good book, closes it slowly, takes off his glasses and asks, "What would you like to discuss?"

The first guy says, "Oh, I don't know; how about Nuclear Power?"

The other guy says, "OK, that could make for some pretty interesting conversation. But let me ask you a question first: A horse, a cow, and a deer all eat the same stuff. But the deer excretes pellets; the cow, big patties; and the horse, clumps of dried grass. Why is that?"

The first guy says, "I don't know."

The other guy says, "Oh? Well then, do you really think you're qualified to discuss Nuclear Power when you don't know shit?"
De enige interessante vraag zou kunnen zijn, is AHA, als haar Nederlanderschap zou zijn afgenomen, nog bevoegd om in de TK te zitten? Dan krijg je een botsing in de kieswet tussen democratisch gekozen (zelfs voorkeursstemmen denk ik) en het ontbreken van Nederlanderschap.

Maar goed, leuk dat gediss van AHA want die is zo vies rechts. Een fijne dag voor links Fok. Maar AHA eruit, prima, perfect, maar dan ook de andere 99% van de liegende asielzoekers eruit. Anders zijn we aan het discrimineren.

[ Bericht 10% gewijzigd door Napalm op 13-05-2006 20:59:30 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:54:40 #186
126836 Super7fighter
pi_37797736
Van het linkse lente forum:

Uitspraak van de arrondissementsrechtbank te Leeuwarenden, 2 oktober 2001,
LJN-AD4057:
"In 1992 is deze verdachte in Nederland de asielprocedure ingegaan onder een valse naam en met valse antecedenten. Met deze bedrieglijke voorstelling van zaken heeft zij zich in Nederland allerlei faciliteiten verworven, uitkeringen krachtens de ROA-regeling, de Algemene Bijstandswet en een huursubsidie, studie-financiering maar ook verwierf zij zelfs onder haar alias het Nederlanderschap en kreeg zij een paspoort. De rechtbank vindt deze corruptie zeer afkeurenswaardig. Het ondermijnt het systeem, dat de regering hanteert om op een zo eerlijk mogelijke wijze mensen in nood te ondersteunen en daarbij is het niet loyaal naar de terechte gebruikers van het in Nederland ontwikkelde opvangsysteem voor asielzoekers. De rechtbank is van oordeel dat op dergelijk gedrag een forse vrijheidsstraf dient te volgen. Het doel ervan is verdachte te treffen, maar ook acht de rechtbank deze wijze van straffen noodzakelijk om anderen ervan te weerhouden op een dergelijke wijze het Nederlandse rechtssysteem binnen te dringen."
  zaterdag 13 mei 2006 @ 20:55:09 #187
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_37797753
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk, dat er niks mee gebeurt. Er zal voor de vorm een 'onderzoek' komen van verdonk, en daaruit zal blijken dat alle asielrecht juristen het fout hebben, dat er niks aan te doen is en dat er geen fouten zijn gemaakt. AHM dient haar termijn uit, verdwijnt uit de kamer en wordt in een of andere duurbetaalde commissie gedropt.
Poltiek is daarom zo gaaf!

Ik heb dat mens nooit gemogen, maar van mij mag ze wel blijven. Ik begrijp het volkomen dat mensen liegen om te kunnen en leven in dit prachtige land, dat kansen, misschien niet te talrijk, biedt aan ambitieuze immigranten. Verwerpelijker vind ik dat ze haar 'achtergrond' misbruikte om de gevaren van de islam te tonen.

En ja, ze mocht wel openhartiger en eerlijker zijn in deze kwestie, al is het alleen naar haar electoraat toe, toen ze in zo'n blauw stoeltje terecht kwam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flumina op 13-05-2006 21:10:09 ]
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_37797828
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:55 schreef Flumina het volgende:

En ja, ze mocht wel openhartiger en eerlijker zijn in deze kwestie, al is het alleen naar haar electoraat, toen ze in zo'n blauw stoeltje terecht kwam.
Ze heeft het notabene zelf spontaan opgebiecht. En de VVD wist het al voordat ze haar op de kandidatenlijst zetten.
pi_37797839
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jawel. Als de overgrootvader niet kinderen had gekregen was Mohammed B er niet geweest en was de moord niet gepleegd. Er is causaal verband, dat kan je niet ontkennen.
Waarom was Mohammed B. er niet geweest als de overgrootvader van die user geen kinderen had gekregen?
pi_37797880
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Waarom was Mohammed B. er niet geweest als de overgrootvader van die user geen kinderen had gekregen?
De overgrootvader van Mohammed B. Die user heeft er geen zak mee te maken, beschouw het woordje "je" als niet geschreven, dat staat er ook verkeerd.
pi_37797976
Maar die overgrootvader heeft hem niet aangezet tot het doen van iets (jegens van Gogh), of aangemoedigd c.q. geďnspireerd.
En daar zit het verschil in.
pi_37798038
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:57 schreef dvr het volgende:

[..]

Ze heeft het notabene zelf spontaan opgebiecht. En de VVD wist het al voordat ze haar op de kandidatenlijst zetten.
Kortom, dit heeft negatieve gevolgen voor Hirsi Ali, Verdonk én de VVD. A dream come true, .
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:05:43 #193
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37798061
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:54 schreef Super7fighter het volgende:
Van het linkse lente forum:

Uitspraak van de arrondissementsrechtbank te Leeuwarenden, 2 oktober 2001,
LJN-AD4057:
"In 1992 is deze verdachte in Nederland de asielprocedure ingegaan onder een valse naam en met valse antecedenten. Met deze bedrieglijke voorstelling van zaken heeft zij zich in Nederland allerlei faciliteiten verworven, uitkeringen krachtens de ROA-regeling, de Algemene Bijstandswet en een huursubsidie, studie-financiering maar ook verwierf zij zelfs onder haar alias het Nederlanderschap en kreeg zij een paspoort. De rechtbank vindt deze corruptie zeer afkeurenswaardig. Het ondermijnt het systeem, dat de regering hanteert om op een zo eerlijk mogelijke wijze mensen in nood te ondersteunen en daarbij is het niet loyaal naar de terechte gebruikers van het in Nederland ontwikkelde opvangsysteem voor asielzoekers. De rechtbank is van oordeel dat op dergelijk gedrag een forse vrijheidsstraf dient te volgen. Het doel ervan is verdachte te treffen, maar ook acht de rechtbank deze wijze van straffen noodzakelijk om anderen ervan te weerhouden op een dergelijke wijze het Nederlandse rechtssysteem binnen te dringen."
Uitspraak: Klik

Interessant, dat zou dus reeel kunnen betekenen dat ze gevangenisstraf krijgt?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:09:58 #194
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37798181
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

aha, ook nog uitkeringsfraude. Da's niet zo netjes hč?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37798287
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:02 schreef OldJeller het volgende:
Maar die overgrootvader heeft hem niet aangezet tot het doen van iets (jegens van Gogh), of aangemoedigd c.q. geďnspireerd.
En daar zit het verschil in.
Oh ja? Zonder die grootvader was de hele aanmoediging geen probleem geweest. Je criterium is onbruikbaar.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 21:20:42 #196
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37798469
quote:

De eerste drie vragen zijn vrij eenvoudig te beantwoorden. Zolang de wetgever wetgeving die mede door haar stem van kracht is geworden rechtmatig acht, zal die wetgeving onverkort blijven gelden. Moties zijn sowieso juridisch irrelevant. Maar de situatie an sich is al totaal hypothetisch.
pi_37799133
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Oh ja? Zonder die grootvader was de hele aanmoediging geen probleem geweest. Je criterium is onbruikbaar.
Die film is gemaakt mede dankzij AHM's verhaal, dat gebaseerd op leugens is. Zij als zichzelfbetitelde Islamexpert vond/vindt dat ze hiermee de onderdrukte moslima's een hart onder de riem stak of een andere drogreden? Door het zielige verhaal voelde van Gogh geroepen om samen met haar de film te maken.
Valse voorwendselen enzo. Het is allemaal nergens voor nodig geweest en het had geenszins enig nut.

Je laatste posts gaan over allerlei belachelijke speculaties die nergens over gaan, probeer je hiermee van de discussie af te wijken, omdat het nu arme AHM betreft die 5 verschrikkelijke burgeroorlogen heeft meegemaakt (onee toch niet)?
Je aanwezigheid is onbruikbaar, ga maar weer naar TRU met je grote fantasie.
pi_37799208
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Die huichelaar moet al het geld dat ze op illegale wijze heeft verdiend terugbetalen en de financiëring van haar appartement en security moet per direct worden stopgezet.
Verwijder haar uit de politiek, verwijder haar uit onze Nederlandse samenleving.

Gezien ze eigenlijk dus illegaal is hier in Nederland en Somalië weer veilig genoeg is, kan deze asielzoeker weer fijn terugkeren naar haar vaderland.
Bon voyage!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 22:09:14 #199
13462 BansheeBoy
pi_37799840
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Burgeroorlog is wel wat overdreven, maar door haar persoonlijke kruistocht heeft ze wel voor meer frictie gezorgd tussen bepaalde groepen mensen
"Het doel heiligt de middelen" argument is helemaal niet relevant, ze heeft gelogen, punt uit. Ze heeft op valse voorwendselen uiteindelijk haar Nederlandse status weten te bemachtigen, en dankzij de huidige wetten maakt haar dit illegaal, en de "rechtlijnige" edelweiss Verdonk (die verliefd is op dikzak Jensen) krijgt hierdoor een zwaar imagodeuk, dit gaat de VVD zetels kosten. Maar helaas denkt de meerderheid van Nederland met de onderbuik en worden de hersenen slechts sporadisch gebruikt, zo mag Verdonk en ook Hirsi Magan keer op keer fouten en blunderen zonder dat ze daarvoor de consequenties hoeven te dragen.

˛
pi_37799912
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:52 schreef Martijn_fijn het volgende:

Is ze Moslim? In dit geval is afkomst niet belangrijk, maar overtuiging. Ik kan ook net zo goed een overtuigd Atheist en Turks zijn.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een overtuigd Moslim AHM kan steunen, omdat AHM juist iedere keer zo duidelijk maakt, dat het probleem de religie zelf is. En Moslim zijn en op dezelfde moment geloven dat je eigen religie het probleem is dat aangepakt moet worden.

Hier komen mensen weer met "het" onderwerp van Ayaan namelijk, de blijf van mijn lijf huizen, die dus vol zou zitten met Moslims en dat dit "het ultieme bewijs" is van de onderdrukking van de Moslim vrouwen. Ik vraag me af hoeveel van deze vrouwen, voor wie Ayaan strijd levert haar overtuigingen over de Islam ook deelt.

Het zal er niet veel zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37799979
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:51 schreef dvr het volgende:
* dvr meldt zich als schijnhuwelijkskandidaat.
Hoeveel wil je er voor hebben
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37799994
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Die film is gemaakt mede dankzij AHM's verhaal, dat gebaseerd op leugens is. Zij als zichzelfbetitelde Islamexpert vond/vindt dat ze hiermee de onderdrukte moslima's een hart onder de riem stak of een andere drogreden? Door het zielige verhaal voelde van Gogh geroepen om samen met haar de film te maken.
Van Gogh schopte al jaren tegen alles wat los en vast zat. Hij had echt AHA niet nodig om hem daartoe te brengen, hoogstens was hara verhaal een mooie aanleiding.
quote:
Valse voorwendselen enzo. Het is allemaal nergens voor nodig geweest en het had geenszins enig nut.
Wie zegt dat het geen nut had? Het heeft in ieder geval heel veel discussie losgemaakt.
quote:
Je laatste posts gaan over allerlei belachelijke speculaties die nergens over gaan, probeer je hiermee van de discussie af te wijken, omdat het nu arme AHM betreft die 5 verschrikkelijke burgeroorlogen heeft meegemaakt (onee toch niet)?
Doe niet zo dom, ik toon slechts aan dat je belachelijke causaal verband redeneringen niet opgaan; er is maar één persoon aan wie je de schuld voor de dood van Theo van Gogh kunt toeschrijven en dat is Mohammed B.
quote:
Je aanwezigheid is onbruikbaar, ga maar weer naar TRU met je grote fantasie.
Ik fantaseer niks kereltje, ik laat slechts mijn (juristen)logica los op je flauwekul.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 22:24:40 #203
124676 RobertoCarlos
pi_37800326
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Van Gogh schopte al jaren tegen alles wat los en vast zat. Hij had echt AHA niet nodig om hem daartoe te brengen, hoogstens was hara verhaal een mooie aanleiding.
Wie is AHA, je bedoelt AHM?
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 22:25:52 #204
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37800371
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kortom, dit heeft negatieve gevolgen voor Hirsi Ali, Verdonk én de VVD. A dream come true, .
We hebben een B
We hebben een O
We hebben een S

pi_37800442
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wie is AHA, je bedoelt AHM?
Het is irrelevant hoe ze volgens de burgerlijke stand zou heten. Als we het over de bekende volkszanger Gordon hebben hebben we het ook niet over Cornelis Heuckeroth.
pi_37800561
quote:

Dat klopt wel, maar hij had haar wel nodig om de grofste belediging te kunnen bedenken voor Moslims. Een column of boek waar de spot wordt gedreven met Allah of de Profeet is een ding, maar de Koran, het letterlijke woord van God, schilderen on een ontblote lijf van een vrouw had hij echt niet kunnen verzinnen.

Daarom hou ik AHM ook moreel verantwoordelijk voor wat er met Van Gogh is gebeurd. Tuurlijk Mo. B. was de schutter, maar ik denk niet dat dit was gebeurd als die film niet was gemaakt.

Net als die incident in Antwerpen is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de schutter, maar Leon De Winter en co. die al jaren bezig zijn allochtonen als bedreiging te labellen. Ik vind het niet verbazingwekkend, dat iemand op een gegeven moment door draait en een paar allochtonen afknalt, omdat hun aanwezigheid alleen al een bedreiging vormt voor hem, dat roept de grootste politieke partij van Vlaanderen immers al jaren.
-Rabia Al-Basri
pi_37800630
quote:

[..]

[..]

Wie zegt dat het geen nut had? Het heeft in ieder geval heel veel discussie losgemaakt.
[..]

Doe niet zo dom, ik toon slechts aan dat je belachelijke causaal verband redeneringen niet opgaan; er is maar één persoon aan wie je de schuld voor de dood van Theo van Gogh kunt toeschrijven en dat is Mohammed B.
[..]

Ik fantaseer niks kereltje, ik laat slechts mijn (juristen)logica los op je flauwekul.
Ik had al in een eerdere post gemeld dat van Gogh en de Islam/moslims al niet hand in hand gingen vóór AHM in beeld kwam. Niet vernieuwend proberen te doen ofzo.
Haar sprookjesverhaal, idee over een film en de Islam en persoonlijke kruistocht hebben er wel degelijk voor gezorgd dat van Gogh uberhaupt en dergelijke spotje ging beginnen/meewerken.

Krijg je een stijve van het woordje causaal?

wat een logica!
Ik weet niet waar je die opleiding doet, maar die is wel heel pauper of jij moet eens met je hoofd bij de les wezen.
Met je nonsens. pfft.
pi_37800650
Die film is een rare fout van haar, ik begrijp ook niet dat ze een tweede film maakt. De film stelt niks voor en is louter als provocatie interessant, als ze echt iets inhoudelijks wil zeggen had ze een serie documentaires over geweld en misbruik en misstanden geproduceerd.
pi_37800709
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:34 schreef SCH het volgende:
Die film is een rare fout van haar, ik begrijp ook niet dat ze een tweede film maakt. De film stelt niks voor en is louter als provocatie interessant, als ze echt iets inhoudelijks wil zeggen had ze een serie documentaires over geweld en misbruik en misstanden geproduceerd.
Ik snap de symboliek van de beelden wel, maar om hetzelfde bericht over te brengen, was het echt niet nodig geweest om Koran teksten te schilderen op een bloot lijf.
-Rabia Al-Basri
pi_37800886
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar hij had haar wel nodig om de grofste belediging te kunnen bedenken voor Moslims. Een column of boek waar de spot wordt gedreven met Allah of de Profeet is een ding, maar de Koran, het letterlijke woord van God, schilderen on een ontblote lijf van een vrouw had hij echt niet kunnen verzinnen.
Ik denk dat je Van Gogh verschrikkelijk onderschat. De beste man had een werkelijk geniaal gevoel voor de juiste manier om een maximale irritatie bij mensen op te wekken. Daarbij: eenieder met een beetje verstand van de Islam en de Rushdie-affaire had dit zo kunnen bedenken.
quote:
Daarom hou ik AHM ook moreel verantwoordelijk voor wat er met Van Gogh is gebeurd.
Ik vind dat soort redeneringen gevaarlijk. Daarmee maak je de moraal van de fanatici tot de maat der dingen.
quote:
Tuurlijk Mo. B. was de schutter, maar ik denk niet dat dit was gebeurd als die film niet was gemaakt.
Misschien, maar maakt dat het relevant?
quote:
Net als die incident in Antwerpen is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de schutter, maar Leon De Winter en co. die al jaren bezig zijn allochtonen als bedreiging te labellen. Ik vind het niet verbazingwekkend, dat iemand op een gegeven moment door draait en een paar allochtonen afknalt, omdat hun aanwezigheid alleen al een bedreiging vormt voor hem, dat roept de grootste politieke partij van Vlaanderen immers al jaren.
Ik vind dat onzin. Een dergelijke daad pleeg je zélf, en veelal gebaseerd op een eigen foutieve interpretatie van andermans ideeen.
pi_37800936
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik snap de symboliek van de beelden wel, maar om hetzelfde bericht over te brengen, was het echt niet nodig geweest om Koran teksten te schilderen op een bloot lijf.
Je pakt hiermee anders wel direct de kern van de religieuze waanzin aan. Of het verstandig is en het doel ook dient is vers twee.
pi_37801125
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:50 schreef Hallulama het volgende:
"politica: clitoris-gecoupeerde import-nederlandse die alles bij mekaar liegt voor der "asiel" en gewoon mag blijven van Rita..."

Vriendjes politiek gewoon. Ze boeken duidelijk in aan geloofwaardigheid.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 22:54:10 #213
13462 BansheeBoy
pi_37801269
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Vriendjes politiek gewoon. Ze boeken duidelijk in aan geloofwaardigheid.
Prachtig toch? Is slechts een kwestie van tijd dat deze criminelen, zowel Magan als Verdonk, van het politieke toneel verdwijnen, gelukkig.

˛
pi_37801370
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Prachtig toch? Is slechts een kwestie van tijd dat deze criminelen, zowel Magan als Verdonk, van het politieke toneel verdwijnen, gelukkig.

˛
Is toch schandalig dat in een land waar gelijkheid zou moeten zijn iemand zo wordt voorgetrokken Vrouwe justitia kijkt toch stiekem
pi_37801509
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik denk dat je Van Gogh verschrikkelijk onderschat. De beste man had een werkelijk geniaal gevoel voor de juiste manier om een maximale irritatie bij mensen op te wekken. Daarbij: eenieder met een beetje verstand van de Islam en de Rushdie-affaire had dit zo kunnen bedenken.

Ik vind dat soort redeneringen gevaarlijk. Daarmee maak je de moraal van de fanatici tot de maat der dingen.

Misschien, maar maakt dat het relevant?

Ik vind dat onzin. Een dergelijke daad pleeg je zélf, en veelal gebaseerd op een eigen foutieve interpretatie van andermans ideeen.
Van Gogh heeft het in al die jaren, dat hij bezig was niet kunnen bedenken. Ik heb zoiets nooit eerder gezien nog of over gehoord. Waar dan ook. Iedereen had het kunnen bedenken, vind ik makkelijk gezegd.

Waarom is het onzin? Woorden van politici wegen zwaar. Als je jaar in jaar uit te horen krijgt dat sommige mensen een bedreiging vormen voor je eigen veiligheid. Denk je niet dat dat op een gegeven moment gaat meespelen in je psyche. Ook al roepen de Vlaamse Blokkers niet op tot geweld. Ze zorgen er wel voor, dat allochtonen als bedreiging worden waargenomen.

Een leus als Eigen Volk Eerst vergroot ook de rif tussen de verschillende bevolkings groepen, maar dat is natuurlijk ook het doel van zo'n leus.
-Rabia Al-Basri
pi_37801603
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je pakt hiermee anders wel direct de kern van de religieuze waanzin aan. Of het verstandig is en het doel ook dient is vers twee.
En dat kon alleen gebeuren met het schilderen van Koran teksten op een bloot lijf? Dan heb je toch echt moeite om argumenten te vinden om die waanzin aan te pakken.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:06:29 #217
13462 BansheeBoy
pi_37801654
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Is toch schandalig dat in een land waar gelijkheid zou moeten zijn iemand zo wordt voorgetrokken Vrouwe justitia kijkt toch stiekem
Het doet mij veel pijn dat mensen kromme zaken proberen recht te praten en echt alles uit de kast halen om de situatie zo te schetsen dat Verdonk en Magan altijd vrijuit gaan.

˛
pi_37801801
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Van Gogh heeft het in al die jaren, dat hij bezig was niet kunnen bedenken.
Dat is een heel zwak argument, om meerdere redenen. Ten eerste: wie zegt dat hij het niet eerder had bedacht? Hij heeft het alleen niet eerder uitgevoerd. Tweede, en belangrijkste: Als je je aandacht niet richt op de combinatie film/islam bedenk je dit waarschijnlijk niet, omdat je er niet mee bezig bent. Van Gogh was echter filmmaker, en zodra hij zijn aandacht zou gaan richten op een dergelijke film over de islam lag het voor de hand dat hij zijn talent voor filmmaken zou combineren met zijn talent om mensen voor het hoofd te stoten. Zodra dat gebeurd was, lag een dergelijke film erg voor de hand (taboes: positie vrouw/bloot/onschendbaarheid woord van god etc.; eigenlijk bediende Van Gogh zich van een klassieke manier van trappen, zo uitzonderlijk is het niet).
quote:
Ik heb zoiets nooit eerder gezien nog of over gehoord. Waar dan ook. Iedereen had het kunnen bedenken, vind ik makkelijk gezegd.

Waarom is het onzin?
Omdat dit nooit beoogd is door de politici en het ook niet uit hun uitspraken valt af te leiden, slechts dan is het mogelijk als je de ideeen vervormt.
quote:
Woorden van politici wegen zwaar. Als je jaar in jaar uit te horen krijgt dat sommige mensen een bedreiging vormen voor je eigen veiligheid. Denk je niet dat dat op een gegeven moment gaat meespelen in je psyche.
Misschien. Maar dat probleem ligt bij de ontvanger. Ik zie weinig heil in censuur om de psycho's maar niet op verkeerde ideeen te brengen.
quote:
Ook al roepen de Vlaamse Blokkers niet op tot geweld. Ze zorgen er wel voor, dat allochtonen als bedreiging worden waargenomen.

Een leus als Eigen Volk Eerst vergroot ook de rif tussen de verschillende bevolkings groepen, maar dat is natuurlijk ook het doel van zo'n leus.
pi_37801804
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het doet mij veel pijn dat mensen kromme zaken proberen recht te praten en echt alles uit de kast halen om de situatie zo te schetsen dat Verdonk en Magan altijd vrijuit gaan.

˛
Schrijf het van je af!
Schrijf er een essay over.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_37801905
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

En dat kon alleen gebeuren met het schilderen van Koran teksten op een bloot lijf? Dan heb je toch echt moeite om argumenten te vinden om die waanzin aan te pakken.
Denk je? Het is toch een waanzinnige reactie om iemand af te slachten alleen omdat hij een paar woorden op een vrouwenlijf heeft geschilderd? Beter kun je de religieuze waanzin niet aantonen me dunkt.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:16:54 #221
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_37801989
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Er is zoveel niet nodig in de wereld. Jeetje. Straks moet iedereen aan iedereen gaan verantwoorden of zijn of haar acties wel 'nodig' waren geweest.

Zji heeft de volste recht gehad zo'n film te maken met Theo v. Gogh. En ik vind dat je, zeker in dit land, niet hoeft te verwachten dat je om zoiets pietlulligs omgebracht wordt. Helaas, het tegendeel is bewezen.
pi_37802095
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:11 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Schrijf het van je af!
Schrijf er een essay over.
Jaaaaaaaaaaaaa, een essay
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:29:50 #223
124676 RobertoCarlos
pi_37802385
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is irrelevant hoe ze volgens de burgerlijke stand zou heten. Als we het over de bekende volkszanger Gordon hebben hebben we het ook niet over Cornelis Heuckeroth.
Dus Hirsi Ali is een artiestennaam?
pi_37802560
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maakt niet uit welke naam je jezelf geeft.
Als je maar identificeerbaar bent.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_37802726
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
pi_37802882
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Denk je? Het is toch een waanzinnige reactie om iemand af te slachten alleen omdat hij een paar woorden op een vrouwenlijf heeft geschilderd? Beter kun je de religieuze waanzin niet aantonen me dunkt.
Het zijn niet zomaar woorden remember. Dat het een waanzinnige daad is staat buiten kijf.
-Rabia Al-Basri
pi_37803140
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:16 schreef Flumina het volgende:

Zji heeft de volste recht gehad zo'n film te maken met Theo v. Gogh.
Die recht heeft ze maar als volksvertegenwoordiger vind ik dat je je meer met constructievere zaken bezig moet houden en met dit soort films win je niet de hearts and minds van Moslims. Je radicaliseert ze.
-Rabia Al-Basri
pi_37803162
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het zijn niet zomaar woorden remember. Dat het een waanzinnige daad is staat buiten kijf.
Jawel, het zijn wel zomaar woorden. Jij hebt het recht niet om bepaalde woorden te bestempelen als zijnde "taboe". Iedereen heeft het recht om woorden te gebruiken zoals hij of zij goeddunkt, zoalang het niet aanzet tot geweld, discriminatie e.d.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:57:01 #229
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_37803298
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die recht heeft ze maar als volksvertegenwoordiger vind ik dat je je meer met constructievere zaken bezig moet houden en met dit soort films win je niet de hearts and minds van Moslims. Je radicaliseert ze.
Ik vind het vooral zo raar dat iedereen, vooral de moslims, die film blijkbaar kent. Is die film dag en nacht vertoond op Nederlandse media?

On-topic: een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt een deel van het volk en niet per se het hele volk. Men doet alsof je gedrag daarom per se onberispelijk moet zijn, alsof je een voorbeeld moet zijn voor het gehele volk. Zo zie ik dat niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Flumina op 14-05-2006 00:03:03 ]
pi_37803359
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:58 schreef Refragmental het volgende:
Deze hele discussie vind ik ook in z'n geheel niet boeiend. Ben gewoon van mening dat oude asielaanvragen niet meer opnieuw bekeken moeten worden.

Zij heeft gewoon niks te maken met oude gevallen.

(Met de nuance dat bij "terroristen" (als die al bestaan) en zware criminelen (moordenaars, verkrachters en zware mishandlingen) alles op alles gezet mag worden om deze kwijt te raken)

Daar valt Ayaan Hirsi Ali dus niet onder.
Ayaan valt niet onder terroristen, maar wel onder de mensen die een wet overtreden hebben. En op de fraude bij haar asielaanvraag staat een verjaring van 12 jaar (staat in het Parool of Trouw, zie links in mijn voorgaande post). Verdonk en Justitie hebben dus degelijk WEL te maken met het geval Ayaan. Anders kunnen we net zo goed de rechtgang opdoeken, want het voorval is eerder gepleegd dan $wet werd ingevoerd of $persoon minister werd. Ze is er gewoon verantwoordelijk voor (Verdonk voor het uitvoeren van het beleid, Ayaan voor haar daden).

En hoeveel vertrouwen jij of anderen in Ayaan hebben heeft daar niks mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door slakkie op 13-05-2006 23:59:49 (taalfoutje) ]
pi_37803395
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met haar als volksvertegenwoordiger, dan stem je simpelweg niet op haar in de verkiezing. Een volksvertegenwoordiger heeft net zoveel vrijheid om te doen en laten als ieder ander in dit land. Sterker, ik vind het zelfs nog belangrijker dat een vv alles kan doen en laten wat zij wil (binnen de grenzen van de wet). En als moslims incasserings vermogen missen en te lange tenen hebben, dan heb ik liever vandaag dan morgen dat ze radicaliseren, dan kunnen we zo snel mogelijk dat probleem grondig aanpakken.

Eigenlijk vind ik het best wel goed dat AHA laat zien hoe heetgebakerd een gedeelte van de moslims werkelijk is. Het werkelijke probleem bestaat wat mij betreft toch al: zijnde het onvermogen om het eigen geloof te relativeren en andere visies te tolereren.
pi_37803459
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:53 schreef oheng het volgende:

[..]

Jawel, het zijn wel zomaar woorden. Jij hebt het recht niet om bepaalde woorden te bestempelen als zijnde "taboe". Iedereen heeft het recht om woorden te gebruiken zoals hij of zij goeddunkt, zoalang het niet aanzet tot geweld, discriminatie e.d.
Blijkbaar is het wel een taboe aangezien zoiets eerders niet is vertoont. Of het de aanleiding van de cartoonrellen. Een uitgever kon geen tekenaar vinden die Mohammed wilde tekenen, waarop een krant lekker om de Moslims te stangen een cartoonwedstrijd uitschreef.

Bepaalde taboes zijn er nu eenmaal.

Ik zie haar trouwens in haar volgende filmpje niet zo snel kunstzinnig omgaan met Koran teksten.
-Rabia Al-Basri
pi_37803579
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:57 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik vind het vooral zo raar dat iedereen, vooral de moslims, die film blijkbaar kent. Is die film dag en nacht vertoond op Nederlandse media?

Om je vraag te beantwoorden: een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt een deel van het volk en niet per se het hele volk. Men doet alsof je gedrag daarom per se onberispelijk moet zijn, alsof je een voorbeeld moet zijn voor het gehele volk. Zo zie ik dat niet.
Scenes zijn zovaak langs geweest. Zo verbazend is het niet.

Ik vind wel dat je gedrag onberispelijk moet zijn, maar wie ben ik.
-Rabia Al-Basri
pi_37803712
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je gedrag onberispelijk moet zijn, maar wie ben ik.
Dan blijft er IMHO niemand in de kamer zitten. Hij die zonder zonde.. enz.
Wat wel relevant is, is in hoeverre AHA te ver is gegaan. Liegen is en blijft verkeerd, en het onderzoek van Verdonk zal hopelijk helderheid brengen in dit hele verhaal. Misschien is AHA zo verstandig om dat te doen voordat de resultaten bekend worden. De feiten zijn wat mij betreft nu nog te onduidelijk om er conclusies uit te trekken.

Maar dit forum schijnt stampvol helderzienden te zitten. Jammer dat ik dat niet heb.
pi_37803774
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:59 schreef oheng het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met haar als volksvertegenwoordiger, dan stem je simpelweg niet op haar in de verkiezing. Een volksvertegenwoordiger heeft net zoveel vrijheid om te doen en laten als ieder ander in dit land. Sterker, ik vind het zelfs nog belangrijker dat een vv alles kan doen en laten wat zij wil (binnen de grenzen van de wet). En als moslims incasserings vermogen missen en te lange tenen hebben, dan heb ik liever vandaag dan morgen dat ze radicaliseren, dan kunnen we zo snel mogelijk dat probleem grondig aanpakken.

Eigenlijk vind ik het best wel goed dat AHA laat zien hoe heetgebakerd een gedeelte van de moslims werkelijk is. Het werkelijke probleem bestaat wat mij betreft toch al: zijnde het onvermogen om het eigen geloof te relativeren en andere visies te tolereren.
Ik heb liever, dat Moslims helemaal niet radicaliseren en daar helpt het huidige climaat met als creme de la creme AHM, totaal niet niet mee.

Zekers moeten Moslims hun geloof relativeren en andere visies tolereren wat de over grote meerderheid ook doet, maar AHM moet haar kruistocht tegen de Islam beeindigen als lid van het parlement.
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 mei 2006 @ 00:15:32 #236
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37803916
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Blijkbaar is het wel een taboe aangezien zoiets eerders niet is vertoont. Of het de aanleiding van de cartoonrellen. Een uitgever kon geen tekenaar vinden die Mohammed wilde tekenen, waarop een krant lekker om de Moslims te stangen een cartoonwedstrijd uitschreef.

[...]
En daar gaat het al mis, waarom zien jullie dat als stangen? Is er dan geen ruimte voor satire/humor m.b.t. het geloof? Het is echt een doodzonde, als dat niet zo is.

Een satrische cartoon over de Paus kan ik gewoon hardop om lachen, terwijl ik toch een echte katholiek ben.
pi_37803992
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik heb liever, dat Moslims helemaal niet radicaliseren en daar helpt het huidige climaat met als creme de la creme AHM, totaal niet niet mee.

Zekers moeten Moslims hun geloof relativeren en andere visies tolereren wat de over grote meerderheid ook doet, maar AHM moet haar kruistocht tegen de Islam beeindigen als lid van het parlement.
Als je al radicaliseert vanwege de woorden van 1 Somalisch vrouwtje, dan radicaliseer je zonder haar ook wel.

Let op! Nederland = democratie, niet een islamitische helistaat waar kritiek op de islam niet getolereerd wordt. Het wordt hoog tijd dat mensen zoals jij dat eens onder ogen zien. Als kritiek op de islam je niet bevalt, ben je vrij om naar het midden oosten te verhuizen. Daar is namelijk geen kritiek op de islam. Lekker warm en veilig, iedereen dezelfde mening.

[edit]Oh, en dan nog wat: als haar uitspraken je niet bevallen, kun je ook gewoon niet luistern, dat doe ik van tijd tot tijd ook. Scheelt -30 in je bloeddruk.[/edit]
pi_37804237
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:15 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

En daar gaat het al mis, waarom zien jullie dat als stangen? Is er dan geen ruimte voor satire/humor m.b.t. het geloof? Het is echt een doodzonde, als dat niet zo is.

Een satrische cartoon over de Paus kan ik gewoon hardop om lachen, terwijl ik toch een echte katholiek ben.
Satire heb ik geen problemen mee, om een van die cartoons moest ik ook lachen met die we are out of virgins , maar het afbeelden van de Profeet is nu een maal een taboe. Waarom zouden niet-moslims een Islamitische Profeet in de zeik willen nemen? Christenen moeten met name Christenen in de zeik nemen en Moslims de Moslims, maar niet over en weer en zeker niet in het huidige klimaat. Waar er al zo veel wantrouwen is tussen de volkeren is.
-Rabia Al-Basri
pi_37804293
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:17 schreef oheng het volgende:

[..]

Als je al radicaliseert vanwege de woorden van 1 Somalisch vrouwtje, dan radicaliseer je zonder haar ook wel.

Let op! Nederland = democratie, niet een islamitische helistaat waar kritiek op de islam niet getolereerd wordt. Het wordt hoog tijd dat mensen zoals jij dat eens onder ogen zien. Als kritiek op de islam je niet bevalt, ben je vrij om naar het midden oosten te verhuizen. Daar is namelijk geen kritiek op de islam. Lekker warm en veilig, iedereen dezelfde mening.

[edit]Oh, en dan nog wat: als haar uitspraken je niet bevallen, kun je ook gewoon niet luistern, dat doe ik van tijd tot tijd ook. Scheelt -30 in je bloeddruk.[/edit]
De discussie ging zo lekker en dan zo'n achterlijke post waar ik niet eens de moeite voor neem om serieus op in te gaan.

Jammer.
-Rabia Al-Basri
pi_37804487
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

De discussie ging zo lekker en dan zo'n achterlijke post waar ik niet eens de moeite voor neem om serieus op in te gaan.

Jammer.
Goedzo, je bent een snelle leerling. Als je iemands mening niet mag, gewoon negeren. Nou nog bij AHA toepassen en we zijn er.
pi_37804587
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:37 schreef oheng het volgende:

[..]

Goedzo, je bent een snelle leerling. Als je iemands mening niet mag, gewoon negeren. Nou nog bij AHA toepassen en we zijn er.
Wil je dat ik dan serieus reageer op je gezwets in die post?
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 mei 2006 @ 00:41:42 #242
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37804588
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Satire heb ik geen problemen mee, om een van die cartoons moest ik ook lachen met die we are out of virgins , maar het afbeelden van de Profeet is nu een maal een taboe. Waarom zouden niet-moslims een Islamitische Profeet in de zeik willen nemen? Christenen moeten met name Christenen in de zeik nemen en Moslims de Moslims, maar niet over en weer en zeker niet in het huidige klimaat. Waar er al zo veel wantrouwen is tussen de volkeren is.
Ok, maar je moet elkaar gewoon satirisch in de zeik kunnen nemen, dat is de Westerse cultuur. Laten we dat alsjeblieft zo houden. Kom op cartoons, hoe serieus nemen Moslims de Suske en Wiske? Ik zou het juist alleen maar zien als een compliment, maar daarover verschillen we teveel van mening denk ik.

Niettemin heb je wel een punt, dat het huidige klimaat er niet naar is, hoewel dat natuurlijk ook spijtig is.
pi_37804715
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:41 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ok, maar je moet elkaar gewoon satirisch in de zeik kunnen nemen, dat is de Westerse cultuur. Laten we dat alsjeblieft zo houden. Kom op cartoons, hoe serieus nemen Moslims de Suske en Wiske? Ik zou het juist alleen maar zien als een compliment, maar daarover verschillen we teveel van mening denk ik.

Niettemin heb je wel een punt, dat het huidige klimaat er niet naar is, hoewel dat natuurlijk ook spijtig is.
In betere tijden moeten we dat ook zeker doen en op persoonlijke niveau gebeurt het ook tussen vrienden onderling oa, maar het is spijtig een slechte periode waar op dit moment in verkeren.

Maar ej je hebt me post op de vorige pagina helemaal beneden over het hoofd gezien
-Rabia Al-Basri
pi_37804969
quote:
Broer Hirsi Ali trekt bewering over bruiloft in

Van onze verslaggevers - Mahad Hirsi Magan, de broer van het Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD), komt terug op zijn verklaring in het televisieprogramma Zembla dat zijn zus aanwezig was bij haar bruiloft met Osman. ‘Ayaan heeft gelijk. Zij was met haar moeder in ons huis. Ik veronderstelde dat zij bij de bruiloft aanwezig was, maar ik was er zelf ook niet bij.’

In de uitzending van Zembla van donderdag werd het door vader Hirsi Magan gearrangeerde huwelijk van Ayaan met Osman gereconstrueerd. Hirsi Ali blijft ontkennen dat ze erbij was: ‘Ik bleef thuis. Je hoeft niet per se aanwezig te zijn bij je bruiloft.’ Haar broer bevestigt dit: ‘In Somalië is dat niet belangrijk. Het is een regeling tussen twee families.’

Eindredacteur Kees Driehuis van Zembla: ‘Wij blijven bij de inhoud van ons programma. We hebben de broer nog een keer gesproken en tegen ons houdt hij vol dat ze er bij was. We weten dat Hirsi Ali haar broer heeft gebeld. Misschien heeft dat er iets mee te maken.’

Hirsi Ali neemt verder afstand van de uitspraak van haar ontdekker Neelie Kroes, dat zij vijf burgeroorlogen zou hebben meegemaakt. Wel is haar familie ‘stiekem’ uit Somalië weggegaan na een staatsgreep en was zij in Ethiopië en Kenia tijdens ‘bloedige couppogingen’.
The plot thickens
-Rabia Al-Basri
pi_37805409
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

The plot thickens
Het aardige is dat Neelie Kroes dat indertijd voor de camera van het NOS journaal heeft beweerd. En toen heeft Hirsi Ali ook niks gezegd. Wat mij betreft mag haar naturalisatie ongedaan worden en gaat ze terug naar Kenia. Haar geloofwaardigheid is ze volledig kwijt.

PS. Net de Da Vinci Code gelezen en dan zoek je in elke naam de verborgen betekenis. Ze heeft waarschijnlijk bewust "Ali" achter haar naam gezet. Anders geschreven wordt het "Alie" of "a lie", in het engels ook wel "de leugen" genoemd.
  zondag 14 mei 2006 @ 01:18:36 #246
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37805538
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

In betere tijden moeten we dat ook zeker doen en op persoonlijke niveau gebeurt het ook tussen vrienden onderling oa, maar het is spijtig een slechte periode waar op dit moment in verkeren.
Ja inderdaad.
quote:
Maar ej je hebt me post op de vorige pagina helemaal beneden over het hoofd gezien
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is ze Moslim? In dit geval is afkomst niet belangrijk, maar overtuiging. Ik kan ook net zo goed een overtuigd Atheist en Turks zijn.

[....]
Ten eerste moet ik even herstellen dat zij zich geen Turkse voelt, maar Koerdisch.

Ja zij is een Moslim, maar zeker geen overtuigd Moslim heb ik de indruk. Sinds ik haar pas echt goed ken, heb ik haar slechts 4 of 5 keer met een hoofddoekje gezien en dat was toch wennen, wanneer ik haar zo zag lopen. Ze voelt zich er duidelijk niet mee op haar gemak, hoewel dat mischien grotendeels komt door de blikken van mede-studenten op de faculteit moet ik toegeven. Het liefst kleed ze zich dan ook chic en zo Europees mogelijk. Ik spreek haar bijna elke dag en ik kan gewoon merken aan haar, dat ze graag 'independent' wil worden later, succesvol en rijk. Dat is ook de reden dat ze volgens mij geen overtuigd Moslima wil zijn. Niet zozeer om waarvoor de Islam in het algemeen voor staat zegt ze, maar omdat overtuigd Moslima zijn gewoon belemmeringen meebrengt op de arbeidsmarkt en ze zou zich ondergeschikt moeten maken aan haar man later. En dat laatste wil ze absoluut niet, ze wil niet trouwen en ze wil geen kinderen. Ze brengt niet openlijk symphatie uit voor Ayaan Ali Magan, maar toen ik het haar vroeg zei ze het oprecht mooi te vinden, hoe ze voor vrouwenrechten en vrouwenemancipatie opkomt.

Zij wil dus echt onafhankelijk zijn en veel geld verdienen later. Verder is ze een beetje bitcherig soms, maar wel een topwijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_fijn op 14-05-2006 01:25:04 ]
pi_37805699
mja, als het niet zo beschamend was zou ik er eigenlijk om moeten lachen. Een van de honderdduizenden "asielzoekers" en "vluchtelingen", die in de afgelopen tientallen jaren met een lul-verhaal permanent (let wel) in ons kleine landje werden toegelaten, blijkt opeens te hebben gelogen volgens de linkse Kerk. En dus moet ze stevig boeten. Of zelfs uitgezet worden. Waar waren deze linkse schreeuwers de afgelopen decennia toen ze iedere kritiek op de massale toestroom van bedriegende allochtoontjes in de kiem meenden te moeten smoren met verwijzingen naar 'racisme', 'discriminatie' en z.g. extreem-rechts?

Vreemd genoeg was Ayaan Hirsi ali ooit een prominent lid van de PvdA en werkte voor hun "denktank" Wiardi Beckman Stichting. Daar had ze echter al gauw in de gaten dat ze simpelweg werd misbruikt als 'knuffel-allochtoon' of 'excuus-truus' om de linkse utopie van een multiculturele heilstaat te ondersteunen. Reden voor haar om uiteindelijk haar heil te zoeken bij de VVD die toch ietjes meer met beide voeten op de grond staat.

Rancune alom bij de linkse Kerk want die overstap ging gepaard met nogal wat media-aandacht. En als linksen eenmaal een hekel aan je hebben zul je het weten ook. Dat culmineerde de afgelopen dagen in een regelrechte hetze tegen dit VVD-kamerlid met een (door ons betaalde) VARA-uitzending als triest hoogtepunt waaruit blijkt waartoe linkse volksverlakkers in staat zijn.

In een islamitische staat wordt een 'afvallige' terechtgesteld. Blijkbaar heeft de Linkse Kerk, in het kader van de door hun o zo gepropageerde multiculturele verrijking, deze barbaarse traditie overgenomen. Weliswaar op een meer 'beschaafde' wijze maar het resultaat is eigenlijk hetzelfde.
pi_37806195
Prachtig om te zien hoe links om het hardst roept dat AHA het land uit moet en rechts al evenhard terugschreeuwt dat ze moet blijven. Terwijl het toch links is die illegalen doorgaans met de mantel der liefde bedekt en rechts ze liever vandaag dan morgen ziet vertrekken.

Wake up and smell the coffee guys, the left is wrong the right is stupid. De échte politieke discussie van vandaag gaat over een grote versus een kleine overheid. Mijn standpunt daarover moge bekend zijn. Hoe groter de overheid des te meer van dit soort bizarre non-discussies.
pi_37806428
quote:
Op zondag 14 mei 2006 01:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Prachtig om te zien hoe links om het hardst roept dat AHA het land uit moet en rechts al evenhard terugschreeuwt dat ze moet blijven. Terwijl het toch links is die illegalen doorgaans met de mantel der liefde bedekt en rechts ze liever vandaag dan morgen ziet vertrekken.

Wake up and smell the coffee guys, the left is wrong the right is stupid. De échte politieke discussie van vandaag gaat over een grote versus een kleine overheid. Mijn standpunt daarover moge bekend zijn. Hoe groter de overheid des te meer van dit soort bizarre non-discussies.
Dat isniet waar. Waar jij op doelt is denk ik extreem rechts. Gewoon rechts wil denk ik overwegend wel, dat criminele buitenlanders opdonderen retour afzender (en buitenlanders met ondemocratische opvattingen idem ditto). Maar alle buitenlanders? Dat vind ik persoonlijk een regelrechte belediging.

Zoiets zal ook best wel voor "linkse users" gelden, maar daar hou ik me ff niet mee bezig.
pi_37806436
Verdonk: Hirsi Ali heeft niets te vrezen

mooie titel uit de volkskrant, en Ayaan heeft inderdaad niets te vrezen, zij heeft in tegenstelling tot bv de meeste hier aanwezigen wél een carriere, en die kan ze ook voortzetten in de VS, wat mischien helemaal niet zo'n slecht idee is. Ik begrijp toch al niet waar ze eigenlijk al die moeite voor doet hier in Nederland, het is uiteindelijk allemaal niet haar probleem. Ik moet er toch niet aan denken zoveel gezeik aan m'n hoofd te hebben, en al helemaal niet voor een land wat de mijne niet is.
Ayaan, pak je spulletjes, maak het jezelf toch niet zo moeilijk, en ga wat leukers doen in een prettiger land.
pi_37806443
quote:
Op zondag 14 mei 2006 01:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Jeetje, onder welke steen kom jij vandaan?
Weer zo'n pauper die aan komt met 'links dit.. rechts dat..', omdat die ook een inbreng wil hebben in deze discussie, dus dan maar wat populistisch geblaat.. anders haal je even je hoofd uit je reet.

Volgens mij is Nawijn tamelijk rechts en pleitte hij direct voor de uitzetting van AHM, terecht. Natuurlijk gaat de VVD haar partijgenoot niet afvallen, dan geven ze indirect ook toe dat zij fouten hebben gemaakt door haar in de Tweede Kamer te zetten en lijdt de VVD hoe dan ook gezichtsverlies en dus zetels/stemmen.
Dan heb je nog Wilders e.d. als je een beetje zelfrespect hebt, consequent bent en geloofwaardig wil zijn als rechtse politicus dan behandel je deze zaak als elke andere en kijk je niet naar de persoon zelf; gelijke monikken gelijke kappen. Als je dat niet doet, kan je beter optiefen uit de politiek vanwege hypocrisie en voorkeursbehandelingen. Dat wordt wat met de VVD en hun illegale tweede kamerlid.

Vol is vol, niet?
Uitzetten, we hebben al genoeg economische parasieten. Een beetje op onze kosten in een riant appartement wonen en van 24/7 security 'genieten'.
Als illegale huichelaar in ons land stennis schoppen, bah!

Misschien dat je je vriendjes tijdens het knikkeren met praatjes over links en rechts onder de indruk kan brengen, hier is het maar weinig relevant.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:25:22 #252
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806446
tvp
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37806473
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Verdonk: Hirsi Ali heeft niets te vrezen

mooie titel uit de volkskrant, en Ayaan heeft inderdaad niets te vrezen, zij heeft in tegenstelling tot bv de meeste hier aanwezigen wél een carriere, en die kan ze ook voortzetten in de VS, wat mischien helemaal niet zo'n slecht idee is. Ik begrijp toch al niet waar ze eigenlijk al die moeite voor doet hier in Nederland, het is uiteindelijk allemaal niet haar probleem. Ik moet er toch niet aan denken zoveel gezeik aan m'n hoofd te hebben, en al helemaal niet voor een land wat de mijne niet is.
Ayaan, pak je spulletjes, maak het jezelf toch niet zo moeilijk, en ga wat leukers doen in een prettiger land.
Gelukkig steekt in ieder geval één vriendinnetje van AHM haar een hart onder de riem.
Hartverwarmend.

Je nickname en haar persoonlijke kruistocht zeggen al genoeg over de relatie tussen jullie twee padvindsters, natuurlijk wens je haar het beste, het is iemand die dezelfde strijd voert als jij!
  zondag 14 mei 2006 @ 02:29:34 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806483
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:28 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Gelukkig steekt in ieder geval één vriendinnetje van AHM haar een hart onder de riem.
Hartverwarmend.

Je nickname en haar persoonlijke kruistocht zeggen al genoeg over de relatie tussen jullie twee padvindsters, natuurlijk wens je haar het beste, het is iemand die dezelfde strijd voert als jij!
ik denk dat je wat meer moet nuanceren voor een goede dialoog. niet alles zo "rechts... links" zien. dat is ook de grote fout van die troela halsema.
pi_37806515
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat je wat meer moet nuanceren voor een goede dialoog. niet alles zo "rechts... links" zien. dat is ook de gorte fout van die troela halsema.
De post die ik net daarvoor deed zei ik al dat het geen 'links - rechts' discussie was.
I don't get it.

Dus vanwaar je links- en rechtsreactie?
Zal ik het spelenderwijs uitleggen:
AHM bashed de Islam en ziet het liefst dat het helemaal verdwijnt, in ieder geval uit Nederland.
Godslasteraar zijn naam betekent... nouja, moet ik dat echt uitleggen?

Zie je nu wellicht dan het verband? En wat heeft dit precies met links of rechts te maken?
Ga eerst maar even wat slapen en als je morgenochtend opstaat en enigszins helder bent moet je het nog eens proberen!
  zondag 14 mei 2006 @ 02:34:26 #256
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806529
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

De post die ik net daarvoor deed zei ik al dat het geen 'links - rechts' discussie was.
I don't get it.

Dus vanwaar je links- en rechtsreactie?
Zal ik het spelenderwijs uitleggen:
AHM bashed de Islam en ziet het liefst dat het helemaal verdwijnt, in ieder geval uit Nederland.
Godslasteraar zijn naam betekent... nouja, moet ik dat echt uitleggen?

Zie je nu wellicht dan het verband? En wat heeft dit precies met links of rechts te maken?
Ga eerst maar even wat slapen en als je morgenochtend opstaat en enigszins helder bent moet je het nog eens proberen!
ik had je links-rechts reactie gelezen, net als de rest van je diaree.

maar je doet niks anders dan mensen in hokjes stoppen. zielig hoor.
pi_37806556
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik had je links-rechts reactie gelezen, net als de rest van je diaree.

maar je doet niks anders dan mensen in hokjes stoppen. zielig hoor.
Zoals ik al zei, ga eerst slapen, misschien dat je dan wel de juiste post kan quoten. Maar goed, dan hoef je niet eens terug te komen om nog meer te trollen.
'links rechts.. hokjes..'
Waar heb je het over, echt, je slaat de spijker weer volledig mis, the usual dus.
Ga alsjeblieft naar je bedje toe, hč, want die reacties van je zijn om te huilen en voorspelbaar.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:41:29 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806597
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ga eerst slapen, misschien dat je dan wel de juiste post kan quoten. Maar goed, dan hoef je niet eens terug te komen om nog meer te trollen.
'links rechts.. hokjes..'
Waar heb je het over, echt, je slaat de spijker weer volledig mis, the usual dus.
Ga alsjeblieft naar je bedje toe, hč, want die reacties van je zijn om te huilen en voorspelbaar.
en waar. fel flikkertje.
pi_37806610
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:28 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hartverwarmend.

Dezelfde strijd? zoals ik al zei, ik moet er niet aan denken zoveel gezeik aan m'n hoofd te hebben zoals zij dat heeft, ik gruw al bij de gedachte, en dan ben ik nog een autochtoon.
Ik hoop alleen dat ze inziet dat het op een gegeven moment gewoon genoeg is, en tijd om de biezen te pakken. En dit zou wel eens een goede gelegenheid kunnen zijn.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:43:46 #260
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37806630
Zelf inhoudelijk reageren is voor jou teveel gevraagd, OldJeller.
pi_37806639
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, als de feiten werkelijk zo liggen als in de uitzending geschetst, dan kan het haast niet anders dat Hirshi Ali moet worden uitgezet. Anders lapt Verdonk immers naast haar eigen imago (waarmee ze ook het partij imago flink zou schaden) ook een arrest van de Hoge Raad aan haar laars. Kortom, interessante kwestie.
pi_37806669
Ik hoop dat AHA de eer aan zichzelf houdt en aan het einde van deze periode
zich niet meer verkiesbaar zal stellen. Misschien is een vervroegd afscheid van den
Haag ook een optie. Door dit hele gebeuren zal zij haar politieke geloofwaardigheid
verliezen voor zover ze die nu al niet verloren heeft, in het beste geval kun
je stellen dat haar positie aangetast is.

Zoalng zij in "Den Haag" blijft zal ze haar goede boodschap niet uit kunnen dragen
zonder geconfronteerd te worden met haar "leugentjes om bestwil" en dat
zou af breuk doen aan haar strijd voor de positie van de vrouw in de islam.

Ik hoop dat ze snel een internationale positie zal verwerven waardoor het
platvorm om haar boodschap uit te dragen groter zal zijn, niet gehinderd
door "bekrompen geesten uit de polder"

Om maar met de woorden van Rob Oudkerk te spreken, "Er moet niet minder
maar juist meer drama in de politiek".
Als AHAvoor een ding garant stond /staat was/is het wel "drama", voor mij drama in
de positieve zin van het woord.

pi_37806702
Dit topic ga ik morgen nog eens op mijn gemak nalezen.

tvp dus.
pi_37806714
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:47 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Ik hoop dat AHA de eer aan zichzelf houdt en aan het einde van deze periode zich niet meer verkiesbaar zal stellen. Misschien is een vervroegd afscheid van Den Haag ook een optie.
Zich niet meer verkiesbaar stellen is alleen politiek gezien een oplossing, maar er speelt nog een probleem, namelijk dat er een arrest is van de Hoge Raad waarin staat dat asielzoekers die op valse gronden de Nederlandse nationaliteit hebben gekregen hun nationaliteit weer verliezen. Met als gevolg dat ze Nederland moet worden uitgezet. Ik ben benieuwd of ze 2007 nog haalt.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:54:05 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806731
gelukkig zeggen veel mensen in dit topic dat er géén 'karaktermoord' is gepleegd, want het lijkt er wel freaking veel op inmiddels.

[berbermode]/ misschien is dit alles in werking gezet om een commerciele christenhond reden: "media aandacht om haar biografie te verkopen". [/berbermode]
pi_37806740
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Zelf inhoudelijk reageren is voor jou teveel gevraagd, OldJeller.
Jajajajaja.
Objectief zijn is iets wat jou vreemd is, dit soort reacties van iemand als jij, die toch 'iets' hier wil melden, zijn dan ook niet verbazingwekkend.
  zondag 14 mei 2006 @ 02:56:16 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806753
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:54 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Jajajajaja.
Objectief zijn is iets wat jou vreemd is, dit soort reacties van iemand als jij, die toch 'iets' hier wil melden, zijn dan ook niet verbazingwekkend.
schei nou toch uit man, je doet je naam echt eer aan. persoonlijk eng mannetje.
pi_37806761
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zich niet meer verkiesbaar stellen is alleen politiek gezien een oplossing, maar er speelt nog een probleem, namelijk dat er een arrest is van de Hoge Raad waarin staat dat asielzoekers die op valse gronden de Nederlandse nationaliteit hebben gekregen hun nationaliteit weer verliezen. Met als gevolg dat ze Nederland moet worden uitgezet. Ik ben benieuwd of ze 2007 nog haalt.
Als zo'n precedent geschapen wordt zal geeist worden dat alle dossiers
tegen het licht gehouden gaan worden met dezelfde sanctie als die voor AHA.

Nee, ik verwacht niet dat er veel gaat gebeuren.

pi_37806775
quote:

[..]

En daarom, zeker met Verdonk als minister van Integratie die haar rug altijd recht houdt, moet consequent blijven ook al betreft het haar partijgenoot. Maarja, de VVD 'wist' dat AHM had gelogen, dus heeft zelf ook schuld aan de opbouw van de carriere van een illegale.

[WK-spirit] 1, 2, 3, AANVALLUITZETTUH! [/WK-spirit]
pi_37806786
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

schei nou toch uit man, je doet je naam echt eer aan. persoonlijk eng mannetje.
Hey, stop eens met reageren irritante trol, je verneukt dit topic met je nietszeggende bagger, wil je je aantal posts omhoog gooien, paupert?
En ga al helemaal niet emotioneel lopen doen hier. pfft.

shoo shoo, hop along.
pi_37806790
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:54 schreef zoalshetis het volgende:
gelukkig zeggen veel mensen in dit topic dat er géén 'karaktermoord' is gepleegd, want het lijkt er wel freaking veel op inmiddels.

[berbermode]/ misschien is dit alles in werking gezet om een commerciele christenhond reden: "media aandacht om haar biografie te verkopen". [/berbermode]
Datzelfde spookt mij ook door het hoofd, jij zegt het.

pi_37806792
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:57 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Als zo'n precedent geschapen wordt zal geeist worden dat alle dossiers
tegen het licht gehouden gaan worden met dezelfde sanctie als die voor AHA.
Wie kan zo'n zaak eigenlijk allemaal aanhangig maken? Er zijn genoeg asieladvocaten en dergelijken die Verdonk maar wat graag het politieke leven zuur maken. Maar misschien hoop ik iets teveel op politiek vuurwerk.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:02:32 #273
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806812
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hey, stop eens met reageren irritante trol, je verneukt dit topic met je nietszeggende bagger, wil je je aantal posts omhoog gooien, paupert?
En ga al helemaal niet emotioneel lopen doen hier. pfft.

shoo shoo, hop along.
ik ben veel genoemd, maar deze is nieuw voor me. old jeller.
pi_37806814
quote:
Op zondag 14 mei 2006 02:59 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wie kan zo'n zaak eigenlijk allemaal aanhangig maken? Er zijn genoeg asieladvocaten en dergelijken die Verdonk maar wat graag het politieke leven zuur maken. Maar misschien hoop ik iets teveel op politiek vuurwerk.
Victor Koppe misschien.? Oh ironie.
pi_37806821
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:02 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Victor Koppe misschien.? Oh ironie.
Ik denk dat ze in de rij staan.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:06:42 #276
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806831
ik vrees dat de lastige ind eikels, die het werk van verdonk keer op keer weten te frustreren en er in opdracht van hun partij alles aan zullen doen dit via slinkse wijze te bereiken, nu ineens niet zo klaar staan voor gezicht nummer 26.001

stel vieze hypocrieten zijn het! en dan heb ik het niet over ahm en verdonk.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:09:21 #277
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_37806853
quote:

[..]

Het lijkt me inderdaad dat ze het hiermee nog erg moeilijk gaat krijgen. Ik verwacht niet dat ze alsnog haar paspoort wordt afgenomen. Daarvoor ligt het politiek gezien te gevoelig en heeft ze te veel contacten op strategische posities. Maar ik denk, en hoop eigenlijk, dat hiermee wel haar politieke
bodem is verwijdert. Het lijkt me duidelijk dat iemand die over haar eigen verleden heeft geleden voor haar persoonlijk gewin, geen enkel moreel gezag over heeft om negatief en afwijzend over anderen te spreken/oordelen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:11:12 #278
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806872
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:09 schreef D1 het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad dat ze het hiermee nog erg moeilijk gaat krijgen. Ik verwacht niet dat ze alsnog haar paspoort wordt afgenomen. Daarvoor ligt het politiek gezien te gevoelig en heeft ze te veel contacten op strategische posities. Maar ik denk, en hoop eigenlijk, dat hiermee wel haar politieke
bodem is verwijdert. Het lijkt me duidelijk dat iemand die over haar eigen verleden heeft geleden voor haar persoonlijk gewin, geen enkel moreel gezag over heeft om negatief en afwijzend over anderen te spreken/oordelen.
staat ze daar dan bekend om?
pi_37806875
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik vrees dat de lastige ind eikels, die het werk van verdonk keer op keer weten te frustreren en er in opdracht van hun partij alles aan zullen doen dit via slinkse wijze te bereiken, nu ineens niet zo klaar staan voor gezicht nummer 26.001

stel vieze hypocrieten zijn het! en dan heb ik het niet over ahm en verdonk.
Ik zou leugenaars die op onze belastingcenten teren en heibel maken in ons land, waar ze eigenlijk niks te zoeken hebben, ook niet met open armen ontvangen, laat staan een hand toereiken in deze situatie.
Uitzetting is niet meer dan terecht, gezien dit met andere asielzoekers ook is gebeurd, nadat duidelijk werd dat ze gelogen hadden tijdens de asielprocedure.

Democratie, vond AHM belangrijk dacht ik (of was dit ook gespeeld/een leugen), dus laten we dan in hemelsnaam iedereen ook gelijk behandelen.
pi_37806902
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:11 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik zou leugenaars die op onze belastingcenten teren en heibel maken in ons land, waar ze eigenlijk niks te zoeken hebben, ook niet met open armen ontvangen, laat staan een hand toereiken in deze situatie.
Als deze vlieger opgaat voor iedereen die aan de voorwaarden voldoet
zoals door jou hierboven omschreven, is het uitzetten van AHA een prijs die
ik gaarne zou betalen.
pi_37806904
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:09 schreef D1 het volgende:
Ik verwacht niet dat ze alsnog haar paspoort wordt afgenomen. Daarvoor ligt het politiek gezien te gevoelig en heeft ze te veel contacten op strategische posities.
Maar een uitspraak van de rechter (als die er mocht komen althans) kan Verdonk toch niet zomaar naast zich neer leggen, hoe politiek gevoelig het ook ligt.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:16:08 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806909
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:11 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Uitzetting is niet meer dan terecht, gezien dit met andere asielzoekers ook is gebeurd, nadat duidelijk werd dat ze gelogen hadden tijdens de asielprocedure.

Democratie, vond AHM belangrijk dacht ik (of was dit ook gespeeld/een leugen), dus laten we dan in hemelsnaam iedereen ook gelijk behandelen.
dat doen we juist toch door haar gewoon te laten blijven. 90% van de asielzoekers verzint iets omdat ze denken dat ze daarmee een status makkelijker verkrijgen. dat is toch bekend?
  zondag 14 mei 2006 @ 03:17:44 #283
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_37806929
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

staat ze daar dan bekend om?
Nee je hebt helemaal gelijk. AHM heeft in het verleden nooit haar "verleden" gebruikt om bepaalde stellingname kracht bij te zetten. AHM heeft ook de cultuur van andere mensen als achterlijk en achter gesteld, en zichzelf impliciet als meer verheven neergezet. Ze heeft ook helemaal niet haar "verleden" gebruikt om internationale aandacht te krijgen. Haar "verleden" heeft ze nooit genoemd, en ze is altijd heel respectvol naar iedereen geweest...

Zullen we het weer even bij de werkelijkheid houden?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_37806942
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:16 schreef zoalshetis het volgende:
dat doen we juist toch door haar gewoon te laten blijven. 90% van de asielzoekers verzint iets omdat ze denken dat ze daarmee een status makkelijker verkrijgen. dat is toch bekend?
Het moet wel aantoonbaar zijn he, anders kan niemand er wat mee, daarom mag die 90% blijven. Niet omdat het beleid inconsequent zou zijn.
pi_37806944
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Uit.. welk rapport?
Maar inderdaad, dat wordt zeker gedaan en als men hierachter komt worden ze er ook uitgeflikkerd. Als men hier niet achterkomt is dat jammer. Vroeger was het makkelijker om een verhaaltje te verzinnen en zielig te doen over komen bij de ambtenaren, nu is veel verandert in de procedure waardoor dat niet zo makkelijk meer gaat.

AHM is dus door de mand gevallen, deels zelf toegegeven, deels nu (meer) aan het licht gekomen, dus in dit geval pleit ik ook voor uitzetting, net als anderen.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:19:24 #286
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_37806947
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:15 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar een uitspraak van de rechter (als die er mocht komen althans) kan Verdonk toch niet zomaar naast zich neer leggen, hoe politiek gevoelig het ook ligt.
Ik denk zelf dat er binnen dat arrest ergens een miniscuul feitje wordt opgediept, waardoor het niet langer op AHM van toepassing is, en dat Verdonk het derhalve naast haar neer kan leggen.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:21:01 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37806961
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:17 schreef D1 het volgende:

[..]

Nee je hebt helemaal gelijk. AHM heeft in het verleden nooit haar "verleden" gebruikt om bepaalde stellingname kracht bij te zetten. AHM heeft ook de cultuur van andere mensen als achterlijk en achter gesteld, en zichzelf impliciet als meer verheven neergezet. Ze heeft ook helemaal niet haar "verleden" gebruikt om internationale aandacht te krijgen. Haar "verleden" heeft ze nooit genoemd, en ze is altijd heel respectvol naar iedereen geweest...

Zullen we het weer even bij de werkelijkheid houden?
graag! ieder politicus gebruikt zijn of haar status om zijn of haar visie optimaal uit te kunnen dragen. dat is inherent aan de positie.

ik vind niet dat ahm haar positie misbruikt heeft door laster en schande. ze heeft gewoon wat negatieve zaken vanuit haar visie aangekaart. de teksten op de lichamen van submission spreken boekdelen. de agressie vanuit die kant ook.

ze is maar een gevaarlijke heks!
  zondag 14 mei 2006 @ 03:33:10 #288
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_37807042
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

graag! ieder politicus gebruikt zijn of haar status om zijn of haar visie optimaal uit te kunnen dragen. dat is inherent aan de positie.

ik vind niet dat ahm haar positie misbruikt heeft door laster en schande. ze heeft gewoon wat negatieve zaken vanuit haar visie aangekaart. de teksten op de lichamen van submission spreken boekdelen. de agressie vanuit die kant ook.

ze is maar een gevaarlijke heks!
Klopt, elke politicus gebruikt wat hij/zij tot haar beschikking heeft om politiek verder te komen. Alleen bij AHM dit gebruik, of misbruik, net even iets anders. AHM heeft misbruik gemaakt van Nederlandse wetten voor haar eigen gewin. Zij heeft de legitimiteit van haar beweringen en stellingnames voor een groot deel ontrokken aan het feit dat zij het morele gezag had om in die mate te oordelen omdat ze uit Somalie heeft moeten vluchten voor de Islam en dat haar leven een hel was. Nou is er door journalistisch onderzoek, en of dat karaktermoord is is weer een andere discussie, ontdekt dat wat zij de Nederlandse regering, en een groot deel van haar kiezers heeft voorgehouden pure bedrog is. In Nederland is strafbaar bedrog, en in deze zaak kun je denk ik spreken over fraude maar ik ben geen jurist, een politieke doodsteek. Derhalve denk ik ook niet dat ze nog langer politiek actief zou moeten kunnen zijn. Ik zou persoonlijk voor het uitzetten van AHM zijn, al is het alleen maar om een duidelijk signaal te geven dat niemand boven de wet verheven is en dat fraude en leugens in het asielproces niet geaccepteerd worden.

Want denk maar eens aan het volgende. Als dit onbestraft blijft, wat voor recht hebben wij als Nederland dan om de volgende asielzoeker, bij wie bewezen kan worden dat hij gelogen heeft in zijn asielprocedure om hier te kunnen blijven, uit te zetten. Ik dacht dat jij juist minder "goudzoekers" wilde. Dan moeten we ook alle "goudzoekers" bij wie bewezen kan worden dat er gelogen is in de asielprocedure gelijk behandelen en gelijk bestraffen.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:50:27 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37807184
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:33 schreef D1 het volgende:

[..]

Klopt, elke politicus gebruikt wat hij/zij tot haar beschikking heeft om politiek verder te komen. Alleen bij AHM dit gebruik, of misbruik, net even iets anders. AHM heeft misbruik gemaakt van Nederlandse wetten voor haar eigen gewin. Zij heeft de legitimiteit van haar beweringen en stellingnames voor een groot deel ontrokken aan het feit dat zij het morele gezag had om in die mate te oordelen omdat ze uit Somalie heeft moeten vluchten voor de Islam en dat haar leven een hel was. Nou is er door journalistisch onderzoek, en of dat karaktermoord is is weer een andere discussie, ontdekt dat wat zij de Nederlandse regering, en een groot deel van haar kiezers heeft voorgehouden pure bedrog is. In Nederland is strafbaar bedrog, en in deze zaak kun je denk ik spreken over fraude maar ik ben geen jurist, een politieke doodsteek. Derhalve denk ik ook niet dat ze nog langer politiek actief zou moeten kunnen zijn. Ik zou persoonlijk voor het uitzetten van AHM zijn, al is het alleen maar om een duidelijk signaal te geven dat niemand boven de wet verheven is en dat fraude en leugens in het asielproces niet geaccepteerd worden.

Want denk maar eens aan het volgende. Als dit onbestraft blijft, wat voor recht hebben wij als Nederland dan om de volgende asielzoeker, bij wie bewezen kan worden dat hij gelogen heeft in zijn asielprocedure om hier te kunnen blijven, uit te zetten. Ik dacht dat jij juist minder "goudzoekers" wilde. Dan moeten we ook alle "goudzoekers" bij wie bewezen kan worden dat er gelogen is in de asielprocedure gelijk behandelen en gelijk bestraffen.
denk je dan ook goed na wat voor consequenties dit gaat hebben voor andere asielzoekers? wordt ahm misbruikt om straks zonder pardon duizenden mensen uit te zetten?

helaas wordt criminalitiet van wanstaltige orde niet bestraft of uitgezet, omdat.. eh ja omdat??
  zondag 14 mei 2006 @ 03:54:14 #290
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_37807203
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

denk je dan ook goed na wat voor consequenties dit gaat hebben voor andere asielzoekers? wordt ahm misbruikt om straks zonder pardon duizenden mensen uit te zetten?

helaas wordt criminalitiet van wanstaltige orde niet bestraft of uitgezet, omdat.. eh ja omdat??
Als je dit nog een keer doorleest, let dan vooral even op het woordje bewezen. Is nogal significant, denk je niet. En als het bewezen kan worden dat iemand gelogen heeft in de asielprocedure dan heb ik er geen moeite mee dat die persoon het land uitgezet wordt. Dat is nou eenmaal de functie van het systeem.

En bij je tweede hersenspinsel. Wat bedoel je nou precies? Je zult iets concreter moeten zijn om zinnig over te komemn.
  zondag 14 mei 2006 @ 03:58:19 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37807228
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:54 schreef D1 het volgende:

[..]

Als je dit nog een keer doorleest, let dan vooral even op het woordje bewezen. Is nogal significant, denk je niet. En als het bewezen kan worden dat iemand gelogen heeft in de asielprocedure dan heb ik er geen moeite mee dat die persoon het land uitgezet wordt. Dat is nou eenmaal de functie van het systeem.

En bij je tweede hersenspinsel. Wat bedoel je nou precies? Je zult iets concreter moeten zijn om zinnig over te komemn.
manjana
  zondag 14 mei 2006 @ 03:59:22 #292
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_37807237
quote:
Op zondag 14 mei 2006 03:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

manjana
Goed idee
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2006 @ 08:21:00 #293
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37808051

[ Bericht 33% gewijzigd door Loedertje op 14-05-2006 08:24:34 ]
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2006 @ 08:25:10 #294
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37808069
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

The plot thickens
quote:
Verdonk bekijkt naturalisatie Hirsi Ali toch

ROTTERDAM (ANP) - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) gaat de naturalisatie van Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali toch onderzoeken. Dat heeft de minister zaterdag op een bijeenkomst over integratie in Rotterdam gezegd.

Verdonk zei vrijdag dat Hirsi Ali niets te vrezen heeft. Of dat nu wel het geval is, wilde de minister een dag later niet zeggen. ,,Ik wil niet op de resultaten van het onderzoek vooruitlopen. Maar wetten en regels gelden voor iedereen'', zei de bewindsvrouw in antwoord op vragen van een rapper die zong over ,,iemand in de VVD'' die ,,had gelogen en bedrogen''.

De Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) verricht het onderzoek. Verdonk kon niet zeggen wanneer het klaar is. Aanleiding voor het onderzoek naar haar partijgenote Hirsi Ali is volgens Verdonk een televisieuitzending van Zembla.

Uithuwelijking

Hirsi Ali geeft al jaren toe dat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen. In een uitzending van tv-programma Zembla afgelopen donderdag verklaarden de broer van Ayaan, een tante en haar ex-man onder meer dat zij niet tegen haar zin was uitgehuwelijkt en dat zij destijds geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie. Later zei haar broer echter tegen ANP dat het huwelijk wel degelijk gearrangeerd was en hij er zelf niet bij was.
Naar aanleiding van die uitzendingstelden verschillende Kamerleden, waaronder Hilbrand Nawijn, vragen over de kwestie.
Tjah, voor een beetje vast inkomen en *hou je mond dicht anders krijg je geen geld meer* zal die broer nu ook alles verklaren wat Hirsi wil natuurlijk...Hirsi laat de text schrijven en de familie leest het voor, liegen is niet zo'n punt voor dit soort mensen in die omstandigheden.
  zondag 14 mei 2006 @ 09:07:31 #295
36920 sizzler
Erudiet
pi_37808207
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 16:55 schreef SCH het volgende:
[...]

Wat ik me wel afvraag in hoeverre ze nog kan functioneren in de politiek, maar zoveel is ze er toch al niet
Gewoon zoals ze altijd al "functioneert". Ik verwacht niet veel verandering. Links heeft weer een stok om mee te slaan en de houding van rechts zal niet veranderen lijkt me.

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 14-05-2006 09:51:16 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')