Beide situaties zijn wel vergelijkbaar natuurlijk. AHM heeft, net als Bijlhout, tot en met het moment dat ze kamerlid was geworden gelogen. Voor zover ik weet heeft ze voordat ze in 2e kamer kwam, in 2003, naar buiten toe niet verteld dat ze gelogen had over een aantal zaken (dus bijv ook over het feit dat geen enkele oorlog etc mee had gemaakt). Anders had Neelie ie toch niet net voor de verkiezingen die uitspraken gedaan?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:08 schreef Martijn_fijn het volgende:
En Bijlhout heeft tijdens haar politieke carieré gelogen. Als ze het gewoon had toegegeven toendertijd, was er waarschijnlijk niets aan de hand. Hirsi Magan heeft al lang toe gegegeven... niet echt vergelijkbaar.
Je vind het dus niet erg dat er mogelijk mensen liegend en bedriegend het land zijn binnengekomen door "defecte" asiel aanvraag procedures?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:22 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Ik ben er niet tegen maar ik vind helemaal niet dat het moet. Waarom zou het moeten dan?? Ik snap eerlijk waar de redenatie niet. Als IND denk daarmee effectief alsnog mensen weg te kunnen sturen, sure why not. Maar om het te doen, om het gedaan te hebben, is vrij zinloos.
Juist het geval Ali toont aan dat starheid in immigratiepolitiek niet werkt, niet in het geval Taïda en niet in het geval Ali. Iedereen die zich wil inzetten voor de toekomst van Nederland is hier welkom, een Taïda maar ook een Ali. Ook al ben ik het vrijwel nooit met haar eens. Dat is het verschil met rechts Nederland die van mening lijkt te zijn dat elke allochtoon d'r 1 teveel is. Gek genoeg gaat dat voor allochtonen die hun mening delen niet op.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Alle andere gevallen die onder dezelfde procedure regels vallen.
Daar heeft Verdonk nu totaal niks mee van doen, die werkt met andere procedures, en deze worden nu wel zo goed mogelijk toegepast om herhaling van een Hirsi Ali geval tegen te gaan. Zie bv Taida.
Ik citeer:quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet, dat je haat zo diep kan zitten dat je zo ongecontroleerd redeneert.
Je verveelt me. Ik bekijk straks wel of je nog meer onzin heb weten te bekokstoven.![]()
Beter had ik het niet kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:25 schreef Monidique het volgende:
Ik verbaas mij meer over de onmenselijke, bijna xenofobe gretigheid waarmee sommigen dan maar voorstellen alle asielaanvragen vanaf de jaren zeventig na te gaan, alleen omdat de Heilige Ayaan, gezegend zij Haar -fictieve- naam, aangetast is in haar eer, negerend dat er bij die voormalige asielzoekers geen aanwijzingen zijn en de Somalische -althans, haar land van afkomst nemen we dan maar aan- toegegeven heeft gelogen te hebben.
En dat geldt ook voor Verdonk als ze niet handelt naar hoe ze zelf zegt dat ze is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Beter had ik het niet kunnen zeggen.
Wel wil ik hier aan toevoegen dat ze haar geloofwaardigheid heeft verloren en niets meer in de politiek te zoeken heeft.
Asielprocedures moeten inderdaad menselijker, maar ook rechtvaardiger worden. Iemand jarenlang hier laten wachten is gewoonweg onmenselijk. Liefst zou ik zien dat procedures binnen 3 maanden rechtvaardig worden afgehandel. Liegende en bedriegend het land binnenkomen voorspelt nu eenmaal niet veel goeds.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Juist het geval Ali toont aan dat starheid in immigratiepolitiek niet werkt, niet in het geval Taïda en niet in het geval Ali. Iedereen die zich wil inzetten voor de toekomst van Nederland is hier welkom, een Taïda maar ook een Ali. Ook al ben ik het vrijwel nooit met haar eens. Dat is het verschil met rechts Nederland die van mening lijkt te zijn dat elke allochtoon d'r 1 teveel is. Gek genoeg gaat dat voor allochtonen die hun mening delen niet op.
Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of je voor of tegen een generaal pardon was/bent. Tuurlijk vind ik het erg dat er mensen liegend en bedriegend binnen zijn gekomen. De vraag is alleen: Kun je dat effectief opsporen? Een aantal kenners hebben gezegd dat heel veel leugens voor de IND moeilijk te achterhalen zijn. De IND heeft niet de tijd en het geld om alle familie en vrienden van 1 asielzoeker te ondervragen. Zembla heeft dat wel. Daarbij is AHM een volksvergtegenwoordiger, dus iemand die belangrijk is. Daarom heeft Zembla er voor gekozen om haar background te checken waarna blijkt dat AHM nep is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je vind het dus niet erg dat er mogelijk mensen liegend en bedriegend het land zijn binnengekomen door "defecte" asiel aanvraag procedures?
Ik ben altijd al voor een generaal pardon geweest voor iedereen die niet onder de nieuwe strengere asielprocedures binnen zijn gekomen.
Dit om deze asielzoekers te beschermen dat ze met terugwerkende kracht worden uitgezet.
We hebben nieuwere strengere asielprocedures (waar veel mensen ook tegen zijn) die herhalingen moeten voorkomen. Deze worden nu wel goed toegepast.
Zoals ik al eerder zei, ik ben tegen het opnieuw bekijken van oude asielaanvragen. Dit geldt dus voor Hirsi Ali maar ook voor alle andere asielzoekers die in die periode binnen zijn gekomen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:25 schreef Monidique het volgende:
Ik verbaas mij meer over de onmenselijke, bijna xenofobe gretigheid waarmee sommigen dan maar voorstellen alle asielaanvragen vanaf de jaren zeventig na te gaan, alleen omdat de Heilige Ayaan, gezegend zij Haar -fictieve- naam, aangetast is in haar eer, negerend dat er bij die voormalige asielzoekers geen aanwijzingen zijn en de Somalische -althans, haar land van afkomst nemen we dan maar aan- toegegeven heeft gelogen te hebben.
Dat zal inderdaad meer met haar ideeën en meningen en handelingen te maken hebben en helemaal niets met haar ras, dus waarom het "xenofobies" is, dat is mij niet geheel duidelijk.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:38 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben juist meer verbaasd over het xenofobies gedrag van de mensen die haar het liefst nog gisteren zagen vertrekken... en ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat dit niks heeft te maken met het feit dat ze heeft gelogen over haar verleden.
In deze verschillen we dus van mening.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:35 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of je voor of tegen een generaal pardon was/bent. Tuurlijk vind ik het erg dat er mensen liegend en bedriegend binnen zijn gekomen. De vraag is alleen: Kun je dat effectief opsporen? Een aantal kenners hebben gezegd dat heel veel leugens voor de IND moeilijk te achterhalen zijn. De IND heeft niet de tijd en het geld om alle familie en vrienden van 1 asielzoeker te ondervragen. Zembla heeft dat wel. Daarbij is AHM een volksvergtegenwoordiger, dus iemand die belangrijk is. Daarom heeft Zembla er voor gekozen om haar background te checken waarna blijkt dat AHM nep is.
Dan mag de gene in kwestie vind ik wel zijn paspoort kwijtraken. En de politieke ambities mag ze op haar buik schrijven naar mijn mening.
Er zijn maar weinig moslimvrouwen die haar als nuttig bestempelen, het zijn eigenlijk enkel autochtone blanke mannen die haar dit soort dingen toeschrijven. Mannen die normaal gesproken een enorme schurft aan emancipatie hebben. Maar ja, het gaat over moslims he...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ondanks haar fraude van 14 jaar geleden, zie ik Hirsi Magan Ali nog steeds als iemand opkomt voor de belangen van de vrouwen en dan met name moslim-vrouwen, dat is het belangrijkste vind ik.
Het probleem is dat jij de moslim vrouw niet kent, en toch denk je dat AHM voor hen op komt. Ik zeg dat AHM een aandachtsgeile doos is. Mijn mening wordt ondersteund door dit nieuws over haar persoontje. Jou mening nietquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ondanks haar fraude van 14 jaar geleden, zie ik Hirsi Magan Ali nog steeds als iemand opkomt voor de belangen van de vrouwen en dan met name moslim-vrouwen, dat is het belangrijkste vind ik.
Het is bot dat ze wordt afgebrand door een aantal xenofobe moslim-users hier, die zich op hun pik getrapt voelden door haar.
Er is geen enkele Moslimvrouw in Nederland die zich vertegenwoordigd voelt door haar, geen enkele. Iedereen doorziet dat ze haar bruinlederen portemonnaie wil spekken over de ruggen van de Moslim-minderheden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Noem namen.quote:Het is bot dat ze wordt afgebrand door een aantal xenofobe moslim-users hier, die zich op hun pik getrapt voelden door haar.
Mierenneuken enzo.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad meer met haar ideeën en meningen en handelingen te maken hebben en helemaal niets met haar ras, dus waarom het "xenofobies" is, dat is mij niet geheel duidelijk.
Over wie heb jij het in godsnaam?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:39 schreef Martijn_fijn het volgende:
Het is bot dat ze wordt afgebrand door een aantal xenofobe moslim-users hier, die zich op hun pik getrapt voelden door haar.
Stel je voor dat een moslimvrouw daar openlijk voor zouden uitkomen.. geen vrouwenhuis die daarvoor veilig genoeg is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig moslimvrouwen die haar als nuttig bestempelen, het zijn eigenlijk enkel autochtone blanke mannen die haar dit soort dingen toeschrijven. Mannen die normaal gesproken een enorme schurft aan emancipatie hebben. Maar ja, het gaat over moslims he...
De vrouwen in blijf-van-m'n-lijf huizen zullen haar wel nuttig vinden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig moslimvrouwen die haar als nuttig bestempelen, het zijn eigenlijk enkel autochtone blanke mannen die haar dit soort dingen toeschrijven. Mannen die normaal gesproken een enorme schurft aan emancipatie hebben. Maar ja, het gaat over moslims he...
Ach, als je je hele leven bijelkaar liegt voor aandacht .. dan is het eerder dom dan moedig.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:44 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Stel je voor dat een moslimvrouw daar openlijk voor zouden uitkomen.. geen vrouwenhuis die daarvoor veilig genoeg is.![]()
Het geeft maar aan hoe moedig Ayaan Hirsi Ali Magan is.
Nee, dat zag je wel in een documentaire toen AHM hen opzocht en zij zich volledig distantiëerden van haar.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
De vrouwen in blijf-van-m'n-lijf huizen zullen haar wel nuttig vinden.
En die zijn er zat.
Wat is er dan zoal bereikt voor die vrouwen en voor welk gedeelte is Ali verantwoordelijk ?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
De vrouwen in blijf-van-m'n-lijf huizen zullen haar wel nuttig vinden.
En die zijn er zat.
Laten we for the sake of the discussie er maar even vanuit gaan dat ze oprecht is en het beste voor heeft met de Moslima's, als geen enkele Moslima het in haar ziet zitten, OM WELKE REDEN DAN OOK, dan schiet ze toch haar doel voorbij? Sterker nog, op deze manier sloopt ze meer dan dat we er voordeel aanhebben.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:44 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Stel je voor dat een moslimvrouw daar openlijk voor zouden uitkomen.. geen vrouwenhuis die daarvoor veilig genoeg is.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |