abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37799979
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:51 schreef dvr het volgende:
* dvr meldt zich als schijnhuwelijkskandidaat.
Hoeveel wil je er voor hebben
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37799994
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Die film is gemaakt mede dankzij AHM's verhaal, dat gebaseerd op leugens is. Zij als zichzelfbetitelde Islamexpert vond/vindt dat ze hiermee de onderdrukte moslima's een hart onder de riem stak of een andere drogreden? Door het zielige verhaal voelde van Gogh geroepen om samen met haar de film te maken.
Van Gogh schopte al jaren tegen alles wat los en vast zat. Hij had echt AHA niet nodig om hem daartoe te brengen, hoogstens was hara verhaal een mooie aanleiding.
quote:
Valse voorwendselen enzo. Het is allemaal nergens voor nodig geweest en het had geenszins enig nut.
Wie zegt dat het geen nut had? Het heeft in ieder geval heel veel discussie losgemaakt.
quote:
Je laatste posts gaan over allerlei belachelijke speculaties die nergens over gaan, probeer je hiermee van de discussie af te wijken, omdat het nu arme AHM betreft die 5 verschrikkelijke burgeroorlogen heeft meegemaakt (onee toch niet)?
Doe niet zo dom, ik toon slechts aan dat je belachelijke causaal verband redeneringen niet opgaan; er is maar één persoon aan wie je de schuld voor de dood van Theo van Gogh kunt toeschrijven en dat is Mohammed B.
quote:
Je aanwezigheid is onbruikbaar, ga maar weer naar TRU met je grote fantasie.
Ik fantaseer niks kereltje, ik laat slechts mijn (juristen)logica los op je flauwekul.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 22:24:40 #203
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37800326
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Van Gogh schopte al jaren tegen alles wat los en vast zat. Hij had echt AHA niet nodig om hem daartoe te brengen, hoogstens was hara verhaal een mooie aanleiding.
Wie is AHA, je bedoelt AHM?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 22:25:52 #204
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37800371
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 21:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kortom, dit heeft negatieve gevolgen voor Hirsi Ali, Verdonk én de VVD. A dream come true, .
We hebben een B
We hebben een O
We hebben een S

pi_37800442
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wie is AHA, je bedoelt AHM?
Het is irrelevant hoe ze volgens de burgerlijke stand zou heten. Als we het over de bekende volkszanger Gordon hebben hebben we het ook niet over Cornelis Heuckeroth.
pi_37800561
quote:

Dat klopt wel, maar hij had haar wel nodig om de grofste belediging te kunnen bedenken voor Moslims. Een column of boek waar de spot wordt gedreven met Allah of de Profeet is een ding, maar de Koran, het letterlijke woord van God, schilderen on een ontblote lijf van een vrouw had hij echt niet kunnen verzinnen.

Daarom hou ik AHM ook moreel verantwoordelijk voor wat er met Van Gogh is gebeurd. Tuurlijk Mo. B. was de schutter, maar ik denk niet dat dit was gebeurd als die film niet was gemaakt.

Net als die incident in Antwerpen is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de schutter, maar Leon De Winter en co. die al jaren bezig zijn allochtonen als bedreiging te labellen. Ik vind het niet verbazingwekkend, dat iemand op een gegeven moment door draait en een paar allochtonen afknalt, omdat hun aanwezigheid alleen al een bedreiging vormt voor hem, dat roept de grootste politieke partij van Vlaanderen immers al jaren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37800630
quote:

[..]

[..]

Wie zegt dat het geen nut had? Het heeft in ieder geval heel veel discussie losgemaakt.
[..]

Doe niet zo dom, ik toon slechts aan dat je belachelijke causaal verband redeneringen niet opgaan; er is maar één persoon aan wie je de schuld voor de dood van Theo van Gogh kunt toeschrijven en dat is Mohammed B.
[..]

Ik fantaseer niks kereltje, ik laat slechts mijn (juristen)logica los op je flauwekul.
Ik had al in een eerdere post gemeld dat van Gogh en de Islam/moslims al niet hand in hand gingen vóór AHM in beeld kwam. Niet vernieuwend proberen te doen ofzo.
Haar sprookjesverhaal, idee over een film en de Islam en persoonlijke kruistocht hebben er wel degelijk voor gezorgd dat van Gogh uberhaupt en dergelijke spotje ging beginnen/meewerken.

Krijg je een stijve van het woordje causaal?

wat een logica!
Ik weet niet waar je die opleiding doet, maar die is wel heel pauper of jij moet eens met je hoofd bij de les wezen.
Met je nonsens. pfft.
pi_37800650
Die film is een rare fout van haar, ik begrijp ook niet dat ze een tweede film maakt. De film stelt niks voor en is louter als provocatie interessant, als ze echt iets inhoudelijks wil zeggen had ze een serie documentaires over geweld en misbruik en misstanden geproduceerd.
pi_37800709
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:34 schreef SCH het volgende:
Die film is een rare fout van haar, ik begrijp ook niet dat ze een tweede film maakt. De film stelt niks voor en is louter als provocatie interessant, als ze echt iets inhoudelijks wil zeggen had ze een serie documentaires over geweld en misbruik en misstanden geproduceerd.
Ik snap de symboliek van de beelden wel, maar om hetzelfde bericht over te brengen, was het echt niet nodig geweest om Koran teksten te schilderen op een bloot lijf.
-Rabia Al-Basri
pi_37800886
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar hij had haar wel nodig om de grofste belediging te kunnen bedenken voor Moslims. Een column of boek waar de spot wordt gedreven met Allah of de Profeet is een ding, maar de Koran, het letterlijke woord van God, schilderen on een ontblote lijf van een vrouw had hij echt niet kunnen verzinnen.
Ik denk dat je Van Gogh verschrikkelijk onderschat. De beste man had een werkelijk geniaal gevoel voor de juiste manier om een maximale irritatie bij mensen op te wekken. Daarbij: eenieder met een beetje verstand van de Islam en de Rushdie-affaire had dit zo kunnen bedenken.
quote:
Daarom hou ik AHM ook moreel verantwoordelijk voor wat er met Van Gogh is gebeurd.
Ik vind dat soort redeneringen gevaarlijk. Daarmee maak je de moraal van de fanatici tot de maat der dingen.
quote:
Tuurlijk Mo. B. was de schutter, maar ik denk niet dat dit was gebeurd als die film niet was gemaakt.
Misschien, maar maakt dat het relevant?
quote:
Net als die incident in Antwerpen is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de schutter, maar Leon De Winter en co. die al jaren bezig zijn allochtonen als bedreiging te labellen. Ik vind het niet verbazingwekkend, dat iemand op een gegeven moment door draait en een paar allochtonen afknalt, omdat hun aanwezigheid alleen al een bedreiging vormt voor hem, dat roept de grootste politieke partij van Vlaanderen immers al jaren.
Ik vind dat onzin. Een dergelijke daad pleeg je zélf, en veelal gebaseerd op een eigen foutieve interpretatie van andermans ideeen.
pi_37800936
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik snap de symboliek van de beelden wel, maar om hetzelfde bericht over te brengen, was het echt niet nodig geweest om Koran teksten te schilderen op een bloot lijf.
Je pakt hiermee anders wel direct de kern van de religieuze waanzin aan. Of het verstandig is en het doel ook dient is vers twee.
pi_37801125
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 19:50 schreef Hallulama het volgende:
"politica: clitoris-gecoupeerde import-nederlandse die alles bij mekaar liegt voor der "asiel" en gewoon mag blijven van Rita..."

Vriendjes politiek gewoon. Ze boeken duidelijk in aan geloofwaardigheid.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 22:54:10 #213
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37801269
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Vriendjes politiek gewoon. Ze boeken duidelijk in aan geloofwaardigheid.
Prachtig toch? Is slechts een kwestie van tijd dat deze criminelen, zowel Magan als Verdonk, van het politieke toneel verdwijnen, gelukkig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37801370
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Prachtig toch? Is slechts een kwestie van tijd dat deze criminelen, zowel Magan als Verdonk, van het politieke toneel verdwijnen, gelukkig.

²
Is toch schandalig dat in een land waar gelijkheid zou moeten zijn iemand zo wordt voorgetrokken Vrouwe justitia kijkt toch stiekem
pi_37801509
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik denk dat je Van Gogh verschrikkelijk onderschat. De beste man had een werkelijk geniaal gevoel voor de juiste manier om een maximale irritatie bij mensen op te wekken. Daarbij: eenieder met een beetje verstand van de Islam en de Rushdie-affaire had dit zo kunnen bedenken.

Ik vind dat soort redeneringen gevaarlijk. Daarmee maak je de moraal van de fanatici tot de maat der dingen.

Misschien, maar maakt dat het relevant?

Ik vind dat onzin. Een dergelijke daad pleeg je zélf, en veelal gebaseerd op een eigen foutieve interpretatie van andermans ideeen.
Van Gogh heeft het in al die jaren, dat hij bezig was niet kunnen bedenken. Ik heb zoiets nooit eerder gezien nog of over gehoord. Waar dan ook. Iedereen had het kunnen bedenken, vind ik makkelijk gezegd.

Waarom is het onzin? Woorden van politici wegen zwaar. Als je jaar in jaar uit te horen krijgt dat sommige mensen een bedreiging vormen voor je eigen veiligheid. Denk je niet dat dat op een gegeven moment gaat meespelen in je psyche. Ook al roepen de Vlaamse Blokkers niet op tot geweld. Ze zorgen er wel voor, dat allochtonen als bedreiging worden waargenomen.

Een leus als Eigen Volk Eerst vergroot ook de rif tussen de verschillende bevolkings groepen, maar dat is natuurlijk ook het doel van zo'n leus.
-Rabia Al-Basri
pi_37801603
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je pakt hiermee anders wel direct de kern van de religieuze waanzin aan. Of het verstandig is en het doel ook dient is vers twee.
En dat kon alleen gebeuren met het schilderen van Koran teksten op een bloot lijf? Dan heb je toch echt moeite om argumenten te vinden om die waanzin aan te pakken.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:06:29 #217
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37801654
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Is toch schandalig dat in een land waar gelijkheid zou moeten zijn iemand zo wordt voorgetrokken Vrouwe justitia kijkt toch stiekem
Het doet mij veel pijn dat mensen kromme zaken proberen recht te praten en echt alles uit de kast halen om de situatie zo te schetsen dat Verdonk en Magan altijd vrijuit gaan.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37801801
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Van Gogh heeft het in al die jaren, dat hij bezig was niet kunnen bedenken.
Dat is een heel zwak argument, om meerdere redenen. Ten eerste: wie zegt dat hij het niet eerder had bedacht? Hij heeft het alleen niet eerder uitgevoerd. Tweede, en belangrijkste: Als je je aandacht niet richt op de combinatie film/islam bedenk je dit waarschijnlijk niet, omdat je er niet mee bezig bent. Van Gogh was echter filmmaker, en zodra hij zijn aandacht zou gaan richten op een dergelijke film over de islam lag het voor de hand dat hij zijn talent voor filmmaken zou combineren met zijn talent om mensen voor het hoofd te stoten. Zodra dat gebeurd was, lag een dergelijke film erg voor de hand (taboes: positie vrouw/bloot/onschendbaarheid woord van god etc.; eigenlijk bediende Van Gogh zich van een klassieke manier van trappen, zo uitzonderlijk is het niet).
quote:
Ik heb zoiets nooit eerder gezien nog of over gehoord. Waar dan ook. Iedereen had het kunnen bedenken, vind ik makkelijk gezegd.

Waarom is het onzin?
Omdat dit nooit beoogd is door de politici en het ook niet uit hun uitspraken valt af te leiden, slechts dan is het mogelijk als je de ideeen vervormt.
quote:
Woorden van politici wegen zwaar. Als je jaar in jaar uit te horen krijgt dat sommige mensen een bedreiging vormen voor je eigen veiligheid. Denk je niet dat dat op een gegeven moment gaat meespelen in je psyche.
Misschien. Maar dat probleem ligt bij de ontvanger. Ik zie weinig heil in censuur om de psycho's maar niet op verkeerde ideeen te brengen.
quote:
Ook al roepen de Vlaamse Blokkers niet op tot geweld. Ze zorgen er wel voor, dat allochtonen als bedreiging worden waargenomen.

Een leus als Eigen Volk Eerst vergroot ook de rif tussen de verschillende bevolkings groepen, maar dat is natuurlijk ook het doel van zo'n leus.
pi_37801804
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het doet mij veel pijn dat mensen kromme zaken proberen recht te praten en echt alles uit de kast halen om de situatie zo te schetsen dat Verdonk en Magan altijd vrijuit gaan.

²
Schrijf het van je af!
Schrijf er een essay over.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_37801905
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

En dat kon alleen gebeuren met het schilderen van Koran teksten op een bloot lijf? Dan heb je toch echt moeite om argumenten te vinden om die waanzin aan te pakken.
Denk je? Het is toch een waanzinnige reactie om iemand af te slachten alleen omdat hij een paar woorden op een vrouwenlijf heeft geschilderd? Beter kun je de religieuze waanzin niet aantonen me dunkt.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:16:54 #221
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_37801989
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Er is zoveel niet nodig in de wereld. Jeetje. Straks moet iedereen aan iedereen gaan verantwoorden of zijn of haar acties wel 'nodig' waren geweest.

Zji heeft de volste recht gehad zo'n film te maken met Theo v. Gogh. En ik vind dat je, zeker in dit land, niet hoeft te verwachten dat je om zoiets pietlulligs omgebracht wordt. Helaas, het tegendeel is bewezen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_37802095
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:11 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Schrijf het van je af!
Schrijf er een essay over.
Jaaaaaaaaaaaaa, een essay
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:29:50 #223
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37802385
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is irrelevant hoe ze volgens de burgerlijke stand zou heten. Als we het over de bekende volkszanger Gordon hebben hebben we het ook niet over Cornelis Heuckeroth.
Dus Hirsi Ali is een artiestennaam?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_37802560
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maakt niet uit welke naam je jezelf geeft.
Als je maar identificeerbaar bent.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_37802726
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
pi_37802882
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Denk je? Het is toch een waanzinnige reactie om iemand af te slachten alleen omdat hij een paar woorden op een vrouwenlijf heeft geschilderd? Beter kun je de religieuze waanzin niet aantonen me dunkt.
Het zijn niet zomaar woorden remember. Dat het een waanzinnige daad is staat buiten kijf.
-Rabia Al-Basri
pi_37803140
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:16 schreef Flumina het volgende:

Zji heeft de volste recht gehad zo'n film te maken met Theo v. Gogh.
Die recht heeft ze maar als volksvertegenwoordiger vind ik dat je je meer met constructievere zaken bezig moet houden en met dit soort films win je niet de hearts and minds van Moslims. Je radicaliseert ze.
-Rabia Al-Basri
pi_37803162
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het zijn niet zomaar woorden remember. Dat het een waanzinnige daad is staat buiten kijf.
Jawel, het zijn wel zomaar woorden. Jij hebt het recht niet om bepaalde woorden te bestempelen als zijnde "taboe". Iedereen heeft het recht om woorden te gebruiken zoals hij of zij goeddunkt, zoalang het niet aanzet tot geweld, discriminatie e.d.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 23:57:01 #229
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_37803298
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die recht heeft ze maar als volksvertegenwoordiger vind ik dat je je meer met constructievere zaken bezig moet houden en met dit soort films win je niet de hearts and minds van Moslims. Je radicaliseert ze.
Ik vind het vooral zo raar dat iedereen, vooral de moslims, die film blijkbaar kent. Is die film dag en nacht vertoond op Nederlandse media?

On-topic: een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt een deel van het volk en niet per se het hele volk. Men doet alsof je gedrag daarom per se onberispelijk moet zijn, alsof je een voorbeeld moet zijn voor het gehele volk. Zo zie ik dat niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Flumina op 14-05-2006 00:03:03 ]
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_37803359
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:58 schreef Refragmental het volgende:
Deze hele discussie vind ik ook in z'n geheel niet boeiend. Ben gewoon van mening dat oude asielaanvragen niet meer opnieuw bekeken moeten worden.

Ook ben ik van Mening dat Verdonk rechtvaardig te werk gaat in deze. Ze houdt zich aan de regels die nu zijn opgesteld en is daar ook consequent in. (bv Kalou en Taida)
Zij heeft gewoon niks te maken met oude gevallen.

(Met de nuance dat bij "terroristen" (als die al bestaan) en zware criminelen (moordenaars, verkrachters en zware mishandlingen) alles op alles gezet mag worden om deze kwijt te raken)

Daar valt Ayaan Hirsi Ali dus niet onder.
Ayaan valt niet onder terroristen, maar wel onder de mensen die een wet overtreden hebben. En op de fraude bij haar asielaanvraag staat een verjaring van 12 jaar (staat in het Parool of Trouw, zie links in mijn voorgaande post). Verdonk en Justitie hebben dus degelijk WEL te maken met het geval Ayaan. Anders kunnen we net zo goed de rechtgang opdoeken, want het voorval is eerder gepleegd dan $wet werd ingevoerd of $persoon minister werd. Ze is er gewoon verantwoordelijk voor (Verdonk voor het uitvoeren van het beleid, Ayaan voor haar daden).

En hoeveel vertrouwen jij of anderen in Ayaan hebben heeft daar niks mee te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door slakkie op 13-05-2006 23:59:49 (taalfoutje) ]
pi_37803395
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met haar als volksvertegenwoordiger, dan stem je simpelweg niet op haar in de verkiezing. Een volksvertegenwoordiger heeft net zoveel vrijheid om te doen en laten als ieder ander in dit land. Sterker, ik vind het zelfs nog belangrijker dat een vv alles kan doen en laten wat zij wil (binnen de grenzen van de wet). En als moslims incasserings vermogen missen en te lange tenen hebben, dan heb ik liever vandaag dan morgen dat ze radicaliseren, dan kunnen we zo snel mogelijk dat probleem grondig aanpakken.

Eigenlijk vind ik het best wel goed dat AHA laat zien hoe heetgebakerd een gedeelte van de moslims werkelijk is. Het werkelijke probleem bestaat wat mij betreft toch al: zijnde het onvermogen om het eigen geloof te relativeren en andere visies te tolereren.
pi_37803459
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:53 schreef oheng het volgende:

[..]

Jawel, het zijn wel zomaar woorden. Jij hebt het recht niet om bepaalde woorden te bestempelen als zijnde "taboe". Iedereen heeft het recht om woorden te gebruiken zoals hij of zij goeddunkt, zoalang het niet aanzet tot geweld, discriminatie e.d.
Blijkbaar is het wel een taboe aangezien zoiets eerders niet is vertoont. Of het de aanleiding van de cartoonrellen. Een uitgever kon geen tekenaar vinden die Mohammed wilde tekenen, waarop een krant lekker om de Moslims te stangen een cartoonwedstrijd uitschreef.

Bepaalde taboes zijn er nu eenmaal.

Ik zie haar trouwens in haar volgende filmpje niet zo snel kunstzinnig omgaan met Koran teksten.
-Rabia Al-Basri
pi_37803579
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:57 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik vind het vooral zo raar dat iedereen, vooral de moslims, die film blijkbaar kent. Is die film dag en nacht vertoond op Nederlandse media?

Om je vraag te beantwoorden: een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt een deel van het volk en niet per se het hele volk. Men doet alsof je gedrag daarom per se onberispelijk moet zijn, alsof je een voorbeeld moet zijn voor het gehele volk. Zo zie ik dat niet.
Scenes zijn zovaak langs geweest. Zo verbazend is het niet.

Ik vind wel dat je gedrag onberispelijk moet zijn, maar wie ben ik.
-Rabia Al-Basri
pi_37803712
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je gedrag onberispelijk moet zijn, maar wie ben ik.
Dan blijft er IMHO niemand in de kamer zitten. Hij die zonder zonde.. enz.
Wat wel relevant is, is in hoeverre AHA te ver is gegaan. Liegen is en blijft verkeerd, en het onderzoek van Verdonk zal hopelijk helderheid brengen in dit hele verhaal. Misschien is AHA zo verstandig om dat te doen voordat de resultaten bekend worden. De feiten zijn wat mij betreft nu nog te onduidelijk om er conclusies uit te trekken.

Maar dit forum schijnt stampvol helderzienden te zitten. Jammer dat ik dat niet heb.
pi_37803774
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 23:59 schreef oheng het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met haar als volksvertegenwoordiger, dan stem je simpelweg niet op haar in de verkiezing. Een volksvertegenwoordiger heeft net zoveel vrijheid om te doen en laten als ieder ander in dit land. Sterker, ik vind het zelfs nog belangrijker dat een vv alles kan doen en laten wat zij wil (binnen de grenzen van de wet). En als moslims incasserings vermogen missen en te lange tenen hebben, dan heb ik liever vandaag dan morgen dat ze radicaliseren, dan kunnen we zo snel mogelijk dat probleem grondig aanpakken.

Eigenlijk vind ik het best wel goed dat AHA laat zien hoe heetgebakerd een gedeelte van de moslims werkelijk is. Het werkelijke probleem bestaat wat mij betreft toch al: zijnde het onvermogen om het eigen geloof te relativeren en andere visies te tolereren.
Ik heb liever, dat Moslims helemaal niet radicaliseren en daar helpt het huidige climaat met als creme de la creme AHM, totaal niet niet mee.

Zekers moeten Moslims hun geloof relativeren en andere visies tolereren wat de over grote meerderheid ook doet, maar AHM moet haar kruistocht tegen de Islam beeindigen als lid van het parlement.
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 mei 2006 @ 00:15:32 #236
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37803916
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Blijkbaar is het wel een taboe aangezien zoiets eerders niet is vertoont. Of het de aanleiding van de cartoonrellen. Een uitgever kon geen tekenaar vinden die Mohammed wilde tekenen, waarop een krant lekker om de Moslims te stangen een cartoonwedstrijd uitschreef.

[...]
En daar gaat het al mis, waarom zien jullie dat als stangen? Is er dan geen ruimte voor satire/humor m.b.t. het geloof? Het is echt een doodzonde, als dat niet zo is.

Een satrische cartoon over de Paus kan ik gewoon hardop om lachen, terwijl ik toch een echte katholiek ben.
pi_37803992
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik heb liever, dat Moslims helemaal niet radicaliseren en daar helpt het huidige climaat met als creme de la creme AHM, totaal niet niet mee.

Zekers moeten Moslims hun geloof relativeren en andere visies tolereren wat de over grote meerderheid ook doet, maar AHM moet haar kruistocht tegen de Islam beeindigen als lid van het parlement.
Als je al radicaliseert vanwege de woorden van 1 Somalisch vrouwtje, dan radicaliseer je zonder haar ook wel.

Let op! Nederland = democratie, niet een islamitische helistaat waar kritiek op de islam niet getolereerd wordt. Het wordt hoog tijd dat mensen zoals jij dat eens onder ogen zien. Als kritiek op de islam je niet bevalt, ben je vrij om naar het midden oosten te verhuizen. Daar is namelijk geen kritiek op de islam. Lekker warm en veilig, iedereen dezelfde mening.

[edit]Oh, en dan nog wat: als haar uitspraken je niet bevallen, kun je ook gewoon niet luistern, dat doe ik van tijd tot tijd ook. Scheelt -30 in je bloeddruk.[/edit]
pi_37804237
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:15 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

En daar gaat het al mis, waarom zien jullie dat als stangen? Is er dan geen ruimte voor satire/humor m.b.t. het geloof? Het is echt een doodzonde, als dat niet zo is.

Een satrische cartoon over de Paus kan ik gewoon hardop om lachen, terwijl ik toch een echte katholiek ben.
Satire heb ik geen problemen mee, om een van die cartoons moest ik ook lachen met die we are out of virgins , maar het afbeelden van de Profeet is nu een maal een taboe. Waarom zouden niet-moslims een Islamitische Profeet in de zeik willen nemen? Christenen moeten met name Christenen in de zeik nemen en Moslims de Moslims, maar niet over en weer en zeker niet in het huidige klimaat. Waar er al zo veel wantrouwen is tussen de volkeren is.
-Rabia Al-Basri
pi_37804293
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:17 schreef oheng het volgende:

[..]

Als je al radicaliseert vanwege de woorden van 1 Somalisch vrouwtje, dan radicaliseer je zonder haar ook wel.

Let op! Nederland = democratie, niet een islamitische helistaat waar kritiek op de islam niet getolereerd wordt. Het wordt hoog tijd dat mensen zoals jij dat eens onder ogen zien. Als kritiek op de islam je niet bevalt, ben je vrij om naar het midden oosten te verhuizen. Daar is namelijk geen kritiek op de islam. Lekker warm en veilig, iedereen dezelfde mening.

[edit]Oh, en dan nog wat: als haar uitspraken je niet bevallen, kun je ook gewoon niet luistern, dat doe ik van tijd tot tijd ook. Scheelt -30 in je bloeddruk.[/edit]
De discussie ging zo lekker en dan zo'n achterlijke post waar ik niet eens de moeite voor neem om serieus op in te gaan.

Jammer.
-Rabia Al-Basri
pi_37804487
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

De discussie ging zo lekker en dan zo'n achterlijke post waar ik niet eens de moeite voor neem om serieus op in te gaan.

Jammer.
Goedzo, je bent een snelle leerling. Als je iemands mening niet mag, gewoon negeren. Nou nog bij AHA toepassen en we zijn er.
pi_37804587
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:37 schreef oheng het volgende:

[..]

Goedzo, je bent een snelle leerling. Als je iemands mening niet mag, gewoon negeren. Nou nog bij AHA toepassen en we zijn er.
Wil je dat ik dan serieus reageer op je gezwets in die post?
-Rabia Al-Basri
  zondag 14 mei 2006 @ 00:41:42 #242
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37804588
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Satire heb ik geen problemen mee, om een van die cartoons moest ik ook lachen met die we are out of virgins , maar het afbeelden van de Profeet is nu een maal een taboe. Waarom zouden niet-moslims een Islamitische Profeet in de zeik willen nemen? Christenen moeten met name Christenen in de zeik nemen en Moslims de Moslims, maar niet over en weer en zeker niet in het huidige klimaat. Waar er al zo veel wantrouwen is tussen de volkeren is.
Ok, maar je moet elkaar gewoon satirisch in de zeik kunnen nemen, dat is de Westerse cultuur. Laten we dat alsjeblieft zo houden. Kom op cartoons, hoe serieus nemen Moslims de Suske en Wiske? Ik zou het juist alleen maar zien als een compliment, maar daarover verschillen we teveel van mening denk ik.

Niettemin heb je wel een punt, dat het huidige klimaat er niet naar is, hoewel dat natuurlijk ook spijtig is.
pi_37804715
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:41 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ok, maar je moet elkaar gewoon satirisch in de zeik kunnen nemen, dat is de Westerse cultuur. Laten we dat alsjeblieft zo houden. Kom op cartoons, hoe serieus nemen Moslims de Suske en Wiske? Ik zou het juist alleen maar zien als een compliment, maar daarover verschillen we teveel van mening denk ik.

Niettemin heb je wel een punt, dat het huidige klimaat er niet naar is, hoewel dat natuurlijk ook spijtig is.
In betere tijden moeten we dat ook zeker doen en op persoonlijke niveau gebeurt het ook tussen vrienden onderling oa, maar het is spijtig een slechte periode waar op dit moment in verkeren.

Maar ej je hebt me post op de vorige pagina helemaal beneden over het hoofd gezien
-Rabia Al-Basri
pi_37804969
quote:
Broer Hirsi Ali trekt bewering over bruiloft in

Van onze verslaggevers - Mahad Hirsi Magan, de broer van het Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD), komt terug op zijn verklaring in het televisieprogramma Zembla dat zijn zus aanwezig was bij haar bruiloft met Osman. ‘Ayaan heeft gelijk. Zij was met haar moeder in ons huis. Ik veronderstelde dat zij bij de bruiloft aanwezig was, maar ik was er zelf ook niet bij.’

In de uitzending van Zembla van donderdag werd het door vader Hirsi Magan gearrangeerde huwelijk van Ayaan met Osman gereconstrueerd. Hirsi Ali blijft ontkennen dat ze erbij was: ‘Ik bleef thuis. Je hoeft niet per se aanwezig te zijn bij je bruiloft.’ Haar broer bevestigt dit: ‘In Somalië is dat niet belangrijk. Het is een regeling tussen twee families.’

Eindredacteur Kees Driehuis van Zembla: ‘Wij blijven bij de inhoud van ons programma. We hebben de broer nog een keer gesproken en tegen ons houdt hij vol dat ze er bij was. We weten dat Hirsi Ali haar broer heeft gebeld. Misschien heeft dat er iets mee te maken.’

Hirsi Ali neemt verder afstand van de uitspraak van haar ontdekker Neelie Kroes, dat zij vijf burgeroorlogen zou hebben meegemaakt. Wel is haar familie ‘stiekem’ uit Somalië weggegaan na een staatsgreep en was zij in Ethiopië en Kenia tijdens ‘bloedige couppogingen’.
The plot thickens
-Rabia Al-Basri
pi_37805409
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

The plot thickens
Het aardige is dat Neelie Kroes dat indertijd voor de camera van het NOS journaal heeft beweerd. En toen heeft Hirsi Ali ook niks gezegd. Wat mij betreft mag haar naturalisatie ongedaan worden en gaat ze terug naar Kenia. Haar geloofwaardigheid is ze volledig kwijt.

PS. Net de Da Vinci Code gelezen en dan zoek je in elke naam de verborgen betekenis. Ze heeft waarschijnlijk bewust "Ali" achter haar naam gezet. Anders geschreven wordt het "Alie" of "a lie", in het engels ook wel "de leugen" genoemd.
  zondag 14 mei 2006 @ 01:18:36 #246
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_37805538
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

In betere tijden moeten we dat ook zeker doen en op persoonlijke niveau gebeurt het ook tussen vrienden onderling oa, maar het is spijtig een slechte periode waar op dit moment in verkeren.
Ja inderdaad.
quote:
Maar ej je hebt me post op de vorige pagina helemaal beneden over het hoofd gezien
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 22:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is ze Moslim? In dit geval is afkomst niet belangrijk, maar overtuiging. Ik kan ook net zo goed een overtuigd Atheist en Turks zijn.

[....]
Ten eerste moet ik even herstellen dat zij zich geen Turkse voelt, maar Koerdisch.

Ja zij is een Moslim, maar zeker geen overtuigd Moslim heb ik de indruk. Sinds ik haar pas echt goed ken, heb ik haar slechts 4 of 5 keer met een hoofddoekje gezien en dat was toch wennen, wanneer ik haar zo zag lopen. Ze voelt zich er duidelijk niet mee op haar gemak, hoewel dat mischien grotendeels komt door de blikken van mede-studenten op de faculteit moet ik toegeven. Het liefst kleed ze zich dan ook chic en zo Europees mogelijk. Ik spreek haar bijna elke dag en ik kan gewoon merken aan haar, dat ze graag 'independent' wil worden later, succesvol en rijk. Dat is ook de reden dat ze volgens mij geen overtuigd Moslima wil zijn. Niet zozeer om waarvoor de Islam in het algemeen voor staat zegt ze, maar omdat overtuigd Moslima zijn gewoon belemmeringen meebrengt op de arbeidsmarkt en ze zou zich ondergeschikt moeten maken aan haar man later. En dat laatste wil ze absoluut niet, ze wil niet trouwen en ze wil geen kinderen. Ze brengt niet openlijk symphatie uit voor Ayaan Ali Magan, maar toen ik het haar vroeg zei ze het oprecht mooi te vinden, hoe ze voor vrouwenrechten en vrouwenemancipatie opkomt.

Zij wil dus echt onafhankelijk zijn en veel geld verdienen later. Verder is ze een beetje bitcherig soms, maar wel een topwijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_fijn op 14-05-2006 01:25:04 ]
pi_37805699
mja, als het niet zo beschamend was zou ik er eigenlijk om moeten lachen. Een van de honderdduizenden "asielzoekers" en "vluchtelingen", die in de afgelopen tientallen jaren met een lul-verhaal permanent (let wel) in ons kleine landje werden toegelaten, blijkt opeens te hebben gelogen volgens de linkse Kerk. En dus moet ze stevig boeten. Of zelfs uitgezet worden. Waar waren deze linkse schreeuwers de afgelopen decennia toen ze iedere kritiek op de massale toestroom van bedriegende allochtoontjes in de kiem meenden te moeten smoren met verwijzingen naar 'racisme', 'discriminatie' en z.g. extreem-rechts?

Vreemd genoeg was Ayaan Hirsi ali ooit een prominent lid van de PvdA en werkte voor hun "denktank" Wiardi Beckman Stichting. Daar had ze echter al gauw in de gaten dat ze simpelweg werd misbruikt als 'knuffel-allochtoon' of 'excuus-truus' om de linkse utopie van een multiculturele heilstaat te ondersteunen. Reden voor haar om uiteindelijk haar heil te zoeken bij de VVD die toch ietjes meer met beide voeten op de grond staat.

Rancune alom bij de linkse Kerk want die overstap ging gepaard met nogal wat media-aandacht. En als linksen eenmaal een hekel aan je hebben zul je het weten ook. Dat culmineerde de afgelopen dagen in een regelrechte hetze tegen dit VVD-kamerlid met een (door ons betaalde) VARA-uitzending als triest hoogtepunt waaruit blijkt waartoe linkse volksverlakkers in staat zijn.

In een islamitische staat wordt een 'afvallige' terechtgesteld. Blijkbaar heeft de Linkse Kerk, in het kader van de door hun o zo gepropageerde multiculturele verrijking, deze barbaarse traditie overgenomen. Weliswaar op een meer 'beschaafde' wijze maar het resultaat is eigenlijk hetzelfde.
pi_37806195
Prachtig om te zien hoe links om het hardst roept dat AHA het land uit moet en rechts al evenhard terugschreeuwt dat ze moet blijven. Terwijl het toch links is die illegalen doorgaans met de mantel der liefde bedekt en rechts ze liever vandaag dan morgen ziet vertrekken.

Wake up and smell the coffee guys, the left is wrong the right is stupid. De échte politieke discussie van vandaag gaat over een grote versus een kleine overheid. Mijn standpunt daarover moge bekend zijn. Hoe groter de overheid des te meer van dit soort bizarre non-discussies.
pi_37806428
quote:
Op zondag 14 mei 2006 01:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Prachtig om te zien hoe links om het hardst roept dat AHA het land uit moet en rechts al evenhard terugschreeuwt dat ze moet blijven. Terwijl het toch links is die illegalen doorgaans met de mantel der liefde bedekt en rechts ze liever vandaag dan morgen ziet vertrekken.

Wake up and smell the coffee guys, the left is wrong the right is stupid. De échte politieke discussie van vandaag gaat over een grote versus een kleine overheid. Mijn standpunt daarover moge bekend zijn. Hoe groter de overheid des te meer van dit soort bizarre non-discussies.
Dat isniet waar. Waar jij op doelt is denk ik extreem rechts. Gewoon rechts wil denk ik overwegend wel, dat criminele buitenlanders opdonderen retour afzender (en buitenlanders met ondemocratische opvattingen idem ditto). Maar alle buitenlanders? Dat vind ik persoonlijk een regelrechte belediging.

Zoiets zal ook best wel voor "linkse users" gelden, maar daar hou ik me ff niet mee bezig.
pi_37806436
Verdonk: Hirsi Ali heeft niets te vrezen

mooie titel uit de volkskrant, en Ayaan heeft inderdaad niets te vrezen, zij heeft in tegenstelling tot bv de meeste hier aanwezigen wél een carriere, en die kan ze ook voortzetten in de VS, wat mischien helemaal niet zo'n slecht idee is. Ik begrijp toch al niet waar ze eigenlijk al die moeite voor doet hier in Nederland, het is uiteindelijk allemaal niet haar probleem. Ik moet er toch niet aan denken zoveel gezeik aan m'n hoofd te hebben, en al helemaal niet voor een land wat de mijne niet is.
Ayaan, pak je spulletjes, maak het jezelf toch niet zo moeilijk, en ga wat leukers doen in een prettiger land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')