Ik ben geen dressuur-ruiter maar een poosje terug heb ik in Bit of Hoefslag een artikel gelezen over het nut van wijken, en wat zeg maar de 'goede dingen' van wijken zijn. Ik zat het morgen eens nakijken...quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Daalni het volgende:
Hee, wat leuk! Hier nog een officiele Paardenmuts!
May I introduce to you: Raia!
[[url]http://img128.imageshack.us/img128/1681/raiadraf1dh.jpg]Raia![/url]]
Naast Raia heb ik nog een driejarige merrie die ik dit jaar in ga rijden en die gedekt zal worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden, dus als er nog iemand is met suggesties? (Duits, KWPN)
En nog even ontopic: wijken is idd gewoon erg moeilijk om het helemaal goed te doen, ik vind het persoonlijk ook een stuk moeilijker als schouderbinnenwaarts, dus allang blij dat ik de L uit ben! Het heeft verder ook geen trainingstechnische waarde, behalve het gehoorzaam zijn voor de eenzijdige kuit, dus als het niet meer hoeft, gewoon lekker links laten liggen.
Ziet er mooi uit, dat paardquote:Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Daalni het volgende:
Hee, wat leuk! Hier nog een officiele Paardenmuts!
May I introduce to you: Raia!
[afbeelding]
Naast Raia heb ik nog een driejarige merrie die ik dit jaar in ga rijden en die gedekt zal worden. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden, dus als er nog iemand is met suggesties? (Duits, KWPN)
En nog even ontopic: wijken is idd gewoon erg moeilijk om het helemaal goed te doen, ik vind het persoonlijk ook een stuk moeilijker als schouderbinnenwaarts, dus allang blij dat ik de L uit ben! Het heeft verder ook geen trainingstechnische waarde, behalve het gehoorzaam zijn voor de eenzijdige kuit, dus als het niet meer hoeft, gewoon lekker links laten liggen.
En even je signature veranderenquote:Op woensdag 19 april 2006 11:50 schreef Kleintje het volgende:
Hele mooie foto.
Vandaag gaat de camera hier ook mee.
Even een foto maken met nog 42 dagen te gaan.
Gezien ik toen ook foto's heb gemaakt toen ze rond de 42 dagen drachtig was...
Altijd treurig...quote:Op woensdag 19 april 2006 21:24 schreef E-ratic het volgende:
Helaas wel een jaarling aan ome God moeten afstaan afgelopen vrijdagavond, ernstige gaskoliek en darmen die verkeerd zaten.![]()
Wat moet jij in godsnaam met dit topic als het je niets interesseert?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:01 schreef laforest het volgende:
Wat moet je in godsnaam met een paard
quote:Op donderdag 20 april 2006 13:59 schreef Elefes het volgende:
Veulens zijn ook altijd erg lief. Vooral als ze (voor het eerst) op gaan staan, en als ze buiten door de wei gaan crossen.
Beetje jammer dat El Faraj een ruin is eigenlijk![]()
Ja, dat is er ook nog leuk aan.. Er foto's van makenquote:Op donderdag 20 april 2006 14:05 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Je mag altijd mooie foto's bij mijn veulen komen maken hoor
Ik zit er niet zo in dat ik daar iets heel zinnigs over kan zeggen, maar heb idd wel eens gelezen dat er soms hengsten goedgekeurd worden die bij het KWPN niet goedgekeurd worden. Maar goed, er zitten zeker mooie dieren tussen.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:26 schreef Kleintje het volgende:
Sorry... ik weet het... er zijn er meerderen hier die een nrps'er hebben.
Vroeger was NRPS echt een stamboek. Tegenwoordig lijkt het wel of de vuilnisbak van het KWPN er wordt geleegd.
Zitten veel goede paarden tussen hoor, maar soms is het jammer dat hengsten die met duidelijke redenen worden afgekeurd bij het KWPN worden goedgekeurd bij het NRPS.
Klopt, ze ziijn in maart en april gekomen, volgende maand verwachten we de derde en laatstequote:Op donderdag 20 april 2006 09:28 schreef Kleintje het volgende:
He E-ratic, 2 veulens met de B. Dat moeten wel veulens van dit jaar zijn.
Erg mooie diertjes.
IK WIL OOK...
Heb geen geduld meer!
Dacht dat die van Bodine van Ronaldo kwam en van Bolivia Manhattan.Bolivia is op de foto nog amper een dag oudquote:Op donderdag 20 april 2006 18:49 schreef Kleintje het volgende:
Wie zijn de vaders van de veulens?
Ik heb altijd interesse in bloedlijnen...
Bodine vind ik erg stoer.
Van Bolivia kan je op de foto helaas weinig zien, maar volgens mij was die daar nog erg jong...
spannend!quote:Op maandag 24 april 2006 10:26 schreef wendy-tje het volgende:
Walter gaat woensdag eindelijk verhuizen, we zijn goed druk geweest met het opknappen en zijn nog lang niet klaar, maar de omheining is tenminste goed nu en het gras begint eindelijk een beetje te groeien!
Thanks...quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Kleintje, ik wou je een succes wensen bij de VA met Leopold, maar dat is pas dinsdag, ik had in mn hoofd dat t vandaag was! Naja als ik er nog een keer aan denk, wens ik je weer sterkte! Maar nu ga ik, doei!
Volgens mij krijgt ie toch redelijk wat te etenquote:Op maandag 1 mei 2006 22:48 schreef Leintjeuh het volgende:
Apollo heeft echt schandalige vreetkicks de laatste tijd. Je kan niet rustig met m wandelen want hij duikt in elke stuik, elke heg, bovenop elk sprietje gras. Vandaag heeft ie t gepresteerd om een hap te nemen van een mogelijk giftige heg :| toen we even aan de kant moesten voor een auto... Ik kan niet eens meer veilig droppies eten zonder aangevallen te worden! Oh en ik zal even zn dieet opschrijven voor jullie, zodat ik niet meteen een dierenbeul genoemd word
![]()
Drie keer per dag een halve kilo basisbrok, drie keer per dag bijna een kilo peen, drie keer per dag een flinke portie kuilgras, en dus droppies, gras, heggen, bomen, struiken, en soms ligt er een baal stro voor zn stal die hij dan ook aanvreet. Als ie buiten staat, elke dag tenzij het hard regent, (meestal van 2 tot 7, in de bak met wat andere paarden) heeft ie niks te snaaien, en het hout van de bak is niet te eten (geïmpregneerd). Hij is ook echt niet mager ofzo, gewoon slank (en niet vol-slank).
Ik begin bijna wanhopig te worden! Zijn jullie eventueel bekend met de 'lente-vreetkick'?
Ook hier ben ik een strenge in. Krabben doen ze maar in hun eigen tijd. Genoeg paarden gezien die het opeens tijdens het rijden gaan doen. Rem erop en krabben maar. Indien er zich een situatie voordoet waarbij er een ander op het paard zit dan kan het zo zijn dat die er niet op berekend was en zo uit het zadel wordt getrokken.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:48 schreef Elefes het volgende:
Faraj probeert dat na het rijden vaak, hij heeft altijd wat kriebels aan zijn hoofd dan, dus mag ie best even "krabben" tegen z'n voorbeen van mij. Maar stiekem probeert ie dan daarna altijd een hap gras mee te nemen.
Hij mag het alleen tijdens het uitstappenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:02 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ook hier ben ik een strenge in. Krabben doen ze maar in hun eigen tijd. Genoeg paarden gezien die het opeens tijdens het rijden gaan doen. Rem erop en krabben maar. Indien er zich een situatie voordoet waarbij er een ander op het paard zit dan kan het zo zijn dat die er niet op berekend was en zo uit het zadel wordt getrokken.
Er vanuit gaande dat je ongeveer 1 uur rijdt en 1 uur poetst en tut op een dag (en dat hebben veel paarden nog niet eens) dan blijft er 22 uur over om te krabben, vreten en niets te doen. In de tijd dat ik er ben dan sta ik boven het paard en verdien ik ook aandacht en respect.
Mensen hebben idd vaak een raar beeld van een lastig paard. Faraj bijvoorbeeld, is helemaal niet lastig. Tenminste, ik heb geen problemen met hem (en zeker niet in het rijden). Alleen is hij af en toe wat fris, maar sommige mensen denken dan meteen dat hij "moeilijk te rijden" is etc. terwijl er niets aan de hand is. Ik ben blij dat er tenminste wat pit in zitquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:36 schreef wendy-tje het volgende:
En tsja, wat is een lastig paard? Ik heb ook weleens vervelende dingetjes gehad met mijn paard, maar dat maakt het nog niet een lastig dier. Hij heeft gewoon behoefte aan duidelijke regels en zekerheid. Zo lang ik consequent ben en me dominant opstel is er weinig aan de hand.
Problemen worden vaak veroorzaakt doordat mensen niet consequent met hun dieren omgaan...
dan hier maar ff een post neergooienquote:Op maandag 22 mei 2006 16:46 schreef Kleintje het volgende:
Vanavond doen we het anders. Aan de achterkant van de stal hangen we een bouwlamp op en daarnaast een webcam.
Daar zit een usb verlengsnoer aan, dus ik zit zo'n 10 meter achter haar stal, ze kan mij niet zien i.v.m. een muur.
Dus dan kan ik haar via de laptop en cam in de gaten houden, hoef ik niet meer om de drie kwartier langs te lopen waardoor ze weer afgeleid is.
De melk zit op haar benen, dus het moet wel spoedig komen...
Echt heel erg spannendquote:Op maandag 22 mei 2006 16:46 schreef Kleintje het volgende:
Vanavond doen we het anders. Aan de achterkant van de stal hangen we een bouwlamp op en daarnaast een webcam.
Daar zit een usb verlengsnoer aan, dus ik zit zo'n 10 meter achter haar stal, ze kan mij niet zien i.v.m. een muur.
Dus dan kan ik haar via de laptop en cam in de gaten houden, hoef ik niet meer om de drie kwartier langs te lopen waardoor ze weer afgeleid is.
Is een bouwlamp niet heel fel? Of hangt hij er een eindje vandaan?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:46 schreef Kleintje het volgende:
gaan ze vandaag proberen de boel wat te stimuleren dan? weeen opwekkers ofzo? moet toch vreselijk vermoeiend zijn voor die meid...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:54 schreef Kleintje het volgende:
Hier nog niets. Een vreselijk onrustige nacht voor haar. Voor mij is het rustiger als je vanuit een slaapplek naar de camera kan kijken, ik heb tussendoor heerlijk kunnen slapen. Als het wekkertje ging dan hoef je het bed niet uit, je kijkt een aantal minuten naar de camera, je stelt een nieuwe wektijd in en ik sliep weer door!![]()
Ze ging liggen, staan, plat liggen, slaan met haar staart, zwaar ademen, kreunen, naar haar buik kijken, staan trappen in stal...
Eigenlijk was alles wel aanwezig, behalve het veulen.
Ik denk ook dat ik weet waar het mis gaat.
Iedereen zegt 'poep het veulen eruit' en ja.. poepen doet ze, en veel ook. Maar ja, dat veulen komt niet.
Denk dat we het maar over persen moeten hebben i.p.v. poepen!![]()
Het is ook niet niks, zo'n heel veulenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:26 schreef Kleintje het volgende:
Waarschijnlijk is het de emotie. De angst voor wat gaat komen.
Als dieren voor het eerst bevallen, kan ook de emotionele opwinding een oorzaak zijn van weeënzwakte. Tevens kan er door de hevige emoties een slechte ontsluiting optreden. Bij weeënzwakte zal de bevalling dus erg moeizaam verlopen.
Dus ze krijgt nu een soort kalmeringsmiddel en dan wachten we het nog 1 avond af....
ow dan gaat ze het veulentje draaien ofzo?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:15 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb nogmaals met de DA gebeld. Ze komt opvoelen of het veulen goed ligt. Zoals ze het nu hoort denkt ze van niet en dat het daarom niet komt. Want puur de eerste keer wil een merrie er graag van af. De angst wordt nu alleen maar groter bij Treas en ze heeft teveel pijn.
Dus het kan zijn dat ze het iets moet helpen en dat het er dan zo is. Dus... jullie horen straks wel meer van me.
Arm paard... wat heb ik er aangedaan![]()
Had ik niet gewoon een veulen kunnen kopen
Ik hoop dat het dan gauw gedaan is, vooral voor Treasure natuurlijkquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:15 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb nogmaals met de DA gebeld. Ze komt opvoelen of het veulen goed ligt. Zoals ze het nu hoort denkt ze van niet en dat het daarom niet komt. Want puur de eerste keer wil een merrie er graag van af. De angst wordt nu alleen maar groter bij Treas en ze heeft teveel pijn.
Dus het kan zijn dat ze het iets moet helpen en dat het er dan zo is. Dus... jullie horen straks wel meer van me.
Arm paard... wat heb ik er aangedaan![]()
Had ik niet gewoon een veulen kunnen kopen
Spannend, het kan nu echt niet lang meer duren hequote:Op woensdag 24 mei 2006 12:13 schreef Kleintje het volgende:
Geen zorgen maken.
De dierenarts vind het nog niet nodig en ze loopt nog niet overtijd...
Daar ben ik weer.
Treasure is nog steeds niet overtijd hoor, dus in principe is MarijeR eerst aan de beurt.
Vannacht weer aan het waken geweest. Ze is echt de hele nacht druk geweest, maar geen veulen. Toen begon de helft van de stal te trappen, hinneken en te gillen. Dus ik moest wel gaan kijken terwijl ik niet wilde laten merken dat ik er was...
Was er een merrie los en die liep heerlijk bij de hengst voor hooi weg te jatten.
Sja... dan zou ik ook herrie gaan maken.
Daarna is mevrouw niet meer gaan liggen en heeft ze alleen nog maar gestaan.
Dus... vannacht nog maar waken.
pssssssssssst...slinger ff twee tellen je msn aan....quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:06 schreef Kleintje het volgende:
ach, zondag toen ik wist dat het kon komen was ik hyper, zenuwachtig en geschikt voor het gekkenhuis.
Inmiddels niet meer.
Inmiddels heb ik het alleen maar met haar te doen... die pijn... die vermoeidheid...
Het zit erin, het is levend, het ligt goed, Treas d'r ademhaling, hartslag en darmen zijn ook oke....
En ooit komt het eruit, er is er nog nooit 1 blijven zitten en ze is nog steeds niet overtijd...
Dan kan ze niet lang meer wachtenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:11 schreef rena het volgende:
Jeetje, wat duurt het lang zeg. Arme Treasure, ik hoop dat het nu toch gauw komt, het arme beest zal inmiddels wel uitgeput zijn.
Kan de dierenarts niet iets doen om het wat te helpen dan? Of doen ze dat niet omdat ze niet overtijd is..? Lijkt me idd verschrikkelijk om maar een beetje machteloos te staan kijken als ze pijn heeft...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:43 schreef Kleintje het volgende:
Mijn meisje heeft pijn, veel pijn. Als ik de laptop aan internet kan hangen dan kan ik wat screenshots laten zien die ik met de cam heb gemaakt. Geen goede kwaliteit, maar het zegt genoeg over de fase waarin ze zit.
Ik voel me machteloos, wil haar helpen maar kan niets doen. Dat ik niet slaap, daar is overheen te komen, maar dat zij zich zo voelt...
*zucht*
Nog altijd niets...
Ik vond dit :quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:01 schreef Kleintje het volgende:
Ze is nu net 1 dag overtijd.
En bij paarden doen ze eik. zelden iets met wee-opwekkers....
Ik ga zo de DA wel even bellen...
quote:Hoewel homeopatische produkten vaak curatief ingezet worden, is het natuurlijk aan te raden preventief te werk te gaan. Geef tegen de tijd dat het dier is uitgerekend, enkele dagen achter elkaar, al een dosis van de kuur weeënzwakte. U zult zien dat de bevalling dan voorspoediger dan ooit zal verlopen.
Kleintje, heel veel sterkte met Treas!!! Er wordt aan jullie gedachtquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:54 schreef Kleintje het volgende:
Nog even een update.
De dierenarts kon niets meer voor ons doen.
Mocht wel kalmering geven op natuurlijke basis, dus we gaan over op een hoge dosis valeriaandruppels...
quote:Op maandag 29 mei 2006 09:11 schreef Kleintje het volgende:
Vanmorgen om 04.49 uur was het dan eindelijk zover...
Mijn dame heeft een dochter gekregen.
Haar naam stond 11 maanden lang vast, maar opeens is het in 1 week tijd veranderd... waar het hart van vol is...
Burning Desire is geboren.
Foto's volgen straks!
Ik ben helemaal in
Moeder en dochter maken het goed, Treas is een geweldige moeder. Ik ben zo trots op haar, ze heeft zo'n pijn gehad....
Mooie foto'squote:Op maandag 29 mei 2006 12:56 schreef Elefes het volgende:
Vanochtend weer eens wat foto's gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er werd flink gerekt en gestrekt
[afbeelding]
quote:Op maandag 29 mei 2006 16:03 schreef Kleintje het volgende:
Elefes, wat een geweldige foto's!
Ik spam nog even 3 foto's...
Hier was ze helemaal droog...
[afbeelding]
Ik ben zo moeeeeee
[afbeelding]
Maar als ik wakker ben dan kan ik verdomd brutaal kijken
[afbeelding]
Mamaaaa, niet zo hard!!!
Geweldig om ze al samen los te zien.
Mama hield de kleine goed in de gaten.
Erg mooi was dat ze haar eigen spiegelbeeld in de gaten hield, want dat paard mocht niet naar haar veulen toe... kom nou!!!
Ik ben echt in love... wat een mooi stel.
Ze is erg sterk.
quote:Op maandag 29 mei 2006 16:03 schreef Kleintje het volgende:
Elefes, wat een geweldige foto's!
Ik spam nog even 3 foto's...
Hier was ze helemaal droog...
[afbeelding]
Ik ben zo moeeeeee
[afbeelding]
Maar als ik wakker ben dan kan ik verdomd brutaal kijken
[afbeelding]
Mamaaaa, niet zo hard!!!
Geweldig om ze al samen los te zien.
Mama hield de kleine goed in de gaten.
Erg mooi was dat ze haar eigen spiegelbeeld in de gaten hield, want dat paard mocht niet naar haar veulen toe... kom nou!!!
Ik ben echt in love... wat een mooi stel.
Ze is erg sterk.
Dat schimmeltje is erg fotogeniek, het is echt een grappig beestje. Polly heet ze, en ik vind het ook echt een "Polly"quote:Op maandag 29 mei 2006 16:09 schreef rena het volgende:
Elefes ook mooie foto's, dat schimmeltje is leuk zeg
ik heb geen paardquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:29 schreef Kleintje het volgende:
He maar, ik wil ook verhalen van andere paarden hoor...
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:07 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]Geen woorden nodig toch???
Desiquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:07 schreef rena het volgende:
Is Burning Desire ook haar roepnaam of kort je het af?
Spannend Elefes! Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:19 schreef Elefes het volgende:
Ik ga morgen trouwens meedoen aan de oefendressuur in WanroyDan kun je 1 of 2 proeven rijden, en dit wordt dan beoordeeld door een nationaal jurylid. Er staat dan iemand van jou met een camera in het juryhokje bij, en die filmt dus en neemt gelijk het commentaar op. Ik ben erg benieuwd hoe ze me gaan beoordelen! En hoe het gaat met rijden
Afgelopen weekend ging mijn eerste selectiewedstrijd helaas niet door door de hevige regenval.
Ik ookquote:
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:16 schreef wendy-tje het volgende:
Idd, tijd voor een foto update kleintje
Gisteren had ik even mijn camera meegenomen naar Walter... ziet hij er niet goed uit?
[afbeelding]
Sinds begin deze maand is hij 3 en ik ga langzaam aan nu beginnen met inrijden... maandag een beginnetje gemaakt met longeren en het zadel erop
Ze heeft wat inetproblemen. (of computer kapot ofzo) dus kan ff duren voordat er foto's komenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:55 schreef Elefes het volgende:
Zeg Kleintje, hoe gaat het met Burning Desire en Treasure? Alles nog goed daar?
Ik vind dat het weer tijd is voor een foto-update
Maar met de dames gaat het goed? Dat vind ik veel belangrijker als foto's eigenlijk.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ze heeft wat inetproblemen. (of computer kapot ofzo) dus kan ff duren voordat er foto's komen
ja met alle dames gaat het goedquote:Op donderdag 8 juni 2006 15:09 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Maar met de dames gaat het goed?
Wat een knapperd Wendy!quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:16 schreef wendy-tje het volgende:
Idd, tijd voor een foto update kleintje
Gisteren had ik even mijn camera meegenomen naar Walter... ziet hij er niet goed uit?
[afbeelding]
Sinds begin deze maand is hij 3 en ik ga langzaam aan nu beginnen met inrijden... maandag een beginnetje gemaakt met longeren en het zadel erop
Omdat dat nog komtquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:34 schreef Kleintje het volgende:
Omdat ik niet alleen maar mijn eigen paard wilde laten zien en niet alles wat gelukt is kan posten
waarom reageer jij niet op de showcase?
Welkom.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:20 schreef kimmie261 het volgende:
hallo,ik ben nieuw hier,mag ik ook mee kletsen??
ik heb 6 paarden van mijzelf...
wel een super lieve veullie foto's staan hier...
hier zijn nog wat foto's van het friesje..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:09 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind die Friezen echt zoooo mooien niet omdat ik uit Friesland kom
![]()
En dan te bedenken dat een paard op zijn vingertoppen loopt, de eigenlijke benen zijn maar half zo lang of nog korter.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:16 schreef Bluezz het volgende:
Mooie foto's, wat staat ze hoog op de benen
Geen oplossing om Burning Desire gewoon thuis op stal te laten? Hier gaat de merrie ook al na een paar dagen regelmatig even van het veulen weg (zo ook vandaag weer, naar de dierenarts terwijl veulen gewoon op stal bleef) om een beetje te wennen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:27 schreef Kleintje het volgende:
Update:
Afgelopen zondag hebben ze op de trailer gestaan. We zijn naar de manege gegaan waar ik lid ben. Treas ging daar van de trailer af, de kleine mocht los maar moest op de trailer blijven.
Ik heb Treas daar opgezadeld en gereden. Met opzadelen veel hangen en hinneken, maar vanaf het moment dat ik op haar zat was ze geen moeder meer maar sportpaard. Ze deed haar best, was wel sneller afgeleid maar ik was tevreden. Na tien minuten vond ik stoppen de beste beloning, terug naar haar veulen.
Gisteren nog een keer de trailer in. Het ging al een stuk beter. De eerste keer was het inladen echt een probleem en gisteren stonden met 5 minuten 2 paarden op de trailer.
Vandaag ga ik weer op de manege rijden, dus weer Burning in de trailer laten. Morgen naar de kliniek voor Treas. Dan maandag naar de merriekeuring, in de hoop dat Treas een predikaat krijgt.
En 9 juli weer onze eerste wedstrijd. In Hazerswoude, in het B. Ik heb er zin in!
Hoe laat is die wedstrijd ?? en waar ongeveer .. kan ik maybe ff komen lurken >?>?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:27 schreef Kleintje het volgende:
Update:
Afgelopen zondag hebben ze op de trailer gestaan. We zijn naar de manege gegaan waar ik lid ben. Treas ging daar van de trailer af, de kleine mocht los maar moest op de trailer blijven.
Ik heb Treas daar opgezadeld en gereden. Met opzadelen veel hangen en hinneken, maar vanaf het moment dat ik op haar zat was ze geen moeder meer maar sportpaard. Ze deed haar best, was wel sneller afgeleid maar ik was tevreden. Na tien minuten vond ik stoppen de beste beloning, terug naar haar veulen.
Gisteren nog een keer de trailer in. Het ging al een stuk beter. De eerste keer was het inladen echt een probleem en gisteren stonden met 5 minuten 2 paarden op de trailer.
Vandaag ga ik weer op de manege rijden, dus weer Burning in de trailer laten. Morgen naar de kliniek voor Treas. Dan maandag naar de merriekeuring, in de hoop dat Treas een predikaat krijgt.
En 9 juli weer onze eerste wedstrijd. In Hazerswoude, in het B. Ik heb er zin in!
Wat een prachtig veulen Elefes!quote:Op zondag 2 juli 2006 21:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
Geen oplossing om Burning Desire gewoon thuis op stal te laten? Hier gaat de merrie ook al na een paar dagen regelmatig even van het veulen weg (zo ook vandaag weer, naar de dierenarts terwijl veulen gewoon op stal bleef) om een beetje te wennen.
Het veulen is dus geboren, stond ineens bij de merrie 's ochtends (bijna twee weken te vroeg)
Een fotootje er van:
[afbeelding]
Verder had ik vandaag wedstrijd, en heb ik de eerste proef echt heel fijn geredenTweede ging iets minder. Beetje jammer was dat de jury het niet zo kon waarderen, ik ben het dan ook helemaal niet eens met de beoordeling. Baal er erg van, juist omdat het de eerste proef zo goed ging. Mag als het goed is nog wel door naar de regiokampioenschappen, dus dat is dan wel weer fijn
Tof!! gaat me denk ik wel lukken.... mail je het adres ff naar mijn misshobje hete mail enzo ??quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:34 schreef Kleintje het volgende:
Ow... Hobje... ik moet zondag om 13.15 en 13.37!
Lijkt me leuk als je komt kijjken. Heb je al een tijd niet gezien.
2004 volgens mij voor het laatst, in Bleiswijk...
gooi je mail weer eens aan.quote:
Beste kleintje, je bent op geen enkele manier te bereiken, heb je nog een werkend mail adres?quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:54 schreef Kleintje het volgende:
[laatste off-topic bericht, sorrie mensen maar dit is kennelijk de enige manier om in contact te komen met Kleintje]quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:48 schreef Kleintje het volgende:
ik snap niet waarom mijn andere mail het nu ook weer niet doet.
Doet me maar mailen op mijn msn adres...
Tuurlijk is die site wel commercieel... het is toch een verkoopsite? En daar zijn er al zoveel van....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:18 schreef lone_wolf het volgende:
DuH Volgens mij is die site volstrekt NIET commercieel?!?! Maar in iig bedankt voor het "aangeven" lekkere mentaliteit heb jij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |