Mensen hebben idd vaak een raar beeld van een lastig paard. Faraj bijvoorbeeld, is helemaal niet lastig. Tenminste, ik heb geen problemen met hem (en zeker niet in het rijden). Alleen is hij af en toe wat fris, maar sommige mensen denken dan meteen dat hij "moeilijk te rijden" is etc. terwijl er niets aan de hand is. Ik ben blij dat er tenminste wat pit in zitquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:36 schreef wendy-tje het volgende:
En tsja, wat is een lastig paard? Ik heb ook weleens vervelende dingetjes gehad met mijn paard, maar dat maakt het nog niet een lastig dier. Hij heeft gewoon behoefte aan duidelijke regels en zekerheid. Zo lang ik consequent ben en me dominant opstel is er weinig aan de hand.
Problemen worden vaak veroorzaakt doordat mensen niet consequent met hun dieren omgaan...
dan hier maar ff een post neergooienquote:Op maandag 22 mei 2006 16:46 schreef Kleintje het volgende:
Vanavond doen we het anders. Aan de achterkant van de stal hangen we een bouwlamp op en daarnaast een webcam.
Daar zit een usb verlengsnoer aan, dus ik zit zo'n 10 meter achter haar stal, ze kan mij niet zien i.v.m. een muur.
Dus dan kan ik haar via de laptop en cam in de gaten houden, hoef ik niet meer om de drie kwartier langs te lopen waardoor ze weer afgeleid is.
De melk zit op haar benen, dus het moet wel spoedig komen...
Echt heel erg spannendquote:Op maandag 22 mei 2006 16:46 schreef Kleintje het volgende:
Vanavond doen we het anders. Aan de achterkant van de stal hangen we een bouwlamp op en daarnaast een webcam.
Daar zit een usb verlengsnoer aan, dus ik zit zo'n 10 meter achter haar stal, ze kan mij niet zien i.v.m. een muur.
Dus dan kan ik haar via de laptop en cam in de gaten houden, hoef ik niet meer om de drie kwartier langs te lopen waardoor ze weer afgeleid is.
Is een bouwlamp niet heel fel? Of hangt hij er een eindje vandaan?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:46 schreef Kleintje het volgende:
gaan ze vandaag proberen de boel wat te stimuleren dan? weeen opwekkers ofzo? moet toch vreselijk vermoeiend zijn voor die meid...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:54 schreef Kleintje het volgende:
Hier nog niets. Een vreselijk onrustige nacht voor haar. Voor mij is het rustiger als je vanuit een slaapplek naar de camera kan kijken, ik heb tussendoor heerlijk kunnen slapen. Als het wekkertje ging dan hoef je het bed niet uit, je kijkt een aantal minuten naar de camera, je stelt een nieuwe wektijd in en ik sliep weer door!![]()
Ze ging liggen, staan, plat liggen, slaan met haar staart, zwaar ademen, kreunen, naar haar buik kijken, staan trappen in stal...
Eigenlijk was alles wel aanwezig, behalve het veulen.
Ik denk ook dat ik weet waar het mis gaat.
Iedereen zegt 'poep het veulen eruit' en ja.. poepen doet ze, en veel ook. Maar ja, dat veulen komt niet.
Denk dat we het maar over persen moeten hebben i.p.v. poepen!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |