Het is ook niet niks, zo'n heel veulenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:26 schreef Kleintje het volgende:
Waarschijnlijk is het de emotie. De angst voor wat gaat komen.
Als dieren voor het eerst bevallen, kan ook de emotionele opwinding een oorzaak zijn van weeënzwakte. Tevens kan er door de hevige emoties een slechte ontsluiting optreden. Bij weeënzwakte zal de bevalling dus erg moeizaam verlopen.
Dus ze krijgt nu een soort kalmeringsmiddel en dan wachten we het nog 1 avond af....
ow dan gaat ze het veulentje draaien ofzo?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:15 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb nogmaals met de DA gebeld. Ze komt opvoelen of het veulen goed ligt. Zoals ze het nu hoort denkt ze van niet en dat het daarom niet komt. Want puur de eerste keer wil een merrie er graag van af. De angst wordt nu alleen maar groter bij Treas en ze heeft teveel pijn.
Dus het kan zijn dat ze het iets moet helpen en dat het er dan zo is. Dus... jullie horen straks wel meer van me.
Arm paard... wat heb ik er aangedaan![]()
Had ik niet gewoon een veulen kunnen kopen
Ik hoop dat het dan gauw gedaan is, vooral voor Treasure natuurlijkquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:15 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb nogmaals met de DA gebeld. Ze komt opvoelen of het veulen goed ligt. Zoals ze het nu hoort denkt ze van niet en dat het daarom niet komt. Want puur de eerste keer wil een merrie er graag van af. De angst wordt nu alleen maar groter bij Treas en ze heeft teveel pijn.
Dus het kan zijn dat ze het iets moet helpen en dat het er dan zo is. Dus... jullie horen straks wel meer van me.
Arm paard... wat heb ik er aangedaan![]()
Had ik niet gewoon een veulen kunnen kopen
Spannend, het kan nu echt niet lang meer duren hequote:Op woensdag 24 mei 2006 12:13 schreef Kleintje het volgende:
Geen zorgen maken.
De dierenarts vind het nog niet nodig en ze loopt nog niet overtijd...
Daar ben ik weer.
Treasure is nog steeds niet overtijd hoor, dus in principe is MarijeR eerst aan de beurt.
Vannacht weer aan het waken geweest. Ze is echt de hele nacht druk geweest, maar geen veulen. Toen begon de helft van de stal te trappen, hinneken en te gillen. Dus ik moest wel gaan kijken terwijl ik niet wilde laten merken dat ik er was...
Was er een merrie los en die liep heerlijk bij de hengst voor hooi weg te jatten.
Sja... dan zou ik ook herrie gaan maken.
Daarna is mevrouw niet meer gaan liggen en heeft ze alleen nog maar gestaan.
Dus... vannacht nog maar waken.
pssssssssssst...slinger ff twee tellen je msn aan....quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:06 schreef Kleintje het volgende:
ach, zondag toen ik wist dat het kon komen was ik hyper, zenuwachtig en geschikt voor het gekkenhuis.
Inmiddels niet meer.
Inmiddels heb ik het alleen maar met haar te doen... die pijn... die vermoeidheid...
Het zit erin, het is levend, het ligt goed, Treas d'r ademhaling, hartslag en darmen zijn ook oke....
En ooit komt het eruit, er is er nog nooit 1 blijven zitten en ze is nog steeds niet overtijd...
Dan kan ze niet lang meer wachtenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:11 schreef rena het volgende:
Jeetje, wat duurt het lang zeg. Arme Treasure, ik hoop dat het nu toch gauw komt, het arme beest zal inmiddels wel uitgeput zijn.
Kan de dierenarts niet iets doen om het wat te helpen dan? Of doen ze dat niet omdat ze niet overtijd is..? Lijkt me idd verschrikkelijk om maar een beetje machteloos te staan kijken als ze pijn heeft...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:43 schreef Kleintje het volgende:
Mijn meisje heeft pijn, veel pijn. Als ik de laptop aan internet kan hangen dan kan ik wat screenshots laten zien die ik met de cam heb gemaakt. Geen goede kwaliteit, maar het zegt genoeg over de fase waarin ze zit.
Ik voel me machteloos, wil haar helpen maar kan niets doen. Dat ik niet slaap, daar is overheen te komen, maar dat zij zich zo voelt...
*zucht*
Nog altijd niets...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |