abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2006 @ 20:34:51 #1
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38789749
Sinds wij zijn verhuisd komen wij altijd langs een huisje waar op een heel klein stukje grond, zonder gras, zonder water een paard staat, onze kamer is groter dan dan stukje grond! Het is gewoon zielig! Dat dier staat daar de hele dag en met deze hitte kan ie geen drinken of gras krijgen. Savonds staat ie in een garage die omgebouwd is tot stal.
Kunnen wij hier nou echt niks mee? de dierenbescherming bellen ofzo? Mag dit zomaar zo'n dier op deze manier de hele dag laten staan? Ik heb net even een foto gemaakt maar het paard was al binnen, morgen zal ik kijken of ik foto's kan krijgen met paard. Wie kan ons hier in adviseren?

pi_38789798
Dierenbescherming bellen, dan kunnen zij in ieder geval even kijken
pi_38790072
Is dat tussen Tilburg en Tilburg west?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  maandag 12 juni 2006 @ 20:44:42 #4
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38790077
foto maken, dierenbescherming bellen en foto mailen (even aan hun vragen waarheen).
Dan zal het vast snel oplgelost zijn.
Volgens mij horen paarden ook gewoon gras te kunnen eten (en er op lopen)
Advies: kijk even naar het eten/water wat het beest krijgt, als het nu vies water is daar ook ff een foto van maken. Ze horen namelijk schoon water te krijgen..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_38790105
??
  maandag 12 juni 2006 @ 20:51:05 #6
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38790348
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:44 schreef KinkyGiraf het volgende:
Is dat tussen Tilburg en Tilburg west?
Nee, Drenthe, vlak onder Groningen

Ik zal morgen nog es gaan kijken daar maar voor zover ik gezien heeft heeft het paard buiten overdag gewoon helemaal geen water wij hebben verder helemaal geen ervaring met deze dingen maar we vinden het gewoon zielig, ik weet ook niet of paarden op zo'n stukje grond mogen staan, het LIJKT gewoon zo....tja, zielig
pi_38790670
Hmm worden paarden niet ziek van teveel vers gras?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 12 juni 2006 @ 20:59:20 #8
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38790726
het gaat toch niet om teveel vers gras..het gaat hier om totaal geen gras...
heel veel dieren gebruiken ook gras om hun maag te reinigen he..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_38790843
Goeie zet om je daar druk over te maken. Hulde!! Hopelijk heb je succes en kan het arme beestje snel weer normaal eten en drinken..

en ik meen het
pi_38790913
Mja paarden reinigen in ieder geval hun maag er niet mee.. volgens mij kunnen ze er zelfs dood van gaan.
Maar idd.. helemaal geen gras is ook anders dan "niet te veel"
Misschien moet je het eens in dit topic vragen: Eigen paard deel 4!!
jobensaskia.nl
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 21:04:24 #11
43556 miss_dynastie
pi_38790954
Hoe groot is het paard?
  maandag 12 juni 2006 @ 21:08:34 #12
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38791115
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe groot is het paard?
Tja.......lastig om zo in te schatten.......morgen zal ik foto's maken van het dier zelf, om de een of andere reden staat ie met 31 graden buiten en savonds in zn "stal"
Ik zal de link van dit topic even laten vallen in het eigen paard topic, kijken wat ze daar zeggen.
en ja, we zijn hier in de familie allemaal gek met dieren dus als we zoiets zien dan vinden we dat zielig, juist omdat we dat nooit zo met onze eigen dieren zouden doen
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 21:14:17 #13
43556 miss_dynastie
pi_38791359
Ik ben benieuwd naar de foto van het paard zelf. Daar kun je een hoop uit afleiden (over zijn conditie dus).
pi_38791810
Zou je niet eens gaan praten met de eigenaar ipv. direct de dierenbescherming erbij te halen?
pi_38791902
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto van het paard zelf. Daar kun je een hoop uit afleiden (over zijn conditie dus).
Dat wilde ik net vragen.
Hoe ziet ie eruit??

Er komt in ieder geval elke dag iemand langs om hem binnen te zetten.
pi_38791915
Wij hebben zelf 2 paarden en de stal van onze paarden is zelfs groter dan dit stukje, en daar hebben we ook 2 weien bij, dit is echt gewoon te klein. Zo krijgt het paard toch ook nooit genoeg beweging op zo'n klein stukje. Wat wel goed is dat ie schaduw heeft, maar ik zou iig wel ff de dierenbescherming bellen.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 21:36:56 #17
43556 miss_dynastie
pi_38792269
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:28 schreef stribe het volgende:Zo krijgt het paard toch ook nooit genoeg beweging op zo'n klein stukje.
Misschien lopen ze er drie uur per dag mee, weten wij veel. Lijkt me moeilijk om zomaar een conclusie te trekken, ook over de beschikbare ruimte.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:02:01 #18
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38793411
Het dier komt er dus niet uit, er word niet op gereden, mee gelopen enz dat is 100% zeker de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien
pi_38801148
Dierenbescherming bellen. Die kunnen een inspecteur langssturen. Doen hoor!
pi_38801230
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Het dier komt er dus niet uit, er word niet op gereden, mee gelopen enz dat is 100% zeker de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien
Klinkt niet echt lekker
Goed dat je je er voor inzet iig

* Bluezz blijft het volgen....
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:47:27 #21
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38802973
als het paard er slecht uitziet kan je denk ik zelfs de politie bellen, die schakelen dan de aid in.
pi_38803115
* Uhmmie volgt ook....

Punt is alleen denk ik (alweer) dat een dier een voorwerp is en geen persoon
Ze moeten het dus redelijk bont maken wil je er wat aan kunnen doen

Eerst maar eens kijken hoe paardje eruit ziet..
jobensaskia.nl
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:52:55 #23
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38805263
Vroeger toen ik nog een klein Puckzzzje was ging ik altijd met mijn opa mee. Hij was inspecteur van de dierenbescherming en werd helaas maar al te vaak naar dit soort situaties geroepen. Hij had de reputatie een keiharde inspecteur te zijn en dit soort mensen werden dus ook behoorlijk door hem aangepakt. In eerste instantie kregen ze twee weken om de boel op orde te maken, dan kwam hij op een onverwacht ogenblik terug en evalueerde de situatie weer. Ik kan me niet goed herrineren hoe het allemaal ging, maar ik weet wel dat de meeste mensen de boel wel redelijk op orde hadden na een bezoekje van hem. Maar hij stond er dus ook bijvoorbeeld drie maanden later plotseling op de stoep om ze te controleren, en daarna ook weer etc. Ze waren na 1 bezoekje van hem dus niet van hem af.

probeer een foto van het paard te maken, en probeer zoveel mogelijk detailfoto's van de ruimte te maken waarin het paard de hele dag staat. Idd vieze waterbakken (als die er staan want ik zie op je foto helemaal niets staan) En stuur die op naar de Dierenbescherming.

Succes!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:08:08 #24
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38805646
We zijn er gisteravond nog langs gekomen en er staat gewoon helemaal geen water inderdaad, niet gezond en al helemaal niet met deze temperaturen lijkt mij.
Wat ik me af vroeg, mag het gewoon op de manier hoe ik het doe, mag ik gewoon foto's maken van die man zn achtertuin (want meer is het niet) zonder dat je daar weer problemen mee krijgt? Ik moet er straks weer langs en dan zal het paardje wel buiten staan en zal ik foto's maken van het geheel. Van de omgeving valt verder niet veel op de foto te zetten, je ziet echt wat je hier ziet, verder is het gewoon een woonhuis. de "wei" (je kan het nieteens een wei noemen maar oke) staat echt afgeschermd tussen een schutting en wat bosjes, als je er gewoon langs loopt zal je niet vermoeden dat daar een paard staat, aan de zijkant kun je er dus wel bij en daar liepen wij net langs en zo zagen wij het.Ik las op de site van de dierenbescherming dit

"Ook mensen die in een isolement terechtkomen kunnen ongewild dierenleed veroorzaken. Zo hield een eenzame man voor de gezelligheid een berggeitje in zijn badkamer."

Ik denk dat dat voor deze man ook het probleem is maar zeker weten doe je het nooit.

* gebakken-koekje gaat foto's van het paardje proberen te maken nu
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 11:09:48 #25
43556 miss_dynastie
pi_38805688
Ik ben benieuwd of de dierenbescherming hier wel wat aan kan doen als het paard er verder goed uit ziet. Als ik hier kijk zie ik wel minimumeisen staan voor het oppervlak van stallen, maar niet voor de wei. Er staat wel dat het 'moet', maar volgens mij is dat niet zo (vandaar ook het ontbreken van de minimumeisen daar). In dit document kun je foto's zien van dieren waarbij is ingegrepen. Als dit paard er goed uit ziet, is er volgens mij weinig dat ze kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')