abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37255838
Kleintje, dat dekje staat inderdaad erg bol! Spannend
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_37259575
Ze heeft dikke tieten!
pi_37288896
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Kleintje, ik wou je een succes wensen bij de VA met Leopold, maar dat is pas dinsdag, ik had in mn hoofd dat t vandaag was! Naja als ik er nog een keer aan denk, wens ik je weer sterkte! Maar nu ga ik, doei!
Thanks...

Artrose in zijn beide kogels aan de voorbenen en aan zijn rechterknie voor.
Gradatie: een 3.

Niet meer springen.

Hij is nu ingespoten met remmers. Nu 2 weken stappen, daarna 1 week wat rechte lijnen stappen en draven en dan terug.

Meisje was flink in tranen gezien ze samen springen als grote passie hebben.
pi_37350829
Ohhhhh artrose, wat enorm kut. Heh wat rot!
pi_37351526
Ik weet ook nog wel wat leukers wat ik een paard zou toewensen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zondag 30 april 2006 @ 20:45:39 #56
3744 Kleintje
op en top!
pi_37435637

Ben er weer.

Treas wordt echt HUGE.
Haar banden worden al slap.
Eigenlijk denkt iedereen bij ons op stal dat het veulen weleens eerder zou kunnen komen!
Mij lijkt dat wel wat... ben het wachten al zat...
pi_37436027
Of het wordt een HEEEEL groot veulen. Hopelijk gaat alles gewoon goed bij de bevalling.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zondag 30 april 2006 @ 21:12:19 #58
3744 Kleintje
op en top!
pi_37436510
Het is gebasseerd op de uier die nu erg snel volloopt en de banden die al echt slap worden.
Niet direct op de omvang. Dat zegt niet altjid alles..
pi_37439058
je houdt ons op de hoogte toch? en we krijgen een gedigitaliseerd foto/videoverslag met ervaringen en tekeningen, schetsen en impressietekeningen erbij toch?
  zondag 30 april 2006 @ 22:26:00 #60
3744 Kleintje
op en top!
pi_37439124
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
En anders is er altijd nog http://veulentje.web-log.nl

Weet iemand een stukje webspace waar ik een filmpje van 20 mb kan neergooien.
Heb videomateriaal van de vader van het veulen en wil straks ook veel materiaal neergooien van het veulen zelf...
  zondag 30 april 2006 @ 22:29:47 #61
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_37439264
Leuk die foto's ook op Treasure's logje
Schiet al aardig op he
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_37470955
Apollo heeft echt schandalige vreetkicks de laatste tijd. Je kan niet rustig met m wandelen want hij duikt in elke stuik, elke heg, bovenop elk sprietje gras. Vandaag heeft ie t gepresteerd om een hap te nemen van een mogelijk giftige heg :| toen we even aan de kant moesten voor een auto... Ik kan niet eens meer veilig droppies eten zonder aangevallen te worden! Oh en ik zal even zn dieet opschrijven voor jullie, zodat ik niet meteen een dierenbeul genoemd word

Drie keer per dag een halve kilo basisbrok, drie keer per dag bijna een kilo peen, drie keer per dag een flinke portie kuilgras, en dus droppies, gras, heggen, bomen, struiken, en soms ligt er een baal stro voor zn stal die hij dan ook aanvreet. Als ie buiten staat, elke dag tenzij het hard regent, (meestal van 2 tot 7, in de bak met wat andere paarden) heeft ie niks te snaaien, en het hout van de bak is niet te eten (geïmpregneerd). Hij is ook echt niet mager ofzo, gewoon slank (en niet vol-slank ).

Ik begin bijna wanhopig te worden! Zijn jullie eventueel bekend met de 'lente-vreetkick'?
pi_37471046
verkeerde knoppie...
pi_37475157
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:48 schreef Leintjeuh het volgende:
Apollo heeft echt schandalige vreetkicks de laatste tijd. Je kan niet rustig met m wandelen want hij duikt in elke stuik, elke heg, bovenop elk sprietje gras. Vandaag heeft ie t gepresteerd om een hap te nemen van een mogelijk giftige heg :| toen we even aan de kant moesten voor een auto... Ik kan niet eens meer veilig droppies eten zonder aangevallen te worden! Oh en ik zal even zn dieet opschrijven voor jullie, zodat ik niet meteen een dierenbeul genoemd word

Drie keer per dag een halve kilo basisbrok, drie keer per dag bijna een kilo peen, drie keer per dag een flinke portie kuilgras, en dus droppies, gras, heggen, bomen, struiken, en soms ligt er een baal stro voor zn stal die hij dan ook aanvreet. Als ie buiten staat, elke dag tenzij het hard regent, (meestal van 2 tot 7, in de bak met wat andere paarden) heeft ie niks te snaaien, en het hout van de bak is niet te eten (geïmpregneerd). Hij is ook echt niet mager ofzo, gewoon slank (en niet vol-slank ).

Ik begin bijna wanhopig te worden! Zijn jullie eventueel bekend met de 'lente-vreetkick'?
Volgens mij krijgt ie toch redelijk wat te eten Faraj krijgt twee keer per dag ongeveer 1,5 kilo basisbrok, en wat kuilgras. Verder schooien alle pony's daar bij mij, omdat ik wel eens lekkere brokjes bij me heb
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 2 mei 2006 @ 08:15:58 #65
3744 Kleintje
op en top!
pi_37478003
k zou dus het halstertouw als hengstenketting gebruiken zodat je meer te vertellen hebt en desnoods een zweepje mee met het wandelen.

Bij Treas ben ik enorm streng met het wandelen. Ze eet nergens van tenzij ik het duidelijk aangeef met mijn lichaamstaal tijdens het stilstaan bij gras.
Af en toe heeft ze weer uitprobeer fases en dan krijgt ze dus resoluut een tik op haar schouder, boeg of bovenbenen en ik geef echt een flinke ruk aan het touw.

Hij krijgt echt voldoende te eten, het is gewoon snaaigedrag en daarbij respecteert hij jou niet.
pi_37478985
Walter had ook last van eetkicks, maar nu hij 24/7 op de wei staat gaat het beter. Je maakt mij trouwens niet wijs dat paarden geen voorkeur hebben voor vers gras boven hooi. Bij zijn vorige stal liep hij altijd te scharrelen om grassprietjes terwijl hij onbeperkt hooi kreeg. Daarom ben ik ook zo blij met de verhuizing

Verder ben ik met wandelen ook altijd heel streng, gras eten doet ie maar in zijn eigen tijd.
pi_37479238
Faraj probeert dat na het rijden vaak, hij heeft altijd wat kriebels aan zijn hoofd dan, dus mag ie best even "krabben" tegen z'n voorbeen van mij. Maar stiekem probeert ie dan daarna altijd een hap gras mee te nemen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:02:19 #68
3744 Kleintje
op en top!
pi_37479530
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 09:48 schreef Elefes het volgende:
Faraj probeert dat na het rijden vaak, hij heeft altijd wat kriebels aan zijn hoofd dan, dus mag ie best even "krabben" tegen z'n voorbeen van mij. Maar stiekem probeert ie dan daarna altijd een hap gras mee te nemen.
Ook hier ben ik een strenge in. Krabben doen ze maar in hun eigen tijd. Genoeg paarden gezien die het opeens tijdens het rijden gaan doen. Rem erop en krabben maar. Indien er zich een situatie voordoet waarbij er een ander op het paard zit dan kan het zo zijn dat die er niet op berekend was en zo uit het zadel wordt getrokken.

Er vanuit gaande dat je ongeveer 1 uur rijdt en 1 uur poetst en tut op een dag (en dat hebben veel paarden nog niet eens) dan blijft er 22 uur over om te krabben, vreten en niets te doen. In de tijd dat ik er ben dan sta ik boven het paard en verdien ik ook aandacht en respect.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:07:26 #69
3744 Kleintje
op en top!
pi_37479617
Treasure staat op knappen. Alles wijst erop dat het veulen eerder gaat komen. De dierenarts is net langsgeweest.

In principe is de dracht 11 maanden, dus dan zou ze nog tot 25 mei door moeten.
En net als bij mensen, 2 weken eerder of later is vrij normaal.
Maar een gemiddelde dracht is 340 dagen, dus dan ga ik uit van 31 mei.

Vanaf de 320 dagen is het eigenlijk perfect. Ze zit nu op 311 dagen, dus eigenlijk heb ik liever dat het nog 9 dagen blijft zitten.

Maar... alles wijst er eigenlijk op dat het binnen nu en een week kan komen. Het melk druppelen is verdomd zonde, want het is de biest die ze nu aan het verliezen is en dat heeft het veulen hard nodig. Als het druppelen erger wordt dan moeten we haar dus melken (wow, dat is pas zelfmoord) en het invriezen voor het veulen. Stel dat het veulen zwak is dan heeft het deze melk gewoon nodig...
  dinsdag 2 mei 2006 @ 16:42:35 #70
3744 Kleintje
op en top!
pi_37488719
Ik ga vannacht op stal slapen. Hartslag en ademhaling van Treas zijn oke.
Ze trekt af en toe gigantisch haar buik samen (harde buiken), bolt haar rug, gaat liggen, weer staan, eet amper en blijft poepen en piessen.

Als ze nou opschiet dan is ze er vanaf, kan ik wegzwijmelen bij een veulen (god damn, nu heb ik de videocamera nog niet en nog geen DSLR).
pi_37489458
Sterkte Kleintje! En Treasure uiteraard ook!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37490099
Wat spannend Kleintje Ik ben heel erg benieuwd naar het veulen

http://golf.messageboard.nl/3404/viewtopic.php?t=5137 Er is een kruising tussen een Shire en een Ezel geboren Best een bizar gezicht.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:15:22 #73
3744 Kleintje
op en top!
pi_37495203
Alles is op het moment rustig.
Ben even thuis om te eten, is nu toch volk genoeg op stal, ga zo weer terug.
pi_37495523
Sterkte!
pi_37496002
Oe wat spannend, Kleintje
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:16:04 #76
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_37496825
Succes Kleintje en Treasure helemaal natuurlijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_37498712
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:02 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ook hier ben ik een strenge in. Krabben doen ze maar in hun eigen tijd. Genoeg paarden gezien die het opeens tijdens het rijden gaan doen. Rem erop en krabben maar. Indien er zich een situatie voordoet waarbij er een ander op het paard zit dan kan het zo zijn dat die er niet op berekend was en zo uit het zadel wordt getrokken.

Er vanuit gaande dat je ongeveer 1 uur rijdt en 1 uur poetst en tut op een dag (en dat hebben veel paarden nog niet eens) dan blijft er 22 uur over om te krabben, vreten en niets te doen. In de tijd dat ik er ben dan sta ik boven het paard en verdien ik ook aandacht en respect.
Hij mag het alleen tijdens het uitstappen Hij begint af en toe al te jeuken als ik er nog niet eens op zit.. Maar tijdens het rijden probeert hij het eigenlijk nooit, alleen dus als ik aan het uitstappen ben (en dan geeft hij het duidelijk aan, door zachtjes met zijn hoofd naar beneden te gaan, als ik hem door wil laten lopen is dat ook geen probleem). 't Is misschien niet helemaal 100% consequent..

Wel spannend, ben benieuwd wanneer het veulentje komt, Kleintje! En naar de foto's natuurlijk
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:01:09 #78
3744 Kleintje
op en top!
pi_37501894
Geen veulennieuws hier.
Onrustige nacht, waarschijnlijk weer proefdraaien want ze stond op een gegeven moment hevig te zweten.
Maar de rust is er weer..
pi_37524900
:| hebben jullie trouwens dat topic gelezen van die onsympathieke persoon, hier in F&F? Over dat paardrijden maar eens afgelopen moet zijn omdat het mishandeling is?
pi_37526066
ja wat een onzin.
ik rij zelf ook al 16 jaar paard ofzo.
heb geen eigen paard maar op de manege wel mn lievelings paarden.
ach mn paard loopt bijna altijd ontspannen aan de teugel.
gebruik NOOIT sporen en een zweep moet ik soms wel gebruiken omdat ze anders echt niet luisterd maar vaak gebruik ik hem niet.

ach we hebben ook een hengst die nog ingereden moet worden en dat gebeurd meestal s ochtends.
nou die staat vaak de halve dag in zn box.
denk eerder dat ie daar niet blij van word en dat ie het later leuk zal vinden om echt wat te doen.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:18:12 #81
3744 Kleintje
op en top!
pi_37526249
Ellatjuh, de hengst die ingereden moet worden, waarom wordt die hengst gehouden?
pi_37526851
Tja, je blijft altijd van die mensen houden. Gelukkig zijn er ook mensen in dat topic die aangegeven hebben anders tegen de paardensport aan te kijken na onze betoogjes
Ik moet toegeven dat ik wel met sporen rij, maar ik rij dan ook, dus gebruik ze zeker niet de hele tijd (eigenlijk zeer weinig, rij er sowieso lang niet elke dag mee). Het is helaas verplicht vanaf de M1, voor mij zou het geen probleem zijn zonder sporen mijn proeven te rijden.
pi_37527003
hij heeft al wat veulens verwekt en het is echt een super duur paard.
en de bedoeling is wel dat ie over een tijd de les in kan.
we hebben wel meer hengsten in de les en het is een pracht dier.
groot en sterk en ook met longeren rent ie zo weg als je even niet oplet.
hij probeert dat wel,lukt hem alleen niet omdat je zo geconcentreerd bezig bent zodat ie geen kans krijgt.
hem het zelf nog nooit gedaan bij hem,maar de eigenaar van de manege doet dat elke dag en hij mag ook nog lekker in de bak ravotten en zich uitleven
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:55:31 #84
3744 Kleintje
op en top!
pi_37600326
Ellatjuh, wat versta jij onder duur paard? Een paard wat veel geld heeft gekost? Of een paard met een goed papier? Of een paard die er super uitziet?
Want bij paarden is het echt maar wat de gek ervoor geeft.

Is de hengst een goedgekeurde hengst?
Lijkt mij van niet gezien hij nog ingereden moet worden en de echte volledig goedgekeurden hebben toch een flinke test moeten afleggen.

Ik ben persoonlijk van mening dat er al genoeg 'meuk' rondloopt. Dus waarom dekken met een hengst die niet goedgekeurd is? Tuurlijk, paarden zonder papier kunnen ook goed en lief zijn
Maar... de hengst zelf... het is en blijft een hengst. Je moet ermee blijven uitkijken. Je moet zo consequent zijn. Je kan ze zo moeilijk met andere paarden samen los laten, terwijl het toch kuddedieren zijn.

Vraag me dus altijd af wat de beweegredenen zijn van mensen om een paard hengst te houden.
pi_37616062
Vandaag weer wedstrijd gehad, en het ging best weer redelijk goed Op een paar fouten na.
Eerste proef had ik 193 punten en was ik derde (best hoog gepunt ) en tweede proef 181 en tweede.

Kleintje, hoe gaat het met Treasure? Nog nieuws?
pi_37622611
Nieuw veulentje gisteravond geboren om 10 voor 11

Barina moet het heten, en hier volgen wat foto's

En de eerste stapjes

Ze stond op een gegeven moment zo scheef dat ik al zei van 'nou als die zo blijft trekt 'ie de hele aarde scheef'
Maar wel een leuk dingetje, lange pootjes en lang hoofdje
_______

nog wat foto's van Bolivia en Bodine in de wei

Bodine:

Bolivia:

[ Bericht 2% gewijzigd door E-ratic op 07-05-2006 13:23:01 ]
Told my girl I just had to forget her,
Rather buy me a new cartburettor,
So she made tracks sayin' ths is the end now,
Cars don't talk back they're just four wheeled friends now
pi_37624455
Gefeliciteerd E-ratic, wat lief

Ik ben heel benieuwd hoe het met Treasure gaat
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 7 mei 2006 @ 15:37:48 #88
3744 Kleintje
op en top!
pi_37629404
Treasure houdt ons in spanning.
Ene dag niets aan de hand, volgende dag heeft ze weer overal last van...
pi_37634994
De vader is trouwens Manhattan
pi_37753157
Kleintje, hoe is het met Treas? Mogen we al juichen voor een klein hummeltje? Of moeten we nog even geduld hebben?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:42:25 #91
3744 Kleintje
op en top!
pi_37753437
Nog steeds geduld. Alles is heel erg rustig bij haar.
Ik ben nu foto's aan het bewerken en ik gooi ze zo online.
Wees gerust, zodra er wat is dan zal ik hier zeker een gil geven!
pi_37767094
zou je het ook hier willen posten voor de doven onder ons
pi_37769717
Ik ben ook wel erg nieuwschierig.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  dinsdag 16 mei 2006 @ 08:47:24 #94
3744 Kleintje
op en top!
pi_37868906
Nog altijd niets, maar er komt zeker schot in de zaak. Weer erg onrustig, amper willen eten, de kling zakt goed naar beneden, veulen lijkt hoger te gaan liggen en de uier begint echt vorm te krijgen.
pi_37874658
Heb je al nieuwe foto's?
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_37936031
KLEINTJEEEEEEE! Joehoe! Leef je nog? We wachten op een UPDATE
pi_37936273
Wat een lieve foto's

En ik opende alwéér dit topic in de hoop dat.....
Hop hop we willen een veulentje
pi_37937126
Treas heeft officieel nog 13 dagen te gaan, misschien heeft ze wel iedereen lopen foppen.

Maar ik ben ook wel benieuwd wat er straks rond komt te dartellen.

Maar nu ik hier toch post, heeft er hier ook iemand ervaring over de methoden van Emiel Voest? De meningen bij ons op de manege zijn er nogal verdeeld over.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37949662
Ik heb er een beetje ervaring mee, maar ben op het moment zelf meer bezig met parelli.

Waar gaat de discussie over?
pi_37951040
Oooh, er zijn er een aantal met een "lastig" paard (ze kunnen het gewoon niet de baas ) en die zien er niets in om ineens op een andere manier als met sporen en zweep met het dier om te gaan. Daar staan een aantal anderen tegenover met een paard met heel andere karakters die er meer ervaring mee hebben en er gematigd tot zeer positief over zijn.
En daarnaast ben ik altijd wel nieuwsgierig naar andere benaderingen van omgang met dieren, ook als deze als alternatief afgestempeld worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')