Even een korte update, dan begin ik bij gisteravond...
Pfffff. het was makkelijker toen ze nog in haar buik zat.
De kleine mocht amper drinken van mama.
Haar uier is ontzettend gevoelig. Iedere keer als het veulen wil drinken gilt ze van de pijn. Echt vreselijk om te horen en te zien, maar ja, ze moet toch drinken.
Dus nu ben ik er vannacht maar een paar keer uit om de merrie vast te houden en stil te zetten zodat het veulen wel goed kan drinken.
Daarnaast is ze opeens verhuisd van stal. Ze bleef trappen naar het andere paard als die naar haar of het veeulen keek. En ze let niet eens op of het veulen er tussen zit. En ja, dat vind ik toch eng, wil niet dat ze de kleine een doodtrap verkoopt.
Treasure was doodop, ze was emotioneel en daardoor erg chagarijnig, ze kon bijna niets meer hebben. Bij mij was dat net zo... en ik vind Burning Desire een klein breekbaar dingetje dus die trek ik nu voor, die moet drinken, die gaat voor, maar van binnen doet het pijn als je je merrie zo ziet lijden.
Toen we ze gingen verhuizen van stal rukte ze eerst richting de stal van de buurvrouw, alsof ze die wel ff een lesje zou leren. Het veulen was al onderweg naar de nieuwe stal, Treas was gewoon niet meer te houden, beresterk en op zoek naar haar kind.
Dus een band is er zeker wel, maar nu nog voorzichtig en zorgzamer worden....
Vanmorgen was het al veel beter. Toen ik haar om 5 uur liet drinken toen stond ze het eigenlijk zonder problemen toe.
Net om half 9 mocht de kleine gewoon drinken, ging het heel erg goed. Daarna zijn ze lekker in de bak wezen spelen en dat ging super. Vanmiddag mogen ze nog een keer en dan zal ik wel weer foto's maken.
Naar buiten mogen ze als het wat beter weer is. De kleine plast goed, maar staat na het plassen vaak nog een paar keer alsof ze moet plassen. Lijkt een beetje op een blaasontsteking. En nu het zo koud buiten is wil ik haar daar niet hebben. Ze kan nog niet te lang op haar beentjes blijven staan en liggen in het koude natte gras vind ik nog niets. Dus het zal nog 2 a 3 dagen duren.
Maar ik voel me nog steeds