Zit in een Fort, ten zuiden van Weynon Priory.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:17 schreef koen_pijl het volgende:
HOe komen jullie zo snel op een hoger level? Ik zit pas op level 2.
Waar is de grot van de ring of assassin mod/quest?
Leuke questline? Enige die ik nog moet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:42 schreef washandje het volgende:
Ik ben inmiddels voor de tweede keer weer guardian bij de Fighters Guild, bijna klaar
Nee dat is niet waar, je mag alleen geen bounty op je hoofd hebben voor fighters/mages guild voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:55 schreef Gamedemon het volgende:
Ben benieuwt of ik met mijn thief de mage guild nog binnenkomen, je schijnt geen strafblad te mogen hebben
Niet normaal meer ?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:20 schreef Jaco90 het volgende:
Ik ga denk ik maar weer opnieuw beginnen.. Mijn eerste char is niet helemaal normaal meer..Iemand suggesties?
Ik wil in Anvil wonen.... waar heb jij een huis gekocht en wat koste het? De cache leging werkte wel top trouwens.... snelheid is gestegenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:31 schreef Bastard het volgende:
Ik moet nog steeds die stinkbloemen hebben voor de magesguild.
Wel gisteren een huis gekocht en wat inboedel, kan ik mooi mn gejatte spullen opslaan, en dan weer eens verzamelen en verkopen.
Op de volgende site ff goed bekijken wat de voor en nadelen overal van zijn. Dan kun je wel een char maken dat bij je speelstijl past.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:20 schreef Jaco90 het volgende:
Ik ga denk ik maar weer opnieuw beginnen.. Mijn eerste char is niet helemaal normaal meer..Iemand suggesties?
5000 gold voor het huis in Anvilquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:32 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ik wil in Anvil wonen.... waar heb jij een huis gekocht en wat koste het? De cache leging werkte wel top trouwens.... snelheid is gestegen
In Anvil koop ik ook nog een huis, mooie zonsondergang daar, leuk dorp.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:32 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ik wil in Anvil wonen.... waar heb jij een huis gekocht en wat koste het? De cache leging werkte wel top trouwens.... snelheid is gestegen
Welke site?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:32 schreef Heintje het volgende:
[..]
Op de volgende site ff goed bekijken wat de voor en nadelen overal van zijn. Dan kun je wel een char maken dat bij je speelstijl past.
Hij tyft zeg maar echt alle lijken en items weg die ik ooit heb laten vallen.... en dat zijn er veel. Of hij ook je huis meteen clean en stofzuigt zeg maar weet ik niet. Xbox starten en meteen a inhouden. Zodra game logo van Oblivion start kan je loslatenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
In Anvil koop ik ook nog een huis, mooie zonsondergang daar, leuk dorp.
Heb in Bravil vlgs mij mijn huis gekocht.. 4000 beetje een palendorp zal ik maar zeggen, maar wel handig want ik moet het hele zuid-oosten nog verkennen, en kan ik mooi pitten daar.
Hoe doe je die cache legen precies? Ik zat maar verschillende keren op A te drukken bij het starten.
Magicka?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:38 schreef washandje het volgende:
Hoe maak ik Will o' The Wisps goed af met mijn warrior? Ze zitten nogal vaak in de weg bij een fighters guild quest en ze doen echt tyfusveel schade. Mijn wapen doet wel iets maar lang niet genoeg.
Praatquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:38 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Hij tyft zeg maar echt alle lijken en items weg die ik ooit heb laten vallen.... en dat zijn er veel. Of hij ook je huis meteen clean en stofzuigt zeg maar weet ik niet. Xbox starten en meteen a inhouden. Zodra game logo van Oblivion start kan je loslaten
Ik heb hem gedood en ervoor gezetenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Praat
Vanavond es checken, vrouwtje heeft avonddienst
Heb door arena quest nu ook steeds een fan achter me aanlopen, heb je daar nog iets aan verder? Want vind hem nu al vervelend eigenlijk.
Vraag ik me af.. als ik hem nou in het bos zou killen... niemand die het weet toch?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:44 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ik heb hem gedood en ervoor gezeten
Klopt ! Ik had meer een openbare executie !quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vraag ik me af.. als ik hem nou in het bos zou killen... niemand die het weet toch?
Terecht... alleen al zijn gezicht zegt "Sla mij"quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:50 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Klopt ! Ik had meer een openbare executie !
quote:He dammit.. ik moet een beeld jatten ofzo voor de dievengilde, maar steeds word ik gepakt door een spook of een bewaker.. en die mag je niet doden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:03 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]Ghost mag je wel afmaken, alleen mensen nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Who knew?
Dat fort met ook die wijn en die vampiren? Heb geen ring gevonden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:35 schreef Egamer het volgende:
[..]
Zit in een Fort, ten zuiden van Weynon Priory.
Fakkel aanstekenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:21 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Dat fort met ook die wijn en die vampiren? Heb geen ring gevonden.
Op de grondquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:45 schreef koen_pijl het volgende:
Waar ergens in dat fort ligt ie?
Het belangrijkste stukje van die post ben ik vergeten. http://www.oblivionmods.infoquote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:03 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]Ow dat kan ook inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik onwijs sneaken en moeilijk doen steeds
The truth was in here.
ik ben dan ook zsm overgestapt op nightvision. heb nu void gazer. 130 seconden nightvision ofzo.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:52 schreef H.Flick het volgende:
Zo'n light spell is niet zo handig als je sneaky in de schaduw wilt blijven.
Waar koop je die, want ik zit nu nog te kloten met mijn speciale handschoenen. Btw hoort de oblivion gate dictbij Anvil bij een quest, want ik kom maar niet die k*t berg opgelopenquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:18 schreef moomoo het volgende:
[..]
ik ben dan ook zsm overgestapt op nightvision. heb nu void gazer. 130 seconden nightvision ofzo.
Hey gijsquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:50 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Op de grond
Check anders ff een online quest page ofzo ! In de OP staat wel wat geloof ik.
Daarom is mijn thief/assassin ook een Kahjit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:18 schreef moomoo het volgende:
[..]
ik ben dan ook zsm overgestapt op nightvision. heb nu void gazer. 130 seconden nightvision ofzo.
Inderdaad, ben er nog geen fles van tegen gekomenquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:04 schreef -skippybal- het volgende:
Weet iemand waar je van die zeldzame wijn kan vinden. Zoek elk fort door maar ben niks meer tefen gekomen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben er 2 of 3 tegen gekomen op een fort bij Bravil in de buurt maar dat was het dan wel zo'n beetjequote:Op zaterdag 15 april 2006 19:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Inderdaad, ben er nog geen fles van tegen gekomen
quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:28 schreef Retuobak het volgende:
Ik kwam het tegen bij een questDaar kwam ik het ook tegen, maar dat is niet genoeg....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
Glass werkt blijkbaar niet...quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:58 schreef Retuobak het volgende:
refined wapens mogen ook (silver ed.)
Silver of enchanted doet het goed bij spoken enzoquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Glass werkt blijkbaar niet...Wat valt allemaal onder refined?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
repareer je je uitrusting wel af en toe? of laat het anders doen bij een smid.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb trouwens het gevoel dat ik behoorlijk "zwak" ben. Ik ben nu wat rond aan het struinen in forten en caves en kom regelmatig tegenstanders tegen die ik nauwelijks aankan, of gewoon totaal niet. In Melee deal ik zeer weinig damage en laatst kreeg ik niet eens een zombie uitgeschakeld omdat hij zijn health te snel regeneraten...
Uiteraard, is altijd in topconditie.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:27 schreef moomoo het volgende:
[..]
repareer je je uitrusting wel af en toe? of laat het anders doen bij een smid.
Light-spell op Chameleon ring... dan loopt er dus een grote lichtbal rond. Alsof dat niet opvaltquote:Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Spell levelled automagisch illusion en ik houd mooi een vinger vrij voor een chameleon ring
Je kan ook maar 2 ringen dragen.. ik wil er 10, ik heb 10 vingersquote:Op zondag 16 april 2006 11:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Spell levelled automagisch illusion en ik houd mooi een vinger vrij voor een chameleon ring
Juist! En waarom zou je geen 10 amuletten om je nek kunnen hangen?!quote:Op zondag 16 april 2006 11:46 schreef washandje het volgende:
[..]
Je kan ook maar 2 ringen dragen.. ik wil er 10, ik heb 10 vingers
Nee hoor, standaard game met difficulty op defaultquote:
Omdat Mr. T je dan komt schoppen.quote:Op zondag 16 april 2006 11:52 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Juist! En waarom zou je geen 10 amuletten om je nek kunnen hangen?!
Moet je de "rare items mod" installen, zijn ze echt zeldzaamquote:Op zondag 16 april 2006 11:56 schreef Pek het volgende:
Mooi spel hoor, niets op af te dingen, maar het is toch jammer dat -net als in Morrowind- de balans een beetje zoek is. Het begin is razend moelijk, maar na lvl20 is het appeltje/eitje en wordt je bedolven onder de items...voorbeeldje: net de Squandered Mine ten zuiden van Ceydinhal doorgewandeld en van bandieten ontdaan en ik ging met het volgende naar huis:
2x elven boots
6x elven cuirass
1x elven gauntlets
2x elven shield
14x glass boots
5x glass cuirass
1x glass gauntlets
2x glass greaves
4x glass shield
8x deadric arrows
1x daedric battle axe
1x daedric mace
13x dwarven arrows
22x ebony arrows
2x ebony bow
1x ebony dagger
1x ebony mace
1x ebony warhammer
12x elven arrow
1x glass battle axe
3x glass bow
3x glass warhammer
and a mace of blaze....
Dit is toch een beetje overkill![]()
Nu begrijp ik waarom ze dat achterlijke fast-travel hebben bedacht, als je 10x op en neer moet om alle loot op te halen![]()
Voor level 15 vond ik zelf ook alleen maar kut items, vanaf level 15 droppen alleen nog maar kwaliteits lootjes.quote:Op zondag 16 april 2006 11:56 schreef Pek het volgende:
Mooi spel hoor, niets op af te dingen, maar het is toch jammer dat -net als in Morrowind- de balans een beetje zoek is. Het begin is razend moelijk, maar na lvl20 is het appeltje/eitje en wordt je bedolven onder de items...voorbeeldje: net de Squandered Mine ten zuiden van Ceydinhal doorgewandeld en van bandieten ontdaan en ik ging met het volgende naar huis:
2x elven boots
6x elven cuirass
1x elven gauntlets
2x elven shield
14x glass boots
5x glass cuirass
1x glass gauntlets
2x glass greaves
4x glass shield
8x deadric arrows
1x daedric battle axe
1x daedric mace
13x dwarven arrows
22x ebony arrows
2x ebony bow
1x ebony dagger
1x ebony mace
1x ebony warhammer
12x elven arrow
1x glass battle axe
3x glass bow
3x glass warhammer
and a mace of blaze....
Nu begrijp ik waarom ze dat achterlijke fast-travel hebben bedacht, als je 10x op en neer moet om alle loot op te halen![]()
Ben ik de enige waar het spel nooit bij crashed ofzo?quote:Op zondag 16 april 2006 00:32 schreef Maanvis het volgende:
Meh word onderhand schijtziek van de crashes elk kwartier
quote:Op zondag 16 april 2006 13:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben ik de enige waar het spel nooit bij crashed ofzo?![]()
Nee hoor, met 60 uur op de teller moet ik nog steeds m'n eerste crash meemakenquote:Op zondag 16 april 2006 13:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus al die crashes zijn op de Xbox 360?quote:
Zeg ik dat...quote:Op zondag 16 april 2006 13:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus al die crashes zijn op de Xbox 360?![]()
![]()
![]()
Dat heb ik dus ook, levelen lijkt voor mij het spel alleen maar moeilijker te maken...quote:Op zondag 16 april 2006 13:06 schreef NJ het volgende:
Die leveldifficulty slaat ook nergens op. Bijna elk gevecht met welk wezen dan ook is er één op leven en dood terwijl ik toch best sterke wapens heb (Umbra).
Je krijgt door levelen niet echt het idee dat je sterker wordt, eerder andersom..
Ik ben nu lvl 11 en een grot looten is er niet meer bij, want dan kom ik een troll (ofzo) en een zwarte beer tegelijk tegen en dat kan ik gewoon niet aan.quote:Op zondag 16 april 2006 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook, levelen lijkt voor mij het spel alleen maar moeilijker te maken...
ik ren voor die tering leeuwen, ze doen echt absurd veel damage en zijn extreem lastig te raken met mijn boogquote:Op zondag 16 april 2006 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heb ik dus ook, ben level 15 en werd laatst in recordtijd aan stukken gescheurd door een bergleeuw oid...
Het systeem op zich werkt prima en is fantastisch, het is alleen teveel doorgeslagen in moeilijkheid.quote:Op zondag 16 april 2006 13:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Maar zie de positieve kant eens in? In veel RPG's ben je met een laag level gebonden aan newbie-gebieden. Ga je uit je thuisgebied wordt je al gauw afgemaakt. Dat is voor een hoop spelers een drempel waardoor ze nooit alle (mooie) gebieden uit een spel kunnen zien. Dit spel kan je al bijna volledig zien in je lagere levels. En dat vind ik een groot voordeel van dit systeem. Ik zeg niet dat ik het volledig met het systeem eens ben, want idd, ik ben nu level 10 en merk het verschil in moeilijkheid al redelijk. Echter snap ik de beweegredenen achter deze zet en vind ik het een goede poging een barrière te verbreken voor beginnende spelers. En nog een voordeel: Het is niet ubermoeilijk als je begint en niet ubermakkelijk als je te sterk bent geworden.
Ik vind het juist leuk om niet meteen overal te kunnen komen. Geeft je een doel. Ik ben nu eerder bang om te levelen dan dat ik er blij mee ben, niet echt de bedoeling volgens mij...quote:Op zondag 16 april 2006 13:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Maar zie de positieve kant eens in? In veel RPG's ben je met een laag level gebonden aan newbie-gebieden. Ga je uit je thuisgebied wordt je al gauw afgemaakt. Dat is voor een hoop spelers een drempel waardoor ze nooit alle (mooie) gebieden uit een spel kunnen zien. Dit spel kan je al bijna volledig zien in je lagere levels. En dat vind ik een groot voordeel van dit systeem. Ik zeg niet dat ik het volledig met het systeem eens ben, want idd, ik ben nu level 10 en merk het verschil in moeilijkheid al redelijk. Echter snap ik de beweegredenen achter deze zet en vind ik het een goede poging een barrière te verbreken voor beginnende spelers. En nog een voordeel: Het is niet ubermoeilijk als je begint en niet ubermakkelijk als je te sterk bent geworden.
quote:Op zondag 16 april 2006 13:34 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
ik ren voor die tering leeuwen, ze doen echt absurd veel damage en zijn extreem lastig te raken met mijn boog
Ja precies, ik weet nog dat ik heb zitten juichen in Morrowind toen ik eindelijk dat laatste stukje dwemer/dwarven ? armour vondquote:Op zondag 16 april 2006 12:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Moet je de "rare items mod" installen, zijn ze echt zeldzaamIk was laatst helemaal bij dat ik een Glass shield vond...
mijn sword skill is 3 ofzo, ik doe alles met pijl en boogquote:
Nee hoor, er zijn heel veel verschillende .ini's in omloop voor diverse kaartenquote:Op zondag 16 april 2006 16:31 schreef Retuobak het volgende:
Verkeerde topic.
Het moet gewoon in het PC Tweaks en Mods topic, zodat dit topic er niet door vervuild wordt... dus wel verkeerde topic.quote:Op zondag 16 april 2006 16:39 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn heel veel verschillende .ini's in omloop voor diverse kaarten![]()
Heb je pc of 360 versie? Voor de pc is er namelijk een mod die die items verspreid over npc's zodat niet elke straatbandiet glass armor heeftquote:Op zondag 16 april 2006 11:56 schreef Pek het volgende:
2x elven boots
6x elven cuirass
1x elven gauntlets
2x elven shield
14x glass boots
5x glass cuirass
1x glass gauntlets
2x glass greaves
4x glass shield
8x deadric arrows
1x daedric battle axe
1x daedric mace
13x dwarven arrows
22x ebony arrows
2x ebony bow
1x ebony dagger
1x ebony mace
1x ebony warhammer
12x elven arrow
1x glass battle axe
3x glass bow
3x glass warhammer
and a mace of blaze....
Ah, is daar een apart topic voorquote:Op zondag 16 april 2006 16:40 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het moet gewoon in het PC Tweaks en Mods topic, zodat dit topic er niet door vervuild wordt... dus wel verkeerde topic.
Dit bewijst nog maar eens hoe slecht dit spel uitgebalanceerd is...quote:Op zondag 16 april 2006 16:09 schreef moomoo het volgende:
ha, ik heb de MQ op level 3 uitgespeeld. en ik zou level 1 geweest zijn, als je niet verplicht moest slapen om bij de DB the kunnen.
Tja, dat is het systeem waar ze voor gekozen hebben met de elder scrolls serie... wat dat betreft is er niets veranderd t.o.v. de vorige delen.quote:Op zondag 16 april 2006 18:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit bewijst nog maar eens hoe slecht dit spel uitgebalanceerd is...
Ik vond de spelervaring in bijvoorbeeld Morrowind beter.quote:Op zondag 16 april 2006 19:08 schreef Sjotime het volgende:
Dat gehuil hier om Oblivion.... geniet godver ongekend van dat spel..... reviews zijn hoog, spelervaring is fantastisch....... !![]()
Ik vond Morrowind zo ontoegankelijk dat ik na een week vergeten was hoe ook alweer de spelervaring mee te maken gezien de fantastische quest logquote:Op zondag 16 april 2006 19:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vond de spelervaring in bijvoorbeeld Morrowind beter.
Juist. Bovendien had ik bij Morrowind vaak dat ik per ongeluk een belangrijk personage aanviel waardoor het hele spel niet meer verder konquote:Op zondag 16 april 2006 19:32 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik vond Morrowind zo ontoegankelijk dat ik na een week vergeten was hoe ook alweer de spelervaring mee te maken gezien de fantastische quest log
je heb wel gelijkquote:Op zondag 16 april 2006 19:35 schreef moomoo het volgende:
ik moet zeggen dat ik (heb het spel bijna 3 weken) eigenlijk al geen zin meer heb om het spel nog op te starten. niet vanwege bugs of stomme gameplaybeslissingen die beth gemaakt heeft, maar het gaat me gewoon vervelen.
het hele ge-explore ui morrowind is er uit voor mij(dankzij fasttravel en een kaart waar alle grote steden al aan het begin van het spel op staan), en grotten en dungeons verkennen doe ik niet. ik heb de guilds allemaal gedaan, MQ is afgelopen... ik heb het gevoel dat ik het allemaal wel gezien heb.
Heb je alle Daedra-artifacts al gevonden? Heb je alle niet guild-gebonden quests al gedaan? Lijkt me knap.quote:Op zondag 16 april 2006 19:43 schreef moomoo het volgende:
jamaar, ik had gepland er toch wel zeker een maand zoet mee te zijn. ik kan wel opnieuw beginnen en dan gefocust op magie ipc combat/stealth combo, maar de quests zullen toch hetzelfde blijven. eigenlijk zouden er voor elke quest verschillende manieren moeten zijn om m op te lossen. en dan ook serieus uiteenlopend.
nee en nee. en daar heb ik ook geen zin in. na de MQ en de guild verhaallijnen zijn korte quests die je van random npcs krijgt een beetje anticlimactisch.quote:Op zondag 16 april 2006 20:24 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Heb je alle Daedra-artifacts al gevonden? Heb je alle niet guild-gebonden quests al gedaan? Lijkt me knap.
Je kan het ook iets anders doen. De dingen door elkaar verweven. Zoals ik het doe: Praten met wie ik wil, quests opvangen en af en toe wat guild quests, af en toe wat losse quests en wanneer ik wil aan de main quest werken. Ik stel de main quest verder uit (ik ben tot op het punt van martin naar het fort in bruma brengen gekomen) tot ik een groot deel van de rest van het spel heb afgerond. Zodat het wat pittiger zal worden, en de echte climax op een (naar mijn idee) juist moment komt.quote:Op zondag 16 april 2006 21:09 schreef moomoo het volgende:
[..]
nee en nee. en daar heb ik ook geen zin in. na de MQ en de guild verhaallijnen zijn korte quests die je van random npcs krijgt een beetje anticlimactisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
quote:Op maandag 17 april 2006 09:50 schreef Sjotime het volgende:
Mage Guild quest vraag (Universiteit)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
quote:Op maandag 17 april 2006 09:52 schreef Tain het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
dat was mijn plan eigenlijk ook, maar ik kreeg zo'genoeg van al die oblivion gates dat ik er maar gewoon zsm doorheen geraasd ben.quote:Op zondag 16 april 2006 21:15 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Je kan het ook iets anders doen. De dingen door elkaar verweven. Zoals ik het doe: Praten met wie ik wil, quests opvangen en af en toe wat guild quests, af en toe wat losse quests en wanneer ik wil aan de main quest werken. Ik stel de main quest verder uit (ik ben tot op het punt van martin naar het fort in bruma brengen gekomen) tot ik een groot deel van de rest van het spel heb afgerond. Zodat het wat pittiger zal worden, en de echte climax op een (naar mijn idee) juist moment komt.
quote:Op zondag 16 april 2006 20:32 schreef H.Flick het volgende:
Hoe doet iedereen die DB quests? De latere doelwitten zijn niet in 1 keer dood met een sneaky boogschot en ik ben eigenlijk te zwak om echt het gevecht aan te gaan.
Ik heb x3 damage.quote:Op maandag 17 april 2006 11:25 schreef Retuobak het volgende:
Als je sneak attack doet heb je x6 damage, kom op, dan moet je toch wel kunnen 1-shotten?
Ik heb x4 met bow en x8 met bladequote:Op maandag 17 april 2006 11:25 schreef Retuobak het volgende:
Als je sneak attack doet heb je x6 damage, kom op, dan moet je toch wel kunnen 1-shotten?
Oh wacht, met een zwaard doe je meer damage!quote:Op maandag 17 april 2006 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik heb x4 met bow en x8 met bladeMaar waarom heb je als je met een two-handed blade zoas een claymore, maar 1x sneak attack??
Heeft volgens mij te maken ook met je skill icm met strength/agility. M aar kan ook fout hebbenb natuurliljkquote:Op maandag 17 april 2006 11:46 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Oh wacht, met een zwaard doe je meer damage!Toch maar eens proberen. Helaas heb ik totaal geen blade skill en alleen marksman.
Ik zit aan de 40 uur op de 360 en ik heb twee keer een bug gehad waardoor het geluid bleef hangen en ik zelf de console even wílde restarten. Verder nog nooit iets van een crash gemerkt.quote:Op zondag 16 april 2006 13:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
100 hieroquote:Op maandag 17 april 2006 11:49 schreef H.Flick het volgende:
M'n sneak skill zit ergens in de 50, dat zou het probleem niet moeten zijn.
Ik ben net opnieuw begonnen en ben pas level 4, dus dat komt nog wel goedquote:Op maandag 17 april 2006 11:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
100 hieroAls ik nu iemand sneak attack telt hun armor niet meer
![]()
Ligt waarschijnlijk aan je skill met een bepaald wapen gecombineerd met je sneak skillquote:Op maandag 17 april 2006 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik heb x4 met bow en x8 met bladeMaar waarom heb je als je met een two-handed blade zoas een claymore, maar 1x sneak attack??
Nope, 100 met sneak en 89 met blade zou wel genoeg moeten zijn voor een doodsklap met zo'n groot ding....quote:Op maandag 17 april 2006 11:52 schreef washandje het volgende:
[..]
Ligt waarschijnlijk aan je skill met een bepaald wapen gecombineerd met je sneak skill
de quests zijn leuk, de duties vind ik minderquote:Op maandag 17 april 2006 12:25 schreef washandje het volgende:
Ik ben inmiddels level 10 of 11 ofzo na een uur of 20. En nog twee quests voor de Fighters Guild maar![]()
je kan de MQ uitspelen met maar 3 gesloten gates, heb ik ook gedaan.quote:Op maandag 17 april 2006 14:38 schreef -skippybal- het volgende:
Die MQ zeg...... Een beetje elke gate sluiten. Hoe saai![]()
Maar ik wil de "Aid for Bravil" Quest ook doen.quote:Op maandag 17 april 2006 14:59 schreef moomoo het volgende:
[..]
je kan de MQ uitspelen met maar 3 gesloten gates, heb ik ook gedaan.
Hij zegt dat ik weg moet gaan omdat ik alles verpest.quote:Op maandag 17 april 2006 15:38 schreef MMaRsu het volgende:
Damn praat gewoon met die gast ... waarom kijken mensen niet in hun quest log![]()
![]()
dat heeft geen enkel nut aangezien die deadra mee levelen met jequote:Op maandag 17 april 2006 14:38 schreef cyber_rebel het volgende:
Ik probeerde laatst Kvatch te hernemen, maar werd nogal ingemaakt door de daedra. Mischien later maar nog eens proberen als ik een wat hogere level ben.
Da's het handige van de MQ doen op level 3, dan kom je alleen stunted scamps tegen die ik met 3 slagen dood heb.quote:Op maandag 17 april 2006 16:09 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
dat heeft geen enkel nut aangezien die deadra mee levelen met je
Nou dat is even leuk om te doenquote:Op maandag 17 april 2006 17:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Da's het handige van de MQ doen op level 3, dan kom je alleen stunted scamps tegen die ik met 3 slagen dood heb.
Nou nee, maar het schiet wel op... vind die MQ leuk hoor maar ik wil die achterlijke gates van de kaart hebben... dus speel ik hem uit op level 3 / 4. Het gaat me toch om het verhaal en monsters meppen is daar ondergeschikt aan.quote:Op maandag 17 april 2006 17:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou dat is even leuk om te doen![]()
Ik snap nog steeds niet waarom ze dit verknaaide level systeem er in hebben gedaan
En daarna ga wel verder levelen neem ik aan? Dan ben je de grote held, en kun je met moeite een leeuw afslachten.... Baggersysteemquote:Op maandag 17 april 2006 18:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou nee, maar het schiet wel op... vind die MQ leuk hoor maar ik wil die achterlijke gates van de kaart hebben... dus speel ik hem uit op level 3 / 4. Het gaat me toch om het verhaal en monsters meppen is daar ondergeschikt aan.
Ja maar vaak heb je in latere levels enchanted weapons en betere magickaquote:Op maandag 17 april 2006 16:09 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Enchanted weapons stinken hard voor mij...kost een godsvermogen om weer te herladen en ik kan geen soul trap doen ofzo als thief zijnde.quote:Op maandag 17 april 2006 18:45 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ja maar vaak heb je in latere levels enchanted weapons en betere magicka
Spells zijn eigenlijk te belangrijk in Oblivion, waardoor hybrid chars altijd in het voordeel zijnquote:Op maandag 17 april 2006 18:59 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Enchanted weapons stinken hard voor mij...kost een godsvermogen om weer te herladen en ik kan geen soul trap doen ofzo als thief zijnde.
Oftewel ik gebruik die enchant 1 keer en dan niet meer
ik heb nu 100 int en willpower met mijn mage en ik heb de moeilijkheidsgraad al omlaag moeten gooien omdat het anders tegen meerdere beesten onmogelijk isquote:Op maandag 17 april 2006 19:17 schreef H.Flick het volgende:
Een goed goede character maken is nog best lastig. Ik was heel tevreden met mijn spellsword, maar later werd hij toch te zwak (zeker omdat hij amper magicka had). Nu heb ik een thief/assassin en die is eigenlijk te zwak als het op een gevecht aan komt.
Ik denk dat een pure mage toch wel het beste is, maar ik wil niet weer van character wisselen.
Precies goed gezegd. Levelen heeft geen enkel nut in dit spel, behalve dat je dan ook wat sterkere wapens krijgt maakt het verder helemaal niet uit of je levelt of niet, aangezien het verder geen enkel resultaat heeft op wat je kan doen in het spel en waar je heen kunt, etc. Alhoewel er wel bepaalde shrines zijn die een bepaald level vereisen. Uiteindelijk krijg je het gevoel dat je helemaal geen progressie maakt behalve dan in het verhaal.. Best jammer, want het spel wordt er niet echt leuker op zoquote:Op maandag 17 april 2006 16:09 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Tsja op de 360 heb je achievements , daar doe je het eigenlijk voor.quote:Op maandag 17 april 2006 19:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Precies goed gezegd. Levelen heeft geen enkel nut in dit spel, behalve dat je dan ook wat sterkere wapens krijgt maakt het verder helemaal niet uit of je levelt of niet, aangezien het verder geen enkel resultaat heeft op wat je kan doen in het spel en waar je heen kunt, etc. Alhoewel er wel bepaalde shrines zijn die een bepaald level vereisen. Uiteindelijk krijg je het gevoel dat je helemaal geen progressie maakt behalve dan in het verhaal.. Best jammer, want het spel wordt er niet echt leuker op zo
Bij mij is het aid for brumaquote:Op maandag 17 april 2006 15:09 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar ik wil de "Aid for Bravil" Quest ook doen.
Bruma, Bravil al die namen...quote:Op maandag 17 april 2006 19:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij mij is het aid for brumaEn mijn god wat is dat saai.. Sowiezo die hele oblivion gate zooi is ontzettend saai.. het lijkt net alsof ik hetzelfde spelletje 10x moet doen
Als je ongeveer 2 uur ver zit in de MQ kun je erbijquote:Op maandag 17 april 2006 19:57 schreef Sloggi het volgende:
Hoe kan ik trouwens de Blades joinen? Iemand hier zei laatst dat dat kon, maar ik heb er nog niks van gemerkt...
Ik ken 't. Ben nu net na iets van 53 uur toch maar eens verder gegaan met de MQ (uurtje mee bezig geweest ofzo)quote:Op maandag 17 april 2006 20:01 schreef Sloggi het volgende:
Vandaar. Ik ben nog niet eens bij Weynon Priory geweest terwijl ik al 23 uur bezig ben.
Ik heb na het uitspelen van de Arena een fanboy achter me aan!quote:Op maandag 17 april 2006 20:29 schreef H.Flick het volgende:
DB uitgespeeld. Nu loopt er de hele tijd zo'n kleine murderer achter me aan.
Niemand achter me aan na het uitspelen van het Thieves Guild hoorquote:Op maandag 17 april 2006 20:34 schreef H.Flick het volgende:
Volgens mij kan je echt een klein legertje bij elkaar krijgen als je alle guilds uitspeelt.
Na het uitspelen van de mages guild krijg je wel iemand achter je aan. Maximaal 3 dus, denk ik.quote:Op maandag 17 april 2006 21:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niemand achter me aan na het uitspelen van het Thieves Guild hoor.
Volgens mij kun je wel iemand meenemen vanuit die hide-out hoorquote:Op maandag 17 april 2006 21:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niemand achter me aan na het uitspelen van het Thieves Guild hoor.
Dat arena mannetje is zooo irritant!quote:Op maandag 17 april 2006 21:14 schreef Sloggi het volgende:
- Arena
- Fighter
- DB
- Mage
4? (FG weet ik trouwens niet, nog niet uitgespeeld)
quote:Op maandag 17 april 2006 22:50 schreef EricG het volgende:
[..]
Dat arena mannetje is zooo irritant!
Hij was me gevolgd tot in de eerste Oblivion gate, dus ik zeg zo ergens in die toren dat 'ie daar moest wachten, ik de gate dichtgooien en weg was 'ie![]()
Hahaquote:Op maandag 17 april 2006 22:50 schreef EricG het volgende:
[..]
Hij was me gevolgd tot in de eerste Oblivion gate, dus ik zeg zo ergens in die toren dat 'ie daar moest wachten, ik de gate dichtgooien en weg was 'ie![]()
Volgens mij het enige wat verschilt is de route naar de toren, voorderest zijn ze overal even vriendelijkquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:53 schreef vimperio het volgende:
Ik heb een vraag over die oblivion poorten. Ik had ergens gelezen dat ze allemaal onder macht zijn van een verschillende daedra princes ofzoiets. En dat de ene daedra princes goed is en de andere slecht en dus de oblivion werelden er allemaal anders uitzien...is dat ook zo in het spel of ben ik nu in de war met iets anders?
![]()
ik schiet ze geeneens meer, ik ken die torens nou wel, ik weet precies hoe ik over langs moet rennen, in de laatste kamer wat kistjes looten en klaarquote:Op dinsdag 18 april 2006 03:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het enige wat je doet is de gate binnengaan, naar de tower lopen, alles op je pad afslachten, poortje sluiten en terug naar Cyrodiil gaan.
Nee, doe mij Morrowind maar, die MQ was tenminste leuk, en er zat 1000% meer sfeer in dat spel
WHAAAHAHAHHAHAHAHAHAquote:Op maandag 17 april 2006 22:50 schreef EricG het volgende:
[..]
Hoe is die battle engine? Heb het spel namelijk ook......... kan ik hierna gaan gamenquote:Op dinsdag 18 april 2006 03:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het enige wat je doet is de gate binnengaan, naar de tower lopen, alles op je pad afslachten, poortje sluiten en terug naar Cyrodiil gaan.
Nee, doe mij Morrowind maar, die MQ was tenminste leuk, en er zat 1000% meer sfeer in dat spel
Ik vind het tot nu toe ook nogal een tegenvaller vergeleken met Morrowind.quote:Op dinsdag 18 april 2006 03:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mmmm....goed plan. Ik was eigenlijk van plan naar dat eilandfort te zwemmen en hem daar achter te laten.quote:Op maandag 17 april 2006 22:50 schreef EricG het volgende:
Ik heb hem al:quote:Op maandag 17 april 2006 22:50 schreef EricG het volgende:
[..]
Fighters guild krijg je er geen..quote:Op maandag 17 april 2006 21:14 schreef Sloggi het volgende:
- Arena
- Fighter
- DB
- Mage
4? (FG weet ik trouwens niet, nog niet uitgespeeld)
Toen hij de eerste keer op me afliep zei ik iets in de trant van "wegwezen", daarna nooit meer gezien...quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb hem al:
1. in de lava geduwd
2. verzopen
3. van een berg af gegooid
4. gebruikt om m'n marksman skill te verhogen
5. in een dungeon achter gelaten
en ik zoek nog meer creatieve manieren.
het kreng respawned toch op de meest vage plekken weer
Same..quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef NJ het volgende:
[..]
Toen hij de eerste keer op me afliep zei ik iets in de trant van "wegwezen", daarna nooit meer gezien...
Waarom niet?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:48 schreef Retuobak het volgende:
Niet met een NL account nee H.Flick.
Ik vond het in het begin wel handig dat ie die toorts droeg en nu reageer ik af en toe m'n frustraties af op die DBZ-fan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef NJ het volgende:
[..]
Toen hij de eerste keer op me afliep zei ik iets in de trant van "wegwezen", daarna nooit meer gezien...
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:58 schreef NJ het volgende:
[..]
Volgens mij is de daedra prince in TES IV gewoon Mehrunes Dagon, en heeft elk deel een andere prince.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:54 schreef vimperio het volgende:
Weet iemand nou wat die daedra goden zijn ? volgens mij zie je ze ook als beelden in the imperial city staan ... ik wil wat meer weten over die daedra![]()
quote:April 17, 2006 - Bethesda has announced new content available for download for The Elder Scrolls IV: Oblivion. Named Orrery, the download consists of a new area, new quests, new items, and involves rebuilding the Mages Guild Inner Sanctum. All this for 150pts: less than the cost of horse armor. The Orerry download is available now on Xbox Live Marketplace, and will be available soon for PC. For more info, check out the Oblivion download site.
Speel Morrowind.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:54 schreef vimperio het volgende:
Weet iemand nou wat die daedra goden zijn ? volgens mij zie je ze ook als beelden in the imperial city staan ... ik wil wat meer weten over die daedra![]()
Vengeance!quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:46 schreef KingLysandus het volgende:
Wie van jullie heeft Daggerfall gespeeld? Ik ga hem zo weer spelen.Oblivion kon bijna aan DF tippen.
![]()
Ik vind eigenlijk dat iedereen die Oblivion leuk vind verplicht Daggerfall moet spelen. Veel uitgebreider.quote:Op woensdag 19 april 2006 08:59 schreef Orealo het volgende:
[..]
Vengeance!![]()
Toen ik klein was, snapte ik nooit waarom die spoken 'ventjes' schreeuwden![]()
Wat een cool spel was Daggerfall, HALT HALT!
Maar zoveel bugs
Het meelevelen haalt heel het nut van levelen onderuit. Ik wil als ik een rpg speel het gevoel hebben dat ik sterker wordt en dat er daardoor meer mogelijkheden ontstaan. In andere RPG's ben ik helemaal in mijn nopjes als ik eindelijk een gebied in kan waar ik in het begin in 3 seconden werd afgeslacht. Dat is de pest van Oblivion, je kan meteen overal naar toe (wat is dat überhaupt voor een onzin?!?! Ik wil exploren en daarvoor beloond worden!!) en je hebt niet het gevoel dat je sterker wordt, eerder zwakker...quote:Op woensdag 19 april 2006 08:23 schreef Sjotime het volgende:
Ik heb nog even zitten nadenken over het feit dat mensen het meelevelen niet cool vinden. Ben ik dan de enige die het wel cool vind. De enige manier om dat eruit te halen is om het spel veel minder lineair te maken. Oblivion is zo open dat ze wel moeten. Elke keer zit de moeilijkheidsgraad per dungeon of Oblivion portal net zoals ik het wil.... dat is toch heerlijk?
Het is al meer dan 10 jaar terug dat dat spel uitkwam toch?quote:Op woensdag 19 april 2006 10:06 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat iedereen die Oblivion leuk vind verplicht Daggerfall moet spelen. Veel uitgebreider.
Misschien moet ik de oude DF topic naar boven halen.![]()
Ja goed punt maar dan maak je je RPG wel meer lineair. Ik heb wel het gevoel alsof ik sterker wordt. Heb weinig moeite met vijanden ivm krachtige spells en wapens.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het meelevelen haalt heel het nut van levelen onderuit. Ik wil als ik een rpg speel het gevoel hebben dat ik sterker wordt en dat er daardoor meer mogelijkheden ontstaan. In andere RPG's ben ik helemaal in mijn nopjes als ik eindelijk een gebied in kan waar ik in het begin in 3 seconden werd afgeslacht. Dat is de pest van Oblivion, je kan meteen overal naar toe (wat is dat überhaupt voor een onzin?!?! Ik wil exploren en daarvoor beloond worden!!) en je hebt niet het gevoel dat je sterker wordt, eerder zwakker...
quote:Op woensdag 19 april 2006 10:10 schreef Orealo het volgende:
[..]
Het is al meer dan 10 jaar terug dat dat spel uitkwam toch?
Nostalgische avatar
Mijn top 6:quote:
Wordt eerst lid van de Dark Brotherhood, vet armor en goeie missies, Thieves Guild heeft in het begin weinig boeiende missies, alleen als je al wat gestolen spullen verkocht hebt, die je nu dus mooi mee kan nemen uit de huizen van lui die je vermoord, win-win situationquote:Op woensdag 19 april 2006 10:32 schreef acethemask het volgende:
Hallo iedereen. Ik heb met veel plezier(ook heel veel gelachen om de verhalen
) jullie forum gelezen. Dat ik daarom ook maar oblivion gekocht heb
.. Ben nu pas 2 uur bezig ofzo.. heb nu een zelfgemaakt char:
Dark Elf
The Mage - birthsign
major skills zijn:
armorer
blunt
hand to hand
heavy armor
alternation
conjuration
illusion
Misschien een beetje een rare combinatie(ik wil dus een thief/DB gast spelen
), maar omdat iedereen hier zei dat ze ongecontroleerd aan het levelen waren vond ik dit wel een leuke combinatie. Zo kan ik dus mijn minor skills heel makkelijk omhoog halen en de major op zijn tijd eens omhoog maken...
Misschien iemand nog goede tips voor me voor in het begin stadium van het spel???![]()
Dat is wel een goed idee ja.. lid worden van de DB is volgens mij niet zo moeilijk zoals ik hier al had gelezen. Iemand vermoorden en dan gaan slapen.. Moet vast wel iemand kunnen vinden die een dood wens heeft.. Ben nu alleen nog in de imperial city met een quest bezig van een of andere winkelier.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:36 schreef Orealo het volgende:
[..]
Wordt eerst lid van de Dark Brotherhood, vet armor en goeie missies, Thieves Guild heeft in het begin weinig boeiende missies, alleen als je al wat gestolen spullen verkocht hebt, die je nu dus mooi mee kan nemen uit de huizen van lui die je vermoord, win-win situation
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna zal ik een slachtoffer gaan zoeken....
Weet iemand een makkelijke prooi dichtbij de imperial city??WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Je moet niet zo maar iemand vermoorden. Je moet speciaal naar zo'n dude toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
De game had net zo goed ( en anders wel niet beter) geweest als ze er een soort van free roaming adventure game zonder RPG elementen hadden gemaakt.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:13 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ja goed punt maar dan maak je je RPG wel meer lineair. Ik heb wel het gevoel alsof ik sterker wordt. Heb weinig moeite met vijanden ivm krachtige spells en wapens.
Dan heb ik het toch goed gelezen dan...quote:Op woensdag 19 april 2006 12:18 schreef Orealo het volgende:
Ja klopt.
Voor de thieves guild moet je speciaal naar iemand toe.
Dark Brotherhoofd heeft service, die komen naar jou
En wat is er mis mee als het meer lineair is? Ik vind lineair bij RPG's al helemaal geen probleem, zolang het verhaal/MQ maar goed en boeiend is. En als je naast een goede MQ vrij bent om sidequest te doen waar en wanneer je wilt heb je opzich al bijna net zoveel vrijheid. Dat je dan in het begin van het spel niet meteen sterk genoeg bent om iedere dungeon/sidequest te halen vind ik niet erg, dan heb je een reden om ergens naar toe te werken.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:13 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ja goed punt maar dan maak je je RPG wel meer lineair. Ik heb wel het gevoel alsof ik sterker wordt. Heb weinig moeite met vijanden ivm krachtige spells en wapens.
Ik vind lineaire RPG's ook cool maar anders had men daar wel weer over gezekenquote:Op woensdag 19 april 2006 13:51 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
En wat is er mis mee als het meer lineair is? Ik vind lineair bij RPG's al helemaal geen probleem, zolang het verhaal/MQ maar goed en boeiend is. En als je naast een goede MQ vrij bent om sidequest te doen waar en wanneer je wilt heb je opzich al bijna net zoveel vrijheid. Dat je dan in het begin van het spel niet meteen sterk genoeg bent om iedere dungeon/sidequest te halen vind ik niet erg, dan heb je een reden om ergens naar toe te werken.
Tja, elke RPG zal enigzins lineair zijn, al is het maar omdat je de main quest zal moeten volgen om het spel uit te spelen. Maar je ziet nu dat er mensen de MQ op level 3 uitspelenquote:Op woensdag 19 april 2006 10:13 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Of ze hebben juist iets goeds gedaan...quote:Op woensdag 19 april 2006 14:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, elke RPG zal enigzins lineair zijn, al is het maar omdat je de main quest zal moeten volgen om het spel uit te spelen. Maar je ziet nu dat er mensen de MQ op level 3 uitspelenDan heb je imo als uitgever toch echt iets fout gedaan.
Op level 3 het spel uit kunnen spelen is belachelijk, laat dan het hele level gebeuren en het trainen van skills weg... Bovendien is wat een goede van een slechte RPG onderscheidt de diepgang die het biedt, het ergens naar toe werken. Een RPG hoort niet snel en makkelijk te zijn IMO, daar zijn andere genres veel beter geschikt voor.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:30 schreef acethemask het volgende:
[..]
Of ze hebben juist iets goeds gedaan...
Ik ben echt een newbie qwa dit soort spellen en mij lijkt het juist erg prettig dat je ook met een laag level door het spel heen kunt. En niet dat je expert moet zijn in alle aspecten van het spel om het uit te spelen..
Ik vind het eigenlijk ook wel een goed iets, op deze manier kan je het spel zo moeilijk maken als je zelf wilt, monsters lvlén met jou mee, maar dan net iets sneller, als je op lvl 15+ aan de main quest begint heb je het een stuk lastiger dan op lvl 2.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op level 3 het spel uit kunnen spelen is belachelijk, laat dan het hele level gebeuren en het trainen van skills weg... Bovendien is wat een goede van een slechte RPG onderscheidt de diepgang die het biedt, het ergens naar toe werken. Een RPG hoort niet snel en makkelijk te zijn IMO, daar zijn andere genres veel beter geschikt voor.
Dat vind ik nou dus ook...... ik snapte nooit veel van al die potions en charmes en echant dingen... dus liet ik meestal dit soort spellen links liggen... Maar na alle voor en nadelen van het levelen dat ik hier gelezen heb heb ik toch besloten om het spel een kans te geven......omdat ik denk dat het voor een newbie zoals ik het veel toegangkelijker is dan andere RPG.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:21 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel een goed iets, op deze manier kan je het spel zo moeilijk maken als je zelf wilt, monsters lvlén met jou mee, maar dan net iets sneller, als je op lvl 15+ aan de main quest begint heb je het een stuk lastiger dan op lvl 2.
Voor de doorgewinterde 'explorer/skill 'speler is het spel iets moeilijker
Tja, daar heb je ook weer gelijk in . Maar de mario spellen kan ik onderhand wel dromen.... En ik heb nix voor nix een nieuwe pc gekocht....... Ik speel normaal Battlefield 2. Maar na alle revieuws en het lezen van dit forum wilde ik ook eens dit spel proberen.. en dan ben ik alleen maar blij dat je er zo in kunt rollen..quote:Op woensdag 19 april 2006 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, ik heb zoiets van:"Als je een toegankelijk spel wil spelen, ga dan Mario Bros spelen.".
Begrijpelijk, maar voor de echte RPG fans zitten er wel een paar haken en ogen aan dit spel.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:35 schreef acethemask het volgende:
[..]
Tja, daar heb je ook weer gelijk in . Maar de mario spellen kan ik onderhand wel dromen.... En ik heb nix voor nix een nieuwe pc gekocht....... Ik speel normaal Battlefield 2. Maar na alle revieuws en het lezen van dit forum wilde ik ook eens dit spel proberen.. en dan ben ik alleen maar blij dat je er zo in kunt rollen..
Onmisbaar voor non-thievesquote:Op woensdag 19 april 2006 19:15 schreef -Dries- het volgende:
Yeah! skeleton key!
Weer zoiets, mooie beelden zijn juist van ondergeschikt belang bij een rpg. Niet dat een RPG niet mooi mag zijn, maar graphics zijn nooit de sterkmaker van een spel, en zeker niet bij RPG's.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:52 schreef acethemask het volgende:
Maar dat neemt niet weg dat het verder een schitterend spel is met hele mooie beelden
Het is niet de hoofdbestanddeel van het spel... Maar zeg nou eerlijk... je koopt nu ook geen spellen meer die er niet uitzien en waar de graphics klote zijn... ook al is de gameplay goed... Het oog wil ook wat.quote:Op donderdag 20 april 2006 07:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Weer zoiets, mooie beelden zijn juist van ondergeschikt belang bij een rpg. Niet dat een RPG niet mooi mag zijn, maar graphics zijn nooit de sterkmaker van een spel, en zeker niet bij RPG's.
Zoiest heb ik ook.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:25 schreef Bastard het volgende:
Ik snap wat Gdemon bedoelde met dat niet tegen kunnen gaan dat je vampier word.
Ik heb mn knieen open gebid bij het altaar maar daar werd het niet beter van.. en ook niet in Skingrad waar je eigenlijk moet bidden vlgs mij.
Kon er niets tegen doen.. en werd gedwongen vampier te worden, moet nu via via naar een heks in het bos.
Nee het heeft geen zin inderdaadquote:Op donderdag 20 april 2006 09:15 schreef NJ het volgende:
[..]
Zoiest heb ik ook.
M'n willpower is met twee beschadigd en welk drankje ik ook drink of bij welk altaar ik ook bid, het wordt niet beter..
En je weet zeker dat het niet een effect is van een van je items?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:15 schreef NJ het volgende:
[..]
Zoiest heb ik ook.
M'n willpower is met twee beschadigd en welk drankje ik ook drink of bij welk altaar ik ook bid, het wordt niet beter..
Dat had ik al gecontroleerd.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En je weet zeker dat het niet een effect is van een van je items?
(just checking)
Thanks.. ik heb het al http://www.gamesradar.com/us/xbox360/game/news/article.jsp?articleId=200604181654876096§ionId=1006quote:Op donderdag 20 april 2006 08:31 schreef Bastard het volgende:
Zag overigs ook op een ander forum dat er een update komt voor Oblivion, iets van bekend hier?
Is een mod voor om het transparant te maken mocht je de PC versie gebruiken (staat wel in het mods & tweaks topic)quote:Op donderdag 20 april 2006 10:33 schreef Simsfan88 het volgende:
1) Is het water altijd zo lelijk blauw? Je kunt er nieteens doorheen kijken (terwijl dat bij Morrowind makkelijk kon).
Niet, maar mocht je de PC versie gebruiken dan kun je wel een grotere map krijgen met de btmod.quote:2) Als je naar de map op je compas kijkt, hoe kun je dan uitzoomen?
groterquote:3) Is de wereld nu groter of kleiner dan Morrowind?
Iemand???quote:Op donderdag 20 april 2006 08:46 schreef acethemask het volgende:
[..]
Nu ben ik maar met de arena begonnen. Beetje aan het vechten geweest en ben nu "gladiotor" Hoever moet ik nog voor dat ik champignonben???
O ja, nog een vraagje.... ik hem ook een enchanted zwaard maar nu istie uitgewerkt of iets dergelijkshoe kan ik die weer oplaaden????
![]()
Arena duurt niet zo heel lang.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:46 schreef acethemask het volgende:
Nu ben ik maar met de arena begonnen. Beetje aan het vechten geweest en ben nu "gladiotor" Hoever moet ik nog voor dat ik champignonben???
O ja, nog een vraagje.... ik hem ook een enchanted zwaard maar nu istie uitgewerkt of iets dergelijkshoe kan ik die weer oplaaden????
![]()
Dan zal het wel bij de Mages worden denk ik... Ben pas een uurtje of 2,5 bezig met het spel...quote:Op donderdag 20 april 2006 11:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Arena duurt niet zo heel lang.
Enchanted kun je opladen bij de Mages of zelf met volle soulgems.
Is we een duur geintje hoorquote:Op donderdag 20 april 2006 11:49 schreef acethemask het volgende:
[..]
Dan zal het wel bij de Mages worden denk ik... Ben pas een uurtje of 2,5 bezig met het spel...
Is dat zo?quote:
ook snachts gebeten?quote:Op donderdag 20 april 2006 08:25 schreef Bastard het volgende:
Ik snap wat Gdemon bedoelde met dat niet tegen kunnen gaan dat je vampier word.
Ik heb mn knieen open gebid bij het altaar maar daar werd het niet beter van.. en ook niet in Skingrad waar je eigenlijk moet bidden vlgs mij.
Kon er niets tegen doen.. en werd gedwongen vampier te worden, moet nu via via naar een heks in het bos.
Dat had ik dus ook, ik ging liggen om te levelen en toen brak er zo'n bloedzuiger in.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ik ging ff een uurtje liggen inderdaad
En toen naar het eerst volgende altaar gegaan.. bidden.. bleef hetzelfde.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:25 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook, ik ging liggen om te levelen en toen brak er zo'n bloedzuiger in.
Ik heb nu inderdaad die armour van de arena... Die is goed volgens mij.. (ben nog steeds lvl 1quote:Op donderdag 20 april 2006 12:31 schreef Heintje het volgende:
Gewoon dat zwaard verkopen en een gewoon zwaard pakken.
Echanted zwaarden leveren best veel op, ook al zijn ze leeg.
En als ze leeg zijn doen ze net zoveel schade als een gewoon zwaard. Het voordeel van een gewoon zwaard is dat als je een paar hamers hebt je die zelf kan repareren.
Ik wil zoveel mogelijk enchanted kleding hebben maar wapens niet. Dat schiet niet op namelijk.
Of is het zo dat als je een wapen met een soulgem oplaad dat je de steen houd maar dat die weer leeg is. In dat geval kun je met een soultrapspell een eind komen.
Wees blij dat je geen sjotime heet, die weigert fast travel te gebruikenquote:Op donderdag 20 april 2006 13:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
En toen naar het eerst volgende altaar gegaan.. bidden.. bleef hetzelfde.
Kreeg advies om naar de universiteit te gaan, maar die vent wilde niet helpen omdat ik geen magesguild lid was.
Dus toen maar meteen die stinkbloemen gaan zoeken, in het spel 2 dagen mee bezig geweest.. kon ik die bloemen afleveren, zegt die knakker van de universiteit dat ik naar een of ander dorp moet gaan en daar de chef spreken.
Kreeg ik beetje een heen en weer gevoel van.. enfin ik naar dat dorp.. ben je toch bijna een dag mee kwijt in het spel, ook bidden in die kerk... hielp niet.. ik naar die chef daar, moest ik wachten in de lobby op de chef. Komt ie aanwandelen.... te laat... toen was het definitief
Nu moet ik naar een heks in het bos...
Maar dat is toch wel iets waar ik een hekel aan krijg, zo is het iedere keer, word het hele land afgestuurd om een quest uit te voeren of iets te bereiken.
Zonder fast travel is het toch bijna niet te doen of welquote:Op donderdag 20 april 2006 13:45 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Wees blij dat je geen sjotime heet, die weigert fast travel te gebruiken
En die heks is ook eerst een quest doen om vervolgens bloemen te regelen
Fasttravel of lopen gaan maakt voor het speltijdstip dus niet uit.. als jij sochtends fasttravelt, kom je pas smiddags of savonds aan he.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:45 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Maar ik bedoelde eigenlijk in real time.... fast travel duurt wat?? 4 sec.... lopen ben je veeeeel langer bezig...quote:Op donderdag 20 april 2006 14:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Fasttravel of lopen gaan maakt voor het speltijdstip dus niet uit.. als jij sochtends fasttravelt, kom je pas smiddags of savonds aan he.
Maar schiet wel lekker op als je niet wil worden afgeleid door een bizarre paddestoel onderweg
quote:Op donderdag 20 april 2006 13:45 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Nu ken ik Morrowind niet.... maar hoeveel uur heb je daarin doorgebracht dat je nutteloos aan het lopen was??? En dat je toen dacht van Godv$#%%quote:Op donderdag 20 april 2006 14:54 schreef NJ het volgende:
Ik vond het Morrowind systeem veel beter.
Je kon heen en weer tussen een paar grote plaatsen en de rest moest je toch echt zelf lopen!
Idd behoorlijk klote die onontwijkbare quest, kijk trouwens in de OP voor een walkthroughquote:Op donderdag 20 april 2006 13:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
En toen naar het eerst volgende altaar gegaan.. bidden.. bleef hetzelfde.
Kreeg advies om naar de universiteit te gaan, maar die vent wilde niet helpen omdat ik geen magesguild lid was.
Dus toen maar meteen die stinkbloemen gaan zoeken, in het spel 2 dagen mee bezig geweest.. kon ik die bloemen afleveren, zegt die knakker van de universiteit dat ik naar een of ander dorp moet gaan en daar de chef spreken.
Kreeg ik beetje een heen en weer gevoel van.. enfin ik naar dat dorp.. ben je toch bijna een dag mee kwijt in het spel, ook bidden in die kerk... hielp niet.. ik naar die chef daar, moest ik wachten in de lobby op de chef. Komt ie aanwandelen.... te laat... toen was het definitief
Nu moet ik naar een heks in het bos...
Maar dat is toch wel iets waar ik een hekel aan krijg, zo is het iedere keer, word het hele land afgestuurd om een quest uit te voeren of iets te bereiken.
Zo fucking irritant is dat. En da heb je niet eens slechte sneak-skills zeker? Nouja, ik heb de MQ vandaag uitgespeeld, nu nog de Fighters Guild en de Mages Guild vanaf toelating tot de Academy, en dan heb ik alle achievements gehaald. Dus nog een weekje, dan heb ik 't wel zo ongeveer gehad. Zit nu op 60 uur, en dat heb ik met een SP game echt nog NOOIT gehaaldquote:Op donderdag 20 april 2006 15:01 schreef -skippybal- het volgende:
* -skippybal- voelt zich kut![]()
Ik moet een artifact halen voor de MQ, maar ik word de hele tijd gepwnd door die hoerespokenEn om een vage reden werkt sneaken voor geen ene zak daar... Ik wordt steeds ondekt vanaf 20-25 meter
![]()
100 sneak skill, en iets van 92 agilityquote:Op donderdag 20 april 2006 16:05 schreef twi het volgende:
[..]
Zo fucking irritant is dat. En da heb je niet eens slechte sneak-skills zeker?
...
En je hebt ook geen shitload aan heavy armor aan? Nouja, kan ik denk ik alvast beantwoorden met nee, want dat heb ik ook niet. Raar is dat alleen die zwarte shitspoken je zo snel zien, met die groene heb ik er minder last van.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
100 sneak skill, en iets van 92 agility![]()
quote:Op donderdag 20 april 2006 16:12 schreef -Dries- het volgende:
Misschien hebben die spoken een geavenceerde radar/sonar systeem ofzo.. Ze zijn tenslotte niet menselijk.
Super Spoken !!!quote:Op donderdag 20 april 2006 16:12 schreef -Dries- het volgende:
Misschien hebben die spoken een geavenceerde radar/sonar systeem ofzo.. Ze zijn tenslotte niet menselijk.
Heb je nog 140 uur te gaan, Bijna alle reviews die ik heb gelezen beweren minimaal 200 uur gameplay..quote:Op donderdag 20 april 2006 16:05 schreef twi het volgende:
[..]
Zo fucking irritant is dat. En da heb je niet eens slechte sneak-skills zeker? Nouja, ik heb de MQ vandaag uitgespeeld, nu nog de Fighters Guild en de Mages Guild vanaf toelating tot de Academy, en dan heb ik alle achievements gehaald. Dus nog een weekje, dan heb ik 't wel zo ongeveer gehad. Zit nu op 60 uur, en dat heb ik met een SP game echt nog NOOIT gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |