abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2006 @ 10:10:32 #226
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37088415
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:06 schreef KingLysandus het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat iedereen die Oblivion leuk vind verplicht Daggerfall moet spelen. Veel uitgebreider.

Misschien moet ik de oude DF topic naar boven halen.
Het is al meer dan 10 jaar terug dat dat spel uitkwam toch?
Nostalgische avatar
pi_37088473
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het meelevelen haalt heel het nut van levelen onderuit. Ik wil als ik een rpg speel het gevoel hebben dat ik sterker wordt en dat er daardoor meer mogelijkheden ontstaan. In andere RPG's ben ik helemaal in mijn nopjes als ik eindelijk een gebied in kan waar ik in het begin in 3 seconden werd afgeslacht. Dat is de pest van Oblivion, je kan meteen overal naar toe (wat is dat überhaupt voor een onzin?!?! Ik wil exploren en daarvoor beloond worden!!) en je hebt niet het gevoel dat je sterker wordt, eerder zwakker...
Ja goed punt maar dan maak je je RPG wel meer lineair. Ik heb wel het gevoel alsof ik sterker wordt. Heb weinig moeite met vijanden ivm krachtige spells en wapens.
I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
pi_37088478
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:10 schreef Orealo het volgende:

[..]

Het is al meer dan 10 jaar terug dat dat spel uitkwam toch?
Nostalgische avatar

10 jaar precies
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 19 april 2006 @ 10:15:03 #229
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37088531
hmm, ik dacht dat alleen
Arena, Daggerfall, Morrowind en Oblivion 'The Elder Scrolls' waren
Redguard heb ik ook gespeeld, Battlespire niet, maar zijn dat geen losstaande spellen?
pi_37088560
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:13 schreef Tain het volgende:

[..]

[afbeelding]
10 jaar precies
Mijn top 6:

1 Daggerfall
2 Oblivion
3 Morrowind
4 Arena
5 Redguard
6 Battlespire

Heb ze allemaal.
----
pi_37088934
Hallo iedereen. Ik heb met veel plezier (ook heel veel gelachen om de verhalen ) jullie forum gelezen. Dat ik daarom ook maar oblivion gekocht heb .. Ben nu pas 2 uur bezig ofzo.. heb nu een zelfgemaakt char:

Dark Elf
The Mage - birthsign

major skills zijn:
armorer
blunt
hand to hand
heavy armor
alternation
conjuration
illusion

Misschien een beetje een rare combinatie (ik wil dus een thief/DB gast spelen ), maar omdat iedereen hier zei dat ze ongecontroleerd aan het levelen waren vond ik dit wel een leuke combinatie. Zo kan ik dus mijn minor skills heel makkelijk omhoog halen en de major op zijn tijd eens omhoog maken...
Misschien iemand nog goede tips voor me voor in het begin stadium van het spel???
WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
  woensdag 19 april 2006 @ 10:36:24 #232
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37089034
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:32 schreef acethemask het volgende:
Hallo iedereen. Ik heb met veel plezier (ook heel veel gelachen om de verhalen ) jullie forum gelezen. Dat ik daarom ook maar oblivion gekocht heb .. Ben nu pas 2 uur bezig ofzo.. heb nu een zelfgemaakt char:

Dark Elf
The Mage - birthsign

major skills zijn:
armorer
blunt
hand to hand
heavy armor
alternation
conjuration
illusion

Misschien een beetje een rare combinatie (ik wil dus een thief/DB gast spelen ), maar omdat iedereen hier zei dat ze ongecontroleerd aan het levelen waren vond ik dit wel een leuke combinatie. Zo kan ik dus mijn minor skills heel makkelijk omhoog halen en de major op zijn tijd eens omhoog maken...
Misschien iemand nog goede tips voor me voor in het begin stadium van het spel???
Wordt eerst lid van de Dark Brotherhood, vet armor en goeie missies, Thieves Guild heeft in het begin weinig boeiende missies, alleen als je al wat gestolen spullen verkocht hebt, die je nu dus mooi mee kan nemen uit de huizen van lui die je vermoord, win-win situation
pi_37089586
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:36 schreef Orealo het volgende:

[..]

Wordt eerst lid van de Dark Brotherhood, vet armor en goeie missies, Thieves Guild heeft in het begin weinig boeiende missies, alleen als je al wat gestolen spullen verkocht hebt, die je nu dus mooi mee kan nemen uit de huizen van lui die je vermoord, win-win situation
Dat is wel een goed idee ja.. lid worden van de DB is volgens mij niet zo moeilijk zoals ik hier al had gelezen. Iemand vermoorden en dan gaan slapen.. Moet vast wel iemand kunnen vinden die een dood wens heeft.. Ben nu alleen nog in de imperial city met een quest bezig van een of andere winkelier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna zal ik een slachtoffer gaan zoeken....

Weet iemand een makkelijke prooi dichtbij de imperial city??
WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
  woensdag 19 april 2006 @ 11:39:35 #234
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_37090625
Je moet niet zo maar iemand vermoorden. Je moet speciaal naar zo'n dude toe.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_37091221
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
Je moet niet zo maar iemand vermoorden. Je moet speciaal naar zo'n dude toe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
  woensdag 19 april 2006 @ 12:18:35 #236
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37091776
Ja klopt.

Voor de thieves guild moet je speciaal naar iemand toe.
Dark Brotherhoofd heeft service, die komen naar jou
  woensdag 19 april 2006 @ 12:38:46 #237
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_37092293
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:13 schreef Sjotime het volgende:

[..]

Ja goed punt maar dan maak je je RPG wel meer lineair. Ik heb wel het gevoel alsof ik sterker wordt. Heb weinig moeite met vijanden ivm krachtige spells en wapens.
De game had net zo goed ( en anders wel niet beter) geweest als ze er een soort van free roaming adventure game zonder RPG elementen hadden gemaakt.
Dat is namelijk ook het hele doel van het spel : alles kunnen doen vanaf de eerste minuut dat je speelt en nooit te zwakke/sterke tegenstanders tegenkomen.
Had het gewoon een Adventure gemaakt zonder level ups en het had perfect geweest
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_37092946
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:18 schreef Orealo het volgende:
Ja klopt.

Voor de thieves guild moet je speciaal naar iemand toe.
Dark Brotherhoofd heeft service, die komen naar jou
Dan heb ik het toch goed gelezen dan...

Maar ik ben al lid van de thief guild maar die zal ik dan maar even laten voor wat het is en straks ff kijken of ik iemand kan vinden die vermoord wil worden........

Iemand nog iets grappig mee gemaakt in het spel??
WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
  woensdag 19 april 2006 @ 13:51:49 #239
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37094062
quote:

[..]

En wat is er mis mee als het meer lineair is? Ik vind lineair bij RPG's al helemaal geen probleem, zolang het verhaal/MQ maar goed en boeiend is. En als je naast een goede MQ vrij bent om sidequest te doen waar en wanneer je wilt heb je opzich al bijna net zoveel vrijheid. Dat je dan in het begin van het spel niet meteen sterk genoeg bent om iedere dungeon/sidequest te halen vind ik niet erg, dan heb je een reden om ergens naar toe te werken.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_37094086
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:51 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

En wat is er mis mee als het meer lineair is? Ik vind lineair bij RPG's al helemaal geen probleem, zolang het verhaal/MQ maar goed en boeiend is. En als je naast een goede MQ vrij bent om sidequest te doen waar en wanneer je wilt heb je opzich al bijna net zoveel vrijheid. Dat je dan in het begin van het spel niet meteen sterk genoeg bent om iedere dungeon/sidequest te halen vind ik niet erg, dan heb je een reden om ergens naar toe te werken.
Ik vind lineaire RPG's ook cool maar anders had men daar wel weer over gezeken Het is nooit goed zeg maar !
I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
  woensdag 19 april 2006 @ 14:14:59 #241
142782 Joncho
PopMartian
pi_37094617
* Joncho is eindelijkk champion van de Fighters Guild,
SPOILER
pi_37094877
quote:

[..]

Tja, elke RPG zal enigzins lineair zijn, al is het maar omdat je de main quest zal moeten volgen om het spel uit te spelen. Maar je ziet nu dat er mensen de MQ op level 3 uitspelen Dan heb je imo als uitgever toch echt iets fout gedaan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_37095044
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, elke RPG zal enigzins lineair zijn, al is het maar omdat je de main quest zal moeten volgen om het spel uit te spelen. Maar je ziet nu dat er mensen de MQ op level 3 uitspelen Dan heb je imo als uitgever toch echt iets fout gedaan.
Of ze hebben juist iets goeds gedaan...

Ik ben echt een newbie qwa dit soort spellen en mij lijkt het juist erg prettig dat je ook met een laag level door het spel heen kunt. En niet dat je expert moet zijn in alle aspecten van het spel om het uit te spelen..
WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
pi_37095401
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:30 schreef acethemask het volgende:

[..]

Of ze hebben juist iets goeds gedaan...

Ik ben echt een newbie qwa dit soort spellen en mij lijkt het juist erg prettig dat je ook met een laag level door het spel heen kunt. En niet dat je expert moet zijn in alle aspecten van het spel om het uit te spelen..
Op level 3 het spel uit kunnen spelen is belachelijk, laat dan het hele level gebeuren en het trainen van skills weg... Bovendien is wat een goede van een slechte RPG onderscheidt de diepgang die het biedt, het ergens naar toe werken. Een RPG hoort niet snel en makkelijk te zijn IMO, daar zijn andere genres veel beter geschikt voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 19 april 2006 @ 15:21:50 #245
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37096478
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Op level 3 het spel uit kunnen spelen is belachelijk, laat dan het hele level gebeuren en het trainen van skills weg... Bovendien is wat een goede van een slechte RPG onderscheidt de diepgang die het biedt, het ergens naar toe werken. Een RPG hoort niet snel en makkelijk te zijn IMO, daar zijn andere genres veel beter geschikt voor.
Ik vind het eigenlijk ook wel een goed iets, op deze manier kan je het spel zo moeilijk maken als je zelf wilt, monsters lvlén met jou mee, maar dan net iets sneller, als je op lvl 15+ aan de main quest begint heb je het een stuk lastiger dan op lvl 2.

Voor de doorgewinterde 'explorer/skill 'speler is het spel iets moeilijker
pi_37096669
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:21 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk ook wel een goed iets, op deze manier kan je het spel zo moeilijk maken als je zelf wilt, monsters lvlén met jou mee, maar dan net iets sneller, als je op lvl 15+ aan de main quest begint heb je het een stuk lastiger dan op lvl 2.

Voor de doorgewinterde 'explorer/skill 'speler is het spel iets moeilijker
Dat vind ik nou dus ook...... ik snapte nooit veel van al die potions en charmes en echant dingen... dus liet ik meestal dit soort spellen links liggen... Maar na alle voor en nadelen van het levelen dat ik hier gelezen heb heb ik toch besloten om het spel een kans te geven......omdat ik denk dat het voor een newbie zoals ik het veel toegangkelijker is dan andere RPG.
WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
pi_37096818
Tja, ik heb zoiets van:"Als je een toegankelijk spel wil spelen, ga dan Mario Bros spelen." .
  Moderator / Redactie FP woensdag 19 april 2006 @ 15:34:39 #248
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_37096882
Of een FPS ofzo
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_37096922
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tja, ik heb zoiets van:"Als je een toegankelijk spel wil spelen, ga dan Mario Bros spelen." .
Tja, daar heb je ook weer gelijk in . Maar de mario spellen kan ik onderhand wel dromen.... En ik heb nix voor nix een nieuwe pc gekocht....... Ik speel normaal Battlefield 2. Maar na alle revieuws en het lezen van dit forum wilde ik ook eens dit spel proberen.. en dan ben ik alleen maar blij dat je er zo in kunt rollen..
WeRK SuCKS
VeRVeeL Me DooD
pi_37097180
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:35 schreef acethemask het volgende:

[..]

Tja, daar heb je ook weer gelijk in . Maar de mario spellen kan ik onderhand wel dromen.... En ik heb nix voor nix een nieuwe pc gekocht....... Ik speel normaal Battlefield 2. Maar na alle revieuws en het lezen van dit forum wilde ik ook eens dit spel proberen.. en dan ben ik alleen maar blij dat je er zo in kunt rollen..
Begrijpelijk, maar voor de echte RPG fans zitten er wel een paar haken en ogen aan dit spel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')