Bronquote:Chef-kok gezocht!
In het nieuwe rtl-5 programma 'Herman zoekt chef' gaat de markante kookkunstenaar Herman den Blijker op zoek naar een chef-kok voor een nieuw te openen restaurant in Amsterdam. In deze serie zullen negen deelnemers de strijd met elkaar aan gaan.
Jij was toch van plan om je op te geven?quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:59 schreef golfer het volgende:
Eerst dus het kookprogramma op de BBC kijken en later daarna Den Blijker.
Ik weet hoe normale keukens eruit zien, kookte er tot dit jaar zelf ook. Maar Herman zijn ster mag niet overdreven worden. Hij was hem na 1 jaar reeds weer kwijt, wat te denken geeft. Tot zijn Michelin ster heeft hij weinig succes gehad en veel keukens versleten. Na zijn ster heeft hij zich gestort op zijn verschillende restaurants en cateringservice. Al met al meer een entrepeneur dan een chefkok, die zou waarschijnlijk gaan voor 1 goede keuken ipv 6 'aardige' keukens.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef Pilootje het volgende:
Hij kan prima koken, en is door michelin ook bevestigd door een ster.
Heb meerdere keren met hem mogen koken, en het is echt een aardige vent. Gewoon serieus met zijn werk bezig. Smaken, verse producten etc..
Van veel koks krijg je een verkeerde indruk als ze op tv zijn geweest. Pierre wind, cas spijkers, den blijker, braakhekke, paul fagel, ad jansen. Als ik op tv kom zoals ik de hele dag werk zappen mensen al na 5 minuten. Is alleen voor koks intresant om eens te zien.
Chef annoceerd, Bon chef hoor je uit alle uithoeken. En als het aan de garde klaar is voorgerechten mee tafel 10. Of chef hoe lang heeft u nodig voor tafel 10. Dat boeit niemand. Voor de televisie wil je een schreeuwende chef zien, huilende koks die op hun donder krijgen. Vlam in de pan, alles wat in de soep draait. Maar dat gebeurt in normale keukens dus niet.
Dat begrijp ik.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:29 schreef Pilootje het volgende:
Het is zijn restaurant. Hij heeft zijn naam hoog te houden.
Zo werkt dat ook bij gordon ramsey. Hij koopt een zaak, richt alles a la ramsey in. En stelt een chef aan. De chef die hij aan neemt is zo goed als altijd iemand die voor hem werk of heeft gewerkt, en kookt naar zijn smaak. Chef maakt een menu, ramsey proeft, en keurt goed of af. Zo gaat dat bij ducasse, blijker, ramsey, etc...
Anders zou het toch ook niets met Herman te maken hebben, maar alleen met de chefkok die daar werkt. Je verwacht nl dat als je bij een restaurant van Herman gaat eten dat het eten ook ala Herman is. Toch?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:29 schreef Pilootje het volgende:
Het is zijn restaurant. Hij heeft zijn naam hoog te houden.
Zo werkt dat ook bij gordon ramsey. Hij koopt een zaak, richt alles a la ramsey in. En stelt een chef aan. De chef die hij aan neemt is zo goed als altijd iemand die voor hem werk of heeft gewerkt, en kookt naar zijn smaak. Chef maakt een menu, ramsey proeft, en keurt goed of af. Zo gaat dat bij ducasse, blijker, ramsey, etc...
Daarom vind ik het zo jammer dat die commerciële TV-chefs het ene na het ander restaurant openen i.p.v. zich zelf toe te blijven leggen tot het zelf koken in 1 top-restaurant.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:11 schreef SiGNe het volgende:
Ik vind het toch altijd jammer als je naar een restaurant gaat voor een bepaalde chef en je dan z'n hulpje krijgt.
Da's hetzelfde als je naar een musical gaat en je krijgt de understudy in plaats van de hoofdrolspeler.
Je verwacht toch het beste te krijgen en met minder neem je geen genoegen.
Een restaurant van Herman Blijker (of een andere goede chef) waar ie zelf niet of nauwelijks te vinden is vind ik toch een beetje een vorm van oplichting.
Je gaat er toch voornamelijk heen voor de goede naam van de chef.
absoluut met je eens, Ducasse heeft dit jaar weer 2 restaurants in de top 15 van de wereld staan terwijl Ramsey's restaurant op nr 14 staat. Den blijker is daarbij vergeleken nog maar bij een aardige basis.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Maar Alain Ducasse of Gordon Ramsey hebben eerst hun naam gevestigd in de culinaire wereld en zijn daarna pas de vruchten gaan plukken. Gordon heeft verschillende michelin sterren gehad en zijn restaurant was ooit de nummer 2 in de wereld. Pas later is hij meer vestigingen gaan openen. En Alain werd eerst de jongste 3-sterren chefkok (en opende vervolgens een 2e 3-sterren tent....)
Je mag dit soort mensen niet vergelijken met een Blijker. Blijker kan goed koken en weet met name veel van producten. Maar hij kookt voor de massa, wil het sjiek en hip brengen. Je mag hem niet op hetzelfde niveau schatten...
Sorry , maar dat gebeurt nog steeds in vele keukens hoor!quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:17 schreef Pilootje het volgende:
Hij kan prima koken, en is door michelin ook bevestigd door een ster.
Heb meerdere keren met hem mogen koken, en het is echt een aardige vent. Gewoon serieus met zijn werk bezig. Smaken, verse producten etc..
Van veel koks krijg je een verkeerde indruk als ze op tv zijn geweest. Pierre wind, cas spijkers, den blijker, braakhekke, paul fagel, ad jansen. Als ik op tv kom zoals ik de hele dag werk zappen mensen al na 5 minuten. Is alleen voor koks intresant om eens te zien.
Chef annoceerd, Bon chef hoor je uit alle uithoeken. En als het aan de garde klaar is voorgerechten mee tafel 10. Of chef hoe lang heeft u nodig voor tafel 10. Dat boeit niemand. Voor de televisie wil je een schreeuwende chef zien, huilende koks die op hun donder krijgen. Vlam in de pan, alles wat in de soep draait. Maar dat gebeurt in normale keukens dus niet.
Voor Helder moet je snel zijn, je hebt tot juliquote:Op woensdag 12 april 2006 08:14 schreef Pilootje het volgende:
Nou dat is dan dus niet zoals het hoort. Tijdens het servies is het stil, en wordt er alleen gecommuniceerd met elkaar over lopende tafels. Maar ja ik heb ook in zaken gewerkt waar het niet zo ging
Voor nederland heeft herman den blijker zeker wel zijn strepen verdient. Hij heeft gewoon 1 formule die hij op elk nieuw restaurant toepast omdat die meestal goed aanslaan. De engel en groot paardenburg zijn daar een voorbeeld van.
Ik ben het wel met Signe eens dat als je eet bij den blijkber dat je bij ze chef eet en niet bij hem. Bij sergio of helder weet je dat hij je borden doorgeeft naar zijn standaard, omdat hij aan de pas staat.
Ah, dát was het, kwam me al zo bekend voor. (mede-fan hier)quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:33 schreef Leonoor het volgende:
Ben benieuwd.. Was dat het liedje van Homes under the Hammer? (BBC
).
Bon chef bon!quote:Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Pilootje het volgende:
Een van de eerste dingen die ik ooit als leerling geleerd heb vroeger was dat de chef altijd gelijk heeft. Dus ook als dat niet zo is
Volgens mij zat ze er alleen als excuus-truus in.quote:Op woensdag 19 april 2006 08:45 schreef Gunner het volgende:
Ik zat op de bank en zeg tegen m'n vrouw dat ik het vermoeden had dat die Sandra ging afvallen. Had alleen niet verwacht dat het deze aflevering al zou zijn
Niet uiteindelijk, al-tijd is dat goedkoper. Je betaald welliswaar iets minder per kilo als je een heel ribstuk binnen laat komen, maar er is ook altijd meer afval.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:19 schreef Pilootje het volgende:
Vind het een beetje moeilijk om nu jullie of hem gelijk te geven. In het tv programma wordt het gebracht alsof het vreselijk is dat die koks dat niet weten. Natuurlijk moet je bepaalde dingen als ossenhaas, vanglap, entrecote wel kennen. Als je op wat hoger niveau werkt is het normaal dat je grote delen vlees binnen krijgt en die gaat verwerken. Daar wil je namelijk precies zelf bepalen hoe of wat je er aan laat zitten, en hoe dik je alles snijd. Als je een klein zaakje hebt met minder gekwalificeerd personeel dan vind ik het niet gek dat je geportioneerd vlees koopt, uiteindelijk is dat goedkoper.
Idd, ik had echt zoiets, wil je het nou gewoon niet snappen, vele hobbykoks zijn nog wel zo snugger om dat te begrijpen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:41 schreef Euc- het volgende:
En die Bas is helemaal een aap, iedereen weet toch dat delen vlees van een dier die veel gebruikt worden ook taaier zijn, en daardoor een langere bereiding nodig hebben? Daarom is een entrecote ook zo mals, het zit aan de rug, en wordt nooit gebruikt.
De hagenees en de blonde eigenaar van restaurant met rood brilletje.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:35 schreef Gunner het volgende:
Is er weer iemand afgevallen gister?
Mja, ik vind Herman nou ook niet echt leuk om te zien, komt nogal gespeeld over.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:49 schreef Gert het volgende:
Je ziet die Herman voortdurend op TV, blijkbaar is dat zijn belangrijkste werk geworden. Misschien is het dan een idee om hem eens naar logopedie te sturen, want de eetlust vergaat me direct zodra ik dat paupergemompel van 'm hoor.![]()
Ik denk niet dat er geen een goede chef-kok is in de Nederlandse keuken die zich opgeeft voor zo'n programma. Alleen de chef-koks die in een matig restaurantje werkt omdat hij of zij toch niet zo chefferig is. Of koks die zich erg goed vinden ....quote:Op woensdag 26 april 2006 09:05 schreef rashudo het volgende:
<knip>
Sommige kandidaten denken dat ze bij idols voor koks zijn, maar hier zijn geen workshops. Je moet het hebben of niet.
Hoe kan je ooit een stuk vlees goed klaar maken als je niet eens weet wat het is of waar het vandaan komt? Als je niet eens kan herkennen wat iets is, hoe kan je dan weten of het goed is? Als je niet eens ziet of iets een sucade is, hoe kan je dan ooit zien wanneer je een sucade koopt of het goede kwaliteit is?
Ik ben verbaasd dat die hobbykok er nog meer verstand van heeft dan een aantal professionele koks. Vooral van dat uitbenen, dat had ik niet verwacht van hem.
Bij de restaurants leken sommige wel stagiaires. Voor een stagiaire is dat geen probleem, maar niet voor een aanstaande chefkok
<knip>
Khad een paar jaar geleden een baantje (als gastheer) in een van z'n restaurants en ik kan je melden dat Herman in het echt net zo is als dat hij doet overkomen op TV.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:31 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mja, ik vind Herman nou ook niet echt leuk om te zien, komt nogal gespeeld over.
Idd die 3 waren wel bedroevend slecht , zelfs het klapstuk konden ze niet herkennenquote:Op woensdag 26 april 2006 00:53 schreef golfer het volgende:
Bas, John (en voor mij ook Erwin) hebben niets in een keuken te zoeken.
Leuk dat die ene hobbykok er nog steeds is zit.
Koken is ook passie en gevoel met de producten hebben en dat ontbreekt helaas bij bijna alle kandidaten.
Klopt, kwam vroeger regelmatig eten bij een van mijn oude chefs. En dan zat ie ook altijd zo in het restaurantquote:Op woensdag 26 april 2006 12:41 schreef Speedski het volgende:
[..]
Khad een paar jaar geleden een baantje (als gastheer) in een van z'n restaurants en ik kan je melden dat Herman in het echt net zo is als dat hij doet overkomen op TV.
Ja idd, die Kaviaar op dat bord was wel heel erg mooi gedaan zeg!quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Chielus het volgende:
Volgende week gaan ze uit eten in Parijs, ben heel erg benieuwd....
Herhaling is op zaterdag geloof ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:07 schreef Gunner het volgende:
Herhaling binnekort toch ergens op RTL7?
6300 EURquote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Chielus het volgende:
Zal inderdaad wel bij Alain Ducasse zijn.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Chielus het volgende:
Toen ik bij de Librije was hadden ze ook een rek vol staan met dat soort dingen, de meest vreemde japanse sausjes en nog heel wat rotzooi, voor het personeelseten of voor bij de borrel op vrijdagavond.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:41 schreef postman het volgende:
is iemand ook die fles ketjap en gembersiroop opgevallen die achterin ergens in een kastje stonden bij groot paardenburg? over goedkope smaken gesproken ...
Wie is je broer?quote:Op woensdag 26 april 2006 18:19 schreef -dS- het volgende:
Ze zijn idd naar Alain Ducasse geweest over 2 weken zie je hoe het in toscane is gegaan
Mijn broer doet mee dus
Dan hoop ik dat ik je broer niet afgebrand hebquote:Op woensdag 26 april 2006 18:19 schreef -dS- het volgende:
Ze zijn idd naar Alain Ducasse geweest over 2 weken zie je hoe het in toscane is gegaan
Mijn broer doet mee dus
Ja, anders heb je geen programma he.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:13 schreef Pilootje het volgende:
Overigens vraag ik me af waarom hij nu al een paar afleveringen bezig is met testjes om te kijken of mensen dingen wel of niet kunnen. Daarnaast is het ook best lullig om mensen dan voor lul te zetten met dingen die ze niet weten.
Maar hij zou zichzelf meer dienen als hij die mensen eens ging leren wat ze missen. Ook dan zie je dat sommige kansloos zijn, maar help je de andere beter.
PB mij eens snel wie de nieuwe chef is danquote:Op woensdag 26 april 2006 18:19 schreef -dS- het volgende:
Mijn broer doet mee dus
Aardig om dit over je broer te zeggen....quote:Op maandag 24 april 2006 20:44 schreef -dS- het volgende:
Ik geef dennis een goeie kans je ziet hem nu niet echt veel in beeld maar ik denk omdat ie nog veel in beeld moet komen , heb een keer bij hem gegeten toen hij ze eigen restaurant had echt super..
Zeer goeie kok.
Maar hun waren op zoek naar personeel, niet naar een chef!quote:Op woensdag 26 april 2006 19:26 schreef Pilootje het volgende:
fifteen van jamie oliver was toch ook leuk ?
Hij deed niks anders dan iedereen dingen leren. Waarom was het leuk ? Omdat ze het niet konden, in hun vingers sneden, boos weg liepen etc...
Dat zou zomaar ook eens bij hun kunnen.
Gna Gna , trouwens ik zeg wel heel stoer dat ze naar Alain Ducasse zijn wezen eten maar het is L'Apege.. even na gevraagt , en de nieuwe chef is nog niet bekent eind mei pas.. kan wel zeggen dat er nog 3 over zijn op dit momentquote:Op woensdag 26 april 2006 19:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Aardig om dit over je broer te zeggen....![]()
Lok je het niet een beetje uit als je in je tv reclame met grote letters schrijf, ervaring niet vereist ?quote:Op woensdag 26 april 2006 19:42 schreef Euc- het volgende:
[..]
Maar hun waren op zoek naar personeel, niet naar een chef!
Van een chef-kok mag je zeker wel verwachten dat hij een stuk meer ervaring heeft, en helemaal met verse producten. Als je zag hoe ze die coquilles open aan het maken waren, pfff...
Mja, dat vind ik ook een beetje flauw. Van sommige mensen zie je zowat gelijk al dat ze niet veel ervaring met bepaalde dingen hebben, dan kan je gewoon wachten tot er iets fout gaat, en het lijkt hier alsof het daarom te doen is. Bij Jamie werd idd geen chef gezocht, maar daar werden de kandidaten ook opgeleid. Hier wordt gewoon van alles van je verwacht en als het dan fout gaat wordt je voor lul gezet.quote:Op woensdag 26 april 2006 21:28 schreef Pilootje het volgende:
[..]
Lok je het niet een beetje uit als je in je tv reclame met grote letters schrijf, ervaring niet vereist ?
Owke ! denken al die koks. Ik kan goed koken, maar goed ik weet ook niet alles. Op dat niveau heb ik nooit gewerkt. Ik reageer !
Welke 13 stukken vlees hangen hier ?
Ervaring niet vereist zei u ?
Maar dat kan ik ook verkeerd geintepeteerd hebben. Misschien ervaring als chef vereist ?
Precies. Je kiest twee of drie mensen uit waarvan je denkt dat ze het weleens kunnen gaan worden, en de rest doet mee voor de show.quote:Op woensdag 26 april 2006 19:19 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja, anders heb je geen programma he.
Idd ook op gevallen maar het is niet zeker dat die in de gerechten gebruikt werden.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:41 schreef postman het volgende:
is iemand ook die fles ketjap en gembersiroop opgevallen die achterin ergens in een kastje stonden bij groot paardenburg? over goedkope smaken gesproken ...
wat denk je dat het personeel daar eet, gewoon nasi met ketjap hoor.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:41 schreef postman het volgende:
Ja en? Wat zou dat?quote:Op woensdag 26 april 2006 17:41 schreef postman het volgende:
Bedankt voor de spoiler he!quote:Op woensdag 26 april 2006 20:16 schreef -dS- het volgende:
kan wel zeggen dat er nog 3 over zijn op dit moment
Je wist toch van te voren dat er mensen gingen afvallen? Of was jij nog in de volle overtuiging dat er 7 chefs aangenomen zouden worden? Het is niet zo dat 'ie meteen roept WIE er dan over zijn ofzo. Oftewel: Niet zo miemelen!quote:Op donderdag 27 april 2006 10:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bedankt voor de spoiler he!Erg leuk voor de mensen die het 'gewoon' op TV moeten zien.
Ja, ik had zeker niet verwacht dat het een afvalrace zou zijn en er elke week mensen af zouden vallen tot er 1tje over blijft, wat een schokquote:Op donderdag 27 april 2006 10:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bedankt voor de spoiler he!Erg leuk voor de mensen die het 'gewoon' op TV moeten zien.
Gelukkig ben ik niet de enige die in deze veronderstelling was! Er is vanaf het begin nooit over gesproken dat er mensen zouden afvallenquote:Op donderdag 27 april 2006 11:07 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ja, ik had zeker niet verwacht dat het een afvalrace zou zijn en er elke week mensen af zouden vallen tot er 1tje over blijft, wat een schok![]()
mijn reactie was nogal sarcastisch bedoeld..quote:Op donderdag 27 april 2006 11:07 schreef Gunner het volgende:
Sorry. Ik dacht dat ze aan het eind van de laatste afleverering een keus zouden maken uit alle geselecteerde koks?
Het afvallen van die Sandra dacht ik dat het niet geplanned was omdat ze er echt niets van bakte
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige die in deze veronderstelling was! Er is vanaf het begin nooit over gesproken dat er mensen zouden afvallen
ohquote:Op donderdag 27 april 2006 11:19 schreef Euc- het volgende:
[..]
mijn reactie was nogal sarcastisch bedoeld..
Kan nergens op (officiele) sites terugvinden dat er ook mensen af gaan vallen?quote:9-delige Realityserie
waarin de Rotterdamse kookgigant Herman den Blijker op zoek gaat naar een chef-kok voor een nieuw te openen restaurant in Amsterdam. Negen bijzonder enthousiaste professionals en hobbykoks steken de handen uit de mouwen om hun kundigheid op het gebied van smaak en vakmanschap aan te tonen. Impressies van de verbouwing van de locatie en de verschillende kandidatenselecties wisselen elkaar af. De kandidaten worden geïnstrueerd, geïnformeerd en ondergaan talloze smaak- en kooktests. In een speciale keuken worden ze onder meer beoordeeld op wat ze bakken van de basistechnieken. Ook wordt gekeken of de kandidaten kaas hebben gegeten van het financiële reilen en zilen van een restaurant.
Er zijn al mensen afgevallen, misschien is dat een hint?quote:Op donderdag 27 april 2006 11:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
oh![]()
Dan zal ik wel gek zijn.
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5285281
[..]
Kan nergens op (officiele) sites terugvinden dat er ook mensen af gaan vallen?
Alain Ducasse is hun bezoek geweest ten tijde van de de nieuwe chefkok die Ducasse had aangesteld.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Chielus het volgende:
Maar ik zou best een keer willen gaan eten bij hemquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:15 schreef editor2 het volgende:
Heel stuk tekst
Volgens het broertje van een deelnemer was het niet Ducasse, maar L'Arpege van Alain Passard ?quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:15 schreef editor2 het volgende:
Alain Ducasse is hun bezoek geweest ten tijde van de de nieuwe chefkok die Ducasse had aangesteld.
Ik denk dat Helder en Boer en die andere Herman (Sergio) topkoks zijn omdat ze 1 zaak hebben en zelf in de keuken staan en al hun tijd in het koken steken en daarmee hun sterren verdienen (ok, Jonnie Boer is ook druk met zijn bajes die die gekocht heeft en om gaat toveren tot hotel). Herman (den Blijker) is meer een entrepeneur die andere koks in zijn zaken zet en centjes wil verdienen en overigens vast wel kan koken (heb zijn kookkunsten nog nooit geproefd) en er ongewtijfeld veel verstand van heeft, maar zijn energie dus in andere zaken steekt.quote:Herman is wel een goeie kok maar geen topkok zoals overal nu wordt beweert.
Ja, dus mogen we het hier toch hebben over de kookkwaliteiten van Herman en dat afgezte tegenover andere koks of mag ik alleen op dinsdagmiddag even posten dat het vanavond op TV Komt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij ging het hier toch meer over het programma Herman zoekt Chef?
Nee, nee natuurlijk mag je dat af metenquote:Op zaterdag 29 april 2006 04:19 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ja, dus mogen we het hier toch hebben over de kookkwaliteiten van Herman en dat afgezte tegenover andere koks of mag ik alleen op dinsdagmiddag even posten dat het vanavond op TV Komt.
Als je nou de eerdere posts uberhaubt zou hebben doorgelezen zou je zien dat dat dus al is besproken.quote:Op zaterdag 29 april 2006 09:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, nee natuurlijk mag je dat af meten![]()
Maar hoe zou je de kandidaten dan afmeten tegen andere (misschien onbekendere) chef koks?
Idd, en die chef-kok met zn eigen restaurant, no way dat ik daar ga eten.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:44 schreef Karina het volgende:
Af en toe krijg ik last van plaatsvervangende schaamte als ik zie hoe slecht die "chefs" hun warenkennis is en hoe slecht ze gerechten klaarmaken. Ik vraag me af in wat voor restaurants zij werken, dat zal niet veel soeps zijn.
Die lars mar er van mij ook wel uit andersquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:33 schreef golfer het volgende:
Volgende die van mij mag afvallen als kandidaat is die Erwin, hoewel ik de rest ook niet graag als chef-kok zou zien.
Helaas, het is maar een show. Alsof hij dit serieus doet om een chefkok aan te nemen. Ik denk dat zo'n chef er na een paar maandjes aardappelen schillen ook weer heel rustig wordt weggebonjourd....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:27 schreef Chielus het volgende:
Herman moet nu toch wel inzien dat er niemand in zit die linearecta naar de stoof kan worden gestuurd. Dus snel gaan selecteren en daarna eens een stoomcursus gaan geven.
Ik denk ook dat er erg veel tijd in is gestoken om er een show van te maken en dat het in het echt best wel meevalt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:40 schreef Drive-r het volgende:
Ach, laten we het hele gebeuren rond Blijker zelf ook niet overdrijven. De kerel zou zelf ook niet kunnen koken als Passard. Zo'n ei afzeiken is makkelijk, weten wij namelijk veel of het goed is of niet? Voor het show element is dat eeuwige zeiken blijkbaar nodig. Natuurlijk valt het allemaal tegen, maar dan moet je niet zo'n show maken.
Hij is die ster niet kwijtgeraakt omdat hij niet goed genoeg kookte, maar omdat hij te weinig zelf in zijn eigen keuken stond.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:09 schreef golfer het volgende:
Herman als je echt zo goed zou kunnen koken, waarom heb je dan geen Michelinster (meer) ?
Natuurlijk had hij dat niet verwacht maar dat is het ook showelement erin. En je verwacht toch niet dat de winnaar van de show de hoofd chefkok wordt van het restaurant. Ze hebben / hadden volgens mij al lang iemand iemand onder contract die de chef wordt en dat de winnaar de 2e / reserve-chef of sous-chef wordt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:50 schreef rashudo het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat Herman een 3-sterren kok op straat vind.. zelfs een 1-ster kok zou een wonder zijn. Daar zijn er echt niet zoveel van.
Precies, hij is geen kok meer, maar een entrepeneur en een showman geworden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:52 schreef Speedski het volgende:
Hij is die ster niet kwijtgeraakt omdat hij niet goed genoeg kookte, maar omdat hij te weinig zelf in zijn eigen keuken stond.
Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijkquote:Op woensdag 3 mei 2006 00:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies, hij is geen kok meer, maar een entrepeneur en een showman geworden.
Echte sterrenkoks staan gewoon dagelijks te koken in de keuken.
quote:Den Blijker verkoopt restaurants
De Engel Groep, het imperium van Herman den Blijker en David Crouwel, gaat flink inkrimpen. De ondernemers gaan zich meer richten op tv-werk. Er blijven slechts een paar restaurants over van de groep.
Dat verklapt Crouwel in de Misset Horeca Top-100. Den Blijker en Crouwel willen hooguit drie restaurants overhouden van de zeven die de Engel Groep nu telt. De twee willen zich meer concentreren op hun tv-activiteiten. ‘Daar zijn we nog lang niet op uitgekeken’, aldus Crouwel.
De Engel Groep staat met een jaaromzet van 13,9 miljoen euro op de 58ste plaats in de ranglijst. Dat is twee plaatsen meer dan het jaar ervoor, toen de groep een jaaromzet van 12,5 miljoen euro behaalde.
Herman den Blijker ontpopt zich de laatste tijd tot een waar kijkcijferkanon van RTL5. Vooral zijn serie ‘Herrie in de Keuken’, waarin Den Blijker optreedt als restaurantdokter, trok veel kijkers. De nieuwe serie ‘Herman zoekt Chef’ draait met zo’n 700.000 kijkers per keer ook niet slecht.
Wat ik dan zo jammer vind, is dat hij die ster juist net gekregen had. Blijkbaar een moment wat succes en vervolgens direct zelf de keuken uit. Als je dan zoveel liefde voor het vak hebt, dan had je toch in ieder geval willen weten hoever je zelf kon komen? Nu heb je nooit echt een ster gehad, in mijn mening.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:59 schreef Speedski het volgende:
[..]
Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijk
Ik durf in te zetten, dat ze zichzelf hiermee overschatten. Zodra het animo voor het type-tje Blijker weg is, houden ze niks over....quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:02 schreef golfer het volgende:
Zie hier het bewijs dat ie zich steeds meer gaat toeleggen op het show-element en niet meer op het echte koken:
[..]
Dat zou idd wel een erg leuke aflevering opleverenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:20 schreef Pilootje het volgende:
Hopelijk lijkt het volgende week wat meer op de formule hells kitchen van ramsey. Ik wil zwetende koks zien die in de zeik zitten
Iets soort gelijks gebeurde er met Cas spijkers toch ook toen hij op TV verscheen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:59 schreef Speedski het volgende:
[..]
Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijk
Zoiets, maar Cas Spijkers was daarvoor al jaren bezig en heeft dan ook jarenlang 1 en zelfs 2 sterren gehad. Hij heeft zich wel bewezen, lijkt me. Kun je van die bolle met zijn sigaar niet zeggen, vind ik zelf.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat zou idd wel een erg leuke aflevering opleveren![]()
[..]
Iets soort gelijks gebeurde er met Cas spijkers toch ook toen hij op TV verscheen?
Breekquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:13 schreef Pilootje het volgende:
Nop cas is "gekocht" door princess. Het is nu princess die bepaald waar hij kookt, hoe lang, en wanneer. En als je denk dat dat kut is, moet je eens zoeken naar zijn jaarsalaris en alle snoepreisjes
Die passart, waar was zijn witte brigade. Heeft ie in zijn eentje gekookt voor dat groepje, of zijn die koks het niet waard om in beeld te komen ?
Nou, een flitsende show over Warenkennis etc. Net ff wat minder kritisch dan Keuringsdienst van Waarde of zeikerig als die sjaak van de Smaakpolitie zal het ws. wel leuk doen. Ik bedoel, die vleestest hadden ze laatst best wat verder uit mogen werken. Idem voor iets soortgelijks met Herman bij Paul de Leeuw laatst.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik durf in te zetten, dat ze zichzelf hiermee overschatten. Zodra het animo voor het type-tje Blijker weg is, houden ze niks over....
Van mij ook vind hey een leuk programma om naar te kijkenquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:45 schreef rashudo het volgende:
Van mij mag Herman de rest van z'n leven shows blijven maken, als ze allemaal zo zijn als herrie in de keuken en herman zoekt chef vind ik het prima
Ik erger me bij tijd en wijle kapot aan zijn houding idd.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:12 schreef Gunner het volgende:
Het begint me een beetje te vervelen dat die bolle zichzelf op een voetstuk zet en het maar niet kan benadrukken hoe slecht z'n eigen geselecteerde kandidaten zijn
Misschien moet je dit soort posts voor 12 uur s'nachts maken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Gert het volgende:
Ik ewge me kpot an ze binnesmonse gmompel
Zie, jij begrijpt ook niet wat-ie zegt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 03:10 schreef Chielus het volgende:
[..]
Misschien moet je dit soort posts voor 12 uur s'nachts maken.
Ze maken TV he ze laten zowat alleen het slechte zien voor sensatie TV (als alles goed gaat kijkt niemand) wat ze niet laten zien is dat de tweede keer dat ze dat eitje moesten maken er 4 het goed hadden...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef Moitessier het volgende:
Vind dat ze allemaal vrij weinig interesse hebben, niet echt liefde voor het vak. Die testjes waar zoveel mensen keihard voor falen...je eet kuit..en je denkt dat je couscous aan het eten bent. Toppunt die gerechten die ze bij Held Passard gekregen hadden en na moesten maken. Je gaat bij zo'n keizer eten..dan ga je uit jezelf toch al uitzoeken en nadenken over wat je gegeten hebt, welke smaken heb je gezien, welke combinaties...
"Ik vond het er wel heel goed op lijken" LUL, als je vindt dat een gerecht qua smaak/textuur vrij goed vindt lijken en het is niet te eten dan spoor je toch niet, en ben je m.i. nog ongeschikt om in de keuken van de Mac te staan. En die gek die een stage aangeboden gekregen had voor drie maanden en daar wel over na wilde denken als het niet zou lukken met dat restaurant van Herman...zo'n aanbod..dat hij niet meteen ALLES heeft laten vallen en huilend van blijdschap alvast een half jaar van te voren in de keuken klaar is gaan staan om te beginnen...ongelofelijk
maar goed, misschien wind ik me op over niets![]()
Die erwin is een goeie voor een tostitent, waar die 300 man lunch in zn eentje draait en kwaliteit geen fuck uitmaakt.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Was te verwachten dat er 2 uit zouden gaan. Vindt deze twee Walter en Erwin wel terecht.
Walter heeft gewoon te weinig praktijkkennis voor een chefkok en Erwin is er een van te veel rammen en stressen
Duidelijk verwoordquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:01 schreef Euc- het volgende:
[..]
Die erwin is een goeie voor een tostitent, waar die 300 man lunch in zn eentje draait en kwaliteit geen fuck uitmaakt.
Hoezo niet? Tostitent is toch een ander niveau, en daar doet ie het dus goed.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:12 schreef Pilootje het volgende:
Die laatste opmerking kan je natuurlijk niet gegrond maken. Misschien kan ie prima koken. Hij werkt alleen op een ander niveau.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:23 schreef rashudo het volgende:
Volgens mij wist Herman na de eerste aflevering al wie zijn nieuwe chef moest worden
Ligt er aan wie jij ( je zaak ) bent en je leverancier. Het zou voor mij geen probleem zijn om het binnen die tijd te hebben. Maar ontopic, ik geef je gelijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:24 schreef Euc- het volgende:
Trouwens, wat dat vlees betreft, als Walter het nou niet had aangenomen, dan was hij nog verder van huis geweest, ook als hij het om half 10 zou bestellen, zou die het niet voor 11 uur in huis hebben gehad. Soms is het gewoonweg overmacht, het moet uiteraard niet te vaak gebeuren (als in vaker dan 1 keer in het halfjaar), maar direct na de eerste keer eruit kegelen schiet je ook niks mee op.
Een voorbeeld - de vissentest van vorige week werd aangehaald als 'hopeloos mislukt', omdat er 1 persoon bij zat die van de 20 vissen er 6 niet kon herkennen. Dat is als je het mij vraagt behoorlijk overdreven. Er wordt geen aandacht besteed aan de mensen die het wel goed hadden.quote:Op woensdag 10 mei 2006 01:13 schreef Speedski het volgende:
Ik ben toch zo benieuwd wat er allemaal gedaan wordt als de camera's niet aan staan ...
Ik krijg echt zo'n gevoel dat we keihard geflest worden met de montage ... Ik heb niet echt voorbeelden, maar het gevoel dat .. overheerst opeens
Dat was inderdaad erg opvallend jah. Maar ik bedoel meer van: wat wordt er gezegd / gedaan door Herman en de regiesseur als de camera niet draait of toevallig ergens anders op gemikt staat. Het ziet er zo gemaakt uit, en het kan toch echt niet zo zijn dat al die chefs die meedoen met dit programma zo dom zijn als dat ze nu worden gepresenteerdquote:Op woensdag 10 mei 2006 01:17 schreef rashudo het volgende:
[..]
Een voorbeeld - de vissentest van vorige week werd aangehaald als 'hopeloos mislukt', omdat er 1 persoon bij zat die van de 20 vissen er 6 niet kon herkennen. Dat is als je het mij vraagt behoorlijk overdreven. Er wordt geen aandacht besteed aan de mensen die het wel goed hadden.
Volgens mij nietquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:30 schreef Fonk het volgende:
Leuk programma!!
Heb alleen vorige week gemist
Weet iemand of de uitzendingen op Internet te zien zijn toevallig?
En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Was te verwachten dat er 2 uit zouden gaan. Vindt deze twee Walter en Erwin wel terecht.
Walter heeft gewoon te weinig praktijkkennis voor een chefkok en Erwin is er een van te veel rammen en stressen
Als souschef ofzo zou hij best kunnen terugkomen ja. Dat idee kreeg ik ook al een beetje. Want Herman had het er alleen over dat hij nog geen keuken alleen kan dragen mij hij wel hele tevreden was over zijn kwaliteiten qua koken. Maar de echte kennis en praktijkervaring nog niet had.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:50 schreef knoef het volgende:
[..]
En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.
Hoe zo hij miste toch wel wat basis kennis enzo.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:50 schreef knoef het volgende:
[..]
En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.
En die kennis en ervaring is hij nu dus aan het opdoen heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen. De kans dat hij in de zaak van Herman komt te werken lijkt mij groot, of dat in het programma is te zien is een tweede. Het lijkt mij echter wel, want waarom zou Den Blijker buiten het programma om (dus niet de comeback van Walter als showelement gebruiken) een hobbykok als souschef aannemen terwijl er genoeg 'professionele' en bekwame souschefs rondlopen. Of het programma wordt binnenkort omgedoopt tot ' Herman zoekt souschef' ..............quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:15 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Als souschef ofzo zou hij best kunnen terugkomen ja. Dat idee kreeg ik ook al een beetje. Want Herman had het er alleen over dat hij nog geen keuken alleen kan dragen mij hij wel hele tevreden was over zijn kwaliteiten qua koken. Maar de echte kennis en praktijkervaring nog niet had.
Ik vond Walter voor een amateur kok ook niet echt geweldig, maar da's ieder zijn mening. Zoals al vaker gezegd, mag je Blijker echter geen 'michelin sterren' aanrekenen. Hij heeft ooit, heel kort 1 ster gehad. Die werd daarna ook weer direct verwijderd van de gevel. Het is zeker geen slechte kok, maar behoort imho zeker niet bij de top.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:17 schreef Annemiek78 het volgende:
Walter vond ik juist geweldig.. Als je dan bedenkt dat hij een hobby-kok is. Het is jammer dat het diner wat hij mocht coordineren als chef qua timing niet helemaal goed ging. Maar wat verwacht je dan? Dat het gelijk de eerste keer goed gaat? Ik denk juist dat Walter enorm gegroeid is in die weken en dat hij er een is die het meest opgestoken heeft van dit programma. En oke Herman kan inderdaad een tikkie arogant over komen, maar mag ie?? Hij heeft nog al niet wat goed lopender restaurants en michelin sterren op zijn naam staan!
Je mag wel tegen je bron zeggen dat ie poep lultquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:06 schreef knoef het volgende:
[..]
En die kennis en ervaring is hij nu dus aan het opdoen heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen. De kans dat hij in de zaak van Herman komt te werken lijkt mij groot, of dat in het programma is te zien is een tweede. Het lijkt mij echter wel, want waarom zou Den Blijker buiten het programma om (dus niet de comeback van Walter als showelement gebruiken) een hobbykok als souschef aannemen terwijl er genoeg 'professionele' en bekwame souschefs rondlopen. Of het programma wordt binnenkort omgedoopt tot ' Herman zoekt souschef' ..............
Ik denk niet dat die leerling kok gaat winnen hoor. Herman zoekt een chef, geen beste leerling.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:08 schreef Fonk het volgende:
hahah jezus wat een stressss. Tja opzich wel logisch dat ze in de stres raken als je ook de bediening er bij moet doen.
Hm ik dacht altijd dat Herman den blijker zo aardige kok was whehehe.. Damn wat keek die uit ze ogen lol:P
Maar ik vind het super dat een LEERLING SVH KOK er nog in zit!!!!
Zal je straks zien dat hij nog (kan) winnen ook poeh!!
Van mij mag het wel weer Dinsdag zijn*spanned*
Kan ik hieruit concluderen dat Walter of geen aanbieding van Herman heeft gekregen of deze niet heeft aangenomen volgens jou?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:00 schreef -dS- het volgende:
[..]
Je mag wel tegen je bron zeggen dat ie poep lultsomige! die eruit zijn gegaan hebben wel een aanbieding gehad om wat te doen bij herman maar de meeste hebben nee gezegt.. want die willen toch chef worden of hebben een andere aanbieding door hun bekendheid gehad.. en somige lagen eruit en die mochten weg blijven
Er zal best wel wat geflest worden hier en daar, maar ik ben wel beniewd wie die bron is .....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:06 schreef knoef het volgende:
[..]
Kan ik hieruit concluderen dat Walter of geen aanbieding van Herman heeft gekregen of deze niet heeft aangenomen volgens jou?
En zijn dr dan nog meer "roddels" ??quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:54 schreef Pilootje het volgende:
Ze broer is een van de kandidaten
Idd, geen spoilers hier dat verpest de lol van het kijken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:04 schreef Pilootje het volgende:
moet je hem vragen, ben ik ook wel benieuwd naar. De mods wilden echter geen spoilers in dit topic.
Kan je toevallig de show ook terugkijken op het net ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, geen spoilers hier dat verpest de lol van het kijken.
Vanavond weer
voor zo ver ik weet nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:37 schreef Speedski het volgende:
[..]
Kan je toevallig de show ook terugkijken op het net ?
Mee eens. Ik blijf er al zeker niet meer voor thuis.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Programma gaat me steeds mee tegenstaan.
Precies, daar was ik het ook helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:21 schreef golfer het volgende:
Lars heeft gelijk: je zet iemand niet zomaar in een wildvreemde keuken neer als chef.
Nu nog steeds?quote:
Verklaart weer wat van jouw gedrag.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef Pilootje het volgende:
Koks op dat niveau zijn nou eenmaal anders dan je van normale mensen gewend bent. Als je dan zo iemand op tv ziet denk je dat je met een stel idioten te maken hebt. Klinkt raar maar koks zijn een apart soort mensen, en die dingen komen op hoog niveau steeds meer tot uiting.
Dat is waar, ik heb veel, heel veel tijd met instellingskoks doorgebracht, het zijn vakidioten die de werkelijkheid uit het oog verliezen omdat ze ongelofelijk veel tijd in hun eigen wereldje doorbrengen, en dat is alleen maar nog meer met horeca-koksquote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef Pilootje het volgende:
Koks op dat niveau zijn nou eenmaal anders dan je van normale mensen gewend bent. Als je dan zo iemand op tv ziet denk je dat je met een stel idioten te maken hebt. Klinkt raar maar koks zijn een apart soort mensen, en die dingen komen op hoog niveau steeds meer tot uiting.
Met een beetje onderzoek kom je daar wel achter hoor.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:17 schreef golfer het volgende:
offtopic: mail me eens even privé waar jij nu werkt
Waar dan?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Met een beetje onderzoek kom je daar wel achter hoor.
quote:
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef Pilootje het volgende:
Die laatste kan ik ook alleen maar aanbevelen
Lijkt mij dat een van deze twee het gaat worden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:42 schreef golfer het volgende:
Lars of Dennis lijken mij het sterkst in hun schoenen staan om chef te worden.
Hey wat leukquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:29 schreef computergirl het volgende:
Ik fietste rond een uur of 6 vanavond door de Utrechtsestraat en daar stond de 'hobbykok' deelnemer (Walter) in een koks outfit voor de deur van het restaurant te bellen.
IK weet niet hoever het programma achter loopt, hij is uit de competitie voor chef-kok gegooid maar het lijkt erop dat hij toch een baan/stage bij Herman heeft. Leuk, ik vond hem echt goed, ondanks geen prof. ervaring.
En Job zal hoogstwaarschijnlijk daar strakjes ook rondhuppelenquote:Op zondag 21 mei 2006 15:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hey wat leukDat was idd een goeie, alleen niet direkt in het programma eruit sprong omdat ie niet naar de maatstaven van Herman de God werkt
Hoe serieus moet je zo'n programma nemen als eerst de helft eruit geknikkerd wordt om daarna weer doodleuk weer terug te keren?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:29 schreef computergirl het volgende:
Ik fietste rond een uur of 6 vanavond door de Utrechtsestraat en daar stond de 'hobbykok' deelnemer (Walter) in een koks outfit voor de deur van het restaurant te bellen.
IK weet niet hoever het programma achter loopt, hij is uit de competitie voor chef-kok gegooid maar het lijkt erop dat hij toch een baan/stage bij Herman heeft. Leuk, ik vond hem echt goed, ondanks geen prof. ervaring.
Herman zoek een chef. Daarnaast zoekt hij vast nog meer keuken personeel. Dat bv Walter geen ervaring genoeg heeft om als chef-kok te werken betekent nog niet dat hij niet goed genoeg is om bij Herman in de keuken te werekn.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:22 schreef Gunner het volgende:
Hoe serieus moet je zo'n programma nemen als eerst de helft eruit geknikkerd wordt om daarna weer doodleuk weer terug te keren?![]()
Kan je morgen wat foto's posten ?quote:Op maandag 22 mei 2006 22:00 schreef OldSchoolFool het volgende:
Afgelopen zaterdagmiddag er ook ff langs gefietst. Stonden binnen wel een stuk of 5 koks (kwamen me niet bekend voor) aan een keukentafel te dingesen en nog een stuk of 5 bouwfukkers in een verder nog compleet kaal pand. De afleveringen zijn errug up to date iig.
Nee, die ligt er intusen uit.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Joris wordt het echt niet hoor.
zal me niet verbazen als hij leerling kok word bij Paardenburg ofzo. Zoiets werd al gesuggereerd in het programmaquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:33 schreef rashudo het volgende:
Job is de boss.. maar ik vind dat hij bij een sterrenkok in de leer moet
Ik denk ook dat het tussen hun gaat. En je hebt verder precies dezelfde mening als ik....quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja en toch doet ook Job het goed. Voordeel is dat hij nog gemodelleerd kan worden. Gok dat het tussen Lars en Job gaat. Dennis heeft een te grote bek. Lars lijkt een beetje op die ander chefkok waarmee Herman telkens overlegd.
Job is nog leerling. Weet niet in wat voor leerbedrijf hij zit, maar heeft wel zijn handen vrij om eventueel bij Herman dan als leerling te gaan lopen. Lijkt mij een kans die hij wel zo grijpen als deze zich voordoet.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:52 schreef Typmuts het volgende:
Ik vind Job ook creatief, maar nog niet klaar voor het grote werk! Lars wel inderdaad.
Laurens![]()
![]()
Yep, dat vind ik ook. Ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:48 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Job is nog leerling. Weet niet in wat voor leerbedrijf hij zit, maar heeft wel zijn handen vrij om eventueel bij Herman dan als leerling te gaan lopen. Lijkt mij een kans die hij wel zo grijpen als deze zich voordoet.
Qua kooktechnieken etc. was Herman tevreden over hem en Job kan idd nog veel leren over hoe Herman en David het hebben willen.
Dat is goed nieuwsquote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:43 schreef Joene het volgende:
Ik las van de week ergens dat herman nog 2 jaar heeft bijgetekend bij rtl en dat er nog minimaal 1 seizoen herrie in de keuken wordt opgenomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:39 schreef tim2308 het volgende:Dat ie alleen leiding had gehad over een restaurant met maximaal twee gangenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Natuurlijk was dat allang duidelijk, gewoon leuk om hem erin te houden.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:40 schreef Pilootje het volgende:
zoals die job net in de zeik zat daar kan elke kok met het zweet tussen de bilzweet snachts van wakker schrikken. Aardige gozer maar snap niet dat die er niet veel eerder uit is gegaan. Leuke opvulling voor het programma zal het wel zijn geweest.
zou ie soms ingehuurd zijn omdat ze te weinig kandidaten hadden en beetje de "mol" gespeeld hebben.quote:
viel mij ook op.. dat ze om 6 uur 90% af wilden hebben.. volgens mij heb je normaal om 6 uur een deel van je gasten eral zitten...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:32 schreef Pilootje het volgende:
Op een gegeven moment stond die duitser in de keuken. Eerste bon. Oke jongens eerste bon. Iedereen werkt door. Mag ik even de aandacht, eerste bon. Iedereen luisterd, en die walter loopt een beetje door te zoeken naar ze pepermolen.
Wat me ook opvalt is dat ze tot het laatste moment bezig zijn aan de mise en place. Ik weet wat er aan mice en place gedraait wordt daar op een dag, maar als je tijdens je servies nog half bezig bent snap je het niet helemaal.
Larsquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:48 schreef DaYwALKuR het volgende:
Waarom zegt iedereen Dennis wordt het?
Die buitenlander wordt hetweet zijn naam niet!
Qua vervelend karakter komt ie wel het meest overeen met die hork Herman.quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:35 schreef PLAE@ het volgende:
dennis is de typische vervelende kok die je normaal gesproken het liefste eens keihard op z'n muil slaat.
Hij wordt t dus.
Ik zou persoonlijk gek worden van Herman, ik mag die vent van geen kanten. Ik hou meer van de ouderwetse vakmensen, daar werk je prettiger mee. Minder gelul, minder patserig doen met ingredienten en gewoon veel leren... Dat hele nouveau riche koken....quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:58 schreef MissHobje het volgende:
Is volgens prima werken met Herman, gewoon recht voor zijn raap en geen gelul.
Zulke chefs heb ik vroeger veel gehaddaar leer je tenminste wat van.
Hij is aangenomen als hulp-kok en in de bediening als ik het goed begrepen heb.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:09 schreef Chielus het volgende:
is die amateur kok nu wel daar in de keueken aanwezig
En toch gaat nederland het WK winnenquote:Op donderdag 1 juni 2006 01:33 schreef OldSchoolFool het volgende:
Dit is de eerste keer dat Lars blundert. Kan een off day geweest zijn. Meer testen zijn nodig.
Dat was idd erg grappig. Ben wel benieuwd wie het gaat worden. Denk niet dat die duitser het wordt maar die andere.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:04 schreef Chielus het volgende:
Wel gaaf hoe hij Fabienne even te kakke zetten .... "das verse vis meissie"
wel grappig ja, alleen jammer dat het via de voice-over was. Ik had dat beteuterde gezicht wel eens willen zien...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:04 schreef Chielus het volgende:
Wel gaaf hoe hij Fabienne even te kakke zetten .... "das verse vis meissie"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |