abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37495768
Kom op zeg
Chefkoks die niet eens weten hoe je een oester moet open maken. Dat die leerling chef dat niet weet, dat dan tot daar aan toe ... maar ow ow ow ow
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:43:02 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37495832
En de hobby-kok maakte het visje dus weer als beste klaar.
Ik zou mij als professionele (chef)kok-deelnemer de ogen uit mijn kop schamen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 21:44:59 #123
9859 crew  Karina
Woman
pi_37495878
Af en toe krijg ik last van plaatsvervangende schaamte als ik zie hoe slecht die "chefs" hun warenkennis is en hoe slecht ze gerechten klaarmaken. Ik vraag me af in wat voor restaurants zij werken, dat zal niet veel soeps zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_37495904
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:44 schreef Karina het volgende:
Af en toe krijg ik last van plaatsvervangende schaamte als ik zie hoe slecht die "chefs" hun warenkennis is en hoe slecht ze gerechten klaarmaken. Ik vraag me af in wat voor restaurants zij werken, dat zal niet veel soeps zijn.
Idd, en die chef-kok met zn eigen restaurant, no way dat ik daar ga eten.
pi_37496335
Geweldig hoe die compagnon van Herman, Herman even tot orde roept !!!

"Hey Dikke ! "

Herman: sorry
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:09:57 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37496638
Het is wel heel erg de grote Herman den Blijker-show aan het worden, met zijn opschepperij over zichzelf.
Herman als je echt zo goed zou kunnen koken, waarom heb je dan geen Michelinster (meer) ?

Die 6300euro-lunch zag er wel lekker uit.

Hier de site van zijn restaurant: http://www.alain-passard.com/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 2 mei 2006 @ 22:13:54 #127
9859 crew  Karina
Woman
pi_37496757
Ik kan me niet voorstellen dat je het er vanaf eet, die 6300 euro. Hoe lekker moet dat wel niet zijn? Natuurlijk zal er een aantal behoorlijk dure wijnen bij gezeten hebben, maar dan nog.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:33:01 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37497297
Volgende die van mij mag afvallen als kandidaat is die Erwin, hoewel ik de rest ook niet graag als chef-kok zou zien.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:47:04 #129
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37497712
Volgende week dus een rampenaflevering, tof
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:47:31 #130
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37497724
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:33 schreef golfer het volgende:
Volgende die van mij mag afvallen als kandidaat is die Erwin, hoewel ik de rest ook niet graag als chef-kok zou zien.
Die lars mar er van mij ook wel uit anders
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37498340
Hopelijk lijkt het volgende week wat meer op de formule hells kitchen van ramsey. Ik wil zwetende koks zien die in de zeik zitten
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:27:04 #132
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37498493
Herman moet nu toch wel inzien dat er niemand in zit die linearecta naar de stoof kan worden gestuurd. Dus snel gaan selecteren en daarna eens een stoomcursus gaan geven.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_37498543
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:27 schreef Chielus het volgende:
Herman moet nu toch wel inzien dat er niemand in zit die linearecta naar de stoof kan worden gestuurd. Dus snel gaan selecteren en daarna eens een stoomcursus gaan geven.
Helaas, het is maar een show. Alsof hij dit serieus doet om een chefkok aan te nemen. Ik denk dat zo'n chef er na een paar maandjes aardappelen schillen ook weer heel rustig wordt weggebonjourd....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:33:00 #134
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_37498606
Vind dat ze allemaal vrij weinig interesse hebben, niet echt liefde voor het vak. Die testjes waar zoveel mensen keihard voor falen...je eet kuit..en je denkt dat je couscous aan het eten bent. Toppunt die gerechten die ze bij Held Passard gekregen hadden en na moesten maken. Je gaat bij zo'n keizer eten..dan ga je uit jezelf toch al uitzoeken en nadenken over wat je gegeten hebt, welke smaken heb je gezien, welke combinaties...

"Ik vond het er wel heel goed op lijken" LUL, als je vindt dat een gerecht qua smaak/textuur vrij goed vindt lijken en het is niet te eten dan spoor je toch niet, en ben je m.i. nog ongeschikt om in de keuken van de Mac te staan. En die gek die een stage aangeboden gekregen had voor drie maanden en daar wel over na wilde denken als het niet zou lukken met dat restaurant van Herman...zo'n aanbod..dat hij niet meteen ALLES heeft laten vallen en huilend van blijdschap alvast een half jaar van te voren in de keuken klaar is gaan staan om te beginnen...ongelofelijk

maar goed, misschien wind ik me op over niets
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_37498784
Ach, laten we het hele gebeuren rond Blijker zelf ook niet overdrijven. De kerel zou zelf ook niet kunnen koken als Passard. Zo'n ei afzeiken is makkelijk, weten wij namelijk veel of het goed is of niet? Voor het show element is dat eeuwige zeiken blijkbaar nodig. Natuurlijk valt het allemaal tegen, maar dan moet je niet zo'n show maken.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:45:14 #136
83951 rashudo
project 2501
pi_37498892
De leerling-kok vind ik erg goed.. voor een leerling-kok. Maar een chef-kok? Nee. Volgens mij heeft hij wel erg veel talent.

De hobbykok vind ik erg goed. Voor een normale kok. Maar een chef-kok? Nee.

Als ik Herman was zou ik de leerling-kok aannemen als leerling-kok, en mijn chef ergens anders zoeken. En misschien voor de gein aan de slag gaan met Walter.

De deelnemers staan er bij alsof het een soort vakantie is.. alsof het sterren zijn die uitgenodigd zijn bij een of ander suf kookprogramma. Ik krijg helemaal niet het idee dat ze hun best doen (behalve dan bij walter en de leerlingkok).

Ik krijg sterk het gevoel dat Herman en de montage overdrijven.. er wordt weinig aandacht besteed aan de goede prestaties van de deelnemers. Aan het eind van het programma is er waarschijnlijk toch opeens een superkok gevonden tussen de kandidaten..

Toch hebben ze goed geregisseerd want ik ben erg benieuwd naar volgende week
Their eyes opaque.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:50:06 #137
83951 rashudo
project 2501
pi_37499021
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:40 schreef Drive-r het volgende:
Ach, laten we het hele gebeuren rond Blijker zelf ook niet overdrijven. De kerel zou zelf ook niet kunnen koken als Passard. Zo'n ei afzeiken is makkelijk, weten wij namelijk veel of het goed is of niet? Voor het show element is dat eeuwige zeiken blijkbaar nodig. Natuurlijk valt het allemaal tegen, maar dan moet je niet zo'n show maken.
Ik denk ook dat er erg veel tijd in is gestoken om er een show van te maken en dat het in het echt best wel meevalt.

Een 3-sterren ei namaken? Wat ook nog speciaal door 1 restaurant goed gemaakt kan worden? Natuurlijk kan bijna niemand dat.. laat staan de deelnemers. Zou Herman het kunnen? Ik twijfel er sterk aan.

Je kan toch niet verwachten dat Herman een 3-sterren kok op straat vind.. zelfs een 1-ster kok zou een wonder zijn. Daar zijn er echt niet zoveel van.

Het is op zich wel een leuke show.. je blijft veel dingen zien en veel dingen worden uitgelegd. Ik ga nu extra goed opletten op bittere aangebrande jus
Their eyes opaque.
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:00:34 #138
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_37499262
Is ook weer waar, je kan misschien niet van ze verwachten dat ze de handtekening van een kok die al 10+ jaar 3 sterren Michelin kookt aankunnen. Ben alleen niet echt heel erg onder de indruk van wat ze wel kunnen (ik moet toegeven, ik ben geen supertrouwe kijker dus heb misschien de Ducasse in de dop gemist)..misschien moeten ze lekker een eetcafeetje openen en schnitzels en tournedo's met frite gaan serveren
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_37500318
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:09 schreef golfer het volgende:
Herman als je echt zo goed zou kunnen koken, waarom heb je dan geen Michelinster (meer) ?
Hij is die ster niet kwijtgeraakt omdat hij niet goed genoeg kookte, maar omdat hij te weinig zelf in zijn eigen keuken stond.
pi_37500366
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:50 schreef rashudo het volgende:

Je kan toch niet verwachten dat Herman een 3-sterren kok op straat vind.. zelfs een 1-ster kok zou een wonder zijn. Daar zijn er echt niet zoveel van.
Natuurlijk had hij dat niet verwacht maar dat is het ook showelement erin. En je verwacht toch niet dat de winnaar van de show de hoofd chefkok wordt van het restaurant. Ze hebben / hadden volgens mij al lang iemand iemand onder contract die de chef wordt en dat de winnaar de 2e / reserve-chef of sous-chef wordt.
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:55:36 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37500371
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:52 schreef Speedski het volgende:

Hij is die ster niet kwijtgeraakt omdat hij niet goed genoeg kookte, maar omdat hij te weinig zelf in zijn eigen keuken stond.
Precies, hij is geen kok meer, maar een entrepeneur en een showman geworden.
Echte sterrenkoks staan gewoon dagelijks te koken in de keuken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_37500421
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies, hij is geen kok meer, maar een entrepeneur en een showman geworden.
Echte sterrenkoks staan gewoon dagelijks te koken in de keuken.
Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijk
  woensdag 3 mei 2006 @ 01:02:36 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37500454
Zie hier het bewijs dat ie zich steeds meer gaat toeleggen op het show-element en niet meer op het echte koken:
quote:
Den Blijker verkoopt restaurants
De Engel Groep, het imperium van Herman den Blijker en David Crouwel, gaat flink inkrimpen. De ondernemers gaan zich meer richten op tv-werk. Er blijven slechts een paar restaurants over van de groep.

Dat verklapt Crouwel in de Misset Horeca Top-100. Den Blijker en Crouwel willen hooguit drie restaurants overhouden van de zeven die de Engel Groep nu telt. De twee willen zich meer concentreren op hun tv-activiteiten. ‘Daar zijn we nog lang niet op uitgekeken’, aldus Crouwel.
De Engel Groep staat met een jaaromzet van 13,9 miljoen euro op de 58ste plaats in de ranglijst. Dat is twee plaatsen meer dan het jaar ervoor, toen de groep een jaaromzet van 12,5 miljoen euro behaalde.

Herman den Blijker ontpopt zich de laatste tijd tot een waar kijkcijferkanon van RTL5. Vooral zijn serie ‘Herrie in de Keuken’, waarin Den Blijker optreedt als restaurantdokter, trok veel kijkers. De nieuwe serie ‘Herman zoekt Chef’ draait met zo’n 700.000 kijkers per keer ook niet slecht.
Poef.....gone! ©golfer
pi_37502064
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:59 schreef Speedski het volgende:

[..]

Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijk
Wat ik dan zo jammer vind, is dat hij die ster juist net gekregen had. Blijkbaar een moment wat succes en vervolgens direct zelf de keuken uit. Als je dan zoveel liefde voor het vak hebt, dan had je toch in ieder geval willen weten hoever je zelf kon komen? Nu heb je nooit echt een ster gehad, in mijn mening.
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:22:05 #145
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37502074
tja dan zou ik ook van die dikke sigaren roken.......
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_37502076
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 01:02 schreef golfer het volgende:
Zie hier het bewijs dat ie zich steeds meer gaat toeleggen op het show-element en niet meer op het echte koken:
[..]
Ik durf in te zetten, dat ze zichzelf hiermee overschatten. Zodra het animo voor het type-tje Blijker weg is, houden ze niks over....
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:25:21 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37504103
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:20 schreef Pilootje het volgende:
Hopelijk lijkt het volgende week wat meer op de formule hells kitchen van ramsey. Ik wil zwetende koks zien die in de zeik zitten
Dat zou idd wel een erg leuke aflevering opleveren
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 00:59 schreef Speedski het volgende:

[..]

Iets soort gelijks gebeurde er met Cas spijkers toch ook toen hij op TV verscheen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37505207
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat zou idd wel een erg leuke aflevering opleveren
[..]

Iets soort gelijks gebeurde er met Cas spijkers toch ook toen hij op TV verscheen?
Zoiets, maar Cas Spijkers was daarvoor al jaren bezig en heeft dan ook jarenlang 1 en zelfs 2 sterren gehad. Hij heeft zich wel bewezen, lijkt me. Kun je van die bolle met zijn sigaar niet zeggen, vind ik zelf.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:12:01 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_37505311
Het begint me een beetje te vervelen dat die bolle zichzelf op een voetstuk zet en het maar niet kan benadrukken hoe slecht z'n eigen geselecteerde kandidaten zijn
Where law ends, tyrrany begins.
pi_37505340
Nop cas is "gekocht" door princess. Het is nu princess die bepaald waar hij kookt, hoe lang, en wanneer. En als je denk dat dat kut is, moet je eens zoeken naar zijn jaarsalaris en alle snoepreisjes

Die passart, waar was zijn witte brigade. Heeft ie in zijn eentje gekookt voor dat groepje, of zijn die koks het niet waard om in beeld te komen ?
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:32:24 #151
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37505967
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:13 schreef Pilootje het volgende:
Nop cas is "gekocht" door princess. Het is nu princess die bepaald waar hij kookt, hoe lang, en wanneer. En als je denk dat dat kut is, moet je eens zoeken naar zijn jaarsalaris en alle snoepreisjes

Die passart, waar was zijn witte brigade. Heeft ie in zijn eentje gekookt voor dat groepje, of zijn die koks het niet waard om in beeld te komen ?
Breek
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37511051
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik durf in te zetten, dat ze zichzelf hiermee overschatten. Zodra het animo voor het type-tje Blijker weg is, houden ze niks over....
Nou, een flitsende show over Warenkennis etc. Net ff wat minder kritisch dan Keuringsdienst van Waarde of zeikerig als die sjaak van de Smaakpolitie zal het ws. wel leuk doen. Ik bedoel, die vleestest hadden ze laatst best wat verder uit mogen werken. Idem voor iets soortgelijks met Herman bij Paul de Leeuw laatst.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:45:41 #153
83951 rashudo
project 2501
pi_37527349
Van mij mag Herman de rest van z'n leven shows blijven maken, als ze allemaal zo zijn als herrie in de keuken en herman zoekt chef vind ik het prima
Their eyes opaque.
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:10:10 #154
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37528276
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:45 schreef rashudo het volgende:
Van mij mag Herman de rest van z'n leven shows blijven maken, als ze allemaal zo zijn als herrie in de keuken en herman zoekt chef vind ik het prima
Van mij ook vind hey een leuk programma om naar te kijken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37529084
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:12 schreef Gunner het volgende:
Het begint me een beetje te vervelen dat die bolle zichzelf op een voetstuk zet en het maar niet kan benadrukken hoe slecht z'n eigen geselecteerde kandidaten zijn
Ik erger me bij tijd en wijle kapot aan zijn houding idd.
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:55:31 #156
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_37530041
Het is in elk geval een zeer goede marketingtruuk, ik durf te wedden dat het restaurant de komende tijd helemaal is volgeboekt, topchef of niet..
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 00:04:25 #157
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37530309
Ik ewge me kpot an ze binnesmonse gmompel
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 4 mei 2006 @ 03:10:07 #158
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37534071
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Gert het volgende:
Ik ewge me kpot an ze binnesmonse gmompel
Misschien moet je dit soort posts voor 12 uur s'nachts maken.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 11:48:11 #159
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37539627
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 03:10 schreef Chielus het volgende:

[..]

Misschien moet je dit soort posts voor 12 uur s'nachts maken.
Zie, jij begrijpt ook niet wat-ie zegt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_37579503
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef Moitessier het volgende:
Vind dat ze allemaal vrij weinig interesse hebben, niet echt liefde voor het vak. Die testjes waar zoveel mensen keihard voor falen...je eet kuit..en je denkt dat je couscous aan het eten bent. Toppunt die gerechten die ze bij Held Passard gekregen hadden en na moesten maken. Je gaat bij zo'n keizer eten..dan ga je uit jezelf toch al uitzoeken en nadenken over wat je gegeten hebt, welke smaken heb je gezien, welke combinaties...

"Ik vond het er wel heel goed op lijken" LUL, als je vindt dat een gerecht qua smaak/textuur vrij goed vindt lijken en het is niet te eten dan spoor je toch niet, en ben je m.i. nog ongeschikt om in de keuken van de Mac te staan. En die gek die een stage aangeboden gekregen had voor drie maanden en daar wel over na wilde denken als het niet zou lukken met dat restaurant van Herman...zo'n aanbod..dat hij niet meteen ALLES heeft laten vallen en huilend van blijdschap alvast een half jaar van te voren in de keuken klaar is gaan staan om te beginnen...ongelofelijk

maar goed, misschien wind ik me op over niets
Ze maken TV he ze laten zowat alleen het slechte zien voor sensatie TV (als alles goed gaat kijkt niemand) wat ze niet laten zien is dat de tweede keer dat ze dat eitje moesten maken er 4 het goed hadden...
ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 22:56:03 #161
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37699127
Was te verwachten dat er 2 uit zouden gaan. Vindt deze twee Walter en Erwin wel terecht.

Walter heeft gewoon te weinig praktijkkennis voor een chefkok en Erwin is er een van te veel rammen en stressen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:01:37 #162
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37699325
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Was te verwachten dat er 2 uit zouden gaan. Vindt deze twee Walter en Erwin wel terecht.

Walter heeft gewoon te weinig praktijkkennis voor een chefkok en Erwin is er een van te veel rammen en stressen
Die erwin is een goeie voor een tostitent, waar die 300 man lunch in zn eentje draait en kwaliteit geen fuck uitmaakt.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:02:16 #163
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37699347
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:01 schreef Euc- het volgende:

[..]

Die erwin is een goeie voor een tostitent, waar die 300 man lunch in zn eentje draait en kwaliteit geen fuck uitmaakt.
Duidelijk verwoord
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37699650
Die laatste opmerking kan je natuurlijk niet gegrond maken. Misschien kan ie prima koken. Hij werkt alleen op een ander niveau.
Hier deed hij het in iedergeval niet goed. Die stille die wordt het denk ik.
Ik kan me wel voorstellen hoe ontiegelijk moeilijk het is met 8 van die chefs die allemaal denken dat ze het gaan worden. Van elkaar denken ze dat ze niks kunnen, en zelf top zijn. Als je dan moet samenwerken en die anderen staan in rang boven je voel je je verdomt genaait. En denk je ,nou krijg allemaal maar de tering ik doe niks meer. En dan vlieg je er ineens uit
Wat je bij walter zag is dat ie totaal geen ervaring heeft met inkopen, liet zich alles aansmeren.
Ik heb deze tonijn, die is 17 euro de kilo, maaaar ik heb ook deze voor 24 euro. Ja maar dat is volgens het budget niet echt handig. Ja maar dit is wel bluefin he ! Oke doe maar.
Zelfde als met dat vlees. Als er bij ons een partij loopt en de slager levert niet op afspraak wordt er bij iemand anders besteld, en kan ie ze vlees meteen weer mee terug nemen. ( zulke dingen gebeuren 1x en dan nooit meer ) Hij laat zich weel omlullen. Ja je hebt het nu toch, beetje gezonde stress.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pilootje op 09-05-2006 23:13:43 (typo) ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:19:42 #165
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37699903
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:12 schreef Pilootje het volgende:
Die laatste opmerking kan je natuurlijk niet gegrond maken. Misschien kan ie prima koken. Hij werkt alleen op een ander niveau.
Hoezo niet? Tostitent is toch een ander niveau, en daar doet ie het dus goed.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:23:06 #166
83951 rashudo
project 2501
pi_37700005
Volgens mij wist Herman na de eerste aflevering al wie zijn nieuwe chef moest worden, en ik gok dat het Lars is.
Their eyes opaque.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:24:52 #167
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37700059
Trouwens, wat dat vlees betreft, als Walter het nou niet had aangenomen, dan was hij nog verder van huis geweest, ook als hij het om half 10 zou bestellen, zou die het niet voor 11 uur in huis hebben gehad. Soms is het gewoonweg overmacht, het moet uiteraard niet te vaak gebeuren (als in vaker dan 1 keer in het halfjaar), maar direct na de eerste keer eruit kegelen schiet je ook niks mee op.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Moderator dinsdag 9 mei 2006 @ 23:34:23 #168
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37700328
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:23 schreef rashudo het volgende:
Volgens mij wist Herman na de eerste aflevering al wie zijn nieuwe chef moest worden
Tuurlijk.
pi_37701708
Het is wel een beetje duidelijk aan het worden dat die gozer die walter hielp (verbeterde) met uitbenen van het vlees en het fileren van de vis het gaat worden.
pi_37702328
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:24 schreef Euc- het volgende:
Trouwens, wat dat vlees betreft, als Walter het nou niet had aangenomen, dan was hij nog verder van huis geweest, ook als hij het om half 10 zou bestellen, zou die het niet voor 11 uur in huis hebben gehad. Soms is het gewoonweg overmacht, het moet uiteraard niet te vaak gebeuren (als in vaker dan 1 keer in het halfjaar), maar direct na de eerste keer eruit kegelen schiet je ook niks mee op.
Ligt er aan wie jij ( je zaak ) bent en je leverancier. Het zou voor mij geen probleem zijn om het binnen die tijd te hebben. Maar ontopic, ik geef je gelijk.
pi_37702433
Ik ben toch zo benieuwd wat er allemaal gedaan wordt als de camera's niet aan staan ...
Ik krijg echt zo'n gevoel dat we keihard geflest worden met de montage ... Ik heb niet echt voorbeelden, maar het gevoel dat .. overheerst opeens
  woensdag 10 mei 2006 @ 01:17:20 #172
83951 rashudo
project 2501
pi_37702482
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 01:13 schreef Speedski het volgende:
Ik ben toch zo benieuwd wat er allemaal gedaan wordt als de camera's niet aan staan ...
Ik krijg echt zo'n gevoel dat we keihard geflest worden met de montage ... Ik heb niet echt voorbeelden, maar het gevoel dat .. overheerst opeens
Een voorbeeld - de vissentest van vorige week werd aangehaald als 'hopeloos mislukt', omdat er 1 persoon bij zat die van de 20 vissen er 6 niet kon herkennen. Dat is als je het mij vraagt behoorlijk overdreven. Er wordt geen aandacht besteed aan de mensen die het wel goed hadden.
Their eyes opaque.
pi_37702516
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 01:17 schreef rashudo het volgende:

[..]

Een voorbeeld - de vissentest van vorige week werd aangehaald als 'hopeloos mislukt', omdat er 1 persoon bij zat die van de 20 vissen er 6 niet kon herkennen. Dat is als je het mij vraagt behoorlijk overdreven. Er wordt geen aandacht besteed aan de mensen die het wel goed hadden.
Dat was inderdaad erg opvallend jah. Maar ik bedoel meer van: wat wordt er gezegd / gedaan door Herman en de regiesseur als de camera niet draait of toevallig ergens anders op gemikt staat. Het ziet er zo gemaakt uit, en het kan toch echt niet zo zijn dat al die chefs die meedoen met dit programma zo dom zijn als dat ze nu worden gepresenteerd
pi_37709797
Leuk programma!!

Heb alleen vorige week gemist

Weet iemand of de uitzendingen op Internet te zien zijn toevallig?
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:58:47 #175
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37712084
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:30 schreef Fonk het volgende:
Leuk programma!!

Heb alleen vorige week gemist

Weet iemand of de uitzendingen op Internet te zien zijn toevallig?
Volgens mij niet
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37723910
Nee niet op internet te zien.

Op zich is het logisch dat het zo gemonteerd wordt. Als je een tijdje in de horeca zit als kok krijg je geel snel een indruk wat iemand kan. Laat hem een paar basis dingen doen, en ik zie al precies op welk niveau hij zit. Dat merk je aan de manier hoe die met zijn produkten om gaat. Hoe die snijd. Hoe hij zijn eten op smaak maakt. Of zelfs iets simpels zoals slagroom opkloppen.
Op tv wil je iedereen even goed laten lijken. Van de slechte laten ze eens wat goede dingen zien. Van de goede met name de slechte. Zo lijkt iedereen even goed, en gewaagd aaan elkaar. Natuurlijk is dat niet zo. Als er iemand uit gaat dan worden met name slechte dingen in beeld gebracht om de keuze te motiveren. Op zich erg logisch allemaal als je er zo bij nadenken
pi_37730653
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:

En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.
pi_37731288
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:50 schreef knoef het volgende:

[..]

En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.
Als souschef ofzo zou hij best kunnen terugkomen ja. Dat idee kreeg ik ook al een beetje. Want Herman had het er alleen over dat hij nog geen keuken alleen kan dragen mij hij wel hele tevreden was over zijn kwaliteiten qua koken. Maar de echte kennis en praktijkervaring nog niet had.
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:46:54 #179
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37733399
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:50 schreef knoef het volgende:

[..]

Hoe zo hij miste toch wel wat basis kennis enzo.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37733882
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:15 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Als souschef ofzo zou hij best kunnen terugkomen ja. Dat idee kreeg ik ook al een beetje. Want Herman had het er alleen over dat hij nog geen keuken alleen kan dragen mij hij wel hele tevreden was over zijn kwaliteiten qua koken. Maar de echte kennis en praktijkervaring nog niet had.
En die kennis en ervaring is hij nu dus aan het opdoen heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen. De kans dat hij in de zaak van Herman komt te werken lijkt mij groot, of dat in het programma is te zien is een tweede. Het lijkt mij echter wel, want waarom zou Den Blijker buiten het programma om (dus niet de comeback van Walter als showelement gebruiken) een hobbykok als souschef aannemen terwijl er genoeg 'professionele' en bekwame souschefs rondlopen. Of het programma wordt binnenkort omgedoopt tot ' Herman zoekt souschef' ..............
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')