Idd, en die chef-kok met zn eigen restaurant, no way dat ik daar ga eten.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:44 schreef Karina het volgende:
Af en toe krijg ik last van plaatsvervangende schaamte als ik zie hoe slecht die "chefs" hun warenkennis is en hoe slecht ze gerechten klaarmaken. Ik vraag me af in wat voor restaurants zij werken, dat zal niet veel soeps zijn.
Die lars mar er van mij ook wel uit andersquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:33 schreef golfer het volgende:
Volgende die van mij mag afvallen als kandidaat is die Erwin, hoewel ik de rest ook niet graag als chef-kok zou zien.
Helaas, het is maar een show. Alsof hij dit serieus doet om een chefkok aan te nemen. Ik denk dat zo'n chef er na een paar maandjes aardappelen schillen ook weer heel rustig wordt weggebonjourd....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:27 schreef Chielus het volgende:
Herman moet nu toch wel inzien dat er niemand in zit die linearecta naar de stoof kan worden gestuurd. Dus snel gaan selecteren en daarna eens een stoomcursus gaan geven.
Ik denk ook dat er erg veel tijd in is gestoken om er een show van te maken en dat het in het echt best wel meevalt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:40 schreef Drive-r het volgende:
Ach, laten we het hele gebeuren rond Blijker zelf ook niet overdrijven. De kerel zou zelf ook niet kunnen koken als Passard. Zo'n ei afzeiken is makkelijk, weten wij namelijk veel of het goed is of niet? Voor het show element is dat eeuwige zeiken blijkbaar nodig. Natuurlijk valt het allemaal tegen, maar dan moet je niet zo'n show maken.
Hij is die ster niet kwijtgeraakt omdat hij niet goed genoeg kookte, maar omdat hij te weinig zelf in zijn eigen keuken stond.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:09 schreef golfer het volgende:
Herman als je echt zo goed zou kunnen koken, waarom heb je dan geen Michelinster (meer) ?
Natuurlijk had hij dat niet verwacht maar dat is het ook showelement erin. En je verwacht toch niet dat de winnaar van de show de hoofd chefkok wordt van het restaurant. Ze hebben / hadden volgens mij al lang iemand iemand onder contract die de chef wordt en dat de winnaar de 2e / reserve-chef of sous-chef wordt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:50 schreef rashudo het volgende:
Je kan toch niet verwachten dat Herman een 3-sterren kok op straat vind.. zelfs een 1-ster kok zou een wonder zijn. Daar zijn er echt niet zoveel van.
Precies, hij is geen kok meer, maar een entrepeneur en een showman geworden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:52 schreef Speedski het volgende:
Hij is die ster niet kwijtgeraakt omdat hij niet goed genoeg kookte, maar omdat hij te weinig zelf in zijn eigen keuken stond.
Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijkquote:Op woensdag 3 mei 2006 00:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies, hij is geen kok meer, maar een entrepeneur en een showman geworden.
Echte sterrenkoks staan gewoon dagelijks te koken in de keuken.
quote:Den Blijker verkoopt restaurants
De Engel Groep, het imperium van Herman den Blijker en David Crouwel, gaat flink inkrimpen. De ondernemers gaan zich meer richten op tv-werk. Er blijven slechts een paar restaurants over van de groep.
Dat verklapt Crouwel in de Misset Horeca Top-100. Den Blijker en Crouwel willen hooguit drie restaurants overhouden van de zeven die de Engel Groep nu telt. De twee willen zich meer concentreren op hun tv-activiteiten. ‘Daar zijn we nog lang niet op uitgekeken’, aldus Crouwel.
De Engel Groep staat met een jaaromzet van 13,9 miljoen euro op de 58ste plaats in de ranglijst. Dat is twee plaatsen meer dan het jaar ervoor, toen de groep een jaaromzet van 12,5 miljoen euro behaalde.
Herman den Blijker ontpopt zich de laatste tijd tot een waar kijkcijferkanon van RTL5. Vooral zijn serie ‘Herrie in de Keuken’, waarin Den Blijker optreedt als restaurantdokter, trok veel kijkers. De nieuwe serie ‘Herman zoekt Chef’ draait met zo’n 700.000 kijkers per keer ook niet slecht.
Wat ik dan zo jammer vind, is dat hij die ster juist net gekregen had. Blijkbaar een moment wat succes en vervolgens direct zelf de keuken uit. Als je dan zoveel liefde voor het vak hebt, dan had je toch in ieder geval willen weten hoever je zelf kon komen? Nu heb je nooit echt een ster gehad, in mijn mening.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:59 schreef Speedski het volgende:
[..]
Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijk
Ik durf in te zetten, dat ze zichzelf hiermee overschatten. Zodra het animo voor het type-tje Blijker weg is, houden ze niks over....quote:Op woensdag 3 mei 2006 01:02 schreef golfer het volgende:
Zie hier het bewijs dat ie zich steeds meer gaat toeleggen op het show-element en niet meer op het echte koken:
[..]
Dat zou idd wel een erg leuke aflevering opleverenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:20 schreef Pilootje het volgende:
Hopelijk lijkt het volgende week wat meer op de formule hells kitchen van ramsey. Ik wil zwetende koks zien die in de zeik zitten
Iets soort gelijks gebeurde er met Cas spijkers toch ook toen hij op TV verscheen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:59 schreef Speedski het volgende:
[..]
Het jaar dat hij z'n ster kwijtraakte had hij echt net te weinig uren gemaakt, de jaren daarop volgende steeds minder natuurlijk
Zoiets, maar Cas Spijkers was daarvoor al jaren bezig en heeft dan ook jarenlang 1 en zelfs 2 sterren gehad. Hij heeft zich wel bewezen, lijkt me. Kun je van die bolle met zijn sigaar niet zeggen, vind ik zelf.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat zou idd wel een erg leuke aflevering opleveren![]()
[..]
Iets soort gelijks gebeurde er met Cas spijkers toch ook toen hij op TV verscheen?
Breekquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:13 schreef Pilootje het volgende:
Nop cas is "gekocht" door princess. Het is nu princess die bepaald waar hij kookt, hoe lang, en wanneer. En als je denk dat dat kut is, moet je eens zoeken naar zijn jaarsalaris en alle snoepreisjes
Die passart, waar was zijn witte brigade. Heeft ie in zijn eentje gekookt voor dat groepje, of zijn die koks het niet waard om in beeld te komen ?
Nou, een flitsende show over Warenkennis etc. Net ff wat minder kritisch dan Keuringsdienst van Waarde of zeikerig als die sjaak van de Smaakpolitie zal het ws. wel leuk doen. Ik bedoel, die vleestest hadden ze laatst best wat verder uit mogen werken. Idem voor iets soortgelijks met Herman bij Paul de Leeuw laatst.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik durf in te zetten, dat ze zichzelf hiermee overschatten. Zodra het animo voor het type-tje Blijker weg is, houden ze niks over....
Van mij ook vind hey een leuk programma om naar te kijkenquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:45 schreef rashudo het volgende:
Van mij mag Herman de rest van z'n leven shows blijven maken, als ze allemaal zo zijn als herrie in de keuken en herman zoekt chef vind ik het prima
Ik erger me bij tijd en wijle kapot aan zijn houding idd.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:12 schreef Gunner het volgende:
Het begint me een beetje te vervelen dat die bolle zichzelf op een voetstuk zet en het maar niet kan benadrukken hoe slecht z'n eigen geselecteerde kandidaten zijn
Misschien moet je dit soort posts voor 12 uur s'nachts maken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 00:04 schreef Gert het volgende:
Ik ewge me kpot an ze binnesmonse gmompel
Zie, jij begrijpt ook niet wat-ie zegt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 03:10 schreef Chielus het volgende:
[..]
Misschien moet je dit soort posts voor 12 uur s'nachts maken.
Ze maken TV he ze laten zowat alleen het slechte zien voor sensatie TV (als alles goed gaat kijkt niemand) wat ze niet laten zien is dat de tweede keer dat ze dat eitje moesten maken er 4 het goed hadden...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:33 schreef Moitessier het volgende:
Vind dat ze allemaal vrij weinig interesse hebben, niet echt liefde voor het vak. Die testjes waar zoveel mensen keihard voor falen...je eet kuit..en je denkt dat je couscous aan het eten bent. Toppunt die gerechten die ze bij Held Passard gekregen hadden en na moesten maken. Je gaat bij zo'n keizer eten..dan ga je uit jezelf toch al uitzoeken en nadenken over wat je gegeten hebt, welke smaken heb je gezien, welke combinaties...
"Ik vond het er wel heel goed op lijken" LUL, als je vindt dat een gerecht qua smaak/textuur vrij goed vindt lijken en het is niet te eten dan spoor je toch niet, en ben je m.i. nog ongeschikt om in de keuken van de Mac te staan. En die gek die een stage aangeboden gekregen had voor drie maanden en daar wel over na wilde denken als het niet zou lukken met dat restaurant van Herman...zo'n aanbod..dat hij niet meteen ALLES heeft laten vallen en huilend van blijdschap alvast een half jaar van te voren in de keuken klaar is gaan staan om te beginnen...ongelofelijk
maar goed, misschien wind ik me op over niets![]()
Die erwin is een goeie voor een tostitent, waar die 300 man lunch in zn eentje draait en kwaliteit geen fuck uitmaakt.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Was te verwachten dat er 2 uit zouden gaan. Vindt deze twee Walter en Erwin wel terecht.
Walter heeft gewoon te weinig praktijkkennis voor een chefkok en Erwin is er een van te veel rammen en stressen
Duidelijk verwoordquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:01 schreef Euc- het volgende:
[..]
Die erwin is een goeie voor een tostitent, waar die 300 man lunch in zn eentje draait en kwaliteit geen fuck uitmaakt.
Hoezo niet? Tostitent is toch een ander niveau, en daar doet ie het dus goed.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:12 schreef Pilootje het volgende:
Die laatste opmerking kan je natuurlijk niet gegrond maken. Misschien kan ie prima koken. Hij werkt alleen op een ander niveau.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:23 schreef rashudo het volgende:
Volgens mij wist Herman na de eerste aflevering al wie zijn nieuwe chef moest worden
Ligt er aan wie jij ( je zaak ) bent en je leverancier. Het zou voor mij geen probleem zijn om het binnen die tijd te hebben. Maar ontopic, ik geef je gelijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:24 schreef Euc- het volgende:
Trouwens, wat dat vlees betreft, als Walter het nou niet had aangenomen, dan was hij nog verder van huis geweest, ook als hij het om half 10 zou bestellen, zou die het niet voor 11 uur in huis hebben gehad. Soms is het gewoonweg overmacht, het moet uiteraard niet te vaak gebeuren (als in vaker dan 1 keer in het halfjaar), maar direct na de eerste keer eruit kegelen schiet je ook niks mee op.
Een voorbeeld - de vissentest van vorige week werd aangehaald als 'hopeloos mislukt', omdat er 1 persoon bij zat die van de 20 vissen er 6 niet kon herkennen. Dat is als je het mij vraagt behoorlijk overdreven. Er wordt geen aandacht besteed aan de mensen die het wel goed hadden.quote:Op woensdag 10 mei 2006 01:13 schreef Speedski het volgende:
Ik ben toch zo benieuwd wat er allemaal gedaan wordt als de camera's niet aan staan ...
Ik krijg echt zo'n gevoel dat we keihard geflest worden met de montage ... Ik heb niet echt voorbeelden, maar het gevoel dat .. overheerst opeens
Dat was inderdaad erg opvallend jah. Maar ik bedoel meer van: wat wordt er gezegd / gedaan door Herman en de regiesseur als de camera niet draait of toevallig ergens anders op gemikt staat. Het ziet er zo gemaakt uit, en het kan toch echt niet zo zijn dat al die chefs die meedoen met dit programma zo dom zijn als dat ze nu worden gepresenteerdquote:Op woensdag 10 mei 2006 01:17 schreef rashudo het volgende:
[..]
Een voorbeeld - de vissentest van vorige week werd aangehaald als 'hopeloos mislukt', omdat er 1 persoon bij zat die van de 20 vissen er 6 niet kon herkennen. Dat is als je het mij vraagt behoorlijk overdreven. Er wordt geen aandacht besteed aan de mensen die het wel goed hadden.
Volgens mij nietquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:30 schreef Fonk het volgende:
Leuk programma!!
Heb alleen vorige week gemist
Weet iemand of de uitzendingen op Internet te zien zijn toevallig?
En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:
Was te verwachten dat er 2 uit zouden gaan. Vindt deze twee Walter en Erwin wel terecht.
Walter heeft gewoon te weinig praktijkkennis voor een chefkok en Erwin is er een van te veel rammen en stressen
Als souschef ofzo zou hij best kunnen terugkomen ja. Dat idee kreeg ik ook al een beetje. Want Herman had het er alleen over dat hij nog geen keuken alleen kan dragen mij hij wel hele tevreden was over zijn kwaliteiten qua koken. Maar de echte kennis en praktijkervaring nog niet had.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:50 schreef knoef het volgende:
[..]
En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.
Hoe zo hij miste toch wel wat basis kennis enzo.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:50 schreef knoef het volgende:
[..]
En toch heb ik een donkerbruin vermoeden dat die Walter nog helemaal niet van het toneel is verdwenen, die kon nog weleens een verrassende comeback maken in het programma.
En die kennis en ervaring is hij nu dus aan het opdoen heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen. De kans dat hij in de zaak van Herman komt te werken lijkt mij groot, of dat in het programma is te zien is een tweede. Het lijkt mij echter wel, want waarom zou Den Blijker buiten het programma om (dus niet de comeback van Walter als showelement gebruiken) een hobbykok als souschef aannemen terwijl er genoeg 'professionele' en bekwame souschefs rondlopen. Of het programma wordt binnenkort omgedoopt tot ' Herman zoekt souschef' ..............quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:15 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Als souschef ofzo zou hij best kunnen terugkomen ja. Dat idee kreeg ik ook al een beetje. Want Herman had het er alleen over dat hij nog geen keuken alleen kan dragen mij hij wel hele tevreden was over zijn kwaliteiten qua koken. Maar de echte kennis en praktijkervaring nog niet had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |