abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37307989
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:49 schreef Gert het volgende:
Je ziet die Herman voortdurend op TV, blijkbaar is dat zijn belangrijkste werk geworden. Misschien is het dan een idee om hem eens naar logopedie te sturen, want de eetlust vergaat me direct zodra ik dat paupergemompel van 'm hoor.
Mja, ik vind Herman nou ook niet echt leuk om te zien, komt nogal gespeeld over.
Oh, and that's a bad miss!
pi_37308159
quote:
Op woensdag 26 april 2006 09:05 schreef rashudo het volgende:
<knip>
Sommige kandidaten denken dat ze bij idols voor koks zijn, maar hier zijn geen workshops. Je moet het hebben of niet.

Hoe kan je ooit een stuk vlees goed klaar maken als je niet eens weet wat het is of waar het vandaan komt? Als je niet eens kan herkennen wat iets is, hoe kan je dan weten of het goed is? Als je niet eens ziet of iets een sucade is, hoe kan je dan ooit zien wanneer je een sucade koopt of het goede kwaliteit is?

Ik ben verbaasd dat die hobbykok er nog meer verstand van heeft dan een aantal professionele koks. Vooral van dat uitbenen, dat had ik niet verwacht van hem.

Bij de restaurants leken sommige wel stagiaires. Voor een stagiaire is dat geen probleem, maar niet voor een aanstaande chefkok
<knip>
Ik denk niet dat er geen een goede chef-kok is in de Nederlandse keuken die zich opgeeft voor zo'n programma. Alleen de chef-koks die in een matig restaurantje werkt omdat hij of zij toch niet zo chefferig is. Of koks die zich erg goed vinden ....
pi_37308193
quote:
Op woensdag 26 april 2006 12:31 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Mja, ik vind Herman nou ook niet echt leuk om te zien, komt nogal gespeeld over.
Khad een paar jaar geleden een baantje (als gastheer) in een van z'n restaurants en ik kan je melden dat Herman in het echt net zo is als dat hij doet overkomen op TV.
pi_37308563
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:53 schreef golfer het volgende:

Bas, John (en voor mij ook Erwin) hebben niets in een keuken te zoeken.
Leuk dat die ene hobbykok er nog steeds is zit.

Koken is ook passie en gevoel met de producten hebben en dat ontbreekt helaas bij bijna alle kandidaten.
Idd die 3 waren wel bedroevend slecht , zelfs het klapstuk konden ze niet herkennen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_37310402
quote:
Op woensdag 26 april 2006 12:41 schreef Speedski het volgende:

[..]

Khad een paar jaar geleden een baantje (als gastheer) in een van z'n restaurants en ik kan je melden dat Herman in het echt net zo is als dat hij doet overkomen op TV.
Klopt, kwam vroeger regelmatig eten bij een van mijn oude chefs. En dan zat ie ook altijd zo in het restaurant
  woensdag 26 april 2006 @ 14:11:25 #66
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37310849
Volgende week gaan ze uit eten in Parijs, ben heel erg benieuwd....
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 26 april 2006 @ 14:30:03 #67
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37311390
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:11 schreef Chielus het volgende:
Ja idd, die Kaviaar op dat bord was wel heel erg mooi gedaan zeg!

Ik gok trouwens op Alain Ducasse, maar ik zou liever bij Troisgros gaan eten
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 26 april 2006 @ 15:53:12 #68
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37314054
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:07 schreef Gunner het volgende:
Herhaling binnekort toch ergens op RTL7?
Herhaling is op zaterdag geloof ik.
En het muziekje is van Cash in the attic heb ik gisteren ontdekt!
Nulla verba sed acta
  woensdag 26 april 2006 @ 16:09:11 #69
83951 rashudo
project 2501
pi_37314543
quote:
6300 EUR

Hoeveel fooi geef je dan?
Their eyes opaque.
  woensdag 26 april 2006 @ 16:37:54 #70
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37315400
quote:
Zal inderdaad wel bij Alain Ducasse zijn.
Later gaan ze ook nog met elkaar naar Toscane, las ik ergens.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_37317324
is iemand ook die fles ketjap en gembersiroop opgevallen die achterin ergens in een kastje stonden bij groot paardenburg? over goedkope smaken gesproken ...
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -&gt; www.google.nl
pi_37317984
Die flessen vind je overal, soms zoek je juist die smaak in je saus, etc..
Daarnaast kan dat ook voor personeelseten etc.. te zijn. Bij ons liggen er ook friekandellen in de vriezer bijvoorbeeld.
In europa is het normaal 15 % fooi te geven over het algemeen, maar in dit geval wordt dat dan rond de 7000 euro. Normaal maak je er gewoon een mooi rond bedrag van.

Die kaviaar is in een soort marinade van creme fraiche en een roomsoort. Ooit een signature dish geweest van alain ducasse ( niet helemaal, iets wat er op lijkt ). Dus het zou ook mij niet verbazen dat het bij alain ducasse is.
  woensdag 26 april 2006 @ 18:08:37 #73
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37318021
quote:
Op woensdag 26 april 2006 17:41 schreef postman het volgende:
is iemand ook die fles ketjap en gembersiroop opgevallen die achterin ergens in een kastje stonden bij groot paardenburg? over goedkope smaken gesproken ...
Toen ik bij de Librije was hadden ze ook een rek vol staan met dat soort dingen, de meest vreemde japanse sausjes en nog heel wat rotzooi, voor het personeelseten of voor bij de borrel op vrijdagavond.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37318129
Overigens vraag ik me af waarom hij nu al een paar afleveringen bezig is met testjes om te kijken of mensen dingen wel of niet kunnen. Daarnaast is het ook best lullig om mensen dan voor lul te zetten met dingen die ze niet weten.
Maar hij zou zichzelf meer dienen als hij die mensen eens ging leren wat ze missen. Ook dan zie je dat sommige kansloos zijn, maar help je de andere beter.
pi_37318291
Ze zijn idd naar Alain Ducasse geweest over 2 weken zie je hoe het in toscane is gegaan

Mijn broer doet mee dus
ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  woensdag 26 april 2006 @ 18:22:37 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37318374
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:19 schreef -dS- het volgende:
Ze zijn idd naar Alain Ducasse geweest over 2 weken zie je hoe het in toscane is gegaan

Mijn broer doet mee dus
Wie is je broer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 26 april 2006 @ 18:27:50 #77
83951 rashudo
project 2501
pi_37318511
quote:

Mijn broer doet mee dus
Dan hoop ik dat ik je broer niet afgebrand heb
Their eyes opaque.
  woensdag 26 april 2006 @ 18:45:26 #78
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37318968
wie is t wie is t????????
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_37319614
Dennis van Tintelen
pi_37319955
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:13 schreef Pilootje het volgende:
Overigens vraag ik me af waarom hij nu al een paar afleveringen bezig is met testjes om te kijken of mensen dingen wel of niet kunnen. Daarnaast is het ook best lullig om mensen dan voor lul te zetten met dingen die ze niet weten.
Maar hij zou zichzelf meer dienen als hij die mensen eens ging leren wat ze missen. Ook dan zie je dat sommige kansloos zijn, maar help je de andere beter.
Ja, anders heb je geen programma he.
pi_37320181
fifteen van jamie oliver was toch ook leuk ?
Hij deed niks anders dan iedereen dingen leren. Waarom was het leuk ? Omdat ze het niet konden, in hun vingers sneden, boos weg liepen etc...
Dat zou zomaar ook eens bij hun kunnen.
pi_37320222
quote:

Mijn broer doet mee dus
PB mij eens snel wie de nieuwe chef is dan
pi_37320444
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:44 schreef -dS- het volgende:
Ik geef dennis een goeie kans je ziet hem nu niet echt veel in beeld maar ik denk omdat ie nog veel in beeld moet komen , heb een keer bij hem gegeten toen hij ze eigen restaurant had echt super..
Zeer goeie kok.
Aardig om dit over je broer te zeggen....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 26 april 2006 @ 19:42:22 #84
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37320816
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:26 schreef Pilootje het volgende:
fifteen van jamie oliver was toch ook leuk ?
Hij deed niks anders dan iedereen dingen leren. Waarom was het leuk ? Omdat ze het niet konden, in hun vingers sneden, boos weg liepen etc...
Dat zou zomaar ook eens bij hun kunnen.
Maar hun waren op zoek naar personeel, niet naar een chef!

Van een chef-kok mag je zeker wel verwachten dat hij een stuk meer ervaring heeft, en helemaal met verse producten. Als je zag hoe ze die coquilles open aan het maken waren, pfff...
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37322207
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Aardig om dit over je broer te zeggen....
Gna Gna , trouwens ik zeg wel heel stoer dat ze naar Alain Ducasse zijn wezen eten maar het is L'Apege.. even na gevraagt , en de nieuwe chef is nog niet bekent eind mei pas.. kan wel zeggen dat er nog 3 over zijn op dit moment
  woensdag 26 april 2006 @ 20:30:08 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37322795
L'Arpege is dus Alain Passard
Poef.....gone! ©golfer
pi_37325050
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:42 schreef Euc- het volgende:

[..]

Maar hun waren op zoek naar personeel, niet naar een chef!

Van een chef-kok mag je zeker wel verwachten dat hij een stuk meer ervaring heeft, en helemaal met verse producten. Als je zag hoe ze die coquilles open aan het maken waren, pfff...
Lok je het niet een beetje uit als je in je tv reclame met grote letters schrijf, ervaring niet vereist ?
Owke ! denken al die koks. Ik kan goed koken, maar goed ik weet ook niet alles. Op dat niveau heb ik nooit gewerkt. Ik reageer !
Welke 13 stukken vlees hangen hier ?
Ervaring niet vereist zei u ?
Maar dat kan ik ook verkeerd geintepeteerd hebben. Misschien ervaring als chef vereist ?

Vertel eens, zit je broer er nog in ? De rest hoef ik niet te weten, dan is de *kuch* *kuch* spanning er af.
pi_37328072
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:28 schreef Pilootje het volgende:

[..]

Lok je het niet een beetje uit als je in je tv reclame met grote letters schrijf, ervaring niet vereist ?
Owke ! denken al die koks. Ik kan goed koken, maar goed ik weet ook niet alles. Op dat niveau heb ik nooit gewerkt. Ik reageer !
Welke 13 stukken vlees hangen hier ?
Ervaring niet vereist zei u ?
Maar dat kan ik ook verkeerd geintepeteerd hebben. Misschien ervaring als chef vereist ?
Mja, dat vind ik ook een beetje flauw. Van sommige mensen zie je zowat gelijk al dat ze niet veel ervaring met bepaalde dingen hebben, dan kan je gewoon wachten tot er iets fout gaat, en het lijkt hier alsof het daarom te doen is. Bij Jamie werd idd geen chef gezocht, maar daar werden de kandidaten ook opgeleid. Hier wordt gewoon van alles van je verwacht en als het dan fout gaat wordt je voor lul gezet.
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 22:41:54 #89
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37328333
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:19 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Ja, anders heb je geen programma he.
Precies. Je kiest twee of drie mensen uit waarvan je denkt dat ze het weleens kunnen gaan worden, en de rest doet mee voor de show.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_37328735
Valt het je op dat die goede kandidaten zelden in beeld zijn ?
Bijvoorbeeld die walter, die komt alleen in beeld als er iets positiefs is. Er worden bewust bepaalde pesonages neergezet.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:02:24 #91
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37329204
quote:
Idd ook op gevallen maar het is niet zeker dat die in de gerechten gebruikt werden.

Verder vond ik het terecht dat die 2 er uit vlogen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 27 april 2006 @ 10:23:47 #92
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37337389
quote:
wat denk je dat het personeel daar eet, gewoon nasi met ketjap hoor.
pi_37337626
quote:
Ja en? Wat zou dat?

Het zijn produkten die in iedere keuken wel een keer gebruikt worden. Of het nu weer het personeelseten is of een ander gerecht wat gemaakt wordt? Omdat het opeens een duurder (sterren-)restaurant is, werkt men niet zonder dit soort produkten hoor.
Take on the situation, but not the torment ...
  donderdag 27 april 2006 @ 10:38:47 #94
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_37337794
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:16 schreef -dS- het volgende:
kan wel zeggen dat er nog 3 over zijn op dit moment
Bedankt voor de spoiler he! Erg leuk voor de mensen die het 'gewoon' op TV moeten zien.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 27 april 2006 @ 10:58:25 #95
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_37338274
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Bedankt voor de spoiler he! Erg leuk voor de mensen die het 'gewoon' op TV moeten zien.
Je wist toch van te voren dat er mensen gingen afvallen? Of was jij nog in de volle overtuiging dat er 7 chefs aangenomen zouden worden? Het is niet zo dat 'ie meteen roept WIE er dan over zijn ofzo. Oftewel: Niet zo miemelen!
Nulla verba sed acta
  donderdag 27 april 2006 @ 11:07:04 #96
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37338485
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, ik had zeker niet verwacht dat het een afvalrace zou zijn en er elke week mensen af zouden vallen tot er 1tje over blijft, wat een schok
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 27 april 2006 @ 11:07:33 #97
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_37338502
Sorry. Ik dacht dat ze aan het eind van de laatste afleverering een keus zouden maken uit alle geselecteerde koks?

Het afvallen van die Sandra dacht ik dat het niet geplanned was omdat ze er echt niets van bakte
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:07 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ja, ik had zeker niet verwacht dat het een afvalrace zou zijn en er elke week mensen af zouden vallen tot er 1tje over blijft, wat een schok
Gelukkig ben ik niet de enige die in deze veronderstelling was! Er is vanaf het begin nooit over gesproken dat er mensen zouden afvallen
  donderdag 27 april 2006 @ 11:19:34 #98
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37338836
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:07 schreef Gunner het volgende:
Sorry. Ik dacht dat ze aan het eind van de laatste afleverering een keus zouden maken uit alle geselecteerde koks?

Het afvallen van die Sandra dacht ik dat het niet geplanned was omdat ze er echt niets van bakte
[..]

Gelukkig ben ik niet de enige die in deze veronderstelling was! Er is vanaf het begin nooit over gesproken dat er mensen zouden afvallen
mijn reactie was nogal sarcastisch bedoeld..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 27 april 2006 @ 11:26:31 #99
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_37339076
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:19 schreef Euc- het volgende:

[..]

mijn reactie was nogal sarcastisch bedoeld..
oh

Dan zal ik wel gek zijn.

http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5285281
quote:
9-delige Realityserie

waarin de Rotterdamse kookgigant Herman den Blijker op zoek gaat naar een chef-kok voor een nieuw te openen restaurant in Amsterdam. Negen bijzonder enthousiaste professionals en hobbykoks steken de handen uit de mouwen om hun kundigheid op het gebied van smaak en vakmanschap aan te tonen. Impressies van de verbouwing van de locatie en de verschillende kandidatenselecties wisselen elkaar af. De kandidaten worden geïnstrueerd, geïnformeerd en ondergaan talloze smaak- en kooktests. In een speciale keuken worden ze onder meer beoordeeld op wat ze bakken van de basistechnieken. Ook wordt gekeken of de kandidaten kaas hebben gegeten van het financiële reilen en zilen van een restaurant.
Kan nergens op (officiele) sites terugvinden dat er ook mensen af gaan vallen?
  Moderator donderdag 27 april 2006 @ 11:38:30 #100
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37339435
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:26 schreef Gunner het volgende:

[..]

oh

Dan zal ik wel gek zijn.

http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5285281
[..]

Kan nergens op (officiele) sites terugvinden dat er ook mensen af gaan vallen?
Er zijn al mensen afgevallen, misschien is dat een hint?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 27 april 2006 @ 11:40:33 #101
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_37339507
<zinloos deze discussie>
  donderdag 27 april 2006 @ 21:50:07 #102
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37359238
Graag alleen de al uitgezonde afleveringen bespreken. Graag niet verder spoileren en verpesten voor de anderen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37372575
quote:
Alain Ducasse is hun bezoek geweest ten tijde van de de nieuwe chefkok die Ducasse had aangesteld.
als je alvast een spoiler wilt

Voor de mensen die hem van tv kennen nog deze achtergrond info:

Herman is wel een goeie kok maar geen topkok zoals overal nu wordt beweert.
Dus op het niveau De Boer,Helder e.d. kan hij zich niet meten. Eigenlijk is Herman van huis uit
netzo als jij en ik gewoon een liefhebber van echt lekker eten die toevallig kok is geworden.
Dat 'top' is er een beetje ingeslopen omdat types als Braakhekke (ook geen topkok) e.d.niet meer
op tv zijn en de echte grote jongens er geen zin in hebben om zich voor dit soort zaken te lenen.
Daarnaast heeft RTL zijn imago verder uitgebuid omdat hij groot,kaal en ook nog kok is.
Nou 3 ingredienten die volgens RTL goed zijn voor de tv in deze tijd van Life&Cooking and al die zelf klus/onderwijzende programma's.
Herman is trouwens op TV nogal mild want zij die hem al een tijdje kennen weten dat hij echt niet zo
ingetogen is irl. Verder is Herman een boer. Een echte lompe boer als in iemand die gewoon lekker aan
je tafel komt zitten al kauwend op een stuk stokbrood om te vragen hoe het ermee gaat.
Herman is ook het type dat -als je tot zijn kring van bekenden behoort- plotseling met een een amuse of
ander gerecht voor je op de proppen komt gewoon om te proeven aangezien hij de gods ganse dag loopt
kanen als hij in een van zijn restaurants binnen komt.
Ook als hij een of andere nieuwe wijn/champagne soort heeft binnen gekregen moet je niet verbaast staan
kijken als hij plotseling een fles/glas naar je tafel laat sturen met het bericht: " Probeer eens en zeg wat je ervan
vindt en als je het lekker vindt krijg je een flesje van mij." Het mooiste aan Herman is,is dat hij vrij
ongecompliceerd is. Zijn personeel echter, en dan vooral bij De Engel, zijn een stel arrogante klojo's waar menigmaal in allerlei publicaties over is geschreven.
Zij zijn ook een van de redenen geweest dat Herman indertijd zijn Michellinster heeft verloren.

En voor de echte muggenzifters: Veel in het programma is gesponsored.Herman betaalt weinig tot niks
zelf ( dus die slager,kokschool.eten bij Ducasse wordt allemaal betaalt) en krijgt een vast gage voor het programma.,

[ Bericht 9% gewijzigd door editor2 op 28-04-2006 12:41:50 ]
31 december 2006: Inactive FOK!account
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:17:28 #104
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37374318
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:15 schreef editor2 het volgende:
Heel stuk tekst
Maar ik zou best een keer willen gaan eten bij hem
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:05:38 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37377766
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:15 schreef editor2 het volgende:

Alain Ducasse is hun bezoek geweest ten tijde van de de nieuwe chefkok die Ducasse had aangesteld.
Volgens het broertje van een deelnemer was het niet Ducasse, maar L'Arpege van Alain Passard ?
Poef.....gone! ©golfer
pi_37380887
Kan... ik ben niet bij de opnames geweest. Ik had begrepen van een medewerker die in
een van Herman zijn zaken werkt dat het Ducasse was.
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_37383154
quote:
Herman is wel een goeie kok maar geen topkok zoals overal nu wordt beweert.
Ik denk dat Helder en Boer en die andere Herman (Sergio) topkoks zijn omdat ze 1 zaak hebben en zelf in de keuken staan en al hun tijd in het koken steken en daarmee hun sterren verdienen (ok, Jonnie Boer is ook druk met zijn bajes die die gekocht heeft en om gaat toveren tot hotel). Herman (den Blijker) is meer een entrepeneur die andere koks in zijn zaken zet en centjes wil verdienen en overigens vast wel kan koken (heb zijn kookkunsten nog nooit geproefd) en er ongewtijfeld veel verstand van heeft, maar zijn energie dus in andere zaken steekt.
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:42:21 #108
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37393986
Het is Jonnie Boer en niet de Boer
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37394190
Open anders een nieuw topic waar je dat nog eens duidijk maakt
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:53:56 #110
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37394212
Volgens mij ging het hier toch meer over het programma Herman zoekt Chef?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 29 april 2006 @ 04:19:32 #111
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37395726
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij ging het hier toch meer over het programma Herman zoekt Chef?
Ja, dus mogen we het hier toch hebben over de kookkwaliteiten van Herman en dat afgezte tegenover andere koks of mag ik alleen op dinsdagmiddag even posten dat het vanavond op TV Komt.
  zaterdag 29 april 2006 @ 09:15:19 #112
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37396401
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 04:19 schreef Chielus het volgende:

[..]

Ja, dus mogen we het hier toch hebben over de kookkwaliteiten van Herman en dat afgezte tegenover andere koks of mag ik alleen op dinsdagmiddag even posten dat het vanavond op TV Komt.
Nee, nee natuurlijk mag je dat af meten

Maar hoe zou je de kandidaten dan afmeten tegen andere (misschien onbekendere) chef koks?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:41:22 #113
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37405341
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 09:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, nee natuurlijk mag je dat af meten

Maar hoe zou je de kandidaten dan afmeten tegen andere (misschien onbekendere) chef koks?
Als je nou de eerdere posts uberhaubt zou hebben doorgelezen zou je zien dat dat dus al is besproken.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_37410889
Jemig, die vlees-test. Dat moet je als chef-kok toch weten ......
  zaterdag 29 april 2006 @ 23:21:53 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37416196
Er zijn verschillende chef koks bij met een eigen restaurant die mee doen aan dit programma. Zuden die nu klanten kwijt raken / geraakt zijn omdat ze in een ander daglicht zijn komen te staan?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37417067
Nee. In de kleine zaken weet je toch niet wie daar als chef staat. En de namen van de restaurants worden keurig buiten beeld gehouden. Je zou maar sluikreclame maken.
Persoonlijk ben ik van mening dat dat gewoon koks zijn. Als je in een eenmans brigade werkt ben je altijd de chef, heb je je bij niemand hoeven bewijzen dat je die baan wel waard bent. En dat zie je nu dus ook.
pi_37419024
Ik heb het programma vanavond voor het eerst bekeken en vond het niveau wel erg laag. Ik vraag me enorm af in wat voor restaurants deze koks werken. Ik kook part-time, maar iedereen bij ons in de keuken zou dit soort dingen redelijk tot goed kunnen doen. Zeker het herkennen van het vlees, het uitbenen en het bereiden van het orgaanvlees. Dat heeft niks te maken met opleidingen, maar met een beetje interesse in voedsel...

Wel erg goed dat hij er kalfstestikels bij had gedaan, die zal je volgens mij nooit op een kaart terug zien. Wel erg lekker, in mijn mening. Lever is natuurlijk helemaal makkelijk, hart kan ik zelf ook weinig mee. Die gaat bij ons na de slacht gewoon bij het afval, wat weer verwerkt wordt tot hondenvoer...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:09:04 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37495055
Vanavond weer!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37495570
Daar gaat ie
pi_37495649
Echt, elke keer als ik die monotome spel van Herman hoor, moet ik toch wel een beetje lachen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')