Het einde. Het einde van ons allen.quote:Op zondag 9 april 2006 12:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Welk einde?
pfff, niet te pruimen.quote:Op zondag 9 april 2006 12:34 schreef Bluesdude het volgende:
"Ik was een heel erg grote beer die toch heel lief was. God was een Ezel en hield veel van mij. En iedereen was erg gelukkig."
Het gaat nu gewoon weer over politiek hoorquote:Op zondag 9 april 2006 12:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Damn, kon die Gerard Reve niet morgen doodgaan? Nu hebben ze mij gedwongen Buitenhof af te zetten. The devil made me do it.
Gelukkig heeft ie geen Nederlands vlaggetje in z'n handquote:
Ja, weet ik. Ervaring leert dat mensen altijd de eerste en de laatste post lezen. Daarom had ik er ook bijgezet, en deze komt van nu.nlquote:Op zondag 9 april 2006 12:43 schreef sigme het volgende:
He tafkahs, jij plaats het stuk dat ik in de OP heb staan van De Tweede Kamer kan wel inpakken met precies dezelfde stukken vet.
Eerder plaatste ik dat stuk van Weisglas, en zag ik dat iemand het er ook al bij gezet had. Ik heb het toch maar laten staan. Het leeft toch wel iets meer dan ik gevreesd hadquote:Op zondag 9 april 2006 12:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Ervaring leert dat mensen altijd de eerste en de laatste post lezen. Daarom had ik er ook bijgezet, en deze komt van nu.nl
Echt járen geleden schreef Rudi Kousbroek al dat het hem opviel hoeveel hoofddoekjes er tegenwoordig in Indonesië rondlopen, en dat je die er vroeger zelden zag.quote:
Nah. Meer religieuzering van radicalisme, als logisch uitvloeisel van religieuzering van moralisme en politiek. God is hip.quote:Op zondag 9 april 2006 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
Radicalisering van Indonesië.
Wees niet bang, volgend jaar zijn de verkiezingen pas..quote:Op zondag 9 april 2006 12:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Eerder plaatste ik dat stuk van Weisglas, en zag ik dat iemand het er ook al bij gezet had. Ik heb het toch maar laten staan. Het leeft toch wel iets meer dan ik gevreesd had.
Oh, ik heb niet de illusie dat het iets uitmaakt, verder.quote:Op zondag 9 april 2006 12:56 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wees niet bang, volgend jaar zijn de verkiezingen pas..
Ik was aan het ontbijten, misschien dat ik het vannacht nog een kans geef.quote:Op zondag 9 april 2006 13:08 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
Heb je buitenhof gezien Harry, ik ben wel benieuwd wat jij vond van wat Wijffels te zeggen had. Volgens mij kan je daar weinig tegen hebben, of zie jij het heel anders met je SP achtergrond?
Niets meer aan toe te voegenquote:Op zondag 9 april 2006 13:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik heb niet de illusie dat het iets uitmaakt, verder.
Ik denk dat een systeem altijd neiging heeft zichzelf uit te hollen, waarna er pas op de plaats gemaakt moet worden en iedereen zich opnieuw de waarde, bedoeling, letter en geest van de wet moet eigen maken. Goedschiks of kwaadschiks. Maar het kan lang duren voordat het zover komt dat de boel werkelijk implodeert of explodeert.
Interessant, heb ik pas een verslag over geschreven.quote:
Wat was de conclusie?quote:Op zondag 9 april 2006 13:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Interessant, heb ik pas een verslag over geschreven.
Sinds de tsunami zit de vrees voor God er goed in.quote:Op zondag 9 april 2006 12:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Nah. Meer religieuzering van radicalisme, als logisch uitvloeisel van religieuzering van moralisme en politiek. God is hip.
Liegen is ingebakken in alle culturen.quote:
Sinds de Taipei 101 zijn er meer aardbevingen, met het epicentrum recht onder de toren.quote:Op zondag 9 april 2006 13:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Sinds de tsunami zit de vrees voor God er goed in.
Interessant hè.quote:Op zondag 9 april 2006 13:26 schreef Tafkahs het volgende:
mooie vruchtbare vrouw trouwens, ze praat ook nog eens melodieus dat godsdienst vergelijkbaar is met het onderdrukken van gevoelens, die er op een gegeven moment uit moeten
Een gevaarlijke vrouw in elk geval. Het valt wel op dat hoe professioneel de omgeving ook is, als een man een beetje meer aandacht geeft aan een vrouw in een gezelschap met meerdere vrouwen, dan gaan vrouwen altijd concurrerenquote:Op zondag 9 april 2006 13:31 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Interessant hè.
In tegenstelling tot Buitenhof, buiten Wijffels.
Hoeren zijn het, allemaal.quote:Op zondag 9 april 2006 13:33 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Een gevaarlijke vrouw in elk geval. Het valt wel op dat hoe professioneel de omgeving ook is, als een man een beetje meer aandacht geeft aan een vrouw in een gezelschap met meerdere vrouwen, dan gaan vrouwen altijd concurreren![]()
quote:Op zondag 9 april 2006 13:35 schreef RichardQuest het volgende:
Reve is voor mietjes was trouwens een betere topictitel.
Hell, we krijgen nog een staatsbegrafenis van Falco Zandstra.quote:Op zondag 9 april 2006 13:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
![]()
Het gejammer gaat gewoon door op nederland 3.. Die man was hoogbejaard, verstoten door z'n naasten en familie, dement en ook nog eens geemigreerd naar Belgie.
Wtf, dat zal wat worden als Ramses Shaffy straks de pijp aan Maarten geeft![]()
even zoeken wie dat ook alweer wasquote:Op zondag 9 april 2006 13:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hell, we krijgen nog een staatsbegrafenis van Falco Zandstra.
De doelen zijn al aangegeven op de kaart.quote:Op zondag 9 april 2006 13:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Tiny Kox likt zich in bij de kinderen van zijn nieuwe meesters.
Veldmaarschalk Koxquote:Op zondag 9 april 2006 13:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De doelen zijn al aangegeven op de kaart.
De Goede Doelen ?quote:Op zondag 9 april 2006 13:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De doelen zijn al aangegeven op de kaart.
quote:Op zondag 9 april 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:
Tijd om es wat te gaan doen ... hee, een stukje rijstpapier.
Cool dat gaan "onze" hardcore foto fuck vrienden niet evenaren.quote:Op zondag 9 april 2006 14:03 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.totallycrap.com/media/duojump/
quote:Politici in Italië scheldend af op stembusgang
ROME - Wie links stemt is ‘een eikel’, die tegen zijn eigen belang handelt. Als Romano Prodi er, na het tv-debat van afgelopen maandagavond bij de publieke omroep niet meer voor voelt nogmaals met hem in debat te gaan, maar dit keer op één van zijn eigen zenders, nou, dan gaat hij toch gewoon alleen?
Wat nou ‘eerlijke en evenwichtige behandeling in de media’, zoals de wet die voorschrijft voor verkiezingstijd: wie niet mee wil doen, moet het zelf maar weten. Dat juist deze week de toezichthouder op de omroep een van zijn zenders een boete van een kwart miljoen oplegde wegens al te robuuste overtreding van die wet, lijkt hem niet te deren. En justitie is trouwens toch tégen hem: ‘terwijl ik aan het werk ben voor Italië, spannen figuren die in dienst zijn van de staat samen tegen de minister-president.’
Silvio Berlusconi, de microfoons en de camera’s, de laatste paar dagen
Nog waren zijn tegenstanders niet bekomen van het konijn dat hij, ten besluite van het televisie-debat met Prodi, uit de hoge hoed had getoverd, of hij zorgde dinsdag voor nieuwe commotie. Tijdens dat debat, waar twaalf miljoen Italianen naar keken, beloofde hij in de volgende kabinetsperiode zowel de onroerende zaak-belastingen op het eerste huis, als de successierechten op bescheiden erfenissen af te schaffen. Meer dan 80 procent van de Italianen woont in een eigen huis, alle Italianen zijn zowel conservatieve beleggers als familie-veteranen die hun spaarcenten oppotten ten behoeve van hun kinderen.
Raak dus – en de oppositie had het nakijken: hoe Berlusconi zich voorstelde de gemeentelijke voorzieningen te financieren, die nu immers betaald worden uit de opbrengst van die onroerende zaak-belasting, had hij er niet bij gezegd.
Terwijl zij aan het rekenen waren, stond hij alweer een toespraak te houden. Letterlijk zei hij: ‘Ik heb te veel respect voor de intelligentie van de Italianen om te denken dat er zoveel eikels rondlopen die tegen hun eigen belang stemmen.’ Wat dat belang is, was wel duidelijk: in de retoriek van de verkiezingsstrijd heet het ‘een appartement van tachtig vierkante meter in de voorsteden’. ‘Dat is van de kiezers – en later voor hun kinderen bestemd’, zegt Berlusconi. ‘Maar Prodi wil het u afpakken, eerst met vijfhonderd euro per jaar, na uw dood met nog grotere happen.’
‘Belediging van de kiezers’, brieste de oppositie. ‘Niks daarvan’, riposteerde hij, ‘jullie kranten gebruiken dezelfde terminologie voor mij’. ‘Ach, wat’, suste vice-premier Gianfranco Fini, ‘acht van de tien Italianen nemen dagelijks het woord coglione in de mond.’ ‘Er blijft hem niets anders meer over dan schelden’, zei de leider van de communisten Fausto Bertinotti schouderophalend. Op internet werd subito een blog geopend, ‘ikbeneeneikel’, waarop binnen een uur een kleine duizend reacties van Italianen genoteerd stonden: allemaal coglioni – letterlijk: kloten –, tegen die ene coglione.
Links bespreekt het voor en tegen van de woordkeuze, maar Berlusconi is alweer een stap verder. Hij zit klaar voor de opnamen van een uitzending van Terra, een programma van het vijfde net, een van zijn eigen zenders. Maar Prodi past ervoor nogmaals met hem in debat te gaan. ‘Dan ga ik alleen’, zegt Berlusconi. Dat gaat niet – en de oppositie vraagt om direct ingrijpen van de toezichthouder. ‘Dan maar een debat met linkse journalisten’, zegt Berlusconi – maar niemand wil. ‘De absentie van Fassino en Rutelli’ – twee vooraanstaande politici binnen de Unione van Prodi – ‘hier is een proeve van het regime van links’, zegt Berlusconi. ‘Dit is een ernstige schending van de wet op de media-aandacht in verkiezingstijd’, verzucht Prodi.
En voort gaat hij weer, dit keer tegen de rechters die hem onder handen willen nemen. ‘Het is absurd dat terwijl ik dag en nacht voor Italië aan het werk ben er dienaren van de staat zijn, functionarissen die betaald worden met het geld van de burgers, die samenspannen tegen de Voorzitter van de Ministerraad, die voor alle Italianen werkt’. De scène is een geïmproviseerde persconferentie, de rondgedeelde stukken moeten aantonen dat er in de nieuwe rechtszaak die tegen hem is aangespannen, de zaak van de omkoperij van een Britse advocaat om onder ede voor hem te liegen, geen vuiltje aan de lucht is. Alleen maar boze opzet, met electorale bedoelingen.
Donderdag, aan het eind van de middag, zegt hij serieus rekening te houden met verkiezingsfraude, uiteraard door toedoen van links. Er moet internationaal toezicht komen op die verkiezingen. ‘Fraude?’, zegt zijn tegenstander, Romano Prodi. ‘Als er iemand daartoe bij machte is, is het degene die de baas is. Dit is de zoveelste bewering bedoeld om angst te scheppen.’ De Groenen besluiten een telefoonnummer te openen waarop onregelmatigheden tijdens de verkiezingen kunnen worden gemeld.
Italië, voorjaar 2006. ‘Het wordt tijd dat Italië zijn rol in de economie en de internationale politiek weer op zich neemt’, verzucht Prodi vrijdag. ‘De lente begint op 9 en 10 april en samen gaan we daarna werken aan een Nieuw Italië.’
Zondag en maandag bepalen de Italianen hoe dat eruit gaat zien.
Een op de vijf van de kiezers weet het vrijdag nog niet, in de laatste peilingen, eerder deze week, was de achterstand van het blok-Berlusconi op het blok-Prodi geslonken tot enkele procenten.
quote:Toen ik op de middelbare school zat vertelde mijn natuurkundeleraar over de op handen zijnde comeback van het luchtschip. De ramp met de Hindenburg was na meer dan vijftig jaar inmiddels wel verwerkt, waterstof had plaatsgemaakt voor helium en vooral was het – volgens mijn leraar – nu definitief duidelijk dat het luchtvervoer per vliegtuig totaal vast dreigde te lopen. Het was 1983.
Iets later las ik het visionaire boek van Jurriaan Andriessen, Eldorica, waarin het luchtvervoer werd gedomineerd door zeppelins en vliegende vleugels. Allen volledig door zonne-energie voortgedreven. Dat was in 1990. Op de Technische Universiteit in Delft waar ik studeerde werd door menig student en zelfs een enkele promovendus driftig gestudeerd op de mogelijkheden van Zeppelins. Bij bouwkunde werden landingspalen ontworpen – grote zuilen waar Zeppelins midden in de stad kunnen aanmeren en passagiers laten uitstappen op exact de plek waar ze moesten zijn, in plaats van de conventionele vliegvelden op tientallen kilometers buiten de stad. Bij lucht- en ruimtevaart werd driftig getekend aan nieuwe modellen en voortstuwingsmechanismen. Het was 1995.
In Nederland vestigde zich even later een bedrijf dat – gesteund door groten als Stork en RDM – echte luchtschepen ging bouwen bij vliegveld Lelystad. Dat bedrijf zou echter na een paar jaar alweer verdwijnen zonder een luchtschip te hebben gebouwd. Het was 1998. Inmiddels werkte ik als campagneleider bij Greenpeace en uiteraard lieten wij ons oog vallen op de zeppelin als modern actiemiddel. Een groter spandoek is nauwelijks denkbaar, het is hét symbool van stil en schoon vervoer en – voor ons het belangrijkste – het zou ons in staat kunnen stellen om grote en snelle schepen zoals die gebruikt werden voor walvisjacht of nucleaire transporten te volgen; gewoon door erboven te vliegen. Per gewoon schip was dat voor Greenpeace een bijna onhaalbare en zeer kostbare onderneming.
Een uitgebreide zoektocht leverde echter geen bruikbaar luchtschip op. In Duitsland had een prototype net zijn eerste vlucht gemaakt maar die had bij lange na niet het bereik of de vervoerscapaciteit die we nodig hadden. Het was rond het jaar 2000. Het wachten was op de sensationele plannen van bijvoorbeeld het bedrijf Cargolifter, die ’s werelds grootste hal neerzette voor de productie van enorme luchtschepen. Het leek even goed te gaan, maar uiteindelijk ging de boel ook daar failliet en de hal werd een tropisch paradijs. Het was 2004.
Inmiddels is het 2006 en heeft de door mijn leraar voorspelde comeback van het luchtschip zich nog steeds niet aangediend. Sterker nog, de comeback lijkt verder weg dan ooit. De Hindenburg leek eind jaren negentig als een phoenix uit de as te herrijzen, maar is alsnog voor een tweede maal neergestort en nu definitief. Wat ging er mis? Waarom wordt de belofte van stil, schoon en efficiënt vervoer niet waargemaakt door een nieuwe generatie Zeppelins? Waarom blijven we zitten met vervoersmiddelen die zwaarder zijn dan lucht en die zich slechts met grof geweld en een enorm brandstofverbruik een weg kunnen banen door ons luchtruim?
Het wil er bij mij niet in dat dat niet efficiënter kan. Maar alle pogingen lijken tot mislukken gedoemd. Of heb ik iets gemist? Is er wel degelijk perspectief voor deze revolutie? Of broeit er ergens op plekken ver weg iets en wordt er toch in stilte gewerkt aan die Zeppelins of aan de vliegende vleugels van Jurriaan Andriessen? Op deze website bevinden zich de mensen die het kunnen weten. Help mij uit mijn vertwijfeling. Moet ik de zeppelin droom maar definitief opgeven of is er nog hoop en zo ja, waar dan
In het Wolfiversum misschien.quote:Op zondag 9 april 2006 14:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dus, als we dat plaatje mogen geloven, gaat Bush een comeback maken.
Ik ben net terug van een dag sporten, eerst s douchen en lekker bikken.quote:Op zondag 9 april 2006 16:28 schreef Monidique het volgende:
Mooi, George, doe je mee met Civ?
quote:
Net zoveel als het aantal mensen dat voor de grondwet stemdequote:Eén op de 100 Nederlanders registreert .eu
Den Haag - 48 uur nadat de stormloop op het .EU domein startte, leert een snelle analyse dat Nederland 9,26 domeinnamen 1.000 inwoners heeft vastgelegd. Daarmee legt de Nederlander verreweg de meeste .EU domeinnamen vast. Op de tweede plaats komt Zweden met 6,96 .EU domeinnamen per 1.000 inwoners. Dat meldt provider mijndomein.nl zondag.
Op de derde plaats staat Duitsland met 4.78 en op een magere vierde plaats volgt Groot Brittanie met 4.47 domeinnamen per 1.000 inwoners.
ikbenhetb.euquote:Op zondag 9 april 2006 17:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Net zoveel als het aantal mensen dat voor de grondwet stemde
Ik gok dat er tientallen bedrijven stagiares hebben ingezet om een week of wat van de .eu domeinen te registreren.quote:Op zondag 9 april 2006 17:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Net zoveel als het aantal mensen dat voor de grondwet stemde
We hebben het nu niet over een spaghettimonster hè.quote:Op zondag 9 april 2006 18:16 schreef Sidekick het volgende:
Osama is dood of levend? Ik weet het niet, je moet niet bij voorbaat opties uitsluiten waarvan je nu het bestaan nog niet van weet.
Ze konden zuipen. Aan niet meer dan 3 woorden heb je genoeg. Geen valse pretenties, gewoon: dit is het.quote:Op zondag 9 april 2006 18:36 schreef Johan_de_With het volgende:
He Harry, leg mij eens in drie zinnen uit wat er zo geweldig is aan Bukowski. Of Morrison. Of Cobain.
Gerard? Vlegel !quote:Op zondag 9 april 2006 19:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Gerard ook. Maar meer verwacht ik ook niet - van jou dan, he?
Zij offerden zich op, voor ons.quote:Op zondag 9 april 2006 18:36 schreef Johan_de_With het volgende:
He Harry, leg mij eens in drie zinnen uit wat er zo geweldig is aan Bukowski. Of Morrison. Of Cobain.
Jij hebt nog een lijntje met de bakvis die je eens was, heel goed.quote:Op zondag 9 april 2006 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Zij offerden zich op, voor ons.
Als ware heiligen offerden ze lichaam en geest, en deden daarvan kond.
Opdat wij wisten hoe verrijkend het was, en hoe slopend.
Dan konden wij onze lichamen en geesten aan iets anders besteden.
Kantoorbaantjes, kinderen etc...
quote:Lourdes heeft mirakel nodig
Er gebeuren haast geen mirakels meer. De wetenschap evolueert zodanig dat er voor de meeste miraculeuze reddingen of genezingen een perfect wetenschappelijke verklaring is. De Franse bisschop Jacques Perrier wil in het bedevaartsoord Lourdes daarom een light-versie van het mirakel invoeren. ,,Voor gebeurtenissen die niet echt miraculeus zijn maar toch onverklaarbaar blijven.''
Critici menen dat de bisschop met zijn voorstel de tanende populariteit van Lourdes wil aanpakken. Maar de geestelijke ontkent dat.
VTM-soapactrice Jacky Lafon ging eind vorig jaar voor de 30ste keer op bedevaart naar Lourdes. ,,Maar in die zogenaamde mirakels die daar zijn gebeurd, heb ik nooit geloofd'', zegt ze.
De actrice, die steevast een bus pelgrims begeleidt, drukt dat haar medereizigers ook op het hart. ,,Ik zeg hen klaar en duidelijk dat ze geen mirakel moeten verwachten. In die 30 jaar heb ik er trouwens nog nooit één zien gebeuren.''
,,Dat mensen zich na een bezoek aan Lourdes beter voelen, daar kan ik wel inkomen. Er heerst een enorm samenhorigheidsgevoel. Ondanks de enorme miserie waarin veel mensen zitten, wordt er veel gelachen. Mensen kunnen hun verhaal eens kwijt. Ze zien ter plekke dat ze niet de enigen zijn die het lastig hebben. Dat lucht op, waardoor veel bedevaarders weer kracht en energie vinden'', aldus nog Lafon. ,,Maar al het overige: nonsens.''
Weg, pijn!
Guy Van Sande, acteur in de VTM-reeks Zone Stad, spreekt Jacky Lafon niet tegen, maar toch...
,,Jaren geleden gingen we ons ter plekke voorbereiden op een toneelstuk over Lourdes. Twee dagen ervoor kreeg ik ongelofelijke pijn aan mijn been, een dag later kon ik het niet meer bewegen en trok ik naar het ziekenhuis, waar ze ook geen verklaring vonden. Met pijnstillers en op krukken ben ik toch nog op de afspraak in Lourdes geraakt.''
,,De pijn was nog altijd ondraaglijk, waardoor ik in de buurt van de grot een tijdlang op een bankje ben gaan zitten. De volgende ochtend werd ik wakker en was de pijn weg. Een mirakel? Ik ben atheïst, ik geloof niet in dergelijke mirakels. Maar een verklaring voor dat plotse herstel is wel altijd uitgebleven.'' Sinds de verschijning van Maria in 1858 in Lourdes zijn van de 7.000 zogezegde mirakels maar 67 genezingen als mirakel erkend. Voorwaarde daarvoor is dat genezing onverklaarbaar is.
,,Het Vaticaan toont zich in de erkenning van mirakels steeds terughoudender, en terecht'', vindt Rik Torfs, professor Kerkelijk Recht aan de KUL. ,,Ze wil duidelijk geen hysterie creëren.'' Torfs wijst erop dat het aantal erkenningen van mirakels waarschijnlijk nog verder zal afnemen. ,,Niet alleen is de wetenschap fel geëvolueerd, ook gelovigen zijn kritischer geworden.'' Al vindt Torfs dat je niet te veel mag focussen op Lourdes en zijn mirakels. ,,Ik stelde enkele jaren geleden bij een bezoek nog vast dat Lourdes vooral een sociaal gebeuren is waarbij de zwaksten in onze samenleving centraal staan.''
Meer kans op ongeval
,,Wat er in Lourdes en andere bedevaartsoorden gebeurt, stoort mij niet'', zegt professor Willem Betz, voorzitter van Skepp, de studiekring voor kritische evaluatie van pseudo-wetenschap en het paranormale. ,,Vermits de Kerk geen reclame maakt voor die mirakels en ze de gelovigen niet voorhoudt dat een bezoek aan de grot genezend werkt. Ter herinnering: het Vaticaan was in de beginjaren absoluut niet opgezet met al die bedevaarders.''
,,Het blijft me wel intrigeren dat bijvoorbeeld Lourdes nog steeds zoveel miljoenen bezoekers trekt. Want statistisch kan je aannemen dat de kans veel groter is dat je als bedevaarder onderweg in een verkeersongeval omkomt dan dat je ter plekke geneest'', aldus nog Betz.
Moraalfilosoof Etienne Vermeersch zit op dezelfde lijn. ,,Nog nooit is er een bedevaarder die een arm miste met twee armen uit Lourdes teruggekeerd. Het zijn altijd zeer bediscussieerbare dossiers. Mede daarom zou ik het Vaticaan niet aanraden ook light-mirakels te erkennen. Ik acht de kans trouwens klein dat de Kerk het voorstel van de Franse bisschop volgt. Het Vaticaan heeft al wel vaker laten verstaan dat ze niet graag focust op mirakels.''
Professor Betz: ,,Dit voorstel bewijst anderzijds wel nog maar eens dat er binnen de katholieke Kerk twee stromingen bestaan. Zij die het geloof rationeel willen benaderen en zij die volhouden dat er dat iets' is.''
Wat zit je nou toch te miepen, de man is dood, velen vonden hem een racist en keerden hem de rug toe, familie incluis, het was al jaren een kasplantje en nu is hij op bejaarde leeftijd overleden.quote:Op zondag 9 april 2006 19:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij hebt nog een lijntje met de bakvis die je eens was, heel goed.
quote:Zwitsers dreigen Hamberg: 'Zeg Togo af'
EXCLUSIEF - Piet Hamberg staat voor een moeilijke beslissing. De Nederlander zou als assistent-bondscoach van Togo meegaan naar het WK, maar de Zwitserse voetbalbond (SFV) dreigt met maatregelen als hij dat doorzet.
Als de ex-Ajacied met de tegenstander van Zwitserland in Groep G naar Duitsland gaat, zegt de nationale bond zijn club Grasshoppers een ster in de waardering van de jeugdopleiding af te nemen, wat weer nadelige financiële gevolgen heeft voor de club waar Hamberg hoofd opleidingen is.
'Ik begrijp er niets van', vertelt de verbouwereerde Hamberg aan VI.nl. 'Ik ben toch geen voetballer die van land switcht? Het lijkt mij dat als ik ervaring opdoe op het WK, dat dat alleen maar goed is voor de club en het Zwitserse voetbal in z'n totaliteit.'
De SFV denkt daar anders over en lijkt bang te zijn dat Hamberg Togo vertelt wat het geheim achter de kracht van de Zwitsers is. Hamberg beraadt zich nog op zijn positie en zoekt momenteel uit in hoeverre de dreigementen reëel zijn.
Bakvisquote:Op zondag 9 april 2006 19:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij hebt nog een lijntje met de bakvis die je eens was, heel goed.
Dat doe je al je hele leven...quote:Op zondag 9 april 2006 19:32 schreef Tafkahs het volgende:
Zo. En nu maar wachten..
Dit is anders wachten, the big bang komt, let maar opquote:
Dit is al weer het verleden.quote:Op zondag 9 april 2006 19:43 schreef MrX1982 het volgende:
Is dit nu later.
bevestigen is erger dan wachten volgens mijquote:
Waar is Johan wanneer je hem nodig hebt?quote:Op zondag 9 april 2006 19:44 schreef MrX1982 het volgende:
Die dvd van Blof is eigenlijk best goed terwijl ik geen fan ben van Blof.
Wellicht de dvd van Blof bekijken.quote:Op zondag 9 april 2006 19:45 schreef George-Butters het volgende:
Waar is Johan wanneer je hem nodig hebt?
Wat poëtischquote:Op zondag 9 april 2006 19:43 schreef MrX1982 het volgende:
Is dit nu later.
Kijken naar muziek gespeeld door mannen, dat is echt een dieptepuntquote:Op zondag 9 april 2006 19:51 schreef pberends het volgende:
Toppunt van onzinnigheid: kijken naar muziek.
Is dit nu later is overigens de naam van een lied. Niet zelf bedacht.quote:Op zondag 9 april 2006 19:49 schreef sigme het volgende:
Wat poëtisch.
Maar eh, nee, voor jou niet. Voor wie nog thuis woont moet later grotendeels nog beginnen, toch. Hoewel het kan zijn dat het dan echt nooit komt.
Ik ben blij te zien dat je je vermand hebtquote:
...In een maillot te huppelen op ierse trippeltrappelmuziekquote:Op zondag 9 april 2006 19:53 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Kijken naar muziek gespeeld door mannen, dat is echt een dieptepunt![]()
Ja verschrikkelijk maar toch op een of andere manier is die dvd wel mooiquote:Op zondag 9 april 2006 19:50 schreef RichardQuest het volgende:
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten want het is nog wel wat.
Geniaal, zo diep.
Counting Crows zijn wel goed.quote:Op zondag 9 april 2006 19:54 schreef RichardQuest het volgende:
I'll be an engine driver in a bunny suit
quote:Ned 3.
Tegenlicht: Gesprek met Francis Fukuyama (VPRO)
20:38 - 21:35 Documentaire
Teletekst ondertiteld
Tegenlicht: Gesprek met Francis Fukuyama
In de reeks Opinie en Gesprek spreekt VPRO-programmamaker Chris Kijne met opinieleiders uit binnen- en buitenland. De reeks, een samenwerking tussen de VPRO en NRC-Handelsblad, is maandelijks te zien op het digitale documentairekanaal Holland Doc en nu ook voor het eerst in VPRO's Tegenlicht. Naar aanleiding van het verschijnen van het nieuwste boek van Francis Fukuyama, waarvan in NRC op zaterdag 8 april voorpublicatie verschijnt, praat Chris Kijne met de Amerikaanse politieke denker. Eens een belangrijk boegbeeld van het Amerikaanse neoconservatisme, maar nu fel criticaster van de draai die Bush cs. aan het neoconservatieve gedachtegoed heeft gegeven. Herhaling zaterdag a.s.
Niet danquote:Op zondag 9 april 2006 19:58 schreef Tafkahs het volgende:
We vallen wel met onze neus in de boter vandaag zeg...
[..]
quote:Op zondag 9 april 2006 19:57 schreef pberends het volgende:
American Choppers om 8 uur, nieuwe serie afleveringen.
quote:Op zondag 9 april 2006 19:51 schreef pberends het volgende:
Toppunt van onzinnigheid: kijken naar muziek het sleutelen aan motors.
Tis meer een reallifesoap.quote:
Dan nog.quote:Op zondag 9 april 2006 20:02 schreef pberends het volgende:
Tis meer een reallifesoap.
Kijk, das weer interessant leesvoer.quote:
Deze aflevering de Space Shuttle Bike. Leuke beelden van nasa.quote:
Ik heb apen gezien die intelligenter over komen.quote:Op zondag 9 april 2006 20:03 schreef Johan_de_With het volgende:
American Chopper is ruig.
Ruig was bij ons thuis toch al nooit een synoniem voor ''raadselcanons maken voor het ontbijt.''quote:Op zondag 9 april 2006 20:07 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb apen gezien die intelligenter over komen.
Tegenwoordig wel?quote:Op zondag 9 april 2006 20:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ruig was bij ons thuis toch al nooit een synoniem voor ''raadselcanons maken voor het ontbijt.''
Herstel; I woulnd't piss on you if you were on fire.quote:Op zondag 9 april 2006 20:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
I wouldn't fire on you if you were pissed.
quote:Op zondag 9 april 2006 20:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Herstel; I woulnd't piss on you if you were on fire.
(Jaja, ''fire on you'' kan niet, maar het ging om de grap.)
http://antiamerikaansepropaganda.punt.nl/quote:Op zondag 9 april 2006 20:35 schreef RichardQuest het volgende:
Dadelijk dus anti-Amerikaanse propaganda op 3
begintquote:Op zondag 9 april 2006 20:35 schreef RichardQuest het volgende:
Dadelijk dus anti-Amerikaanse propaganda op 3
Je hebt vast niet veel gemist. En anders kijk je m een keer online.quote:Op zondag 9 april 2006 20:58 schreef pberends het volgende:
Poepzooi zeg, Tegenlicht is al om 20.38 begonnen, terwijl in de nieuwsbrief 21.10 stond. Lekker is dat. Ga je 21.10 kijken is het al bijna afgelopen
.
Wat vond je van deze uitzending?quote:Op zondag 9 april 2006 21:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Tegenlicht is meestal niet zoveel. De beste aflevering van Tegenlicht (tenminste, die ik gezien heb), ging over Kosovo. Niet dat ik daar vrolijk van werd, maar de docu was wèl kundig in elkaar gezet. Meestal is tegenlicht op het niveau van een 45 minuten durende stroom beschuldingen zonder feitelijke onderbouwingen. Tenminste, daar heb ik ze nog niet op kunnen betrappen (op onderbouwingen die niet in hoge mate suggestief zijn).
Ja, die riedel kennen we al.quote:Op zondag 9 april 2006 21:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Tegenlicht is meestal niet zoveel. De beste aflevering van Tegenlicht (tenminste, die ik gezien heb), ging over Kosovo. Niet dat ik daar vrolijk van werd, maar de docu was wèl kundig in elkaar gezet. Meestal is tegenlicht op het niveau van een 45 minuten durende stroom beschuldingen zonder feitelijke onderbouwingen. Tenminste, daar heb ik ze nog niet op kunnen betrappen (op onderbouwingen die niet in hoge mate suggestief zijn).
quote:Op zondag 9 april 2006 21:30 schreef Tafkahs het volgende:
ze hadden beter moeten nadenken toen ze Futurama bedachten..
Wat vond jij er trouwens van dat die vent eerst de Plato berg liet zien ?quote:Op zondag 9 april 2006 21:32 schreef RichardQuest het volgende:
[..]. Flauw.
Neoconservatisme in de uitverkoop bij Nettorama.
Ik vind er niks van, hoezo?quote:Op zondag 9 april 2006 21:34 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wat vond jij er trouwens van dat die vent eerst de Plato berg liet zien ?
Mwoa, eigenlijk is dat een van de weinige facetten die me boeide. Fukuyama zal vast wel een autoriteit zijn binnen bepaalde kringen, maar voor mij is het een van de vele onderzoekers.quote:
Haha, ja, hij wordt soms wel de eerste communist genoemd hè.quote:Op zondag 9 april 2006 21:42 schreef Tafkahs het volgende:
Plato wordt trouwens gezien als grondlegger van het socialisme en democratie. Vandaar dat ik graag eens had willen weten hoe anderen naar zoiets kijken.
ken uw plato.quote:Op zondag 9 april 2006 21:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Haha, ja, hij wordt soms wel de eerste communist genoemd hè.
hmm. Het zal wel erg democratisch gevonden worden door anderenquote:Op zondag 9 april 2006 21:48 schreef RichardQuest het volgende:
En inderdaad, Fukuyama is voor mij niet zo heel belangrijk (ik heb überhaupt geen iconen), en het erop hameren dat hij van mening is veranderd is roddelbladniveau. Maar wel een interessant wereldbeeld dat ik niet deel.
Is je ambitie om rijk te worden?quote:Op zondag 9 april 2006 22:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat was je vraag? M. naar UvA gaan? Dat wist je toch?
Nee, je had een brief gestuurd, dat was alles. Gefeliciteerd.quote:Op zondag 9 april 2006 22:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat was je vraag? M. naar UvA gaan? Dat wist je toch?
Ja, hebben we gezien en nee, hebben we nauwelijks een mening over, blijkbaar. Zie bovenquote:Op zondag 9 april 2006 22:18 schreef dedeur het volgende:
Over Francis Fukuyama en zijn streven naar een vernieuwd Wilsonianisme.
Dankje.quote:Op zondag 9 april 2006 22:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, je had een brief gestuurd, dat was alles. Gefeliciteerd.
Yildiz, ik heb het even niet kunnen vinden, maar ik zoek verder.
Ach ja. Sorry.quote:Op zondag 9 april 2006 22:20 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, hebben we gezien en nee, hebben we nauwelijks een mening over, blijkbaar. Zie boven
Wat vond jij er van?quote:
Nee, maar het zou leuk zijn. Hoezo?quote:Op zondag 9 april 2006 22:10 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Is je ambitie om rijk te worden?
O, zo. Het is nog allerminst zeker, ik moet in mei nog twee examens maken.quote:Op zondag 9 april 2006 22:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, je had een brief gestuurd, dat was alles. Gefeliciteerd.
Dan zou je het evangelie van Judas op NG nu eens moeten proberen..quote:Op zondag 9 april 2006 22:42 schreef Monidique het volgende:
Alle masturberende messiassen op een hoopje, wat is Kate Bush toch heerlijk om naar te luisteren.
Die achtergrondmuziek, dat is pas gaaf.quote:Op zondag 9 april 2006 22:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dan zou je het evangelie van Judas op NG nu eens moeten proberen..
Gek eigenlijk dat er nu ineens vanalles wordt gevonden, nog niet zo lang geleden ook al de dode zee rollen (j. de doper, niet de nachtapotheker)quote:Op zondag 9 april 2006 22:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Die achtergrondmuziek, dat is pas gaaf.
Dit is waarom God dood verklaard isquote:Op zondag 9 april 2006 22:55 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Gek eigenlijk dat er nu ineens vanalles wordt gevonden, nog niet zo lang geleden ook al de dode zee rollen (j. de doper, niet de nachtapotheker)
quote:Op maandag 10 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus dingen zeggen heeft geen waarde? Waarom dan wel druk maken om andere uitspraken van imams?
2-0 voor de politiek correcte goegemeente.quote:Op maandag 10 april 2006 10:34 schreef Basp1 het volgende:
Dat hoort toch dat je alles volgens consultancy laat doen, dat is toch de droom van elke libertarier hier, want dat houdt namelijk in dat de overheid taken afgestoten heeft en de goedkoopste aanbieder deze taken nu in opdracht van de efficient geworden overheid heel goedkoop uitvoerd.
quote:De journalist vraagt wat er nou eigenlijk mis was in de verhoudingen tussen Nederland en Indonesië. Balkenende vreest negatieve pers. Hij proeft kritiek. Hij ruikt iets wat hem niet zint op deze glorieuze, warme dag in Jakarta. ‘U bederft het mooie gevoel dat ik aan deze dag had overgehouden’, zegt hij pruilend.
(...)
De visumplicht voor Nederland is volgens hem Indonesiës ‘straf’ voor het onderzoek dat professor Pieter Drooglever heeft verricht naar de recente geschiedenis van Papua. Dat onlangs gepubliceerde onderzoek stelde opnieuw vast dat Indonesië Papua (het voormalige Nederlands Nieuw Guinea) op onrechtmatige wijze heeft ingelijfd, en zich sindsdien tot de dag van vandaag te buiten is gegaan aan schendingen de mensenrechten in de provincie.
Drooglever verrichtte zijn onderzoek op verzoek van de Tweede Kamer. De huidige Nederlandse regering wil de betrekkingen met Indonesië niet verder bederven, maar juist verbreden. Zij heeft zich daarom bij voorbaat van dat onderzoek gedistantieerd.
(...)
De premier heeft Papua nog wel ter sprake gebracht, zegt hij. Ook de nooit opgehelderde moord op de Nederlandse journalist Sander Thoenes en de vergiftiging van de Indonesische mensenrechtenactivist Munir zijn besproken. Bij die moorden zijn zo goed als zeker Indonesische militairen en de binnenlandse geheime dienst betrokken. De onderzoeken naar beide moorden liggen zo goed als stil, en de werkelijke daders zullen waarschijnlijk nooit ter verantwoording worden geroepen.
Nederland heeft zich daarbij neergelegd. Het beperkt zich tot beleefd informeren hoe het ermee staat, en accepteert vervolgens de antwoorden. ‘Ik heb in ieder geval gedaan wat ik kon doen’, zegt de premier, als hem wordt gevraagd of hij de president heeft toegesproken over Atjeh, waar het vredesproces wordt bedreigd door obstructie in het Indonesische parlement. Hij heeft het ‘aan de orde gesteld’.
(...)
Nieuw zijn de banden die de premier heeft aangeknoopt met de moslimgemeenschap in Indonesië. Hij sprak onder meer met de leiding Muhammadiyah, de op een na grootste moslimorganisatie van Indonesië. Gesprekken als deze ‘bewerkstelligen dat religies met elkaar omgaan in wederzijds respect’, zei de premier. Maar de religieuze banvloeken van deze organisatie dragen tevens bij aan de groeiende religieuze intolerantie in Indonesië.
Michel Maasquote:
quote:Stelling van maandag 10 april 2006
De boeken van Reve worden over vijftig jaar nog steeds gelezen
Eens
Oneens
quote:Economie Singapore maakt vliegende start 2006
Singapore is het jaar goed begonnen als het aankomt op economische groei; in het eerste kwartaal was er een toename van 9,1%.
Verwerkende industrie
Dat blijkt uit een voorlopige raming van de regering. Vooral de verwerkende industrie en de dienstensector droegen bij aan de groei. In de bouw ging het minder.
Vorig kwartaal
In het vierde kwartaal groeide de economie nog met 8,7% op jaarbasis gezien. Van kwartaal op kwartaal is sprake van een groei van 1,2%, wat een stuk lager was dan de 12,5% in de voorgaande drie maanden.
Groei tot 6%
De regering gaat voor dit jaar uit van een groei van 4 tot 6%, tegen 6,4% in 2005.
Kneuzerig kleinzerig wanbeleid van Europa . We zijn voor vrijheid, dus we pakken het af van Wit Rusland..quote:
Gepubliceerd | maandag 10 april 2006. Gewijzigd | maandag 10 april 12:18 uur.
Loekasjenko mag Europese Unie niet meer in
ANP
LUXEMBURG - De Europese Unie heeft een inreisverbod afgekondigd tegen de Wit-Russische president Loekasjenko en dertig andere hooggeplaatste functionarissen uit het Oost-Europese land. De ministers van Buitenlandse Zaken van de EU-landen namen die beslissing maandag.
Naast het staatshoofd zijn ook ministers, aanklagers en regionale verkiezingsfunctionarissen niet welkom in de 25 landen van de EU. De maatregel volgt op de verkiezingen in Wit-Rusland van 19 maart die gekenmerkt werden door veel onregelmatigheden.
Gewoon toelaten, en oppakken.quote:Op maandag 10 april 2006 15:04 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Kneuzerig kleinzerig wanbeleid van Europa . We zijn voor vrijheid, dus we pakken af van Wit Rusland..![]()
Mulisch, maar het hiernamaals wil 'm niet hebben.quote:Op maandag 10 april 2006 15:10 schreef MrX1982 het volgende:
Welke BN'er zou de volgende zijn die magere hein tegenkomt.
Misschien is de hel iets voor hem. Inspiratiebron voor een nieuw boekquote:Op maandag 10 april 2006 15:16 schreef pberends het volgende:
Mulisch, maar het hiernamaals wil 'm niet hebben.
Die vent is gewoon volgens de Wit Russische regels democratisch gekozen, net zoals dat in Amerika gaat.quote:
Reve staat klaar bij de hemelpoort om Mulisch een enkeltje hel te geven op een taki taki-schip.quote:Op maandag 10 april 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misschien is de hel iets voor hem. Inspiratiebron voor een nieuw boek.
Ja, dat begrijpen we tenminste.quote:Op maandag 10 april 2006 15:32 schreef pberends het volgende:
Hoe komt het toch dat al die hoofdrechercheurs van die autochtone ouwe seniele bakbeesten zijn? Das toch niet meer van deze tijd, wat gaan ze doen, crimineel Pietje Paljas oppakken en de telefoon van Hans Anders afluisteren??
En Jezus ookquote:Op maandag 10 april 2006 09:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dit is waarom God dood verklaard is.
quote:Exit-polls: Berlusconi verliest
VerkiezingenDe verkiezingen in Italië lijken gewonnen te zijn door de centrum-linkse coalitie van Romano Prodi. Zijn voornaamste tegenstander, de rechtse coalitie onder aanvoering van de huidige premier Silvio Berlusconi zou volgens exit-polls 45 tot 49% van de stemmen hebben gehaald, tegen 50 tot 54% voor Prodi.
De stemlokalen waren gisteren de hele dag en vandaag tot 15.00 uur open. De uiteindelijke uitslag zal nog even op zich laten wachten.
Kruizigen en stenigenquote:
Geen idee, al die grappenmakers geloofden volgens mij alleen maar in politiek, de politiek van de genade van Jezus.quote:Op maandag 10 april 2006 16:39 schreef RichardQuest het volgende:
Dus eigenlijk is Prodi nu Judas hè? Of hoe zat het nou.
Het is altijd handig om de cda'er om de oren te kunnen slaan met ietsquote:Op maandag 10 april 2006 16:45 schreef RichardQuest het volgende:
Het interesseert me totaal niet, dus ik koop wel een ander blaadje (voor de artikels!)
quote:Op maandag 10 april 2006 16:45 schreef RichardQuest het volgende:
Het interesseert me totaal niet, dus ik koop wel een ander blaadje (voor de artikels!)
Is er al een Fokke en Sukke over Reve met de tekst ''listen duckie'' ?quote:Op maandag 10 april 2006 15:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misschien is de hel iets voor hem. Inspiratiebron voor een nieuw boek.
quote:Op maandag 10 april 2006 16:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, als je eenmaal door de propedeuse bent gooit zo'n antwoord hoge ogen.
Grappenmaker.quote:Op maandag 10 april 2006 16:57 schreef Tafkahs het volgende:
helaas.. weinig klapvee vandaag, Butters
quote:Darfur-crisis: interview met Jan Pronk
De vredesonderhandelingen tussen de Soedanese regering en rebellen zijn gisteren op niets uitgelopen. De strijdende partijen overlegden in Nigeria om de weg vrij te maken voor een vredesverdrag dat een eind moet maken aan het geweld in Darfur. In Netwerk een interview met de VN-gezant voor de Soedanese regio, Jan Pronk.
van een Pronk Peak is dus nog geen sprakequote:Op maandag 10 april 2006 18:10 schreef pberends het volgende:
Pronkie Bonkie bewijst in Netwerk vanavond weer dat fossielen wel degelijk kunnen praten:
[..]
Dat boeit ook niet als je in de it werkt, godzijdank ligt dat ver achter mequote:Op maandag 10 april 2006 18:26 schreef sigme het volgende:
Ik ben bij echte ambtenaren geweest vandaag. Loket Bouwen en Wonen. Het meisje liep op me af en zei: hé jou, ken ik, jij bent sigme, toch? Ze heeft bij me op de middelbare school gezeten.
Ik herken collega's van een half jaar geleden niet eens meer.
Maar ik herken ook geen exklasgenoten, en geen collega's van de vorige werkgever - geen IT. Ik ben niet zo goed in namen en gezichtenquote:Op maandag 10 april 2006 18:31 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat boeit ook niet als je in de it werkt, godzijdank ligt dat ver achter me
Is dat ergquote:Op maandag 10 april 2006 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar ik herken ook geen exklasgenoten, en geen collega's van de vorige werkgever - geen IT. Ik ben niet zo goed in namen en gezichten.
Het is een beetje genant, als mensen mij in één oogopslag herkennen, zich mijn naam herinneren, weten wanneer en waar ze mij van kennen, en ik alleen een beetje glazig kijk, omdat de persoon mij geheel niet bekend voorkomt.quote:
Ik hoop het ook, maar hoe kom je er zomaar bij mij dit te vragen?quote:Op maandag 10 april 2006 17:29 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij erg rijk mag worden.
Dan weet ik dat ik weer eens te veel heb gedronken.quote:Op maandag 10 april 2006 19:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een beetje genant, als mensen mij in één oogopslag herkennen, zich mijn naam herinneren, weten wanneer en waar ze mij van kennen, en ik alleen een beetje glazig kijk, omdat de persoon mij geheel niet bekend voorkomt.
Op een of andere manier herken ik de mensen uit de tijd dat ik vaak veel dronk wel. Ik kan zelfs meestal op hun naam komen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan weet ik dat ik weer eens te veel heb gedronken.
Verontwaardigd je pop in gaan en beginnen met : wat ze me nou vertellen..quote:Op maandag 10 april 2006 19:41 schreef MrX1982 het volgende:
Werken in de IT dat is mijn doom scenario.
Grappige is dat ik naar dat scenario toewerk. Help wie redt mij.
Je moeder!quote:Op maandag 10 april 2006 19:41 schreef MrX1982 het volgende:
Werken in de IT dat is mijn doom scenario.
Grappige is dat ik naar dat scenario toewerk. Help wie redt mij.
Gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, is het niet?quote:Op maandag 10 april 2006 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Op een of andere manier herken ik de mensen uit de tijd dat ik vaak veel dronk wel. Ik kan zelfs meestal op hun naam komen.
Misschien moet ik maar weer gewoon nachtvlinder worden, met veel bier. En dan ga ik ook weer rokenEn dan word ik ook weer gewoon werkloos. * sigme droomt weg.. Later als ik groot ben..
Wat is pop?quote:Op maandag 10 april 2006 19:43 schreef Tafkahs het volgende:
Verontwaardigd je pop in gaan en beginnen met : wat ze me nou vertellen..
LOL, die flauwekul hebben ze niet op Inholland?? Dat is een evaluatie moment, persoonlijk ontwikkel plan ofzoietsquote:Op maandag 10 april 2006 19:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is pop?
Gelukkig is het bijna zomervakantie, dat wel.
Het is april gekkerd. Pasen komt nog eerst en dan de mei vakantie.quote:Op maandag 10 april 2006 19:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is pop?
Gelukkig is het bijna zomervakantie, dat wel.
Een week of 6 ~ 7 nog..quote:Op maandag 10 april 2006 19:50 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het is april gekkerd. Pasen komt nog eerst en dan de mei vakantie.
Ooh reflecties schrijven ja dat hebben we wel. POP hebben we trouwens wel, onbewust had ik het verdruktquote:Op maandag 10 april 2006 19:48 schreef Tafkahs het volgende:
LOL, die flauwekul hebben ze niet op Inholland?? Dat is een evaluatie moment, persoonlijk ontwikkel plan ofzoiets
yup, de stage kan nog even vooruitgeschoven worden
Wij hebben volgens mij geen mei-vakantie zoals we ook geen voorjaarsvakantie haddenquote:Op maandag 10 april 2006 19:50 schreef George-Butters het volgende:
Het is april gekkerd. Pasen komt nog eerst en dan de mei vakantie.
Ghe.. Je hebt gelijk.quote:Op maandag 10 april 2006 19:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, is het niet?![]()
Ik merkte op dat de letter M van goud is. Ik denk dat jij goud heel mooi vindt.quote:Op maandag 10 april 2006 19:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar hoe kom je er zomaar bij mij dit te vragen?
Op zich heb ik niet zoveel met goud.quote:Op maandag 10 april 2006 19:55 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Ik merkte op dat de letter M van goud is. Ik denk dat jij goud heel mooi vindt.
Oh nee, is het al zo erg dat de persoonlijk ontwikkel plannen tot in het onderwijs zijn doorgedrongen?quote:Op maandag 10 april 2006 19:48 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
LOL, die flauwekul hebben ze niet op Inholland?? Dat is een evaluatie moment, persoonlijk ontwikkel plan ofzoiets
Ik een uurtje later. 5 uur is wel heel erg vroeg. Dat sloopt je.quote:Op maandag 10 april 2006 19:51 schreef Monidique het volgende:
Morgen sta ik om vijf uur op. Duvels...
Nog erger zelfs! We doen tegenwoordig aan competentie ontwikkeling.quote:Op maandag 10 april 2006 19:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh nee, is het al zo erg dat de persoonlijk ontwikkel plannen tot in het onderwijs zijn doorgedrongen?Wat vreselijk.
Ik blijf mij verzetten. Donder toch op met je ontwikkeling, en wat ik persoonlijk doe of wil gaat mij baas geen lor aan.
quote:Vanavond in NOVA / Den Haag Vandaag
De anti-fileplannen van Peijs
Uitvoegen via de vluchtstrook, de introductie van mobiele wegbermen, langere invoegstroken en hulpdiensten zonder zwaailicht om kijkfiles te voorkomen. Dat zijn voorgestelde maatregelen van minister Peijs van Verkeer en Waterstaat om het aantal files terug te dringen. NOVA neemt de plannen onder de loep.
Teigetje & Woelrat over Reve
Willem en Henk van Albeda waren vaak de eersten aan wie Reve - met wie zij een trio vormden - zijn nieuwe werk voorlas. In NOVA vertellen Teigetje & Woelrat over het overlijden van hun oude liefde Gerard Reve.
Nedcar
Het personeel van de Limburgse autofabriek Nedcar gaat donderdag staken als moederbedrijf Mitsubishi morgen geen toezeggingen doet. De commissaris van de Koningin in Limburg, Léon Frissen, reageert in de studio op de dreigende ondergang van de autofabriek.
Berlusconi
De spannendste verkiezingen in Italië sinds jaren lijken het einde te betekenen van het tijdperk Berlusconi. In NOVA aandacht voor een aantal kritische films over de omstreden premier.
Presentatie: Jeroen Pauw
Helaas ademen O moleculen zo moeilijkquote:Op maandag 10 april 2006 17:51 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
"Ik krijg geen zuurstof!"
Yeah right, er zit nog meer zuurstof in dan in de lucht.
Hoe vroeg 5 uur is, is relatief. Ik sta morgen gelijk met jou op, GB, maar donderdag weer vroeger dan M. Maar niet heel vroeg, 4:30quote:Op maandag 10 april 2006 19:59 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik een uurtje later. 5 uur is wel heel erg vroeg. Dat sloopt je.
Zoveel is duidelijk.quote:Op maandag 10 april 2006 20:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoera, we moeten Hizbollah steunen!
Dat kregen wij ook, na de pop, de competenties. Zoals ik al zei, het kostte me bijna m'n baan. Popsessies hebben me bijna doen besluiten me ziek te melden en bij competentiesessies heb ik een trainer een middag in de hel bezorgdquote:Op maandag 10 april 2006 20:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nog erger zelfs! We doen tegenwoordig aan competentie ontwikkeling.
Dat is volstrekt onmeetbaar.
Ik werk bij de AIVD.quote:Op maandag 10 april 2006 20:12 schreef MrX1982 het volgende:
Wat voor werk doe je eigenlijk M dat je zo afschuwelijk vroeg moet opstaan?
Dan ben je niet zo rijk.quote:Op maandag 10 april 2006 19:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Op zich heb ik niet zoveel met goud.
Ah je bent een van de 200000.quote:Op maandag 10 april 2006 20:13 schreef Monidique het volgende:
Ik werk bij de AIVD.
Die troep heb ik dus nu ook. En dan moeten leerlingen uit zichzelf gaan bedenken wat ze willen ontwikkelen. In theorie harstikke leuk, maar in de praktijk heel onpraktisch...quote:Op maandag 10 april 2006 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kregen wij ook, na de pop, de competenties. Zoals ik al zei, het kostte me bijna m'n baan. Popsessies hebben me bijna doen besluiten me ziek te melden en bij competentiesessies heb ik een trainer een middag in de hel bezorgd.
De ónzin die die man verkocht, echt! "Vroeger was het leven veel eenvoudiger". Zou die meneer wel eens ooit één gedachte gewijs hebben aan leven zonder electriciteit? Banken? Geschreven recht? Pil? Ziekenhuis? Etc, etc, etc.
Om nog maar te zwijgen van z'n competentietheorie. Maar daar is hij niet aan toegekomen, die dag
.
Da's de bedoeling ook, dat ontslaat makkelijker. En het gaat voor iedereen op.quote:Op maandag 10 april 2006 20:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nog erger zelfs! We doen tegenwoordig aan competentie ontwikkeling.
Dat is volstrekt onmeetbaar.
Echt niet!quote:Op maandag 10 april 2006 20:20 schreef MrX1982 het volgende:
200000 bekt natuurlijk lekkerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |