Tot nu toe geen problemen.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, dat is een mooie manier om weer te beginnen.
Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:14 schreef weasel85 het volgende:
ik zat momenteel weer te denken om voorlopig te hard gaan lopen om me conditie ( deze is al hoog zat, maar omdat de zomer er weer aan komt en ik er goed uit wil zien (wat gespierder) heb ik geen idee hoe ik moet beginnen
zeg maar: ik neem 8 uur tijd hiervoor, en ik ga na elke 5-7 minuten hardlopen een rustpauze nemen van ong 2 minuten, en hierna weer 5-7 hardloop en dit 2-3 dagen aanhoud?
of... hebben jullie wat betere tips ?
Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgenquote:Op maandag 27 maart 2006 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ik loop zonder muziek en als echte beginneling ben ik al trots op het feit dat ik 9 minuten kan "hardlopen" zonder half dood neer te vallen!
Ik in het begin al na 1 minuut!quote:Op maandag 27 maart 2006 21:20 schreef annoh het volgende:
[..]
Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgen![]()
Ik moet nog steeds een MP3 speler kopen.quote:Maar waarom loop je zonder muziek?? Ik vind het echt rielekst om me daarop te concentreren zodat ik niet doorheb dat ik moe word.
zal eens kijken !quote:Op maandag 27 maart 2006 21:19 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.
Ja ik fietste ook veel, en dansen kon ik de hele nacht, maar hardlopen was duidelijk een ander verhaal.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:23 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik in het begin al na 1 minuut!En dat ondanks het feit dat ik zo'n 40 km per dag fiets!
[..]
Probeer het eerst een paar keer op die oude om te kijken of je het echt weer wilt opppakken.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:01 schreef LedZep het volgende:
Ik ga misschien weer hardlopen, omdat mijn conditie niks (meer) is en ik de cardio-afdeling van de sportschool maar niks vind. Ik heb nog een stel oude Asics liggen, maakt het veel uit als ik die gebruik of kan ik beter een nieuw stel aanschaffen? (Asics hebben met de voormalige eigenaar een hoop kilometers afgelegd iig)
ik heb daar opzich geen last van. Ik hou meer van wat rustige muziek, maar op het voetbalveld donderdag constant 1 ritme kunnen lopen dankzij de muziekquote:Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' isloop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.
Dus maar gewoon zonder![]()
Heel herkenbaarquote:Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' isloop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.
Dus maar gewoon zonder![]()
smorgens vroeg en voor het avond eten.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
Ik loop met muziek, maar altijd de radio, waar ze ook wat slap ouwehoeren. De tijd gaat dan wel snel, er is wat afwisseling. Fijn dat het nu weer een stuk langer licht is.
Ik loop over het algemeen na m'n werk, voor het eten. Start tussen 17 en 18 uur, uurtje, anderhalf uur rennen en dan douchen en eten. Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
Inderdaad. Ik vind het juist wel lekker om mijn hoofd leeg te lopen zonder afleiding.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:41 schreef Grumpey het volgende:
Ik loop zonder muziek, puur omdat het de oordopjes uit mijn oren vallen en daarnaast is het zonder wel zo rustig.
Na mijn werk, voor het eten. Ik vind het toch wel erg lekker om in het zonnetje te lopen, en als ik tot 1 á 2 uur na het eten moet wachten is de zon meestal wel weer verdwenen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
<..>
Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
hoe ging het?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:06 schreef faberic het volgende:
*meldt
morgen ga ik weer lopen na m'n ziekte. ik hoop dat het een beetje gaat
Yep, fartlek-trainingquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:55 schreef Perico het volgende:
Nu heb ik alleen 1 'probleem': hier vlakbij is het cross country parcours rond de Weltervijver en dat vind ik geweldig. Van waar ik instap, krijg je meteen een stel trappen en daarna gaat het op en af, met een spectaculaire afdaling door het veld ook en afwisselend asfalt en houtsnippers.
Ik vermoed dat 1 rondje zo'n 1600 meter is en ik ben er nogal aan verknocht, door de afwisseling en het hoogteverschil.. Alleen, ik raak veel sneller uitgeput zo (ik hou wel van snelheid), terwijl als ik gewoon langs die kilometerslange laan hier loop, ik het makkelijk 40 minuten uithou. Maar dat vind ik dan weer monotoon en daar loop ik dan meestal 4 km heen en via de andere kant ze weer terug.
De kick van lopen rond de Weltervijver zijn ook de rondetijden als graadmeter. En dat het dichtbij is, afgeschermd, en dat je het zo lang kunt maken als je zelf wil, zonder ook een eind weer terug te moeten (ik loop overigens het liefst na 19:00 uur).
Zijn er meer mensen die dit herkennen, die liever dit werk doen, of mis ik misschien toch een beetje een hardloop spirit en had ik ooit beter bij een atletiekclub 1500 meters kunnen gaan lopen?
Geen 3 meter nee.quote:Op zaterdag 1 april 2006 20:39 schreef Perico het volgende:
Rest de centrale vraag:
Zou jij springen of niet, in volle vaart?
Hoeveel kilometer was het?quote:Op zondag 2 april 2006 16:52 schreef annoh het volgende:
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen
quote:Op zondag 2 april 2006 16:52 schreef annoh het volgende:
ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!
(Wie heeft dat bedacht???)
Ah kijk aanquote:Op zondag 2 april 2006 16:52 schreef annoh het volgende:
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen en pff dat viel niet mee! Ik vond het moeilijk me te concentreren met al die mensen om mij heen en er zaten enorme heuvels in het parcours en aangezien ik nooit op heuvels loop liep ik me daar behoorlijk stuk. Ik vond het wel echt superleuk en kijk nu al uit naar mijn volgende wedstrijd. ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!
(Wie heeft dat bedacht???)
quote:Op zondag 2 april 2006 18:51 schreef Scighera het volgende:
had me net wel in het weer vergist; zelfs een dunne lange boek was te warm. heb 14.5km in 1:06:33 gelopen, HR zat halverwege mijn D3 zone; had mijn dag dus niet (hoewel het gevoel niet slecht was).
Het kan zijn dat je deodorant teveel alcohol bevat wat gaat irriteren met zweet en waar veel mensen heel slecht tegen kunnen. Probeer eens andere deodorant, of iets minder te gebruiken. Andere tip kan ik niet geven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:16 schreef Symer het volgende:
Bedankt voor de uitleg en link![]()
Gisteravond voor het eerst een wat langere afstand gelopen: 13k in 65 minuten (met versnellingen erin enzo). Dat ging eigenlijk best lekker, hoewel ik op het einde wel blij was dat we klaar waren en ik nu moeite heb met de trap oplopen.
Nu heb ik een vraagje: na het lopen begon een plek onder mijn oksels ontzettend te branden en ik neem aan dat dat elke keer gaat gebeuren als ik een uur lang met zweterige armen erlangs schuur. Hebben jullie daar ook last van en zo ja, wat doen jullie ertegen?
Wow! Goed man!quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:16 schreef Symer het volgende:
Bedankt voor de uitleg en link![]()
Gisteravond voor het eerst een wat langere afstand gelopen: 13k in 65 minuten (met versnellingen erin enzo). Dat ging eigenlijk best lekker, hoewel ik op het einde wel blij was dat we klaar waren en ik nu moeite heb met de trap oplopen.
Dat klinkt alsof het schuurplekken worden. Wordt het ook rood?quote:Nu heb ik een vraagje: na het lopen begon een plek onder mijn oksels ontzettend te branden en ik neem aan dat dat elke keer gaat gebeuren als ik een uur lang met zweterige armen erlangs schuur. Hebben jullie daar ook last van en zo ja, wat doen jullie ertegen?
Zal ik zeker proberen, maar de plek waar ik last van heb zit meer onder/achter m'n oksels (waar je armen langs je rug schuren), van de oksels zelf heb ik geen last terwijl daar de meeste deo zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:22 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je deodorant teveel alcohol bevat wat gaat irriteren met zweet en waar veel mensen heel slecht tegen kunnen. Probeer eens andere deodorant, of iets minder te gebruiken. Andere tip kan ik niet geven.
Bedankt voor de tip, het is inderdaad rood dus zal ik dat thermoshirt zeker gaan proberenquote:Op dinsdag 4 april 2006 08:42 schreef Liejannuh het volgende:
Dat klinkt alsof het schuurplekken worden. Wordt het ook rood?
De oplossing die ik gevonden heb daarvoor (toen ik aan het trainen was voor de 4-daagse) was een strak thermoshirt, zodat je geen huid-op-huid schuren meer hebt en het vocht goed wordt afgevoerd. Dat werkte erg goed!
Ik denk inderdaad dat je er op moet concentreren dat je ontspannen en met rechte rug loopt. Ik heb er aan het begin ook last van gehad, maar doe nu moet de warming up ook zwaaien met mijn armen en mijn nek rekken: voorzichtig kin naarborst naar kin omhoog draaien en weer terug, hoofd helemaal naar rechts en links en zonder je romp te draaien zo ver mogelijk naar rechts en links kijken. Deze dingen voel ik ook in mijn schouderbladen dus misschien helpt het!quote:Op dinsdag 4 april 2006 08:22 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je deodorant teveel alcohol bevat wat gaat irriteren met zweet en waar veel mensen heel slecht tegen kunnen. Probeer eens andere deodorant, of iets minder te gebruiken. Andere tip kan ik niet geven.
Heb zelf ook nog een vraag, vaak als ik hard heb gelopen heb ik beetje last van schouderblad aan 1 kant, loop dan waarschijnlijk iets te krampachtig met mijn arm tijdens het lopen maar hoe kan ik dit het beste voorkomen? als het al mogelijk is.
Dat herken ik, ik had hetzelfde tijdens de wedstrijd die ik gedaan heb. Maar wat was het prachtig om te finishenquote:Op zondag 2 april 2006 23:13 schreef annoh het volgende:
Mijn tijd van vanmiddag is 31,04 met schuld aan de heuvel
Ik heb mezelf echt vervloekt terwijl ik aan het rennen was. Waar ben je aan begonnen??? Dat werkMaar ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat die zenuwen inderdaad voor niets bleken te zijn. Ik kijk nu alweer uit naar een nieuwe wedstrijd
Ik denk dat ik er ook tegen op zou zien als ik voor mezelf geen duidelijk doel zou hebben.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:34 schreef bofkont het volgende:
Ik heb gister eindelijk weer 'ns hardgelopen. Ik begon rustig, ik liep ongeveer 4 km in 25 min en toen hield ik het wel weer voor gezien...
Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om mij er toe te zetten.. ik zie er altijd heel erg tegen op..![]()
Hebben meer mensen hier last van? Of vind ik het gewoon niet leuk.. ik wou dat ik er een soort kick van zou krijgen..![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef Scighera het volgende:
geloof me , er zijn mensen die doen mee aan de dubbele deca triathlon: 72km zwemmen, 3600km lopen en 843.9km hardlopen. ti8jdslimiet was een maand dacht ik
Moet er niet eentje fietsen zijn?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef Scighera het volgende:
geloof me , er zijn mensen die doen mee aan de dubbele deca triathlon: 72km zwemmen, 3600km lopen en 843.9km hardlopen. ti8jdslimiet was een maand dacht ik
Moet je dan niet gewoon wat anders proberen? Legio andere sporten, en het is toch de bedoeling dat je het leuk vindt volgens mij.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:34 schreef bofkont het volgende:
Ik heb gister eindelijk weer 'ns hardgelopen. Ik begon rustig, ik liep ongeveer 4 km in 25 min en toen hield ik het wel weer voor gezien...
Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om mij er toe te zetten.. ik zie er altijd heel erg tegen op..![]()
Hebben meer mensen hier last van? Of vind ik het gewoon niet leuk.. ik wou dat ik er een soort kick van zou krijgen..![]()
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef Grobbel het volgende:
Ben na een lange winterstop toch weer begonnen met hardlopen vorige week. Niks bijzonders qua afstand of qua tijden, ik gok zo'n 7 km per dag (langs het Maas-Waalkanaal) in zo'n 35 a 40 minuten, maar het gaat me nu toch meer om de inspanning en het uithoudingsvermogen daarbij. En het is in ieder geval een afstand die ik op dagelijkse basis kan volhouden zonder me helemaal kapot te lopen (nu 9 dagen op een rij).
Water had ik nog niet aan gedacht, meteen maar een flesje naast me neer gezet.quote:Op zondag 9 april 2006 01:15 schreef thijsdetweede het volgende:
Goeie cooling down, voldoende water naar binnen werken om de afvalstoffen te transporteren en regelmatig trainen. Dan mag het allemaal niet zo'n probleem zijn.
Ik verbaasde me er ook over dat ik nu zo snel loop. Zal wel komen omdat ik lange benen heb.quote:Op zondag 9 april 2006 12:42 schreef Petra1985 het volgende:
Pfff.... wat kunnen jullie allemaal snel lopen zeg! Ik heb voor de 2e keer meegedaan met start to run en ik ben al blij dat ik 3 km kan 'hard'lopen in 20 minuten!! Nahja... ik zal proberen het 3 x per week vol te houden.
Groetjes Petra
Door een of andere reden werkt mijn wachtwoord niet meer voor dit account, zodoende nieuw account aan moeten maken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:37 schreef Aschwin. het volgende:
Wat ik ook altijd ervaar is dat als je heel diep bent gegaan met het lopen en je finisht, dat je echt na 10 minuten alweer helemaal fris bent en dat je het gevoel hebt dat je het zelfde rondje zou kunnen lopen!
Ik twijfel nog steeds voor deelname aan de halve van Utrecht.
Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.quote:Op zondag 9 april 2006 17:23 schreef Grumpey het volgende:
ja, alleen vandaag ging het weer minder. Ik dacht na mijn leuke tijd donderdag: ik ga lekker snel van start. Nou, na 4,5 km heb ik het geweten hoor, voelde duidelijk aan dat ik een afslag eerder moest nemen wilde ik het nog volhouden. Dat komt neer op ongeveer 7 kilometer uiteindelijk, 10 was echt te ver dit keer.
Mijn schema was wel dat ik na 4,5 km ongeveer 45 seconden sneller was dan mijn eerdere tijd, dus 38.30 zou het schema van de eindtijd zijn geworden. Even doortrainen dus, zo makkelijk gaat het ook weer niet![]()
probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplannersquote:Op maandag 10 april 2006 19:22 schreef DeeBee het volgende:
gister meegedaan aan de AD '5km-loop' (bleek dus uiteindelijk 5,4 km te zijn wel, handig dat parcours nameten met Google earth en routeplanners)
zal een kijken, moet inderdaad wat meer aan schema's vrees ikquote:Op maandag 10 april 2006 21:16 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.
met routeplanner bedoelde ik ook map24quote:Op maandag 10 april 2006 23:20 schreef Grumpey het volgende:
[..]
probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplanners
Ik heb een flesje in de auto liggenquote:Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Scighera het volgende:
trouwens, met wat voor drinksystemen lopen jullie? losse bidon, fuelt belt, camelbak of zonder?
ik heb gisteren voor het eerst met een fuel belt gelopen ipv de vertrouwde camel en kan nie tzeggen dat ik dol enthousiast ben; je ritme wordt veel meer verstoord dan met een camel; daarbij is het ook moeilijk om een redelijke hoeveelheid water in een keer uit zo'n flesje te halen
Als het je allemaal wel makkelijk kunt volhouden dan zou ik het schema van de volgende week proberen (misschien de tijden ietsje korter maken) en het dan zo uitbouwen tot je er tevreden mee bent. Wil je vaker trainen dan zou ik een ander schema zoeken. Elk schema moet namelijk voldoende rustige trainingen en/of echte rust bevatten. Als je nu twee trainingen van je oude schema achter elkaar doet, dan zou het kunnen dat je lichaam te weinig rust krijgt. Op bijvoorbeeld myasics kun je zelf aangeven hoeveel dagen je per week wilt rennen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:53 schreef gewooneenuser het volgende:
Ik ben nu bezig met een beginnersschema voor de 5km.
Gaat best goed, misschien beetje te goed, in die zin dat ik het allemaal best makkelijk aankan. Als ik iets 3 keer moet herhalen doe ik het soms 4of 5 keer omdat ik anders het idee heb dat ik niet echt veel heb gedaan
Is dat 'slecht'?
En ik ren nu 3 keer per week, netjes volgens het schema, maar eigenlijk zou ik wel graag elke dag, of toch iig vaker willen lopen. Moet ik dan 2 dagen na elkaar hetzelfde lopen of gewoon steeds de volgende stap van het schema? Of me toch maar netjes aan de 3 keer houden?
Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:54 schreef Blik het volgende:
Ik doe zelf ook mee aan de batavierenrace, en heb een vraagje.
Ik krijg de laatste paar keer redelijk snel last van hevige pijn in de zij, waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen om te voorkomen, want als die pijn er éénmaal is gaat die niet snel meer weg en dat is natuurlijk funest met lopen
ik heb het dus gewoon bij constante snelheid. Het kan er niet aan liggen dat ik te hard loop want mijn hartslag lag de laatste keer op 160. Ik heb zelf het gevoel dat het aan te veel of te koud water drinken ligt, maar zeker weten doe ik dat nietquote:Op donderdag 20 april 2006 11:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.
Ik ben dus ook benieuwd naar wat je eraan kunt doen.
weer een illusie armerquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:48 schreef Isabeau het volgende:
Het is niet je milt en van die veranderde bloeddoorstroming heb ik nog never nooit gehoord in 6 jaar geneeskundestudieHet is lucht in je darmen dat zich ophoopt in de 'knik' waar je colon transversum overgaat in je colon descendens.
dat is dan inderdaad de vraag, wat doe je ertegen. Langzamer lopen helpt wel een beetje aangezien de pijn dan niet erger wordt. Maar de pijn moet gewoon weggaan aangezien het heel irritant lopen is met die steken in je zij.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:08 schreef Grumpey het volgende:
heb je dan ook erkende oplossingen voor darmlucht ofzoiets? niet dat ik er zelf last van heb, maar wilde eigenlijk Blik helpen met mijn opmerking![]()
Het scheelt wel wat met de wind, het is ook een stuk lichter. Zelf heb ik een lange "strakke" hardloop broek en een termo shirt, moet nodig een korte broek aanschaffen, en wat loopshirts.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef Symer het volgende:
Ik zie hier wel veel mensen lopen met zo'n 'looppakje', maar wat zijn de voordelen daarvan? Loopt dat lichter ofzo?
Idd, goede schoenen zijn het belangrijkste...kleding maakt op zich niet zo veel uit. Ik heb zelf ook net nieuwe schoenen en wat een verschil is dat met het paar "from hell" dat ik hiervoor had.quote:Op zondag 23 april 2006 23:06 schreef Adelante het volgende:
nieuwe lente, nieuwe schoentjes
[afbeelding]
van het weekend eindelijk eens m'n twee jaar oude asics vervangen, ik merk nu echt hoe relaxed goed dempende schoenen lopen...
Ga naar een hardloopwinkel waar ze je looppatroon beoordelen. Neem daarvoor ook een paar schoenen van jezelf mee waar je het slijtageprofiel op de bodem goed kan zien, dan zien ze ook hoe je loopt. Laat daar je looppatroon bekijken (bijv. op video) en dan een paar schoenen aanraden. Het heeft weinig zin om hier te vragen wat goede schoenen zijn. Je moet hardloopschoenen hebben en aangeraden door iemand met verstand van schoenen en verstand van hoe jij loopt. Dat weten we hier niet.quote:Op maandag 24 april 2006 19:54 schreef ScienceFriction het volgende:
Wat zijn goede schoenen om mee te lopen? Ik denk er over na om met hardlopen te beginnen. het liefst meteen 10km () en dat elke dag (
![]()
), dus dan zijn goede schoenen wel belangrijk
Maar ik krijg wel altijd snel last van steek in m'n zij... wat kan ik daar het best tegen doen?
Da's wel een goed idee.quote:Op maandag 24 april 2006 19:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ga naar een hardloopwinkel waar ze je looppatroon beoordelen. Neem daarvoor ook een paar schoenen van jezelf mee waar je het slijtageprofiel op de bodem goed kan zien, dan zien ze ook hoe je loopt.
Bij mijn hardloopwinkel doen ze het gratis, maar ik heb wel eens gehoord dat er geld voor wordt gevraagd.quote:
Welke is dat (woon in de buurt)quote:Op maandag 24 april 2006 20:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij mijn hardloopwinkel doen ze het gratis, maar ik heb wel eens gehoord dat er geld voor wordt gevraagd.
Da's vlak bij die boekenwinkel (Pet!)?quote:Op maandag 24 april 2006 20:07 schreef Isabeau het volgende:
Hmm...tegenover Perry Sport, naast de ijssalon...zegt dat je wat?
met goede begeleiding, een leuke groep en goede bak motivatie moet dat zeker lukken, succes en hou ons op de hoogte hoe het gaatquote:Op maandag 24 april 2006 19:50 schreef Black-Hole het volgende:
Ik ga woensdag beginnen met hardlopen. Doe het hier bij de vereniging vanwege de begeleiding en hopelijk ook voor de leuke groep. Mijn doel is om in september 10 kilometer te lopen. Hopen dat het gaat lukken met mijn huidige conditie (0,00000)
Hahaha..die van mij zijn ook niet om aan te zien. Zilvergekleurd, ik kan zo in Star Trek, maar ze lopen idd heerlijk.quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Isabeau het volgende:
ik wilde alleen graag roze schoenen maar het zijn saaie/lelijke Brooks gewordenmaar ze lopen goddelijk
![]()
Zilvergekleurd is toch mooi? Dan ben je de "Silver Bullet"...quote:Op maandag 24 april 2006 22:52 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Hahaha..die van mij zijn ook niet om aan te zien. Zilvergekleurd, ik kan zo in Star Trek, maar ze lopen idd heerlijk.
Nu alleen hopen dat ik niet herkend wordt met die dingen aan.
Ik weet niet wat je gewend bent? Hoever kan je zo "uit het losse handje" rennen zonder dat je iemand moet bellen om je van de straat af te schrapen?quote:Op maandag 24 april 2006 19:54 schreef ScienceFriction het volgende:
Wat zijn goede schoenen om mee te lopen? Ik denk er over na om met hardlopen te beginnen. het liefst meteen 10km () en dat elke dag (
![]()
), dus dan zijn goede schoenen wel belangrijk
Maar ik krijg wel altijd snel last van steek in m'n zij... wat kan ik daar het best tegen doen?
Dat gevoel heb ik nog nooit gehad...quote:Op maandag 24 april 2006 23:04 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je gewend bent? Hoever kan je zo "uit het losse handje" rennen zonder dat je iemand moet bellen om je van de straat af te schrapen?
Ok, uit welke science fiction film kom jij?quote:Op maandag 24 april 2006 23:18 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik nog nooit gehad...
Ik heb nog nooit meer dan 4 KM hard gelopen...quote:Op maandag 24 april 2006 23:31 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Ok, uit welke science fiction film kom jij?![]()
als je 4 km al kan is 10 km puur een kwestie van wat vaker lopen. Maar ik vermoed dat die 4 km van heel lang geleden stamt...quote:Op maandag 24 april 2006 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meer dan 4 KM hard gelopen...
Drie jaar geleden of zo... toen ik nog zwom...quote:Op maandag 24 april 2006 23:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
als je 4 km al kan is 10 km puur een kwestie van wat vaker lopen. Maar ik vermoed dat die 4 km van heel lang geleden stamt...
...dan vraagt het iets meer opbouwen
Doe je nu wel een andere sport? Als ik het zo lees, zou ik gewoon eens 10km proberen, dan merk je vanzelf of je er wel of niet blij van wordtquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:16 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Drie jaar geleden of zo... toen ik nog zwom...
Dat is persoonlijk, want ik zoek juist de lange rechte wegen langs een kanaal uit, zet expres geen muziek op, en geniet juist van lange afstanden met verstand op nulquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:25 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Doe je nu wel een andere sport? Als ik het zo lees, zou ik gewoon eens 10km proberen, dan merk je vanzelf of je er wel of niet blij van wordt, maar voor je spieren etc is het echt beter als je rustig begint. Anders vergallopeer je nog en kan je straks met een ontstoken pees of iets dergelijks helemaal niet meer rennen, niet meer sporten, niet meer dansen enz.... dan baal je pas.
Trouwens hoe langer de afstand, hoe saaier (afstervende hersencellen en dergelijke) vind ik zelf en dat maakt het ook moeilijker.
Ik zoek altijd een interessante route uit, beetje afwisselend, dus niet rechtuit langs de snelweg en zet mijn mp3-player goed hard voor de afleiding.
Nee, dat is sportzaak Bolls.quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's vlak bij die boekenwinkel (Pet!)?
Ik had het niet gelezen,quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat is sportzaak Bolls.
Ik zei ook: Het Haagje. Dat is een straatnaam
Daar heb je wel gelijk in en soms leidt de muziek ook een ietsje teveel af. Laatst betrapte ik mezelf erop dat aan het salsadansen was voor een stoplicht...... ahumquote:Op dinsdag 25 april 2006 08:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat is persoonlijk, want ik zoek juist de lange rechte wegen langs een kanaal uit, zet expres geen muziek op, en geniet juist van lange afstanden met verstand op nul![]()
Precies! Heel af en toe is muziek wel fijn, maar meestal wil ik zo min mogelijk afleiding.quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:13 schreef Grumpey het volgende:
Dat is persoonlijk, want ik zoek juist de lange rechte wegen langs een kanaal uit, zet expres geen muziek op, en geniet juist van lange afstanden met verstand op nul![]()
en? wat voor kleur zijn je schoenen? wel roze gevonden?quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:45 schreef ScienceFriction het volgende:
Ich bin ein bischen kaput... Vandaag even nieuwe schoenen gekocht en meteen uitgeprobeerd. Ik maar wat interval-lopen gaan doen om te beginnen (vind ik wat toffer). 45 minuten lang lekker sprintje, wat uitlopen, weer sprinten etc. Ook nog even wat springoefeningen gedaan... Nou ja, nu rustig op blijven bouwen.
Succes morgen! Welke wedstrijd ga je precies doen, ik heb niet het hele topic gelezen?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:47 schreef jde_kok het volgende:
Morgen the big day... Dan weet ik waar ik sta. Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte!
Kleur: zilverquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:34 schreef Nooruna het volgende:
[..]
en? wat voor kleur zijn je schoenen? wel roze gevonden?![]()
ik ben wel benieuwd wat je spieren morgenochtend van dit hele gebeuren vinden
Klinkt niet echt alsof je er plezier in hebtquote:Op woensdag 26 april 2006 10:34 schreef Petra1985 het volgende:
Morgen maar weer (zucht).
quote:Op woensdag 26 april 2006 10:40 schreef ScienceFriction het volgende:
Nou... ik heb geen last van m'n spieren. De achterkant van m'n dijbeen voel ik een klein beetje, maar verder nietsVandaag rust en morgen maar eens weer een stukske lopen
Dat viel best mee dusquote:Op woensdag 26 april 2006 10:40 schreef ScienceFriction het volgende:
Nou... ik heb geen last van m'n spieren. De achterkant van m'n dijbeen voel ik een klein beetje, maar verder nietsVandaag rust en morgen maar eens weer een stukske lopen
Hmm, geen idee hoe lang je al bezig bent? In het begin is het niet altijd even fijn, maar dat kan nog komen. Echter als je al een tijd hardloopt en je vind er nog steeds niks aan, hoe hou je het dan in hemelsnaam vol. Ik vind het knap van jequote:Op woensdag 26 april 2006 10:48 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
Klinkt niet echt alsof je er plezier in hebt. Je moet het wel leuk vinden, anders is het een marteling voor je en niet motiverend en hou je het zeker niet lang vol!
Vanavond is die pas om 19.10 uur.quote:Hoe ging wedstrijd kok?
Ik ga ook met de grote beek loop mee doenquote:Op woensdag 26 april 2006 16:45 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Vanavond is die pas om 19.10 uur.
Ik loop dus mee in de Hypotheker Grote Beekloop in Eindhoven. Hou het op 4km.
Ik zou naar runnersworld gaan, daar hebben ze meer verstand van hardloopschoenen. Als je geluk hebt krijg je vanavond bij de wedstrijd ook nog een kortingsbon voor runnersworld.quote:ps. Volgende week op zoek naar goede hardloopschoenen. Zag wel een paar in het krantje van actiesport staan? Is dat wat? Ben toch van plan om even de Runnersworld binnen te lopen.
Dat heb ik dus heel vaak. Ik doe dus ook niet aan lange afstandlopen, maar aan interval sprints. Vind ik bovendien ook leuker. Lekker explosief en minder snel last van steek.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:39 schreef jde_kok het volgende:
Had ook overdag te weinig gegeten, dat merkte ik ook op den duur. Kreeg steken in mijn zij, waar ik nog nooit last van heb gehad.
Idd ja. Ik verveel me altijd zo met lange afstanden.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat heb ik dus heel vaak. Ik doe dus ook niet aan lange afstandlopen, maar aan interval sprints. Vind ik bovendien ook leuker. Lekker explosief en minder snel last van steek.
Ik doe het bovendien niet om af te vallen (echt nergens voor nodig), maar juist om conditie op te bouwen en dat gaat bij sneller met interval sprinten dan bij de lange afstand. Bovendien gaat sprinten een stuk snellerquote:Op woensdag 26 april 2006 23:55 schreef Bendoverp het volgende:
[..]
Idd ja. Ik verveel me altijd zo met lange afstanden.
Ik kies sowieso voor rechte stukken asfalt. Dat loopt stukken fijner dan zandpaden (zeker als je sprint). Als ik lange stukken zou lopen, dan zou mijn voorkeur gaan naar bochtige gedeelten overigens, omdat je je route dan in stukjes indeelt zeg maar...quote:Op donderdag 27 april 2006 00:33 schreef Grumpey het volgende:
er is echt duidelijk een leuke tweedeling op dat punt merk ik, ene groep wil echt graag juist afwisseling en afleiding en de andere groep wil het liefst zo eentonig en constant mogelijk met het verstand op nul (ik o.a.)
Laat ik er een stelling in gooien:
Mensen uit de 1e groep vinden muziek/bospaden/bochten leuker, mensen uit de 2e groep vinden stilte/asfalt/rechte wegen leuker
Barst maar los met of je je er in kan vinden
Het viel vies tegen gisteravond, bleek ook gelijk een van de wat zwaardere trainingen te zijn; interval dus. Kon in het begin aardig meekomen maar na 3 kwartier zat ik er echt behoorlijk doorheen. Wel alles in mijn eigen 'tempo' gedaan en niks geforceerd. Volgende week gaan we zeker weer want ik vond het erg leuk om te doen. Na afloop ook naar huis gegaan met een voldaan gevoel en vol energie.quote:Op maandag 24 april 2006 21:41 schreef Grumpey het volgende:
met goede begeleiding, een leuke groep en goede bak motivatie moet dat zeker lukken, succes en hou ons op de hoogte hoe het gaat
Vorige wek bij Run2Day schoenen gekocht... waren inderdaad in de aanbieding (20% korting)quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:32 schreef PekkeMan het volgende:
of je koopt goede schoenen van vorig seizoen, die zijn meestal in de aanbieding, alleen loop je niet mee met de modeheb ik ook
scheelt vaak zo'n 20-30 euro?!
ehm, neequote:Op donderdag 27 april 2006 00:33 schreef Grumpey het volgende:
er is echt duidelijk een leuke tweedeling op dat punt merk ik, ene groep wil echt graag juist afwisseling en afleiding en de andere groep wil het liefst zo eentonig en constant mogelijk met het verstand op nul (ik o.a.)
Laat ik er een stelling in gooien:
Mensen uit de 1e groep vinden muziek/bospaden/bochten leuker, mensen uit de 2e groep vinden stilte/asfalt/rechte wegen leuker
Barst maar los met of je je er in kan vinden
Hier is maar één uitdrukking voor: "holy fuck!!". Extremely impressive. Waar haal je de tijd vandaan en de wilskracht om zoveel te trainen?quote:Op zondag 30 april 2006 04:35 schreef Scighera het volgende:
zondag: 21k D2 lopen
maandag: 75-85k fietsen D2
dinsdag: 28km lopen D2l
woensdag: 1 uurtje zwemmen en een uurtje krachttraining
donderdag: 60-75km fietsen D1 + 18-21km lopen D2l![]()
vrijdag: 2uurtjes zwemmen + krachttraining
zaterdag: 110km fietsen D1
25-30 minuten, zonder al te veel moeite.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:56 schreef Isabeau het volgende:
Hoe lang doe je over de 6 km, Pinball?
Idd, krijg jij betaald voor je trainingen? Oftewel wanneer slaap jij? werk jij? etc.quote:Op maandag 1 mei 2006 22:27 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hier is maar één uitdrukking voor: "holy fuck!!". Extremely impressive. Waar haal je de tijd vandaan en de wilskracht om zoveel te trainen?
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:43 schreef Pinball het volgende:
[..]
25-30 minuten, zonder al te veel moeite.
Op de fiets wat korter.
schema is trouwens iets aangepast ivm een stijve; quadriceps rust moeten nemen zondag. maandag daar entegen een goede 24.5km gelopen (13.0km/h) die eigenlijk voor morgen gepland stond (was verleidelijk om voor een 28km te gaan maar die verleiding maar weerstaan) en vandaag dus de fietstraining van gisteren. zwemmen wordt morgen waarschijnlijk verlengt. 1h45 ipv 1h30quote:Op maandag 1 mei 2006 22:27 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hier is maar één uitdrukking voor: "holy fuck!!". Extremely impressive. Waar haal je de tijd vandaan en de wilskracht om zoveel te trainen?
Ok, die zin ziet er best raar uit.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:02 schreef Scighera het volgende:
schema is trouwens iets aangepast ivm een stijve;
En hoe bouw je dat op? Ik heb echt het gevoel dat het jaren zou duren voor ik zo'n schema aan zou kunnen zonder mezelf verschrikkelijk te overbelasten.quote:hoe ik dat inplan? ben student (die weing op school moet zijn; ca 5u/week) en werk als bijbaan in de fitnessbranche (ca 20u /week). huiswerk kan ik dus zelf inplannen als ook de trainingen (alleen met een deel van de zwemtrainingen ben ik afhankelijk omdat ik dat via een club (ga) doe(n)
lolquote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:07 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ok, die zin ziet er best raar uit.
[..]
En hoe bouw je dat op? Ik heb echt het gevoel dat het jaren zou duren voor ik zo'n schema aan zou kunnen zonder mezelf verschrikkelijk te overbelasten.
ow ja..die hiite..morgen rond de 25gradenquote:Op woensdag 3 mei 2006 08:37 schreef pfaf het volgende:
k Heb gisteren m'n 10 km rondje gedaan. Door de hitte en met name het zware koninginneweekend moest ik een genoegen nemen met 45 min. Wel weer lekker hollen met dit weer inderdaad.
Ik loop nu met een los flesje, maar overweeg wel om een camelbak aan te schaffen. Behalve voor het water ook voor de overige opbergruimte, want met sleutels en telefoon (tevens klok & mp3-speler) is het nu ook altijd behelpen. Ik verwacht niet heel veel langer dan 1 uur te lopen, dus ik denk dat een 0.8 liter model wel genoeg is.quote:Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Scighera het volgende:
trouwens, met wat voor drinksystemen lopen jullie? losse bidon, fuelt belt, camelbak of zonder?
nergens last vanquote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:09 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Ik loop tien keer liever in de regen dan dat ik met dit weer moet rennen.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:20 schreef Pinball het volgende:
Zoiets dus, iemand daar ervaring mee?
quote:
Ach, ze doen het tenminste nog. Das toch ook mooi?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:15 schreef Pinball het volgende:
[..]
Helaas ook genoeg minder moois. Mensen die 5 jaar te laat zijn begonnen met bewegen en zo.
Kleding maakt geen zak uit, het kan alleen ongemakkelijk zijn. Bv met katoenen t-shirt lopen met dit weer. Katoen houdt het zweet vast, een goed shirt niet.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:42 schreef Viking84 het volgende:
Als ik de reacties hier lees is een goed stel schoenen dus erg belangrijkIk heb wel twee paar redelijk nieuwe sportschoenen, maar geen idee of dat hardloopschoenen zijn, kan ik dat ergens opzoeken? Het gaat om een paar Adidas en om een paar Nikes, beide met witte zolen. Van de Nikes denk ik dat het tennisschoenen zijn, maar weet ik niet zeker. Ik heb ze altijd als 'gewone' sportschoenen gebruikt voor in de gymles op school.
Ik ga vanaf morgen hardlopen (dan wil m'n huisgenoot mee) en rustig beginnen met een schema van 1 minuut hardlopen 2 minuten lopen etc. Laatste keer dat ik het (zonder schema) probeerde was ik al snel uitgeput. Nu wil ik het niet zo snel opgeven
Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hč dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:15 schreef Pinball het volgende:
[..]
Helaas ook genoeg minder moois. Mensen die 5 jaar te laat zijn begonnen met bewegen en zo.
ik denk dat mijn Nikes inderdaad tennisschoenen zijn, want ze zijn wit. Maar ik ga het er gewoon een paar keer op proberen. Heb ik het idee dat het moeizaam gaat omdat ik geen goede schoenen heb, dan zal ik een bezoekje aan de sportschool overwegen. Maar de komende week loop ik in totaal toch 'maar' 5 minuten hardquote:Op zondag 7 mei 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Kleding maakt geen zak uit, het kan alleen ongemakkelijk zijn. Bv met katoenen t-shirt lopen met dit weer. Katoen houdt het zweet vast, een goed shirt niet.
Maar hardloop schoenen zijn wel belangrijk. a) moet genoeg demping hebben. b) moet goed om je voeten passen. Als je bv platte schoenen hebt, maar geen platte voeten (maar half bolvormig in het midden) dan zal de binnekant van de voeten niet gesteund worden. En daarom is een goede sportzaak (run2day in groningen) erg handig.
Demping is vooral wat je lekkerder vindt, en waar je vooral over loopt. Over asfalt lopen heb je betere demping nodig dan over een zandpad.
Ik heb geen flauw idee of het hardloop schoenen zijn. Adidas en nike maken allerlei soorten schoenenMaar als er een dunne zool op zit, geef ik je weinig kans.
Als je nog niet zeker weet of je er mee door gaat (met hardlopen) is het zonde om redelijk dure, maar goede schoenen te kopen. Aan de andere kant: eenmaal goede schoenen gekocht loop je a) lekkerder en b) stop je minder snel. Nogal zonde voor de schoenen immers![]()
Succes in elk geval. Waarom vandaag niet lopen?
Hardlopen is juist hardstikke hot! Maar niets van aantrekken, gewoon lekker hollen.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hč dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopen
Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:31 schreef Viking84 het volgende:
Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hč dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopen
quote:Op zondag 7 mei 2006 17:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.
Ik doelde op die in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht die zich nu weer buiten begeven om diezelfde 50kg er met een paar rondjes zweten 'even' af te krijgen voor de zomer.![]()
En wat is daar mis mee?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.
Ik doelde op die in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht die zich nu weer buiten begeven om diezelfde 50kg er met een paar rondjes zweten 'even' af te krijgen voor de zomer.![]()
In den beginne niets, alleen kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen op straat rennen die mooie kleertjes kopen om 5 minuten per dag hard te lopen en zich vervolgens volleerd hardloper noemen.quote:
En wat is daar dan weer mis mee?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In den beginne niets, alleen kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen op straat rennen die mooie kleertjes kopen om 5 minuten per dag hard te lopen en zich vervolgens volleerd hardloper noemen.
ik kan me goed voorstellen dat dat voor die hards behoorlijk irritant is. Al die amateurtjes die zich met de toplopers denken te kunnen metenquote:
Ik ben dan wel geen die hard ofzo, ik loop gewoon graag, maar kan het me niet voorstellen wat daar irritant aan is. Beter gezegd, ik kan me niet voorstellen dat dat het geval is, dat amateurs zich als toplopers voorstellen. Het lijkt mij dat ze mensen (via tv of IRL) kennen die 42 km hebben gelopen. En als ze daar zelf bij lange na niet aan komen, lijkt het me stug dat ze zich als toplopers zien.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik kan me goed voorstellen dat dat voor die hards behoorlijk irritant is. Al die amateurtjes die zich met de toplopers denken te kunnen meten
Geen ervaring in lopen met overgewicht, maar 15 kg lijkt me meevallen. Zeker als je maar enkele minuten hardloopt. Vraag is dan wel natuurlijk: is het dan wel effectief?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:42 schreef Viking84 het volgende:
Even ter aanvulling op mijn vraag over hardlopen met overgewicht. In principe zou het moeten kunnen lijkt mij als ik 1 minuut hardloop en 2 minuten wandel en dit dan 5 keer herhalen. Desnoods niet 3 keer in slechts 1 week volgens het programma, maar een aantal weken lang.
Dat ziet er niet uit.quote:
Welk gedeelte van "in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht" snap je niet?quote:
Als jij al een sprintje moet trekken om langs dat soort lopers te komen, dan twijfel ik aan jouw hardloopcapaciteitenquote:Op zondag 7 mei 2006 19:09 schreef Pinball het volgende:
[..]
Welk gedeelte van "in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht" snap je niet?
Daar kijk je niet even omheen als dat voor je hobbelt.
Overigens wel een goede motivatie om af en toe een sprintje te trekken.
quote:Op zondag 7 mei 2006 19:35 schreef ScienceFriction het volgende:
Als jij al een sprintje moet trekken om langs dat soort lopers te komen, dan twijfel ik aan jouw hardloopcapaciteiten![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 19:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Je vergeet de zijwaartse meters die ik moet maken.![]()
Mij geen woorden in de mond leggen, ik zeg nergens dat ze niet mogen hardlopen.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat een lekker sfeertje in dit topic. Dus mensen in roze trainingspakken met overgewicht mogen niet hardlopen omdat ze jouw uitzicht verpesten. Lekker
<..>
Dank je, Isaquote:Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat een lekker sfeertje in dit topic. Dus mensen in roze trainingspakken met overgewicht mogen niet hardlopen omdat ze jouw uitzicht verpesten. Lekker
Doen ze eens wat aan beweging, is het weer niet goed. Blech.
Viking84, gezien jouw overgewicht zou ik me niet al teveel zorgen maken wat hardlopen betreft. Gewoon rustig opbouwen en niets forceren. En denk aan goede schoenen!
nee. Als ik niet dood val ben ik goed bezigquote:Op zondag 7 mei 2006 20:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank je, Isa
Nog een algemene vraag:
gebruiken jullie hier ook hartslagmeters? Zo nee, hoe weet je dan of je goed bezig bent? (maw: niet te licht traint danwel te zwaar traint?).
hahaquote:Op zondag 7 mei 2006 20:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
nee. Als ik niet dood val ben ik goed bezig![]()
Volgens http://www.hardloopschema.nl/ kan je die maximale hartslag ook zelf bepalen, maar heeft dat pas nut als je een halfuur aan een stuk kan hardlopen. Dus misschien even wachten voor je gaat investeren in een hartslagmeter, dat geld zou ik liever uitgeven aan goede schoenen.quote:Op zondag 7 mei 2006 20:30 schreef Viking84 het volgende:
haha
ja maar op een te hoge intensiteit schijn je vrijwel alleen maar koolhydraten te verbranden en geen vet. Nu maakt dat voor jullie misschien niks uit, omdat ik veronderstel dat doorgewinterde hardlopers geen grammetje vet op hun lijf hebben, maar voor iemand die hardloopt om af te vallen doet dat er wel toe.
De formule van 220 - leeftijd schijnt onbetrouwbaar te zijn, dus zou ik eerst naar een arts moeten om mijn maximale hartslag te bepalen. Vervolgens zou ik op 70 % van deze maximale hartslag moeten trainen voor het meest optimale resultaatMaar ik ga gewoon met redelijke intensiteit doorsteppen hoor
Zal vast wel íets afvallen
Het is eerder een combinatie van zowel je eetpatroon als je bewegingspatroon te veranderen. Ik denk dat je toch zeker moet gaan sporten om het nodige vet te verbranden.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:45 schreef Asics het volgende:
Als je wilt afvallen dan moet je vooral letten op wat je (niet) eet. Het eventueel verbranden van vet dmv sport is niet meer dan een leuke bijkomstigheid.
zal ik doen, maar accu van mijn toestel is leeg. Dus eerst even opladenquote:Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef reintje17 het volgende:
wat betreft je hardloopschoenen viking! maak er anders een foto van kunnen we zien wat je bedoelt ( foto van schoen en zool )
Ja ik gebruik zo'n ding. Ideaal tijdens het trainen, omdat je op je hartslag loopt en het dus langer volhoudt. Ik zit nu echter met een ingegroeide teennagel zodat ik al 1,5 week stil zit.quote:gebruiken jullie hier ook hartslagmeters? Zo nee, hoe weet je dan of je goed bezig bent? (maw: niet te licht traint danwel te zwaar traint?).
Precies, en mijn looproute is niet gedetailleerd weergegeven, Utrecht staat er niet gedetailleerd op. Zou dat met Plus wel zijn?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:38 schreef reintje17 het volgende:
met google earth heb je plus nodig om dat uit tekunnen stippelen hoe krijg je dat?
hmm das minder, mijn teennagels zijn ook chaos; ben er nu in1 maand tijd 2 kwijtgeraakt en een derde ziet er ook niet echt goed uit. sportarts stond ook te kijken van: WTFquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:23 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Ja ik gebruik zo'n ding. Ideaal tijdens het trainen, omdat je op je hartslag loopt en het dus langer volhoudt. Ik zit nu echter met een ingegroeide teennagel zodat ik al 1,5 week stil zit.
hmm, 120 euro meestal.. doe dat maal 4 en je weet wat ik op jaarbasis kwijt ben aan schoenenquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:42 schreef HAL9000S het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een paar fatsoenlijke renschoenen? Ik begin last te krijgen van m'n gewrichten (vooral m'n knieen) en wil dus een goed paar asics aanschaffen.
Hmm, bij mij is alles goed te zien, nu heb ik wel net een nieuwe computer.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Precies, en mijn looproute is niet gedetailleerd weergegeven, Utrecht staat er niet gedetailleerd op. Zou dat met Plus wel zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |