abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36416269
De volgende ronde van deze
Hier loopt ons draadje verder....
pi_36416348
TVP

Een verwijzing naar deze in de oude is misschien wel handig, ik edit mijn laatste post wel even
Hattrick: AFC Asch (505106)
pi_36416527
Ik ga misschien weer hardlopen, omdat mijn conditie niks (meer) is en ik de cardio-afdeling van de sportschool maar niks vind. Ik heb nog een stel oude Asics liggen, maakt het veel uit als ik die gebruik of kan ik beter een nieuw stel aanschaffen? (Asics hebben met de voormalige eigenaar een hoop kilometers afgelegd iig)
  maandag 27 maart 2006 @ 21:06:58 #4
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36416654
Misschien ga ik idd wel met mp3 speler lopen, doen veel mensen dat?
Ik kan die fatboy slim echt niet missen denk ik!

Balen van je wedstrijd trouwens, maarja wel een motivatie om weer goed te gaan trainen, het is nu al tot 8 uur licht, vet chill!
I'm just a girl in the world.
pi_36416715
Ik loop zonder muziek en als echte beginneling ben ik al trots op het feit dat ik 9 minuten kan "hardlopen" zonder half dood neer te vallen!
pi_36416750
Ik loop met en zonder muziek, waar ik maar net zin in heb.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36416799
Tussen het wandelen door loop ik stukjes hard, om het uit te proberen hoe het met mijn vroegere blessures gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36416836
Ah, dat is een mooie manier om weer te beginnen.
pi_36416882
ik zat momenteel weer te denken om voorlopig te hard gaan lopen om me conditie ( deze is al hoog zat, maar omdat de zomer er weer aan komt en ik er goed uit wil zien (wat gespierder ) heb ik geen idee hoe ik moet beginnen

zeg maar: ik neem 8 uur tijd hiervoor, en ik ga na elke 5-7 minuten hardlopen een rustpauze nemen van ong 2 minuten, en hierna weer 5-7 hardloop en dit 2-3 dagen aanhoud?

of... hebben jullie wat betere tips ?

zal er maar bijzetten dat ik al een aantal jaar niet meer gelopen heb, maar ik loop 3 dagen ong. met me hondje in t bos ( traject van ong eumm... 10km lang? misschien iets meer. in het begin is t een asfalt weg wat ong 2 km lang is daarna loopt het over op zand...

t bos is ong 5 minuten fietsen van me huis af, dus als ik eerst "warm train" dmv fietsen en als ik daar aankom, de spieren strek, en n stukje loop ( 5 min ) en daarna aan een stuk door ong 5-7 minuten hardloop en dan een rustpauze (loopstand 2 minuten)

Hoe doe ik t met t drinken? kleding? schoeisel? advies aub!

[ Bericht 40% gewijzigd door weasel85 op 27-03-2006 21:25:27 ]
I pwn u!
pi_36416944
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, dat is een mooie manier om weer te beginnen.
Tot nu toe geen problemen.
pi_36417099
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:14 schreef weasel85 het volgende:
ik zat momenteel weer te denken om voorlopig te hard gaan lopen om me conditie ( deze is al hoog zat, maar omdat de zomer er weer aan komt en ik er goed uit wil zien (wat gespierder ) heb ik geen idee hoe ik moet beginnen

zeg maar: ik neem 8 uur tijd hiervoor, en ik ga na elke 5-7 minuten hardlopen een rustpauze nemen van ong 2 minuten, en hierna weer 5-7 hardloop en dit 2-3 dagen aanhoud?

of... hebben jullie wat betere tips ?
Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:20:16 #13
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36417124
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Ik loop zonder muziek en als echte beginneling ben ik al trots op het feit dat ik 9 minuten kan "hardlopen" zonder half dood neer te vallen!
Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgen
Maar waarom loop je zonder muziek?? Ik vind het echt rielekst om me daarop te concentreren zodat ik niet doorheb dat ik moe word.
pi_36417239
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:20 schreef annoh het volgende:

[..]

Dat is ook echt zo tof! Man ik ging al dood na 2 minuten op het begin. Liep ik als een idioot met een rood hoofd langs de weg te hijgen
Ik in het begin al na 1 minuut! En dat ondanks het feit dat ik zo'n 40 km per dag fiets!
quote:
Maar waarom loop je zonder muziek?? Ik vind het echt rielekst om me daarop te concentreren zodat ik niet doorheb dat ik moe word.
Ik moet nog steeds een MP3 speler kopen. Ga ik binnenkort maar eens doen.
pi_36417326
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:19 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Hier kun je een aantal schema's vinden. Helpt voor mij (als überbeginner) erg goed.
zal eens kijken !
I pwn u!
pi_36417350
Ik zag zaterdag zelfs bij de halve marathon nog een aantal mensen met mp3 speler op, dus het kan op zich prima. Voor mij is dat ongeveer het enige moment van de week dat ik geen muziek op heb; ik wil op mn eigen ritme kunnen lopen, niet op dat van een of ander gaaf bandje.
  maandag 27 maart 2006 @ 21:28:23 #17
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36417404
ik loop met muziek, vind dat wel fijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 27 maart 2006 @ 21:31:26 #18
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36417519
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:23 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik in het begin al na 1 minuut! En dat ondanks het feit dat ik zo'n 40 km per dag fiets!
[..]
Ja ik fietste ook veel, en dansen kon ik de hele nacht, maar hardlopen was duidelijk een ander verhaal.

Ik kan trouwens heel goed op mijn eigen ritme lopen met muziek op, maar ik kies dan ook speciaal liedjes met een bepaald ritme uit die ik 'test' of ze passen.

[ Bericht 2% gewijzigd door annoh op 27-03-2006 21:42:07 (dansen doe ik 's nachts) ]
  maandag 27 maart 2006 @ 21:40:50 #19
242 Pinball
Electric Monk
pi_36417824
*Mooiweerloper meldt!

Ik ben vorige zomer begonnen na een jaar of 10 niet/nauwlijks sporten, en heb de hele zomer 2/3 keer per week afwisselend 5 en 10 km gelopen. Toen het koud werd gestopt, en afgelopen zaterdag de draad opgepakt met 5 km, en vandaag weer. Ik heb het weer te pakken.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_36417913
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' is loop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.

Dus maar gewoon zonder
  maandag 27 maart 2006 @ 21:44:23 #21
242 Pinball
Electric Monk
pi_36417946
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:01 schreef LedZep het volgende:
Ik ga misschien weer hardlopen, omdat mijn conditie niks (meer) is en ik de cardio-afdeling van de sportschool maar niks vind. Ik heb nog een stel oude Asics liggen, maakt het veel uit als ik die gebruik of kan ik beter een nieuw stel aanschaffen? (Asics hebben met de voormalige eigenaar een hoop kilometers afgelegd iig)
Probeer het eerst een paar keer op die oude om te kijken of je het echt weer wilt opppakken.
Als dat zo is zou ik zeker nieuwe kopen. Ik heb afgelopen zaterdag mijn (5 jaar oude ) asicsjes ook vervangen door een paar nieuwe , en ik merkte vandaag dat mijn knieën daar héél blij mee waren.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_36418369
Wow wat veel animo van verschillende kanten in een nieuw topic!
  maandag 27 maart 2006 @ 22:19:12 #23
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36419144
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:
ik loop al een half jaar hard, en heb één keer een MP3 speler opgedaan, maar doe ik niet weer. Ik ga dan automatisch op het ritme van de muziek lopen en aangezien mn muziek nogal 'ritmisch' is loop ik sneller dan ik eigenlijk wil en hou ik het minder lang vol.

Dus maar gewoon zonder
ik heb daar opzich geen last van. Ik hou meer van wat rustige muziek, maar op het voetbalveld donderdag constant 1 ritme kunnen lopen dankzij de muziek
pi_36419268
Het ligt er natuurlijk ook erg aan wat voor muziek je opzet. Zelf probeer ik als ik muziek opheb tijdens het lopen wat snellere muziek uit te zoeken. Van een langzaam ritme ga je vanzelf ook langzaam lopen.
Morgen een dagje rust en dan woensdag eind van de ochtend weer lopen.
pi_36423340
Ik moet er natuurlijk wel bij vermelden dat er tijdens het lopen altijd wel een liedje (of een stukje daarvan) in mn kop zit. Dat loopt prima, tenzij het hoofd schouders knie en teen is natuurlijk
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:19:19 #26
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36425112
Vinger op je neus!!

Ik zie het helemaal voor me
  dinsdag 28 maart 2006 @ 08:41:08 #27
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36425306
Ik loop zonder muziek, puur omdat het de oordopjes uit mijn oren vallen en daarnaast is het zonder wel zo rustig.
pi_36425670
Ik loop met muziek, maar altijd de radio, waar ze ook wat slap ouwehoeren. De tijd gaat dan wel snel, er is wat afwisseling. Fijn dat het nu weer een stuk langer licht is.
Ik loop over het algemeen na m'n werk, voor het eten. Start tussen 17 en 18 uur, uurtje, anderhalf uur rennen en dan douchen en eten. Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:18:42 #29
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36425830
Ik vind het 's ochtends heel vroeg het rielekste lopen omdat er dan geen honden zijn (ik ben panisch voor honden). Gisteren liep ik en dan loopt er gewoon iemand met 2 van die kleine ***hondjes midden op de stoep zodat ik er echt met geen mogelijkheid voorbij kan, en opzij gaan ho maar! Toen ik riep "Ik ga wel over de weg hoor!" keek dat mens nog verontwaardigd ook. Grrr!
pi_36426124
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:43 schreef PekkeMan het volgende:

Dus maar gewoon zonder
Heel herkenbaar Ik begon hard te lopen met van die lekkere peppy nummers. Maar dan ga je dus in het ritme meelopen en was ik binnen no time bek af. Dus toen maar wat rustiger nummers op mijn mp3 speler gezet
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:37:56 #31
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36426160
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
Ik loop met muziek, maar altijd de radio, waar ze ook wat slap ouwehoeren. De tijd gaat dan wel snel, er is wat afwisseling. Fijn dat het nu weer een stuk langer licht is.
Ik loop over het algemeen na m'n werk, voor het eten. Start tussen 17 en 18 uur, uurtje, anderhalf uur rennen en dan douchen en eten. Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
smorgens vroeg en voor het avond eten.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:56:16 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36427774
als je savonds eerst eet en daarna gaat hardlopen hoe lang moet er tussen het eten en beginnen met hardlopen zitten?
pi_36428645
ik hou zo'n 2 uur aan. Is niet ergens op gebaseerd, want dit heb ik ook weer van iemand anders
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:50:43 #34
242 Pinball
Electric Monk
pi_36430904
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 08:41 schreef Grumpey het volgende:
Ik loop zonder muziek, puur omdat het de oordopjes uit mijn oren vallen en daarnaast is het zonder wel zo rustig.
Inderdaad. Ik vind het juist wel lekker om mijn hoofd leeg te lopen zonder afleiding.

En dat met die oordopjes herken ik ook, die vallen uit mijn oren, en met die echte in-ear dingen hoor ik niets meer om me heen. En dat is in de stad nogal gevaarlijk.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:09:57 #35
242 Pinball
Electric Monk
pi_36431322
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:10 schreef Suijk het volgende:
<..>
Hoe delen jullie het in en wat is jullie favoriete tijd om te lopen?
Na mijn werk, voor het eten. Ik vind het toch wel erg lekker om in het zonnetje te lopen, en als ik tot 1 á 2 uur na het eten moet wachten is de zon meestal wel weer verdwenen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:55:09 #36
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36436491
ik ook na mijn stage/werk, voor het eten. In hartje zomer wil ook nog wel eens om 20 uur er op uit trekken, maar ik loop liever niet als het donker is. Ook omdat ik langs de amstel en door de weilanden loop, waar niks is en dus geen enkel straatverlichting is.
Overigens loop ik ook wel eens door amsterdamse bos, maar daar hoef je al helemaal niet snachts te komen zonder je ongemakkelijk te voelen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:56:15 #37
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36445705
ik heb net nog een uurtje gelopen voor het donker gaan langs de voetbalvelden.

was weer lekker. ga nu minimaal 3 keer per week lopen.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:59:13 #38
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36445788
ja, heb ook net nog 50 minuten gelopen. Liep met vriend mee die net begonnen is, dus echt veel tempo viel er niet te maken, maar wat een fijn uitwaai weer joh! En wel lekker om toch iets gedaan te hebben.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:06:05 #39
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36445918
*meldt

morgen ga ik weer lopen na m'n ziekte. ik hoop dat het een beetje gaat
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:20:55 #40
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36446356
heb ook nog 100 meter in 14.01 sec gelopen
pi_36446592
Ik ren nooit met muziek en mis het ook niet. Als je eenmaal in een lekker ritme zit, dan gaat de tijd toch ongemerkt voorbij.

Misschien ga ik morgen wel mee doen met een wedstrijdje over bijna 8 km. Het begint alleen al om half 5, dus ik weet nog niet zeker of ik dat wel ga redden. Maar dat is een zorg voor morgen .
pi_36479187
Hmm... dat wedstrijdje over 7.75 km ging toch niet zo goed als ik had gehoopt . Ik heb er 34 minuten over gedaan. Goed, ik ging veel te hard van start en ik had ook nog wel een zware training van zondag in de benen, maar desondanks had ik toch wel verwacht een hogere snelheid te halen dan bij mijn pr op de 10km. Ik had daarom gedacht binnen 33 minuten terug te zijn.
Nou ja, het was ook maar een tussendoorwedstrijdje. Als ik over drie weken in Utrecht maar wel hard ren .
pi_36518305
Hé, een hardloperstopic
Ik ben ook een echte gelegenheidsloper. Ik heb één keer aan een 5 km wedstrijd mee gedaan (gewoon, omdat het me leuk leek). Ik heb er toen, zonder training, 24 minuten en 40 seconden over gedaan (nadertijd kon ik niet meer stil staan zonder te vallen, maar goed).
Dit jaar wil ik wat hoger eindigen dan 10e dus heb ik 2 weken geleden besloten om een beetje te trainen. Eerst heb ik, met m'n vader, 5 km gelopen in 26 minuten, vervolgens heb ik de eigenaar van de sportschool waar ik heen ga gevraagd om een trainingsschema.
Gisteren heb ik voor het eerst m'n vorig record van 24.40 verbroken door er 23.50 over te doen
M'n eerste doel om m'n eigen tijd te verbeteren heb ik dus al gehaald, nu richt ik m'n pijlen op m'n oom. Zijn tijd was 22.44 en ik heb nog 4 weken om dat te verbeteren.

Gisteren heb ik ook voor het eerst met muziek op gelopen en dat beviel goed. Hebben jullie nog tips voor liedjes waar een lekker tempo in zit? of moet ik dan in het muziek-forum zijn?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:12:30 #44
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36521487
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:06 schreef faberic het volgende:
*meldt

morgen ga ik weer lopen na m'n ziekte. ik hoop dat het een beetje gaat
hoe ging het?
pi_36521812
het wordt wel steeds beter weer om te lopen de laatste tijd in ieder geval

tijdje niet zoveel getraind (druk en alles) en nog een beetje last van m'n schouder en knie (wintersport ), maar ik ga me nu maar een beetje proberen te richten op twee wegwedstrijdjes, kijken hoe het gaat...eerst maar weer eens een 5 kilometer proberen 9 april in Rotterdam (bijprogramma van de marathon) en 21 april dan (hopelijk met wat extra training en weer wat betere vorm) de singelloop in Leiden, 6.1 kilometer...

de afstand zal niet zo'n probleem worden, maar wel tijdje geen wedstrijdjes gelopen (5 km of meer...) dus dat zal wel even wennen worden weer
Jack does it in real time...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:55:07 #46
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36522785
Ik wil ook weer gaan beginnen met (mooiweer) hardlopen, heb een keer of 4 de Telematicaloop in Heerlen hier gedaan (van 5 tot 10 km) maar sinds die er niet meer is, had ik geen echt 'doel' meer. Ik vind het namelijk toch wel leuk om training uit te laten monden in een echte wedstrijd in de buurt, te zien hoe ver je komt.

Nu heb ik alleen 1 'probleem': hier vlakbij is het cross country parcours rond de Weltervijver en dat vind ik geweldig. Van waar ik instap, krijg je meteen een stel trappen en daarna gaat het op en af, met een spectaculaire afdaling door het veld ook en afwisselend asfalt en houtsnippers.

Ik vermoed dat 1 rondje zo'n 1600 meter is en ik ben er nogal aan verknocht, door de afwisseling en het hoogteverschil.. Alleen, ik raak veel sneller uitgeput zo (ik hou wel van snelheid), terwijl als ik gewoon langs die kilometerslange laan hier loop, ik het makkelijk 40 minuten uithou. Maar dat vind ik dan weer monotoon en daar loop ik dan meestal 4 km heen en via de andere kant ze weer terug.

De kick van lopen rond de Weltervijver zijn ook de rondetijden als graadmeter. En dat het dichtbij is, afgeschermd, en dat je het zo lang kunt maken als je zelf wil, zonder ook een eind weer terug te moeten (ik loop overigens het liefst na 19:00 uur).

Zijn er meer mensen die dit herkennen, die liever dit werk doen, of mis ik misschien toch een beetje een hardloop spirit en had ik ooit beter bij een atletiekclub 1500 meters kunnen gaan lopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 31-03-2006 14:00:33 ]
pi_36523955
Mwah, ik heb niet echt een heel erg specifieke voorkeur voor crossen of weg of baanatletiek (zit wel bij een atletiekvereniging, maar loop vooral (midden-)lange afstand (maar heb vorig jaar ook nog een tienkamp gedaan en op alle onderdelen iig punten gescoord ) en ik denk dat je gewoon wat afwisseling af en toe nodig hebt

Jij vindt die manier van trainen gewoon leuker, en dat is ook wel logisch omdat het zo afwisselend is en je jezelf kan pushen met rondetijden, en dat is erg goed te begrijpen want ik heb vaak ook best wel last om m'n concentratie vast te houden...

Kilometers maken in trainingen vind ik best wel saai af en toe, maar je krijgt er uiteindelijk wel weer een fijn gevoel van als je klaar bent, maar het blijft gewoon lastig om jezelf te pushen (écht afzien is eigenlijk helemaal niet zo leuk voor jezelf en je lichaam) en daarom raak ik snel afgeleid soms...

En ik denk dat je sneller afgeleid raakt als het parcours niet zo uitdagend is, je geen tegenstand of doel hebt en dat hardlopen op sommige manieren dus wat saaier is
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:43:47 #48
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36524224
juist in het monotome kan ik beetje tot rust komen. Als er teveel afleiding is, teveel afwisseling in het parcour, muziek, mensen in de weg, schoenveter los etc. voel ik me meestal vermoeiender, net alsof ik dan door krijg wat ik eigenlijk aan het doen ben.
Geef mij maar kilometers lang rechte weg met niets....heerlijk verstand op nul.
pi_36524629
Ik loop toch het liefste op de weg, als je langs afstanden gaat lopen word het op een gegeven moment erg saai. Het leuke ervan is dat het eigenlijk allemaal zo weer voor bij is en je met je gedachten lekker af kan dwalen.
Ik heb nu een rondje van ongeveer 7 KM voor mezelf uitgestippelt, waar ik mezelf elke keer weer probeer te pushen wat sneller te lopen. Zo heb ik bepaalde punten waar ik naar het horloge kijk en het geeft me een goed gevoel als je dan ziet dat je een paar seconden sneller loopt dan dat je de vorige keer deed.

Edit:/ Wat ik overigens wel fijn vind als ik toch in m'n eentje loop is dat er een fietser mij langzaam passeert en dat je daaraan kan optrekken.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 17:49:25 #50
130299 Nerwen
contradictio in terminis
pi_36529736
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:55 schreef Perico het volgende:
Nu heb ik alleen 1 'probleem': hier vlakbij is het cross country parcours rond de Weltervijver en dat vind ik geweldig. Van waar ik instap, krijg je meteen een stel trappen en daarna gaat het op en af, met een spectaculaire afdaling door het veld ook en afwisselend asfalt en houtsnippers.

Ik vermoed dat 1 rondje zo'n 1600 meter is en ik ben er nogal aan verknocht, door de afwisseling en het hoogteverschil.. Alleen, ik raak veel sneller uitgeput zo (ik hou wel van snelheid), terwijl als ik gewoon langs die kilometerslange laan hier loop, ik het makkelijk 40 minuten uithou. Maar dat vind ik dan weer monotoon en daar loop ik dan meestal 4 km heen en via de andere kant ze weer terug.

De kick van lopen rond de Weltervijver zijn ook de rondetijden als graadmeter. En dat het dichtbij is, afgeschermd, en dat je het zo lang kunt maken als je zelf wil, zonder ook een eind weer terug te moeten (ik loop overigens het liefst na 19:00 uur).

Zijn er meer mensen die dit herkennen, die liever dit werk doen, of mis ik misschien toch een beetje een hardloop spirit en had ik ooit beter bij een atletiekclub 1500 meters kunnen gaan lopen?
Yep, fartlek-training Vind ik geweldig als afwisseling. Ik loop als conditietraining voor het schaatsen 's winters en dan heb je niet genoeg aan alleen duur (doe ik 's zomers op met wielrennen, skeeleren en hardlopen om niet uit het winterritme te raken). Fartlek gebruik ik meer om kracht op te doen en snelheid. Alhoewel, voor snelheid gebruik ik ook nog wel eens intervaltrainingen.

Oftewel: afwisseling is hét devies voor mij. Zo train ik met wielrennen, wat ik 's zomers meer doe, eigenlijk ook. 4 trainingen per week, 2 duur en 2 interval.

Loop je met een hartslagmeter? Zo niet, leen er eens ergens eentje en meet je hartslag tijdens een duurtraininkje en tijdens je rondje rond de Weltervijver. Zie je meteen waarom je zo 'snel' bent uitgeput
for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:46:09 #51
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36553923
vandaag weer hardgelopen na een stop van 2 weken door ziekte. Het ging voor geen meter. Ik kwam niet vooruit, en als ik hardliep slechts heel langzaam. Ik wilde heel lang lopen, maar dat lukte dus niet, en ik heb 1,5 uur over een rondje van 8 km gedaan (bijna de hele weg gelopen, alleen de eerste 3 km niet).

Dat was echt niet leuk. Zo'n griepje hakt er dus wel in...
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:39:41 #52
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36560045
Ja potjuandorie! Zit ik gister hier mijn voorliefde voor het Weltervijver crossparcours in Heerlen uit te spreken, ga ik gisteravond voor het eerst in 2 maanden weer een kijkje nemen...
hebben ze het hele natuurgebied op de schop genomen!

Weten de Nederlanders na 4 eeuwen nog niets anders te verzinnen om Spanjaarden dwars te zitten, dan land onder water te zetten?
Alles is uitgegraven en blank gezet zowat.
En nu zit ik dus met het volgende dilemma:

Om een mooi volwaardig rondje te lopen, is de volgende passage cruciaal.

Je komt lekker op topsnelheid naar beneden gedenderd van deze helling :

Maar dan zie je jezelf geconfronteerd met de volgende verraderlijk diepe en brede kloof :

Van dichterbij ziet deze er zo uit :

Rest de centrale vraag:
Zou jij springen of niet, in volle vaart?

Omlopen duurt een minuut, en dan moet je ook de woest stromende Geleenbeek op 1 punt nog overspringen (en kun je ook naar recordtijden).

Nu heb ik zelf genoeg ervaring in platform games om de sprong wel te durven klaren.
Tis alleen zo, dat op het laatste stuk voor de jump de grond/modder erg is ingezakt en je dus ook nog omhoog moet jumpen.

Welke terrorist of Obersturmbannfuehrer heeft ook die brug opgeblazen???

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 01-04-2006 20:46:02 ]
pi_36561000
Op topsnelheid moet het te doen zijn toch? Anders zou ik over die schuine helling rechts van het pad gaan
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:42:12 #54
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36561595
Aaah okee, thanx, de schuine variant.. inderdaad niet de robuuste stenen waar je verkeerd op terecht kunt komen..
pi_36561987
Nog mensen in Hilversum morgen?
Klik dan als je durft
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:46:18 #56
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36563184
ik wou vandaag hardlopen maarja voor je het weet krijg je al een biertje in de handen gedrukt, dus er is niks van gekomen.
  zondag 2 april 2006 @ 09:06:31 #57
242 Pinball
Electric Monk
pi_36570531
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 20:39 schreef Perico het volgende:
Rest de centrale vraag:
Zou jij springen of niet, in volle vaart?
Geen 3 meter nee.
Dat schuine stuk rechts ziet er uit als een prima alternatief.
  zondag 2 april 2006 @ 15:09:50 #58
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_36578440
als je naast ahrdloper ook ambities hebt als verspringer: spring

zo niet; ach, die ene kilometer extra

Ik ga zo weer een kilometer of 15 lopen. lange dunne broek, Orca top, Timex S&D opm iPodje mee en gaan . twijvel nog of ik een camelbag zal meenemen of zal keizen voor een AA-flesje met water (wil na die 15km nog een kleine 30k fietsen)

heb wel veel verlies gereden door een een beschadigde knieschijf loop ik nu al 2 maanden mee, wa het af en toe moeilijk maakt om gemotiveerd te blijven. 18april weer naar de arts en verder kijken. ik mag gellukig nog sporten, maar kan op het moment geen aerobicslessen meer doen...

korte termijn doel is Powerman Holland, 23 april 2006 te Horst: 10km lopen, 60km fietsen, 10km lopen.

doeltijd:
run1: 0:47:00
bike: 1:30:00
run2: 0:44:00
totaal inc wissels ca 3:03:00

planning voor de komende 21 dagen:

zo: 15k D2 run + 30k bike D1
ma: 60k bike D2
di: 21k Run D2 + KT
wo: 100k bike D2laag
do: 40k bike D3
vrij: 30k bike D1 +15k run D2-D3 + KT
za: 30k bike (actief herstel)

zo: 12k run D2 + 30k bike D2laag + 3.5k run D2
ma: 60k bike D2
di: 22.5k run + KT
wo: 110k bike D1~D2
do: 50k bike D3
vrij: 30k bike D1 + 15k run D2-D3 + KT
za: 60k bike D2

zo: 10k run D2-D3 + Bike D1
ma: 75k bike D2
di: 18k run easy
wo: 50k bike D3
do: 10k run easy, met een versnelling op het einde
vrij: 40k bike D2 easy
za: 0h45 bike + 0h20 walk easy
zo: raceday: 10k run D2 + 60k bike D2-D3 + 10k run D2-D3

ben benieuwd hoe het gaat, heb bewust gekozen voor een korte taper, wil de spiertonus hoog houden, voel me al niet extreem sterk af en toe omdat de quadriceps kracht achteruit is gegaan. vandaar ook nog een D3 op woensdag.

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 2 april 2006 @ 16:52:51 #59
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36581425
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen en pff dat viel niet mee! Ik vond het moeilijk me te concentreren met al die mensen om mij heen en er zaten enorme heuvels in het parcours en aangezien ik nooit op heuvels loop liep ik me daar behoorlijk stuk. Ik vond het wel echt superleuk en kijk nu al uit naar mijn volgende wedstrijd. ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!
(Wie heeft dat bedacht???)
pi_36581811
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:52 schreef annoh het volgende:
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen
Hoeveel kilometer was het?
quote:
ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!

Linkje?
  zondag 2 april 2006 @ 17:43:45 #61
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36582786
t was 5 km, en nee die link gaat er niet komen!!!
  zondag 2 april 2006 @ 18:51:06 #62
43276 Scighera
pi_36584842
ben ok wel benieuwd naar een linkje ja

had me net wel in het weer vergist; zelfs een dunne lange boek was te warm . heb 14.5km in 1:06:33 gelopen, HR zat halverwege mijn D3 zone; had mijn dag dus niet (hoewel het gevoel niet slecht was). laatste 5km was helaas met de wind vol op kop; heb nog nooit zulke lege quadriceps gehad bij een loop-fietswissel
pi_36586189
quote:
Ik heb net mijn allereerste wedstrijd gelopen en pff dat viel niet mee! Ik vond het moeilijk me te concentreren met al die mensen om mij heen en er zaten enorme heuvels in het parcours en aangezien ik nooit op heuvels loop liep ik me daar behoorlijk stuk. Ik vond het wel echt superleuk en kijk nu al uit naar mijn volgende wedstrijd. ik was te moe om mijn tijd goed te zien bij binnenkomst dus ik edit mn netto tijd vanavond nog even, dan staat het op de site, samen met wat zeer oncarmante foto´s ben ik bang!!!
Ah kijk aan
Nou ja je hebt het in ieder geval gedaan, pluspunt voor de volgende keer je hebt een tijd waar je je op kunt richten en die misschien wel verbeteren!
Trouwens, meestal staan er op http://www.uitslagen.nl de eindtijden van je wedstrijd, zou je even je naam in moeten vullen die je hebt opgegeven met het lopen, geef geen garantie maar het meeste staat er wel op.
pi_36593691
quote:
Op zondag 2 april 2006 18:51 schreef Scighera het volgende:
had me net wel in het weer vergist; zelfs een dunne lange boek was te warm . heb 14.5km in 1:06:33 gelopen, HR zat halverwege mijn D3 zone; had mijn dag dus niet (hoewel het gevoel niet slecht was).
n00b-vraagje: Wat is een D3 zone? Net onder de maximale hartslag ofzo?
(KT is krachttraining?)

En ik moet even kwijt dat ik echt respect heb voor dat schema wat je hierboven hebt geplaatst. Ik zou daar de toewijding en motivatie niet voor hebben.
(misschien in de zomer, als het heel mooi weer is, maar anders niet)
  zondag 2 april 2006 @ 23:13:50 #65
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36594234
@symer Moet je ff op http://www.hardloopschema.nl/ kijken, daar staat het precies uitgelegd. Moet je misschien wel ff een schema aanmaken maar dat is nooit weg. Het gaat er om dat D1 een rustig tempo is en dat je met D2 en D3 steeds harder gaat, en gaat hijgen enzo. Uiteraard ook hogere hartslag. Volgens mij Gewoon intensiteit dus.

Mijn tijd van vanmiddag is 31,04 met schuld aan de heuvel
Ik heb mezelf echt vervloekt terwijl ik aan het rennen was. Waar ben je aan begonnen??? Dat werk Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat die zenuwen inderdaad voor niets bleken te zijn. Ik kijk nu alweer uit naar een nieuwe wedstrijd
  zondag 2 april 2006 @ 23:31:35 #66
43276 Scighera
pi_36594859
voor mij zit:

AR: 136-146 (Active Recovery)
D1: 145-155
D2: 156-167
D3: 168-177 ((omslag zit rond de 178bpm, max op 208bpm)

doel van die verschillende zones is het aanspreken van verschillende energiesystemen als ook het aanbrengen van variaties in je trainingen

KT is trouwens idd krachttraining. en ach, ik heb mijn sport gevonden en wil ook de komende jaren (tja, het duurt nou eenmaal lang in deze sport) er mee aan de gang gaan om op te klimmen
pi_36631322
Bedankt voor de uitleg en link

Gisteravond voor het eerst een wat langere afstand gelopen: 13k in 65 minuten (met versnellingen erin enzo). Dat ging eigenlijk best lekker, hoewel ik op het einde wel blij was dat we klaar waren en ik nu moeite heb met de trap oplopen.

Nu heb ik een vraagje: na het lopen begon een plek onder mijn oksels ontzettend te branden en ik neem aan dat dat elke keer gaat gebeuren als ik een uur lang met zweterige armen erlangs schuur. Hebben jullie daar ook last van en zo ja, wat doen jullie ertegen?
  dinsdag 4 april 2006 @ 08:22:05 #68
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36631366
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:16 schreef Symer het volgende:

Gisteravond voor het eerst een wat langere afstand gelopen: 13k in 65 minuten (met versnellingen erin enzo). Dat ging eigenlijk best lekker, hoewel ik op het einde wel blij was dat we klaar waren en ik nu moeite heb met de trap oplopen.

Nu heb ik een vraagje: na het lopen begon een plek onder mijn oksels ontzettend te branden en ik neem aan dat dat elke keer gaat gebeuren als ik een uur lang met zweterige armen erlangs schuur. Hebben jullie daar ook last van en zo ja, wat doen jullie ertegen?
Het kan zijn dat je deodorant teveel alcohol bevat wat gaat irriteren met zweet en waar veel mensen heel slecht tegen kunnen. Probeer eens andere deodorant, of iets minder te gebruiken. Andere tip kan ik niet geven.

Heb zelf ook nog een vraag, vaak als ik hard heb gelopen heb ik beetje last van schouderblad aan 1 kant, loop dan waarschijnlijk iets te krampachtig met mijn arm tijdens het lopen maar hoe kan ik dit het beste voorkomen? als het al mogelijk is.
pi_36631574
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:16 schreef Symer het volgende:

Wow! Goed man!
quote:
Dat klinkt alsof het schuurplekken worden. Wordt het ook rood?
De oplossing die ik gevonden heb daarvoor (toen ik aan het trainen was voor de 4-daagse) was een strak thermoshirt, zodat je geen huid-op-huid schuren meer hebt en het vocht goed wordt afgevoerd. Dat werkte erg goed!
pi_36631668
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je deodorant teveel alcohol bevat wat gaat irriteren met zweet en waar veel mensen heel slecht tegen kunnen. Probeer eens andere deodorant, of iets minder te gebruiken. Andere tip kan ik niet geven.
Zal ik zeker proberen, maar de plek waar ik last van heb zit meer onder/achter m'n oksels (waar je armen langs je rug schuren), van de oksels zelf heb ik geen last terwijl daar de meeste deo zou moeten zijn.
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:42 schreef Liejannuh het volgende:
Dat klinkt alsof het schuurplekken worden. Wordt het ook rood?
De oplossing die ik gevonden heb daarvoor (toen ik aan het trainen was voor de 4-daagse) was een strak thermoshirt, zodat je geen huid-op-huid schuren meer hebt en het vocht goed wordt afgevoerd. Dat werkte erg goed!
Bedankt voor de tip, het is inderdaad rood dus zal ik dat thermoshirt zeker gaan proberen
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:36:55 #71
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36636759
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Heb zelf ook nog een vraag, vaak als ik hard heb gelopen heb ik beetje last van schouderblad aan 1 kant, loop dan waarschijnlijk iets te krampachtig met mijn arm tijdens het lopen maar hoe kan ik dit het beste voorkomen? als het al mogelijk is.
Ik denk inderdaad dat je er op moet concentreren dat je ontspannen en met rechte rug loopt. Ik heb er aan het begin ook last van gehad, maar doe nu moet de warming up ook zwaaien met mijn armen en mijn nek rekken: voorzichtig kin naarborst naar kin omhoog draaien en weer terug, hoofd helemaal naar rechts en links en zonder je romp te draaien zo ver mogelijk naar rechts en links kijken. Deze dingen voel ik ook in mijn schouderbladen dus misschien helpt het!
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:06:40 #72
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36641329
'vanavond maar weer hardlopen
pi_36651366
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:13 schreef annoh het volgende:
Mijn tijd van vanmiddag is 31,04 met schuld aan de heuvel
Ik heb mezelf echt vervloekt terwijl ik aan het rennen was. Waar ben je aan begonnen??? Dat werk Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat die zenuwen inderdaad voor niets bleken te zijn. Ik kijk nu alweer uit naar een nieuwe wedstrijd
Dat herken ik, ik had hetzelfde tijdens de wedstrijd die ik gedaan heb. Maar wat was het prachtig om te finishen
Er stonden allemaal mensen bij de finishlijn, ook bekenden en oud-klasgenoten. De omroeper riep mijn naam: "En daar komt nr. 2896: Symer!" en iedereen begon te klappen (deden ze voor iedereen natuurlijk, maar toch).
Wat geweldig was dat

Staan je nog een beetje leuk op de foto's trouwens?
pi_36652418
Wat ik ook altijd ervaar is dat als je heel diep bent gegaan met het lopen en je finisht, dat je echt na 10 minuten alweer helemaal fris bent en dat je het gevoel hebt dat je het zelfde rondje zou kunnen lopen!
Ik twijfel nog steeds voor deelname aan de halve van Utrecht.
  woensdag 5 april 2006 @ 00:13:26 #75
43276 Scighera
pi_36660557
zow, vanmiddag even een duurloopje gedaan; geplanned was de 1/2M afstand, maar helaas, kwam 100 meter tekort

al met al 21.0km gelopen in 1:35:22 op HR165 (=13.2km/h). gevoel was goed (knie hield zich aardig) hoewel ik op het eind wel merkte dat ik door mijn brandstof heen was (niet gegeten tijdens het lopen, alleen puur water gedronken)

km tussenstand van deze week: 36km , vrijdag staat nog een looptraining gepland van tussen de 15 en 21km

en ja, nog 18 dagen te gaan tot de Powerman in Horst, aan de ene kant kijk ik er na uit, aan de andere kant zie ik er tegen op: eerste wedstrijd van het seizoen en met een kapotte knieschijf in het ene been en een spiercompartimentensyndroom(3x woordwaarde) in het andere been ook niet echt fit
  woensdag 5 april 2006 @ 08:25:32 #76
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36663880
Wat ik gisteren op internet vond: ultrawedstrijden waarbij je 6 uur (of meer) achter elkaar zo´n lang mogelijke afstand loopt.

Jaja, ik ga eerst voor de 10 km denk ik...
pi_36663943
Scighera: ben je niet bang dat je je knieschijf nog kapotter maakt door veel te rennen?
pi_36663986
Ik heb gister eindelijk weer 'ns hardgelopen. Ik begon rustig, ik liep ongeveer 4 km in 25 min en toen hield ik het wel weer voor gezien...
Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om mij er toe te zetten.. ik zie er altijd heel erg tegen op..
Hebben meer mensen hier last van? Of vind ik het gewoon niet leuk.. ik wou dat ik er een soort kick van zou krijgen..
Wie niet weg is, is gezien
  woensdag 5 april 2006 @ 11:28:52 #79
43276 Scighera
pi_36667449
geloof me , er zijn mensen die doen mee aan de dubbele deca triathlon: 72km zwemmen, 3600km lopen en 843.9km hardlopen. ti8jdslimiet was een maand dacht ik

@Wolfje
als de pijnklachten acceptabel blijven (dus max 36uur na afloop, wat bij mij ca 24uur is) mag ik gewoon doorlopen. tijdens het lopen heb ik er ook weinig last van (alleen het op gang komen na een iets te lange stop bij een verkeerslicht (heb je tenminste een reden om door rood te gaan), hoewel ik gisteren wel een flinke pijnscheut heb gehad omdat ik na 19 km plotseling moest uitwijken, zijwaards en in een kuil terecht kwam met de voet van het geblesseerde been, en ja dan loop je even te schelden...

verder is het gewoon de zaak om omliggende spieren sterk en lenig te houden en het nodige te koelen
pi_36667534
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:34 schreef bofkont het volgende:
Ik heb gister eindelijk weer 'ns hardgelopen. Ik begon rustig, ik liep ongeveer 4 km in 25 min en toen hield ik het wel weer voor gezien...
Mijn probleem is dat ik het heel moeilijk vind om mij er toe te zetten.. ik zie er altijd heel erg tegen op..
Hebben meer mensen hier last van? Of vind ik het gewoon niet leuk.. ik wou dat ik er een soort kick van zou krijgen..
Ik denk dat ik er ook tegen op zou zien als ik voor mezelf geen duidelijk doel zou hebben.
Ik haal de kick uit het zien dat ik nu weer iets sneller ben of het iets langer vol kan houden dan twee weken geleden en natuurlijk uit het naar de wedstrijd toeleven en de wedstrijd zelf.

Als de wedstrijd voorbij is zoek ik een nieuwe en richt ik me erop dan nog sneller te zijn. Zonder dat competitieve element zou ik het ook snel voor gezien houden.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef Scighera het volgende:
geloof me , er zijn mensen die doen mee aan de dubbele deca triathlon: 72km zwemmen, 3600km lopen en 843.9km hardlopen. ti8jdslimiet was een maand dacht ik
Christus! Dat is van hier naar Iran!
  woensdag 5 april 2006 @ 12:04:31 #81
43276 Scighera
pi_36668488
@bofkont
is normaal aan het begin; idd een doel voor ogen stellen, varieren in training etc

@Symer
i call it masochism :l
pi_36669199
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef Scighera het volgende:

Moet er niet eentje fietsen zijn?
  woensdag 5 april 2006 @ 13:04:51 #83
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36670448
Ja maar hallo! Dat is toch ronduit belachelijk?? Wat voor rare mensen doen daar aan mee??
  woensdag 5 april 2006 @ 13:56:01 #84
43276 Scighera
pi_36672274
ow ja ; oops : 3600km fietsen dus
  woensdag 5 april 2006 @ 13:58:45 #85
242 Pinball
Electric Monk
pi_36672378
quote:
Op woensdag 5 april 2006 08:34 schreef bofkont het volgende:
Moet je dan niet gewoon wat anders proberen? Legio andere sporten, en het is toch de bedoeling dat je het leuk vindt volgens mij.
pi_36674320
Nee hoor. Bij alle sporten die ik doe is het beginnen het vervelendste. De bank zit lekker, het water is koud en nat, een peesje op mn scheen voelt raar aan, van alles en nog wat. Maar als je dan bezig bent is het weer lekker, vervolgens wordt je moe, ook leuk, daarna ga je kapot en vraag je je af waarom je het doet, en aan het eind van de training en de paar uur daarna ben je voldaan en gelukkig. Daarom doe je het dus.
pi_36679733
Ja, daar ben ik zeker mee eens.. Het fijne gevoel na afloop.. Maar helaas is dat bij mij niet sterk genoeg om mij er toe te kunnen zetten.. Ja, heel af en toe wel.. maar eigenlijk wil ik dan wel 2 keer per week hardlopen anders heb ik er niks aan
Wie niet weg is, is gezien
  donderdag 6 april 2006 @ 19:16:18 #88
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36716874
net weer hardgelopen. Weer eens volluit, zonder mezelf te sparen (ondanks maar 4 uur geslapen te hebben, geen water bij me te hebben en voor het laatst om 12 uur gegeten te hebben) een 39.50 op een 10 kilometer!!

Tussentijd 1e 5 kilometer 20:30 (niet sterk dus, ook door wind) 2e 5 kilometer in 19:20 ( )

Best netjes, misschien moet ik eens wat serieuzer gaan eten/drinken/slapen voor de grap keertje een week, of eens echte schoenen kopen ipv zaalvoetbalschoenen
  donderdag 6 april 2006 @ 21:16:41 #89
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36721020
trouwens, wat een supergevoel nu, zal goed slapen
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:08:17 #90
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_36735859
Ben na een lange winterstop toch weer begonnen met hardlopen vorige week. Niks bijzonders qua afstand of qua tijden, ik gok zo'n 7 km per dag (langs het Maas-Waalkanaal) in zo'n 35 a 40 minuten, maar het gaat me nu toch meer om de inspanning en het uithoudingsvermogen daarbij. En het is in ieder geval een afstand die ik op dagelijkse basis kan volhouden zonder me helemaal kapot te lopen (nu 9 dagen op een rij).
Nog even afwachten hoe lang ik dit vol zal houden uiteraard, deze week had ik toch niet echt veel verplichtingen (collegevrije week, alhoewel wel met wat deadlines), en met een hoop essaystress is hardlopen met muziek op echt een heerlijke vorm van ontspanning. Het wordt volgende week pas echt interessant of ik dan naast alle colleges, werkuren en sociale verplichtingen nog de tijd/fut kan opbrengen. Maar voor nu ben ik wel tevreden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 07-04-2006 13:17:43 ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:41:31 #91
242 Pinball
Electric Monk
pi_36736977
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef Grobbel het volgende:
Ben na een lange winterstop toch weer begonnen met hardlopen vorige week. Niks bijzonders qua afstand of qua tijden, ik gok zo'n 7 km per dag (langs het Maas-Waalkanaal) in zo'n 35 a 40 minuten, maar het gaat me nu toch meer om de inspanning en het uithoudingsvermogen daarbij. En het is in ieder geval een afstand die ik op dagelijkse basis kan volhouden zonder me helemaal kapot te lopen (nu 9 dagen op een rij).
Klinkt goed.
Ik ben ook weer wat aan het opbouwen. Rustig begonnen omdat ik wat last had van mijn knie, maar het gaat steeds beter. Om de dag 5 kilometer nu, in de loop van volgende maand moet dat naar 10km.
Ik merk wel dat het bij mij heel veel uitmaakt of het lekker weer is. Met een lekker zonnetje wil ik 3 keer per dag lopen, maar met regen en wind is de animo een stuk minder.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:04:30 #92
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36737710
ik kon gister weer wat beter lopen heb 2 rondjes in een constant tempo gedaan totaal tijd 22 minuten en 25 sec op de 5 het gaat steeds beter
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:46:01 #93
43276 Scighera
pi_36753451
zow, vandaag weer 21.5k gelopen, op een aangename intensiteit; 1:38:24 voor deze training. merkte wel dat ik gisteren een 40km tijdrit had gereden (quads zaten vrij snel erdoor ondanks het gemakkelijke tempo)

weektotaal qua lopen komt uit op 57km
pi_36762095
Hmpff een beetje druk de laatste tijd. De enige keer dat ik meer dan 10 kilometer heb gelopen sinds zeg 1 maart is CityPierCity, en dat gaat zo ook blijven tot Leidsche Rijn volgende week. Wat denken jullie, goede voorbereiding op een halve?
pi_36780544
Ik heb gisteren opnieuw m'n record verbroken!
5 km in 21.58

Wat kan ik het beste doen om in het vervolg snel van zo'n training te herstellen?
De volgende dag een rustig herstelloopje van 3 km ofzo, of de benen juist zo min mogelijk belasten?
pi_36782970
Goeie cooling down, voldoende water naar binnen werken om de afvalstoffen te transporteren en regelmatig trainen. Dan mag het allemaal niet zo'n probleem zijn.
pi_36788767
Pfff.... wat kunnen jullie allemaal snel lopen zeg! Ik heb voor de 2e keer meegedaan met start to run en ik ben al blij dat ik 3 km kan 'hard'lopen in 20 minuten!! Nahja... ik zal proberen het 3 x per week vol te houden.

Groetjes Petra
pi_36790735
quote:
Op zondag 9 april 2006 01:15 schreef thijsdetweede het volgende:
Goeie cooling down, voldoende water naar binnen werken om de afvalstoffen te transporteren en regelmatig trainen. Dan mag het allemaal niet zo'n probleem zijn.
Water had ik nog niet aan gedacht, meteen maar een flesje naast me neer gezet.
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:42 schreef Petra1985 het volgende:
Pfff.... wat kunnen jullie allemaal snel lopen zeg! Ik heb voor de 2e keer meegedaan met start to run en ik ben al blij dat ik 3 km kan 'hard'lopen in 20 minuten!! Nahja... ik zal proberen het 3 x per week vol te houden.

Groetjes Petra
Ik verbaasde me er ook over dat ik nu zo snel loop. Zal wel komen omdat ik lange benen heb.
Ik doe het nu 3 weken en het begint verslavend te worden, vanmorgen weer 5 km gedaan dus als je het een poosje volhoudt met 3 keer in de week lopen komt het vast wel goed
  zondag 9 april 2006 @ 16:54:41 #99
43276 Scighera
pi_36796280
denk dat ik dinsdag evn stout ga doen extra lusje richting de UT er bij gooi (ik loop normaal H'lo centrum-UT-Hengelo Oost-Deurningen-Hengelo Centrum = 21.5km) en daarmee een 30km pak
hoop dat het mooi weer is; camelbak op, fuelbelt om (EAS gel + eigen mix daarin. camelbak is gewoon puur water)

@Petra
idd het begin is altjjd moeilijk; naarmate je langer loopt zul je zien dat je gemakkelijker langere afstanden loopt en je tempo ook hoger komt te liggen
  zondag 9 april 2006 @ 17:23:12 #100
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36797180
ja, alleen vandaag ging het weer minder. Ik dacht na mijn leuke tijd donderdag: ik ga lekker snel van start. Nou, na 4,5 km heb ik het geweten hoor, voelde duidelijk aan dat ik een afslag eerder moest nemen wilde ik het nog volhouden. Dat komt neer op ongeveer 7 kilometer uiteindelijk, 10 was echt te ver dit keer.

Mijn schema was wel dat ik na 4,5 km ongeveer 45 seconden sneller was dan mijn eerdere tijd, dus 38.30 zou het schema van de eindtijd zijn geworden. Even doortrainen dus, zo makkelijk gaat het ook weer niet
  maandag 10 april 2006 @ 14:01:04 #101
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_36821266
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:37 schreef Aschwin. het volgende:
Wat ik ook altijd ervaar is dat als je heel diep bent gegaan met het lopen en je finisht, dat je echt na 10 minuten alweer helemaal fris bent en dat je het gevoel hebt dat je het zelfde rondje zou kunnen lopen!
Ik twijfel nog steeds voor deelname aan de halve van Utrecht.
Door een of andere reden werkt mijn wachtwoord niet meer voor dit account, zodoende nieuw account aan moeten maken.
Ik heb gisteren nog even 10KM gelopen, lekker rustig aan met een maat van me.
Ik doe 2e paasdag definitief niet mee met de halve marathon van Utrecht, voor inschrijving is gesloten en na inschrijving kost me ¤22,50. Dit vind ik iets te veel van het goede.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_36825806
voor de mensen die het nog niet wisten er kan weer ingeschreven worden voor de DAM tot DAM loop
waar ik dit jaar zeker weer aan mee ga doen zeker gezellig
  maandag 10 april 2006 @ 16:20:21 #103
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36825946
Dam tot Dam, wel tof natuurlijk als echte amsterdammer, ik kijk nog even
  maandag 10 april 2006 @ 16:54:20 #104
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36827148
Woeii, ben net terug van de eerste serieuze sessie dit jaar rond de Weltervijver in Heerlen. Ik barstte van de energie dus stoof over de eerste twintig trappen en het glooiende parcours erna... zeldzame sensatie, het leek net alsof ik vloog.

Helaas moest ik dat ook bekopen en de alternatieve jump over de Geleenbeek viel ook niet mee. Alleszins toch maar 4 seconden boven de recordtijd... Die moet er dus wel aan dit jaar en die snelle start wil ik er toch inhouden, gewoon langer volhouden!
Op weg naar huis was het me wel zo slecht dat ik zwoer nooit meer aan hardlopen te doen (de lucht is toch vrij koud).

Maar nu voel ik me weer prima

[ Bericht 5% gewijzigd door Perico op 10-04-2006 16:59:23 ]
  maandag 10 april 2006 @ 17:12:23 #105
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36827754
Is die dam tot dam loop snel vol? Ik wil er ook graag aan mee doen, maar weet nu nog nie of ik er dan klaar voor ben!
  maandag 10 april 2006 @ 17:54:07 #106
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_36829057
Hmm lijkt me erg tof om mee te lopen met die dam tot damloop, hoop tegen die tijd in Amsterdam te wonen.
Maargoed ik heb er direct een vraag over. Ik ben niet lid van een atletiek vereniging, moet ik me dan aanmelden voor de trim-loop?
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
pi_36831801
ja meestal meld je jezelf gewoon als recreant aan ik zelf ben wel lid van een atletiekvereniging, maar vaak zat meld ik me ook gewoon aan als 'trimmer'/ 'recreant' omdat ik voor de lol meedoe of toch niet hele hoge ogen ga gooien en er zijn genoeg mensen die zich niet aanmelden als wedstrijdloper, maar nog steeds asociale tijden neerzetten

wat mij wel erg goed lijkt van die Dam tot Dam loop is de startvakken op tijd, dat is echt geniaal...vaak is dat zoooo'n drama bij van die wegwedstrijden

gister meegedaan aan de AD '5km-loop' (bleek dus uiteindelijk 5,4 km te zijn wel, handig dat parcours nameten met Google earth en routeplanners ) en daar was het ook weer beetje slecht bij de start...het was niet zo'n gedrang, maar sommige mensen moeten gewoon ietsje meer naar achter staan, want ze hebben heus geen last van snellere lopers voor zich...ik bedoel als er mensen op de eerste twee rijen staan met teksten als 'ik loop 1 uur en 7 minuten op de 10 kilometer' heb ik daar wel respect op, maar moeten ze niet raar kijken als mensen graag ze voorbij willen (en daarbij soms wat duwen) omdat ze onder de 19/20 minuten willen op de 5 kilometer

maar ja, het was leuk om over een stukje parcours van de marathon te lopen, het ging wel aardig, ben niet helemaal tot het uiterste gegaan omdat ik toch niet echte vorm had en finishte iets boven de 22 minuten (rond de 20 minuten dus als het een normale 5 kilometer was geweest )...en was nog bij de eerste 20/25 zelfs met zo'n tijd

komende tijd toch maar ietsje meer proberen te trainen en eerste wedstrijdje word denk ik de Singelloop in Leiden op 21 april...6,1 km...lijkt me wel leuk, in de avond ook, dus beter heerlijk lente-avond-weer
pi_36836185
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:23 schreef Grumpey het volgende:
ja, alleen vandaag ging het weer minder. Ik dacht na mijn leuke tijd donderdag: ik ga lekker snel van start. Nou, na 4,5 km heb ik het geweten hoor, voelde duidelijk aan dat ik een afslag eerder moest nemen wilde ik het nog volhouden. Dat komt neer op ongeveer 7 kilometer uiteindelijk, 10 was echt te ver dit keer.

Mijn schema was wel dat ik na 4,5 km ongeveer 45 seconden sneller was dan mijn eerdere tijd, dus 38.30 zou het schema van de eindtijd zijn geworden. Even doortrainen dus, zo makkelijk gaat het ook weer niet
Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.

De van dam tot dam loop lijkt mij ook wel grappig. Je kunt zelfs een shirt bestellen waar jouw startnummer al op staat gedrukt! . En voorts biedt de ns een goedkoop dagretourtje aan. Hmm... misschien moet ik me maar snel gaan inschrijven .
  maandag 10 april 2006 @ 23:02:26 #109
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36840806
Ik zit te denken om me ook gewoon in te schrijven. Dan MOET ik gewoon en anders is het alleen maar zonde van het geld toch? Hmmm...
  maandag 10 april 2006 @ 23:09:59 #110
43276 Scighera
pi_36841103
nog iemand een marathon geplanned dit jaar?

R'dam was mij te vroeg; Enschede viel samen met Venray/Horst en daarna was er geen marathon meer te bekennen in mei...juni...juli..augustus..september...oktober....oktober? 9 oktober staat nu dus genoteerd de 421950000 milimeter van Eindhoven

had er liever nog eentje gehad eind juni / begin juli maar helaas

trouwens, met wat voor drinksystemen lopen jullie? losse bidon, fuelt belt, camelbak of zonder?
ik heb gisteren voor het eerst met een fuel belt gelopen ipv de vertrouwde camel en kan nie tzeggen dat ik dol enthousiast ben; je ritme wordt veel meer verstoord dan met een camel; daarbij is het ook moeilijk om een redelijke hoeveelheid water in een keer uit zo'n flesje te halen
  maandag 10 april 2006 @ 23:20:48 #111
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36841484
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:22 schreef DeeBee het volgende:
gister meegedaan aan de AD '5km-loop' (bleek dus uiteindelijk 5,4 km te zijn wel, handig dat parcours nameten met Google earth en routeplanners )
probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplanners
  maandag 10 april 2006 @ 23:22:24 #112
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36841541
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:16 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.
zal een kijken, moet inderdaad wat meer aan schema's vrees ik
pi_36843156
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:20 schreef Grumpey het volgende:

[..]

probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplanners
met routeplanner bedoelde ik ook map24

enige minpuntje aan zondag was dat ik moeite had om me echt te pushen...maar ja, heeft denk ik ook grotendeels wel met vorm/conditie te maken...als je je echt goed voelt dan durf je hard erin te gaan, terwijl ik nu wist dat ik niet super was en meer wat op reserves ging lopen...

en tsja, die fartlek training klinkt wel interessant, maar kon zo snel niet even snel een mooi schematje vinden of iets...en zomaar op verschillende tempo's naar bepaalde orientatiepunten lopen zie ik ook niet zo zitten...iemand een site die hij regelmatig gebruikt waar wat simpele schematjes opstaan om voor bijv. een 5 of 10 kilometer te trainen?

en dan niet de beginners schema's van: '10 minuten lopen (op een tempo dat je kan praten)' maar meer van '4 * 1500 meter op wedstrijdtempo' of zoiets
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:15:43 #114
105435 amarena
Just curious
pi_36861867
Ik heb voor de verandering in plaats van 's avonds nu eens 's ochtends voor het ontbijt gelopen. Ik heb 5 km gelopen in een half uurtje. Pff dat is wel stukker zwaarder. 's avonds kan ik aan één stuk door lopen maar dat lukt me 's ochtends niet.
Nadeel is dat je na een paar uur inkakt....en ik kreeg hoofdpijn. Heb veel gedronken zodat eventuele gifstoffen afgevoerd konden worden maar het is 's ochtends wel stukken zwaarder. Zal wellicht komen doordat ik al zowat mijn hele leven overdag of 's avonds sport dus het zal wel een kwestie van wennen zijn!?

Ik heb een zeer goede conditie en doe meerdere sporten waaronder dus af en en toe hardlopen, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Hopelijk de volgende keer beter.
Veni vidi vici
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:50:56 #115
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36862925
Wat ik van wielrentraining weet, is dat ze daar aanraden inderdaad altijd op hetzelfde tijdstip te gaan trainen. Het zal inderdaad met gewenning te maken hebben. Zelf beleef ik geen vreugde aan 's ochtends sporten. Altijd liefst namiddag of avond...
pi_36865082
Ik ben nu bezig met een beginnersschema voor de 5km.
Gaat best goed, misschien beetje te goed, in die zin dat ik het allemaal best makkelijk aankan. Als ik iets 3 keer moet herhalen doe ik het soms 4of 5 keer omdat ik anders het idee heb dat ik niet echt veel heb gedaan
Is dat 'slecht'?
En ik ren nu 3 keer per week, netjes volgens het schema, maar eigenlijk zou ik wel graag elke dag, of toch iig vaker willen lopen. Moet ik dan 2 dagen na elkaar hetzelfde lopen of gewoon steeds de volgende stap van het schema? Of me toch maar netjes aan de 3 keer houden?
  woensdag 12 april 2006 @ 19:53:47 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36897340
weer hard gelopen, veel rustiger begonnen dit keer, na de doodloop van de vorige keer

Eerste 5 kilometer in 20.50, voelde me nog helemaal fit. Moeilijk moment bij 6,5 km maar ging na kilometer weer weg.
Laatste 800 meter ging zelfs over in sprint, heel veel energie over, had zelfs nog 200 meter langer kunnen doorgaan met sprinten zo'n beetje. Voelde echt heel goed, 20.10 was de tijd uiteindelijk.

Totaal dus 41 min (41.02) over 10 kilometer, niet kapot, lekker gelopen, kan harder, goed gevoel. Was fijn
pi_36897844
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Scighera het volgende:
trouwens, met wat voor drinksystemen lopen jullie? losse bidon, fuelt belt, camelbak of zonder?
ik heb gisteren voor het eerst met een fuel belt gelopen ipv de vertrouwde camel en kan nie tzeggen dat ik dol enthousiast ben; je ritme wordt veel meer verstoord dan met een camel; daarbij is het ook moeilijk om een redelijke hoeveelheid water in een keer uit zo'n flesje te halen
Ik heb een flesje in de auto liggen
Ik weet dat ik eigenlijk ook tijdens het lopen moet drinken, maar dat is me teveel moeite. Bovendien mis ik het niet.
  woensdag 12 april 2006 @ 20:36:16 #119
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36898828
heb vandaag voor het eerst met waterflesje gelopen, omdat ik weet dat het bij afstanden boven de 10 kilometer een must gaat worden. Gewoon, spa blauw flesje in de hand. Wel vervelend, dat klotsen van die fles Ach, het is wel te doen eigenlijk en aangezien ik fijne loop achter de rug heb qua gevoel van lichaam ga ik het de volgende keer maar weer doen...
Hoe vaak nemen jullie slok? Ik heb nu elke kilometer twee kleine slokjes genomen.
pi_36899058
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:53 schreef gewooneenuser het volgende:
Ik ben nu bezig met een beginnersschema voor de 5km.
Gaat best goed, misschien beetje te goed, in die zin dat ik het allemaal best makkelijk aankan. Als ik iets 3 keer moet herhalen doe ik het soms 4of 5 keer omdat ik anders het idee heb dat ik niet echt veel heb gedaan
Is dat 'slecht'?
En ik ren nu 3 keer per week, netjes volgens het schema, maar eigenlijk zou ik wel graag elke dag, of toch iig vaker willen lopen. Moet ik dan 2 dagen na elkaar hetzelfde lopen of gewoon steeds de volgende stap van het schema? Of me toch maar netjes aan de 3 keer houden?
Als het je allemaal wel makkelijk kunt volhouden dan zou ik het schema van de volgende week proberen (misschien de tijden ietsje korter maken) en het dan zo uitbouwen tot je er tevreden mee bent. Wil je vaker trainen dan zou ik een ander schema zoeken. Elk schema moet namelijk voldoende rustige trainingen en/of echte rust bevatten. Als je nu twee trainingen van je oude schema achter elkaar doet, dan zou het kunnen dat je lichaam te weinig rust krijgt. Op bijvoorbeeld myasics kun je zelf aangeven hoeveel dagen je per week wilt rennen.
  donderdag 13 april 2006 @ 12:41:46 #121
43276 Scighera
pi_36917703
Afgelopen dinsdag 29km gelopen; tijd 2:18:38 bij HR163 (Snelheid 12.6km/h)
merkte naarmate het vorderde dat ik wel zonder enrgie kwam; had eigenlijk 200+205gram gel moeten gebruiken maar omdat ik mijn lichaam moest laten wennen maar 100gram kunnen gebruiken

@Amarena
hmm, ik heb ern iet zo'n moeite mee; mits ik maar vantevoren heb gegeten

@Grumpey
wacht maar tot het warmer wordt en de afstanden langer
ik drink 0.75L / uur , liefst 1.0L
pi_36966958
De dam tot dam zit wel snel vol dus als je meewilt doen gewoon nu inschrijven!!
of een bedrijf zoeken is ook handig
  zaterdag 15 april 2006 @ 00:40:54 #123
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36971787
ik heb gister 20 km door de stromende regen gelopen
- You can say that again
  zondag 16 april 2006 @ 12:14:04 #124
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_37001536
Ik wilde me vandaag nog ff opgeven voor de halve marathon van Utrecht. Blijkt dat minimum leeftijd 17 is!!!!!!1111 AAAARRRRRRRRRGHHHHHHHh!11ONE

Ik ga nu maar voor de 10 km, een een beetje hoog tempo ofzo...
- You can say that again
  zondag 16 april 2006 @ 13:04:29 #125
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37002795
Door de drukte niet kunnen lopen van de week
  zondag 16 april 2006 @ 14:04:21 #126
43276 Scighera
pi_37004317
hmm das minder; minimum leeftijd :S

ik pak trouwens 26 augustus de hele triathlon van almere, stond eigenlijk niet gepland maar ja, heb er gewoon zin in
pi_37041445
De wind werkte vandaag een beetje tegen in Utrecht . Zolang je in een groepje rende, had je er niet zo veel last van. Maar na zo'n 12 kilometer verloor ik aansluiting bij het groepje dat volgens de pacemaker 1u35m ging rennen. Toen moest ik dus alleen tegen de wind gaan vechten, en dat verloor ik natuurlijk . Uiteindelijk heb ik er 1:39:30 over gedaan, hetgeen een pr is. Dat is gezien die stomme wind best redelijk, maar toch had ik liever wat harder gerend.

Nou ja, de komende maanden zijn er een paar 10km's in de buurt waar ik maar eens hard voor ga trainen. En in september ga ik dan misschien de van dam tot damloop doen.
pi_37041496
Als je de dam tot damloop wilt doen dan zou ik me maar alvast opgeven, Wolfje

En er was vandaag absoluut veel wind, ik had er ook last van met lopen. Als ik op de dijk (= heel veel wind) liep dan ging mijn hartslag goed omhoog
  maandag 17 april 2006 @ 21:03:24 #129
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_37043030
Ik heb de 10 km gelopen in 53:48. ben ik wel tevreden over eigenlijk. Ik vind het trouwens nog steeds onzin dat ik niet aan de halve mocht mee doen, is wel jammer. De wind was idd heel irritant, ik kreeg het koud tijdens het lopen en aan het eind helemaal.
- You can say that again
pi_37044776
Vanmiddag 5 km in 24 minuten gedaan
Bedoeling was om er 30 minuten over te doen (rustig herstelloopje, gisteren intervaldingetje gedaan), maar het lukt me nog niet echt om langzaam hard te lopen.

Binnenkort maar eens wat kleine wedstrijdjes hier in de buurt afschuimen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:30:26 #131
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_37059869
Ik moet het weer even rustig aan doen met hardlopen
Afgelopen zaterdag kwam een oude liesblessure weer opzetten tijdens de voetbal, heb er nu nog een klein beetje last van.
Dit komt niet echt ten goede voor mijn schema en al helemaal niet voor de halve marathon begin juni.
pi_37061988
wolfje, dan liepen we een eind bij elkaar in de groep. Omdat het wind tegen gedeelte met name in de eerste kilometers zat (in de groep dus) vond ik het wat dat betreft wel meevallen; had veel eerder op de wind mee stukken last van de warmte.

Ik haakte ietsje eerder af, terwijl het in principe nog best redelijk ging, alleen kreeg ik meer en meer last van mn heup. De laatste 4km moest ik danook gaan wandelen
Nou ja, dat zal de prijs wel zijn voor niet trainen. Vanaf eind juni gaan we het weer wat gestructureerder aanpakken.....
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:47:17 #133
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37082484
net zelf toegezegd dat ik stukje meeloop in de batavierenloop komende vrijdag en zaterdag, 8 km. Hoop toch wel mooi op iets van 35 minuten ofzo, zal het team heel blij mee zijn hebben ze gezegd.
En dan leuk feest zaterdag
  donderdag 20 april 2006 @ 10:54:17 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_37120977
Ik doe zelf ook mee aan de batavierenrace, en heb een vraagje.

Ik krijg de laatste paar keer redelijk snel last van hevige pijn in de zij, waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen om te voorkomen, want als die pijn er éénmaal is gaat die niet snel meer weg en dat is natuurlijk funest met lopen
pi_37121288
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:54 schreef Blik het volgende:
Ik doe zelf ook mee aan de batavierenrace, en heb een vraagje.

Ik krijg de laatste paar keer redelijk snel last van hevige pijn in de zij, waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen om te voorkomen, want als die pijn er éénmaal is gaat die niet snel meer weg en dat is natuurlijk funest met lopen
Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.
Ik ben dus ook benieuwd naar wat je eraan kunt doen.
  donderdag 20 april 2006 @ 13:17:13 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_37124977
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.
Ik ben dus ook benieuwd naar wat je eraan kunt doen.
ik heb het dus gewoon bij constante snelheid. Het kan er niet aan liggen dat ik te hard loop want mijn hartslag lag de laatste keer op 160. Ik heb zelf het gevoel dat het aan te veel of te koud water drinken ligt, maar zeker weten doe ik dat niet
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:42:56 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37154202
zijsteek komt volgens mijn basiskennis van middelbare school (maar weet niet of het correct is) door de omschakeling van de milt naar een andere bloedsdoorstroming. Voor mensen die nooit echt vaak hardlopen gebeurd dit vaak omdat ze het niet gewent zijn, hetgeen wat dan helpt is rustiger lopen (maar wel blijven lopen!). Voor gevorderde hardlopers komt het weleens omdat er ook vlak voor de wedstrijd gegeten is waardoor er ook al veel bloed voor verterering nodig is. Voor beginners is uitgebreid eten voor de wedstrijd natuurlijk helemaal funest.
Het komt dus door de omschakeling van bloedsdoorstroming, gelijkmatig tempo helpt dus zeker. In ieder geval kan je er gewoon mee doorlopen, als het goed is zou het binnen 5 minuten moeten verdwijnen. Als het erger wordt moet je echter rustiger gaan lopen.
pi_37154339
Het is niet je milt en van die veranderde bloeddoorstroming heb ik nog never nooit gehoord in 6 jaar geneeskundestudie Het is lucht in je darmen dat zich ophoopt in de 'knik' waar je colon transversum overgaat in je colon descendens.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:01:40 #139
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37154618
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:48 schreef Isabeau het volgende:
Het is niet je milt en van die veranderde bloeddoorstroming heb ik nog never nooit gehoord in 6 jaar geneeskundestudie Het is lucht in je darmen dat zich ophoopt in de 'knik' waar je colon transversum overgaat in je colon descendens.
weer een illusie armer
pi_37154655
Ik dacht vroeger ook altijd dat het iets met je milt was, dat hoorde je dan bij de gymles "steken in je milt" en niemand die dan ooit verder denkt. Geen idee wie het had verzonnen dat dat zo was, maar dat is dan wat je herinnert.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:08:58 #141
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37154797
heb je dan ook erkende oplossingen voor darmlucht ofzoiets? niet dat ik er zelf last van heb, maar wilde eigenlijk Blik helpen met mijn opmerking
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:18:05 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_37155045
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:08 schreef Grumpey het volgende:
heb je dan ook erkende oplossingen voor darmlucht ofzoiets? niet dat ik er zelf last van heb, maar wilde eigenlijk Blik helpen met mijn opmerking
dat is dan inderdaad de vraag, wat doe je ertegen. Langzamer lopen helpt wel een beetje aangezien de pijn dan niet erger wordt. Maar de pijn moet gewoon weggaan aangezien het heel irritant lopen is met die steken in je zij.

ben trouwens zeker geen geoefende loper, maar dat wil ik wel gaan worden. Het is een goedkope en makkelijke manier van sporten. Het enige wat me op dit moment een beetje nekt is gebrek aan tijd (ervoor vrij maken). Ik loop iedere dag stage en kom om 6 uur thuis.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:19:19 #143
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37155082
ik loop ook stage, kom om kwart voor zes thuis (heb dan al wel boodschappen gedaan) en ga dan lopen tot en met half zeven ongeveer. Het is dan buiten ideale temperatuur, gewoon wat later eten
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:16:15 #144
105435 amarena
Just curious
pi_37158571
Ik heb jarenlang aan atletiek gedaan. Ik kan me nog herinneren dat we bij steek altijd de armen moesten strekken en dan je arm over je hoofd richting je rug buigen zodat je bovenlichaam ook gestrekt werd. Ik heb eigenlijk bijna nooit meer last gehad van steek.
Veni vidi vici
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:32:49 #145
3185 Adelante
To let it go now
pi_37187499
Maken jullie ook gebruik van specifieke hardloopkleding? dus iets speciaal van synthetisch materiaal of gewoon een trainingsbroek met t-shirt er op?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_37190655
Ik heb gewoon een trainingsbroek aan met een thermoshirt (met dank aan een tip van Liejannuh ), met een trainingsjack erover aan.

Ik zie hier wel veel mensen lopen met zo'n 'looppakje', maar wat zijn de voordelen daarvan? Loopt dat lichter ofzo?
pi_37201091
Nog even over zijsteken: ik heb even gegoogled en het blijkt dat wetenschappers nog niet precies weten waar het door komt, maar een meerderheid denkt dat het middenrif de boosdoener is.

Hardlopers ademen vaak in een vast patroon (bijv. steeds uitademen als de rechtervoet neerkomt), dat in combinatie met de op en neer bewegingen die je maakt zorgt voor veel stress op het middenrif dat ademhalen controleert en waar veel organen aan vastzitten. Daar komt de pijn vandaan en kan meestal verholpen worden door simpelweg uit te ademen als de andere voet neerkomt.

Google maar eens op 'side stitches' of klik hier voor een uitgebreide en heldere uitleg.
  zondag 23 april 2006 @ 13:13:03 #148
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37209493
Batavierenrace meegelopen gisteren Leuk dat je dan pas merkt hoeveel vooruitgang je hebt geboekt ten opzichte van beginnende hardlopers aangezien driekwart van de meelopende studenten hooguit 2x geoefend hebben en vooral meelopen voor de lol. Het was ook echt heel gezellig! Tijd was wel goed, 27e op mijn etappe (van de 321) met snelheid van net geen 15km/h over bijna 9 km. Had sneller gekunt, maar om half zeven in de ochtendploeg na een zware nacht was ik blij met alles

Zeker gaaf was het
  zondag 23 april 2006 @ 17:34:19 #149
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_37218800
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef Symer het volgende:

Ik zie hier wel veel mensen lopen met zo'n 'looppakje', maar wat zijn de voordelen daarvan? Loopt dat lichter ofzo?
Het scheelt wel wat met de wind, het is ook een stuk lichter. Zelf heb ik een lange "strakke" hardloop broek en een termo shirt, moet nodig een korte broek aanschaffen, en wat loopshirts.
Ik ga volgende week weer een aantal keren lopen, ben bijna weer van m'n oude blessure af.

13 Mei ga ik trouwens in Limburg nog meedoen met een 8 KM wedstrijd.
  zondag 23 april 2006 @ 18:41:04 #150
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37220786
Ik heb pas voor 9 euro zo'n strakke hardloopbroek gekocht bij de Aldi. Loopt wel lekkerder dan een trainingsbroek, gewoon omdat het minder flodderig is. Verder heb ik een thermoshirt en een jasje (pas gekocht voor 10 euro bij het Kruidvat! ) aan.
Overigens vind ik het thermoshirt het meest relaxte onderdeel van de outfit. Ik zweet het meeste op mijn bovenlijf dus dan is het ook wel prettig als het vocht goed afgevoerd wordt.
pi_37222024
Ik heb 2 jaar geleden ooit een wedstrijd gelopen. 4 km en kon meekomen met getrainde lopers. Heb er daarna nooit meer wat aan gedaan, maar het nu weer opgepakt. Conditioneel zit ik goed in elkaar, nu de techniek nog. Ben nu 3x in de week aan het lopen. 2x buiten een grote ronde en 1x binnen op de fiets en loopband. Komende woensdag loop ik in Eindhoven mee in de Grote Beekloop. Kijken wat ik voor tijd kan lopen op de 4km...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 23 april 2006 @ 23:06:33 #152
3185 Adelante
To let it go now
pi_37229202
nieuwe lente, nieuwe schoentjes

van het weekend eindelijk eens m'n twee jaar oude asics vervangen, ik merk nu echt hoe relaxed goed dempende schoenen lopen...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_37232596
quote:
Op zondag 23 april 2006 23:06 schreef Adelante het volgende:
nieuwe lente, nieuwe schoentjes

[afbeelding]

van het weekend eindelijk eens m'n twee jaar oude asics vervangen, ik merk nu echt hoe relaxed goed dempende schoenen lopen...
Idd, goede schoenen zijn het belangrijkste...kleding maakt op zich niet zo veel uit. Ik heb zelf ook net nieuwe schoenen en wat een verschil is dat met het paar "from hell" dat ik hiervoor had.
  maandag 24 april 2006 @ 18:29:27 #154
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_37251727
Dit Topic eVen Periodiek in de gaten houden.

Ik zit nu weer uit te puffen van een hardloopsessie van drie kwartier, geen idee hoeveel km ik heb gelopen. Ik loop in een heel vlak tempo volgens mij en aan één stuk door. Het gaat me vrij gemakkelijk af, dus langzamerhand denk ik steeds grotere afstanden te gaan lopen. Ik doe het vooral om af te vallen en me goed te voelen.
  maandag 24 april 2006 @ 19:27:42 #155
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37253371
www.map24.com voor je afstand bepaling. Maar hardlopen is zeker een goede bezigheid om je goed te voelen. Ik moest vandaag ook gewoon even rondje lopen van 20 minuten met dit mooie weer....heerlijk...
  maandag 24 april 2006 @ 19:50:06 #156
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_37254216
Ik ga woensdag beginnen met hardlopen. Doe het hier bij de vereniging vanwege de begeleiding en hopelijk ook voor de leuke groep. Mijn doel is om in september 10 kilometer te lopen. Hopen dat het gaat lukken met mijn huidige conditie (0,00000)
  maandag 24 april 2006 @ 19:54:05 #157
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37254361
Wat zijn goede schoenen om mee te lopen? Ik denk er over na om met hardlopen te beginnen. het liefst meteen 10km ( ) en dat elke dag ( ), dus dan zijn goede schoenen wel belangrijk

Maar ik krijg wel altijd snel last van steek in m'n zij... wat kan ik daar het best tegen doen?
pi_37254515
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:54 schreef ScienceFriction het volgende:
Wat zijn goede schoenen om mee te lopen? Ik denk er over na om met hardlopen te beginnen. het liefst meteen 10km ( ) en dat elke dag ( ), dus dan zijn goede schoenen wel belangrijk

Maar ik krijg wel altijd snel last van steek in m'n zij... wat kan ik daar het best tegen doen?
Ga naar een hardloopwinkel waar ze je looppatroon beoordelen. Neem daarvoor ook een paar schoenen van jezelf mee waar je het slijtageprofiel op de bodem goed kan zien, dan zien ze ook hoe je loopt. Laat daar je looppatroon bekijken (bijv. op video) en dan een paar schoenen aanraden. Het heeft weinig zin om hier te vragen wat goede schoenen zijn. Je moet hardloopschoenen hebben en aangeraden door iemand met verstand van schoenen en verstand van hoe jij loopt. Dat weten we hier niet.
pi_37254619
10 km interval training gedaan. Lekker in dit weer!

Ik ga ook eens voor nieuwe schoenen kijken, hier is een 'hardloopwinkel', die geven altijd wel goed advies. Als je echt serieus wilt gaan lopen, dan is dat het zeker waard!
Klik dan als je durft
  maandag 24 april 2006 @ 20:00:46 #160
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37254640
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ga naar een hardloopwinkel waar ze je looppatroon beoordelen. Neem daarvoor ook een paar schoenen van jezelf mee waar je het slijtageprofiel op de bodem goed kan zien, dan zien ze ook hoe je loopt.
Da's wel een goed idee.
pi_37254705
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:00 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's wel een goed idee.
Bij mijn hardloopwinkel doen ze het gratis, maar ik heb wel eens gehoord dat er geld voor wordt gevraagd.
pi_37254740
ik wilde alleen graag roze schoenen maar het zijn saaie/lelijke Brooks geworden maar ze lopen goddelijk
  maandag 24 april 2006 @ 20:05:04 #163
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37254818
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij mijn hardloopwinkel doen ze het gratis, maar ik heb wel eens gehoord dat er geld voor wordt gevraagd.
Welke is dat (woon in de buurt)
pi_37254920
Hmm...tegenover Perry Sport, naast de ijssalon...zegt dat je wat? (aan Het Haagje)
  maandag 24 april 2006 @ 20:08:37 #165
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37254966
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:07 schreef Isabeau het volgende:
Hmm...tegenover Perry Sport, naast de ijssalon...zegt dat je wat?
Da's vlak bij die boekenwinkel (Pet!)?
  maandag 24 april 2006 @ 21:41:59 #166
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37259176
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:50 schreef Black-Hole het volgende:
Ik ga woensdag beginnen met hardlopen. Doe het hier bij de vereniging vanwege de begeleiding en hopelijk ook voor de leuke groep. Mijn doel is om in september 10 kilometer te lopen. Hopen dat het gaat lukken met mijn huidige conditie (0,00000)
met goede begeleiding, een leuke groep en goede bak motivatie moet dat zeker lukken, succes en hou ons op de hoogte hoe het gaat
pi_37260583
Slecht nieuws voor mij...
Ik heb mijn rechterbeen vorige week geblesseerd en het wil maar niet beter worden (voor mijn gevoel gaat het eerder achteruit), dus nu kan ik niet met de wedstrijd meedoen komende vrijdag

Die wedstrijd was eigenlijk de hele reden dat ik begonnen ben met hardlopen, daar trainde ik voor

Stomme spieren
pi_37262749
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Isabeau het volgende:
ik wilde alleen graag roze schoenen maar het zijn saaie/lelijke Brooks geworden maar ze lopen goddelijk
Hahaha..die van mij zijn ook niet om aan te zien. Zilvergekleurd, ik kan zo in Star Trek, maar ze lopen idd heerlijk.
Nu alleen hopen dat ik niet herkend wordt met die dingen aan.
  maandag 24 april 2006 @ 22:54:49 #169
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37262885
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:52 schreef Nooruna het volgende:

[..]

Hahaha..die van mij zijn ook niet om aan te zien. Zilvergekleurd, ik kan zo in Star Trek, maar ze lopen idd heerlijk.
Nu alleen hopen dat ik niet herkend wordt met die dingen aan.
Zilvergekleurd is toch mooi? Dan ben je de "Silver Bullet"...
pi_37263319
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:54 schreef ScienceFriction het volgende:

Ik weet niet wat je gewend bent? Hoever kan je zo "uit het losse handje" rennen zonder dat je iemand moet bellen om je van de straat af te schrapen?
Ik heb vroeger veel hardgelopen en ben sindskort weer begonnen, maar ik pas er voor om een blessure op te lopen door te hard van stapel te lopen.
Ik ren nu weer sinds een week of twee en zit nu rond de 6 km in een prettig tempo en zou op zich ook 10 km prima halen, maar je spieren moeten er (weer) aan wennen. Ik zou dus met 5km beginnen de eerste paar keer en dat bijvoorbeeld steeds snelller en dan na een paar weken 10km. Op die manier schrikken je spieren en pezen zich niet te pletter.
  maandag 24 april 2006 @ 23:18:03 #171
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37263958
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:04 schreef Nooruna het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je gewend bent? Hoever kan je zo "uit het losse handje" rennen zonder dat je iemand moet bellen om je van de straat af te schrapen?
Dat gevoel heb ik nog nooit gehad...
pi_37264526
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:18 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik nog nooit gehad...
Ok, uit welke science fiction film kom jij?
  maandag 24 april 2006 @ 23:32:08 #173
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37264553
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:31 schreef Nooruna het volgende:

[..]

Ok, uit welke science fiction film kom jij?
Ik heb nog nooit meer dan 4 KM hard gelopen...
  maandag 24 april 2006 @ 23:55:12 #174
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37265482
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meer dan 4 KM hard gelopen...
als je 4 km al kan is 10 km puur een kwestie van wat vaker lopen. Maar ik vermoed dat die 4 km van heel lang geleden stamt...
...dan vraagt het iets meer opbouwen
pi_37266256
Vanavond laatste voorbereiding gehad voor de wedstrijd van woensdag. Eerst 20 min op de fiets en daarna 20 minuten op de loopband.

Ga voor een tijd rond het kwartier op de 4km. Loop in ieder geval met mijn hartslagmeter om dus ik kan het goed bijhouden. Ga volle bak, dus we zien wel waar we stranden...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  dinsdag 25 april 2006 @ 00:16:00 #176
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37266342
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:55 schreef Grumpey het volgende:

[..]

als je 4 km al kan is 10 km puur een kwestie van wat vaker lopen. Maar ik vermoed dat die 4 km van heel lang geleden stamt...
...dan vraagt het iets meer opbouwen
Drie jaar geleden of zo... toen ik nog zwom...
pi_37266693
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 00:16 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Drie jaar geleden of zo... toen ik nog zwom...
Doe je nu wel een andere sport? Als ik het zo lees, zou ik gewoon eens 10km proberen, dan merk je vanzelf of je er wel of niet blij van wordt , maar voor je spieren etc is het echt beter als je rustig begint. Anders vergallopeer je nog en kan je straks met een ontstoken pees of iets dergelijks helemaal niet meer rennen, niet meer sporten, niet meer dansen enz.... dan baal je pas.

Trouwens hoe langer de afstand, hoe saaier (afstervende hersencellen en dergelijke) vind ik zelf en dat maakt het ook moeilijker.
Ik zoek altijd een interessante route uit, beetje afwisselend, dus niet rechtuit langs de snelweg en zet mijn mp3-player goed hard voor de afleiding.
pi_37266837
Daarom vind ik 4km voorlopig nog zat...
Fok! NFL MVP 2020
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:13:40 #179
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37269562
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 00:25 schreef Nooruna het volgende:

[..]

Doe je nu wel een andere sport? Als ik het zo lees, zou ik gewoon eens 10km proberen, dan merk je vanzelf of je er wel of niet blij van wordt , maar voor je spieren etc is het echt beter als je rustig begint. Anders vergallopeer je nog en kan je straks met een ontstoken pees of iets dergelijks helemaal niet meer rennen, niet meer sporten, niet meer dansen enz.... dan baal je pas.

Trouwens hoe langer de afstand, hoe saaier (afstervende hersencellen en dergelijke) vind ik zelf en dat maakt het ook moeilijker.
Ik zoek altijd een interessante route uit, beetje afwisselend, dus niet rechtuit langs de snelweg en zet mijn mp3-player goed hard voor de afleiding.
Dat is persoonlijk, want ik zoek juist de lange rechte wegen langs een kanaal uit, zet expres geen muziek op, en geniet juist van lange afstanden met verstand op nul
pi_37269791
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's vlak bij die boekenwinkel (Pet!)?
Nee, dat is sportzaak Bolls.

Ik zei ook: Het Haagje. Dat is een straatnaam
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:46:58 #181
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37272751
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dat is sportzaak Bolls.

Ik zei ook: Het Haagje. Dat is een straatnaam
Ik had het niet gelezen, Ik lees blijkbaar erg selectief... Ik las "ijs...." en toen dwaalden mijn gedachten af.
pi_37272823

* Isabeau heeft net haar schaaltje ijs op en gaat nu 2 uur lopen (eh, wandelen deze keer )
pi_37279226
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:13 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk, want ik zoek juist de lange rechte wegen langs een kanaal uit, zet expres geen muziek op, en geniet juist van lange afstanden met verstand op nul
Daar heb je wel gelijk in en soms leidt de muziek ook een ietsje teveel af. Laatst betrapte ik mezelf erop dat aan het salsadansen was voor een stoplicht...... ahum
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:33:54 #184
242 Pinball
Electric Monk
pi_37283274
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 08:13 schreef Grumpey het volgende:

Precies! Heel af en toe is muziek wel fijn, maar meestal wil ik zo min mogelijk afleiding.
Lekker je hoofd helemaal leeglopen.
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:33:57 #185
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_37283276
Hahaha salsa dansen!!
Ik ga volgens mij altijd wel heel boos kijken van the prodigy en heel blij van fatboy slim
  dinsdag 25 april 2006 @ 18:45:05 #186
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37287348
Ich bin ein bischen kaput... Vandaag even nieuwe schoenen gekocht en meteen uitgeprobeerd. Ik maar wat interval-lopen gaan doen om te beginnen (vind ik wat toffer). 45 minuten lang lekker sprintje, wat uitlopen, weer sprinten etc. Ook nog even wat springoefeningen gedaan... Nou ja, nu rustig op blijven bouwen.
pi_37294180
Morgen the big day... Dan weet ik waar ik sta. Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte!
Fok! NFL MVP 2020
pi_37296247
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:45 schreef ScienceFriction het volgende:
Ich bin ein bischen kaput... Vandaag even nieuwe schoenen gekocht en meteen uitgeprobeerd. Ik maar wat interval-lopen gaan doen om te beginnen (vind ik wat toffer). 45 minuten lang lekker sprintje, wat uitlopen, weer sprinten etc. Ook nog even wat springoefeningen gedaan... Nou ja, nu rustig op blijven bouwen.
en? wat voor kleur zijn je schoenen? wel roze gevonden?

ik ben wel benieuwd wat je spieren morgenochtend van dit hele gebeuren vinden
pi_37296305
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:47 schreef jde_kok het volgende:
Morgen the big day... Dan weet ik waar ik sta. Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte!
Succes morgen! Welke wedstrijd ga je precies doen, ik heb niet het hele topic gelezen?
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:52:25 #190
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37297076
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:34 schreef Nooruna het volgende:

[..]

en? wat voor kleur zijn je schoenen? wel roze gevonden?

ik ben wel benieuwd wat je spieren morgenochtend van dit hele gebeuren vinden
Kleur: zilver
Merk Asics

Ze lopen heerlijk, goede demping voor en achter.

Ik ben overigens ook best benieuwd wat ik morgen ga voelen... Ik eindigde met een sprint tegen een fietsbrug omhoog... En toen kreeg ik kramp Maar dat kon ik er weer gewoon uitlopen

Ik zal morgen even posten hoe mijn lichaam voelt.
pi_37304983
Ik heb gister weer 'even' 3 km ge'rend'. Hahaha. Ik heb start to run cursus gedaan dus moet m'n conditie nu ook bijhouden en opbouwen he! Morgen maar weer (zucht).
  woensdag 26 april 2006 @ 10:40:37 #192
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37305122
Nou... ik heb geen last van m'n spieren. De achterkant van m'n dijbeen voel ik een klein beetje, maar verder niets Vandaag rust en morgen maar eens weer een stukske lopen
pi_37305319
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:34 schreef Petra1985 het volgende:
Morgen maar weer (zucht).
Klinkt niet echt alsof je er plezier in hebt . Je moet het wel leuk vinden, anders is het een marteling voor je en niet motiverend en hou je het zeker niet lang vol!
  woensdag 26 april 2006 @ 11:13:02 #194
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37306013
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:40 schreef ScienceFriction het volgende:
Nou... ik heb geen last van m'n spieren. De achterkant van m'n dijbeen voel ik een klein beetje, maar verder niets Vandaag rust en morgen maar eens weer een stukske lopen

Ik kan vrijdag pas weer lopen vermoedelijk

Hoe ging wedstrijd kok?
pi_37310622
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:40 schreef ScienceFriction het volgende:
Dat viel best mee dus

Hier begint het ook weer terug te komen, vanochtend 8km gerend en mijn "silver bullets" nog even "gepimpt" door op een blubberig ruiterpad te lopen .
pi_37310739
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:48 schreef PekkeMan het volgende:

[..]

Klinkt niet echt alsof je er plezier in hebt . Je moet het wel leuk vinden, anders is het een marteling voor je en niet motiverend en hou je het zeker niet lang vol!
Hmm, geen idee hoe lang je al bezig bent? In het begin is het niet altijd even fijn, maar dat kan nog komen. Echter als je al een tijd hardloopt en je vind er nog steeds niks aan, hoe hou je het dan in hemelsnaam vol. Ik vind het knap van je
pi_37315605
quote:
Hoe ging wedstrijd kok?
Vanavond is die pas om 19.10 uur.

Ik loop dus mee in de Hypotheker Grote Beekloop in Eindhoven. Hou het op 4km.

ps. Volgende week op zoek naar goede hardloopschoenen. Zag wel een paar in het krantje van actiesport staan? Is dat wat? Ben toch van plan om even de Runnersworld binnen te lopen.
Fok! NFL MVP 2020
pi_37317602
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:45 schreef jde_kok het volgende:

[..]

Vanavond is die pas om 19.10 uur.

Ik loop dus mee in de Hypotheker Grote Beekloop in Eindhoven. Hou het op 4km.
Ik ga ook met de grote beek loop mee doen , maar dan wel met de 8 km. Dan kan ik tenminste andere mensen, die 10 minuten eerder zijn gestart, in gaan halen .
quote:
ps. Volgende week op zoek naar goede hardloopschoenen. Zag wel een paar in het krantje van actiesport staan? Is dat wat? Ben toch van plan om even de Runnersworld binnen te lopen.
Ik zou naar runnersworld gaan, daar hebben ze meer verstand van hardloopschoenen. Als je geluk hebt krijg je vanavond bij de wedstrijd ook nog een kortingsbon voor runnersworld.
pi_37322994
Die bon had ik al binnen, maar kan ik nog gebruiken. 10% korting is altijd goed. Ga daar ook ff langs.

Wedstrijd goed bevallen, had beter gekund. Moest tot 18.00 werken en omdat het alarm weer eens niet meewerkte pas rond 18.20 weg daar. Als een gek richting de wedstrijd, amper in kunnen lopen en meteen vol aan de bak. Natuurlijk wil ik in het begin zo snel mogelijk van voren lopen, dat moest ik al snel bekopen, omdat ik al snel stuk zat. Gelukkig nog kunnen herstellen op het laatste stuk. Uiteindelijk rond de 16:30 gelopen over de 4km, niet slecht na 5x trainen... Heb nog behoorlijk wat getrainde en verenigingslopers achter me gelaten, dat doet me dan wel goed.
Fok! NFL MVP 2020
  woensdag 26 april 2006 @ 20:40:33 #200
3185 Adelante
To let it go now
pi_37323214
net weer zo'n 10 km gelopen, heerlijk in het zonnetje en met dit keer als muziekkeuze Dune , dan ga je ineens een stuk strakker harder
pi_37324029
Ik heb mijn 8 km in ongeveer 31m55s gerend! . De eerste ronde ging in zo'n 15 minuten en de tweede in 17 minuten. Ik had niet verwacht dat ik nu al het 4 min per km tempo zo lang kan vol houden. Het ziet er dus wel naar uit dat ik dit jaar nog wel onder 40 minuten ga rennen op de 10km.

Ergens tussen de 2 en 3 km rende er een klein jongetje voor me die vastbesloten was mij voor te blijven. Telkens als ik hem voorbij dreigde te gaan, zette hij weer wat aan. Dat lukte hem best vaak, maar uiteindelijk gaf hij toch op. Ja, dat zijn nou de leuke kanten van het hardlopen !
pi_37328228
Toch wel een geslaagde test, alleen een hele dag werken, geen parcoursverkenning, amper een warming up levert toch een mindere tijd op. Had ook overdag te weinig gegeten, dat merkte ik ook op den duur. Kreeg steken in mijn zij, waar ik nog nooit last van heb gehad.

Hehe kwam net nog een foto van mijzelf tegen met zo'n lelijke grimas op m'n kop...

Fok! NFL MVP 2020
  woensdag 26 april 2006 @ 23:00:39 #203
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37329139
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:39 schreef jde_kok het volgende:
Had ook overdag te weinig gegeten, dat merkte ik ook op den duur. Kreeg steken in mijn zij, waar ik nog nooit last van heb gehad.
Dat heb ik dus heel vaak. Ik doe dus ook niet aan lange afstandlopen, maar aan interval sprints. Vind ik bovendien ook leuker. Lekker explosief en minder snel last van steek.
pi_37329979
Ik heb ook een foto van mij gevonden! Dat kleine ventje dat me zo graag voor wilde blijven staat er ook op .

woensdag 26 april 2006 @ 23:33:53 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37330352
mooie prestaties weer
pi_37331032
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:00 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat heb ik dus heel vaak. Ik doe dus ook niet aan lange afstandlopen, maar aan interval sprints. Vind ik bovendien ook leuker. Lekker explosief en minder snel last van steek.
Idd ja. Ik verveel me altijd zo met lange afstanden.
Let the season begin!
  donderdag 27 april 2006 @ 00:00:07 #207
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37331180
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:55 schreef Bendoverp het volgende:

[..]

Idd ja. Ik verveel me altijd zo met lange afstanden.
Ik doe het bovendien niet om af te vallen (echt nergens voor nodig), maar juist om conditie op te bouwen en dat gaat bij sneller met interval sprinten dan bij de lange afstand. Bovendien gaat sprinten een stuk sneller
  donderdag 27 april 2006 @ 00:33:40 #208
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37332165
er is echt duidelijk een leuke tweedeling op dat punt merk ik, ene groep wil echt graag juist afwisseling en afleiding en de andere groep wil het liefst zo eentonig en constant mogelijk met het verstand op nul (ik o.a.)

Laat ik er een stelling in gooien:
Mensen uit de 1e groep vinden muziek/bospaden/bochten leuker, mensen uit de 2e groep vinden stilte/asfalt/rechte wegen leuker

Barst maar los met of je je er in kan vinden
  donderdag 27 april 2006 @ 00:49:01 #209
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37332523
quote:
Op donderdag 27 april 2006 00:33 schreef Grumpey het volgende:
er is echt duidelijk een leuke tweedeling op dat punt merk ik, ene groep wil echt graag juist afwisseling en afleiding en de andere groep wil het liefst zo eentonig en constant mogelijk met het verstand op nul (ik o.a.)

Mensen uit de 1e groep vinden muziek/bospaden/bochten leuker, mensen uit de 2e groep vinden stilte/asfalt/rechte wegen leuker

Ik kies sowieso voor rechte stukken asfalt. Dat loopt stukken fijner dan zandpaden (zeker als je sprint). Als ik lange stukken zou lopen, dan zou mijn voorkeur gaan naar bochtige gedeelten overigens, omdat je je route dan in stukjes indeelt zeg maar...

Als je 5 kilometer loopt langs een kanaal of zo, dan kun je op een gegeven moment echt denken "Jezus, wat een eind nog!!!".
pi_37335100
Ik hou van afwisseling en důs vind ik alletwee leuk

En 5 km langs een kanaal, de blik op oneindig en het liefst bij zonsop- of ondergang
Maar kronkelige bospaadjes met verrassende wndingen en hoogteverschillen ook
  donderdag 27 april 2006 @ 17:20:37 #211
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_37350339
quote:
Op maandag 24 april 2006 21:41 schreef Grumpey het volgende:
met goede begeleiding, een leuke groep en goede bak motivatie moet dat zeker lukken, succes en hou ons op de hoogte hoe het gaat
Het viel vies tegen gisteravond, bleek ook gelijk een van de wat zwaardere trainingen te zijn; interval dus. Kon in het begin aardig meekomen maar na 3 kwartier zat ik er echt behoorlijk doorheen. Wel alles in mijn eigen 'tempo' gedaan en niks geforceerd. Volgende week gaan we zeker weer want ik vond het erg leuk om te doen. Na afloop ook naar huis gegaan met een voldaan gevoel en vol energie.

Wel overal last van spierpijn nu en dat zal morgen nog wel erger worden.
  donderdag 27 april 2006 @ 19:07:28 #212
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_37353689
Goede prestaties wolfje en j_dekok

Ik heb de voorkeur voor asfalt of beton wegen, het liefst met wat bochten erin.
Ik heb deze week niks aan hardlopen gedaan, ga volgende week na koninginnedag helemaal naar m'n halve marathon toe werken. Ik krijg overigens wel het idee dat mijn gestelde doel van 1:25:00 net iets te snel wordt . Maar we zullen zien
pi_37373957
Leuk om foto's te zien en idd goede prestaties, Wolfje en J_dekok

Over lange afstanden enz.
Op zich vind ik een flink stuk rechtuit langs een weg enz ook niet zo erg, maar zonder muziek wordt ik gek dan ga ik naar mijn eigen ademhaling luisteren, wat op zich rustiggevend kan zijn.
Ik loop het liefste een beetje afwisselend, een stukje rechtdoor, daarna een bospaadje, stukje woonwijk, langs een rivier, een brug over enz.
Trouwens behalve dat het gezond is voor je lichaam, wordt ik er mentaal ook altijd rustig van, een beetje wegdromen, de dag overdenken enz.
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:10:23 #214
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37374090
Ik heb gisteren weer iets anders gedaan... Ik ben met een basketbal gaan hardlopen. Erg leuk en afwisselend, lekker dribbelen Truukje hier en daar... en andere hardlopers die je een beetje vreemd aankijken...
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:52:04 #215
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37375448
ik zou je inderdaad raar aankijken, sorry

Ik moet overigens echt goede schoenen gaan krijgen hoor...ben zelfs bijna door mijn zaalvoetbalschoenen heengesleten nu
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:08:11 #216
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_37375940
Ik zou direct voor goede loopschoenen gaan kijken, dat is echt wel het belangrijkste voor je voeten, enkels en knieen, in het topic zijn al wat winkels bij naam genoemd zou daar even gaan kijken. Een goed paar kost wel rond de ¤ 100 maar dan weet je zeker dat je iets goeds hebt.
pi_37394765
Dank jullie wel, ga deze week ff voor goede schoenen rondkijken. Kijken met wat ik thuis kom.
Fok! NFL MVP 2020
pi_37403964
of je koopt goede schoenen van vorig seizoen, die zijn meestal in de aanbieding, alleen loop je niet mee met de mode heb ik ook scheelt vaak zo'n 20-30 euro?!
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:33:32 #219
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37403992
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:32 schreef PekkeMan het volgende:
of je koopt goede schoenen van vorig seizoen, die zijn meestal in de aanbieding, alleen loop je niet mee met de mode heb ik ook scheelt vaak zo'n 20-30 euro?!
Vorige wek bij Run2Day schoenen gekocht... waren inderdaad in de aanbieding (20% korting)
  zondag 30 april 2006 @ 04:35:28 #220
43276 Scighera
pi_37420144
quote:
Op donderdag 27 april 2006 00:33 schreef Grumpey het volgende:

ehm, nee
ik loop altijd met muziek bij de trainingen, maar prefereer lappen asfalt (bos hier in de buurt heeft teveel kuilen, de veluwe is weer andes gelukkig als ik binnenkort bij mijn ouders ben denk ik dat ik even naar de hei fiets om daar een duurloop te doen of zo.

maar zeg nou zelf ik loop 3x per week hard:
1x 14-19km op snelheid (13-15km/h, kan niet sprinten met die knie)
1x 18-22km duurloop icm een fietstraining
1x 24-34km duurloop

met name laatstgenoemde wordt aardig zaai zonder muziek en alleen maar het geklots van het water in je camelback en de lichte tikjes van je schoenen op het asfalt.

anyway zal morgen wel weer lange broek worden met singlet vrees ik , mis de zomer nu al, haha

voorlopige weekplaning voor deze week (ga net over na een nieuwe weekplanning, is altijd weer wennen, en kijken of het uitkomt qua herstel, had normaal 72 uur tuusen mijn lange duurloop zitten en de eerstvolgende looptraining, nu dus maar 48uur ):
zondag: 21k D2 lopen
maandag: 75-85k fietsen D2
dinsdag: 28km lopen D2l
woensdag: 1 uurtje zwemmen en een uurtje krachttraining
donderdag: 60-75km fietsen D1 + 18-21km lopen D2l
vrijdag: 2uurtjes zwemmen + krachttraining
zaterdag: 110km fietsen D1
pi_37466092
tvp

topic gemist... ik vond het al vreemd dat ie niet meer in de MyAT kwam... Waarom is de TT anders, en geen OP?

In elk geval, gister super gelopen. beetje last van mn benen erna gehad...
  maandag 1 mei 2006 @ 21:52:05 #222
242 Pinball
Electric Monk
pi_37468143
Net fijn 6km kunnen lopen tussen 2 regenbuien.

Ik loop nu 3/4 keer per week tussen de 6 en 10km. Doelstelling is om dat rustig uit te breiden naar 10-15km, en dan de snelheid nog wat omhoog. Ik loop nu zo'n 10-11km/u, maar ik wil die 15km eigenlijk wel in een uur kunnen lopen.
pi_37468342
Hoe lang doe je over de 6 km, Pinball?
  maandag 1 mei 2006 @ 22:27:17 #224
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37469739
quote:
Op zondag 30 april 2006 04:35 schreef Scighera het volgende:
zondag: 21k D2 lopen
maandag: 75-85k fietsen D2
dinsdag: 28km lopen D2l
woensdag: 1 uurtje zwemmen en een uurtje krachttraining
donderdag: 60-75km fietsen D1 + 18-21km lopen D2l
vrijdag: 2uurtjes zwemmen + krachttraining
zaterdag: 110km fietsen D1
Hier is maar één uitdrukking voor: "holy fuck!!". Extremely impressive. Waar haal je de tijd vandaan en de wilskracht om zoveel te trainen?
  maandag 1 mei 2006 @ 22:43:52 #225
242 Pinball
Electric Monk
pi_37470711
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:56 schreef Isabeau het volgende:
Hoe lang doe je over de 6 km, Pinball?
25-30 minuten, zonder al te veel moeite.

Op de fiets wat korter.
pi_37479647
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:27 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hier is maar één uitdrukking voor: "holy fuck!!". Extremely impressive. Waar haal je de tijd vandaan en de wilskracht om zoveel te trainen?
Idd, krijg jij betaald voor je trainingen? Oftewel wanneer slaap jij? werk jij? etc.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:55:22 #227
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_37480858
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:43 schreef Pinball het volgende:

[..]

25-30 minuten, zonder al te veel moeite.

Op de fiets wat korter.

Na m'n terugkerende blessure is de lol er wel weer een beetje af, hoop nu met het mooie weer wat te gaan lopen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 13:02:25 #228
43276 Scighera
pi_37484769
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:27 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

schema is trouwens iets aangepast ivm een stijve; quadriceps rust moeten nemen zondag. maandag daar entegen een goede 24.5km gelopen (13.0km/h) die eigenlijk voor morgen gepland stond (was verleidelijk om voor een 28km te gaan maar die verleiding maar weerstaan) en vandaag dus de fietstraining van gisteren. zwemmen wordt morgen waarschijnlijk verlengt. 1h45 ipv 1h30

hoe ik dat inplan? ben student (die weing op school moet zijn; ca 5u/week) en werk als bijbaan in de fitnessbranche (ca 20u /week). huiswerk kan ik dus zelf inplannen als ook de trainingen (alleen met een deel van de zwemtrainingen ben ik afhankelijk omdat ik dat via een club (ga) doe(n)
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:07:17 #229
242 Pinball
Electric Monk
pi_37485477
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 13:02 schreef Scighera het volgende:

schema is trouwens iets aangepast ivm een stijve;
Ok, die zin ziet er best raar uit.
quote:
hoe ik dat inplan? ben student (die weing op school moet zijn; ca 5u/week) en werk als bijbaan in de fitnessbranche (ca 20u /week). huiswerk kan ik dus zelf inplannen als ook de trainingen (alleen met een deel van de zwemtrainingen ben ik afhankelijk omdat ik dat via een club (ga) doe(n)
En hoe bouw je dat op? Ik heb echt het gevoel dat het jaren zou duren voor ik zo'n schema aan zou kunnen zonder mezelf verschrikkelijk te overbelasten.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:47:10 #230
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_37486207
Net mijn minutenrecord weer verbeterd: 50 minuten aan een stuk! Volgens map24 bijna 9 km, niet heel betrouwbaar misschien maar toch een indicatie. Het was echt heerlijk, in het zonnetje, muziekje en gaan! Ik ben niet eens echt uitgeput nu!
*trots*
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:08:12 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37491882
net weer hardgelopen.

33.40 over 8,25 km (volgens map24) = 14,7 km/h

Omgerekend naar een 10km zou dat een 40.50 worden. Ik kan sneller, maar had al week niet gelopen en wat een hitte was het! Maar wel goed gevoel nu
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:00:32 #232
43276 Scighera
pi_37493182
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 14:07 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ok, die zin ziet er best raar uit.
[..]

En hoe bouw je dat op? Ik heb echt het gevoel dat het jaren zou duren voor ik zo'n schema aan zou kunnen zonder mezelf verschrikkelijk te overbelasten.
lol

ik sport nu een jaar of 4 begonnen met wielrenne, toen aerobics/spinning Krachttraining aan toegevoegd en 2 jr terug begonnen met hardlopen en zwemmen (te weinig : )

als jeh et egwoo nrustig aan uitbreid geen probleem; langste trainings staat echter nog steeds ergens in september 2004: 24 uur
pi_37499022
Volgens map24 heb ik vandaag ruim 11 km gerend.
Geen idee hoelang ik erover heb gedaan. Laten we zeggen dat het geen topsnelheid was...ahum , maar het was heerlijk rennen met het zonnetje van vandaag
pi_37501244
ik zat in de trein

Hopelijk morgen wat tijd!
  woensdag 3 mei 2006 @ 08:37:13 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37502220
k Heb gisteren m'n 10 km rondje gedaan. Door de hitte en met name het zware koninginneweekend moest ik een genoegen nemen met 45 min. Wel weer lekker hollen met dit weer inderdaad.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:06:00 #236
43276 Scighera
pi_37503676
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 08:37 schreef pfaf het volgende:
k Heb gisteren m'n 10 km rondje gedaan. Door de hitte en met name het zware koninginneweekend moest ik een genoegen nemen met 45 min. Wel weer lekker hollen met dit weer inderdaad.
ow ja..die hiite..morgen rond de 25graden denk dat ik maar op tijd de weg op ga (60k fietsen + 18-21k lopen)
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:09:19 #237
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37503738
ik heb er de laatste week weer niks aan kunnen doen.., veel te weinig tijd.
pi_37505730
ik heb er de laatste tijd ook niks meer aan kunnen doen

maar vooral nu de warmere dagen er weer aankomen vraag ik me toch af of het wel zo gezond is om met die hitte te lopen Lijkt mij dat je dan het beste smorgens vroeg kan lopen omdat het dan nog niet te warm is, iemand een idee?
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:01:05 #239
43276 Scighera
pi_37508552
wat is gezond.... heb ook in hartje middag gelopen met 30 graden. zelfde geld voor fietstrainingen. als je maar voldoende (zout) water drinkt en een pet op hebt tegen de zon
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:41:22 #240
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37509716
en zonder water en geen petje is het lastiger vol te houden kwam ik gisteravond achter....in ieder geval is het iets zwaarder daardoor....
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:35:51 #241
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37511503
Nu het echt warm wordt ga ik weer de wielrenfiets en mountainbike op. Al is het extreme zweten met dit weer wel lekker en bevredigend.
pi_37563870
Gister even een grote ronde gelopen. Warmte was wel pittig. Heb er maar een intervaltraining van gemaakt.
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:45:23 #243
242 Pinball
Electric Monk
pi_37568265
Nou, dan maar warm, zweten en afzien, čn met een onhandig flesje water sjouwen, maar ik vind lopen in de zon echt heerlijk.
pi_37569009
Gister gelopen. Warmte was niet zo'n groot probleem. De wind soms wel Ik heb zo'n riem met vakjes voor kleine flesjes water. Loopt wel aardig, geen last van onder het lopen, en stukken beter dan met een flesje in de hand lopen...

Al de laatste deel naar huis wel moeten lopen... voet lag half open bij mijn enkel/achterkant voet...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:09:54 #245
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_37570300
Ik loop tien keer liever in de regen dan dat ik met dit weer moet rennen.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 11:20:47 #246
242 Pinball
Electric Monk
pi_37570600
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Scighera het volgende:

Ik loop nu met een los flesje, maar overweeg wel om een camelbak aan te schaffen. Behalve voor het water ook voor de overige opbergruimte, want met sleutels en telefoon (tevens klok & mp3-speler) is het nu ook altijd behelpen. Ik verwacht niet heel veel langer dan 1 uur te lopen, dus ik denk dat een 0.8 liter model wel genoeg is.

Zoiets dus, iemand daar ervaring mee?

vrijdag 5 mei 2006 @ 11:42:23 #247
43276 Scighera
pi_37571247
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:09 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Ik loop tien keer liever in de regen dan dat ik met dit weer moet rennen.
nergens last van ; giestern 60k gefietst en 10k gelopen: heerlijk, ok, ik wat problemen maar die kunnen niet toegeschreven worden aan het weer (problemen met slokdarm). OK, het si even wennen maar geen probleem (zonnebrand, goede kleding + veel water)

@Pinball,

hmm, nee, geen ervaring met een heupmodel

[ Bericht 11% gewijzigd door Scighera op 05-05-2006 11:52:32 ]
  zaterdag 6 mei 2006 @ 15:58:50 #248
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_37604101
Lekker weertje juist om te trainen

iig genoeg moois te zien op zulke dagen
Wallahjeweettog
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:13:15 #249
242 Pinball
Electric Monk
pi_37605960
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:20 schreef Pinball het volgende:
Zoiets dus, iemand daar ervaring mee?

Ik heb gisteren de Camelbak Alterra gekocht, als ik eenmaal wat in mijn hoofd heb wil ik het ook altijd meteen.
Vandaag 10 km mee gelopen, en ik ben er erg blij mee!
De eerste paar 100 meter was het even wennen, maar na een paar kilometer was het net alsof dat ding er altijd al had gezeten: totaal geen last van. Heerlijk om je handen vrij te hebben, en genoeg bergruimte voor sleutels en telefoon.
Die laatste past overigens maar nčt: ik had in de winkel heel verstandig even gepast, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat die ritsvakjes achterop wat krapper worden als dat ding vol zit met water.

Goeie aankoop, daar ga ik deze zomer veel lol van hebben.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:15:42 #250
242 Pinball
Electric Monk
pi_37606021
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:58 schreef EmjaY het volgende:

iig genoeg moois te zien op zulke dagen

Helaas ook genoeg minder moois. Mensen die 5 jaar te laat zijn begonnen met bewegen en zo.
pi_37606116
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:15 schreef Pinball het volgende:

[..]

Helaas ook genoeg minder moois. Mensen die 5 jaar te laat zijn begonnen met bewegen en zo.
Ach, ze doen het tenminste nog. Das toch ook mooi?
  zondag 7 mei 2006 @ 15:42:15 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37629525
Als ik de reacties hier lees is een goed stel schoenen dus erg belangrijk Ik heb wel twee paar redelijk nieuwe sportschoenen, maar geen idee of dat hardloopschoenen zijn, kan ik dat ergens opzoeken? Het gaat om een paar Adidas en om een paar Nikes, beide met witte zolen. Van de Nikes denk ik dat het tennisschoenen zijn, maar weet ik niet zeker. Ik heb ze altijd als 'gewone' sportschoenen gebruikt voor in de gymles op school.
Ik ga vanaf morgen hardlopen (dan wil m'n huisgenoot mee) en rustig beginnen met een schema van 1 minuut hardlopen 2 minuten lopen etc. Laatste keer dat ik het (zonder schema) probeerde was ik al snel uitgeput. Nu wil ik het niet zo snel opgeven
Niet meer actief op Fok!
pi_37629872
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:42 schreef Viking84 het volgende:
Als ik de reacties hier lees is een goed stel schoenen dus erg belangrijk Ik heb wel twee paar redelijk nieuwe sportschoenen, maar geen idee of dat hardloopschoenen zijn, kan ik dat ergens opzoeken? Het gaat om een paar Adidas en om een paar Nikes, beide met witte zolen. Van de Nikes denk ik dat het tennisschoenen zijn, maar weet ik niet zeker. Ik heb ze altijd als 'gewone' sportschoenen gebruikt voor in de gymles op school.
Ik ga vanaf morgen hardlopen (dan wil m'n huisgenoot mee) en rustig beginnen met een schema van 1 minuut hardlopen 2 minuten lopen etc. Laatste keer dat ik het (zonder schema) probeerde was ik al snel uitgeput. Nu wil ik het niet zo snel opgeven
Kleding maakt geen zak uit, het kan alleen ongemakkelijk zijn. Bv met katoenen t-shirt lopen met dit weer. Katoen houdt het zweet vast, een goed shirt niet.

Maar hardloop schoenen zijn wel belangrijk. a) moet genoeg demping hebben. b) moet goed om je voeten passen. Als je bv platte schoenen hebt, maar geen platte voeten (maar half bolvormig in het midden) dan zal de binnekant van de voeten niet gesteund worden. En daarom is een goede sportzaak (run2day in groningen) erg handig.

Demping is vooral wat je lekkerder vindt, en waar je vooral over loopt. Over asfalt lopen heb je betere demping nodig dan over een zandpad.

Ik heb geen flauw idee of het hardloop schoenen zijn. Adidas en nike maken allerlei soorten schoenen Maar als er een dunne zool op zit, geef ik je weinig kans.

Als je nog niet zeker weet of je er mee door gaat (met hardlopen) is het zonde om redelijk dure, maar goede schoenen te kopen. Aan de andere kant: eenmaal goede schoenen gekocht loop je a) lekkerder en b) stop je minder snel. Nogal zonde voor de schoenen immers

Succes in elk geval. Waarom vandaag niet lopen?
  zondag 7 mei 2006 @ 16:31:59 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37630849
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 17:15 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hč dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopen
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 16:34:09 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37630916
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Kleding maakt geen zak uit, het kan alleen ongemakkelijk zijn. Bv met katoenen t-shirt lopen met dit weer. Katoen houdt het zweet vast, een goed shirt niet.

Maar hardloop schoenen zijn wel belangrijk. a) moet genoeg demping hebben. b) moet goed om je voeten passen. Als je bv platte schoenen hebt, maar geen platte voeten (maar half bolvormig in het midden) dan zal de binnekant van de voeten niet gesteund worden. En daarom is een goede sportzaak (run2day in groningen) erg handig.

Demping is vooral wat je lekkerder vindt, en waar je vooral over loopt. Over asfalt lopen heb je betere demping nodig dan over een zandpad.

Ik heb geen flauw idee of het hardloop schoenen zijn. Adidas en nike maken allerlei soorten schoenen Maar als er een dunne zool op zit, geef ik je weinig kans.

Als je nog niet zeker weet of je er mee door gaat (met hardlopen) is het zonde om redelijk dure, maar goede schoenen te kopen. Aan de andere kant: eenmaal goede schoenen gekocht loop je a) lekkerder en b) stop je minder snel. Nogal zonde voor de schoenen immers

Succes in elk geval. Waarom vandaag niet lopen?
ik denk dat mijn Nikes inderdaad tennisschoenen zijn, want ze zijn wit. Maar ik ga het er gewoon een paar keer op proberen. Heb ik het idee dat het moeizaam gaat omdat ik geen goede schoenen heb, dan zal ik een bezoekje aan de sportschool overwegen. Maar de komende week loop ik in totaal toch 'maar' 5 minuten hard
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 16:36:03 #256
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37630997
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat soort opmerkingen werkt dus behoorlijk demotiverend voor beginners: doorgewinterde hardlopers die beginnelingetjes de straat af kijken. Gek hč dat niemand dan meer wil beginnen met hardlopen
Hardlopen is juist hardstikke hot! Maar niets van aantrekken, gewoon lekker hollen.
pi_37631162
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hardlopen is juist hardstikke hot!
Het is inderdaad best warm
  zondag 7 mei 2006 @ 16:44:10 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37631337
Hm, loopschema's op verschillende sites wisselen nog wel eens. Ik wilde beginnen met de eerste week 3 keer 1 minuut hardlopen en 2 minuten lopen in een kwartier om uiteindelijk een kwartier achter elkaar te kunnen hardlopen.
Op run2day staat een schema om uiteindelijk 30 km te kunnen hardlopen, maar daar moet je 3 keer per week een half uur tot 3 kwartier voor uittrekken en dat vind ik wel een beetje enthousiast En ik vind wandelen Ik wil hardlopen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 17:24:27 #259
242 Pinball
Electric Monk
pi_37632634
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:31 schreef Viking84 het volgende:

Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.
Ik doelde op die in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht die zich nu weer buiten begeven om diezelfde 50kg er met een paar rondjes zweten 'even' af te krijgen voor de zomer.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:28:48 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37632758
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:24 schreef Pinball het volgende:

[..]

Eh.. mijn opmerking had niets te maken met beginners of ervaren lopers, ik ben zelf ook pas net bezig.
Ik doelde op die in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht die zich nu weer buiten begeven om diezelfde 50kg er met een paar rondjes zweten 'even' af te krijgen voor de zomer.
ok.

Even een vraag trouwens: is het verstandig om bij overgewicht (ca 15 kg) te gaan hardlopen? Of kan ik beter gaan wandelen of eerst op andere wijze wat kilootjes kwijtraken? Wat zijn de ervaringen daarmee? Ik wil mijn gewrichten niet onnodig belasten natuurlijk
Niet meer actief op Fok!
pi_37632761
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:24 schreef Pinball het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee?
  zondag 7 mei 2006 @ 17:30:58 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37632817
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:28 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee?
In den beginne niets, alleen kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen op straat rennen die mooie kleertjes kopen om 5 minuten per dag hard te lopen en zich vervolgens volleerd hardloper noemen.
Niet meer actief op Fok!
pi_37632845
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

In den beginne niets, alleen kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen op straat rennen die mooie kleertjes kopen om 5 minuten per dag hard te lopen en zich vervolgens volleerd hardloper noemen.
En wat is daar dan weer mis mee?
  zondag 7 mei 2006 @ 17:33:50 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37632890
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:32 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

En wat is daar dan weer mis mee?
ik kan me goed voorstellen dat dat voor die hards behoorlijk irritant is. Al die amateurtjes die zich met de toplopers denken te kunnen meten
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 17:42:12 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37633145
Even ter aanvulling op mijn vraag over hardlopen met overgewicht. In principe zou het moeten kunnen lijkt mij als ik 1 minuut hardloop en 2 minuten wandel en dit dan 5 keer herhalen. Desnoods niet 3 keer in slechts 1 week volgens het programma, maar een aantal weken lang.
Niet meer actief op Fok!
pi_37633764
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik kan me goed voorstellen dat dat voor die hards behoorlijk irritant is. Al die amateurtjes die zich met de toplopers denken te kunnen meten
Ik ben dan wel geen die hard ofzo, ik loop gewoon graag, maar kan het me niet voorstellen wat daar irritant aan is. Beter gezegd, ik kan me niet voorstellen dat dat het geval is, dat amateurs zich als toplopers voorstellen. Het lijkt mij dat ze mensen (via tv of IRL) kennen die 42 km hebben gelopen. En als ze daar zelf bij lange na niet aan komen, lijkt het me stug dat ze zich als toplopers zien.
pi_37633861
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:42 schreef Viking84 het volgende:
Even ter aanvulling op mijn vraag over hardlopen met overgewicht. In principe zou het moeten kunnen lijkt mij als ik 1 minuut hardloop en 2 minuten wandel en dit dan 5 keer herhalen. Desnoods niet 3 keer in slechts 1 week volgens het programma, maar een aantal weken lang.
Geen ervaring in lopen met overgewicht, maar 15 kg lijkt me meevallen. Zeker als je maar enkele minuten hardloopt. Vraag is dan wel natuurlijk: is het dan wel effectief?

Ik vraag me wel af of hardlopen de beste manier is om over gewicht kwijt te raken. Voor je benen ongetwijfeld wel. Maar voor de rest van het lichaam weet ik het niet (sowieso weinig kennis ervan)
  zondag 7 mei 2006 @ 18:05:35 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37633895
Nou ik denk dat ik eerst maar eens wat kilo's moet wegsteppen voor ik met hardlopen begin Heb net even wat sites bezocht op internet en overal wordt gezegd dat je beter eerst wat kunt afvallen voor je gaat beginnen met hardlopen. En als ik het toch doe en het gaat fout, dan weet ik zeker dat ik nooit meer zal hardlopen, omdat ik er dan een weerzin tegen heb ontwikkeld. Dus dan beter even wachten Tot over een paar maanden
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 18:56:17 #269
242 Pinball
Electric Monk
pi_37635188
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:28 schreef the_disheaver het volgende:

En wat is daar mis mee?
Dat ziet er niet uit.
pi_37635289
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:56 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat ziet er niet uit.
Dan kijk je niet...
  zondag 7 mei 2006 @ 19:09:14 #271
242 Pinball
Electric Monk
pi_37635564
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:59 schreef the_disheaver het volgende:

Dan kijk je niet...
Welk gedeelte van "in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht" snap je niet?
Daar kijk je niet even omheen als dat voor je hobbelt.

Overigens wel een goede motivatie om af en toe een sprintje te trekken.
  zondag 7 mei 2006 @ 19:35:17 #272
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37636640
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:09 schreef Pinball het volgende:

[..]

Welk gedeelte van "in strak glanzend felroze lycra gehulde slagschepen met 50kg overgewicht" snap je niet?
Daar kijk je niet even omheen als dat voor je hobbelt.

Overigens wel een goede motivatie om af en toe een sprintje te trekken.
Als jij al een sprintje moet trekken om langs dat soort lopers te komen, dan twijfel ik aan jouw hardloopcapaciteiten
  zondag 7 mei 2006 @ 19:58:27 #273
242 Pinball
Electric Monk
pi_37637735
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:35 schreef ScienceFriction het volgende:

Als jij al een sprintje moet trekken om langs dat soort lopers te komen, dan twijfel ik aan jouw hardloopcapaciteiten

Je vergeet de zijwaartse meters die ik moet maken.
  zondag 7 mei 2006 @ 20:00:36 #274
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37637857
vandaag lekker 10 km gelopen op de HB loop in Breda

heerlijk dagje!

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_37638121
Wat een lekker sfeertje in dit topic. Dus mensen in roze trainingspakken met overgewicht mogen niet hardlopen omdat ze jouw uitzicht verpesten. Lekker
Doen ze eens wat aan beweging, is het weer niet goed. Blech.

Viking84, gezien jouw overgewicht zou ik me niet al teveel zorgen maken wat hardlopen betreft. Gewoon rustig opbouwen en niets forceren. En denk aan goede schoenen!
  zondag 7 mei 2006 @ 20:09:32 #276
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_37638259
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:58 schreef Pinball het volgende:

[..]

Je vergeet de zijwaartse meters die ik moet maken.
  zondag 7 mei 2006 @ 20:20:28 #277
242 Pinball
Electric Monk
pi_37638762
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Wat een lekker sfeertje in dit topic. Dus mensen in roze trainingspakken met overgewicht mogen niet hardlopen omdat ze jouw uitzicht verpesten. Lekker
<..>
Mij geen woorden in de mond leggen, ik zeg nergens dat ze niet mogen hardlopen.
Ik vind het er niet uit zien.
Dat staat nog los van het respect wat ik heb juist voor mensen die met 50kg teveel toch gaan hardlopen, maar ik vind het geen gezicht.

Moet ik me hier nou echt gaan verantwoorden om mijn mening over mooi en lelijk?
Je mag nog geen balkonnetje bouwen zonder dat er een tienkoppige welstandscommissie naar moet kijken, maar als ik commentaar heb op 50kg KFC blubber die me als een levensgrote roze barbapappa tegenmoet komt word ik ineens ter verantwoording geroepen door de dik-politie.

Ga spelen.
pi_37638842
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ga spelen.
Ga lopen!
  zondag 7 mei 2006 @ 20:23:19 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37638875
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:05 schreef Isabeau het volgende:
Doen ze eens wat aan beweging, is het weer niet goed. Blech.

Viking84, gezien jouw overgewicht zou ik me niet al teveel zorgen maken wat hardlopen betreft. Gewoon rustig opbouwen en niets forceren. En denk aan goede schoenen!
Dank je, Isa

Nog een algemene vraag:

gebruiken jullie hier ook hartslagmeters? Zo nee, hoe weet je dan of je goed bezig bent? (maw: niet te licht traint danwel te zwaar traint?).
Niet meer actief op Fok!
pi_37638955
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dank je, Isa

Nog een algemene vraag:

gebruiken jullie hier ook hartslagmeters? Zo nee, hoe weet je dan of je goed bezig bent? (maw: niet te licht traint danwel te zwaar traint?).
nee. Als ik niet dood val ben ik goed bezig
  zondag 7 mei 2006 @ 20:30:15 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37639119
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:25 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

nee. Als ik niet dood val ben ik goed bezig
haha
ja maar op een te hoge intensiteit schijn je vrijwel alleen maar koolhydraten te verbranden en geen vet. Nu maakt dat voor jullie misschien niks uit, omdat ik veronderstel dat doorgewinterde hardlopers geen grammetje vet op hun lijf hebben, maar voor iemand die hardloopt om af te vallen doet dat er wel toe.
De formule van 220 - leeftijd schijnt onbetrouwbaar te zijn, dus zou ik eerst naar een arts moeten om mijn maximale hartslag te bepalen. Vervolgens zou ik op 70 % van deze maximale hartslag moeten trainen voor het meest optimale resultaat Maar ik ga gewoon met redelijke intensiteit doorsteppen hoor Zal vast wel íets afvallen
Niet meer actief op Fok!
  zondag 7 mei 2006 @ 21:14:26 #282
242 Pinball
Electric Monk
pi_37640882
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:30 schreef Viking84 het volgende:

haha
ja maar op een te hoge intensiteit schijn je vrijwel alleen maar koolhydraten te verbranden en geen vet. Nu maakt dat voor jullie misschien niks uit, omdat ik veronderstel dat doorgewinterde hardlopers geen grammetje vet op hun lijf hebben, maar voor iemand die hardloopt om af te vallen doet dat er wel toe.
De formule van 220 - leeftijd schijnt onbetrouwbaar te zijn, dus zou ik eerst naar een arts moeten om mijn maximale hartslag te bepalen. Vervolgens zou ik op 70 % van deze maximale hartslag moeten trainen voor het meest optimale resultaat Maar ik ga gewoon met redelijke intensiteit doorsteppen hoor Zal vast wel íets afvallen
Volgens http://www.hardloopschema.nl/ kan je die maximale hartslag ook zelf bepalen, maar heeft dat pas nut als je een halfuur aan een stuk kan hardlopen. Dus misschien even wachten voor je gaat investeren in een hartslagmeter, dat geld zou ik liever uitgeven aan goede schoenen.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:45:27 #283
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37642061
Als je wilt afvallen dan moet je vooral letten op wat je (niet) eet. Het eventueel verbranden van vet dmv sport is niet meer dan een leuke bijkomstigheid.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_37643527
Vrijdag loopwedstrijdje van klant, 5 kilometer in 34 minuten
Het was zo fucking warm dat ik na 3 kilometer leeg was
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 7 mei 2006 @ 22:56:23 #285
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37644202
eind van de week weer lopen, maar hopelijk overmorgen ook nog even
  zondag 7 mei 2006 @ 23:43:20 #286
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_37645539
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:45 schreef Asics het volgende:
Als je wilt afvallen dan moet je vooral letten op wat je (niet) eet. Het eventueel verbranden van vet dmv sport is niet meer dan een leuke bijkomstigheid.
Het is eerder een combinatie van zowel je eetpatroon als je bewegingspatroon te veranderen. Ik denk dat je toch zeker moet gaan sporten om het nodige vet te verbranden.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_37645604
Ik ga binnenkort weer serieus lopen, met name om gewicht te verliezen, ben op dit moment iets boven de 100 bij 188, heb wel redelijk conditie want sport 3 keer in de week. Heb 2 jaar terug nog de marathon zonder enige voorbereiding gelopen, maar wil het nu grondiger aanpakken
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 8 mei 2006 @ 00:13:54 #288
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_37646375
Ik heb juist super respect voor die mensen met overgewicht die er wat aan doen, het heft zelf in handen nemen. Het gedeelte dat thuis op de bank zit met een sauna belt om zie je niet maar dat vind ik veel erger.

Een slecht modegevoel is overal vervelend maar als ik jou was zou ik me daar gewoon niet zo druk om maken.
pi_37657969
wat betreft je hardloopschoenen viking! maak er anders een foto van kunnen we zien wat je bedoelt ( foto van schoen en zool )
  maandag 8 mei 2006 @ 15:39:20 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37659048
quote:
Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef reintje17 het volgende:
wat betreft je hardloopschoenen viking! maak er anders een foto van kunnen we zien wat je bedoelt ( foto van schoen en zool )
zal ik doen, maar accu van mijn toestel is leeg. Dus eerst even opladen
Niet meer actief op Fok!
pi_37702610
Viking84, dat overgewicht van jou valt toch nog best mee?
Ik zou gewoon een keertje rustig(met de nadruk op rustig) gaan rennen.
En stel je zelf dan een doel. Bijvoorbeeld: een rondje van 1of 2 km (geen idee wat je aan denkt te kunnen?) en ren dat gewoon.
Geeft niks als je dat niet haalt de eerste paar keren, gewoon blijven herhalen en op een gegeven moment gaat het opeens gemakkelijker. Vervolgens bedenk je een groter rondje enz. en hou dan bijvoorbeeld een periode van een aantal weken aan.
En als je dan na een aantal weken een relaxed rondje van 5km , of 10km kunt rennen dan ga je proberen om dat sneller te kunnen enz, maar negeer alles of iedereen en hou je gewoon je eigen ritme en gevoel aan.
Vergeet allerlei technische hoogstandjes, intervaltrainingen enz. en probeer eerst langzaam een relaxed rondje op te bouwen van non-stop rennen.
Het enige wat ik aan zou raden is om goeie hardloopschoenen te kopen, want dat loopt echt lekkerder en is beter voor je lijf.

Wat een leuk programma is om routes op uit te stippelen is Google earth, bij de " tools" in het menu kun je een" path" in km uitstippelen. Je ziet alles op de (foto)kaart.
Ik leef me helemaal uit met die Google Earth en verken mijn hele omgeving, maar dat is misschien een afwijkinkje van mij . Met dat programma op mijn scherm, verander ik eventjes in " Nooruna de Padvindster."

Google Earth

Zelf ren ik op dit moment rondjes van rond 12 a 15 km, gemiddeld zo'n 4 keer per week, maar wel gewoon op mijn gemakje en met de zon op dit moment is dat wel zo prettig.
pi_37702760
Geen www.map24.com meer?
  woensdag 10 mei 2006 @ 08:54:06 #293
43276 Scighera
pi_37704179
map24.com gebruik ik nog steeds; hoewel ik nog steeds op mijn GPS (lopen) en fietscomputer(fietsen) vertrouw bij de daadwerkelijke meting.

gisteren even de 30k grens doorbroken: 30.7km gelopen in 2h25m33s met een gemiddelde HR van 158bpm. gemmidelde snelheid lag op 12.6km/h spierpijn nu 12 uur later: weinig, beetej stijfheid in de kuiten maar that's it

vanavond krachttraining in de sportschool direct gevolgd door een zwemtraining
pi_37716015
met google earth heb je plus nodig om dat uit tekunnen stippelen hoe krijg je dat?
pi_37721416
quote:
Ja ik gebruik zo'n ding. Ideaal tijdens het trainen, omdat je op je hartslag loopt en het dus langer volhoudt. Ik zit nu echter met een ingegroeide teennagel zodat ik al 1,5 week stil zit.
Fok! NFL MVP 2020
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:09:30 #296
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37723081
maareh, wat is dan te zwaar trainen, en wat te zacht als je op hartslag let?
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:40:31 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_37724014
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:38 schreef reintje17 het volgende:
met google earth heb je plus nodig om dat uit tekunnen stippelen hoe krijg je dat?
Precies, en mijn looproute is niet gedetailleerd weergegeven, Utrecht staat er niet gedetailleerd op. Zou dat met Plus wel zijn?
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:42:30 #298
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_37724070
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een paar fatsoenlijke renschoenen? Ik begin last te krijgen van m'n gewrichten (vooral m'n knieen) en wil dus een goed paar asics aanschaffen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:46:13 #299
43276 Scighera
pi_37724178
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:23 schreef jde_kok het volgende:

[..]

Ja ik gebruik zo'n ding. Ideaal tijdens het trainen, omdat je op je hartslag loopt en het dus langer volhoudt. Ik zit nu echter met een ingegroeide teennagel zodat ik al 1,5 week stil zit.
hmm das minder, mijn teennagels zijn ook chaos; ben er nu in1 maand tijd 2 kwijtgeraakt en een derde ziet er ook niet echt goed uit. sportarts stond ook te kijken van: WTF
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:51:13 #300
43276 Scighera
pi_37724309
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:42 schreef HAL9000S het volgende:
Hoeveel zijn jullie kwijt voor een paar fatsoenlijke renschoenen? Ik begin last te krijgen van m'n gewrichten (vooral m'n knieen) en wil dus een goed paar asics aanschaffen.
hmm, 120 euro meestal.. doe dat maal 4 en je weet wat ik op jaarbasis kwijt ben aan schoenen wat zijn die prijsen absurd hoog zeg
pi_37725048
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Precies, en mijn looproute is niet gedetailleerd weergegeven, Utrecht staat er niet gedetailleerd op. Zou dat met Plus wel zijn?
Hmm, bij mij is alles goed te zien, nu heb ik wel net een nieuwe computer.
Een vriend heeft dat bij Google Earth geactiveerd. Ik zal eens vragen hoe hij dat path erop heeft gekregen, want ik heb geen plus versie en er is ook echt niets betaald.
Ik gebruik Map24 ook nog wel, maar ik vind dit echt veel handiger, elk ieniemienie paadje staat erop.
pi_37727297
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')