abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 april 2006 @ 14:01:04 #101
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_36821266
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:37 schreef Aschwin. het volgende:
Wat ik ook altijd ervaar is dat als je heel diep bent gegaan met het lopen en je finisht, dat je echt na 10 minuten alweer helemaal fris bent en dat je het gevoel hebt dat je het zelfde rondje zou kunnen lopen!
Ik twijfel nog steeds voor deelname aan de halve van Utrecht.
Door een of andere reden werkt mijn wachtwoord niet meer voor dit account, zodoende nieuw account aan moeten maken.
Ik heb gisteren nog even 10KM gelopen, lekker rustig aan met een maat van me.
Ik doe 2e paasdag definitief niet mee met de halve marathon van Utrecht, voor inschrijving is gesloten en na inschrijving kost me ¤22,50. Dit vind ik iets te veel van het goede.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
pi_36825806
voor de mensen die het nog niet wisten er kan weer ingeschreven worden voor de DAM tot DAM loop
waar ik dit jaar zeker weer aan mee ga doen zeker gezellig
  maandag 10 april 2006 @ 16:20:21 #103
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36825946
Dam tot Dam, wel tof natuurlijk als echte amsterdammer, ik kijk nog even
  maandag 10 april 2006 @ 16:54:20 #104
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36827148
Woeii, ben net terug van de eerste serieuze sessie dit jaar rond de Weltervijver in Heerlen. Ik barstte van de energie dus stoof over de eerste twintig trappen en het glooiende parcours erna... zeldzame sensatie, het leek net alsof ik vloog.

Helaas moest ik dat ook bekopen en de alternatieve jump over de Geleenbeek viel ook niet mee. Alleszins toch maar 4 seconden boven de recordtijd... Die moet er dus wel aan dit jaar en die snelle start wil ik er toch inhouden, gewoon langer volhouden!
Op weg naar huis was het me wel zo slecht dat ik zwoer nooit meer aan hardlopen te doen (de lucht is toch vrij koud).

Maar nu voel ik me weer prima

[ Bericht 5% gewijzigd door Perico op 10-04-2006 16:59:23 ]
  maandag 10 april 2006 @ 17:12:23 #105
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36827754
Is die dam tot dam loop snel vol? Ik wil er ook graag aan mee doen, maar weet nu nog nie of ik er dan klaar voor ben!
I'm just a girl in the world.
  maandag 10 april 2006 @ 17:54:07 #106
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_36829057
Hmm lijkt me erg tof om mee te lopen met die dam tot damloop, hoop tegen die tijd in Amsterdam te wonen.
Maargoed ik heb er direct een vraag over. Ik ben niet lid van een atletiek vereniging, moet ik me dan aanmelden voor de trim-loop?
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
pi_36831801
ja meestal meld je jezelf gewoon als recreant aan ik zelf ben wel lid van een atletiekvereniging, maar vaak zat meld ik me ook gewoon aan als 'trimmer'/ 'recreant' omdat ik voor de lol meedoe of toch niet hele hoge ogen ga gooien en er zijn genoeg mensen die zich niet aanmelden als wedstrijdloper, maar nog steeds asociale tijden neerzetten

wat mij wel erg goed lijkt van die Dam tot Dam loop is de startvakken op tijd, dat is echt geniaal...vaak is dat zoooo'n drama bij van die wegwedstrijden

gister meegedaan aan de AD '5km-loop' (bleek dus uiteindelijk 5,4 km te zijn wel, handig dat parcours nameten met Google earth en routeplanners ) en daar was het ook weer beetje slecht bij de start...het was niet zo'n gedrang, maar sommige mensen moeten gewoon ietsje meer naar achter staan, want ze hebben heus geen last van snellere lopers voor zich...ik bedoel als er mensen op de eerste twee rijen staan met teksten als 'ik loop 1 uur en 7 minuten op de 10 kilometer' heb ik daar wel respect op, maar moeten ze niet raar kijken als mensen graag ze voorbij willen (en daarbij soms wat duwen) omdat ze onder de 19/20 minuten willen op de 5 kilometer

maar ja, het was leuk om over een stukje parcours van de marathon te lopen, het ging wel aardig, ben niet helemaal tot het uiterste gegaan omdat ik toch niet echte vorm had en finishte iets boven de 22 minuten (rond de 20 minuten dus als het een normale 5 kilometer was geweest )...en was nog bij de eerste 20/25 zelfs met zo'n tijd

komende tijd toch maar ietsje meer proberen te trainen en eerste wedstrijdje word denk ik de Singelloop in Leiden op 21 april...6,1 km...lijkt me wel leuk, in de avond ook, dus beter heerlijk lente-avond-weer
Jack does it in real time...
pi_36836185
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:23 schreef Grumpey het volgende:
ja, alleen vandaag ging het weer minder. Ik dacht na mijn leuke tijd donderdag: ik ga lekker snel van start. Nou, na 4,5 km heb ik het geweten hoor, voelde duidelijk aan dat ik een afslag eerder moest nemen wilde ik het nog volhouden. Dat komt neer op ongeveer 7 kilometer uiteindelijk, 10 was echt te ver dit keer.

Mijn schema was wel dat ik na 4,5 km ongeveer 45 seconden sneller was dan mijn eerdere tijd, dus 38.30 zou het schema van de eindtijd zijn geworden. Even doortrainen dus, zo makkelijk gaat het ook weer niet
Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.

De van dam tot dam loop lijkt mij ook wel grappig. Je kunt zelfs een shirt bestellen waar jouw startnummer al op staat gedrukt! . En voorts biedt de ns een goedkoop dagretourtje aan. Hmm... misschien moet ik me maar snel gaan inschrijven .
  maandag 10 april 2006 @ 23:02:26 #109
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_36840806
Ik zit te denken om me ook gewoon in te schrijven. Dan MOET ik gewoon en anders is het alleen maar zonde van het geld toch? Hmmm...
I'm just a girl in the world.
  maandag 10 april 2006 @ 23:09:59 #110
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_36841103
nog iemand een marathon geplanned dit jaar?

R'dam was mij te vroeg; Enschede viel samen met Venray/Horst en daarna was er geen marathon meer te bekennen in mei...juni...juli..augustus..september...oktober....oktober? 9 oktober staat nu dus genoteerd de 421950000 milimeter van Eindhoven

had er liever nog eentje gehad eind juni / begin juli maar helaas

trouwens, met wat voor drinksystemen lopen jullie? losse bidon, fuelt belt, camelbak of zonder?
ik heb gisteren voor het eerst met een fuel belt gelopen ipv de vertrouwde camel en kan nie tzeggen dat ik dol enthousiast ben; je ritme wordt veel meer verstoord dan met een camel; daarbij is het ook moeilijk om een redelijke hoeveelheid water in een keer uit zo'n flesje te halen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 10 april 2006 @ 23:20:48 #111
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36841484
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:22 schreef DeeBee het volgende:
gister meegedaan aan de AD '5km-loop' (bleek dus uiteindelijk 5,4 km te zijn wel, handig dat parcours nameten met Google earth en routeplanners )
probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplanners
  maandag 10 april 2006 @ 23:22:24 #112
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36841541
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:16 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.
zal een kijken, moet inderdaad wat meer aan schema's vrees ik
pi_36843156
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:20 schreef Grumpey het volgende:

[..]

probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplanners
met routeplanner bedoelde ik ook map24

enige minpuntje aan zondag was dat ik moeite had om me echt te pushen...maar ja, heeft denk ik ook grotendeels wel met vorm/conditie te maken...als je je echt goed voelt dan durf je hard erin te gaan, terwijl ik nu wist dat ik niet super was en meer wat op reserves ging lopen...

en tsja, die fartlek training klinkt wel interessant, maar kon zo snel niet even snel een mooi schematje vinden of iets...en zomaar op verschillende tempo's naar bepaalde orientatiepunten lopen zie ik ook niet zo zitten...iemand een site die hij regelmatig gebruikt waar wat simpele schematjes opstaan om voor bijv. een 5 of 10 kilometer te trainen?

en dan niet de beginners schema's van: '10 minuten lopen (op een tempo dat je kan praten)' maar meer van '4 * 1500 meter op wedstrijdtempo' of zoiets
Jack does it in real time...
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:15:43 #114
105435 amarena
Just curious
pi_36861867
Ik heb voor de verandering in plaats van 's avonds nu eens 's ochtends voor het ontbijt gelopen. Ik heb 5 km gelopen in een half uurtje. Pff dat is wel stukker zwaarder. 's avonds kan ik aan één stuk door lopen maar dat lukt me 's ochtends niet.
Nadeel is dat je na een paar uur inkakt....en ik kreeg hoofdpijn. Heb veel gedronken zodat eventuele gifstoffen afgevoerd konden worden maar het is 's ochtends wel stukken zwaarder. Zal wellicht komen doordat ik al zowat mijn hele leven overdag of 's avonds sport dus het zal wel een kwestie van wennen zijn!?

Ik heb een zeer goede conditie en doe meerdere sporten waaronder dus af en en toe hardlopen, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Hopelijk de volgende keer beter.
Veni vidi vici
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:50:56 #115
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36862925
Wat ik van wielrentraining weet, is dat ze daar aanraden inderdaad altijd op hetzelfde tijdstip te gaan trainen. Het zal inderdaad met gewenning te maken hebben. Zelf beleef ik geen vreugde aan 's ochtends sporten. Altijd liefst namiddag of avond...
pi_36865082
Ik ben nu bezig met een beginnersschema voor de 5km.
Gaat best goed, misschien beetje te goed, in die zin dat ik het allemaal best makkelijk aankan. Als ik iets 3 keer moet herhalen doe ik het soms 4of 5 keer omdat ik anders het idee heb dat ik niet echt veel heb gedaan
Is dat 'slecht'?
En ik ren nu 3 keer per week, netjes volgens het schema, maar eigenlijk zou ik wel graag elke dag, of toch iig vaker willen lopen. Moet ik dan 2 dagen na elkaar hetzelfde lopen of gewoon steeds de volgende stap van het schema? Of me toch maar netjes aan de 3 keer houden?
  woensdag 12 april 2006 @ 19:53:47 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36897340
weer hard gelopen, veel rustiger begonnen dit keer, na de doodloop van de vorige keer

Eerste 5 kilometer in 20.50, voelde me nog helemaal fit. Moeilijk moment bij 6,5 km maar ging na kilometer weer weg.
Laatste 800 meter ging zelfs over in sprint, heel veel energie over, had zelfs nog 200 meter langer kunnen doorgaan met sprinten zo'n beetje. Voelde echt heel goed, 20.10 was de tijd uiteindelijk.

Totaal dus 41 min (41.02) over 10 kilometer, niet kapot, lekker gelopen, kan harder, goed gevoel. Was fijn
pi_36897844
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Scighera het volgende:
trouwens, met wat voor drinksystemen lopen jullie? losse bidon, fuelt belt, camelbak of zonder?
ik heb gisteren voor het eerst met een fuel belt gelopen ipv de vertrouwde camel en kan nie tzeggen dat ik dol enthousiast ben; je ritme wordt veel meer verstoord dan met een camel; daarbij is het ook moeilijk om een redelijke hoeveelheid water in een keer uit zo'n flesje te halen
Ik heb een flesje in de auto liggen
Ik weet dat ik eigenlijk ook tijdens het lopen moet drinken, maar dat is me teveel moeite. Bovendien mis ik het niet.
  woensdag 12 april 2006 @ 20:36:16 #119
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_36898828
heb vandaag voor het eerst met waterflesje gelopen, omdat ik weet dat het bij afstanden boven de 10 kilometer een must gaat worden. Gewoon, spa blauw flesje in de hand. Wel vervelend, dat klotsen van die fles Ach, het is wel te doen eigenlijk en aangezien ik fijne loop achter de rug heb qua gevoel van lichaam ga ik het de volgende keer maar weer doen...
Hoe vaak nemen jullie slok? Ik heb nu elke kilometer twee kleine slokjes genomen.
pi_36899058
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:53 schreef gewooneenuser het volgende:
Ik ben nu bezig met een beginnersschema voor de 5km.
Gaat best goed, misschien beetje te goed, in die zin dat ik het allemaal best makkelijk aankan. Als ik iets 3 keer moet herhalen doe ik het soms 4of 5 keer omdat ik anders het idee heb dat ik niet echt veel heb gedaan
Is dat 'slecht'?
En ik ren nu 3 keer per week, netjes volgens het schema, maar eigenlijk zou ik wel graag elke dag, of toch iig vaker willen lopen. Moet ik dan 2 dagen na elkaar hetzelfde lopen of gewoon steeds de volgende stap van het schema? Of me toch maar netjes aan de 3 keer houden?
Als het je allemaal wel makkelijk kunt volhouden dan zou ik het schema van de volgende week proberen (misschien de tijden ietsje korter maken) en het dan zo uitbouwen tot je er tevreden mee bent. Wil je vaker trainen dan zou ik een ander schema zoeken. Elk schema moet namelijk voldoende rustige trainingen en/of echte rust bevatten. Als je nu twee trainingen van je oude schema achter elkaar doet, dan zou het kunnen dat je lichaam te weinig rust krijgt. Op bijvoorbeeld myasics kun je zelf aangeven hoeveel dagen je per week wilt rennen.
  donderdag 13 april 2006 @ 12:41:46 #121
43276 Scighera
pi_36917703
Afgelopen dinsdag 29km gelopen; tijd 2:18:38 bij HR163 (Snelheid 12.6km/h)
merkte naarmate het vorderde dat ik wel zonder enrgie kwam; had eigenlijk 200+205gram gel moeten gebruiken maar omdat ik mijn lichaam moest laten wennen maar 100gram kunnen gebruiken

@Amarena
hmm, ik heb ern iet zo'n moeite mee; mits ik maar vantevoren heb gegeten

@Grumpey
wacht maar tot het warmer wordt en de afstanden langer
ik drink 0.75L / uur , liefst 1.0L
pi_36966958
De dam tot dam zit wel snel vol dus als je meewilt doen gewoon nu inschrijven!!
of een bedrijf zoeken is ook handig
  zaterdag 15 april 2006 @ 00:40:54 #123
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36971787
ik heb gister 20 km door de stromende regen gelopen
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zondag 16 april 2006 @ 12:14:04 #124
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_37001536
Ik wilde me vandaag nog ff opgeven voor de halve marathon van Utrecht. Blijkt dat minimum leeftijd 17 is!!!!!!1111 AAAARRRRRRRRRGHHHHHHHh!11ONE

Ik ga nu maar voor de 10 km, een een beetje hoog tempo ofzo...
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zondag 16 april 2006 @ 13:04:29 #125
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37002795
Door de drukte niet kunnen lopen van de week
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 16 april 2006 @ 14:04:21 #126
43276 Scighera
pi_37004317
hmm das minder; minimum leeftijd :S

ik pak trouwens 26 augustus de hele triathlon van almere, stond eigenlijk niet gepland maar ja, heb er gewoon zin in
pi_37041445
De wind werkte vandaag een beetje tegen in Utrecht . Zolang je in een groepje rende, had je er niet zo veel last van. Maar na zo'n 12 kilometer verloor ik aansluiting bij het groepje dat volgens de pacemaker 1u35m ging rennen. Toen moest ik dus alleen tegen de wind gaan vechten, en dat verloor ik natuurlijk . Uiteindelijk heb ik er 1:39:30 over gedaan, hetgeen een pr is. Dat is gezien die stomme wind best redelijk, maar toch had ik liever wat harder gerend.

Nou ja, de komende maanden zijn er een paar 10km's in de buurt waar ik maar eens hard voor ga trainen. En in september ga ik dan misschien de van dam tot damloop doen.
pi_37041496
Als je de dam tot damloop wilt doen dan zou ik me maar alvast opgeven, Wolfje

En er was vandaag absoluut veel wind, ik had er ook last van met lopen. Als ik op de dijk (= heel veel wind) liep dan ging mijn hartslag goed omhoog
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 april 2006 @ 21:03:24 #129
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_37043030
Ik heb de 10 km gelopen in 53:48. ben ik wel tevreden over eigenlijk. Ik vind het trouwens nog steeds onzin dat ik niet aan de halve mocht mee doen, is wel jammer. De wind was idd heel irritant, ik kreeg het koud tijdens het lopen en aan het eind helemaal.
- You can say that again
pi_37044776
Vanmiddag 5 km in 24 minuten gedaan
Bedoeling was om er 30 minuten over te doen (rustig herstelloopje, gisteren intervaldingetje gedaan), maar het lukt me nog niet echt om langzaam hard te lopen.

Binnenkort maar eens wat kleine wedstrijdjes hier in de buurt afschuimen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:30:26 #131
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_37059869
Ik moet het weer even rustig aan doen met hardlopen
Afgelopen zaterdag kwam een oude liesblessure weer opzetten tijdens de voetbal, heb er nu nog een klein beetje last van.
Dit komt niet echt ten goede voor mijn schema en al helemaal niet voor de halve marathon begin juni.
pi_37061988
wolfje, dan liepen we een eind bij elkaar in de groep. Omdat het wind tegen gedeelte met name in de eerste kilometers zat (in de groep dus) vond ik het wat dat betreft wel meevallen; had veel eerder op de wind mee stukken last van de warmte.

Ik haakte ietsje eerder af, terwijl het in principe nog best redelijk ging, alleen kreeg ik meer en meer last van mn heup. De laatste 4km moest ik danook gaan wandelen
Nou ja, dat zal de prijs wel zijn voor niet trainen. Vanaf eind juni gaan we het weer wat gestructureerder aanpakken.....
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:47:17 #133
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37082484
net zelf toegezegd dat ik stukje meeloop in de batavierenloop komende vrijdag en zaterdag, 8 km. Hoop toch wel mooi op iets van 35 minuten ofzo, zal het team heel blij mee zijn hebben ze gezegd.
En dan leuk feest zaterdag
  donderdag 20 april 2006 @ 10:54:17 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_37120977
Ik doe zelf ook mee aan de batavierenrace, en heb een vraagje.

Ik krijg de laatste paar keer redelijk snel last van hevige pijn in de zij, waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen om te voorkomen, want als die pijn er éénmaal is gaat die niet snel meer weg en dat is natuurlijk funest met lopen
pi_37121288
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:54 schreef Blik het volgende:
Ik doe zelf ook mee aan de batavierenrace, en heb een vraagje.

Ik krijg de laatste paar keer redelijk snel last van hevige pijn in de zij, waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen om te voorkomen, want als die pijn er éénmaal is gaat die niet snel meer weg en dat is natuurlijk funest met lopen
Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.
Ik ben dus ook benieuwd naar wat je eraan kunt doen.
  donderdag 20 april 2006 @ 13:17:13 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_37124977
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:04 schreef Symer het volgende:

[..]

Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.
Ik ben dus ook benieuwd naar wat je eraan kunt doen.
ik heb het dus gewoon bij constante snelheid. Het kan er niet aan liggen dat ik te hard loop want mijn hartslag lag de laatste keer op 160. Ik heb zelf het gevoel dat het aan te veel of te koud water drinken ligt, maar zeker weten doe ik dat niet
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:42:56 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37154202
zijsteek komt volgens mijn basiskennis van middelbare school (maar weet niet of het correct is) door de omschakeling van de milt naar een andere bloedsdoorstroming. Voor mensen die nooit echt vaak hardlopen gebeurd dit vaak omdat ze het niet gewent zijn, hetgeen wat dan helpt is rustiger lopen (maar wel blijven lopen!). Voor gevorderde hardlopers komt het weleens omdat er ook vlak voor de wedstrijd gegeten is waardoor er ook al veel bloed voor verterering nodig is. Voor beginners is uitgebreid eten voor de wedstrijd natuurlijk helemaal funest.
Het komt dus door de omschakeling van bloedsdoorstroming, gelijkmatig tempo helpt dus zeker. In ieder geval kan je er gewoon mee doorlopen, als het goed is zou het binnen 5 minuten moeten verdwijnen. Als het erger wordt moet je echter rustiger gaan lopen.
pi_37154339
Het is niet je milt en van die veranderde bloeddoorstroming heb ik nog never nooit gehoord in 6 jaar geneeskundestudie Het is lucht in je darmen dat zich ophoopt in de 'knik' waar je colon transversum overgaat in je colon descendens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:01:40 #139
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37154618
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:48 schreef Isabeau het volgende:
Het is niet je milt en van die veranderde bloeddoorstroming heb ik nog never nooit gehoord in 6 jaar geneeskundestudie Het is lucht in je darmen dat zich ophoopt in de 'knik' waar je colon transversum overgaat in je colon descendens.
weer een illusie armer
pi_37154655
Ik dacht vroeger ook altijd dat het iets met je milt was, dat hoorde je dan bij de gymles "steken in je milt" en niemand die dan ooit verder denkt. Geen idee wie het had verzonnen dat dat zo was, maar dat is dan wat je herinnert.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:08:58 #141
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37154797
heb je dan ook erkende oplossingen voor darmlucht ofzoiets? niet dat ik er zelf last van heb, maar wilde eigenlijk Blik helpen met mijn opmerking
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:18:05 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_37155045
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 11:08 schreef Grumpey het volgende:
heb je dan ook erkende oplossingen voor darmlucht ofzoiets? niet dat ik er zelf last van heb, maar wilde eigenlijk Blik helpen met mijn opmerking
dat is dan inderdaad de vraag, wat doe je ertegen. Langzamer lopen helpt wel een beetje aangezien de pijn dan niet erger wordt. Maar de pijn moet gewoon weggaan aangezien het heel irritant lopen is met die steken in je zij.

ben trouwens zeker geen geoefende loper, maar dat wil ik wel gaan worden. Het is een goedkope en makkelijke manier van sporten. Het enige wat me op dit moment een beetje nekt is gebrek aan tijd (ervoor vrij maken). Ik loop iedere dag stage en kom om 6 uur thuis.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:19:19 #143
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37155082
ik loop ook stage, kom om kwart voor zes thuis (heb dan al wel boodschappen gedaan) en ga dan lopen tot en met half zeven ongeveer. Het is dan buiten ideale temperatuur, gewoon wat later eten
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:16:15 #144
105435 amarena
Just curious
pi_37158571
Ik heb jarenlang aan atletiek gedaan. Ik kan me nog herinneren dat we bij steek altijd de armen moesten strekken en dan je arm over je hoofd richting je rug buigen zodat je bovenlichaam ook gestrekt werd. Ik heb eigenlijk bijna nooit meer last gehad van steek.
Veni vidi vici
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:32:49 #145
3185 Adelante
To let it go now
pi_37187499
Maken jullie ook gebruik van specifieke hardloopkleding? dus iets speciaal van synthetisch materiaal of gewoon een trainingsbroek met t-shirt er op?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_37190655
Ik heb gewoon een trainingsbroek aan met een thermoshirt (met dank aan een tip van Liejannuh ), met een trainingsjack erover aan.

Ik zie hier wel veel mensen lopen met zo'n 'looppakje', maar wat zijn de voordelen daarvan? Loopt dat lichter ofzo?
pi_37201091
Nog even over zijsteken: ik heb even gegoogled en het blijkt dat wetenschappers nog niet precies weten waar het door komt, maar een meerderheid denkt dat het middenrif de boosdoener is.

Hardlopers ademen vaak in een vast patroon (bijv. steeds uitademen als de rechtervoet neerkomt), dat in combinatie met de op en neer bewegingen die je maakt zorgt voor veel stress op het middenrif dat ademhalen controleert en waar veel organen aan vastzitten. Daar komt de pijn vandaan en kan meestal verholpen worden door simpelweg uit te ademen als de andere voet neerkomt.

Google maar eens op 'side stitches' of klik hier voor een uitgebreide en heldere uitleg.
  zondag 23 april 2006 @ 13:13:03 #148
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_37209493
Batavierenrace meegelopen gisteren Leuk dat je dan pas merkt hoeveel vooruitgang je hebt geboekt ten opzichte van beginnende hardlopers aangezien driekwart van de meelopende studenten hooguit 2x geoefend hebben en vooral meelopen voor de lol. Het was ook echt heel gezellig! Tijd was wel goed, 27e op mijn etappe (van de 321) met snelheid van net geen 15km/h over bijna 9 km. Had sneller gekunt, maar om half zeven in de ochtendploeg na een zware nacht was ik blij met alles

Zeker gaaf was het
  zondag 23 april 2006 @ 17:34:19 #149
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_37218800
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef Symer het volgende:

Ik zie hier wel veel mensen lopen met zo'n 'looppakje', maar wat zijn de voordelen daarvan? Loopt dat lichter ofzo?
Het scheelt wel wat met de wind, het is ook een stuk lichter. Zelf heb ik een lange "strakke" hardloop broek en een termo shirt, moet nodig een korte broek aanschaffen, en wat loopshirts.
Ik ga volgende week weer een aantal keren lopen, ben bijna weer van m'n oude blessure af.

13 Mei ga ik trouwens in Limburg nog meedoen met een 8 KM wedstrijd.
  zondag 23 april 2006 @ 18:41:04 #150
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37220786
Ik heb pas voor 9 euro zo'n strakke hardloopbroek gekocht bij de Aldi. Loopt wel lekkerder dan een trainingsbroek, gewoon omdat het minder flodderig is. Verder heb ik een thermoshirt en een jasje (pas gekocht voor 10 euro bij het Kruidvat! ) aan.
Overigens vind ik het thermoshirt het meest relaxte onderdeel van de outfit. Ik zweet het meeste op mijn bovenlijf dus dan is het ook wel prettig als het vocht goed afgevoerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')