Door een of andere reden werkt mijn wachtwoord niet meer voor dit account, zodoende nieuw account aan moeten maken.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:37 schreef Aschwin. het volgende:
Wat ik ook altijd ervaar is dat als je heel diep bent gegaan met het lopen en je finisht, dat je echt na 10 minuten alweer helemaal fris bent en dat je het gevoel hebt dat je het zelfde rondje zou kunnen lopen!
Ik twijfel nog steeds voor deelname aan de halve van Utrecht.
Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.quote:Op zondag 9 april 2006 17:23 schreef Grumpey het volgende:
ja, alleen vandaag ging het weer minder. Ik dacht na mijn leuke tijd donderdag: ik ga lekker snel van start. Nou, na 4,5 km heb ik het geweten hoor, voelde duidelijk aan dat ik een afslag eerder moest nemen wilde ik het nog volhouden. Dat komt neer op ongeveer 7 kilometer uiteindelijk, 10 was echt te ver dit keer.
Mijn schema was wel dat ik na 4,5 km ongeveer 45 seconden sneller was dan mijn eerdere tijd, dus 38.30 zou het schema van de eindtijd zijn geworden. Even doortrainen dus, zo makkelijk gaat het ook weer niet![]()
probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplannersquote:Op maandag 10 april 2006 19:22 schreef DeeBee het volgende:
gister meegedaan aan de AD '5km-loop' (bleek dus uiteindelijk 5,4 km te zijn wel, handig dat parcours nameten met Google earth en routeplanners)
zal een kijken, moet inderdaad wat meer aan schema's vrees ikquote:Op maandag 10 april 2006 21:16 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Als je sneller wilt rennen kun je beter een combinatie van intervaltrainingen (google maar eens op "fartlek"), lange duurlopen en rustige trainingen om te herstellen doen.
met routeplanner bedoelde ik ook map24quote:Op maandag 10 april 2006 23:20 schreef Grumpey het volgende:
[..]
probeer www.map24.com eens, daarbij kan je precies aangeven, en hoef je niet te pielen met googleearth en routeplanners
Ik heb een flesje in de auto liggenquote:Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Scighera het volgende:
trouwens, met wat voor drinksystemen lopen jullie? losse bidon, fuelt belt, camelbak of zonder?
ik heb gisteren voor het eerst met een fuel belt gelopen ipv de vertrouwde camel en kan nie tzeggen dat ik dol enthousiast ben; je ritme wordt veel meer verstoord dan met een camel; daarbij is het ook moeilijk om een redelijke hoeveelheid water in een keer uit zo'n flesje te halen
Als het je allemaal wel makkelijk kunt volhouden dan zou ik het schema van de volgende week proberen (misschien de tijden ietsje korter maken) en het dan zo uitbouwen tot je er tevreden mee bent. Wil je vaker trainen dan zou ik een ander schema zoeken. Elk schema moet namelijk voldoende rustige trainingen en/of echte rust bevatten. Als je nu twee trainingen van je oude schema achter elkaar doet, dan zou het kunnen dat je lichaam te weinig rust krijgt. Op bijvoorbeeld myasics kun je zelf aangeven hoeveel dagen je per week wilt rennen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:53 schreef gewooneenuser het volgende:
Ik ben nu bezig met een beginnersschema voor de 5km.
Gaat best goed, misschien beetje te goed, in die zin dat ik het allemaal best makkelijk aankan. Als ik iets 3 keer moet herhalen doe ik het soms 4of 5 keer omdat ik anders het idee heb dat ik niet echt veel heb gedaan
Is dat 'slecht'?
En ik ren nu 3 keer per week, netjes volgens het schema, maar eigenlijk zou ik wel graag elke dag, of toch iig vaker willen lopen. Moet ik dan 2 dagen na elkaar hetzelfde lopen of gewoon steeds de volgende stap van het schema? Of me toch maar netjes aan de 3 keer houden?
Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:54 schreef Blik het volgende:
Ik doe zelf ook mee aan de batavierenrace, en heb een vraagje.
Ik krijg de laatste paar keer redelijk snel last van hevige pijn in de zij, waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen om te voorkomen, want als die pijn er éénmaal is gaat die niet snel meer weg en dat is natuurlijk funest met lopen
ik heb het dus gewoon bij constante snelheid. Het kan er niet aan liggen dat ik te hard loop want mijn hartslag lag de laatste keer op 160. Ik heb zelf het gevoel dat het aan te veel of te koud water drinken ligt, maar zeker weten doe ik dat nietquote:Op donderdag 20 april 2006 11:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Je bedoelt zijsteek? Dat heb ik ook vaak, vooral als ik veel van tempo wissel. Om het te voorkomen probeer ik dus zo constant mogelijk te lopen, maar dat helpt niet altijd.
Ik ben dus ook benieuwd naar wat je eraan kunt doen.
weer een illusie armerquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:48 schreef Isabeau het volgende:
Het is niet je milt en van die veranderde bloeddoorstroming heb ik nog never nooit gehoord in 6 jaar geneeskundestudieHet is lucht in je darmen dat zich ophoopt in de 'knik' waar je colon transversum overgaat in je colon descendens.
dat is dan inderdaad de vraag, wat doe je ertegen. Langzamer lopen helpt wel een beetje aangezien de pijn dan niet erger wordt. Maar de pijn moet gewoon weggaan aangezien het heel irritant lopen is met die steken in je zij.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:08 schreef Grumpey het volgende:
heb je dan ook erkende oplossingen voor darmlucht ofzoiets? niet dat ik er zelf last van heb, maar wilde eigenlijk Blik helpen met mijn opmerking![]()
Het scheelt wel wat met de wind, het is ook een stuk lichter. Zelf heb ik een lange "strakke" hardloop broek en een termo shirt, moet nodig een korte broek aanschaffen, en wat loopshirts.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef Symer het volgende:
Ik zie hier wel veel mensen lopen met zo'n 'looppakje', maar wat zijn de voordelen daarvan? Loopt dat lichter ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |